Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 74 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Barth1234 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:18:
Non-conform product ontvangen

Hebben jullie tips hoe deze eventueel te verbloemen/weg te poetsen?
Dus je gaat meteen na aankoop met het product prutsen om de garantie met zekerheid op dit punt weg te nemen :?

Terugbrengen en het hen laten oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 10-07-2018 17:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33
En weer krassen, deze keer op voorportier rechts. Ik word er een beetje moedeloos van.
Zaterdag nog de auto afgespoten, zat het er 100% niet. Zondag een eindje wezen rijden, ook nog niet. Daarna voor het huis geparkeerd en voetbal gekeken en tot slapen gaan op de bank gezeten (met auto in volle zicht) , dus tenzij het snachts was kan het dan ook niet gebeurd zijn.

Blijft over een "lieve" collega op de parkeerplaats bij het werk.

Uiteraard net buiten het zicht van de cameras en geen briefje.

2 positieve punten:

Schadeafhandeling van de vorige schade loopt nog, als die vergoed worden worden beide portieren aan de rechterzijde sowieso gespoten

en

Niet door de zilverkleur heen, dus wellicht te polijsten?

Evengoed weer balen maar het begint gek genoeg al te "wennen", ik ben niet zo pissed als de vorige keer.

Wel frappant, 2 door anderen veroorzaakte schades binnen 3 maanden terwijl het voertuig geparkeerd staat 8)7 8)7 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Vertel mij wat. Het liefst zou ik 'm de hele dag in de garage hebben staan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:28
Ah, een auto, da's toch een gebruiksvoorwerp om van A naar B te raken? Wat boeit een kras/deuk?

Nee ff serieus, kan me er ook mateloos in irriteren, mensen hebben geen respect meer en ze raken er verdorie veel te makkelijk mee weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 19:58
Ik krijg binnenkort een nieuwe BMW X3 geleverd en zit e.a. te lezen over het aanbrengen van een glass coating. Uiteraard vertellen alle detailers je dat het het geld waard is maar merk ik er echt iets van , ook na 2 jaar? Kan ik het vergelijken , qua eigenschappen, met een wax die gewoon erg lang blijft zitten?
Ik heb een offerte voor aanbrengen van Mayvinci C16 €1000 en Mayvinci Ayanmo €1700. Ik heb de auto prive en ben van plan om hem 4-5 jaar te rijden. Ik poets niet met de hand en gaat gewoon door de wasstraat. Heeft het zin of is het meer gevoel/marketing dan dat het echt meer toevoegt dan af en toe in de wax zetten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ook met een coating is het zeer aan te raden met de hand te wassen. Swirls krijg je met of zonder coating hoe dan ook via de wasstraat.

Een coating blijft overigens ook geen jaren zitten, houd daar ook rekening mee.
Een glass coat blijft schijnbaar wel de nodige periode zitten!

[ Voor 13% gewijzigd door Frontysco op 19-07-2018 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-10 20:43

_Brad_

Wax fanaat

@ChiLLeR: het hangt er vanaf wat jij ervan verwacht. Wat is je doel?

Als je niet met de hand poetst zul ook nooit de wagen in de wax zetten.

Een wasstraat zal altijd swirls toevoegen aan je autolak. Er dan een wax op zetten heeft weinig zin omdat de glans er enkel komt door het voorbereidende werk; zijnde polijsten (eventueel) en polishen.

De levensduur van de coating hangt van zoveel factoren af (km's, weersomstandigheden, parkeergarage of buiten, etc.). Je mag tellen op 1 tot 2 jaar max. Een wasstraat "vernielt" sowieso de coating.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:40
Swirls krijg je hoe dan ook, ook met handwassen, hoe voorzichtig je ook bent.

Glascoating is afhankelijk van welk type. Sommige gaan 1 jaar mee, 2, 3 of zelfs langer. Een goede glascoating kun je niet vergelijken met een wax, glascoatings zijn verreweg superieur aan welke wax dan ook, op elk vlak.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
_Brad_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:12:

Een wasstraat zal altijd swirls toevoegen aan je autolak. Er dan een wax op zetten heeft weinig zin omdat de glans er enkel komt door het voorbereidende werk; zijnde polijsten (eventueel) en polishen.

De levensduur van de coating hangt van zoveel factoren af (km's, weersomstandigheden, parkeergarage of buiten, etc.). Je mag tellen op 1 tot 2 jaar max. Een wasstraat "vernield" sowieso de coating.
Er zijn genoeg waxen die was krassen maskeren en extreme glans geven. Bijvoorbeeld Poorboys Black Hole of meguiars NXT. Die sealants/waxen met fillers zorgen echt voor een mooi resultaat weekje of 3 in vergelijking met hoe daily auto's van de meeste mensen eruit zien ;)

Ik gebruik overigens alleen nog glas coatings en hooguit extra in de winter een gyeon wet coat.
Afgelopen week weer even snel 2 stappen gepolijst en een nieuwe laag Gyeon Prime. Vorige laag van 1,5 jaar terug zat er nog goed op, maar toch weer wat was krassen die ik weg wilde hebben.

>PC specs<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Nu online
PB BH is een glaze, geen wax. De PB Natty paste wax maskeert ook lichtjes. Maar eigenlijk wil je liever de wagen zelf gewoon netjes hebben. Na 3 weken zoals @KappeNou zegt begin je weer te huilen van de swirls :)

Al zijn en waxen waar onder de PB Natty die het wel langer volhouden, een show wax zal heel gauw weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 19:58
_Brad_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:12:

De levensduur van de coating hangt van zoveel factoren af (km's, weersomstandigheden, parkeergarage of buiten, etc.). Je mag tellen op 1 tot 2 jaar max. Een wasstraat "vernield" sowieso de coating.
Thanks voor de antwoorden, mijn doel zou zijn om een diepere glans langer aan te houden en de glans sneller te laten terug komen na het wassen. Als bijkomend voordeel hoop ik dat er iets minder snel steenslag of andere kleine beschadigingen kunnen optreden.
Je hebt gelijk dat als je toch nooit met de hand gaat wassen dat dan het effect (en dus geld) relatief snel verdwenen is. Of het uberhaupt uiteindelijk iets met de inruilwaarde doet betwijfel ik eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 20-07-2018 13:36 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Helaas zal het geen bescherming geven tegen steenslag. Het geeft hooguit een bescherming tegen fijne swirls die tijdens het handmatig wassen optreden en tegen het inbranden van vogelpoep (en dan nog).
En tegen de tijd dat je de wagen inruilt is de coating al lang verdwenen.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55

Daniel36

vernieuwde formule

Haroddin schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:19:
Ah, een auto, da's toch een gebruiksvoorwerp om van A naar B te raken? Wat boeit een kras/deuk?

Nee ff serieus, kan me er ook mateloos in irriteren, mensen hebben geen respect meer en ze raken er verdorie veel te makkelijk mee weg...
klopt. gisteren ook weer type meegemaakt: mijn auto staat geparkeerd, fietster wil haar fiets parkeren en om een volledig niet bestaande reden moet dat pal voor de auto...zodra de fiets stond en mevrouw weg was gelopen flikkert dat ding om en valt plat op de grond op 40 cm van de voorbumper.
Echt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

ChiLLeR schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:46:
Ik krijg binnenkort een nieuwe BMW X3 geleverd en zit e.a. te lezen over het aanbrengen van een glass coating. Uiteraard vertellen alle detailers je dat het het geld waard is maar merk ik er echt iets van , ook na 2 jaar? Kan ik het vergelijken , qua eigenschappen, met een wax die gewoon erg lang blijft zitten?
Ik heb een offerte voor aanbrengen van Mayvinci C16 €1000 en Mayvinci Ayanmo €1700. Ik heb de auto prive en ben van plan om hem 4-5 jaar te rijden. Ik poets niet met de hand en gaat gewoon door de wasstraat. Heeft het zin of is het meer gevoel/marketing dan dat het echt meer toevoegt dan af en toe in de wax zetten.
Opticoat Pro Plus biedt een garantie van 7 jaar qua werking. Daarnaast zeggen ze zelf dat de coating daadwerkelijk een chemische connectie aangaat met de lak. Of dat werkelijk zo is, durf ik niet te zeggen, maar dat gaat wel mijn volgende coating worden.

Een Glas-/Keramiekcoating maakt de lak vaak ook een stukje harder, waardoor krasjes minder snel optreden en minder diep worden. Verder zorgt een coating voor een betere bescherming tegen bijvoorbeeld zuren in vogelpoep. Het is geen perfecte oplossing, steenslag voorkomt het niet en ook zal je uiteindelijk wel krasjes oplopen. (wasstraat is notoir een krassenveroorzaker) Echter is er momenteel niets beters in mijn ogen en ik zou zelf geen auto zonder coating meer rijden. Vooral niet op een zwarte auto waar waskrassen heel snel zichtbaar zijn, zoals mijn eigen auto. Als je geen poetser bent, net als ik, dan is een glascoating zeker een uitkomst. Wassen gaat een stuk makkelijker, wel met de hand doen, en detailen is bijna niet meer noodzakelijk. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Weet iemand in of nabij Groningen een wasbox waar een gewone kraan bij zit? :P

Ik heb geprobeerd om mijn twee emmertjes te vullen met de naspoel-hogedrukspuit maar dat was, ehm, geen succes. :P
En het wasmiddel doe ik er voortaan ook achteraf pas in. Echt, de witte vlokken vlogen alle kanten op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Okars schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:52:

Ik heb geprobeerd om mijn twee emmertjes te vullen met de naspoel-hogedrukspuit maar dat was, ehm, geen succes. :P
En het wasmiddel doe ik er voortaan ook achteraf pas in. Echt, de witte vlokken vlogen alle kanten op :D
_O-
FIlm dit volgende keer eens.
Dit heb ik namelijk ook een keer gehad, het sop is eindelijk uit m'n oren.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij de lans schuin in de emmer zet in een hoek heb je weinig last van een waterballlet :) Halverwege gooi je er dan wat shampoo bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:02

Troost je, je bent niet de enige die dit heeft geprobeerd..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 13:22
Bestaat er een middel om hars te verwijderen zonder een glascoating aan te tasten (IGL Kenzo)? Mijn auto staat onder een boom die enorm veel hars laat vallen (vaste parkeerplaats). Ik heb Valma harsverswijderaar gebruikt maar je ziet onmiddellijk de hydrofobe werking van de coating verdwijnen :( Nogal vervelend als je in een paar weken tijd een stuk of 100 druppels op de auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Naspoelen met osmosewater geeft wat minder druk, afspuiten is idd best wel grappig ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 09:24

Wok

Dakloos...

@LVGH Als je een glascoating hebt, zou je normaliter geen agressieve/speciale middeltjes nodig hoeven te hebben. Ik zou het gewoon met een (mild) sopje proberen en mocht dat te weinig effect hebben, eventueel met een 1:10 APC-oplossing.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:31:
[...]

Als jij de lans schuin in de emmer zet in een hoek heb je weinig last van een waterballlet :) Halverwege gooi je er dan wat shampoo bij.
Ik zal het proberen, klinkt logisch. :)

Maar dan denk ik, gewoon één kraan is toch niet teveel gevraagd. Zoveel mensen zoals ik die in een appartement wonen zonder toegang tot een tuinslang, en gewoon met de twee-emmermethode hun auto willen wassen.

Maar ja, dat verdient natuurlijk niks voor zo'n wasbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Met een emmer wassen willen ze niet promoten, Je houd de box bezet terwijl ze op dat moment niets verdienen.

Je emmer vullen met zo'n lans kost veel tijd, dus geld.

Toen ik nog altijd naar de wasbox ging nam ik altijd warm water in een tankje. Dan zet ik het dopje shampoo op de bodem van de emmer en giet de emmer vol, direct mooi gemixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik gebruik momenteel nog een aantal lege plastic flessen van vitamin water. Die zijn 1 liter per stuk en hebben een grote opening. Makkelijk vullen en leeggooien. Vul de emmer tot de gridguard met water en de shampoo en de rest (7 flessen) neem ik mee en gooi ik ter plekke erbij. Daar heb ik genoeg aan.
LVGH schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:08:
Bestaat er een middel om hars te verwijderen zonder een glascoating aan te tasten (IGL Kenzo)? Mijn auto staat onder een boom die enorm veel hars laat vallen (vaste parkeerplaats). Ik heb Valma harsverswijderaar gebruikt maar je ziet onmiddellijk de hydrofobe werking van de coating verdwijnen :( Nogal vervelend als je in een paar weken tijd een stuk of 100 druppels op de auto hebt.
Dan zou ik een autohoes kopen. Niet alleen tegen het hars, maar ook tegen de gevleugelde vrienden die je auto gebruiken als openbaar toilet. Voor de rest zou je met normaal wassen de hars toch redelijk goed moeten wegkrijgen. Als ik een avond bij me pa ben geweest dan is het ook 1 grote gespikkelde harsbende op de auto, maar die was ik toch normaal weg in de wasbox.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dude88 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:35:
Met een emmer wassen willen ze niet promoten, Je houd de box bezet terwijl ze op dat moment niets verdienen.

Je emmer vullen met zo'n lans kost veel tijd, dus geld.

Toen ik nog altijd naar de wasbox ging nam ik altijd warm water in een tankje. Dan zet ik het dopje shampoo op de bodem van de emmer en giet de emmer vol, direct mooi gemixt ;)
Ze verdienen wel wat aan je, gemiddeld gooi ik al snel een tientje in de automaat, terwijl de bestelbus naast mij er 2 euro inflikkerd en klaar is. Maar ze geven wel aan, alleen als het rustig is, en begrijpelijk. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappeNou
zijn genoeg was boxen waar je ook je emmer kan vullen.
Ik ben gemiddeld sneller klaar dan iemand die ze auto met die bezem bekrast ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Ze verdienen wel wat aan je, gemiddeld gooi ik al snel een tientje in de automaat, terwijl de bestelbus naast mij er 2 euro inflikkerd en klaar is. Maar ze geven wel aan, alleen als het rustig is, en begrijpelijk. :)
Als ik zelf water meeneem dan was ik meestal 1,5 tot 2 Euro kwijt.

Afhankelijk of ik de auto in de box nog droog ben je al snel rond een half uur bezig.
Als er andere klanten staan te wachten dan droogde ik de auto niet in de box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55

Daniel36

vernieuwde formule

Ik krijg persoonlijk al jeuk als er iemand staat te wachten en ik 1 van de drie wasboxen "bezet", dus dat is niks voor mij.
Thuis met de tuinslang, de hogedrukreiniger en een arsenaal doeken en schoonmaakspulletjes is dan wel erg relaxed.
Behalve bij dit weer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 12:58

Geling zal dit toch vast wel hebben? Geen idee eigenlijk, maar je zou ze kunnen bellen.

https://www.gelings.nl/het-wasproces/wasboxen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Joopieboy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Ik ook hoor, een tientje ben je zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 07-10 13:22
thunder8 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:06:
Ik gebruik momenteel nog een aantal lege plastic flessen van vitamin water. Die zijn 1 liter per stuk en hebben een grote opening. Makkelijk vullen en leeggooien. Vul de emmer tot de gridguard met water en de shampoo en de rest (7 flessen) neem ik mee en gooi ik ter plekke erbij. Daar heb ik genoeg aan.

[...]

Dan zou ik een autohoes kopen. Niet alleen tegen het hars, maar ook tegen de gevleugelde vrienden die je auto gebruiken als openbaar toilet. Voor de rest zou je met normaal wassen de hars toch redelijk goed moeten wegkrijgen. Als ik een avond bij me pa ben geweest dan is het ook 1 grote gespikkelde harsbende op de auto, maar die was ik toch normaal weg in de wasbox.
Het zijn geen spikkels maar van die doorzichtige klodders die kleven als lijm. Een mitt blijft gewoon hangen. Valet Pro Citrus tar remover werkte niet goed. Zelfs na het verwijderen was shampoo niet voldoende om de restanten weg te krijgen, er zitten overal vegen op de auto :( Een autohoes is geen optie, ik gebruik de auto dagelijk. Vogelstront komt er ook om de paar dagen op maar dan rijd ik langs de wasbox. Dat laat zich er wel afspoelen maar die hars niet..

[ Voor 64% gewijzigd door LVGH op 25-07-2018 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Geling zal dit toch vast wel hebben? Geen idee eigenlijk, maar je zou ze kunnen bellen.

https://www.gelings.nl/het-wasproces/wasboxen/
Ik heb even contact gezocht met Gelings, die hebben inderdaad een kraan binnen. Je mag daar je auto ook gewoon zelf wassen in de wasbox met de twee-emmermethode. :)

Het is wel alleen koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:15

Metalfreak

Hoije woh!

LVGH schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Het zijn geen spikkels maar van die doorzichtige klodders die kleven als lijm. Een mitt blijft gewoon hangen. Valet Pro Citrus tar remover werkte niet goed. Zelfs na het verwijderen was shampoo niet voldoende om de restanten weg te krijgen, er zitten overal vegen op de auto :( Een autohoes is geen optie, ik gebruik de auto dagelijk. Vogelstront komt er ook om de paar dagen op maar dan rijd ik langs de wasbox. Dat laat zich er wel afspoelen maar die hars niet..
Ik heb dat laatst een keer met klei gedaan, maar weet niet of dat helemaal de goede methode is :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Isopropyl Alcohol (70% of meer) zou het moeten weggaan.
Dit samen met een microvezeldoek.
Daarna de lak voeden met je fav. polish en dan waxen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zitten krassen op de kilometer teller van mijn gloednieuwe Nissan Micra. De leasemaatschappij boeit het allemaal niet zoveel maar ik stoor me er wel aan. Heeft iemand tips hoe ik deze weg kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M5470pi.jpg

Ik las op carclean.com dat PlastX mogelijk de oplossing kan bieden, maar ik dubbelcheck het graag even voordat ij het nog erger maak. De krassen zijn zeer oppervlakkig/ondiep.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:02
Freekers schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:29:
Er zitten krassen op de kilometer teller van mijn gloednieuwe Nissan Micra. De leasemaatschappij boeit het allemaal niet zoveel maar ik stoor me er wel aan. Heeft iemand tips hoe ik deze weg kan krijgen?

[afbeelding]

Ik las op carclean.com dat PlastX mogelijk de oplossing kan bieden, maar ik dubbelcheck het graag even voordat ij het nog erger maak. De krassen zijn zeer oppervlakkig/ondiep.
Ik heb met Mothers plastic polish, een applicator pad en veel volharding krassen weg kunnen poetsen.
https://www.carclean.com/nl/plastic-polish-236ml.html
https://www.carclean.com/...shing-hand-pad-black.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[afbeelding]

Zonde, weer een voorbeeld van slecht 'poets'werk door een dealer (of door hen ingeschakeld bedrijf).

PlastX inderdaad eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Eddye schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:18:
Ik heb met Mothers plastic polish, een applicator pad en veel volharding krassen weg kunnen poetsen.
https://www.carclean.com/nl/plastic-polish-236ml.html
https://www.carclean.com/...shing-hand-pad-black.html
TommyGun schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:20:
Zonde, weer een voorbeeld van slecht 'poets'werk door een dealer (of door hen ingeschakeld bedrijf).

PlastX inderdaad eens proberen.
Top, heren bedankt voor de informatie!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

[afbeelding]

Werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/certTu6ETWw/maxresdefault.jpg

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:11
Iemand een idee hoe ik mijn kunstof chrome strips weer blinkend krijg? Lijkt wel of er een pekelaanslag op zit welke ik met gewoon poetsen niet weg krijg. Ook durf ik er niet met de polijstmachine overheen te gaan, bang dat dit weer teveel van het goede is..

Wellicht relevant, het gaat om een Citroën DS3 uit 2015.

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon voorzichtig polijsten. Kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand ervaring met schuurklosjes van Hamach?

Afbeeldingslocatie: https://www.carclean.com/media/catalog/product/cache/d48ad8856c1a6e03d10c8c6aaff41c62/b/l/blokje.jpg
Je kan er van die verschillende schuurpapiervelletjes (fijne grid) op zetten:

Afbeeldingslocatie: https://www.carclean.com/media/catalog/product/cache/afad95d7734d2fa6d0a8ba78597182b7/1/0/102745-1.jpg

Zit een krasje op het portier wat gelakt is maar er zit nog wel wat niveau/hoogteverschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KappeNou
Altijd lastig te zien op foto's, maar hij is weer netjes na 2 stappen polijsten en een laag Gyeon Prime

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/258otqb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/erbpdd.jpg

>PC specs<

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Fusso coat bijna exact 1 jaar na aanbrengen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kg1mtOPl.jpg

Doet zijn naam alle eer aan :9

[ Voor 18% gewijzigd door SanderH_ op 09-08-2018 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 09:24

Wok

Dakloos...

@SanderH_ Jouw auto staat zeker normaliter in een garage? :) Ik gebruik namelijk dezelfde wax maar bij mij wordt de beading na een half jaar toch wel merkbaar minder, maar de mijne staat dan ook dag en nacht buiten.

