Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 96 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Maar dan doe je toch het hele idee van schuim teniet?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:01
Klopt, als je de foam gaat uitwassen, ga je volgens mij het vuil gewoon rondwassen en ga je dus krassen krijgen.
Indien gewoon vuil is, foam er direct op, even wachten (adhv temp) en dan afspuiten, dan 2 bucket systeem grondig wassen.

Als je dus direct op de foam gaat wassen, dan stel ik me toch de vraag wat dan nog het nut is..?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 12:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

jvanoel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:35:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het wassen van de auto. Ik heb zelf geen watervoorziening buiten, dus ben ik op zoek gegaan naar een plek die dat wel biedt; zoals een wasbox.

Maar de wasboxen die ik vind hebben alleen een druk spuit en een borstel. Shampoo van de wasbox ga ik niet gebruiken en de borstel al helemaal niet.

Het liefste zou ik naar een wasbox of dergelijke willen gaan waar je gewoon je eigen emmers meeneemt en wel de druk spuit kan gebruiken of bijvoorbeeld een foam cannon van aansluiten. Maar dat zal wel niet bestaan?
Ik weet niet hoe goed ze zijn, maar wellicht kun je zo'n handfoamer gebruiken zonder slang: https://www.carclean.com/...-2-handfoamer-1250ml.html

Dan kun je wel naar een wasbox want dan heb je feitelijk alleen de water spuit nodig.
Fysisch lijkt het mij heel sterk dat zij onder dezelfde druk foam aan kunnen brengen, maar dan zou je de foam cannon iets dichterbij de auto moeten houden en zelf wat meer moeten bewegen voor beste dekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gonadan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:56:
Maar dan doe je toch het hele idee van schuim teniet?
Dan is het maar goed dat ik het juiste filmpje zag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 16:57
Om in de wasbox te wassen kan je prima weg met zo'n handfoamer.
Dingen zijn inderdaad niet zo goed, lees brengen niet zo'n dikke laag schuim aan als, een foamlans op een hogedruk maar volgens mij werken ze prima voor het doel.

Verder kan je bij de meeste "detailing" emmers ook een soort doppen krijgen waardoor je ze thuis kan vullen met sop/ (warm) water en dan dicht doen zodat ze niet lekken.

Ik denk dus als je een handfoamer hebt en je hebt deksels voor je emmers je verder het "normale" stappenplan kan volgen voor het wassen van je auto alleen dan in een wasbox.

Wat ik wel zou doen, is echt het wassen erin doen, als je wil gaan waxen, trims insmeren, clayen of iets dergelijks zou ik na het wassen je auto naar buiten rijden zodat je de box niet bezet houdt.
Maar misschien zeg ik hier iets wat heel logisch is! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
HollovVpo1nt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:26:
Beste allen,

Ik zou graag een goed onderhoudssetje voor mijn Ioniq 5 willen bestellen. Het betreft een matte lak.
Na enig onderzoek ben ik uitgekomen op het setje van Chemical Guys:
https://www.chemicalguys....t-protectant-3-items.html

Waarbij de behandeling in een paar stappen gebeurt:
1. Auto afspoelen met water
2. Meticulous Matte Auto Wash aanbrengen in foam via een spuit met foam reservoir.
3. Auto afspoelen met water (note: deze stap wordt in andere Chemical Guys videos niet uitgevoerd, de auto wordt direct na het aanbrengen van de foam met het mintje schoongemaakt/stap 4).
4. Auto wassen met 2-emmer methode
5. Auto afspoelen met water
6. Auto afdrogen

Bonus:
7. Meticulous Matte Sealent aanbrengen

Ik heb een aantal vragen:
1. De schoonmaakproducten kan ik via ChemicalGuys.eu bestellen. Kennen jullie producten van een ander merk die net zo goed zijn maar goedkoper?

2. Ik wil een goede foam lance.
- Zijn ze universeel aan te brengen op hogedruk reinigers?
- De soorten en prijzen lopen enorm uiteen, tussen 15-60 euro. Hebben jullie tips voor goed foamende lances?

3. Wat is de beste en veiligste manier om tussentijds vuil, zoals vogelpoep, snel van de auto af te kunnen halen? In een van de chemical guys videos gebruiken ze de Meticulous Matte Detailer Spray Sealant die in het gelinkte pakket zit.

Tot slot, een vraag over het keramisch coaten van een matte wagen. De kosten zijn c.a. 1000 euro euro. Betaalt dit zich uit over een jaar of 3/4 t.o.v. alle schoonmaak spullen die je daarmee vermijdt?

Zoals jullie wellicht merken ben ik een totale newbie op dit vlak, maar ik wil wel mijn best doen op mijn goed te informeren.
toon volledige bericht
Moest de auto even googelen. Wat een mooie auto gefeliciteerd.
Het carclean forum plus shop is voor mij ook de go to informatie.
Ook net begonnen met detailing en op carclean de eerste aanschaf gedaan zodat ik vooruit kan.
Ik heb daar https://www.carclean.com/...ogRU5oJqOKQAaAna-EALw_wcB gekocht en werkt top.
Ik ben mij ervan bewust dat het natuurlijk veel beter zal gaan met een hogedruk, maar die heb ik niet.
Dit is voor mij een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

VinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Moest de auto even googelen. Wat een mooie auto gefeliciteerd.
Het carclean forum plus shop is voor mij ook de go to informatie.
Ook net begonnen met detailing en op carclean de eerste aanschaf gedaan zodat ik vooruit kan.
Ik heb daar https://www.carclean.com/...ogRU5oJqOKQAaAna-EALw_wcB gekocht en werkt top.
Ik ben mij ervan bewust dat het natuurlijk veel beter zal gaan met een hogedruk, maar die heb ik niet.
Dit is voor mij een prima alternatief.
Thanks!

Ben mij daar ook aan het oriënteren. De prijzen van de schoonmaakmiddelen schrik ik niet super duper veel van, maar man.. een emmer met een grit guard ben je zo 30 euro verder. Voor wat stukjes plastic. Dat gaat er minder goed in bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik ben toch aan het denken om mijn wagen te laten wrappen.
Ik heb in april volledige ceramic coating laten aanbrengen, maar het blijft toch wel een heel gedoe om hem proper te houden.
Zeker door die "airflow". Als er stof of vocht op de baan ligt, hangt het direct achteraan de wagen.

Ik heb een mail gestuurd voor extra informatie over zo een wrap. Wast de auto dan makkelijker? Is het beter bestand tegen kleinere krasjes etc.. tegen regen/wind/...

Ik ben benieuwd..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

kazzzdafke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:09:
Ik heb in april volledige ceramic coating laten aanbrengen, maar het blijft toch wel een heel gedoe om hem proper te houden.
Zeker door die "airflow". Als er stof of vocht op de baan ligt, hangt het direct achteraan de wagen.

Ik heb een mail gestuurd voor extra informatie over zo een wrap. Wast de auto dan makkelijker? Is het beter bestand tegen kleinere krasjes etc.. tegen regen/wind/...

Ik ben benieuwd..
Ik ben mij pas een aantal dagen aan het verdiepen in detailing, specifiek van mat autolak, en mijn kennis is daardoor zeer beperkt. Maar ik moet zeggen dat in wat ik tot nu toe heb gevonden over het onderhoudsregime van de afwerking van de auto, er geen onderscheid wordt gemaakt tussen of je matte afwerking nou gewrapt of gelakt is. Als je vraag is of een wrap je leven makkelijker zou maken zou mijn bescheiden antwoord zijn: ik denk het niet want ik ben niks tegengekomen wat het tegendeel suggereert.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-01-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Thanks!

Ben mij daar ook aan het oriënteren. De prijzen van de schoonmaakmiddelen schrik ik niet super duper veel van, maar man.. een emmer met een grit guard ben je zo 30 euro verder. Voor wat stukjes plastic. Dat gaat er minder goed in bij mij
Emmers gaan jaren mee natuurlijk en is een éénmalige aanschaf. Emmers van de lokale bouwmarkt werkt natuurlijk net zo goed. Alleen zitten daar vaak geen gritguard bij volgens mij.

Mijn beginlijst bij carlean was:

Blue Venus Hand Foamer - 2000ml 1
MMF0110 Monello Artico Magico Snow Foam
2x Emmer 13 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
Grit Guard Grit Guard - Rood
Grit Guard Grit Guard - Zwart
Guard Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - rood
Grit Guard Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - zwart
Monello Monello Basic Wash Kit 1
Monello 1 x Lavare shampoo - 250ml 1 Washandschoen
MTM0101 Monello 1 x Thick Mitt 1
Monello 1 x Senza Acqua Drying Towel
Nanolex Black Friday Interior + Glass Cleaner Kit 1
NXIC07 Nanolex 1 x Interior Cleaner - 750ml Glasreiniger
NXGC07 Nanolex 1 x Glass Cleaner - 750ml
Autoglym 2 x De-Icer - 500ml 2
Black Friday Interior Microfiber Kit 1
Microfiber Madness 1 x Cloudbuster Glass Towel
MM-8 Microfiber Madness 1 x Slogger All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm 1
MM-28 Microfiber Madness 1 x Dusting Diamond - Interior Mitt
RUSH Rubber CareInhoud:750ml
Gyeon Q2M Wheel Set 1 € 44,05
Q2M TireCleaner
GY-BB-WHL Gyeon 1 x Bundle Box Wheel + Q2M TireCleaner
GY-IWC-500 Gyeon 1 x Q2M Iron WheelCleaner - 500 ml
GYTEXP500 Gyeon 1 x Q2M Tire Express - 400ml
GY-WHEELM Gyeon 1 x Q2M WheelMitt 1
GY-TAPP-Small Gyeon 1 x Q2M Tire Applicator - Small
G191016 Meguiars 3-in-1 Wax - 473ml 1
G191700EU Meguiars Smooth Surface Clay Kit 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

VinnyAMS schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Emmers gaan jaren mee natuurlijk en is een éénmalige aanschaf. Emmers van de lokale bouwmarkt werkt natuurlijk net zo goed. Alleen zitten daar vaak geen gritguard bij volgens mij.

Mijn beginlijst bij carlean was:

Blue Venus Hand Foamer - 2000ml 1
MMF0110 Monello Artico Magico Snow Foam
2x Emmer 13 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
Grit Guard Grit Guard - Rood
Grit Guard Grit Guard - Zwart
Guard Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - rood
Grit Guard Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - zwart
Monello Monello Basic Wash Kit 1
Monello 1 x Lavare shampoo - 250ml 1 Washandschoen
MTM0101 Monello 1 x Thick Mitt 1
Monello 1 x Senza Acqua Drying Towel
Nanolex Black Friday Interior + Glass Cleaner Kit 1
NXIC07 Nanolex 1 x Interior Cleaner - 750ml Glasreiniger
NXGC07 Nanolex 1 x Glass Cleaner - 750ml
Autoglym 2 x De-Icer - 500ml 2
Black Friday Interior Microfiber Kit 1
Microfiber Madness 1 x Cloudbuster Glass Towel
MM-8 Microfiber Madness 1 x Slogger All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm 1
MM-28 Microfiber Madness 1 x Dusting Diamond - Interior Mitt
RUSH Rubber CareInhoud:750ml
Gyeon Q2M Wheel Set 1 € 44,05
Q2M TireCleaner
GY-BB-WHL Gyeon 1 x Bundle Box Wheel + Q2M TireCleaner
GY-IWC-500 Gyeon 1 x Q2M Iron WheelCleaner - 500 ml
GYTEXP500 Gyeon 1 x Q2M Tire Express - 400ml
GY-WHEELM Gyeon 1 x Q2M WheelMitt 1
GY-TAPP-Small Gyeon 1 x Q2M Tire Applicator - Small
G191016 Meguiars 3-in-1 Wax - 473ml 1
G191700EU Meguiars Smooth Surface Clay Kit 1
toon volledige bericht
Poeh, dat is nog eens een boodschappenlijst haha. Ik heb het bij de basics gehouden: shampoo, sealant, detailing spray en wat assesoires: handdoek, washandje, 2 emmers + grit guard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@HollovVpo1nt Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.

Ik heb een Meguiars Paint Restoration Kit en werk gewoon met 2 emmers zonder grit met washmitt.
Prima voor mij en haal met een Aliexpress pad setje voor op de accu boormachine hele leuke resultaten op wat oudere lak.
Inmiddels al wel weer een extra fles compound en Claybar gehaald :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:26
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09:
Klopt, als je de foam gaat uitwassen, ga je volgens mij het vuil gewoon rondwassen en ga je dus krassen krijgen.
Indien gewoon vuil is, foam er direct op, even wachten (adhv temp) en dan afspuiten, dan 2 bucket systeem grondig wassen.

Als je dus direct op de foam gaat wassen, dan stel ik me toch de vraag wat dan nog het nut is..?
Ik heb het idee dat er meerdere soorten foam zijn, en dat je daarom ook de Pro Detailers op Youtube het op verschillende manieren ziet doen.
Je hebt een foams die een sterke alkalische werking hebben. Alkalische producten zorgen er voor dat al het (hardnekkige) vuil los word geweekt. Deze spoel je dan logischerwijs af met een hoge druk zodat al je zooi van je auto af is, en gaat dan met het handje de auto wassen.
Dan heb je volgens mij foams die puur ter ondersteuning zijn voor de handwas. Volgens mij is dat meer een zeep/shampoo gebaseerde werking. Nadat je de auto hebt afgespoeld spuit je dat er op, en ga je dan vervolgens met het handje wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Misschien versta ik het verkeerd, maar hier werd gezegd. eerst spoelen en dan foam of eerst foam.
En dan kwam er iemand die zei dat sommige een vuile wagen foamen en direct beginnen kuisen met doek zonder afspuiten..?

Je wil toch eerst zo veel mogelijk vuil/zand/.. van de wagen of alvorens je er met de hand aankomt? Dus het beste geval is dat je foam laat werken of vuile wagen, dat inderdaad het vuil kan losweken en je dan zoveel mogelijk kan afspuiten alvorens er met doeken gaan op te zitten.

Alle andere methodes zijn volgens mij minder goed omdat er gewoon nog teveel vuil aanwezig is, of je foam zijn werking gaat verstoren?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
kazzzdafke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:58:
Misschien versta ik het verkeerd, maar hier werd gezegd. eerst spoelen en dan foam of eerst foam.
En dan kwam er iemand die zei dat sommige een vuile wagen foamen en direct beginnen kuisen met doek zonder afspuiten..?

Je wil toch eerst zo veel mogelijk vuil/zand/.. van de wagen of alvorens je er met de hand aankomt? Dus het beste geval is dat je foam laat werken of vuile wagen, dat inderdaad het vuil kan losweken en je dan zoveel mogelijk kan afspuiten alvorens er met doeken gaan op te zitten.

Alle andere methodes zijn volgens mij minder goed omdat er gewoon nog teveel vuil aanwezig is, of je foam zijn werking gaat verstoren?
Ik ga er vanuit dat je op mijn post wou reageren.
Maar wat ik zij, volgens mij zijn er 2 foams. 1 foam die alkalisch is > deze foam je eerst op de auto en spoel je de auto daarna af. Dus foamen > afspoelen > wassen.
Dan een foam die er puur is als ondersteuning voor het wassen. Dus afspoelen > foamen > wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dan is er dus maar één soort die daadwerkelijk voor 'foamen' bedoeld is. De andere is net als in de wasbox, gewoon een makkelijke manier om je auto in te zepen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

kazzzdafke schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:09:

Ik ben benieuwd..
Nee het wast niet makkelijker, maar je hebt misschien wel minder snel behoefte aan wassen omdat het minder snel opvalt dat hij vies wordt.
Als je lang genoeg niet wast wordt je auto mat grijs en je velgen zwart. Mensen die dat mooi vinden laten dus hun auto al standaard in die kleuren uitrusten, dan wordt hij ook niet ineens lelijk als ze hem wél een keer wassen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Klopt inderdaad, en ik zou dat dus nooit doen..
afspoelen en dan een "wasfoam" erop, want met eerst enkel afspoelen krijg je nooit het onderliggen vuil los en dan ga je dat effe met die foam "wegwrijven"? Lees: alle zand dat in de foam zit schuren over je lak..

De mijne is nu Vulcano Grey, een donker grijs dus,,, en een HELL om proper te houden..

[ Voor 14% gewijzigd door kazzzdafke op 04-01-2022 15:13 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
jvanoel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:35:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het wassen van de auto. Ik heb zelf geen watervoorziening buiten, dus ben ik op zoek gegaan naar een plek die dat wel biedt; zoals een wasbox.

Maar de wasboxen die ik vind hebben alleen een druk spuit en een borstel. Shampoo van de wasbox ga ik niet gebruiken en de borstel al helemaal niet.

Het liefste zou ik naar een wasbox of dergelijke willen gaan waar je gewoon je eigen emmers meeneemt en wel de druk spuit kan gebruiken of bijvoorbeeld een foam cannon van aansluiten. Maar dat zal wel niet bestaan?
Dat verschilt een beetje per wasbox, die waar ik ga maakt er geen probleem van.
Ik ga wel altijd op rustige momenten en neem dan alles zelf mee, van de wasbox gebruik ik dan alleen de functie vlekvrij naspoelen als water.

Ik heb voor mijn eigen gevoel wat wel spullen bij de wasbox / wasstraat gekocht die ik gebruik zoals de sonax velgenreiniger en wat doeken van hun

[ Voor 7% gewijzigd door wd200 op 04-01-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
renzo4000 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:02:
[...]

Wellicht wat kort door de bocht. Zoals al aangegeven doen ze niet alleen detailing maar ook restauratie en dat doen ze behoorlijk goed.

Ze spelen heel goed in op een bepaalde markt, namelijk mensen die initieel louter alleen hun auto wassen in de wasbox/straat en geïnteresseerd zijn geraakt om het zelf te gaan doen. Hun marketing is daar ook op gericht en niet zo zeer voor de echte hobby detailer of expert. Ze hebben best leuke producten en worden duidelijk uitgelegd middels de bekende filmpjes ik denk dat daar niks mis mee is. De prijsstelling is wat aan de hoge kant maar ook niet extreem (uitzonderingen op bepaalde producten na).

Maar als je een beetje effort steekt in het detailen kan je je dat zelf aanleren (heb ik tenslotte ook gedaan) en kom je met een webshop als carclean een heel eind en vaak voor goede prijzen.
Hier ben in het mee eens; voor de beginnende poetsen die net iets meer wil en tussen de boom en Bos van carclean het verschil niet zien hebben ze prima spul en duidelijk hoe je het aan moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05 07:50
Welke velgenreiniger gebruiken jullie dat ook beschikbaar is in grootverpakking (5/10 liter) om de kosten een beetje te drukken? Aangezien ik elke week/om de twee weken mijn auto poets.

Op Amazon staan van die 5 /10 liter jerrycans voor 25 euro van een obekend merk. Lijkt me geen mooi spul. Ook zie ik dat Sonax grootverpakkingen heeft. Maar hierbij scheelt de prijs maar minimaal vergeleken met hun 1 liter spuitflessen.

[ Voor 39% gewijzigd door Jeanke117 op 06-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Jeanke117 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:24:
Welke velgenreiniger gebruiken jullie dat ook beschikbaar is in grootverpakking (5/10 liter) om de kosten een beetje te drukken? Aangezien ik elke week/om de twee weken mijn auto poets.

Op Amazon staan van die 5 /10 liter jerrycans voor 25 euro van een obekend merk. Lijkt me geen mooi spul. Ook zie ik dat Sonax grootverpakkingen heeft. Maar hierbij scheelt de prijs maar minimaal vergeleken met hun 1 liter spuitflessen.
https://www.carclean.com/...n-ferro-iron-remover.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc

Ik vraag me eerder af of het nodig is om elke 2 weken een ijzerverwijderaar te gebruiken op je velgen.
Zelf gebruik ik wheel wax (sommige vinden het een top product en sommige zeggen dat het geen nut heeft), sinds ik dat gebruik en elke x tijd een keer opnieuw aanbreng hoef ik eigenlijk alleen maar een "normale" shampoo te gebruiken en zijn mijn velgen net zo schoon.
Hierdoor gebruik ik non-ferro alleen wanneer ik dit nodig acht.

Daarnaast om specifiek je vraag te beantwoorden: Zoals hierboven al gezegd gebruik ook ik Non-Ferro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Deze heb ik ook gebruikt. Werkt goed...alleen het is een irritant flesje.

Tegenwoordig gebruik ik deze https://www.amazon.nl/TUG...rwijdering/dp/B005MJ1L2A/

Gaat veel langer mee en het is net zo goed...alles wordt paars en daarna af spuiten. Scheelt de helft in prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
Iron remover gebruik je hooguit een paar keer per jaar (tenzij je dagelijks naast een staalbewerkingsbedrijf oid parkeert). Ik heb zelf in het begin PB wheel sealant gebruikt en dat werkt best goed maar is erg bewerkelijk. Tegenwoordig doe ik dat niet meer aangezien ik bij elke reguliere wasbeurt mijn velgen was en dan even na behandel met bijv. Sonax BSD. Dit werkt nagenoeg net zo goed en is veeleeeel makkelijker om aan te brengen (gewoon velgen goed wassen, schoonspuiten, beetje BSD sprayen en dan droog buffen). Velgen schoonmaken is nu elke keer een appetlje eitje.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Tux3.14 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Ik heb het idee dat er meerdere soorten foam zijn, en dat je daarom ook de Pro Detailers op Youtube het op verschillende manieren ziet doen.
Je hebt een foams die een sterke alkalische werking hebben. Alkalische producten zorgen er voor dat al het (hardnekkige) vuil los word geweekt. Deze spoel je dan logischerwijs af met een hoge druk zodat al je zooi van je auto af is, en gaat dan met het handje de auto wassen.
Dan heb je volgens mij foams die puur ter ondersteuning zijn voor de handwas. Volgens mij is dat meer een zeep/shampoo gebaseerde werking. Nadat je de auto hebt afgespoeld spuit je dat er op, en ga je dan vervolgens met het handje wassen.
Klopt, je hebt sterk reinigende alkalische foams (bijv. Bilt Hamber Auto foam en Touchless) die goed reinigen, maar ook ph-neutrale foams (bijv. Monello Artico Magico) die beduidend minder goed reinigen. Wat je gebruikt hangt af van welke bescherming er op de auto zit en hoe vuil die is.

Als je bijv. een verse ceramische coating op de auto hebt zitten en/of de auto wekelijks wast, dan kan een ph-neutrale foam voldoende reiniging bieden om als voorwas te volstaan. Als een auto nauwelijks bescherming heeft of heel vuil is, dan slaagt dit type foam er niet in om voldoende vuil af te breken voor een veilige contactwas.

Foamen op een vuile auto en dan zonder eerst af te spoelen met een washmitt de auto wassen geeft natuurlijk een groot risico op waskrassen. De reden dat je dit soms toch ziet is bijv. wanneer er daarna gepolijst wordt, en men denkt die extra swirls er toch wel uit te polijsten. De voorwas overslaan bespaart wel tijd, en dat is soms een overweging voor een professionele detailer. Sommige kanalen spreken van "valeting" en dat zijn vaak poetsers die voor dealers werken en maar $100-200 per klus verdienen.

Na het foamen afspoelen is voor de hobbydetailer wat mij betreft altijd aan te raden.

Tevens afspoelen vóór het foamen is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik foam altijd op een droge auto. Dat kost minder tijd en water.

Omdat mijn auto's niet zo vaak gewassen kunnen worden en dus altijd behoorlijk vuil worden, gebruik ik tegenwoordig altijd een alkalische voorwas (BH). Vaak foam ik ook meer dan 1x, of ik gebruik bijv. een insectenverwijderaar op de voorkant waar ik dan overheen foam. Bij de 1e keer foamen raak ik niks aan. De 2e keer gebruik ik om randjes, logo's en dergelijke schoon te maken. Soms nog een 3e keer, waarbij ik de foam niet gelijk afspoel maar verder ga met de contactwas. Deze 3e ronde foam fungeert dan als extra "glijmiddel" bij het handwassen. Hiervoor gebruik ik de Artico Magico, omdat die langer blijft plakken dan de Bilt Hamber (en omdat ik die toch ook op moet maken..).

Met deze procedure kost de handwas zelf belachelijk weinig tijd t.o.v. alles eromheen, en blijven de washmitt en het water in de spoelemmer behoorlijk schoon. Dat is wat je wilt om swirls te voorkomen.

