Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 78 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:02
HELP!

Iemand die me zou kunnen helpen met het volgende? Ik ben zo stom geweest om een sponsje+water te gebruiken om vogelpoep van de auto te halen, niet een slimme zet en heb nu krassen + doffe plekken op de motorkap + dak.

Nu heb ik via via Commandant 4 gekregen, maar las online dat dit niet aan te raden is voor een metallic lak. Ik heb wat foto's gepost in de hoop dat jullie me kunnen helpen, Carglass geeft aan dit er niet uit te kunnen poetsen.

Ik las online dat Commandant 5 wel een optie is, hebben mensen hier ervaring mee? Of een bedrijf in de buurt van Zoetermeer die dit voor een mooie prijs kan opknappen?

Auto is niet schoon, zit wat zand overheen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EktRNAN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SBDp9KH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tz8UMsC.jpg

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Landon op 02-11-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@Landon
Natuurlijk krijgt Carglass dit eruit maar ze hopen dat jij je hele paneel laat spuiten. Stel oplichters zijn het. Met een goede compound en finisher polijstmiddel, bijvoorbeeld Scholl S3 en S30, krijg je dit normaliter weg. Maar je zal wel je hele paneel moeten polijsten met een polijstmachine. Ik weet niet waar je woont maar als je in mijn buurt woont let me know.

@Harmvdw en @_Brad_
_Brad_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:15:
@ Harmvdw
Wat pwillemske zegt.
Ik zou zelf ook niet gaan voor de goedkopere machines. Een starterset is ideaal om mee te beginnen.
Uiteraard moet je voor jezelf uitmaken of je het geld er aan wilt geven. Het is en blijft een hobby... maar elke hobby kost geld... Misschien vind je het achteraf helemaal niet leuk maar dan kun je het altijd doorverkopen.
Zal ik je een geheimpje verklappen? De DAP, zoals Carclean hem noemt of heeft, is er ook van andere merken in verschillen kleurstellingen en andere prijzen. Toevallig weet ik wat ze inkoop een beetje doen. Slecht is de DAP niet en het zijn goede pakketten van Carclean. Ik zou wel de Scholl startersset nemen met de LC Orange pad.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 02-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Monello en Menserna is niet hetzelfde hoor. Dat zij Tim van Carclean (eigenaar). Ze lijken er erg op maar zitten qua gradaties overal tussenin. Ze worden wel door Menzerna gemaakt en ontworpen, maar met de eisen van Carclean. @DrWhite1

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Beste tweakers,

Wat is jullie mening over een Ceramic coating zoals die van FLON4000?
De een vind ceramic coatings een oplicht product wat nauwlijks beter is als poetsen en de ander smeert het zelfs op z'n badkuip.

Wat is de zin en onzin hiervan bij een nieuwe auto die wel eens door de wasstraat komt?

Het prijskaartje hier aan is zo'n 6-700 euro met 5 jaar 'garantie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

dudee schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:34:
Beste tweakers,

Wat is jullie mening over een Ceramic coating zoals die van FLON4000?
De een vind ceramic coatings een oplicht product wat nauwlijks beter is als poetsen en de ander smeert het zelfs op z'n badkuip.

Wat is de zin en onzin hiervan bij een nieuwe auto die wel eens door de wasstraat komt?

Het prijskaartje hier aan is zo'n 6-700 euro met 5 jaar 'garantie'
Een Ceramic coating is zeker geen onzin. Maar dan moet het wel van een goede producent zijn. Ik heb de FLON4000 PTFE coating gehad en die was waardeloos. Binnen een paar maand was die niet meer terug te vinden op de lak. Daarna ben ik overgestapt naar de keramische coating van IGL de Kenzo. Die heeft meer dan 3 jaar zijn werk gedaan. Zit eraan te denken volgend jaar Opticoat Pro+ te laten aanbrengen, die heeft een 7 jaar garantie. Op mijn velgen zit nu de standaard coating van Opticoat en die werkt ook prima, inmiddels bijna een jaar erop zitten.

Een keramische coating zorgt voor een extra harde laag over de lak heen, waar vooral auto's met een minder harde lak van profiteren. Hierdoor zullen waskrasjes minder snel optreden, hoewel het natuurlijk ook geen ondoordringbare laag is, die tegen alles bestand is. Wel is een dergelijke coating vaak zeer resistent tegen bijvoorbeeld vogelpoep, waardoor de kans op inbranden in de lak minimaal is. Verder gaat een dergelijke coating vaak vergezeld met een hydrofobische laag, waardoor water en vuil minder snel aan de auto kunnen hechten.

Ik ben een fan, vooral als je zelf niet een poetsfreak bent. Waxen is niet meer nodig, kan zelfs averechts werken. Ik krijg er snel strepen van, omdat het geen hechting krijgt met de coating. Polijsten zal de coating wel verminderen/verwijderen, dus als je gaat/laat polijsten, hou er dan rekening mee dat een dergelijke coating weer opnieuw aangebracht moet worden. En je auto moet zo perfect mogelijk zijn qua lakstaat, omdat elke imperfectie onder de coating nauwelijks nog te herstellen is, zonder de coating eerst te verwijderen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:30

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Welke shampoo adviseren jullie voor het gebruik in een foamlance?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:12
@Harmvdw en @_Brad_

[...]

Zal ik je een geheimpje verklappen? De DAP, zoals Carclean hem noemt of heeft, is er ook van andere merken in verschillen kleurstellingen en andere prijzen. Toevallig weet ik wat ze inkoop een beetje doen. Slecht is de DAP niet en het zijn goede pakketten van Carclean. Ik zou wel de Scholl startersset nemen met de LC Orange pad.
Ja dat idee had ik al, ik ga het nog even in de gaten houden.

Ik ben nog in overleg met mijn vriendin of ik het aan zal schaffen of niet, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:03
@Mad-Matt

Shampoo of foam is een groot verschil

Ik gebruik altijd Shiny Garage fruit foam
Met 80 ML op 1 liter in de sproeilans via de hoge druk zit mijn auto dan geheel onder een dikke laag schuim en heb dan zelfs nog over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Luky
@Mad-Matt

Als mijn auto niet vuil is doe ik soms het volgende

Heb dit al meerdere keren gepost

Ik spuit hem af
Ik foam altijd
En dan doe ik ooit Sonax 2 in een 30 ML op 1 l en beneveld hem dan
Spoel nadien af en droog hem af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Thanks. Helemaal duidelijk. (ooit zal wel ook zijn, zo ja, dan snap ik hem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Luky
@Mad-Matt

Die laatste manier pas ik OOIT toe
Meestal is het weekelijks

Insectenspray nu minder
Velgen inspuiten
Afspuiten
Foamen
Afspuiten
Handwas twee emmer methode
Afspuiten
Afdrogen
Ramen met speciale produkt
En vervolgens de binnenkant

In de zomer doe ik eerst de binnenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 09:54
Welk product gebruiken jullie voor grijzig plastic en rubber? Mijn google-fu toont vooral reclame; maar echte verschillen tussen Mothers back to black en Meguiars ultimate black kan ik niet vinden. Verder schijnt dodo’s Tyromania best aardig te zijn maar dat zou ook best eens de goede marketing kunnen zijn?🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Voor rubber
Koch Chemie Nano Magic Plast Care en Sonax rubber
klein zwart busje met spons op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Voor de banden gebruik ik BD Clean Tyre Dressing. Dit is 1 van de weinige producten die geen extreme glans heeft, waar ik een enorme hekel aan heb. Dit geeft een natuurlijk zwarte kleur en het uiterlijk van een nieuwe band. Gebruik een kleine ronde spons om het aan te brengen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoe houd ik in godsnaam de Collinite 845 vloeibaar als ik eerst een uur m'n auto ga wassen? Dan is hij alweer afgekoeld als ik bij de wasbox sta.

Dan maar de hele fles onderin m'n wash bucket met warm water gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb op mijn banden Q2 Tyre gedaan van Gyeon. Vind het resultaat erg mooi staan, insmeren en daarna heb ik het op advies afgedaan met een microvezel doekje, geeft een wat meer satijn glans dan het enorm vieze natte glimgebeuren waar ik geen fan van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Ivm banden zwart

Heb al vanalles gehad
Gyeon vind ik persoonlijk zeer goed
Maar een tijd geleden was ik in de Action en zag daar spuitbussen bandenzwart
Kostprijs iets van 1.99 €
Wel heb daar enkele spuitbussen meegenomen
Ben hier kost / resultaat best tevreden
over
Opspuiten even laten opdrogen en dan met een voorgevormde appilcator erover

Uitzicht zit tussen echt mat zwart en heel lichte glans

Na de wekelijkse wasbeurt doe ik altijd de banden want anders is hij niet af en dan is een spuitbus ook nog handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jackson6 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:43:
Hoe houd ik in godsnaam de Collinite 845 vloeibaar als ik eerst een uur m'n auto ga wassen? Dan is hij alweer afgekoeld als ik bij de wasbox sta.

Dan maar de hele fles onderin m'n wash bucket met warm water gooien?
Je beantwoord je eigen vraag. Je kan ook een thermoskannetje meenemen met heet water. Of zet het in de volle zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
@Anoniem: 235591
De zon zullen we nu wel gehad hebben vrees ik 😄

Maar het moeilijk verwerken van Collinite laat mij nu kiezen voor een andere wax
Maar het blijft goede wax hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zon doet het bij tijden prima :) En anders is dit een prima op te brengen en te verwerken wax: https://www.carclean.com/...oat-wax-no-476s-255g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Momenteel is dit mijn voorkeur Bilt Hamber Double Speed-Wax
Zeer gemakkelijk te verwerken

Kijk maar eens op You Tube voor meer info

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-06 10:51
Vorige week heb ik mijn eerste lakcorrectie uitgevoerd op een wagen anders dan de mijne :) Foto's en uitleg: https://imgur.com/a/j3LtaIy

Wagen was een 2001 Mercedes E270 met een 310.000 km op de teller. Uitleg is in het Engels wegens Reddit. Alle feedback en vragen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-06 13:16

_Brad_

Wax fanaat

Mooi resultaat!

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Gister de auto eens in een wasbox geduwd. Schoonvader meegenomen voor een beetje hulp. Opzich ging het wel aardig en auto is redelijk schoon. Problemen waar ik tegen aanliep. Emmer vullen was lastig en duurt lang. Ook geen warm water. Das lastig insoppen dus.
Heb ook geen idee of de tijd doorloopt als je geen spuit indrukt. Nouja het is lastig alle plekjes goed schoon te krijgen met maar een beetje water. En zeker als nat is slecht te zien wat je gemist hebt. Afspoelen ging prima en auto is daarna streeploos droog geworden. Enige is dus dat je op een paar plekken ziet dat ik stukjes vergeten ben.

Bij deze box zit ook een shop, dus kan ik muntjes krijgen, heb eigenlijk nooit kleingeld bij me.

Ander dingetje... Ik kwam een roestplekje tegen. Bij handvat cam achterklep. Even gaan praktiseren hoe dit ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
is het nuttig om de PB black hole te gebruiken, aangevuld met wax zonder te kleien.
Of zal het effect gering zijn in dit geval?

Ik had graag auto voor de winter nog een extra laagje gegeven, ik had eraan gedacht dit op deze manier te doen, maar als het niet nuttig is, probeer ik tijd te maken om te kleien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

@ Asomers: welke kleur heeft de wagen?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Black Friday bummer, dacht dat Carclean een leuke sale zou hebben, maar het valt me een beetje tegen.
Oh wacht, je moet de code los toevoegen carcleanbf2018

[ Voor 21% gewijzigd door Mad-Matt op 23-11-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 12:11
Hallo, van de week heeft een onbekende dader schade veroorzaakt aan mijn achterbumper. Zie dit topic voor foto's. Volgens de reacties in dat topic lijkt het mogelijk dat deze schade toch redelijk goed weggepoetst kan worden. Zou ik dit zelf kunnen? Zo ja welke producten en "gereedschap" heb ik hier voor nodig? Of kan ik dit als leek beter door een professional laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik kan je niet helpen, maar ik zou hier eens kijken;

https://forum.carclean.co...eidingen-en-tutorials.35/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
@Rudolf
Spijtig dat u zoiets treft maar troost u je bent niet alleen die zoiets overkomt,persoonlijk is het mij al twee keer overkomen en was het niet alleen lakschade en koste die grappen mij een paar duizend €.

Nu blijf ervan af met commandant.
Het is nu toch zo dus neem u tijd om de nodige info te verzamelen.

Als ik goed kan zien is het dus lakschade en is het wit dat men ziet van de gevluchte dader.

Je kan trachten dit manueel goed te krijgen maar dat gaat zweten worden.
Met een poliermachine en de juiste pads en pastas is dit denkelijk goed en vrij snel te herstellen

Je kan dus overwegen om pads en pastas te kopen en er manueel aan te beginnen
Kosten materiaal laat ons zeggen pastas + pads 40€

https://www.amazon.de/Men...0&sr=1-1&keywords=mezerna

PS
Vandaag was er een koopje te doen wegens Black Friday
Onderstaande machine was er te koop voor 64.5 € en is echt een dikke aanrader

https://www.amazon.de/Din...fRID=82GQE5DKP1QGJ4EP4PZ8

Ik heb vandaag op Amazon nog wat aankopen gedaan
Soft99 Glaco Roll On was er een van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Black Friday is niet goed geweest voor mijn portomonnee.
Ook nog even voor 200 euro aan cleaning spul gekocht. (Moet eigenlijk vanaf 0 beginnen, vandaar de pittige start kosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
Mad-Matt schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:30:
Black Friday is niet goed geweest voor mijn portomonnee.
Ook nog even voor 200 euro aan cleaning spul gekocht. (Moet eigenlijk vanaf 0 beginnen, vandaar de pittige start kosten)
Ach, ookal heb je voor 600 euro spullen staan, je hebt altijd weer wat nodig haha!
Dat is het mooie van deze hobby. Ik heb vandaag het spaarvarken ook weer stuk geslagen, heeeeerlijk :9
Rudolf schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:19:
Hallo, van de week heeft een onbekende dader schade veroorzaakt aan mijn achterbumper. Zie dit topic voor foto's. Volgens de reacties in dat topic lijkt het mogelijk dat deze schade toch redelijk goed weggepoetst kan worden. Zou ik dit zelf kunnen? Zo ja welke producten en "gereedschap" heb ik hier voor nodig? Of kan ik dit als leek beter door een professional laten doen?
Waar kom je vandaan, wil best eens kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 12:11
@Mr Luky Dank voor je reactie!
Voor mijn gevoel ligt de witte lak van de tegenpartij boven op mijn lak. Met mijn nagel kan ik het een beetje wegkrabben. Maar of de zwarte lak er onder beschadigd is kan ik niet zeker zeggen. Sowieso geen deuken of scheuren.

@Frontysco Regio Eindhoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Luky
@Rudolf
Alvast niet krabben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Rudolf schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:31:
@Mr Luky Dank voor je reactie!
Voor mijn gevoel ligt de witte lak van de tegenpartij boven op mijn lak. Met mijn nagel kan ik het een beetje wegkrabben. Maar of de zwarte lak er onder beschadigd is kan ik niet zeker zeggen. Sowieso geen deuken of scheuren.

@Frontysco Regio Eindhoven.
Dat ligt helaas te ver uit mijn regio (Arnhem-Nijmegen). Wellicht een detailer hier die dichterbij woont.
Probeer niet teveel te frunniken aan de schade, dat maakt het voor "ons" wellicht alleen maar lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Luky
Black Friday viel voor mij op Amazon tegen. ( Is al een week bezig )
Dus de schade in de portefeuille ook. :)

Hier is het ook zo de kast staat vol maar men wil wel eens iets nieuws proberen of er komen gekende produkten voorbij en deze wil ik op stock hebben

Soft99 Glaco, Sonax Brilliant Shine, Sonax Spray en Protect , Dr Wack, Dursol Chroomglans enz.....
en dan heb ik nog een fles Gyeon Prep en Gyeon Rim in de mand gesmeten
zodat ik mijn velgen kan behandelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Afgelopen vrijdag de auto weer in de Natty's Paste Red gezet, gisteravond trof ik dit aan op m'n dak:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/23t2pw9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33llg2h.jpg

Blijft een mooi gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Idd zeer mooi druppelvorming.
Kende deze wax niet en heb meteen meer info gezocht.
Vraagje
Verwerkt zich deze gemakkelijk en heb je enig idee van de standtijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Mr Luky schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:44:
Idd zeer mooi druppelvorming.
Kende deze wax niet en heb meteen meer info gezocht.
Vraagje
Verwerkt zich deze gemakkelijk en heb je enig idee van de standtijd
Standtijd is denk ik 2 maanden, de beading wordt dan wel steeds minder, ik was de auto best vaak (2 tot 3x per maand) dus misschien dat het er daarom wat sneller af gaat.

Verwerking is erg makkelijk, even met je pad in het potje dippen, vervolgens gewoon de hele auto doen, 10 minuutjes wachten en dan met 2 a 3 microvezeldoeken uitpoetsen en klaar is kees.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

shitzooi, wanneer wordt het nou ff droog. M'n auto is zwaar smerig en heb allemaal leuke nieuwe spulletjes staan die ik wil proberen. (Heb geen mogelijkheid om binnen te staan)

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
_Brad_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:22:
@ Asomers: welke kleur heeft de wagen?
magnetic blue (Peugeot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Je zult moeten kiezen tussen ofwel waxen ofwel PB Black hole. Indien je wagen nog swirls heeft dan raad ik je PB Black hole aan. De combinatie wax en dan PB BH heeft geen zin.

't is een hobby ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37

BoltYes

This is the Way

Heb afgelopen zondag de auto weer grondig aangepakt.

Met de spiderpad en Scholl Concepts S3 alle krasjes op de bumpers, achterklep en portieren weggewerkt. Daarna met een medium cut pad en Scholl Concepts S30 nagepolijst. De glans is weer fenomenaal.

Uiteindelijk met 20% IPA in demi water de auto ontvet en in de Soft99 Fusso coat Dark gezet. Dit maal in een zeer zeer dun laagje, waarbij het uitbuffen vrij eenvoudig ging, met nagenoeg geen vegen.

De plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DafDsOD.jpg?1

Prachtige beading en met 50 km/u is de auto gewoon droog.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kdehMdo.jpg?1

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Mooi werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Vandaag ook wat lopen experimenteren. Daarna ging het regenen en kon ik dit plaatje schieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sw5INki9KXkC0LCv2OTYx8mz/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55

Metalfreak

Hoije woh!

Vraag: bij de Lexus CT200h van mijn vriendin heb ik onlangs de voorbumper gekleid, daarna gepolijst (met Meguiar's Compound, vervolgens SwirlX en aangebracht met een DAP). Heirna heb ik de bumper in de wax gezet en daarvoor heb ik Poorboy's Natty's Paste Wax Blue gebruikt. Nu na een tijdje is de steenslag in de bumper wel heel erg zichtbaar (de kleur van de auto is een donkere mica kleur) en ik heb echt het idee dat dat of opgedroogde wax of opgedroogd polijstmiddel is. Hoe krijg ik dat in godsnaam weer een beetje mooi? Ik vind overigens wel dat er nogal veel steenslag te zien is op een bumper die vorig jaar opnieuw gespoten is, dus die lak kan weinig hebben volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Metalfreak op 04-12-2018 12:20 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Metalfreak schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:18:
Vraag: bij de Lexus CT200h van mijn vriendin heb ik onlangs de voorbumper gekleid, daarna gepolijst (met Meguiar's Compound, vervolgens SwirlX en aangebracht met een DAP). Heirna heb ik de bumper in de wax gezet en daarvoor heb ik Poorboy's Natty's Paste Wax Blue gebruikt. Nu na een tijdje is de steenslag in de bumper wel heel erg zichtbaar (de kleur van de auto is een donkere mica kleur) en ik heb echt het idee dat dat of opgedroogde wax of opgedroogd polijstmiddel is. Hoe krijg ik dat in godsnaam weer een beetje mooi?
Snel maar moet je herhalen: Black Hole.
Takkewerk maar permanent: met een cocktailprikker periodiek de gaatjes opvullen met lak tot het een bobbeltje is, wetsanden, polijsten en dan nabehandelen.
Ik vind overigens wel dat er nogal veel steenslag te zien is op een bumper die vorig jaar opnieuw gespoten is, dus die lak kan weinig hebben volgens mij.
Of je vriendin uitleggen om afstand te houden. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Metalfreak schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:18:
Vraag: bij de Lexus CT200h van mijn vriendin heb ik onlangs de voorbumper gekleid, daarna gepolijst (met Meguiar's Compound, vervolgens SwirlX en aangebracht met een DAP). Heirna heb ik de bumper in de wax gezet en daarvoor heb ik Poorboy's Natty's Paste Wax Blue gebruikt. Nu na een tijdje is de steenslag in de bumper wel heel erg zichtbaar (de kleur van de auto is een donkere mica kleur) en ik heb echt het idee dat dat of opgedroogde wax of opgedroogd polijstmiddel is. Hoe krijg ik dat in godsnaam weer een beetje mooi? Ik vind overigens wel dat er nogal veel steenslag te zien is op een bumper die vorig jaar opnieuw gespoten is, dus die lak kan weinig hebben volgens mij.
Heb zelf ook een CT gehad en de lak was niet bijzonder zacht. Wel zachter dan een VAG auto maar dat kun je ook wel verwachten bij een japanner.

Om te kijken of het wit van de wax is zul je het moeten ontvetten (wax = vet). Dit kan je bijvoorbeeld doen met APC of een prep.

Steenslag voorkom je alleen door afstand te houden. Als je op de linkerbaan treintje gaat rijden zoals de gemiddelde lease rijder dan kun je blijven spuiten ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gonadan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:52:
[...]

Snel maar moet je herhalen: Black Hole.
Takkewerk maar permanent: met een cocktailprikker periodiek de gaatjes opvullen met lak tot het een bobbeltje is, wetsanden, polijsten en dan nabehandelen.
Het zijn nogal veel puntjes om met de lakstift te doen... En nu valt het gewon enorm op. Raad eens wie dat mag gaan doen? Ow ja, en het liefst gisteren, want anders krijg ik weer het motto "als het bij je eigen auto was, had je het al lang gedaan" om mijn oren gesmeten ;)
[...]

Of je vriendin uitleggen om afstand te houden. ;)
Daar waag ik me niet meer aan, dat probeerde ik één keer. Al doende leert men zeggen ze wel eens :+ Ik moet ook zeggen dat ze regelmatig veel te dicht op haar voorganger zit met daarbij de opmerking "dan moeten ze maar eens doorrijden, ik rij gewoon op cruise control". :X

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15
Metalfreak schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:11:
[...]

Het zijn nogal veel puntjes om met de lakstift te doen... En nu valt het gewon enorm op. Raad eens wie dat mag gaan doen? Ow ja, en het liefst gisteren, want anders krijg ik weer het motto "als het bij je eigen auto was, had je het al lang gedaan" om mijn oren gesmeten ;)

[...]

Daar waag ik me niet meer aan, dat probeerde ik één keer. Al doende leert men zeggen ze wel eens :+ Ik moet ook zeggen dat ze regelmatig veel te dicht op haar voorganger zit met daarbij de opmerking "dan moeten ze maar eens doorrijden, ik rij gewoon op cruise control". :X
Zo blijf je bezig joh. Gewoon weigeren er zelf iets aan te doen en haar gewoon jaarlijks het opnieuw spuiten van de voorbumper uit eigen zak laten betalen. Leert ze het snel genoeg af lijkt mij. Een gevalletje eigen schuld dikke bult. Als ze "stoer" genoeg is om zo (asociaal en gevaarlijk) dicht op haar voorganger te rijden moet ze ook stoer genoeg zijn om voor de gevolgen op te draaien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
@Metalfreak

Heb je deze al eens overwogen om lakschade bij te werken
Ik weet is duur en het blijft een tijdrovende bezigheid maar voor de vrede in huis moet men al iets overhebben :-)

https://www.amazon.de/Dr-...&keywords=fluid+pen&psc=1

Is hier ook te kopen

https://www.flowmaxx.eu/d...er+Paint+Pen&inc_subcat=1

of

https://www.dlszpxstore.c...t_info&products_id=230297
https://www.dlszpxstore.com/products-374764.html

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Luky op 05-12-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:23:
[...]

Zo blijf je bezig joh. Gewoon weigeren er zelf iets aan te doen en haar gewoon jaarlijks het opnieuw spuiten van de voorbumper uit eigen zak laten betalen. Leert ze het snel genoeg af lijkt mij. Een gevalletje eigen schuld dikke bult. Als ze "stoer" genoeg is om zo (asociaal en gevaarlijk) dicht op haar voorganger te rijden moet ze ook stoer genoeg zijn om voor de gevolgen op te draaien. 8)7
Nou ja, ik heb gisteren nog eens goed gekeken, maar het lijkt toch echt wel een lakprobleem te zijn. De motorkap heeft vrijwel geen steenslagschade (niet meer dan je voor de leeftijd van de auto mag verwachten), maar de bumper is vorig jaar na een schade opnieuw gespoten en is nu na een jaar echt een slagveld geworden. Ze gaat nu eens de dealer vragen wat zijn opinie hierover is.

Ze rijdt wel eens wat dicht op haar voorganger, maar dat gebeurt ook weer niet de hele rit. Mijn auto uit 2006 ziet er echt nog lang niet zo gehavend uit.

@Mr Luky Haha, ik vind het best grappig dat je erbij schrijft dat het "wel duur" is, maar dat mensen hier wel honderden euro's uitgeven aan microvezeldoekjes en poetsmiddel _O- Zo duur vind ik dat ding niet dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Metalfreak op 05-12-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Tja het is hoe je het bekijkt en ik kan niet in iemands beurs kijken.
Het is wel een erg handig en gemakkelijke tool voor het bijwerken van lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:23:
[...]

Moet je mijn bumper en voorruit eens zien, en dan staat er net 20k op de teller. _O-

Zonde maar ja... dat krijg je met dat trage verkeer :O

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow dat is ook een beetje het nadeel van de steeds dunner wordende lakken en het watergedragen spul. Vaak is het ook maar 2 lagen kleur lak en een niet al te harde blanke laklaag. Moet allemaal milieuvriendelijker en alles... Vandaar ook die enorme sinaasappelhuiden op nieuwe auto's. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Mr Luky schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:37:
@Metalfreak

Heb je deze al eens overwogen om lakschade bij te werken
Ik weet is duur en het blijft een tijdrovende bezigheid maar voor de vrede in huis moet men al iets overhebben :-)

https://www.amazon.de/Dr-...&keywords=fluid+pen&psc=1

Is hier ook te kopen

https://www.flowmaxx.eu/d...er+Paint+Pen&inc_subcat=1

of

https://www.dlszpxstore.c...t_info&products_id=230297
https://www.dlszpxstore.com/products-374764.html
https://www.amazon.de/gp/product/B004YZXV8U/

Ik heb deze gekocht, 10 euro (met prime gratis verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
Onder het motto, durf te vragen

Wat is nou een fijn werkende wax?
Ik wil proberen in de vakantie de auto weer eens een keer goed schoon te maken, en dan uiteindelijk te voorzien van een waxlaagje

Las destijds wel goede verhalen over COLLINITE

Betreft trouwens een zwarte auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Collinite 845 is goed voor wat jij er mee wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
Heb nu een aantal tientallen posts en fotoseries gelezen en bewonderd maar heb best veel moeite om te begrijpen wat ik nu precies nodig zou hebben om m’n nieuwe auto te verwennen en in topconditie te houden.

Ik heb een Cadillac ATS coupe (1 van de 2 die in NL rondrijden) gekocht en wil toch wat meer doen om haar netjes te houden. Wat is een goed startpunt? Ik ben nooit verder gekomen dan een 2-bucket handwas met een generieke shampoo met was er al in. Wat op zich mijn Cadillac CTS al mooi liet glimmen. De ATS is pearl-wit.

Cadillac ATS coupe 2.0T AWD Premium

- non ferro iets? Dat is voor de velgen,
- shampoo, aanbrengen met was handschoen? Of een ding voor op de tuinslang?
- daarna.. ? Was er op?

Ik zie ook klei behandelingen e.d. En zag met de eerste wasbeurt was teer achtige prutjes op de auto. Die wilden er maar lastig af.

Is zo’n kit een idee?

https://www.poetsproducte...olutions-New-Car-Kit.html

:? Kortom.. tips/sturing welkom. Zowel voor ‘ik heb veel tijd’ en ‘ik wil ff snel wassen’ routines *O*

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-12-2018 15:03 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Luky
@NiGeLaToR

Mooie auto

Alles hangt af van hoever wil je gaan ( Lees wat mag het kosten )
Heb je een hoge druk spuit of niet ?

Maar even wat voor mij de basis is aan materiaal

2 emmers met was grids in > Grids bv https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dAZ1PFJ

2 washandschoen > Bv > https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4di67TuA

Indien geen hoge druk spuit > Een foamer https://www.amazon.de/Mar...-1&keywords=altafoam+2000

indien wel een hogedrukspuit een https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dlPXZQ8

Microvezeldoeken voor allerhande doelen

Droogdoeken voor mij is dit de beste https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Andere en hier heb ik er xxxx van in verschillende GSM waarde https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dbca8G7

Zelf koop ik mijn microvezeldoeken bijna uitsluiten via Aliexpress zoals ik hier al meerdere keren geschreven heb en ben daar zeer tevreden over

Heb mij onlangs 3 stuks van deze aangeschaft voor wat algemeen werk en ze bevallen mij prima

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dOFKdC6

Voor op de stofzuiger en dit wil ik absoluut nooit meer missen https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dWQqlbs

Verder koop er allehande pads voor te waxen enz......

Heb nu voor de eerste keer er ook pads gekocht voor op mijn poliermachines , moet deze nog testen

Dan produkten ook hier kan je ver gaan maar je moet zelf beslissen wat je nodig hebt
Hieronder even een greep uit mijn assortiment

Insekten verwijder spul > Gebruik verschillende merken door elkaar https://www.werkenmetmerken.nl
/nl/sonax_insectenverwijderaar/p/22114

Foam > https://www.amazon.de/Shi...ny+garage+fruit+snow+foam

en deze ga ik eens testen https://www.amazon.de/Koc...keywords=koch+chemie+foam

Shampoo > https://www.werkenmetmerk..._extreme_wash_dry/p/22083 of https://www.werkenmetmerk...nax_turbo_shampoo/p/22151

Glas > https://www.amazon.de/SG-...shiny+garage+glasreiniger

Velgen > https://www.amazon.de/Shi...1-1&keywords=shiny+garage

Teer verwijderen > https://www.amazon.de/SON...-5&keywords=teerentferner
Zelf gebruik ik een produkt van Shiny Garage https://hqs-shop.de/Shiny-Garage-Green-Tar-Glue-1000ml

Als APC > https://www.amazon.de/Koc...rds=greenstar+koch+chemie

of ook Shiny Garage APC https://hqs-shop.de/Shiny...einiger-Konzentrat-1000ml

Voor vliegroest wat men goed ziet op een witte auto
https://www.amazon.de/Koc...1-22&keywords=koch+chemie

of

https://hqs-shop.de/Shiny...on-Fallout-Remover-1000ml

Je ziet er is voor alles iets en veel is persoonlijke voorkeur
Zelf ben ik een fan van Shiny Garage wegens de prijs / kwaliteit verhouding net zoals Sonax

Sommige produkten van Shiny zijn te koop in 5 l verpakking wat de prijs erg doet zakken

Bestellen doe ik op verschillende plaatsen afhankelijk van de prijs op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
@Mr Luky thanks, thanks & thanks :o

Lijstje gevolgd en gelezen en een serie klaargezet in m'n mandje. Volgens mij 'mis' ik nog 1 ding en dat is was om na al het poetsen de auto in een mooi laagje was te zetten? Of is dat na deze shampoo niet nodig?

Werkwijze lijkt me:
- foamen
- wassen + evt resten verwijderen, insecten eraf, velgen inspuiten
- shampoo
- ramen?
- drogen?

Heb ook de ali spulletjes in m'n mandje geparkeerd - thanks, zo'n emmer korfje is écht een vinding!

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Luky
@NiGeLaToR

Dan zijn we al een stap verder dan wassen :-)

Je kan waxen

Goede waxen zijn maar er zijn zeker nog andere

Fusso coat 12 maar ik vind hem iets moeilijker aan te brengen zeker voor beginners https://www.amazon.de/Sof...6&keywords=fusso+coat+12m
of
Bilt Hamber Double speed https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

of een sproeiwax https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Wat ik geregeld gebruik over mijn wax heen en dat is echt TOP

https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

https://www.werkenmetmerk...nt_shine_detailer/p/41450

Dit heb ik nu nog besteld maar moet het nog proberen

Voor de rubbers tegen het plakken in de winter

https://www.amazon.de/SON...eywords=sonax+rubber+care

of

https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
Voor de voorruit ( eens gebrukt wil je dat nooit mer zonder )

Soft 99 Glaco Roll On Large

Voor chrome ( Uitlaat stuk ) https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Banden ( Zwart ) Ooit het produkt dat men in de action verkoopt of anders https://www.amazon.de/Gye...r=1-1&keywords=gyeon+tire

Voor mijn velgen

Je ziet men heeft snel de kast vol :-)

Tip

Kijk eens op You Tube naar deze produkten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Luky
@NiGeLaToR

Mijn werkwijze

Ik doe eerst ( Wekelijks )

Insekten ( nu niet meer nodig )
Velgen met verdunde velgenreinger 1/2
Afspuiten met hoge druk
Foamen en 5 min laten inwerken ( 30ml op 1 l water met foamlans )
Afspuiten
Handwas
Afspuiten
Afdrogen
Ramen

Klaar

En dan afhankelijk van de staat van wax of detailer een laagje van het een of andere maar dat is meer eens per ..............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Luky
@NiGeLaToR

Tip

Als je een detailer of sproeiwax gebruikt gebruik dan voor de eerste afname een microvezeldoek iets in de buurt van de 350 / 400 GSM anders neem je teveel van u produkt op en dat is zonde

Ik gebruik spuit op de lak verdeel met een doek 380 en blink op met een 500GSM

Hoe hoger de GSM waarde van u doek zoveel te meer is de opnamekracht.

Voor droogdoeken gebruik ik 1200GSM ( Kleine en grote )
Maar heb er ook van 800 die goed werken

Was u microvezel met een speciaal produkt https://www.amazon.de/Nan...s=nanolex+microfiber+wash

Was nooit droogdoeken en doeken die gebruikt zijn voor te waxen of detailing samen
Nooit wasverzachter gebruiken
Na het wassen ( niet te warm ) en drogen opkloppen ( Mijn vrouw wast ze en stopt ze nadien in de droogkast )

Als je dat doet heb je veel plezier van u doeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

NiGeLaToR schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:11:
@Mr Luky thanks, thanks & thanks :o

Lijstje gevolgd en gelezen en een serie klaargezet in m'n mandje. Volgens mij 'mis' ik nog 1 ding en dat is was om na al het poetsen de auto in een mooi laagje was te zetten?
Als aanvulling op hetgeen Mr Luky zegt zou ik je Collinite 845 willen aanraden voor deze lak en kleur. Het is fool proof en houdt lang stand. Aan te brengen met een foam applicator.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:48:
Collinite 845 is goed voor wat jij er mee wilt doen.
Top, ga ik die maar eens bestellen :)

En dan nog een Glaze, of geeft de 845 van zichzelf al een mooie glans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die wax is voldoende hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Idd Collinite 845 is een zeer goede wax
Alleen vind ik hem bij lagere temperaturen moeilijker te verwerken ( Bus opwarmen in warm water doet veel )

Net zoals bij andere waxen is dun aanbrengen een absolute must.

Wat ik hier op het forum mis is hoe mensen produkten verwerken of wat en waarom ze een bepaald produkt gebruiken of niet willen gebruiken. ( Kan andere geld sparen )

Zelf gebruik ik een kleine excentrische poliermachine om te waxen , gaat sneller , wax is zeker beter verdeeld en het kost veel minder moeite

Zoals ik al dikwijls geschreven heb is prijs / kwaliteit voor mij van belang maar ooit moet men al eens iets meer uitgeven om gemakkelijk te kunnen hobbyen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Vraagje, onderstaande schade? Is dit met oppoetsen te verhelpen? Lijkt oppervlakkig te zijn.
Is van de onderkant van zo'n rood wit plat bord met zwarte voet. Ze waren hier bezig met de parkeerplekken en in de zware regen begin dit jaar over het hoofd gezien.
Een erg goede reparateur hier vraagt er 600 euro voor. Op zich valt het wel mee. Maar blijft een vak geld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/03GiTaitNLHmAgSAkIaxifuy/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
@Arunia
Is het door de toplag heen ( Blauwe lak ) of zijn het witte strepen over de lak ?

Als het het eerste is vrees ik dat het spuitwerk zal worden voor een mooie herstel

Bij het laatste kan men met polieren veel oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Kun je de kras voelen als je er met je vingernagel over heen gaat?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Mr Luky @_Brad_
Net gevoeld. Op de deur iig glad. Op de wielas voor en achter is het wel te voelen, maar denk dat dat kunststof is. Als het optisch maar beter wordt zeg maar. Gok er op dat het niet door is, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:00
Wat is precies het verschil tussen een DAP en PAW? Enkel de groote van de disc? Wat wordt aangeraden indien je er maar 1 wilt kopen, de DAP of PAW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Arunia schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:52:
@Mr Luky @_Brad_
Net gevoeld. Op de deur iig glad. Op de wielas voor en achter is het wel te voelen, maar denk dat dat kunststof is. Als het optisch maar beter wordt zeg maar. Gok er op dat het niet door is, maar zeker weten doe ik het niet.
Ok, zolang ze de kras niet kan voelen kan ze met een DAP weggehaald worden. Dus het kan optisch zeker beter worden.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Maar eens een goed bedrijf zoeken in omgeving Rdam oid die dat kan. Zelf ga ik me er niet aan wagen. Dank je voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
Ik heb sinds een maand deze vlek op mijn achterbumper, onder de kentekenplaat zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jyyp7Hm/bumper.jpg

Volgens mij is het een watervlek, maar met azijn/demiwater spoelt hij niet weg. Na 2x wassen zit deze er ook nog steeds. :(

Is dit iets wat met kleien weg zou gaan, op moet er meteen gepolijst worden?

[ Voor 19% gewijzigd door Rmanen op 24-12-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
ivm poliermachines

Koop een machine in functie van de hoeveelheid auto's die je wil doen of het werk dat je wil doen ( waxen )
Als je maar enkele auto's per jaar doet heeft het echt geen nut om een dure machine te kopen.
Koop geen machine met een grote schotel is echt niet handig
Koop een machine waar nog andere schotels op gemonteerd kunnen worden
Handige schotel maten zijn 6 en 5 inch er passen dan 7 en 6 inch schijven op.
Koop een excentrische machine.

Onderstaande machine is degelijk en vrij goedkoop ( soms in aanbieding onder de 60€ )
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Voor review ( Duits)
YouTube: Dino Kraftpaket Exzenterpoliermaschie für Einsteiger - Liquid Elemen...

YouTube: Dino Kraftpaket 9mm Poliermaschine hands on

YouTube: Poliermaschinen Vergleich | Liquid Elements T2000 V2 vs. Dino Kraftp...

Zelf heb ik er ook één in gebruik en gebruik die relatief dikwijls ( waxen ) , mijn grotere machine komt eigenlijk niet meer uit de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
@Rmanen
De link werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
@Rmanen
Foto is niet echt duidelijk
Heb je al eens geprobeerd met een verdunde APC cleaner bv Greenstar
https://www.amazon.de/Koc...OKX44S/ref=cm_wl_huc_item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Rmanen schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:40:
Ik heb sinds een maand deze vlek op mijn achterbumper, onder de kentekenplaat zitten.
Via een foto is het altijd moeilijk om een analyse te maken.
Naar mijn gevoel zal dit weg gepolierd moeten worden. Als het tenminste geen product is dat invreet op je lak.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
Ik kan proberen vanmiddag een betere foto te schieten. Ik kan in ieder geval niets voelen als ik er met mijn hand overheen ga.
Ik heb geen APC nog, was wel van plan deze te kopen. Tot nu toe dus vooral azijn en born to be mild shampoo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
APC is voor een detailer eigenlijk een must to have
Gebruik deze altijd verdund
Zelf heb ik hier verschillende verhoudingen ready to use in kleine hoeveelheden in kleine sproeibussen klaarstaan
Mixen voor mij zijn 1/10 en 1/5 en 1/2 deze laatste gebruik ik bijna nooit

Mijn favorieten zijn

en

https://www.amazon.de/Shi...keywords=shiny+garage+apc

Spuitbussen gebruik ik deze bij veelvuldig gebruik ( velgenreiniger , raamcleaners, vliegroest, IPA enz.... )

en deze

en deze bij allerhande mixen van bv APC, teerremover

https://hqs-shop.de/Shiny-Garage-1L-Flasche-leer

en dan nog wat kleiner maar die komen via Alie zitten in mijn koffertas voor als ik langer weg ben en iets voor krijg ( vieze ramen , vogel.....)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d4iTblH

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dRTKA28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
Ik zal zo even een bestelling plaatsen, zijn er nog onderlinge verschillen tussen klei bars? Ik twijfel nu tussen de Dodo Supernatural Fine en de Koch Blauwe.

Het is een zwarte wagen dus kans op marring moet zo klein mogelijk blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
@Rmanen

Ik kan u niet helpen want ik heb geen ervaring met deze types

Ik gebruik tegenwoordig meer en meer een kleihandschoen of kleispons
en als ik klei gebruik is het de laatste keren

[ Voor 66% gewijzigd door Mr Luky op 24-12-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Met welk product (lube) ga je de klei gebruiken?

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Vandaag het interieur onderhandel genomen voor de eerste keer. (IS300h)

Helaas heb ik na het reinigen van het infotainment display vreemde vlekken die ik niet meer weg krijg. Het lijkt alsof er iets aangevreten is, maar je voelt geen hoogte verschil.

Ik heb gebruik gemaakt van de Nanolex Interior cleaner en een zachte kwast.
https://www.carclean.com/nl/interior-cleaner-750ml.html

Ik heb geprobeerd de vlekken na te reinigen met APC+D 1:10 maar dat doet helemaal niets.

Wie heeft de verlossende tip, baal er flink van!

Foto op het Carclean forum: https://forum.carclean.co...inigen.21422/#post-385501

[ Voor 10% gewijzigd door Frontysco op 25-12-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:10

empy

Rijdt rondjes

Frontysco schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:56:
Vandaag het interieur onderhandel genomen voor de eerste keer. (IS300h)

Helaas heb ik na het reinigen van het infotainment display vreemde vlekken die ik niet meer weg krijg. Het lijkt alsof er iets aangevreten is, maar je voelt geen hoogte verschil.

Ik heb gebruik gemaakt van de Nanolex Interior cleaner en een zachte kwast.
https://www.carclean.com/nl/interior-cleaner-750ml.html

Ik heb geprobeerd de vlekken na te reinigen met APC+D 1:10 maar dat doet helemaal niets.

Wie heeft de verlossende tip, baal er flink van!

Foto op het Carclean forum: https://forum.carclean.co...inigen.21422/#post-385501
Ziet er uit als een (anti spiegel)coating die losgelaten heeft. Hetzelfde zie ik terug bij MacBooks die coating issues hebben.
Enige remedie zou dan zijn display vervangen, maar ik zou ook kijken wat je dealer er van zegt. Dit hoort niet zo makkelijk los te laten!

Edit: je bent niet de enige: klik

[ Voor 6% gewijzigd door empy op 25-12-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
_Brad_ schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:08:
Met welk product (lube) ga je de klei gebruiken?
Ik heb nu Bilt Hamber soft klei gekocht, met de Koch FSE detailer spray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Rmanen schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:24:
[...]

Ik heb nu Bilt Hamber soft klei gekocht, met de Koch FSE detailer spray
Prima spul

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Die link verklaard een hoop ja! Ben bang dat het inderdaad vernaggeld is. Jammer!
empy schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:37:
[...]

Ziet er uit als een (anti spiegel)coating die losgelaten heeft. Hetzelfde zie ik terug bij MacBooks die coating issues hebben.
Enige remedie zou dan zijn display vervangen, maar ik zou ook kijken wat je dealer er van zegt. Dit hoort niet zo makkelijk los te laten!

Edit: je bent niet de enige: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak zo'n scherm dan ook nooit schoon met reinigers. Vochtige mf-doek met gewoon lauw water is voldoende en schaadt niet.

• Untouchablezz20
Ik heb een bepaalde waas op mijn voorruit die ik maar niet wegkrijg. Iemand die hier tips voor heeft? Ik gebruik geen agressieve schoonmaakmiddelen, maar gewoon lauw water en een zeem.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Binnenkant of buitenkant? Binnenkant kan ook komen door je interieurfilter.

• Untouchablezz20
ThinkPadd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:29:
Binnenkant of buitenkant? Binnenkant kan ook komen door je interieurfilter.
Binnenkant. Zit trouwens ook op de zijruiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Untouchablezz20 op 27-12-2018 09:41 ]

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37

BoltYes

This is the Way

Ruiten zijn altijd lastig schoon te krijgen, wat meestal komt door uitsmeren ipv verwijderen. Meerdere doeken gebruiken werkt vaak prima (8 kanten per doek ;) ) en gewoon met een beetje water.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Glasvezel met een scheutje azijn en microvezeldoeken, works like a charm :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-11-2024
Iemand nog een aanrader om plastic trim weer zwart te maken (strootstrippen etc.)?
Ik heb het voorheen gedaan met m'n tire shine, maar ik zoek eigenlijk iets wat voor langer mooi blijft.

diggow schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:01:
Iemand nog een aanrader om plastic trim weer zwart te maken (strootstrippen etc.)?
Ik heb het voorheen gedaan met m'n tire shine, maar ik zoek eigenlijk iets wat voor langer mooi blijft.
Voor een beter en langer resultaat:

https://www.motip.com/pro...ersal-paints/bumperspray/

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-11-2024
Gaat dit ook op voor ongelakte kunstof delen? Dacht namelijk altijd dat dit soort bumperspray een ander doel had als 'trim restorer' of 'black restorer'.

Bij mij gaat het er voornamelijk om dat de stootstrips door de jaren heen grijzig worden.
Pagina: 1 ... 78 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]