Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 97 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:55

InFamous

excommunicado

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:44:
Vraagje, Kent iemand een fysieke detailing winkel in Rotterdam? Ik wil een handdoek halen voor na m'n auto wassen want de mijne heeft iemand meegenomen :/ meeste wat ik kan vinden zijn webshops die morgen niet zullen leveren.
Letterlijk elke automaterialen handel Partspoint, Autopia, Heuts, Circuit etc. Die hebben allemaal wel Meguiars, Autoglym etc op voorraad.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:29
Vraagje, Kent iemand een fysieke detailing winkel in Rotterdam? Ik wil een handdoek halen voor na m'n auto wassen want de mijne heeft iemand meegenomen :/ meeste wat ik kan vinden zijn webshops die morgen niet zullen leveren.
Carclean zit in Berkel en Rodenrijs, zo goed als naast Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
Ik heb deze toen als eerste gekocht. Voor spoed best een ok doek?

https://www.praxis.nl/tui...FKhEte7apIehoCGeAQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 17:24

_Brad_

Wax fanaat

Ja hoor. Zal zeker z'n ding doen.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

OMG wat is dat Sahara zand voor een zooi. Eerst ingespoten met de foamlans van de hogedrukreiniger, daarna met de hogedrukreiniger afgespoten. Zag al een hoop wegstromen, vogelpoep er af etc. Maar tijdens het drogen sloeg hij weer helemaal geel uit. Daarna met de washmitt gewassen en nog wat afgespoeld met water. Nu is 90% wel weg.

Van de week zag ik een hele rij auto's voor de wasboxen staan, dus bestuurders zullen waarschijnlijk nog steeds een vuile wagen hebben. Zonder borstel/mitt gaat het er gewoon niet af.

Straks nog met de deatilspray afnemen, daar waar nog wat is achtergebleven. En dan z'n halfjaarlijkse poets en wax beurt er ook maar achteraan :)

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 19-03-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:37

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, is het erg als je je (matte) auto niet helemaal droog kan maken? Ik heb dus die handdoek van de praxis gekocht maar die moet je denk ik eerst wassen... Doet niks voor afdrogen. Ik moet maar met een natte auto rijden. Is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:38:
Vraagje, is het erg als je je (matte) auto niet helemaal droog kan maken? Ik heb dus die handdoek van de praxis gekocht maar die moet je denk ik eerst wassen... Doet niks voor afdrogen. Ik moet maar met een natte auto rijden. Is dat erg?
Je kan hem prima even droogrijden, dat is iig beter dan in het zonnetje laten opdrogen want dan krijg je geheid watervlekken door het kalk (of je moet met osmose hebben afgespoten). Met een mf doek nog even nalopen. Dat hoeft geen fancy dure doek te zijn. In dit topic zijn al zat gebruikers van mf doeken van de action bijvoorbeeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:41
renzo4000 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Je kan hem prima even droogrijden, dat is iig beter dan in het zonnetje laten opdrogen want dan krijg je geheid watervlekken door het kalk (of je moet met osmose hebben afgespoten). Met een mf doek nog even nalopen. Dat hoeft geen fancy dure doek te zijn. In dit topic zijn al zat gebruikers van mf doeken van de action bijvoorbeeld.
Waterontharder is ook nog een optie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
_ferry_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:23:
OMG wat is dat Sahara zand voor een zooi. Eerst ingespoten met de foamlans van de hogedrukreiniger, daarna met de hogedrukreiniger afgespoten. Zag al een hoop wegstromen, vogelpoep er af etc. Maar tijdens het drogen sloeg hij weer helemaal geel uit. Daarna met de washmitt gewassen en nog wat afgespoeld met water. Nu is 90% wel weg.

Van de week zag ik een hele rij auto's voor de wasboxen staan, dus bestuurders zullen waarschijnlijk nog steeds een vuile wagen hebben. Zonder borstel/mitt gaat het er gewoon niet af.

Straks nog met de deatilspray afnemen, daar waar nog wat is achtergebleven. En dan z'n halfjaarlijkse poets en wax beurt er ook maar achteraan :)
Hier ging het er eenvoudig af met de hoge druk reiniger (zonder vooraf te foamen);
Het had was wel nodig om met de straal op elke deel van de lak te gaan (nilfisk core 140).
Er zit wel Gyeon Pure (ceramic coating) op de wagen, dat zal ook wel helpen.

Zag er niet uit :>
Beading effect van de nacht dauw gecombineerd met Sahara zand en dan opdrogen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EG92vIlUr6Fu-xYDqwaFGnN9ksc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPSrHpQR7c0fAYC41glstCaI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 20-03-2022 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:42

miekol

erm

terabyte schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Thanks, ja, die IK Foam 2 had ik al gevonden.
Maar ik ben specifiek op zoek naar een alternatief voor 'ammo frothe', dat heb ik nog niet kunnen vinden
Frothe is voor zover ik weet de enige waterless wash die schuimt. Wat hier wel goed leverbaar is Chemical Guys Ecosmart. Verdun je 1:16 en kun je heel mooi zonder water mee wassen. Is genoeg over te vinden op YouTube. Je moet wel bedenken dat je wel 6-10 schone microvezel doeken per keer nodig hebt. Werkt wel echt top!

Optimum No Rinse is ook een goed alternatief, maar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 6% gewijzigd door miekol op 20-03-2022 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SmokingCrop schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:43:
[...]

Hier ging het er eenvoudig af met de hoge druk reiniger (zonder vooraf te foamen);
Het had was wel nodig om met de straal op elke deel van de lak te gaan (nilfisk core 140).
Er zit wel Gyeon Pure (ceramic coating) op de wagen, dat zal ook wel helpen.

Zag er niet uit :>
Beading effect van de nacht dauw gecombineerd met Sahara zand en dan opdrogen:
[Afbeelding]
Wellicht door de coating inderdaad. Of ik had nog langer met de HD moeten spuiten. Maar pas echt met de mitt dat de fijne waas er af ging.

IIG daarna heel de auto weer tip top behandeld. Staat weer lekker te shinen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Misschien had de HD het eraf gekregen van dichtbij, maar dan was de lak ook weg geweest. Ook ik had de washand en flink boenen nodig om die zooi eraf te krijgen.

Over de loop der jaren heb ik best veel verschillende dingen geprobeerd en middeltjes gekocht, maar ik merk ook dat ik langzaam wat kritischer word op welke stappen ik nog heel uitgebreid die of überhaupt niet meer wil.
De auto wordt ouder en heeft gewoon genoeg kleine schade en dingetjes waardoor het voor je gevoel niet meer zoveel uitmaakt, de tijd wordt schaarser vanwege een gezin en de vogels schijten hem toch binnen een dag weer onder.
Herkennen jullie dit?

