Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
wuzzy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:50:
Met dit lekkere weer zit na één ritje over een wat landelijk weggetje de voorkant en voorruit weer helemaal onder de vliegjes.

Hebben jullie een tip om deze makkelijk te verwijderen zonder dat je daarna ook weer nieuwe wax moet aanbrengen?
Goed warm / heet water pakken, over de bumper gieten, paar minuten wachten / laten weken en je wast het er zo vanaf. Zelf gebruik ik Monello shampoo en een washandschoen met redelijk warm water.

Met het weken voorkom je dat je hard moet boenen en daarmee mogelijke krasjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

_Brad_

Wax fanaat

Eventueel goed nat keukenpapier over de vliegen leggen en laten weken. Werkt uitstekend

't is een hobby ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04
_Brad_ schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:07:
Eventueel goed nat keukenpapier over de vliegen leggen en laten weken. Werkt uitstekend
Inderdaad, persoonlijk zou ik kiezen voor een grote mf droogdoek/handdoek. Deze in goed warm water onder dompelen en dan over de motorkap/bumper draperen. Max 10 minuten laten weken en dan kan je in de regel alles eenvoudig verwijderen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Foamen en daarna afspoelen met een hoge druk werkt bij mij ook prima om de vliegen er af te krijgen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-01 00:29
Jeanke117 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:04:
[...]

Die leek mij niet handig want daar zou je de onderkant minder makkelijk mee kunnen doen lijkt me (heb dunne wangen op mijn banden) waardoor je met je handen over de vloer schuurt.
Ja heb je opzich wel gelijk aan, want als je bandenzwart/gel/coating gaat aanbrengen mis je ren stukje, of je moet de auto een klein stukje verzetten.

Ik heb daar deze oplossen voor gemaakt, kan ik ook beter de wielkasten schoonspuiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 20:23
Ik heb pianolak delen in de auto en iedereen die dat ook heeft herkent het; de hoeveelheid stof…

Iemand de tip voor een goede “stofdoek” hiervoor heb nu een oudere poetsdoek maar die houdt niet altijd lekker het stof vast; meestal dagelijks even voor een stoplicht afnemen 🙈

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Die goedkope swiffer-variant van de Action doet het hier prima voor dat soort stof :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
wd200 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:14:
Ik heb pianolak delen in de auto en iedereen die dat ook heeft herkent het; de hoeveelheid stof…

Iemand de tip voor een goede “stofdoek” hiervoor heb nu een oudere poetsdoek maar die houdt niet altijd lekker het stof vast; meestal dagelijks even voor een stoplicht afnemen 🙈
Mijn aanpak is als volgt, eerst de boel zoveel mogelijk stofvrij maken met een plumeau. Zelf gebruik ik deze: https://www.carclean.com/...ers-polish-dust-dope.html

Dan reinigen met een geschikte interieur spray icm een mf doek. En de finishing touch is het nalopen met een wafeldoek zoals deze: https://www.carclean.com/...cloth-3-pack-40x40cm.html

Dit zorgt voor een strak en streeploos resultaat ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Even een cross-post met het recente "vogelpoep-topic".

Zijn deze microvezeldoeken van de Action aan te raden?

https://www.action.com/nl-nl/p/microvezeldoeken/

Of zou deze beter zijn?

https://www.action.com/nl-nl/p/cc-microvezel-reinigingsdoek/

En dan in combinatie met deze droogdoek?

https://www.action.com/nl-nl/p/cc-polijst-of-droogdoek/

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:51:

Of zou deze beter zijn?

Die geel met grijze uit je laatste liet bij mij allemaal gele vezels los... Wellicht eerst een keer wassen voor je 'm gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

SquareOne schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Die geel met grijze uit je laatste liet bij mij allemaal gele vezels los... Wellicht eerst een keer wassen voor je 'm gebruikt.
De polijstdoek bedoel je dan? :)
Ik wil dan eventueel de droogdoek daar aanschaffen i.c.m. met bovenstaande microvezeldoeken.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_
  • Nu online

_Brad_

Wax fanaat

Wat je ook kan kopen is de microvezeldweil, blauwe kleur. Kost bijna niets maar is ook uitermatig handig om te hebben. https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-microvezeldweil-/
Pak hem vast in de winkel en beoordeel.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:36

Of zou deze beter zijn?

Ga vooral niet met een doek de vogelpoep eraf wrijven..probeer zoveel mogelijk te deppen nadat je de vogelpoep goed week gemaakt hebt met bijv een detailer spray

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:16:
[...]

De polijstdoek bedoel je dan? :)
Ik wil dan eventueel de droogdoek daar aanschaffen i.c.m. met bovenstaande microvezeldoeken.
Ik heb al jaren deze. https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-microvezeldoek-4/

Een dan een flesje bird shit remover. Sprayen, 10sec wachten en je veegt het er zo vanaf

Kwa goedkope en simpele sealant voor een beginner : turtle wax heeft van die grijze flessen. Topspul. Ook bij carclean geloof ik

[Voor 13% gewijzigd door Denko op 10-05-2022 19:03]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

schumi1986 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:51:
[...]

Ga vooral niet met een doek de vogelpoep eraf wrijven..probeer zoveel mogelijk te deppen nadat je de vogelpoep goed week gemaakt hebt met bijv een detailer spray
Nee, dat doe ik ook sowieso niet. De microvezeldoek is ook niet bedoeld om de poep eraf te vegen. Dat was gewoon een algemene vraag.

