Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 93 94 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Jeanke117 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:35:
[...]

Bij de Action kan je een plantenspuithalen voor 2/3 euro. Die kan je op druk zetten waardoor je makkelijk en lang kan sprayen. Gebruik ik zelf ook.
Ik wil er een die niet op druk is :9 kan natuurlijk ook gewoon een lege spray fles nemen maar wil juist een kleintje… voor die vogels die op me auto schijten gebruik ik wel iets van lood :9

Slechte ervaring met die druk flessen. Heb er eens 1 gehad die explodeerde omdat ik dacht dat er geen druk meer op zat. Geen zin in een auto vol schoonmaak middel midden op de A7

De schoonmaak van de schoonmaak is ook gebeurd. Vrouwlief viel van haar stoel toen ik zei ‘even de was ophangen’ haha

[Voor 44% gewijzigd door Toppe op 09-09-2021 19:26]

Heb geen geld maar spullen.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:10

Carclean acties vandaag!

Ik ga voor PB QD+ ; shampoo; sprayflessen

Gelijk een vraag, kan ik shampoo (verdund) in een spuitfles gebruiken of de banden te reinigen met een borstel ?

Dat doet toch geen kwaad ?

Reden van geen apc kopen is dat al insecten reiniger, interieur reiniger en spray en wipe heb.
(Niet te veel kopen ;-))

[Voor 12% gewijzigd door wd200 op 11-09-2021 09:12]

• _Brad_
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 11:57

_Brad_

Wax fanaat

Dat kan perfect.

't is een hobby ...

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:22
Toppe schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:02:
[...]

Ik wil er een die niet op druk is :9 kan natuurlijk ook gewoon een lege spray fles nemen maar wil juist een kleintje… voor die vogels die op me auto schijten gebruik ik wel iets van lood :9

Slechte ervaring met die druk flessen. Heb er eens 1 gehad die explodeerde omdat ik dacht dat er geen druk meer op zat. Geen zin in een auto vol schoonmaak middel midden op de A7

De schoonmaak van de schoonmaak is ook gebeurd. Vrouwlief viel van haar stoel toen ik zei ‘even de was ophangen’ haha
[Afbeelding]
Mijn ervaring is ook niet zo heel goed met die 2/3 euro planten sprays van de Action. Een keer gevuld met reinigings middelen voor de auto, wat lucht in gepompt en vervolgens: boem :+

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-09 15:42
Smotske schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:07:
[...]

Niet met hun polijst spullen, maar wel met hun "after holiday pakket" Veel spulletjes, en flinke korting. Althans als je het los ging kopen. Gebruik alleen hun tuinslang foamgun niet. Die heb ik op marktplaats gezet. Gebruik liever die van de HD-spuit.

De ceramic wax gebruik ik met hun XXL doek om de auto af te drogen. Top.
Glas reiniger is echt fantastisch. Al zoveel middeltjes geprobeerd maar altijd strepen. Nu diepe shine. Top.
De interieur mat cleaner in combinatie met hun (ali?)kwast werkt ook top. GOed schoon, en het wordt indd weer mat allemaal. De glimmende interieurlijsten blijven mooi glimmen, maar gaat niet als een gek reflecteren in je gezicht.
Met de real effectief cleaner kon ik goed m'n uitlaat sierstuk schoon krijgen.

Tot zover best blij met dat spul allemaal. Los spul bestellen wordt het wel een duurdere grap, dan bij een andere webshop vaak.
Glasreiniger van Meguairs al eens geprobeerd? De "Perfect Clarity Glass Cleaner"? Dat is ook goed spul zonder strepen!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Carclean acties op 25 & 26 september ;)

Wise enough to play the fool

• wd200
  • Laatst online: 18:10
teacher schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:07:
[...]

Carclean acties op 25 & 26 september ;)
Ja 🤣 zag ik zelf ook te laat. Nu kan ik nog rustig het winkelmandje vullen

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-09 15:42
wd200 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:09:
[Afbeelding]

Carclean acties vandaag!

Ik ga voor PB QD+ ; shampoo; sprayflessen

Gelijk een vraag, kan ik shampoo (verdund) in een spuitfles gebruiken of de banden te reinigen met een borstel ?

Dat doet toch geen kwaad ?

Reden van geen apc kopen is dat al insecten reiniger, interieur reiniger en spray en wipe heb.
(Niet te veel kopen ;-))
Geldt dit voor alle producten van deze merken?

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Vandaag de autogewassen maar krijg hem niet helemaal schoon.

Eerst in de foam gezet daarna gewassen.

Er blijven hele kleine oranje en zwarte stipjes achter die niet weg gaan.

Iemand nog tips?

Heb als shampoo dodo juice born to be mild gebruikt.

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30
Zojuist met Commandant M4 een lelijke ingebrande vogelpoep op het zwarte dak van mijn ID.3 weg gekregen en met een hele oude turtle polish die ik nog had staan nagepoetst. Ik ben geen car detailer en ik heb geen puf om daar uren aan te gaan besteden.... maar wat kan ik het beste gebruiken om het zwarte dak wat beter te beschermen? Welke wax blijft het langste zitten?

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Dracula schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:44:

Iemand nog tips?

Kleien is aangeraden

't is een hobby ...

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

RaymondD schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:55:
Zojuist met Commandant M4 een lelijke ingebrande vogelpoep op het zwarte dak van mijn ID.3 weg gekregen en met een hele oude turtle polish die ik nog had staan nagepoetst. Ik ben geen car detailer en ik heb geen puf om daar uren aan te gaan besteden.... maar wat kan ik het beste gebruiken om het zwarte dak wat beter te beschermen? Welke wax blijft het langste zitten?
Turtle Wax seal and Shine, te gebruiken op droge én koele lak.

't is een hobby ...

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:33

Kraz

Saving the world

Dracula schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:44:

Iemand nog tips?

Kleien met een klei-setje.
https://www.carclean.com/...eaning/clay-and-clay-kits

*De spray is zodat de klei niet vastplakt op je auto.

• Dracula
Kraz schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:34:
[...]

Kleien met een klei-setje.
https://www.carclean.com/...eaning/clay-and-clay-kits

*De spray is zodat de klei niet vastplakt op je auto.
Ben nog redelijk "groen" met detailing maar moet je na kleien niet ook polijsten of zie ik dat verkeerd?

• Nederlandhc
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 12:05
Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:57:
[...]

Ben nog redelijk "groen" met detailing maar moet je na kleien niet ook polijsten of zie ik dat verkeerd?
Dit ligt er vaak helemaal aan hoe hard je lak is en welke klei je gebruikt. Klei heb je vaak in verschillende gradaties van mild en medium bijvoorbeeld.

Het kán zijn dat je marring krijgt van het kleien als je dus bijv zachte lak met medium klei gebruikt, echter heb ik dit zelf nog niet gehad. Volgens mij is het ook een kwestie van lekker veel glijmiddel gebruiken (zelf gebruik ik hier de dodo juich slippy voor).
Mijn aanpak is dan ook altijd paneel flink nat spuiten ermee en dan je blokje klei ook daarna kleien.

Mocht je marring krijgen, wat eigenlijk gewoon hele fijne krasjes zijn, zou je voor het mooie wel moeiten polijsten.
Wat je natuurlijk kan doen is een lichte polijstmiddelen met een handpad voor polijsten erbij halen en op een minder zichtbare plek proberen te kleien, mocht je dan toch iets van marring zien kan je gelijk kijken of je het weggepolijst krijgt met de hand.

• Dracula
Nederlandhc schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:21:
[...]

Dit ligt er vaak helemaal aan hoe hard je lak is en welke klei je gebruikt. Klei heb je vaak in verschillende gradaties van mild en medium bijvoorbeeld.

Het kán zijn dat je marring krijgt van het kleien als je dus bijv zachte lak met medium klei gebruikt, echter heb ik dit zelf nog niet gehad. Volgens mij is het ook een kwestie van lekker veel glijmiddel gebruiken (zelf gebruik ik hier de dodo juich slippy voor).
Mijn aanpak is dan ook altijd paneel flink nat spuiten ermee en dan je blokje klei ook daarna kleien.

Mocht je marring krijgen, wat eigenlijk gewoon hele fijne krasjes zijn, zou je voor het mooie wel moeiten polijsten.
Wat je natuurlijk kan doen is een lichte polijstmiddelen met een handpad voor polijsten erbij halen en op een minder zichtbare plek proberen te kleien, mocht je dan toch iets van marring zien kan je gelijk kijken of je het weggepolijst krijgt met de hand.
Hm ok nou moet ik mij maar eens in gaan verdiepen dan wat voor lak (VW Oryx white) het is en wat de opties zijn.

Hele nieuwe wereld gaat open, dacht gewoon lekker wassen en af en toe wat waxen maar nee dus :-)

• Nederlandhc
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 12:05
Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:21:
[...]

Hm ok nou moet ik mij maar eens in gaan verdiepen dan wat voor lak (VW Oryx white) het is en wat de opties zijn.

Hele nieuwe wereld gaat open, dacht gewoon lekker wassen en af en toe wat waxen maar nee dus :-)
Lekker wassen kan je uiteraard mee beginnen. Je hebt het eerder over oranje en zwarte stipjes? Klinkt mij als hars/teer. Je zou natuurlijk kunnen kijken of er iemand in jouw buurt woont met wat meer spullen zodat je eerst een tar remover kan proberen. Dan hoef je (misschien) nog niet direct te gaan kleien mocht je dit liever nog niet doen.

Wel gezegd, marring is volgens mij vaak al met de lichtste polijststap weg te halen ;) (Wel disclaimer, ik heb hier zelf, gelukkig, nog geen last van gehad)

Het kan wel een echte rabbit-hole worden als je niet uitkijkt 8)7, ook ik dacht te beginnen met lekker wassen, 1 emmer werd 3 emmers, 1 spons wordt al snel 2 of 3 microfiber mitts en nu heb ik meer schoonmaakspullen voor de auto als de vrouw voor het huis. Als er dan vervolgens nog aanbiedingen zijn hoor ik de portemonnee alweer schreeuwen :9

• ThinkPad
  • Laatst online: 18:28

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

Stuur weer netjes mat gekregen. Wonderspons/melaminespons van de Action :) Natmaken, uitknijpen en dan niet te hard het stuur afnemen. Helaas wel een kleine beschadiging op het stuur, maar die zat er op de eerste foto ook al, maar was toen minder zichtbaar.

Werkt ook wel goed om leer van de stoelen (zijwangen, zitting is stof bij mij) en armsteun weer mat te krijgen.

Niet te vaak gebruiken en zeker niet hard boenen/schrobben, ik lees dat zo'n spons een licht schurende werking heeft.

[Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2021 09:55]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Dracula
Nederlandhc schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:46:
[...]

Lekker wassen kan je uiteraard mee beginnen. Je hebt het eerder over oranje en zwarte stipjes? Klinkt mij als hars/teer. Je zou natuurlijk kunnen kijken of er iemand in jouw buurt woont met wat meer spullen zodat je eerst een tar remover kan proberen. Dan hoef je (misschien) nog niet direct te gaan kleien mocht je dit liever nog niet doen.

Wel gezegd, marring is volgens mij vaak al met de lichtste polijststap weg te halen ;) (Wel disclaimer, ik heb hier zelf, gelukkig, nog geen last van gehad)

Het kan wel een echte rabbit-hole worden als je niet uitkijkt 8)7, ook ik dacht te beginnen met lekker wassen, 1 emmer werd 3 emmers, 1 spons wordt al snel 2 of 3 microfiber mitts en nu heb ik meer schoonmaakspullen voor de auto als de vrouw voor het huis. Als er dan vervolgens nog aanbiedingen zijn hoor ik de portemonnee alweer schreeuwen :9
Ja die rabbit hole ben ik ik al ingedonderd 8)7.

Moet nog wax gaan bestellen dus kan ik eventueel ook wel een remover proberen idd.

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 12:34
Zonet na het wassen de Bimmer gekleid met een handschoen en shampoo (1deel shampoo, en 4delen water in een flaconnetje). Ging eigenlijk mooier dan met een blokje klei en een detailspray. A la Rick van stipt-fabrieksnieuw-point.

Doen jullie dat ook wel eens op z'n manier? lig geen klei en detailleer?

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:13
@Smotske, heb ook zo'n handschoen maar heb het idee dat er minder mee afgaat. Zal de volgende keer dat ik ga kleinen eens proberen en vergelijken.

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:47
Vandaag mijn Kränzle K 1050 P in ontvangst mogen nemen, nadat mijn Nilfisk naar de eeuwige jachtvelden hogedrukreinigersvelden vertrokken is.

De standaard slang vind ik maar niets (kwam reeds naar boven in reviews) en zou ik graag vervangen door de rubberen variant. Iemand met een 1150 / 1152 die kan bevestigen dat dit wel de juiste is, en op de 1050K past?

Ik zou graag quick release koppelingen hebben tussen:
  • outlet en slang
  • slang en pistool
Ik heb dus 2 van zulke setjes nodig veronderstel ik? Een betere link (NL of BE webshop) mag ook altijd moest iemand deze hebben.

Daarnaast zou ik ook graag het deel van kraan naar inlet op de HD reiniger vervangen. Momenteel zijn dit el cheapo Gardena quick releases. Ik zou zoiets willen namaken, die ik dus kan gebruiken om mijn emmers te vullen en daarna dezelfde slang kan gebruiken om als inlet te gebruiken. Iemand die reeds iets gelijkaardigs heeft gedaan of een idee waar ik dit soort onderdelen het best kan bestellen in de juiste maten?

https://sanderh.dev

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kort geleden een occasion gekocht, en die wil ik natuurlijk netjes bijhouden. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nu beste manier is.
(Mijn oldtimer staat altijd onder een hoes en die krijgt gewoon 2 a 3x per jaar een uitgebreide behandeling. Voordeel is dan ook dat die niet zo groot is, geen dak, dus dat gaat best vlot. Dan was ik hem, polijst ik hem lokaal lichtjes aangezien de lak vrij zacht is, en dan in de wax.)

Nu ligt er al een zand of stuifmeel op de nieuwe auto, dus als ik een washmitt pak ben ik bang dat dat meteen al krassen geeft. Misschien eerst gewoon even met de tuinslang afspuiten? Ik heb ook wel een HD reiniger met foamlans, maar ik heb geen zin om die elke maand tevoorschijn te halen eerlijk gezegd, dan koop ik nog liever zo'n handpomp, scheelt weer lawaai en gedoe met slangen en snoeren.
Kan natuurlijk ook langs een wasbox rijden, maar met een oprit waar ik de plek heb om te wassen zie ik daar niet echt de meerwaarde van in.

Als straks de wax van de dealer uit is gewerkt wil ik hem zelf in de collinite 845 wax zetten, misschien nog een laag black hole er onder. (Beide heb ik al)

[Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 19-09-2021 11:11]

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Even met de tuinslang afspuiten is prima. Voor de rest is Black Hole + Collinite 845 een mooie combinatie.

't is een hobby ...

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:45

LankHoar

Professionele amateur

Van het weekend voor het eerst de auto echt gedetailed. Met zijn 2'en een uur of 5 bezig geweest, maar dan ook echt alles aangepakt:
  • Wassen
  • Kleien
  • Polijsten/waxen
  • Rubber en plastic insmeren, zowel binnen- als buitenkant van de auto
  • Wielen cleanen
Degene die mij hielp en waarvan ik de spullen mocht gebruiken heeft minstens 20 verschillende busjes met spul met ander doeleinde, allerlei verschillende poetsdoeken, en doet er normaal een heel weekend over om zijn auto echt te poetsen. Geen wonder dat zijn Dodge Challenger er altijd zo netjes bij staat :)

Het resultaat mag er ook wezen:

[Voor 73% gewijzigd door LankHoar op 20-09-2021 15:49]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• sven5010
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:32
sven5010 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:32:
Ben al even opzoek geweest op internet, maar helaas nog geen duidelijke fix kunnen vinden hiervoor. Ik ben nog niet zo heel lang eigenaar van een andere auto, met daaronder een setje lichtmetalen velgen. En juist de huidige staat daarvan zit mij nogal in de weg; de velgen hebben hun glans een beetje verloren en het lijkt alsof er iets is uitgebeten is en/of de vorige eigenaar te fanatieke velgenreiniger o.i.d. gebruikt heeft:

[Afbeelding][Afbeelding]

Zoals op de foto's te zien is zit er een witte laag op de velgen. Heb ze al met de hand gewassen e.d., maar ik krijg het er niet zo maar weer vanaf (ook niet door het met een microfiber doek het proberen uit te poetsen). Kan iemand mij wellicht adviseren hoe ik dit eventueel nog het beste zou kunnen aanpakken? :)
Is alweer eventjes een tijdje geleden, maar wil toch graag nog eens op terug komen. Destijds met de gegeven tips van hier nog wel e.e.a. geprobeerd, maar helaas nog steeds niet het gewenste resultaat bereikt. Denk zelf toch dat ik wellicht aan de slag moet met poetsen/polijsten o.i.d. Iron remover maakt het niet beter/slechter. Ter test nog wat Fusso coat op een van de velgen gezet, dan ziet het er al een stuk beter uit, maar van dichtbij zie je op allerlei plaatsen nog steeds de witte vlekken erdoor heen komen:

De gele rommel op de rechter velg is overigens van een caramelschijf, er zaten zoveel oude plakstrips van lood aan de binnenkant dat die ook weleens mochten verdwijnen. :+

De velgen zijn nu onder de auto vandaan, dus ik heb wat meer tijd om er aandacht aan te gaan besteden. Heb al veel op het internet rond gezocht wat geschikt zou zijn, maar kom er helaas niet echt uit. Lees veel verschillende dingen. Iemand wellicht nog suggesties/aanraders wat ik (nog) kan doen en welke producten ik hiervoor zou moet gebruiken?

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 12:34
Mooie velgen! Verschil tussen links en rechts is goed te zien!

Een polijst cone (voor op je accuboor) en een licht polijstmiddel? Met z'n cone kom je goed in alle hoekjes en gaatjes.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:13
@Smotske, dat dacht ik ook, kunt daarvoor nog even proberen te kleien.
Pagina: 1 ... 93 94 95 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee