Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 10 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 19:46

FFF

Arfman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:49:
Een goede filler is Autoglym SRP (Super Resin Polish). Zwarte auto zei je? Dan eerst SRP, dan Black Hole en dan Natty's Paste Wax Blue, de laatste 2 zijn producten speciaal voor zwarte auto's. Ziet hij er weer fantastisch uit.
Bedankt voor de suggestie.

Om eerlijk te zijn kwam bovenstaande vraag ook direct in me op toen ik de producten op ging zoeken.
Wellicht kan jij, of iemand anders hier iets over zeggen?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Het is wat dubbelop inderdaad, maar ik heb het aangeraden om 2 redenen: SRP is de allerbeste filler die er te krijgen is volgens velen en Black Hole is dan weer het product wat de zwarte lakken enorm laat glanzen. Dus ja, het is wat dubbelop, maar we doen het niet voor minder dan het beste, toch? ;)

Wacht maar af, over een jaartje heb jij ook een DAP500/900, pads, polijstmiddelen, waxen, sealants, foamguns en een extractor, net zoals ik 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

waarom 2 producten kopen als je misschien met 1 al het gewenste resultaat haalt. als je bij poorobys wilt blijven zou ik eerst gewoon black hole kopen en kijken hoe het resultaat daarmee is. daarna kan je altijd nog andere erbij aanschaffen.

No signature required.

• Arfman

Arfman

Drome!

M3rcury schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:53:
waarom 2 producten kopen als je misschien met 1 al het gewenste resultaat haalt. als je bij poorobys wilt blijven zou ik eerst gewoon black hole kopen en kijken hoe het resultaat daarmee is. daarna kan je altijd nog andere erbij aanschaffen.
Zegt iemand die een winkel in die spullen heeft :F

:P

Nouja, Black Hole + NPWB levert ook hele goede resultaten op. Uiteindelijk wil je die swirls toch wegpolijsten, let maar op. Heb al 2 collega's aangestoken. Quote: "Bedankt he, nu ga ik erop letten :( " :D (voormalig Turtle Wax gebruiker)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Arfman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:40:
[...]

Zegt iemand die een winkel in die spullen heeft :F

Nouja, Black Hole + NPWB levert ook hele goede resultaten op. Uiteindelijk wil je die swirls toch wegpolijsten, let maar op. Heb al 2 collega's aangestoken. Quote: "Bedankt he, nu ga ik erop letten :( " :D (voormalig Turtle Wax gebruiker)
Dat ik een winkel heb, heeft toch niks met mijn mening te maken ;)

[ Voor 45% gewijzigd door M3rcury op 02-09-2010 22:18 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

M3rcury schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:57:
[...]

Dat ik een winkel heb, heeft toch niks met mijn mening te maken ;)
Natuurlijk wel, het is jouw taak om zoveel mogelijk spul te verkopen om zo je winst te maximaliseren!!11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Arfman schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:06:
[...]

Natuurlijk wel, het is jouw taak om zoveel mogelijk spul te verkopen om zo je winst te maximaliseren!!11!
En om tevreden klanten te hebben zodat ze terug komen ;)
Liever nu 1 flesje verkopen en over een paar maanden nog een paar, dan nu 2 en daarna niet meer omdat diegene niet tevreden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Simpele vraag:
Ik heb mijn kofferklep overgespoten, helaas is er stof in de lak gekomen tijdens het spuiten. Op sommige plekken best veel ook :'(
Net even bezig geweest met k1000 en k2000 schuurpapier. Op zich krijg ik het er dan best goed uit, dat je het op een afstandje echt niet meer ziet. En de lak zelf wordt natuurlijk ook nog gladder.
Maar hoe krijg ik de schuurkrasjes weg? Is monello Inizo daarvoor geschikt? Ik heb hier wel Mezzo, daarmee krijg ik wel weer glans na het schuren, maar de krasjes zijn niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik denk dat je wat grof geeindigd bent qua schuurpapier. Nog even met 2500 en indien nodig 3000 napolijsten en dan met inizio eroverheen moet kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door B-Buster op 04-09-2010 12:19 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Met hem ^^

Alleen met de hand is het erg moeilijk (de laatste paar stapjes)

[ Voor 70% gewijzigd door M3rcury op 04-09-2010 12:26 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, zou ook kunnen dat ik iets teveel heb geschuurd met 1000 en wat te weinig met 2000. k1000 heb ik eigenlijk alleen nodig om de stofjes er uit te schuren. Maargoed, was een klein testgedeelte. haal ik effe 2500+3000 en inizio, dan ga ik het daarmee proberen :) Zal inderdaad wel hoop tijd kosten, maarjah, minder tijd en geld dan kaalschuren en opnieuw (laten) spuiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vandaag mijn Yaris maar eens verwend. Hij wordt natuurlijk regelmatig gewassen en in de was gezet, maar voor JAF morgen moet 'ie er extra netjes uitzien. Donderdag dus een spoedbestelling bij Wax-On gedaan en vandaag aan de slag gegaan.

Eerst heb ik 'm gewassen (2 emmers) met Meguiars NXT shampoo met een Mothers washmitt, daarna natuurlijk afgezeemd (bij gebrek aan een towel) en 'm een uurtje laten drogen terwijl ik de velgen goed heb schoongemaakt met velgenreiniger van Carclean. Vervolgens heb ik de motorkap en het dak gekleid met een Mothers kleipakketje, de eerste keer dat ik dat deed. :) Ik heb er, ondanks dat dit een goedkoop beginnerspakketje is, een resultaat mee behaald wat me zeker wel bevalt. Helaas waren wespen nogal verzot op die vloeistof die erbij zit en da's nogal vervelend omdat ik allergisch voor die beesten ben. Na het dak & de motorkap ben ik dus gestopt met kleien. Daarna heb ik 'm nog een keer gewassen en daarna 2x in de was gezet met Meguiars NXT was. Per paneel 10 minuten laten drogen voor het uitwrijven en tussen beide waslagen een kwartiertje extra tijd genomen om het goed in te laten trekken. Hij glimt nu weer netjes. :)

Wat foto's. :)

M'n bestelling, spoedspoedspoedhaasthaast maar toch op tijd aangekomen. Inclusief een zakje dropjes en een stapeltje visitekaartjes om morgen op m'n auto te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jNJPksPyw2fVyrA4sV3qNDzo/thumb.jpg

Een mooi plekje op de deur die ik gebruikt heb als voorbeeld voor resultaat van het kleien. Je ziet een eindje boven de stootstrip een paar donkere vlekjes en streepjes. Die zitten er al sinds vorig jaar op en krijg ik met wassen niet weg. Het is ook niet voelbaar als je eroverheen wrijft en zat dus echt diep erin.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ka1AxhYHUdjH2HI9G2aCelQS/thumb.jpg

Beetje sproeien, beetje wrijven met de klei en voila:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DCxzg0rpnV1eT7KHFDrdRgBV/thumb.jpg

Na het kleien dus gewassen en 2x in de was gezet, mijn dak reflecteert prima nu:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7iu9ACeYkItCJ6Dsd5wLD7hH/thumb.jpg

Het gebruikte assortiment:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tI9aKiQZTxkgCLjAHqAfBjk5/thumb.jpg

Inclusief Wax-On promotie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GtwYUQxr6VtvkmldL38swyxp/thumb.jpg

Binnenkort wil ik mijn deuren toch ook nog even onder handen nemen met klei. Hopelijk krijg ik dan veel van de kleine teervlekjes daar ook nog uit. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Bij de opslag van mijn banden heeft de bandenboer er met witte koeieletters LA (linksachter) e.d. opgezet. Dit krijg ik er met geen mogelijk meer vanaf. Tips?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Flink met een borstel schrobber? Het lijkt me sterk dat het er niet af kan komen :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:00

CeesKees

I rest my Kees

Ja, APC en een borstel. Moet je het er zo afhebben. Wat heb jij al gedaan dan?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AtleX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:45:
Vandaag mijn Yaris maar eens verwend. Hij wordt natuurlijk regelmatig gewassen en in de was gezet, maar voor JAF morgen moet 'ie er extra netjes uitzien.
heb je nog zien rijden, in het befaamde tunneltje :P

ik heb een vraag mbt. witte lak. (de candywhite van Seat, non metallic)
ik gebruik momenteel de tech wax 2.0 paste, en dat bevalt op zich prima.
echter vraag ik me af of er iets specifiek is voor witte unilakken.
ik mis namelijk de diepe glans die ik wel kreeg op m'n 323F, overigens niet helemaal te vergelijken, want dat was een mica lak.

kan iemand me hierin verder de weg wijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
Poorboy's White Diamond? Dat is een glaze, daar moet alsnog een waxlaagje overheen.

Anders misschien de Dodo Juice Diamond White Wax? Die stond ineens tussen mijn zoekresultaten toen ik die PB's White Diamond opzocht bij CarClean. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

shameete schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:39:
[...]

heb je nog zien rijden, in het befaamde tunneltje :P
Het tunneltje op het circuit waar zoveel crew stond vanwege het burnen en revven vorig jarig of de viaducten net buiten het circuit op de toegangsweg? Op zich vond ik het wel jammer dat het tunneltje zo uitgebreid in de gaten gehouden werd, het burnen van vorig jaar ging ook wel te ver maar leuk uitlaatgeluid kan ik wel waarderen.

[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 06-09-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
AtleX schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:47:
[...]

Het tunneltje op het circuit waar zoveel crew stond vanwege het burnen en revven vorig jarig of de viaducten net buiten het circuit op de toegangsweg?
die op het circuit ;)
ik liep net naar m'n auto toe die op de parkeerplaats stond.
die net buiten het circuit ben ik niet onderdoor geweest, de verkeersregelaar stuurde iedereen rechtsaf.

op de heenweg zag ik inderdaad wel wat crew staan, maar op de terugweg stond er niemand en vlak achter jou klapte er bijna een 350Z achterop een skyline.. ging maar nét goed, de dwaezen :F
Xander schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:43:
Poorboy's White Diamond? Dat is een glaze, daar moet alsnog een waxlaagje overheen.

Anders misschien de Dodo Juice Diamond White Wax? Die stond ineens tussen mijn zoekresultaten toen ik die PB's White Diamond opzocht bij CarClean. :P
die wax lijkt me wel iets, zag dat daar ook 30ml verpakkingen van zijn, ideaal om het uit te proberen. :)
daarmee komt de tech wax helemaal te vervallen he, dus alleen wassen--> drogen--> kleien--> paint cleaner, toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Shanquish op 06-09-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

shameete schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:52:
die net buiten het circuit ben ik niet onderdoor geweest, de verkeersregelaar stuurde iedereen rechtsaf.
Ja, de helft van onze club moest rechtsaf en de helft linksaf. 8)7 Nouja, wij rechtsaf en direct via de berm weer gedraaid. Probleem opgelost. :P
op de heenweg zag ik inderdaad wel wat crew staan, maar op de terugweg stond er niemand en vlak achter jou klapte er bijna een 350Z achterop een skyline.. ging maar nét goed, de dwaezen :F
Die zwarte R32 GT-R zeker? Die hoorde bij ons en die klaagde al over die idioot in die 350Z die niemand ervoor wilde laten terwijl er eerder prima geritst werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
AtleX schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:58:
[...]

Ja, de helft van onze club moest rechtsaf en de helft linksaf. 8)7 Nouja, wij rechtsaf en direct via de berm weer gedraaid. Probleem opgelost. :P

[...]

Die zwarte R32 GT-R zeker? Die hoorde bij ons en die klaagde al over die idioot in die 350Z die niemand ervoor wilde laten terwijl er eerder prima geritst werd.
volgens mij wel ja.
daarachter moest er ook weer iemand in de ankers, die was helemaal niet blij want die remde precies op het moment dat je weer naar boven ging en beschadigde daarmee z'n voorbumper.
het ritsen ging bij overigens prima, werdt er meteen voorgelaten door iemand met een zwarte del sol.
vond de hele aftocht opzich goed gaan, omdat ik rechtsaf werdt gestuurd moest ik het halve dorp door, maar ach..
was toch maar als bezoeker gegaan en niet in clubverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zijn er hier ook (goede-) detaillers uit noord-brabant die tegen vergoeding mijn s60 onder handen willen nemen? Ik krijg mijn volvo s60 met geen mogelijkheid swirls vrij. inizio forte op geel - > nauwelijks tot geen effect. alleen foamed wool en/of rotary kunnen mij nog helpen ben ik bang... en met beide geen ervaring / lakdiktemeter:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ThatsHollywood schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:53:
Zijn er hier ook (goede-) detaillers uit noord-brabant die tegen vergoeding mijn s60 onder handen willen nemen? Ik krijg mijn volvo s60 met geen mogelijkheid swirls vrij. inizio forte op geel - > nauwelijks tot geen effect. alleen foamed wool en/of rotary kunnen mij nog helpen ben ik bang... en met beide geen ervaring / lakdiktemeter:'(
Je weet zeker dat de swirls die je nu ziet dezelfde swirls zijn waar je mee begon? :X Inizio Forza op een gele pad is erg grof en veroorzaakt waarschijnlijk ook swirls. Dat zul je moeten nabewerken met een fijnere combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Xander schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:03:
[...]

Je weet zeker dat de swirls die je nu ziet dezelfde swirls zijn waar je mee begon? :X Inizio Forza op een gele pad is erg grof en veroorzaakt waarschijnlijk ook swirls. Dat zul je moeten nabewerken met een fijnere combinatie.
100%. ben begonnen met mezzo op wit. heb uiteraard ook nabewerkt (inizio - geel) met wit en mezzo en wit finale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13
Ik heb afgelopen weekend mijn auto voor het eerst handmatig gewassen en in de ws gezet >:) en kom er achter dat ik toch niet geduldig genoeg ben voor detailing. Dat en de hoe aanschafprijs van de producten heeft me er toe doen besluiten om het uit te besteden. Maar ik kan geen goede bedrijven vinden in regio Breda waar je je auto goed kan laten detailen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 01:59
AtleX schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:45:

Binnenkort wil ik mijn deuren toch ook nog even onder handen nemen met klei. Hopelijk krijg ik dan veel van de kleine teervlekjes daar ook nog uit. :)
Teerspetters gaan er met klei vrijwel niet af (althans de kleien waar ik ervaring mee heb, geen id wat voor merk/type het is, bijna alles gaat er mee af maar geen teerspetters). Kun je beste Thinner voor gebruiken, dan is het seconden werk, en het beschadigd de lak echt niet. Daarna uiteraard wel opnieuw in de poets zetten maar neem aan dat dat toch wel onderdeel van je stappenplan was :P
ThatsHollywood schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:26:
[...]

100%. ben begonnen met mezzo op wit. heb uiteraard ook nabewerkt (inizio - geel) met wit en mezzo en wit finale
Geel en wit zijn nog redelijk grove pads, je moet met een zwarte pad eindigen

[ Voor 52% gewijzigd door Knightwolf op 06-09-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

shameete schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:52:
[...]

die wax lijkt me wel iets, zag dat daar ook 30ml verpakkingen van zijn, ideaal om het uit te proberen. :)
daarmee komt de tech wax helemaal te vervallen he, dus alleen wassen--> drogen--> kleien--> paint cleaner, toch?
Persoonlijk vind ik het een ideale wax. Heb ook de panelpotjes gekocht voor testdoeleinden, maar ik heb er dadelijk al bijna 2 maanden echt plezier van. De auto blijft geweldig glimmen na even snel afspoelen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
c0ne schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:21:
[...]

Persoonlijk vind ik het een ideale wax. Heb ook de panelpotjes gekocht voor testdoeleinden, maar ik heb er dadelijk al bijna 2 maanden echt plezier van. De auto blijft geweldig glimmen na even snel afspoelen.
ah oke.
het is geen kleurwax toch neem ik aan? heb ooit eens de fout gemaakt om color wax van Turtle te kopen, wat een bende. :X
over een paar weken heb ik een Passat B6 voor de deur staan, en voordat ik ermee op vakantie ga wil ik die eens onder handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

shameete schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:54:
[...]

ah oke.
het is geen kleurwax toch neem ik aan? heb ooit eens de fout gemaakt om color wax van Turtle te kopen, wat een bende. :X
over een paar weken heb ik een Passat B6 voor de deur staan, en voordat ik ermee op vakantie ga wil ik die eens onder handen nemen.
Het is geen kleurwax, wel een wax voor lichte kleuren. Dodo heeft voor de meeste kleuren een aparte wax. Ik heb de Diamond white (harde wax) en de White Fantastic (zachte wax) samen gebruikt, dat werkt ideaal op een zilveren wagen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
shameete schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:54:
[...]

ah oke.
Heb ik ook, zwarte Turtle colorwax voor de T/A... 'bende' kan ik het niet noemen, maar de meerwaarde van het zwarte pigment heb ik nog niet mogen ontdekken vergeleken een kleurneutrale Turtle wax. Was gewoon om te proberen (zoveel kostte zo'n fles ook weer niet) en gebruik het gewoon tot het op is en dan over op het 3-stappen spul van Mothers dat ik tijdje terug besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:23:
[...]

Heb ik ook, zwarte Turtle colorwax voor de T/A... 'bende' kan ik het niet noemen, maar de meerwaarde van het zwarte pigment heb ik nog niet mogen ontdekken vergeleken een kleurneutrale Turtle wax. Was gewoon om te proberen (zoveel kostte zo'n fles ook weer niet) en gebruik het gewoon tot het op is en dan over op het 3-stappen spul van Mothers dat ik tijdje terug besteld had.
ik had de groene variant, en met recht een bende.
veels te vloeibaar, als je per ongeluk een raamrubber of handgreep raakte dan is die groene meuk er amper af te poetsen.
ik werk daarom ook het liefst met harde wax (paste) daarmee kan ik het veel duurzamer opbrengen en het droogt niet in op de pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bovendien is de beading en bescherming van Turtle Wax na ongeveer 1 week weg :')

Natty's Blue houdt het zeker 2 maanden vol, als je na het wassen even met Last Touch of een andere QD eroverheengaat wel 3 maanden schat ik (ben nu aan het testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
2 maanden is vaak wel max voor een mooie wax. Dan moet je vooraf wel gekleid of gepolijst hebben.
Collinite houd vaak wat langer. Goede combi is eerst een harde wax zoals collinite aanbrengen en na 24 uur een mooie wax van bv DoDo.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
Op 't golfcabrio.com forum is sinds een jaar een van de forumleden ook een polijst/detailing bedrijfje gestart. Hij heeft op Youtube allerlei howto video's geplaatst die wellicht interessant zijn:

YouTube: Kanaal van CabrioHavanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:21:
2 maanden is vaak wel max voor een mooie wax. Dan moet je vooraf wel gekleid of gepolijst hebben.
Collinite houd vaak wat langer. Goede combi is eerst een harde wax zoals collinite aanbrengen en na 24 uur een mooie wax van bv DoDo.
Dodo supernatural komt ook een behoorlijk eind :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
supernatural heb ik vrij veel gebruikt, is wel een goede wax alleen kies ik toch liever voor Wolfgang fuzion :9
Ook meer omdat ik 1 slechte ervaring met supernatural heb. Ik vind die korreltjes erin ook zo vaag.. Of dat was net een slechte pot..

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 07-09-2010 13:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Arfman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:59:
Bovendien is de beading en bescherming van Turtle Wax na ongeveer 1 week weg :')
Overdrijven is ook een kunst. Met de vloeibare Turtle Wax/Polish NanoTechnology die ik al een paar jaar gebruik is de beading (waterafstotendheid) na 1 tot 2 maanden nog wel zichtbaar hoor maar wel duidelijk minder. Zoveel slechter dan 'profi' waxen is het dus niet. Of de bescherming dan ook nog zo goed is durf ik niks over te zeggen. En dat is dan op een schoon maar zeker geen glad oppervlak omdat die TransAm zwaar nodig gekleid en grof gepolijst moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even een update van mijn schuur+polijst projectje nu ik een deel heb afgewerkt+wax :P
kever
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lKltf8G6LLzkJNJdGqHi5r9B/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lnqv5iPEF9o0UOFAxYakFqmC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SDZ9WYzecExEesvduSHHX1mY/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/olfZMI2YWKgJhUpePw8Wui10/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qopNGOno91qj0atrdyf3haAV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UrXj7zcC9zsW6UvjurAE4ZYq/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bDW9S8SXF0Wo0LxTS1sOPgqx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LF3XqKsYmXInbWkIHvKnyX39/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xe1qLt7iuBxHfDxCE1ZP3N6n/thumb.jpg

Duurt een tijd met Inizio+poetsmachine, want ik had een gedeelte met k1000 schuurpapier gedaan, en dat is eigenlijk gewoon te grof om naderhand weer weg te krijgen.... Tenzij je graag je hele blanke lak wegpoetst ;) Dus daar heb ik wat krassen overgehouden, maar niet meer met zo'n scherp randje zeg maar. De rtest doe ik dus met fijner schuurpapier. Verder glimt ie super naar mijn idee, mooi egaal glad. Terwijl ik begon met een lak vol stof. Daardoor heb ik nu denk ik wel een soort "poriën" in de lak waar heel veel stof zat, zoals je op sommige foto's ziet.

De ervaring met Inizio is dat ik volgens mij maar 2 minuten ofzo hoef te poetsen met de machine, daarna is de polijstende werking minder. Dan poets ik het uit, en dat moest ik pakweg 4x per plek doen om van de meeste schuurkrassen af te komen. Mezzo heb ik daarna met de hand gedaan. Nu zit de poetsdoek vol, dus in de was gedaan.

Is er nog iets waarmee je de krassen/poriën als het ware vult? Vrees dat het daarvoor te grof is. Maar ik heb nu Poorboy's Polish with Carnauba (Blue). Misschien in plaats daarvan toch maar een fles Black hole en een losse wax gebruiken? Of gaat dat weinig effec t hebben? Vind ik anders ook weer zonde van de 16€ ofzo die zo'n fles kost en vervolgens ongebruikt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40

AMDFreak

Intel is zo..

Na een mooie regen dag vandaag toch even een beading fototje gemaakt ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/m.kortenoever/auto/tn_DSC01252.JPG
Altijd leuk om dan de auto van je buurman te zien :+

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Mijn T/A en Starlet zijn volgens mij de enige auto's in heel de straat die een zichtbare beading hebben :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend mijn auto voor de eerste keer onder handen genomen. Is nog niet klaar, maar heb in ieder geval de lak laag lekker verwend door:

- Te wassen
- Polijsten (en ja ik weet dat ik te hard gedrukt heb met de DAP 900. Maar oefening baart kunst)
- Glaze (PB White Diamond)
- Wax (PB Natty's)

Ben er in totaal 12 uur mee bezig geweest maar is ook niet vreemd voor de eerste keer.

Dingen die nog gedaan moeten worden:

- Binnenkant portieren
- Velgen
- Interieur

Helaas lukt het mij niet om de foto's te posten links van Picasa luisteren simpelweg niet, dus heb ik hier een linkje naar het album.

http://picasaweb.google.com/113422619647174058311/BMW1#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Snowy112,

De auto ziet er weer netjes uit.. Zilver is wel een hele moeilijke kleur vind ik persoonlijk. Juist omdat je daar de swirls nooit zo snel ziet.

Alleen je geeft aan dat je te hard drukt op je DAP, moet je toch even uitleggen?

• Knightwolf
AMDFreak schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:25:
Zilver is wel een hele moeilijke kleur vind ik persoonlijk. Juist omdat je daar de swirls nooit zo snel ziet.
Daarom is zilver dus juist zo'n beetje de makkelijkste kleur die er is ;)

Hoe lichter de kleur hoe makkelijker, hoe donkerder hoe moeilijker om strak te krijgen.

Verwijderd

AMDFreak schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:25:
Snowy112,

De auto ziet er weer netjes uit.. Zilver is wel een hele moeilijke kleur vind ik persoonlijk. Juist omdat je daar de swirls nooit zo snel ziet.

Alleen je geeft aan dat je te hard drukt op je DAP, moet je toch even uitleggen?
Het blijkt, dat ik teveel kracht uitoefen op de DAP, terwijl dit niet nodig is. Een beetje lichte druk is voldoende. Je moet tenslotte de polish en de machine het werk laten doen en niet je hele bovenlichaam, zodat je spierpijn in je schouders en polsen hebt aan het eind van de behandeling.

Natuurlijk is het niet zo vreemd, dat je wat lichaamspijntjes voelt als je iets voor het eerst gedaan hebt. De beginnersfoutjes neem ik voor lief (polish op de trims), deze worden namelijk nog weggewerkt. een beetje detailer en een tandenborstel gevolgd door een doek met trim restorer, zouden dit moeten kunnen herstellen.

Het project zet zich voorlopig nog even voort 8)

• Arfman

Arfman

Drome!

Daarom vinden de meeste detailers zilver ook niet leuk ;)

Verwijderd

Och ik vind het gehaalde resutaat nog niet eens zo slecht. Maar idd de swirls zijn moeilijk te zien. Na de testspot, stond ik er ook met mijn neus bovenop (zoals de foto al laat zien), echter de zon werkte ook niet mee waardoor ik de swirls niet zo snel kon zien.

• Shanquish
  • Niet online
looplampje met een TL buis erin ,dan zie je echt alles.
of als je een vaste poetsplek hebt, een TL armatuurtje ophangen.

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52

erikver

Ik zeg...

Na het hele topic doorgelezen te hebben, heb ik de smaak ook een beetje te pakken. Heb van de week bij wax-on.nl een setje Mothers Car Wash + FX Synwax gekocht. Vanmiddag dus maar eens fanatiek bezig geweest met de nieuwe spullen en het resultaat is best aardig.

Afbeeldingslocatie: http://warmbier.nl/auto/DSC02419.jpg

Afbeeldingslocatie: http://warmbier.nl/auto/DSC02417.jpg

Afbeeldingslocatie: http://warmbier.nl/auto/DSC02412.jpg

Echter heb ik een Peugeot 206 3-deurs uit 2000 en deze heeft gewoon zwarte bumpers en trim. In de voor- en achterbumper zitten een aantal krasjes welke ik een beetje wil wegwerken. Wat kan ik het beste hier voor nemen? Wax-on.nl heeft Mothers Back to Black maar ik twijfel of deze goed genoeg zal werken.

[ Voor 23% gewijzigd door erikver op 11-09-2010 19:59 . Reden: foto's toegevoegd ]

Life's not a Krentenbol

• Knightwolf
Heb van de week besloten dat ik dit weekend m'n TransAm eens grondig ga polijsten :D

Na te hebben uitgeslapen vandaag eerst gewassen, om daarna te kleien... Gewassen voor het eerst met de Mothers California Gold Car Wash die ik laatst besteld had. Wel nog gewoon met spons, de washmitt ga ik pas gebruiken alsie gepolijst is. Daarna het potje Poorboys Clay bar open gemaakt. Er staat op dat je hem in 3 stukken moet snijden, maar heb hem door de helft gedaan want anders zouden het veel te kleine stukjes worden (had hem wmb ook in z'n geheel kunnen gebruiken maargoed).

Had een lege sprayfles glasreiniger dus heb daar de Poorboys Spray&Wipe in gedaan. Echter niet puur. Ook niet zoals hier eerder gezegt 1:1 verdund... maar ik gok zo riching de 1:8 verdund. Aangezien alleen water al werkt als lubricant heb je echt maar heel weinig zeepspul nodig om het echt smooth te laten gaan.

Het kleien zelf... ik wist al wel dat het nodig was, maar niet dat het ZO nodig was :o ben zeker 3 a 3,5 uur aan het kleien geweest :o 8)7 voordat het glad genoeg aanvoelde. Vooral de motorkap was erg. Heb wel zo'n beetje elke vierkante centimeter gehad, van boven tot onder van voor tot achter, in alle hoekjes en kiertjes. En dan is een TransAm stiekum best groot en dus veel oppervlak :P

Daarna met hetzelfde emmertje sop (was nog niet leeg) nog een keer afgesopt en afgespoeld om de laatste losgeklei'de restjes eraf te krijgen. Daarna met de zeem grondig afgedroogd. Dat laatste is uberhaupt niet nodig als je wil gaan polijsten, maar wilde gewoon zien wat nou het resultaat was van alleen kleien :P

Nou, het resultaat is al bijna Amazing :D _O_

En toen was het tijd voor het avond-eten, dus vandaag nog niks gepolijst.... morgen weer een dag 8)

Edit:
Owja, deze klei zou volgens de beschrijving op de site 'medium' zijn en is niet nodig om daarna te polijsten. Maar in ieder geval op de motorkap zie ik precies welke bewegingen ik met de klei gemaakt heb, net als polijst-banen/hologrammen.

Niet erg omdat ik hem toch ga polijsten, maar dat is dus niet helemaal volgens de beschrijving.

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 11-09-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

KW: dat kan komen omdat Amerikaanse lakken over het algemeen vrij zacht zijn, net zoals Franse. Mijn Meguiar's consumentenklei trekt bijvoorbeeld al banen in de lak van de Twingo, terwijl ik op de Seat (=VAG, dus knetterhard) er zonder problemen mee overheen kan gaan. Als je gaat kleien moet je er altijd rekening mee houden dat de lak gaat marren (dat is wat jij beschrijft).

Overigens strip je met wassen + kleien alle bescherming/wax/fillers van je lak, meestal wordt de lak dan in z'n echte staat zichtbaar en meestal ziet dat er juist minder uit dan voor het kleien. Heb je foto's gemaakt of ga je dat nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Van het kleien voor en na heb ik helemaal geen foto's.

Vandaag @ werk aan het polijsten gegaan. Nou, zachte lak zei je? Die lak is echt kneiterhard!

Zelfs met het grofste spul dat we hebben (echt heel grof) ben ik met alleen de motorkap en voorbumper anderhalf uur aan het polijsten geweest en er is nog maar weinig resultaat zichtbaar. Zitten ontelbaar krassen in en zelfs de kleinere waskrasjes willen er niet helemaal uit, laat staan de diepere krassen. Ook op de rest van de auto. Veel polijsten, erg weinig resultaat. Rechtsachter zat sinds een jaartje of zo een kras van bijna een meter. Ben met alleen die kras zeker een half uur bezig geweest met dat grove spul en nog issie niet helemaal weg (wel stuk minder zichtbaar).

Had wel verwacht dat het vrij erg was met m'n T/A, maar niet dat het zo lang zou gaan duren :X Daardoor moet ik de final stage morgen of overmorgen na werktijd verder af maken. En dan nog m'n 3-stappen wax-systeem van Mothers wat waarschijnlijk ook nog wel een paar uur gaat duren...

Nee, aan het eind van de week ben ik denk ik wel klaar :P Zal tegen die tijd ook wel een aardige fotoreportage klaar hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 12-09-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Trek je juist niet al die krassen in de lak omdat je met een te grove korrel werkt? Heb je het al eens geprobeerd met milder spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Met een grof prolijstmiddel trek je niet helekrassen erin, eerder microkrasjes. welke je idd met een tussen stap wegslijt.

Een swirl is heel wat anders dan micro-swirls. En deze moet je herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AMDFreak schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:12:
Met een grof prolijstmiddel trek je niet helekrassen erin, eerder microkrasjes. welke je idd met een tussen stap wegslijt.

Een swirl is heel wat anders dan micro-swirls. En deze moet je herkennen.
Exact, kan zijn dat KW ze verward of nog niet goed herkend, daar vergis ik me ook wel eens in.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

erikver schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:04:
Na het hele topic doorgelezen te hebben, heb ik de smaak ook een beetje te pakken. Heb van de week bij wax-on.nl een setje Mothers Car Wash + FX Synwax gekocht. Vanmiddag dus maar eens fanatiek bezig geweest met de nieuwe spullen en het resultaat is best aardig.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Echter heb ik een Peugeot 206 3-deurs uit 2000 en deze heeft gewoon zwarte bumpers en trim. In de voor- en achterbumper zitten een aantal krasjes welke ik een beetje wil wegwerken. Wat kan ik het beste hier voor nemen? Wax-on.nl heeft Mothers Back to Black maar ik twijfel of deze goed genoeg zal werken.
Die krassen krijg je er helaas niet uit. Dat is een beetje het jammere van die plastic delen :/

No signature required.

• Knightwolf
Natuurlijk maak je krassen ofwel hologrammen/banen met polijsten. Maar ik bedoel de echte krassen, lange rechte kromme schuine (was)krasjes die ik er juist uit wil hebben. Zelfs met erg grof spul willen die vrij lichte oppervlakkige krasjes er nog bijna niet uit :? laat staan de diepere.

Heb gisteren intussen de final pass gehad en vanmiddag even gewassen en afgedroogd. Ziet er al heel wat beter uit :D maar op foto's met flits denk ik nog wat 'banen' te zien, dus moet er waarschijnlijk nog een keer met final overheen, afhankelijk of ik ze in zonlicht ook zie of niet. Ook lijken er op de flitsfoto's nog veel heftige swirls in te zitten, die qua ronding groter zijn dan de draaiing van de pads. Of daar moet nog grover spul voor gebruikt worden, of de lak is te oud en te bros om die er helemaal uit te krijgen. Met het oog zijn die niet meer te zien in ieder geval, dus wat dat betreft vind ik het al goed genoeg. Zolang de polijst-banen eruit zijn ben ik blij.

* Knightwolf kan al bijna geen polijstmachine meer zien :+

[ Voor 15% gewijzigd door Knightwolf op 15-09-2010 11:25 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:00

CeesKees

I rest my Kees

Als het goed is maak je geen hologrammen met polijsten. Dat doe je alleen als je geen idee hebt waarmee je bezig bent.

De bedoeling van polijsten is de lak superstrak te maken. Wanneer dit je niet lukt ben je of met de verkeerde materialen bezig of je behandelt deze verkeerd.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Knightwolf
Met polijsten maak je die hologrammen/banen wel degelijk, vooral op donkere lakken is dat goed te zien. Da's heel normaal en niks raars aan. Sterker nog, als je GEEN banen/hologrammen maakt ben je niet goed bezig, dan gebeurt er met je polijstpad namelijk niks en ben je tijd aan het verspillen.

Daarom juist in meerdere stappen werken, beginnen bij grof en eindigen bij fijn, waarbij het fijne vooral bedoeld is om de met grover gemaakte 'banen' weg te polijsten en het oppervlak superglad te finalizen.

En of krassen wel of niet goed weg te polijsten zijn hangt erg af van de hardheid van de lak. Het nadeel van een zachte lak is dat er makkelijk krassen in komen, maar het voordeel is weer dat ze er ook makkelijk uit te polijsten zijn. Harde lak daarentegen is weerbaarder tegen krassen, maar kost het veel energie en tijd om krassen daaruit te krijgen. Banen maken is in beide gevallen onvermijdelijk als je oppervlakkige (was)krasjes of erger wil weghalen.

Met alleen een zachte pasta en pad krijg je idd geen banen, maar krassen krijg je dan ook niet echt weg, ook niet in zachte lakken, laat staan met harde lakken.

* Knightwolf is vandaag weer ff bezig geweest
Even buiten gezet om in goed daglicht te kijken, en zag met blote oog geen sporen van banen meer. Wel her en der een enkele grofpolijst-swirl gevonden, maar dat was alleen zichtbaar met oog ongeveer tegen de lak aan, dus vind dat niet echt boeiend.

Daarna begonnen met m'n Mothers 3-stappen systeem :D
Stap 1 is Pre-Wax Cleaner, wit vloeibaar spul, ruikt beetje zoetig
Stap 2 is Glaze en Sealant, beigig vloeibaar spul, ruikt erg muf
Stap 3 is Pure Carnauba Wax, gelig keihard spul, ruikt erg zoet

M'n T/A ziet er al weer erg erg blingbling uit :D en dan moet ik stap 3 nog aan beginnen :D Ben erg benieuwd :) Vanavond na het eten ff af maken :9

• KappeNou
Knightwolf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:58:
Met polijsten maak je die hologrammen/banen wel degelijk, vooral op donkere lakken is dat goed te zien. Da's heel normaal en niks raars aan. Sterker nog, als je GEEN banen/hologrammen maakt ben je niet goed bezig, dan gebeurt er met je polijstpad namelijk niks en ben je tijd aan het verspillen.

Stap 3 is Pure Carnauba Wax, gelig keihard spul, ruikt erg zoet
dus je moet hologrammen maken in je eerste stap anders ben je niet goed bezig? 8)7 Mja ach je gebruikt ook turtle heh ;) Misschien altijd met een wool pad ja..

pure carnauba zal het wel niet zijn aangezien de kleur stoffen geuren nou ook niet echt goed doen aan de wax en ook een paar %tjes pikken.. Maarja de consument wil het.

>PC specs<

• Knightwolf
KappeNou schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:05:
[...]

dus je moet hologrammen maken in je eerste stap anders ben je niet goed bezig? 8)7 Mja ach je gebruikt ook turtle heh ;) Misschien altijd met een wool pad ja..
Ja duh, je wil toch wat van je lak af schrapen om die krassen weg te krijgen? Dat gebeurt gewoon niet zonder microkrassen (banen/hologrammen) te maken.

Turtle, wa's dat? :+
pure carnauba zal het wel niet zijn aangezien de kleur stoffen geuren nou ook niet echt goed doen aan de wax en ook een paar %tjes pikken.. Maarja de consument wil het.
Geen id, tzal wel, tis iig spul dat door de kenners hier als goed aangemerkt staat en ik het daarom besteld heb.

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Als je een grovere compound/polish gebruikt maak je inderdaad microkrassen maar als je de techniek goed beheerst kun je buffertrail en hologram vrij finishen.

Ik zeg niet dat ik de techniek 100% beheers maar het is mogelijk.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Hmmm ik vraag me af hoor in hoeverre je hologrammen maakt in een lak..
Ik weet niet hoe een hit van KnightWolf eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:16
Ik heb een andere auto gekocht... heel mooi ding alleen de lak ziet er niet uit...
Allemaal swirls, en sommige plekken wat dof.

Normaal poets ik de auto altijd door hem in de wasbox helemaal netjes af te spuiten, dan met een wollen handschoen schoonmaken met eigen shampoo van turtle en weer af te spuiten en helemaal netjes drogen met microvezel doeken.

Dan naar huis rijden, en hem daar in de was zetten met simpel spul van sonax.
Resultaat was altijd gewoon netjes, maar het moet toch nog wel netter kunnen dacht ik zo :).

Nu wil ik het eens goed doen, zwart zie je helaas alles op...
Nu kwam ik een set van poorboys tegen, een sample set.
Deze
Is dit voldoende om de hele auto ( citroen AX ) mee te doen?
En heb ik verder nog wat nodig, hier zit volgens mij geen wax bij?
Of iemand andere suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die Professional Polish zal waarschijnlijk niet voldoen om je lak daadwerkelijk swirlvrij te krijgen. Met Black Hole kun je die swirls misschien opvullen/camoufleren, maar als je ze permanent weg wilt hebben zul je met grover materiaal aan de slag moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
AMDFreak schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:53:
Hmmm ik vraag me af hoor in hoeverre je hologrammen maakt in een lak..
Ik weet niet hoe een hit van KnightWolf eruit ziet?
Dat heb ik hier al es eerder gepost.

Dit is met 'medium' pasta op witte pad. Het resultaat van de eerste keer ooit dat ik een polijstmachine in m'n handen had :P Echter nu maanden later en enige ervaring verder kan ik zeggen dat het er nu niet veel anders uit zal zien dan toen (heb het destijds dus meteen al goed gedaan).

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Vectra/Polijsten/IMG_6473.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Vectra/Polijsten/IMG_6477.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Vectra/Polijsten/IMG_6480.jpg

Dit is niks raars en niet moeilijk om weg te krijgen. Even met fijne antihologrampasta op zwarte pad er over en het is weg :)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Vectra/Polijsten/IMG_6656.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Vectra/Polijsten/IMG_6679.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Wat voor polishing pasta gebruik je eigenlijk? Je hebt ze wel mooi weggewerkt, daar niet van.. maar ik krijg ze niet in me lak hoor, terwijl ik begin met de oranje pads.. en finish met groen..

• Knightwolf
Wat is de volgorde van de pads-kleuren eigenlijk? Wij hebben alleen wit en zwart, en sinds kort ook geel. Wit is vrij hard en stug, geel iets minder, zwart is heel zacht.

Pasta hadden we eerst van 3M (en dat gebruiken we tot wat we hebben op is) maar m'n baas is tijdje terug overgestapt op KochChemie, waar we alle andere schoonmaakmiddelen voor interieur en banden en zo ook van hebben.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Knightwolf schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:41:
Wat is de volgorde van de pads-kleuren eigenlijk? Wij hebben alleen wit en zwart, en sinds kort ook geel. Wit is vrij hard en stug, geel iets minder, zwart is heel zacht.

Pasta hadden we eerst van 3M (en dat gebruiken we tot wat we hebben op is) maar m'n baas is tijdje terug overgestapt op KochChemie, waar we alle andere schoonmaakmiddelen voor interieur en banden en zo ook van hebben.
De volgorde van kleuren van de lake country pads (welke de meeste mensen hebben)

Van grof naar licht:

Yellow, Green Heavy, Orange, white, Green Light , black, red, gold

En eventueel daarboven nog een wollen pad :)

No signature required.

• Shanquish
  • Niet online
hier ook maar even spammen :P

gisteren een tijdelijke auto opgehaald, en omdat A het ding er niet uitzag en B omdat ik graag in een schone auto rijd heb ik m'n vrije zaterdag maar 's opgeofferd om het ding een beetje toonbaar te maken.
de groene aanslag zat op het dak, en de auto was lichtgrijs.

stappenplan:

wassen met NXT carwash met een washmitt.
vervolgens afgespoeld met flink wat emmers water.
afgezeemd met zo'n speciale doek van Meguiars.
vervolgens rondom gekleid.
daarna behandelt met paint cleaner.
en toen helemaal in de tech wax gezet, met een half uur curen.
daarna helemaal opgewreven met zo'n hele zachte doek.
de banden behandelt met bandenzwart, de 1 vind het niks maar voor mij is het net de finishing touch. :)

de binnenkant met een interieurreiniger behandelt, evt. vlekken op de bekleding heb ik verwijdert met textile cleaner van de.... Shell, die werkt varbazingwekkend fijn.
uiteraard het glas / koplampen en de spiegels ook even schoongemaakt met Meguiars glas cleaner.
stofzuigen voor de deur thuis is helaas geen optie, dus rij ik vanavond even langs een carwash, daar is het nu te druk. :(

de auto schreeuwt overigens om een polijstbeurtje, maar ik heb de spullen en de kennis er niet voor, dus laat ik dat maar even voor wat het is.

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/IMAG0135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/IMAG0127.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/IMAG0133.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/gsm/IMAG0129.jpg

• Knightwolf
M3rcury schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:13:
[...]

De volgorde van kleuren van de lake country pads (welke de meeste mensen hebben)

Van grof naar licht:

Yellow, Green Heavy, Orange, white, Green Light , black, red, gold

En eventueel daarboven nog een wollen pad :)
Ah ok, thx... dan hebben we bij ons heel andere kleurensysteem, aangezien de witte harder en ruwer is dan de gele.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jeuj, mijn kofferklep zit er na heel wat uurtjes schuren en polijsten weer op :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/na7SpyerbrpHF0a5cJZMPPLP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sjkoPtYiTVdipgl4f4g5v9Ef/full.jpg
Van dichtbij nog wel wat krassen door bijvoorbeeld vuiltjes die tussen schuurpapier en lak kwamen. Zoals rechtsonder op de foto. Maar ach, hij glimt weer lekker. Ook nog wat van die fijne krasjes (ook van het snoer van de poetsmachine wat op de kap lag te klapperen), maar dat zag ik niet in de werkplaats. Zo buiten, met de zon er op wel. Maar dat bewaar ik voor een volgende poetsbeurt :P
Ben IIG al heel blij dat ik ondanks het stof wat in de blanke lak kwam nu weer een mooie glimmende klep heb die er IIG flink op vooruit is gegaan :)

Ojah, ook het chroom en aluminium gepoetst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kyxDTpMpU8AEXhErPaQ464MX/full.jpg
Links gedaan, rechts nog te doen. Was echt een wereld van verschil, niet perfect op de foto vast te leggen. Maar dat spul van meguiars haalt IIG mooi alle fijne krasjes+doffe aanslag weg. ( Je wil niet weten hoe zwart de doek was na het poetsen van de RVS achterkant van mijn horloge :X )

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ben benieuwd of die nog zo glimt bij de volgende meeting ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vast wel, als het dan nog maar lekker weer is :P
Wel irritant trouwens, leg er altijd een hoes overheen, maar als je die er af trekt, waait alsnog het stof op -> auto alsnog onder het stof 8)7

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Onbehandeld metaal (zonder blanke lak) blijft altijd zwart afgeven hoe schoon ze ook zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Alvast exuses voor de lange post :P

Zaterdag: wassen (Mothers), kleien (Poorboys), wassen (Mothers)
Zondag: grof polijsten, wassen (speciale reiniger), medium polijsten
Maandag: fijn polijsten
Dinsdag: wassen (speciale reiniger), wassen (Mothers), afdrogen
Woensdag: Mothers Wax-systeem step-1 (cleaner) insmeren + uitpoetsen, Step-2 (glaze en sealant) insmeren + uitpoetsen, Step 3-(wax) insmeren.
Donderdag : Step-3 uitpoetsen
Vrijdag: niks (geen tijd)
Zaterdag: niks (brak)
Zondag: plastic, rubbers, alles onder de motorkap en banden met vinyl/bandenzwart, restanten daarvan van de lak wegpoetsen, daardoor ook weer nodig opnieuw in de wax te zetten, ramen schoonmaken, Rain-Clear op de ramen en uitpoetsen, Step-3 wax weer uitpoetsen

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8019.jpg

Beginnen met erg grof:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8022.jpg

Het linker zijscherm zag er al niet uit toen ik de auto kocht 6 jaar geleden. Het grove polijsten heeft geen enkel effect gehad op de enorme berg krassen die erin lijken te zitten. M'n baas heeft er zelfs ook nog mee zitten stoeien maar werd niks. Hij denkt dat er met blanke lak over de krassen heen gespoten is.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8025.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8026.jpg

Overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8028.jpg

Pad na elk paneel even schoonspuiten, best wel nodig zoals je ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8033.jpg

Sinds een jaar zit er een kras van bijna een meter op het rechter-achter paneel. Na ruim een half uur zwoegen met grofste spul dat we hebben begint hij eindelijk minder zichtbaar te worden. Ben er hier maar mee opgehouden, vond het wel goed zo.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8041.jpg

Het paneel blinkt daarna als een spiegel... echter daarna eenzelfde foto met flits geeft een heel andere indruk:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8058.jpg

Naar buiten om de grove polijstpasta eraf te wassen:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8064.jpg

Heb helaas geen pics van het polijsten met de gele pad (ietsje zachter dan de witte pad) en fijnste pasta om de krassen en hologrammen van de grove pasta weg te werken. Al een heel stuk beter maar nog niet perfect. Vind het voor nu toch wel goed genoeg zo.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8068.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8070.jpg

Weer naar buiten voor een laatste wasbeurt. Eerst met grondreiniger van de zaak incl sponningen alles grondig schoonmaken. Daarna met Washmitt en Mothers nog een keer wassen om zeker te zijn van een goede basis voor het waxen:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8097.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8098.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8100.jpg

Na afdrogen is al een mooi resultaat zichtbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8113.jpg

Mothers California Gold Step-1 Pre-Wax Cleaner:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8115.jpg

Mothers California Gold Step-2 Sealer & Glaze:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8118.jpg

Mothers California Gold Step-3 Pure Carnauba Wax:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8145.jpg

Na alle plastic, rubbers en banden aan de buitenkant te hebben gedaan met het gummi/vinyl spul van de zaak, ook even onder de motorkap alles netjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8218.jpg

En dan het resultaat !!! :D

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8197.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8221.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8223.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8225.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8227.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8229.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8230.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8235.jpg

Zelfs de lelijke verweerde plekken op de voorbumper zijn erg opgeknapt:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8236.jpg

En weer thuis na een week! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8255.jpg

Bovenaan rechter A-stijl:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8259.jpg

Met flits nog steeds swirls zichtbaar, maar zonder flits net een spiegel. Ik vind het wel goed zo 8) :D werk genoeg geweest vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8261.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8262.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:35
In hoeverre kunnen we
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vsmny1hrrmcp

qua kleur weer naar

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v125/marcussandiego/Photo%20shoot%20August%2022%202010/MarksImolarotZHP025.jpg

krijgen?

Ik vind het namelijk wel een stoer kleur \o/

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Goed polijsten en goede wax erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
_eXistenZ_ schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:11:
In hoeverre kunnen we
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vsmny1hrrmcp

qua kleur weer naar

[afbeelding]

krijgen?

Ik vind het namelijk wel een stoer kleur \o/
Zo te zien geen probleem met polijsten :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KW mooi resultaat behaald voor al dat zwoegen. Hopelijk krijg je de volgende keer wel de swirls eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hoop het ook, maar zal er voorlopig niks meer aan doen :)

Na de eerste spetters van vanavond meteen ff een piccie gemaakt van de beading

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8265.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Beading ziet er goed uit!! :)
Jammer dat niet echt alle swirls eruit hebt kunnen krijgen.. Wellicht met wat grovere pads eroverheen gaan? Mompels iets over een whoolpad? :)

Ik ken de polijstmiddelen verder ook niet..

• Knightwolf
Het kwam net aardig met bakken omlaag, helaas was het donker maar moest toch ff kijken... en heel de auto ziet er gewoon droog uit behalve dat er veel druppels vanaf lopen :D het water knalt er echt keihard vanaf :D

• Arfman

Arfman

Drome!

Knightwolf schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:13:
Het kwam net aardig met bakken omlaag, helaas was het donker maar moest toch ff kijken... en heel de auto ziet er gewoon droog uit behalve dat er veel druppels vanaf lopen :D het water knalt er echt keihard vanaf :D
Welkom in de wereld van de fatsoenlijke autowaxen ;)

• Knightwolf

Nah, als ik hem net met het Turtle spul had ingesmeerd deed hij dat ook aardig goed hoor, zo'n enorm verschil is er nu ook weer niet. Maar ga er wel vanuit dat dit toch wat sterker afstotend is (mag ook wel, pure carnauba) en dat het wat langer blijft zitten.

Wat ik overigens wel een nadeel vind aan sterk waterafstotende wax is dat het zo'n dikke druppels veroorzaakt die ook enorme opdroogvlekken achterlaten... terwijl dat bij niet of minder waterafstotende ondergrond veel minder is.

[ Voor 30% gewijzigd door Knightwolf op 25-09-2010 00:58 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hebben we dat niet al eens besproken? :P
http://www.autogeek.net/qude101.html
When a product advertises “pure carnauba car wax” or “100% carnauba car wax”, they are referring to the purity of the carnauba that is in the product, not the product as a whole. One example is Mother’s California Gold Pure Carnauba Paste Wax.

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 25-09-2010 13:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat gebruiken jullie voor de kunststof interieurdelen?

Ik heb nu een paar keer NXT tech protect gebruikt.Maar ik vind dat het een vlekkerig, dof en vet resultaat geeft.Het maakt daarbij niet uit hoe ik het aanbreng.Direct spuiten of met een MF, beide keren is het gewoon net niet.
Ik zoek een mooie "egale" zijdeglans afwerking van mijn kunststof delen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Knightwolf
Dat snap ik ook wel ;) voor pure carnauba moet je de plantbladeren op je auto plakken :+

Edit: wat ik in het verhaal op die site lees heb ik dus ook in het Mothers 3-step sytem, zowel sealant als carnauba :)

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 25-09-2010 15:22 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Leuk, mooi weer vandaag dus lekker de auto van mij en van een vriend gewassen, gekleid, in de was gezet, plastic verzorgd, etc. Prachtig schoon, blinkend, glanzend. Echt eer van je uurtjes hard werken! Totdat je auto er een half uur later zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45ffrMDMYHTdMfRpIeJLBzQW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ru7veddMjOMkGf8ulicCx5vc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vHCmpI1mePauQR0NqlEeDje1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OmcCpKWoUroM33ueln5cZDOx/full.jpg
Morgen nog maar een keer dus. :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33

Exirion

Gadgetfetisjist

_ferry_ schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:23:
Jeuj, mijn kofferklep zit er na heel wat uurtjes schuren en polijsten weer op :D
[afbeelding]
Supergave bak :Y) Als ik ooit de ruimte over heb om 'm goed te kunnen stallen zou ik ook wel een (open) Kever willen :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

kendo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:07:
Wat gebruiken jullie voor de kunststof interieurdelen?

Ik heb nu een paar keer NXT tech protect gebruikt.Maar ik vind dat het een vlekkerig, dof en vet resultaat geeft.Het maakt daarbij niet uit hoe ik het aanbreng.Direct spuiten of met een MF, beide keren is het gewoon net niet.
Ik zoek een mooie "egale" zijdeglans afwerking van mijn kunststof delen.
Ik gebruik daarvoor Poorboys World - Natural Look.
Eerst vooraf met een APC het interieur reinigen/ontvetten.
Daarna met een microfiber applicatorpad de Natural Look aanbrengen.
Prachtig resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Voor (voornamelijk donkere) interieurplastic kun je beste een soort melk gebruiken. Het heet vaak ook melk omdat het er precies zo uit ziet, maar ruikt wat zoetiger (nee zou het toch beter niet opdrinken :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
AMDFreak schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:32:
[...]

Ik gebruik daarvoor Poorboys World - Natural Look.
Eerst vooraf met een APC het interieur reinigen/ontvetten.
Daarna met een microfiber applicatorpad de Natural Look aanbrengen.
Prachtig resultaat ;)
Thanks!......dan ga ik dat eens proberen.
Ik moet binnenkort toch nog wat spulletjes gaan bestellen om mijn auto winterklaar te maken, dan kan ik deze mooi mee bestelen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Voor interieur gebruik ik ook PB Natural Look, topspul in mijn ogen.

Aanstaande zaterdag een Fiat Barchetta op het programma, zal mij benieuwen. Lak zal wel zacht zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Arfman schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:43:
Aanstaande zaterdag een Fiat Barchetta op het programma, zal mij benieuwen. Lak zal wel zacht zijn verwacht ik.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Lak is mogelijk vergelijkbaar zijn met wat er op mijn Cinquecento zit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

De Barchetta`s die ik heb gedaan waren boterzacht en niet echt prettig om mee te werken.
Zelfs met de zachtste doeken trok ik er weer opnieuw krasjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ja over doeken gesproken... heb tijdje terug dus met de bestelling van de klei en wax en zo ook een zooi doeken mee besteld. Maar die zijn intussen bijna allemaal gebruikt...

Hoe kan ik die het beste wassen? Er zit (zoals het hoort op MF-doeken) geen labeltje aan. Temperatuur? Soort wasmiddel? Wie heeft daar ervaring mee of weet waar ik dit soort info kan vinden?

Heb ze vanavond met heet water geprobeerd uit te spoelen, maar in ieder geval de MF-applicatorpads zijn niet schoon te krijgen, zelfs niet een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

MF doeken op 30 graden in de wasmachine, zonder wasverzachter
Pads doe ik eerst besproeien/ inweken met dasty of een andere ontvetter, en daarna samen met de andere mf doekjes in de was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36
heren poetsers,

mijn auto (zwart) is in de loop der jaren voorzien van de nodige swirls. Hier wil ik van af, maar aangezien ik niet in het bezit ben van een polijst machine ben ik genoodzaakt naar andere middelen te kijken.

Ik heb begrepen dat Poorboys Black Hole ook het nodige aan swirls verwijdert. Iemand ervaring met dit artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als de auto nooit gepolijst is dan heeft dat weinig nut.. Wil je echt swirls weg halen dan moet je echt gaan polijsten.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36
ok. Wat houdt dat Poorboys black hole dan precies in als ik vragen mag?

Is het een cleaner? Of hoe moet ik het zien?
Pagina: 1 ... 10 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.