De droogdoek kan ik wel prima gebruiken om het droog te maken toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:36
Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:48:
[...]

De droogdoek kan ik wel prima gebruiken om het droog te maken toch?
Ja hoor, prima droog doek :)

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 23:18

Of zou deze beter zijn?

Die geel met grijze droogdoek is geweldig en heerlijk zacht! Als je een coating erop het glijdt die zo van je auto af. Onze Ford Ka kreeg ik er net mee droog dus eventueel grotere auto's twee doeken pakken. Voor die prijs is het een no brainer.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ben aan het kijken naar een betaalbare hogedrukreiniger, prijs max rond de 200,-
Is de Nilfisk 140 een goeie optie? De bedoeling is dan ook een foamgun hiermee te gaan gebruiken.
(moet ook nog gekocht worden)

[Voor 28% gewijzigd door DeBaroN op 12-05-2022 07:53]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:49
Je mag mijn Nilfisk Foamgun hebben als je wilt, ding werkt niet lekker. Zou dus altijd een after market foamgun erbij kopen en het geld van de Nillfisk besparen.

• DeBaroN
  • Nu online
Card Nox schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Je mag mijn Nilfisk Foamgun hebben als je wilt, ding werkt niet lekker. Zou dus altijd een after market foamgun erbij kopen en het geld van de Nillfisk besparen.
Wil sowieso een losse (after-market) foamgun kopen en de hogedrukreiniger met zo min mogelijke accessoires.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:18
Laurences schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:10:
Omdat het zonde is om er een speciaal topic voor aan te maken; hebben jullie ervaring met het laten tinten van ruiten middels sticker? We zitten eraan te denken de achterruiten wat donkerder te laten maken ivm o.a. bagage op de achterbank. Is jullie ervaring dat dit lang goed blijft zitten, of verweerd het zoals de protectieve stickers op een telefoon
Al gekeken naar Sonnyboys of PrivacyShades? Dan zie je ook weinig op de achterbank ;)

• Jeanke117
DonJunior schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Al gekeken naar Sonnyboys of PrivacyShades? Dan zie je ook weinig op de achterbank ;)
Of SolarPlexius uit Zweden met acryl/pvc platen zijn dat. Heb ik zefl ook en erg tevreden. Maar als je de "tint look" wilt,d an zeker gaan tinten. Ziet vele malen mooier uit.

[Voor 18% gewijzigd door Jeanke117 op 12-05-2022 17:54]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Even inkopen gedaan. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Iemand nog een goeie tip qua betaalbare en goeie foamgun?

[Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 15-05-2022 17:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
DeBaroN schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:30:
Iemand nog een goeie tip qua betaalbare en goeie foamgun?
JaMaaT in "Het grote auto detailing topic" O-)

• wd200
Iemand tips om ingebrande -vakantierit- vliegen te verwijderen, foto betreft spiegelkap

Auto wordt wekelijks gewassen en elke 3-4 weken voorzien van spray wax maar toch niet voldoende om dit er af te wassen na een week 30 grade.

Voorbumper heeft het ook iets; motorkap is wel goed schoongekregen dus lijkt vooral op kunstof te zitten.

Ik heb geen polijstmachine en wil die ook niet aanschaffen. Evt met de hand zou kunnen als ik geen uur hoef te poetsen op een spiegelkap

[Voor 16% gewijzigd door wd200 op 21-05-2022 18:35]

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:40
Natte doek er op en goed laten weken. Doek niet droog laten worden, eventueel een extra keer nat maken. Dan moet je het er af kunnen vegen zonder verder middelen te gebruiken. Doek wel keren, anders wrijf je mogelijk met harde delen van de lijken over de lak.

En een spray wax is voor snel onderhoud van een auto die in de wax staat. Niet om de auto “echt” in de was te zetten. Moet het een keer snel, raad ik je collonite liquid insolator 845 aan.

• wd200
Theone098 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:49:
Natte doek er op en goed laten weken. Doek niet droog laten worden, eventueel een extra keer nat maken. Dan moet je het er af kunnen vegen zonder verder middelen te gebruiken. Doek wel keren, anders wrijf je mogelijk met harde delen van de lijken over de lak.

En een spray wax is voor snel onderhoud van een auto die in de wax staat. Niet om de auto “echt” in de was te zetten. Moet het een keer snel, raad ik je collonite liquid insolator 845 aan.
Wat is goed weken ?
Heb er keukenpapiertje 10 min nat opgelegd ?
Sonax insecten spray gebruikt erbij

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:40
wd200 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:59:
[...]

Wat is goed weken ?
Heb er keukenpapiertje 10 min nat opgelegd ?
Sonax insecten spray gebruikt erbij
Een goede natte doek en bijvoorbeeld 30 minuten.
Geen papier gebruiken voor het schoonmaken (nat maken kan wel). Mikro vezel doekje (nat) voor schoonmaken.

• Tux3.14
  • Nu online
wd200 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:16:
Iemand tips om ingebrande -vakantierit- vliegen te verwijderen, foto betreft spiegelkap

Auto wordt wekelijks gewassen en elke 3-4 weken voorzien van spray wax maar toch niet voldoende om dit er af te wassen na een week 30 grade.

[Afbeelding]

Voorbumper heeft het ook iets; motorkap is wel goed schoongekregen dus lijkt vooral op kunstof te zitten.

Ik heb geen polijstmachine en wil die ook niet aanschaffen. Evt met de hand zou kunnen als ik geen uur hoef te poetsen op een spiegelkap
Heb je al een klei geprobeerd?

