@pwillemske @DrWhite1
Hoe onderhouden jullie de doeken
Wassen ?
Drogen ?
Welk wasprodukt ?
enz.......
Hoe onderhouden jullie de doeken
Wassen ?
Drogen ?
Welk wasprodukt ?
enz.......
Lord-The-Gamer (L-T-G)
[ Voor 5% gewijzigd door DrWhite1 op 11-10-2018 21:32 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
[ Voor 17% gewijzigd door DrWhite1 op 11-10-2018 22:02 ]
Ik heb die Eagle 35 Limited Pack gekocht en elk van die doeken laat een laag lint achter op de wagen. Hierdoor gebruik ik ze bijna niet meer. Ik heb dit besproken met TRC en volgens hen (of toch een bepaalde medewerker) komt het doordat ik ze in de zon heb gedroogd aan een rek en ze zo te warm geworden zijn waardoor de vezelfs breken. Hij raadde mij aan om enkel te drogen in de droogkast op lage temperatuur. Iets om in het achterhoofd te houden alvorens je 35 euro aan doeken niet meer kan gebruiken.DrWhite1 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:49:
[...]
Ik heb ook net een vrij grote bestelling geplaatst bij TRC.
Zal zeker mijn bevindingen plaatsen.
De verschillende doeken:
Eagle 35 Limited Pack
Edgeless 365 Premium 41 x 41 cm
Creature Edgeless 70/30
MINX ROYALE 41x41cm Coral Fleece 70/30
The Drago 16 x 16 Suede Edge 70/30
PLUFFLE / PLUSH PREMIUM
Alsook sinds deze week m'n onderneming gestart in bijberoep, nu kan ik eindelijk officieel wagens doen blinken.
Thanks voor de waarschuwing, ik droog m'n doeken wel nooit in de zon, maar dat lijkt mij toch bizar dat een microfiber z'n vezels afbreken van in de zon te drogenLinus_BE schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:50:
[...]
Ik heb die Eagle 35 Limited Pack gekocht en elk van die doeken laat een laag lint achter op de wagen. Hierdoor gebruik ik ze bijna niet meer. Ik heb dit besproken met TRC en volgens hen (of toch een bepaalde medewerker) komt het doordat ik ze in de zon heb gedroogd aan een rek en ze zo te warm geworden zijn waardoor de vezelfs breken. Hij raadde mij aan om enkel te drogen in de droogkast op lage temperatuur. Iets om in het achterhoofd te houden alvorens je 35 euro aan doeken niet meer kan gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door DrWhite1 op 12-10-2018 16:10 ]
Verwijderd
En gij gelooft dat?Linus_BE schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:50:
[...]
Ik heb die Eagle 35 Limited Pack gekocht en elk van die doeken laat een laag lint achter op de wagen. Hierdoor gebruik ik ze bijna niet meer. Ik heb dit besproken met TRC en volgens hen (of toch een bepaalde medewerker) komt het doordat ik ze in de zon heb gedroogd aan een rek en ze zo te warm geworden zijn waardoor de vezelfs breken. Hij raadde mij aan om enkel te drogen in de droogkast op lage temperatuur. Iets om in het achterhoofd te houden alvorens je 35 euro aan doeken niet meer kan gebruiken.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik heb ze al enkele malen terug gewassen en gedroogd, maar het probleem blijft. Ik weet niet zeker of drogen in de zon echt de reden is, maar ik kreeg van TRC US of EU geen verdere reactie.DrWhite1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:09:
[...]
Thanks voor de waarschuwing, ik droog m'n doeken wel nooit in de zon, maar dat lijkt mij toch bizar dat een microfiber z'n vezels afbreken van in de zon te drogen![]()
Want heb je het probleem aan beide zijden van de doeken?
En als je ze nu enkele keren wast en droogt in de droger?
[ Voor 47% gewijzigd door _Brad_ op 13-10-2018 15:54 ]
't is een hobby ...