Feit blijft dat de Fusso een erg fijne wax is met een mooi resultaat :Y

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
@Wok Klopt, slaapt inderdaad in een garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:47
SanderH_ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:20:
@Wok Klopt, slaapt inderdaad in een garage.
Dat doet die van mij ook en dat scheelt wel een hoop moet ik zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 23:12
Carclean.com
Heb er zelf 2 bestellingen geplaatst. Overzichtelijke site, goede omschrijvingen, scherpe prijzen, snelle leveringen en altijd een klein presentje erbij. Top winkel imho!

Dagaanbiedingen (enkel geldig op 1 September 2018)
Gedurende de dag hebben we verschillende spectaculaire aanbiedingen*! We hebben ze voor je op een rij gezet:

Monello
Artico Magico Snow Foam 1000ml van € 10,99 voor € 7,50 = 32%
Cristallino Glass Cleaner 500ml & Vetro Bianco Towel – van € 14,98 voor € 10 = 33%
Senza Acqua Drying Towel 70x80cm van € 16,49 voor € 10 = 40%
Cubo XL Detailing Bag – van € 41,99 voor € 30 = 30%

Dodo Juice
Born Slippy Clay Lube 500ml van € 8,99 voor € 6 = 33%
Lime Prime Lite Cleaner Glaze 250ml van € 17,99 voor € 12 = 33%

Soft99
Dark Complete Car Care Kit van € 114 voor € 79 = 31%
Light Complete Car Care Kit van € 114 voor € 79 = 31%
Kit bestaat uit: Kiwami Extreme Gloss Shampoo 750ml, Fusso Coat 12 months 200gr, Iron Terminator 500ml, Soft99 velgenkwast, Tire Black Wax 170gr inclusief applicator, Ultra Glaco Glass Sealant 70ml en een Soft99 opbergtas.

Polishing Power
DAP Kit met Monello Mezzo & Finale 250ml + Kompressor 6” Polishing & Light Polishing Pads + Peluche Verde Trio.

DAP500 Kit – van € 209,95 voor € 155 = 26%
DAP900 Kit – van € 255,94 voor € 179 = 30%
*van beide kits hebben we 50 pakketten beschikbaar. Op=Op!

Poorboy’s World
Bold N Bright Tire Gel 473ml van € 16,49 voor € 11 = 33%
Iron Remover 946ml van € 34,99 voor € 21 = 40%
Tornado Pad Cleaner 946ml van € 17,99 voor € 13 = 27%

Nanolex
Washcoat 200ml van € 16,99 voor € 10 = 41%
Si3D Paint Coating Complete Kit 50ml van € 87,99 voor € 60 = 32%
Ontvang bij de Si3D kit een gratis SiFinish 100ml t.w.v. € 9,99!

GYEON quartz
Q² One 30ml van € 53,99 voor € 38 = 30%
Wetcoat Essence 250ml van € 40,99 voor € 28 = 31%

Meguiar's
Super Thick Microfiber Wash Mitt – van € 18,99 voor € 14 = 26%
Paint Protect 473ml van € 19,99 voor € 14 = 30%

Mothers
Foaming Wheel & Tire Cleaner 710ml van € 9,99 voor € 6,50 = 35%
Showtime Instant Detailer Spray 710ml van € 12,99 voor € 9 = 31%

Surf City Garage
Clayzilla XL Surface Prep System – van € 31,49 voor € 22 = 30%

Rupes
Bigfoot LHR15 Mark II Deluxe Kit – van € 509 voor € 450 = 12%
5 machines beschikbaar Op=Op!

Waxaddict
Vitreo Wax With Custom Painted Top – 200ml van € 79,99 voor € 65 = 20%
+ Gratis shampoo 500ml & gratis Vitreo Air Freshner 500ml. 25 stuks beschikbaar Op=Op!

Scholl Concepts
S3 Gold High Performance Compound 250gr van € 18,99 voor € 13 = 32%
Purple Spider-cleaning Puck – van € 6,99 voor € 4,50 = 35%

Autoglym
Car Interior Shampoo 500ml van € 9,99 voor € 7 = 30%
Vinyl & Rubber Care 500ml van € 11,99 voor € 8 = 34%

3M
Rotary Polijstmachine – van € 375 voor € 235 = 37%
8 machines beschikbaar Op=Op!

ETARI
MD-666 Lakdiktemeter van € 139 voor € 109 = 21%

Gedurende de gehele dag geldt een algemene korting* van 10% op ons assortiment.

Mega Hour Deals
Gedurende de dag zetten we steeds drie of vier merken voor meerdere uren met maar liefst 20% of zelfs 25% korting in de aanbieding*.

Van 10.00u tot 12.30u - 20% korting op Collinite, Voodoo Ride, Sonax en Monello
Van 11.00u tot 13.00u - 25% korting op Dodo Juice, Invisible Glass en Mothers
Van 12.00u tot 14.30u - 20% korting op Autoglym, Wolf's Chemicals en GYEON
Van 13.00u tot 15.00u - 25% korting op Surf City Garage, Scholl en Poorboy's
Van 14.00u tot 16.30u - 20% korting op Nanolex, Kenotek, 303 en Meguiar's

Gedurende de gehele dag geldt een algemene korting* van 10% op ons assortiment.

EDIT: Bedankt @_Brad_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Je bent vergeten te melden dat de speciale aanbiedingen (kortingen) alleen doorgaan op 1 september.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 22:05
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een nieuwe auto (SLK 350 met AMG Styling)
Helaas zit er wel een kras op de motorkap die net met de nagel te voelen is. De kap laten spuiten ben ik snel 450-500 euro kwijt bij de plaatselijke schadehersteller. Voordeel is wel dat de steenslag er dan meteen ook uit is (vrij minimaal).

Hiernaast wil ik ook wat zuiniger om gaan met deze auto dan mijn BMW 1 serie. Ik ben me dus een beetje aan het inlezen in het detailing. Ik vroeg me af of men ervaring heeft met goede detailers in Eindhoven en omstreken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O9g8kRVQODYIz5gCwpQ8ElUU/thumb.jpg

de kras:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die kras met de nagel kan voelen krijg je hem nooit helemaal weg. Het zou opgeschuurd kunnen worden om vervolgens te polijsten als gewoon polijsten niet het gewenste resultaat geeft. Anderzijds als de auto verder netjes is en je er nog een tijdin wilt rijden, is spuiten zeker een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16
Die barchetta die er achter staat, is het natuurlijk nog veel meer waard om te poetsen. Dat begint langzaam maar zeker een klassieker te worden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Die Barchetta mag eruit! Voor mij iets teveel werk om die te onderhouden. Dak is niet meer netjes, schokdemper rechtsachter begint te piepen, roestplekjes. Wel een super leuk auto'tje. Hij staat te koop...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16
Schokdempers achter is een fluitje van een cent en 60€, dak is 275€ en een middagje werk. Roestplekjes; hangt er van af waar, kan van simpel tot rampzalig zijn.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:07:
Als je die kras met de nagel kan voelen krijg je hem nooit helemaal weg. Het zou opgeschuurd kunnen worden om vervolgens te polijsten als gewoon polijsten niet het gewenste resultaat geeft. Anderzijds als de auto verder netjes is en je er nog een tijdin wilt rijden, is spuiten zeker een optie.
Ik neig inderdaad naar spuiten, vooral omdat ik hem net 2 weken heb en hem dus netjes wil hebben. De kras is niet over de hele lengte te voelen. Met name in het midden bij de bolling. Het valt natuurlijk altijd eerst te proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mivadebe
Als je de auto netjes wilt houden en je hebt wat steenslag zou ik het laten spuiten. Kortste klap en de basis is dan ook weer goed. Vandaar netjes onderhouden en er op tijd bij zijn als het gaat om krasjes en soortgelijke kleine schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Iemand die hier toevallig ervaring heeft met de lak op een Golf Mk4? Duitse lak, dus ik neig te denken dat deze redelijk hard zal zijn...

Ik heb zelf Scholl S3 en S30 liggen, alsook de spider pad & oranje LC pad die ik eerder met succes op mijn BMW E90 (Sapphire black) heb gebruikt. Zou ik deze combo opnieuw kunnen gebruiken, of bestel ik beter iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Leuk dat er op Tweakers ook mensen met het detailing virus zijn. Ik heb redelijk wat spulletjes om mijn auto zelf te kunnen onderhouden, echter ben ik erachter gekomen dat er nog wat ontbreekt.

Ik heb een tweedehands auto gekocht waarvan de lak een beetje verwaarloosd is, lees vies. Nu heb ik wel een aantal shampoos, echter zijn dit voornamelijk shampoos die niet heel agressief zijn, zodat ze de waxlaag niet aantasten. Ook heb ik een foamgun, maar eigenlijk geld hier hetzelfde voor.

Nu ben ik dus op zoek naar een shampoo die wel lekker agressief is (natuurlijk moet deze niet de lak aantasten :+), om lekker veel vuil los te weken in voorbereiding op een kleisessie. Iemand een aanrader?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SanderH_ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:40:
Iemand die hier toevallig ervaring heeft met de lak op een Golf Mk4? Duitse lak, dus ik neig te denken dat deze redelijk hard zal zijn...

Ik heb zelf Scholl S3 en S30 liggen, alsook de spider pad & oranje LC pad die ik eerder met succes op mijn BMW E90 (Sapphire black) heb gebruikt. Zou ik deze combo opnieuw kunnen gebruiken, of bestel ik beter iets anders?
Ik denk dat je dezelfde producten op deze Duitse lak met succes kunt gebruiken. Welke kleur van spider pad heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

virtualJac schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:40:
Nu ben ik dus op zoek naar een shampoo die wel lekker agressief is (natuurlijk moet deze niet de lak aantasten :+), om lekker veel vuil los te weken in voorbereiding op een kleisessie. Iemand een aanrader?
Een prewash met dit : Autofinesse Avalanche Limited Edition Banana Snow Soap. Eventueel te gebruiken met een kleine draagbare handsprayer op druk.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
De auto van m'n ouders heeft wat oppervlakkige krasjes. Ik kan ze eigenlijk niet voelen. Het gaat om wat krasjes bij de deurhendel (van een ring of autosleutel, denk ik) en om grotere vegen (van een tak?) op de deur aan de bestuurderskant. Als de auto nat is zie je het niet.
Ik vroeg me af, zal ik proberen met een polijstmiddel of een wax die ik er met de hand inwrijf die krasjes weg te halen of heeft dat geen zin? Wat mij betreft maak ik de auto schoon en wax ik dat hele ding uitgebreid, maar aangezien het mijn ouders totaal niet boeit kijk ik er toch een beetje tegenop om er veel geld aan uit te geven. Maar als €10-20 voor wax ook weggegooid geld is ga ik er tegen de tijd dat ik een eigen auto heb wel langs met een uitgebreide set.
Verder vroeg ik me af of ik alleen de vegen en krasjes dan kan waxen (en het gebied er omheen dan) of dat je sowieso per paneel of zelfs de hele auto moet werken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

@ Ample Energy

Je zou lokaal de krassen kunnen aanpakken met Meguiar's ScratchX 2.0.
Echter het product is één ding, de techniek is véél belangrijker.
Gebruik een applicator pad of een microvezeldoek (mijn voorkeur) om een pea sized druppel van het product op de krassen in te werken, werk steeds met kleine oppervlakken (3 op 3 cm). Goed met lichte druk inwerken en blijven werken totdat het product verdwenen is. Het is geen wipe on wipe off product! Dus spieren gebruiken. Als je het goed doet zul je spieren voelen achteraf.
Steeds wegvegen met een schone microvezeldoek.

Ook hangt het af van de soort lak (merk auto). Dus je proberen zou ik zeggen. Als het niet lukt is je techniek niet goed.
Je hoeft met dit product geen panelen te behandelen waar geen krassen op zitten.
Wax is niet hetzelfde als polijstmiddel. Wax mag je ten alle tijden op de lak smeren. Het haalt geen krassen weg maar beschermt de lak en geeft en extra glans boost. Liefst paneel per paneel. Als je niet de hele auto doet zul je het verschil wel zien maar zeker als het geregend heeft.
Succes!

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat je dezelfde producten op deze Duitse lak met succes kunt gebruiken. Welke kleur van spider pad heb je?
Om te compounden, deze 2 pads:

https://www.carclean.com/nl/purple-compounding-pad-85mm.html
https://www.carclean.com/...-polishing-pad-135mm.html

En om te polishen, deze 2 pads:

https://www.carclean.com/nl/orange-polishing-pad-85mm.html
https://www.carclean.com/...-polishing-pad-7inch.html

Dat zou in principe dus wel moeten lukken, in combinatie met S3 en S30 (uiteraard eerst een testspot)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SanderH_ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:40:

Nee, is een goede combo voor Duitse lakken en zeker aan te raden om dit ook zo te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohawk_ir
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07-2022
Hé Hé, leuk topic over detailing. Binnenkort maar eens was basic spullen halen! Echter kan ik hem niet voor de deur wassen.. 8)7 Hoe wassen jullie de auto als je hem niet voor de deur kunt wassen? Wellicht bij de hand-carwash?

[ Voor 40% gewijzigd door Mohawk_ir op 21-08-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja uitstekende keuze. Zeker eerst op een testspot de hele cyclus uitproberen. Wanneer je tevreden bent met het resultaat op dat gedeelte van het paneel dan pas de hele wagen onder handen nemen. Tussen het gebruik van de S3 en de S30 het paneel ontvetten (IPA-mix of gekocht product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
_Brad_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:06:
@ Ample Energy

Je zou lokaal de krassen kunnen aanpakken met Meguiar's ScratchX 2.0.
Echter het product is één ding, de techniek is véél belangrijker.
Gebruik een applicator pad of een microvezeldoek (mijn voorkeur) om een pea sized druppel van het product op de krassen in te werken, werk steeds met kleine oppervlakken (3 op 3 cm). Goed met lichte druk inwerken en blijven werken totdat het product verdwenen is. Het is geen wipe on wipe off product! Dus spieren gebruiken. Als je het goed doet zul je spieren voelen achteraf.
Steeds wegvegen met een schone microvezeldoek.

