Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 72 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@poor Leno de middelen die er zijn zijn allemaal van tijdelijke aard. Ook opwarmen is niet altijd de oplossing. Bij mijn 156 heb ik toen alles opnieuw gespoten. Dus alle umperstukken en roosters gedaan met Motip bumperspray. Uiteraard wel met een grondlaag eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 235591 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:16:
@poor Leno de middelen die er zijn zijn allemaal van tijdelijke aard. Ook opwarmen is niet altijd de oplossing. Bij mijn 156 heb ik toen alles opnieuw gespoten. Dus alle umperstukken en roosters gedaan met Motip bumperspray. Uiteraard wel met een grondlaag eronder.
Ah thnx :)

(hoe heet dat rooster onder de voorruit ookalweer? Ben naam telkens kwijt haha)

Maar het gaat ook bijv om de vinyl stickers op de Bstijlen tussen de ramen.. Ik heb geen zin om te kloten met nieuwe te plakken.. Want om dat goed te doen, moeten de ruiten en rubbers eruit :/

Ze zijn in goede staat, alleen wat grijzig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee maar afwateringsroosters noem ik ze weleens. Die stukken tussen de deurstijlen ga je niet mooi krijgen zonder ze opnieuw te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 235591 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:43:
Geen idee maar afwateringsroosters noem ik ze weleens. Die stukken tussen de deurstijlen ga je niet mooi krijgen zonder ze opnieuw te plakken.
Het heet een Paravan! 8)7

En die Blijst stukken spuiten met die Motip bumper spray is geen optie denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, die moet je opnieuw plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 235591 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:29:
Nee, die moet je opnieuw plakken.
Verdorie :/ daar heb ik dus echt geen zin in.. vooral niet omdat het achterraam maar voor 2/3 naar beneden gaat. Die moet dan echt helemaal uit elkaar :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is inderdaad lastig maar ik vraag me af of je het allemaal moet verwijderen. Ik kan mij dat niet meer heugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

poor Leno schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:07:
Hoi,

Ik zie door de bomen t bos niet meer.. 500 verschillende producten :?

Ook hier verschillen de meningen..

Maar weet iemand wat de beste producten zijn om je bumperstukken, raamrubbers en vinyl stukjes (exterieur) weer mooi zwart te krijgen?

En t liefst iets dat langdurig blijft, ipv na 2 wasbeurten weer eraf is.. ;)

Het betreft een Alfa 156. Matreriaal weet ik zo niet, maar het gaat ook om de kentekenhouder en het rooster onder de voorruit etc. (Die zijn erg wit/lichtgrijs uitgeslagen)

Mensen hebben het er ook over om eerst de onderdelen op te warmen met een warmtepistool en dan pas te doen, zodat het er beter in trekt.. Klopt dit?

Thnx! :)
Polytrol :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
En waarom zweer je daarbij, tov andere dingen? :)

-

PS: ik zit er over te lezen en iedereen is zwaar enthousiast, vergeleken met alle andere middeltjes :D

Ik ga het zeker proberen! Weet je t verschil tussen Polytrol en Gekookte lijnzaadolie? Daar lees ik nu ook over..

[ Voor 38% gewijzigd door poor Leno op 06-05-2018 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Pppfff vanvhet weekend m'n auto ook maar gewassen, gekleid en gewaxed. Wat een werk zeg. En alle opmerkingen van je buren die je aan mag horen.
Resultaat was goed. Auto weer mooi zwart. Wel zag en zie ik dat ik niet alle wax er goed afgehaald is. Ondertussen zit er ook weer een gele waas van pollen op m'n auto.
Leuk man dat detailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb die van mij afgelopen weekend ook gewassen en hij is nu inderdaad al helemaal geel van de pollen of sahara zand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 20:15
Ja ik heb ook al weer x aan tal vliegen en een hoop stuifmeel te pakken. Scheisse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:55
Idem... nou ja, overmorgen regent de auto weer 'schoon'.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikeee
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-05 00:04
Beste,

Ik heb al aardig wat pagina's doorgelezen op dit forum en nu wil ik binnenkort zelf aan de slag gaan met mijn nieuw speeltje (Lancer Evolution 8, Scotia white).

Nu heb ik nog nooit een auto serieus gepoetst maar dat wil ik nu wel gaan doen. Ik ben op zoek naar wat tips zodat ik o.a. weet wat ik moet aanschaffen.

