@
Mad-Matt het verschil zit hem ook voor een deel in de bijgeleverde materialen (indien een set gekozen wordt). Bij CC heb je bijv. Monello Raffini Starterskit erbij voor 169EUR. Dit zijn in de basis betere dan de no-name pads bij het amazon setje (zitten daar überhaupt polijstmiddelen bij, volgens mij niet... ben je ook zo weer 30/40 euro verder).
Daarnaast zegt de leeftijd van de auto eigenlijk helemaal niks. Een auto van 12 jaar kan in betere toestand zij qua lak dan jouw vier jaar oude auto. Als jij hem bijv. al een of twee keer door de
kraswasstraat hebt gehaald zal de lak hoogstwaarschijnlijk vol swirls zitten. Tevens zit er een groot verschil in de lakken. De VAG/BMW/Mercedes van deze wereld hebben veelal een harde lak en de Koreaanse zachte lakken. Dit bepaalt ook hoe je aanpak zal zijn en of je polijstmachine krachtig genoeg zal zijn.
Wil je dan maximaal resultaat dan zal je daar ook het juiste materiaal voor moeten gebruiken.
Tussen de regels door lees ik dat je nog relatief nieuw bent met detailen? Misschien een idee om wat tutorials te bekijken op het CC forum (of elders)? Ik denk dat je daar heel veel voordeel uit kan halen. Ik ben sowieso erg benieuwd hoe de machine van Amazon gaat bevallen.
edit: zit mijn eigen bericht nog eens te lezen; ik wil echt niet de wijsneus uithangen want ik heb ook echt niet alle kennis maar wil jullie vooral behoeden voor teleurstellingen. Eerlijk gezegd ken ik die machine van Amazon niet dus wellicht is dat helemaal

. Alleen als ik zie dat er in dat setje een "spons" en "raamtrekker" zit dan snap ik dat je meteen moet gaan polijsten

. Maar zoals gezegd, je zal nog meer materiaal moeten hebben om je lak goed aan te pakken.
[
Voor 15% gewijzigd door
renzo4000 op 28-01-2021 09:08
]