Thanks, makes sense :-)
klopt, maar voor een langere stand tijd van de bescherming, zou ik er toch een extra laag wax overheen gooien....M3rcury schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:04:
[...]
Volgens mij, maar pin me er niet op vast, is de cleaner wax een lichte polish en wax in 1. En kan dus gewoon als eindstap gebruikt worden.
Ik heb niets te melden.
Een mooie reis gehad met Donkervoort door Noorwegen 
Na afloop van het circuit rijden nog deelnemers geholpen met het wassen van de auto's.
Na afloop van het circuit rijden nog deelnemers geholpen met het wassen van de auto's.

Mooie hand heb jij. 
Joking, post eens meer foto's zoals we van je gewend zijn.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hij is oranje, dat is op dit moment erg goed!Joopieboy schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:37:
Mooie hand heb jij.
No signature required.
Inderdaad maus, ik ben geen pindaJoopieboy schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:37:
Mooie hand heb jij.
Een paar foto's dan... voordat ik weer heel het forum ga vol spammen

De natuur was echt mooi, genieten.

Jep idd.
Ik ga a.s. zaterdag een VW Polo polijsten voor een collega, nu zit ik eraan te denken om ook nog Inizio te halen (VAG lak hé)
Ik heb al Mezzo en Finale, maar het kan zijn dat ik meer "bite" nodig ga hebben (zitten flinke krassen op o.a. de motorkap). Ik heb al de juiste pads (geel (heavy cut), wit (light cut), lichtgroen (very light cut/finishing), zwart (finishing) en goud (waxing)), maar ik lees best bij veel showoff's dat bij VAG lakken ook Inizio of zelfs een rotary nodig is. Wat is wijsheid?
Ik heb al Mezzo en Finale, maar het kan zijn dat ik meer "bite" nodig ga hebben (zitten flinke krassen op o.a. de motorkap). Ik heb al de juiste pads (geel (heavy cut), wit (light cut), lichtgroen (very light cut/finishing), zwart (finishing) en goud (waxing)), maar ik lees best bij veel showoff's dat bij VAG lakken ook Inizio of zelfs een rotary nodig is. Wat is wijsheid?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wijsheid is mijn inziens Menzerna gebruiken ipv Monello. De intensive Polish werkt altijd goed.Arfman schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:47:
Ik ga a.s. zaterdag een VW Polo polijsten voor een collega, nu zit ik eraan te denken om ook nog Inizio te halen (VAG lak hé)
(Swissvax Cleaner Fluid Pro. ook, maar daar hangt een prijskaartje aan...)
Ben ik het mee eens, Tom. Mooie foto's trouwens, zit je nu ook in Oostenrijk?
M105 of 205 van Meguiars is ook erg goed.
Work hard & be brave.
Thanks voor de suggesties, maar ik wil het voorlopig toch erg graag bij Monello houden. Ben nog relatief nieuw in het hele polijstgebeuren, en voordat ik er nu weer achter ben hoe al die (onmogelijke) namen van Meg's en Menzerna zich nu weer verhouden mbt. cuttingfactor ben ik weer een stuk verder.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bij Meg's is het heel simpel, M105 is grof, M205 is fijn.
Wat betreft Menzerna ben ik het wel met je eens maar dat heb je imo ook zo onder de knie.
Je blijft wel met je andere polijstmiddel zitten trouwens, ik heb ondertussen ook al van 5 verschillende merken polijstmiddelen staan.
Wat betreft Menzerna ben ik het wel met je eens maar dat heb je imo ook zo onder de knie.
Je blijft wel met je andere polijstmiddel zitten trouwens, ik heb ondertussen ook al van 5 verschillende merken polijstmiddelen staan.
Work hard & be brave.
Ik doe de audi's meestal met De SSR serie, waarbij een 2.5 al behoorlijke resultaten haalt... Ik denk dus dat je met de Mezzo op geel al een heel eind gaat komen..
Ik heb niets te melden.
hebben seats dezelfde lak als de meeste vag autos? Ik heb zelf een Ibiza uit 2004 en ben wel benieuwd wat daar het beste op werkt. Ik wil toch eigenlijk wel een DAP500 halen en beginnen met detailen aangezien mijn auto er nu echt niet uitziet... ik zat te denken aan zon starterssetje van carclean met een dap incl. pads en polijstmidel etc.
[ Voor 16% gewijzigd door Proqzor op 22-06-2010 13:43 ]
Testspot. Beginnen met de fijnste combo, en steeds grover gaan werken. Iedere lak is anders...Proqzor schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:39:
hebben seats dezelfde lak als de meeste vag autos? Ik heb zelf een Ibiza uit 2004 en ben wel benieuwd wat daar het beste op werkt. Ik wil toch eigenlijk wel een DAP500 halen en beginnen met detailen aangezien mijn auto er nu echt niet uitziet... ik zat te denken aan zon starterssetje van carclean met een dap incl. pads en polijstmidel etc.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ja oke maar het ging meer om de producten. Ik ben niet van plan iedereen zn auto te gaan poetsen daarom wil ik me graag beperken bij 1 soort polijstmiddel voor mijn auto. Ik vroeg me af welk merk/type het best is voor mijn ibiza, ik zag dat menzerna voor de polo een goed poetsmiddel is. Een ibiza is ook een vag auto maar dat wil niet zeggen dat de lak hetzelfde is maar misschien weet iemand anders daar meer van, daarom de vraag:)CeesKees schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:48:
[...]
Testspot. Beginnen met de fijnste combo, en steeds grover gaan werken. Iedere lak is anders...
De 2007 Leon Cupra die ik gedaan had was hard. Geen id hoe het met de rest van seat zit, maar ik neem aan dat dat ook gewoon harde VAG lak isProqzor schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:03:
[...]
Ja oke maar het ging meer om de producten. Ik ben niet van plan iedereen zn auto te gaan poetsen daarom wil ik me graag beperken bij 1 soort polijstmiddel voor mijn auto. Ik vroeg me af welk merk/type het best is voor mijn ibiza, ik zag dat menzerna voor de polo een goed poetsmiddel is. Een ibiza is ook een vag auto maar dat wil niet zeggen dat de lak hetzelfde is maar misschien weet iemand anders daar meer van, daarom de vraag:)
No signature required.
Poorboys, CG, Menzerna, Meguiar's, 3M, Swissvax, Wolfgang, met alles moet het wel lukken. Het verwerkt allemaal wel anders, afhankelijk van waar jij je lekker mee voelt moet je werken.
Je zou bijv. ook de TSR van Wolfgang kunnen nemen en dan met je pads varieren.
Je zou bijv. ook de TSR van Wolfgang kunnen nemen en dan met je pads varieren.
Work hard & be brave.
Oke, ik heb gister avond youtube nagespeurd over hoe en wat. Ik vroeg me alleen ook af hoevaak je een nieuwe doek moet pakken. Kan je met 1 doek bijvoorbeeld al je polijst van de hele auto afnemen? (wel stukje voor stukje natuurlijk) Of moet je er meerdere voor gebruiken? Hoe verwijder je bovendien al het poets/polijstmiddel uit je pads/towels/mitts? Ik heb al wat gelezen over dat je je mitts gewoon tot 40 graden kan wassen maar geld dit ook voor de handdoeken? Hoe gaan jullie hiermee om?M3rcury schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:13:
[...]
De 2007 Leon Cupra die ik gedaan had was hard. Geen id hoe het met de rest van seat zit, maar ik neem aan dat dat ook gewoon harde VAG lak is
Ik had zelf het idee dat ik voor het polijsten 1 doek nodig had 1 voor het kleien 1 voor het waxen en zon microfiber voor het drogen voor het hele proces. Of hebben jullie 2 voor elk? wat raden jullie aan voor een beginner?
Ik zal zelf even op carclean kijken wat voor resultaten mensen met vag autos hebben gehaald met bepaalde polijstmiddelen.
Ik bewaak het fortdeCube schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:10:
Ben ik het mee eens, Tom. Mooie foto's trouwens, zit je nu ook in Oostenrijk?
Het is niet verstandig om allebei afwezig te zijn. De Noorwegen rit was eigenlijk ook niet zo gepland.
En er staat een kale 330 GT:

Het leer moet worden gerestaureerd. Het is uitgedroogd, gescheurd en erg vuil. Oplossing is schuren en opnieuw spuiten.
@ RSP: We werken met route boeken (hebben de passagiers ook wat te doen), daar kan ik je helaas geen kopietje van opsturen.
@Proqzor: als je de towels af en toe uitschud/klopt moet het lukken om 1 auto ermee te doen, is een beetje gevoel ook. Wassen doe ik de mitts/towels/mf doeken gewoon in de wasmachine op 40 graden, zonder wasverzachter. Wel heb ik er een Jemako beschermzak omheen om de fijne structuur te behouden.
@Heuving, vond het al gek omdat het inderdaad eerst anders gepland was. Zal ik weer een keertje langskomen?
@Proqzor, het beste is als je gewoon een stapeltje MF towels hebt liggen, ik bestelde er vroeger iedere order een paar bij zodat ik nu een hele kist vol heb. Ik neem een nieuwe doek wanneer ik voel dat de andere "vol" is, komt meestal neer op 2/3 per stap.
Persoonlijk vind ik de doeken van Cobra erg goed, en de Dodo Fantastic Fur is ook top!
@Proqzor, het beste is als je gewoon een stapeltje MF towels hebt liggen, ik bestelde er vroeger iedere order een paar bij zodat ik nu een hele kist vol heb. Ik neem een nieuwe doek wanneer ik voel dat de andere "vol" is, komt meestal neer op 2/3 per stap.
Persoonlijk vind ik de doeken van Cobra erg goed, en de Dodo Fantastic Fur is ook top!
[ Voor 26% gewijzigd door deCube op 22-06-2010 15:53 ]
Work hard & be brave.
Ja het is ook een beetje sneu dat je halverwege je auto zonder schone doeken komt te zittendeCube schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:49:
@Heuving, vond het al gek omdat het inderdaad eerst anders gepland was. Zal ik weer een keertje langskomen?
Hoe pakken jullie de auto trouwens aan, staan jullie om 8 uur op om vervolgens tot half 6 door te werken? Ik weet niet of ik ooit zon lange tijd achter elkaar de tijd heb om aan mn auto te besteden
Starterspakket Monello zal prima zijn, maar ook de Poorboys doet het goed. Dus het is een prima basis om mee te beginnen. Let wel, je moet daar vaak nog de beschermlaag (wax/sealant) bij kopen. ook die zijn erg afhankelijk van eigen voorkeur, ik gebruik altijd Natty's Paste. Werkt makkelijk, mag lang curen, neemt makkelijk af en heeft een behoorlijk lange standtijd...Proqzor schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:03:
[...]
Ja oke maar het ging meer om de producten. Ik ben niet van plan iedereen zn auto te gaan poetsen daarom wil ik me graag beperken bij 1 soort polijstmiddel voor mijn auto. Ik vroeg me af welk merk/type het best is voor mijn ibiza, ik zag dat menzerna voor de polo een goed poetsmiddel is. Een ibiza is ook een vag auto maar dat wil niet zeggen dat de lak hetzelfde is maar misschien weet iemand anders daar meer van, daarom de vraag:)
vwb doeken, ik heb er veel. Meestal lukt het prima om 1 doek per bewerking te gebruiken, maar houd er dan dus wel rekenig mee, dat als je meerdere hits nodig hebt, ook meerdere doeken nodig zijn.
Ites dat voor mij onmisbaar is, zijn de hand-pads voor het aanbrengen van wax, dat doe ik niet machinaal.
Stuur Carclean anders een mail, die kunnen goed adviseren wat voor jou auto goed is...
Qua Uren en inplannen; ik begin altijd vroeg, en dan zie ik wel hoe ver ik kom. Dat kan of inderdaad nachtwerk worden, of de volgende dag afmaken. Ligt er heel erg aan wat je allemaal wilt doen, maar vaak kun je wassen kleien polijsten wel in 1 dag, dan kun je trims, banden, velgen en interieur de volgende dag doen...
Mits en doeken kunnen gewoon in de wasmachine, 40 graden, geen wasverzachter. Voor je pads; meestal volstaat goed uitwassen met de hand. Er zijn padwashers te verkrijgen, maar ik (als hobby) heb deze niet. Wel aan te raden is speciale pad-zeep..
[ Voor 32% gewijzigd door joeltje op 23-06-2010 12:50 ]
Ik heb niets te melden.
Doeken zijn sowieso handig om er genoeg van te hebben. Ik wil er wel eens 1tje uit mijn handen laten vallen, en dan is het niet zo handig als je NET genoeg doeken hebt.joeltje schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:00:
[...]
Starterspakket Monello zal prima zijn, maar ook de Poorboys doet het goed. Dus het is een prima basis om mee te beginnen.
vwb doeken, ik heb er veel. Meestal lukt het prima om 1 doek per bewerking te gebruiken, maar houd er dan dus wel rekenig mee, dat als je meerdere hits nodig hebt, ook meerdere doeken nodig zijn.
Stuur Carclean anders een mail, die kunnen goed adviseren wat voor jou auto goed is...
No signature required.
En die doeken die op de grond hebben gelegen kun je prima gebruik met tear remover of wasbenzine om de velgen op plastic dorpels en bumperstukken mee schoon te maken of in te vetten.
Weet iemand eigenlijk hoe je goed een cabriokap kan reinigen? (stoffen kap)
Gebruik je daarvoor een autoshampoo, of juist een tapijtreiniger oid?
"man is not truly one, but truly two,"
Ik doe het met een APC, danwel met of zonder extractor. En nabehandelen met een beschermer zoals raggtop Protectantmr_petit schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:30:
No signature required.
Raggtop is het beste, heeft overigens ook een cleaner.M3rcury schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:35:
[...]
Ik doe het met een APC, danwel met of zonder extractor. En nabehandelen met een beschermer zoals raggtop Protectant
Met APC weer goed opletten welke je gebruikt en wat je mengverhouding is.
@ deCube: Je bent welkom, de koffie staat (nu wel!) klaar
Ik zit een beetje met de lak van mijn kever, die heeft "swirls" zoals het hier volgens mij heet, dat je dus rondom de reflectie van de zon krasjes ziet.
Op zich heb ik hem nu gewoon altijd gewassen en met wat turtle wax+MF doeken lekker opgepoetst, en glimmen doet ie ook wel. Dus ik lig er niet echt wakker van, en wil niet elke maand uren poetsen
Maar het is jammer van die krasjes, het maakt het net wat meer "af".
Sowieso moest ik laatst allemaal zand/stof van een droog grasland afspoelen maar dat heeft uiteindelijk toch weer wat extra krasjes opgeleverd heb ik het idee. Op 1 plek is het ook best erg, daar is de lak echt wat doffer erdoor. Alsof ze daar vuil met een schuursponsje hebben weggepoetst
Ik heb een jaar geleden ofzo wel eens wat met commandant geprobeerd, maar ik had niet echt het effect dat het deze krasjes weghaalde. Volgens mij moet je dan zo lang aan de slag gaan tot je een laag heb weggepoetst die gelijk is aan de diepte van de krasjes
Terwijl hetgeen ik nodig heb waarschijnlijk iets moet zijn wat de krasjes opvult als het ware?
Op zich heb ik hem nu gewoon altijd gewassen en met wat turtle wax+MF doeken lekker opgepoetst, en glimmen doet ie ook wel. Dus ik lig er niet echt wakker van, en wil niet elke maand uren poetsen
Sowieso moest ik laatst allemaal zand/stof van een droog grasland afspoelen maar dat heeft uiteindelijk toch weer wat extra krasjes opgeleverd heb ik het idee. Op 1 plek is het ook best erg, daar is de lak echt wat doffer erdoor. Alsof ze daar vuil met een schuursponsje hebben weggepoetst
Ik heb een jaar geleden ofzo wel eens wat met commandant geprobeerd, maar ik had niet echt het effect dat het deze krasjes weghaalde. Volgens mij moet je dan zo lang aan de slag gaan tot je een laag heb weggepoetst die gelijk is aan de diepte van de krasjes
Monello Mezzo = Menzerna IP in een ander flesjeHeuving schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:07:
[...]
Wijsheid is mijn inziens Menzerna gebruiken ipv Monello. De intensive Polish werkt altijd goed.
(Swissvax Cleaner Fluid Pro. ook, maar daar hangt een prijskaartje aan...)
Krasjes opvullen (permanent) gaat niet lukken, hooguit met het spuiten van een nieuwe laag blanke lak, maar ook dat wordt niet mooi zonder eerst de krasjes weg te polijsten. Tijdelijk opvullen kan wel, als ze heel erg fijn zijn. Hiervoor kun je het best naar Poorboys World Black Hole grijpen, of Autoglym Super Resin Polish (SRP). Deze laatste is bij veel grote zaken wel te koop._ferry_ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:04:
Ik heb een jaar geleden ofzo wel eens wat met commandant geprobeerd, maar ik had niet echt het effect dat het deze krasjes weghaalde. Volgens mij moet je dan zo lang aan de slag gaan tot je een laag heb weggepoetst die gelijk is aan de diepte van de krasjesTerwijl hetgeen ik nodig heb waarschijnlijk iets moet zijn wat de krasjes opvult als het ware?
Polijsten zal een mooier en blijvender resultaat geven, maar SRP geeft een hoop bang for the buck! Laagje van een goeie wax of sealant er over en je hebt er makkelijk 1 of 2 maandjes profijt van.
[ Voor 60% gewijzigd door Blamm op 23-06-2010 23:21 ]
Misschien strikt gezien geen detailing vraagje, maar ik heb ontzettende last van krakende raamrubbers (met name aan 1 kant).
Bestaat hier een wondermiddeltje voor, of moet het rubber van tijd tot tijd behandeld worden, en waarmee?
Ik lees wel wat over siliconenspray, maar siliconen is ook rare rotzooi.
alle trim detailers (?) spreken van hoe mooi het eruit gaat zien; maar ik wil weten hoe het klinkt
Bestaat hier een wondermiddeltje voor, of moet het rubber van tijd tot tijd behandeld worden, en waarmee?
alle trim detailers (?) spreken van hoe mooi het eruit gaat zien; maar ik wil weten hoe het klinkt
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 24-06-2010 03:39 ]
Okee, zal er eens naar kijken. Heb het idee dat als ik het polijst, ik het over een half jaar ofzo weer kan doen, en dan wordt op een gegeven moment de lak wel dunBlamm schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:14:
[...]
Monello Mezzo = Menzerna IP in een ander flesje
[...]
Krasjes opvullen (permanent) gaat niet lukken, hooguit met het spuiten van een nieuwe laag blanke lak, maar ook dat wordt niet mooi zonder eerst de krasjes weg te polijsten. Tijdelijk opvullen kan wel, als ze heel erg fijn zijn. Hiervoor kun je het best naar Poorboys World Black Hole grijpen, of Autoglym Super Resin Polish (SRP). Deze laatste is bij veel grote zaken wel te koop.
Polijsten zal een mooier en blijvender resultaat geven, maar SRP geeft een hoop bang for the buck! Laagje van een goeie wax of sealant er over en je hebt er makkelijk 1 of 2 maandjes profijt van.
Als je de lak polijst, en daarna met 2 emmers + washmitt wast, hoef je in principe (als je een beetje uitkijkt en niet gaat lopen "boenen" op de lak) niet weer te polijsten. De krasjes die je zit ontstaan namelijk doordat je vuil, wat op de lak zit, over de lak heentrekt met je MF doekje tijdens het wassen.
Is niet helemaal waar, die krassen ontstaan namelijk niet alleen maar door het wassen van de auto. Ook door zand en andere verontreinigingen die langs je auto waaien of komen zorgen hiervoor.
Daarnaast voorkom je het met wassen nooit helemaal.
Hangt trouwens allemaal af hardheid van de lak.
Daarnaast voorkom je het met wassen nooit helemaal.
Hangt trouwens allemaal af hardheid van de lak.
Het beste is inderdaad om met een APC (1:10 / 1:6) of een speciale cleaner in combinatie met een extractor het dak te doen. Kijk eens naar merken als 303 en RaggTop.mr_petit schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:30:
Hier weet ik zo 1,2,3 geen antwoord op. Misschien met vaseline proberen?mr_petit schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 03:36:
Misschien strikt gezien geen detailing vraagje, maar ik heb ontzettende last van krakende raamrubbers (met name aan 1 kant).
[ Voor 29% gewijzigd door deCube op 24-06-2010 08:47 ]
Work hard & be brave.
Misschien 1Z Gummi Pflege?deCube schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:46:
Hier weet ik zo 1,2,3 geen antwoord op. Misschien met vaseline proberen?
Heb ik ook nog staan, maar nog niet gebruikt/getest. Vraag Blamm eens, hij heeft het op z'n Smart gebruikt.
Work hard & be brave.
Klopt ongeveer.Blamm schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:14:
[...]
Monello Mezzo = Menzerna IP in een ander flesje
[...]
Het merendeel van de producten komt van dezelfde producent vandaan.
Swissvax, Wolfgang, Poorboys, etc. het is gewoon private labeling.
Ik stoor mij aan de commercie die de producten aanprijst waar de grootste marge op ligt.
De grootste producent van Car Care producten is Warner Chemical die voor 100en merken produceert.
Al geruime tijd werken wij aan een eigen producten lijn, natuurlijk ga ik niet verklappen hoe het precies zit, het wordt (uiteraard) het beste verkrijgbaar. Geen chemische troep, eenvoudig de beste
En hopelijk met die lekker ruikende natuurlijk ingrediënten.
Inderdaad een product wat de rubbers mooi ophaalt. Hoe goed het tegen piepen helpt zou ik niet weten echter, dat doen mijne nietdeCube schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:55:
Heb ik ook nog staan, maar nog niet gebruikt/getest. Vraag Blamm eens, hij heeft het op z'n Smart gebruikt.
Ik zie dat mr_petit uit rdam komt, dus als je eens in de buurt van Charlois bent mag je hem best testen hoor. Het schijnt er goed voor te zijn, ze worden wel soepeler namelijk
Bedankt voor het aanbod, maar mijn auto (de betreffende auto althans) staat niet in rdam maar helemaal in Drenthe 
Ik heb voor de krakende rubbers toch een product op basis van siliconen (althans daar lijkt het op) gebruikt, en dat heeft wel goed geholpen. De vraag is natuurlijk of het blijvend helpt, of dat het een maandelijkse verzorgbeurt wordt.
Ik gebruikte overigens bumperzwart; nou ja, niet de klassieke (want die is ook echt zwart), maar gewoon een busje van de Action (€1,69
) waar dus vermoedelijk siliconenzooi in zit (hun 'trimdetailer').
Voor het leer te onderhouden heb ik maar cleaner en conditioner van gliptone besteld; daar vertrouw ik de zooi van de Action toch niet helemaal voor
Ik heb voor de krakende rubbers toch een product op basis van siliconen (althans daar lijkt het op) gebruikt, en dat heeft wel goed geholpen. De vraag is natuurlijk of het blijvend helpt, of dat het een maandelijkse verzorgbeurt wordt.
Ik gebruikte overigens bumperzwart; nou ja, niet de klassieke (want die is ook echt zwart), maar gewoon een busje van de Action (€1,69

Voor het leer te onderhouden heb ik maar cleaner en conditioner van gliptone besteld; daar vertrouw ik de zooi van de Action toch niet helemaal voor
[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 25-06-2010 11:19 ]
Doeken-vraagje!
Ik heb een aantal (stuk of 10) doeken maar eigenlijk vind ik maar 1 doek echt lekker werken. de Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel. De PW DMT is natuurlijk net zo fijn, alleen met 40x40 net wat te klein.
De gele doeken van Meg zijn ondingen, net rest van de "standaard" doeken van de bekendere merken.
Wie-o-wie weet er doeken die net zo fijn/zacht/groot zijn als de DMMT's van PW?
En welke droogdoeken worden er hier gebruikt? Ik heb er een van Mother's, die droogt wel goed, alleen lijkt het alsof de "vulling" los in de zak hangt.
Ik heb een aantal (stuk of 10) doeken maar eigenlijk vind ik maar 1 doek echt lekker werken. de Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel. De PW DMT is natuurlijk net zo fijn, alleen met 40x40 net wat te klein.
De gele doeken van Meg zijn ondingen, net rest van de "standaard" doeken van de bekendere merken.
Wie-o-wie weet er doeken die net zo fijn/zacht/groot zijn als de DMMT's van PW?
En welke droogdoeken worden er hier gebruikt? Ik heb er een van Mother's, die droogt wel goed, alleen lijkt het alsof de "vulling" los in de zak hangt.
[ Voor 16% gewijzigd door c0ne op 26-06-2010 16:06 ]
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Tom, is dit die M3 van Jor?Heuving schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:26:
Al een jaar of wat niet meer op GoT geweest, leuk topic met een mooie SP Dennis
Voor de liefhebbers, de auto van de maand mei staat online.
Glimt als een tiet al zeg ik het zelf.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zymol Concours doet het toch erg goed op de Phoenix geel lak.
Dennis, heb je geen foto's van de Rolls gemaakt?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Zo, ook even mijn ervaring neerdumpen 
Ben van de week even langs carclean geweest. Hij deed wat dingen voor, stukje kleien etc.
Uiteindelijk met dit naar huis:

IPV de black world+ losse wax dus die poorboys polish, lekker alles in 1. Waarom ook niet
En toen aan de slag. De auto is al oud, tenslotte een kever. X aantal jaren geleden overgespoten, ook jaren in de stalling gestaan, en door mij alleen gewassen en met turtle wax eens gepoetst. Maar er zaten nogal wat doffe plekken enzo.

Hij is er flink op vooruit gegaan, hoop krasjes enzo weg. Alhoewel er op een paar plekken krassen zaten die gewoon te groot waren voor de polish die ik had:

Maar daar lig ik niet echt wakker van eigenlijk.
Ben van de week even langs carclean geweest. Hij deed wat dingen voor, stukje kleien etc.
Uiteindelijk met dit naar huis:

IPV de black world+ losse wax dus die poorboys polish, lekker alles in 1. Waarom ook niet
En toen aan de slag. De auto is al oud, tenslotte een kever. X aantal jaren geleden overgespoten, ook jaren in de stalling gestaan, en door mij alleen gewassen en met turtle wax eens gepoetst. Maar er zaten nogal wat doffe plekken enzo.

Hij is er flink op vooruit gegaan, hoop krasjes enzo weg. Alhoewel er op een paar plekken krassen zaten die gewoon te groot waren voor de polish die ik had:

Maar daar lig ik niet echt wakker van eigenlijk.
Mocht je het eruit willen hebben, wil ik wel even samen met je er naar kijken. Pak ik de polijstmasjien er even bij

Stuur maar een PM'etje als je interesse hebt
[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 26-06-2010 20:32 ]
No signature required.
Net mijn auto even behandelt met de NXT lijn van Meguiars:

Looks good
Volgende week het leer maar even behandelen met Leatherique Prestine Clean en Rejuvinator Oil

Looks good
Volgende week het leer maar even behandelen met Leatherique Prestine Clean en Rejuvinator Oil
Nou, ik heb m'n cabriodak gereinigd met een interieurreiniger van sonax (o.a. geschikt voor hemelbekleding, dus mild), waarbij ik alles op een vochtig dak heb ingeborsteld, en daarna met een industriele stofzuiger die je naar waterstofzuiger kan ombouwen die ik heb eruit gezogen heb (en nog een keer na het spoelen), en dat werkt perfect:

Daarna met een spuitbus weatherproofer van meguiars het dak in meerdere lagen waterafstotend gemaakt.

Daarna met een spuitbus weatherproofer van meguiars het dak in meerdere lagen waterafstotend gemaakt.
Woensdag wat spulletjes besteld bij Wax-on.nl en donderdag geleverd. Snelle service en goed advies 
Alleen het is altijd met mannen dat elk pakketje van de kerstman komt (ookal heb je het zelf betaald). Dus eindelijk een gaatje gevonden en de wagen gewassen. Een uur geleden begonnen en nu klaar met de pre-was
De velgen en de wagen zijn net met Meguiars Goldwash en washmitt gewassen en de wagen gedroogd met een Dodo huppeldepup microvezel droogdoek. Het voelt allemaal netjes aan. Mothers glass cleaner en dodo jush huppeldepup microvezel doek voor ramen werken ook prima. Net alsof ik geen voorruit heb 
Die microvezel doekjes zijn een gigantische vooruitgang tov spons en een zeem
Morgen weer de wagen wassen, de plekjes die ik mogelijk vergeten ben (tis donker buiten
) en daarna kleien, polijsten, glazen en waxen.... En bedankt Kaj 
Ik zal je morgen wel de rekening tgv arbeidsongeschiktheid wel opsturen. Ik reken ongeveer 100 euro per uur
Alleen het is altijd met mannen dat elk pakketje van de kerstman komt (ookal heb je het zelf betaald). Dus eindelijk een gaatje gevonden en de wagen gewassen. Een uur geleden begonnen en nu klaar met de pre-was

Morgen weer de wagen wassen, de plekjes die ik mogelijk vergeten ben (tis donker buiten
Ik zal je morgen wel de rekening tgv arbeidsongeschiktheid wel opsturen. Ik reken ongeveer 100 euro per uur
[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2010 23:22 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
dat ziet er netjes uit mooie resultaten.
ook de foto is mooi gemaakt, zou zo in een productfolder kunnen
ook de foto is mooi gemaakt, zou zo in een productfolder kunnen
Chevy454 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:03:
Woensdag wat spulletjes besteld bij Wax-on.nl en donderdag geleverd. Snelle service en goed advies
Alleen het is altijd met mannen dat elk pakketje van de kerstman komt (ookal heb je het zelf betaald). Dus eindelijk een gaatje gevonden en de wagen gewassen. Een uur geleden begonnen en nu klaar met de pre-wasDe velgen en de wagen zijn net met Meguiars Goldwash en washmitt gewassen en de wagen gedroogd met een Dodo huppeldepup microvezel droogdoek. Het voelt allemaal netjes aan. Mothers glass cleaner en dodo jush huppeldepup microvezel doek voor ramen werken ook prima. Net alsof ik geen voorruit heb
Morgen weer de wagen wassen, de plekjes die ik mogelijk vergeten ben (tis donker buiten) en daarna kleien, polijsten, glazen en waxen.... En bedankt Kaj
Ik ben hard bezig met tentamens leren, maar daarna heb ik eindelijk tijd om mijn gsx-r een keer onder handen te nemen. Dus in mijn SOG tijd, even wat geprobeerd, met dit als resultaat

No signature required.
Ik kan morgen de wagen opnieuw wassen. Ongedierte
Om 05.30 deze ochtend de haan wakker geschopt

Dat bier van gisterenavond was duidelijk merkbaar maar toch gewoon de wagen opnieuw gewassen.
Heb met wat klei liggen spelen maar deze werd niet vies
De polish heb ik om deze reden overgeslagen. En goed ook, heb een lamme arm en dit keer niet van het rukken
Heb na de korte sessie van het kleien de Clearkote Red Machine Moose Glaze aangebracht, ongeveer 10 minuten laten intrekken. Doordat de wagen bij aankoop onderhanden werd genomen wist ik niet direct wat ik moest verwachten. Qua glans zag ik weinig verschil maar de kleur van de glans was verschillend. Zeker met toenemend zonlicht werd dit duidelijker. Redelijk tevreden over dit product.
Daarna de Clearkote Carnauba Moose Wax aangebracht welke nu aan het curen is. Ligt inmiddels al een kleine 45 minuten in te trekken dus zometeen weer aan de slag. En mijn armen doen nu al zeer

[ Voor 85% gewijzigd door Chevy454 op 27-06-2010 11:29 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Goed bezig! Stiekem werkt het toch fijner als een spons, wat theedoeken en een fles turtlewax, dus je bent nu maar half zo gebroken dan wanneer je het op de oude manier gedaan had
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Gisteren mijn eerste detail gedaan voor een collega. Crosspost van het Carclean forum 
Hallo allemaal,
na vorig jaar gegrepen te zijn door het detailingvirus en al flink geoefend te hebben op mijn eigen auto's, heb ik gisteren voor het eerst de auto van iemand anders gedetailed, als vriendendienst voor een collega. Tenminste, dat was het plan, want om in 1 dag een auto helemaal van binnen en buiten te detailen, dat was te hoog gegrepen voor een beginner zoals ik.
Werkwijze:
-auto aan de voor- en zijkant ingespoten met PB's Bug & Tar Remover;
-wieldoppen met Wheel Brightener en een Mother's Wheel Brush te lijf gegaan;
-ingefoamed met Supa Snow Foam via een Autobrite lans;
-deursponningen/afwateringskanalen en dergelijke met een kwast en APC 1:10 behandeld;
-auto afgespoten met HD;
-gewassen met de 2 emmer methode en Meg's Hyper-Wash;
-afgespoeld met open kraan;
-gekleid met een Meg's Smooth Surface Clay Bar en Meg's Last Touch 1:1 als lube (ruikt lekker!);
-afgespoeld met HD (had hier beter de auto opnieuw kunnen infoamen of wassen denk ik achteraf);
-afgedroogd met de Poorboy's World Waffle Weave Drying Towel (magnifiek ding!)
Dan de lak.
Het dak en de motorkap waren zwaar beschadigd, het leken wel schuursponskrassen of loslopende katten die krassen hadden veroorzaakt. Na wat testen besloten om een 3 stapscorrectie uit te voeren om de zware RDS'en en swirls te verwijderen. Deze auto deed de reputatie van VAG eer aan: de lak was knetterhard.
-Monello Inizio op geel;
-Monello Mezzo op wit;
-Monello Finale op lichtgroen.
Dit werkte op het dak heel erg goed. Ook de motorkap knapte flink op, maar de beschadigingen waren te zwaar om weg te halen met de spullen die ik heb. Niet alleen merkte ik dat zelfs Inizio op geel niet zwaar genoeg was, ook de DAP500 had er z'n handen vol aan. Ik zat voor mijn gevoel op de maximale "cut" die ik (en de DAP) kan halen, en als dan na 2 hits de krassen nog niet weg waren (de waren ook lichtjes voelbaar met de nagel) is het denk ik verstandig om de handdoek in de ring te gooien, om verdere schade te voorkomen.
Helaas kostte het wassen/kleien/testspot en uiteindelijk het dak en de motorkap zoveel tijd, dat ik in tijdnood kwam. Omdat de zijkanten bijna swirl/krasvrij waren, besloten (na een testje) om deze alleen met Mezzo op wit te doen. Werkwijze was als volgt:
-3 blobs Mezzo op de witte pad;
-verspreiden over een gedeelte van ongeveer 40x40cm, DAP stond hierbij uit
-inwerken op standje 2 (1 pass)
-verwerken op standje 6 met middelzware druk) (4 passes)
-met lichte druk op stand 5 finishen (2 passes)
Dit liet, wat ons betreft, een goede finish achter zonder marring of andere gekke zaken, iets wat ik op mijn Renault Twingo niet voor elkaar kreeg. Zal wel liggen aan de harde VAG lakken. Helaas was ook deze manier van werken nog te bewerkelijk qua tijd. Omdat ik geen verdere afbreuk wilde doen aan de afwerking, besloten om 1 zijkant geheel te laten voor wat hij was en de reeds gepolijste delen te behandelen met Poorboy's Black Hole. Afgesproken dat we a.s. dinsdagavond de linkerzijkant gaan doen en met z'n tweeën de auto dan in de Black Hole en Natty's Blue te zetten.
Goed, de foto's dan maar:
Het object in kwestie. Ziet er niet slecht uit van een afstandje (auto heeft ook nog maar 60.000KM gelopen sinds 2002):

Eerst ingespoten met PB's Bug & Tar Remover:

Van een afstandje mooie auto, kom je dichterbij echter ....

RDS'en op het dak:

Nogmaals de motorkap:

50/50 van de motorkap na alleen Inizio op geel:

Nogmaals:

Het semi-eindprodukt (zijkant die je niet ziet is dus nog niet gedaan, bovendien zit hier alleen een laagje Black Hole op en nog geen LSP)

Krassen op de motorkap voor een heel groot gedeelte weg:

Dit shot schijnt verplicht te zijn

Een "nicknamelessje" volgt nog dinsdagavond
Al met al weer veel geleerd. Voor het eerst Inizio gebruikt, voor het eerst geel gebruikt en voor het eerst lichtgroen gebruikt, een pad die inderdaad een goede finish achterlaat. Ik kan niet wachten om deze auto dinsdagavond af te maken, want het is een mooi exemplaar die een beetje verpest werd door lelijke krassen die nu bijna helemaal weg zijn. Zowel de eigenaar als ik waren best onder de indruk van wat je kunt bereiken in een dagje. Na dinsdag zal ik de "echte" finished pics plaatsen.
Tips/opmerkingen/vragen zijn van harte welkom, ik ben nog maar een beginner er moet dus nog veel leren!
Hallo allemaal,
na vorig jaar gegrepen te zijn door het detailingvirus en al flink geoefend te hebben op mijn eigen auto's, heb ik gisteren voor het eerst de auto van iemand anders gedetailed, als vriendendienst voor een collega. Tenminste, dat was het plan, want om in 1 dag een auto helemaal van binnen en buiten te detailen, dat was te hoog gegrepen voor een beginner zoals ik.
Werkwijze:
-auto aan de voor- en zijkant ingespoten met PB's Bug & Tar Remover;
-wieldoppen met Wheel Brightener en een Mother's Wheel Brush te lijf gegaan;
-ingefoamed met Supa Snow Foam via een Autobrite lans;
-deursponningen/afwateringskanalen en dergelijke met een kwast en APC 1:10 behandeld;
-auto afgespoten met HD;
-gewassen met de 2 emmer methode en Meg's Hyper-Wash;
-gekleid met een Meg's Smooth Surface Clay Bar en Meg's Last Touch 1:1 als lube (ruikt lekker!);
-afgespoeld met HD (had hier beter de auto opnieuw kunnen infoamen of wassen denk ik achteraf);
-afgedroogd met de Poorboy's World Waffle Weave Drying Towel (magnifiek ding!)
Dan de lak.
Het dak en de motorkap waren zwaar beschadigd, het leken wel schuursponskrassen of loslopende katten die krassen hadden veroorzaakt. Na wat testen besloten om een 3 stapscorrectie uit te voeren om de zware RDS'en en swirls te verwijderen. Deze auto deed de reputatie van VAG eer aan: de lak was knetterhard.
-Monello Inizio op geel;
-Monello Mezzo op wit;
-Monello Finale op lichtgroen.
Dit werkte op het dak heel erg goed. Ook de motorkap knapte flink op, maar de beschadigingen waren te zwaar om weg te halen met de spullen die ik heb. Niet alleen merkte ik dat zelfs Inizio op geel niet zwaar genoeg was, ook de DAP500 had er z'n handen vol aan. Ik zat voor mijn gevoel op de maximale "cut" die ik (en de DAP) kan halen, en als dan na 2 hits de krassen nog niet weg waren (de waren ook lichtjes voelbaar met de nagel) is het denk ik verstandig om de handdoek in de ring te gooien, om verdere schade te voorkomen.
Helaas kostte het wassen/kleien/testspot en uiteindelijk het dak en de motorkap zoveel tijd, dat ik in tijdnood kwam. Omdat de zijkanten bijna swirl/krasvrij waren, besloten (na een testje) om deze alleen met Mezzo op wit te doen. Werkwijze was als volgt:
-3 blobs Mezzo op de witte pad;
-verspreiden over een gedeelte van ongeveer 40x40cm, DAP stond hierbij uit
-inwerken op standje 2 (1 pass)
-verwerken op standje 6 met middelzware druk) (4 passes)
-met lichte druk op stand 5 finishen (2 passes)
Dit liet, wat ons betreft, een goede finish achter zonder marring of andere gekke zaken, iets wat ik op mijn Renault Twingo niet voor elkaar kreeg. Zal wel liggen aan de harde VAG lakken. Helaas was ook deze manier van werken nog te bewerkelijk qua tijd. Omdat ik geen verdere afbreuk wilde doen aan de afwerking, besloten om 1 zijkant geheel te laten voor wat hij was en de reeds gepolijste delen te behandelen met Poorboy's Black Hole. Afgesproken dat we a.s. dinsdagavond de linkerzijkant gaan doen en met z'n tweeën de auto dan in de Black Hole en Natty's Blue te zetten.
Goed, de foto's dan maar:
Het object in kwestie. Ziet er niet slecht uit van een afstandje (auto heeft ook nog maar 60.000KM gelopen sinds 2002):
Eerst ingespoten met PB's Bug & Tar Remover:
Van een afstandje mooie auto, kom je dichterbij echter ....
RDS'en op het dak:
Nogmaals de motorkap:
50/50 van de motorkap na alleen Inizio op geel:
Nogmaals:
Het semi-eindprodukt (zijkant die je niet ziet is dus nog niet gedaan, bovendien zit hier alleen een laagje Black Hole op en nog geen LSP)
Krassen op de motorkap voor een heel groot gedeelte weg:
Dit shot schijnt verplicht te zijn
Een "nicknamelessje" volgt nog dinsdagavond
Al met al weer veel geleerd. Voor het eerst Inizio gebruikt, voor het eerst geel gebruikt en voor het eerst lichtgroen gebruikt, een pad die inderdaad een goede finish achterlaat. Ik kan niet wachten om deze auto dinsdagavond af te maken, want het is een mooi exemplaar die een beetje verpest werd door lelijke krassen die nu bijna helemaal weg zijn. Zowel de eigenaar als ik waren best onder de indruk van wat je kunt bereiken in een dagje. Na dinsdag zal ik de "echte" finished pics plaatsen.
Tips/opmerkingen/vragen zijn van harte welkom, ik ben nog maar een beginner er moet dus nog veel leren!
Ziet er goed uit, wat was er op de motorkap gebeurd?
Wat houd een "nicknamelessje" in? Ken de gebruiker wel dus voorspelt weinig goeds.

Wat houd een "nicknamelessje" in? Ken de gebruiker wel dus voorspelt weinig goeds.
Work hard & be brave.
Felgekleurde doek opgevouwen op de lak leggen (Dodo Fantastic Fur bijv) om die 2x te zien door de reflectie. De term is er op het forum een beetje ingeslopen na een aantal fotoseriesdeCube schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:28:
Ziet er goed uit, wat was er op de motorkap gebeurd?![]()
Geen idee wat er gebeurd was, eigenaar had de auto uitgeleend aan z'n moeder en toen zij bij de auto terugkwam stond dit op de motorkap. Daarnaast nog de RDS'en van kratjes op het dak, want een auto die naast de jouwe staat op de parkeerplaats is natuurlijk een prima object om je spullen op te zettendeCube schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:28:
Ziet er goed uit, wat was er op de motorkap gebeurd?![]()
Overigens stond ik versteld van de finish op het dak. Ik heb er helaas geen goede foto's van, maar ik heb op het dak dus een 3-stage correctie gedaan (geel/inizio, wit/mezzo en groen/finale), en dat zag er in mijn optiek _echt_ strak uit. Ik zal proberen of ik daar morgen foto's van kan maken, of dat ik het me alleen zo herinner en het eigenlijk tegenvalt
Ik heb me van 't weekend bezig gehouden met een bordeaux rode Ford Fiesta uit '98.
De lak was ronduit mishandeld, vooral de gedeeltes rond de handgrepen waren er ernstig aan toe.
De motorkap heb ik gebruikt om wat testspots op te doen. Daar kreeg ik pas fatsoenlijke correctie met Meg Ultimate compound op oranje. De rest van de wagen was prima te doen met wit+Raffini Mezzo, beetje apart vond ik dat
.
De hele auto is gefinished met Clearkote Vanilla Moose Glaze, een laagje Black Hole en 2 laagjes Natty's.
Overigens ben ik nu bekend met het effect van vuil op je pad tijdens het polijsten, ik had daar eigenlijk niet achter willen komen
Nog wat crappy foto's

De lak was ronduit mishandeld, vooral de gedeeltes rond de handgrepen waren er ernstig aan toe.
De motorkap heb ik gebruikt om wat testspots op te doen. Daar kreeg ik pas fatsoenlijke correctie met Meg Ultimate compound op oranje. De rest van de wagen was prima te doen met wit+Raffini Mezzo, beetje apart vond ik dat

De hele auto is gefinished met Clearkote Vanilla Moose Glaze, een laagje Black Hole en 2 laagjes Natty's.
Overigens ben ik nu bekend met het effect van vuil op je pad tijdens het polijsten, ik had daar eigenlijk niet achter willen komen
Nog wat crappy foto's

Het kan zijn dat de motorkap over is gespoten oid.c0ne schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:28:
Ik heb me van 't weekend bezig gehouden met een bordeaux rode Ford Fiesta uit '98.
De motorkap heb ik gebruikt om wat testspots op te doen. Daar kreeg ik pas fatsoenlijke correctie met Meg Ultimate compound op oranje. De rest van de wagen was prima te doen met wit+Raffini Mezzo, beetje apart vond ik dat.
Overigens ben ik nu bekend met het effect van vuil op je pad tijdens het polijsten, ik had daar eigenlijk niet achter willen komen![]()
Nog wat crappy foto's
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ziet er weer prima uit
En zo hoort zwart eruit te zien
Of de mensen die hun winkelwagentje tegen je auto aanzetten omdat die dan stilstaat. brrrr. kan er niet tegenArfman schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:38:
[...]
Geen idee wat er gebeurd was, eigenaar had de auto uitgeleend aan z'n moeder en toen zij bij de auto terugkwam stond dit op de motorkap. Daarnaast nog de RDS'en van kratjes op het dak, want een auto die naast de jouwe staat op de parkeerplaats is natuurlijk een prima object om je spullen op te zetten
Overigens stond ik versteld van de finish op het dak. Ik heb er helaas geen goede foto's van, maar ik heb op het dak dus een 3-stage correctie gedaan (geel/inizio, wit/mezzo en groen/finale), en dat zag er in mijn optiek _echt_ strak uit. Ik zal proberen of ik daar morgen foto's van kan maken, of dat ik het me alleen zo herinner en het eigenlijk tegenvalt

[ Voor 31% gewijzigd door M3rcury op 28-06-2010 22:42 ]
No signature required.
Dat was ook mijn gedachte, als het zo is hebben ze het keurig gedaan.M3rcury schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:37:
[...]
Het kan zijn dat de motorkap over is gespoten oid.
Ziet er weer prima uitHoe heb je eigenlijk de Vanilla aangebracht?
De Vanillaheb ik gedaan met zwart, en dan lekker rustig aan. Ik heb ook nog wat liggen spelen met finale en SSR1, ik kon eigenlijk niet echt een winnaar of verliezer aanwijzen. Ze finishen alle 3 prima. De zon was ook bijna weg dus ik ben met de Vanilla doorgegaan omdat ik die eigenlijk op het oog had.
Gisteravond de Polo afgemaakt, bestuurderskant was ook redelijk beschadigd qua RDS'en en swirls, besloten tot een 3 stapcorrectie (Inizio/Geel, Mezzo/Wit en Finale/Groen). Hele auto nogmaals in de Black Hole gezet en afgetopt met Natty's Blue .. de eigenaar (en ik eigenlijk ook) wisten niet wat we zagen 
Pics volgen nog, maar we waren allebei zeer tevreden met het resultaat. Mag ook wel na 12 uur werk aan een Polo'tje ...
(ben ik dan zo sloom of _is_ het gewoon veel werk?)
Pics volgen nog, maar we waren allebei zeer tevreden met het resultaat. Mag ook wel na 12 uur werk aan een Polo'tje ...

Het is gewoon heel veel werk als je het echt goed wilt doen. Ik zeg ook altijd, beter rustig de tijd ervoor nemen en wat langer ermee bezig zijn als gehaast of te snel het willen doen. 
Ben erg benieuwd naar foto's!
Ben erg benieuwd naar foto's!
Zoals ik al vaker tegen m'n baas heb gezegt, tis of goed, of snel, maar goed en snel gaan nou eenmaal niet samen. In ieder geval niet met dit werk.Arfman schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:38:
Pics volgen nog, maar we waren allebei zeer tevreden met het resultaat. Mag ook wel na 12 uur werk aan een Polo'tje ...(ben ik dan zo sloom of _is_ het gewoon veel werk?)
Doen jullie alles met de hand?
Ik doe alles met de hand ja, sommige polijsten machinaal maar ik wax alleen.
Vond het niet nodig om er een topic voor te openen, want hier zitten vast kenners: wat is DE beste manier om vliegjes van je auto te halen?
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Wassen, wassen en nog eens wassen. Eventueel laten voorweken met een bug removing middel.
zoiets:
http://www.carclean.nl/pr...473_ml_G10716_100048.aspx
http://www.carclean.nl/pr...473ml_PB-BS16_100735.aspx
zoiets:
http://www.carclean.nl/pr...473_ml_G10716_100048.aspx
http://www.carclean.nl/pr...473ml_PB-BS16_100735.aspx
[ Voor 52% gewijzigd door CeesKees op 01-07-2010 14:29 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik heb waarschijnlijk een simpele vraag (niet gevonden in dit topic of slecht gezocht...):
Hoelang moet je wax, in dit geval Mequiars NXT, precies laten zitten voor je het uitwrijft?
Huidige werkwijze:
- Afspoelen met tuinslang, daarna hoge druk spuit op vrij lage druk
- Wassen met 2 emmer methode, washmitt en NXT car wash
- Drogen met water magnet
- Applicator pad NXT wax op een paneel aanbrengen (bv motorkap)
- Gelijk nadat ik aan het einde van het paneel ben met aanbrengen gaan uitwrijven vanaf de kant waar ik ook begonnen ben met waxen
Ik vond soms het uitwrijven best lastig en trouwens ook het inschatten van de hoeveelheid wax wat aangebracht moet worden. Moet het paneel gewoon goed in de wax zitten? Is er een bepaalde richtlijn mbt de tijd dat de wax in moet trekken? (Achterop de NXT fles staat dus geadviseerd wat ik nu doe: paneel gewaxt en dan gelijk uitwrijven). Ik heb namelijk het idee dat het eindresultaat beter kan.
Hoelang moet je wax, in dit geval Mequiars NXT, precies laten zitten voor je het uitwrijft?
Huidige werkwijze:
- Afspoelen met tuinslang, daarna hoge druk spuit op vrij lage druk
- Wassen met 2 emmer methode, washmitt en NXT car wash
- Drogen met water magnet
- Applicator pad NXT wax op een paneel aanbrengen (bv motorkap)
- Gelijk nadat ik aan het einde van het paneel ben met aanbrengen gaan uitwrijven vanaf de kant waar ik ook begonnen ben met waxen
Ik vond soms het uitwrijven best lastig en trouwens ook het inschatten van de hoeveelheid wax wat aangebracht moet worden. Moet het paneel gewoon goed in de wax zitten? Is er een bepaalde richtlijn mbt de tijd dat de wax in moet trekken? (Achterop de NXT fles staat dus geadviseerd wat ik nu doe: paneel gewaxt en dan gelijk uitwrijven). Ik heb namelijk het idee dat het eindresultaat beter kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Investig8or op 01-07-2010 15:14 ]
Idiocracy: it is real!
Swipetest...
Even met je vinger over een gewaxt deel, is het streeploos schoon? Dan kun je gaan buffen.
Weet je trouwens zeker dat je niet (veel) te veel gebruikt? Wax hoeft echt maar heel dun aangebracht te worden... Juist wanneer je denkt dit is echt te dun, dan zit je goed...
Even met je vinger over een gewaxt deel, is het streeploos schoon? Dan kun je gaan buffen.
Weet je trouwens zeker dat je niet (veel) te veel gebruikt? Wax hoeft echt maar heel dun aangebracht te worden... Juist wanneer je denkt dit is echt te dun, dan zit je goed...
Ok, swipetest klink als iets wat ik kan snappen. Ga ik toepassen.CeesKees schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:17:
Swipetest...
Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik de correcte hoeveelheid gebruik...Ik denk zelfs dat ik idd veel te veel gebruik. Ik doe wat op de pad en wrijf het dan uit over het paneel. Als er niet veel meer gebeurt dan doe ik weer wat op het pad. Is daar een betere "inschatting" mogelijk? (Zoals bv de rijstkorrel koelpasta bij cpu's...)
Persoonlijk gebruik ik altijd een harde wax zoals deze: http://carclean.nl/produc...5ml_PB-NPW-BL_100714.aspx pad er in, een keer in de pot wrijven, en dan kan ik er meer dan een dak mee doen.
NXT wax vloeibaar of de pasta max 10 tot 15 minuten laten zitten.
Als je het te dik aanbrengt en het langer laat zitten dan de 10 a 15 minuten zou ik je willen adviseren om even wat kracht training te gaan doen
Het is dan inderdaad zeer lastig uit te buffen.
Howto Swipetest --> http://www.driven2shine.n...d.php?410-howto-swipetest
Howto Wax aanbrengen --> http://www.driven2shine.n...?772-howto-wax-aanbrengen
Als je het te dik aanbrengt en het langer laat zitten dan de 10 a 15 minuten zou ik je willen adviseren om even wat kracht training te gaan doen
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Ik heb de vloeibare variant maar heb wel in de gaten, zeker na het zien van je linkjes, dat ik en veel te veel aanbreng en echt te kort "wacht". Mijn auto is normaal zwart maar als ik wax aanbreng issie bijna wit. Daarbij, zoals in de swipe-test link wordt gezegd, merk ik dat ik te vroeg uitbuff want ik had bijzonder veel moeite en moest erg hard duwen. Daarbij dus nog teveel wax en ik kan wel zeggen dat het een krachttraining wasSteveV schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:42:
NXT wax vloeibaar of de pasta max 10 tot 15 minuten laten zitten.
Duidelijk dus en ik ga dit weekend de hele procedure nog eens doorlopen maar nu met het advies zoals hier gegeven.
[ Voor 11% gewijzigd door Investig8or op 01-07-2010 15:52 ]
Veeeeeeeeeeeeel te dik lees ik al... Zonde!
Probeer ook eens die Natty's wax die ik je voorstelde.. Heerlijk spul!
Wel eens getracht je auto te kleien (na het wassen)? Dan weet je helemaal niet wat je meemaakt!
Eventueel nog black hole erover voordat je gaat waxen... WOW!!
Wel eens getracht je auto te kleien (na het wassen)? Dan weet je helemaal niet wat je meemaakt!
Ik heb die natty's wax als bookmark staan, maar ondanks mijn grove verspilling van de wax de eerste keer is er nog veel overCeesKees schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:54:
Veeeeeeeeeeeeel te dik lees ik al... Zonde!
De auto is ongeveer anderhalf jaar terug gekleid (plus wassen, waxen en ik dacht scratch removal, niet door mijzelf), toen zag ie er erg mooi uit. Hij heeft daarna een half jaar in de garage gestaan wegens stage. Dit weekend doe ik de simpele was-wax procedure, maar ik ga wel even kijken naar de klei en dat black hole.

+1CeesKees schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:27:
Persoonlijk gebruik ik altijd een harde wax zoals deze: http://carclean.nl/produc...5ml_PB-NPW-BL_100714.aspx pad er in, een keer in de pot wrijven, en dan kan ik er meer dan een dak mee doen.
Ik laat zelfs mijn pad in de pot zitten als ik hem niet gebruik. De pad is echt helemaal doorweekt met wax waardoor ik maar zelden wax bij hoef te pakken. Misschien 2/3 keer per auto.
"Iets" later de beloofde update 
De zijkant die ik nog niet gehad had een 3-stapscorrectie gegeven met de inmiddels beproefde combinatie op deze uato: Inizio/Geel, Mezzo/Wit en Finish/Groen. Dat duurde echter langer dan ik had verwacht, en aangezien ik in een wijk woon met veel kinderen wilde ik niet al te laat gaan lopen DAPpen. De voorbumper zal nog steeds een keer moeten dus
Na de correctie eerst de auto weer in de Black Hole gezet op de gedeeltes waar dat nog niet was gebeurd.
Daarna maar eens in de Natty's Blue zetten:

Slechte poging tot een nicknameless (het was te donker geworden)

Het eindproduct:

De bijna verdwenen krassen op de motorkap:

Helaas was het te donker geworden om echt goede foto's te maken, zelfs met een spiegelreflex. Maar waar het om gaat is dat ik veel geleerd heb en dat de eigenaar zeer tevreden is. Het derde remlicht was bijvoorbeeld behoorlijk geoxideerd, en die knapte echt flink op van een Inizio/Geel combi, veel beter dan ik verwacht had zelfs. Idem voor de achterlichten, alhoewel die er opzich prima uitzagen kon je zeer duidelijk zien welke ik op een gegeven moment had gehad en welke nog niet.
Heb hem beloofd dat deze auto proefobject mag worden voor mijn nog aan te schaffen extractor, want de bekleding is best wel verpest door een paar vlekken. Wordt vervolgd dus!
De zijkant die ik nog niet gehad had een 3-stapscorrectie gegeven met de inmiddels beproefde combinatie op deze uato: Inizio/Geel, Mezzo/Wit en Finish/Groen. Dat duurde echter langer dan ik had verwacht, en aangezien ik in een wijk woon met veel kinderen wilde ik niet al te laat gaan lopen DAPpen. De voorbumper zal nog steeds een keer moeten dus
Na de correctie eerst de auto weer in de Black Hole gezet op de gedeeltes waar dat nog niet was gebeurd.
Daarna maar eens in de Natty's Blue zetten:
Slechte poging tot een nicknameless (het was te donker geworden)
Het eindproduct:
De bijna verdwenen krassen op de motorkap:
Helaas was het te donker geworden om echt goede foto's te maken, zelfs met een spiegelreflex. Maar waar het om gaat is dat ik veel geleerd heb en dat de eigenaar zeer tevreden is. Het derde remlicht was bijvoorbeeld behoorlijk geoxideerd, en die knapte echt flink op van een Inizio/Geel combi, veel beter dan ik verwacht had zelfs. Idem voor de achterlichten, alhoewel die er opzich prima uitzagen kon je zeer duidelijk zien welke ik op een gegeven moment had gehad en welke nog niet.
Heb hem beloofd dat deze auto proefobject mag worden voor mijn nog aan te schaffen extractor, want de bekleding is best wel verpest door een paar vlekken. Wordt vervolgd dus!
Ziet er echt weer pik zwart uit!!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Hoorde van mijn collega dat mensen hadden gevraagd of hij een nieuwe auto had gekocht
Ik heb vandaag voor het eerst eens mijn nieuwe foamlans(heavy duty) voor de kärcher met Autobrite Super Snow Foam op mijn eveneens nieuwe Suzuki Alto kunnen gebruiken.
Man wat werkt dat spul goed, het vuil loopt er na 2-3 minuten zo vanaf.Ook de vliegjes zijn gewoon weg nu.
Ik had niet verwacht dat het ook echt zo'n uitwerking zou hebben. Dit maakt het autowassen toch weer een stukje makkelijker(en veiliger ivm. krassen).
Man wat werkt dat spul goed, het vuil loopt er na 2-3 minuten zo vanaf.Ook de vliegjes zijn gewoon weg nu.
Ik had niet verwacht dat het ook echt zo'n uitwerking zou hebben. Dit maakt het autowassen toch weer een stukje makkelijker(en veiliger ivm. krassen).
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Afspoelen met de tuinslang, wassen met Mequiars NXT shampoo & een Mothers washmitt, per paneel afspoelen en afdrogen, 2 laagjes Mequiars NXT was erop, Mothers plasticdetailer spul voor het plastic en een nieuw statief:

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 07-07-2010 20:05 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ziet er erg strak uit! Mothers plasticdetailer gebruikt voor de buitenkant? Misschien ook een keer doen voor mijn Aygo.
Mothers Back To black, of naturally black is dat waarschijnlijk.battler schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:10:
Ziet er erg strak uit! Mothers plasticdetailer gebruikt voor de buitenkant? Misschien ook een keer doen voor mijn Aygo.
No signature required.
De Mothers Back to Black werkt iig. prima, mits je het even goed uitpoetst. Mooi egaal en blijft (in tegenstelling tot de bouwmarkt/tankstation producten) ook lang mooi.
Ik gooi hier alvast even een balletje op....
Leidend voorwerp:

Autootje heeft al in jaren geen fatsoenlijke poetsbeurt meer gehad lijkt het. Lak is dof en voelt aan als schuurpapier. Nu dacht ik een tijdje geleden eens vol goede moed aan de slag te gaan met kleien om daarna een goede verse waxlaag aan te brengen...
Eerst de auto maar eens gewassen (in de wasbox afgespoeld met hogedrukspuit, emmertje met sop en washmitt, weer afgespoeld met hogedrukspuit en thuis de auto afgedroogd). Vervolgens de klei en 'lube' erbij gepakt (Meguiar's Quick Detailer) en aan de slag... Na ruim een uur was ik het zat, want ik had net een vlak van 20 bij 20 cm op de motorkap 'schoon' gekregen. Met andere woorden: er zit zo'n dikke laag vuil op dat er niet tegenop te kleien is. Die stap wil ik dus verder overslaan.
Wel wil ik graag dat ik weer mooie glimmende lak krijg, dus ik wil binnenkort de handjes weer uit de mouwen gaan steken. Omdat ik liever lui ben dan moe (
), wil ik mezelf een DAP500 gaan aanschaffen (ik heb nog twee andere auto's die ook wel eens detailbeurt kunnen gebruiken). Er is echter zo'n uitgebreid aanbod van middelen en pads dat ik even de weg kwijt ben.
Where to start met de 205? Bear in mind dat kleien dus echt geen optie meer is, dus het 'overslaan' van die stap zal dus ergens in het polijst-/cuttingproces gecompenseerd moeten worden dunkt me?
Nu had ik zelf het idee om via CarClean het DAP500 startpakket met de Poorboys World spullen aan te schaffen. Zijn deze polijstmiddelen en pads echter wel afdoende - aangezien er sprake is van zeer ernstige vervuiling - en is de stap van SSR2.5 naar SSR1 niet erg groot?
Het plan de campagne wat ik in gedachten heb:
- Auto wassen (dit zal gebeuren in de wasbox, omdat ik thuis niet echt de mogelijkheid hiervoor heb)
- Auto afdrogen (welke droogdoek(en) kan ik hiervoor het beste gebruiken?)
- DAP500 + oranje pad + SSR2.5
- DAP500 + witte pad + SSR2.5
- DAP500 + witte pad + SSR1
- DAP500 + zwarte pad + SSR1
- glaze
- sealant
- wax
Boodschappenlijst:
- DAP500 startpakket
- Extra witte pad
- Concorso pads voor het aanbrengen van glaze/sealant/wax
- Glaze: PBW White Diamond
- Sealant: PBW EXP
- PBW Natty's Paste
Ben ik zo op de goede weg? Aanvullende vragen:
- Welke droogdoeken worden aangeraden
- Zoals te zien op de foto, is de auto voorzien van striping op de zijkanten. Moet ik deze beschermen/afplakken als ik de auto te lijf ga met de DAP of niet?
- De auto heeft wit kunststof bumpers (stootlijsten). Deze kunnen ook wel wat aandacht gebruiken. Hoe krijg ik deze weer mooi wit?
Leidend voorwerp:

Autootje heeft al in jaren geen fatsoenlijke poetsbeurt meer gehad lijkt het. Lak is dof en voelt aan als schuurpapier. Nu dacht ik een tijdje geleden eens vol goede moed aan de slag te gaan met kleien om daarna een goede verse waxlaag aan te brengen...
Eerst de auto maar eens gewassen (in de wasbox afgespoeld met hogedrukspuit, emmertje met sop en washmitt, weer afgespoeld met hogedrukspuit en thuis de auto afgedroogd). Vervolgens de klei en 'lube' erbij gepakt (Meguiar's Quick Detailer) en aan de slag... Na ruim een uur was ik het zat, want ik had net een vlak van 20 bij 20 cm op de motorkap 'schoon' gekregen. Met andere woorden: er zit zo'n dikke laag vuil op dat er niet tegenop te kleien is. Die stap wil ik dus verder overslaan.
Wel wil ik graag dat ik weer mooie glimmende lak krijg, dus ik wil binnenkort de handjes weer uit de mouwen gaan steken. Omdat ik liever lui ben dan moe (
Where to start met de 205? Bear in mind dat kleien dus echt geen optie meer is, dus het 'overslaan' van die stap zal dus ergens in het polijst-/cuttingproces gecompenseerd moeten worden dunkt me?
Nu had ik zelf het idee om via CarClean het DAP500 startpakket met de Poorboys World spullen aan te schaffen. Zijn deze polijstmiddelen en pads echter wel afdoende - aangezien er sprake is van zeer ernstige vervuiling - en is de stap van SSR2.5 naar SSR1 niet erg groot?
Het plan de campagne wat ik in gedachten heb:
- Auto wassen (dit zal gebeuren in de wasbox, omdat ik thuis niet echt de mogelijkheid hiervoor heb)
- Auto afdrogen (welke droogdoek(en) kan ik hiervoor het beste gebruiken?)
- DAP500 + oranje pad + SSR2.5
- DAP500 + witte pad + SSR2.5
- DAP500 + witte pad + SSR1
- DAP500 + zwarte pad + SSR1
- glaze
- sealant
- wax
Boodschappenlijst:
- DAP500 startpakket
- Extra witte pad
- Concorso pads voor het aanbrengen van glaze/sealant/wax
- Glaze: PBW White Diamond
- Sealant: PBW EXP
- PBW Natty's Paste
Ben ik zo op de goede weg? Aanvullende vragen:
- Welke droogdoeken worden aangeraden
- Zoals te zien op de foto, is de auto voorzien van striping op de zijkanten. Moet ik deze beschermen/afplakken als ik de auto te lijf ga met de DAP of niet?
- De auto heeft wit kunststof bumpers (stootlijsten). Deze kunnen ook wel wat aandacht gebruiken. Hoe krijg ik deze weer mooi wit?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Als ik je een tip mag geven, en vooral met de staat van de lak (kuchschuurpapierkuch), doe het direct goed.
Stuur even een PB naar Kaj (M3rcury), die met die witte 500 Abarth, en kijk samen met hem ernaar, wie weet dat hij je ook al op weg kan helpen en daarmee ook de juiste producten bij elkaar kan vinden.
2 weten meer als 1, en zeker zo iemand als hij. Succes!
Stuur even een PB naar Kaj (M3rcury), die met die witte 500 Abarth, en kijk samen met hem ernaar, wie weet dat hij je ook al op weg kan helpen en daarmee ook de juiste producten bij elkaar kan vinden.
2 weten meer als 1, en zeker zo iemand als hij. Succes!
Back to Black, ooit samen met de Mothers washmitt aangeschaft bij Wax-On. Back to Black vereiste wel een paar keer dun aanbrengen en goed uitwrijven, maar inmiddels blijft het prima zitten en dekt het mooi gelijkmatig.M3rcury schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:37:
[...]
Mothers Back To black, of naturally black is dat waarschijnlijk.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Wok: grote kans dat je klei te "zacht" was, en dat je hardere klei nodig hebt. Kleien is een stap die je niet over kunt slaan bij een detailbeurt; zonder te kleien duw je de vervuiling die ervoor zorgt dat je lak aanvoelt als schuurpapier in de blanke laklaag en ben je eeuwen aan het finishen om het eruit te krijgen, ten koste van relatief veel blanke lak.
Wat R19 zegt (
): stuur M3rcury even een PM, die weet er het meeste van. Je stappenplan bijvoorbeeld zou kunnen werken, maar dat weet je pas echt als de auto voor je neus staat en je aan de slag gaat. Misschien heeft hij zin/tijd/mogelijkheden om je een middagje te helpen, zodat je (bij hem
) meteen de juiste spullen kunt bestellen. De Poorboy SSR serie schijnt goed te werken op zachtere lakken, ik meen dat Peugeot (net zoals veel Franse auto's) een zachte lak heeft, maar ook dat kan M3rcury je prima vertellen.
Wat R19 zegt (
Hee doe es lief.
Even deels een X-post:
Na eerst te hebben gewassen, liggende vlakken gekleid, weer afgespoeld en afgedroogd, was hij ineens schrikbarend doffer en rozer
Bekertje water er over voor het verschil met hoe rood hij echt moet zijn. Waarschijnlijk heeft er dus roodkleurige wax op gezeten die ik er nu af gehaald heb.

Pulleke pakken

FF poetsen

Woepsie, pad beetje rood
zeker 15x kunnen uitspoelen voor ik alles goed gehad had 

"Toyota", "Starlet", "1.3 16v" en "NL" stickers eraf

Motorkap links alleen nog grof gepolijst, rechts niks aan gedaan

Na fijn polijsten de wax uitpoetsen

Restultaat (na gummi/vinyl aka bandenzwart op plastic en rubber gesmeerd en ramen gepoetst)

Closeupjes. Steenslagputje gebruikt voor scherpstelling van super-macrostand (afstand tot lens nog geen 2 cm)

Van 7:30 tot 18:30 op m'n werk geweest, een uurtje tussendoor naar huis. Was een lange zware dag, maar resultaat mag er wezen
En nou geen doffe rozigheid meer na goed wassen 
Nou moet ik erbij zeggen, ik was van plan om de Diamondbrite Protective Glaze & Sealant van m'n werk erop te smeren, uitpoetsen, en dan nog een wax er overheen. Maar helaas had m'n baas het laatste flesje mee en het enige dat ik erop kon smeren was m'n eigen Turtle NanoTech Wax. Ik weet dat je het niet geweldig vindt, en er zal zeker beter te krijgen zijn, maar dat is het enige dat ik zo had en altijd beter dan niks
Zogauw de fles op is ga ik beter spul halen!
Nu wel vast de vraag wat ik als beste voor Glaze, Sealant, en Wax kan kopen. Met name van Glaze en Sealants heb ik geen verstand. Als wax wil ik in ieder geval eentje met een sterk Carnauba-gehalte, zover ik lees geven die de beste vuil- en waterafstotendheid?
Binnenkort wil ik m'n TransAm ook es onderhanden nemen, dus een volgend projectje zit er weer aan te komen.
Na eerst te hebben gewassen, liggende vlakken gekleid, weer afgespoeld en afgedroogd, was hij ineens schrikbarend doffer en rozer

Pulleke pakken

FF poetsen

Woepsie, pad beetje rood

"Toyota", "Starlet", "1.3 16v" en "NL" stickers eraf

Motorkap links alleen nog grof gepolijst, rechts niks aan gedaan

Na fijn polijsten de wax uitpoetsen

Restultaat (na gummi/vinyl aka bandenzwart op plastic en rubber gesmeerd en ramen gepoetst)

Closeupjes. Steenslagputje gebruikt voor scherpstelling van super-macrostand (afstand tot lens nog geen 2 cm)

Van 7:30 tot 18:30 op m'n werk geweest, een uurtje tussendoor naar huis. Was een lange zware dag, maar resultaat mag er wezen
Nou moet ik erbij zeggen, ik was van plan om de Diamondbrite Protective Glaze & Sealant van m'n werk erop te smeren, uitpoetsen, en dan nog een wax er overheen. Maar helaas had m'n baas het laatste flesje mee en het enige dat ik erop kon smeren was m'n eigen Turtle NanoTech Wax. Ik weet dat je het niet geweldig vindt, en er zal zeker beter te krijgen zijn, maar dat is het enige dat ik zo had en altijd beter dan niks
Nu wel vast de vraag wat ik als beste voor Glaze, Sealant, en Wax kan kopen. Met name van Glaze en Sealants heb ik geen verstand. Als wax wil ik in ieder geval eentje met een sterk Carnauba-gehalte, zover ik lees geven die de beste vuil- en waterafstotendheid?
Binnenkort wil ik m'n TransAm ook es onderhanden nemen, dus een volgend projectje zit er weer aan te komen.
Ehm .. paar vraagjes:
-je hebt gepolijst met een redelijk zware cut, en daarna gewaxed? Geen tussenstap?
-je hebt geen rubbers/ruitewissers afgeplakt zo te zien?
Qua glazes/sealants schijnt ClearKote wel goed te zijn, M3rcury weet daar alles van. Zelf gebruik ik Black Hole als sealant en Natty's Blue als wax, maar die zijn beide voor donkere/zwarte auto's ontworpen, dus op je rode Starlet kun je met andere producten betere resultaten halen, denk ik.
-je hebt gepolijst met een redelijk zware cut, en daarna gewaxed? Geen tussenstap?
Qua glazes/sealants schijnt ClearKote wel goed te zijn, M3rcury weet daar alles van. Zelf gebruik ik Black Hole als sealant en Natty's Blue als wax, maar die zijn beide voor donkere/zwarte auto's ontworpen, dus op je rode Starlet kun je met andere producten betere resultaten halen, denk ik.
Ga binnen kort me eigen auto weer eens aanpakken.
Nu ga ik ook de paint cleaner en polish van Meguiars gebruiken. Gaat dat op de zelfde manier als wax? Dus heel dun opsmeren uit laten harden en dan uitpoetsen? Heb het anderhalf jaar geleden ook al een keer gedaan maar toen kreeg ik de paint cleaner niet goed voor elkaar.
Nu ga ik ook de paint cleaner en polish van Meguiars gebruiken. Gaat dat op de zelfde manier als wax? Dus heel dun opsmeren uit laten harden en dan uitpoetsen? Heb het anderhalf jaar geleden ook al een keer gedaan maar toen kreeg ik de paint cleaner niet goed voor elkaar.
Hij heeft het in de onderschriften van de foto's over 'grof polijsten' en 'fijn polijsten', ik denk dat hij dat wel netjes aangepakt heeft.Arfman schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:58:
Ehm .. paar vraagjes:
Ik vind het er iig. netjes uitzien KW! Hij kan er weer even tegen zo.
De poorboy's world Black Diamond is ook erg goed te gebruiken op rode lakken, maar ik denk dat er nog wel een glaze/wax te vinden is die specifiek voor rood is. Dodo Juice heeft een heel assortiment voor verschillende lakkleuren. Bij Wax-On (weer die m3rc
Ah ja, ik denk dat KW eerst grof heeft gedaan en daarna fijn, prima dus. Resultaat is zo te zien ook prima, alhoewel de echte test de zon is, maar dat is zo lastig op foto's te zien. Toch zou ik je aanraden om in het vervolg de rubbers/plastics af te plakken, scheelt je een boel geklieder en opruimwerk na de tijd. Bovendien is het beter voor je pads.
ik had vandeweek allemaal zwarte puntjes op mijn auto, en zogauw je ze eraf wilde halen werden het rode vegen 
3 uur aan het poetsen geweest, uiteindelijk met mijn nagel eraf gekregen wat weer krasjes opleverde dus heb lekker alle liggende delen weer kunnen cleanen en waxen volgende
met de claybar gingen de puntjes er niet af en met polish ook niet, dus het moest haast wel met mijn nagel.. (en normaal zou ik da echt NOOIT doen...)

niet echt heel duidelijk maar het begon als een zwart puntje en bij het eraf halen werden het zulke vegen welke er NIET af te wrijven waren..
3 uur aan het poetsen geweest, uiteindelijk met mijn nagel eraf gekregen wat weer krasjes opleverde dus heb lekker alle liggende delen weer kunnen cleanen en waxen volgende
met de claybar gingen de puntjes er niet af en met polish ook niet, dus het moest haast wel met mijn nagel.. (en normaal zou ik da echt NOOIT doen...)
niet echt heel duidelijk maar het begon als een zwart puntje en bij het eraf halen werden het zulke vegen welke er NIET af te wrijven waren..
Even een natte doek er 15 minuten op leggen, en dan nog eens proberen? Misschien dat ze dan losweken.
Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.