r_kluft schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:47:
Ben nog steeds aan het zoeken naar een detailer voor mijn auto.
Ben nu aangekomen bij een shop welke werkt met spullen werkt als Waxoyl, Diamondbrite en Nano lakverzegeling.
Nu heeft mijn auto dus last van waskringen en mijn idee was dus dat je dit alleen goed weg krijgt met polijsten en alle andere stappen.
De meneer bij dit dit bedrijf gaf aan dat ze mijn lak niet polijsten (omdat hij zo slecht niet was) maar alleen opvullen met een van bovenstaande middeltjes. Hij garandeerd dus dat dit minimaal 3 jaar mooi blijft.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Waar ik werk hebben we ze alle 3. Waxoyl, DiamondBrite en Nano.
De Peugeot-dealer waar we de meeste auto's van krijgen om te poetsen zweert bij Waxoyl, dus als er een lakverzegeling aangebracht moet worden krijgen ze wat ze willen... maar m'n baas weet niet beter dan dat Waxoyl rotzooi is
Diamondbrite is echter wel goed, Nano nog iets beter... en ProTech PFTE is nog beter maar overal zit een prijskaartje aan, en ProTech is weliswaar beter, maar het is die prijs eigenlijk niet waard.
ProTech PFTE is ook de enige die perse machinaal opgebracht moet worden, bij Diamondbrite en Nano kan het ook met de hand, en Waxoyl kan alleen met de hand.
Heb zelf al wel es Diamondbrite opgebracht, al vaker Waxoyl, en m'n baas heb ik ook wel es Nano zien doen. Maar het is qua werkwijze niks anders dan een normale wax opsmeren, wachten en weer uitpoetsen, maar het spul zelf is dan gewoon wat beter.
Ja het spul is beter dan gewone waxen, ja het blijft ook (veel) langer goed zitten. Maar zoals hierboven al vaker genoemd moet het zeker wel goed en met de juiste middelen bijgehouden worden. De klant krijgt die spullen er uiteraard bij.
De prijzen die ik gehoord heb (weet niet wat er allemaal bijgerekend wordt, of het in/ex btw is, voor bedrijven of particulieren, geen id) zijn niet weinig, 450 voor Diamondbrite, 550 voor Nano, en 1100 voor ProTech PFTE... Dus weet waar je aan begint