Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 9 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:43
Waar ben je je aan het inlezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

*knip*
Modbreak:Niet spammen.

[ Voor 89% gewijzigd door Steffie op 29-11-2010 13:17 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
m.b.t. lijnzaadolie, ga eens bij de boerenbond kijken (als deze in je buurt zit). Je hebt overigens rauwe en gekookte lijnzaadolie, volgens mij moet je de gekookte variant hebben.

Je moet er overigens wel van houden, het blijft lang zitten, het geeft geen wet-look, maar een vet-look. Ik vind het persoonlijk niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18

Youk

Volvo For Life

Ik ben me vooral hier in dit topic aan het inlezen, met name de ervaring met bepaalde produkten is wel interessant om te zien.

Voor wat betreft de lijnzaadolie is het de gekookte die ik zoek. Het resultaat heb ik persoonlijk nog niet van dichtbij kunnen bekijken, enkel op foto. Maar ik kan altijd een stukje uittesten op plastiek wat onder de motorkap zit.

En SteveV, ik zal daar ook eens verder een kijkje gaan nemen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ff niets te doen, dus ff de auto gewassen.
Daarna gewaxt met Natty's :)
Youk schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:45:
Voor de trims ben ik op zoek naar lijnzaadolie.
Haha wat toevallig! Ik wilde net mijn trims gaan doen met lijnzaadolie. Maar kreeg de dop er niet af :')
Je moet inderdaad de gekookte hebben, ik heb hem gehaald bij de Karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik kom hier ook even buurten, ik zag dat jullie verstand hebben van auto's wassen :P

Heb net mn eerste auto, renault clio uit 2000, zit nogal onder de vogelpoep, dus ik wil hem graag goed wassen.

Ik heb het alleen over wassen, waxen en kleinen e.d. heb ik niet zoveel behoefte aan. voor mij is het niet echt de bedoeling om er mn troetelkindje van te maken...

Wat zijn de do's en dont's wat dit betreft?
Welke zeep kan ik gebruiken? (huis, tuin en keuken zeep?)
Kan ik voor de velgen ook zoiets als een afwasborstel gebruiken of geeft dat krassen?
Warm, koud water?
Ruiten? (glassex?)

Ik heb geen tuinslang, dus het wordt sowieso de 2 emmer methode.

Ik hoor graag jullie expertise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Pfffff.... Je hebt het duidelijk nog niet helemaal begrepen...

Huis tuin en keuken zeep?

Geen tuinslang, dus 2 emmer methode?

Lees eerst dit eens door: http://forum.carclean.nl/...tappenplan-handmatig.aspx (jij denkt dus aan stap1 genoeg te hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door CeesKees op 05-08-2010 09:12 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom stel ik die vragen ook :)

Ik ga eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat is nu echt goede insectenverwijderaar? Ik was mijn hele auto in een half uurtje, afgezien van de voorbumper want daar ben ik dan nog minstens een uur mee bezig. Die insecten zitten altijd goed vast en da's op z'n zachtst gezegd nogal vervelend. Ik heb al een hoop spul geprobeerd, van spotgoedkoop spul van het tankstation tot duur spul van duur spul van een autopoetshandel. Het belooft allemaal perfect resultaat ("sprayen, even in laten trekken, afvegen") maar het is allemaal meuk. De hoeveelheid die je erop spuit maakt niet uit, hoe lang je het in laat trekken maakt niet uit en het simpelweg afvegen werkt al helemaal niet. Tenminste, ik merk nooit verschil tussen wel of geen insectenverwijderaar gebruiken, je bent altijd een eeuwigheid aan het poetsen. Dus, iemand nog een suggestie?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Klei.

Anders: http://www.carclean.nl/pr...473ml_PB-BS16_100735.aspx

Het helpt ook om het gelijk te verwijderen, en het niet eerst een week of 4 door de zon te laten inbranden...

@LeachiM. Je bent er nu uit. Wat ga je aanschaffen om stap1 te kunnen doen?

[ Voor 110% gewijzigd door CeesKees op 05-08-2010 09:43 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mothers Wax California Gold Car Wash - 473ml
Mothers Wax Drying Towel - 50,8x60,9cm

Zoiets.

En de microvezelhandschoen/doek was ik al van plan ergens in de buurt te kopen...

Als ik dit lees: http://forum.carclean.nl/cc_postst252/Howto-Dibbuz-Carwash-and-Wax.aspx gebruikt hij dan de zelfde shampoo waarmee hij eerst de auto inspuit?

En hier heeft hij het toch echt over een 2 emmer systeem...
Maar ik moet nog even uitvogelen hoe ik mn auto weer netjes afspoel zonder spuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

CeesKees schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:35:
Klei.

Het helpt ook om het gelijk te verwijderen, en het niet eerst een week of 4 door de zon te laten inbranden...
Mooi, eens kijken of ik dat spul bij Wax-On kan krijgen. Ik laat het trouwens nooit 4 weken zitten, maar als je na een ritje thuiskomt en je probeert die vliegenlijken te verwijderen zitten ze vaak al net zo vast als na 4 weken vastschroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:07:
Mothers Wax California Gold Car Wash - 473ml
Mothers Wax Drying Towel - 50,8x60,9cm

Zoiets.

En de microvezelhandschoen/doek was ik al van plan ergens in de buurt te kopen...

Als ik dit lees: http://forum.carclean.nl/cc_postst252/Howto-Dibbuz-Carwash-and-Wax.aspx gebruikt hij dan de zelfde shampoo waarmee hij eerst de auto inspuit?

En hier heeft hij het toch echt over een 2 emmer systeem...
Maar ik moet nog even uitvogelen hoe ik mn auto weer netjes afspoel zonder spuit.
Bij gebrek aan een tuinslang kan een grote gieter ook prima dienst doen (zonder sproeikop er op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Laatst online: 21-09 11:44
Of gebruik een wasbox indien die bij je in de buurt te vinden zijn. Veel handiger dan geklooi met gieters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het aandachtig lezen van alle 33 pagina's in dit topic :O

Moet ik zeggen, dat ik wel om ben naar het goed onderhouden van mijn auto. Nou moet ik het wassen polijsten en waxen nog even een poosje uitstellen, maar ik wil toch een beginnetje maken en beginnen met het reinigen en behandelen van mijn interieur, velgen en glaswerk.

Gedurende de namiddag heb ik zitten speuren op Carclean en Wax-on en ben bij Carclean tot het volgende lijstje gekomen:

- Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Conditioner 'Step 2' - 473 ml € 12,99
- Pinnacle - Leather & Vinyl Cleaner - 473ml € 18,99
- Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml € 12,00
- Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml € 14,49
- Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml € 18,99
- Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! € 27,99

Voorheen ging ik altijd mijn auto wassen in zo'n wasbox, maar nadat ik hier de resultaten heb gezien van een beetje intensief werk (wat eigenlijk nog leuk is om een saaie zondag mee te vullen), heb ik toch maar besloten, om te kiezen voor handarbeid om mijn auto weer mooi te krijgen.

De auto in kwestie betreft een BMW 528i uit 1998 met een Schnitzel pakketje.

Graag zou ik willen weten of dit overdreven is of dat dit prima is om mee te beginnen. Het is tenslotte toch ruim 100 Euro wat je uitgeeft. Ik weet om het goed te doen, kost het nou eenmaal geld. Maar het zou toch leuk zijn, als het een stukkie minder mag kosten.

Mocht er iemand in Utrecht of nabije omgeving zitten, dan houd ik mij warm aanbevolen om eens een bezoekje te mogen brengen om te kijken wat voor een gear er nou zoal gebruikt wordt. Het is leuk om allemaal te lezen, echter om live action te zien is toch een stuk leuker. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:53:
Waar heb je die keuze op gebaseerd? :) Ik lees wel eens slechte berichten over Meguiars' leerproducten (te glad, te plakkerig, te glanzend, dat soort dingen). En wat is er zo speciaal aan die Pinnacle Cleaner? Er staan geen reviews van bij CarClean, op hun forum is er ook niets over te vinden, maar hij is wel relatief duur...

Misschien is jouw keuze het resultaat van lang wikken en wegen, dan moet je het lekker zo laten, maar anders zou ik toch eens verder kijken. Het leerbehandelingsspul van Gliptone is de laatste tijd populair geloof ik. Ben je nog goedkoper uit ook als je je kunt redden met een kleine verpakking.

Vergeet je niet om ook een paar doeken te bestellen? Op z'n minst een paar microvezeldoeken voor je interieur en je velgen (je gebruikt er altijd meer dan je verwacht) en doek voor je ruiten.

edit:
Ow, en nog wat applicatorpads natuurlijk. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

@Snowy112 alle producten die je nu hebt, zijn zinloos als je de auto niet wast. Gewoon bij het begin beginnen (stap1)

http://forum.carclean.nl/...tappenplan-handmatig.aspx

[ Voor 21% gewijzigd door CeesKees op 06-08-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

CeesKees schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:14:
@Snowy112 alle producten die je nu hebt, zijn zinloos als je de auto niet wast. Gewoon bij het begin beginnen (stap1)

Waarom zijn interieur producten zinloos als je de auto niet wast?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, interieur hoort er ook gewoon bij haha. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

c0ne schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

Waarom zijn interieur producten zinloos als je de auto niet wast?
Hij heeft er ook een clay bar bij staan. Als je daarmee aan de slag wil lijkt me wassen (met degelijke producten) toch wel verstandig :). En na het kleien is het toch ook wel gebruikelijk om een wax aan te brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door PromoX op 06-08-2010 18:04 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Moet ik zeggen, dat ik wel om ben naar het goed onderhouden van mijn auto. Nou moet ik het wassen polijsten en waxen nog even een poosje uitstellen, maar ik wil toch een beginnetje maken en beginnen met het reinigen en behandelen van mijn interieur, velgen en glaswerk.

Gedurende de namiddag heb ik zitten speuren op Carclean en Wax-on en ben bij Carclean tot het volgende lijstje gekomen:

- Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml € 12,00
- Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml € 14,49
- Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml € 18,99
- Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! € 27,99

Voorheen ging ik altijd mijn auto wassen in zo'n wasbox, maar nadat ik hier de resultaten heb gezien van een beetje intensief werk (wat eigenlijk nog leuk is om een saaie zondag mee te vullen), heb ik toch maar besloten, om te kiezen voor handarbeid om mijn auto weer mooi te krijgen.

De auto in kwestie betreft een BMW 528i uit 1998 met een Schnitzel pakketje.

Graag zou ik willen weten of dit overdreven is of dat dit prima is om mee te beginnen. Het is tenslotte toch ruim 100 Euro wat je uitgeeft. Ik weet om het goed te doen, kost het nou eenmaal geld. Maar het zou toch leuk zijn, als het een stukkie minder mag kosten.

Mocht er iemand in Utrecht of nabije omgeving zitten, dan houd ik mij warm aanbevolen om eens een bezoekje te mogen brengen om te kijken wat voor een gear er nou zoal gebruikt wordt. Het is leuk om allemaal te lezen, echter om live action te zien is toch een stuk leuker. :*)
Als je interieur belangrijker vind (wat ik een beetje uit jou lijstje haal) Zou ik die claybar veranderen voor een goede washandschoen en een shampoo, en als je dan een klein gaatje kan vinden een wax. Shampoo en Washandschoen zijn echt de basis dat je moet hebben. En met je wax krijg je je bescherming en een deel van je glans :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Klei.

Klei misschien wel, maar dat Poorboy's spul werkt ook niet.....
Vliegen zijn echt k*t !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

PromoX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

Hij heeft er ook een clay bar bij staan. Als je daarmee aan de slag wil lijkt me wassen (met degelijke producten) toch wel verstandig :). En na het kleien is het toch ook wel gebruikelijk om een wax aan te brengen.
Dat maakt de spullen voor het interieur nog steeds niet onzinnig, al staat de hele carrosserie vol roest, 't interieur kan nog steeds mooi zijn ;)

V.w.b. de claybar ben ik het helemaal eens met Mercury, gewoon goed wassen en later kijken of de collectie voor de lak nog wat uit te breiden is.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

c0ne schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:02:
[...]

Dat maakt de spullen voor het interieur nog steeds niet onzinnig
Nee, maar laat dan zo'n kleisetje lekker achterwege, nu staat het gewoon wat raar tussen de andere producten op z'n lijstje en zie ik het nut niet zo om het te kopen als je ook niet de rest koopt voor de buitenkant van de auto. Dan is het inderdaad nog verstandiger om te investeren in producten voor het wassen en eventueel waxen en naderhand te kijken naar producten voor de tussenliggende stappen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Oke Oke Rustig.... Huuu Peerd :9

De reden dat ik nog even wacht met wassen, is omdat ik mijn karretje nog 3 maanden moet afbetalen aan mijn vrouwelijke tegenstander >:)

Daarna ga ik waarschijnlijk overstag voor een DAP setje en ga ik mijn stalen huifkar eens goed onder handen nemen. Ondertussen, wil ik ervaring opdoen met reinigingsprodukten voor het interieur en alvast mijn velgen onder handen nemen.

De klei wil ik aanschaffen om een asbak te boetseren :D . Nee ff zonder dollen. Ik heb in dit topic of op autodetailing.nl gelezen, dat klei ook gebruikt wordt om de velgen goed te kunnen ontdoen van teerresten en dergelijke.

De reden voor mijn post is dan ook prijs-kwaliteit en of er misschien goedkopere produkten van bijvoorbeeld Mothers of Poorboy (zo even uit het hoofd) zijn die eventueel in de plaats van bijvoorbeeld Pinnacle kunnen worden gebruikt.

Voor wat betreft het glaswerk, dit wil ik doen omdat ik momenteel een soort van coating op mijn ruit heb zitten, die ervoor zorgt, dat het wat praktisch van de ruit afdruipt als ik mijn ruitenwissers aanzet (het lijkt wel een waslaag ofzo) die ik graag wil behouden en onderhouden.

Dusssss. Graag jullie advies voor eventuele alternatieven. De MFD's had ik al begrepen, dat je daar een behoorlijke voorraad van in huis moet hebben en een doekje van mamma of die arme jongen. Tevens een washandje van mamma staat op mijn verlanglijst. Maar wat ik al zeg, de velgen hebben financieel nu mijn prioriteit en als ik de komende tijd toch mijn auto moet wassen in een wasbox omdat ik nog niet kan polijsten, kan ik dit volgens mij nog best een paar maandjes uitstellen totdat ik genoeg euro's bij elkaar heb voor een goed setje om te polijsten.

Trouwens de BMW is zilvergrijs/metallic.

Polijsten wil ik overigens eerst gaan oefenen op een motorkap van de sloop ofzo. Eerst maar eens gevoel opbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:58:

Voor wat betreft het glaswerk, dit wil ik doen omdat ik momenteel een soort van coating op mijn ruit heb zitten, die ervoor zorgt, dat het wat praktisch van de ruit afdruipt als ik mijn ruitenwissers aanzet (het lijkt wel een waslaag ofzo) die ik graag wil behouden en onderhouden.
Dan doe maar snel rainclear van protech in je mandje. Deze zorgt namelijk voor de laag die je bedoeld. houd ongeveer 2 maanden :) (rain X is ook een alternatief;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:59
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:57:

Heb net mn eerste auto, renault clio uit 2000, zit nogal onder de vogelpoep, dus ik wil hem graag goed wassen.
Grote kans dat die vogelscheit al is ingevreten en je die er zelfs met intensief polijsten nooit meer uitkrijgt. Vogelscheit altijd meteen afnemen, aangezien die zooi binnen 6 uur (!!) al begint in te vreten.
Welke zeep kan ik gebruiken? (huis, tuin en keuken zeep?)
Geen huishoudspullen!! Gewoon auto-shampoo. Genoeg te krijgen dat goed betaalbaar is.
Kan ik voor de velgen ook zoiets als een afwasborstel gebruiken of geeft dat krassen?
Een simpele goedkope verfkwast van de bouwmarkt is hier uitermate geschikt voor.
Warm, koud water?
Warm water als het ff kan
Ik heb geen tuinslang, dus het wordt sowieso de 2 emmer methode.
Geen tuinslang is erg lastig. Met gieters werken schiet ook niet op. Neem je emmers en materialen mee naar een wasbox en handel het hele zootje daar af, heb je gelijk een hogedrukspuit om hem daarna af te spuiten.

Btw, waarom dan niet een tuinslang kopen? Een simpele tuinslang kost ook geen drol. Of zit je in een flat op 3+ hoog?
AtleX schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:34:
Wat is nu echt goede insectenverwijderaar? Ik was mijn hele auto in een half uurtje, afgezien van de voorbumper want daar ben ik dan nog minstens een uur mee bezig. Die insecten zitten altijd goed vast en da's op z'n zachtst gezegd nogal vervelend. Ik heb al een hoop spul geprobeerd, van spotgoedkoop spul van het tankstation tot duur spul van duur spul van een autopoetshandel. Het belooft allemaal perfect resultaat ("sprayen, even in laten trekken, afvegen") maar het is allemaal meuk. De hoeveelheid die je erop spuit maakt niet uit, hoe lang je het in laat trekken maakt niet uit en het simpelweg afvegen werkt al helemaal niet. Tenminste, ik merk nooit verschil tussen wel of geen insectenverwijderaar gebruiken, je bent altijd een eeuwigheid aan het poetsen. Dus, iemand nog een suggestie?
Heb laatst de voorbumper en voorruit van m'n TransAm gedaan, met een felroze goedje van CarPlan dat ik hiervoor ooit gekocht had (nog voor ik in dit topic kwam). Maar precies wat je zegt, het helpt voor geen meter :D :+ Althans, zover mijn ervaring niet beter dan goed nat maken en met een shampoo afpoetsen. Heb op m'n werk overigens wel de ervaring dat een hogedrukspuit een aardig eind kan helpen het ergste eraf te halen zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen (moet ik bij m'n T/A ook maar es proberen).

Er zijn overigens ook vliegen-sponsjes met een speciaal laagje erop of van een speciaal spul, die ook voor de lak geschikt zouden moeten zijn (geen krassen). Heb ik zelf nog niet geprobeerd...

Eigenlijk is 1-2 dagen in de zon laten staan al te veel :X

Waarom wel je velgen en niet je lak? Dat snap ik dan weer niet. Velgen kunnen veel meer hebben dan de lak.

Voor interieur heb je nodig:
- melk (melk-achtig spul dat plastic voedt en de kleur en evt glans terugbrengt)
- interieurreiniger
- als het ff kan luchtdruk met blaaspistool
- kwast
- mf-doekje
- stofzuiger met lange smalle tuit

Voor ruiten heb je nodig:
- glasspul (heb niet echt voorkeur)
- mf-doekje om nat schoon te maken
- katoenen doek (theedoek bij voorkeur) om droog na te wrijven
CeesKees schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:14:

Onzin, enige dat zinloos is is de clay-bar, maar dat is hier al een paar keer gezegt.
Joopieboy schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:58:
Ja precies, interieur hoort er ook gewoon bij haha. :P
Zekers :D alleen lees ik hier daar nagenoeg nooit over in dit topic :P
Oke Oke Oke Rustig.... Huuu Peerd :9
Lol :D Brabo :P
De reden dat ik nog even wacht met wassen, is omdat ik mijn karretje nog 3 maanden moet afbetalen aan mijn vrouwelijke tegenstander >:)
Sorry maar wat een reden 8)7
Goed wassen en waxen is juist een van de dingen die ik zou doen voordat je begint met afbetalen.
en als ik de komende tijd toch mijn auto moet wassen in een wasbox omdat ik nog niet kan polijsten, kan ik dit volgens mij nog best een paar maandjes uitstellen totdat ik genoeg euro's bij elkaar heb voor een goed setje om te polijsten.
Ik zie het verband niet tussen wasbox "omdat" je nog niet kan polijsten?? Polijsten kun je ook zonder wasbox en wasbox ook zonder polijsten. Sterker nog, polijsten in een wasbox gaat pas lastig worden :+
Trouwens de BMW is zilvergrijs/metallic.
Da's een erg makkelijke kleur om te polijsten :D en zwart is het meest klote.
Polijsten wil ik overigens eerst gaan oefenen op een motorkap van de sloop ofzo. Eerst maar eens gevoel opbouwen ;)
Ik heb het voor het eerst geoefend op m'n Vectra die ik toch in de verkoop ging doen :P En dat was met een Rotary, en viel me niet eens tegen. En zover ik begrijp overal moet het met een DA makkelijker zijn?

Zo, en nou weer genoeg gequote voor vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:43:
Waarom wel je velgen en niet je lak? Dat snap ik dan weer niet. Velgen kunnen veel meer hebben dan de lak.

Sorry maar wat een reden 8)7
Goed wassen en waxen is juist een van de dingen die ik zou doen voordat je begint met afbetalen.

[...]

Ik zie het verband niet tussen wasbox "omdat" je nog niet kan polijsten?? Polijsten kun je ook zonder wasbox en wasbox ook zonder polijsten. Sterker nog, polijsten in een wasbox gaat pas lastig worden :+

[...]

Da's een erg makkelijke kleur om te polijsten :D en zwart is het meest klote.

[...]

Ik heb het voor het eerst geoefend op m'n Vectra die ik toch in de verkoop ging doen :P En dat was met een Rotary, en viel me niet eens tegen. En zover ik begrijp overal moet het met een DA makkelijker zijn?

Zo, en nou weer genoeg gequote voor vandaag :P
Verschil tussen wassen/waxen en het afbetalen aan mijn vriendin, is eigenlijk simpel. Mijn auto sputtert niet tegen als ik geen geld heb om onderhoudsspullen aan te schaffen om haar er beter uit te laten zien. Mijn vriendin daarintegen WEL!!!!!! :D :D

En ik begin liever klein (velgen en interieur en velgen) om zo ervaring op te doen en feeling te krijgen voor het onderhoud, dan dat ik gelijk mijn hele auto onder handen neem en halverwege ergens een fout maak waar ik enorme spijt van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nou, zo moeilijk is het niet hoor, een auto fatsoenlijk wassen :P aan waxen kun je eigenlijk ook niks fout doen...

Heb voor de kenners hier wel een belangrijk vraagje:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/IMG_7594.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/IMG_7596.jpg

Toen ik het blik open trok zag ik al dat alles verkruimeld was, even later zag ik dat er op het papiertje staat dat dat normaal is... zullen ze er niet voor niks bij gedaan hebben :P

Echter, als ik er op druk breekt de complete inhoud in stukken. Het is dus niet alleen een uitgedroogd toplaagje, maar helemaal! Ik geloof natuurlijk best dat dit ook normaal is :) maar hoe de f*ck moet ik dat spul gaan gebruiken als het zo keihard is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 11:05
Langzaam gelijkmatig verwarmen, waarschijnlijk werkt het hetzelfde als kaarsvet.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 07-08-2010 15:49 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Met verwarmen (en weer laten koelen) ben je misschien die scheurtjes kwijt ja, maar dan zal het nog steeds een grote harde klomp zijn. Maar het hoort dan ook hard te zijn. :+ Als je er een vochtige pad overheen haalt komt er gewoon wax aan je pad te zitten als het goed is. Niet veel, maar wel genoeg. Zo'n vaste wax is een goede les "meer wax is niet altijd beter".

* Xander heeft liever vloeibare waxen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heren (en dames?) detailers gegroet! Sinds ik mijn kleine wagen heb ben ik er al mee bezig. Technisch is deze nu op wat kleine dingen (beschermkap onder radiator en een rem die soms wat geluid maakt) inmiddels goed. Het interieur heb ik al een keer goed schoongemaakt (wat kwam daar een troep uit :X) en dat is nu weer nodig en gaat mij zeker nog een keer lukken met de aanwezige materialen. Maar qua exterieur teer ik op de middelen die pappie nog had, waaronder zijn Valma Wash & Shine en minstens 10 jaar oude vloeibare Valma Black Wax. Daar is mijn zwarte monstertje toch nog aardig mooi mee geworden, maar het moet beter kunnen.
De lak lijkt een keer door een vorige eigenaar wel behandeld te zijn, want deze is niet erg stroef en zowel de kap als het linkerachterpaneel lijken een keer opnieuw handmatig gespoten te zijn, weliswaar zeker niet stofvrij, maar je kunt niet alles hebben. Ook zitten er aardig wat hele kleine krasjes (microkrasjes), die je alleen met bepaalde lichtinval ziet als je er met je neus bovenop staat. Ook zijn er aardig wat kleine deukjes in de flanken. Echt zichtbare krassen zijn er gelukkig weinig.
Maar de buitenkant heeft dus een beurtje nodig. Helaas heb ik geen goede polijstmachine, alleen komt er een roterende poetsmachine van (volgens mij) Ferm, die mijn vader graag wil hebben voor het uitpoetsen van was op zijn wagen. Polijsten daarmee heb ik nog niet in gedachten, want het is nou eenmaal een wat goedkopere rotary machine voor zover ik weet.

Kortom, ik ben mij gaan inlezen in het detailen. En omdat ik recent jarig ben geweest liggen er ook wat centjes voor, ik hoopte zo rond de 100 euro. Maar als je eenmaal aan het uitzoeken bent slaat het detail-virus aardig toe en kom je steeds dingen tegen: "oh, dat moet ik eigenlijk ook hebben. Oh, dat is ook wel handig. etc", jullie zijn er bekend mee volgens mij :P
Mijn auto is een zwarte Fiat Cinquecento Sporting uit '97 mocht dat interessant zijn.

Na hier en op autodetailing.nl en carclean fora te hebben gelezen is inmiddels het volgende, middels het vijfstappenplan incl benodigdheden, in mijn Carclean boodschappenmandje beland en ik ben dan ook benieuwd hoe jullie gedachten over deze startcollectie zijn:

Voor het wassen:
  • Cobra - 'The Bone' Spons. De microvezelspons waar ik goede dingen over lees
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml. Niet de goedkoopste, maar goede mengverhouding en lekker mild.
  • CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm. Droogmaken, nuff said.
Voor het kleien:
  • Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!. Nu met 80gr extra klein, totaal 160gr. Incl microvezeldoek en lubricant. Kant-en-klaar setje. Eerste keer kleien voor mij, maar het ziet er niet zo moeilijk uit en er zijn HOWTO's in overvloed.
Polish/Voeding: Omdat ik niet machinaal kan gaan polijsten ben ik verder gaan kijken en kwam ik van AutoGlym de Super Resin Polish tegen incl een HOWTO. Dit lijkt mij ideaal spul het toch verkrijgen van een mooi resultaat voor een prima prijs, maar ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee. Ik lees dat het goed in staat is om swirls en kleine krasjes te verdoezelen, en in zichzelf een cleaner heeft zitten. Ik wil dit handmatig gaan aanbrengen, maar dit zou mogelijk ook met die poetsmachine kunnen. Zit ik hier op het goede spoor?
Incl benodigdheden:
  • Autoglym - Super Resin Polish - 500 ml
  • Poorboys World - Microfiber Applicator, voor het aanbrengen
  • Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm, voor het uitwrijven
Wax/Sealant:
Aangezien ik AutoGlym polish&voeding wil gaan gebruiken leek het mij een voorkeur om te kijken of AutoGlym ook voorziet in een goede beschermer. Ik lees dat hun Extra Gloss Protection een goede sealer is, welke goed aansluit en lang meegaat. Zo kwam ik uit op:
  • Autoglym - Extra Gloss Protection - 500 ml
  • Poorboys World - Microfiber Applicator, voor het aanbrengen
  • Poorboys World - Mega Plush - Groen, voor het uitwrijven/oppoetsen
Mogelijk kan ik later ook nog een wax uitkiezen voor wat extra glans hierbovenop en om de sealant een makkelijk leven te geven, bijvoorbeeld de populaire PB Natty Blue Paste Wax, maar die wilde ik nu nog achterwege laten.

Voor het verzorgen:
Met regelmaat wassen met de Born to be Mild shampoo. En ik kwam de PB Spray & wipe tegen, is dat handig om bijvoorbeeld een lokaal vlekje zoals vogelpoep af te nemen? Dat deed ik tot nu toe met warm water en een doekie, ging ook prima. Dus zo noodzakelijk acht ik het niet. Of zeggen jullie musthave?
Of kan ik beter gaan voor een PB QD+ flesje, om na het wassen aan te brengen? Of ook niet zo nodig?

Verder ligt hier ook een pakketje microdoekjes van de Action die voor het kleine grut en de onderzijden en vieze delen te gebruiken zijn. Dan hoef ik daar niet de goede microdoeken voor te gebruiken.

Hoor graag of jullie over mijn selectie denken die ik als noob heb samengesteld. En wat de tips zijn voor het verzorgen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Je hebt e.e.a. in ieder geval goed onderzocht en begrepen. Je werkwijze en stappenplan lijkt me foutloos. Je keuzes lijken me ook allemaal wel in orde.

Al zou je (met betrekking tot je laatste vraag over QD+) kunnen denken aan een voordelige verpakking detailspray, om te kleien en om als Quick Detailer te gebruiken. Bijvoorbeeld de Poorboys World Spray and Wipe + losse claybar. De spray&wipe kun je 1:1 verdunnen voor het kleien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ok dat is fijn om te horen.
Ga ik even spelen met je suggestie van Spray & Wipe in combinatie met losse claybar en microdoek om te kijken of ik daar nog wat voordeel mee kan behalen.
Wat zou dan een goede claybar zijn? De Bilt Hamber Regular Clay die nu in de aanbieding is bijvoorbeeld?
Of zou die te hard zijn als je niet daarna gaat polijsten en kan ik beter naar de Soft grijpen?

[Edit]
Even uitgerekend met die BH Regular claybar, 1 liter Spray & Wipe en een extra PB Mega Plush doek. Scheelt maar 3 euro. Waarvan ik dan precies nog een lege spuitfles+kop zou kunnen kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 08-08-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:36

empy

Rijdt rondjes

Na een diep in de buidel tasten voor de spullen vond ik vandaag ook nog eens de tijd om de saxo onder handen te kunnen nemen, met dit als uiteindelijk resultaat.
Ik heb een washmitt gebruikt van poorboys deze icm. autoshampoo van Mothers.
Hierna ben ik aan de slag gegaan met het kleipakket van Mothers, om vervolgens met mothers applicators de Mother FX synwax aan te brengen en deze na het curen met een Dodo juice fantastic fur deze uit te poetsen.
Iedere keer dat je overzichtsfoto's ziet heb ik weer een stap voltooid.
Bij de laatste 2 foto's stond ik weer veilig in mijn huisje en kwam ik er achter dat ik de wieldoppen ook wel even op mocht poetsen, aldus geschiedde.
Uiteindelijk ben ik er een 7-tal uren mee bezig geweest, maar dit is het zeker waard geweest! :>
Detailen van de Saxo
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w0I2JgzP1ZDDFiqgMT2zhfDe/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZKVOF7VbVGd5eWWObdJ9FfEJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vBR0v7pxxjNdcwrN5rxWXfFv/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aguJ2tBBCx5hIQ7qbi9sPjHm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jIsJiXWaVBgvY2Qf2mD9OhoA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49tN5834Xc8bvM290mZaNKSn/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FDENBTA4rmmEB57lfvqZcpQl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TAIAIORyR3NBOyMjI6d9XbON/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aQTcvBFRUUAkRp2V1EYkRy6F/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Iv5GKtdQP275VkIop5yiCHzQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f19GQ9QrQ0ODt0DwefZDqQX1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hqKrN78jCcUhWcBgEkohCQQX/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UHEnRilhG31qsz07UPzjkIyd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gV1yz6DYRCJDtYz5tTjKjwhJ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empy, mooi eindresultaat man.

Vandaag nog maar eens in de spulletjes neuzen van Carclean. Ben de komende tijd nog wel ff druk met andere zaken maar als ik eenmaal bij mijn vriendin ingetrokken ben heb ik een prachtige oprit tot mijn beschikking om daar mijn auto onder handen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vogelpoep is echt troep zeg... Had echt moeite om het eraf te krijgen, maar is wel gelukt.

Heb het meerdere keren goed laten weken, dan wordt het vanzelf afwasbaar.
Het ligt er ook wel een beetje aan waar je parkeert :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb een microvezeldoek een plantenspuit met water & een paar druppels shampoo achterin liggen. Als er vogelpoep op mijn auto ligt sproei ik er flink wat op en wrijf het er voorzichtig af met die doek. Qua krassen is het geen ideale methode, maar wachten tot de vogelpoep ingedroogd is is wat mij betreft ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
k blijf maar swirls overhouden aan mijn poetsavonturen :(

auto is GOED gewassen, gebruik een mequiars Applicator pad of zo'n rond applicator pad van carclean! en poets het uit met een microfiber doek, en toch zie ik swirls :( wat doe ik fout ? of wwaar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hoe bedoel je Reloader? Ben je met de hand proberen swirls eruit te poetsen met polijst middel?
Als dat het geval is kan het wel kloppen. Dan kan je nog wel een paar maanden poetsen :P
Om swirls er goed uit te krijgen moet je echt machinaal aan de slag.

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 09-08-2010 11:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Reloader schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:32:
k blijf maar swirls overhouden aan mijn poetsavonturen :(

auto is GOED gewassen, gebruik een mequiars Applicator pad of zo'n rond applicator pad van carclean! en poets het uit met een microfiber doek, en toch zie ik swirls :( wat doe ik fout ? of wwaar moet ik op letten?
Ben je ooit 100% swirlvrij begonnen? Lijkt mij dat je het toch een keer moet gaan polijsten, om de swirls er uit te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
CeesKees schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:44:
[...]

Ben je ooit 100% swirlvrij begonnen? Lijkt mij dat je het toch een keer moet gaan polijsten, om de swirls er uit te krijgen...
hij is /was gepolijst ;)

auto was swirl vrij, daarna had ik dus die hier eerder geposte rode spikkels erop waardoor ik de liggende delen heb moeten kleien etc,

dus goed gewassen, kleien, wassen, en dan 3 stapjes van meguiars erop...

resultaat = lichte swirls

[ Voor 30% gewijzigd door Reloader op 09-08-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Kleien na polijsten? Swirls krijg je weer heel snel na niet goed bijhouden van de wax. Vooral bij de zachtere lakken.
Na polijsten moet je gewoon echt minimaal 2 a 3 wax lagen aanbrengen (om de 24 uur zonder regen)
Daarna het liefste elke maand 1 wax laag aanbrengen. Als je dit niet doet komen de swirls vanzelf weer terug. Ja het leven van een detailer gaat niet over rozen :Y) ;)
(overigens doe ik het bij mijn eigen auto ook niet hoor :P )

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 09-08-2010 12:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
na t polijsten is hij in de waxoil gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Waxoil... Dan is het waarschijnlijk daar al gebeurt. Zonde van je geld.

En met kleien kun je inderdaad bij zachte lak swirls maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
bij het waxoilen is het niet gebeurt, en hoezo zonde van je geld? koste niks haha

maar mijn auto is zilvergrijs (TiAg) is volgens mij geen zachte lak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Welk merk wagen? Italiaanse en Amerikaanse auto's hebben bijvoorbeeld zachtere lak dan Duitse wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Reloader schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:04:
na t polijsten is hij in de waxoil gezet :)
Waxoil is idd erg zonde van je geld. Zelfs al krijg ik het gratis komt die troep nog niet op m'n auto :) dan zelfs nog liever Turtle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
c0ne schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:57:
Welk merk wagen? Italiaanse en Amerikaanse auto's hebben bijvoorbeeld zachtere lak dan Duitse wagens.
BMW bj 2000 3-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf

De gewone glasreiniger van m'n werk laat ook een soort waterafstotende laag achter, maar na 1 avondje ruitenwissers gebruiken is het effect al bijna weg. Heb grote stukken snelweg helemaal zonder ruitenwissers kunnen rijden dus dat was wel prettig, maar dan moet het wel goed waterafstotend blijven. Ik was dus ook op zoek naar zo'n spulletje.

Heb vanmiddag bij de Praxis dit gehaald (kostte eurootje of 7 geloof ik):

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/IMG_7597.jpg

Heb het er vanavond even op gesmeerd. Eerst met Valma Glassclean die ik nog had staan de ramen schoongemaakt en daarna dit erop. Makkelijk flesje, met klein gaatje onder de dop, beetje op een doekje en erop smeren. Alle ramen gedaan, en in dezelfde volgorde daarna met een ander droog doekje uitpoetsen. Kost wel enige moeite om het goed weggepoetst te krijgen maar daarna is het niet meer te zien. Voorruit heb ik daarna nog een keer ingesmeerd en weer uitgepoest.

Ik ga er geen water op gieten om het te testen, kalk en zo. Dus hoe waterafstotend het nu is en hoe lang het blijft zitten weet ik pas als het weer gaat regenen.

Het is een klein flesje maar heb al gemerkt dat je maar weinig nodig hebt. Er staat op dat je het voor beste resultaat maandelijks moet herhalen, en ik denk dat je met de inhoud van zo'n flesje dan wel een heel jaar kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:12:
[...]

De gewone glasreiniger van m'n werk laat ook een soort waterafstotende laag achter, maar na 1 avondje ruitenwissers gebruiken is het effect al bijna weg. Heb grote stukken snelweg helemaal zonder ruitenwissers kunnen rijden dus dat was wel prettig, maar dan moet het wel goed waterafstotend blijven. Ik was dus ook op zoek naar zo'n spulletje.

[afbeelding]

Heb het er vanavond even op gesmeerd. Eerst met Valma Glassclean die ik nog had staan de ramen schoongemaakt en daarna dit erop. Makkelijk flesje, met klein gaatje onder de dop, beetje op een doekje en erop smeren. Alle ramen gedaan, en in dezelfde volgorde daarna met een ander droog doekje uitpoetsen. Kost wel enige moeite om het goed weggepoetst te krijgen maar daarna is het niet meer te zien. Voorruit heb ik daarna nog een keer ingesmeerd en weer uitgepoest.

Ik ga er geen water op gieten om het te testen, kalk en zo. Dus hoe waterafstotend het nu is en hoe lang het blijft zitten weet ik pas als het weer gaat regenen.

Het is een klein flesje maar heb al gemerkt dat je maar weinig nodig hebt. Er staat op dat je het voor beste resultaat maandelijks moet herhalen, en ik denk dat je met de inhoud van zo'n flesje dan wel een heel jaar kan doen.
Als het resultaat naar behoren is, houd ik mij warm aanbevolen. Laat het ff weten als je een plensbui op je dak hebt gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb spotgoedkoop spul van de plaatselijke bandenboer, het merk weet ik zo niet. Ik kan echt door behoorlijke regenbuien rijden zonder ruitenwissers nodig te hebben en als ik ze dan toch nodig heb om bijvoorbeeld 's ochtends de dauw van de ramen te krijgen is er ook niets aan de hand, de laag blijft keurig netjes zitten. Het zit er nu een anderhalve maand op en sindsdien heb ik al heel wat keren mijn ruitenwissers gebruikt en 2x mijn auto gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Rainclear van ProVision staat bekend om de goede werking. Alleen wat lastig te verwerken (vooral een bitch om uit te poetsen) maar werkt goed.

Vooral wanneer je van te voren de glasscrub gebruikt van hetzelfde merk.

Oh ja, een heel jaar met een flesje RainClear? Ja, als je 10 auto's doet... Een erwt of 4 van dat spul voor een voorruit is zat!

[ Voor 23% gewijzigd door CeesKees op 10-08-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Provision Rainclear werkt als een trein! En het blijft ook behoorlijk lang zitten hoor, denk dat het wel meer dan een maandje houdt. Topspul, en betaalbaar ook.

Ik heb vorige week ook wat nieuws aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/jicnzk.jpg

Een onthardingsfilter tussen de tuinslang. Scheelt me hopelijk heel wat watervlekken, en shampoo omdat er minder nodig is per emmer water.

Nog een leuk filmpje dat ik vorige week heb geschoten trouwens. Heb een testje uitgevoerd tussen 3 LSP's die ik wil vergelijken. Van links naar rechts (voor de kijker):
- Optimum OptiSeal
- Aquartz ReLoad
- Zymol Glasur

De eerste twee zijn wowa (wipe on walk away) sealants, dus geen in en uitpoetsen meer, gewoon aanbrengen en klaar. De Zymol is een highend wax.

[ Voor 34% gewijzigd door Blamm op 10-08-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18

Youk

Volvo For Life

Wat ik mij nu afvraag, is er verschil in het gebruik van kraantjeswater tegenover van regenwater? Welke is beter en waarom?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Knightwolf schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:12:
[...]

[afbeelding]

ik gebruik hiervoor spul van gollit, werkt perfect blijft ook maanden zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Youk schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:04:
Wat ik mij nu afvraag, is er verschil in het gebruik van kraantjeswater tegenover van regenwater? Welke is beter en waarom?
Regenwater is veel zachter (wanneer het gefilterd is van zand etc) geen kalk en andere zooi :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Dat is toch meestal kneiterharde lak, misschien dat er met wassen of opbrengen van een product toch wat swirls op zijn gekomen. Ook kleien heeft de neiging om kleine krasjes te veroorzaken (marring). Op polijsten na is een goede glaze met fillers de beste (tijdelijke) oplossing lijkt me.

Ik ken het probleem overigens wel. Ik was mijn auto wekelijks en na het polijsten heb ik ook al weer krasjes. Ik denk dat het bijna niet te voorkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
:'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met een x-kote behandeling? Als ik het allemaal zo lees is het te mooi om waar te zijn, en doet het een beetje tel-sell achtig aan, maar ik kan het mishebben. Ben benieuwd of jullie ervaring hebben :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb er ervaring mee maar dan meer omdat ik dealer ben ;)

Het is absoluut geen pantser beveiliging of sealant etc.
Het is een nieuwe blanke lak laag die net als alle andere lakken daarna netjes behandeld moet worden met sealants of waxen.

Ook zul je nieuwe krasjes krijgen na verloop van tijd als je bv eens door de wasstraat zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Oke, dus in principe is het verhaal van het verwijderen van krasjes een resultaat van de blanke laklaag die ze vult? Of moet de auto eerst gepolijst worden, krasjes verwijderd worden, etc. voordat ze x-kote aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

De lak begaat eerst een grondige detail beurt net als elke andere detail job.
Daarna gaat er een laag x-kote overheen zodat eventueel nog aanwezige krasjes opgevuld worden met een nieuwe laag blanke lak.

En vervolgens word deze nieuwe laklaag afgewerkt met sealants en waxen.

Ik ben met een x-kote behandeling 2 à 2,5 dag bezig om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Maar in feite wordt je auto dus overgespoten met een laag blanke lak? Gebeurt dat ook in een spuiterij, alles dat niet gespoten moet worden afgeplakt en hele oppervlak licht geschuurd en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nee het word niet aangebracht dmv spuiten.
Ja er word afgeplakt maar niet geschuurd mits niet nodig.

*knip*
Modbreak:Dit neigt naar spam. De link verwijst naar een algemene pagina over een bedrijf. Dit draagt niets bij aan de informatieverschaffing over een x-kote behandeling.

[ Voor 42% gewijzigd door Steffie op 29-11-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

reuzekind schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:50:
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met een x-kote behandeling? Als ik het allemaal zo lees is het te mooi om waar te zijn, en doet het een beetje tel-sell achtig aan, maar ik kan het mishebben. Ben benieuwd of jullie ervaring hebben :)
Gewoon zelf aan de gang, een goede lak heeft zoiets niet nodig. Een slechte lak moet je laten overspuiten.

Het stappenplan volgen is garantie voor succes, kost alleen wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

CeesKees schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Gewoon zelf aan de gang, een goede lak heeft zoiets niet nodig. Een slechte lak moet je laten overspuiten.

Het stappenplan volgen is garantie voor succes, kost alleen wat moeite.
Ik geef eerlijk toe; ik ben gewoon te lui om het zelf te doen. Ik heb het een keer gedaan, en toen was ik bijna een hele dag bezig om het echt netjes te krijgen allemaal. Ik heb nu een adres van iemand die door de weeks voor een baas, en 's avonds en in het weekend voor zichzelf, als poetser werkt en die rekent 100 euro voor een hele auto, en dan ziet het er ook heel netjes uit. Dus het zelf doen zie ik niet zitten. En met dat x-kote kwam een buurman aanzetten, die had zijn auto er mee laten doen, en het zag er wel netjes uit maar niet mooier dan het werk dat een 'normale' poetser aflevert. Dus vandaar dat ik de vraag stelde om ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

100 euro voor een hele auto? Dan kun je niet veel meer doen dan wassen en waxen. Misschien nog voeden, maar meer ook niet. Dan is niet je hele auto gepolijst hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd.. Echt detailen, dus polijsten in minimaal 2 stappen plus al het extra zou je met een smart wel in 1 dag lukken. Dan is 100 euro al goedkoop.. Dat is minimaal het loon, dan nog de spullen :>
Of die gene doet het voor de lol en rekent alleen de materiaal kosten :?

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 17-08-2010 09:24 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 22:50
Wat is dan eigenlijk een gangbare prijs voor een hele auto? Dus: wassen-kleien-wassen-polijsten-voeden-waxen en alles eromheen: interieur, motorruimte, bandenzwart, trims etc? Maak gebruik van Poorboys, Meguiars, Monello en een DAP.

Ik wil binnenkort namelijk wat auto's van kennissen onder handen nemen en vraag me hard af wat ik moet rekenen. Zat zelf te denken aan de 100 - 150 euro?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Eerder 300-450 euro, afhankelijk van grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als je al die stappen wil doen dan zit je wat CeesKees al zegt tussen de 300-450€.
Je bent toch al snel 2 dagen bezig. Persoonlijk sta ik al niet voor zo'n bedrag een auto te doen.

Heb je overigens wel is al die stappen achter elkaar gedaan? voor 150€ kom ik dan echt niet me bed uit ;)

[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 17-08-2010 10:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
300-450 euro 8)7 die's gek!

Waar ik werk doen we een hele auto, wassen, evt kleien, 2-stappen polijsten, waxen, bandenzwart/trims, ruiten, complete interieur, voor particulieren kost het 150 euro. En dan ziet je auto er weer in showroomstaat uit. Max 1 dag werk.

Laten we zeggen dat je in het polijsten wat extra tijd steekt omdat de krassen iets hardnekkiger zijn, dan kom ik nog niet verder dan 200 euro. En dat vind ik al teveel eigenlijk. Met zulke bedragen snap ik wel dat bijna niemand z'n auto wil laten doen 8)7

Heb paar weken terug de auto van een oudere vrouw hier uit de blok helemaal gedaan. Had alleen geen klei en polijstspullen thuis. Al het andere wel gedaan. Dagje werk... Ik vond 30-40 euro genoeg hoor, moet wel leuk blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 18-08-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Waar je werkt KW, hoeveel uur ben je dan kwijt met zo'n beurt?
Want 150 euro is eigenlijk, relatief gezien, geen geld meer bij een bedrijf. Uurtarieven van € 40,- begint het bij.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Knightwolf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:26:

Waar ik werk doen we een hele auto, wassen, evt kleien, 2-stappen polijsten, waxen, bandenzwart/trims, ruiten, complete interieur, voor particulieren kost het 150 euro. En dan ziet je auto er weer in showroomstaat uit. Max 1 dag werk.
Zeker in Polen of in Vietnam? Zou ik echt mijn bed niet voor uitkomen!

Alleen aan materiaal kost zo'n geintje al 40 euro (incl afschrijving op je machines/ gebruik pads, doeken enz enz)

[ Voor 12% gewijzigd door CeesKees op 18-08-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
150,- voor 1 dag werk, met alles wat jij noemt, inclusief uurloon en materiaal kosten 8)7

Als dat zo is, zet ik een advertentie voor 300,-, huur ik een oplegger, en rijd elke dag 5 auto's naar die toko :P
Heb paar weken terug de auto van een oudere vrouw hier uit de blok helemaal gedaan. Had alleen geen klei en polijstspullen thuis. Al het andere wel gedaan. Dagje werk... Ik vond 30-40 euro genoeg hoor, moet wel leuk blijven.
Ik heb gewoon een prima baan, maar af en toe klus ik bij in het weekend. Voor de hobby, houdt je van de straat. Voor computerwerk vraag ik dan 55,- per uur, en daarvoor staan ze in de rij :P

Een dag poetsen voor 40,-, dan moet je wel echt gek zijn op die oude dame ;)

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 18-08-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Resultaat zal wel met het oog autowasstraat expert zijn ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

With KappeNou

Het resultaat zal ook wel naar die 150 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

€ 150,- is dat niet meer een bedrag voor een waxoil behandeling? :+

Als ik aan het dappen ben, komt de buurman ook altijd grappig doen "als je toch bezig bent, doe je dan ook ff mijn auto?".
Hobbiesten zullen het vast voor een nette prijs doen. Ik zie het niet echt zitten om heel mijn vrije zaterdag voor weinig een auto onder handen te nemen. En als je zegt dat je het voor € 200,- doet, staan ze je gelijk raar aan te kijken

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Knightwolf
Impry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:30:
Waar je werkt KW, hoeveel uur ben je dan kwijt met zo'n beurt?
Want 150 euro is eigenlijk, relatief gezien, geen geld meer bij een bedrijf. Uurtarieven van € 40,- begint het bij.
M'n baas doet er 3-4 uur over en ik heel de dag.
PWM schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:48:
[...]

150,- voor 1 dag werk, met alles wat jij noemt, inclusief uurloon en materiaal kosten 8)7

Als dat zo is, zet ik een advertentie voor 300,-, huur ik een oplegger, en rijd elke dag 5 auto's naar die toko :P
Geen id wat het voor bedrijven kost, maar de paar particulieren die ik tot nu toe langs heb zien komen moesten 150 aftikken bij m'n baas.
Ik heb gewoon een prima baan, maar af en toe klus ik bij in het weekend. Voor de hobby, houdt je van de straat. Voor computerwerk vraag ik dan 55,- per uur, en daarvoor staan ze in de rij :P
Da's al helemaal gestoord, om voor PC-werk uberhaupt centen te vragen :/
Een dag poetsen voor 40,-, dan moet je wel echt gek zijn op die oude dame ;)
Lol, dat mens boeit me niks hoor. Ze kwam een keer naar me toe "ik zie jou altijd zo mooi je auto poetsen, kun je de mijne niet ook een keer doen?" Ja sgoed hoor, wanneer? :P

Heb er trouwens maar 30 voor gehad, geen 40. Dit was zoals ik zei wel zonder kleien of polijsten, maar ook dan had ik er echt niet meer dan 50 voor WILLEN hebben, simpelweg omdat ik dat afzetterij vind.
AMDFreak schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:55:

En als je zegt dat je het voor € 200,- doet, staan ze je gelijk raar aan te kijken
Precies, tis simpel, als je teveel vraagt heb je geen klanten :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Knightwolf schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:34:
[...]

Da's al helemaal gestoord, om voor PC-werk uberhaupt centen te vragen :/
Waarom? Beun de Schilder en de zwarte automonteur doen hun klusjes ook niet gratis. :? Ik vraag ook gewoon geld zodra het geen familie of vrienden zijn hoor. Mijn tijd is niet gratis, ik vind het niet echt leuk om 's avonds een antieke computer in zo'n krappe computerkast te fixen terwijl ik op een brakke bureaustoel zit en kijk naar een hoofdpijn veroorzakende monitor uit het jaar nul.

[ Voor 24% gewijzigd door AtleX op 19-08-2010 10:24 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
with AtleX, voor niks gaat de zon op.
klus ook genoeg bij, als je het gratis doet staan ze allemaal in de rij, en houje geen vrije tijd meer over.
als je er geld voor vraagt dan reguleert zich dat vanzelf.
uitzondering familie en vrienden natuurlijk.
maar ik heb ook wel 's een dealtje gesloten met een stucadoor, ik moest een muurtje gestuced hebben, en hij had pc problemen. en een ruildienst was geboren :)

maar goed, dit heeft niks meer met detailing te maken, tenzij je een kwak tech wax op een systeemkast uitsmeert :P

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 19-08-2010 09:22 ]

• KappeNou
Knightwolf schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:34:
[...]

M'n baas doet er 3-4 uur over en ik heel de dag.
Dan praat je over een hele andere kwaliteit detailing. Dan kan je wel blijven discussiëren, maar ik denk dat je gewoon is bij iemand langs moet gaan die op deze manier te werk gaat. Dan kan je ook meteen voor je zelf zien dat je voor een echt goede detail beurt minimaal 2 dagen bezig bent :7

>PC specs<

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De vorige eigenaar heeft mijn auto eens een keer in de wax gezet met van dat spul wat poeder wordt, en dat heeft ze iets te enthousiast gedaan. :X Ik vind dus na 1,5 jaar, ontelbare regenbuien en 15-20x wassen nog steeds overal van die witte rommel in de naden en kieren. Erger nog, ze heeft de stootstrips toen ook meegepakt en die worden dus elke keer keurig wit. Het zijn van die plastic zwarte strips die niet helemaal vlak zijn. Ik krijg het er met geen mogelijkheid af, wasbenzine, trekzalf, vaseline, de tuinslang, Dreft, Mothers Naturally Black, het haalt allemaal geen moer uit. Hoe kan ik die dingen nu het beste schoonmaken zodat ze na een behandeling met Mothers langer dan een dag zwart blijven?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Schrobben, schrobben en nog eens schrobben. En dat dan met iets dat heel goed ontvet, desnoods puur (poorboys APC is een goede) daarna insmeren met Poorboys trim restorer. Volgens mij moet dat de truc wel doen... Vooral schrobben (neem een nagelborstel, kun je goed mee richten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben al wat langer van plan om mijn auto eens een keer te polijsten. Zitten flink wat swirls op en verder ook een redelijk aantal krassen. Allemaal niet bijster spannend voor de wat ervaren detailer.

Maar ik heb een kleine twist in het verhaal.
Het lijkt er op dat een vorige eigenaar ooit de motorkap heeft laten spuiten. Ik gok vanwege steenslag, want die heeft hij voor een 13 jaar oude auto niet schrikbarend veel op de kap zitten. Super leuk dat die persoon dat waarschijnlijk gedaan heeft, maar niet echt een top job.
Er zitten namelijk een aantal puntjes in de lak. Je voelt ze en kunt ze ook zien als je goed kijkt. Alsof er miniscule luchtbelletjes of vuiltjes in/onder die lak zitten.

Zou ik dat zonder problemen kunnen polijsten? Of moet ik daar goed mee oppassen?
Bijvoorbeeld door die plekjes proberen niet te raken of eventueel met een paar mm tape af te plakken.

Zelfde geldt voor het paneel rechtsachter. Ook niet super opnieuw in de zwarte lak gezet. Daar is zelfs een plakkaatje afgebladderd op de balk die het dak wordt.

Wat zou ik daar mee moeten?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 31-08-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Opnieuw spuiten/spot repair.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kak. Nou dat herspuiten gaat dus niet gebeuren voorlopig.

Maar het is niet de vraag of ik het volledig weg kan halen door polijsten he. Maar of ik er op kan polijsten zonder groot gevaar e.d. Om gewoon de rest van de kap wel wat netter te krijgen. Swirls er uit halen o.a.
Het is een oude auto, hij hoeft niet perfect ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Ultraman op 31-08-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Dan zou ik eromheen werken, eventueel de slechte plekken afplakken met 3M tape, weet je zeker dat het goed gaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
KappeNou schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Dan praat je over een hele andere kwaliteit detailing. Dan kan je wel blijven discussiëren, maar ik denk dat je gewoon is bij iemand langs moet gaan die op deze manier te werk gaat. Dan kan je ook meteen voor je zelf zien dat je voor een echt goede detail beurt minimaal 2 dagen bezig bent :7
Dat snap ik wel, maar dan vind ik 350-400 euro nog steeds te ziek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Knightwolf schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:20:
[...]

Dat snap ik wel, maar dan vind ik 350-400 euro nog steeds te ziek voor woorden.
Dat mag jij vinden, maar als je een detailingbedrijf hebt, verbruik je bij een beetje detail al voor 50 of 100 euro aan materiaal. Er moet brood op de plank komen, huis betaald worden, dus voor minder dan (pak 'm beet) 30-40 euro per uur _kun_ je niet eens bezig zijn. Dan zit je dus voor een 2-daagse detail (helemaal niet bijzonder) aan 16 x 40 = 640 euro (40 euro per uur).

Doe je het voor de hobby, dan kun je met minder toe. Dat jij zo stom nobel bent om voor niks of een habbekrats je tijd te besteden wil niet zeggen dat iedereen er maar zo over moet denken. Ik heb voor een collega z'n Polo gepolijst voor een paar tientjes (materiaalkosten), omdat ik zijn auto als testobject mocht gebruiken, maar als er nu iemand bij me komt die niet een heel goede vriend is, mag hij/zij lekker 150 of 200 euro aftikken (afhankelijk van hoe lang ik er mee bezig ben).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het ging om die prijs als hobbyist. Als bedrijf zijnde wordt het anders maar daar ging het niet om.
150-200 vind ik dan een stuk redelijker voor 2 volle dagen werk incl materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

150-200 euro... Buitenkant van een Twingo 100%. Binnenkant erbij dan ga je al naar meer. Ook als hobbyist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
met Cees, en dan excl. materiaal.... ik vraag (als hobyist) 200 Eur voor de buitenkant van een middenklasser (Golf formaatje). daar ben ik een hele ruime dag mee zoet. Het is voor mij ook ontspanning, dus hoef er geen huis en haard van te betalen. Die maximaal 20 Eur/uur wordt dan gebruikt als compensatie naar het gezin ;)

Ik heb niets te melden.

• FFF
  • Laatst online: 21-09 19:46

FFF

Kan iemand mij een advies geven?

Ik ben in het bezit van een Volvo S40 (2005) in de kleur zwart (geen metallic). Vandaag weer helemaal gepoetst met:

NXT Car wash (auto gewassen met schapenvachtje + 2 emmers)
Drogen met Meguiars Supreme Shine Microfibre
Meguiars Quick clay starter kit (hele auto gedaan maar vind het helemaal niets...)
Deep crystal polish (met een pad uitpoetsen met Supreme Shine Microfibre)
NXT Tech wax 2.0 (met een pad uitpoetsen met Supreme Shine Microfibre)

Daarna de velgen met Meguiars Hot Rims All Wheel en de ramen met glasex.

Nu komt natuurlijk de klacht. De auto bevat heel veel (wasstraat?) krasjes of kleine lakschades van steenslag die me frustreren als ik met de auto bezig ben... Heeft iemand enig idee hoe en of dat weg te poetsen is, en wat ik dan aan mijn stappenplan moet veranderen? Een permanente oplossing is natuurlijk het mooist, maar een goede langhoudende filler mag ook. En of dat een polijstmachne noodzaak is op alleen een stukje gemak?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 20:28

Wok

Dakloos...

Na het kleien zal dan het echte werk moeten gebeuren, namelijk het polijsten. Hiermee haal je die kleine krasjes (swirls) uit je blanke lak. Afhankelijk van de diepte en hoeveelheid van de krasjes zal je in meerdere stappen moeten polijsten, waarbij je bij elke stap een steeds fijnere combinatie van polijstmiddel en pad gebruikt.

Machinaal polijsten geniet imo altijd de voorkeur, maar met handwerk kan ook een mooi/goed resultaat bereikt worden. Voor poetsmiddelen, belijk Stap 3 van het stappenplan maar eens :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FFF schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:26:
Kan iemand mij een advies geven?

Ik ben in het bezit van een Volvo S40 (2005) in de kleur zwart (geen metallic). Vandaag weer helemaal gepoetst met:

NXT Car wash (auto gewassen met schapenvachtje + 2 emmers)
Drogen met Meguiars Supreme Shine Microfibre
Meguiars Quick clay starter kit (hele auto gedaan maar vind het helemaal niets...)
Deep crystal polish (met een pad uitpoetsen met Supreme Shine Microfibre)
NXT Tech wax 2.0 (met een pad uitpoetsen met Supreme Shine Microfibre)

Daarna de velgen met Meguiars Hot Rims All Wheel en de ramen met glasex.

Nu komt natuurlijk de klacht. De auto bevat heel veel (wasstraat?) krasjes of kleine lakschades van steenslag die me frustreren als ik met de auto bezig ben... Heeft iemand enig idee hoe en of dat weg te poetsen is, en wat ik dan aan mijn stappenplan moet veranderen? Een permanente oplossing is natuurlijk het mooist, maar een goede langhoudende filler mag ook. En of dat een polijstmachne noodzaak is op alleen een stukje gemak?
Met de hand kom je een aardig eind, maar waarschijnlijk vind je het nog niet voldoende. Het makkelijkste is gewoon om met de machine te gaan polijsten. Dat is een permanente oplossing. Mocht je geen machine willen aanschaffen kan je proberen om een deel met de hand te polijsten, waarna je een glaze met veel fillers aanbrengt om toch dat kleine beetje extra te krijgen :) daarna uiteraard een wax.

No signature required.

• FFF
  • Laatst online: 21-09 19:46

FFF

M3rcury schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:51:
[...]

Met de hand kom je een aardig eind, maar waarschijnlijk vind je het nog niet voldoende. Het makkelijkste is gewoon om met de machine te gaan polijsten. Dat is een permanente oplossing. Mocht je geen machine willen aanschaffen kan je proberen om een deel met de hand te polijsten, waarna je een glaze met veel fillers aanbrengt om toch dat kleine beetje extra te krijgen :) daarna uiteraard een wax.
Wat is een goede filler, en hoe lang werkt dat?

Heb geen moeite met een machine kopen, als het maar echt zin heeft.
De lak lijkt me nog heel gezond, maar er zitten gewoon veel krasjes op (krijg je met zwart en dan in de zon...)

Hij is nu al mooi maar wil eigenlijk het liefst dat het zwart er af spat.

• Arfman

Arfman

Drome!

Een goede filler is Autoglym SRP (Super Resin Polish). Zwarte auto zei je? Dan eerst SRP, dan Black Hole en dan Natty's Paste Wax Blue, de laatste 2 zijn producten speciaal voor zwarte auto's. Ziet hij er weer fantastisch uit.

• Xander
Black Hole is toch net zo goed een filler? Is dat niet een beetje dubbelop dan?

Pagina: 1 ... 9 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.