Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37
Dean Martin schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Is dat niet gewoon osmose water en daardoor geen kalkvlekken?
Wasboxen die echt met osmose (gedeminiraliseerd) water werken zijn spaarzaam denk ik, want dat is vrij kostbaar voor ze.

De meeste werken met "vlekvrij naspoelen" wat een heel breed begrip is als je het mij vraagt ;). De meeste werken gewoon met een fijne membraan filtratie systeem zodat veel kalk en andere mineralen er voor een deel uithalen maar ik heb nog nooit een vlekvrij resultaat gehad daarmee (zeker niet op een zonnige dag).

Long story short; zorg gewoon dat je een paar goede droogdoeken bij je hebt in de auto. In de regel heb je de auto in 5 minuten streeploos droog. Zelf combineer ik dat met bijv. met Sonax BSD als drooghulp en is mijn lak ook meteen weer goed beschermd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

EBdetail schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:29:
[...]
Dat zijn leuke auto's. Het filmpje staat inmiddels op YouTube. Even voor de duidelijkheid. Ik ben hier niet om klanten te werven. Maar om mensen te adviseren.

Het filmpje op YouTube
https://youtu.be/KMz1wQcX4Mo
Erg leuk filmpje om te zien. En ook mooi om te zien hoe het poets, eh, detailling wereldje veranderd is in dik 20 jaar tijd.

In dat kleien moet ik mij toch eens verdiepen. Ik kende dat tot een paar maanden geleden helemaal niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je schrikt je een hoedje wat je van je lak afhaalt nadat je gewassen hebt. ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Is kleien zonder erna te polijsten een optie? Of is polijsten een must?

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
Dean Martin schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:42:

[Voor 36% gewijzigd door renzo4000 op 06-06-2022 09:56]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Poeh dat is lastig want dat ligt zowel aan de soort klei en de lak. Veelal zul je zien dat er marring optreedt en je dus zal moeten polijsten. Belangrijk is dat je zorgt voor veel smering tijdens het kleien.

Je kan altijd een testspot doen op je lak om te kijken of er marring optreedt.

[Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 06-06-2022 09:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:42:
ja, hoor dat is zeker een optie. Je verwijderd puur het vastzittend vuil. Wat er met wassen niet afgaat. Gebruik wel een glijmiddel. Of meen een spray flacon en vul die met water. En voeg er veel shampoo aan toe. Dat werkt ook prima.

https://www.eb-cardetail.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
EBdetail schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:17:
[...]
ja, hoor dat is zeker een optie. Je verwijderd puur het vastzittend vuil. Wat er met wassen niet afgaat. Gebruik wel een glijmiddel. Of meen een spray flacon en vul die met water. En voeg er veel shampoo aan toe. Dat werkt ook prima.
Ik was bang dat het juist marring zou veroorzaken.

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
PaT schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:28:
[...]

Erg leuk filmpje om te zien. En ook mooi om te zien hoe het poets, eh, detailling wereldje veranderd is in dik 20 jaar tijd.

In dat kleien moet ik mij toch eens verdiepen. Ik kende dat tot een paar maanden geleden helemaal niet.
Het is zeker veranderd. Als ik kijk toen ik voor het eerst hobbymatig mijn aluminium delen van een Zundapp polijste. 40 jaar later kan ik zeggen dat de techniek nog steeds hetzelfde is. Maar de machines en materialen hebben een flinke innovatie ondergaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Dean Martin schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Ik was bang dat het juist marring zou veroorzaken.
nee, dat doet het niet. Maar mocht je niet te ver vanaf Maarn zitten. Kom langs en ik help je. En ik heb ook nog koffie of fris. 😉

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
EBdetail schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:25:
[...]
nee, dat doet het niet. Maar mocht je niet te ver vanaf Maarn zitten. Kom langs en ik help je. En ik heb ook nog koffie of fris. 😉
Dat vind ik vrij stellig, want marring kan wel degelijk optreden. Voor hetzelfde geldt gaat @Dean Martin nu als een jekko aan de slag met marring als gevolg.

Zoals gezegd, wel afhankelijk van de lak en de gebruikte klei. Uiteraard moet je ruime hoeveel clay lube gebruiken maar daarmee voorkom je marring niet, hooguit minder ernstig. Nogmaals, doe een testspot voordat je de hele auto gaat kleien. Je kan daarna altijd nog besluiten om ermee door te gaan of niet (en het elders te laten uitvoeren incl polijsten).

[Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 07-06-2022 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
EBdetail schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:25:
[...]
Thanks voor het aanbod! Het is toch wel een flink stukje sturen ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Dat vind ik vrij stellig, want marring kan wel degelijk optreden. Voor hetzelfde geldt gaat @Dean Martin nu als een jekko aan de slag met marring als gevolg.

Zoals gezegd, wel afhankelijk van de lak en de gebruikte klei. Uiteraard moet je ruime hoeveel clay lube gebruiken maar daarmee voorkom je marring niet, hooguit minder ernstig. Nogmaals, doe een testspot voordat je de hele auto gaat kleien. Je kan daarna altijd nog besluiten om ermee door te gaan of niet (en het elders te laten uitvoeren incl polijsten).
Ga ik inderdaad doen. Maar kan me voorstellen dat een testspot niet (altijd) representatief is voor de hele auto?
Daar waar meer vervuiling is, is er meer kans op marring, of?

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Dean Martin schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:54:
[...]

Ga ik inderdaad doen. Maar kan me voorstellen dat een testspot niet (altijd) representatief is voor de hele auto?
Daar waar meer vervuiling is, is er meer kans op marring, of?
Ik wil er voor waken dat het hier in dit topic een weleens/nieteens discussie gaat worden. Mijn advies is zoals gezegd testen. Als er toch marring optreedt kan je altijd nog besluiten te (laten) polijsten. Je kan zelfs met een handpad en milde polijstpasta de marring zelf ook wel verwijderen. Mocht je toch de stap willen maken naar machinaal polijsten kan je ook eens kijken of er workshops zijn. Ik weet dat bijv carclean dit regelmatig heeft gedaan (geen idee of ze het nog doen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Ik ga geen wel niet discussie aan. Kapotmaken is tenslotte ook maken. Maar met beleid kan een hoop. Er zijn tenslotte zat manieren om een lak te beschadigen. Dat lukt zelfs met een microvezeldoek. Op sommige lakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Met gyeon coarse clay had ik best veel marring, maar dat maakte voor mij niet uit omdat ik hem sowieso ging polishen.

Best kijken voor een clay die ze als "mild" of andere soortgelijke term aangeven als je niet gaat polishen.

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
Ik snap je bedoelingen heel goed @EBdetail, maar zoals je nickname suggereert ben jij een detailer met ervaring en dat is @Dean Martin niet. Daarom ben ik iets genuanceerder met mijn advies. Ja je kan kleien zonder marring maar ik kan Dean niet vertellen of dat bij hem ook het geval zal zijn.

• EBdetail
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:01:
Ik snap je bedoelingen heel goed @EBdetail, maar zoals je nickname suggereert ben jij een detailer met ervaring en dat is @Dean Martin niet. Daarom ben ik iets genuanceerder met mijn advies. Ja je kan kleien zonder marring maar ik kan Dean niet vertellen of dat bij hem ook het geval zal zijn.
Dat was mijn fout door te denken als detailer. Ik heb dit met een soft clay en lubrifica gedaan. Geen marring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:25
De kans op marring lijkt mij ook erg groot als je onervaren bent. Er kan best wel wat fout gaan:
- te agressieve klei
- teveel druk zetten
- te weinig kleimiddel
- te lang doorgaan met een stuk vervuilde klei
- marring veroorzaken bij het afnemen van de kleivloeistof
- zachte lak waarmee marring onvermijdelijk is

Kleien is niet moeilijk, maar je moet wel net alles goed doen.

Een testspot doen is een goede tip, en inspecteer deze aub met een goede lamp zodat je ook daadwerkelijk kunt zien of er marring is opgetreden, en daar niet pas achter komt wanneer de auto een keer in de volle zon staat of onder het kunstlicht van een tankstation.

Tot slot: ga geen ijzerdeeltjes, hars of teer te lijf met klei, verwijder dit liever eerst met de daarvoor bestemde middelen. Chemische decontaminatie (ijzerverwijderaar, teer- en/of harsverwijderaar) is minder agressief dan mechanische (kleien).

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-02 09:09
Iemand hier die een webshop kent die alles van Koch Chemie ook in bulk verkoopt? Erg weinig webshops die de 10 liter vaten van Koch Chemie verkopen. Gaat met name om de AS, GS, GSF, Gla, Pol.

Daarnaast zoek ik nog een goede velgenreiniger die ook in Bulk te koop is. Ik had afgelopen maand Turtle Wax Redline in bulk kunnen kopen op Amazon voor 7 euro de liter, maar die is nu weg. Zou graag rond die prijsklasse willen blijven per liter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

https://www.clean-fox.nl/ ?
Is tenslotte de importeur.

@Dean Martin wat je kan doen is de meguiars klei kit kopen. De klei is echt zacht, de detailer spray kan je lekker mee los. Als je lak zelf boterzacht is, ja, dan marring, maar waarschijnlijk zit je lak dan sws al vol met swirls.

[Voor 74% gewijzigd door teacher op 08-06-2022 23:42]

• Jeanke117
teacher schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:30:
https://www.clean-fox.nl/ ?
Is tenslotte de importeur.

@Dean Martin wat je kan doen is de meguiars klei kit kopen. De klei is echt zacht, de detailer spray kan je lekker mee los. Als je lak zelf boterzacht is, ja, dan marring, maar waarschijnlijk zit je lak dan sws al vol met swirls.
Thanks! Neem ik met hun contact op.

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-12-2022
Zojuist mijn nieuwe voertuig ontvangen. Een Fiat 500e.

Vorig voertuig zat vol met swirls in de lak. Kwam door de wasstraat, was vooral goed te zien in de zon.

Nu wil ik deze ellende voorkomen bij mijn nieuwe voertuig. Ik ga de wasstraat niet meer in.

Ik ga voortaan naar de wasbox. Mijn vraag is wat voor spullen heb ik nodig? (zowel exterieur als interieur)
Heb hier geen ervaring in. Kan iemand mij hierin adviseren? Graag A merken 😁

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
d.castello schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:51:
Zojuist mijn nieuwe voertuig ontvangen. Een Fiat 500e.

Vorig voertuig zat vol met swirls in de lak. Kwam door de wasstraat, was vooral goed te zien in de zon.

Nu wil ik deze ellende voorkomen bij mijn nieuwe voertuig. Ik ga de wasstraat niet meer in.

Ik ga voortaan naar de wasbox. Mijn vraag is wat voor spullen heb ik nodig? (zowel exterieur als interieur)
Heb hier geen ervaring in. Kan iemand mij hierin adviseren? Graag A merken 😁
Goed voornemen! Maar zoek even in dit topic op de term "stappenplan" er zal een wereld voor je open gaan ;) de vraag is namelijk best vaak gesteld en beantwoord. Het topic staat vol mooie tips en trucs, maar wel even zelf lezen dan :+

• Jeanke117
Jeanke117 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:51:
Iemand hier die een webshop kent die alles van Koch Chemie ook in bulk verkoopt? Erg weinig webshops die de 10 liter vaten van Koch Chemie verkopen. Gaat met name om de AS, GS, GSF, Gla, Pol.

Daarnaast zoek ik nog een goede velgenreiniger die ook in Bulk te koop is. Ik had afgelopen maand Turtle Wax Redline in bulk kunnen kopen op Amazon voor 7 euro de liter, maar die is nu weg. Zou graag rond die prijsklasse willen blijven per liter.
Om terug te komen op dit stuk. Heb clean-fox, mporteur van Koch Cehmie benaderd, maar die verkopen niet aan particulieren. Heb Koch Chemie in Duitsland ook benaderd, maar ook die verkopen net aan particulieren. Terwijl ik toch voor ca 300/400 euro wilde inkopen.....

Jammer en hopelijk komt er binnenkort iemand die Koch Chemie wel wilt verkopen in de webshops en dan met name de bulk verpakkingen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18

InFamous

excommunicado

Jeanke117 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Om terug te komen op dit stuk. Heb clean-fox, mporteur van Koch Cehmie benaderd, maar die verkopen niet aan particulieren. Heb Koch Chemie in Duitsland ook benaderd, maar ook die verkopen net aan particulieren. Terwijl ik toch voor ca 300/400 euro wilde inkopen.....

Jammer en hopelijk komt er binnenkort iemand die Koch Chemie wel wilt verkopen in de webshops en dan met name de bulk verpakkingen.
John van Autochem verkoopt het en hij kan waarschijnlijk ook in bulk voor je bestellen.

Formerly known as Ragdoll

• EBdetail
  • Niet online
Sssst

[Voor 98% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-01 00:29
Jeanke117 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:51:

Vermijl Car Detail heeft heel wat in jerry cans op zn webshop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:08

HollovVpo1nt

I like gadgets

Morning! Vraagje, ik ben net terug van een r
Autoreisje Italië. De voorkant van m'n auto is een werkelijke insecten kerkhof. Nu weet ik dat je bij diverse winkels een speciale verwijderaar kunt kopen, mijn vraag is of dat handig is op een matte lak. Hoe kan ik insecten het beste verwijderen van een matte lak?

Een andere vraag: ik heb momenteel niet de mogelijkheden om zelf de auto te wassen, wat in normaal gesproken ook leuk vind om te doen. Kent iemand een locatie in Regio R'dam die handwas diensten aanbiedt voor een matte lak?

[Voor 26% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-06-2022 09:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:25

Kraz

Saving the world

HollovVpo1nt schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:06:
Morning! Vraagje, ik ben net terug van een r
Autoreisje Italië. De voorkant van m'n auto is een werkelijke insecten kerkhof. Nu weet ik dat je bij diverse winkels een speciale verwijderaar kunt kopen, mijn vraag is of dat handig is op een matte lak. Hoe kan ik insecten het beste verwijderen van een matte lak?

Een andere vraag: ik heb momenteel niet de mogelijkheden om zelf de auto te wassen, wat in normaal gesproken ook leuk vind om te doen. Kent iemand een locatie in Regio R'dam die handwas diensten aanbiedt voor een matte lak?
Als je t er nu zoveel mogelijk af wilt hebben;
Goed natte theedoek oid op de motorkap leggen over de dode vliegen heen. Het is dan na een half uurtje gemakkelijker om de vliegen eraf te spuiten met een hogedrukreiniger bij de pomp.

De rest zul je idd met de hand moeten doen. Voor zover ik weet hebben de insecten reinigers geen invloed matte lak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeanke117
InFamous schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:05:
[...]

John van Autochem verkoopt het en hij kan waarschijnlijk ook in bulk voor je bestellen.
Heb vandaag een site gevonden die de bulk proiuctren aanbiedt op de website.

rhcleaningproducts.nl Heeft 40 tal producten van Koch Chemie in bulk. ipv hoogstens 5-10 producten van Koch Chemie wat de rest van de webshops hebben.

Dat mailen voor specifieke dingen ben ik niet zo van. Ik vind dat szoiets gewoon op de webshop moet staan en je niet iedereen apart moet mailen en vragen of ze x-product hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeanke117
Smotske schreef op zondag 12 juni 2022 @ 02:15:
[...]

Vermijl Car Detail heeft heel wat in jerry cans op zn webshop
Klopt, echter wel een magere voorraad van bulk producten.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 22:20
Zo deze blinkt weer :) #nofilter

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Ssst

[Voor 98% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:03]

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56

Christiano007

Ich bin der champion

Met welk product halen jullie opgedroogd boomhars van de autoruiten? Ik heb de auto gewassen met de hand met Shampoo maar het gaat er maar lastig af.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Ssst

[Voor 102% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:03]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 16:29
** Vragen om producten of diensten is niet toegestaan op het forum. **

[Voor 85% gewijzigd door Taro op 21-06-2022 20:14]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

EBdetail schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:17:
Hier begint ook weer glans op te komen.

[Afbeelding]
Een beetje zegt 'ie dan :)

Hoe lang ben je daar nu mee bezig?

Hier voor vaderdag een klei setje van Meguiar gekregen, wat microvezeldoeken, Meguiar wax en wat poets pads. De auto is inmiddels terug van de spuiter (bumper had schade) dus het eerstvolgende vrije weekend waar het droog en niet te heet is kan ik aan de slag :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 19:14
Nice wheels...

ps. dafke die een hele tijd rc 1/10 offroad buggies heeft gereden zo'n 8 jaar geleden oid (toen reed ik zelf nog)?.

• kazzzdafke
eh? ik volg effe niet :D

• Card Nox
Was een vraag of je een heel aantal jaar geleden ook RC 1/10 offroad buggies hebt gereden of niet. Kende iemand uit die tijd die als nickname 'dafke' had en uit Belgie kwam dus vroeg me af of jij dat toevallig was of niet ;) maar guess not haha.

• kazzzdafke
Ik heb dat eens heel even gedaan, maar zeker niet ergens in groep, of wedstrijden of wat dan ook :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Ik had laatst wat nieuwe producten binnengekregen waaronder Gyeon Cyramic Detailer. Goede reden om vandaag een snelle handwas te doen en na te lopen met deze detailer.

Het is ook te gebruiken op een natte lak (als drooghulp) en ik moet zeggen dat dit erg fijn was om te verwerken. Een paar pufjes per paneel en dan je droogdoek eroverheen. Nabuffen was niet eens nodig en er blijft een zijde zachte lak over met best wel wat gloss. Nu even kijken wat het met de standtijd doet (en sheeting en beading).

Blijven geinige shots :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Ssst

[Voor 126% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:04. Reden: Foto toegevoegd]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Ssst

[Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:04]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• renzo4000
Vannacht kennelijk een regenbuitje geweest, dus kan het niet laten om een fotootje te schieten :p. De beading is "ok" maar ook niet bijzonder te noemen. Met bijv Sonax BSD krijg je betere beads. Straks moet ik nog op pad dus even zien hoe makkelijk de regen van de auto loopt, dat is eigenlijk nog belangrijker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:58
EBdetail schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:17:
Het is weer eens wat anders dan een auto. Een camper. Ik heb hem gedaan met een AIO Maar nu weekend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super man die Camper

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02 11:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik moet weer wat aankopen doen om onze nieuwe auto te behandelen, deze is nieuw, nieuw, dus zonder plekjes in de lak of butsen. Deze wil ik vanaf dag 1 goed behandelen.

Ik had Gyon Cancoat, werkt makkelijk en goed resultaat. Is dit nog steeds de beste optie of zijn er inmiddels alternatieven die het beter doen?

En nog een andere vraag, hoe haal je een Umwelt sticker van je raam af? Bij onze andere auto zit er 1 met het oude Duitse kenteken, maar ik weet niet waar ze het mee vast plakken, maar het lijkt wel onderdeel van het raam.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:37
Mad-Matt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:33:
Ik moet weer wat aankopen doen om onze nieuwe auto te behandelen, deze is nieuw, nieuw, dus zonder plekjes in de lak of butsen. Deze wil ik vanaf dag 1 goed behandelen.

Ik had Gyon Cancoat, werkt makkelijk en goed resultaat. Is dit nog steeds de beste optie of zijn er inmiddels alternatieven die het beter doen?

En nog een andere vraag, hoe haal je een Umwelt sticker van je raam af? Bij onze andere auto zit er 1 met het oude Duitse kenteken, maar ik weet niet waar ze het mee vast plakken, maar het lijkt wel onderdeel van het raam.
Even potje sticker verwijderaar halen, dan heb je het zo weg. Even iets op je dashboard leggen zodat je niet per ongeluk morst. Best een bijtend goedje namelijk.

>> Signature?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
deze is nieuw, nieuw, dus zonder plekjes in de lak of butsen.
Dan maar niet al te goed kijken, want anders valt die droom (zeer waarschijnlijk) in duigen 😜

[Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 28-06-2022 16:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Card Nox schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Dan maar niet al te goed kijken, want anders valt die droom (zeer waarschijnlijk) in duigen 😜
Jij, zegt wat ik denk. Ik heb inmiddels zat "nieuwe" auto's voorbij zien komen, en daar zat echt wel wat aan imperfecties in de lak. Één merk spant de kroon met imperfecties in de lak bij nieuwe auto's ik noem geen merk maar er hangt wel een stekker aan. ;)

• HappyDriver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-02 08:47
Waar koop ik 2 witte emmers inclusief een goede gridguard voor een leuke prijs?

Of ze zijn uitverkocht, hebben een donkere kleur of ik vind ze erg prijzig (EUR 25-30 de stuk!)

• Jeanke117
HappyDriver schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:56:
Waar koop ik 2 witte emmers inclusief een goede gridguard voor een leuke prijs?

Of ze zijn uitverkocht, hebben een donkere kleur of ik vind ze erg prijzig (EUR 25-30 de stuk!)
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik zat op dezew website te kijken voor twee emmers en grit guards op Ali halen obv de afmetingen. https://www.jerrycanshop.nl/emmers/

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Glasschraper, alcohol/glasreiniger

Sticker insprayen, even wachten, en dan met schraper rondom. Nog beetje sprayen etc.

[Voor 36% gewijzigd door teacher op 29-06-2022 20:00]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
De Opel Astra van mijn pa eens onder handen genomen afgelopen weekend die 8 jaar automatische carwashes doorstaan heeft :)
  • Gyeon Iron & Tar kit
  • Gyeon RestartWash
  • Gyeon Clay Coarse met verdunde gyeon clay lube
  • Menzerna 400 met Meguiars DA Microfiber Xtra Cut Disk
  • Menzerna 3500 met Uro-Cell Red Finishing Foam Pad
  • Nog eens ontvet met Dreft as-per-the-instructions & uiteraard nog Gyeon Prep'd
  • Gyeon Syncro Evo
(ja, beetje Gyeon fanboy :9 )

Blijft ongelooflijk hoeveel junk er nog af komt met clay na een volledige decontaminatie met Iron, Tar en een restart wash. Dit is van 1 paneel..

Naast de vele swirl marks, de grotere schaafwonden van de carwash ook weg gewerkt.

Nachtje regen na een week (nog niet gewassen):

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:42
Zojuist de auto weer eens gewassen (in de schaduw) en tot mijn schrik kwam ik toch een drietal nare plekken tegen op mijn dak. Alsof de blanke lak gebarsten is. Iemand enig idee hoe dit komt? Vogelpoep? Het is ook alleen op het dak.

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

SteveV

Schtiefv Meister

Dat is inderdaad vogelpoep wat er iets te lang heeft opgelegen en nu is ingevreten in de lak. Misschien dat het met polijsten nog iets beter word maar helemaal weg krijgen zal lastig worden maar misschien heb je geluk.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:37
De beading is altijd mooi maar ik vind het ook wel lastig soms want zeker nu het zo warm is, droge de druppels snel op en krijg je allemaal vlekken op je auto en ziet de auto er echt weer heel vies uit. Enige oplossing is dat je 'm afdroogt na een regenbui :P

>> Signature?

• Card Nox

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Card Nox schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Mooi resultaat, maar add tire dressing :D
Die gaat er dit weekend normaal op :)
Maar eerst eens goed de banden schoonmaken uiteraard.

[Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 13-07-2022 10:51]

• renzo4000
ChiLLeR schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:15:
De beading is altijd mooi maar ik vind het ook wel lastig soms want zeker nu het zo warm is, droge de druppels snel op en krijg je allemaal vlekken op je auto en ziet de auto er echt weer heel vies uit. Enige oplossing is dat je 'm afdroogt na een regenbui :P
Dat is visueel inderdaad niet het fraaiste om te zien, maar geloof me als je auto in de goede bescherming staat (liever hele goede sheeting dan beading overigens) dan is er minder vervuiling op je lak dan een onbeschermde auto. Echter in het laatste geval is het gelijkmatig over de hele lak dat het vies opdroogt ipv "spots met zand ed" die opgesloten zaten in je beads.

Bij een nachtelijk regenbui heb ik het voordeel dat ik 's ochtends vaak vroeg weer weg moet en na een paar honderd meter rijden is de auto nagnoeg weer droog en schoon en krijgen die beads geen kans om op te drogen in de zon.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:42
SteveV schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:56:
Dat is inderdaad vogelpoep wat er iets te lang heeft opgelegen en nu is ingevreten in de lak. Misschien dat het met polijsten nog iets beter word maar helemaal weg krijgen zal lastig worden maar misschien heb je geluk.
Net langs de dealer geweest. Die is met een doek en ontvetter aan de slag gegaan en heeft het weg kunnen poetsen! Je ziet er nu niks meer van. Gelukkig.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica

Zou er wat ijzer op gezeten hebben? O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:43
Jeetje, hoe behandel jij de schoonmoeder? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeanke117
Mensen hier de nieuwe velgenreiniger van de Action gehaald? Schijnt erg goed te zijn met bleeding effect! Zie review hieronder afgehaald van een Nederlandse Facebook groep genaamd "Detail Masters" erg leuke en informatieve groep.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-01 00:29
Ik ga 'm in de gaten houden! Altijd wel in om nieuwe producten te proberen.
Maar ben toch wel benieuwd naar de pH-waarde, gezien veel velgen in een coating staan. Zonde om die te snel af te breken.

Maar heb je een coating, dan is autoshampoo voldoende..

[Voor 12% gewijzigd door Smotske op 15-07-2022 10:54]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jeanke117 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:13:
Mensen hier de nieuwe velgenreiniger van de Action gehaald? Schijnt erg goed te zijn met bleeding effect! Zie review hieronder afgehaald van een Nederlandse Facebook groep genaamd "Detail Masters" erg leuke en informatieve groep.
[Afbeelding]
Hm, ook even 3 flesjes gehaald om te testen. Ik zoek een goedkopere oplossing dan non-ferro idd.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Jeanke117
Denko schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:55:
[...]

Hm, ook even 3 flesjes gehaald om te testen. Ik zoek een goedkopere oplossing dan non-ferro idd.
Ik had hiervoor TW Redline op Amazon gehaald voor 7.20 euro de liter, wel in 5 liter vat. Deze bevalt echt goed! Helaas is die nu niet meer vekrijgbaar bij Amazon. Maar de velgenreiniger gaat er altijd snel doorheen, zeker als je hem elke twee weken wast. Daarom zoek ik ook nog een goed alternatief met een reiniger die reageert op ijzerdeeltjes voor rond de 7/8 euro de liter.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-02 00:38
Vraagje. Wij zijn op vakantie en voor mijn kooktoestel op de camping gebruik ik Aspen 4t. Nu heeft de dop niet goed gezeten en is er ongeveer 1 liter in de kofferbak terecht gekomen. Gelukkig niet op de bekleding omdat ik de kofferbak helemaal leeg heb zodat alles erin past. Maar de benzinegeur is niet te harden! Uiteraard al helemaal schoon gemaakt met zeep maar dit heeft niet geholpen.

Iemand een gouden tip? Ik moet de vakantie nog zo'n 5000km rijden. Dus zou wel lekker zijn als de geur er een beetje uit is. Gewoon een bus luchtverfrisser opspuiten? Of zij er beter ideeën.

• vicitee
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 10:30
Je zou tandpasta kunnen proberen.

Even laten opdrogen en daarna met water weer wegpoetsen.

Absorbeert onaangename geuren op bijzonder effectieve wijze, en makkelijk te verkrijgen..

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-02 00:38
vicitee schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:05:
Je zou tandpasta kunnen proberen.

Even laten opdrogen en daarna met water weer wegpoetsen.

Absorbeert onaangename geuren op bijzonder effectieve wijze, en makkelijk te verkrijgen..
Ga ik morgen gelijk proberen. Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
Ik heb last van waterspots op mijn ramen. Ik heb al geprobeerd om het met azijn te verwijderen, maar het zit er helaas al te lang. Iemand een idee hoe ik de waterspots verwijder van het raam?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Untouchablezz20 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:58:
Ik heb last van waterspots op mijn ramen. Ik heb al geprobeerd om het met azijn te verwijderen, maar het zit er helaas al te lang. Iemand een idee hoe ik de waterspots verwijder van het raam?
Je hebt verschillende water spot removers op bijv carclean. Mocht het echt hardnekkige spots zijn dan kom je waarschijnlijk uit bij polijsten (kan ook met een handpad en fijn polijstmiddel).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Afgelopen week aan dit kanon op wielen mogen werken. Uitgebreid gepolijst in diverse stappen. Om zo dicht mogelijk bij de 100 punten te komen. Daarna de blindo+ coating met daaroverheen de hpc coating van labocosmetica.

[Voor 6% gewijzigd door EBdetail op 25-07-2022 06:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@EBdetail

Kan je misschien het kenteken op de laatste foto blurren of foto weghalen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
GioStyle schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:35:
@EBdetail

Hoewel ik mijn kentekens ook altijd blur... maar je kan geen gegevens opvragen die te herleiden zijn naar een natuurlijk persoon. Uiteraard kan het zijn dat iemand je kenteken herkent. Dus eensch met GioStyle, beter blur je de kentekens en zeker als het om klanten van je gaat @EBdetail dat is wel zo netjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
renzo4000 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:05:
[...]

Hoewel ik mijn kentekens ook altijd blur... maar je kan geen gegevens opvragen die te herleiden zijn naar een natuurlijk persoon. Uiteraard kan het zijn dat iemand je kenteken herkent. Dus eensch met GioStyle, beter blur je de kentekens en zeker als het om klanten van je gaat @EBdetail dat is wel zo netjes.
Jawel dat kan wel..

Gelukkig blur je zelf wel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Sst

[Voor 98% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
GioStyle schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:35:
@EBdetail

lees mijn reactie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Maar ik heb de foto verwijderd aangezien het volgens mij om detailing gaat en niet om een nummerbord. Tevens is het geen klant van mij. Zoals gelijk gesuggereerd wordt. Maar mijn beste vriend. En dit was zijn verjaardag cadeau van mij aan hem. Dus ik hoop dat hiermee gelijk alle suggesties en gedachten zijn weggenomen. En kunnen we het over weer detailing hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Moet je wel aan die gegevens zien te komen natuurlijk ;) ... maar goed, blijft een lastige discussie omdat jij ook met je kenteken op openbare plekken komt die iedereen kan zien. Sterker nog jouw gegevens zijn meer bekend bij instanties (zowel officeel als dubieus) dan jij denkt. Op bijna elke straathoek staan camera's (aldanniet van Chineze afkomst) en dan heb ik het niet eens over al die elcheapo deurbellen die van alles en nog wat registreren.

Kortom ik ben ook blij dat jij ook je kenteken blurt :+

Maar eensch met @EBdetail we moeten het vooral over detailing hebben.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Untouchablezz20 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:58:
Sonax glass polish, microvezel pad en polijstmachine.
Wel alles rondom je ruiten afplakken, glasspolish is hard en een paar spetters van je lak wegen is marring en dus polijsten

• EBdetail
  • Niet online
Sst

[Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:06]

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

EBdetail schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 06:17:
[...]

Waterspots zijn mineralen. En mineralen verwijder je met mineralen.
Zoals cerium oxide ;)

Die waterspot removers ken ik ook wel, werken ook prima, maar daar zitten wel een paar hele gemene stofjes in. Voordat je hiermee aan de slag gaat, lees de msds: https://www.autopoetsland...6C5Ns16X31260815N024p.pdf en neem voorzorgsmaatregelen.

• EBdetail
  • Niet online
Ssst

[Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

EBdetail schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:20:
[...]
ik weet wat ik doe en volg nog regelmatig cursussen. Het eerste wat je leert is dat je mineralen met mineralen moet verwijderen. En dat zijn zeker gemene stofjes. Aangezien ze diep in de lak zitten. Dus moet je ze gaan liften omeruit te halen. En niet gaan polijsten. Staat de auto dan in de zon. Dan is de kans vrij groot dat ze zo weer te voorschijn komen. Aangezien het er niet uit is. Dat heb je ook met insecten resten. Kadavers worden eiwitten.
Ik wilde geenszins insinueren dat jij niet weet wat je doet, maar middeltjes die etsvlekken of sluiers van glas kunnen verwijderen zijn veel gevaarlijker dan de gemiddelde consument denkt. Het is een cocktailtje van zuren en waterstoffluorides, je wil het echt niet op je huid krijgen. Handschoenen (hoge!), bril, lange mouwen, etc.
Als het gewoon lichte spots zijn kom je al een heel eind met een goede glasscleaner en een wonderspons (ik verklap net een geheim ;) )

N=1 ik heb dus goede ervaringen met sonax glass plolish, maar ook met mirka producten, op de sleutelclub waar ik destijds actief was haalden we er zwaar verweerde en bekraste ruiten van oldtimers mee op; dat was letterlijk schuren en polijsten. https://www.mirka.com/uk/uk/uk_glass-polishing/

• Card Nox
Geen actieve coating en weken geleden een keer afgedaan met Turtle Ceramic Wet Wax. Is ook alweer een week of 3 geleden dat ik 'm gewassen heb.

YouTube: Still beading

• EBdetail
  • Niet online
Ssst

[Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:08]

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:18
Ik ben ook al wel zeker 10 jaar bezig met het detailen van mijn auto’s. Heb sinds kort ook een rotary van Fein liggen. Mooi apparaat, maar moet behoorlijk wennen aan het trekken van het apparaat. Haal er mooie resultaten mee (nabewerking met een excentrische machine) maar moet echt moeite doen om het apparaat onder controle te houden. Ik hou hem zoveel mogelijk vlak t.o.v. de carrosserie en zet bijna geen druk. Ben eigenlijk op zoek naar wat tips. Ik zie op YouTube zoveel verschillende technieken. Sommigen die hem toch wat kantelen en/of heel veel druk uitoefenen. Maar hoe heurt het nou eigenlijk?

• EBdetail
  • Niet online
Sst

[Voor 214% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:50
Ik wil graag mijn naafkappen van mijn velgen beschermen. Ik heb wel wax maar zoek naar iets permanenters (lees langduriger). Iemand een tip voor mij?

Voorheen gebruikte ik een soort protection wax (doorzichtig) maar ik weet niet meer welke dat is (voor gebruik op metalen delen in het motorcompartiment).

[Voor 34% gewijzigd door Theone098 op 31-07-2022 17:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:36
Theone098 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:24:
Ik wil graag mijn naafkappen van mijn velgen beschermen. Ik heb wel wax maar zoek naar iets permanenters (lees langduriger). Iemand een tip voor mij?

Voorheen gebruikte ik een soort protection wax (doorzichtig) maar ik weet niet meer welke dat is (voor gebruik op metalen delen in het motorcompartiment).
Als je ze regelmatig wast en originele naafkappen gebruikt, gaat het volgens mij niet zo snel stuk. (En ik kan het weten :+ )

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 10:27

Hari-Bo

F5 addict

Hier graag wat advies gewenst in de wereld van auto detailing :P
Ik heb een oldtimer welke door onderhoud afgelopen jaar aardig stoffig is aan de buitenzijde, en wil deze graag weer laten glimmen.

Een paar maanden geleden heb ik een FLEX PE14-1-180 op de kop getikt, enkel de body en nog geen polijstschijven en/of poetsmateriaal.

Dit topic heb ik even globaal doorgenomen en ik kom mooie resultaten tegen, maar ik ben een beginner en vraag mij af met welke middelen kan ik al een redelijk goed resultaat halen zonder al te veel ervaring behalve de auto standaard wassen.

Onderstaande heb ik volgens mij minimaal nodig, maar merk etc kan ik geen keuze maken wat voor een beginner te doen is.
  • klei
  • polijstschijf materiaal wol?
  • steunschijf
  • polijstmiddel

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 21:02
Jeanke117 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:13:
[Afbeelding]
Heb hem ook gehaald. Heb wel een andere fles zo te zien. Mijne is grijs met andere kleur spuit. Benieuwd of deze beter is dan wat jij verteld.

• EBdetail
  • Niet online
Sst

[Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:09]

• LVGH
EBdetail schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 06:10:
Niet teveel druk en met de zijkant polijsten. Voor het corrigeren.met genoeg pasta. Aangezien roterend en polijsten veel meer warmte in het materiaal brengt. En vooral niet te warm maken. Ik hoor sommige wel een zeggen. Je moet het flink warm maken. Want dan vloeien de krassen dicht. Als een lak eenmaal uitgehard is vloeid het nooit meer. Dus dat moet je zo snel mogelijk vergeten. Een wolpad op een roterende machine corrigeert harder dan korrel 3000 op een schuurmachine. Ik geef meestal het advies. Koop op de sloop een motorkap en ga daar op oefenen. Je, gaat namelijk altijd een keer door de lak met een rotery. Tweede advies een lakdikte meter. Al koop je er maar 1 van een paar tientjes bij aliexpress. Meten is weten. En er zit best wel veel verschil in lakdikte op diverse merken auto's. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

YouTube: Stap 1 Roterend corrigeren met een wolpad.

En hier nog 1 filmpje op zwart. Als je goed kijkt dan zie je buiten de hologrammen om. Ook de schuurkrasjes van wol in combinatie met een grove pasta. Dit haal je in de vervolg stappen weg.

YouTube: Stap 1 Roterend corrigeren met een wolpad.

Dit is ook wel handig. Dan zien mensen gelijk hoeveel uur werk het is om de lak te corrigeren.

[Afbeelding]
Ze bedoelen met de tijd naast de stappen neem ik aan wel de cumulatieve tijd om ook de afschaling te doen? Wel een inzichtelijk plaatje inderdaad. Alleen denk ik dat bijv. de zuren uit insecten of vogelpoep wel veel dieper kunnen doordringen. Die krijg je lang niet altijd meer weggepolijst toch?

Zelf heb ik helaas weer veel hars op de auto gehad en door omstandigheden dit niet tijdig kunnen verwijderen. Er zitten nu allemaal plekken die er met oplosmiddelen en licht handpolijsten niet meer afgaan. :'( Ik hoop dat het slechts in de glascoating zit, maar ik vraag me af of die uberhaupt nog iets doet, is alweer 4 jaar geleden aangebracht (wel 2-laagscoating, IGL Kenzo). Hoe kun je eigenlijk zien of de coating er nog op zit? Even los van de waterafstotendheid, want die is tussentijds geboost met wetcoat-achtige producten.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 10:27

Hari-Bo

F5 addict

EBdetail schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:49:
[...]
Met alle respect. Maar als beginner met een rotery. Ik geef je 1 advies. Haal een motorkap op de sloop. En ga daarop oefenen. Voordat je de lak beschadigd door het te warm te maken.
Uiteraard heb genoeg extra plaatwerk van deze auto waar ik eerst op los kan gaan.

• EBdetail
  • Niet online
Sst

[Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:10]

• LVGH
EBdetail schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Koop spiritus doe dat in een spray flacon. Op de hars sprayen. En gewoon met de hand wrijven. De spiritus neemt de hars op. Het residu kan je er zo afwassen. Werkt top. En is veel goedkoper dan al die dure middelen.

Hoeveel km zit de coating erop. En is het een coating voor de professional of voor de particulier? Er zit nogal wat verschil in de soorten. Labocosmetica is niet te koop voor de particulier. Puur omdat er veel fout kan gaan. Bij onjuiste verwerking. En dan ligt het meestal aan het product. Volgens de persoon die het heeft aangebracht. Terwijl het onjuist is aangebracht. Vlekken of high spots in de basislaag komt vaak voor. Smeer je daar een toplaag overheen dan heb je ellende.
Het was een professionele coating (deze: https://iglcoatings.com/products/ecocoat-kenzo), destijds in elk geval niet verkrijgbaar voor particulieren. Deze is aangebracht door een gecertificeerde dealer. Hij is zo'n 30.000km geleden aangebracht, de auto heeft de helft van de tijd binnen gestaan. Ik kreeg al snel last van waterspots en harsverwijderaars deden de hydrofobe eigenschappen gelijk verdwijnen (misschien alleen de toplaag?). Wat dat betreft was het een teleurstelling, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik verwachtte echter zeker geen 5 jaar/80.000km duurzaamheid. Ik ben nu vooral benieuwd hoe je kunt zien of er nog iets op zit.

Maar misschien goed om eens bij jou langs te rijden voor een kritische blik, want ik kom toevallig uit de buurt en ik heb nog wel meer detailprojectjes. :)

• EBdetail
  • Niet online
Sst

[Voor 99% gewijzigd door EBdetail op 13-08-2022 08:11]

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee