Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 95 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43

Toppe

Oké ✅

Jeanke117 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:35:
[...]

Bij de Action kan je een plantenspuithalen voor 2/3 euro. Die kan je op druk zetten waardoor je makkelijk en lang kan sprayen. Gebruik ik zelf ook.
Ik wil er een die niet op druk is :9 kan natuurlijk ook gewoon een lege spray fles nemen maar wil juist een kleintje… voor die vogels die op me auto schijten gebruik ik wel iets van lood :9

Slechte ervaring met die druk flessen. Heb er eens 1 gehad die explodeerde omdat ik dacht dat er geen druk meer op zat. Geen zin in een auto vol schoonmaak middel midden op de A7

De schoonmaak van de schoonmaak is ook gebeurd. Vrouwlief viel van haar stoel toen ik zei ‘even de was ophangen’ haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhDHPMxUuVQezafipMT9LmUVpIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zna13QPyCPCwvPJFiDUEwsz4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Toppe op 09-09-2021 19:26 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ4jwco4_mONC2upSUhejOwzL-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nC6jKIEVjGfsaiExr2B8fFbk.jpg?f=fotoalbum_large

Carclean acties vandaag!

Ik ga voor PB QD+ ; shampoo; sprayflessen

Gelijk een vraag, kan ik shampoo (verdund) in een spuitfles gebruiken of de banden te reinigen met een borstel ?

Dat doet toch geen kwaad ?

Reden van geen apc kopen is dat al insecten reiniger, interieur reiniger en spray en wipe heb.
(Niet te veel kopen ;-))

[ Voor 12% gewijzigd door wd200 op 11-09-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:59

_Brad_

Wax fanaat

Dat kan perfect.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:23
Toppe schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:02:
[...]

Ik wil er een die niet op druk is :9 kan natuurlijk ook gewoon een lege spray fles nemen maar wil juist een kleintje… voor die vogels die op me auto schijten gebruik ik wel iets van lood :9

Slechte ervaring met die druk flessen. Heb er eens 1 gehad die explodeerde omdat ik dacht dat er geen druk meer op zat. Geen zin in een auto vol schoonmaak middel midden op de A7

De schoonmaak van de schoonmaak is ook gebeurd. Vrouwlief viel van haar stoel toen ik zei ‘even de was ophangen’ haha
[Afbeelding]
Mijn ervaring is ook niet zo heel goed met die 2/3 euro planten sprays van de Action. Een keer gevuld met reinigings middelen voor de auto, wat lucht in gepompt en vervolgens: boem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-06 15:36
Smotske schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:07:
[...]

Niet met hun polijst spullen, maar wel met hun "after holiday pakket" Veel spulletjes, en flinke korting. Althans als je het los ging kopen. Gebruik alleen hun tuinslang foamgun niet. Die heb ik op marktplaats gezet. Gebruik liever die van de HD-spuit.

De ceramic wax gebruik ik met hun XXL doek om de auto af te drogen. Top.
Glas reiniger is echt fantastisch. Al zoveel middeltjes geprobeerd maar altijd strepen. Nu diepe shine. Top.
De interieur mat cleaner in combinatie met hun (ali?)kwast werkt ook top. GOed schoon, en het wordt indd weer mat allemaal. De glimmende interieurlijsten blijven mooi glimmen, maar gaat niet als een gek reflecteren in je gezicht.
Met de real effectief cleaner kon ik goed m'n uitlaat sierstuk schoon krijgen.

Tot zover best blij met dat spul allemaal. Los spul bestellen wordt het wel een duurdere grap, dan bij een andere webshop vaak.
Glasreiniger van Meguairs al eens geprobeerd? De "Perfect Clarity Glass Cleaner"? Dat is ook goed spul zonder strepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Carclean acties op 25 & 26 september ;)

Wise enough to play the fool

• wd200
teacher schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:07:
[...]

Carclean acties op 25 & 26 september ;)
Ja 🤣 zag ik zelf ook te laat. Nu kan ik nog rustig het winkelmandje vullen

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-06 15:36
wd200 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:09:
[Afbeelding]

Carclean acties vandaag!

Ik ga voor PB QD+ ; shampoo; sprayflessen

Gelijk een vraag, kan ik shampoo (verdund) in een spuitfles gebruiken of de banden te reinigen met een borstel ?

Dat doet toch geen kwaad ?

Reden van geen apc kopen is dat al insecten reiniger, interieur reiniger en spray en wipe heb.
(Niet te veel kopen ;-))
Geldt dit voor alle producten van deze merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54
Vandaag de autogewassen maar krijg hem niet helemaal schoon.

Eerst in de foam gezet daarna gewassen.

Er blijven hele kleine oranje en zwarte stipjes achter die niet weg gaan.

Iemand nog tips?

Heb als shampoo dodo juice born to be mild gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 11:36
Zojuist met Commandant M4 een lelijke ingebrande vogelpoep op het zwarte dak van mijn ID.3 weg gekregen en met een hele oude turtle polish die ik nog had staan nagepoetst. Ik ben geen car detailer en ik heb geen puf om daar uren aan te gaan besteden.... maar wat kan ik het beste gebruiken om het zwarte dak wat beter te beschermen? Welke wax blijft het langste zitten?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Dracula schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:44:

Iemand nog tips?

Kleien is aangeraden

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

RaymondD schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:55:
Zojuist met Commandant M4 een lelijke ingebrande vogelpoep op het zwarte dak van mijn ID.3 weg gekregen en met een hele oude turtle polish die ik nog had staan nagepoetst. Ik ben geen car detailer en ik heb geen puf om daar uren aan te gaan besteden.... maar wat kan ik het beste gebruiken om het zwarte dak wat beter te beschermen? Welke wax blijft het langste zitten?
Turtle Wax seal and Shine, te gebruiken op droge én koele lak.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-06 10:22

Kraz

Saving the world

Dracula schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:44:

Iemand nog tips?

Kleien met een klei-setje.
https://www.carclean.com/...eaning/clay-and-clay-kits

*De spray is zodat de klei niet vastplakt op je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Kraz schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:34:
[...]

Kleien met een klei-setje.
https://www.carclean.com/...eaning/clay-and-clay-kits

*De spray is zodat de klei niet vastplakt op je auto.
Ben nog redelijk "groen" met detailing maar moet je na kleien niet ook polijsten of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 16:16
Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:57:
[...]

Ben nog redelijk "groen" met detailing maar moet je na kleien niet ook polijsten of zie ik dat verkeerd?
Dit ligt er vaak helemaal aan hoe hard je lak is en welke klei je gebruikt. Klei heb je vaak in verschillende gradaties van mild en medium bijvoorbeeld.

Het kán zijn dat je marring krijgt van het kleien als je dus bijv zachte lak met medium klei gebruikt, echter heb ik dit zelf nog niet gehad. Volgens mij is het ook een kwestie van lekker veel glijmiddel gebruiken (zelf gebruik ik hier de dodo juich slippy voor).
Mijn aanpak is dan ook altijd paneel flink nat spuiten ermee en dan je blokje klei ook daarna kleien.

Mocht je marring krijgen, wat eigenlijk gewoon hele fijne krasjes zijn, zou je voor het mooie wel moeiten polijsten.
Wat je natuurlijk kan doen is een lichte polijstmiddelen met een handpad voor polijsten erbij halen en op een minder zichtbare plek proberen te kleien, mocht je dan toch iets van marring zien kan je gelijk kijken of je het weggepolijst krijgt met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nederlandhc schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:21:
[...]

Dit ligt er vaak helemaal aan hoe hard je lak is en welke klei je gebruikt. Klei heb je vaak in verschillende gradaties van mild en medium bijvoorbeeld.

Het kán zijn dat je marring krijgt van het kleien als je dus bijv zachte lak met medium klei gebruikt, echter heb ik dit zelf nog niet gehad. Volgens mij is het ook een kwestie van lekker veel glijmiddel gebruiken (zelf gebruik ik hier de dodo juich slippy voor).
Mijn aanpak is dan ook altijd paneel flink nat spuiten ermee en dan je blokje klei ook daarna kleien.

Mocht je marring krijgen, wat eigenlijk gewoon hele fijne krasjes zijn, zou je voor het mooie wel moeiten polijsten.
Wat je natuurlijk kan doen is een lichte polijstmiddelen met een handpad voor polijsten erbij halen en op een minder zichtbare plek proberen te kleien, mocht je dan toch iets van marring zien kan je gelijk kijken of je het weggepolijst krijgt met de hand.
Hm ok nou moet ik mij maar eens in gaan verdiepen dan wat voor lak (VW Oryx white) het is en wat de opties zijn.

Hele nieuwe wereld gaat open, dacht gewoon lekker wassen en af en toe wat waxen maar nee dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 16:16
Dracula schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:21:
[...]

Hm ok nou moet ik mij maar eens in gaan verdiepen dan wat voor lak (VW Oryx white) het is en wat de opties zijn.

Hele nieuwe wereld gaat open, dacht gewoon lekker wassen en af en toe wat waxen maar nee dus :-)
Lekker wassen kan je uiteraard mee beginnen. Je hebt het eerder over oranje en zwarte stipjes? Klinkt mij als hars/teer. Je zou natuurlijk kunnen kijken of er iemand in jouw buurt woont met wat meer spullen zodat je eerst een tar remover kan proberen. Dan hoef je (misschien) nog niet direct te gaan kleien mocht je dit liever nog niet doen.

Wel gezegd, marring is volgens mij vaak al met de lichtste polijststap weg te halen ;) (Wel disclaimer, ik heb hier zelf, gelukkig, nog geen last van gehad)

Het kan wel een echte rabbit-hole worden als je niet uitkijkt 8)7, ook ik dacht te beginnen met lekker wassen, 1 emmer werd 3 emmers, 1 spons wordt al snel 2 of 3 microfiber mitts en nu heb ik meer schoonmaakspullen voor de auto als de vrouw voor het huis. Als er dan vervolgens nog aanbiedingen zijn hoor ik de portemonnee alweer schreeuwen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 23:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-2L8YdTERiz66q-LeLJHE8HaIo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oI1z3h1anpUfa8kBAavfVejO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUss8QfEINA6ejHqXb2P7eiIcmw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGWZtSdSoP7YYCJgoid782A4.jpg?f=fotoalbum_tile

Stuur weer netjes mat gekregen. Wonderspons/melaminespons van de Action :) Natmaken, uitknijpen en dan niet te hard het stuur afnemen. Helaas wel een kleine beschadiging op het stuur, maar die zat er op de eerste foto ook al, maar was toen minder zichtbaar.

Werkt ook wel goed om leer van de stoelen (zijwangen, zitting is stof bij mij) en armsteun weer mat te krijgen.

Niet te vaak gebruiken en zeker niet hard boenen/schrobben, ik lees dat zo'n spons een licht schurende werking heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nederlandhc schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:46:
[...]

Lekker wassen kan je uiteraard mee beginnen. Je hebt het eerder over oranje en zwarte stipjes? Klinkt mij als hars/teer. Je zou natuurlijk kunnen kijken of er iemand in jouw buurt woont met wat meer spullen zodat je eerst een tar remover kan proberen. Dan hoef je (misschien) nog niet direct te gaan kleien mocht je dit liever nog niet doen.

Wel gezegd, marring is volgens mij vaak al met de lichtste polijststap weg te halen ;) (Wel disclaimer, ik heb hier zelf, gelukkig, nog geen last van gehad)

Het kan wel een echte rabbit-hole worden als je niet uitkijkt 8)7, ook ik dacht te beginnen met lekker wassen, 1 emmer werd 3 emmers, 1 spons wordt al snel 2 of 3 microfiber mitts en nu heb ik meer schoonmaakspullen voor de auto als de vrouw voor het huis. Als er dan vervolgens nog aanbiedingen zijn hoor ik de portemonnee alweer schreeuwen :9
Ja die rabbit hole ben ik ik al ingedonderd 8)7.

Moet nog wax gaan bestellen dus kan ik eventueel ook wel een remover proberen idd.

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-06 00:22
Zonet na het wassen de Bimmer gekleid met een handschoen en shampoo (1deel shampoo, en 4delen water in een flaconnetje). Ging eigenlijk mooier dan met een blokje klei en een detailspray. A la Rick van stipt-fabrieksnieuw-point.

Doen jullie dat ook wel eens op z'n manier? lig geen klei en detailleer?

@DetailingBySmotske

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:53
@Smotske, heb ook zo'n handschoen maar heb het idee dat er minder mee afgaat. Zal de volgende keer dat ik ga kleinen eens proberen en vergelijken.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:52
Vandaag mijn Kränzle K 1050 P in ontvangst mogen nemen, nadat mijn Nilfisk naar de eeuwige jachtvelden hogedrukreinigersvelden vertrokken is.

Afbeeldingslocatie: https://www.kraenzle.com/fileadmin/_processed_/9/d/csm_49501_8667a8d462.jpg

De standaard slang vind ik maar niets (kwam reeds naar boven in reviews) en zou ik graag vervangen door de rubberen variant. Iemand met een 1150 / 1152 die kan bevestigen dat dit wel de juiste is, en op de 1050K past?

Ik zou graag quick release koppelingen hebben tussen:
  • outlet en slang
  • slang en pistool
Ik heb dus 2 van zulke setjes nodig veronderstel ik? Een betere link (NL of BE webshop) mag ook altijd moest iemand deze hebben.

Daarnaast zou ik ook graag het deel van kraan naar inlet op de HD reiniger vervangen. Momenteel zijn dit el cheapo Gardena quick releases. Ik zou zoiets willen namaken, die ik dus kan gebruiken om mijn emmers te vullen en daarna dezelfde slang kan gebruiken om als inlet te gebruiken. Iemand die reeds iets gelijkaardigs heeft gedaan of een idee waar ik dit soort onderdelen het best kan bestellen in de juiste maten?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1239/9256/products/0U9A0158_1600x.jpg?v=1631018242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kort geleden een occasion gekocht, en die wil ik natuurlijk netjes bijhouden. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nu beste manier is.
(Mijn oldtimer staat altijd onder een hoes en die krijgt gewoon 2 a 3x per jaar een uitgebreide behandeling. Voordeel is dan ook dat die niet zo groot is, geen dak, dus dat gaat best vlot. Dan was ik hem, polijst ik hem lokaal lichtjes aangezien de lak vrij zacht is, en dan in de wax.)

Nu ligt er al een zand of stuifmeel op de nieuwe auto, dus als ik een washmitt pak ben ik bang dat dat meteen al krassen geeft. Misschien eerst gewoon even met de tuinslang afspuiten? Ik heb ook wel een HD reiniger met foamlans, maar ik heb geen zin om die elke maand tevoorschijn te halen eerlijk gezegd, dan koop ik nog liever zo'n handpomp, scheelt weer lawaai en gedoe met slangen en snoeren.
Kan natuurlijk ook langs een wasbox rijden, maar met een oprit waar ik de plek heb om te wassen zie ik daar niet echt de meerwaarde van in.

Als straks de wax van de dealer uit is gewerkt wil ik hem zelf in de collinite 845 wax zetten, misschien nog een laag black hole er onder. (Beide heb ik al)

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 19-09-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Even met de tuinslang afspuiten is prima. Voor de rest is Black Hole + Collinite 845 een mooie combinatie.

't is een hobby ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:33

LankHoar

Langharig tuig

Van het weekend voor het eerst de auto echt gedetailed. Met zijn 2'en een uur of 5 bezig geweest, maar dan ook echt alles aangepakt:
  • Wassen
  • Kleien
  • Polijsten/waxen
  • Rubber en plastic insmeren, zowel binnen- als buitenkant van de auto
  • Wielen cleanen
Degene die mij hielp en waarvan ik de spullen mocht gebruiken heeft minstens 20 verschillende busjes met spul met ander doeleinde, allerlei verschillende poetsdoeken, en doet er normaal een heel weekend over om zijn auto echt te poetsen. Geen wonder dat zijn Dodge Challenger er altijd zo netjes bij staat :)

Het resultaat mag er ook wezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_q31cwqA6X3anTy48G9uMKoYz2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJ3rRYlTdgdPcuuRkpMCz6kG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLCEpHJYG8pvEXtahgSdqCRvvDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcwYgNHEMwu4kW9VurKGlyjO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzLUjRQCZsknnXCGUYsAA5xo2Yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNF0UYc1ToejkMReAijzfB9d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39VpK-vMDmIPM1SmjUMwG7iZSDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ez23fCjM59x9nTpXngHKJ32H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOBLTc2CcgsRecHtpCUYO38W8tI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BBVGdfy5KVyUDGFvqoG3Oeh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door LankHoar op 20-09-2021 15:49 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 18:45
sven5010 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:32:
Ben al even opzoek geweest op internet, maar helaas nog geen duidelijke fix kunnen vinden hiervoor. Ik ben nog niet zo heel lang eigenaar van een andere auto, met daaronder een setje lichtmetalen velgen. En juist de huidige staat daarvan zit mij nogal in de weg; de velgen hebben hun glans een beetje verloren en het lijkt alsof er iets is uitgebeten is en/of de vorige eigenaar te fanatieke velgenreiniger o.i.d. gebruikt heeft:

[Afbeelding][Afbeelding]

Zoals op de foto's te zien is zit er een witte laag op de velgen. Heb ze al met de hand gewassen e.d., maar ik krijg het er niet zo maar weer vanaf (ook niet door het met een microfiber doek het proberen uit te poetsen). Kan iemand mij wellicht adviseren hoe ik dit eventueel nog het beste zou kunnen aanpakken? :)
Is alweer eventjes een tijdje geleden, maar wil toch graag nog eens op terug komen. Destijds met de gegeven tips van hier nog wel e.e.a. geprobeerd, maar helaas nog steeds niet het gewenste resultaat bereikt. Denk zelf toch dat ik wellicht aan de slag moet met poetsen/polijsten o.i.d. Iron remover maakt het niet beter/slechter. Ter test nog wat Fusso coat op een van de velgen gezet, dan ziet het er al een stuk beter uit, maar van dichtbij zie je op allerlei plaatsen nog steeds de witte vlekken erdoor heen komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0QvutjLJHa3VTmg56s0gi3E0WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0Wkuo9rL0AFkYP8zZuPISp4.jpg?f=fotoalbum_large

De gele rommel op de rechter velg is overigens van een caramelschijf, er zaten zoveel oude plakstrips van lood aan de binnenkant dat die ook weleens mochten verdwijnen. :+

De velgen zijn nu onder de auto vandaan, dus ik heb wat meer tijd om er aandacht aan te gaan besteden. Heb al veel op het internet rond gezocht wat geschikt zou zijn, maar kom er helaas niet echt uit. Lees veel verschillende dingen. Iemand wellicht nog suggesties/aanraders wat ik (nog) kan doen en welke producten ik hiervoor zou moet gebruiken?

• Smotske
Mooie velgen! Verschil tussen links en rechts is goed te zien!

Een polijst cone (voor op je accuboor) en een licht polijstmiddel? Met z'n cone kom je goed in alle hoekjes en gaatjes.

@DetailingBySmotske

• Card Nox
@Smotske, dat dacht ik ook, kunt daarvoor nog even proberen te kleien.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 19:02

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Heeft 1 van jullie wel eens Alu Teufel (Alu Duivel) geprobeerd?
https://www.carcleaning.n...eutraal-groen-1000ml.html

Tijdens het auto wassen gister kwam de overbuurman met dit spul aanzetten.
Zou super moeten werken.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:31
Coenen schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:24:

Zou super moeten werken.
Zeker, ik heb nog 2,5 volle flessen staan. Werkt super! Ik heb nu een elektrische auto en dan is de remstof beduidend minder :P

• Coenen
  • Laatst online: 26-06 19:02

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ben benieuwd, de overbuurman was ook erg over te spreken. Gelijk maar eens bestellen en kijken hoe het werkt.

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-06 09:19
Coenen schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:24:

Zou super moeten werken.
Werkt inderdaad super tegen remstof. Heb er zelf ook een fles van leeg gemaakt.
Ik heb wel begin dit jaar een set velgen laten poedercoaten. En deze beste man was er geen fan zijn. Hij zei dat de coating hierdoor dof werd. Hij vond Dreft of autoshampoo een betere oplossing.

Dus heb je glimmende nieuwe velgen waar je het remstof vrij gemakkelijk vanaf kan vegen. Gebruik een shampoo/afwasmiddel.

Heb je oudere velgen met meer ingevreten remstof dan zou ik gewoon lekker aluteufel gebruiken :D want het is wel effectief.

• sven5010
Smotske schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:22:
Mooie velgen! Verschil tussen links en rechts is goed te zien!

Een polijst cone (voor op je accuboor) en een licht polijstmiddel? Met z'n cone kom je goed in alle hoekjes en gaatjes.
Card Nox schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:57:
@Smotske, dat dacht ik ook, kunt daarvoor nog even proberen te kleien.
Thanks! Ik heb zelf helaas geen cone en/of andere machine. Zat er aan te denken om dit eerst met een losse pad te proberen. Onderstaande bij elkaar gezocht. Las in de beschrijving van de polish dat je voor matte oppervlakken het beste een finishing pad kunt gebruiken, vandaar die keuze. Is dit het juiste of zit ik totaal verkeerd nu? :X

* https://www.carclean.com/...plus-100-gram-gratis.html
* https://www.carclean.com/...fetto-detailer-spray.html
* https://www.carclean.com/...ssional-polish-473ml.html
* https://www.carclean.com/...ng-and-finishing-pad.html

Daarna wil ik ze weer in de Fusso coat zetten die ik nog wel heb staan.

[ Voor 3% gewijzigd door sven5010 op 23-09-2021 23:13 ]

• Card Nox
Dit is zo'n cone maar zijn vrij prijzig zie ik....
https://www.carclean.com/...rch/result/?q=polijstcone

Of een bal zijn iets goedkoper
https://www.carclean.com/...arch/result/?q=polijstbal

Kun je gewoon op een accuschroefmachine zetten.

Als je in de buurt van Venlo woont kan ik evt een keer meekijken en wat van mijn dingetjes proberen voordat je vanalles gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
Card Nox schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:48:
Dit is zo'n cone maar zijn vrij prijzig zie ik....
https://www.carclean.com/...rch/result/?q=polijstcone

Of een bal zijn iets goedkoper
https://www.carclean.com/...arch/result/?q=polijstbal

Kun je gewoon op een accuschroefmachine zetten.

Als je in de buurt van Venlo woont kan ik evt een keer meekijken en wat van mijn dingetjes proberen voordat je vanalles gaat kopen.
Bedankt voor je aanbod! Ik woon zelf in Friesland, dus dat is helaas niet echt in de buurt. Vind die cones inderdaad nog vrij prijzig. Met hetgeen ik bij elkaar gezocht heb kom ik er niet of met voldoende tijd en de losse pad wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 11:52

InFamous

excommunicado

Verekio heeft ook die cones, maar heten pion. Even zoeken op Verekio pion die zijn geloof ik maar een euro of 15.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
Bij Carclean vandaag besteld als uitbreiding
Poorboys shampoo
Poorboys quickdetailer plus
Sprayfles
Kwastje tbv velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ahh fudge, helemaal vergeten dat vandaag actie was, had al een hele winkelmand vol staan...damnit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Card Nox schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:33:
Ahh fudge, helemaal vergeten dat vandaag actie was, had al een hele winkelmand vol staan...damnit..
Sowieso 10% korting en vandaag ook nog acties! Check of er wat tussen staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
wd200 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:11:
[...]

Sowieso 10% korting en vandaag ook nog acties! Check of er wat tussen staat
Shitzooi...kost me toch weer een slordige 120 euro... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06 22:34
Ik wil een echte extractor gaan kopen. Een waterstofzuiger doet het hem toch niet zo goed als ik had gehoopt voor de bekleding.
Over Bissell staan in dit topic al wat voorbeelden. Ik zit alleen te twijfelen tussen een Spotclean Pro of een Multiclean Spot & Stain.

De Pro heeft een 750 W motor ipv 330 W. Bij de Multiclean zitten meerdere opzetstukken, wat de pro dan weer niet heeft. De Multiclean hewft een langere slang (2,2 m), de Pro heeft 1,5 m aan slang.

Zit er veel verschil in deze 2 modellen wat betreft de schoonmaak resultaten?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Maand+ geleden voor het eerst aan de slag gegaan met polisher op een 15? jaar oude Corsa en dat ging best makkelijk eigenlijk (Met een DA polisher moet je geen bang hebben, als je maar voldoende opzoekt om het deftig te doen met al de nodige voorbereiding).

Twee weken geleden was de XC40 aan de beurt (Sonax Perfect Finish).
Direct maar de Gyeon Pure ceramic coating op gedaan ook, deze voormiddag de eerste schoonmaak beurt achter de rug met Gyeon RestartWash & Gyeon Cure als Drying Aid. Leuke hobby, al kom je al snel met een overvloed aan producten :D

Die wielen ook hun eerste kuis/dressing gegeven met Gyeon Q² Tire (& cleaner).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W80dY-hP9d6h9XSw-B1Be60qmeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wgT5kvQ1GzDVOToHDkP1EL1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDHbeny-n_3kNmqwTkJfKuDi_Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAeJ3RV0PjUL0FGwZHv9oZ8l.jpg?f=fotoalbum_large

Het is helaas al echt herfst geworden, uurtje nadien begon het al weer te regenen.
Wel leuk voor de beading natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sySIXIlJmVfCKk94oA5drbvamsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgVmb0FBIpjRgVHKvTcgLGoa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 02-10-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 26-06 17:40
OneTimer schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:16:
Ik wil een echte extractor gaan kopen. Een waterstofzuiger doet het hem toch niet zo goed als ik had gehoopt voor de bekleding.
Over Bissell staan in dit topic al wat voorbeelden. Ik zit alleen te twijfelen tussen een Spotclean Pro of een Multiclean Spot & Stain.

De Pro heeft een 750 W motor ipv 330 W. Bij de Multiclean zitten meerdere opzetstukken, wat de pro dan weer niet heeft. De Multiclean hewft een langere slang (2,2 m), de Pro heeft 1,5 m aan slang.

Zit er veel verschil in deze 2 modellen wat betreft de schoonmaak resultaten?
Nog geen ervaring mee, maar ik had deze reinigers ook al een tijdje op het oog. Ik heb vandaag de Spotclean Pro (1558N) besteld, nu de prijs eindelijk weer wat gezakt is (163€ ipv de 199€ die het lange tijd was, zie pricewatch). Vanwege de sterkere motor en het grotere waterreservoir de voorkeur voor de Spotclean Pro, ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit verschil wel tot uitdrukking zal komen in de resultaten. Wat betreft de accessoires, als het goed is worden er bij de Pro 2 opzetstukken geleverd, een smalle en een brede. Op de productfoto's zie je de brede kop, maar juist de smalle lijkt me handig voor auto's. Zie bijvoorbeeld de foto's in dit topic:https://www.fahrzeugpfleg...BChextraktionsger%C3%A4t/

Mocht dit niet voldoende zijn, dan kan ik altijd nog andere opzetstukken aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 20-06 22:34
LVGH schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Nog geen ervaring mee, maar ik had deze reinigers ook al een tijdje op het oog. Ik heb vandaag de Spotclean Pro (1558N) besteld, nu de prijs eindelijk weer wat gezakt is (163€ ipv de 199€ die het lange tijd was, zie pricewatch). Vanwege de sterkere motor en het grotere waterreservoir de voorkeur voor de Spotclean Pro, ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit verschil wel tot uitdrukking zal komen in de resultaten. Wat betreft de accessoires, als het goed is worden er bij de Pro 2 opzetstukken geleverd, een smalle en een brede. Op de productfoto's zie je de brede kop, maar juist de smalle lijkt me handig voor auto's. Zie bijvoorbeeld de foto's in dit topic:https://www.fahrzeugpfleg...BChextraktionsger%C3%A4t/

Mocht dit niet voldoende zijn, dan kan ik altijd nog andere opzetstukken aanschaffen.
Ik heb uiteindelijk ook de Pro gekocht. Er zitten idd 2 opzetstukken bij en één flesje schoonmaakmiddel. Dit weekend ga ik het uitproberen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit, maar kon geen topic over wraps vinden.

Wij hebben eerder dit jaar een Kia e-Soul EV gekocht en daar is helaas alweer een kleine oppervlakkige lakschade op gekomen, waarschijnlijk heeft een ander met z'n deur tegen onze zijkant gezeten bij het open doen, zo ziet het er althans uit.

Ik heb me laten vertellen dat een wrap (omdat het even simpel gezegd een hele sterke plastic sticker/folie is) veel beter tegen dat soort kleine schades beschermt, omdat het geen lak op lak is, maar lak op folie. Uiteraard tot op zekere hoogte, dat snap ik.

Maar nu vraag ik me af: moet zo'n plekje van pakweg 3cm hoog en 2-3mm breed (oppervlakkig, niet diep) eerst hersteld worden voordat ik een wrap kan laten aanbrengen of niet? Ik kan me voorstellen dat het met eraf halen van de wrap die plek misschien erger maakt als het niet eerst behandeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Hi @MooDyBLueS, leuk je naam hier te zien.
Heb je een foto van het plekje?
De 'normale' gang van zaken is dat je de auto zo schoon maakt als je kunt en dan een wrap (laat) aanbrengt. Als je de auto compleet poets, kleit, polijst is het afhankelijk van het plekje wellicht mogelijk dat meteen mee te (laten) maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Card Nox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:54:
Hi @MooDyBLueS, leuk je naam hier te zien.
Heb je een foto van het plekje?
De 'normale' gang van zaken is dat je de auto zo schoon maakt als je kunt en dan een wrap (laat) aanbrengt. Als je de auto compleet poets, kleit, polijst is het afhankelijk van het plekje wellicht mogelijk dat meteen mee te (laten) maken?
Ik heb zojuist tussendoor even een foto gemaakt, let daarbij niet op de horizontale strepen die op een kras lijken, dat zijn spinnenwebben en geen krassen (gelukkig).

De J-vorm in de rode cirkel is waar het om gaat. Totale hoogte is ca. 3cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vynIcmzAqzFMj9MnbRgr0O3GtQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zByeBCXuSeZz6OawADtAdXVg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:25
Ik vind het leuk om mijn auto te poetsen, echter is dat niet echt detailing.

Nu hebben we sinds kort een Thule dakkoffer die hoogglans zwart is. Helaas al wat oppervlakkige krassen erin. Het spul is echt gevoelig. Ik heb geprobeerd met wat polijstmiddel (eigen merk BMW, voor plastic) om de krassen wat weg te poetsen met een microvezel doek. De krassen zijn wel minder, maar je ziet nu een grote doffe plek in de zon. Heel veel mini krasjes dus. Erg jammer, want die plek valt meer op dan de krasjes.

Hebben jullie een tip hoe ik die doffe plek (en krasjes) wel wel krijg gepolijst?

Op de foto is het niet heel goed te zien. Je ziet onderaan nog wat krassen lopen, en bij het uiteinde van mijn vingers twee doffere plekken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5abN_Y83DobVw9g15JqprrrHlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gQBtM6pgadqYQFq8ucBeyT3.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: niet lachen, maar ik had ook internet de tip gevonden om eens met tandpasta te proberen. Ik heb tandpasta op een microvezeldoek gedaan en erover heen gewreven. De ietwat grove krassen van oorspronkelijke polijstmiddel werden minder en het werden nu fijnere krasjes. Daarna met een pokijstdoek eroverheen en die fijnere krasjes gingen ook grotendeels weg. Ziet al een stuk beter uit zo!

[ Voor 46% gewijzigd door zunrob op 10-10-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Met het handje krassen verwijderen: meguiars ultimate compound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:52
Iemand wat tips wat een goeie HD zou zijn?
Ik twijfel tussen:

Kranzle K1050TST vs Nilfisk E 160 vs BigBoi Washr Flo

Zit een 100€ verschil op in het nadeel van de Kranzle, en nog eens minder toebehoren, maar.. ik neig meer naar de E 160 doordat het toestel wat "makkelijker" lijkt. Beginnen met oliewissels en ding op zijn zij leggen etc voor de Kranzle lijkt me allemaal weer wat overkill, tenzij natuurlijk de prestaties van de Kranzle zoveel beter zouden zijn, of de Nilfisk echt wel plastiek zou zijn..

Echter na een beetje zoeken zag ik dan de BigBoi. Lijkt mij ergens te mooi om waar te zijn?
300€ en heel goede materialen?

Dus wat is hier de betere keuze? Ik zou max een 500€ willen spenderen, liefst minder. Wekelijks wagen wassen, af en toe eens de terrasses en zelden iets anders...

Daarnaast ga ik me ook de BigBoi mini blazer aanschaffen.
De kont van de Panamera blijft druppen..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Nilfisk is opzich prima, een kranzle is voor de rest van je leven. Goed te servicen, makkelijk aan onderdelen te komen.

Als ik nu voor een verse zou gaan ging ik voor een kranzle, maar ik ben een merkensnob ;)
Ik heb nu overigens al jaren een nilfisk: die hebben allemaal een metalen pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ben al jaren dik tevreden met mijn Nilfisk. Ik heb de E.150 of E.160, met lange slang. Dat is we zeker aan te bevelen. 10 meter werkt erg fijn. Ook zijn er op oa. Ali veel extra gooiden/verlopen/nozzles etc te krijgen voor de grote merken, zoals Nilfisk en Karcher.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ik gebruik nu de banden gel van Meguiars. Maar wordt er steeds wat meer ontevreden over. Toch wat teveel glim glim shine shine, en de duur dat dat zo blijft is ook niet al te lang. Binnen een week vaak al wel het beste er wel af.

https://www.carclean.com/...protection-gel-473ml.html

Hebben jullie tips voor een iets zijdeglans/matte middel?

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik ga denk ik voor de BigBoi gaan.. het ziet er allemaal wel goed uit.
Heb ze eerst nog een mail gestuurd of ze met een V2 bezig zijn, dan wacht ik nog even :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Je kunt ook nog kijken naar Ava, P60 of P80. Wat ik daarvan gezien heb zou het mijn voorkeur hebben boven Bigboi. Heb zelf eerder dit jaar een Nilfisk E160 gekocht (in de aanbieding bij ibood voor 270€), maar toen waren de Ava's nog niet op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Smotske schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:24:
Ik gebruik nu de banden gel van Meguiars. Maar wordt er steeds wat meer ontevreden over. Toch wat teveel glim glim shine shine, en de duur dat dat zo blijft is ook niet al te lang. Binnen een week vaak al wel het beste er wel af.

https://www.carclean.com/...protection-gel-473ml.html

Hebben jullie tips voor een iets zijdeglans/matte middel?
Er nog een keer overheen met een doek helpt tegen de te veel glims.
Andere optie: carpro perl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Zijn er ceramic coatings die niet perse 48 uur droog moeten blijven?

Bij gebrek aan een garage en tijd om de auto niet 48 uur te gebruiken. 24 uur zal nog gaan maar complete garantien op een droge omgeving kan ik niet garanderen helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
kazzzdafke schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:24:
Ik ga denk ik voor de BigBoi gaan.. het ziet er allemaal wel goed uit.
Heb ze eerst nog een mail gestuurd of ze met een V2 bezig zijn, dan wacht ik nog even :)
En ondertussen de BigBoi gekocht, maar niet enkel de HD, maar ook de blower.

En gekocht waar ook mijn wagen gecoate is geweest:

- https://www.bb-carcare.be/product/bigboi-washr-flo/
https://www.bb-carcare.be...owr-mini-plus-twin-motor/

Waarom de mini +? Het maakte volgens Bjorn echt wel uit in debiet, lees: sneller en beter drogen.

Half deze week de auto eens onderhanden nemen en dan zal ik een update geven. Maar blijkbaar vliegen ze wel als zoete broodjes over de toonbank en is iedereen echt wel enthousiast en tevreden.

Interesting times...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mocht iemand ooit nog miepen over de prijs van merkpoetsdoeken zoals van monello of zo. :D
https://www.apple.com/nl-...uct/MM6F3ZM/A/poetsdoekje

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Een 'zonder en met' foto kunnen nemen via de identieke XC40 van mijn collega :9

Links : Niets speciaals op
Rechts: Gyeon Pure <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrJyZWZR0KV9A4gz4QCGzhC3TPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmP09aFTUNttc9cLpUp0Auej.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Die van jou lijkt echt veel donkerder, is dat verschil in het echt ook zo groot?

Ik ben nog op zoek naar een product dat de bumpers van mijn Alpine donkerder laat lijken. Ze zijn bij het overspuiten in een net iets te lichte grijstint gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben nog steeds op zoek naar een detiler in de buurt van Eindhoven. Mijn auto moet nodig eens helemaal aangepakt worden, liefst ook nog met uitdeuken zonder spuiten en wat plekken polijsten.

Het hoeft geen showcar resultaat te zijn, de auot moet er gewoon weer goed uitzien!
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
pilskes schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:59:
Ik ben nog steeds op zoek naar een detiler in de buurt van Eindhoven. Mijn auto moet nodig eens helemaal aangepakt worden, liefst ook nog met uitdeuken zonder spuiten en wat plekken polijsten.

Het hoeft geen showcar resultaat te zijn, de auot moet er gewoon weer goed uitzien!
Iemand een tip?
Stiptpolishpoint een optie?
Geen idee wat het daar kost overigens. Ik zou ze in ieder geval blind vertrouwen, op basis van hun video’s op Youtube. Al laten ze daar vooral resultaten zien van restauraties en niet echt detail beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
LVGH schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:53:
Die van jou lijkt echt veel donkerder, is dat verschil in het echt ook zo groot?
Ziet er in het echt ook donkerder/diepere gloss uit, ja, zo goed als op op de foto.
De lichtinval doet natuurlijk ook wel veel, later die dag werd het donkerder/beetje regen en dan zag je het kleurverschil minder. De linkse was dan ook donkerder

Weet niet in hoeverre de machinale polish enzo daar ook bij geholpen heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 26-10-2021 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

Tux3.14 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Stiptpolishpoint een optie?
Geen idee wat het daar kost overigens. Ik zou ze in ieder geval blind vertrouwen, op basis van hun video’s op Youtube. Al laten ze daar vooral resultaten zien van restauraties en niet echt detail beurten.
Wat ik van hun YT video's meekrijg is dat ze vooral goed zijn in interieur refresh, onderkant schoonmaken/restaureren, etc. Qua lakcorrectie heb ik nog wel wat aan te merken (wassen met 1 emmer, als een gek met de polijstmachine over de lak rauzen, etc.).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Arfman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:00:
[...]

Wat ik van hun YT video's meekrijg is dat ze vooral goed zijn in interieur refresh, onderkant schoonmaken/restaureren, etc. Qua lakcorrectie heb ik nog wel wat aan te merken (wassen met 1 emmer, als een gek met de polijstmachine over de lak rauzen, etc.).
Ja, de video's met een enkele emmer zijn wel pijnlijk om te zien ja. Net als het gebruik maken van een ''kleidoek'' ipv een normaal stuk klei. Of z'n product demo's laten zien in een wasbox i.p.v. zijn eigen was ruimtes 8)7
Al moet ik er wel bij zeggen dat ondanks deze manier van werken het resultaat er wel altijd super goed uit ziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LVGH
Stipt Tell Sell Point is een goed adres als je:
- niets weet van detailing
- heel veel geld hebt
- daar heel snel van af wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Laatst online: 27-06 10:16

Iemand een tip?
Bij mij in het dorp zitten er een aantal (Veghel). Car Clean service en een ondernemer in het pand van Hanex (deautopoetsspecialist). Tweede doet wel uitdeuken, eerste niet volgens mij. Geen ervaring met beide, maar weet dat degene die bij Hanex staat verschillende auto's krijgt van Vos Volvo om te doen. Ik weet niet of hij Van Mossel ook binnen heeft, maar dat zit er tegenover en wassen daar wel hun auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online

Iemand een tip?
Uitdeuken doet Vincent niet volgens mij, maar verder top: http://www.vcleaning.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

Tux3.14 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:37:
Al moet ik er wel bij zeggen dat ondanks deze manier van werken het resultaat er wel altijd super goed uit ziet.
Misschien heeft hij goede detailers in dienst of zitten die auto's vol met fillers voor de video's.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:34

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Is er iemand die me op weg kan helpen met het volgende probleem, ik heb een witte auto nu heeft de vorige eigenaar volgens mij de deurstijlen aan de binnenkant nooit gedroogd na het wassen. Er zitten allemaal van die lichte zwarte opdroog druppels. Ik heb ze al zelf eens met gele commandant proberen te verwijderen maar dit werkt niet helemaal.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00
LVGH schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:16:
Stipt Tell Sell Point is een goed adres als je:
- niets weet van detailing
- heel veel geld hebt
- daar heel snel van af wilt
Wellicht wat kort door de bocht. Zoals al aangegeven doen ze niet alleen detailing maar ook restauratie en dat doen ze behoorlijk goed.

Ze spelen heel goed in op een bepaalde markt, namelijk mensen die initieel louter alleen hun auto wassen in de wasbox/straat en geïnteresseerd zijn geraakt om het zelf te gaan doen. Hun marketing is daar ook op gericht en niet zo zeer voor de echte hobby detailer of expert. Ze hebben best leuke producten en worden duidelijk uitgelegd middels de bekende filmpjes ik denk dat daar niks mis mee is. De prijsstelling is wat aan de hoge kant maar ook niet extreem (uitzonderingen op bepaalde producten na).

Maar als je een beetje effort steekt in het detailen kan je je dat zelf aanleren (heb ik tenslotte ook gedaan) en kom je met een webshop als carclean een heel eind en vaak voor goede prijzen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

kromme schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:44:
Is er iemand die me op weg kan helpen met het volgende probleem, ik heb een witte auto nu heeft de vorige eigenaar volgens mij de deurstijlen aan de binnenkant nooit gedroogd na het wassen. Er zitten allemaal van die lichte zwarte opdroog druppels. Ik heb ze al zelf eens met gele commandant proberen te verwijderen maar dit werkt niet helemaal.
Heb je een foto van de deurstijlen?

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

_Brad_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:03:
[...]

Heb je een foto van de deurstijlen?
Die kan ik vanavond wel even maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
kromme schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:44:
Als je een flaconnetje hebt, even een half om half sapje aanmaken met autoshampoo en water, en dat er even op in laten werken. Niet laten opdrogen.

Mocht dat niet baten: Gyeon Q²M Bug and Grime, of een soort gelijk iets.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

Smotske schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:31:
[...]

Als je een flaconnetje hebt, even een half om half sapje aanmaken met autoshampoo en water, en dat er even op in laten werken. Niet laten opdrogen.

Mocht dat niet baten: Gyeon Q²M Bug and Grime, of een soort gelijk iets.
Als ik de videos en de reviews lees is dit een wonder product. Zal dadelijk eens een foto maken in het licht ipv in het donker gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Sinds een aantal maanden heb ik een BMW 4-serie Gran Coupe.
Het gekke/irritante/stomme is dat je de ruitenwissers bij het wassen niet met de hand omhoog kunt zetten. Uiteraard kun je ze op service stand zetten, maar dan heb ik na het wassen de eerste streep al weer op de voorruit doordat de ruitenwissers weer naar beneden moeten.

Ik los het nu op, door onder elke ruitenwisser voorzichtig twee dopjes (van bijv. auto shampoo fles) te leggen. Dat werkt, maar vaak genoeg schieten ze er weer onder vandaan wat onhandig is.

Ik zoek dus iets simpels, liefst natuurlijk gewoon een huis/tuin/keuken oplossing, om de ruitenwissers iets omhoog te zetten (hoogte van een dopje is goed, iets hoger zo mooi meegenomen zijn) en iets wat er niet zo snel onder vandaan schiet als je er per ongeluk tegen aan komt.

Ik kan in huis niet even iets simpels verzinnen en ook op de site van Carclean vind ik zo snel iets. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ik denk in jouw geval een een microfiber sponsje.
Zoiets

[ Voor 90% gewijzigd door _Brad_ op 22-11-2021 14:27 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 11:52

InFamous

excommunicado

B-Real schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:06:
Sinds een aantal maanden heb ik een BMW 4-serie Gran Coupe.
Het gekke/irritante/stomme is dat je de ruitenwissers bij het wassen niet met de hand omhoog kunt zetten. Uiteraard kun je ze op service stand zetten, maar dan heb ik na het wassen de eerste streep al weer op de voorruit doordat de ruitenwissers weer naar beneden moeten.

Ik los het nu op, door onder elke ruitenwisser voorzichtig twee dopjes (van bijv. auto shampoo fles) te leggen. Dat werkt, maar vaak genoeg schieten ze er weer onder vandaan wat onhandig is.

Ik zoek dus iets simpels, liefst natuurlijk gewoon een huis/tuin/keuken oplossing, om de ruitenwissers iets omhoog te zetten (hoogte van een dopje is goed, iets hoger zo mooi meegenomen zijn) en iets wat er niet zo snel onder vandaan schiet als je er per ongeluk tegen aan komt.

Ik kan in huis niet even iets simpels verzinnen en ook op de site van Carclean vind ik zo snel iets. Iemand tips?
Ik had hetzelfde :+

Daarvoor heb ik deze dingen besteld bij ome ali:
https://a.aliexpress.com/_uuxAQ4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Csa0geHzRMgiL0NrBWEqv74tIyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeccdXznfmVh0ClsnRi9fxFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kan je in en uitklappen, ook makkelijk voor in de winter.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nooit eerder in deze reeks gepost, maar hier ook een detailer.
Iemand overigens ervaring met goede autoparfums?

Ik heb net blind eentje van Rush gekocht, maar om nou te zeggen dat die lekker ruikt...
Echt goedkoop is het ook niet. Iemand betere tips?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Die houten hangers van Fresso zouden niet slecht zijn (€5,95).

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
M'n ouwe heer en zwager zijn helemaal wild van Rituals. Een "houten" blokje die je aan een ventilatierooster hangt. Hoor wel van beide dat ze de luchtflow wel knijpen omdat de geur anders te sterk is.

Je zal wel meerdere geurtjes van hun hebben, maar ik ben niet wild van Rituals.

Misschien wat overbodig, maar een geurtj ein je auto is natuurlijk dikke prima, maar die maskeren ook een boel. Ikzelf doe half jaarlijks z'n potje in de auto die de geurtjes weg haalt. Reinigt de luchtkanalen, en dood bacteriën etc. Gaat de geur in je auto ook al op voorruit. _/-\o_

Zoiets:
https://www.carclean.com/...9ml.html#customer-reviews

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Inderdaad leuke shots maar zijn altijd een beetje "vertekend". Komt door het camera standpunt en het moment van de dag (meestal aan het einde als de zon laag staat en de schaduwval extra groot is). Hier een foto van mijn auto, hier alleen een handwasje gedaan en uitgezogen maar ziet eruit alsof ie een full detail heeft gehad. Dat was toen alweer een paar maanden geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycRtqa6J89hQztwN4LtXYrHFAmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x4FDt7FUYD6IrbZe6MW1Oodt.png?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 23:08

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste allen,

Ik zou graag een goed onderhoudssetje voor mijn Ioniq 5 willen bestellen. Het betreft een matte lak.
Na enig onderzoek ben ik uitgekomen op het setje van Chemical Guys:
https://www.chemicalguys....t-protectant-3-items.html

Waarbij de behandeling in een paar stappen gebeurt:
1. Auto afspoelen met water
2. Meticulous Matte Auto Wash aanbrengen in foam via een spuit met foam reservoir.
3. Auto afspoelen met water (note: deze stap wordt in andere Chemical Guys videos niet uitgevoerd, de auto wordt direct na het aanbrengen van de foam met het mintje schoongemaakt/stap 4).
4. Auto wassen met 2-emmer methode
5. Auto afspoelen met water
6. Auto afdrogen

Bonus:
7. Meticulous Matte Sealent aanbrengen

Ik heb een aantal vragen:
1. De schoonmaakproducten kan ik via ChemicalGuys.eu bestellen. Kennen jullie producten van een ander merk die net zo goed zijn maar goedkoper?

2. Ik wil een goede foam lance.
- Zijn ze universeel aan te brengen op hogedruk reinigers?
- De soorten en prijzen lopen enorm uiteen, tussen 15-60 euro. Hebben jullie tips voor goed foamende lances?

3. Wat is de beste en veiligste manier om tussentijds vuil, zoals vogelpoep, snel van de auto af te kunnen halen? In een van de chemical guys videos gebruiken ze de Meticulous Matte Detailer Spray Sealant die in het gelinkte pakket zit.

Tot slot, een vraag over het keramisch coaten van een matte wagen. De kosten zijn c.a. 1000 euro euro. Betaalt dit zich uit over een jaar of 3/4 t.o.v. alle schoonmaak spullen die je daarmee vermijdt?

Zoals jullie wellicht merken ben ik een totale newbie op dit vlak, maar ik wil wel mijn best doen op mijn goed te informeren.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-01-2022 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
HollovVpo1nt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:26:

Ik heb een aantal vragen:
1. De schoonmaakproducten kan ik via ChemicalGuys.eu bestellen. Kennen jullie producten van een ander merk die net zo goed zijn maar goedkoper?

2. Ik wil een goede foam lance.
- Zijn ze universeel aan te brengen op hogedruk reinigers?
- De soorten en prijzen lopen enorm uiteen, tussen 15-60 euro. Hebben jullie tips voor goed foamende lances?

3. Wat is de beste en veiligste manier om tussentijds vuil, zoals vogelpoep, snel van de auto af te kunnen halen? In een van de chemical guys videos gebruiken ze de Meticulous Matte Detailer Spray Sealant die in het gelinkte pakket zit.

Tot slot, een vraag over het keramisch coaten van een matte wagen. De kosten zijn c.a. 1000 euro euro. Betaalt dit zich uit over een jaar of 3/4 t.o.v. alle schoonmaak spullen die je daarmee vermijdt?

Zoals jullie wellicht merken ben ik een totale newbie op dit vlak, maar ik wil wel mijn best doen op mijn goed te informeren.
Allereerst gefeliciteerd met de ionic 5, toch wel een van de mooiste ev's in zijn segment (naast de ev6).

Wat betreft je stappenplan een hele goede basis! Ook bij een nieuwe auto is het van belang goed te kijken naar lak imperfecties en is kleien en polijsten vaak ook nog nodig on je lak helemaal strak te krijgen alvorens je een wax, sealant of coating aanbrengt. Echter in jouw geval gaat het om een matte lak waarbij dat niet kan dus gaat deze stap niet op.

Punt 1: CG heeft prima producten dus daar kan je m.i. prima mee uit de voeten. Andere merken die het ook goed doen zijn Poorboys, Monello, Turtlewax(hybrid serie), Sonax etc. Kijk bijvoorbeeld eens op carclean.nl of het forum van cc. Daar staan ook hele goede stappenplannen op die je zeker gaan helpen.

Punt 2:
Zie ook punt 1, check het forum van cc eens daar staan genoeg reviews en ervaringen. Er zitten wel wat verschil in aansluitingen van de verschillende merken dus kijk daar goed naar.

Punt 3:
Een simpele detailspray spray werkt prima. Ik heb dat ook standaard in de auto liggen (oa :p). Gewoon een beetje opsprayen even laten weken en dan afnemen met een mf doek.

Punt 4: wat mij betreft zijn die keramische coatings een beetje overhyped. Als jij je auto in de basis op orde brengt en dan beschermt met een goede wax/sealant is je lak goed beschermt en hydrofoob. Als jij het niet erg vind om eens per jaar (of misschien 2x per jaar) je auto te beschermen is dat absoluut goedkoper. En om misverstanden te voorkomen; ook met een keramische coating wordt je auto gewoon vies en degradeert de bescherming ook op termijn(uiteraard wel een veel langere standtijd). Tussendoor je autowassen zul je altijd moeten blijven doen als je hem netjes wil houden. En als je mij vraagt is je auto wassen en/of detailen geen straf, voor mij een vorm van ontspanning en eer van je werk als ie er weer knap bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

renzo4000 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met de ionic 5, toch wel een van de mooiste ev's in zijn segment (naast de ev6).

Wat betreft je stappenplan een hele goede basis! Ook bij een nieuwe auto is het van belang goed te kijken naar lak imperfecties en is kleien en polijsten vaak ook nog nodig on je lak helemaal strak te krijgen alvorens je een wax, sealant of coating aanbrengt.

Punt 1: CG heeft prima producten dus daar kan je m.i. prima mee uit de voeten. Andere merken die het ook goed doen zijn Poorboys, Monello, Turtlewax(hybrid serie), Sonax etc. Kijk bijvoorbeeld eens op carclean.nl of het forum van cc. Daar staan ook hele goede stappenplannen op die je zeker gaan helpen.

Punt 2:
Zie ook punt 1, check het forum van cc eens daar staan genoeg reviews en ervaringen. Er zitten wel wat verschil in aansluitingen van de verschillende merken dus kijk daar goed naar.

Punt 3:
Een simpele detailspray spray werkt prima. Ik heb dat ook standaard in de auto liggen (oa :p). Gewoon een beetje opsprayen even laten weken en dan afnemen met een mf doek.

Punt 4: wat mij betreft zijn die keramische coatings een beetje overhyped. Als jij je auto in de basis op orde brengt en dan beschermt met een goede wax/sealant is je lak goed beschermt en hydrofoob. Als jij het niet erg vind om eens per jaar (of misschien 2x per jaar) je auto te beschermen is dat absoluut goedkoper. En om misverstanden te voorkomen; ook met een keramische coating wordt je auto gewoon vies en degradeert de bescherming ook op termijn(uiteraard wel een veel langere standtijd). Tussendoor je autowassen zul je altijd moeten blijven doen als je hem netjes wil houden. En als je mij vraagt is je auto wassen en/of detailen geen straf, voor mij een vorm van ontspanning en eer van je werk als ie er weer knap bij staat.
Thanks voor je reactie! Zal er eens in duiken via carlean en het forum.
Vraagje over het laatste. Ik vind het absoluut niet erg om 2 keer per jaar een sealant aan te brengen. Maar, wat is dit voor sealant? In de gelinkte Chemical Guys set zit ook een Matte Sealant, maar mijn begrip is dat deze bij elke wasbeurt aangebracht moet worden. Als dit 'maar' 2x per jaar is, dan kan ik daar absoluut mee leven!

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-01-2022 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
HollovVpo1nt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Thanks voor je reactie! Zal er eens in duiken via carlean en het forum.
Vraagje over het laatste. Ik vind het absoluut niet erg om 2 keer per jaar een sealant aan te brengen. Maar, wat is dit voor sealant? In de gelinkte Chemical Guys [url=(1) JetSeal Matte Sealant and Paint Protectant (16 oz)]set[/url] zit ook een Matte Sealant, maar mijn begrip is dat deze bij elke wasbeurt aangebracht moet worden. Als dit 'maar' 2x per jaar is, dan kan ik daar absoluut mee leven!
Die sealant breng je inderdaad 1x per jaar (ze pretenderen zelf 12 maanden standtijd) maar waarschijnlijk zul je al gauw twee keer per jaar moeten aanbrengen (bijvoorbeeld vlak voor het winterseizoen en dan in het voorjaar ergens nog een keer). Ik had helemaal gemist dat het om matte lak gaat dus mij opmerking over kleien/polijsten gaat voor jou niet op en moet je zeker niet doen!. Ik ben zelf niet zo bekend met een matte lak maar ook hiervoor kan je genoeg vinden op carclean hoe je dat het beste kan schoonhouden en beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb van mijn detailed gehoord dat je eerst de foam erop doet, en dan pas afspoelen, dan zou deze beter hechten.
Als je eerst gaat afspoelen, gaat er al een deel sneller weg door het water.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Poetsen blijft leuk :)

Wheels weer schoon.
YouTube: Wheel cleaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het wassen van de auto. Ik heb zelf geen watervoorziening buiten, dus ben ik op zoek gegaan naar een plek die dat wel biedt; zoals een wasbox.

Maar de wasboxen die ik vind hebben alleen een druk spuit en een borstel. Shampoo van de wasbox ga ik niet gebruiken en de borstel al helemaal niet.

Het liefste zou ik naar een wasbox of dergelijke willen gaan waar je gewoon je eigen emmers meeneemt en wel de druk spuit kan gebruiken of bijvoorbeeld een foam cannon van aansluiten. Maar dat zal wel niet bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
jvanoel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:35:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het wassen van de auto. Ik heb zelf geen watervoorziening buiten, dus ben ik op zoek gegaan naar een plek die dat wel biedt; zoals een wasbox.

Maar de wasboxen die ik vind hebben alleen een druk spuit en een borstel. Shampoo van de wasbox ga ik niet gebruiken en de borstel al helemaal niet.

Het liefste zou ik naar een wasbox of dergelijke willen gaan waar je gewoon je eigen emmers meeneemt en wel de druk spuit kan gebruiken of bijvoorbeeld een foam cannon van aansluiten. Maar dat zal wel niet bestaan?
Is een waterslang haspel geen optie voor je? Kun je het alsnog gewoon buiten je voordeur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Tux3.14 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:01:
[...]

Is een waterslang haspel geen optie voor je? Kun je het alsnog gewoon buiten je voordeur doen.
Nee helaas, ik woon tijdelijk in een appartement waar dat niet mogelijk is. Het lijkt erop dat wanneer het autowassen voor de deur niet meer mag (vanwege chemicaliën etc), je op dit moment niet echt goede alternatieven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
jvanoel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:35:

Ik heb wel een eigen oprit en een wateraansluiting in de buurt. Maar toch ga ik vaak naar de wasbox. Ik neem een grote jerrycan mee met lauw/warm water en al mijn wasspullen. Ik gebruik de HD van de wasbox alleen om af te spuiten en verder niks.

Ik vind dat wel zo makkelijk om in een wasbox te werken (ze hebben bij mij in de buurt best mooie en schone boxen die ook nog eens dicht zijn (wel zo fijn uit de wind en uit de zon). Uiteraard houdt ik wel rekening met de tijdstippen en ga dat bijvoorbeeld niet op zaterdag of zondagmiddag doen om anderen niet te lang op te houden. Sommige wasboxhouders verbieden om je eigen materiaal te gebruiken maar de "mijne" gelukkig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

kazzzdafke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:49:
Ik heb van mijn detailed gehoord dat je eerst de foam erop doet, en dan pas afspoelen, dan zou deze beter hechten.
Als je eerst gaat afspoelen, gaat er al een deel sneller weg door het water.
Zo ben ik het ook gewend. Het schuim is juist om voorzichtig alle meuk eraf te weken, voordat er een straal water op gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zijn de meningen over verdeeld. Als je eerst met water alles eraf haalt hoeft de foam dat niet meer te doen en kan het aan hardnekkiger vuil eraan. Van de andere kant druipt het wellicht wat sneller af waardoor het minder lang zijn werk kan doen.

Wat ik echter niet snap is dat mensen met de foam nog op de auto al de auto gaan wassen... Dit zie ik ook bij veel "pro" detailer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 27-06 12:18
Ik heb een coating op mijn auto maar ik zie nu toch dat er op de achterkant weer swirls ontstaan. Ik doe 80% handwas en 20% door de borstelloze wasstraat.

Hoe kan ik nu het beste die swirls er weer uit krijgen? Moet ik dan toch aan de gang met een polijst machine etc? Of zou het ook lukken 'met de hand'?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Met de hand doe je in feite hetzelfde als zo'n machine, maar dan veel langzamer en vermoeiender.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Card Nox schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:42:
Zijn de meningen over verdeeld. Als je eerst met water alles eraf haalt hoeft de foam dat niet meer te doen en kan het aan hardnekkiger vuil eraan. Van de andere kant druipt het wellicht wat sneller af waardoor het minder lang zijn werk kan doen.

Wat ik echter niet snap is dat mensen met de foam nog op de auto al de auto gaan wassen... Dit zie ik ook bij veel "pro" detailer terug.
Het hangt ook een beetje van de vervuiling af wat dat betreft. Zit er echt een laag drek op dan spuit je het ergste eerst weg inderdaad, maar in andere gevallen doe ik meteen schuim. Dan komt het toch wel bij het hardnekkige vuil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[b]Card Nox in "Het grote auto detailing topic"
Ik baseer mijn how-to op dit filmpje: YouTube: ChemicalGuys.eu | Demo Video | How to wash & detail a matte (paint o...
Hier zie je dat hij eerst de foam op de auto spuit, het even in laat werken, vervolgens de foam eraf spoelt en dan met een washandje de auto wast met een emmer met sop.
Maar in letterlijk alle andere videos van CG spuiten de de foam erop en gaan ze met het washandje over de foam heen. Moet zeggen dat ik dit ook heel verwarrend vind.
Pagina: 1 ... 95 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]