Netjes! Groot verschil t.o.v. voor de behandeling.jfeelders schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:16:
Ik zal mijn resultaten ook eens laten zien. Aanleiding waren kleine bruine vlekjes die ik met wassen niet weg kreeg. Mijn nieuwe Mazda MX-5 is een half jaar oud en ik had hem nog niet een volledige behandeling gegeven. Originele lak die al wel een paar laagjes Meguiar's Ultimate Wax had gekregen. Mijn vorige MX-5 waarmee ik 15 jaar heb gereden, heeft diverse volledige behandelingen ondergaan en die lak (single-stage) was superglad en geen last van bruine vlekjes. Er was dus hoop dat door het polijsten van de lak die vlekjes niet meer goed kunnen hechten en makkelijker te verwijderen zijn.
Oja, ik poets al sinds 2003 met Meguiar's, toen het alleen nog maar via alternatieve import te krijgen was. En ik geef regelmatig poetsclinics voor de nederlandse MX-5 clubs. Mijn voorliefde voor Meguiar's is dus duidelijk.
Goed, het volledige stappenplan:De voor en na foto's (let op de mouse-over voor captions):
- Monello Non-ferro
- afspuiten
- wassen (Meguiar's Ultimate Wash & Wax)
- afspuiten
- kleien (Meguiar's Quick Clay)
- 2 of 3 maal compounden (Meguiar's Ultimate Compound met de DAP900)
- polishen (Meguiar's Ultimate Polish)
- waxen (Meguiar's Ultimate Paste Wax)
- aftoppen met sealant (Meguiar's Paint Protect)
[Afbeelding: Voorkant voor het wassen] [Afbeelding: Achterkant voor het wassen] [Afbeelding: Non-ferro doet zijn werk] [Afbeelding: Na het wassen] [Afbeelding: Close-up van de bruine vlekjes na het wassen] [Afbeelding: Voorkant na het kleien - vlekjes weg]
[Afbeelding: Waskrasjes van een half jaar] [Afbeelding: Voorkant na compounden en polishen] [Afbeelding: Geen waskrasjes meer] [Afbeelding: Achterkant na behandeling] [Afbeelding: Eindresultaat] [Afbeelding: Eindresultaat]
Die van Kenotec is ook een liter, groter is niet handig inderdaad. De Kenotec heeft alleen een veel betere sprayer en ik vind persoonlijk de fles relaxter om beet te houden. Dat met een lagere prijs gaf voor mij de doorslagjfeelders schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:56:
Ik heb laatst de grote fles Non-ferro gekocht. Een liter ofzo. Nog groter is niet handig in gebruik.
Formerly known as Ragdoll
Ja klopt inderdaad, was de naam vergeten er bij te zettenInFamous schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:13:
@MartijnAbel bedoel je de Kenotek ultra wheel cleaner?
Heb je voor de laatste stappen (polishen, waxen, sealen) ook de DAP gebruikt?jfeelders schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:16:
Ik zal mijn resultaten ook eens laten zien. Aanleiding waren kleine bruine vlekjes die ik met wassen niet weg kreeg. Mijn nieuwe Mazda MX-5 is een half jaar oud en ik had hem nog niet een volledige behandeling gegeven. Originele lak die al wel een paar laagjes Meguiar's Ultimate Wax had gekregen. Mijn vorige MX-5 waarmee ik 15 jaar heb gereden, heeft diverse volledige behandelingen ondergaan en die lak (single-stage) was superglad en geen last van bruine vlekjes. Er was dus hoop dat door het polijsten van de lak die vlekjes niet meer goed kunnen hechten en makkelijker te verwijderen zijn.
Oja, ik poets al sinds 2003 met Meguiar's, toen het alleen nog maar via alternatieve import te krijgen was. En ik geef regelmatig poetsclinics voor de nederlandse MX-5 clubs. Mijn voorliefde voor Meguiar's is dus duidelijk.