• EBdetail
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Tux3.14 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Heb je al een klei geprobeerd?
Dit zijn de eiwitten van de kadavers van insecten die in de lak zitten. Dit is alleen met polijsten te verwijderen. Daarna de lak verwarmen met infrarood om te kijken of het terug omhoog komt. Door warte haal je namelijke weer de eventuele eiwitten na boven. Dan nog een keer polijsten. En afsluiten met een lakverzegeling. Een glascoating is de beste oplossing.

https://www.eb-cardetail.nl/

• wd200
EBdetail schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:04:
[...]
Dit zijn de eiwitten van de kadavers van insecten die in de lak zitten. Dit is alleen met polijsten te verwijderen. Daarna de lak verwarmen met infrarood om te kijken of het terug omhoog komt. Door warte haal je namelijke weer de eventuele eiwitten na boven. Dan nog een keer polijsten. En afsluiten met een lakverzegeling. Een glascoating is de beste oplossing.
Heeft een insectenreiniger nog zin of dit meer in te weken ?
Kan ik dit realistisch gezien met de hand of boormachine polijsten (lees: ik ga er geen polijstmachine voor kopen) en zo ja nog tips voor pasta / pad ?

• EBdetail
  • Niet online
wd200 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Heeft een insectenreiniger nog zin of dit meer in te weken ?
Kan ik dit realistisch gezien met de hand of boormachine polijsten (lees: ik ga er geen polijstmachine voor kopen) en zo ja nog tips voor pasta / pad ?
Ik zou niet met een boormachine gaan polijsten zonder ervaring. Neem een medium pad met een houder voor de hand.en dan autoglim rood. En dan met de hand polijsten. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
teacher schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:44:
[...]

yes!

Dap mini is ook dikkke prima, maar ik ben toolsnob, dus wilde de pxe ;)
Ik moet zeggen: build quality is gewoon goed. En rotary, en twee excenters.
lakdefecten wegschuren gaat prima, daarna polijsten gaat ook prima :)

Nu nog even sparen voor de rupes :)
Wacht op de nieuwe rupes HLR75 ibrid mini die is oersterk. Hij is alleen nog niet leverbaar. Maar wat een machine. Ik heb hem al mogen testen. En de accu variant is sterker dan de oude 220 V machine. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:43
Afgelopen weekend naar het strand gegaan en mijn auto onder een boom geparkeerd. Je raadt het al, vogelpoep op de auto. Had geen spullen bij me, dus maar met een keukenrolletje gedept. Vandaag de auto gepoetst maar krijg het er niet van af. Op de afbeelding is een stukje zichtbaar, maar helaas nog meer sporen op het dak.

Jullie nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Brad_
  • Nu online

_Brad_

Wax fanaat

Welke producten heb je in huis?

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:43
_Brad_ schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:00:
Welke producten heb je in huis?
Heb het opgelost door het te laten polijsten. Gelijk birdshit remover aangeschaft en een stapel doekjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:09:
[...]

Heb het opgelost door het te laten polijsten. Gelijk birdshit remover aangeschaft en een stapel doekjes.
De enige juiste oplossing.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:42
Onlangs heb ik van iemand zo'n soort poetsmachine gekregen.

Wie kan mij wat meer vertellen over dit soort machines, waar gebruik je deze nu echt voor en waar moet je op letten.
Vind het altijd leuk om de auto te poetsen, dus denk neem ik dit ding wel over. Maar hoor er graag wat meer over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
G.Scholtens schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:01:

[Afbeelding]

Wie kan mij wat meer vertellen over dit soort machines, waar gebruik je deze nu echt voor en waar moet je op letten.
Vind het altijd leuk om de auto te poetsen, dus denk neem ik dit ding wel over. Maar hoor er graag wat meer over.
Ehm... als je nieuw bent met polijsten EN je bent zuinig op je lak, dan twee dingen wat mij betreft:

1. Lees je eerst goed in wat polijsten betekent (genoeg beginnersguides op youtube)
2. Blijf bij dit soort apparaten uit de buurt, die doen meer kwaad dan goed (al helemaal als je nog geen ervaring hebt).

Als je gaat beginnen kijk dan bijv eerder naar een Monello LDA1000 of DAP 500/900 > die kan je ook 2e hands wel vinden voor een goede prijs.

edit: ik zie dat je eind 2020 al eens eerder in dit topic om advies hebt gevraagd (waar ik ook op heb gereageerd toen :o ) Niks mee gedaan? Mijn tip is vooral om niet te bezuinigen op dit soort aanschaffen aangezien je je lak echt om zeep kan halen als je niet weet waar je aan begint. Einde van de rit kost je dat veel meer geld (en tijd). Had elke maand een tientje opzij gelegd en je had nu een knappe dual action gehad met pads en polijstpasta's ;)

[Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 25-05-2022 16:27]

• EBdetail
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:01:

[Afbeelding]

Niet gebruiken. ;) Netzo als renzo4000 al zegt. Koop een motorkap op de sloop en ga daarop oefenen. Dat is mijn advies. (y)

[Voor 8% gewijzigd door EBdetail op 25-05-2022 17:44]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:22

_Apache_

For life.

DeBaroN schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:22:
Ben aan het kijken naar een betaalbare hogedrukreiniger, prijs max rond de 200,-
Is de Nilfisk 140 een goeie optie? De bedoeling is dan ook een foamgun hiermee te gaan gebruiken.
(moet ook nog gekocht worden)
Hier geen Nilfisk meer. Na 3x gebruiken barstte het pistool in tweeën, fijn met weetik het hoeveel bar druk erachter. :X

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Leuk, een autopoets topic! Tweakers blijft je verrassen.

