Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-06 20:46

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JaMaaT schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:57:
Is NL bedrijf, toevallig op het adres van FERM gevestigd in Zwolle (voor mij om de hoek).

Nu is FERM geen topspul, maar waar ik het voor gebruik prima. Denk dat ik deze ga bestellen.
Denk dat ik met je mee doe.

D3 Profile D3 XP Ladder

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Kwam ik tegen op marktplaats. Wellicht voor de liefhebber.

stoomreiniger
€ 35,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:07
JaMaaT schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:59:

stoomreiniger
€ 35,00
Das geen geld. Helaas te ver weg.

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-06 16:24

timovd

Voorsprong door techniek

JaMaaT schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:29:
Iemand wellicht ervaring / mening over deze

€ 60,95 met 1 polijstschijf. Dan koop ik zelf wel betere bij. Een losse 125mm backplate kost bij Amazon € 12,95.

Lijkt me een mooie machine, goed toerental, soft start maar ook een fijne aan en uit knop.

[Afbeelding]
Maar past die 125mm ook op de machine voor 150mm? Ik vermoed van niet namelijk.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• SteveV
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12-06 12:23

SteveV

Schtiefv Meister

timovd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:43:
[...]

Maar past die 125mm ook op de machine voor 150mm? Ik vermoed van niet namelijk.
Zo te zien is dit een standaard aansluiting welke ook voor de 15mm varianten word gebruikt van andere merken.
Een kleinere backing plate monteren kan dan zeker maar je blijft met 21mm uitslag zitten en dat is vind ik persoonlijk teveel voor een excentrische machine. Het geeft soms toch nog hologrammen op bepaalde lakken.
Ik zou eerder kijken naar een 15mm uitslag machine maar misschien hebben ze die ook wel.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

JaMaaT schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:59:

stoomreiniger
€ 35,00
Volgens mij is dit geen stoomreiniger, maar een spotcleaner.

En voor wat betreft de polijstmachine; ze hebben twee modellen (op 230V): https://vonroc.com/power-tools/automotive/polijstmachines en meerdere sets. Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Persoonlijk zou ik het direct hier kopen ipv via Amazon.

[Voor 23% gewijzigd door timovd op 03-02-2021 08:50]

• JaMaaT
timovd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:47:
[...]

En voor wat betreft de polijstmachine; ze hebben twee modellen (op 230V): https://vonroc.com/power-tools/automotive/polijstmachines en meerdere sets. Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Persoonlijk zou ik het direct hier kopen ipv via Amazon.
timovd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Ja klopt inderdaad. Maakt de prijs alleen nog maar interessanter ;)

Ik heb de polijstmachine nu binnen (via Amazon, hoezo niet via Amazon?).

Heb alleen de backplate 125mm bijbesteld maar die past inderdaad niet op de adapter. Dus daar ga ik nog een nieuwe voor bestellen.

Hoe de ervaring is weet ik niet. Ga met dit weer ook niet aan de slag omdat ik het buiten moet doen (kan wel onder de carport overigens).

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@JaMaaT, hij is wat goedkoper bij Amazon. Waarschijnlijk omdat fabrikanten hun spullen goedkoper moeten aanbieden op dat platform dan in hun eigen shop. Je kunt ook nog een tweede machine aanschaffen met 125mm pad en 9mm uitslag.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het was laatst op het nieuws dat Amazon erg goede zaken in Europa doet omdat ze de prijzen expres lager houden dan bij concurrenten zoals Bol.com. (Zal in de toekomst wel langzaam gelijk getrokken worden)

Ik wil hem nog bestellen, maar heb niet direct haast, met dit weer ga ik toch niets doen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-06 16:39

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Misschien een hele rare vraag maar mijn vrouw wil al een tijdje een Karcher aanschaffen om de tuin te reinigen, dit komt mij goed uit want ik wil al een tijdje een Karcher om de auto mee af te spuiten/ te wassen. In combinatie met een foamgun. Maar welke karcher kan je dan het beste aanschaffen ?

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

• JaMaaT
Kun je in de prijsrange geloof ik beter kijken naar Nilfisk, zelfde apparaat maar qua motor slag beter qua materiaalgebruik als ik mij niet vergis.

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-06 21:50

Superflip

*pwiet*

kijk eens bij Kränzle als je deftig spul wil.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik wil wat polish bestellen voor mijn Audi. (Zit vol met swirls van de vorige eigenaar en zijn poetsbeurten.)

Welke adviseren jullie te kopen?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 23:26

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Mad-Matt schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:25:
Ik wil wat polish bestellen voor mijn Audi. (Zit vol met swirls van de vorige eigenaar en zijn poetsbeurten.)

Welke adviseren jullie te kopen?
Menzerna Medium Cut met een orange pad van Lake Country. Scholl Concepts S3 is overigens ook erg goed i.c.m. de orange pad van Lake Country. Finishen met de orange pad kan mits je een finish polish neemt (Scholl S30 of Final Finish van Menzerna).

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:15
Zo... Sinds 3 weken in het bezit van een mooie Abarth Punto Evo uit 2011 met 116k op de teller (gekocht met 115k).

Ik heb geluk dat de auto nergens een deukje/krasje heeft. Gisteren is er een Iron Remover overheen gegaan en daarna afgetopt met een laagje Collinite 845.

Binnenkort wordt de auto naar een detailer gebracht die de auto weer swirlvrij kan maken :)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:21
@harveydwijs2
Heeft die auto altijd naast een spoorlijn gestaan oid?

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01:13
Had dezelfde gedachte, erg zwaar vervuild. Goed dat je hem behandeld hebt in ieder geval.

• harveydwijs2
Raymond schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:55:
@harveydwijs2
Heeft die auto altijd naast een spoorlijn gestaan oid?
Card Nox schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:59:
Had dezelfde gedachte, erg zwaar vervuild. Goed dat je hem behandeld hebt in ieder geval.
Geen idee, maar ik gok zo dat de auto in de afgelopen 10 jaar geen goede polijst/detailbeurt heeft gekregen |:(

Zonde van zo'n auto maar goed.

• Card Nox
Ach, des te meer eer heb je van je werk toch ;)
Als hij er nu netjes bijstaat is het 'eind goed al goed'.

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:23

Shiro

Serenity

Vraagje voor de kenners.

Ik heb wat krassen op de laadklep van de Tesla model 3. Iets uitgeschoten met een ijskrabber, het zijn hele fijne krassen, als ik met mijn nagel over heen wrijf voel ik geen hoogte verschil. Ik zou zowat denken dat het plastic is van de ijskrabber dat erop zit, maar hoe hard ik ook wrijf, het gaat er niet af. Behalve bij de achterlicht unit, daar kon ik het met mijn nagel wel weg krijgen, maar ook niet overal.

Materiaal van de laadport, durf het niet te zeggen, maar gok plastic...

Foto van internet, zodat het duidelijk is welke deel ik bedoel, aangezien ik geen foto bij de hand heb van de krassen zelf. Het gaat dus om de zijkant.

Valt dit voor een detailer nog uit te poetsen?

SR+ MiC

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 11-06 14:35
Als alle sneeuw straks weg is zou ik graag de onderzijde van de auto weer mooi schoon en zoutvrij willen hebben.

Nu zag ik een mooie tool van Ryobi (undercariage cleaner). Deze kan ik niet in NLD vinden, klopt dat? Wat zijn goede alternatieven?

Dank!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

@Shiro Probeer eens wat tandpasta en dan flink poetsen.
Geen grap.
Anders iets als bv Meguiars ultimate compound om de krasjes weg te poetsen.
Als dat ook niet werkt dan laat ik het aan de kenners over alhier.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:35
@Wobbit
Een Youtuber die ik wekelijks kijk (Detail Geek) gebruikt in al zijn video's deze sprayer: https://www.amazon.com/Mi...07K22DGRY?ref_=ast_sto_dp
En die zie je in vele merkvarianten op de gelinkte search van @JaMaaT.

Zo kun je 1. kijken hoe deze het doet in de praktijk, en 2. kijken hoe je er het goedkoopst aankomt :)

• Wobbit
toimoi schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:13:
@Wobbit
Een Youtuber die ik wekelijks kijk (Detail Geek) gebruikt in al zijn video's deze sprayer: https://www.amazon.com/Mi...07K22DGRY?ref_=ast_sto_dp

Zo kun je 1. kijken hoe deze het doet in de praktijk, en 2. kijken hoe je er het goedkoopst aankomt :)
Bedankt voor de tip! Ik heb zojuist de Ryobi Undercarriage Cleaner besteld vanuit de USA. Krijgt ook overal goede reviews. Kan ik straks als de sneeuw weer weg is mooi ff het zout onder de auto wegspuiten. :*)

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:23

Shiro

Serenity

Heatonme schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:18:
@Shiro Probeer eens wat tandpasta en dan flink poetsen.
Geen grap.
Anders iets als bv Meguiars ultimate compound om de krasjes weg te poetsen.
Als dat ook niet werkt dan laat ik het aan de kenners over alhier.
Ik ben echt een noob met dat soort dingen hoor, maar maakt het uit wat voor tandpasta en als ik het verkeerd doe, wordt het niet slechter op dat het dusdanig is dat een kenner het ook niet meer goed eruit kan krijgen?

Maar als ik jou hoor, moet het voor een kenner wel kukken om het eruit te poetsen? Enig idee wat een beetje normale prijs is dat men ervoor zal vragen?

SR+ MiC

• JaMaaT
toimoi schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:13:
@Wobbit

Die met die wieltjes ernaast lijken mij een stuk practischer als die van Detail Geek, als je die weer retour haalt moeten die wieltjes weer draaien, plus dat je deze dus alleen als omhoog spuitend apparaat kunt gebruiken.

Die met de wieltjes aan de zijkant kun je ook nog omdraaien bij sommige modellen (makkelijk met schoonmaken van troep die eronder vanaf komt):

€ 47,-

• _Brad_
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-06 17:49

_Brad_

Wax fanaat

Shiro schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Ik ben echt een noob met dat soort dingen hoor, maar maakt het uit wat voor tandpasta en als ik het verkeerd doe, wordt het niet slechter op dat het dusdanig is dat een kenner het ook niet meer goed eruit kan krijgen?

Maar als ik jou hoor, moet het voor een kenner wel kukken om het eruit te poetsen? Enig idee wat een beetje normale prijs is dat men ervoor zal vragen?
Misschien dat er een forumlid in jouw buurt woont. Laat weten waar je woont en vraag of iemand het ziet zitten om je te helpen.

't is een hobby ...

• Nederlandhc
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:55
Ik wist inderdaad dat het zou krassen zo'n wasstraat maar dit was wel wat erger als ik verwacht had..

Nu zal het bij mijn auto toch nog niet erg opvallen want moet deze nog polijsten e.d. op dit moment zit hij helaas al onder dankzij de vorige eigena(a)r(en) :(

Toch wel weer even een nadenk momentje dus!
Filmpje gelijk maar even doorgespeeld naar m'n moeder en vriendin haha.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:38

renzo4000

*Doh!*

@Card Nox wat de meeste in dit topic uiteraard al weten ;)

Het is wel afhankelijk van een aantal factoren hoe erg hij uit een wasstraat komt.

- Hoe vies was de auto voordat hij erin ging (het is verstandig om zelf eerst af te spuiten in de box, eerst foamen en dan afspuiten
- Type wasstraat; die met de old school draaiende borstels moet je echt vermijden. Dan kan je net zo goed met een staalborstel je auto wassen. De textiel lappen zijn iets minder erg ... maar nog steeds als schuurpapier.
- Wie is er voor je in de wasstraat geweest? Een landrover die van top tot teen onder de meuk zat? Dikke kans dat de helft nog in de borstels/textiellappen zit
- Type lak; je hebt veel lakken die behoorlijk zacht zijn en die al krassen als je ernaar kijkt. De Tesla's staan er bekend om zeer zacht te zijn en van slechte kwaliteit.

En zo zijn er nog wel wat factoren ... kortom nooit door de krasstraat gaan tenzij je het niet erg vindt om met swirls rond te rijden.

De enige keer dat ik de wasstraat zie is na de winter. Dan laat ik alleen het programma bodemreinigen draaien om al het zout zo goed als mogelijk we te laten spuiten. Dit kan niet standaard, maar op verzoek kan je dat wel vragen (tenimiste bij mijn wasstraat in de buurt).

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:09

Kraz

Saving the world

renzo4000 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:22:
@Card Nox wat de meeste in dit topic uiteraard al weten ;)

Het is wel afhankelijk van een aantal factoren hoe erg hij uit een wasstraat komt.

- Hoe vies was de auto voordat hij erin ging (het is verstandig om zelf eerst af te spuiten in de box, eerst foamen en dan afspuiten
- Type wasstraat; die met de old school draaiende borstels moet je echt vermijden. Dan kan je net zo goed met een staalborstel je auto wassen. De textiel lappen zijn iets minder erg ... maar nog steeds als schuurpapier.
- Wie is er voor je in de wasstraat geweest? Een landrover die van top tot teen onder de meuk zat? Dikke kans dat de helft nog in de borstels/textiellappen zit
- Type lak; je hebt veel lakken die behoorlijk zacht zijn en die al krassen als je ernaar kijkt. De Tesla's staan er bekend om zeer zacht te zijn en van slechte kwaliteit.

En zo zijn er nog wel wat factoren ... kortom nooit door de krasstraat gaan tenzij je het niet erg vindt om met swirls rond te rijden.

De enige keer dat ik de wasstraat zie is na de winter. Dan laat ik alleen het programma bodemreinigen draaien om al het zout zo goed als mogelijk we te laten spuiten. Dit kan niet standaard, maar op verzoek kan je dat wel vragen (tenimiste bij mijn wasstraat in de buurt).
En misschien nog een kleine noot in deze periode net ná het ijs etc;

Veel mensen gaan hun auto nu door de wasstraat halen waardoor de kans dat een sensor erg vuil is/wordt groter is en daardoor niet 100% kan werken.
Ik heb 3 jaar terug gehad dat er een deuk(je) in het spatbord werd geduwd door de wielborstels omdat deze eigenlijk verkeerd zat.

Na dit te hebben gemeld bij het tankstation was de reactie; Er hangt een bordje Betreden op eigen risico. Dit valt daar onder.

W...T...F...

• Tuintje

Tuintje

Nederlandhc schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:16:
Ik wist inderdaad dat het zou krassen zo'n wasstraat maar dit was wel wat erger als ik verwacht had..

Nu zal het bij mijn auto toch nog niet erg opvallen want moet deze nog polijsten e.d. op dit moment zit hij helaas al onder dankzij de vorige eigena(a)r(en) :(

Toch wel weer even een nadenk momentje dus!
Filmpje gelijk maar even doorgespeeld naar m'n moeder en vriendin haha.
Alsof jouw vriendin/moeder iedere week met een emmertje gaat wassen. Die gaan er niet minder om de wasstraat door. Ik was zowel de Lancer (zwart) als de 9-3 (Wit) dus ik weet dat ze schoon en netjes zijn. In het voorjaar even polijsten en een keramische coating erop. Mooi het voorjaar in. Nu zo in de winter maakt het mij minder uit. Veel modder, zout en andere prut. Dan kan je wassen wat je wilt en hoe je wilt, krassen krijg je toch.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Vandaag een dagje vrij en dacht, laat ik eens de auto wassen.

Tot mijn verbazing zag ik twee iets doffere vlekken op de lak. Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn, maar misschien heeft iemand van jullie een idee? De vlekken zijn niet te verwijderen, althans niet met autoshampoo of detailing spray.

Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar het laat zich lastig vastleggen.

[Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 17-02-2021 19:54]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Farezz
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:34
Begin deze week wat eerste spullen aangeschaft om wat serieuzer auto te wassen. 2 emmers, grit guards, paar borstels, incredipad en wat wasmiddel. Heb geen foto want de auto is alweer uitgeleend. Heb vanmiddag al weer meer spullen besteld, dit is best leuk!

Edit: iemand toevallig nog een gebruikte polijstmachine te koop? Dat is toch wel 'the next step'.

[Voor 16% gewijzigd door Farezz op 17-02-2021 20:11]

• Louislouislouis
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 21:45
Korte vraag.

Binnenkort wil ik mijn auto verkopen. En het schijnt voor de waarde wel goed te zijn hem daarvoor een keer te laten wassen.

De auto is in de zes jaar dat ik hem heb 1 keer gewassen door de garage dus het mag wel een keer grondig gebeuren. Weet iemand een goed adres in of om Amsterdam?

• Tuintje

Tuintje

Louislouislouis schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:39:
Korte vraag.

Binnenkort wil ik mijn auto verkopen. En het schijnt voor de waarde wel goed te zijn hem daarvoor een keer te laten wassen.

De auto is in de zes jaar dat ik hem heb 1 keer gewassen door de garage dus het mag wel een keer grondig gebeuren. Weet iemand een goed adres in of om Amsterdam?
Tenzij je hem particulier verkoopt maakt het voor de waarde geen ene moer uit. Bedrijven werken met een dag/handelsprijs. Voor particulier zou ik hem goed wassen in de wasstraat en schoonmaken van binnen.

• Card Nox
LA-384 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:29:

Tot mijn verbazing zag ik twee iets doffere vlekken op de lak.
[Afbeelding][Afbeelding]
Voelt het ruwer? Heb je wat decontamination middelen, die zou ik eerst proberen en anders proberen te kleien met voldoende glijmiddel of een licht polijstmiddeltje op een pad.

Zou zo niet weten wat het kan zijn.

• niels132
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-06 14:42
De vorige eigenaar van mijn auto heeft kennelijk zijn TomTom op meerdere plekken aan de ruit gebruikt en je blijft de kringen van de zuignappen zien, met name als de ruit wat beslagen is.
Ik heb al Glassex en water met een scheut schoonmaakazijn geprobeerd om de ruiten mee schoon te maken, maar de kringen blijven zichtbaar. Heeft iemand hier dé tip om de binnenkant goed schoon te krijgen?

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Card Nox schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Voelt het ruwer? Heb je wat decontamination middelen, die zou ik eerst proberen en anders proberen te kleien met voldoende glijmiddel of een licht polijstmiddeltje op een pad.

Zou zo niet weten wat het kan zijn.
Nee het voelt niet ruw, gewoon glad zoals de rest, alleen dan iets lichter/doffer van kleur. Ik weet niet of iets als wasbenzine of terpentine zo'n vlek kan geven? M'n auto is onlangs bij een garage geweest, mogelijk iets geknoeid en op die manier geprobeerd het schoon te maken? Maar ik wil niet meteen met vingers gaan wijzen.

Ik kan van het weekend of bij de volgende wasbeurt eens proberen te polijsten. Klei heb ik zo niet meer in huis, maar het lijkt niet iets wat op de lak zit.
niels132 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:06:
De vorige eigenaar van mijn auto heeft kennelijk zijn TomTom op meerdere plekken aan de ruit gebruikt en je blijft de kringen van de zuignappen zien, met name als de ruit wat beslagen is.
Ik heb al Glassex en water met een scheut schoonmaakazijn geprobeerd om de ruiten mee schoon te maken, maar de kringen blijven zichtbaar. Heeft iemand hier dé tip om de binnenkant goed schoon te krijgen?
Er bestaat zoiets als glass scrub, maar ik weet niet of dat ook aan de binnenkant gebruikt kan worden. En aangezien je na gebruik rijkelijk moet afspoelen met water, is het misschien ook niet zo praktisch :+

[Voor 34% gewijzigd door LA-384 op 17-02-2021 20:16]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:45
niels132 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:06:
Grind op je ruit gooien en dan je verwarming hard aanzetten... >:) Carglass haalt die vlekken dan zo weg.

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Voor de ringen op de ruit; neem een witte wonderspons die je in warm water nat maakt en uitknijpt en maak je ruit schoon. Doe eerst de helft, werk met horizontale banen. Weer in warm water uitspoelen en dan verticale banen. Vervolgens drogen met een microvezeldoek. Indien je tevreden bent de andere helft doen. Anders herhalen. Geen producten in je water doen. Succes!

't is een hobby ...

• niels132
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-06 14:42
DoeEensGek schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Grind op je ruit gooien en dan je verwarming hard aanzetten... >:) Carglass haalt die vlekken dan zo weg.
Heb ik even aangedacht, maar leek me een nogal rigoureuze oplossing ;)
_Brad_ schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:58:
Voor de ringen op de ruit; neem een witte wonderspons die je in warm water nat maakt en uitknijpt en maak je ruit schoon. Doe eerst de helft, werk met horizontale banen. Weer in warm water uitspoelen en dan verticale banen. Vervolgens drogen met een microvezeldoek. Indien je tevreden bent de andere helft doen. Anders herhalen. Geen producten in je water doen. Succes!
Die witte wonderspons kende ik nog niet. Ga ik proberen, dankjewel! :)

• toimoi
En een oma's middeltje: probeer een krant. De moeder van mijn vriendin gebruikt kranten en water om de spiegels in haar studio schoon te maken. Werkte opvallend goed de laatste keer dat we meehielpen. De wetenschap is er niet zeker van, maar als je toch een krant hebt liggen zou ik zeggen probeer het eens...
Pas wel op met trimstukken en je hemelbekleding aangezien het kan vlekken.

• OneTimer
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01:49
Heeft iemand ervaring met borstels die op boormachines worden gezet?
Om de stoelen bijvoorbeeld schoon te maken.
Nu werk ik met een handborstel, wat ook prima is. Maar met een machinale borstel gaat het een stuk sneller en beter. Op carclean hebben ze geen borstel die geschikt is voor stoelen, wel voor tapijt.
Ook om de banden goed schoon te schrobben lijkt het me handig. Daar zijn wel hardere haren voor nodig. De hardere variant kan ik wel vinden. Voor bekleding kan ik in NL echter niets vinden.

Iets vergelijkbaars als Drillbrush White.
https://www.amazon.com/Au.../dp/B07DQTG4WD?th=1&psc=1

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• toimoi
Ik heb zoiets uit China laten komen, via Banggood.

Resultaat viel me eigenlijk een beetje tegen, maar ik had ze onder andere bedoeld om de oppervlakte-roest en aangekoekte rommel van mijn wielnaaf te halen. Dat resulteerde in een beetje stof maar het deed bijzonder weinig. Viel me op dat mijn Makita misschien daarvoor ook gewoon wat kracht miste.

Verder ook geprobeerd om de douchetegels en groeven ermee schoon te maken. Ben er niet per se heel erg van onder de indruk.

Geen idee hoe zich dit bijvoorbeeld verhoudt tegen het gebruik op bekleding etc. Daar zie ik ze namelijk juist meer voor gebruikt. En dat is het enige wat ik er nog niet mee heb gedaan.

Ik zou ze overigens niet direct op een band gebruiken, maar dat is meer omdat ik het idee heb dat je met een borstel wat meer bewegingsvrijheid hebt en minder risico dat iets van metaal je velg raakt.

• Superflip

Superflip

*pwiet*

OneTimer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:13:
Heeft iemand ervaring met borstels die op boormachines worden gezet?
Om de stoelen bijvoorbeeld schoon te maken.
Nu werk ik met een handborstel, wat ook prima is. Maar met een machinale borstel gaat het een stuk sneller en beter. Op carclean hebben ze geen borstel die geschikt is voor stoelen, wel voor tapijt.
Ook om de banden goed schoon te schrobben lijkt het me handig. Daar zijn wel hardere haren voor nodig. De hardere variant kan ik wel vinden. Voor bekleding kan ik in NL echter niets vinden.

Iets vergelijkbaars als Drillbrush White.
https://www.amazon.com/Au.../dp/B07DQTG4WD?th=1&psc=1
Werkt vooral op aangekoekte resten in vezels (tapijten en stoffen) of voor dierenharen uit stoffen te krijgen.
Altijd het vuil eerst laten inweken.

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:30
Mijn trackday auto heeft een 4inch rvs tip dit toch wel heel smerig wordt is er een middeltje wat rvs uitlaat tips en dempers goed schoon krijgt?

Hij is nu wel erg vies en ik moet hem denk ik gaan polijsten.

Zo kocht ik hem ooit.

Maar is er een goed middeltje waarmee ik hem voor het wassen kan inspuiten wat hem weer mooi glimmend maakt?

iRacing Profiel

• JaMaaT
https://www.carcleaning.n...3fFQ1uEAAYASAAEgL3Z_D_BwE

Dan krijg je deze hetzelfde of mooier zoals het was. Heb ik gedaan met mijn motor uitlaat destijds.

Maar dat kun je er niet zo even opspuiten. Dat is gewoon noeste arbeid :)

• Wobbit
Er zin een barst in mijn Gamma Hogedrukreiniger 150.

Een beetje vervang pistool kost 25 euro. Nu zie ik dat ze bij de gamma ook de HDR2-110 hebben voor slechts 58 euro (400l per uur). Is dat wat?

Thanks!

groet,
Nick

• sven5010
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:46
Ben al even opzoek geweest op internet, maar helaas nog geen duidelijke fix kunnen vinden hiervoor. Ik ben nog niet zo heel lang eigenaar van een andere auto, met daaronder een setje lichtmetalen velgen. En juist de huidige staat daarvan zit mij nogal in de weg; de velgen hebben hun glans een beetje verloren en het lijkt alsof er iets is uitgebeten is en/of de vorige eigenaar te fanatieke velgenreiniger o.i.d. gebruikt heeft:

Zoals op de foto's te zien is zit er een witte laag op de velgen. Heb ze al met de hand gewassen e.d., maar ik krijg het er niet zo maar weer vanaf (ook niet door het met een microfiber doek het proberen uit te poetsen). Kan iemand mij wellicht adviseren hoe ik dit eventueel nog het beste zou kunnen aanpakken? :)

[Voor 0% gewijzigd door sven5010 op 23-03-2021 22:33. Reden: Typo]

• Card Nox
Heb je met iets chemisch geprobeerd? Iron Remover / APC / Brake Buster ?
Dat zou ik eerst proberen, als dat niet helpt kun je evt. kleien met voldoende glijmiddel.
Als dat niet werkt kun je een licht schuur middel zoals polijst gaan proberen.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:05

Ragdoll

excommunicado

Polijstmiddel op mat zou ik niet doen, dat is een perfect recept om glimmende vlekken te krijgen.

• oldie127
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 10-06 16:46
Ziet er uit als schade door velgenreiniger waarschijnlijk carwash.

• sven5010
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:46
@Card Nox @Ragdoll @oldie127 Thanks voor jullie reactie! Ik zal eerst een poging doen met een iron remover, dat had ik nog niet gedaan namelijk. Had helaas niks meer staan, dus nieuwe is onderweg. Zou mooi wezen als dat het oplost, maar dat is nog even afwachten... Anders kan ik altijd nog kleien overwegen uiteraard.

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:21
Heren poetsers,

Misschien heeft iemand de gouden tip? Deze trim is niet schoon te krijgen met huis tuin en keukenmiddeltjes. Het gekke is dat het alleen aan de bestuurderskant kant zit. Vanwege leer en dergelijke eromheen durf ik nog niet met echt zware middelen te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 10-06 16:46
Als je aan het poetsen gaat zou je de omgeving kunnen afplakken

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Wat voor materiaal is het?

't is een hobby ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een stukje foto uitvergroot: het lijkt alsof de lak op plekjes weg is. Je kan nog een wattenstaafje met alcohol proberen, maar ik denk demonteren / spuiten / wrappen of vervangen.

Wise enough to play the fool

• Dracula
  • Laatst online: 22:00
Iemand die een goede detailer kent in Haarlem?

Wil mijn nieuwe (tweede hands) wagen onder handen laten nemen.

Er zit Onyx white metallic lak op dus snap dat het geen super glimmer etc zal worden maar er zitten we redelijk wat swirls in de lak waar ik vanaf wil.

Eventueel wil ik hem ook laten coaten maar aan de andere kant is lekker de auto wassen en af en toe waxen een goede therapeutische bezigheid 😊

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:21
Aluminium, maar zal wel wel plastic zijn met een laklaagje. Bedankt voor de info iedereen, binnenkort maar even demonteren.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• harveydwijs2
Afgelopen week mijn auto in de wax gezet. Wel te verstaan de nieuwe wax van Gyeon (met doek en applicator).

Als je houd van beading is dit HET product. Auto voor de grap afgespoten in de wasbox, maar het rolt er direct van af. Heb al veel waxen getest, maar dit is toch wel een blijvertje! Glans is ook goed te noemen 😉

• Dracula
Dracula schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:34:
Iemand die een goede detailer kent in Haarlem?

Wil mijn nieuwe (tweede hands) wagen onder handen laten nemen.

Er zit Onyx white metallic lak op dus snap dat het geen super glimmer etc zal worden maar er zitten we redelijk wat swirls in de lak waar ik vanaf wil.

Eventueel wil ik hem ook laten coaten maar aan de andere kant is lekker de auto wassen en af en toe waxen een goede therapeutische bezigheid 😊
Niemand een “gouden tip”?

• harveydwijs2
Dracula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:45:
[...]

Niet iets wat je zelf kan doen? DAP kopen of een andere poliermachine + pads en spul. Voor 150 euro ben je klaar :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

harveydwijs2 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 00:01:
Afgelopen week mijn auto in de wax gezet. Wel te verstaan de nieuwe wax van Gyeon (met doek en applicator).

Als je houd van beading is dit HET product. Auto voor de grap afgespoten in de wasbox, maar het rolt er direct van af. Heb al veel waxen getest, maar dit is toch wel een blijvertje! Glans is ook goed te noemen 😉

[Afbeelding]
Wat een gave Abarth O+ ! Blijft toch nog steeds een van de mooiste b-segmenters en dan te bedenken dat de (grande)punto(evo) alweer 16(!!!) jaar op de markt is. Echt een tijdloos model. Mijn vrouw heeft een EVO uit 2012 en als deze eruit moet wil ze eigenlijk weer een punto :+

• harveydwijs2
renzo4000 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:51:
[...]

Wat een gave Abarth O+ ! Blijft toch nog steeds een van de mooiste b-segmenters en dan te bedenken dat de (grande)punto(evo) alweer 16(!!!) jaar op de markt is. Echt een tijdloos model. Mijn vrouw heeft een EVO uit 2012 en als deze eruit moet wil ze eigenlijk weer een punto :+
Dank! Ben er ook super blij mee :D

Binnenkort gaan de velgen wit en krijg ik kleinere dopjes in het rood met een schorpioen logo (die wat ik nu heb lijkt op het schild van Captain America :') )

En auto dient nog gepolijst te worden ivm swirls, maar heb nog geen goede detailer gevonden

• YRH
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 00:07
Dracula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:45:
[...]

Ik ben laatst bij van der Vecht detailing geweest. Enorm aardige vent die zijn werk ook geweldig vindt. Zit in Vijfhuizen vlakbij Rotterpolderplein.

• Dracula
harveydwijs2 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:12:
[...]
Niet iets wat je zelf kan doen? DAP kopen of een andere poliermachine + pads en spul. Voor 150 euro ben je klaar :)
Tsja dan moet je wel weten wat je doet en hoe het werkt. Ben niet zo een held met twee rechterhanden zeg maar...

• Dracula
YRH schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:43:
[...]

Ik ben laatst bij van der Vecht detailing geweest. Enorm aardige vent die zijn werk ook geweldig vindt. Zit in Vijfhuizen vlakbij Rotterpolderplein.
Top ga ik eens even bekijken.

Update: hm website in onderhoud... nou ja maar even mailen naar hun andere shop.

[Voor 12% gewijzigd door Dracula op 13-04-2021 15:54]

• YRH
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 00:07
Dracula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:47:
[...]

Top ga ik eens even bekijken.

Update: hm website in onderhoud... nou ja maar even mailen naar hun andere shop.
Je kan hem ook bereiken via Instagram of Facebook.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:56
Binnenkort komt onze nieuwe auto. Aangezien dit onze eerste volledig nieuwe auto wordt wil ik voorkomen dat de auto er over 3 jaar niet meer uitziet (Swirls, krassen etc).

Ik ben zowieso van plan om de auto met de hand te wassen dmv. 2 emmer methode. Heb reeds een schuimkanon op de HR spuit.

Voordat ik ga wassen wil ik de auto vanuit de dealer naar een detailer brengen. Degene die hier op de hoek zit raadt mij aan om de volgende coating aan te brengen:

IGL Kenzo

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Het geintje moet bijna 1000 euro kosten, iets wat ik best wil betalen maar dan moet het wel iets zijn dat werkt?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Rene Pooh ik vind het een hoop geld. Ze rekenen dus ongeveer €750 om het aan te brengen. Ik denk dat als je een beetje gaat zoeken naar een hobby detailer dat diegene het voor minder dan de helft kan doen.

Persoonlijk zou ik er nooit zoveel geld hieraan aan uitgeven. Een coating heeft natuurlijk de eigenschap erg lang te kunnen beschermen maar is ook erg afhankelijk van de situatie (hoeveel km wordt er gereden, onder welke omstandigheden, staat de auto altijd buiten etc). Ga er maar vanuit dat de bescherming van een coating een jaar of soms iets langer stand houdt, daarna gaat het wel degraderen. Dit zal ook afhangen hoe goed je de auto bijhoudt.

Ik zou zelf (als je het leuk vind om regelmatig je auto proper te houden) gewoon wat mooie spullen aanschaffen en lekker zelf je auto aanpakken. Je hoeft daar echt geen "pro" voor te zijn. Een goede wax of sealant kan je ook prima toepassen om je auto te beschermen alleen zal je dat wat vaker moeten toepassen. Er zijn genoeg tutorials te vinden hoe je zo'n stappenplan moet volgen. Het is allemaal niet zo spannend.

Maar hoe lekker is het om je auto na een maand of 6 weer eens helemaal aan te pakken en in de bescherming te zetten? Ik vind het een vorm van ontspanning en heb je eer van je werk ;)

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-06 10:43
Rene schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:58:
Binnenkort komt onze nieuwe auto. Aangezien dit onze eerste volledig nieuwe auto wordt wil ik voorkomen dat de auto er over 3 jaar niet meer uitziet (Swirls, krassen etc).

Ik ben zowieso van plan om de auto met de hand te wassen dmv. 2 emmer methode. Heb reeds een schuimkanon op de HR spuit.

Voordat ik ga wassen wil ik de auto vanuit de dealer naar een detailer brengen. Degene die hier op de hoek zit raadt mij aan om de volgende coating aan te brengen:

IGL Kenzo

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Het geintje moet bijna 1000 euro kosten, iets wat ik best wil betalen maar dan moet het wel iets zijn dat werkt?
Je betaald voornamelijk voor de uren om je lak te herstellen. Laten we zeggen dat er ca. 100euro aan materiaal op gaat aan coating e.d. , 900€ á €50 per uur is 18 uur werk. Volgens mij is dat redelijk normaal als het professioneel gedaan wordt. Uiteraard als je het zelf doet is het goedkoper, maar ja heb je een polijst machine, polijst middel en weet je hoe dat moet ? En durf je dat uit te proberen op je gloednieuwe auto :)

>> Signature?

• Tuintje

Tuintje

Struin AE af en je ziet dezelfde potjes met andere namen en frutsels. Ik heb hier nog twee glazen (jawel, echt glas) potjes met 2x 30ml keramische coating liggen. Kost een tientje meende ik. Werkt het? Geen idee. Ik ben er net zo van overtuigd als de dure merken. Ten tijde dat k mijn bedrijf nog had ook diverse aanbiedingen gekregen met allerlei fantastische namen en afkorting en qua inkoop kostte het een drol. Pure marketing.

Ook een coating krijgt krassen, wordt vaal, zie je vegen op, voorkomt geen krasschade want dat houd je altijd wel en steenslag voorkomt het ook niet. Coatings blijven ook geen jaren zitten, eerder een jaar en dan dan wordt het snel minder. Speciale shampoo's die je moet gebruiken zijn marketing, voorschriften hoe je moet wassen en als je dat niet doet vervalt garantie. Laat ze maar eens bewijzen dat je niet volgens de voorschriften gewassen hebt.

Iemand zei hier eens tegen mij dat ik de auto's die ik gedetailed had super strak had met minimale middelen. De detailwereld bestaat uit een hele hoop poeha en marketing. Als je alle adviezen zou opvolgen loop je er op leeg. Je kan met weinig een pracht resultaat neerzetten.

Simpel komt het er op neer dat je het beter zelf kan doen mits tijd en geld voor een eenmalige investering voor een leuke DAP set bij Carclean. Doe er een leuke shampoo bij, claybarretje, puike wax van Collinite, bandendressing, washmitt. Een keer per week goed afspuiten/wassen. Na het wassen netjes drogen met een goede trekker of droogdoek en afwerken met een spraywax. Doeken bij de Action (grote blauwe dweildoeken). Eens per jaar na de winter licht polijsten en dan ben je altijd goedkoper uit dan een coating en je auto ziet er net zo mooi uit.

• Rene
@renzo4000 en @ChiLLeR, bedankt voor jullie reacties.

Ik woon in Noorwegen dus prijzen zijn hier sowiezo iets hoger.

In principe wil ik niet zoveel geld uitgeven. Ik heb onder andere een DAP kwaliteitspoetsmachine en en deel produkter om het zelf te doen. Ik ben stiekem toch een klein beetje bang dat ik een paar hologrammen in de nieuwe lak poets.

Daarbij zit ik ook met een full time jobb, kinderen, training, voetbal en andere verplichtingen. Het is dus niet zo makkelijk om een dag poetsen vrij te maken.

Ik ga er eens rustig over nadenken, voor die 1000 euro kan ik inderdaad een hoop (betere) poetsmiddelen kopen ;)

• Tuintje

Tuintje

Rene schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:55:
@renzo4000 en @ChiLLeR, bedankt voor jullie reacties.

Ik woon in Noorwegen dus prijzen zijn hier sowiezo iets hoger.

In principe wil ik niet zoveel geld uitgeven. Ik heb onder andere een DAP kwaliteitspoetsmachine en en deel produkter om het zelf te doen. Ik ben stiekem toch een klein beetje bang dat ik een paar hologrammen in de nieuwe lak poets.

Daarbij zit ik ook met een full time jobb, kinderen, training, voetbal en andere verplichtingen. Het is dus niet zo makkelijk om een dag poetsen vrij te maken.

Ik ga er eens rustig over nadenken, voor die 1000 euro kan ik inderdaad een hoop (betere) poetsmiddelen kopen ;)
Wat voor auto heb je of krijg je dan? Er zijn voldoende alternatieven voor een coating om je auto echt wel netjes te houden. Een hologram krijg je soms ook met een DAP. Maar kan ook van bijvoorbeeld wax zijn. Ligt ook weer aan de lichtinval. Zou me daar niet te druk over maken.

• Rene
Tuintje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:02:
[...]

Wat voor auto heb je of krijg je dan? Er zijn voldoende alternatieven voor een coating om je auto echt wel netjes te houden. Een hologram krijg je soms ook met een DAP. Maar kan ook van bijvoorbeeld wax zijn. Ligt ook weer aan de lichtinval. Zou me daar niet te druk over maken.
We krijgen een Polestar 2 (in magnesium). Eerste keer ooit dat ik een hele nieuwe auto koop. Wil er dus vooral zuinig op zijn 👍😉

• Tuintje

Tuintje

Rene schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:05:
[...]

We krijgen een Polestar 2 (in magnesium). Eerste keer ooit dat ik een hele nieuwe auto koop. Wil er dus vooral zuinig op zijn 👍😉
Oh, dan zou ik me geen zorgen maken over hologrammen want die zijn op die lakkleur lastig te zien. Is zilvergrijs en eigenlijk een hele goede kleur wat dat betreft. Die kan je prima zelf met een finish polijstmiddel en een zachte pad polijsten mocht je dat willen. En dar ben je ook niet lang mee bezig. Goede wax erbij van Collinite en dat eens per kwartaal aanbrengen. Na het autowassen de spraywax gebruiken om de waxlaag van Collitnite bij te houden.

• Tuintje

Tuintje

Vandaag de Saab gepolijst en een coating aangebracht. Nu wilde ik dat vorig jaar ook al doen maar niet aan toe gekomen. Het gaat om dit goedje: https://nl.aliexpress.com/item/4000140049389.html

Zal morgen, of straks misschien, foto's maken van het resultaat. Het is makkelijk aan te brengen, makkelijk uit te poetsen. Zou 12 maanden moeten zitten, geeft goede protectie, krasbestendig en is water repellent. Ben benieuwd dus.

Hoewel de Saab wit is hebben we ook een zwarte Lancer staan. Ik heb nog een potje en die gebruik ik daar dan wel voor. In een potje zit 30ml en je kan er prima een auto mee doen.

[Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 18-04-2021 13:28. Reden: URL ingekort, dergelijke URL's bevatten vaak ongewenste referrals]

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Tuintje schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:21:
Vandaag de Saab gepolijst en een coating aangebracht. Nu wilde ik dat vorig jaar ook al doen maar niet aan toe gekomen. Het gaat om dit goedje: https://nl.aliexpress.com/item/4000140049389.html

Zal morgen, of straks misschien, foto's maken van het resultaat. Het is makkelijk aan te brengen, makkelijk uit te poetsen. Zou 12 maanden moeten zitten, geeft goede protectie, krasbestendig en is water repellent. Ben benieuwd dus.

Hoewel de Saab wit is hebben we ook een zwarte Lancer staan. Ik heb nog een potje en die gebruik ik daar dan wel voor. In een potje zit 30ml en je kan er prima een auto mee doen.
Ik ben wel eens benieuwd naar het resultaat van zo'n coating met non-marketing hype china producten.

[Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 18-04-2021 13:28. Reden: URL ingekort, dergelijke URL's bevatten vaak ongewenste referrals]

• Tuintje

Tuintje

Er zitten dezelfde bestandsdelen in als de duurdere merken keramische coating. Daar bestaat geen twijfel over. De samenstelling kan iets anders zijn. Voor nu spiegelt de Saab maar de vraag is hoelang dat zo blijft en hoelang het blijft zitten. Voor mij maakt het net uit overigens. Ik was mijn auto's wekelijks en spraywax ze direct erna. Eens per kwartaal gaan beide auto's (Saab en Lancer) weer in de wax. Eens per jaar grote polijstbeurt en altijd na de winterperiode even licht polijsten.

Coating of niet mijn auto's zien er altijd goed uit :P :)

Overigens heeft het geen marketing nodig. De hype is jaren geleden al gezet door de 'grotere' merken. Nu is het in handbereik voor een paar Euro en voor iedereen.

• bas84_nl
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 02:19
Ik heb afgelopen week mijn camper (VW bus) uit de stalling gehaald. Maar er zit een oranje goedje op het dak, een hoek en wieldop. Het lijkt op iets van oranje was, maar is keihard en je kunt het er bv niet met je nagels afkrabben.
Op de wieldop heb ik geëxperimenteerd met alles wat in huis had: autowas, middel tegen hars, wasbenzine, terpentine en thinner. Samengevat: het zit er nog steeds op en alleen met thinner wil het er met veel moeite op een plek half af.
De eigenaar van de stalling zegt er niets van te weten. Op de zijkant van de auto lijkt er echter al gepoetst, daar is een soort van oranje waas aanwezig.
De auto stond in een gloednieuwe schuur, met andere camper maar ook werktuig (shovel, tractor etc)

Ik hoop dat er iemand weet wat het kan zijn en een goede tip heeft om het te verwijderen.

Bijgevoegd een foto van het dak met de plekken.

En van de wieldop, waar het al uitgesmeerd is. Alleen in de rand zie je nog de donker oranje kleur. Linksboven:

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Das balen zeg. Heb je al geprobeerd met klei icm glijmiddel?

't is een hobby ...

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Is het een soort hars? Je kan dan ook eens proberen met lampenolie...

• bas84_nl
Bedankt alvast voor de ideeën. Kan de lampen olie morgen proberen. Klei moet ik bestellen.
Het lijkt op sommige plekken op hars, maar het is soms ook echt uitgesmeerd waardoor een oranje gloed op de lak zit. Dat krijg je met hars niet voor elkaar volgens mij.
Ik ga maandagochtend langs bij een schadeherstel bedrijf om te zien of zij een middel hebben.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Maar even wat anders... stonden er meer voertuigen in de stalling? Hadden die het ook? Want bij een stalling denk ik aan een overdekte ruimte en zou het inderdaad geen hars oid kunnen zijn. Dan lijkt het er eerder op dat de eigenaar iets aan het doen is geweest met een goedje wat is gaan "spetteren" in de ruimte? Dat hij vervolgens heeft geprobeerd schoon te maken (ivm uitgesmeerde oranje gloed). Heel vreemd allemaal.

• bas84_nl
Ik denk dus ook dat iets dergelijks is gebeurd. Maar het is mijn woord tegen de zijne. Toen ik de camper ging ophalen stond hij zo geparkeerd dat ik van de bestuurderszijde moest instappen. Ik zocht er niet achter en het is ook geen probleem om door te schuiven.
De discussie is lastig omdat ik niet weet wat het is.

• Mhoekstra28
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:42
Bij mijn Golf 7, zitten er op het zwarte gedeelte ter hoogte van de zijramen een aantal kleine krasjes. Betreft dus de rechterkant van de voordeur en de linkerkant van de achterdeur.

Heeft er iemand een tip, welk spul handig is om te gebruiken?

Zie ook voorbeeld foto (niet mijn auto).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:27
Vraagje, ik heb bandenzwart van Cartec. Mijn banden beginnen echter wat ouder te worden en op de een of andere manier werkt het spul bijna niet meer. Het verschil is goed te zien als ik het op een nieuw setje rubber smeer. Is hier een trucje voor? Ik kan er namelijk niet (te)veel aanbrengen want dan slaat het bruin uit.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

De banden eerst goed schoonmaken met APC icm. wat water en eventueel dit doen met een borstel op een boormachine. Pas als er geen bruine smurrie van afkomt insmeren met je favoriete bandenzwart.

[Voor 54% gewijzigd door _Brad_ op 01-05-2021 17:25]

't is een hobby ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

_Brad_ schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:12:
De banden eerst goed schoonmaken met APC icm. wat water en eventueel dit doen met een borstel op een boormachine. Pas als er geen bruine smurrie van afkomt insmeren met je favoriete bandenzwart.

[Afbeelding]
Niets mis met goed schrobben en een afwasborstel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
Vandaag de zomerbanden weer op mijn Mazda 6 gelegd en de wielkasten etc goed schoon kunnen maken. Toen ik klaar was maar besloten de auto even snel te poetsen, toen dat klaar was de Mazda 2 ook nog snel meegepakt. Ze staan er weer representabel bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12-06 16:37
Tuintje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:54:
Struin AE af en je ziet dezelfde potjes met andere namen en frutsels. Ik heb hier nog twee glazen (jawel, echt glas) potjes met 2x 30ml keramische coating liggen. Kost een tientje meende ik. Werkt het? Geen idee. Ik ben er net zo van overtuigd als de dure merken. Ten tijde dat k mijn bedrijf nog had ook diverse aanbiedingen gekregen met allerlei fantastische namen en afkorting en qua inkoop kostte het een drol. Pure marketing.

Ook een coating krijgt krassen, wordt vaal, zie je vegen op, voorkomt geen krasschade want dat houd je altijd wel en steenslag voorkomt het ook niet. Coatings blijven ook geen jaren zitten, eerder een jaar en dan dan wordt het snel minder. Speciale shampoo's die je moet gebruiken zijn marketing, voorschriften hoe je moet wassen en als je dat niet doet vervalt garantie. Laat ze maar eens bewijzen dat je niet volgens de voorschriften gewassen hebt.

Iemand zei hier eens tegen mij dat ik de auto's die ik gedetailed had super strak had met minimale middelen. De detailwereld bestaat uit een hele hoop poeha en marketing. Als je alle adviezen zou opvolgen loop je er op leeg. Je kan met weinig een pracht resultaat neerzetten.

Simpel komt het er op neer dat je het beter zelf kan doen mits tijd en geld voor een eenmalige investering voor een leuke DAP set bij Carclean. Doe er een leuke shampoo bij, claybarretje, puike wax van Collinite, bandendressing, washmitt. Een keer per week goed afspuiten/wassen. Na het wassen netjes drogen met een goede trekker of droogdoek en afwerken met een spraywax. Doeken bij de Action (grote blauwe dweildoeken). Eens per jaar na de winter licht polijsten en dan ben je altijd goedkoper uit dan een coating en je auto ziet er net zo mooi uit.
Ben jij helemaal gestopt met je bedrijf :?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

ybos schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Ben jij helemaal gestopt met je bedrijf :?
Yes. Ik had een wereldse plek in het dorp bij een garagehouder die ook nog een zo goed als niet gebruikte wasbox had. En die was groot en mocht ik voor nop gebruiken. Ik huurde bij hem alleen een garagebox. Maar die beste man is twee jaar geleden overleden en zijn kinderen wilden verder niets doen met de garage en het terrein. Omdat het voor mij niet te betalen is en het meer op een pro-hobby uitgelopen is naast mijn werk, is het wat doodgebloed.

Maar... mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht met een goede schuur erbij waar met gemak een auto in past. Dus de kans is groot dat ik eind dit jaar de verbouwing klaar heb en dan weer ga detailen. Kleinschalig dan wel.

============

Overigens, dat Ali spul doet het goed. De Saab vier keer gewassen en enkele duizenden kilometers gereden. Zie geen verschil met hoe het was tijdens het aanbrengen. Glans is hoog, sheeting is ook erg goed. Na het wassen gebruik ik Turtle Sealant.

[Voor 13% gewijzigd door Tuintje op 02-05-2021 13:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:59

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Tuintje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Overigens, dat Ali spul doet het goed. De Saab vier keer gewassen en enkele duizenden kilometers gereden. Zie geen verschil met hoe het was tijdens het aanbrengen. Glans is hoog, sheeting is ook erg goed. Na het wassen gebruik ik Turtle Sealant.
Op jouw advies ook maar een paar besteld. Ben wel benieuwd als mede saab rijder. Kan ik mooi doen als.ik m'n nieuwe bumpers en skirts op de auto heb zitten.

Moet alleen nog klei kopen, heb ik nog nooit gedaan.

3D print nodig? Stuur me een DM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

mr.DJ95 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:43:
[...]

Op jouw advies ook maar een paar besteld. Ben wel benieuwd als mede saab rijder. Kan ik mooi doen als.ik m'n nieuwe bumpers en skirts op de auto heb zitten.

Moet alleen nog klei kopen, heb ik nog nooit gedaan.
Saab heeft een makkelijk te corrigeren lak dus een zachte/medium claybar is voldoende. Ik ben zelf geen fan van de Monello claybar van Carclean. Die verkruimelt mij te vaak na verbruik, of zlfs ervoor. Goede ervaringen heb ik wel met de volgende claybar: https://www.carclean.com/...-grade-clay-3x80240g.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:59

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Tuintje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Saab heeft een makkelijk te corrigeren lak dus een zachte/medium claybar is voldoende. Ik ben zelf geen fan van de Monello claybar van Carclean. Die verkruimelt mij te vaak na verbruik, of zlfs ervoor. Goede ervaringen heb ik wel met de volgende claybar: https://www.carclean.com/...-grade-clay-3x80240g.html
Ah dat is waardevolle info. Ga er volgend weekend eens mee spelen als ik de spullen binnen heb. Zag dat die clay nu niet op voorraad is.

Hopelijk krijg ik met polijsten ook wat vieze vervelende krasjes uit de lak.

3D print nodig? Stuur me een DM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 01:01
Iemand een tip voor een goede glacé? Ik heb nu meguiars ultimate polish. Ok heb echter een rode auto gekocht. Kan ik deze nog gebruiken of beter een andere glazen nemen voor een rode kleur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Die Meguiars ultimate polish mag je gerust op een rode lak gebruiken. Geeft prima resultaat.

't is een hobby ...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:05

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep em wel nog eens grondig gepoetst:
1) spoelen
2) Meguairs gold class
3) afspoelen
4) kleien (niet de hele auto gedaan, maar een paar plekken)
5) Meguairs NXT wash

Vraagje: ik gebruik altijd 2 volle gieters en 3 emmers. De gieters voor het natmaken en afspoelen vóór en ná de wasbeurt, 1 emmer voor de goldclass shampoo en de andere emmer om tussendoor mijn washmit af te spoelen. Nou heb ik gemerkt dat ik met de shampoo niet alles schoon krijg. Ik heb van die zwarte spettertjes lijkt het rondom de tankdop wat moeilijk er vanaf gaan. Zijn dat insectenresten, teer, remstof? Wat is het? Met kleien gaat het ook niet eraf.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True