Als kersverse beginner met het poetsen van auto’s, deel ik hier mijn de bestelling die ik wil gaan doen bij carclean. De reden voor de aanschaf van deze set is de komst van een (bíj́na nieuwe) auto, die ik uiteraard goed wil gaan verzorgen. Het gaat om een auto met metallic lak, LM velgen en chroom strips.
Auto shampoo:
-
Dodo Juice, Born to be Mild. Een ph neutrale shampoo zonder toevoegingen. Volgens carclean de populairste.
Toch neig ik naar de volgende..
-
Gyeon, Bathe+. Bevat een siliconen toevoegingen die ook extra glans en bescherming biedt. Product bestaat ook zonder deze toevoeging. Dan staat het + teken niet achter de naam.
Hierin ben ik benieuwd naar wat jullie aanraden, of wat jullie ervaringen zijn:)
Ik begrijp uit het teruglezen van een aantal pagina's in dit topic dat ik de auto eerst was met een shampoo om het grove vuil los te weken. Ik wil de auto echter ook graag in de wax zetten. Hier loop ik een beetje vast. Moet ik nu vervolgens eerst een 'ontvetter' gebruiken en het kleien toepassen, gevolgd door een wax laag om de lak te beschermen?
Hier is wat hulp nodig om deze bestelling compleet te maken. Iemand die me daarmee kan helpen?
Washandschoen:
- Gyeon, Q²M Smoothie Wash Mitt
Emmers
- Monello of Grit Guard emmers van 19L-20L met een grit guard. De eerste keer met twee emmers
Doeken
- Gyeon, Silk Dryer of Waffle Dryer (?). Ik denk minimaal 2 stuks, een grote en een kleine. Heeft één van jullie ervaring met die waffle dryer? Die kan je geloof ik ook makkelijker uitwassen dan zo'n microvezeldoekje.
Ramen
- Gyeon, Q²M Glass om de ramen te reinigen, en direct gevolgd door het product hieronder om de ramen te coaten.
- Gyeon, Q²M View behandeling om een waterafstotende coating aan te brengen.
Velgen reinigen
- Gyeon, Q²M Iron
- Gyeon of Dodo wheel brush om alles goed te kunnen bereiken
Chroom
- Mothers Wax, Mag & Aluminum Polish voor het poetsen van de chroomstrips op de auto.
Is dit volgens jullie een complete lijst of heb ik hier nog zaken gemist, zou ik iets beters kunnen gebruiken dan de producten die hierboven staan genoemd. Of heb ik wellicht een stap gemist in het proces, dan verneem ik dat (heel) graag.