In mijn tienerjaren heb ik bij een garagebedrijf gewerkt en poetste daar de auto's van de directie en in de vakanties de wagens die afgeleverd moesten worden.

Ik heb daar ook leren werken met een poetsmachine (ik gok een excentrische) en bereikte daar heel goede resultaten mee. De klus waar ik tot op de dag van vandaag trots op ben is een donkerblauwe Mercedes 190D (ja, lang geleden!) die uitgeslagen en met allerlei kalkachtige vlekken binnen kwam en na gedane arbeid zo strak er weer bij stond dat de eigenaresse niet naar buiten wilde rijden omdat het op dat moment regende.

Maar goed, daß war einmal. Ik rij nu in een nette V70 die wat mij betreft net even wat meer nodig heeft dan een handpoetsbeurt. Her en der wat swirls en andere stukjes die met een goede poets/polijstmachine wel weg te krijgen zijn.

Op de vele autoseries op Discovery zie ik dat er tegenwoordig diverse maten poetsschijven te krijgen zijn en dat is natuurlijk hartstikke handig. Een grote voor je dak en een kleinere voor een raamstijl.

Maar wat zijn op dit moment nu de poetsmachine die jullie aan zouden raden? Ik wil dus wel beter spul dan zo'n bouwmarkt poetsmachientje, maar het hoeft nu ook weer niet gelijk mijn broodwinning te worden.

In de TS zag ik wat websites, die ga ik zeker bekijken, maar waar moet ik dan op letten?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Card Nox
@PaT, wat heb je allemaal? Polijst spullen lopen heeft alleen zin als je de basis goed op orde hebt (mf was handschoen, 2 emmers Evt met grid guard, goede shampoo, evt iets van een coating of wax).

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Card Nox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:49:
@PaT, wat heb je allemaal? Polijst spullen lopen heeft alleen zin als je de basis goed op orde hebt (mf was handschoen, 2 emmers Evt met grid guard, goede shampoo, evt iets van een coating of wax).
Met de rest van de spullen zit het wel goed. Het gaat mij even puur over een goede, maar niet gelijk extreem dure poets/polijstmachine.

• Card Nox
@PaT, verschillende hier, oa ik, hebben hem van Amazon. 80 euro normaal gesproken maar af en toe in de aanbieding voor 60 euro. Heb even snel gezocht en vond dit. Ding doet wat het moet doen en breekt de bank niet. Vond het persoonlijk zonde er meer aan uit te geven, slechts 1x gebruikt (so far).
JaMaaT schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:12:
Die zocht ik ook inderdaad. Weer wat geleerd :)

Zoiets dan? Ga het alleen voor onze eigen 2 auto's gebruiken. Dus een super de luxe apparaat hoeft niet.

https://www.amazon.nl/SPT...ta&qid=1611596236&sr=8-7#

€ 80,00

[Afbeelding]

[Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 26-05-2022 23:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

PaT schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:51:
[...]

Met de rest van de spullen zit het wel goed. Het gaat mij even puur over een goede, maar niet gelijk extreem dure poets/polijstmachine.
Dap evo?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat ziet er wel uit als een mooi machientje. Levert 1000 watt voldoende kracht om te voorkomen dat het apparaat alleen maar aan het 'aaien' is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
PaT schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:09:
[...]

Dat ziet er wel uit als een mooi machientje. Levert 1000 watt voldoende kracht om te voorkomen dat het apparaat alleen maar aan het 'aaien' is?
Prima om het meeste lakcorrectiewerk mee te doen. Je hebt natuurlijk soms kneiterharde lakken van bijv. Bmw en audi dan kan het soms een uitdaging worden. Je kan ook kijken voor een step up bij bijv Rupes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

renzo4000 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Prima om het meeste lakcorrectiewerk mee te doen. Je hebt natuurlijk soms kneiterharde lakken van bijv. Bmw en audi dan kan het soms een uitdaging worden. Je kan ook kijken voor een step up bij bijv Rupes.
De apparaten van Rupes had ik naar zitten kijken, maar die zijn mij toch een beetje te prijzig voor die ene keer per jaar dat ik hem zal gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:42
EBdetail schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:18:
[...]
Niet gebruiken. ;) Netzo als renzo4000 al zegt. Koop een motorkap op de sloop en ga daarop oefenen. Dat is mijn advies. (y)
De machine die ik heb is dus voor polijsten? En dus niet om bijvoorbeeld de auto mee te waxen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Card Nox schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:14:
@PaT, verschillende hier, oa ik, hebben hem van Amazon. 80 euro normaal gesproken maar af en toe in de aanbieding voor 60 euro. Heb even snel gezocht en vond dit. Ding doet wat het moet doen en breekt de bank niet. Vond het persoonlijk zonde er meer aan uit te geven, slechts 1x gebruikt (so far).

[...]
Uiteindelijk heb ik deze destijds aangeschaft. Heb geen vergelijkingsmateriaal maar werkt (voor en volgens mij) prima:

https://vonroc.com/excentrische-polijstmachine-1050w-150mm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

PaT schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:09:
[...]

Jazeker.
Daarnaast is de combinatie hardheid pad + product een belangrijke.
Lees je daar dus goed op in :Y

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-02 18:14
Nu dat ik eindelijk een auto heb die ik zeker niet bij de krasstraat was, ben ik al een tijdje de auto met de hand aan het wassen. Voor deze auto neem ik wel even de moeite en tijd om het goed te doen.

Eerst met foam, dan met de hogedrukspuit de foam en vuil eraf spuiten. Wassen met de twee emmer methode, ik gebruik hiervoor Gyeon Bathe+ en om de paar wasbeurten daarna nog eens met Gyeon WetCoat behandelen. Weer afgespoten is het tijd om te drogen met de welbekende speciale microvezelstructuur droogdoeken.

De eerst volgende wasbeurt zijn de ramen aan de beurt, die krijgen een soort coating.

Nu vraag ik me af, is het nog raadzaam om de auto een keer of misschien regelmatig toch met een goede wax te behandelen?

Ik ga er nu van uit, omdat ik Bathe+ en WetCoat gebruik, dat dit niet echt nodig is.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een wetcoat lijkt mij een veel dunnere beschermlaag te geven dan een echte wax. Als je zeer regelmatig je auto wast en zoals je omschrijft zal de wetcoat laag misschien (net?) dik genoeg blijven.
Puur voor mijn gevoel zou ik er af en toe nog wel een waxlaag op smeren.

• DeBaroN
  • Nu online
Maar dan zou je ook de auto eerst moeten polijsten toch?

[Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 28-05-2022 08:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
Hoeft niet, maar is wel beter. Hoe schoner de lak hoe beter de hechting/werking/standtijd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
Uiteraard is het beter om de auto in de basis eerst goed te preppen. Dus inderdaad goed wassen, kleien, polijsten en goed ontvetten. Wat je er daarna "opsmeert" is een persoonlijke voorkeur.

Een wax (op carnuaba basis bijv) geeft je lak vaak een diepere (wet look) glans en bescherming tot een half jaar (afhankelijk van de omstandigheden). Ga je voor een (glas) coating krijg je meer een harde glans maar vaak wel een veel langere standtijd.

Persoonlijk ben ik van die varianten afgestapt, tegenwoordig zijn de sealants/spray waxen/wetcoats zodanig goed dat die meer dan genoeg bescherming geven aan je lak. Zeker als je regelmatig je auto wast en dit weer boost is dit helemaal prima.

Nogmaals dit is mijn persoonlijke voorkeur. Ik zie wel dat steeds meer detailers (op het carclean forum) deze manier van beschermen toepassen.

• EBdetail
  • Niet online
Card Nox schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:07:
Hoeft niet, maar is wel beter. Hoe schoner de lak hoe beter de hechting/werking/standtijd.
Vergeet het ontvetten niet. Voor je een lakverzegeling aanbrengt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
Schoner zijn veel verschillende stappen, ontvetten is daar een van inderdaad.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb een tijdje fanatiek gepoetst en spullen verzameld, maar het is er ook weer bij ingeschoten.

Nu komt er weer een nieuwe auto aan, en heb ik op zich wel zin om het weer op te pakken.

Echter is een wasstraat wel erg makkelijk als 'ie even snel schoon moet zijn. Heeft bij het 2-wekelijks nemen van een wasstraat per definitie al het handwerk geen zin meer zeg maar?

The best is yet to come

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03

timovd

Voorsprong door techniek

@Dean Martin als je jaarlijks of twee keer per jaar de auto grondig schoonmaakt en een goede coating aanbrengt, hoef je niet vaak door de wasstraat. Even afspoelen is vaak al voldoende of even licht soppen. Als je het spul al in huis hebt, vind ik het zonde om door de wasstraat te gaan.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
timovd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:34:
@Dean Martin als je jaarlijks of twee keer per jaar de auto grondig schoonmaakt en een goede coating aanbrengt, hoef je niet vaak door de wasstraat. Even afspoelen is vaak al voldoende of even licht soppen. Als je het spul al in huis hebt, vind ik het zonde om door de wasstraat te gaan.
Ik ga je advies opvolgen! Zeker nu ik wat gewrapte onderdelen heb is het wellicht daarvoor sowieso beter!

[Voor 33% gewijzigd door Dean Martin op 29-05-2022 07:40]

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 03-02 09:08
PaT schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:49:
[...]

De apparaten van Rupes had ik naar zitten kijken, maar die zijn mij toch een beetje te prijzig voor die ene keer per jaar dat ik hem zal gebruiken.
Makita (accu en 230v) dual action polishers hebben wel een leuk trucje: die hebben naast een dual action mode ook een forced rotation mode. Wel een relatief kleine uitslag (5mm geloof ik), maar ik heb zelf de accu versie en vind hem erg fijn werken. Aangezien je vroeger gewoon met een rotary gewerkt hebt moet het wel goed komen met de forced rotation.

YouTube: Makita PO6000C Polisher Review - Free Spin and Forced Rotation in One

Acties:
  • +3Henk 'm!

• renzo4000
Dean Martin schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:42:
Ik heb een tijdje fanatiek gepoetst en spullen verzameld, maar het is er ook weer bij ingeschoten.

Nu komt er weer een nieuwe auto aan, en heb ik op zich wel zin om het weer op te pakken.

Echter is een wasstraat wel erg makkelijk als 'ie even snel schoon moet zijn. Heeft bij het 2-wekelijks nemen van een wasstraat per definitie al het handwerk geen zin meer zeg maar?
Als je eenmaal door de wasstraat gaat is het al te laat. Je lak zal vol swirls zitten, ookal beweren sommige wastraathouders dat hun straat niet krast...het kan gewoon niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
renzo4000 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Als je eenmaal door de wasstraat gaat is het al te laat. Je lak zal vol swirls zitten, ookal beweren sommige wastraathouders dat hun straat niet krast...het kan gewoon niet.
Het is eerlijk gezegd vooral gemak geweest.
Wasstraat wordt door de werkgever betaald, op weg naar kantoor ligt er eentje, dus even snel 'schoon' maken.....

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
Dean Martin schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:42:
2 wekelijks een wasstraat? Daar kan niets bij beschermen...1x wasstraat zorgt al voor krassen:

YouTube: Will A Tunnel Car Wash Scratch My Car? | I Bring My NEW Tesla To The...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Zijn er mensen die kwastjes van de action gebruiken voor bijvoorbeeld de velgen in te weken wat dieper schoon te maken? zo ja, enige aanraders zie er namelijk 50 stuks staan :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:43:
[...]

2 wekelijks een wasstraat? Daar kan niets bij beschermen...1x wasstraat zorgt al voor krassen:

YouTube: Will A Tunnel Car Wash Scratch My Car? | I Bring My NEW Tesla To The...
Jullie hebben me overtuigd!

Ik heb momenteel nog Collonite 845 en een sealant PoorBoys EX-P staan. Wat zou jullie keuze zijn om aan te brengen?
Of eerst de sealant en dan de Collonite?

Moet nog wat Monello non-ferro gaan bestellen.

Iemand nog een tip voor een goede velgen wax en ruiten coating? Dan kan dat in 1 bestelling mee!

Ik heb geen DAP o.i.d en ook geen polijst ervaring.

Ik zou willen doen:
- Foamen
- De-ironen van de hele auto
- Poetsen
- Sealant
- Wax

Is het missen van het kleien en polijsten een groot gemis in deze (bij een nieuwe auto, voor wat het waard is)?

[Voor 17% gewijzigd door Dean Martin op 29-05-2022 13:32]

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Even een plaatje, omdat het kan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeanke117
Nesjka schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:20:
Zijn er mensen die kwastjes van de action gebruiken voor bijvoorbeeld de velgen in te weken wat dieper schoon te maken? zo ja, enige aanraders zie er namelijk 50 stuks staan :p
gebruikte die vroeger maar ben overgestapt op de kwasten van detailpro aangezien die volledig plastic zijn en die verfkwasten metaal hebben waardoor je kans op krassen hebt. Zeker als je veel spaken hebt. 3/4 euro per kwastje dan 2 kwasten zijn dan genoeg. Eentje voor de velgen en den ander voor de rest van de delen v an de auto voor rubbers/plastic. Eenh derde zou nog handig zijn voor badges als je kans hebt om de lak aan te raken. Hier kan je een hele fijne kwast voor gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Wat te doen tegen opdrogen regendruppels?!

Gisteren auto gewassen. Eerst inspuiten met Gyeon Bug and Grime, afspuiten met HD, daarna met foamlans Monello foam ingespoten, afspuiten met HD, toen met washmitt en shampoo Dodo Juice ingezeept en met HD afgespoten. Daarna de natte auto met 50ml nanolex (wetcoat) in de foamlans ingespoten en weer afgespoten met de HD. Als laatste met een drooghanddoek drooggemaakt.
Nu heeft het deze ochtend iets geregend en de auto zit weer helemaal onder met opgedroogde regendruppels.
Wat kan ik hier het beste tegen doen?
Of doe ik iets verkeerd met wassen? Foamen en bug and grime fase ga ik de volgende keer omdraaien denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Daar doe je niets tegen, behalve daarna weer even afnemen met een detailer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Maar dan veeg ik het vuil ook de lak in toch?

Moet eigenlijk iets hebben als laatste behandeling zodat water minder goed aanhecht. En ik dacht dat Nanolex hiervoor goed zou zijn.

[Voor 68% gewijzigd door DeBaroN op 29-05-2022 15:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dean Martin schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Ik heb momenteel nog Collonite 845 en een sealant PoorBoys EX-P staan. Wat zou jullie keuze zijn om aan te brengen?

Iemand nog een tip voor een goede velgen wax en ruiten coating? Dan kan dat in 1 bestelling mee!

Ik zou willen doen:
- Foamen
- Poetsen
- Sealant
- Wax

Is het missen van het kleien en polijsten een groot gemis in deze (bij een nieuwe auto, voor wat het waard is)?
Velgenwax is een beetje passe. Maak ze schoon, ontvetten (gyeon prep) en dan in de gyeon rim.
Ruitencoating (had ik al gyeon genoemd) kan, en exp kan je prima aftoppen met 845.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 17:01
DeBaroN schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:45:
Wat te doen tegen opdrogen regendruppels?!

Gisteren auto gewassen. Eerst inspuiten met Gyeon Bug and Grime, afspuiten met HD, daarna met foamlans Monello foam ingespoten, afspuiten met HD, toen met washmitt en shampoo Dodo Juice ingezeept en met HD afgespoten. Daarna de natte auto met 50ml nanolex (wetcoat) in de foamlans ingespoten en weer afgespoten met de HD. Als laatste met een drooghanddoek drooggemaakt.
Nu heeft het deze ochtend iets geregend en de auto zit weer helemaal onder met opgedroogde regendruppels.
Wat kan ik hier het beste tegen doen?
Of doe ik iets verkeerd met wassen? Foamen en bug and grime fase ga ik de volgende keer omdraaien denk ik.
waarschijnlijk iets van luchtverontreiniging stuifmeel,zand meegekomen met de regen. Gewoon afspoelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
Dean Martin schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Ik zou willen doen:
- Foamen
- Poetsen
- Sealant
- Wax

Goed bezig! Waarom wil je persé en de 845 én de ex-p aanbrengen? Als je een van de twee hanteert heb je meer dan goed resultaat. Je kan door een dubbele laag de standtijd wellicht iets verlengen maar mijn ervaring is dat dit marginaal is. Wil je het toch doen, dan zou ik eerst de ex-p aanbrengen en dan de 845(ivm carnuaba bestanddelen).

Velgenwax is idd een beetje ingehaald door de tijd wat @teacher ook al aangeeft. Je hebt tegenwoordig meer alternatieven. Zelf kies ik ervoor om na een regulieren wasbeurt de velgen droog te maken icm Sonax BSD. Dit geeft een prima bescherming op je velgen en is lekker makkelijk.

Inspecteer je lak eens goed in de volle zon of met een inspectielamp, de kans bestaat zeer zeker dat ook jouw nieuwe auto vol swirls/krasjes zit. Dit kan door transport komen (lang niet alle auto's worden ingepakt) maar ook een dealer kan vaak de auto al door de wasstraat hebben gehaald omdat de auto "vies" is aangekomen. De keuze is aan jezelf, als je de mogelijkheid hebt zou ik het zeker doen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_
  • Nu online

_Brad_

Wax fanaat

DeBaroN schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:43:
Maar dan veeg ik het vuil ook de lak in toch?

Moet eigenlijk iets hebben als laatste behandeling zodat water minder goed aanhecht. En ik dacht dat Nanolex hiervoor goed zou zijn.
Ik zou er daarna overgaan met Turtle Wax seal & shine of de Sonax Xtreme Ceramic Ultra Slick Detailer of Xtreme BrilliantShine Detailer. Is wel ietsje teveel van het goede. Ik zou die Washcoat van Nanolex door één van deze vervangen als de fles leeg is. En druppels op een horizontaal paneel zullen altijd sporen achterlaten.

[Voor 17% gewijzigd door _Brad_ op 31-05-2022 10:18]

't is een hobby ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
_Brad_ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Ik zou er daarna overgaan met Turtle Wax seal & shine of de Sonax Xtreme Ceramic Ultra Slick Detailer of Xtreme BrilliantShine Detailer. Is wel ietsje teveel van het goede. Ik zou die Washcoat van Nanolex door één van deze vervangen als de fles leeg is. En druppels op een horizontaal paneel zullen altijd sporen achterlaten.
Ah, bedankt!
Had eerst deze op het oog: Bead Maker Paint Protectant
https://www.carclean.com/...ker-paint-protectant.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_
  • Nu online

_Brad_

Wax fanaat

Zeker niet slecht, let wel, de wagen moet twee uur droog blijven na verwerking.

't is een hobby ...

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31
Met trackdays blijven er aardig wat rubbersporen op de auto achter, daarvoor gebruikte ik altijd Mothers Racing Rubber Remover. Deze is echter pas in juli weer leverbaar. Iemand ervaring met alternatieven? Ik zag Koch Orange Power, maar die is een stuk duurder.

dot.blaat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
DeBaroN schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Ah, bedankt!
Had eerst deze op het oog: Bead Maker Paint Protectant
https://www.carclean.com/...ker-paint-protectant.html
Met welk doel? Want het is niet echt een hele goede protector, meer een show detailer die niet heel veel bescherming biedt. Een paar jaar geleden was dit product een hype (ook door de markeringmachine die er achter zit) maar eigenlijk niet heel veel bijzonders. Het is wel makkelijk te gebruiken als finisher (zowel als drooghulp als op droge lak). Zelf heb ik hem ook gebruikt en is een leuk product als laatste stap maar ik zou eerder kijken naar een product als Sonax BSD of Turtle Wax Hybrid Sealant Wax. Die zijn makkelijk te verwerken en geven je echt wel een goede bescherming van een paar manden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Over een week kan ik mijn nieuwe auto ophalen. Gezien ik er 5 jaar mee moet doen(lease) wil ik de lak graag zo lang mogelijk goed houden. Ik woon in een appartement en kan thuis niet handmatig wassen. Werk vergoed de wasstraat. Dus grote kans dat dit de schoonmaakmethode wordt.

Ik lees veel over glascoatings. Waarmee wasstraat swirls minder makkelijk in de lak komen. Heeft iemand hiervoor tips. Of weet een bedrijf in de regio arnhem die het goed kan? Ik zie veel op internet. Zelfs sites waar de showcases wazige foto’s zijn met onderdelen van auto’s.
Of detailers die certificaten / garanties geven.

En aan welke prijscategorie moet ik denken? Dit gaat namelijk ook alle kanten op.

Het betreft een Cupra Born in Aurora Blue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Patrock schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:36:
Over een week kan ik mijn nieuwe auto ophalen. Gezien ik er 5 jaar mee moet doen(lease) wil ik de lak graag zo lang mogelijk goed houden. Ik woon in een appartement en kan thuis niet handmatig wassen. Werk vergoed de wasstraat. Dus grote kans dat dit de schoonmaakmethode wordt.

Ik lees veel over glascoatings. Waarmee wasstraat swirls minder makkelijk in de lak komen. Heeft iemand hiervoor tips. Of weet een bedrijf in de regio arnhem die het goed kan? Ik zie veel op internet. Zelfs sites waar de showcases wazige foto’s zijn met onderdelen van auto’s.

