Onlangs heb ik de sleutels van m'n leaseauto ingeleverd.

Dat deed een beetje pijn en daarom heb ik me voorgenomen om iets moois/leuks terug te kopen. Op m'n leaseauto's was ik altijd zuinig, maar ik reed ze vooral praktisch en veel. Ik stopte dus niet veel moeite in het schoonhouden van het exterieur van mn auto; lees eens in de zoveel tijd (meestal bij een volle Shell spaarkaart

) door de wasstraat. Van binnen was ie altijd heel schoon en opgeruimd
Heb nu een Audi Q5 uit 2015 gekocht met de lak: Daytona Grijs Pareleffect en deze wil ik iets meer gaan vertroetelen dan m'n leaseauto's. Ik heb geen polijstmachine, dus wilde niet meteen gaan detailen. Ik wil eerst de auto en de lak wat beter leren kennen en dan kan ik daarna altijd nog een goede basis aanbrengen, dus kleien, polijsten en in de wax zetten.
Voor nu wil ik starten door met regelmaat naar een wasbox te rijden met 2 emmers, en dan:
- Velgen schoonmaken met MONELLO Non-Ferro Iron Remover, laten intrekken en evt. met kwast beter inwerken
- Auto in zn geheel afspuiten, inclusief velgen
- Auto wassen met MEGUIARS Ultimate Wash & Wax dmv. GYEON Q²M Smoothie Wash Mitt
- Auto drogen met GYEON Q²M Silk Dryer XL
- Auto inspuiten met SONAX Xtreme BrilliantShine Detailer dmv. MONELLO Peluche Bianco microvezeldoek
Voor dit deel nog tips of suggesties?
Het interieur wil ik anders aanpakken. Er is best wel geleefd in de auto; diverse vlekjes op de bekleding, plastic hier en daar licht beschadigd, het leder (half lederen S-Line interieur) is glimmend en wat geleefd en het stuurwiel is glimmend, vettig en glad. Ook zie ik sporen van hondenharen achterin.
Aangezien ik zelf niet kan shamponeren en stomen, wil ik dit laten doen. Ik heb op internet diverse bedrijfjes gevonden die dit op locatie doen. Bv. voor 100 Euro shamponeren en stomen en voor 150 Euro ook nog een 'hondenbehandeling' wat betekent dat ze de hondenharen weg borstelen en iets met geur doen.
Jullie hiervoor nog suggesties? Bedrijfjes met goede ervaring bv. of zouden jullie dit anders aanpakken?
Dan vermoed ik dat ik daarna zelf nog met het leder aan de slag moet om het mooi mat te maken en te onderhouden. Wat raden jullie hiervoor qua middeltjes aan?