Als je de youtubers ziet wassen met foam dan is eigenlijk altijd een van de volgende situaties van toepassing:
- ze gaan na het wassen toch polijsten dus die extra swirls die het wassen oplevert krijgen ze er toch wel uit. Dan bespaart het tijd.
- ze foamen meer dan 1x en gebruiken de foam als extra "lubrication" voor een veilige handwas (zoals ik ook doe)
- het is een extra wasbeurt na het kleien/chemisch reinigen of polijsten om alle restanten weg te spoelen voordat er een bescherming aangebracht wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 12:55
renzo4000 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:27:
Iron remover gebruik je hooguit een paar keer per jaar (tenzij je dagelijks naast een staalbewerkingsbedrijf oid parkeert). Ik heb zelf in het begin PB wheel sealant gebruikt en dat werkt best goed maar is erg bewerkelijk. Tegenwoordig doe ik dat niet meer aangezien ik bij elke reguliere wasbeurt mijn velgen was en dan even na behandel met bijv. Sonax BSD. Dit werkt nagenoeg net zo goed en is veeleeeel makkelijker om aan te brengen (gewoon velgen goed wassen, schoonspuiten, beetje BSD sprayen en dan droog buffen). Velgen schoonmaken is nu elke keer een appetlje eitje.
Elke keer een ijzerverwijderaar gebruiken is inderdaad een beetje overkill. Zoiets als de Non-ferro is ook ontzettend duur om dat steeds te gebruiken. Ik gebruik voor het reinigen van velgen daarom altijd een verdunbare (geconcentreerde) velgenreiniger. Als je die ook nog in grootverpakking koopt dan ben je veel voordeliger uit. Bijv. P&S Brake Buster, Auto Finesse Imperial Wheel cleaner concentrate, etc.

Qua bescherming op de velgen gebruik ik het liefst SiO2-based producten die contactloos aan te brengen zijn, zoals Gyeon wetcoat of Bathe+ (in de foamlans). Dit gaat supersnel en geeft een goed resultaat. Ik vind dingen op velgen smeren bovendien een vervelende bezigheid. Je hoeft maar 1 plekje of hoekje gemist te hebben en je krijgt zwarte doeken. Wheelwaxen zoals PB wheel sealant zijn qua werking en duurzaamheid ook wel een beetje achterhaald. In mijn ervaring werkt alleen een ceramische coating langdurig. Dit is helemaal niet zo moeilijk om zelf aan te brengen (bijv. Gyeon rim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo allemaal, Ik heb sinds een week een nieuwe auto en wil Q² PURE EVO van Gyeon erop doen. Nou heb ik de ballen verstand van detailen of met de hand wassen. Ik heb begrepen dat als ik de coating erop aan wil brengen de auto dus eerst helemaal schoon en gekleid moet zijn voor een goed resultaat. Ik heb nog nooit met gekleid of mijn auto's met de hand gewassen en voel mij hierbij dan ook wat onzeker. Is er iemand die het leuk vindt om dit voor mij te doen (tegen vergoeding natuurlijk) zodat ik daarna meteen de coating erop kan doen? Vindt het ook wel leuk om te zien hoe een pro een auto wast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:50:
Hallo allemaal, Ik heb sinds een week een nieuwe auto en wil Q² PURE EVO van Gyeon erop doen. Nou heb ik de ballen verstand van detailen of met de hand wassen. Ik heb begrepen dat als ik de coating erop aan wil brengen de auto dus eerst helemaal schoon en gekleid moet zijn voor een goed resultaat. Ik heb nog nooit met gekleid of mijn auto's met de hand gewassen en voel mij hierbij dan ook wat onzeker. Is er iemand die het leuk vindt om dit voor mij te doen (tegen vergoeding natuurlijk) zodat ik daarna meteen de coating erop kan doen? Vindt het ook wel leuk om te zien hoe een pro een auto wast.
Er zijn vast wel genoeg detail bedrijven in je regio te vinden die je daarbij kunnen helpen.
Je bent zo een paar honderd euro verder.

Zo'n coating gaat er naar een paar weken ook weer af trouwens. Kun je beter investeren in een clearbra als je iets preventiefs zoekt, als moet die na verloop van tijd ook een keer vervangen worden. Pak 'm beet 2 jaar, afhankelijk hoe vaak je was en hoeveel je er mee rijd.

Ik zou 'm zelf gewoon goed onderhouden met regelmatige was beurten, en sowieso eens per half jaar (voorjaar / najaar) t hele 'detail pakket' er langs halen met kleien, waxen etc.
Daar heb je veel meer aan dan zo'n dun laagje coating wat er toch na een paar weken de werking minder van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Tux3.14 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Daar heb je veel meer aan dan zo'n dun laagje coating wat er toch na een paar weken de werking minder van word.
Ohh ik dacht dat ie 24 maanden bleef zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Ohh ik dacht dat ie 24 maanden bleef zitten 8)7
Dat is een mooi verkoop verhaal. Het blijft vast wel 24 maand zitten als je niet met de auto rijd en alleen in de garage laat staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Tux3.14 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Dat is een mooi verkoop verhaal. Het blijft vast wel 24 maand zitten als je niet met de auto rijd en alleen in de garage laat staan :P
En je auto laten glasscoaten heeft dat wel een langere werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tux3.14 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Er zijn vast wel genoeg detail bedrijven in je regio te vinden die je daarbij kunnen helpen.
Je bent zo een paar honderd euro verder.

Zo'n coating gaat er naar een paar weken ook weer af trouwens. Kun je beter investeren in een clearbra als je iets preventiefs zoekt, als moet die na verloop van tijd ook een keer vervangen worden. Pak 'm beet 2 jaar, afhankelijk hoe vaak je was en hoeveel je er mee rijd.

Ik zou 'm zelf gewoon goed onderhouden met regelmatige was beurten, en sowieso eens per half jaar (voorjaar / najaar) t hele 'detail pakket' er langs halen met kleien, waxen etc.
Die coating gaat echt wel wat langer mee dan een paar weken hoor. Je moet eerder denken aan een jaar (afhankelijk van de omstandigheden). Daarna zal de werking sterker af gaan nemen. Overigens is zo'n "clearbra" iets totaal anders en niet met elkaar te vergelijken.

Sowieso zul je en beide gevallen evengoed je auto regelmatig moeten bijhouden door goed te wassen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:06:
[...]

En je auto laten glasscoaten heeft dat wel een langere werking?
Hangt er puur vanaf hoe je 'm met was beurten onderhoud, hoe en in welke omstandigheden je rijd.
Wat ik al aangaf in mijn eerdere post; als je echt iets goeds en preventiefs wilt kun je het beste investeren in een clearbra. Of nog beter, gewoon regelmatig wassen en eens in de zoveel tijd een goede detail beurt geven. Een clearbra moet vergeelt uiteindelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
renzo4000 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Die coating gaat echt wel wat langer mee dan een paar weken hoor. Je moet eerder denken aan een jaar (afhankelijk van de omstandigheden). Daarna zal de werking sterker af gaan nemen. Overigens is zo'n "clearbra" iets totaal anders en niet met elkaar te vergelijken.

Sowieso zul je en beide gevallen evengoed je auto regelmatig moeten bijhouden door goed te wassen.
Ik gaf een clearbra aan als optie als je iets preventiefs zoekt. Dat beschermt letterlijk je lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Tux3.14 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Ik gaf een clearbra aan als optie als je iets preventiefs zoekt. Dat beschermt letterlijk je lak.
Wat is een clearbra? Is dat iets als PPF folie? Heb geinformeerd naar PPF maar dat kost iets van €1.500 en dat vindt ik teveel. Dacht met zo'n coat dat de lak dan meer beschermd is tegen krasjes daarna als ik hem door een wasbox knal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zo'n ppf zoals xpel kost je al gauw tussen de €3000-€4000 om aan te laten brengen door gecertificeerd bedrijf. Ik weet niet maar zolang je niet in de categorie "supercar" of van die orde rondrijdt lijkt me dat nou niet de meest voor de hand liggende protectie. Daarnaast lever je ook nog in op de (diepte)glans van je lak. Mooi zonde als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Wat is een clearbra? Is dat iets als PPF folie? Heb geinformeerd naar PPF maar dat kost iets van €1.500 en dat vindt ik teveel. Dacht met zo'n coat dat de lak dan meer beschermd is tegen krasjes daarna als ik hem door een wasbox knal.
Als je geen krasjes wil dan gaat zo’n middel niet veel helpen als je ‘m door de wasstraat haalt. Het word hier niet voor niets krasstraat genoemd :P Die borstels rammen er hard genoeg overheen dat het gewoon door de coating gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Tux3.14 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Als je geen krasjes wil dan gaat zo’n middel niet veel helpen als je ‘m door de wasstraat haalt. Het word hier niet voor niets krasstraat genoemd :P Die borstels rammen er hard genoeg overheen dat het gewoon door de coating gaat.
Dat sowieso! Dat geldt ook voor de zogenaamde borstelloze straten die "krasvrij" pretenderen te zijn. Er gaat nog steeds een jeep die van boven tot onder de modder en gruis zit voor jou door die lappen heen die op jouw lak werken als schuurpapier korrel 100 :p. Het is wel zo dat die coating als extra buffer zal werken. Dus de swirls zullen minder die zijn op je lak en maakt herstellen (polijsten) een stukje makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
renzo4000 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Dat sowieso! Dat geldt ook voor de zogenaamde borstelloze straten die "krasvrij" pretenderen te zijn. Er gaat nog steeds een jeep die van boven tot onder de modder en gruis zit voor jou door die lappen heen die op jouw lak werken als schuurpapier korrel 100 :p. Het is wel zo dat die coating als extra buffer zal werken. Dus de swirls zullen minder die zijn op je lak en maakt herstellen (polijsten) een stukje makkelijker.
Dus het heeft wel nut om dat spul erop doen? Ik bedoelde trouwens geen wasstraat maar wasbox. Ik zoek gewoon een coating die ervoor zorgt dat mijn nieuwe auto langer mooi houdt en wat meer hufterproof is als ik de auto was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:23:
[...]

Dus het heeft wel nut om dat spul erop doen? Ik bedoelde trouwens geen wasstraat maar wasbox. Ik zoek gewoon een coating die ervoor zorgt dat mijn nieuwe auto langer mooi houdt en wat meer hufterproof is als ik de auto was.
Bij de wasbox zou ik de borstels wel vermijden. Die zitten vol met zand en troep van de persoon voor je. En sowieso zijn de sprieten van de borstels veel te hard.

Ik merk aan je reacties dat je graag je auto zo krasvrij mogelijk wil houden. Maar dat werkt eigenlijk alleen het beste als je dat met de hand doet met degelijke middelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Nou.. ja en nee.

Wassen, kleien, polijsten, ontvetten, coating erop; laten doen is honderden euros: er gaat tijd in zitten. Zelf doen kan, maar moet je alles aanschaffen. Ook prijzig. Dan kan je je auto netjes met de hand wassen, met de goede producten en dan blijf je wel een jaartje profijt hebben van je coating. Vuil hecht minder, schoonmaken is makkelijker en omdat vuil minder hecht heb je ook minder snel krasjes.

Knal je hem nu door de wasstraat heen, dan is na een paar maandjes de coating wel op zn eind. En beschermen tegen krassen? Nee, nouja, heel beperkt. Borstels/lappen die er tegenaan slaan... alkalische reinigers... brrrrr...

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 09-01-2022 22:36 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Dan moet ik mij maar eens gaan verdiepen in handmatig de auto wassen. Heb al wat youtube filmpjes van Gyeon bekeken en zien eruit als mooie producten. Enige waar ik mee zit is dat ik niet voor mijn huis kan wassen en geen hogedruk spuit heb. Kan me voorstellen dat in zon Box mensen niet te zitten te wachten dat ik mijn auto met de hand was en af en toe de spuit nodig heb. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:37:
Dan moet ik mij maar eens gaan verdiepen in handmatig de auto wassen. Heb al wat youtube filmpjes van Gyeon bekeken en zien eruit als mooie producten. Enige waar ik mee zit is dat ik niet voor mijn huis kan wassen en geen hogedruk spuit heb. Kan me voorstellen dat in zon Box mensen niet te zitten te wachten dat ik mijn auto met de hand was en af en toe de spuit nodig heb. Hoe doen jullie dat?
Er zijn wel wasboxen waar je ook met eigen middelen mag wassen. Even googlen waar ze bij jou in de omgeving zitten, en anders vragen of dat kan/mag bij de wasboxen bij jou in de buurt.
Zelf overigens geen ervaring mee. Je kent ook niemand met een eigen oprit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Tux3.14 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Er zijn wel wasboxen waar je ook met eigen middelen mag wassen. Even googlen waar ze bij jou in de omgeving zitten, en anders vragen of dat kan/mag bij de wasboxen bij jou in de buurt.
Zelf overigens geen ervaring mee. Je kent ook niemand met een eigen oprit? :)
Ik heb wel een eigen oprit, alleen als ik daar een hoge druk spuit gebruik dan spuit ik mijn hele carport en garagedeur onder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Tuga alu teufel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Mistymo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Ik heb wel een eigen oprit, alleen als ik daar een hoge druk spuit gebruik dan spuit ik mijn hele carport en garagedeur onder :(
Je moet ook op de auto spuiten en niet op je garage deur :P
Kidding, klinkt alsof je geen goede pistool op je hoge druk hebt. Die van mij sputtert ook wel wat, maar spullen in de omgeving zoals een deur of een emmer 1 meter verderop word niet nat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je kan ook autos wassen zonder hogedruk. Gewoon tuinslang.
* teacher doet dat al zijn hele auto leven... :Y

Ik heb ergens in dit topic een boodschappenlijstje gepost. Ff zoeken..

Edit: gevonden!

Emmertje heb je zelf wel, liefst een grote.

Hier was je je auto een jaar lang mee:
https://www.carclean.com/...-wash-shampoo-1892ml.html

Lekker soppen met een washandschoen:
https://www.carclean.com/nl/monello-thick-mitt.html

Beetje drogen:
https://www.carclean.com/...drying-towel-70x80cm.html

Spraywax, snel en makkelijk:
https://www.carclean.com/...imate-quik-wax-450ml.html
(Hoef je niet elke keer te gebruiken, eens per 6 weken oid is prima)

Lekker uitwrijven:
https://www.carclean.com/...drying-towel-45x45cm.html

Voor de velgen pak je een oude keukendoek (action spons ofzo) en die sop je als laatste af. Even drogen met een andere oude doek, klaar.

[ Voor 67% gewijzigd door teacher op 09-01-2022 23:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:02
Ik ben al lang niet meer hier geweest, maar het poetsen lukt nog steeds prima;

Gisteren even schoongemaakt met:

Dodo Juice apple foam
Gyeon Bathe+
rondje Gyeon Tire

Ik had er twee weken geleden een laagje shinee wax op gezet, nou is die niet echt (echt niet) bedoeld als lange standtijd spraywax maar hij deed het eigenlijk nog prima.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51823069555_558caeb310_c.jpgIMG_20220115_141050 by ed-oorklep, on Flickr

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Laatst online: 11:35
Sinds kort in het bezit van een nieuwe auto die ik uiteindelijk helemaal onder handen wil nemen.
Het is nu alleen nog te koud om de buitenkant te doen dus begin ik binnen.

Nu had ik de Gliptone al in mijn winkelmandje gestopt om mij daarna eigenlijk af te vragen of mijn interieur überhaupt wel van echt leer gemaakt is.

Via het framenummer en de optielijst zie ik dat het wordt beschreven als "amaretta/leather/nappa/semi-aniline".

Nu vermoed ik dus dat alleen mijn stoelen volledig van leer zijn en de rest van in het interieur dus van nep leer. Klopt deze conclusie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X18sbZuzTih4LlJ4-qze8a_wCe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFSiBpXuD9QLyTD7C92c3Dlo.jpg?f=fotoalbum_large
Voor een auto van 18 jaar met 240k km's op de teller valt mij het interieur namelijk niet tegen. Dus zou het mij niet verbazen als het toch nep leer blijkt te zijn. Het voelt ook wel een beetje stug aan en dat is dan eigenlijk ook wel reden waarom ik opzoek ben naar iets van een conditioner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-05 14:36

_Brad_

Wax fanaat

Als ik me goed herinner kun je dit testen door een onzichtbaar stukje met een aansteker in brand te steken, als het brandt weet je dat het geen leder is.
Ik weet niet welke auto dit is maar anders moet je de vraag eens stellen op een forum van het merk.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vandaag mijn auto voor het eerst gewassen. Wes best wel leuk. Volgende keer mijn shampoo/water mix iets veranderen zodat het wat meer gaat foamen. Mijn tools:
- Kärcher K3 + Kärcher Foam Lance
- CG Meticulous Matte shampoo
- Microvezel handdoekjes en washandjes van CG

Tevreden met het resultaat. Was niet helemaal blij met hoe goed de reiniger het deed, bleef best wat vuil nog op de auto, maar wilde hem niet op een hogere stand zetten i.v.m. potentiële lakschade.

Ik zag bij de neus van de auto wel mini pitjes steenslag. Is er een manier op je auto daarvoor te beschermen? Aan de ene kant, f*ck it, het is toch een lease, aan de andere kant, ik wil er toch goed voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
HollovVpo1nt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:08:
Vandaag mijn auto voor het eerst gewassen. Wes best wel leuk. Volgende keer mijn shampoo/water mix iets veranderen zodat het wat meer gaat foamen. Mijn tools:
- Kärcher K3 + Kärcher Foam Lance
- CG Meticulous Matte shampoo
- Microvezel handdoekjes en washandjes van CG

Tevreden met het resultaat. Was niet helemaal blij met hoe goed de reiniger het deed, bleef best wat vuil nog op de auto, maar wilde hem niet op een hogere stand zetten i.v.m. potentiële lakschade.

Ik zag bij de neus van de auto wel mini pitjes steenslag. Is er een manier op je auto daarvoor te beschermen? Aan de ene kant, f*ck it, het is toch een lease, aan de andere kant, ik wil er toch goed voor zorgen.
Beschermen tegen steenslag is met een wax/sealant/coating niet te doen. Je zal in dat geval moeten kijken naar eerder genoemde folies iets verder terug in het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
renzo4000 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Beschermen tegen steenslag is met een wax/sealant/coating niet te doen. Je zal in dat geval moeten kijken naar eerder genoemde folies iets verder terug in het topic.
Een clearbra :) Ik vind het op mijn eigen auto ook wel jammer dat er steenslag puntjes verschijnen. Maar ergens 'hoort het er gewoon bij'. Een auto perfect houden is haast onmogelijk. Clearbra's zijn trouwens best duur en lastig aan te brengen.
Een alternatief is om een steenslag puntje op te vullen met dezelfde kleur verf wat je op de auto hebt. Als je de kleurcode hebt dan zijn er genoeg websites waar je die kunt bestellen, eventueel met een kit waar je een spuit en dergelijke er bij krijgt voor het opvullen er van. Dit wil ik zelf is proberen, maar dan moet het eerst lente weer worden :)
Op de Youtube kanaal van AmmoNyc zijn daarover wel tutorials te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Tux3.14 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:53:
[...]

Een clearbra :) Ik vind het op mijn eigen auto ook wel jammer dat er steenslag puntjes verschijnen. Maar ergens 'hoort het er gewoon bij'. Een auto perfect houden is haast onmogelijk. Clearbra's zijn trouwens best duur en lastig aan te brengen.
Een alternatief is om een steenslag puntje op te vullen met dezelfde kleur verf wat je op de auto hebt. Als je de kleurcode hebt dan zijn er genoeg websites waar je die kunt bestellen, eventueel met een kit waar je een spuit en dergelijke er bij krijgt voor het opvullen er van. Dit wil ik zelf is proberen, maar dan moet het eerst lente weer worden :)
Op de Youtube kanaal van AmmoNyc zijn daarover wel tutorials te vinden.
Ik zou daar persoonlijk niet aan beginnen, je krijgt het nooit helemaal goed op die manier. Doet mij het meeste denken aan iemand die acne heeft gehad in het verleden. De puistjes zijn grotendeels weg maar je ziet de historie nog terug zal ik maar zeggen.

Zelfs als je het wat groters aanpakt door lokaal te schuren blijf je het zien. Zie bijvoorbeeld:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Hoe steenslag verwijderen zonder te spuiten ?!

Steenslag is een pain in the ass, ik heb het altijd maar geaccepteerd dat je er niet aan ontkomt. Een auto blijft natuurlijk wel een gebruiksobject.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dus, onze new-to-us aanwinst zat vol met swirls en nadat de poetser van de dealer klaar was vol met hologrammen. Kostte mij een weekend, maar hier hou ik zo van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvPJ54WnTWiJDZPIor1KipZ6Ylc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSmD8aNuF43gssytTWAwn6ov.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbP0GTrt17i7o6CGwWcccNHav4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVcGeyT4s1pEZjsko4HaDU56.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga wel op jacht naar een nieuwe polijstmachine, want de dap500 doet het prima, maar het gaat zoooo langzaam.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• saveljos
_Brad_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:52:
Als ik me goed herinner kun je dit testen door een onzichtbaar stukje met een aansteker in brand te steken, als het brandt weet je dat het geen leder is.
Ik weet niet welke auto dit is maar anders moet je de vraag eens stellen op een forum van het merk.
Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het niet alleen de vraag is of het leer echt is of nep. Maar vooral of het bewerkt is met een toplaag of niet. En in mijn geval heb ik dus niets aan Gliptone.

Ik heb nu mijn interieur aangepakt met Stipt matte interieur reiniger met op zich wel prima resultaat.

En de plakkerige softtouch heb ik kunnen verwijderen met Dasty en een doekje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnBSC32iwAHzD_EJiCxgrEx2W8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEw8LH0FZXxoQOA1tMpe0zzD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05 07:50
saveljos schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:06:
Sinds kort in het bezit van een nieuwe auto die ik uiteindelijk helemaal onder handen wil nemen.
Het is nu alleen nog te koud om de buitenkant te doen dus begin ik binnen.

Nu had ik de Gliptone al in mijn winkelmandje gestopt om mij daarna eigenlijk af te vragen of mijn interieur überhaupt wel van echt leer gemaakt is.

Via het framenummer en de optielijst zie ik dat het wordt beschreven als "amaretta/leather/nappa/semi-aniline".

Nu vermoed ik dus dat alleen mijn stoelen volledig van leer zijn en de rest van in het interieur dus van nep leer. Klopt deze conclusie?

[Afbeelding]
Voor een auto van 18 jaar met 240k km's op de teller valt mij het interieur namelijk niet tegen. Dus zou het mij niet verbazen als het toch nep leer blijkt te zijn. Het voelt ook wel een beetje stug aan en dat is dan eigenlijk ook wel reden waarom ik opzoek ben naar iets van een conditioner.
Kan ook zijn dat de stoel opnieuw is bekleed. Want zo'n staat van de stoelen met 240dkm is eigenlijk onmogelijk. Ook geen vouwen erin helemaal niks. Lijkt me dat dit recent is gedaan max. 50dkm geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
saveljos schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het niet alleen de vraag is of het leer echt is of nep. Maar vooral of het bewerkt is met een toplaag of niet. En in mijn geval heb ik dus niets aan Gliptone.

Ik heb nu mijn interieur aangepakt met Stipt matte interieur reiniger met op zich wel prima resultaat.

En de plakkerige softtouch heb ik kunnen verwijderen met Dasty en een doekje.
[Afbeelding]
Welke Dasty heb je hiervoor gebruikt? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saveljos
Het voelt nu wel alsof ik mijn eigen auto aan het spammen ben O-)
Jeanke117 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Kan ook zijn dat de stoel opnieuw is bekleed. Want zo'n staat van de stoelen met 240dkm is eigenlijk onmogelijk. Ook geen vouwen erin helemaal niks. Lijkt me dat dit recent is gedaan max. 50dkm geleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sn_TNMTHIuHei9_kdW3SDrjEpfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E50ssAFHgh93UBHHKb30xnvS.jpg?f=fotoalbum_large
Op deze foto is het duidelijker dat er wel vouwen aanwezig zijn (helaas). Ook zijn her en der gebruikerssporen vinden.
Tux3.14 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Welke Dasty heb je hiervoor gebruikt? :)
De classic, geweldig spul :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Ik wil m'n auto kunnen wassen zonder water, dus ik ging zoeken naar filmpjes op YouTube hierover.
Ik kwam een filmpje tegen over ammo frothe, dat spul leek me wel interessant. Zo'n schuimpomp kan ik ook regelen (IK Foam zag ik bol.com, leek een goed alternatief)

Maar ik vroeg me af of jullie een goed alternatief (makkelijk verkrijgbaar in NL) kennen voor het spul AMMO Frothe?

Alvast bedankt

PS: ik ben geen auto-detailer, ik heb gewoon een normale oude auto, ik zou 'm ook gewoon naar de wasstraat kunnen brengen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10

timovd

Voorsprong door techniek

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA687zlXfXZyTpDEgqXi6Ftelr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUBB91RpmvoIwUidTObGx6i1.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren lekker.voor de deur kunnen foamen. Kärcher K2 van collega gekregen. Daar standaard foam lans bijgekocht. Werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10

timovd

Voorsprong door techniek

@VinnyAMS ik heb het jarenlang gedaan met de standaard foam lans van Nilfisk, maar na het kopen van een "Lancia" foam lans is het foamen een heel stuk fijner geworden. Ik ken de Kärcher niet, maar een speciale foam lans voor detailing is echt heel fijn.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
VinnyAMS schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:12:
[Afbeelding]

Gisteren lekker.voor de deur kunnen foamen. Kärcher K2 van collega gekregen. Daar standaard foam lans bijgekocht. Werkt prima
Dat ziet er mij toch maar heel erg waterig uit 🧐

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
kazzzdafke schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:00:
[...]

Dat ziet er mij toch maar heel erg waterig uit 🧐
Begrijp ik helemaal, maar als ik klaar ben toch een superschone auto.
Had ook voor de combo lance 2.0 en pistola corta gekeken. Die combo is duurder dan de hogedrukreiniger. Dus voor nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
VinnyAMS schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:12:
[Afbeelding]

Ik gebruik zelf ook een K2 met de Kärcher foam lans. Ben wel benieuwd welk foam middel jij gebruikt? Aangezien het bij mij er wel wat dikker/voller op zit. Moet er wel bij zeggen dat ik een waterontharder heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Tux3.14 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Ik gebruik zelf ook een K2 met de Kärcher foam lans. Ben wel benieuwd welk foam middel jij gebruikt? Aangezien het bij mij er wel wat dikker/voller op zit. Moet er wel bij zeggen dat ik een waterontharder heb :P
De standaard foam die er bij zit. Als die op is over op de Monello. Die gebruikte ik al bij mijn handfoamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
VinnyAMS schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:29:
[...]

De standaard foam die er bij zit. Als die op is over op de Monello. Die gebruikte ik al bij mijn handfoamer.
Nice! De Monello foam bevalt mij super goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Vind de Monello foam bij de juiste verhouding wel lekker foamen, maar de cleaning power blijft wel ver achter. Leuk om een al redelijk schone auto mee te foamen, maar niet een auto die echt vies / een tijdje niet gewassen is.

Daarvoor gebruik ik Bilt Hamber, die heeft echt een stuk meer cleaning power. Wel minder dikke foam, mja dat maakt verder geen drol uit. Dat dikke scheerschuim is leuk voor de show. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tux3.14 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Psst:

https://a.aliexpress.com/_vcH2ot

En
https://a.aliexpress.com/_vOVt6p

Heb ze ook van ome Alie en bevallen prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:25
terabyte schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:58:
Ik wil m'n auto kunnen wassen zonder water, dus ik ging zoeken naar filmpjes op YouTube hierover.
Ik kwam een filmpje tegen over ammo frothe, dat spul leek me wel interessant. Zo'n schuimpomp kan ik ook regelen (IK Foam zag ik bol.com, leek een goed alternatief)

Maar ik vroeg me af of jullie een goed alternatief (makkelijk verkrijgbaar in NL) kennen voor het spul AMMO Frothe?

Alvast bedankt

PS: ik ben geen auto-detailer, ik heb gewoon een normale oude auto, ik zou 'm ook gewoon naar de wasstraat kunnen brengen :)
je kan zo iets proberen? https://www.carclean.com/...-2-handfoamer-1250ml.html
Wel Foam-gun shampoo gebruiken.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:15
Vandaag sinds lange tijd de auto weer eens goed gewassen (laatste keer was in de herfst :p)

De kofferbak klep bestaat voor een deel uit gespoten plastic/kunststof dat dof is geworden. dat is het stuk vanaf het raam tot de kentekenplaat ongeveer.

Hoe kan ik dit weer glanzend krijgen? Moet ik dit poleisten? Ik heb een DAP 900.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCf2Fltumj6DIcGfzxebd81_BH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/049FlV54I2w6AqG34NuPtuNX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vissa66 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:50:

Daarvoor gebruik ik Bilt Hamber, die heeft echt een stuk meer cleaning power. Wel minder dikke foam, mja dat maakt verder geen drol uit. Dat dikke scheerschuim is leuk voor de show. :)
Ik heb nog niet gekeken, maar alles valt en staat met de “agressieve” producten erin.
Eentje die minder lief voor de coating is, zal normaal idd beter kuisen.
Dus als je wagen gecoat is, daar toch ook even naar kijken.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 08:44
schumi1986 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:28:
De kofferbak klep bestaat voor een deel uit gespoten plastic/kunststof dat dof is geworden...Hoe kan ik dit weer glanzend krijgen? Moet ik dit poleisten? Ik heb een DAP 900.
Yes, zou even goed schoonmaken, klei-en en dan licht polijsten en resultaat bekijken, zwaarder gaan wanneer nodig.

Wel apart dat die zoveel doffer is geworden na verloop van tijd, weet niet of zoiets standaard is.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 13-03-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Card Nox schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Yes, zou even goed schoonmaken, klei-en en dan licht polijsten en resultaat bekijken, zwaarder gaan wanneer nodig.

Wel apart dat die zoveel doffer is geworden na verloop van tijd, weet niet of zoiets standaard is.
Bedankt ga ik dat binnenkort eens doen.

Snap ook niet waar het vandaan komt, dacht in eerste instantie zout, maar auto is nu 3 jaar en is nu pas dof geworden :? Heb ook het idee dat de dorpels wat doffer zijn geworden. Als je trouwens inzoomt op de foto zie je dat onder het Nissan logo er een paar plekjes zitten die dus niet dof zijn geworden

Heb vandaag trouwens voor het eerst de auto nagespoeld met de Aqua Gleam water filter van carclean, en idd geen kalkvlekken :)

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 13-03-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:15

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Is dat achtergedeelte misschien een keer overgespoten vanwege schade? Andere lak, andere veroudering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
jfeelders schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:58:
Is dat achtergedeelte misschien een keer overgespoten vanwege schade? Andere lak, andere veroudering...
Nee, ik ben de 1e eigenaar van de auto. Of het moet al voor de aflevering opnieuw gespoten zijn natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Iemand een idee waar ik nog een short trigger gun voor een Nilfisk kan kopen? Carclean verwacht pas in mei weer voorraad ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik was zaterdag bij waxworld, toen stond ik er mee in mijn handen:
https://www.waxworld.nl/a...y-foam-lance-nilfisk.html

De reden dat ik er was: een 50mm backing plat halen voor mijn.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kjm2TSf5e_-ntQzc09xJNm5zdEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4MsgiS07K5ruga4JQRkz0WU.jpg?f=fotoalbum_large
*O* *O*

Die backing plate was dan weer niet op voorraad... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
teacher schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:35:
Ik was zaterdag bij waxworld, toen stond ik er mee in mijn handen:
https://www.waxworld.nl/a...y-foam-lance-nilfisk.html

De reden dat ik er was: een 50mm backing plat halen voor mijn.....

[Afbeelding]
*O* *O*

Die backing plate was dan weer niet op voorraad... -O-
Is dat de PXE 80?

Wilde een DAP mini bestellen maar toen viel mijn oog op de PXE 80 bij waxworld.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Arfman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:29:
Iemand een idee waar ik nog een short trigger gun voor een Nilfisk kan kopen? Carclean verwacht pas in mei weer voorraad ...
Ali? Heb mijne daar ook vandaan. Prima ding voor paar euro.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Vissa66 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Heb je een linkje? Ik heb even gekeken maar ik zie op veel van die guns een schroefdraad, ik ben op zoek naar een quick release systeem, zodat ik nog snel van lans kan wisselen. Ben eerder teleurgesteld geraakt met producten van Ali, foamgun besteld met omschrijving dat hij ook voor Nilfisk geschikt zou zijn, mooi niet dus. Sindsdien een beetje huiverig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

schumi1986 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Is dat de PXE 80?

Wilde een DAP mini bestellen maar toen viel mijn oog op de PXE 80 bij waxworld.. :*)
yes!

Dap mini is ook dikkke prima, maar ik ben toolsnob, dus wilde de pxe ;)
Ik moet zeggen: build quality is gewoon goed. En rotary, en twee excenters.
lakdefecten wegschuren gaat prima, daarna polijsten gaat ook prima :)

Nu nog even sparen voor de rupes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
teacher schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:44:
[...]

yes!

Dap mini is ook dikkke prima, maar ik ben toolsnob, dus wilde de pxe ;)
Ik moet zeggen: build quality is gewoon goed. En rotary, en twee excenters.
lakdefecten wegschuren gaat prima, daarna polijsten gaat ook prima :)

Nu nog even sparen voor de rupes :)
Pfoe mooi zeg!

Tijdens het polijsten heb ik minimaal 1x per minuut dat ik denk…pfff kl*te snoer :p

Juist voor de moeilijkere plekken dat de PXE 80 geen snoer heeft lijkt mij ideaal voor naast mijn DAP 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Arfman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Heb je een linkje? Ik heb even gekeken maar ik zie op veel van die guns een schroefdraad, ik ben op zoek naar een quick release systeem, zodat ik nog snel van lans kan wisselen. Ben eerder teleurgesteld geraakt met producten van Ali, foamgun besteld met omschrijving dat hij ook voor Nilfisk geschikt zou zijn, mooi niet dus. Sindsdien een beetje huiverig.
€ 13,69 35%OFF | 200BAR/3000PSI Druk Elektrische Auto Wassen Pistool Druk Cleaner Pistool Auto Wasmachine Water Pistool M22 Draad Metrisch Cleaning Tools
https://a.aliexpress.com/_m0TUTni

€ 5,58 20%OFF | Voor Nilfisk Stihl Bosch Hogedrukreiniger Outlet Slang Adapter Connector Spray Wter Pistool Auto Wassen Slang Joint Accessoires
https://a.aliexpress.com/_mqQmYTI

Short trigger gun + koppeling voor op de Nilfisk. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Vissa66 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:04:
[...]

€ 13,69 35%OFF | 200BAR/3000PSI Druk Elektrische Auto Wassen Pistool Druk Cleaner Pistool Auto Wasmachine Water Pistool M22 Draad Metrisch Cleaning Tools
https://a.aliexpress.com/_m0TUTni

€ 5,58 20%OFF | Voor Nilfisk Stihl Bosch Hogedrukreiniger Outlet Slang Adapter Connector Spray Wter Pistool Auto Wassen Slang Joint Accessoires
https://a.aliexpress.com/_mqQmYTI

Short trigger gun + koppeling voor op de Nilfisk. :)
Hartelijk dank! Besteld, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Arfman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Hartelijk dank! Besteld, we gaan het zien :)
Heb hem al een tijdje in gebruik, werkt fijn met quick connectors. Lekker snel schakelen tussen lanzen, tussenstukjes etc. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Vissa66 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Heb hem al een tijdje in gebruik, werkt fijn met quick connectors. Lekker snel schakelen tussen lanzen, tussenstukjes etc. :)
Ik was er ook al even naar op zoek, kijk ik nu via jouw links. uitverkocht :(
Wel vraag ik me af, moet ik dan bijvoorbeeld voor mijn monello Lancia ook een Quick connector halen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Nederlandhc schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Wel vraag ik me af, moet ik dan bijvoorbeeld voor mijn monello Lancia ook een Quick connector halen of iets dergelijks?
Bij mij ook uitverkocht, ik kwam op deze uit: https://nl.aliexpress.com/item/1005001633376988.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Nederlandhc schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Jazeker, nippeltje zoals deze. In dit geval het nippeltje als kleur ,,zilver C06'' staat weergegeven:

€ 5,42 53%OFF | Hogedrukreiniger 1/4 "Quick Connect Koppeling Adapter Schoon Wassen Hogedrukreiniger Connector Voor Snel Aansluiten Auto Wasmachine
https://a.aliexpress.com/_mLDqU64

Schroefde bij mij zo op de foamlanzen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Arfman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:29:
mocht je geen AliXpress willen heeft CarDetail.be ook mooi spul. Maar ja, europese prijzen.

CarDetail.be is van Vermijl Cardetail op YT.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Thanks, ja, die IK Foam 2 had ik al gevonden.
Maar ik ben specifiek op zoek naar een alternatief voor 'ammo frothe', dat heb ik nog niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 12:28
Iemand enig idee wat ik kan doen aan vogels die op de daklijsten (Skoda Karoq) gaan zitten om vervolgens een dikke gore streep te trekken op de zijruiten? Nu is het volschijten van de auto's hier een algemeen probleem en dus ook zoekende geweest waar ik hem beste neer kan zetten om de ergste airdrops te ontwijken, dit leek even de oplossing, maar nu dus weer het volgende probleem..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Smotske schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:19:
[...]

mocht je geen AliXpress willen heeft CarDetail.be ook mooi spul. Maar ja, europese prijzen.

CarDetail.be is van Vermijl Cardetail op YT.
Die heeft bij mij opzich wel gunfactor, vanwege zijn kwaliteitsfilmpjes op yt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
Vissa66 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Heb ik de mijne ook weg. Prima ding. Had ik veel eerder moeten kopen. _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallllllooodaar
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-03-2023
Dag mensen,

Afgelopen weekend heb ik m'n auto in de wax gezet (Turtle wax hybrid ceramic coating spray). Eerst volledig schoongemaakt en gereinigd zodat er geen vorige coating meer aanwezig zou moeten zijn op de lak. Ik heb ook de ramen meegenomen met een nieuwe waxlaag.

Nu regende het gisteren in de ochtend tijdens het rijden, en ik merkte dat de ruitenwisser een doffe streep over de voorruit trekt sinds ik deze waxlaag aangebracht heb (over de gehele lengte van de ruitenwisser, dus deze doffe streep is als het ware een halve maan op mijn voorruit). Deze doffe streep leek een beetje alsof de ruitenwisser telkens een nieuwe waxlaag aan het aanbrengen was en de streep verdween/"verdampte" ook weer meteen na een seconde, wat wel merkwaardig was.

Vanochtend wou ik weer de auto pakken maar mijn hele voorruit was beslagen met miniscule regendruppeltjes. Met de ruitenwisser ook dit eenvoudig weer kunnen oplossen, en de rest (waar de ruitenwisser niet bij kon komen) vloog ook van het raam af tijdens het rijden. Maar toch lijkt me dit niet helemaal hoe deze waxlaag zou moeten werken.

Ik heb maar 1 laag aangebracht door middel van 2 sprays op de voorruit. 2 schone microvezel doeken gebruikt om het in te wrijven.

Iemand enig idee hoe dit kan/of dit zo hoort?

[ Voor 4% gewijzigd door hallllllooodaar op 15-03-2022 12:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
Mijn nieuwe speeltje vandaag ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqyPcxqTgOi0DVUwBl3CiyFNVi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wS7FJF4uvwuRmI5Twe3rDbDv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
hallllllooodaar schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:55:
Dag mensen,

Afgelopen weekend heb ik m'n auto in de wax gezet (Turtle wax hybrid ceramic coating spray). Eerst volledig schoongemaakt en gereinigd zodat er geen vorige coating meer aanwezig zou moeten zijn op de lak. Ik heb ook de ramen meegenomen met een nieuwe waxlaag.

Nu regende het gisteren in de ochtend tijdens het rijden, en ik merkte dat de ruitenwisser een doffe streep over de voorruit trekt sinds ik deze waxlaag aangebracht heb (over de gehele lengte van de ruitenwisser, dus deze doffe streep is als het ware een halve maan op mijn voorruit). Deze doffe streep leek een beetje alsof de ruitenwisser telkens een nieuwe waxlaag aan het aanbrengen was en de streep verdween/"verdampte" ook weer meteen na een seconde, wat wel merkwaardig was.

Vanochtend wou ik weer de auto pakken maar mijn hele voorruit was beslagen met miniscule regendruppeltjes. Met de ruitenwisser ook dit eenvoudig weer kunnen oplossen, en de rest (waar de ruitenwisser niet bij kon komen) vloog ook van het raam af tijdens het rijden. Maar toch lijkt me dit niet helemaal hoe deze waxlaag zou moeten werken.

Ik heb maar 1 laag aangebracht door middel van 2 sprays op de voorruit. 2 schone microvezel doeken gebruikt om het in te wrijven.

Iemand enig idee hoe dit kan/of dit zo hoort?
toon volledige bericht
Doet bijna al die coatings. Het rubber van je wissers eens goed schoonmaken kan veel helpen!

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, Kent iemand een fysieke detailing winkel in Rotterdam? Ik wil een handdoek halen voor na m'n auto wassen want de mijne heeft iemand meegenomen :/ meeste wat ik kan vinden zijn webshops die morgen niet zullen leveren.
Pagina: 1 ... 96 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]