Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 6 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
KappeNou schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:04:
de xkr ziet er ook netjes uit. Velg nog gerepareerd?
Ja, was opzich netjes gedaan, wel zelf nog het chroom gepolijst, daarna zag je er niks meer van :)

@ Joopieboy: Dat is het voor wel meer mensen geweest, ik heb niks te klagen en het bedrijfsbelang gaat voor het hebben van een leuke auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34

RSP

Mee eens Heuving, ik neem aan dat je zelf eigenaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Heuving schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:39:
[...]
Ja, was opzich netjes gedaan, wel zelf nog het chroom gepolijst, daarna zag je er niks meer van :)
Zeker met MIJN peek? :D
Daarentegen heb ik JOUW velgen wax ;)
Die heb ik vorige week nog op de velgen van de motor aangebracht. Eerst met remmen reiniger schoon gemaakt, daarna een sopje met auto shampoo en vervolgens de Whaax ;)

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 01-06-2010 22:14 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
RSP schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:57:
Mee eens Heuving, ik neem aan dat je zelf eigenaar bent?
Ja, maar niet alleen. Mijn compagnon van het vorige bedrijf (waar Clear Treatment op voortborduurt) en een andere vriend van me.
Het vorig bedrijf was door omstandigheden opgeheven, die omstandigheden waren voornamelijk doen waar je zin in hebt, meestal is dat niet de verstandige keuze :+
Het heeft nogal wat tijd en moeite gekost om het op te zetten, maar het gelijk aan elkaar zijn en een andere ondernemer erbij met een bak ervaring is toch plezieriger ondernemen.

Naast Clear Treatment ligt mijn aandacht nog op 2 andere projecten, met potentie, maar eveneens nu goed de tijd voor nemen om op de juiste manier neer te zetten.
KappeNou schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:10:
[...]

Zeker met MIJN peek? :D
Daarentegen heb ik JOUW velgen wax ;)
Die heb ik vorige week nog op de velgen van de motor aangebracht. Eerst met remmen reiniger schoon gemaakt, daarna een sopje met auto shampoo en vervolgens de Whaax ;)
Nee, met Swissvax Mechanic Repair ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Heuving op 01-06-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Heuving schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:16:
Het vorig bedrijf was door omstandigheden opgeheven, die omstandigheden waren voornamelijk doen waar je zin in hebt, meestal is dat niet de verstandige keuze :+
Het heeft nogal wat tijd en moeite gekost om het op te zetten, maar het gelijk aan elkaar zijn en een andere ondernemer erbij met een bak ervaring is toch plezieriger ondernemen.
Ik kan het me goed voorstellen, ik heb zelf ook al snel voor die keuze gestaan. Doen wat je wilt, of doorpakken en de rekeningen (wel) kunnen betalen. Dat werd al snel het tweede. In mijn geval is het in ieder geval wel zo dat ik ook een hoop voldoening haal uit het goed laten lopen van m'n bedrijf, en dat er nu ook steeds meer ruimte is voor plezier, en iets wildere plannen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik heb nog even een vraagje over het kleien, moet je na het kleien de auto opnieuw wassen of kun je hem daarna gewoon droogvegen en beginnen met waxen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Danielson schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:34:
Ik heb nog even een vraagje over het kleien, moet je na het kleien de auto opnieuw wassen of kun je hem daarna gewoon droogvegen en beginnen met waxen? :)
Je kan hem gewoon droogvegen en daarna waxen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:07

CeesKees

I rest my Kees

als je gaat kleien met een QD is het de bedoeling dat je ieder vlak na het kleien gelijk afneemt met een MF doek.

Vervolgens zou ik eerst polijsten, dan voeden en vervolgens sealen en dan pas waxen.
Je zou het polijsten kunnen overslaan, maar de stappen daarna zou ik niet overslaan.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
Danielson schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:34:
Schoner dan dat wordt hij toch haast niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Sterker, als je gaat wassen na het kleien heb je, doordat je lak zo openstaat een groter risico op krasjes.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
@ RSP: Helemaal waar :)
CeesKees schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:52:
Sterker, als je gaat wassen na het kleien heb je, doordat je lak zo openstaat een groter risico op krasjes.
Niet helemaal juist, sterker nog, veel detailers wassen na het kleien nogmaals de gehele auto. (Lak is wel stukken kwetsbaarder tijdens/na het polijsten).
Klei is een mooi product, maar je moet het wel goed weten te gebruiken. Dat houdt in voldoende (juiste!!) Clay lubricant, anders krijg je marring. Miniscule krasjes die lijken op hologrammen veroorzaakt door wrijving van de klei en de vuil deeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Er schoot me nog even wat onders te binnen, ik wil morgen met mijn auto aan de gang gaan, maar morgen schijnt de zon waarschijnlijk vol op, moet ik daar nog rekening mee houden voor het waxen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Sommige waxen kun je gewoon in de volle zon gebruiken, andere niet. Staat vaak op de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Danielson schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:35:
Er schoot me nog even wat onders te binnen, ik wil morgen met mijn auto aan de gang gaan, maar morgen schijnt de zon waarschijnlijk vol op, moet ik daar nog rekening mee houden voor het waxen? :)
Auto meteen afdrogen om watervlekken te voorkomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 18-09 14:23
@ Danielson

Welke stappenplan ga je gebruiken?

Zoals Arfma zegt om meteen af te drogen om watervlekken te voorkomen is logisch, maar als je gaat kleinen is het niet nodig om de auto droog te maken. Ik klei altijd op een 'natte auto'. Ook als je een wax gaat opbrengen hoeven alle watervlekken er niet vanaf te zijn.

En welke producten? Want het spul van Poorboy's kan prima in de zon verwerkt worden. Meguiars wat minder, en sterk afhankelijk van het product.

Persoonlijk zet ik er altijd liever een parasol bij op. Ook al kan je het product volgens de verpakking in de zon gebruiken vind ik schaduw altijd nog het lekkerst werken.

Succes!

@ Heuving: Mooie resultaten! Door jouw verhaal destijds in het BMW topic ben ik me gaan verdiepen in het detailen. Nog altijd bedankt daarvoor. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Marcusso op 03-06-2010 15:29 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:08
Heb vanmorgen voor het eerst een auto moeten kleien. Wij polijsten een auto alleen als er krassen en/of veel swirls in zitten, niet alsie alleen 'dof' aanvoelt. Nou had m'n collega een auto teruggebracht waar de dealer totaal niet over te spreken was. Interieur was duidelijk, maar de klacht was ook over datie niet gepolijst zou zijn. Maar dat was bij die auto volgens ons dus helemaal niet nodig.

M'n baas zei dat we hem dan moesten kleien, omdat met helemaal polijsten je hem aan de buitenkant weer helemaal opnieuw moet doen, en met kleien hoeft dat niet.

Wat voor klei we hebben weet ik niet, maar het voelde erg taai en plakkerig aan, trok zelfs draden toen we het uit het bakje pakten. Even goed kneden hielp veel, maar zeker in het begin bleef het oppassen dat het spul niet aan de lak vastplakte. Even later geen last meer van gehad. Als lubricant gebruiken we overigens alleen gewoon kraanwater, werkt (volgens m'n baas iig) goed genoeg. Zal ook wel afhangen van wat voor klei je hebt of het belangrijk is wat voor lubricant je gebruikt.

Ik heb heel de auto gedaan, water als lubricant, en elke vierkante halve meter kon ik hem opnieuw kneden omdatie te vuil was om z'n werk nog goed te doen. Dat was dus wel nodig :9

Heb hem alleen met een vochtige zeem afgedroogt (jaja kweet) en zag er daarna weer uit als nieuw en voelde alsof hij gepolijst was. Wilde hem nog opnieuw met glaze/sealant afwerken maar aangezien die auto om 2u bij de dealer terug moest zijn en ik dus ook nog het hele interieur opnieuw moest doen heb ik daar helaas geen tijd meer voor gehad. Nahja, de dealer kon nu iig weer blij zijn met een schone auto :P

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 03-06-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande komt erg prutserig op mij over..., vooral de 2 en 3de alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Kraanwater? Tja.. wat zal ik ervan zeggen. Ieder zijn manier..

Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen, zeker als er zoveel troep op zit als ik uit je verhaal opmaak. Een goede quick detailer o.i.d. is dan toch wel erg belangrijk. Je wilt de lak immers ook een beetje beschermen tegen de klei.

Het lijkt er in ieder geval op dat een goed resultaat niet het belangrijkste is. Detailing kan ik dat niet noemen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Inderdaad. Ik krijg een beetje het "laat hier uw auto poetsen voor 75 euro" idee bij de verhalen van KW.

-polijsten zonder te kleien (helllloooooooooooo marring)
-auto's weg laten gaan die duidelijk niet af zijn, zie de klacht van de dealer
-2 a 3 auto's per dag moeten doen
-klei gebruiken die draden trekt -> wtf
-zeem gebruiken om auto's af te drogen

Met alle respect KW, maar wat jullie aan het doen zijn lijkt in de verste verte niet op detailen. Ik zou zeggen, lees de guides op detailingworld.co.uk eens goed door, participeer op het forum, kijk in het show off gedeelte en lees welke producten en werkwijzen ze gebruiken. Misschien steek je er iets van op (en je baas), hopelijk veranderen jullie dan van (no offense) goedbedoelende "hacks" naar goede detailers.

Alvast 1 tip: voordat je gaat polijsten, altijd kleien. Al die rommel die je met je klei van die auto aftrok is dus een paar dagen geleden met 2000rpm in de laag blanke lak gedrukt. Denk daar maar eens over na :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Wij detailen idd ook niet, heb ik ook nooit gezegt. We willen het wel, maar de klant wil daar niet voor betalen. Ik haal hier wel mogelijk nuttige info vandaan dat ik in mijn autopoets werk kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 04-06-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
maarja een beetje klei, quick detailer en microfiber doeken is nooit een overbodige luxe ;)
Afdrogen met een microfiber doek gaat ook wat sneller dan met een zeem en ze kosten eerder minder..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nee echt niet. MFdoeken hebben we genoeg en werk daar heel de dag mee, maar water opnemen doen ze heel slecht. Voor meer dan interieurreiniging en wax uitpoetsen zijn ze niet geschikt.

Daarbij, zemen begin je met een vochtige lap, wordt even natter, paar keer uitwringen, en wordt daarna steeds droger. Een doek begin je droog mee, en wordt alleen maar natter en dan kun je er niet meer mee afdrogen. Niet bepaald handig.

[ Voor 42% gewijzigd door Knightwolf op 05-06-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:49

tozzke

aka tozzert

dan heb je niet de goede MF doeken :)

ik heb deze

[ Voor 64% gewijzigd door tozzke op 05-06-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die hebben wij in het geel met een eigen logo van Volvo erop, echt top doeken!

Als aanvulling op dit topic, een eigen voorbeld van mijn 'poets kunsten':
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7Zx9qQcpNRila2OB3JBKWuMG/full.jpg
(klik voor groot)

De C70 cabrio van mijn baas. Helemaal gepoetst en in de shampoo gezet en volledig gereinigd, teer plekjes eraf gehaald, vlekken uit de bekleding gehaald, daarna de auto in de wax gezet, leer behandeld, ruiten gedaan, banden met banden zwart ingespoten nadat ik de velgen met tear remover had schoongemaakt. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Joopieboy op 05-06-2010 20:58 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Knightwolf schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:52:
Nee echt niet. MFdoeken hebben we genoeg en werk daar heel de dag mee, maar water opnemen doen ze heel slecht. Voor meer dan interieurreiniging en wax uitpoetsen zijn ze niet geschikt.

Daarbij, zemen begin je met een vochtige lap, wordt even natter, paar keer uitwringen, en wordt daarna steeds droger. Een doek begin je droog mee, en wordt alleen maar natter en dan kun je er niet meer mee afdrogen. Niet bepaald handig.
Je moet ook een MF drying towel hebben heh 8)7 Dan gebruik je echt nooit meer een zeem.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
tozzke schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:02:

ik heb deze
Da's dan ook geen gewone MF doek maar een speciale droogdoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

dus precies wat ik zeg, niet de goede MF doek ;)

"Deze speciale droogdoek is gemaakt van een zeer absorberende microvezel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
niks speciaals aan :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

r_kluft

Hmmmmmm

Ben nog steeds aan het zoeken naar een detailer voor mijn auto.

Ben nu aangekomen bij een shop welke werkt met spullen werkt als Waxoyl, Diamondbrite en Nano lakverzegeling.
Nu heeft mijn auto dus last van waskringen en mijn idee was dus dat je dit alleen goed weg krijgt met polijsten en alle andere stappen.
De meneer bij dit dit bedrijf gaf aan dat ze mijn lak niet polijsten (omdat hij zo slecht niet was) maar alleen opvullen met een van bovenstaande middeltjes. Hij garandeerd dus dat dit minimaal 3 jaar mooi blijft.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Alles valt of staat met de voor bereiding.
Is de voorbereiding slecht zal het eindresultaat er niet veel beter op worden.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:43
Ik kan je ook vanaf hier garanderen dat als je de komende 3 jaar niks aan je auto doet deze nog steeds glimt na het wassen, ben even zo brutaal geweest een stukje van een andere site te copieren
[b]

Mij stoort vooral de marketing van Protech en andere (zoals Waxoil / Waxquard etc) die jarenlange bescherming beloven. En het feit dat ze "garantie" geven. Ze verkondigen het verhaal van jarenlange bescherming met één behandeling, en dat kan gewoon niet. Iedereen wil het graag horen, en velen vallen in de val, maar dit is gewoon niet haalbaar. Om een wagen zijn ultieme look te behouden zul je er meer moeten mee doen dan één keer die behandeling geven. Daarnaast hangt er het allemaal vanaf wat je in tussentijd doet. Een juiste wastechniek en regelmatige updates zijn vereist. En of het nu bij Protech, bij mij of bij eender ieder ander is, als je de dag erna de washbox inrijdt en er met de grove borstel opzit mag je het vergeten. Ook op Protech vormt zich nieuwe oxidatie en microkrasjes / swirls e.d. Vogelpoep vreet ook op Protech gewoon in. Als er schade is polijsten ze dit gewoon weg en smeren er wat nieuw product op, dat is dus géén garantie op bescherming he!

Protech en zogenaamde tefonbeschermingen zijn niet veel meer dan acrylic sealants. Trouwens, teflon (poly-tetra-fluor-etheen PTFE) hecht pas bij 327 °C en een hoge druk, een knappe kerel die zoiets op je lak kan aanbrengen door met een padje heen en weer te wrijven... Vaak zit er inderdaad een héééél klein beetje telfon in (wat zorgt voor het non-stick effect), maar het mag geen naam hebben en het wordt allemaal zo gigantisch overdreven.

Men geeft daarbij een 'glansgarantie'. Hoe vaag is zoiets. Glans in de schaduw of glans in de zon ? Glans in de zon is niet moeilijk door reflectie die je krijgt door het invallende licht. Daarnaast zijn de huidige lakken zo dat ze na een 4 jaar echt nog wel een vorm van glans afgeven, ook al rag je de auto drie keer in de week door de wasstraat en staat hij vol microkrasjes. Glans is een relatief begrip. Wie bepaald wanneer iets wel nog net voldoende glanst of net niet. Ik wil maar zeggen dat de term "glans" erg breed ligt. Glans zegt tevens totaal niets over bescherming. Vele vinden hun auto bij aflevering in de showroom glanzen, terwijl er in mijn ogen nog zo veel aan te verbeteren valt. Zo laatst ook een klant met een nieuw model S-klasse (zelf nieuw gekocht), zilver notabene, een van de moeilijkste kleuren omdat je weinig reflectie / diepte kunt creëren. Die wist niet wat hij zag na de detail!

Men verklaart mij in eerste instantie ook soms voor gek als ik de prijs noem van een detail, dan krijg ik het argument dat de lokale carwash op de hoek 'dit ook doet' en dan voor de prijs van een McMenu De waarheid is soms moeilijk te bevatten, maar je wagen op een degelijke manier beschermen vergt goed onderhoud en herhaling van de bescherming. Die lakverzegelingen verkopen je hoofdzakelijk gebakken lucht en vertellen wat je graag wil horen. "Ik moet mijn wagen niet meer onderhouden, hij is beschermd, en dit jaren lang." Ze hebben een kei van een marketing en daar moeten ze het van hebben, echt niet zo zeer van het resultaat. Topgarages vallen voor de mooie praatjes en goede prijzen, en hun percentje als ze het aan een klant verkopen. Ik wil hiermee niet zeggen dat protech echt SLECHT is hé ! zeker niet, maar het is zeker niet zo als men je wil doen geloven.

De bescherming zal wat waard zijn ,maar zoals ik al zei, niet veel meer dan de goede waxen of sealants. Daarnaast is er geen een product wat langer dan een maand of 8 daadwerkelijk blijft zitten. Net als wat bij Protech wordt aangebracht, het is gewoon een sealant, that's it. Ze hebben gemikt op lange houdbaarheid, maar daar spelen zoveel factoren een rol dat je dat gewoon niet kan voorzien. Iemand die enkel zijn wagen in het weekend buitenhaalt bij een zonnig weertje zal een lange beschermtijd hebben. Iemand die 50k per jaar rijdt en waarvan de auto in weer en wind buitenstaat zal dit veel korter zijn. De praktijk toont dan ook vaak aan dat de klant lange tijd rond rijdt zonder bescherming. Maar goed, vaak wordt dan gezegd dat de auto nog mooi glanst en er nog goed uit ziet......maar nogmaals, glans heeft niets met bescherming te maken! En trouwens, wordt er tijdens de jaarlijkse controle niet wat bijgesmeerd in de vorm van een spuitbusje?

Ik zou zeggen, als men niet echt de interesse heeft om de wagen bij te houden door hem regelmatig te wassen en wat te verzorgen op zijn tijd, ga gerust voor een protech of diamondbrite behandeling. Het zal altijd beter zijn dan zonder bescherming rond te rijden.
Echter, als je zoekt naar een mooie look en up to date bescherming voor je wagen, dan is het verschil tussen bovenstaande en een goede detail echt wel groot hoor. Maar ook bij een goede detail geldt, net als bij een Protech behandeling, dat je hem zelf op de juiste wijze moet bijhouden. Maar zo gaat dat met alles in het leven. Niets komt vanzelf. Protech en diamondbrite spelen hierop in door de mensen te vertellen dat ze lui mogen zijn en hun auto niet meer hoeven te poetsen. En dat is wat mensen eigenlijk willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
r_kluft schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:47:

Ben nu aangekomen bij een shop welke werkt met spullen werkt als Waxoyl, Diamondbrite en Nano lakverzegeling.
Nu heeft mijn auto dus last van waskringen en mijn idee was dus dat je dit alleen goed weg krijgt met polijsten en alle andere stappen.
De meneer bij dit dit bedrijf gaf aan dat ze mijn lak niet polijsten (omdat hij zo slecht niet was) maar alleen opvullen met een van bovenstaande middeltjes. Hij garandeerd dus dat dit minimaal 3 jaar mooi blijft.

Het zal me echt verbazen als het al 6 maanden blijft zitten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

Sja de voorbereiding.
Hij vertelde me wel dat de auto eerst goed gewassen en ontvet wordt. Daar wil ik dit bedrijf nog wel in geloven dat ze dit goed doen.
Maar ik krijg niet echt een goed gevoel bij dit soort behandelmethoden. Krijg een beetje het tellsell idee met van die harsstiften tegen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

De beste manier om je auto netjes te krijgen is (helaas voor Kluft) toch echt zelf aan de gang gaan.. En blijven, mocht je het zo willen houden. Een product KAN niet 3 jaar blijven zitten. Langer dan 2 maanden is al lastig, helemaal met het veranderlijke weer hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
Er zijn voldoende waxen en sealants die langer dan 3 maanden blijven zitten, denk aan collinite en race glaze 55, beide zeer goede ervarigen mee wat standtijd betreft, je zal het echter wel goed moeten onderhouden, dus geen wasstraat en investeren in de juiste spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
1 wax laag blijft idd niet heel veel langer dan 2 maanden zitten.
Ik had vorig jaar na het detailen 3 lagen wax aangebracht (om de 24 uur 1) Ook meteen 3 verschillende op 3 panelen geprobeerd, waaronder DoDo Supernatural 2.0, Wolfgang Fuzion & Swissvax Onyx.
Maar het zat er niet ééns een half jaar op..
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal keren wassen en zomer of winter periode.

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 07-06-2010 10:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de ervaringen met carclean.nl hier? Ik heb onlangs wat besteld namelijk en heb heb geprobeerd te letten op leverbare spullen, maar per abuis staat er dus 1 rood kruisje tussen. Nu heb ik vrijdag besteld, dus ik verwacht niks morgen ofzo, maar hoe gaat dit normaal? Doen ze aan meerdere zendingen of moet ik nu net zo lang wachten totdat ook dat laatste artikel leverbaar is voordat ze het verzenden?

Ik wil proberen mijn auto eens goed te wassen, en als dat me bevalt wil ik ook wel gaan waxen enzo, om de krasjes wat te verzorgen. Ik zal eens kijken of ik er foto's van kan maken als ik de spullen eenmaal heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Carclean is een prima site. Je kunt ze even mailen en evt het niet leverbare product te wisselen voor iets dat wel leverbaar is. Meestal zijn ze erg snel.

Auto goed te wassen... Dus niet met een spons maar met een Mitt/ een bone en met twee emmers en een goede dosering shampoo... dat is niet zo lastig.
En met wax je krasjes verzorgen.. Dat gaat niet lukken.

Staat ook een hoop leesvoer op carclean.nl/forum. Een aanrader (voor een ieder hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
het stapelen van waxen heeft maar een beperkte meerwaarde, daarnaast staan de genoemde waxen (DoDo Supernatural 2.0, Wolfgang Fuzion & Swissvax Onyx) niet bekend om hun standtijd, dit zijn concourswaxen, google eens naar de producten van collinite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest zichtbare krasje zit op mijn deur, veroorzaakt door (denk ik) de klus-riem van een anwb meneer, en dat ding valt in de zon best op, en jawel: de zon is er weer. En daardoor word de auto lelijker.

Hoe kan ik dan de krasje wat verzorgen? het is wel een lease, en daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat ik het ding best wil verzorgen :) maar dat krasjes behandelen vast voor mijn eigen kosten zijn, en als ik dat niet zelf kan oplossen, stuur ik hem liever niet naar de garage.

Of wat ik bedoel, is dat ik het liever zelf oplos dan dat ie naar een garage moet. Het is namelijk een probleem auto (technisch gezien) dus ik verwacht dat ie snel stuk gaat, maar ik wil hem graag mooi houden tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Of kijk even op http://www.forum.driven2shine.nl of http://www.autodetailing.nl voor de andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
kijk eens naar de consumenten producten van meguiar's zoals de scratch x, hiermee is met de hand een aardig resultaat te behalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Scratch X, daar lees ik weer dat harde en zachte lakken weer een rol gaan spelen. hoe weet ik nu of mijn lak hard of zacht is? :) wat ik lees is zachte lak meer voor oudere auto's? De lease is van 2008, maar ik kan verder niks vinden over het spuit/lak proces van een Fiat :) Het kan ook gewoon nooit eens echt makkelijk zijn he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Fiat is over het algemeen een zachte lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CeesKees schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:05:
Carclean is een prima site. Je kunt ze even mailen en evt het niet leverbare product te wisselen voor iets dat wel leverbaar is. Meestal zijn ze erg snel.

Auto goed te wassen... Dus niet met een spons maar met een Mitt/ een bone en met twee emmers en een goede dosering shampoo... dat is niet zo lastig.
En met wax je krasjes verzorgen.. Dat gaat niet lukken.

Staat ook een hoop leesvoer op carclean.nl/forum. Een aanrader (voor een ieder hier)
:) Ik vol goede moed vanalles besteld, maar ik weet niet wat een bone is. Droogdoek, Mitt en pads heb ik wel besteld + een emmer en shampoo, aan de rest (zalfjes en wax dingen) durfde ik nog niet, daar moet ik me eerst goed inlezen. Voor de wielen heb ik nog niks, maar dat zijn wieldoppen die zullen vast ook niet lijden onder shampoo die ik voor de auto gebruik, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
tsunami69 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:08:
het stapelen van waxen heeft maar een beperkte meerwaarde, daarnaast staan de genoemde waxen (DoDo Supernatural 2.0, Wolfgang Fuzion & Swissvax Onyx) niet bekend om hun standtijd, dit zijn concourswaxen, google eens naar de producten van collinite
Collinite ben ik wel bekend mee.
Je kunt ook de eerste laag collinite gebruiken en daarna een concours wax. Maar ik hou niet zo van het aanbrengen van collinite. Misschien aankomende keer proberen.
Ik blijf Fuzion het lekkerste vinden werken.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 07-06-2010 12:46 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
Fuzion is ook een zeer prettige wax, heb hem zelf ook ;)
ik gebruik zelf met name de collinite 845 insulator wax met regelmaat, die is vrij makkelijk te verwerken (ook in het zonnetje)
Eigenlijk zou je onder de fuzion de deep gloss paint sealant moeten hebben, die heeft ook een goede standtijd en zijn mijn of meer ook voor elkaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Arfman schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:44:
Fiat is over het algemeen een zachte lak.
Die van mijn Abarth 500 was aardig hard.
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:36:
[...]

:) Ik vol goede moed vanalles besteld, maar ik weet niet wat een bone is. Droogdoek, Mitt en pads heb ik wel besteld + een emmer en shampoo, aan de rest (zalfjes en wax dingen) durfde ik nog niet, daar moet ik me eerst goed inlezen. Voor de wielen heb ik nog niks, maar dat zijn wieldoppen die zullen vast ook niet lijden onder shampoo die ik voor de auto gebruik, hoop ik.
Gewoon ff een mailtje sturen, carclean.nl is de moeilijkste niet :) Je kan ze ook vragen of ze een vervangend product hebben dat wel op voorraad is :)

[ Voor 65% gewijzigd door M3rcury op 07-06-2010 14:00 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ligt eraan volgens mij waar hij gemaakt wordt. De Fiat Grande Punto heeft zachte lak en komt uit Italie, terwijl de Panda en 500 uit Polen komen. Deze hebben naar mijn idee een veel stevigere lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:55:
[...]

Die van mijn Abarth 500 was aardig hard.
En hoe ben je daar achter gekomen? :) Of is/was dat meer een kwestie van 'verstand hebben van...'

edit.

Grande Punto inderdaad, althans zo heet ie, Grande is er niks aan ;)

Maar goed, ik denk dat ik m gewoon eens ga wassen zoals het hoort, en daarna ga ik me wel met de rest bezighouden, vooral eerst wat informatie inwinnen voordat ik iets doe wat slecht is voor de auto.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:59:
[...]

En hoe ben je daar achter gekomen? :) Of is/was dat meer een kwestie van 'verstand hebben van...'
Proberen, wat voor fiat heb je?

http://forum.carclean.nl/...d-van-diverse-lakken.aspx

Hier staan ook wel een aantal dingen op.

[ Voor 20% gewijzigd door M3rcury op 07-06-2010 14:03 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een mailtje ontvangen voor een vervangend product na mijn vraag aan hun vanochtend. Of hij leest mee of het aantal mails met vragen was niet zo groot :)

Nu heb ik een iets kleinere Mitt, die volgens mij hetzelfde doet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:56:
Al een mailtje ontvangen voor een vervangend product na mijn vraag aan hun vanochtend. Of hij leest mee of het aantal mails met vragen was niet zo groot :)
Waarschijnlijk geen van beide: dat is gewoon hun standaard service. En die is erg goed. Ik bestel er inmiddels 2 jaar dingen, altijd uitstekend geholpen. Ik mag graag 'shoppen' voor bepaalde dingen, echter weten deze mensen een zodanige service te presenteren dat ik daar niet eens over nadenk als ik wat voor de auto nodig heb op detailing gebied.

@ discussie over die langdurige behandelingen: ik heb daar ook altijd al mijn twijfels bij gehouden wat men dan zogenaamd garandeert. Kijk ik naar de prijzen dan kan je volgens mij beter 1x investeren in een nette D/A machine, een lading pads en geschikt polijstspul en zelf leuk aan de slag. Heb je daar geen zin in, dan is die behandeling deels ook overbodig want hou je het niet bij met goede shampoo/wastechniek, dan gaat het resultaat alsnog hard achteruit. En ondertussen maar met het idee van die garantie in het hoofd zitten. :P

Wat dat betreft kan iemand die er niet zoveel zin in heeft beter een leuk alles in 1 product kopen. Met dat resultaat worden de meesten vanzelf weer iets enthousiaster en gaan ze alsnog los.

Zo begon het met ondergetekende 2,5 jaar terug ook... en nu doe ik een paar uur over alleen de motorkap of het dak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft

r_kluft

Hmmmmmm

B-Buster schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:18:
[...]
......
Wat dat betreft kan iemand die er niet zoveel zin in heeft beter een leuk alles in 1 product kopen. Met dat resultaat worden de meesten vanzelf weer iets enthousiaster en gaan ze alsnog los.

Zo begon het met ondergetekende 2,5 jaar terug ook... en nu doe ik een paar uur over alleen de motorkap of het dak. :+
Dat is ook de reden dat ik het wil laten doen.
Heb geen behoefte om er weer een hobby bij te krijgen. Merk nu al dat ik er steeds meer over begin in te lezen.
Maar helaas ga ik me ook altijd irriteren als ik zelf dingen niet kan oplossen.
Steenslag en diepe krassen moeten dan ook weer gespoten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

tozzke schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:02:

ik heb deze
Deze heb ik ook besteld, ik ben benieuwd. Met een zeem kan ik nooit echt goed overweg :')

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zeem is ook gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
Ik heb afgelopen weekend een 2 weken oude bmw onder handen genomen, deze was 1x door de wasstraat gegaan en zat onder de swirls en krassen, de man dacht het met een protech of waxguard behandeling te kunnen oplossen, het prijskaartje wat daaraan hing, hou je vast 860 euro!
Het stukje wat ik een aantal posts hiervoor heb geplaatst heb ik ook naar deze meneer gestuurd en hij was daarmee overtuigd van de verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 14:59
Vorige week donderdag werd mn 'nieuwe' auto afgeleverd.
Zaterdag ben ik gaan poetsen, helaas had ik geen tijd voor een volledige behandeling (komt nog wel), dus alleen gewassen, gekleid, daarna Clearkote Red Moose Glaze en Clearkote Carnauba Moose Wax erop.

Ik moet zeggen dat ik nu al erg te spreken ben over de ClearKote producten. Ik heb vandaag pas foto's kunnen maken, dus intussen heeft de auto de regenbuien van gisteren al op zijn dak gehad, maar hij ziet er nog steeds perfect uit.

Foto's (vanmiddag gemaakt, dus na de regenbuien van gisteren)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e6Ihop72Ff58pM6soSIsVJAw/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sHPfSmIwRCakjewCZtnnrHXy/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De auto ziet er netjes uit! De lak sowieso moeilijk te bekijken op een foto met die belichting en helemaal in de kleur grijs ;)
(maareh S6 badge op een 2.4? Ahumm ;) )

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
KappeNou schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:08:
De auto ziet er netjes uit! De lak sowieso moeilijk te bekijken op een foto met die belichting en helemaal in de kleur grijs ;)
(maareh S6 badge op een 2.4? Ahumm ;) )
Tsja het weer heb ik niet in de hand, grijs weer en een zilverkleurige auto geeft inderdaad niet echt de beste plaatjes.

En goed gezien van de grille (spiegels gemist trouwens? ;) ), de vorige eigenaar had die erop laten zetten. De spiegels vind ik wel mooi, de grille had van mij ook niet echt gehoeven. Misschien haal ik het S6 logotje er nog wel uit. De volgende wordt dan hopelijk een echte S6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Was wel opgevallen, maar dat kan nog net ;)
In de grill zit helaas wel een uitsparing voor het S6 logo wat verder alleen ook bij de S-line is. Dan zou je er misschien een S-line logo in kunnen zetten. Alleen jammer dat het alleen de grill is en niet ook heel de bumper.
Verder wel een dikke bak :)
Nu nog eibach veertjes voor een 30mm verlaging en 18/19" originele audi velgen voor de zomer ;)

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 07-06-2010 18:51 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
KappeNou schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:50:
Was wel opgevallen, maar dat kan nog net ;)
In de grill zit helaas wel een uitsparing voor het S6 logo wat verder alleen ook bij de S-line is. Dan zou je er misschien een S-line logo in kunnen zetten. Alleen jammer dat het alleen de grill is en niet ook heel de bumper.
Verder wel een dikke bak :)
S-line logo is wel een goed idee! Ik hoef echt niet te patsen met een S6 logo (tenzij dat op een echte S6 zit :+ )
Nu nog eibach veertjes voor een 30mm verlaging en 18/19" originele audi velgen voor de zomer ;)
Ik was helemaal niet van plan mijn (12 jaar oude) S4 in te ruilen eigenlijk. Maar daar kwamen zoveel onkosten aan, dat ik onverwacht opeens voor die beslissing stond. Voorlopig zal de A6 wel blijven zoals hij is. Misschien volgende zomer eens kijken voor 18" (S6?? :+ ) velgen en verlaging.
Post nog wel wat foto's in het Audi topic, dan kunnen we het hier verder weer over detailing hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 07-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
r_kluft schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:47:

Waar ik werk hebben we ze alle 3. Waxoyl, DiamondBrite en Nano.
De Peugeot-dealer waar we de meeste auto's van krijgen om te poetsen zweert bij Waxoyl, dus als er een lakverzegeling aangebracht moet worden krijgen ze wat ze willen... maar m'n baas weet niet beter dan dat Waxoyl rotzooi is :P

Diamondbrite is echter wel goed, Nano nog iets beter... en ProTech PFTE is nog beter maar overal zit een prijskaartje aan, en ProTech is weliswaar beter, maar het is die prijs eigenlijk niet waard.

ProTech PFTE is ook de enige die perse machinaal opgebracht moet worden, bij Diamondbrite en Nano kan het ook met de hand, en Waxoyl kan alleen met de hand.

Heb zelf al wel es Diamondbrite opgebracht, al vaker Waxoyl, en m'n baas heb ik ook wel es Nano zien doen. Maar het is qua werkwijze niks anders dan een normale wax opsmeren, wachten en weer uitpoetsen, maar het spul zelf is dan gewoon wat beter.

Ja het spul is beter dan gewone waxen, ja het blijft ook (veel) langer goed zitten. Maar zoals hierboven al vaker genoemd moet het zeker wel goed en met de juiste middelen bijgehouden worden. De klant krijgt die spullen er uiteraard bij.

De prijzen die ik gehoord heb (weet niet wat er allemaal bijgerekend wordt, of het in/ex btw is, voor bedrijven of particulieren, geen id) zijn niet weinig, 450 voor Diamondbrite, 550 voor Nano, en 1100 voor ProTech PFTE... Dus weet waar je aan begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bestelling is binnen. Doen ze rap. Van het weekend bidden voor mooi weer en dan poetsen! :) misschien nog een fotootje maken, dan gooi ik de bekraste deur hier neer en dan is er hopelijk iemand die me kan vertellen wat ik er het beste aan kan doen. Mijn vader heeft voor zijn Ka nog zo'n Magic Marker (of hoe heet dat) maar volgens mij blijft dat net 1 wasbeurt of regenbui zitten :)

Wat ik zie waar Scratch X voor gebruikt word, lijkt dat meer hele lichte krasjes. (die youtube filmpjes van die deurhendels...) De kras van mij is toch een hele 'echte'.....ik snap er ook maar de helft van :) daarom dat misschien een fotootje hier mij verder helpt naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
Iemand ervaring met lakken van een Volvo rond bj 2002? Heb een S40 op het programma staan, ex bedrijfs auto, met 270k op de klok, en die ziet er uit......

Harde lak, of is Volvo juist zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb al diverse Volvo`s onder handen genomen en de lak is over het algemeen bikkel hard.
Beetje vergelijkbaar met VAG lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
@ EnzoMatrix, als je de krasjes kunt voelen met bv je nagel dan kan je ze minder zichtbaar maken, helemaal verwijderen zal een zeer lastige zaak worden (denk aan wetsanden)

Leuk, komt er hier binnenkort eentje langs met een V70, VAG lakken van wat oudere auto's vindt ik wel prettig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
Normaal gesproken neem ik bijna alleen maar VAG onder handen, dus dat moet wel goedkomen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Laatst online: 13-09 09:14
Zo, ben ik weer eens. Aardig wat posts erbij! Leuk!

Zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen en de TS updaten!

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

deCube schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:42:
Zo, ben ik weer eens. Aardig wat posts erbij! Leuk!

Zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen en de TS updaten!
Plaats ff die foto's van die M5!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_Chris_ schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:34:
Iemand ervaring met lakken van een Volvo rond bj 2002? Heb een S40 op het programma staan, ex bedrijfs auto, met 270k op de klok, en die ziet er uit......

Harde lak, of is Volvo juist zacht?
Erg hard, sterkte alvast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

c0ne schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:22:
Vakantiegeld binnengehad en snel e.e.a. besteld voordat ik me weer bedenk 8)
Binnenkort ook machinaal aan de gang!
Bestelling was keurig na 2 dagen binnen maar heb de doos gister pas uit kunnen pakken. Goodie time!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ml4Yh1Va7q18jU8FG6zSDYoS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MO1YYap9tscf0es0FKsk4q7Z/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tb71AfLgSnDTjXhtasHDenz9/thumb.jpg

Nu hopen op fatsoenlijk weer dit weekend en dan eens experimenteren :P

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mooi setje, alleen de Black Hole had ik erbij besteld... Net ff mooier aftoppen. Daarnaast, ik blijf zweren bij Natty's Paste als wax-laag, heerlijk spul, ruikt top, en heeft een erg lange standtijd.

Lekker op je gemakje beginnen, doe een test-spot (!) en begin met een lichte combi. Indien geen resultaat, pas dan zwaarder gaan. Verder kun je met een DAP eigenlijk weinig mis doen. Niet te hard drukken (schijf moet draaien) en vooral rustig werken.

Plezier!!!

Ow, en ik zie dat jij tijgernootjes kreeg :9 Ik kreeg een fles Monello Finale (ben een PB persoon, en Tim vond dat ik om moest denk ik), maar dat smaakt toch niet zo lekker ;)

[ Voor 16% gewijzigd door joeltje op 11-06-2010 10:42 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als je bij Wax-On bestelt krijg je er tijdelijk Tijgernootjes bij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 18-09 14:23
Volgens mij komt de bestelling van c0ne niet bij Carclean (Tim) vandaan. ;)

Binnenkort gaat er bij mij ook een grote bestelling uit met oa een DAP.
Zondag het poestobject ophalen: een rode VW polo uit 1999. Bedoeling is om de wagen weer helemaal top te maken voor de verkoop. Heb er zin in!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
Joopieboy schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:35:
[...]

Erg hard, sterkte alvast. :P
Zal ik nodig hebben. Gisteren de auto gewassen en even in het licht gezet. Brrr..... Zal morgen wel een stevig potje werken worden. Alsof er wekelijkst tassen / dozen etc. op het dak en de kofferbak gezet zijn. Auto is ook aardig mat van de krasstraat. Het zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

S2801 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:00:
Volgens mij komt de bestelling van c0ne niet bij Carclean (Tim) vandaan. ;)

Binnenkort gaat er bij mij ook een grote bestelling uit met oa een DAP.
Zondag het poestobject ophalen: een rode VW polo uit 1999. Bedoeling is om de wagen weer helemaal top te maken voor de verkoop. Heb er zin in!
Zeker als het een roze/mat rode (:+) polo is geeft het echt voldoening als je klaar bent :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_Chris_ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:53:
[...]

Zal ik nodig hebben. Gisteren de auto gewassen en even in het licht gezet. Brrr..... Zal morgen wel een stevig potje werken worden. Alsof er wekelijkst tassen / dozen etc. op het dak en de kofferbak gezet zijn. Auto is ook aardig mat van de krasstraat. Het zal mij benieuwen...
Dan ben ik er bang voor, als dat echt zo erg is, dan word het bikkelen om er nog wat netjes van te maken.
Ben heel benieuwd, laat het weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

joeltje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:40:
mooi setje, alleen de Black Hole had ik erbij besteld... Net ff mooier aftoppen. Daarnaast, ik blijf zweren bij Natty's Paste als wax-laag, heerlijk spul, ruikt top, en heeft een erg lange standtijd.

Lekker op je gemakje beginnen, doe een test-spot (!) en begin met een lichte combi. Indien geen resultaat, pas dan zwaarder gaan. Verder kun je met een DAP eigenlijk weinig mis doen. Niet te hard drukken (schijf moet draaien) en vooral rustig werken.

Plezier!!!

Ow, en ik zie dat jij tijgernootjes kreeg :9 Ik kreeg een fles Monello Finale (ben een PB persoon, en Tim vond dat ik om moest denk ik), maar dat smaakt toch niet zo lekker ;)
Black Hole, White diamond en Natty's had ik al. Monello Finale zat er ook al bij en ik kan het aankomend decennium rondrijden met schone ramen dus die tijgernootjes kwamen zeker goed uit. Ze waren op voordat de foto's op het internet verschenen ;)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
_Chris_ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:53:
[...]

Welke producten gebruik je?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Joopieboy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:27:
[...]

Dan ben ik er bang voor, als dat echt zo erg is, dan word het bikkelen om er nog wat netjes van te maken.
Ben heel benieuwd, laat het weten! :)
Mwah, hangt er helemaal vanaf of het echt diep is. Een hele hoop ondiepe krasjes in de blanke lak kunnen ook voor een horror effect zorgen terwijl dat helemaal niet zo'n gigantische uitdaging hoeft te zijn. Dat kan ik uit de post niet opmaken, dus waarom meteen het ergste vrezen.

De vraag is vooral, welke producten gaan er gebruikt worden i.c.m. welke pads. Kwestie van meerdere combinaties gebruiken op een testvlak en kijken wat een goed resultaat oplevert.

Daarbij, flink opknappen zal de lak hoe dan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeer zeker, zal iig beter worden. En zo niet, blanke lak fijn eraf schuren, laklaag polijsten en nieuwe blanke lak erover. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Het is geen R19. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Sjit heb ik net een DAP gekocht, hoor ik net van Joopieboy dat ik eigenlijk een spuitcabine nodig heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Ik zie dat de DAP900 uit is, iemand al kunnen vergelijken tegen een DAP500?

Kaj?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

deCube schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:36:
Ik zie dat de DAP900 uit is, iemand al kunnen vergelijken tegen een DAP500?

Kaj?
Het is een 500 op steroïde. Hij werkt een heel stuk sneller, maar is niet helemaal meer fool proof, dus je moet wel je aandacht er bij houden. Ik heb er nog niet heel erg lang mee gespeeld, maar dit was iig de eerste indruk.

Je voelt trouwens gelijk als je hem aanzet dat hij een stuk krachtiger is dan de 500 :)

[ Voor 31% gewijzigd door M3rcury op 11-06-2010 23:53 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Semi-live verslag van het experimenteren!

1) Spulletjes klaarzetten
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GeGe15XqK4QL9cAYkEUgnVvs/thumb.jpg

2) Velgen schoongemaakt met Meq. All Wheel Cleaner en een bokkepoot van de gamma. Daarna de auto gewassen met Meg. washandschoen, Gold Class shampoo en een "microvezel washandschoen" van de bouwmarkt (voor de de wielkasten etc)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YBqVXXh7tDqUmAuCKjTNKD0y/thumb.jpg

3) Nu kleien! Later meer 8)

Zo,auto is helemaal gekleid. Zo'n rechte achterkant is een echte hel. Na 280k. km. kun je daar een compleet klei-blok op verslijten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dYoKLo7lXwx8UYDfMfLjWT3c/thumb.jpg
Met dit stukje klei is alleen het motorkapje gekleid... Op de achterklep moest ik halverwege mijn klei al omvouwen.

Ook mooi de gelegenheid gehad om de lak grondig te inspecteren. Op alle panelen zitten middel- tot zware swirls en verder eigenlijk overal wel krassen. De voorbumper is een groot krateroppervlakte en blijft ruw aanvoelen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nr86wSlgRJ21WFPShiMAhjpq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W4ep7XqgY6SjotLzGfpK7c6F/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JfmQJk34UsRHVpvtL5ODYQn3/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aJeeLHmUPBPehKdtlQiUuPuw/thumb.jpg

Nou is het even afwachten of het droog blijft, zo ja kan ik gaan polijsten. Nu is het de kans op regen die roet in het eten gooit, even daarvoor maakte de combi zon en Meq. QD me het leven zuur :+

[ Voor 56% gewijzigd door c0ne op 12-06-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

die vier onderste foto's.. zijn die genomen na het wassen?
zo ja, ziet het er wel heel beroerd uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Voorbumper mag je na 280K KM inderdaad ook wel verwachten dat het een krater is, al blijf ik goede hoop houden dat je het effect een stuk kunt verminderen.

PS: taart achter m'n naam ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Congratz :D

Vanochtend maar even m'n velgen goed gepoetst na het monteren van nieuwe remblokken en 2 uur rondracen op Zandvoort. Was heel wat remstof in alle hoekjes te vinden. :P

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2v1xor5.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Impry op 12-06-2010 15:30 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

tozzke schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:32:
die vier onderste foto's.. zijn die genomen na het wassen?
zo ja, ziet het er wel heel beroerd uit :X
Klopt als een bus. Dat ding is 280k. km. gebruikt als werkpaard. Dat is te zien.

Ben nu bezig met Mezzo + oranje, dat bijt lekker en geeft een erg goed resultaat. Krassen verdwijnen niet altijd maar worden stukken minder zichtbaar. Swirls zijn voor 85% weg. Zodadelijk wit + finale er achteraan.
Arfman schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:45:
Voorbumper mag je na 280K KM inderdaad ook wel verwachten dat het een krater is, al blijf ik goede hoop houden dat je het effect een stuk kunt verminderen.

PS: taart achter m'n naam ^^
Fei!

Ik hoop dat meg. ultimate compound genoeg bite heeft om de boel een beetje strak te trekken. De voorbumper bewaar ik voor het laatst.

[ Voor 29% gewijzigd door c0ne op 12-06-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:28:
Congratz :D

Vanochtend maar even m'n velgen goed gepoetst na het monteren van nieuwe remblokken en 2 uur rondracen op Zandvoort. Was heel wat remstof in alle hoekjes te vinden. :P

[afbeelding]
Dat ziet er heel goed uit! :P

Ik heb nog nooit die textar remstof uit de velgen kunnen krijgen bij de R19. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

:*)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s0KgT8BEaKXvxYYEkXpH3RZi/thumb.jpg

De wagen staat in de eerste laag Natty's. Vanavond een feestje en dan morgen de ramen, kiertjes, banden, trims en de 2e laag wax!

edit: trouwens wel de witte en oranje pad om zeep geholpen. Ik wou nog "even" de spiegels doen omdat ik die vergeten was. De linke spiegel trekt de oranje pad kapot en de rechter de witte. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door c0ne op 12-06-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Joopieboy schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:53:
[...]

Dat ziet er heel goed uit! :P

Ik heb nog nooit die textar remstof uit de velgen kunnen krijgen bij de R19. :X
:D Hehe, ja soms gaat het er echt moeilijk van af.
Maar moet zeggen dat deze velgen redelijk makkelijk de boel loslaten.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Voor
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JNCE4EXQpkzzeIRLayjYcz6s/thumb.jpg
Na
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ZiA1RtQVX3leHBUTbEsq5hs/thumb.jpg
Extra piccies:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6eBM92aEZpuFG9T15lZjGawX/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eaU0GlUQWKEMmDWqtq2EYUcd/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dHTRJtI447dCNYQKCuVMI4Sx/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat ziet er bijzonder goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
deCube schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:35:
[...]

Welke producten gebruik je?
M'n DAP, gele/witte/zwarte Lake County pad's, in combinatie met Menzerna (polish & finish).

Niet heel veel tijd gehad afgelopen weekend, alleen dak en kofferklep gedaan. Eerst kleien, na wat testspots erachter gekomen om eerst de gele pad i.c.m. de polish (2 hits), daarna wit met finish, en daarna nog maar met zwart & de finish. Dat ziet er in ieder geval wel veelbelovend uit... Vanavond weer een paar delen doen, zal eens proberen wat foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn auto gewassen. Dat drogen met een droogdoek is zo makkelijk nog niet! Als ik de slang neerleg en de droogdoek pak is het al bijna droog door wind en normale temperatuur...en zwaartekracht :)

Helaas een heleboel steenslag ondekt, het zijn niet eens de krassen die opvallen (behalve die op de deur) maar man, wat zit de neus vol met steenslag schade. Echt van die puntjes en putjes, grijs/dof tussen metalic super blauwe lak :S niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik had nog geen antwoord gekregen op m'n vraag, maar misschien dat iemand me kan helpen?

Ik heb een aantal Meguiar's producten (uit een starter setje) waaronder een flesje "Cleaner Wax" en een grotere fles (vloeibare) Carnauba Wax. Is het zo dat je de Carnauba wax pas aanbrengt nadat je de lak hebt behandeld met de Cleaner wax, of valt dit allemaal apart te gebruiken? Tot nu toe heb ik de producten nog niet tegelijkertijd in een waxbeurt gebruikt, maar ik zie het verschil niet tussen de twee behandelingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

RSP schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:51:
Ik had nog geen antwoord gekregen op m'n vraag, maar misschien dat iemand me kan helpen?

Ik heb een aantal Meguiar's producten (uit een starter setje) waaronder een flesje "Cleaner Wax" en een grotere fles (vloeibare) Carnauba Wax. Is het zo dat je de Carnauba wax pas aanbrengt nadat je de lak hebt behandeld met de Cleaner wax, of valt dit allemaal apart te gebruiken? Tot nu toe heb ik de producten nog niet tegelijkertijd in een waxbeurt gebruikt, maar ik zie het verschil niet tussen de twee behandelingen ...
Volgens mij, maar pin me er niet op vast, is de cleaner wax een lichte polish en wax in 1. En kan dus gewoon als eindstap gebruikt worden.

No signature required.

Pagina: 1 ... 6 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.