Bijvoorbeeld ik klei niet meer alles, voornamelijk liggende delen en bij een wielkast. Paint cleaner voegt voor mijn gevoel te weinig toe en doe ik niet meer. Glazen nog wel, dat lijkt wel wat toe te voegen. Uitlaat polijsten ook niet echt meer, schoonmaken doet al genoeg en meer doen zie je amper. Foamen is soms leuk, maar uiteindelijk word hij pas schoon na het wassen en dan lijkt gewoon afspuiten net zoveel te doen.
Of ik word natuurlijk gewoon te lui om de perfectie na te streven. Alle zwarte pitjes van de velg krijgen? Meh, zonde van m'n tijd, als hij weer glimt van normale kijkafstand is het mooi zat. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37
Niet zozeer detailing, maar het was wel nodig :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdbJSx-9F1fh6uxLyIVADr6q_rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7poVYVUAGql8RtonEf3SBw9m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV5VY36p7hq8m8BXbZR1keFBscA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CC5cLmKRHK5ftaX1TB7bQLu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYX3a_2xAf_nqNBpQpywkA1i-po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arWd2eBlapqJ0GzBQ7GOD473.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Acx3gG83DxnXXw343eBq-jWspFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngKOMAxm8JDYGJykn2Cglbcp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Met_iKyYlxcY85R-eEbwdV9BXLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMklVzt8qWgzIgFLyRx8IRCq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10

timovd

Voorsprong door techniek

@PdeBie zolang je maar niet de borstel van de wasbox gebruikt, die zit vol met zand en viezigheid.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 20:28
Mja, de agressieve producten die ze in die schuim doen enz.. dat vergeten we maar even? 😀

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37
timovd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:37:
@PdeBie zolang je maar niet de borstel van de wasbox gebruikt, die zit vol met zand en viezigheid.
Nee nee, emmertje staat op foto 3 links in beeld en schoon water emmer aan de andere kant nog van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gonadan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:47:
Misschien had de HD het eraf gekregen van dichtbij, maar dan was de lak ook weg geweest. Ook ik had de washand en flink boenen nodig om die zooi eraf te krijgen.

Over de loop der jaren heb ik best veel verschillende dingen geprobeerd en middeltjes gekocht, maar ik merk ook dat ik langzaam wat kritischer word op welke stappen ik nog heel uitgebreid die of überhaupt niet meer wil.
De auto wordt ouder en heeft gewoon genoeg kleine schade en dingetjes waardoor het voor je gevoel niet meer zoveel uitmaakt, de tijd wordt schaarser vanwege een gezin en de vogels schijten hem toch binnen een dag weer onder.
Herkennen jullie dit?

Bijvoorbeeld ik klei niet meer alles, voornamelijk liggende delen en bij een wielkast. Paint cleaner voegt voor mijn gevoel te weinig toe en doe ik niet meer. Glazen nog wel, dat lijkt wel wat toe te voegen. Uitlaat polijsten ook niet echt meer, schoonmaken doet al genoeg en meer doen zie je amper. Foamen is soms leuk, maar uiteindelijk word hij pas schoon na het wassen en dan lijkt gewoon afspuiten net zoveel te doen.
Of ik word natuurlijk gewoon te lui om de perfectie na te streven. Alle zwarte pitjes van de velg krijgen? Meh, zonde van m'n tijd, als hij weer glimt van normale kijkafstand is het mooi zat. O-)
Kleien doe ik ook alleen als het echt nodig is, dwz, voelbare pitjes, of dat je ze meteen ziet verschijnen na het wassen.

Ik heb de auto van het najaar een grote detailbeurt gegeven, nu in het voorjaar was daar niet veel meer van over.

Rondje met een lichte pad gedaan met wat Monello Finale (heet anders tegenwoordig geloof ik :P ) gewoon om de lichte swirls en vervuiling er af te krijgen. Beetje de functie van het kleien ook eigenlijk, want ik zag bij 1 wielkast wat zwarte spikkels die daarmee verdwenen.
Daarna black hole aangebracht, de vorige keer had ik ex-p aangebracht, eens kijken of het verschil geeft. Lijkt nu iets dieper/donkerder qua glans, maar het is dus een half jaar gelden, dus het is eigenlijk op basis van herinneringen of een foto die in andere omstandigheden is gemaakt. Om het echt te checken zou ik een A/B vergelijking moeten doen.
En daarna wax aangebracht.
Banden, velgen en trims natuurlijk ook even schoongemaakt en verzorgd. Al met al 6 uur verder.

Vooral banden en trims die weer zwart zijn in plaats van vies grijs/bruin doen een hoop voor de looks, veel effect met weinig moeite. Jammer dat dat effect wel weg is na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 17:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzU17mjNQF5mO6vDdS20W5EGTHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqpl0bZuVhUlz83pBZ8YxovD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik trof de auto zo aan zaterdag.
Echt... why?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

_ferry_ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:25:
[...]

Kleien doe ik ook alleen als het echt nodig is, dwz, voelbare pitjes, of dat je ze meteen ziet verschijnen na het wassen.

Ik heb de auto van het najaar een grote detailbeurt gegeven, nu in het voorjaar was daar niet veel meer van over.

Rondje met een lichte pad gedaan met wat Monello Finale (heet anders tegenwoordig geloof ik :P ) gewoon om de lichte swirls en vervuiling er af te krijgen. Beetje de functie van het kleien ook eigenlijk, want ik zag bij 1 wielkast wat zwarte spikkels die daarmee verdwenen.
Daarna black hole aangebracht, de vorige keer had ik ex-p aangebracht, eens kijken of het verschil geeft. Lijkt nu iets dieper/donkerder qua glans, maar het is dus een half jaar gelden, dus het is eigenlijk op basis van herinneringen of een foto die in andere omstandigheden is gemaakt. Om het echt te checken zou ik een A/B vergelijking moeten doen.
En daarna wax aangebracht.
Banden, velgen en trims natuurlijk ook even schoongemaakt en verzorgd. Al met al 6 uur verder.

Vooral banden en trims die weer zwart zijn in plaats van vies grijs/bruin doen een hoop voor de looks, veel effect met weinig moeite. Jammer dat dat effect wel weg is na een paar weken.
Polijsten heb ik überhaupt nog nooit gedaan, ik zit meer op het wassen en glimmen niveau. :P

Heb dit weekend twee auto's gedaan, en die van de buren gewassen. Als je dan met je schuimlans per ongeluk hun halve auto onder het schuim zet vind ik het wel zo netjes om het ook even af te maken. :+

Op de eigen auto's rondje kleien, black hole erover, aftoppen met 915. Trim restorer over het rubber en plastic en binnenkort maar even naar binnen met de natural look en gliptone.

EX-P gebruikte ik voorheen ook wel eens, maar niet in plaats van black hole. EX-P is een sealant, black hole een glaze. Ik vond alleen de standtijd van EX-P niet zo bijzonder ten opzichte van was en ik vind de look van 915 veel mooier dan van EX-P.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

teacher schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:51:
[Afbeelding]

Ik trof de auto zo aan zaterdag.
Echt... why?
;( :(

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 18:36
Gisteren de auto ook weer "even" gewassen, in dit geval alleen om het zand er af te halen en voor het zicht.

Ik merk wel dat ik nog steeds de sweet spot met de foam lans net niet gevonden krijg. Het foam plakt wel, maar minder dan ik had verwacht en gisteren was de fles best snel leeg.

De auto: Seat Leon ST (vorig model)
Gebruikte apparatuur:
- Nilfisk Core 120 (op stand 1)
- Monello Lancia 2.0 foam lans
- Kenotek Snow foam

Mensen hier met een redelijk grote auto en de Monello foam lans? Lukt het jullie om de gehele auto ruim in de foam te zetten, of is het bij jullie ook opschieten omdat de foam anders op is?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Maikel64 Dat lukt mij prima als ik de Lancia foam lans voor een kwart vul. Ik gebruik zelf de Meguiar's snow foam en ook een Nilfisk 120.6.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:57
@Maikel64 , ik heb 3 jaar lang mijn Mazda 6 SW gewassen. Fles helemaal vol en dan 1:5 ongeveer en dan had ik royaaal voldoende. Heb gisteren onze Mazda 2 gewassen en de fles maar half vol gedaan.
Ik gebruik Monelle Artico Magico Snow oid op een Nilfisk C135.

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 21-03-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05HybIpi21BiG4liyhpDYAkYGF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrKjtZX8rK4idOYX9ledirKA.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand goeie tip om de verticale raamlijsten weer mooi zwart te krijgen? Heb eigenlijk geen idee wat voor materiaal het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

VinnyAMS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:44:
[ Heb eigenlijk geen idee wat voor materiaal het is.
Ik op basis van de foto ook niet :+

Is het mat zwart plastic zoals bumper delen of afwerklijsten? -> trim restorer

Is het glanzend zwart plastic, maar glimt het niet meer? -> Fijne milde polish, en dan eventueel nog in de wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
_ferry_ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Ik op basis van de foto ook niet :+

Is het mat zwart plastic zoals bumper delen of afwerklijsten? -> trim restorer

Is het glanzend zwart plastic, maar glimt het niet meer? -> Fijne milde polish, en dan eventueel nog in de wax.
Het zijn afwerklijsten volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:45
VinnyAMS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:44:
[Afbeelding]

Iemand goeie tip om de verticale raamlijsten weer mooi zwart te krijgen? Heb eigenlijk geen idee wat voor materiaal het is.
Aan de foto te zien is het ene Seat Leon? Dan is het glimend zwart gespoten. Dus zal je moeten poetsen/waxxen.

Is het hetzelfde zwarte plastic als op bumpers zit, trim restorer of Poor Boys Naturall rubber/plstix

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heren en dames, even een interieurs gerelateerde vraag. Ik wilde zojuist iets in de kofferbak gooien en kwam langs het witte plafond van de auto. Nu zie ik deze doorn in mijn achteruitkijk oog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p01a2UrxWaitptMBR3s93_btf24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIW6qAR52QfmxjYow1Vtll8C.jpg?f=fotoalbum_large

:'(

Kan een intereur reiniger dit weer spik en span maken? Het was een schoen wat er tegenaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ik zou het proberen met een wondersponsje. Het sponsje activeren met warm water, redelijk goed uitknijpen zodat je hemel en dus de lijm niet te nat wordt en er voorzichtig over heen gaan. Niet schrobben. Eerder wegvegen dus.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
_Brad_ schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:37:
Ik zou het proberen met een wondersponsje. Het sponsje activeren met warm water, redelijk goed uitknijpen zodat je hemel en dus de lijm niet te nat wordt en er voorzichtig over heen gaan. Niet schrobben. Eerder wegvegen dus.
Hmmm wondersponsje zou ik niet zomaar gebruiken op die stof. Een melamine spons heeft toch een licht schurende werking. Je krijgt dan misschien de vlek wel weg maar dan zie je dat de stof licht "geschuurd" is zeg maar. Ik zou eerder proberen schoon te maken met een APC (verdunnen naar 1:20) en dan niet boenen maar in laten trekken en dan deppend schoon en droog maken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zou een interieur schoonmaak bedrijf dat kunnen? Dan betaal ik er liever voor dat er het goed gedaan wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik zou ook wat lichte APC pakken en wat deppen licht wrijven, zou relatief simpel moeten gaan verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Card Nox schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:40:
Ik zou ook wat lichte APC pakken en wat deppen licht wrijven, zou relatief simpel moeten gaan verwacht ik.
All purpose cleaner?
Ik ga denk ik toch een gespecialiseerd bedrijf ga bellen. Ik heb wel de pech dat ik 't erger zou maken

[ Voor 17% gewijzigd door HollovVpo1nt op 25-03-2022 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Als je het erger maakt laat je 't alsnog door een bedrijf doen. Als je het eruit hebt is het klaar 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 11:09
Altijd met de minst agressieve oplossing beginnen, dus inderdaad even wat apc of milde interieurreiniger. Niet teveel product gebruiken en niet gaan boenen. Goed laten drogen voordat je het resultaat beoordeelt.

Met een melaminespons loop je inderdaad het risico om de structuur van de stof te veranderen waardoor je verschil blijft zien, ik zou dan als volgende stap eerder een extractor gebruiken, dat is waarschijnlijk ook wat een schoonmaakbedrijf zal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

Joh het is geen magie. Je hebt vast wel een schoonmaakmiddel thuis, maak een doekje een beetje nat en ga er voorzichtig overheen. Probeer eerst water, daarna doe je een klein drupje allesreiniger en als het dan nog niet weg is (kan het me niet voorstellen) dan pak je een APC-achtig product.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Ik heb echt goede ervaringen met de Meguiars Carpet & Interior cleaner. tot nu toe nog geen vlek gezien die ik er niet mee uitkreeg. Zowel lichte vlekken op donkere stof als donkere vlekken op lichte stof (en dakhemels).

https://www.carclean.com/...terior-cleaner-473ml.html

Beetje zonde en enorm overkill om hiervoor gelijk naar een bedrijf te gaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:35
Ik weet niet of dit hier ook mag...

Ik wil bij bij mijn Q2 oa de voorgrille zwart maken dmv plastidip.

Nu zit een cm of 5 achter de grille de radiateur, het lijkt me dat deze wel zo goed mogelijk wordt afgedekt maar deze zit helemaal ingebouwd, iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Smotske schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Aan de foto te zien is het ene Seat Leon? Dan is het glimend zwart gespoten. Dus zal je moeten poetsen/waxxen.

Is het hetzelfde zwarte plastic als op bumpers zit, trim restorer of Poor Boys Naturall rubber/plstix
klopt. dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Laatst online: 17-05 23:08
Beste forumgenoten,

Lang geleden heb ik via het carclean forum voor het eerst kennis gemaakt met auto detailing etc. Maar ondertussen lang geleden en aangezien ik binnenkort een andere auto heb in de kleur zwart wil ik deze goed bijhouden. Eerste instantie zoek ik dus een goede shampoo en wax. Ben bekend met meguairs maar is dit nog steeds een van de betere keuzes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Figo112 meguairs is een prima merk maar er is zoveel meer en beter te krijgen. Achter meguairs zit een enorme marketing machine en dat moet ook ergens van betaald worden en dat vertaald zich soms in de onredelijke prijzen die ze soms vragen.

Kijk vooral eens in dit topic voor wat tips (er staan genoeg genoemde merken zoals gyeon, poorboys, Turtlewax hybrid series, monello, etc). Maar je bent ook bekend met carclean, check daar de producten met de reviews om een beeld te kunnen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
mijn ervaring leert wel bij donker kleurige autos dat het met het aanbrengen van lakseals etc wel nauwkeuriger komt, dus eenvoud van aanbrengen is dan wel iets om mee te nemen. Merken zoals Gyeon, Monello, CarPro en Koch zijn dan onder andere fijne spullen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Figo112
  • Laatst online: 17-05 23:08
renzo4000 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:53:
@Figo112 meguairs is een prima merk maar er is zoveel meer en beter te krijgen. Achter meguairs zit een enorme marketing machine en dat moet ook ergens van betaald worden en dat vertaald zich soms in de onredelijke prijzen die ze soms vragen.

Kijk vooral eens in dit topic voor wat tips (er staan genoeg genoemde merken zoals gyeon, poorboys, Turtlewax hybrid series, monello, etc). Maar je bent ook bekend met carclean, check daar de producten met de reviews om een beeld te kunnen vormen.
Ondertussen iets verder en heb ik denk ik een goede basis set. Ik had gelukkig nog een arsenaal doekjes pads etc. Basis set die ik ga aanschaffen Born to be mild shampoo en als wax Collinite Insulator 845 waar ik al goede ervaringen mee had.
Denk een goede start zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 00:10

Wok

Dakloos...

@Figo112 Prima basisset zo :) Collinite 845 is gewoon een hele fijne en goede wax voor het geld: makkelijk te verwerken, mooie glans, erg goede standtijd: zeer goede prijs-/kwaliteitverhouding (y)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05 07:50
Heb de zoekfunctie gebruikt maar geen resultaten. Mensen hier ervaring met de "permanente" trim restorer G Technic C4? Hoe lang houdt die zich daadwerkelijk, mits ondergrond goed ontvet? Er staat 1 a 2 jaar. Maar ben benieuwd wat "voordeliger" zou zijn. Dit product rondom aanbrengen of voor 30 euro 2 jaar lang en trim restorer kopen die zich 1 maand houdt?

https://www.carclean.com/...manent-trim-restorer.html

Ik zag dat Gyeon ook een "permanente" trim restorer had. Echter is deze maar tot één jaar. Mensen daar ervaringen mee?

https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-trim-30ml-kit.html

Mijn trim is trouwens niet zo gehavend maar zijn wel lichtgrijs aan het worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Jeanke117 op 31-03-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 30-05 12:55

InFamous

excommunicado

ramrodwillem schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:31:
Ik weet niet of dit hier ook mag...

Ik wil bij bij mijn Q2 oa de voorgrille zwart maken dmv plastidip.

Nu zit een cm of 5 achter de grille de radiateur, het lijkt me dat deze wel zo goed mogelijk wordt afgedekt maar deze zit helemaal ingebouwd, iemand een idee hoe dit op te lossen?
Er zit onder de motorkap een afdekplaat boven je grill. Deze zit in je grill geklikt en die even demonteren en een plaat karton tussen schuiven.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Laatst online: 20:35
Thx , ik heb stukken van een plastic tas tussen de voorgrille en de radiateur kunnen duwen en daarna kon het er weer makkelijk worden verwijderd, werkt prima .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Jeanke117 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:33:
Heb de zoekfunctie gebruikt maar geen resultaten. Mensen hier ervaring met de "permanente" trim restorer G Technic C4? Hoe lang houdt die zich daadwerkelijk, mits ondergrond goed ontvet? Er staat 1 a 2 jaar. Maar ben benieuwd wat "voordeliger" zou zijn. Dit product rondom aanbrengen of voor 30 euro 2 jaar lang en trim restorer kopen die zich 1 maand houdt?

https://www.carclean.com/...manent-trim-restorer.html

Ik zag dat Gyeon ook een "permanente" trim restorer had. Echter is deze maar tot één jaar. Mensen daar ervaringen mee?

https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-trim-30ml-kit.html

Mijn trim is trouwens niet zo gehavend maar zijn wel lichtgrijs aan het worden.
Geen ervaring met Gtechniq maar wel met die van Gyeon. Klopt inderdaad dat het maar een jaartje zijn ding doet. Maar veel hangt af van de km's die je jaarlijks doet, weersomstandigheden, buiten of binnen parkeren etc. Ik vind een jaar al heel mooi.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:14
Hoe maken jullie alcantara schoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
Met een stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:33
Vorige week eens bij een bedrijf in de buurt langs gegaan om mijn Seat Leon ST Cupra onderhanden te laten nemen door hun. Volledig detailen + in de coating zetten die +/- 4 jaar zou moeten houden, dit alles zou zo'n 3-4 werkdagen in beslag nemen en zo'n 1500 euro moeten gaan kosten. In hoeverre is dat een realistische prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 19:43
la_fusion schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:28:
Vorige week eens bij een bedrijf in de buurt langs gegaan om mijn Seat Leon ST Cupra onderhanden te laten nemen door hun. Volledig detailen + in de coating zetten die +/- 4 jaar zou moeten houden, dit alles zou zo'n 3-4 werkdagen in beslag nemen en zo'n 1500 euro moeten gaan kosten. In hoeverre is dat een realistische prijs?
50 euro per uur * 3 dagen * 8 uur zit je al op 1200 euro, exclusief de materialen. Dus denk dat het wel kan kloppen? Met 4 dagen zit je al over dat bedrag heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@la_fusion, Een coating die 4 jaar houd vind ik wel een sterke claim, dat kan wellicht als het een goede coating is, goed wordt aangebracht en er regelmatig onderhoud op plaatsvind.

Maar verwacht niet dat je 4 jaar lang een schone auto hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
la_fusion schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:28:
Doen ze daarbij ook het interieur, bodem en motor ruimte?
Vind 4 dagen nog al wat. Zijn zat detailers die exterieur + interieur binnen een dag, 2 dagen klaar hebben. Of je auto moet echt er extreem aan toe zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Tux3.14 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:28:
[...]

Doen ze daarbij ook het interieur, bodem en motor ruimte?
Vind 4 dagen nog al wat. Zijn zat detailers die exterieur + interieur binnen een dag, 2 dagen klaar hebben. Of je auto moet echt er extreem aan toe zijn...
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik zou even navragen wat ze precies doen. Niet dat ze een handwasje doen en er dan een coating op zetten. Dus wassen, decontamination, single of dual stage polish, isopropyl wipedown, coating. Kan zijn dat de auto 4 dagen weg is maar dat ze er niet 4 dagen aan werken. Bv om de coating te laten harden, evt. tussen de verschillende lagen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:33
Ik verwacht dat het uitharden van de coating daar onderdeel van is inderdaad. Daarnaast verwacht ik met een coating ook niet dat mijn auto 4 jaar schoonblijft maar wel dat door de coating het wassen met de hand een stuk eenvoudiger gaat. Exacte merk/type van coating nu even niet bij de hand helaas.

De auto bevat de nodige swirls en hologrammen die een keer goed weggewerkt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik kan wel janken, 2 weken geleden heeft er een vogel vakkundig op de motorkap zitten schijten, normaal niet eens zo'n heel groot probleem, alleen nu wel..
De schijt heeft er zo'n 1,5 dag / 2 dagen op gezeten maar het was al te laat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZa3UY2B-dD1sPxPsVsOEpinNaw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ro8D44HgWlc8BB8tTO1y0Jgg.jpg?f=user_large

2 enorme doffe vlekken na het schoonmaken.

In het weekend geprobeerd het eruit te krijgen, maar het lukt jammer genoeg niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Rseh5M0uJtjZHKXsotSLvRlzJM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B6SIzp3PhOe7O7fJ4rSJyVjo.jpg?f=user_large
(Op mijn telefoon leek de foto scherper :+ )

Ik heb geprobeerd met de DAP900 het eruit te krijgen (met polijstmiddelen van Monello), maar helaas nog niet helemaal het gewenste resultaat.
Iemand nog ideeën?

Het betreft een Golf uit 2011, waarbij de motorkap in 2018 overgespoten is door stormschade van de januaristorm, het spuitwerk is nooit helemaal naar volle tevredenheid geweest (2 keer mee terug gegaan).
De lak van de motorkap lijkt ook beduidend anders als de lak van de rest van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:44
Wachten op de volgende stormschade of zelf lappen voor herspuiten.
Als je goed kijkt zal je waarschijnlijk scheurtjes zien die je er nooit uitgepoetst krijgt

Tip: als je andere delen (met dezelfde kleur) van je auto laat herspuiten kan je altijd de schadehersteller vragen of ze zwart de motorkap over kunnen spuiten. Vaak is dat geen probleem aangezien ze toch verf genoeg aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
FabianGTI schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:14:
Ik kan wel janken, 2 weken geleden heeft er een vogel vakkundig op de motorkap zitten schijten, normaal niet eens zo'n heel groot probleem, alleen nu wel..

[Afbeelding]

In het weekend geprobeerd het eruit te krijgen, maar het lukt jammer genoeg niet:
[Afbeelding]
(Op mijn telefoon leek de foto scherper :+ )

Ik heb geprobeerd met de DAP900 het eruit te krijgen (met polijstmiddelen van Monello), maar helaas nog niet helemaal het gewenste resultaat.
Iemand nog ideeën?

Het betreft een Golf uit 2011, waarbij de motorkap in 2018 overgespoten is door stormschade van de januaristorm, het spuitwerk is nooit helemaal naar volle tevredenheid geweest (2 keer mee terug gegaan).
De lak van de motorkap lijkt ook beduidend anders als de lak van de rest van de auto.
Grovere pad / polijstmiddel? Wetsanden? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Vissa66 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:30:
[...]

Grovere pad / polijstmiddel? Wetsanden? :)
Ik had nu de Monello Raffini Veloce samen met de groene Monello Raffini 5,5 inch Foam Heavy Polishing Pad gebruikt, is er nog een grovere stap dan deze? Of zou ik meer hits met deze compound moeten proberen (Ik wil ook niet door de lak heen gaan). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Voor de detail g33ks onder ons:

Ziet er superslecht uit :') Iemand een poging gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Sammy_tukker schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:01:
[...]

en welke van de twee gebruik je dan? of in welke volgorde?
Eerst de cleaner dan de dressing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

FabianGTI schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:14:

Iemand nog ideeën?

Ik weet uit ervaring dat warmte op de lak op die plekken z'n nut kan hebben. Soms verdwijnen de vlekken dan ook. In de zon laten staan in ieder geval.

Edit: YouTube: Autoglym Reflow - Remove Bird Poo Etchings the Correct Way ?

[ Voor 6% gewijzigd door _Brad_ op 15-04-2022 12:47 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Zo bestelling bij waxworld is ook gedropt. Heb allemaal leuk spul van Koch besteld voor het leder, schijnt goed te werken dus dan maar proberen samen met een borstel voor het leder. Ook de Green Star weer ingeslagen als TFR/APC. Daarnaast ook de Koch AS shampoo. Schijnt dat je met een dilutie kan werken van 1:150 wat erg netjes is. Echter is deze niet ph neutraal maar heeft deze een ph waarde van 9. Kan dit kwaad voor de sealant? Heb de Turtle Wax Hybrid Sealant erop zitten met een standtijd van 3 misschien 4 maanden wat ik eruit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, ik wil de zwarte skirts van mijn auto wat meer 'pop' geven zodat ze wat langer echt zwart ogen. Na een dagje wassen begint het namelijk al wat doffer te lijken. Het zijn kunststof skirts. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-04-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:53

Kraz

Saving the world

HollovVpo1nt schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:41:
Vraagje, ik wil de zwarte skirts van mijn auto wat meer 'pop' geven zodat ze wat langer echt zwart ogen. Na een dagje wassen begint het namelijk al wat doffer te lijken. Het zijn kunststof skirts. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ik heb onderstaande van Autoglym en bevalt mij erg goed.
https://www.carclean.com/...umper-trim-gel-325ml.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Thanks voor de tip! Volgende wasbeurt even aanbrengen. Nu eerst wachten tot mijn shampoo geleverd wordt.. Is niet goedkoop deze detailing hobby xD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14

LankHoar

Langharig tuig

Zo, zomerwielen er weer onder, en lekker de auto gepoetst gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llOaucDag__pyKs7AtQC9pWvPD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoojaWBWrspncTtfdQr32wId.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIv45HZOkV_QQeXIJdbymN8HmqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmFL5S2nVZT9Ps6vahhP6JxC.jpg?f=fotoalbum_large

Allemaal Meguiar's producten gebruikt. Ik heb hem eerst afgespoeld, gewassen, velgen gereinigd (ook even de binnenkant voor het monteren, kun je er voor eens goed bij). Daarna kleien, vervolgens hier en daar polijsten en krassen wegwerken (dat ging nog niet helemaal zoals ik gehoopt had). Toen quick wax gedaan, en de ruiten goed schoongemaakt (binnen en buiten). En als laatste de rubbers en banden nog even behandeld. 5 uren bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn. Binnenkant en motorblok moeten ook nog eens binnenkort :)

[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 19-04-2022 13:25 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

HollovVpo1nt schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:41:
Budget: polytrol (ook goed voor hout, natuursteen, kunststof tuinmeubelen)
Duur: gyeon trim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Betaalbaar: Poorboy's world trim restorer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Tux3.14 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:58:
Voor de detail g33ks onder ons:

[YouTube: AMMO Car Detailing Simulator Video Game: PLAY NOW!]

Ziet er superslecht uit :') Iemand een poging gedaan? :P
Ja, tijdens de beta fase. Leuk om een keer te doen als je tijd over hebt, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Zodra je 1 auto hebt gedaan ken je ze allemaal wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 18:14
Omdat het zonde is om er een speciaal topic voor aan te maken; hebben jullie ervaring met het laten tinten van ruiten middels sticker? We zitten eraan te denken de achterruiten wat donkerder te laten maken ivm o.a. bagage op de achterbank. Is jullie ervaring dat dit lang goed blijft zitten, of verweerd het zoals de protectieve stickers op een telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Laurences schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:10:
Omdat het zonde is om er een speciaal topic voor aan te maken; hebben jullie ervaring met het laten tinten van ruiten middels sticker? We zitten eraan te denken de achterruiten wat donkerder te laten maken ivm o.a. bagage op de achterbank. Is jullie ervaring dat dit lang goed blijft zitten, of verweerd het zoals de protectieve stickers op een telefoon
Je hebt ook een goedkopere optie en dat is Solarplexius. Kijk maar eens op solarplexius.nl Is eigenlijk getinte plexiglas die je bij je ruiten inschuift/klikt/aanbrengt vanbinnen. Hebben we zelf ook en erg tevreden over! Scheelde ons 100 euro tegenover tinten van de achterruit met zijruit.

Kortingscode SOL5 voor 5% extra korting ;) Is geen affiliate ofzo. Vond die ergens op internet en had die zelf ook gebruikt bij mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zal ook erg aan de gebruikte folie liggen. Mijn ervaring was dat het prima bleef zitten maar de auto in kwestie is al vervangen dus ik heb de tint maar een jaar of 2-3 in actie gezien.
Persoonlijk vind ik getinte ruiten mooier staan als de auto al een soort van privacy glass heeft (met een lichte tint affabriek). Dan valt het m.n. bij achterruit en evt achterste zijruiten de overgang van het glas naar de zwarte rand die de lijm van de ruit verbergt. Is je ruit niet getint, dan vind ik dat je altijd de overgang naar de tint zo goed blijft zien. Zie hier bijvoorbeeld de lichte rand die zichtbaar is op de rechter ruit:

Afbeeldingslocatie: https://mediad.publicbroadcasting.net/p/wrvo/files/styles/x_large/public/201701/Window_Tint.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door toimoi op 23-04-2022 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Als kersverse beginner met het poetsen van auto’s, deel ik hier mijn de bestelling die ik wil gaan doen bij carclean. De reden voor de aanschaf van deze set is de komst van een (bíj́na nieuwe) auto, die ik uiteraard goed wil gaan verzorgen. Het gaat om een auto met metallic lak, LM velgen en chroom strips.

Auto shampoo:
- Dodo Juice, Born to be Mild. Een ph neutrale shampoo zonder toevoegingen. Volgens carclean de populairste.

Toch neig ik naar de volgende..
- Gyeon, Bathe+. Bevat een siliconen toevoegingen die ook extra glans en bescherming biedt. Product bestaat ook zonder deze toevoeging. Dan staat het + teken niet achter de naam.
Hierin ben ik benieuwd naar wat jullie aanraden, of wat jullie ervaringen zijn:)

Ik begrijp uit het teruglezen van een aantal pagina's in dit topic dat ik de auto eerst was met een shampoo om het grove vuil los te weken. Ik wil de auto echter ook graag in de wax zetten. Hier loop ik een beetje vast. Moet ik nu vervolgens eerst een 'ontvetter' gebruiken en het kleien toepassen, gevolgd door een wax laag om de lak te beschermen?

Hier is wat hulp nodig om deze bestelling compleet te maken. Iemand die me daarmee kan helpen? :)

Washandschoen:
- Gyeon, Q²M Smoothie Wash Mitt

Emmers
- Monello of Grit Guard emmers van 19L-20L met een grit guard. De eerste keer met twee emmers :+

Doeken
- Gyeon, Silk Dryer of Waffle Dryer (?). Ik denk minimaal 2 stuks, een grote en een kleine. Heeft één van jullie ervaring met die waffle dryer? Die kan je geloof ik ook makkelijker uitwassen dan zo'n microvezeldoekje.

Ramen
- Gyeon, Q²M Glass om de ramen te reinigen, en direct gevolgd door het product hieronder om de ramen te coaten.
- Gyeon, Q²M View behandeling om een waterafstotende coating aan te brengen.

Velgen reinigen
- Gyeon, Q²M Iron
- Gyeon of Dodo wheel brush om alles goed te kunnen bereiken

Chroom
- Mothers Wax, Mag & Aluminum Polish voor het poetsen van de chroomstrips op de auto.

Is dit volgens jullie een complete lijst of heb ik hier nog zaken gemist, zou ik iets beters kunnen gebruiken dan de producten die hierboven staan genoemd. Of heb ik wellicht een stap gemist in het proces, dan verneem ik dat (heel) graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Washandschoen: monello thick mitt :Y
Verder wil je nog wat extra all purpose doekjes.
En liever twee kleinere droogdoeken dan 1 grote.
Ik mis nog een sealant/wax en applicator pads.
Die waffle doekjes zijn prima voor ruiten.

Als je "echt" chroom hebt dan is jouw keuze prima. Als het plastic met chrome look is niet.
Kleien/ontvetten hoeft niet tussen wassen en waxen.

What else: ik mis een APC, en spulletjes voor de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
teacher schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:46:
Washandschoen: monello thick mitt :Y
Verder wil je nog wat extra all purpose doekjes.
En liever twee kleinere droogdoeken dan 1 grote.
Ik mis nog een sealant/wax en applicator pads.
Die waffle doekjes zijn prima voor ruiten.

Als je "echt" chroom hebt dan is jouw keuze prima. Als het plastic met chrome look is niet.
Kleien/ontvetten hoeft niet tussen wassen en waxen.

What else: ik mis een APC, en spulletjes voor de binnenkant.
Helder, bedankt voor je tips en het doorkijken van de lijst. Kan je me misschien een sealant/wax aan kunnen raden? Op dat vlak vind ik het erg lastig iets te vinden dat geschikt is.

Wat betreft het chroom. Dat moet ik even bekijken wanneer ik de auto ontvang, stiekem was ik er wel van uit gegaan ivm het afleveringspakket Luxury van BMW.

Ik zal een APC meebestellen, dat is dan voornamelijk voor de grove vervuiling zoals wielkasten etc?

Spulletjes voor de binnenkant ben ik nog aan het oriënteren, zoek iets wat het leer kan reinigen en mat houdt. Heb wat filmpjes van Stipt gekeken, dat heeft nogal een hoog TellShell-level om te kijken :+ Maar hier ben ik nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Laurences schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:23:
Als kersverse beginner met het poetsen van auto’s, deel ik hier mijn de bestelling die ik wil gaan doen bij carclean. De reden voor de aanschaf van deze set is de komst van een (bíj́na nieuwe) auto, die ik uiteraard goed wil gaan verzorgen. Het gaat om een auto met metallic lak, LM velgen en chroom strips.

Auto shampoo:
- Dodo Juice, Born to be Mild. Een ph neutrale shampoo zonder toevoegingen. Volgens carclean de populairste.

- Gyeon, Bathe+. Bevat een siliconen toevoegingen die ook extra glans en bescherming biedt. Product bestaat ook zonder deze toevoeging. Dan staat het + teken niet achter de naam.
Hierin ben ik benieuwd naar wat jullie aanraden, of wat jullie ervaringen zijn:)

Ik begrijp uit het teruglezen van een aantal pagina's in dit topic dat ik de auto eerst was met een shampoo om het grove vuil los te weken. Ik wil de auto echter ook graag in de wax zetten. Hier loop ik een beetje vast. Moet ik nu vervolgens eerst een 'ontvetter' gebruiken en het kleien toepassen, gevolgd door een wax laag om de lak te beschermen?

Hier is wat hulp nodig om deze bestelling compleet te maken. Iemand die me daarmee kan helpen? :)

Washandschoen:

Emmers
- Monello of Grit Guard emmers van 19L-20L met een grit guard. De eerste keer met twee emmers :+

Doeken
- Gyeon, Silk Dryer of Waffle Dryer (?). Ik denk minimaal 2 stuks, een grote en een kleine. Heeft één van jullie ervaring met die waffle dryer? Die kan je geloof ik ook makkelijker uitwassen dan zo'n microvezeldoekje.

Ramen
- Gyeon, Q²M Glass om de ramen te reinigen, en direct gevolgd door het product hieronder om de ramen te coaten.

Velgen reinigen
- Gyeon, Q²M Iron

Chroom
- Mothers Wax, Mag & Aluminum Polish voor het poetsen van de chroomstrips op de auto.

Is dit volgens jullie een complete lijst of heb ik hier nog zaken gemist, zou ik iets beters kunnen gebruiken dan de producten die hierboven staan genoemd. Of heb ik wellicht een stap gemist in het proces, dan verneem ik dat (heel) graag.
Mooie aankoop.
Misschien nog iets voor je banden te reinigen en zwart te maken.

Kijk ook een op https://forum.carclean.co...eidingen-en-tutorials.35/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05

Auto shampoo:

Washandschoen:

Emmers

Doeken

Ramen

Velgen reinigen
- Gyeon, Q²M Iron

Chroom

Ik herken; tussen de bomen het bos niet meer zien 🙈
Je kan altijd bijkopen he ;-)

Doeken kan je nooit genoeg hebben;

Ik vind het om na wassen af en toe een quickdetailer of spray wax aan te brengen. Dit heeft een stukje voldoening maar ook bescherming en glans.

Voor vele hier vloeken in de kerk maar ik ben blij met de ceramic wax van stipt maar heb ook de Poorboys qd+ (ik wissel ze af)?

In de auto heb ik een kleine sprayer met Poorboys spray and wipe met wen doekje voor vogelpoepjes, ook een must have; iets om direct vervuiling weg te nemen en dit ook te gebruiken bij bv vliegjes op de ruit op een vakantie rit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38

Auto shampoo:

Washandschoen:

Emmers

Doeken

Ramen

Velgen reinigen
- Gyeon, Q²M Iron

Chroom

Q2M Smoothie washmitt is echt een fijn ding. :) Die Monello washmitts zijn oke maar kunnen niet op tegen die Smoothie van Gyeon. Wat een water neemt dat ding op!

Als velgenreiniger zou ik Monello Non Ferro pakken, beter geprijst en uiterst goede werking.

Droogdoeken vind ik de CSF Delirium's erg fijn. De Gyeon silk is ook goed maar neemt net ff wat minder water op.

Verder ziet het er wel netjes uit hoor. Gyeon producten zijn over het algemeen prijzig, maar veel van hun producten zijn wel echt goed. Ben er wel fan van. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Qua wax/sealant: als je daar weinig ervaring mee hebt, neem dan spray of vloeibaar. Te dik opbrengen doe je snel met een vaste wax, en dan is uitwrijven een klusje. ;)

Voordeel van een apc is dat je hem kan verdunnen en dan ook voor intereur kan gebruiken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:01
Ik heb gisteren nieuwe velgen opgehaald (aangezien mijn banden op zijn van de huidige, ik wou toch naar iets groter, en dit scheelde tov van Michelin/pirelli etc nieuw toch bijna 200 euro).

Dit weekend wil ik de velgen compleet schoon gaan maken en in de Gyeon Rim zetten.

Op dit moment is mijn idee:
- Goed wassen (ook te banden met tirecleaner van Gyeon)
- Non Ferro gebruiken als ijzer verwijderaar
- Kleien
- polijsten met de handpad en evt een doek
- Ontvetten met Prep (minimaal 2x, even kijken hoe dat uitpakt)
- Gyeon Rim aanbrengen.
- Banden weer netjes maken met Gyeon Tire

Zien jullie hier nog tips of op/aanmerkingen op?
Ik zal polijsten met de hand aangezien ik zelf alleen een yellow cone heb waarvan ik begreep dat deze nogal agressief is.

Uiteraard even een plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIQebo4OYXNj9Ukw8NAOjXKLXbY=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/fbPUBaNS5cS4QIc6y58a2b5s.gif?f=fotoalbum_large

Ik ga van 17" 215/50 naar 18" 215/45.
Op die 17" wil ik richting eind van het jaar winterbanden laten leggen, en dan doen we bovenstaande uiteraard opnieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ligt een beetje aan de vervuiling, maar denk ook aan tar remover.

En, balanceer zo nodig voordat je de gyeon rim aanbrengt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 11:55
Waarschijnlijk niet het correcte plek om te vragen, maar het toch even proberen!

Mijn auto (2013 Audi S7) heeft jammer genoeg behoorlijk wat steenslag op de motorkap en een beetje op ander plaatwerk (vooral de voorkant).

Ik heb al van de dealer een Lakstift, alleen mijn vraag is, zal dit ook echt een mooi resultaat eruit krijgen? Of denken jullie dat ik beter dit "professioneel" kan laten doen? Gezien de auto er in ongeveer 2/3 maanden uit gaat, en hem wel in een mooie staat wil hebben (meer geld :P)

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Naif0n schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 07:49:
Waarschijnlijk niet het correcte plek om te vragen, maar het toch even proberen!

Mijn auto (2013 Audi S7) heeft jammer genoeg behoorlijk wat steenslag op de motorkap en een beetje op ander plaatwerk (vooral de voorkant).

Ik heb al van de dealer een Lakstift, alleen mijn vraag is, zal dit ook echt een mooi resultaat eruit krijgen? Of denken jullie dat ik beter dit "professioneel" kan laten doen? Gezien de auto er in ongeveer 2/3 maanden uit gaat, en hem wel in een mooie staat wil hebben (meer geld :P)
Heb bij mij auto ook twee hele lelijke plekken door steenslag. Op mijn dak net boven het voorraam en op de motorkap. Ik had toen via https://www.fixico.nl/ een aantal offerte voor de plek op het dak aangevraagd, waarvan de goedkoopste 450 euro was en de duurste 750.
Ze zouden dan alleen de plek op het dak behandelen en spuiten. Dus kan best prijzig zijn. Als er spotrepair wordt toegepast is het wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Naif0n, gewoon even kijken hoe je dit het beste kunt doen, het dan zelf doen met de lakstift, dan beslissen of je het goed genoeg vind of niet.
EDIT: mijn ervaringen zijn positief. Hetgeen het meest opvalt is het contrast, zodra dat weg is zie je het minder snel, ook al is het wellicht niet helemaal strak gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Card Nox op 30-04-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 11:55
Misschien wat foto's erbij uploaden kan ook geen kwaad natuurlijk. Dan kunnen jullie ook wat beter inschatten wat ik nou precies bedoel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaFyZzEaJ13WJOUn_lkS0kmFsSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6PN1Wbk61B41tQktjVTEsxo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OeY9komXGUk0c3JNpzgVD_ZsFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9tKl171VD2VuHr5Twpvh9m6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLI5Za1Y8ehnPTgXbezWESWLkX4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vGn5PPYekcGvYAPfZXNZ51w.jpg?f=fotoalbum_tile

Plekken lijken niet zo groot, en niks is ook aan het roesten (Lak had wel een soort beschermlaag eroverheen gok ik, geen PPF jammer genoeg)

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Als je je lakstift gaat gebruiken: zeer goed en lang schudden, verf op kamertemperatuur. Gebruik niet het borsteltje dat erbij zit maar gebruik best een naald van een spuit, of een scherpe (houten) satéstok, aanstippen en laten drogen en eventueel herhalen.
De ondergrond vetvrij maken.

[ Voor 5% gewijzigd door _Brad_ op 30-04-2022 12:56 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Naif0n een houten sateprikker is niet een te raden, omdat hout de oliën absorbeert. Je kunt beter plastic gebruiken. Bij CarClean verkopen ze speciale mini-kwastjes. Perfect wordt het er niet mee, maar je hebt wel weer bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ik twijfel of polijsten met de hand zin heeft op velgen. Ik lees Even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Nederlandhc schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:07:
Ik heb gisteren nieuwe velgen opgehaald (aangezien mijn banden op zijn van de huidige, ik wou toch naar iets groter, en dit scheelde tov van Michelin/pirelli etc nieuw toch bijna 200 euro).

Dit weekend wil ik de velgen compleet schoon gaan maken en in de Gyeon Rim zetten.

Op dit moment is mijn idee:
- Goed wassen (ook te banden met tirecleaner van Gyeon)
- Non Ferro gebruiken als ijzer verwijderaar
- Kleien
- polijsten met de handpad en evt een doek
- Ontvetten met Prep (minimaal 2x, even kijken hoe dat uitpakt)
- Gyeon Rim aanbrengen.
- Banden weer netjes maken met Gyeon Tire

Zien jullie hier nog tips of op/aanmerkingen op?
Ik zal polijsten met de hand aangezien ik zelf alleen een yellow cone heb waarvan ik begreep dat deze nogal agressief is.

Uiteraard even een plaatje erbij:
[Afbeelding]

Ik ga van 17" 215/50 naar 18" 215/45.
Op die 17" wil ik richting eind van het jaar winterbanden laten leggen, en dan doen we bovenstaande uiteraard opnieuw :D
Ik heb mijn wielen ook na schade herstel en opnieuw spuiten ook in Gyeon Rim gezet. (zie een paar paginas terug)(non evo versie) SUper glad en super snel en gemakkelijk schoon.
Voordeel van mij was dat ze vers in de lak zaten.

Maar mijn winterwielen (gebruikt maar hele goede staat) gebruikt gekocht. Deze met Turtle remmenreiniger schoongemaakt, daarna tar/iron remover. Gekleid met een licht gebruikt stuk Mequiars (medium hard) klei, goed ontvet, en daarna in de Gyeon Rim. Suuuuper glad. Ik gebruik geen aparte velgenreiniger meer, maar alleen het schuim van het schuimkanon. Afspoelen en ze zijn weer O+ O+

Ik denk niet dat polijsten echt veel verschil gaat maken. :+ Kijk eerst maar of ze na de iron remover glad worden, en dan eventueel kleien.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
wd200 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:51:
Ik twijfel of polijsten met de hand zin heeft op velgen. Ik lees Even mee.
met de hand wielen polijsten heb eens gedaan met velgjes van een Mazda MX5... Sterke vingers verreist :+

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
Voor de mensen die van nieuwe dingen uitproberen houden. Ik had een afwasborstel bij de Action gekocht voor welgeteld 30 cent, daar de haartje iets van afgeknipt en die gebruik ik nu met volle tevredenheid voor mijn banden schoon te maken. Ziet er ook niet al te gek uit en doet wat het moet doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Ik gebruik deze: https://www.action.com/nl-nl/p/werkborstel-/

Je kan er flink wat kracht mee zetten. Check in de winkel wel ff het handvatje, bij sommige exemplaren zit ie soms wat losjes.

Borstel werkt beter dan menig CarPro/Gyeon ding :+

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 14:48
Met dit lekkere weer zit na één ritje over een wat landelijk weggetje de voorkant en voorruit weer helemaal onder de vliegjes.

Hebben jullie een tip om deze makkelijk te verwijderen zonder dat je daarna ook weer nieuwe wax moet aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja, heb ik bij onze auto ook laten doen. Onze vorige auto had donkere ramen en als je dat eenmaal hebt gehad mist je het best snel op een nieuwere auto. Sommige tinters proberen de aansluiting met de dot matrix rand zo goed mogelijk weg te werken, maar je blijft het altijd nog een beetje zien. Ik vind dat ook jammer, maar goede betaalbare alternatieven heb je niet. Ik heb nog geen beschadigingen of andere ongerechtigheden kunnen vinden na 1 jaar in gebruik.

Het loont wel om prijzen op te vragen, zit veel verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
Smotske schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:45:
Ik gebruik deze: https://www.action.com/nl-nl/p/werkborstel-/

Je kan er flink wat kracht mee zetten. Check in de winkel wel ff het handvatje, bij sommige exemplaren zit ie soms wat losjes.

Borstel werkt beter dan menig CarPro/Gyeon ding :+
Die leek mij niet handig want daar zou je de onderkant minder makkelijk mee kunnen doen lijkt me (heb dunne wangen op mijn banden) waardoor je met je handen over de vloer schuurt.

Op de webshop zag ik deze ook staan https://www.action.com/nl-nl/p/max-more-poederkwast/ voor interieur te doen maar hadden ze niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
€ 5,10 59% Off | 1 Pcs Car Tire Brush Multifunctional Car Wash Brush Filament Plastic Wheel Brush Stiff Brush Car Wax Brush Car Cleaning Tool
https://a.aliexpress.com/_uw4hfr

Ik heb deze voor de banden ; gebruik hem af en toe.

Heb ook een stapel Ali doeken voor deurstijlen ed
Pagina: 1 ... 97 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]