En aan welke prijscategorie moet ik denken? Dit gaat namelijk ook alle kanten op.

Ik heb bij de plaatselijke wasstraat de afspraak dat hij een wasstraat programma aanslaat op de kassa, maar mij muntjes twv het programma geeft voor de wasbox (dat gaat dus zo i.v.m. de tankpas).
Is dat geen optie?

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siesta
  • Laatst online: 02-01 07:28
Krassen! Helaas is er iemand hier in de wijk die (dure) auto's bekrast. Nu zie ik even door de bomen het bos niet meer. Waar kan je het beste krassen laten repareren, en hoe weet je als het bedrijf in kwestie goed kan omgaan met een matte lak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Dean Martin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:24:
[...]
Ik heb bij de plaatselijke wasstraat de afspraak dat hij een wasstraat programma aanslaat op de kassa, maar mij muntjes twv het programma geeft voor de wasbox (dat gaat dus zo i.v.m. de tankpas).
Is dat geen optie?
Zal lastig worden, Gaat niet via de tankpas maar met een afspraak met de lokale wasstraat op kenteken. wasbox / andere wasstraat is op eigen kosten.

Daarbij wasbox, leuk met de hogedruk, maar die borstel is echt funest. En met de motor was ik er al 4 euro kwijt om de modder af te spuiten na modderbaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Patrock schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Zal lastig worden, Gaat niet via de tankpas maar met een afspraak met de lokale wasstraat op kenteken. wasbox / andere wasstraat is op eigen kosten.

Daarbij wasbox, leuk met de hogedruk, maar die borstel is echt funest. En met de motor was ik er al 4 euro kwijt om de modder af te spuiten na modderbaden.
Ja, die borstel moet je ook niet gebruiken nee ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
@Patrock, als je door de krasstraat wilt rijden heeft geen enkele coating zin, dan liever het geld besparen.

Kun je niet bij vrienden/bekende wassen (moet je het wel echt leuk vinden want is natuurlijk een extra drempel)? Je kunt aanbieden dat je hun auto('s) ook een keer meepakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
  • Nu online
Patrock schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:36:

Een paar posts boven je had @Card Nox al een video gepost dat een coating niet gaat helpen bij krassen die je krijgt van de wasstraat :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:05
Iemand bekend met dit soort borstels?
https://www.hbm-machines....et-voor-in-de-boormachine

€20,- valt mee, het zou dan voornamelijk voor de vloermatten van de auto zijn etc.

Of is dat zo'n bagger dat je dan naar de veel duurdere van Carclean moet kijken?
https://www.carclean.com/...or-boormachines-hard.html
https://www.carclean.com/...-boormachines-medium.html

En je hebt deze ook nog, voor bijvoorbeeld de DAP, maar dat lijkt me niet echt schoonmaken..
https://www.carclean.com/...r-carpet-brush-125mm.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
  • Nu online
FabianGTI schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:23:
Iemand bekend met dit soort borstels?
https://www.hbm-machines....et-voor-in-de-boormachine

[Afbeelding]

€20,- valt mee, het zou dan voornamelijk voor de vloermatten van de auto zijn etc.

Of is dat zo'n bagger dat je dan naar de veel duurdere van Carclean moet kijken?
https://www.carclean.com/...or-boormachines-hard.html
https://www.carclean.com/...-boormachines-medium.html

En je hebt deze ook nog, voor bijvoorbeeld de DAP, maar dat lijkt me niet echt schoonmaken..
https://www.carclean.com/...r-carpet-brush-125mm.html
Ik gebruik de borstels voor mijn vloermatten, werkt perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:05
Tux3.14 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Ik gebruik de borstels voor mijn vloermatten, werkt perfect.
En welke heb je dan, die van HBM of die van Carclean?
Ik wil ze ook voor de vloermatten gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Tux3.14 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Een paar posts boven je had @Card Nox al een video gepost dat een coating niet gaat helpen bij krassen die je krijgt van de wasstraat :)
[YouTube: Will A Tunnel Car Wash Scratch My Car? | I Bring My NEW Tesla To The Car Wash]
SLIK...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
  • Nu online
FabianGTI schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:06:
[...]

En welke heb je dan, die van HBM of die van Carclean?
Ik wil ze ook voor de vloermatten gebruiken.
AliExpress :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Gisteren opnames gehad voor Audi tv Holland met Jeroen Reekers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooie F40 op die banner :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EBdetail
  • Niet online
Dat zijn leuke auto's. Het filmpje staat inmiddels op YouTube. Even voor de duidelijkheid. Ik ben hier niet om klanten te werven. Maar om mensen te adviseren.

Het filmpje op YouTube
https://youtu.be/KMz1wQcX4Mo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Dat "vlekvrij naspoelen" bij de wasbox, wat voor spul is dat nou? En werkt het ook echt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DeBaroN schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:43:
Dat "vlekvrij naspoelen" bij de wasbox, wat voor spul is dat nou? En werkt het ook echt?
Is dat niet gewoon osmose water en daardoor geen kalkvlekken?

The best is yet to come

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Dean Martin schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Is dat niet gewoon osmose water en daardoor geen kalkvlekken?
Misschien. Zou betekenen dat ze een voorraadtank oid moeten hebben en ook bijgevuld moet worden. Dit is een wasbox(3x) los van een wasstraat oid. Dus dan betwijfel ik het of het osmose is.

[Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 05-06-2022 20:19]

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee