Beste allen,
Ik zou graag een goed onderhoudssetje voor mijn Ioniq 5 willen bestellen. Het betreft een matte lak.
Na enig onderzoek ben ik uitgekomen op het setje van Chemical Guys:
https://www.chemicalguys....t-protectant-3-items.html
Waarbij de behandeling in een paar stappen gebeurt:
1. Auto afspoelen met water
2. Meticulous Matte Auto Wash aanbrengen in foam via een spuit met foam reservoir.
3. Auto afspoelen met water (note: deze stap wordt in andere Chemical Guys videos niet uitgevoerd, de auto wordt direct na het aanbrengen van de foam met het mintje schoongemaakt/stap 4).
4. Auto wassen met 2-emmer methode
5. Auto afspoelen met water
6. Auto afdrogen
Bonus:
7. Meticulous Matte Sealent aanbrengen
Ik heb een aantal vragen:
1. De schoonmaakproducten kan ik via ChemicalGuys.eu bestellen. Kennen jullie producten van een ander merk die net zo goed zijn maar goedkoper?
2. Ik wil een goede foam lance.
- Zijn ze universeel aan te brengen op hogedruk reinigers?
- De soorten en prijzen lopen enorm uiteen, tussen 15-60 euro. Hebben jullie tips voor goed foamende lances?
3. Wat is de beste en veiligste manier om tussentijds vuil, zoals vogelpoep, snel van de auto af te kunnen halen? In een van de chemical guys videos gebruiken ze de Meticulous Matte Detailer Spray Sealant die in het gelinkte pakket zit.
Tot slot, een vraag over het keramisch coaten van een matte wagen. De kosten zijn c.a. 1000 euro euro. Betaalt dit zich uit over een jaar of 3/4 t.o.v. alle schoonmaak spullen die je daarmee vermijdt?
Zoals jullie wellicht merken ben ik een totale newbie op dit vlak, maar ik wil wel mijn best doen op mijn goed te informeren.
[
Voor 4% gewijzigd door
HollovVpo1nt op 03-01-2022 15:27
]