Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 87 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 17:40
Vandaag de auto wederom ontdaan van al het stof en die irritante pollen. Gewoon een snelle handwas en een rondje pb sw.

Onderstaande eerste twee foto's was nog voor het wassen (afspuiten) en die beading is enorm goed te noemen. Dit komt door de Turtle Wax Hybrid Sealant die er een week of 6 a 7 op zit. Niet verkeerd imho. Andere twee foto's zijn de foto's na het drogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4J8zy6Xhvu1oFNTwoTBXydRrDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyxIJQmjoDxdaahSZV61529x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-cv7lDuY7Qo7WqAkpKivoGGvJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwO52USuPN3arLrNWLGs20fL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eyOh8E8IFcl2c7JhM7lIGiHZro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak8pWoEhl3GkdukgfM6OiRa2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-e1qWiVRVTkRqIwYvyU_T5YqcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUgVWjkcj3PBwXz6sziNaA2e.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:09
renzo4000 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:42:
Vandaag de auto wederom ontdaan van al het stof en die irritante pollen. Gewoon een snelle handwas en een rondje pb sw.

Onderstaande eerste twee foto's was nog voor het wassen (afspuiten) en die beading is enorm goed te noemen. Dit komt door de Turtle Wax Hybrid Sealant die er een week of 6 a 7 op zit. Niet verkeerd imho. Andere twee foto's zijn de foto's na het drogen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig, net dit topic ontdekt en zie deze laatste post. Ben je tevreden met de sealant? Makkelijk aan te brengen? Zie trouwens ook dat het bij Gijsberts in Elst is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Super makkelijk aan te brengen en houdt zich nog erg goed zoals je ziet. Klopt dat dit bij Gijsberts is, ze hebben daar een inpandige wasbox die gewoon toegankelijk is en werkt daar lekker rustig in de avond. Ik neem mijn spulletjes mee en kan daar rustig werken. Jij komt ook uit de buurt?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:09
renzo4000 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:41:
Super makkelijk aan te brengen en houdt zich nog erg goed zoals je ziet. Klopt dat dit bij Gijsberts is, ze hebben daar een inpandige wasbox die gewoon toegankelijk is en werkt daar lekker rustig in de avond. Ik neem mijn spulletjes mee en kan daar rustig werken. Jij komt ook uit de buurt?
Ja dat zie ik! Is het ergens te krijgen in de buurt of online besteld? Kom inderdaad uit de buurt. Was zelf altijd de auto bij Total in Oosterhout of Anac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Owh die Total pak ik ook heel vaak en dan een van die twee aparte aan de achterkant, maar dat is een beetje offtopic ;)

Die Hybrid series heb ik bij carclean besteld, maar ik zie dat ie al voor 11eur te krijgen is als je even googled. Check ook de vele reviews op YouTube, de hybrid series krijgen erg goede reacties zeker als je de prijs ziet. Turtle Wax is goed bezig, zeker gezien die rommel die ze jaren terug nog verkochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

harrybeuker schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:52:
weet iemand ook of dit nog te herstellen is? ik vermoed dat het vogelpoep is , wat ingetrokken is.
Ik heb mijn auto gewassen en op het dak zaten 6 rondjes die ik niet weg kan krijgen. Is daar een goedje of iets voor?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als het verse plekken zijn (not for the faint hearted):
De plek warm maken met je verfstripper, vanaf een afstandje en dan wat dichterbij cirkelen. Je ziet hem zo wegtrekken. Maar, te lang / te dichtbij en je mag de drive-of-shame naar de spuiter doen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 14:56
Vandaag en gister voor het eerst aan de slag geweest met uitgebreid wassen, kleien en waxen in die volgorde. Gisteravond gewassen en gekleid (Meguiar's clay kit), maar had geen zin om in onnatuurlijk licht door te gaan met wax.

Volgende ochtend dus nog even afgespoeld en vervolgens in de wax gezet, de bekende Collinite 845. Waxen duurde ongeveer 2 uurtjes alles bij elkaar. Wat me wel opviel: ik heb ongeveer 10-15% van het flesje gebruikt voor mijn auto, want had gelezen dat je niet te dik moest insmeren met Collinite. Wát een dun spul is dat zeg. Ik had het uiteraard opgewarmd en in de wax gezet in de schaduw, maar als ik het ene paneel in de lak had gezet moest ik de andere meteen uitwrijven. Als ik het langer dan 5 minuten liet inwerken, droogde het heel snel op. Op zich geen probleem, alleen vraag me toch af of ik een dikkere laag had moeten doen. Verkoper van carclean zei dat 10% van het flesje voor mijn auto normaal is. Hoe dan ook, ben benieuwd hoe lang het blijft zitten :)

Trouwens, dat Quick detailer van Meguiar's (zat als lubricant bij de kleikit) is echt topspul. Ik dacht eerst: wat een overpriced spul, zoveel geld voor zo'n flesje, maar het is wel echt fijn. Iemand tils voor quick detailer met een goede prijs-kwaliteit verhouding? Of gewoon bij Meguiar's blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Persoonlijk denk ik dat 10% al veel is voor een auto. Collinite 845 moet je echt heel dun aanbrengen. Als je denkt al heel weinig aan te brengen dan heb je waarschijnlijk al teveel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
renzo4000 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:48:
Persoonlijk denk ik dat 10% al veel is voor een auto. Collinite 845 moet je echt heel dun aanbrengen. Als je denkt al heel weinig aan te brengen dan heb je waarschijnlijk al teveel gebruikt.
Note, het is wel “veel” oppervlak, auto is 5.30 m lang.

Ik vond het vooral lastig te zien wanneer het nou begon op te drogen. Misschien kwam het door de schaduw, maar het was echt een beetje een gok wanneer ik moest uitwrijven. Als ik iets langer wachtte voelde het wat stroef aan bij uitwrijven, dat probeerde ik wel te vermijden.

Uiteindelijk heb ikk elk paneel max 6 minuten ofzo laten inwerken voordat ik ging uitwrijven, is dat herkenbaar?

Eindresultaat mag er wel zijn overigens:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:27
Vind 10% ook veel, meeste ik denk dat ik 5% gebruik voor mijn Mazda 6 Stationwagon. Laatste keer ongeveer 20% maar dat kwam omdat ik mijn flesje had omgeduwd zonder dop 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474132

Ik ben zelf geen "car-detailing nerd" maar dit lijkt me wel het juiste forum voor deze vraag ;)

Door onhandigheid bij vervoer grote objecten krassen gemaakt (niet dieper dan 1 mm) in de achterkant van de passagier stoel (antraciet kunststof, bmw 1). De krassen zien er licht uit op de donkere kunststof dus wellicht kan ik ze wat maskeren met een wax ? Of zijn er middeltjes die de krassen volledig ongedaan maken ?

Ik heb al wat gegoocheld en vind hits van een tijd terug die OK-wax aanraden maar wellicht dat er in 2020 betere methoden zijn. Liefst wel een beetje betaalbaar als er een bakermiddeltje is dat het cosmetisch grotendeels oplost dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@nino_070 Inderdaad wel een grote auto dan gemiddeld ;).

Mijn ervaring met collinite 845 is dat de cure tijd heel kort is. Vaak is het met 10 minuten al gecured zeker als het droog en warm weer is.

De bekend swipe test met je (schone) vinger geeft een goede indicatie als je het schoon veegt.

Tip is dus ook om één max twee panelen te doen en dan uit te buffen. Als je teveel moeite moet doen dan heb je teveel gebruikt. Een klein pufje detailspray helpt dan enorm.

@Anoniem: 474132

Je kan proberen voorzichtig met een melanine sponsje de krasjes weg te krijgen. Probeer eerst testspot om te kijken hoe het sponsje werkt op dat plastic. Daarna zou je het kunnen behandelen met bijvoorbeeld poorboys natural look.

[ Voor 21% gewijzigd door renzo4000 op 10-05-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:53
renzo4000 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Hoe doe je een snelle handwas in de wasbox? Neem je emmers mee van thuis?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Jazeker en een jerrycan met warm water en al mijn benodigdheden. Ik gebruik de wasbox puur voor het afspuiten en dat ik een overdekte waslocatie heb. Ik ga ook op tijdstippen dat het rustig is en ik niet onnodig lang een wasbox bezet. Ga ik wat uitgebreider te werk dan doe ik dat gewoon thuis op de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Is dit normaal wat betreft de afstotendheid van water na het aanbrengen van Collinite 845? De meeste andere auto's in de straat (stonden ook in de schaduw) waren al helemaal opgedroogd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 19:28
Volledig normaal. Die andere auto's hebben geen enkele vorm van bescherming erop. Het is inderdaad opmerkelijk dat een onbehandelde auto eerder droog is.

Hoe lang heb je de wax erop zitten. Toch nog niet zolang dacht ik te lezen, afgelopen zaterdag toch?
Aan de druppels te zien heeft de wax al behoorlijk geleden.
Heb je wel de de lak goed ontvet voordat je Collinite erop hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is zeker niet "opmerkelijk" ... Wat er gebeurt bij een onbehandelde auto is dat de regen "plat slaat" op de lak en zich makkelijker laat drogen door het grotere oppervlak en vervolgens door de warmte en wind.

Bij een behandelde lak met wax of coating is sprake van een hydrofobisch effect waardoor het water enorm afstoot en zich tot "opstaande" druppels vormt (ook wel beading genoemd). De rest van het water loopt makkelijk van je auto af (sheeting). Oftewel je beschermlaag doet wat het moet doen.

Enige nadeel is dat deze druppels ook drogen en het opgesloten vuil zich als vlekken zal laten zien op de lak. Op zich geen probleem aangezien je door de bescherming de lak ook weer heel makkelijk schoon krijgt, dit in tegenstelling tot de onbeschermde lak. Daar lijkt het soms minder vies, maar feitelijk is de laklaag egaal "vies" door de platgeslagen regen en vuil.

Dat de druppels niet zo mooi "bol" staan kan door een aantal zaken komen, enerzijds dat de bescherming minder wordt of omdat er veel vuil op lak zat (wat in deze tijd van droogte, stof en pollen niet zo gek is). Een schone lak met bescherming zou een beeld moeten laten zien zoals op mijn post hierboven. Al moet ik zeggen dat mijn auto ook helemaal onder de stuifmeel, stof en pollen zat maar die had ik afgespoten met de HD reiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
Ik wil binnenkort het interieur van mijn mini onderhanden nemen, dus nep leer. Waarmee kan je dat het best voeden zodat het soepel blijft? Eest met APC cleanen, dan voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:28

_Brad_

Wax fanaat

Ja perfect, APC verdunnen en zorgen dat de APC goed verwijderd wordt mbv. MF doeken. Wat ga je gebruiken om te "voeden"?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
Ik ben ook van plan om het interieur binnenkort goed aan te pakken. Nu hebben ze bij de lidl een waterstofzuiger die ik wil aanschaffen. Heb de stoelen bijvoorbeeld nog nooit goed kunnen schoonmaken, behalve met een spuitbus textiel cleaner. Een extractor zou beter zijn, maar dat vind ik eigenlijk te duur.

Op het carclean forum wordt door sommigen ook beweert dat apc niet goed zou zijn voor de bekleding, het is te sterk. En als het niet goed wordt afgezogen met een extractor of waterstofzuiger wordt het weer geactiveert waardoor het gaat schuimen. Maar dat vind ik een beetje onzin, zeker als je de apc goed verdunt. 1:15 of 1:10 zou goed moeten werken naar mijn inzien.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
trinity999 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:45:
Volledig normaal. Die andere auto's hebben geen enkele vorm van bescherming erop. Het is inderdaad opmerkelijk dat een onbehandelde auto eerder droog is.

Hoe lang heb je de wax erop zitten. Toch nog niet zolang dacht ik te lezen, afgelopen zaterdag toch?
Aan de druppels te zien heeft de wax al behoorlijk geleden.
Heb je wel de de lak goed ontvet voordat je Collinite erop hebt gezet?
Ik heb de auto idd vrijdag gewassen met shampoo en vervolgens gekleid. Merkte echt een enorm verschil tussen de lak voor en na het kleien, dus wat dat betreft was dat wel geslaagd denk ik. Auto was wel echt súper vies met pollen voor het wassen dus het zou best kunnen dat mijn shampoo wasbeurt niet grondig genoeg ontvet heeft. In het ergste geval zet ik hem ergens deze zomer weer in de wax.

@renzo4000 het verschil tussen onze foto's is dat mijn druppels groter lijken. Denk dat de tijd zal uitwijzen of mijn wax inderdaad minder goed heeft gehecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Maar heb je na het wassen en kleien de wax aangebracht toch? Dan zou je echt een behoorlijke beading moeten hebben. Collinite 845 staat hier ook wel bekend om. Ik denk dat je auto gewoon vies is geweest van alle pollen, dan krijg je dit effect ook. Als je hem nu zou afspuiten zul je al zien dat de druppels kleiner zijn en "boller".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
PM_Petrol schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:36:

Op het carclean forum wordt door sommigen ook beweert dat apc niet goed zou zijn voor de bekleding, het is te sterk. En als het niet goed wordt afgezogen met een extractor of waterstofzuiger wordt het weer geactiveert waardoor het gaat schuimen. Maar dat vind ik een beetje onzin, zeker als je de apc goed verdunt. 1:15 of 1:10 zou goed moeten werken naar mijn inzien.
Daar hebben ze op dat forum wel gelijk in. Voor stof kan het prima gebruikt worden maar voor leer of kunstleer zou ik het zeker niet gebruiken ook niet in verdunde vorm. APC is sterk alkalisch en dat vind leer echt niet fijn. Gebuik liever een PH neutrale leder reiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
trinity999 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Daar hebben ze op dat forum wel gelijk in. Voor stof kan het prima gebruikt worden maar voor leer of kunstleer zou ik het zeker niet gebruiken ook niet in verdunde vorm. APC is sterk alkalisch en dat vind leer echt niet fijn. Gebuik liever een PH neutrale leder reiniger
Voor leer heb je geen waterstofzuiger nodig. Daar trekt het niet in. Bij stof trekt het in, waardoor je het eruit moet zuigen. Dus voor stof is apc geschikt.
Om leer schoon te maken zou ik zelf ook geen apc gebruiken maar een lederreininger zoals je al zegt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
renzo4000 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:48:
Maar heb je na het wassen en kleien de wax aangebracht toch? Dan zou je echt een behoorlijke beading moeten hebben. Collinite 845 staat hier ook wel bekend om. Ik denk dat je auto gewoon vies is geweest van alle pollen, dan krijg je dit effect ook. Als je hem nu zou afspuiten zul je al zien dat de druppels kleiner zijn en "boller".
Eerst gewassen, daarna gekleid. Toen werd het te laat en donker dus gestopt. Volgende ochtend grondig de pollen die er in de nacht op waren gekomen afgespoten en toen meteen in de wax gezet. Maar terwijl ik aan het waxen was had ik een vochtige doek naast me liggen om ondertussen de pollen er weer af te wrijven die er op waaiden waar ik bij stond :N (dit was alleen aan de achterkant, die paste niet in de garage :9 ) misschien is dat wel de reden, de weersomstandigheden waren niet bepaald ideaal. Anyway, voor een eerste keer waxen ben ik niet ontevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 15:34

Arfman

Drome!

FabianGTI schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:37:
Nu het hier toch over interieurs gaat haak ik meteen even aan

Ik zit er al langere tijd over te denken het interieur eens aan te pakken met een extractor
Nu zijn daar 3 opties in:

Zelf eentje kopen (maar welke, zal een hoop verschil in kwaliteit zitten
Zelf eentje huren (zijn die huurspullen goed? Of help ik daar juist de auto mee om zeep (hurhur))
Uitbesteden aan een bedrijf (nog geen eentje gevonden, en lijkt me lastig omdat hij een tijd moet drogen)

Er zijn hier vast wel mensen die er ervaring mee hebben? :)
Ik heb laatst een Bissell Spot Clean Pro gekocht. Erg tevreden mee. Gelijk een drill brush voor op de boormachine en wat carpet solution (Valet Pro) erbij besteld. Bank van m'n schoonouders is als nieuw :+ Binnenkort even proberen in de auto, voordeel van deze machine is dat hij erg handzaam is. Was al met al net geen 200 euro kwijt (boormachine had ik natuurlijk al) en voor dat geld kan ik nu ook thuis de bank doen wanneer ik wil (erg handig met een kleine).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Laatst online: 13:05
Floor-is schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:07:
[...]
Setje voor kleien, DAP, pads, polijstmiddel, schoonmaakspul voor de pads, gelijk nog Dropnetic Strips (Mini) en de grotere EZ detail brush voor de velgen. (Heb nu de kleine, maar die komt niet echt lekker achterin de barrel bij m'n velgen). En nu ben ik er echt klaar mee hoor!
Ha toevallig, mijn oog was ook gevallen op een DAP. Ben er niet ervaren mee, maar leek mijn een mooi instap modelletje. Bevalt ie of nog niet getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 14:27

Floor-is

5.2

SlqmLqck schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:21:
[...]

Ha toevallig, mijn oog was ook gevallen op een DAP. Ben er niet ervaren mee, maar leek mijn een mooi instap modelletje. Bevalt ie of nog niet getest?
Bevalt heel goed. Heb een van de auto’s al helemaal onder handen genomen. Niet alle swirls weg, maar wel >90%. Heeft er ook mee te maken dat ik het voor het eerst deed natuurlijk ;) De boel daarna in Turtlewax Sealant gezet.

Dag later de motorkap van de lichtblauwe Mini gedaan, ook daar niet voor 100% swirl-vrij gekozen omdat het oppervlak zo veel rondingen heeft. Die staat nu in de Collonite en als je dacht dat die Turtlewax hydrofobisch is, dan heb je dit spul nog niet in actie gezien, kanonne. Collonite heb ik met de machine en een superzachte pad aangebracht overigens; heb je wat meer spul nodig omdat het door je pad wordt opgenomen, maar het resultaat is fenomenaal.

Die dropnetic strips plakken niet op m’n deuren waar ik ze wilde gebruiken omdat die (blijkbaar) aluminium zijn.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
_Brad_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:26:
Ja perfect, APC verdunnen en zorgen dat de APC goed verwijderd wordt mbv. MF doeken. Wat ga je gebruiken om te "voeden"?
Ja dat is een goede, lastig wat te vinden. Ik zag COLOURLOCK Artificial Leather Care Set" https://www.colourlock.com/vinyl-set.html. Ik heb nog Gliptone liggen, maar dat is voor leder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Dat lijkt mij een prima produkt, Colourlock heeft goede produkten. Echt voeden zoals bij leder kun je vinyl niet. Maar door het te onderhouden bescherm je het tegen UV en vuil.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Inderdaad 1 van de betere produckten voor leder,Alcantara en kuntleer.
Ze zitten ook in Nederland. Net zo gemakkelijk met bestellen. colourlock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

hammy87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:23:
Ik wil binnenkort het interieur van mijn mini onderhanden nemen, dus nep leer. Waarmee kan je dat het best voeden zodat het soepel blijft? Eest met APC cleanen, dan voeden?
Nep leer? Welke bekleding/stoelen heb je dan?

In de Mini van mijn vrouw zit 'Lounge' en dat lijkt toch wel echt leer te zijn immers. (Ik gebruik Chemical Guys Leather Cleaner en Leather Conditioner hier overigens, naar volle tevredenheid)

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 13-05-2020 14:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 17:44

muhda

Time & Space traveler

Even wat advies inwinnen. Ik heb een kleine auto, die normaal wit van kleur is maar door alle pollen, stof en vogelscheiding nu groen en geel eruit begint te zien.

Ik heb helaas ook niet alle middelen en tijd om om alles in de details mooi te maken, Ik dacht eraan om een wasbox te bezoeken en het volgende te doen:
1 Eerst de auto afspoelen.
2 Auto inzeepen met de wasbox autosoap (Gehoord dat dit spul kan hardnekkig zijn)
3 De zeep laten inwerken.
4 Afspoelen en met twee autodoeken (van de Action) hardnekkig plekken schoonmaken.

Is dit een goeie minimale aanpak? Dit lijkt mij beter dan door een wasstraat te gaan...
Zijn er nog dingen waarop ik moet letten?

[ Voor 3% gewijzigd door muhda op 13-05-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Een paar vragen; met welke tool ga je de auto inzepen? Wat zijn autodoeken? Ik veronderstel die grote blauwe microvezeldoeken (dweilen)?
Als het toch met de hand wilt doen;
- afspoelen: ok
- inzepen én met een microvezel handschoen (liefst geen spons) de shampoo op de lak agiteren om zo de hardnekkige vlekken te verwijderen (laten inwerken heeft zin als het niet ondertussen opdroogt) Oppassen bij vogelsh*t: daar kunnen harde stukken inzitten en die maken krassen, dus goed nat maken en laten weken en pas na een tijdje opnemen (zo weinig mogelijk wrijven)
- afspoelen
en drogen met die autodoeken (die blauwe MF doeken/dweilen zijn hiervoor zeker geschikt).
Je kunt nog talrijke zaken doen (tussenstappen,etc.) maar ik denk niet dat wilt doen.

Indien je je velgen ook gaat kuisen dien je die best als eerst te kuisen voordat je de lak gaat kuisen en met apart materiaal, dus niet dezelfde handschoen en droogdoeken.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Floor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Nep leer? Welke bekleding/stoelen heb je dan?

In de Mini van mijn vrouw zit 'Lounge' en dat lijkt toch wel echt leer te zijn immers. (Ik gebruik Chemical Guys Leather Cleaner en Leather Conditioner hier overigens, naar volle tevredenheid)
Een Mini uit 1973 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Die past bijna in de wasmachine ;)

Bij stap 4, bedenk even hoe je daar de plekken gaat schoonmaken. Daarvoor heb je namelijk alleen nog afgespoeld (met shampoo) dus niet echt geboend. Veel vuil zal er dan nog opzitten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
Vandaag stond mijn auto geparkeerd onder een grote boom waar de lokale "hang kraaien" zich hebben laten gaan. Hele auto onder de kraaien-kak :(

Dus hop hop , even snel langs de wasbox en de auto afgespoten en een snelle handwas gegeven en daarna gedroogd met pb qd. Ik moet zeggen ik ben nog steeds onder de indruk van de Turtle Wax Hybrid Sealant!

Ff een mindf'ck plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIyDTMQueTs19m0VxRn16S1WhYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybjgtQPkIlFa9yGm0qBBRlmI.jpg?f=fotoalbum_large

Iets uitgezoomd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DINawvhREYoUAeZL1nIWRHbLRPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIIOm1YJIUj0Ao5MxWmmkNu2.jpg?f=fotoalbum_large

Goede reflectie imho en dan niet eens grondig aangepakt nog :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz6FEKYolu0UzOY2NjW9BI3vUUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPajhl5Iso4FkjLHu2NcNhMi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:12
Arfman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:57:
[...]

Ik heb laatst een Bissell Spot Clean Pro gekocht. Erg tevreden mee. Gelijk een drill brush voor op de boormachine en wat carpet solution (Valet Pro) erbij besteld. Bank van m'n schoonouders is als nieuw :+ Binnenkort even proberen in de auto, voordeel van deze machine is dat hij erg handzaam is. Was al met al net geen 200 euro kwijt (boormachine had ik natuurlijk al) en voor dat geld kan ik nu ook thuis de bank doen wanneer ik wil (erg handig met een kleine).
Thnx :)
Even zitten kijken, maar deze lijkt geschikt voor de auto

Afbeeldingslocatie: https://www.bissell.nl/assets/components/bissellpim/imagecache/Bissell-spotclean-proheat-36988-1.png

Wordt het water wat erin zit ook daadwerkelijk warm gemaakt? Of is het gewoon koud water wat eruit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Voor hen met een Bissel Spot clean: die wil ik heel graag eens proberen zodra de situatie dat weer toestaat? Bij wie zou ik eens langs mogen komen?

[ Voor 77% gewijzigd door Floor-is op 15-05-2020 14:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 20:36
FabianGTI schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Thnx :)
Even zitten kijken, maar deze lijkt geschikt voor de auto

[Afbeelding]

Wordt het water wat erin zit ook daadwerkelijk warm gemaakt? Of is het gewoon koud water wat eruit komt?
Ik heb er ook een, ik doe er zelf gewoon warm/heet water uit de kraan in. Werkt perfect, tot nu toe heb ik alle vlekken er mee uit gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
BlazeMuis schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Ik heb er ook een, ik doe er zelf gewoon warm/heet water uit de kraan in. Werkt perfect, tot nu toe heb ik alle vlekken er mee uit gekregen.
Ik had hem inmiddels besteld, als het goed is, is hij inmiddels binnen :)
Ben benieuwd (en tegelijk angstig van de mogelijke hoeveelheid vuil die eruit komt :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Hou ons op de hoogte van je ervaringen.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Grrr ik heb altijd ruzie met de sprayers van carclean. Het is gewoon een straal, en voor een spray moet ik 'm bijna helemaal dicht draaien en dan lekt ie dus. Ben ik de enige of doe ik wat verkeerd ofzo?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06 17:50
Same here, ik gebruik gewoon de sprayers van verschillende lege schoonmaakflessen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Yep hier ook.ooit meerdere gekocht maar allemaal Lekken ze als de pest. Geen fijne nevel of zeer onregelmatig.
Zolang ze nog enigszins werken gebruik ik ze voor het grove werk. Net zoals screamhouse zegt gebruik ik lege flessen en sprayers van andere merken. Gratis en ook nog veel beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Dat is een goede tip, ik heb zat andere. Glassex, antikal, al die dingen zitten gewoon goede sprayers op. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben 8)7 .
Thanks!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 09:54
Ik heb een aantal sprayers van Koch Chemie, en 2 van Kwazar. Die kwazars zijn prijzig maar echt heel fijn. Geen van allen lekt trouwens, dat is toch het minste wat je van een sprayer mag verwachten?

Edit: de Koch sprayers zijn rebranded Canyon CHS-3AN, op eBay goedkoop te scoren 👌🏻

[ Voor 19% gewijzigd door Rmanen op 17-05-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 15:34

Arfman

Drome!

Floor-is schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:17:
Voor hen met een Bissel Spot clean: die wil ik heel graag eens proberen zodra de situatie dat weer toestaat? Bij wie zou ik eens langs mogen komen?
Ik zit in Twente, dat is een beetje ver weg voor jou denk ik? :+

Maar wat wil je weten? Misschien kan ik iets voor je testen/nakijken? Anders het YouTube kanaal "The Detail Geek" eens bekijken, dankzij hem heb ik ook zo'n ding aangeschaft :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Arfman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:09:
[...]

Ik zit in Twente, dat is een beetje ver weg voor jou denk ik? :+

Maar wat wil je weten? Misschien kan ik iets voor je testen/nakijken? Anders het YouTube kanaal "The Detail Geek" eens bekijken, dankzij hem heb ik ook zo'n ding aangeschaft :)
Er zijn er meer, ik ben benieuwd naar hoe het in de praktijk is. Ik bedoel: je kunt filmpjes kijken over foam lances, maar omdat ik minder bar op m’n hogedruk heb krijg ik echt minder tof schuim hoor. En als je dus niet dezelfde tools hebt of dezelfde chemicaliën, werkt dat ding dan nog een beetje?

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
_Brad_ schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:42:
Hou ons op de hoogte van je ervaringen.
Bij deze

Vorige week al de matten schoongemaakt en vandaag (vanwege het warme weer), de stoelen en achterbank
Let wel, ik stofzuig met enige regelmaat de auto (Dyson), maar toch schrok ik wel even

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2-OKemTuuGu9fFCZhAPgOaL_58=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jYhc2JnBjTspuaQtoNMPpwh3.jpg?f=user_large
DISGUSTANG! :X

Het gebruik is heel makkelijk, water erin en beide formules (oxygen boost en schoonmaakmiddel wat meegeleverd is)
Eerst even los erover heen sprayen, hiervoor gebruik ik ook autoshampoo van Autoglym, beetje borstelen en vervolgens opzuigen met de sprayer erbij aan

Vorige week had ik de matten, portieren en middenarmsteun gedaan, zien er weer als nieuw uit maar het water was gitzwart :o (vooral de middenamrsteun was echt smerig, ondanks stofzuigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Leuk! Wat is je ervaring met het toestel zelf? Gebruiksgemak ed.?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:45
Hoi,

Een jaar of 4-5 geleden heb ik wat poets spullen gekocht, omdat ik mijn auto eens goed onder handen wilde nemen..

Echter heb ik het niet langer volgehouden dan 1-2 jaar omdat mijn vrouw af en toe tussendoor door de wasstraat heen ging en al het werk teniet deed.... |:(
Ook nam ik niet meer de tijd om echt te detailen.. (diverse redenen).

Maar nu ik op zoek ben naar een andere auto wil ik opnieuw een poging wagen om de auto zeer netjes te houden en heb ik mijn vrouw alvast verboden om door een wasstraat te gaan.

We zijn op zoek naar een jong auto (4-5 jaar oud) zonder lak grote problemen zoals krassen, butsen en roest etc.. De kleur zal waarschijnlijk donker worden, antraciet of zwart.

Op dit moment heb ik nog de volgende spullen in de schuur liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ka2OeJhJUvnQ1c8b67Ho7Urkq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIfI1gk2zF7TmTONEITKXtsq.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk onderhoud (max 1 a 2x per jaar een grote beurt), en ondertussen alleen wassen (gemiddeld om de 2 weken).

Het liefst zou ik de auto willen sealen met een goede sealant ipv alleen waxen wat ik tot nu toe heb gedaan.

Kan iemand met mij meedenken wat nog bruikbaar is, en misschien is er na 4-5 jaar wel wat beters op de markt gekomen?

Doeken, pads, emmers etc heb ik allemaal nog wel..

Iemand een idee of de klei en het polijstmiddel nog wel goed is na al die jaren in de schuur?
Of zijn er nu betere varianten op de markt?
En welke sealant is makkelijk aan te brengen en heeft een lange stand tijd?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Zolang je claybar niet kruimelt kan het nog wel mee. Een sealant gaat ook niet altijd langer mee dan een wax, of andersom. EXP van Poorboys is wel een goede sealant, 845 van Collinite een goede wax en na het wassen kan je een spraywax gebruiken.

Voor de banden is er Q² Tire https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-tire-400ml.html Die is zeker wel okay en heeft een mat/zijdeglans.

Polijstmiddelen zou ik wel vervangen. Een goede aanrader is Menzerna via Carclean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42
Heb onlangs een 2 jaar oude BMW gekocht en wat me opvalt (onder licht van lantaarnpaal) dat er flink wat kleine puntjes in de blanke lak zitten van de motorkap boven de koplampen en grille. Niet door de blanke lak heen maar wel kleine putjes. Waarschijnlijk door steentjes, insecten etc. Na polijsten wordt het wel iets minder maar weg is het nog niet. Ik kan nog verder gaan en evt. wetsanden maar misschien is het ook schade die ik moet accepteren en niet te voorkomen is. Auto is zilvergrijs en overdag valt het niet/nauwelijks op. Overspuiten kan natuurlijk maar originele lak is me ook wat waard en risico op kleurverschil. Middel erger als kwaal dus. Wat zouden jullie doen. Ben helaas nogal perfectionistisch ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je iets van een glaze? Totdat je echt rigoureuzere maatregelen moet gaan nemen zou ik de boel lekker verstoppen met een berg fillers... :Y

*echt weg krijg je het er niet mee.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai mijn hand er niet voor om om het te matteren maar dat is iets wat je moet kunnen en ook willen. Daarna goed polijsten en het resultaat is er dan ook naar. Om je een idee te geven wat het is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42
Nou heb ik al best wat ervaring in het detailen van auto's, maar matteren laat ik liever aan een echte professional over. Iets te ver schuren en je bent door de blanke lak heen.
@Anoniem: 235591 heb je een eigen poetsbedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Civic09 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:23:
Nou heb ik al best wat ervaring in het detailen van auto's, maar matteren laat ik liever aan een echte professional over. Iets te ver schuren en je bent door de blanke lak heen.
@Anoniem: 235591 heb je een eigen poetsbedrijf?
Dat heb ik inderdaad gehad. En er altijd naast gehad sinds een paar jaar. Ik doe het werk sinds 2001 maar meer hobbymatig en zo af en toe spring ik bij in een garage. Sinds vorig jaar is de eigenaar waar ik de wasbox van gebruikte overleden dus mijn plekje is weg omdat de garage verkocht is/gaat worden. Website van mij is dan ook uit de lucht.

Wat betreft door de lak heengaan valt wel mee hoor als je het voorzichtig aanpakt. Je kan het eventueel ook met de hand doen al is dat wel meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:47
Iemand een goeie tip voor een foam die je aanbrengt met de foam lans en HD? Ik heb redelijk wat insecten op de motorkap en heb nu een foam van meguiars maar vind dat het vuil niet heel mooi losweekt als ik de foam aanbreng.

Even als voorbeeld, ik bedoel dit type product:
https://www.carclean.com/...-foam-shampoo-2500ml.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Als je last hebt van vliegen of insecten op je auto kan je ook een natte warme handdoek erop leggen. Even laten inweken en dan kan je het er af spuiten.

Er is ook een foam van Monello die ook goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
BertP schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:07:
Iemand een goeie tip voor een foam die je aanbrengt met de foam lans en HD? Ik heb redelijk wat insecten op de motorkap en heb nu een foam van meguiars maar vind dat het vuil niet heel mooi losweekt als ik de foam aanbreng.

Even als voorbeeld, ik bedoel dit type product:
https://www.carclean.com/...-foam-shampoo-2500ml.html
Zou ik niet gebruiken. Er zitten toevoegingen in die met foamen er niet op je lak wil aanbrengen. Foam is trouwens niet bedoelt om insecten te verwijderen. Gebruik daar insectenverwijderaar voor. Voor het foamen gebruik ik Sonax Rich foam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-06 13:17
Ik heb zo'n oudere Kärcher K2.36 met hun foam lance en Monello foam, maar vind het mager schuimen... Het is meer een laagje zeep, geen dik schuim, hoewel video's die ik zag van al die producten wel een oké beeld geven van de werking. Krijg dan ook het gevoel dat het minder goed dekt, is lastiger te zien. Weet dat het verder niet zo uitmaakt, dus dat kan het antwoord ook zijn :).

Ik heb al eens warm water gebruikt en gedestilleerd water, alleen helpt toch niet echt. Het water uit de kraan is wel redelijk hard.

Mis ik iets dat kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DatBassie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:52:
Ik heb zo'n oudere Kärcher K2.36 met hun foam lance en Monello foam, maar vind het mager schuimen... Het is meer een laagje zeep, geen dik schuim, hoewel video's die ik zag van al die producten wel een oké beeld geven van de werking. Krijg dan ook het gevoel dat het minder goed dekt, is lastiger te zien. Weet dat het verder niet zo uitmaakt, dus dat kan het antwoord ook zijn :).

Ik heb al eens warm water gebruikt en gedestilleerd water, alleen helpt toch niet echt. Het water uit de kraan is wel redelijk hard.

Ik denk dat het harde water zorgt voor minder schuim. Ik heb onthard water en alles schuimt als een gek, shampoo, foam ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt niet aan het water maar meer aan de foamlans en hoe die het mengt en erop spuit. Zitten grote verschillen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31

Welke ratio? Voor dik schuim moet je gewoon veel product gebruiken, zeker bij de Monello. Foam lans op MAX en hoge dosering.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP

Als ik het zo lees denk ik dat het eerder de lans is dan het materiaal dat je gebruikt, ik heb de standaard karcher lans geprobeerd bij mijn ouders (die hadden hem toevallig liggen). Die is niet te vergelijken met de lans die ik heb van meguiars namelijk, ook omdat je met die laatste de mengverhouding en sproeikop kan afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Hulliee schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Ik denk dat het harde water zorgt voor minder schuim. Ik heb onthard water en alles schuimt als een gek, shampoo, foam ;-)
Kan! Heb nog wel hardig water (6,5 dacht ik) uit de kraan, hoewel de lans met gedestilleerd water gevuld wat. Jammer genoeg appartement, dus kan niet even de watervoorziening aanpassen :(.
Anoniem: 235591 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:46:
Ligt niet aan het water maar meer aan de foamlans en hoe die het mengt en erop spuit. Zitten grote verschillen in.
Ik heb een video gezien waarin het wel netjes was, kan het ook liggen aan de hogedrukspuit? Kan niet zo goed vinden hoeveel bar het is...
Vissa66 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:44:
[...]

Welke ratio? Voor dik schuim moet je gewoon veel product gebruiken, zeker bij de Monello. Foam lans op MAX en hoge dosering.
Netjes wat Monello zegt, ongeveer 100ml in 600ml totaal. Lans staat inderdaad op "de hoogste stand".
BertP schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Als ik het zo lees denk ik dat het eerder de lans is dan het materiaal dat je gebruikt, ik heb de standaard karcher lans geprobeerd bij mijn ouders (die hadden hem toevallig liggen). Die is niet te vergelijken met de lans die ik heb van meguiars namelijk, ook omdat je met die laatste de mengverhouding en sproeikop kan afstellen.
Hmm, enige goede tips? Dat is een van de dingen die ik het makkelijkst kan vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Ik zie nu dat je ws die standaard Karcher foamlans gebruikt? Dan kun je beter overstappen naar bijvoorbeeld de Monello lans, gaat je al een hele verbetering opleveren! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
Toch wel? Juist wel even naar gekeken en het leek alright qua voorbeeld en reviews.
Misschien toch maar eens kijken, ze leken allemaal wat duur voor een relatief simpel product van wat plastic en metaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
@DatBassie Als je wat langer kan wachten dan kan je bij aliexpress de mjjc foam cannon aanschaffen dan ben je ergens rond de €20-30 verder.

[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 28-05-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Vandaag voor het eerst de bekleding van een Citroen C1 schoongemaakt met een nat stofzuiger.
Eerst alles ingesprayed met APC (1:10) en ingeborsteld met een interieurborstel van Monello. Uiteindelijk heb ik het hele flesje van 250 ml leeg gemaakt voor de achterbank en de bestuurdersstoel. Bij het natzuigen had ik niet echt het gevoel dat er water werd opgezogen. En dat klopte ook want er was geen water aanwezig in de stofzuiger. Komt dit omdat ik te weinig heb gesprayed? De stoelen zijn wel schoner geworden.

Uiteindelijk de auto laten drogen in de zon met de ramen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Is jouw stofzuiger een combinatie van sprayen en zuigen?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Nee alleen zuigen. Het is geen extractor maar een simpele droog/natzuiger. Dit zou volgens vele berichten op fora ook moeten werken, alleen minder effectief dan met een extractor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ok, dan kan het kloppen dat er weinig water in je droogzuiger zit. Werkt ook, maar niet zo grondig als een extractor. Ben je na het droogzuigen nog met een MF doek over de stoelen gegaan? Als die proper blijft en je bent blij met het resultaat dan is alles ok.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
_Brad_ schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:29:
Ok, dan kan het kloppen dat er weinig water in je droogzuiger zit. Werkt ook, maar niet zo grondig als een extractor. Ben je na het droogzuigen nog met een MF doek over de stoelen gegaan? Als die proper blijft en je bent blij met het resultaat dan is alles ok.
Yep ik heb het daarna met MF doek afgedaan, daar kwam geen vuil meer op. Oke dan zit het goed en weet ik het voor de volgende schoonmaakbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PM_Petrol schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:11:
Vandaag voor het eerst de bekleding van een Citroen C1 schoongemaakt met een nat stofzuiger.
Eerst alles ingesprayed met APC (1:10) en ingeborsteld met een interieurborstel van Monello. Uiteindelijk heb ik het hele flesje van 250 ml leeg gemaakt voor de achterbank en de bestuurdersstoel. Bij het natzuigen had ik niet echt het gevoel dat er water werd opgezogen. En dat klopte ook want er was geen water aanwezig in de stofzuiger. Komt dit omdat ik te weinig heb gesprayed? De stoelen zijn wel schoner geworden.

Uiteindelijk de auto laten drogen in de zon met de ramen open.
Dat hele flesje is in je stoelen gaan zitten omdat je stofzuiger waarschijnlijk niet krachtig genoeg is om het eruit te zuigen. Daar is het gebleven. Het beetje dat je eruit gezogen hebt zit in je slang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:59
Hoe doen jullie het in de zomer met auto wassen? De lak van de auto is snikheet en dit heeft alleen maar nadelen bij het wassen. Doen jullie het dan in de avonduren of erg vroeg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Dat inderdaad of in een overdekte wasbox. Maar op de zomerdag is het toch juist lekker om in de avond nog ff lekker aan het klooien als het afgekoeld is ipv midden op de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 00:01
Hmm
Ik loop het een rondje om mijn auto en zie deze kras:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/st3Mrxv.png

Als ik met mijn nagel eroverheen ga blijf ik er niet insteken dus het lijkt heel erg oppervlakking.
Ik heb geen metallic lak.

Iemand een idee hoe ik de kras mooi weg kan krijgen? Morgen moet de auto toevallig naar de dealer. Is het slim om het daar te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Gebruikt iemand ook een emmer met foam uit de wasbox en een washandschoen?

De straal van de wasboxen hier zijn veel te hard. Ik kan er geen emmer mee vullen want spuit alle kanten op. En geen kraan aanwezig. Om steeds maar je eigen water naar de wasstraat te brengen is ook maar vreemd. :+

Wegens omstandigheden moest ik eerst de wasstraat door maar dat vind ik maar niets. Dus weer terug naar handwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door MoldyInko op 01-06-2020 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Grote emmers met een draaideksel/seal kopen. En gewoon gevulde emmers meenemen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
CeesKees schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:23:
Grote emmers met een draaideksel/seal kopen. En gewoon gevulde emmers meenemen.
Da’s ook hoe ik het doe als ik hem niet thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

@sgouman Welke producten heb je in huis? Met een MF applicator en wat polish opbrengen en kras wegwrijven. Opboenen met een MF towel.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 00:01
_Brad_ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:42:
@sgouman Welke producten heb je in huis? Met een MF applicator en wat polish opbrengen en kras wegwrijven. Opboenen met een MF towel.
Op dit moment geen van allen die je aangeeft. Kan je iets aanraden van bovenstaande? en waar ik het het beste kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Je kunt het in een autozaak of on-line kopen. Hangt er van af of je in de buurt van zo'n zaak woont.
Er zijn 101 merken en voorkeuren. De Meguiar's Paint Cleaner is een aanrader bijvoorbeeld.

't is een hobby ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
MoldyInko schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:08:
Gebruikt iemand ook een emmer met foam uit de wasbox en een washandschoen?

De straal van de wasboxen hier zijn veel te hard. Ik kan er geen emmer mee vullen want spuit alle kanten op. En geen kraan aanwezig. Om steeds maar je eigen water naar de wasstraat te brengen is ook maar vreemd. :+

Wegens omstandigheden moest ik eerst de wasstraat door maar dat vind ik maar niets. Dus weer terug naar handwerk.
Wat ik doe als ik mijn eigen water niet mee heb... ik gooi mijn washmitt in de emmer en zet daar de hogedruk direct op dan spettert het niet meer en kan je de emmer zonder gedoe vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:39
Weet iemand hier of incectenverwijderaars ook veilig op een matte lak gebruikt kunnen worden?

Ik heb de Gyeon Bug and Grime remover en de Bug squash van poor boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ik zou op de site van het merk zelf eens gaan kijken wat zij ervan zeggen. Anders proberen op een plek buiten het zicht.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

sgouman schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:59:
Hmm
Ik loop het een rondje om mijn auto en zie deze kras:
[Afbeelding]

Als ik met mijn nagel eroverheen ga blijf ik er niet insteken dus het lijkt heel erg oppervlakking.
Ik heb geen metallic lak.

Iemand een idee hoe ik de kras mooi weg kan krijgen? Morgen moet de auto toevallig naar de dealer. Is het slim om het daar te vragen?
Je zou eens kunnen kijken met een zachte doek en wat wasbenzine of je het 'eraf' kan poetsen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52

Detmer

Professioneel prutser

Een of andere lamlul is ergens mee langs mijn auto geschaafd en uiteraard geen briefje... Is aan de zijkant tussen de wielkassen en is van plastic. Hoe kan ik dat het beste weer zo mooi mogelijk krijgen voor zo min mogelijk? Opnieuw laten spuiten is ook zo wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUNDIIMgGRWeqAEc-9v9GTWB1zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmH6Gh3d0EEzT1p5465ebIzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Is het diep (blijft je nagel er in steken als je het voelt)? Zo nee dan kan polijsten waarschijnlijk nog een goed resultaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52

Detmer

Professioneel prutser

renzo4000 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:10:
Is het diep (blijft je nagel er in steken als je het voelt)? Zo nee dan kan polijsten waarschijnlijk nog een goed resultaat opleveren.
Nee, niet blijft steken. Maar je voelt wel een klein verschil. Ga ik eens kijken of polijsten een optie is. Dankjewel :) !

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Hoi,
Vandaag mijn nieuwe auto opgehaald.
Hij is niet helemaal nieuw (3 jaar) en heeft een lelijk plekje op het dak wat ik hopelijk zelf weg kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9Wd6GbOqhUyVNwopkskxcC7lZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgEiUahGJufZNviMcYOoVuf3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IhwXpAbpEvCO_b8MzdobfC8EsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXjXxnjNUrGTNbVppttpJafq.jpg?f=fotoalbum_tile

De vorige eigenaar heeft iets onvoorzichtig op het dak gelegd en krassen gemaakt.
Met de nagel zijn ze amper voelbaar, je blijft er niet in steken zeg maar.

Welk polijst middel/stappen raden jullie aan om zelf eens te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

machinaal of met de hand?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik overweeg een dap500 of 900 te kopen.
Maar heb geen idee welke pads en middelen het makkelijkst werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

verstappen33 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Ik overweeg een dap500 of 900 te kopen.
Maar heb geen idee welke pads en middelen het makkelijkst werken.
Ligt eraan, een DAP 500 is makkelijk voor een uni lak of een zachte metallic lak, voor uitpoetsen en waxen, een DAP 900 is een slag zwaarder en leuk voor zwaardere lakken.

Je hebt iig een aantal stappen nodig qua polijsten (grof, fijn, finishen) en de daarbij behorende producten.

Als het voor die paar krassen is kun je misschien beter naar een goeie poetser gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Joopieboy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Ligt eraan, een DAP 500 is makkelijk voor een uni lak of een zachte metallic lak, voor uitpoetsen en waxen, een DAP 900 is een slag zwaarder en leuk voor zwaardere lakken.

Je hebt iig een aantal stappen nodig qua polijsten (grof, fijn, finishen) en de daarbij behorende producten.

Als het voor die paar krassen is kun je misschien beter naar een goeie poetser gaan.
Ik heb enkele websites bekeken en een goede poetsbeurt met 2-3 stap polijsten kost al gauw 500-600 euro.

Een dap900 kan ik krijgen voor 100 euro.
Enige waar ik mee zit is dat ik door de merken en soorten de bomen door het bos niet meer zie.

Ik investeer dus nu liever 200-250 euro in die dap en benodigde spullen.
Maar heb wat advies nodig welke pads en middelen bij elkaar passen en makkelijk te verwerken is voor een beginner.

Laten doen is een goede optie, maar ik zou de auto graag zelf ook in topstaat willen en kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt als een goede keuze dan. :) Bij carclean kun je vaak een clinic krijgen voor de basis stappen, en je kan hier in dit topic op veel info krijgen door te zoeken. Veel staat al beschreven nml. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Joopieboy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:48:
Klinkt als een goede keuze dan. :) Bij carclean kun je vaak een clinic krijgen voor de basis stappen, en je kan hier in dit topic op veel info krijgen door te zoeken. Veel staat al beschreven nml. :)
Heb je nog advies welke pads en middelen ik het beste zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben zelf begonnen met een standaard set van Monello, gewoon een aantal modellen pads en een grove, fijne en finishing pasta. Monello is prima, kun je bijna niks mis mee doen. Is eigenlijk gewoon de Menzerna maar veel vetter. Spettert wel iets.

Pads hebben het prima gehouden, zeker voor het geld en in de aanbieding wat die kit toen gekost heeft. Later ben ik overgestapt op Hex pads en die zijn voor mij nog steeds zeer goed. Polijstmiddelen is een beetje een persoonlijke voorkeur, ik ben zelf wel gek van de Poorboys World producten om eerlijk te zijn. Werkt fijn en gemakkelijk, veel minder vet dan de Monello en ik haal er sneller en beter resultaat mee. SSR serie heb ik dan specifiek.

Pagina: 1 ... 87 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]