Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 90 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie shampoo doet dat toch? Poorboys heeft bv wel een paar fijne shampoo's daarvoor vind ik. :)
Die Collinite wax kan tot een jaar of soms langer blijven zitten en zijn werk behouden, dus zonde van de moeite iedere keer.

[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 08-10-2020 14:10 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42

LankHoar

Langharig tuig

Van de week een auto gekocht dus meld me hier ook maar even (bedankt voor de info in de OP, was al zeer nuttig). Zit een klein/oppervlakkig krasje op mijn portiersdeur, dus een maat van me tipte me polijsten en gaf me direct een pakketje onderhoudsspullen van W5 van de Lidl, waaronder dus een bus polijstmiddel. Ik heb niets tegen de Lidl, maar is het in geval van polijstmiddel ook zo dat goedkoop niet per se goed kan zijn? Wil niet mijn mooie lak stuk maken (auto uit 2019, dus z.g.a.n.) :+

Dit zou mijn verzorgingsplan zijn:
1. Velgen wassen met een borstel en W5 Wheel Clean.
2. Auto wassen met een MF handschoen en W5 Motospray en W5 Insect Remover.
3. Drogen met een zeem.
4. Die kras polijsten.
5. In de wax zetten (mijn maat heeft Alies wax, geen idee of dat wat is).

Is dit een acceptabel stappen plan? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:43
Met een zeem loop je het risico dat je nog wel meer dan één kras weg te polijsten hebt.
Ik zou de zeem vervangen door een goede droogdoek. Zoek naar op: "zeem" in dit topic en je zult deze tip vaker voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 21:25
Nu we weer een soort van lockdown zitten, ga ik eindelijk doen wat ik in het voorjaar al had moeten doen...Mijn Toyota Startlet voorzien van een laagje verse lak. De rode kleur is grotendeels vaal en op diverse plekken zie je het metaal. In het voorjaar heb ik middels een polijstpoging nog een poging gewaagd de kleur wat terug te brengen...maar dat werkte maar voor een klein weekje.

Idealiter zou ik dit doen met een goede verfgun, maar die heb ik niet voorhanden. Ook is het de auto niet echt waard. Het is meer een leuk hobby projectje. Ik ben het daarom ook van plan met een spuitbus te doen. Ik ben me ervan bewust dat dit geen wonder resultaten zal opleveren, maar is niet direct erg.

Plan van aanpak
  • Grondig schoonmaken (al hoef ik vanwege het schuren hier niet in te overdrijven)
  • Oude verf weg schuren. Ik heb een Bosch Orbit 18. Enige wat me niet duidelijk is welke korrel ik nodig heb en vooral wanneer ik moet wisselen van korrel.
  • Weer schoonmaken
  • Primen>laten drogen>Primen>laten drogen>Primen>Opschuren met fijne korrel
  • Verflaag>laten drogen>Verflaag>laten drogen>Verflaag>Opschuren met fijne korrel
  • Polijsten
  • Wax
Hebben jullie nog tips of suggesties?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Zijn hier mensen die zelf wel eens een glasscoating hebben aangebracht op de voorruit ? ik lees mooie verhalen over ruiten die echter beter zichtbaar zijn / ruitenwissers minder nodig zijn.

HOe zijn de ervaringen ? het aanbrengen lijkt mij niet echt moeilijk mits de auto binnen kan staan.

daarnaast zoek ik eigenlijk nog een reiniger om tijdens een vakantie de dooie vliegen van de ruimte te poetsen, met water alleen is dit niet ideal en glasssex is niet ideaal ivm strepen / waas die het achterlaat.

kan dit met een gewone APC ? en wat is dan de invloed met bv de glasscoating..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Coating op de ruit, werkt aardig als je met name snelwegen rijdt. Ik vind het in Nederland niet echt interessant waar je 90% van de tijd toch 60 rijdt. Ruitenwissers over de coating is toch minder fijn, lichte strepen en kan je wat horen. Lage snelheid verzamelen die druppels zich amper en dan schiet het niet zo op.

Schoonmaken met een natte handdoek of droogdoek op de ruit, en na een paar minuten veeg je alles er zo af.

APC heeft op een goeie coating amper tot geen effect en kun je prima toepassing. Pas op met Dasty of te sterke reinigers, daar gaan je ruitenwissers en andere spullen van naar hun gootje.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:30

Denko

|{ing Øf ßlitz

wd200 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:01:
Zijn hier mensen die zelf wel eens een glasscoating hebben aangebracht op de voorruit ? ik lees mooie verhalen over ruiten die echter beter zichtbaar zijn / ruitenwissers minder nodig zijn.

HOe zijn de ervaringen ? het aanbrengen lijkt mij niet echt moeilijk mits de auto binnen kan staan.

daarnaast zoek ik eigenlijk nog een reiniger om tijdens een vakantie de dooie vliegen van de ruimte te poetsen, met water alleen is dit niet ideal en glasssex is niet ideaal ivm strepen / waas die het achterlaat.

kan dit met een gewone APC ? en wat is dan de invloed met bv de glasscoating..
Ik heb bij al mijn auto's dat ik 1x het glas licht polijst en daarna glaco (soort langer durende rainx) gebruik.
Werkt een paar maanden toppie, kwa schoonmaak is dat polijsten geweldig iig

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:38

Superflip

*pwiet*

Denko schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Ik heb bij al mijn auto's dat ik 1x het glas licht polijst en daarna glaco (soort langer durende rainx) gebruik.
Werkt een paar maanden toppie, kwa schoonmaak is dat polijsten geweldig iig
Welk polijstmiddel en pad gebruik je dan, want ik neem aan dat het puur is om het vuil er af te polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Superflip schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Welk polijstmiddel en pad gebruik je dan, want ik neem aan dat het puur is om het vuil er af te polijsten.
Ik heb nog een super oud flesje autoglym glass polish die ik gebruik. Geen idee welke pad eigenlijk, iets met wat cutting power. Maar je kan ook gewoon polijstmiddel pakken en het daarmee doen. Want het polijst idd geen drol, het is echt alleen maar schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hi detailers!

Mijn leaseauto moet komende maand ingeleverd worden. Helaas zitten er her en der wat oppervlakkige krasjes die ik er graag uit wil halen alvorens ik hem inlever. Ik twijfel om het door een professional te laten doen of zelf aan de haal ga.
Ik heb wat foto's proberen te maken van de krassen, zie: https://imgur.com/a/MZ9bQTG
Je voelt ze niet met je nagel. Je ziet ze alleen als de zon/licht er vol op staat. Anders zijn ze haast niet te zien. Ze zijn onzichtbaar als je ze nat maakt.

Ik heb al het e.e.a. gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. De een zegt wel Commandant 3/4/5 de ander weer niet. Ik lees her en der dat Meguiar's wordt aangeraden, maar wat moet ik dan hebben? Ik heb deze comparison video op YouTube bekeken en mij lijkt Meguiar's Quik Scratch Eraser Kit een goede keus, maar wat is jullie mening daarover? Is dit het spul wat ik moet hebben / het best kan kopen om bovenstaande krassen te verwijderen/verminderen?

Dank!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:32

_Brad_

Wax fanaat

Deze krassen kun je aanpakken met Meguiar's ScratchX en een microfiber doek.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

_Brad_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:21:
Deze krassen kun je aanpakken met Meguiar's ScratchX en een microfiber doek.
Dank voor de tip! Wat adviseer je om het aan te brengen? Deze pad? https://www.carclean.com/...ge-light-cutting-pad.html

Is het aanbevolen om na het verwerken van Scratch X een glaze of wax toe te passen?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ja die kun je zeker gebruiken. In de ScratchX zit een beetje polish verwerkt, ik zou dus enkel wax gebruiken om de lak weer te beschermen.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

_Brad_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:05:
Ja die kun je zeker gebruiken. In de ScratchX zit een beetje polish verwerkt, ik zou dus enkel wax gebruiken om de lak weer te beschermen.
Top, nogmaals dank voor de tip. Heb je nog aanbevelingen qua wax?
Deze bijvoorbeeld? https://www.carclean.com/...id-blue-sample-120ml.html
Of juist, voor een beginneling als ik, een spray wax, zoals deze? https://www.carclean.com/...amic-spray-wax-710ml.html

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Die 2 zijn niet slecht alleen de standtijd is niet fameus.
Ik weet niet of het wat mag kosten anders deze van Meguiar's Gold Class Carnauba quik wax is een gebruiksvriendelijke spray wax.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

_Brad_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:37:
Die 2 zijn niet slecht alleen de standtijd is niet fameus.
Ik weet niet of het wat mag kosten anders deze van Meguiar's Gold Class Carnauba quik wax is een gebruiksvriendelijke spray wax.
Bedankt voor de tips! Ik zal het resultaat over enkele weken hier plaatsen.
Ik ben bang dat het detail virus te pakken heb, ik zit al uren te kijken naar flesjes en potjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
mijn ideen uit april nog niet waar kunnen maken, maar nu zit de auto onder de kalkplekken (van wassen en slecht drogen)

heb ik dan genoeg aan:

- wassen met mequiars goldclass
- kleien met Born slippy
- dan EX-precoat spray
- PBW Black hole
- een carnauba wax of andere voordelige sealant omdat het toch voor de winter is of juist gewoon Polymer netshield?

- ik heb nog 2 flessen gollit nanoplus staan ook, die mogen eventueel ook op haha

Vooral dus hoe krijg ik de kalkvlekken eraf?

(zwarte V40)

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 25-10-2020 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik denk dat je meer hebt aan een handdoek als je hem slecht droogt. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:18:
Ik denk dat je meer hebt aan een handdoek als je hem slecht droogt. :+
+1

auto staat meestal in de garage, maar soms moet ie buiten slapen als ik aan het sleutelen ben of iets dergelijks en dan staat hij altijd onder de bomen. wat ze de vogels hier voeren weet ik niet maar de stront die ze afscheiden is echt drama dus dan moet ik elke dag met de hogedrukreiniger aan de slag. maar ik kan het echt niet opbrengen om elke dag heel die auto te wassen en te drogen etc etc. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Goed in de (harde) was zetten en je kunt meestal met een quick detailer spray de poep er zo af poetsen. Hoef je alleen maar een stapel microvezeldoeken op voorraad te houden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:13
Roenie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:54:
[...]
Nee, maar het ligt bij de autospullen, kost een paar euro en is de gele uitvoering van de PB doek. Kan niet missen.
Ik ben bij 2 verschillende Action winkels geweest deze week, maar heb de doek niet kunnen vinden. Heb je toevallig een foto van de betreffende doek, of een linkje naar het juiste product op de Action website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Spixo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Ik ben bij 2 verschillende Action winkels geweest deze week, maar heb de doek niet kunnen vinden. Heb je toevallig een foto van de betreffende doek, of een linkje naar het juiste product op de Action website?
Zoals ik al eerder schreef heb ik geen link voor je ;) Doeken liggen bij mijn meisje. Ik kan wel een foto uploaden, maar dat heeft niet veel nut. Ziet er gewoon hetzelfde uit als de PB waffle. Misschien zijn de doeken uit het assortiment. Ik zal de komende tijd als ik bij een Action ben kijken of ik die zie en het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Spixo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

De Action wisselt nogal vaak van assortiment dus het kan heel goed dat het eruit is en later of zo weer terug komt. Hier in de Action zijn ze ook niet meer te koop en in Groningen stad ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:52
Hebben jullie tips om zo lang mogelijk het water beading effect van de wax/coating in stand te houden? Door gebrek aan ruimte moet ik helaas parkeren onder de bomen. Ik was mijn auto wekelijks, maar na de eerste beste regenbui blijft er vrij weinig van die mooie ronde water beads over ;(. De "shine" van de wax is er nog wel, dus het lijkt me niet dat de wax compleet weg is.

Mijn auto is voorzien van Gyeon View op alle ramen. Daarnaast heb ik mijn auto in juli voorzien van een laag Meguiars Ultimate Paste Wax met Hybrid Ceramic Liquid Wax daar nog bovenop. Op zowel de ramen als de lak verdwijnt de water beading na een goede regenbui, behalve op plekken zoals onder de spiegels een onder de stootstrips van de deuren (deze zullen wel minder snel nat worden).

Na een wasbeurt komt de water beading op de ramen volledig terug, op de lak helaas maar beperkt. Met Meguiars Hybrid Ceramic Detailer kan ik de water beading wel terug brengen, maar ook dit is maar van beperkte duur.

Mijn wasproces:
  1. Voorspoelen met hogedrukreiniger
  2. Snow Foam van ValetPro (foam cannon)
  3. Snow Foam afspoelen met hogedrukreiniger
  4. Met de hand wassen (MF wash mitt) met Born to be Mild of Meguiars Ultimate Wash & Wax
  5. Afspoelen met hogedrukreiniger
  6. Afdrogen
  7. Soms Meguiars Hybrid Ceramic Detailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
djmaster329 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:47:
Hebben jullie tips om zo lang mogelijk het water beading effect van de wax/coating in stand te houden? Door gebrek aan ruimte moet ik helaas parkeren onder de bomen. Ik was mijn auto wekelijks, maar na de eerste beste regenbui blijft er vrij weinig van die mooie ronde water beads over ;(. De "shine" van de wax is er nog wel, dus het lijkt me niet dat de wax compleet weg is.

Mijn auto is voorzien van Gyeon View op alle ramen. Daarnaast heb ik mijn auto in juli voorzien van een laag Meguiars Ultimate Paste Wax met Hybrid Ceramic Liquid Wax daar nog bovenop. Op zowel de ramen als de lak verdwijnt de water beading na een goede regenbui, behalve op plekken zoals onder de spiegels een onder de stootstrips van de deuren (deze zullen wel minder snel nat worden).

Na een wasbeurt komt de water beading op de ramen volledig terug, op de lak helaas maar beperkt. Met Meguiars Hybrid Ceramic Detailer kan ik de water beading wel terug brengen, maar ook dit is maar van beperkte duur.

Mijn wasproces:
  4. Met de hand wassen (MF wash mitt) met Born to be Mild of Meguiars Ultimate Wash & Wax
  6. Afdrogen
Ik vind Gyeon Wetcoat en Nanolex Washcoat erg goed werken. Ik heb hier toch wel wat maandjes plezier van en het is super easy om aan te brengen. Je kunt het paneel voor paneel insprayen en direct afspoelen of na het afspoelen van de auto in de foamer over de auto heen ,,foamen'' en dan afspoelen. :)

Zodra ik merk dat de beading/sheeting minder wordt gooi ik er een nieuwe laag overheen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:18
Gisteren zag ik bij RTL autowereld een nieuwe polijstmachine zodat iedereen zelf kan polijsten. Maar dit was geen roterende machine en daarom voor iedereen te gebruiken.

Weet iemand zo welke machine dit is en wat zijn de ervaringen hiermee? Ik weet dus geen naam van het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 22:08
Volgens mij is dat deze excentrische machine:https://www.stiptpolishpointshop.nl/product/stipt-dual-action-set/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9M_6fTDQzXe5tHawhgRe7sy95A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/baDYxlxeB7wXMda6lSBhHXC8.png?f=fotoalbum_large

Ik ben er verder niet bekend mee, maar ik vermoed een rebranding van een bestaand apparaat.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
renzo4000 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:41:
Volgens mij is dat deze excentrische machine:https://www.stiptpolishpointshop.nl/product/stipt-dual-action-set/

[Afbeelding]

Ik ben er verder niet bekend mee, maar ik vermoed een rebranding van een bestaand apparaat.
Dat is hem inderdaad, jammer van het prijskaartje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik weet niet wat de kwaliteit is van die polijstmachine. Maar veel starters gebruiken een DAP 500 waar men best over te spreken is en zeker geschikt voor beginners: https://www.carclean.com/...-raffini-starterskit.html

Echter is het altijd wel verstandig om een workshop te doen of samen met iemand om ervaring op te doen. Zelf heb ik die stap ook nog nooit ondernomen. Ik wil dit in de toekomst wel gaan doen, lijkt me toch wel fijn om je eigen auto te kunnen polijsten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
renzo4000 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:50:
Ik weet niet wat de kwaliteit is van die polijstmachine. Maar veel starters gebruiken een DAP 500 waar men best over te spreken is en zeker geschikt voor beginners: https://www.carclean.com/...-raffini-starterskit.html

Echter is het altijd wel verstandig om een workshop te doen of samen met iemand om ervaring op te doen. Zelf heb ik die stap ook nog nooit ondernomen. Ik wil dit in de toekomst wel gaan doen, lijkt me toch wel fijn om je eigen auto te kunnen polijsten.
Dat was ook mijn insteek, gelukkig heb ik een familielid met zijn eigen poetsbedrijfs (carcleanin). Dus voor niet al te veel geld kan ik laten doen. Maar ook fijn als je het zelf kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:14
G.Scholtens schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:33:
[...]

Dat was ook mijn insteek, gelukkig heb ik een familielid met zijn eigen poetsbedrijfs (carcleanin). Dus voor niet al te veel geld kan ik laten doen. Maar ook fijn als je het zelf kan
Waarom dan geen stage bij je familielid lopen?? :+ :+

Jij leert mij hoe ik mijn auto helemaal supper te polijsten... In ruil daarvoor kom ik wel paar keer helpen..

Daarnaast er zijn van die apparaten die al veel goedkoper te krijgen zijn. Nadeel is geen Digitaal Display en mogelijk lager RPM..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
To_Tall schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:17:
[...]

Waarom dan geen stage bij je familielid lopen?? :+ :+

Jij leert mij hoe ik mijn auto helemaal supper te polijsten... In ruil daarvoor kom ik wel paar keer helpen..

Daarnaast er zijn van die apparaten die al veel goedkoper te krijgen zijn. Nadeel is geen Digitaal Display en mogelijk lager RPM..
Kan ik inderdaad tzt wel eens doen, maar dan eerder van het zomer ofzo. Mijn nieuwe auto komt in januarie, dus van het zomer misschien eens even goed laten glimmen weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FuzzyLogicShop
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-11-2023
djmaster329 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:47:

Mijn wasproces:
  6. Afdrogen
Je wasprocess slaat 1 cruciale stap over en mixt te veel producten tegelijk. Probeer toch een product lijn te kiezen, je kan later gaan exprimenteren. https://www.meguiars.nl/winkel/consument/hybrid-ceramic

Ik weet de leeftijd van je auto niet, maar dat beading met Hybrid Ceramic moet echt wel 6 maanden werken. Ongeacht de omstandigheden.
  1. Voorspoelen met hogedrukreiniger (goed)
  2. Snow Foam van ValetPro (foam cannon) (goed)
  3. Snow Foam afspoelen met hogedrukreiniger (goed)
  4. Met de hand wassen (MF wash mitt) met Born to be Mild of Meguiars Ultimate Wash & Wax (ontvetter gebruiken, geen 2-in-shampoos, bv Turtlewax Power Max
  5. Afspoelen met hogedrukreiniger(goed)
  6. Missende stap: Kleinen, verwijderd de bijtende laag, dat wat je lak als schuurpapier laat voelen.
  7. Missende stap: wassen met ontvetter
  8. Afdrogen
  9. Soms Meguiars Hybrid Ceramic Detailer (zie hieronder)
Nadat je je lak grondig hebt gereinigd, heb je een goede basis om te beschermen. Je kan kiezen uit een wax (natuurlijk), sealant (synthetisch, zoals dat hybrid ceramic) of coating (ontzettend duur).

Kleien doe je niet elke keer, 1x per jaar lijkt mij voldoende.

Beschermen doe je in principe 2x per jaar met een synthetische (tot 6 maanden bescherming), wax beschermt tot maximaal 3 maanden. Coating bijna 2 jaar.

Detailer wat je gebruikte bij de laatste stap is om het ceramic wax van dezelfde lijn te onderhouden, niet om full blown te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ynT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 18:58
Het plaatsen van verzoeken als "Waar vind/koop/huur/enzovoorts ik ...?" zijn niet de bedoeling op het forum: Het algemeen beleid #verbodenanders
Je kan daarvoor een verzoek plaatsen in Vraag & Aanbod overig of in dit geval geef ik je meer kans op Carclean-forum

[ Voor 110% gewijzigd door deepbass909 op 27-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:26
Ik ben op zoek naar advies over de aanschaf van een nieuwe shampoo voor een auto met een volledige wrap. Nu heb ik daar uiteraard al research voor gedaan en kom ik vooral twee dingen tegen; het gros van de producten die aangeraden worden hebben het over een matte/satijn wrap, en het advies "vraag de wrapper". Nu betreft het bij mij een high gloss wrap (Inozetek Super Gloss) en heb ik zelf liever advies van degenen die daadwerkelijk ervaren zijn in het detailen ervan, en verwacht ik niet dat een wrapper mij meer kan vertellen dan dat de fabrikant van de wrap zelf communiceert*

Wat ik zelf heb gevonden:
De meest voorkomende shampoo die genoemd wordt voor wraps in het algemeen is de Meguiar’s Ultimate Wash & Wax, echter kan ik niet zo goed uitvinden waarom. Is dit een combinatie van milde shampoo en de wax die erin zit? Zelf heb ik hiervoor Poorboy's World Super Slick & Suds gebruikt waar ik erg tevreden was, zou Poorboy's Super Slick & Wax dan een goed alternatief zijn op de Meguiar's Ultimate Wash & Wax? Bij Carclean zie ik bij "matte lak en wraps" ook de pH-neutrale Dodo Juice Born to be Mild staan, echter staat daar ook weer dat het geschikt is voor matte lak en matte wraps, dus ik gok dat ik die kan skippen.

*Inozetek zelf heeft een "Wrap Shine" product. Hierbij geven ze als directions voor gebruik aan: "Clean the surface thoroughly with PH-neutral soap or shampoo before application." Dit wekt weer de indruk dat elke pH-neutrale shampoo goed zou zijn..

Mijn Super Slick & Suds is op, dus ik heb sowieso een nieuwe shampoo nodig. Ik hoop dat er iemand is die mij aan de hand van mijn eigen bevindingen een goed advies kan geven wat ik het beste zou kunnen kiezen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Iemand een mooi stappenplan om de (zomer)velgen echt goed schoon te krijgen en daarnaast een beschermend laagje te geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Pepppie op 08-12-2020 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51

Kraz

Saving the world

Pepppie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 06:38:
Iemand een mooi stappenplan om de (zomer)velgen echt goed schoon te krijgen en daarnaast een beschermend laagje te geven?
Voor zover ik weet;

- Wielen eraf halen (als je ECHT overal bij wilt komen)
- Insmeren/inspuiten met velgenreiniger
- Goed schoonmaken met de spons/borstel en afspoelen
- Velg droogmaken en kleien om het nog overgebleven vuil eraf te krijgen
- Nogmaals velgen schoonmaken met autoshampoo
- Velg droogmaken
- Velg insmeren met wheel sealant

Maar er zullen vast wel andere methodes zijn.
Het komt allemaal neer op de hoeveelheid 'elbow grease' die je erin wilt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kraz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:19:
[...]

Voor zover ik weet;

- Wielen eraf halen (als je ECHT overal bij wilt komen)
- Insmeren/inspuiten met velgenreiniger
- Goed schoonmaken met de spons/borstel en afspoelen
- Velg droogmaken en kleien om het nog overgebleven vuil eraf te krijgen
- Nogmaals velgen schoonmaken met autoshampoo
- Velg droogmaken
- Velg insmeren met wheel sealant

Maar er zullen vast wel andere methodes zijn.
Het komt allemaal neer op de hoeveelheid 'elbow grease' die je erin wilt steken.
Dank. Welke velgenreiniger wordt aangeraden voor dit? Met name om de zwarte aanslag aan de binnenkant van de velgen, die na grondig reinigen achterblijft, te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 13:16
Er vanuit gaande dat het nog steeds remstof is of te wel ijzerdeeltjes zou ik kijken naar:

- monello - non ferro
- Dodo Juice - Ferrous Dueller Iron & Fallout Remover
- P&S Renny Doyle - Brake Buster Wheel Cleaner

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Vandaag weer beide auto's een quick wash aangedaan. Bizar hoe zwart ze waren geworden met al die pekel zooi :+ De Corsa van de zomer weer in een Gyeon one laag zetten, die staat nog klaar.

Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISw_G4Xoje1FEYht24iOxCrj0Rs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CIGvTXn3mbDuSVE4YXf7igCZ.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J52kZgoOH4xnwUI6G5v8X_4s9FQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RlMtSUyY7gsrQaf1qm0OZ1Ub.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqBKOJy5aeM7apXWlcIob_SWVDA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c0XcTSSYiSUhJoyGvpaN70KL.jpg?f=user_large

Tijdens :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wbh5ZjhzRbHTfxezrzDSV98S3NQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SKMQvm5zSBVt52Z0D4lJtuF8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gynNeAFB44y1XFlhnqPj214kcPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Q23ryr1keAPrjtGvRWE6GvB.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXeD12GJDkLfE8O2cZY3TcL3h88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLeJVU25ovFTyyJdc0bAv5mN.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJpRKtNj4Ru0AvLSiLsxAAq_t7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lJyv0XaTpm2fO0THh57Y8jUm.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4xL8TC1jDCL2aG11ZMx7VYhPG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FkD1Zg031TIcU1EvlCy8SGqy.jpg?f=user_large

Nog steeds erg blij met de kleur :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9sDseC7Zn9_1PGdMEf1Pazd7XU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jMkAr0Okf0npIs4yAfiedhiL.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:16
Ik heb afgelopen weekend ook weer even een quick wash gedaan. Collonite 845 zit er nog op dus voorjaar maar eens refreshen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drWc4a8xQPYR2DoXCux3kQtdlo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5g02iwznsCpokdd3ubHclrR.jpg?f=fotoalbum_large

Kort vraagje: Weet iemand wanneer Hybrid Solutions Pro Graphene Flex Wax coating beschikbaar komt in NL??
Wil in de kerstvakantie een auto of 6 even goed wassen en dacht eraan om ze in de coating te zetten. Als het niet beschikbaar komt haal ik me die Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating.

EDIT: Ceramic besteld, kon zo niet snel vinden en wilde niet langer wachten.

EDIT: Kan ik dit spul als IPA gebruiken of nog verdunnen met water?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELe3KGROjflTSWBhRiK4Q_buaxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7kWj6NGnuqcXSNP6f21w4rR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door Card Nox op 22-12-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik kreeg in een ander topic de tip mijn licht hier eens op te steken :).

Ik heb een oudere (2e) auto staan waar we ondanks de leeftijd (24 jaar ondertussen) nog wel zuinig op zijn (dus tijdig onderhoud, af en toe poetsen, kleine dingen op tijd aanpakken etc etc). De lak is echter wel behoorljik dof geworden, heeft veel krassen en vervuiling. Op één plekje wat oppervlakte roest waar ooit een deurbeschermer heeft gezeten. Misschien kan ik dat nog bijstippen (of in ieder geval roestvrij maken en opnieuw beschermen).

Ik ben echter totaal niet bekend met detailing en eerlijk gezegd is het ook niet mijn ding :P. Maar als ik het goed wil doen moet ik toch een polijstmiddel (+ eventueel machientje), allerei tools en middelen kopen... *knip* Ik heb zelf al wat zaken aangepakt zoals interieur (grondig) reinigen, bumpers opnieuw in de plastic onderhoud gezet, velgen opnieuw gespoten en de bekleding gewassen. Er komt van de week ook nog een nieuwe (niet verweerde) kentekenplaat + houder op... we zijn wel serieus over het behoud en onderhoud.

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 11-01-2021 00:04 . Reden: Verzoeken voor dienstverlening zijn niet toegestaan (https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#verbodenanders) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:01

PauseBreak

derp!

Xantoz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:10:
Er vanuit gaande dat het nog steeds remstof is of te wel ijzerdeeltjes zou ik kijken naar:

- monello - non ferro
- Dodo Juice - Ferrous Dueller Iron & Fallout Remover
- P&S Renny Doyle - Brake Buster Wheel Cleaner
Als dit ook niet werkt, dan Dasty (de gele). Let wel goed op met het gebruiken hiervan. Inspuiten, afnemen en grondig afspuiten met water. Echt niet laten weken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Laatst online: 20:35
PauseBreak schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Als dit ook niet werkt, dan Dasty (de gele). Let wel goed op met het gebruiken hiervan. Inspuiten, afnemen en grondig afspuiten met water. Echt niet laten weken.
En niet op de banden spuiten. Dasty is een ontvetter en daarvan krijg je bruine vlekken op de banden (of je moet die ook weer zwart maken).

Maar monello non-ferro, even goed laten inwerken en goed borstelen, zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Theone098 op 10-01-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Card Nox schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:36:
Ik heb afgelopen weekend ook weer even een quick wash gedaan. Collonite 845 zit er nog op dus voorjaar maar eens refreshen.

[Afbeelding]

EDIT: Kan ik dit spul als IPA gebruiken of nog verdunnen met water?[Afbeelding]
1:10 verdunnen! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:14
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen en natuurlijk YouTube als bron voor detailing.

Nu heb ik een nieuwe auto. Sinds 2 Jan op kenteken zo bij de dealer vandaan. Nu heeft de dealer de auto volgens mij door een wasstraat gehaald.

De hele auto zit vol met haar krasjes, volgens mij moet dat goed weg te poetsen zijn.

Ik heb alleen een probleem. Ik heb geen garage. Om nu in dit weer een DA machine aan te schaffen en buiten te gaan poetsen lijkt me niet heel handig. Zijn er überhaupt in Nederland locaties waar je binnen de auto kan wassen kleien en uiteindelijk kan poetsen??

Ik ben wel eens een do het zelf garage binnen gelopen. Probleem daar is. Jij bent lekker aan het poetsen en je buurman is zijnauto aan het schuren of is lekker aan het slijpen. Niet echt een success als je wil poetsen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Op een droge dag kan je prima buiten poetsen. Liever bij 5 graden, dan bij 30 in de zon.
Desnoods vul je de boel nu op met een product met fillers, en pak je hem van het voorjaar aan?

Ook liggen de poets clinics, of samen poets meets best wel plat nu.

Je zou de lokale car was kunnen vragen of je daar mag poetsen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
PauseBreak schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Ik zou lekker wegblijven met Dasty bij de auto. Voor het schoonmaken van je BBQ prima... maar de auto.. nee. Overigens werkt Dasty lang niet zo goed als een ijzerverwijderaar op remstof. Als het geen remstof is maar ander soort vuil, zwarte puntjes bijvoorbeeld dan kunnen het teer deeltjes zijn en zou ik naar een "tar remover" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Xantoz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Ik zou lekker wegblijven met Dasty bij de auto. Voor het schoonmaken van je BBQ prima... maar de auto.. nee. Overigens werkt Dasty lang niet zo goed als een ijzerverwijderaar op remstof. Als het geen remstof is maar ander soort vuil, zwarte puntjes bijvoorbeeld dan kunnen het teer deeltjes zijn en zou ik naar een "tar remover" gaan.
Dasty werkt prima zolang je het maar gebruikt volgens voorschrift en ervoor zorgt dat het niet intrekt. Maar goed, je gaat ook geen nonferro gebruiken op je motorkap.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
Dat ligt er net aan waar je woont of je auto eruit ziet.. non ferro kan je prima over de lak spuiten om bijvoorbeeld ijzerdeeltjes aan zijkant van je auto te verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

PauseBreak schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Dasty werkt prima zolang je het maar gebruikt volgens voorschrift en ervoor zorgt dat het niet intrekt. Maar goed, je gaat ook geen nonferro gebruiken op je motorkap.
Nou....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWURovc6vT1PcQtpMitnFesP18c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/absRQ1nBqzFmUmkiXsfkLVpA.jpg?f=fotoalbum_large
Je staat er van te kijken hoeveel fijne ijzerdeeltjes er op je auto hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja en dat haal je er normaliter af door middel van kleien, poetsen met goede sop en polijsten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
Tenzij je je wax of coating niet om zeep wilt helpen als die nog goed in orde is onder de vervuiling dan zou je non ferro kunnen gebruiken om de vervuiling eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 03-07 00:44
PauseBreak schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:02:
Ja en dat haal je er normaliter af door middel van kleien, poetsen met goede sop en polijsten.
Met gewoon wassen krijg je ijzerdeeltjes niet weg. En je moet het er juist af proberen te halen vóórdat je gaat kleien of polijsten, anders schuur je die deeltjes in je klei of pad over de lak mee en krijg je onnodig veel marring en swirls. Non-ferro (of een andere ijzerverwijderaar) kun je dus bij uitstek het beste gebruiken voordat je gaat kleien en polijsten. Dat het dan eventueel je wax aantast is op dat moment niet relevant.

Interessanter is de vraag of je het ook kunt/moet gebruiken op de lak zonder dat je daarna gaat kleien/polijsten. Dat kan in mijn ervaring ook best, je stript er echt niet gelijk je LSP mee. Maar dat is echt niet bij elke wasbeurt nodig. Zelfs als ik het 1x per jaar doe komt er nog nauwelijks wat van af. Maar dat zal ook afhangen van waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

LVGH schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Met gewoon wassen krijg je ijzerdeeltjes niet weg. En je moet het er juist af proberen te halen vóórdat je gaat kleien of polijsten, anders schuur je die deeltjes in je klei of pad over de lak mee en krijg je onnodig veel marring en swirls. Non-ferro (of een andere ijzerverwijderaar) kun je dus bij uitstek het beste gebruiken voordat je gaat kleien en polijsten. Dat het dan eventueel je wax aantast is op dat moment niet relevant.

Interessanter is de vraag of je het ook kunt/moet gebruiken op de lak zonder dat je daarna gaat kleien/polijsten. Dat kan in mijn ervaring ook best, je stript er echt niet gelijk je LSP mee. Maar dat is echt niet bij elke wasbeurt nodig. Zelfs als ik het 1x per jaar doe komt er nog nauwelijks wat van af. Maar dat zal ook afhangen van waar je woont.
Ik zou dat wel eens willen zien in een enigszins wetenschappelijk opgezette vergelijkende test, want het is juist wel hetgeen veel autowasmiddelen claimen te doen. Juist zodat je niet met een extreem zuur middel op je lak moet zitten poetsen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een iron remover haal je ook lang niet alles weg. Dat doe je uiteindelijk met een claybar. En die is er in verschillende hardheden waardoor je afhankelijk van de vervuiling op je autolak zoveel mogelijk marring probeert te voorkomen. Anderzijds is het werken zonder iron remover ook geen probleem en na het clayen polijst je met alle gemak de marring eruit.

Regelmatig met een zachte claybar kleien haalt meer weg dan een iron remover . Zachte clay gebruiken minimaliseert ook marring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 03-07 00:44
Klopt, uiteraard haal je met een iron remover lang niet alles weg. Er is ook nog teer, hars en andere boomsappen etc. Maar met kleien haal je ook niet alles weg. Bijv. bepaalde hars uit naaldbomen, als je daar overheen gaat kleien krijg je al heel snel doffe vlekken van de marring op je lak. Dat gaat veel beter weg met een specifieke harsverwijderaar. Kwestie van een passend en zo weinig agressief mogelijk product voor elk probleem. Er zijn veel mensen die gaan kleien zonder dat ze weten wat ze doen en zonder dat er vervolgens gepolijst wordt. Daar wordt je auto echt niet mooier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Het is al gezegd maar een extra waarschuwing kan geen kwaad: geen Dasty gebruiken op een auto waar dan ook! Indien je dit toch gebruikt kun je je verwachten aan een ontgoocheling.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

PauseBreak schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Juist zodat je niet met een extreem zuur middel op je lak moet zitten poetsen.
In dit geval (monello non-ferro) is het een ph neutraal middel. Je kan dit veilig op lak gebruiken.
En liever haal ik "contactloos" zoveel mogelijk troep van de lak af voordat ik er met klei of washandschoen overheen ga.

Maar, dit doe ik dus niet bij elke wasbeurt. In dit geval was het een auto die alle stappen kreeg, dus ook kleien, polijsten, wax, trims, velgen, banden, ruiten gepolijst.... you name it.

Was best opgeknapt daarna:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmSTA5z1MrjhNMwej_4XLKWFCuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08cnFSjUHY4sWfgUdjhLaBcE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 12-01-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

_Brad_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:42:
Het is al gezegd maar een extra waarschuwing kan geen kwaad: geen Dasty gebruiken op een auto waar dan ook! Indien je dit toch gebruikt kun je je verwachten aan een ontgoocheling.
Dasty kan je er prima bij hebben. Het ligt er maar net aan voor welk doeleinde je het gebruikt. Niet zo paniekerig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juduka
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-12-2024
Hallo people.

Ik heb een wat specifieke vraag. En hoop hier wellicht een antwoord te vinden.
Ik doe al enige tijd wat met auto’s detail en en polijsten. Nu heb ik vorig jaar een weber master touch premium gekregen en leek het me wel een tof idee om deze van een coating te voorzien.
Hebben jullie suggesties?
Ik heb staan. Sonax polymer net shield
De welbekende h9 van Ali
En carpro wheel coating.

Hebben jullie enig idee of dit kan? Enig het überhaupt werkt. Ik doe vaak slow cooking dus een temp van ongeveer 120-170 graden. Af en toe dicht schroeien maar dit doe ik voornamelijk in het midden van de ketel dus blijft de buitenkant vrij van exstreme warmte.

Hoor het graag.

Juduka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51

Kraz

Saving the world

juduka schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:50:
Hallo people.

Ik heb een wat specifieke vraag. En hoop hier wellicht een antwoord te vinden.
Ik doe al enige tijd wat met auto’s detail en en polijsten. Nu heb ik vorig jaar een weber master touch premium gekregen en leek het me wel een tof idee om deze van een coating te voorzien.
Hebben jullie suggesties?
Ik heb staan. Sonax polymer net shield
De welbekende h9 van Ali
En carpro wheel coating.

Hebben jullie enig idee of dit kan? Enig het überhaupt werkt. Ik doe vaak slow cooking dus een temp van ongeveer 120-170 graden. Af en toe dicht schroeien maar dit doe ik voornamelijk in het midden van de ketel dus blijft de buitenkant vrij van exstreme warmte.

Hoor het graag.

Juduka
Naast het bekende "omdat het kan" antwoord.

Waarom!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
More Shine = Better Burgers

Denk omdat het makkelijker schoon te houden is?
Maar ben ook benieuwd, is nog niet in mezelf opgekomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Card Nox op 19-01-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juduka
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-12-2024
Gaat me vooral om het makkelijk schoon maken.
En natuurlijk die diepe glas. Is puur voor de buitenkant. Dus komt niet in contact met het eten.
😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Dasty kan je er prima bij hebben. Het ligt er maar net aan voor welk doeleinde je het gebruikt. Niet zo paniekerig doen.
Inderdaad. Ik gebruik het voor de motorvelgen waar kettingvet op zit. Even inspuiten, afspoelen en een doek erover. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Zal vast al eens aan bod zijn gekomen, maar ik kan het niet terugvinden.
Wil een polijststartersetje kopen met een DAP. Welbekende Polishing Power Evo. Claybar, shampoos, microfiber handdoeken etc heb ik al.

Maar ik word er niet wijs uit welk merk polijstmiddel dan de beste keuze is. Je kunt uit 4-5 merken polijstmiddel/pads kiezen maar zit daar echt wezenlijk verschil tussen? Of maakt het niets uit? Qua prijs zit er al niet zo veel verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12

woutur

Klauwtjes uit!

juduka schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:55:
Gaat me vooral om het makkelijk schoon maken.
En natuurlijk die diepe glas. Is puur voor de buitenkant. Dus komt niet in contact met het eten.
😌
Lijkt me alleen een goed idee als je de Weber niet gebruikt. Wat er ook achterblijft na je poetsbeurt gaat tot 175+ graden opgewarmd worden. Nu heb ik al menig aanwijzing gegeven in het 'Koken - de juiste pan kiezen' topic over het inbranden van ijzeren koekenpannen. Het resultaat is altijd mooi zwart. Maar erg dof :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Blijft een mooi verschijnsel die beading B) <3 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/govJK6a8nxpN7No22IclGpJbanY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2CVy6kwE8JbMFlfcmgCsy23.jpg?f=fotoalbum_large

Hoort trouwens bij deze auto ;) ... afgelopen zomer ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL2nVwH_pYmkme_XzR92B2OMX2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPOtkCBxBtmdPsKeFc9KpESr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door renzo4000 op 24-01-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-07 17:13
Wat is het nut van beating en sheeting of hoe het ook noemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Het nut van beading/sheeting is er niet zozeer. Het is een bijeffect dat je krijgt als je auto goed in de bescherming staat. Hoe meer sheeting, hoe meer/eerder het water en het vuil van je auto afloopt. Beading ontstaat door de verandering van de oppervlakte spanning en drukt het water weg (en het vuil, dat zie je dan vaak ook "opgesloten" zitten in de druppels).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dirk33 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:06:
Zal vast al eens aan bod zijn gekomen, maar ik kan het niet terugvinden.
Wil een polijststartersetje kopen met een DAP. Welbekende Polishing Power Evo. Claybar, shampoos, microfiber handdoeken etc heb ik al.

Maar ik word er niet wijs uit welk merk polijstmiddel dan de beste keuze is. Je kunt uit 4-5 merken polijstmiddel/pads kiezen maar zit daar echt wezenlijk verschil tussen? Of maakt het niets uit? Qua prijs zit er al niet zo veel verschil tussen.
Als er een set is met Scholl Concept polijstmiddelen zou ik die boven een Monello set verkiezen. Het werkt en verwerkt beter met een iets beter resultaat maar dit laatste is ook weer afhankelijk van de gekozen pad en hoe je polijst. Voor een beginnend iemand s het lastig het verschil te zien maar die is er degelijk.

Crosspost vanuit het Show je auto - deel 166 - Wintertopic!

Vandaag maar eens tijd voor mijzelf genomen de auto gepolijst. Had via AE een setje pads gekocht en die vallen mij niets tegen. Zeer degelijk en de Velcro is top. Lichte cutting pad met Medium Cut Polish 2500 van Menzerna. Voor nu is dat even prima en van het voorjaar pak ik hem nog eens een keer. Afgewerkt met Fusso coating en Mothers detailersspray om de Fusso restanten weg te krijgen. En het verdere voor- en nawerk.

Volgende week eens de binnenkant doen. Ledercreme komt dan ook binnen en dan is dat ook weer netjes. Uitlijnen gebeurt dan ook en daar ben ik dan wel blij mee. Staat iets uit het lood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSC1FCCDxyHW2VimgYh6eMTFfyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0mwnCixeE0LZZ9LBSfBeyyf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSzw5FN1Y2Kvgf6DSyUIWmCOMoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hByVqANfpZ6vk36hS5r6X58Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 24-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 03-07 11:52
Vraagje, ik wil ook wat betere spulletjes gaan aanschaffen. Heb voor mijzelf een lijstje gemaakt met producten (die hopelijk) het wassen ook wat makkelijker maken. Heb voor mijzelf dit als start lijstje gemaakt. Is dit iets? Iemand nog toevoegingen of aanmerkingen. Vind € 150,00 voor een beetje vloeistof toch eigenlijk wel veel geld.

APC
Non ferro
Collinite Liquid Insulator
Gyeon Q2 tire
303 Aerospace Protectant
Kenotek Insectenspray
Tar remover
Spray wax

Ik heb nog foam shampoo

Ik heb zo'n oldschool poetsmachine. Zouden jullie deze nog gebruiken bijvoorbeeld icm de Collinite? `
Afbeeldingslocatie: https://www.halfords.nl/media/catalog/product/cache/1/image/565x/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/4/5/4552a.png

Kleien begin ik nog niet aan. Ik heb niet de mogelijkheid om te polijsten namelijk. Dus dat is een vervolg stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ik vind dit een mooie starterslijst. Ik begrijp dat je nog niet wil kleien omdat eventuele marring niet weggepolijst kan worden. Ik zou de poetsmachine niet gebruiken. De Collinite is ideaal om handmatig aan te brengen met een applicator. Heb je al een washmitt, droogdoek en microfiber doeken?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Thanks, ja doeken en dergelijke heb ik allemaal al.

Inderdaad wil ik nog niet kleien omdat ik de marring niet weg kan krijgen (moest ik wel ff googlen).

Heb nu wit parelmoer lak. Wit zie je toch minder glanzen dan bijvoorbeeld een donkere kleur. Iemand nog tips? Of hoort dat gewoon bij de kleur.

DAP komt dan wellicht als vervolg stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@JaMaaT Ik zou wat @_Brad_ zegt niet die bovenstaande machine gebruiken voor het aanbrengen of uit-buffen, daar ga je meer kwaad mee doen dan iets goeds ;)

Wat betreft collinite kan je het beste gewoon lekker met het handje doen met een applicatorpad van microfiber (althans dat vind ik prettig werken).

Houd er rekening mee dat je van collinite (ook andere sealants en waxen trouwens) echt maar heel weinig op je padje hoeft te doen. Als je denkt dat je te weinig hebt aangebracht is het waarschijnlijk nog steeds te veel als je snapt wat ik bedoel :P.

Werk telkens per paneel vooruit, dan kan je waarschijnlijk de andere alweer uit-buffen met een goede schone microfiberdoek. Je kan dit testen door even de "swipe-test" te doen met een schone vinger (als je de residu in één keer kan wegvegen kan je gaan uit-buffen). Als je te lang wacht wordt het uit-buffen steeds lastiger, en ga je de volgende dag spierpijn krijgen ;)

Waar ga je dit doen? Ergens binnen waar de temperatuur een beetje acceptabel is? Want nu is het behoorlijk koud (en vochtig) is dan aanbrengen niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
renzo4000 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:47:
@JaMaaT Ik zou wat @_Brad_ zegt niet die bovenstaande machine gebruiken voor het aanbrengen of uit-buffen, daar ga je meer kwaad mee doen dan iets goeds ;)

Wat betreft collinite kan je het beste gewoon lekker met het handje doen met een applicatorpad van microfiber (althans dat vind ik prettig werken).

Houd er rekening mee dat je van collinite (ook andere sealants en waxen trouwens) echt maar heel weinig op je padje hoeft te doen. Als je denkt dat je te weinig hebt aangebracht is het waarschijnlijk nog steeds te veel als je snapt wat ik bedoel :P.

Werk telkens per paneel vooruit, dan kan je waarschijnlijk de andere alweer uit-buffen met een goede schone microfiberdoek. Je kan dit testen door even de "swipe-test" te doen met een schone vinger (als je de residu in één keer kan wegvegen kan je gaan uit-buffen). Als je te lang wacht wordt het uit-buffen steeds lastiger, en ga je de volgende dag spierpijn krijgen ;)

Waar ga je dit doen? Ergens binnen waar de temperatuur een beetje acceptabel is? Want nu is het behoorlijk koud (en vochtig) is dan aanbrengen niet zo handig.
Nee, ga het niet direct doen. Kan niet binnen helaas, wel onder de carport gelukkig.

Ga zelf ook liever buiten werken als de temperatuur wat beter is. Bedankt voor de tip. Las bij de reviews op carclean ook dat mensen het sprayen op een pad en dan aanbrengen. Denk dat ik dat ook ga doen qua dosering. Ook stond er nog een tip bij het flesje eerst in warm water te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ja klopt, Collinite eerst verwarmen in warm water, moet goed vloeibaar zijn (temp min +/- 20 graden). Er zit geen sprayer bij, je doet enkel druppels op je pad en smeren maar. Je kunt niet veel mis doen, maar hou rekening met de temperatuur én de vochtigheid in de lucht. Deze zorgen voor een langer droogtijd of juist niet. Maar zoals gezegd; collinite 845 is fool proof. Dan die Sonax detailer er over heen en blinken zal ie. Op een witte auto is dat altijd iets minder te zien dan een donkergekleurde wagen, niets aan te doen.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Iemand ervaring met zo'n DAP:

https://www.amazon.de/-/n...awdb_imm_t1_4AWdGbASSXGAJ

€ 100,00

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51Y-HS8vAWL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Dat is geen DAP, maar een rotary. Ik dacht dat je een DAP zocht. Als beginner is een DAP veiliger.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Die zocht ik ook inderdaad. Weer wat geleerd :)

Zoiets dan? Ga het alleen voor onze eigen 2 auto's gebruiken. Dus een super de luxe apparaat hoeft niet.

https://www.amazon.nl/SPT...ta&qid=1611596236&sr=8-7#

€ 80,00

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51FlBf6q5%2BL._AC_SY400_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ergens terug in dit draadje is deze machine of een soortgelijke al eens besproken geweest. Als ik me goed herinner was men positief over de aanbieding.
Als je toch een machine zoekt zou ik de wagen wel kleien en dus klei aankopen samen met glijmiddel. Soms raadt met water met zeep aan doch persoonlijk ben ik daar niet voor.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.1abf3c00SGSyhP&mp=1

En deze machine dan?
Volgens mij identiek aan wat er overal verkocht word, maar dan goedkoper en vers van de bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
_Brad_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:16:
Ergens terug in dit draadje is deze machine of een soortgelijke al eens besproken geweest. Als ik me goed herinner was men positief over de aanbieding.
Card Nox in "Het grote auto detailing topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik weet dat de DAP500 en DAP900 setjes ook erg geliefd zijn onder de users van Carclean. Misschien daar eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:29

BoltYes

This is the Way

Met een machine zoals hierboven kan je prima wax verspreiden, maar voor enige correctie en polijsten heb je toch wel wat vermogen nodig. Dat is ook direct het verschil tussen de DAP500 en 900. De 900 heeft meer vermogen en dus snel resultaat.

Beide machines zijn overigens uitermate geschikt voor beginners omdat je niet zoveel fout kan doen met zo'n apparaat, in tegenstelling tot een rotary..

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben voornemens deze aan te schaffen:
https://www.amazon.de/dp/...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Maar welk polijst middel kunnen jullie mij adviseren?
De lak zit vol met van die fijne poetscirkels (swirls) waar ik uiteraard maar al te graag vanaf wil.
Het betreft een Audi Unilak, Vegas Yellow

[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 27-01-2021 15:07 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Dit is een rotary, ben je zeker dat je die wilt?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geef een paar tientjes meer uit en haal een dap500 starterskit. Heb je meteen de benodigdheden erbij om te starten en ideaal voor beginners. Ook zijn er veel tutorials te vinden icm deze machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

_Brad_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:48:
Dit is een rotary, ben je zeker dat je die wilt?
oh wow, blij dat je oplet. NEE!
Ik ga weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Mad-Matt schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:13:
[...]

oh wow, blij dat je oplet. NEE!
Ik ga weer verder zoeken.
Ik zit in hetzelfde schuitje, zie paar post naar boven :)
Deze had ik gevonden: JaMaaT in "Het grote auto detailing topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JaMaaT schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, zie paar post naar boven :)
Deze had ik gevonden: JaMaaT in "Het grote auto detailing topic"
Ik ga die inderdaad ook maar bestellen.
Een Dap500 is "maar een paar tientjes meer" wat klopt, maar die paar tientjes is wel bijna het dubbele. Na deze kan ik altijd nog upgraden als het nodig is.

De auto in kwestie is 4 jaar oud en staat nog goed in de lak, dus zwaar werk hoeft er niet meer verricht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Mad-Matt schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Ik ga die inderdaad ook maar bestellen.
Een Dap500 is "maar een paar tientjes meer" wat klopt, maar die paar tientjes is wel bijna het dubbele. Na deze kan ik altijd nog upgraden als het nodig is.

De auto in kwestie is 4 jaar oud en staat nog goed in de lak, dus zwaar werk hoeft er niet meer verricht te worden.
Zo zit ik inderdaad ook in de "strijd". Ga 'm alleen gebruiken voor onze eigen auto's.

Dus hoevaak ga je deze daadwerkelijk na aanschaf gebruiken (er vanuit gaande dat je de auto vervolgens altijd netjes met de hand wast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Mad-Matt het verschil zit hem ook voor een deel in de bijgeleverde materialen (indien een set gekozen wordt). Bij CC heb je bijv. Monello Raffini Starterskit erbij voor 169EUR. Dit zijn in de basis betere dan de no-name pads bij het amazon setje (zitten daar überhaupt polijstmiddelen bij, volgens mij niet... ben je ook zo weer 30/40 euro verder).

Daarnaast zegt de leeftijd van de auto eigenlijk helemaal niks. Een auto van 12 jaar kan in betere toestand zij qua lak dan jouw vier jaar oude auto. Als jij hem bijv. al een of twee keer door de kraswasstraat hebt gehaald zal de lak hoogstwaarschijnlijk vol swirls zitten. Tevens zit er een groot verschil in de lakken. De VAG/BMW/Mercedes van deze wereld hebben veelal een harde lak en de Koreaanse zachte lakken. Dit bepaalt ook hoe je aanpak zal zijn en of je polijstmachine krachtig genoeg zal zijn.

Wil je dan maximaal resultaat dan zal je daar ook het juiste materiaal voor moeten gebruiken.

Tussen de regels door lees ik dat je nog relatief nieuw bent met detailen? Misschien een idee om wat tutorials te bekijken op het CC forum (of elders)? Ik denk dat je daar heel veel voordeel uit kan halen. Ik ben sowieso erg benieuwd hoe de machine van Amazon gaat bevallen.

edit: zit mijn eigen bericht nog eens te lezen; ik wil echt niet de wijsneus uithangen want ik heb ook echt niet alle kennis maar wil jullie vooral behoeden voor teleurstellingen. Eerlijk gezegd ken ik die machine van Amazon niet dus wellicht is dat helemaal (y) . Alleen als ik zie dat er in dat setje een "spons" en "raamtrekker" zit dan snap ik dat je meteen moet gaan polijsten :D. Maar zoals gezegd, je zal nog meer materiaal moeten hebben om je lak goed aan te pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door renzo4000 op 28-01-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lastig allemaal. Wil niet de hoofdprijs betalen voor iets wat ik maar enkele keren gebruik. Aan de andere kant wil ik niet de lak verzieken van een 25k dure audi.
Denk maar voor de Dap500 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Audi = in de regel harde lak :) ... Kijk ook eens op het CC forum. Daar heb je echt mooie voorbeelden hoe dit het beste aan te pakken. Kijk bijvoorbeeld eens op: https://forum.carclean.co...rials-reviews-en-tests.34

Kijk ook eens op het forum of jouw audi wellicht een te harde lak heeft voor een DAPv500, misschien dat een DAPv900 dan de betere keuze is. Je zou ook kunnen overwegen om een 2e hands apparaat aan te schaffen. Ik zie dat er op het CC forum ook eea wordt aangeboden. In de regel allemaal users die netjes met hun materiaal omgaan en betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mad-Matt schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:57:
Lastig allemaal. Wil niet de hoofdprijs betalen voor iets wat ik maar enkele keren gebruik. Aan de andere kant wil ik niet de lak verzieken van een 25k dure audi.
Denk maar voor de Dap500 gaan.
Het is hier geen V&A, dus ik hou het maar kort. Mocht je interesse hebben. Ik heb nog een PAW900 waar ik niks meer mee doe die voor een zacht prijsje weg mag. staat in principe nergens te koop nog (ligt ook niet in de weg ofzo)

Of het voor jouw toepassing geschikt is moet je zelf even kijken, het is een 21mm exentrische machine. Ik zat te denken aan 5 tientjes ofzo zonder polijstmiddelen (wel met tas enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43

Wok

Dakloos...

@Denko Die PAW900 lijkt me meer een machine als tussenstap tussen een DAP en een rotary (heb hem zelf namelijk ook ;) ). Eerder dus bedoeld voor 'grote stappen, snel thuis' en/of de zwaardere correcties, imo. Voor een (absolute) beginner denk ik niet de meest ideale machine om mee te starten...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Iemand wellicht ervaring / mening over deze

€ 60,95 met 1 polijstschijf. Dan koop ik zelf wel betere bij. Een losse 125mm backplate kost bij Amazon € 12,95.

Lijkt me een mooie machine, goed toerental, soft start maar ook een fijne aan en uit knop.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61MnGOz5E%2BL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JaMaaT schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:29:
Iemand wellicht ervaring / mening over deze

€ 60,95 met 1 polijstschijf. Dan koop ik zelf wel betere bij. Een losse 125mm backplate kost bij Amazon € 12,95.

Lijkt me een mooie machine, goed toerental, soft start maar ook een fijne aan en uit knop.

[Afbeelding]
Heb ik ook gezien ja, kan er weinig over terug vinden, de soft start vind ik ook wel prettig.

https://gereedschapreview.nl/polijstmachine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Is NL bedrijf, toevallig op het adres van FERM gevestigd in Zwolle (voor mij om de hoek).

Nu is FERM geen topspul, maar waar ik het voor gebruik prima. Denk dat ik deze ga bestellen.
Pagina: 1 ... 90 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]