Ook hangt het af van de soort lak (merk auto). Dus je proberen zou ik zeggen. Als het niet lukt is je techniek niet goed.
Je hoeft met dit product geen panelen te behandelen waar geen krassen op zitten.
Wax is niet hetzelfde als polijstmiddel. Wax mag je ten alle tijden op de lak smeren. Het haalt geen krassen weg maar beschermt de lak en geeft en extra glans boost. Liefst paneel per paneel. Als je niet de hele auto doet zul je het verschil wel zien maar zeker als het geregend heeft.
Succes!
Dankjewel! Ik zal eens een krasverwijderaar proberen. Ik wist niet eens dat dat bestond.
En als ze het goed schoonmaken kunnen waarderen ga ik ook eens kijken naar een wax.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 17:36
Welke masking tape gebruiken jullie?

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Deze (anderen komen los of laten lijmresten achter)

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tazzy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:13:
Welke masking tape gebruiken jullie?
De groene van Colad, net zo goed als die van 3M(ik vind het zelfs beter werken) en een stukje goedkoper.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 17:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Volgende week wil ik mijn auto eens goed aanpakken. De volgende zaken staan op het lijstje;
- Wassen en in de wax zetten van de auto
- Lederen interieur reinigen en voeden
- Kunststofdelen schoonmaken

Ik ben zelf geen persoon om iedere maand de auto weer eens goed bij te werken. Reken eerder op 2x per jaar uitgebreider in de wax zetten en 4x per jaar het leder bijwerken.

Op basis van reviews heb ik de volgende producten geselecteerd welke ik hiervoor nodig zou hebben.
https://www.carclean.com/...ico-snow-foam-1000ml.html (voor foamen vooraf, ik wil hiervoor een foam-gun van Karcher gebruiken die ik kan aansluiten op mijn hogedruk. Zijn er toevallig mensen welke hier ervaring mee hebben?)
https://www.carclean.com/...tor-wax-no-845-473ml.html
https://www.carclean.com/...aner-conditioner-kit.html

Wat zijn mijn vragen / twijfels
- Heb ik voor de wax nu een goed alles in 1 easy on / easy off product?
- Maakt het nog uit om op basis van kleur van de auto een wax te kiezen, ik lees hier verschillende verhalen over?
- Is de foam-gun van Karcher aan te raden of kan ik beter iets anders zoeken?
- Ik zie op de carclean website wel microvezeldoeken ed staan. Echter ogen de prijzen mij nogal hoog. Is er verschil met een simpel alternatief van bijv. een Action of Blokker?
- Voor de kunststof delen heb ik nog een trim detailer van Meguiars liggen. Is het goed om hier nog een alternatief voor te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

@SteV1986:
Zeer goede wax: gebruik deze ook veelvuldig: is inderdaad easy on en off product. Wel dun en gelijkmatig smeren en een tijdje laten drogen (als je er met een vinger overheen wrijft en de wax smeert niet meer mag je ze opboenen). Gebruik een goede applicator. De Disco Nero van Monello is uitstekend hiervoor.
- Maakt het nog uit om op basis van kleur van de auto een wax te kiezen, ik lees hier verschillende verhalen over?
Klopt wel een beetje (marketing?), maar deze wax gaat op elke kleur.
Hierover kan ik je geen raad geven.
- Ik zie op de carclean website wel microvezeldoeken ed staan. Echter ogen de prijzen mij nogal hoog. Is er verschil met een simpel alternatief van bijv. een Action of Blokker?
Gebruik de MF van die winkels enkel voor velgen en dergelijke. Om polish & wax weg te vegen of op te boenen moet je beroep doen op goede MF. Er is een heel groot aanbod van MF, ik gebruik die van Meguiar's maar die van Monello is ook goed. Het gaat om de kwaliteit van de doek en de afwerking. Btw nooit wassen met wasverzachter. Je hebt minimum 2 MF nodig. De doek in vier vouwen (en niet in een prop) en zo vegen/boenen.
- Voor de kunststof delen heb ik nog een trim detailer van Meguiars liggen. Is het goed om hier nog een alternatief voor te zoeken?
Ik heb tal van alternatieven gekocht en toch grijp ik telkens terug naar deze bus.

[ Voor 4% gewijzigd door _Brad_ op 24-08-2018 22:03 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aangaande de microvezeldoeken. Die van de Action, met name de grote blauwe dweildoeken, zijn uitermate geschikt voor het afnemen van polijstmiddelen en waxen van de laklaag. Ik heb hier ook wel de duurdere doeken liggen maar het maakt zo goed als geen verschil. De kleine microvezeldoeken van de Action, ze komen per vijf volgens mij, zijn goed te gebruiken voor alles behalve de laklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:22:
Aangaande de microvezeldoeken. Die van de Action, met name de grote blauwe dweildoeken, zijn uitermate geschikt voor het afnemen van polijstmiddelen en waxen van de laklaag. Ik heb hier ook wel de duurdere doeken liggen maar het maakt zo goed als geen verschil. De kleine microvezeldoeken van de Action, ze komen per vijf volgens mij, zijn goed te gebruiken voor alles behalve de laklaag.
Bedoel je deze?

Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/54/06/8713452000581_102.png?w=320

https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-microvezel-dweil/

[ Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 26-08-2018 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die ja. heb ik sinds jaar en dag een hele bups van. Zijn ze vies of zijn ze op wat voor manier niet meer te gebruiken voor de laklaag verworden ze tot poetslap voor al het overige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Vraagje, ik was m'n auto in een wasbox, heb alle spullen die benodigd zijn maar waar ik tegenaan loop is dat ik niet kan foamen omdat het spul van de wasbox te agressief is voor de wax en zelf heb ik geen apparatuur om te foamen.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson6 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:06:
Vraagje, ik was m'n auto in een wasbox, heb alle spullen die benodigd zijn maar waar ik tegenaan loop is dat ik niet kan foamen omdat het spul van de wasbox te agressief is voor de wax en zelf heb ik geen apparatuur om te foamen.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Wees blij dat je al mag wassen in een wasbox. NIet iedereen is daar van gediend, zeker niet als je ook nog een eigen foam wil meenemen. De foam die een wasbox gebruikt is vaak dezelfde als de shampoo die ze gebruiken. Soms is het een wat steviger product een zogenaamde truckshampoo.

Na het wassen kan je ook een spraywax opspuiten. Dat houdt de onderliggende waxlaag wat langer in stand.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:28:
[...]

Wees blij dat je al mag wassen in een wasbox. NIet iedereen is daar van gediend, zeker niet als je ook nog een eigen foam wil meenemen. De foam die een wasbox gebruikt is vaak dezelfde als de shampoo die ze gebruiken. Soms is het een wat steviger product een zogenaamde truckshampoo.

Na het wassen kan je ook een spraywax opspuiten. Dat houdt de onderliggende waxlaag wat langer in stand.
Tja in de wasbox waar ik ga staan doen ze nergens moeilijk over, je kan (tegen betaling) gewoon je emmers vullen met warm water en je ding doen.

Het foamen is wel jammer maar ik doe het nu zo:

- Auto afspoelen met water
- Velgen inspuiten met Monello Non-Ferro
- In laten werken en ondertussen emmers vullen
- Bij terugkomst velgen en wielkasten afspoelen en met resterende tijd de auto nog eens
- Wassen met Monello Lavare via twee emmermethode met gridguard en Monello wash mitt
- Afpuiten met osmosewater
- Autoafdrogen
- Eventueel Poor Boys Quick Detailer + als ik nog zin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meningen zijn verdeeld over foamen want een foam wat niet agressief is (Ph waarde) verwijdert niet veel vuil. Een goede wax kan een wat agressievere foam best wel hebben.

Je detailerspray voegt niets toe aan de waxlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:26:
De meningen zijn verdeeld over foamen want een foam wat niet agressief is (Ph waarde) verwijdert niet veel vuil. Een goede wax kan een wat agressievere foam best wel hebben.

Je detailerspray voegt niets toe aan de waxlaag.
Ik heb ook Poor Boys Natty Paste Wax die ga ik komende week aanbrengen. Quick detailer is voor tussendoor dus overbodig volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eens uitleg gegven over het verschil tussen spraywax en detailerspray. Gebruik de zoekfunctie even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

[b][ Ik heb ook Poor Boys Natty Paste Wax die ga ik komende week aanbrengen. Quick detailer is voor tussendoor dus overbodig volgens jou?
Quick detailer aanbrengen kan nooit kwaad, het verwijdert dan nog wat stof en vingerafdrukken etc. Maar het laat niets achter om de wax of andere coating te boosten.
Spray wax doet dan weer wel. Ik weet niet welke spray wax je van plan bent te gebruiken? Maar dat hoeft eigenlijk niet. Ik zou het pas gebruiken tegen de tijd dat Poor Boys wax uitgewerkt is.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
_Brad_ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:41:
[...]

Quick detailer aanbrengen kan nooit kwaad, het verwijdert dan nog wat stof en vingerafdrukken etc. Maar het laat niets achter om de wax of andere coating te boosten.
Spray wax doet dan weer wel. Ik weet niet welke spray wax je van plan bent te gebruiken? Maar dat hoeft eigenlijk niet. Ik zou het pas gebruiken tegen de tijd dat Poor Boys wax uitgewerkt is.
Allright dat is dan weer wat duidelijker, ik heb nog geen idee, ik neem aan dat de Natty's wel een paar maanden blijft zitten? Welke spray wax raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

_Brad_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:55:
@SteV1986:
Zeer goede wax: gebruik deze ook veelvuldig: is inderdaad easy on en off product. Wel dun en gelijkmatig smeren en een tijdje laten drogen (als je er met een vinger overheen wrijft en de wax smeert niet meer mag je ze opboenen). Gebruik een goede applicator. De Disco Nero van Monello is uitstekend hiervoor.
Klopt wel een beetje (marketing?), maar deze wax gaat op elke kleur.
Afgelopen weekend werd bij een workshop van Meguairs dezelfde vraag gesteld en ik kan me eigenlijk alleen maar scharen achter hun antwoord. De wax wordt bijna altijd aangebracht bovenop blanke lak, dus waarom zou je daar nog een kleur op willen brengen als het doel van de wax is om de diepte in de blanke laklaag te maximaliseren (dat geeft immers de wet-look). Met een kleurwax breng je juist een laagje op de blanke lak aan die de glans hindert.
Hierover kan ik je geen raad geven.
Gebruik de MF van die winkels enkel voor velgen en dergelijke. Om polish & wax weg te vegen of op te boenen moet je beroep doen op goede MF. Er is een heel groot aanbod van MF, ik gebruik die van Meguiar's maar die van Monello is ook goed. Het gaat om de kwaliteit van de doek en de afwerking. Btw nooit wassen met wasverzachter. Je hebt minimum 2 MF nodig. De doek in vier vouwen (en niet in een prop) en zo vegen/boenen.
Tip die ik dit weekend daarover kreeg, droog ze in een droger. Dan blijven de doeken zachter en nemen ze meer vocht of product op. En inderdaad nooit wasverzachter gebruiken, dat maakt ze juist water- en vuilafstotend. Belangrijk is dat ze vooral zacht zijn.
Qua aantal geldt dat je minimaal per stap één schone doek voor afvegen nodig hebt en je geen doeken hergebruikt, naast applicatorpads of doeken voor het opbrengen.

Goede doeken zijn prijzig, ik heb afgelopen weekend een drying towel van €24 gekost (ik heb in huis geen enkele handdoek die verder ook maar in de buurt komt qua prijs), maar daar staat tegenover dat ik al bijna 10 jaar doe met mijn MF doeken en watermagnet (die inmiddels wel z'n beste tijd heeft gehad).
Ik heb tal van alternatieven gekocht en toch grijp ik telkens terug naar deze bus.
Ik heb zelf sinds die weekend voor het eerst een paste als wax thuis liggen. Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt t.o.v. vloeibare wax.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Allright dat is dan weer wat duidelijker, ik heb nog geen idee, ik neem aan dat de Natty's wel een paar maanden blijft zitten? Welke spray wax raad je aan?
Betreffende de Natty's; het is zeer belangrijk dat de lak spiegelglad, vrij van contaminaties, is!
Enkel dan kan de wax/coating zich goed hechten aan je lak en is de standtijd optimaal.
Maar die standtijd hangt van veel factoren af, zoals je waarschijnlijk weet.

De "waxervaring" van Natty's is subliem, het is net margarine die je smeert en dan die geur, maaaaar helaas de standtijd is de kortste van alle waxen die ik al heb geprobeerd.
Dus als daily mag je maar rekenen op 2 maand :'(
Om het bij Poorboy's te houden zou je kunnen gaan voor: Poorboy's spray wax.

't is een hobby ...

• Acradavos
  • Laatst online: 07-10 20:37

Acradavos

Poetsfanaat

Gebruik alsjeblieft niet deze doeken. De microvezel doeken van de Action, Big Bazaar etc. zijn van dermate slechte kwaliteit dat ze hologrammen en kleine krasjes veroorzaken.
Mocht je echt goedkoop aan goede doeken willen komen, kijk dan even op AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Acradavos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:04:
[...]

Gebruik alsjeblieft niet deze doeken. De microvezel doeken van de Action, Big Bazaar etc. zijn van dermate slechte kwaliteit dat ze hologrammen en kleine krasjes veroorzaken.
Mocht je echt goedkoop aan goede doeken willen komen, kijk dan even op AliExpress.
Ik weet niet wat erger is, doeken van de Action gebruiken (waar nog enige controle op zit) of iemand doorverwijzen naar het doolhof van AliExpress, waar de kwaliteit van alle aangeboden producten uiteenloopt van kwalitatief uitermate teleurstellend tot goed.

Het gaat uiteindelijk om de verhouding van polyester en polyamide in de doeken, alleen weet ik zo niet meer van welke je zo min mogelijk wil hebben (ik dacht polyamide).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:20:
[...]

Ik weet niet wat erger is, doeken van de Action gebruiken (waar nog enige controle op zit) of iemand doorverwijzen naar het doolhof van AliExpress, waar de kwaliteit van alle aangeboden producten uiteenloopt van kwalitatief uitermate teleurstellend tot goed.

Het gaat uiteindelijk om de verhouding van polyester en polyamide in de doeken, alleen weet ik zo niet meer van welke je zo min mogelijk wil hebben (ik dacht polyamide).
70/30 of 80/20 maar dat zijn de doeken van bv. Carclean ook. Er zit niet heel veel verschil tussen en het grootste verschil is de prijs. De groter blauwe dweildoeken van de Action zijn net zo goed als de groene Monello doeken. Beiden laten ze geen residu zitten, en beide brengen ze geen schade toe.
Acradavos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:04:
[...]

Wat je zegt is complete onzin en is nergens op gestaafd. Ik gebruik deze blauwe doeken al jaren en er is nog nooit een doek geweest die ook maar wat voor schade, hologrammen of anderszins heeft aangebracht op welke auto die ik ooit gedaan heb. En ik heb heel erg veel auto's gedaan en van een handvol Tweakers hier.

Hologrammen na het polijsten kan door de wax komen die je niet goed genoeg uitpoetst. Dit komt o.a. voor bij Fusso en de 845 van Collinite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Geen onzin, puur uit eigen ervaring. De doeken van de action zijn totaal anders geweven, bovendien zit er glaswol in verwerkt.

De vezel is minder duurzaam, niet of nauwelijks meervoudig gesplitst, minder zacht, minder dik, kan meer marring veroorzaken op je lak, heeft meestal minder goed afgewerkte randen.

Maar voor de vuile klusjes best prima te gebruiken, of als je auto nog niet gepolijst is.

Ik heb al minstens 10 ervaring met de doeken van Monello en Action en ik wil je persoonlijk laten zien wat de doeken van de action met je lak doen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Acradavos op 07-09-2018 03:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Acradavos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 03:24:
Geen onzin, puur uit eigen ervaring. De doeken van de action zijn totaal anders geweven, bovendien zit er glaswol in verwerkt.
Sorry, maar dat klopt niet hoor.

Voor de rest ben ik wel van mening om een MF van een (bekend) merk te gebruiken om waxresten te verwijderen en de lak op te boenen.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:15

Metalfreak

Hoije woh!

Wat een onzin. Er wordt altijd gedaan alsof die doeken van Monello door elfen bij maanlicht worden geweven, maar het zou me niets verbazen als die ook gewoon in een zelfde fabriek in China gemaakt worden. Daarnaast heeft de Action ook nog eens 'tig verschillende soorten microvezeldoeken. En ja, als je die goedkope blauwe doekjes bedoelt, die zullen vast niet heel erg geweldig zijn voor je lak, maar Action heeft regelmatig andere en betere liggen die prima voldoen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of je wel eens een Monello doek hebt vastgehad, maar die zijn toch echt van een duidelijk andere kwaliteit dat alle Action doeken.

Ik gebruik de Action doeken ook nog voor velgen of uitlaten etc. Maar zijn toch echt wel merkbaar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
Mivadebe schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:04:
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een nieuwe auto (SLK 350 met AMG Styling)
Helaas zit er wel een kras op de motorkap die net met de nagel te voelen is. De kap laten spuiten ben ik snel 450-500 euro kwijt bij de plaatselijke schadehersteller. Voordeel is wel dat de steenslag er dan meteen ook uit is (vrij minimaal).

Hiernaast wil ik ook wat zuiniger om gaan met deze auto dan mijn BMW 1 serie. Ik ben me dus een beetje aan het inlezen in het detailing. Ik vroeg me af of men ervaring heeft met goede detailers in Eindhoven en omstreken?

[afbeelding]

[afbeelding]
deze zit in BERGEIJK

https://www.etonadetailing.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:15:
Weet niet of je wel eens een Monello doek hebt vastgehad, maar die zijn toch echt van een duidelijk andere kwaliteit dat alle Action doeken.

Ik gebruik de Action doeken ook nog voor velgen of uitlaten etc. Maar zijn toch echt wel merkbaar anders.
Ik heb ze hier beiden voor mij liggen. We hebben het hier wel over de blauwe dweildoeken, dus die grote van de Action. Niet die kleintjes die per vijf koop bij de Action. Ook de Monello doeken zijn na een aantal keer wassen niet meer wat je er van zou verwachten. De MF kant voelt hetzelfde aan als ieder andere MF doek en de pluizige kan gaat klitten en wordt ook harder. En ja, ik was hoe het hoort. Beiden doen wat ze moeten doen en ik merk geen verschil.
Metalfreak schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:25:
[...]

Wat een onzin. Er wordt altijd gedaan alsof die doeken van Monello door elfen bij maanlicht worden geweven, maar het zou me niets verbazen als die ook gewoon in een zelfde fabriek in China gemaakt worden. Daarnaast heeft de Action ook nog eens 'tig verschillende soorten microvezeldoeken. En ja, als je die goedkope blauwe doekjes bedoelt, die zullen vast niet heel erg geweldig zijn voor je lak, maar Action heeft regelmatig andere en betere liggen die prima voldoen.
Kijk maar eens op AE wat een doeken er zijn.

De vezel is minder duurzaam, niet of nauwelijks meervoudig gesplitst, minder zacht, minder dik, kan meer marring veroorzaken op je lak, heeft meestal minder goed afgewerkte randen.

Maar voor de vuile klusjes best prima te gebruiken, of als je auto nog niet gepolijst is.

Ik heb al minstens 10 ervaring met de doeken van Monello en Action en ik wil je persoonlijk laten zien wat de doeken van de action met je lak doen. ;)
Ik gebruik ze al jaren tot volle tevredenheid en menig Tweaker die hier rondwaart kan beamen dat er wat jij zegt niet op hun auto te vinden zal zijn die ik gedaan heb. Ik denk dat het eerder aan je eigen kunnen ligt dat je niet weet hoe je een product moet hanteren, of er gaat iets anders mis. No offence.

Maar ik zou vooral heel graag willen zien waar jij het vandaan haalt dat er glaswol in verwerkt zit. Dat is nogal een bewering en zeker met de stelligheid waarmee je dat zegt verwacht ik, en ik weet zeker menig ander in dit topic, een onderbouwing en bewijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

vhal

ಠ_ಠ

De ene doek bij de Action is de andere doek niet bij de Action, per filiaal lijkt het assortiment te verschillen. Misschien heeft @Acradavos wel een ander merk/type die op het eerste gezicht hetzelfde er uit ziet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Ik refereerde naar de doeken die al eerder in dit topic gepost werden. Al mijn doeken worden gewassen met microvezelrestorer, ik geloof best dat de Action ook kwalitatief betere doeken heeft.

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/gif/807/807227.gif

Op Carclean stond een uitgebreid topic over doeken en kwaliteit.

Op Ali bedoel ik deze, zijn vergelijkbaar met die van Monello.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1oxFrXOERMeJjSspjq6ApOXXaM/1Pcs-40x40cm-Super-Thick-Plush-Car-Washing-Wax-Polishing-Detailing-Wash-Towels-Car-Care-Microfibre-Cleaning.jpg_220x220.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die blauwe doeken zijn goed. Nu nog een link ter onderbouwing van je stellige bewering dat er glaswol in verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 23:12
@Acradavos, heb je een link naar de Ali doeken? Wil ze wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:42:
@Acradavos, heb je een link naar de Ali doeken? Wil ze wel eens proberen.
Kom op, zo moeilijk is het toch niet zoeken op Ali? Vooruit: https://nl.aliexpress.com...archText=auto+poetsdoeken
Pagina: 1 ... 74 ... 125 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.