Goed, het volledige stappenplan:De voor en na foto's (let op de mouse-over voor captions):
- Monello Non-ferro
- afspuiten
- wassen (Meguiar's Ultimate Wash & Wax)
- afspuiten
- kleien (Meguiar's Quick Clay)
- 2 of 3 maal compounden (Meguiar's Ultimate Compound met de DAP900)
- polishen (Meguiar's Ultimate Polish)
- waxen (Meguiar's Ultimate Paste Wax)
- aftoppen met sealant (Meguiar's Paint Protect)
[Afbeelding: Voorkant voor het wassen] [Afbeelding: Achterkant voor het wassen] [Afbeelding: Non-ferro doet zijn werk] [Afbeelding: Na het wassen] [Afbeelding: Close-up van de bruine vlekjes na het wassen] [Afbeelding: Voorkant na het kleien - vlekjes weg]
[Afbeelding: Waskrasjes van een half jaar] [Afbeelding: Voorkant na compounden en polishen] [Afbeelding: Geen waskrasjes meer] [Afbeelding: Achterkant na behandeling] [Afbeelding: Eindresultaat] [Afbeelding: Eindresultaat]
Mr Luky schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:55:
@jfeelders
Heb je ooit een produkt gebruikt om vliegroest te verwijderen bij die bruine plekken?
't is een hobby ...
[ Voor 19% gewijzigd door vosss op 15-10-2018 11:29 ]
Monello Artigo Magico foam en Monello Lavare shampoo.Mr Luky schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:32:
@vosss Welke produkten heb je gebruikt voor het foamen / wassen / velgen enz.....
Heb je al insektenremovers gebruikt ?
Zitten die insecten er ingebrand ( lange tijd op ) want dat speelt een rol om ze eraf te krijgen
De leathercleaner is meestal gewoon sprayen, inwrijven/inborstelen en afnemen met een MF.MartijnAbel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:35:
Vraagje mensen, ik heb lederpflege van Nigrin voor mijn leren bekleding in de auto. Nu heb ik meermaals al het spul gebruikt om het leer netjes te houden.
Nu laat ik het elke keer een 10 a 15 minuten intrekken en poets ik het uit. Is het aan te raden dit langer te laten zitten? Bijvoorbeeld een nacht o.i.d., of is dat niet handig om te doen?
Thanks voor je reactie. Ik heb spul wat je volgens de verpakking af moet nemen met een mf doek. Ik bedoel eigenlijk meer of ik het een nacht kan laten zitten en dan pas afnemen. Mijn leer is vrij stug, maar het mag wel wat soepelerDrWhite1 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:36:
[...]
De leathercleaner is meestal gewoon sprayen, inwrijven/inborstelen en afnemen met een MF.
Vervolgens de leathercream of ledervoeder aanbrengen, afhankelijk van het type moet je dit nadien nog afnemen met een mf of gewoon laten intrekken.
Ik heb bvb net de leather set van wowo's aangeschaft en dit is eerst sprayen met de cleaner, onmiddelijk afnemen en dan voeden met de cream, deze kan je laten zitten zonder af te nemen.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Ik denk dat je best even een test kunt doen op een minder zichtbare plaats. Insmeren, afnemen en weer insmeren totdat de MF proper blijft. Kleurverschil noteren en dan insmeren en een nachtje laten zitten. Vervolgens afnemen en in daglicht kijken of er geen verkleuring is opgetreden.MartijnAbel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:32:
[...]
Thanks voor je reactie. Ik heb spul wat je volgens de verpakking af moet nemen met een mf doek. Ik bedoel eigenlijk meer of ik het een nacht kan laten zitten en dan pas afnemen. Mijn leer is vrij stug, maar het mag wel wat soepeler
't is een hobby ...
Goeie tip, ga ik even proberen_Brad_ schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:16:
[...]
Ik denk dat je best even een test kunt doen op een minder zichtbare plaats. Insmeren, afnemen en weer insmeren totdat de MF proper blijft. Kleurverschil noteren en dan insmeren en een nachtje laten zitten. Vervolgens afnemen en in daglicht kijken of er geen verkleuring is opgetreden.
Alles hangt natuurlijk af van de leeftijd, soort leer etc. etc.
[ Voor 51% gewijzigd door DrWhite1 op 22-10-2018 15:35 ]
Ik alleen op de motorkap best wat steenslag, de rest helemaal niet. Kleur is geen radiant ebony, maar een of andere blauw. Ik dacht kona blue mica, maar er staat me iets bij dat ik het opgezocht hD en dat het een andere blue was.DRuw schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:45:
Mooie kleur vosss, ik had die radiant ebony op mijn 6 station en paar jaar geleden. Super fraaie kleuren maar wel erg dunne en fragiele lak.
Had zelfs steenslag om mijn achterste ramen...
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Nul ervaring mee en ook geen materiaal voor.DRuw schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:02:
Het is niet perse dun. Het is een op water gedragen lak die keihard schijnt te zijn. In een of andere reden chipt hij makkelijk en vandaar gevoelig voor steenslag.
Polijsten met da zou goed moeten gaan...
[ Voor 30% gewijzigd door _Brad_ op 18-10-2018 11:39 ]
't is een hobby ...
[ Voor 23% gewijzigd door _Brad_ op 20-10-2018 18:47 ]
't is een hobby ...
White diamond is een filler die je voor het waxen aanbrengt en verhult kleine krasjes. Niet bevorderlijk voor de standtijd van je wax, hoewel die van Natty's wax sowieso al niet heel lang is.Jackson6 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:04:
Heb even een vraagje aan de experts.
Heb laatst m'n auto gewaxed met Natty's Red van Poorboys en heb daarvoor de auto helemaal gewassen.
Nu zie ik op Carclean nog meer producten staan en vraag me af of ik daar nog wat aan heb voor de volgende keer.
Poorboys White Diamond
Poorboys EX-P Sealant
Kan iemand mij uitleggen of ik met die producten (eventueel combineren) nog een beter resultaat zou kunnen behalen of niet?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Wil je nog beter dan is er FussoBoltYes schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:39:
[...]
White diamond is een filler die je voor het waxen aanbrengt en verhult kleine krasjes. Niet bevorderlijk voor de standtijd van je wax, hoewel die van Natty's wax sowieso al niet heel lang is.
EX-P is een synthetische wax cq sealant en blijft wat langer zitten, paar maandjes als je met milde shampoo wast, maar geeft wat minder glans. Sealants zijn handig voor in de winter, omdat je dan vaak minder frequent kan poetsen. Ik zou dan echter Colonite 845 aanraden, blijft nog langer zitten en is mega waterafstotend.
Wat voor spul is dat? En waar te verkrijgen?Mr Luky schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:45:
Vandaag de Nederlandse , Duitse en Chinese economie wat gesteund door wat winter inkopen te doen.
Wat spul gekocht tegen bevriezing van het sproeireservoir
[ Voor 3% gewijzigd door _Brad_ op 23-10-2018 10:18 ]
't is een hobby ...
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
[ Voor 5% gewijzigd door Landon op 24-10-2018 09:26 ]
't is een hobby ...
't is een hobby ...
Bedoel je zo iets?Landon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:24:
Beste professionals, ik zit met een huge-ass probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn V40 is afgelopen vrijdag van voor tot achteren in de was gezet door een extern bedrijf en de auto glom netals in de showroom, alles goed tot dusver. Auto heeft vervolgens 2 dagen onder een boom gestaan en zat onder de vogelpoep, nu vond ik het zonde om dit er nogmaals af te wassen en heb hierdoor de stomme fout gemaakt door een sponsje + water te pakken en de vogelpoep eraf te boenen... Met als effect dat ik nu verschillende plekken op mijn motorkap en dak heb met een waze gloed en krassen.
Nu heb ik twee linkerhanden en lijkt het me persoonlijk niet handig om hier nog mee te gaan klooien, auto is 6 maanden oud en dit voelt enorm zonde.
Valt hier nog wat aan te doen? En weet iemand een bedrijf die dit in de regio van Zoetermeer zou kunnen verhelpen?
Dit lijkt er bijna op, maar tevens zitten er bij mij in het doffe gedeelte ook krassen die goed zichtbaar zijn met de juiste belichting.
Bedoel je Soft99 Fusso Coat Wax?Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:58:
[...]
Wil je nog beter dan is er FussoEn die blijft serieus lang zitten.
Ja.nokiaan958GB schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 23:20:
[...]
Bedoel je Soft99 Fusso Coat Wax?
Is die ook net zo goed verwerkbaar als de Collonite?
[ Voor 46% gewijzigd door Wok op 24-10-2018 23:29 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Klopt. Het is geen makkelijke wax om aan te brengen dus je moet hem echt dun opbrengen en paneel voor paneel werken: waxen, hazen, uitpoetsen. Paneel voor paneel en dun opbrengen. Laat je het te lang hazen dan krijg je het er moeilijk af.nokiaan958GB schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 23:20:
[...]
Bedoel je Soft99 Fusso Coat Wax?
Is die ook net zo goed verwerkbaar als de Collonite 845?
[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 25-10-2018 05:47 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Verwijderd heb jij nog aanvullend advies voor een absolute beginner met Fusso? Meegeleverde applicator of een andere; vochtig of droog etc?Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 02:36:
[...]
Klopt. Het is geen makkelijke wax om aan te brengen dus je moet hem echt dun opbrengen en paneel voor paneel werken: waxen, hazen, uitpoetsen. Paneel voor paneel en dun opbrengen. Laat je het te lang hazen dan krijg je het er moeilijk af.
845 is een hele makkelijke wax om aan te brengen. Blijft een maandje of drie zitten. Fusso blijft met juist assen en onderhoud zes tot acht maanden zitten.
[ Voor 25% gewijzigd door _Brad_ op 25-10-2018 12:27 ]
't is een hobby ...
Verwijderd
Zoals ik al zei paneel voor paneel. De applicator die erbij zit is goed. De kunst is om zo min mogelijk te drukken met de applicator op de laklaag, en de applicator er zo recht mogelijk op houden, om zo een flinterdun laagje aan te brengen. Druk je te hard komt er teveel product op de lak en wanneer die opdroogt is die moeilijk uit te poetsen. Dus heel rustig en gentle opbrengen.Rmanen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:15:
[...]
@Verwijderd heb jij nog aanvullend advies voor een absolute beginner met Fusso? Meegeleverde applicator of een andere; vochtig of droog etc?
Ik ben sinds maandag trotse eigenaar van een 'Brilliant Black' auto, en was van plan om de Fusso/Glaco combo kit te kopen. Moet nog even uitzoeken welke shampoo ik daarbij wil gaan gebruiken, neig nu naar Meg's Gold.
Praat geen onzin. Fusso is prima geschikt voor iedereen maar behoeft net even wat met meer aandacht en instructie voor het opbrengen._Brad_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:22:
Fusso is niet geschikt voor beginners. Laat je niets wijsmaken. Je zult ontgoocheld zijn als je het toch doet. En geen zin meer hebben in detailing.
Meg's gold is perfect en neem de Collinite 845. Een super combinatie. Gebruik een Disco Nero Foam applicator om ze aan te brengen.
Later, na wat bijlezen én detailen, in de zomer kun je alsnog overschakelen op andere waxen.
Met een maand of die is het dikste er wel af. Beschermt wel, maar je ziet dat het op het einde loopt. Ik breng het bij de auto's die ik doe per kwartaal op tot max4/5 maanden..Joopieboy schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 05:44:
845 een maand of drie? Ligt aan hoe je de voorbereiding doet. De echt harde beading is met een aantal maanden tot een half jaar wel weg, maar beschermen doet het nog steeds tot zeker een jaar en daar voorbij.
Bij mijn moeder waarbij de auto altijd buiten staat is een jaar haalbaar met 2 lagen, bij mijn auto die met name binnen staat en minder gebruikt wordt heb ik met dezelfde twee lagen er anderhalf jaar plezier van. Mocht de beading belangrijk zijn moet je voor het net na een half jaar even een nieuw laagje erop zetten.
Uiteraard wel regelmatig gewassen met goede voedende shampoo en niet te agressief met reinigingsmiddelen aan de slag, wat imho ook niet nodig is vaak.Daar merk ik dan verschil mee bij mijn motor, veel meer vet en rotzooi en met reinigen ben ik blij als ik een seizoen haal (3 kwart / 2/3e jaar).
't is een hobby ...
Verwijderd
Ik vergeet niets. En dit is wel een detailing (sub) forum waar zowel beginners actief zijn als professionals._Brad_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:59:
Oh ik praat geen onzin. Jij vergeet dat je hier te maken hebt met een beginner en niet op een car detailing forum zit.
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon hopen dat hij op een dag scheurt en via de verzekering een nieuwe raam erin laten zettenSL65 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:24:
Ik heb een aantal krassen in mijn achterruit zitten. Nu kom ik enkele partijen tegen in Nederland die dit zouden kunnen aanpakken, maar ik krijg van diverse partijen te horen dat dit niet kan. Hebben mensen hier ervaring mee en eventueel een adres in Noord-Holland hiervoor?
Denk niet dat de draden een probleem zijn, die zitten aan de binnenkant op het glas. Denk eerder dat het feit dat de achterruit veiligheidsglas is dat in duizenden stukjes uiteenspat bij een bepaalde impact. Misschien dat het polijsten een te groot risico is op schade.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:08:
Het zou eventueel wel mogelijk moeten zijn sowieso bij de voorruit. Dit doen ze met een speciaal apparaat wat polijst. Of het voor de achterruit ook kan weet ik niet omdat daar vaak ook achterruitverwarmingsdraden doorlopen.
Achterruit scheurt niet, maar spat uit elkaar, net als de zijruiten.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:22:
[...]
Gewoon hopen dat hij op een dag scheurt en via de verzekering een nieuwe raam erin laten zetten
[ Voor 13% gewijzigd door thunder8 op 26-10-2018 14:01 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Ligt eraan wat voor wax je gebruikt hebt. Maar als je een goede wax gebruikt hebt dat gaat dat er echt niet af met een doorsnee wasstraatshampootje. Gewoon afspoelen/wassen, drogen en daarna een spraywax gebruiken.DoeEensGek schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:41:
Damesik heb mijn auto paar weken geleden gepolijst en in de wax gezet. Helaas heeft herfst en een griepje mijn auto weten om te toveren in een vies monstertje. De vraag is hoe kan ik dit het makkelijkste onderhouden zonder de hele winter te poetsen.
Wilde eigenlijk naar een wasbox om hem af te spoelen, ik begreep dat wasmiddel daar niet goed (te agressief?) is. Vraag is bereik ik daar wat mee? Alleen afspoelen dus, na het werk af en toe.
Meer mensen die dit doen?
Ik denk als ik het zo bekijk dat het te maken heeft met de rondingen van de auto, achterlichtunits, en de vorm van de achterruit i.c.m. de spoiler mits je die laatste hebt wat het polijsten moeilijk tot niet te doen maakt.
Ik begrijp dat het wel kan (kost wel wat in tijd en geld). Echter lijken veel partijen het überhaupt niet te kunnen en gelijk over te gaan naar het glas vervangen. Glasgarage lijkt een van de weinige te zijn die dit kan aanpakken. Ik ga maar eens nadenken wat ik er mee ga doen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 02:32:
[...]
Ligt eraan wat voor wax je gebruikt hebt. Maar als je een goede wax gebruikt hebt dat gaat dat er echt niet af met een doorsnee wasstraatshampootje. Gewoon afspoelen/wassen, drogen en daarna een spraywax gebruiken.
[...]
Ik denk als ik het zo bekijk dat het te maken heeft met de rondingen van de auto, achterlichtunits, en de vorm van de achterruit i.c.m. de spoiler mits je die laatste hebt wat het polijsten moeilijk tot niet te doen maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 27-10-2018 21:18 ]
't is een hobby ...
Verwijderd
Polijsten en dan is het er zo goed als uit.Harmvdw schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:18:
Oke, mijn plan was om onze nieuwe auto netjes te gaan wassen en poetsen aan de hand van dit topic.
Echter voor dat we hem goed en wel in bezit hebben is er dit gebeurd![]()
Nu vroeg ik me af wat kan ik nu het beste doen? Is dit nog enigszins te "herstellen" of moet ik toch echt langs een schade herstel bedrijf. Dat er vervorming van de panelen is, dat heb ik al geaccepteerd, echter was het een houten paaltje en is er geen kaal metaal.
Heeft er iemand tips?
_Brad_ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:17:
Das niet leuk. De krassen zijn eruit te polieren als je ze niet voelt wanneer je er overheen gaat met je nagel.
Als geen machine hebt (Dual action polisher) dan kun je het met de hand proberen.
Oke gisteravond even gevoeld en op 1 puntje voel ik wat met mijn nagel, maar ik denk dat ik het toch ga proberen. Ik ga me even inlezen in het topic qua krassen weg polijsten.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:18:
[...]
Polijsten en dan is het er zo goed als uit.
Verwijderd
't is een hobby ...
Oke, aangepast stappen plan_Brad_ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:47:
De stappen zijn ok, ik veronderstel dat je met cleanen wilt bedoelen dat je de auto nog eens wast.
Na het polijsten niet voeden. Je moet de lak "clean" houden na het polijsten dus gebruik een product om de olie- en polijstresten te verwijderen zoals IPA of Prep.
De keuze van producten hangt af van je budget.
Foamen = voorwas en gebeurt in het stadium voor het wassen van de velgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr Luky op 30-10-2018 08:17 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Harmvdw op 31-10-2018 22:25 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
[ Voor 8% gewijzigd door Marcusso op 31-10-2018 23:04 ]
No Shame, only Fame!
't is een hobby ...
't is een hobby ...
Als je over de 845 heen een 2e laag wilt leggen zou ik het bij 845 houden. Kwestie van goede hechting. Plus, sommige producten verdragen elkaar niet en beginnen te "zweten". 845 heeft een lange standtijd en met de winter voor de deur...Marcusso schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:01:
Vraagje aan de kenners. Ik heb 2 weken mijn witte auto voorzien van een kleine detail beurt:
Wassen > Kleien > DAP900 met Finale op witte pad > Wassen > White Diamond > 845
Nu wil ik binnen 1 tot 2 weken de wagen nog een laagje was geven. Ik heb de beschikking over de volgende waxen:
- 845
- 915
- Fusso coat 12 months
- Dodo Juice Purple Haze Pro (nog van mijn vorige, zwarte auto)
Heeft het zin om de tweede laag aan te brengen? En welke kan ik het beste gebruiken? Wilde zelf gewoon de 845 weer doen, maar wellicht heb ik een betere keuze beschikbaar
't is een hobby ...
Formerly known as Ragdoll
Monello = Menzernapwillemske schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:34:
Met een DAP900 v3 weet je zeker dat je goede kwaliteit en service hebt, bij die “goedkope” machines is het maar afwachten hoe goed of fijn het werkt en voor hoelang....de keuze is aan jou maar ik zou een DAP kiezen, 2e hands worden deze wel eens aangeboden voor een leuk prijsje maar dan moet je wel snel zijn.
Carclean heeft startersets in het gamma zitten icm een dap500 of dap900 dus daar kun je ook naar kijken. Ik heb zelf Scholl en Menzerna pasta en pads van Monello en Lake Country. Monello pasta lees ik ook veel goede dingen over.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq