G.Scholtens schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:01:
Onlangs heb ik van iemand zo'n soort poetsmachine gekregen.
[
Afbeelding]
Wie kan mij wat meer vertellen over dit soort machines, waar gebruik je deze nu echt voor en waar moet je op letten.
Vind het altijd leuk om de auto te poetsen, dus denk neem ik dit ding wel over. Maar hoor er graag wat meer over.
Ehm... als je nieuw bent met polijsten EN je bent zuinig op je lak, dan twee dingen wat mij betreft:
1. Lees je eerst goed in wat polijsten betekent (genoeg beginnersguides op youtube)
2. Blijf bij dit soort apparaten uit de buurt, die doen meer kwaad dan goed (al helemaal als je nog geen ervaring hebt).
Als je gaat beginnen kijk dan bijv eerder naar een Monello LDA1000 of DAP 500/900 > die kan je ook 2e hands wel vinden voor een goede prijs.
edit: ik zie dat je eind 2020 al eens eerder in dit topic om advies hebt gevraagd (waar ik ook op heb gereageerd toen

) Niks mee gedaan? Mijn tip is vooral om niet te bezuinigen op dit soort aanschaffen aangezien je je lak echt om zeep kan halen als je niet weet waar je aan begint. Einde van de rit kost je dat veel meer geld (en tijd). Had elke maand een tientje opzij gelegd en je had nu een knappe dual action gehad met pads en polijstpasta's

[Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 25-05-2022 16:27]