Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 8 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een spons met daarover heen een panty kan goed helpen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Reloader schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:02:
ik had vandeweek allemaal zwarte puntjes op mijn auto, en zogauw je ze eraf wilde halen werden het rode vegen :S

3 uur aan het poetsen geweest, uiteindelijk met mijn nagel eraf gekregen wat weer krasjes opleverde dus heb lekker alle liggende delen weer kunnen cleanen en waxen volgende

met de claybar gingen de puntjes er niet af en met polish ook niet, dus het moest haast wel met mijn nagel.. (en normaal zou ik da echt NOOIT doen...)

[afbeelding]

niet echt heel duidelijk maar het begon als een zwart puntje en bij het eraf halen werden het zulke vegen welke er NIET af te wrijven waren..
Als het met de nagels eraf gaat, dan moet het met klei ook lukken. Ik denk dat je of meer geduld moet hebben. Of je gebruikt slechte klei ;)
Ik zit ook wel is 10min op 1 ingekoekt stukje hars te kleien ;(

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 12-07-2010 13:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
het ging er met klei echt niet af. :( (meguiars clay bar)

het was met je nagel ook nauwelijks te voelen

@joopieboy, dat heb k geprobeerd ja, werkt goed met insecten maar wat dit was..?

[ Voor 28% gewijzigd door Reloader op 12-07-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm lol, ik ging er vanuit dat die zwarte puntjes waar rood uit kwam kleine vliegjes enzo waren, maar dat was dit dus niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Was het niet gewoon teer?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
nee, want teer gaat er met een claybar heel makkelijk van af :) en teer zit niet op alle liggende delen
ik verwacht dat het uit een boom is gekomen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Teer geeft geen rode plekken, eerder zwartige grijze en soms wat bruine streepjes. Kan idd ook van een boom afkomen ofzo. Kan zoveel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:59
Volgende keer toch ff met thinner proberen. Uiteraard er maar heel kort overheen poetsen en niet te hard wrijven, maar als het er met wassen, schrobben en kleien en je nagel bijna niet af gaat is dat het eerste dat ik zou proberen.
Arfman schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:56:
Ah ja, ik denk dat KW eerst grof heeft gedaan en daarna fijn, prima dus. Resultaat is zo te zien ook prima, alhoewel de echte test de zon is, maar dat is zo lastig op foto's te zien. Toch zou ik je aanraden om in het vervolg de rubbers/plastics af te plakken, scheelt je een boel geklieder en opruimwerk na de tijd. Bovendien is het beter voor je pads.
heb idd 2 fase gepolijst: redelijk grove pasta op witte pad, en fijne antihologram pasta op zwarte pad.

Rubbers afplakken? Lol, nergens voor nodig. Je moet uiteraard wel een polijstpasta hebben waar geen krijt in zit :) dat slaat wit uit en krijg je nooit meer van het plastic/rubber af. Ik heb vanalles geraakt en half overheen geveegt langs de randen, maar na het polijsten wassen poets je dat er zo weer vanaf, dan nog vinyl/gummi/bandenzwart erop en het ziet er weer uit als nieuw :) Scheelt geklieder en opruimwerk? Als er iets tijd (en geld) kost is het wel afplakken en de tape weer weghalen...

Het ziet er nu erg netjes uit, in de zon is het net alsof hij licht geeft :D bijna fluorecerend rood :9 echter als je van dichtbij gaat kijken ben ik toch nog niet tevreden over het fijn polijstwerk. De hologrammen/banen van het grof polijsten zijn er wel uit maar toch zie ik nog lichte draaiingen dat eruit zien als swirls zeg maar. Nog een keer met fijn polijsten er overheen zou moeten volstaan denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 12-07-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Als het met de nagels eraf gaat, dan moet het met klei ook lukken. Ik denk dat je of meer geduld moet hebben. Of je gebruikt slechte klei ;)
Ik zit ook wel is 10min op 1 ingekoekt stukje hars te kleien ;(
Of je gebruikt een te milde klei :)
Knightwolf schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:06:
Volgende keer toch ff met thinner proberen. Uiteraard er maar heel kort overheen poetsen en niet te hard wrijven, maar als het er met wassen, schrobben en kleien en je nagel bijna niet af gaat is dat het eerste dat ik zou proberen.
Klei is er ook in meerdere gradaties. Meg's klei is een consumenten klei, en moet dus fool-proof zijn en dus geen marring veroorzaken, maar haalt daarentegen ook een stuk minder weg.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thinner zou ik zeer zeker niet doen, ik gebruik nog wel eens wasbenzine (ook erg goed om instaplijsten goed schoon mee te krijgen), alleen je moet wel daarna even waxen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Niks mis mee om met thinner teerspetters en stickerresten op de lak weg te halen. Gewoon voorzichtig mee zijn. Tis niet zo dat je binnen 10 seconde de lak opgelost hebt of zo ;) gebeurt niks raars mee.
M3rcury schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:04:
[...]

Klei is er ook in meerdere gradaties. Meg's klei is een consumenten klei, en moet dus fool-proof zijn en dus geen marring veroorzaken, maar haalt daarentegen ook een stuk minder weg.
Dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Vandaag bij de lokale autospullenhandelaar langs gegaan om wat informatie in te winnen over het cardetailing. Auto van mijn vriendin haar ouders zit onder de lichte krassen en die wil ik graag onderhanden nemen. Daar aangekomen en probleem uitgelegd, eerste reactie was gelijk "krassen kan je niet weghalen gaat je niet lukken". Echt verder helpen wou hij ook niet dus ik ga nu maar zelf opzoek hoe en wat ik het beste kan doen.

Ik heb drie auto's die ik onderhanden wil nemen.

1: Toyota Aygo (zwart, bj 2008, lichte krasjes, bumbers zijn van kunstof).
2: Mazda 3 (blauw, bj 2006, grote krassen).
3: Ford Focus (Zwart, veel krasjes).

Nu moet ik dus schoonmaak spullen gaan kopen, het liefst koop ik iets wat op alle drie te auto's toepasbaar is. Dit zijn de stappen die ik in gedachten heb met de bijbehorende producten.
1: Foam: Autobrite Super Snow Foam
2: Shampoo: Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
3: Polijsten: Ik heb geen idee er zijn er gewoon zoveel.
4: Glaze: Heb ik dit nodig?
5: Wax: Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax
6: Kleien: Poorboys World Poly + Poorboys World Spray and Wipe

Dit wordt mijn eerste keer dat ik echt een auto ga wassen. De producten heb ik voornamelijk uitgekozen op prijs en omschrijving. Het budget is ongeveer 60,- ik hoop dat dit voldoende is om de auto's toch goed schoon te krijgen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kleien doe je toch voor het polijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Het hele lijstje slaat volgens mij nergens op.

Heb je al bedacht waarmee je de producten wilt gaan aanbrengen? Heb je dat al in huis? Want met 60 euro ga je, hoe lullig het ook klinkt, er niet nog lang niet komen. Alleen al aan aanbreng- en polijst pads, washmitts, doeken ben je meer dan 60 euro kwijt.

Hoe heb je dit lijstje verzonnen? Gewoon gaan klikken in de webshop? Of heb je er over nagedacht?

Zoek op het carclean forum eens naar het stappenplan en maak dan je lijstje opnieuw (en pas je budget aan)

Succes!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Shampoo: Poorboy's Super Slick & Suds
Aanbrengen: Microvezelhandschoen heb ik al
Drogen: Poorboy’s Waffle Weave

Kleien: Mother’s Clay Kit

voeden:Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze

Wax: Mothers Wax FX SynWax
Aanbrengen: Concorso hand applicator
Afnemen: Poorboy’s Deluxe Mega Towel

[ Voor 81% gewijzigd door battler op 15-07-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Leuk lijstje. Die Professional Polish gaat je, behalve hele grote spierballen, alleen niet zo heel erg veel brengen, denk ik. Polijsten is toch echt machine werk hoor. Met de hand kan het wel, maar voor echt resultaat zou ik je toch een DAP aanraden, of overslaan en lekker fillen in plaats van wegpolijsten (Black Hole of een ander product dat goede fillers heeft)

Ook denk ik dat je er nog wel een droogdoek bij mag nemen, die Waffle is niet optimaal. Dus daar heb je er minimaal 2 van nodig voor een auto.

Ik mis ook de ruitbehandeling nog. Vaak kun je daar ook nog een hoop winst behalen.

De binnenzijde van alle te behandelen auto's is nog als nieuw?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Helaas beschik ik niet over machine om mee te polijsten. Als ik het nu zou fillen kan ik dan later nog gewoon polijsten? Kan je ook alleen bekraste delen polijsten? Bijvoorbeeld met de SSR1 Light Abrasive Swirl Remover en de SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover of ga je dan grote verschillen zien met de onbehandelde delen?
De ramen, interieur en velgen zullen moeten wachten tot een volgende keer. Het kost mij anders gewoon teveel in 1 keer.

[ Voor 29% gewijzigd door battler op 14-07-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Als je nu een product met fillers gebruikt, kan je later prima polijsten. Fillers is ook maar een tijdelijke oplossing, maar vaak wel effectiever dan met de hand polijsten.

Of de verschillen groot zijn is niet altijd te voorspellen. Sommige auto's zijn zo erg mishandeld, dat je zelfs met de hand een groot verschil gaat zien met polijsten, al is meestal het verschil zo klein dat je best een klein deel kan doen. Maar als je toch nog even verder wil sparen zou ik zelf het polijstdeel achterwege laten, en daar een paar extra doekjes voor kopen :)

Velgen krijg je, mits niet te aangekoekt, ook wel aardig schoon met shampoo, dan is het een kwestie van bijhouden. interieur is vaak de stofzuiger en even een doekje met water over je dashboard al een groot verschil ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Alleen de auto van mijn vriendin heeft velgen de andere twee zijn ubervette wieldoppen.

Dus inprinciepe ga ik nu alleen voor de shampoo, klei en wax, misschien een cleaner erbij doen?

Fase 1: Wassen + fillen
Fase 2: Wassen + polish
Fase 3: Wassen + polish + interieur, windows, rims

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

battler schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:10:
Alleen de auto van mijn vriendin heeft velgen de andere twee zijn ubervette wieldoppen.

Dus inprinciepe ga ik nu alleen voor de shampoo, klei en wax, misschien een cleaner erbij doen?

Fase 1: Wassen + fillen
Fase 2: Wassen + polish
Fase 3: Wassen + polish + interieur, windows, rims
Als je alleen wassen + waxen (en kleinen natuurlijk) wilt doen, dan ga je naar de all in one waxen toe. In een pure wax zitten eigenlijk geen fillers. Mothers FX Synwax is een wax met veel fillers. Glazes bevatten ze vaak ook, is ook wel een mooie toevoeging dat je naar een pure wax kan.

Motorkap hieronder (mishandeld met een schuurspons :+ ) en red moose machine glaze (stukje rechtsonder op de foto), kan je goed zien wat fillers doen :)
Afbeeldingslocatie: http://i944.photobucket.com/albums/ad287/Wax-On/Test%20Motorkap%20Lancia%2026-6-2010/RedMooseMachineGlaze50-503.jpg?t=1279102588

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Heb net een bestelling gedaan bij CarClean.nl

Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
Poorboys World Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
Poorboys World Mega Plush - Blauw - 39x39cm

Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr
Poorboys World Spray and Wipe - 946ml

Mothers California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml
Mothers California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml
Mothers California Gold Pure Carnauba Wax Paste- Ultimate Wax System Step 3 - 340gr

Moet genoeg zijn voorlopig :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Knightwolf schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:06:
Rubbers afplakken? Lol, nergens voor nodig. Je moet uiteraard wel een polijstpasta hebben waar geen krijt in zit :) dat slaat wit uit en krijg je nooit meer van het plastic/rubber af. Ik heb vanalles geraakt en half overheen geveegt langs de randen, maar na het polijsten wassen poets je dat er zo weer vanaf, dan nog vinyl/gummi/bandenzwart erop en het ziet er weer uit als nieuw :) Scheelt geklieder en opruimwerk? Als er iets tijd (en geld) kost is het wel afplakken en de tape weer weghalen...
De rest van de professionele detailingwereld is het niet met je eens, maar soit :)
Ik doe het zelf altijd wel, afplakken is zo gebeurd en niet alleen beschadig je de rubbers niet (ga maar eens met Inizio + gele pad over een dakraamrubber :o), het is ook beter voor je pads.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Hebben mensen hier ervaring met cabriodaken? Wat is daarvoor geschikt?

Ik rij nu een paar weekjes in de Z3 van mijn 'schoonvader' maar ondanks dat hij er gek mee is, maakt hij hem nooit schoon en dan irriteert mij mateloos, want het is wel een tof bakkie. Mijn neefje doet vrij fanatiek detailen, maar heeft geen ervaring met cabrio's.

[ Voor 65% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

418O2 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:24:
Hebben mensen hier ervaring met cabriodaken? Wat is daarvoor geschikt?

Ik rij nu een paar weekjes in de Z3 van mijn 'schoonvader' maar ondanks dat hij er gek mee is, maakt hij hem nooit schoon en dan irriteert mij mateloos, want het is wel een tof bakkie. Mijn neefje doet vrij fanatiek detailen, maar heeft geen ervaring met cabrio's.
Paar pagina's terug staan een aantal methodes :)

mr_petit in "Het grote auto detailing topic"

Ik doe het met APC en daarna met een een protectant.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ben bij bovenstaande bestelling nog een shampoo en applicator-pads vergeten.
Ik even contact zoeken via de website, live chat met een medewerker, en ik krijg ze er voor deze keer gratiz bij :o Wat ik in bestelling had staan was al een behoorlijk grote order, maartoch. Wauw wat een service _O_

Edit:
En een mailtje dat m'n bestelling verzonden is :D nice!
Arfman schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:53:
[...]

De rest van de professionele detailingwereld is het niet met je eens, maar soit :)
Ik doe het zelf altijd wel, afplakken is zo gebeurd en niet alleen beschadig je de rubbers niet (ga maar eens met Inizio + gele pad over een dakraamrubber :o), het is ook beter voor je pads.
Ben met je eens dat het vast wel beter zal zijn voor zowel rubber/plastic als de pads, maar er is goed en goed genoeg, en ik zoek het niet om daar zoveel extra tijd in te steken. Daarbij op m'n werk zijn het toch mijn pads niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 14-07-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:07

mr_petit

opperprutser

M3rcury schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:29:
[...]

Paar pagina's terug staan een aantal methodes :)

mr_petit in "Het grote auto detailing topic"

Ik doe het met APC en daarna met een een protectant.
Ik heb het idd ook met een apc gedaan (van sonax), waarbij opstond dat het ook geschikt is voor stof.
Ik heb eerst het dak nat gemaakt, daarna cleaner erop gespoten.
Cleaner goed geborsteld met een borsteltje van de action (ongeveer vergelijkbaar hard als een afwasborstel).
Je krijgt dan een schuimige (bruine ;) ) laag op je dak. Die goed wegzuigen met een waterstofzuiger, anders krijg je het vuil uiteindelijk dieper in je dak. Daarna nog een keer gespoeld en gezogen.
Daarna goed laten drogen, en met een protectant ingespoten. Ik heb een bus van meguiars gebruikt, maar het is het hetzelfde spul als de bussen die gebruikt worden om tenten en kleding waterafstotend te maken (o.a. te koop bij scapino of een campingzaak).

De lastigste plekjes zijn de plekjes waar de stof van de kap onder de carosserie verdwijnt. Daar zit ook veel vuil.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Denk dat ik zometeen maar even langs de autoboer rij om te kijken wat ze hebben van dit lijstje:

Shampoo: Poorboy's Super Slick & Suds
Aanbrengen: Microvezelhandschoen heb ik al
Drogen: Poorboy’s Waffle Weave

Kleien: Mother’s Clay Kit

voeden:Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze

Wax: Mothers Wax FX SynWax
Aanbrengen: Concorso hand applicator
Afnemen: Poorboy’s Deluxe Mega Towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verdomd weinig waarschijnlijk. De gemiddelde autoboer/garage/tankstationuitbater heeft alleen maar goedkope zooi of van 1 merk. Je kan beter online bestellen bij bijvoorbeeld WaxOn.nl van mede-tweaker M3rcury

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Inderdaad, ik kan bij de lokale autoboer op de hoek nog net Gold Class Shampoo van Meguiar's krijgen, maar dan houdt het al op. Gewoon ff bestellen bij Wax-On of Carclean, heb je het overmorgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
idd. Ik zie niks van turtle of meguiars in je lijst staan, dus ze zullen wel niks hebben ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Eerder gepost lijstje gisteren bij Carclean besteld, vandaag in huis _O_

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/IMG_7475.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 15-07-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Knightwolf schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:37:

[afbeelding]
Dat is een leuk pakketje!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Heb net wel wat leuks besteld:

Mothers California Gold Car Wash - 473ml
Mothers Genuine Lambswool Washmitt
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Koraal
2x Mothers FX Synwax - 473ml
Clearkote Luxury Foam Pad Applicator- twee keer
Mothers California Gold Claybar Kit
Mothers California Gold Sealer & Glaze
Mothers Wax Wheel & Jamb Drying Towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ook al een leuk pakketje! Mothers gaat hard in dit topic :D

Ik heb wat Mothers Quick Detail doeken besteld en ontvangen, erg fjine doeken! Lekker zacht en (mi. erg belangrijk) lekker groot, dus veel omvouwen en doorvegen!
Van het weekend ga ik de Dodo Juice White Diamond uitproberen, ben erg benieuwd!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schijnt goed spul te zijn, en is daarom ook zo populair. :P

[ Voor 86% gewijzigd door Joopieboy op 16-07-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mothers is prima spul, ik heb al tijden hun lambswool washmitt, prima ding. Voor waxen/sealants en andere specifieke zaken zou ik echter toch naar andere merken kijken, zo ben ik een groot fan van de combo Black Hole/Natty's Blue op een zwarte/donkere auto, en zou ik op een roodkleurige auto Dodo Orange Crush gebruiken, maar wie ben ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Synwax is echt super. Zitten hele goede fillers in:
Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e128/ShineByDemand/SynWax/09072010086.jpg

Je kan echt precies de rand zien waar wel en niet gewaxed is
Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e128/ShineByDemand/SynWax/09072010087.jpg

Je kan er zelfs je naam mee schrijven
Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e128/ShineByDemand/SynWax/09072010088.jpg

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Knightwolf schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:37:

[afbeelding]
Mooie producten! Die wax is vrij hard, is zeker even wennen maar erg goed.
Kan het niet vaak genoeg zeggen: dun dun dun aanbrengen :)

Spray & Wipe mag je 1:1 verdunnen met water (liefst ontkalkt)

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dibbuz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:50:
[...]

Mooie producten! Die wax is vrij hard, is zeker even wennen maar erg goed.
Kan het niet vaak genoeg zeggen: dun dun dun aanbrengen :)

Spray & Wipe mag je 1:1 verdunnen met water (liefst ontkalkt)
Ik maakte het doosje van de wax open en zag dat het helemaal droog en vebrokkeld was. Dacht eerste seconde serieus 'kut da's nie goe'... Maar goed dat er een afdekpapiertje op lag waar juist op staat dat dat normaal is :P woei.

En verdunnen? Dat heb ik nergens beschreven zien staan, maar da's wel cool, kan ik er 2x zo lang mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb mij opgegeven voor de DAP cursus bij CarClean op 14 augustus.. Daar valt vast wat op te steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Van het weekend een Ford Puma gedaan. Weinig foto's gemaakt, want het was een beetje een haast klusje. Maar het resultaat is nog aardig goed te noemen :9

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/8052/dsc00565t.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 20-07-2010 20:02 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:19:
Van het weekend een Ford Puma gedaan. Weinig foto's gemaakt, want het was een beetje een haast klusje. Maar het resultaat is nog aardig goed te noemen :9

[afbeelding]
Sjonniebak! Ik had 'm erger verwacht, dit valt nog wel mee. ;) Ziet er weer goed uit!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb al een tijdje geen polijstmachine aan geraakt omdat ik te druk ben met andere zaken...
Waaronder de Supercar Drive!

Op 29 augustus gaan we met een stoet van circa 100 supercars vanaf Baarn naar Bergschenhoek rijden waar een veiling wordt gehouden voor Orange Babies. De gehele opbrengst van de veiling zal gaan naar dit goede doel.
Er zijn al redelijk wat bedrijven die items beschikbaar hebben gesteld, maar het doel is om zo veel mogelijk geld op te halen. Werk je bij of ken je een bedrijf dat een bijdrage kan leveren hieraan, laat het dan weten :)
Meer info op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CeesKees schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:31:
Ik heb mij opgegeven voor de DAP cursus bij CarClean op 14 augustus.. Daar valt vast wat op te steken!
Hmm, dat valt in mijn vakantie. Lijkt me wel geinig om daar een keer aan mee te doen, het is alleen 2 uur rijden voor mij ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Is het nog nuttig om een 2ehands auto van 10 jaar oud te gaan detailen zodra ik het ding in bezit heb? Of is de mooiigheid er toch wel vanaf na 10 jaar gebruiksvoorwerp te zijn geweest? Gaat om een BMW, dus opzich zou dat wel redelijk hoge kwaliteit lak moeten zijn volgens mij (rode BMW's worden iig niet roze enzo :))

Dit omdat ik in november een auto aanschaf en deze ook netjes wil houden.

[ Voor 36% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-07-2010 19:59 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Dat zijn (naar mijn idee) juist de mooiste projecten. :)

Grote kans dat de lak behoorlijk hard zal zijn, maar mits die niet heel erg abused is is daar zeker wat moois van te maken.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik ga importeren uit Duitsland en Duiters zijn wel erg pünktlich over et algemeen, overal lees ik ook dat als de auto er niet als nieuw uitziet ik verder moet kijken, dus aan de lak zal denk ik ook niet zo veel mankeren :)

Nog een heel andere vraag, ik zie vaak dat men gewoon de hogedrukspuit er op zet, maar is dit niet juist dodelijk voor je lak? :S

[ Voor 29% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-07-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Vuil word door een echte hogedruk-straal inderdaad over je lak heen gespoten, wat krassen kan veroorzaken. Vaak word er in de detailwereld gebruik gemaakt van een foam-lans op de hogedrukreiniger, om de auto te voorzien van een schuimlaag.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v453/jedi-knight83/Cambridge%20Autogleam/Henrys%20993%20RS/Henry993RS1.jpg

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Oei! :D dat ziet er vet uit, heb er eens een filmpje mee gezien, met een Saab geloof ik -edit, dat was de Saab die deCube in dit topic postte, foto's dus -.

Anyway, ik meld me wel weer in dit topic zodra ik me bimmer heb, dan is et tijd om 'm goed te cleanen als ik er toch nog niet mee mag rijden voor de zaken rond zijn qua RDW enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-07-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
c0ne schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:47:
Vuil word door een echte hogedruk-straal inderdaad over je lak heen gespoten, wat krassen kan veroorzaken.
Da's dus echt onzin. De hogedrukspuit is juist een van de zeer weinige middelen om vuil eraf te krijgen zónder krassen. Zelfs een splinternieuwe lamswollen washmitt geeft bij de eerste beweging over de lak al meer kans op krassen.
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:48:
Is het nog nuttig om een 2ehands auto van 10 jaar oud te gaan detailen zodra ik het ding in bezit heb? Of is de mooiigheid er toch wel vanaf na 10 jaar gebruiksvoorwerp te zijn geweest? Gaat om een BMW
Wa's dat voor vraag? :P Het heeft altijd nut, ongeacht wat voor auto het is. Alsof een 5e hands auto van 20+ jaar oud er niet als nieuw uit kan zien ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Knightwolf op 24-07-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Knightwolf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:08:
[...]

Da's dus echt onzin. De hogedrukspuit is juist een van de zeer weinige middelen om vuil eraf te krijgen zónder krassen. Zelfs een splinternieuwe lamswollen washmitt geeft bij de eerste beweging over de lak al meer kans op krassen.
Dát is juist onzin. Reken maar dat je bij flinke vervuiling met een HD spuit meer krassen veroorzaakt. ;)

Een HD spuit bij een vuile auto gebruik ik alleen i.c.m. een Foamgun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Knightwolf schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:08:
[...]

Goede, betrouwbare info! d:)b

Gewoon niet doen, vooral niet als je auto onder het zand/modder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
B-Buster schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Dát is juist onzin. Reken maar dat je bij flinke vervuiling met een HD spuit meer krassen veroorzaakt. ;)
Nou ik weet 200% zeker van niet. Gebruik zo'n ding elke dag op smerige auto's.
c0ne schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:41:
[...]

Gewoon niet doen, vooral niet als je auto onder het zand/modder zit.
Ga lekker je zand-auto wassen met een spons of washmitt of zo :9 geeft vast geen krassen :+

Dus juist wel HD gebruiken alsie onder het zand/modder zit, omdat er geen andere mogelijkheid is het er zonder krassen af te krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door Knightwolf op 25-07-2010 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Knightwolf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 03:04:
[...]

Nou ik weet 200% zeker van niet. Gebruik zo'n ding elke dag op smerige auto's.
Dat jullie standaarden anders liggen op je werk, dat was al een tijdje duidelijk. Verwar dat echter niet met detailing en ga zeker niet beweren dat je denkt te weten hoe het werkt.
Ga lekker je zand-auto wassen met een spons of washmitt of zo :9 geeft vast geen krassen :+

Dus juist wel HD gebruiken alsie onder het zand/modder zit, omdat er geen andere mogelijkheid is het er zonder krassen af te krijgen.
Het feit dat je het nog over een spons durft te hebben zegt al genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat over de hogedrukspuit, daar kan ik niet meer als vol JA op zeggen.
Wij gebruiken dat bij de volvo veel, en op de meeste kleuren zie je het niet echt. Maar als ik een voorbeeld mag noemen. De C30 2.0 R Design van een verkoper, die heeft ie nu een jaar, paar duizend kilometer erop. En de zwarte lak is van strak, en een licht sinaasappel huidje getransformeerd tot iets treurigs. Met zonlicht zie je beschadigingen van vogelstront op de lak, vol met kleine krassen en poetskrassen, etc etc.

Hoe wij werken: we spuiten de auto in met reinigingsmiddelen, spuiten hem af, soppen hem in, weer afspuiten, droogmaken. En dan regelmatig bandenzwart, bumperblack (niet bij alle auto's nodig is) en regelmatig waxen we hem. En als het nodig is polijsten we ze nog met de hand, en dan alleen de flanken, dak, motorkap en kofferklep en achterbumper. Maar zelfs dan word die auto er niet mooier op. :X
Wij hebben nu een 1,5 jaar oude V40 1.6D R Design in de kleur zilver (!!!) die moét nu naar een poetsbedrijf omdat ie onder de poetskrassen zit, die C30 zal snel volgen als ik het zo zie. :X

Dus ja, ik kan wel zeggen dat een hoge druk spuit niet echt geweldig is voor de auto. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Alsof die krassen op die C30 door een hogedrukspuit komen :P
B-Buster schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Dat jullie standaarden anders liggen op je werk, dat was al een tijdje duidelijk. Verwar dat echter niet met detailing en ga zeker niet beweren dat je denkt te weten hoe het werkt.
Ik denk het ook niet, ik weet het. Geef mij een splinternieuwe auto vol onder de (al dan niet half aangekoekte) modder, en als ik hem afspuit met de hogedruk zit er niet 1 krasje op.

Zeg mij dan eens hoe jij een aangekoekte modderauto wast als het niet met een spons/washmitt/hogedruk is.
Joopieboy schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:26:

Hoe wij werken: we spuiten de auto in met reinigingsmiddelen, spuiten hem af, soppen hem in, weer afspuiten, droogmaken.
Wij doen dat precies hetzelfde.

[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 25-07-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Knightwolf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:37:
Ik denk het ook niet, ik weet het. Geef mij een splinternieuwe auto vol onder de (al dan niet half aangekoekte) modder, en als ik hem afspuit met de hogedruk zit er niet 1 krasje op.

Zeg mij dan eens hoe jij een aangekoekte modderauto wast als het niet met een spons/washmitt/hogedruk is.
Dat wordt dan dus foamen, eventueel meerdere keren zodat het vuil losgeweekt en afgevoerd wordt. Daarna met een waterstraal zonder druk afspoelen en met een goede washmitt en shampoo wassen.

Dat 'weten' van jou heeft alleen maar betrekking op de 'grote stappen snel thuis' methode die jullie daar hanteren. Het spijt me voor je, maar daar hebben we het hier niet over. Als ik leuk bezig ben dan ben ik meerdere uren met een dak of motorkap bezig terwijl jij dan minimaal 1 hele auto gedaan hebt.

Ik kan me voorstellen dat je in zo'n geval niet zonder HD spuit kan, maar nogmaals, dat heeft niets met detailing te maken. Dat dat geen krassen veroorzaakt is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

B-Buster schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Dat wordt dan dus foamen, eventueel meerdere keren zodat het vuil losgeweekt en afgevoerd wordt. Daarna met een waterstraal zonder druk afspoelen en met een goede washmitt en shampoo wassen.

Dat 'weten' van jou heeft alleen maar betrekking op de 'grote stappen snel thuis' methode die jullie daar hanteren. Het spijt me voor je, maar daar hebben we het hier niet over. Als ik leuk bezig ben dan ben ik meerdere uren met een dak of motorkap bezig terwijl jij dan minimaal 1 hele auto gedaan hebt.

Ik kan me voorstellen dat je in zo'n geval niet zonder HD spuit kan, maar nogmaals, dat heeft niets met detailing te maken. Dat dat geen krassen veroorzaakt is onmogelijk.
^^

Dat is inderdaad de juiste manier :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
[...]

Ligt maar net aan de dikte en breedte van de straal, de waterdruk van de spuit, en hoe ver je hem van het oppervlak af houdt. Dan kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Maar ik heb de alfa wel in de Dodo Diamond White en de Light Fantastic staan! Zonder HD!
Geen foto's gemaakt, 'dinnetje had de camera mee op weekend, maar zeer tevreden. 3 auto's uit 1 panelpotje ga ik echter niet halen, ik ben te bourgondisch ingesteld denk ik :X

Wassen (Dodo B2BM _/-\o_ ) ,
kleien (Meg. klei en QD),
Witte Pad + SSR1,
Zwarte Pad + Clearkote Vanilla Moose
Poorboy's World White Diamond (met de hand)
Dodo Diamond White en toen een laagje Light Fantastic
Banden met Mothers Tire Shine,
Trims met Mothers Back 2 Black,
Ramen met Mothers Glass Cleaner
8) Glimt weer.

Meteen de Mothers Quick Detail doeken aan de tand kunnen voelen, ik zet ze op gedeelde eerste plaats met de PBW DMMT, lekkere grote doeken die super zacht zijn! De grootte biedt meteen de kans om wat vaker te vouwen waardoor je er lekker lang mee kan werken, zeker een pluspunt.

[ Voor 19% gewijzigd door c0ne op 25-07-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

CeesKees schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:31:
Ik zit er ook aan te denken om te gaan :*)
Deze week ff een beslissing maken ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Potver. Heel mijn auto gisteren ochtend aan gepakt, wassen, drogen, kleien waar nodig, finale op Zwart, BlackHole op zwart, natty's erover in stereo-laagje, gaat het direct als ik klaar ben regenen :F

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4829422673_46701a5c86_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4102/4829409409_d1929eb726_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4830020500_23ee2e90ed_z.jpg

Overigens, ik gebruik de HD wekelijks, eerst om te foamen, dan om af te spuiten, dan om nog eens te foamen, dan wassen (met mitt en goede shampoo), dan weer om af te spuiten, om vervolgens de wagen met een zachte straal droog te spuiten... HD is niet erg, als je weet wat je doet....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:07

mr_petit

opperprutser

Daarna met een waterstraal zonder druk afspoelen
Dat is onmogelijk ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

AMDFreak schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:25:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om te gaan :*)
Deze week ff een beslissing maken ;)
Gewoon doen, de kosten zijn het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:36

empy

Rijdt rondjes

Okay, gezien ik de komende periode in mijn weekenden niks te doen heb wil ik mijn auto eens goed onder handen gaan nemen.
Normaal rijd ik naar de drive-in diy wasstraat en spuit ik 'm netjes af en zet 'm goed in de was. Alleen valt me dan op dat er toch nog iets van vuil op de auto blijft zitten. Nu wil ik lekker een keer goed aan de gang gaan en wil ik hier wat tips vergaren over hoe het best te handelen.
Ik wil de auto zelf wassen en in de was zetten, ben niet in het bezit van een HD en heb een budget van max €100,-
Kleien lijkt me ook wel mooi om een keer te doen, maar gezien ik geen polijstapparatuur heb weet ik niet of ik hier winst uit haal.
Zelf heb ik ook nagenoeg geen ervaring met het poetsen van mijn auto op deze manier dus tips (voor zover ik die nog niet gevonden heb) zijn welkom.

Wat heb ik nodig?
  • Washmitt
  • shampoo
  • wax
  • pads voor het uitpoetsen van de wax
  • evt. klei+quick detailer
  • bumperzwart (ding begint lichter te kleuren.)
  • .....?
Het slachtoffer voor dit allemaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.empy.nl/saxo/02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Kleien zonder polijsten is zeker aan te raden; met de klei trek je je lak echt schoon. Daarna een glaze erop, en dan aftoppen met een wax is zeker beter dan alleen glazen en waxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Het beste is om even naar carclean.nl te gaan en daar het 5 stappen plan te checken. Persoonlijk denk ik dat 100 euro vrij krap is maar als ik je 1 tip mag geven; je hebt nooit genoeg microvezel doeken :P Je kan eventueel de sealant skippen en rechtstreeks na het polishen/glaze de auto in de wax zetten. Kleien daarentegen is eigenlijk een must-do stap om je auto echt schoon te krijgen. Misschien lijkt hij optisch wel schoon maar je zal versteld staan hoeveel bagger er dan nog vanaf komt. Als glijmiddel kan je gewoon een detailerspray gebruiken (PoorBoys Spray and Wipe is erg fijn). Verder is deze spray wel erg handig om tussendoor even snel je auto te poetsen. Even sprayen, wipen en klaar.

De aanschaf is duur maar het voordeel is dan wel dat je de eerste 2 jaar geen spullen hoeft te kopen. Al zullen de meeste mensen steeds meer, meer en mééééér willen kopen voor hun ijzeren koe :P

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 28-07-2010 16:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 21-09 17:34

RSP

Die Microvezel doeken koop je in bulk in bij de Action :-) Die dingen zijn in ieder geval exact gelijk aan de Meguiar's doeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Na het kleien blijft je wax ook veel langer zitten :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy

empy

Rijdt rondjes

Thnx voor all tips tot nu toe :D

Ik zal vanavond of morgen nog even een boodschappenlijstje opstellen met wat ik denk dan ongeveer uiteindelijk nodig te hebben.
Klei en glaze zal ik dan gelijk meenemen daarin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Na het kleien is je lak ook echt schoon. Je zult versteld staan hoeveel je er nog vanaf haalt!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Klei zou ik zeker aanschaffen, je zal nog versteld staan hoe glad het wordt na een paar uur kleien;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Ik zou het niet doen, pure onzin dat kleien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

c0ne schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:46:
:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

empy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:19:
Thnx voor all tips tot nu toe :D

Ik zal vanavond of morgen nog even een boodschappenlijstje opstellen met wat ik denk dan ongeveer uiteindelijk nodig te hebben.
Klei en glaze zal ik dan gelijk meenemen daarin :)
En, en, en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy

empy

Rijdt rondjes

Na even kijken ben ik op de volgende zaken gekomen via Wax-On:

Compleet 4-stappenplan
Met als extra daarbij voor de stootlijsten, spiegels en bumpers:
Mothers Back to Black- 236ml
En om deze dan weer uit te poetsen:
Clearkote Luxury Foam Pad Applicator- 2st
En om de wagen netjes af te drogen:
Mothers Drying Towel

Prijsplaatje ligt dan wel 50 euro hoger dan mijn budget, maar ik ga kijken of ik nog wat bij elkaar kan sparen. Helaas kan ik het nu nog niet opbrengen.
Heeft iemand nog tips en suggesties wat ik verder nog nodig zou moeten hebben dan? Of wat ik juist niet moet kopen :+

[ Voor 6% gewijzigd door empy op 29-07-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

c0ne schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:46:
Inderdaad, Gewoon met een HD over de lak rossen, daarna meteen met een rotary polijsten en je wagen is weer toppie!

Kom net teurg van een vakantie uit Duitsland, 1000KM+ op de Autobahn gereden, needless tosay de Altea needs some lovin' 8)

Foto's volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Voor een compleet pakketje zit je daar wel snel aan ja :+

Waarom begin je niet eens met het standaard pakket (stappen plan) van Meg's? Dan ben je echt een heel eind voor een beginnend poetser. Koop een doekje of 10 bij de Action, 1 goede doek voor je laatste stap, een beetje trim restorer en je bent er wel om te beginnen hoor....

Vandaar ga je uitbouwen. Ik durf echt niet te schatten voor hoeveel geld ik aan poetsjes heb staan :$

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy

empy

Rijdt rondjes

joeltje schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:44:
Voor een compleet pakketje zit je daar wel snel aan ja :+

Waarom begin je niet eens met het standaard pakket (stappen plan) van Meg's? Dan ben je echt een heel eind voor een beginnend poetser. Koop een doekje of 10 bij de Action, 1 goede doek voor je laatste stap, een beetje trim restorer en je bent er wel om te beginnen hoor....

Vandaar ga je uitbouwen. Ik durf echt niet te schatten voor hoeveel geld ik aan poetsjes heb staan :$
Dus jij raad aan om dit pakket te kopen en lekker daarmee te beginnen?
Mothers Starting Kit
Zelf wil ik wel met klei ook aan de gang, voor de ervaring en voor (want daar gaat het om) de mooi :)
Is er niemand in de buurt van Den Haag die me een keer op een zaterdag of zondag een kleine intro in kleien kan geven? Desnoods even reactie via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Arfman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:37:
[...]

Inderdaad, Gewoon met een HD over de lak rossen, daarna meteen met een rotary polijsten en je wagen is weer toppie!

Kom net teurg van een vakantie uit Duitsland, 1000KM+ op de Autobahn gereden, needless tosay de Altea needs some lovin' 8)

Foto's volgen!
;)

Wat zijn de ervaringen met het polijsten van plastic koplampen? Gaat dat met de normale pads / polishes of werkt dat niet?

[ Voor 10% gewijzigd door c0ne op 29-07-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik heb die van mij eerst met wat fijn wetsand papier geschuurd, daarna met de Monello Mezzo op oranje en de Finale op wit gepolijst. Daarbij gebruik gemaakt van de Kompressor pads. Dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

empy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Mothers Starting Kit
Zelf wil ik wel met klei ook aan de gang, voor de ervaring en voor (want daar gaat het om) de mooi :)
Is er niemand in de buurt van Den Haag die me een keer op een zaterdag of zondag een kleine intro in kleien kan geven? Desnoods even reactie via DM :)
Ik zit in delft, je mag van mij langsrijden :)
c0ne schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:04:
[...]

[...]

;)

Wat zijn de ervaringen met het polijsten van plastic koplampen? Gaat dat met de normale pads / polishes of werkt dat niet?
Ik doe het gewoon met een normale pad + normaal polijstmiddel :)

[ Voor 22% gewijzigd door M3rcury op 29-07-2010 19:43 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@M3rcury: Als ik een keer wat nodig heb kan ik het daar ook ophalen? :> Toevallig werk ik daar ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:46:
@M3rcury: Als ik een keer wat nodig heb kan ik het daar ook ophalen? :> Toevallig werk ik daar ;)
Nee hoor, hier werk ik :o :+

Maar natuurlijk kan je het ophalen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
empy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Mothers Starting Kit
Of een ander merk, ik heb geen Mothers, dus geen ervaring, maar lees er veel goeds over.
Bouw je verzameling rustig op, is de enige tip die ik je geven kan. En vwb kleien, moeilijk is het niet, maar ik las dat M3rcury je daarbij wil helpen, die heeft vast nog wel meer tips voor je ;)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
M3rcury schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:49:
[...]

Nee hoor, hier werk ik :o :+

Maar natuurlijk kan je het ophalen :)
you GoT mail :+ ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Vandaag maar even mijn detailspullen iets uitgebreid..
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/m.kortenoever/auto/tn_DSC01151.JPG

Misschien binnenkort toch maar eens een dap500 in huis halen O-)

[ Voor 20% gewijzigd door AMDFreak op 01-08-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Gisteren de velgen gedaan met Mother's Wheelclean en een Daytona Wheelbrush.
Wat werkt dat relaxed als je de juiste spullen hebt, gaat allemaal zoveel makkelijker....
Haha, vroeger ging het met oude tandenborstel en oude spons....
Alleen jammer dat zo'n flesje Mother's zo snel leeg gaat....dure hobby dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Anarchy 99 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:22:
Vind je? Helemaal geen last van...

Mijn velgenreiniger is op, tijd voor nieuwe. Bandenzwart gaat ook hard, daar ga ik ook eens een vervanging voor zoeken. Misschien eens een gel oid.?
Anarchy 99 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:22:
You're right!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@c0ne: Turtle heeft gel. Dat is 1 van de weinige dingen van turtle wat wel aardig is. Verder geeft pneu van swissvax wel het mooiste resultaat. Echt zo´n nieuwe banden look inplaats van zo´n overdreven lelijke zwarte of glimmende band. Alleen veels te duur. Ik ben opzoek wie de fabrikant is :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

De Chemical Guys New Look Trim Gel is ook nog iets om naar te kijken.
Duurzaam en zuinig in gebruik.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Hmz en het word een nog duurdere hobby... Fles Back2Black, waar ik best tevreden mee was, leeggelopen in m'n kofferbak. Dan is het ineens _troep_ :(

Qua bandenzwart wil ik wel een product wat niet glimt. Ik heb een hekel aan banden die harder glimmen dan de lak zeg maar...
Swissvax Pneu is met 15,-- voor 250ml. wel aan de dure kant. Ik lees ook veel positieve verhalen over Wolfgang Black Diamond Tire Gel, maar die kost ook 23,-- voor 473ml. Schijnt wel economisch in gebruik te zijn, alhoewel ik totaal niet economisch werken kan :D
Overigens bevalt de mothers tireshine ook goed, die laat (na uitpoetsen) ook een mooie satijnglans na. Ik wil alleen wat nieuws >:)
edit: oh, nog even die Chemical Guys nazoeken!

[ Voor 14% gewijzigd door c0ne op 02-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Pneu is opzich ook nog wel redelijk economisch te gebruiken. Zover ik tot nu toe heb gezien de mooiste finish.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wolfgang tire gel vind ik ook wel een mooie finish geven. Eventueel ClearKote Rubber en Vinyl Treatment, werkt ook goed, en je hebt geen glimmende banden.
KappeNou schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:39:
@c0ne: Turtle heeft gel. Dat is 1 van de weinige dingen van turtle wat wel aardig is. Verder geeft pneu van swissvax wel het mooiste resultaat. Echt zo´n nieuwe banden look inplaats van zo´n overdreven lelijke zwarte of glimmende band. Alleen veels te duur. Ik ben opzoek wie de fabrikant is :9
Turtle gebruikt toch geen private label spullen?

[ Voor 60% gewijzigd door M3rcury op 02-08-2010 16:15 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik vind ClearKote Rubber en Vinyl Treatment persoonlijk geen mooie finish voor banden. Daarentegen wel voor rubbers :)
M3rcury schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:14:

Turtle gebruikt toch geen private label spullen?
Geen idee. Maar ik ben meer geïnteresseerd in swissvax (pneu) ;)

[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 02-08-2010 16:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:15:
Ik vind ClearKote Rubber en Vinyl Treatment persoonlijk geen mooie finish voor banden. Daarentegen wel voor rubbers :)
Heb je hem wel gelijkmatig aangebracht dan? Want het maakt de banden imo netjes zwart :)
Geen idee. Maar ik ben meer geïnteresseerd in swissvax (pneu) ;)
A, ik dacht dat het nog over turtle ging :+

[ Voor 33% gewijzigd door M3rcury op 02-08-2010 16:28 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat kan ik me eerlijk gezegd niet meer goed herinneren. Maar het kan nooit kwaad om het nog is te proberen.
Maar als jij ooit pneu met een andere naam tegenkomt, zeg het ff :9 ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het Vinyl/Gummi/Rubber spul van Koch Chemie dat wij gebruiken geeft ook een mooie doffe glans, en blijft ook redelijk lang zitten. Op het moment dat je het op de banden spuit glimt het natuurlijk, maar als het een uur later ingetrokken is glimt het bijna niet meer, maar is de band wel mooi gitzwart. Zelfde geldt voor plastic en raamrubbers natuurlijk.

Heb tijd geleden bij bouwmarkt of zo (toen ik daar toch was) een flesje Turtle Wet'n'Black gehaald, maar nog nooit gebruikt dus geen id wat het voor resultaat geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 03-08-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Aanradertje voor de banden: ValetPro Protectant.
Houdt bij mij redelijk lang, beter dan Meguiars paarse-glim-gel :P

12,99 voor 500ml, en te verdunnen om het minder glimmend te maken. Zelf spray ik het puur op de band en wrijf het met een sponsje uit. Geeft iets glans op die manier, maar is met een dag of 2 veranderd naar zijdeglans.

Op mijn trims gebruik ik het na dit weekend niet meer. Had het aangebracht maar na een regenbui zat mijn lak onder de strepen :( Hiervoor dus weer terug naar PB Trim Restorer, jammer want het is wel mooi op de kunststoffen vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:34

Youk

Volvo For Life

Voor de trims ben ik op zoek naar lijnzaadolie. Dit ben ik reeds meerdere malen tegen gekomen op het Volvo 850 forum, daar zijn ze er enorm over te spreken. Ze spreken ervan dat je na een jaar pas een beetje verschil begint te zien, dus elk jaar één keer instrijken om het mooi te houden is niet veel. Als je dan ook nog weet dat een fles van 1l ongeveer 6 € kost, dan kan je echt wel een tijdje verder.

Enige probleem is dat ik het hier bij mij in de buurt nog niet gevonden heb. |:(

En nu ga ik mij verder inlezen, want ik wil echt iets gaan doen aan de zeer slechte staat van de lak van mijn wagen. Deze is dof, zitten overal plekken in en als je erover gaat met je hand is het net alsof je over schuurpapier gaat. Ook als ik de wagen was en daarna afdroog dan ziet mijn doek groen (kleur van de wagen). Op welke dingen kan ik het beste letten? Het gaat hier over een uni-lak, dus geen metallic of zo en volgens mij zijn deze steeds zonder blanke lak laag.

Volvo Classic Club Belgium

Pagina: 1 ... 8 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.