Het volgende materiaal heb ik al:
- Een aardige 2200W compressor, 100L tank
- Pneumatische haakse slijper
- Verschillende pneumatische vloeistofspuiten
- Elektrische makita haakse slijper met regelbaar toerental (1000-11000 rpm)

Als ik dat zo lees heb ik ongeveer het volgende nodig:
- (Meguiar's) APC
- Wat zachte kwasten
- Een borstel voor de velgen
- Kleine microfiber doeken
- Een grote microfiber (hand)doek
- 2 emmers (en grid guard)
- Een poets handschoen ?
- Polijst schijf houder
- Polijst schijven

Kwa poetsmiddel:
- Een goede shampo (tips?)
- Ontvetter (voldoet APC?)
- Wax ?
- Glas coating ?
- Polijstmiddel

Bij O.A. de carbon spoiler moet ik de blanke lak verwijderen en opnieuw aanbrengen. Die zal ik naderhand wel moeten polijsten om dat weer als nieuw uit te laten zien.

Dit is hobbymatig dus ik moet wel een beetje op de centjes letten. Waar verstandig zal ik gebruik willen maken van aliexpress. Ik heb enkele jaren in china gewoond dus ik weet ook dat je daar prima materiaal kan krijgen voor een redelijke prijs. Tips zijn altijd welkom.

Op internet heb ik goede ervaringen gelezen over deze "SPTA pads":
https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Dit lijkt wel een redelijke droog doek:
https://nl.aliexpress.com...010610.0.0.685054170UU5Rf

[ Voor 5% gewijzigd door Spikeee op 12-05-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]Spikeee schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:30:
Beste,

Ik heb al aardig wat pagina's doorgelezen op dit forum en nu wil ik binnenkort zelf aan de slag gaan met mijn nieuw speeltje (Lancer Evolution 8, Scotia white).

Nu heb ik nog nooit een auto serieus gepoetst maar dat wil ik nu wel gaan doen. Ik ben op zoek naar wat tips zodat ik o.a. weet wat ik moet aanschaffen.

Ik zou voor een b.v een dap, excentrische polijstmachine gaan kijken, als begineling zou ik niet met een haakse slijper gaan polijsten.

Om geld te besparen, microfiber doekjes en droogdoeken hebben ze bij de action ook speciaal voor je auto.
Blue wonder kan je als apc gebruiken.
Kwasten eveneens bij de action ik gebruik de witte.
Poets middelen kan je bij carclean kopen, kan je ook advies krijgen, of kijk eens op hun forum voor advies en een stappenplan.
Auto shampoo te veel merken om op te noemen Poor Boys world is redelijk betaalbaar.
Wax ook te veel merken om op te noemen, redelijk betaalbaar is Collinite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikeee
Het gaat meer om een goede prijs kwaliteit verhouding dan puur de kosten.
Op verschillende forum posts zag ik de AEG EXE 460 / AEG EX 150 E langskomen als een polijst / schuurmachine combinatie. Mits goed schoongemaakt moet dit wel kunnen ?

Anders zal het een DAP500 o.i.d. worden

[ Voor 8% gewijzigd door Spikeee op 12-05-2018 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:54
Ik denk dat t volgende topic hetgeen is waar je naar opzoek bent. Ik ben ook net begonnen, de dap is vandaag zelfs binnengekomen en ik heb veel hief aan gehad.

https://forum.carclean.co...15-update-geplaatst.4265/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikeee
Bedankt! Ik zal het goed bestuderen.
Dit gaat niet over detailing maarja... heeft iemand tips over het opnieuw spuiten / bijwerken van lak en of clear-coat. Specifiek over welke soort (2k?) lak / clear-coat ik moet kopen. Als ik google kom ik verschillende webshops tegen maar er zijn zo veel verschillende merken dat ik door de bomen het bost niet meer zie. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Gisteren de Nilfisk E150.2-10 H X-TRA binnen gekregen en gelijk uitgeprobeerd. Op een witte fiat 500 en een rode seat ibiza.
Ding is 150 bar, maar kreeg de zooi bij de 500 er niet vanaf. Pas met een washmitt kreeg ik met veel moeite de insectenresten verwijderd.

De ibiza daarintegen was in een mum van tijd schoon. Maar die heeft vorige maand een glasscoating gekregen. Maakt stukken makkelijker schoon. Na het afspuiten ook gedaan met een nieuwe washmitt van meguiars. Die was gewoon nog helemaal schoon, op een paar insectenresten na.

Alles met 2 emmer systeem uiteraard. Ga op de fiat zelf is een glasscoating zetten een keer als ik tijd heb. Iemand ervaring daarmee toevallig?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Morgen krijgt mijn auto weer een was en waxbeurt van @Anoniem: 235591. Ziet er altijd weer goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 23:49

Metalfreak

Hoije woh!

Spikeee schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:46:
Het gaat meer om een goede prijs kwaliteit verhouding dan puur de kosten.
Op verschillende forum posts zag ik de AEG EXE 460 / AEG EX 150 E langskomen als een polijst / schuurmachine combinatie. Mits goed schoongemaakt moet dit wel kunnen ?

Anders zal het een DAP500 o.i.d. worden
Ik heb onlangs deze gekocht: https://www.bol.com/nl/p/...ndfR1Dgw.1.4.ProductTitle

Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal, maar hij lijkt zijn taak prima te voldoen voor een hele hoop minder geld dan een DAP. Ook excentrisch, snleheid is regelbaar enz. Wat pads bestellen op AliExpress en je bent good to go. Eerlijk gezegd vond ik de prijs van een DAP500 voor mezelf niet te verantwoorden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Simpel gezegd, de prijs van een DAP is ook ergens voor, dat zijn dual action machines met een kop die meerdere kanten op beweegt en waarmee je voorkomt dat je polijstbanen en hologrammen in de lak maakt. Zo een machine kun je sneller mee werken en is voor een gevorderde gebruiker een leuke en goeie keuze, al zullen die voor wat zwaarder en duurzamer spul gaan.

Voor een beginner een absolute no go! Ook die pads die geen gegarandeerde kwaliteit hebben of grofheid met polijsten of hoe die met warmte omgaan. De kans dat het misgaat of niet lekker uitpakt en je zelfs met onherstelbare lakdefecten zit is erg groot. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Joopieboy bovenstaande polijstmachine is excentrisch. Hetzelfde als een DAP500/900. De meeste machines zijn rebranded of een ander kleurtje. Veel verschil zit er niet in. Wel is het zo dat Carclean een uitstekende service heeft en daar betaal ik graag wat meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stik, in dat geval niks gezegd. Had net met iemand op de app een soortgelijke discussie maar dan met een soort van slijpmachine en een polijstpad. Excuus. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ACmujTLzPRKimkBGRYwupKQ/full.jpg

8)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikeee
Metalfreak schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:06:
[...]

Ik heb onlangs deze gekocht: https://www.bol.com/nl/p/...ndfR1Dgw.1.4.ProductTitle

Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal, maar hij lijkt zijn taak prima te voldoen voor een hele hoop minder geld dan een DAP. Ook excentrisch, snleheid is regelbaar enz. Wat pads bestellen op AliExpress en je bent good to go. Eerlijk gezegd vond ik de prijs van een DAP500 voor mezelf niet te verantwoorden.
bedankt voor de tip. Als je hem direct bij dealdonkey besteld (daar komt die van bol.com ook vandaan) dan bespaar je nog eens 15 euro. Zodra ik em nodig heb ga ik hem ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Spikeee schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:21:
[...]

bedankt voor de tip. Als je hem direct bij dealdonkey besteld (daar komt die van bol.com ook vandaan) dan bespaar je nog eens 15 euro. Zodra ik em nodig heb ga ik hem ook proberen
Klopt, maar ik had nog een hele stapel bol.com bonnen liggen, dus dat was voor mij niet zo handig, maar volgens mij was 'ie bij mij wel nog 5 euro goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door Metalfreak op 14-05-2018 16:11 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:28
Een nieuwe auto gekocht, heeft blijkbaar een hond in gezeten.
Van binnen laten reinigen, maar ik ruik het nog steeds. Of erger zelfs, maar komt misschien omdat de stoelen nog vochtig zijn.

Is dit normaal of heb ik net een slechte reiniger te pakken.

Kan ik hier zelf nog iets aan doen, moet het slijten, of moet ik op zoek naar een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
NeutraleTeun schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:43:
Van binnen laten reinigen, maar ik ruik het nog steeds. Of erger zelfs, maar komt misschien omdat de stoelen nog vochtig zijn.

Kan ik hier zelf nog iets aan doen, moet het slijten, of moet ik op zoek naar een ander bedrijf.
Een nieuwe auto, of een andere (voor jou nieuwe)? Als het echt een nieuwe is, retour dealer.

Je hebt van Meguiars wel zoiets: http://www.meguiars.nl/ve...geuren-met-air-refresher/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Eddye schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:08:
[...]

Een nieuwe auto, of een andere (voor jou nieuwe)? Als het echt een nieuwe is, retour dealer.

Je hebt van Meguiars wel zoiets: http://www.meguiars.nl/ve...geuren-met-air-refresher/
Een voor hem nieuwe, maar anderzijds gebruikte wagen natuurlijk.

Auto's die nieuw uit de fabriek komen rollen ruiken niet naar hond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
BFmango schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:12:
[...]

Een voor hem nieuwe, maar anderzijds gebruikte wagen natuurlijk.

Auto's die nieuw uit de fabriek komen rollen ruiken niet naar hond :P
Ik trap er voor mezelf ook altijd in :)

ik heb ook recent een 'nieuwe' auto. Ik zeg dus de laatste tijd vaak: "Ik heb een nieuwe auto.... uh een andere, bedoel ik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is wat je nodig hebt: https://www.carclean.com/nl/enzyme-odour-eater-1000ml.html

Hiermee haal je vieze geuren weg en dat is blijvend. Gebruik het zelf ook voor vieze geurtjes en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nieuwe tweedehandse inderdaad.
Airco is al gereinigd, dus daar komt de geur niet vandaan. Zit echt in de stoelen, en zo'n spray zal het hoogst even maskeren.

@Anoniem: 235591 dat is gewoon inspuiten en dat was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
@NeutraleTeun Gewoon gaan roken, is de geur zo weg :>

(Liever dat, dan natte hond geur _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@NeutraleTeun Ik maak de bekleding eerst altijd goed schoon en dan spray ik het eroverheen, laat het even intrekken maak het schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Schoonmaken is zo'n breed begrip :P
In feite zijn ze al gereinigd, maar anders gewoon zo'n bekleding spray en beschrijving volgen?
Daarna dat spul en dan gewoon met licht vochtig doek afnemen?

@poor Leno ja, maar ook niet echt heel prettig voor het kindje op de achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als ze al gereinigd zijn insprayen, in laten trekken want enzymen werken door en vreten de geur weg. Gewoon op laten drogen want zolang het vochtig is doet het product zijn werk. Herhaal de stap tot de geur weg is. Heerlijk citrus luchtje is het trowuens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

KnoxNL schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:28:
Ja ik heb ook al weer x aan tal vliegen en een hoop stuifmeel te pakken. Scheisse.
Ik heb nu alweer vlekken van insecten die ik er met de hand niet uit krijg -O- (staat 4000km op).

Kut insecten

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 22:22
TommyGun schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Ik heb nu alweer vlekken van insecten die ik er met de hand niet uit krijg -O- (staat 4000km op).

Kut insecten
Dat vind ik ook van die zooi aan de voorkant ;)
Nu ik een ceal laag heb aangebracht is het wel veeeeel makkelijker te verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Brutuss op 17-05-2018 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
TommyGun schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Kut insecten
Met de hand niet eruit?? Die heb ik nog niet gehad moet ik eerlijk zeggen. Bij mij gaar 90% eraf met de spuit in de wasbox of voor aan de straat, en anders gebruik ik nog een bugremover:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71lQpPia9jL._SX425_.jpg

Dan gaat het prima bij mij :)

Moet je wel niet te lang wachten natuurlijk. Ik heb dat ding sinds ik hem heb (nog geen 3000 km) serieus al 8 x afgespoten en 2x compleet gewassen. Ik rijd ongeveer 2400 km per maand ter indicatie.

[ Voor 15% gewijzigd door KnoxNL op 16-05-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

KnoxNL schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:59:
[...]

Met de hand niet eruit?? Die heb ik nog niet gehad moet ik eerlijk zeggen. Bij mij gaar 90% eraf met de spuit in de wasbox of voor aan de straat, en anders gebruik ik nog een bugremover:

[afbeelding]

Dan gaat het prima bij mij :)

Moet je wel niet te lang wachten natuurlijk. Ik heb dat ding sinds ik hem heb (nog geen 3000 km) serieus al 8 x afgespoten en 2x compleet gewassen. Ik rijd ongeveer 2400 km per maand ter indicatie.
Ik heb genoeg middeltjes, dat is het probleem niet (halve salaris gaat naar Carclean.com :+)

Maar een week in de volle zon bakken terwijl 'ie vies is helpt niet.

Ik bedoel ook geen insectenlijkjes, maar ingevreten (?) plekjes die je meestal krijgt na vogelpoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
TommyGun schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:17:
[...]

Ik heb genoeg middeltjes, dat is het probleem niet (halve salaris gaat naar Carclean.com :+)

Maar een week in de volle zon bakken terwijl 'ie vies is helpt niet.

Ik bedoel ook geen insectenlijkjes, maar ingevreten (?) plekjes die je meestal krijgt na vogelpoep.
Nee dat bakken helpt niet inderdaad. Ik maak er een gewoonte van om na mijn werk langs de wasbox te rijden indien nodig, en alle troep eraf te spuiten. Gewoon meteen met gedemineraliseerd water meteen. Dan heb ik ook aan 1 muntje (50 ct) genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

KnoxNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:19:
[...]

Nee dat bakken helpt niet inderdaad. Ik maak er een gewoonte van om na mijn werk langs de wasbox te rijden indien nodig, en alle troep eraf te spuiten. Gewoon meteen met gedemineraliseerd water meteen. Dan heb ik ook aan 1 muntje (50 ct) genoeg.
Dat is inderdaad wel slim, moet ik ook eens vaker gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik heb zelf een hond en rook af en toe een peuk met raam open. DE manier. Men kopen een jerrycan schoonmaakazijn bij de Aldi of Gamma. Azijn mengen met water zodat het goed zuur ruikt en neemt daar de bekleding mee af en laten drogen. Eerste dagen zal het nog een beetje zuur ruiken maar als dat weg is ruikt je auto als nieuw. Als ik mijn auto inruil/verkoop heb ik nog nooit iemand horen roepen dat hij naar rook en/of hond ruikt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

En dit was de BMW X3 zaterdag.
Op naar de old school M3

BMW X3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d0baw43LLKTFIpeSI97hxOdO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m8nmA9Bqk514KJYIA4DoVdsw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ualmKKdw3gGUOF4eKHGz8Gwz/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wh4MfZUpzxwFQSPQ1IZO1wEH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WgKhNvNnXBmHClJCuhqVRRhT/thumb.jpg

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

445033 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:29:
[...]

Ik heb zelf een hond en rook af en toe een peuk met raam open. DE manier. Men kopen een jerrycan schoonmaakazijn bij de Aldi of Gamma. Azijn mengen met water zodat het goed zuur ruikt en neemt daar de bekleding mee af en laten drogen. Eerste dagen zal het nog een beetje zuur ruiken maar als dat weg is ruikt je auto als nieuw. Als ik mijn auto inruil/verkoop heb ik nog nooit iemand horen roepen dat hij naar rook en/of hond ruikt. ;)
En na een paar weken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 11:53
Afgelopen weekend voor het eerst aan de slag gegaan met mijn auto. DAP geleend van een collega, spullen aangeschaft bij Carclean en gaan. Bedankt allemaal voor de enorme hoeveelheid informatie die hier staat, heeft mij enorm geholpen.

Veel krassen en imperfecties weg kunnen halen, maar vooral de voorkant heeft enorm veel last van steenslag. Dat krijg ik helaas niet meer netjes. Dat wordt een lakstift kopen en daarmee aan de slag gaan.

In totaal 9,5 uur over gedaan om de auto te wassen, kleien, polijsten, sealen en het interieur te reinigen en te voeden. De ramen zijn met Rain-X behandeld. Deze jongen is blij met zijn eerste detailing.

Vooraf
Vooraf Kras vooraan

Velgen met Monello non-ferro (wat een lucht!)
Non-ferro in actie

Kleien
Kleien

Polijsten
polijsten schade minder zichtbaar

Sealen
Gesealed overzicht

Interieur
stoelen dashboard

Al met al erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pas op met de lakstift trouwens, zorg dat je sateprikkers hebt, kun je de lak mee inleggen ipv een kwak lak erop leggen. :P

Maar leuk altijd zo om met je auto bezig te zijn. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Joopieboy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:07:
Pas op met de lakstift trouwens, zorg dat je sateprikkers hebt, kun je de lak mee inleggen ipv een kwak lak erop leggen. :P

Maar leuk altijd zo om met je auto bezig te zijn. 8)
Dank je wel, het geeft zeker voldoening. Ik ga/durf het aanstippen en bijwerken helaas nog niet zelf te doen. Ga na m'n vakantie eens met @Anoniem: 235591 bellen. Die zit lekker dichtbij huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie je wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 08:01

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Die banden schreeuwen om tire dressing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
jfeelders schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:45:
Die banden schreeuwen om tire dressing! :)
Helemaal mee eens. Moet velgen sowieso nog even goed doen, want was mn velgenborstel vergeten... Verder is de sprayer van Monello echt slecht. Hij sprayt niet, maar komt er in een rechte lijn uit. Verschrikkelijk onhandig en dan zeggen ze al dat het een verbeterde sprayer is. Hoe was het daarvoor dan?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:43
TimmieVelthuis schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Helemaal mee eens. Moet velgen sowieso nog even goed doen, want was mn velgenborstel vergeten... Verder is de sprayer van Monello echt slecht. Hij sprayt niet, maar komt er in een rechte lijn uit. Verschrikkelijk onhandig en dan zeggen ze al dat het een verbeterde sprayer is. Hoe was het daarvoor dan?! 8)7
Als het goed is kun je aan het uiteinde draaien en bepaal je zo het spray oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 08:01

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Mijn nieuwe grote sprayfles Monello kwam met een draaiknop die niet wilde sproeien. Ik heb de draaiknop van mijn oude kleine sprayfles overgezet en dat gaat goed. Er zit dus een verschil in de draaiknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 15:53
Ben de afgelopen 4 weken in het buitenland geweest, auto (Golf) stond gewoon buiten geparkeerd. Staan wat bomen daar, dus een prima plek voor vogels inclusief bijbehorende vogelpoep op je auto ;(

Toen ik terug kwam zat de auto behoorlijk onder, zo'n 10 vlekken op de motorkap, 2 op het dak en op beide voorportieren een flinke plek. Is natuurlijk ontzettend mooi weer geweest tijdens deze 4 weken, parkeerplek staat goed in de zon, dus toen ik weer thuis kwam waren die poepvlekken volledig opgedroogd en uitgedroogd, en aantal waren zelfs al zoveel opgekruld dat ze er bijna vanaf vielen.

Eergister de auto gewassen (spoelen - schuim - met 'spons' met de hand gewassen - afspoelen), verder niet gewaxed oid, en nou zag ik vanochtend dat al die poepvlekken iets achter hebben gelaten :'(

Vlek 2 Vlek

Let op die 1e foto niet op de krassen (bedankt schoolkinderen) en op de 2e foto niet op de rest van de viezigheid (bedankt 2 dagen saharazand) svp.

- Is de lak hier daadwerkelijk beschadigd, of is dit een soort van residu wat er wat lastiger af gaat?
- Hoe zou ik dit kunnen fixen?
- Als ik dat niet zelf kan, is dit voor een (semi)profi poetser te herstellen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Het Vosje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:38:
Ben de afgelopen 4 weken in het buitenland geweest, auto (Golf) stond gewoon buiten geparkeerd. Staan wat bomen daar, dus een prima plek voor vogels inclusief bijbehorende vogelpoep op je auto ;(

Toen ik terug kwam zat de auto behoorlijk onder, zo'n 10 vlekken op de motorkap, 2 op het dak en op beide voorportieren een flinke plek. Is natuurlijk ontzettend mooi weer geweest tijdens deze 4 weken, parkeerplek staat goed in de zon, dus toen ik weer thuis kwam waren die poepvlekken volledig opgedroogd en uitgedroogd, en aantal waren zelfs al zoveel opgekruld dat ze er bijna vanaf vielen.

Eergister de auto gewassen (spoelen - schuim - met 'spons' met de hand gewassen - afspoelen), verder niet gewaxed oid, en nou zag ik vanochtend dat al die poepvlekken iets achter hebben gelaten :'(

[afbeelding] [afbeelding]

Let op die 1e foto niet op de krassen (bedankt schoolkinderen) en op de 2e foto niet op de rest van de viezigheid (bedankt 2 dagen saharazand) svp.

- Is de lak hier daadwerkelijk beschadigd, of is dit een soort van residu wat er wat lastiger af gaat?
- Hoe zou ik dit kunnen fixen?
- Als ik dat niet zelf kan, is dit voor een (semi)profi poetser te herstellen?

Thanks!
Ik zou denken dat je dit nog wel kunt herstellen met kleien en/of polijsten als je niet te lang wacht. Maar ik ben geen expert. Even wachten op reactie van @Anoniem: 235591 e.d. O-)

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In vogelpoep zitten bepaalde zuren en zeker met warm weer brandt dat je laklaag in. Dat krijg je er niet of nauwelijks meer uit in sommige gevallen. Met polijsten kan het wat minder opvallen.

Vogelpoep en ook vliegen direct verwijderen wanneer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
stervis schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:44:
[...]

Ik zou denken dat je dit nog wel kunt herstellen met kleien en/of polijsten als je niet te lang wacht. Maar ik ben geen expert. Even wachten op reactie van @Anoniem: 235591 e.d. O-)
Het net even gekleid, wordt er helaas niet minder van :/
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:23:
In vogelpoep zitten bepaalde zuren en zeker met warm weer brandt dat je laklaag in. Dat krijg je er niet of nauwelijks meer uit in sommige gevallen. Met polijsten kan het wat minder opvallen.

Vogelpoep en ook vliegen direct verwijderen wanneer mogelijk.
Met 4 weken vakantie is direct verwijderen helaas niet mogelijk geweest. Wat raad je aan om nu te (laten) doen?

[ Voor 27% gewijzigd door Het Vosje op 24-05-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat polijsten een beetje helpt of eerst licht opschuren en dan polijsten. Heb gewoon zakdoekjes in de auto liggen voor als je onderweg bent met de auto en een afdekhoes als je zonder auto op vakantie gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Donderdag was Merceds dag. Een Sl 500 van 17 jaar oud. Op foto 2 en 3 een kleine indicatie hoe de lak er aan toe was. Dat valt bij mij in de noemer drama en zweten. Zeker met de harde lak die erop deze Mercedes zit. Het was een latertje en ik heb er flink aan moeten tollen om het in 1 lange dag voor elkaar te krijgen. Maar het is gelukt. ;)

Merceds Sl 500
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZCZLBYCuZXc74il3ySDfqNOf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CSX2Ymig5D9mTpf2sWwp65T8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5xZDFz5ReQe943Yq6Hd2mlGN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vdsreEGOjCdXYhF431xbfEtV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WID2CY2h0zD1pDwSwczBqJ4O/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y62OS4eakYOy5hTVxveIM3O0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JCsoRHlC5uyQypwhkLw804Da/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KyPDbCROVKaJ0G8NPvUYCKfv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rUvz430I47NclLhcjjsTMGSD/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3LdMTsf5Dqqp6wJ7q3nWLt26/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M3AiXrOj3X7fHICPSlPfS9bw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TD4BDFR9g2JirGU3cyZ4fOTA/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5AZPbWjtPOxEwFeY3z1IGFTN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MwcAsiq1cjC2Vxgi493OxzcA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OyhDCjye0D6Sog61oL4kkQcG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XXDMCNcrDNWNH5pTQrWqYAui/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1LHP4NTsJPBsAEr9VqtvG4DW/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En dan de banden niet behandelen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Ik kom om een auto te polijsten. Niet om een beetje vinyl op een band te smeren dat kan iedereen wel. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ediejo op 26-05-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als straks de zon weg is ga ik ook maar eens de auto (of misschien allebei) weer de eerste keer van het jaar onder handen nemen.

Ik ben van het makkelijk dus eerste afspoelen, dan foamen met angelwax foam, afspoelen, voodoo shampoo, even met de mit erover, afspoelen en dan een keer foamen met Bath+. HD afspoelen en dan afdrogen. En tussendoor de velgen ff doen natuurlijk.

En waarschijnlijk de eerste 3 stappen 2x om de troep eraf te kunnen krijgen. :)

Maar moet eerst de zon weg zijn van de auto's.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 26-05-2018 12:23 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ediejo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 01:09:
Ik kom om een auto te polijsten. Niet om een beetje vinyl op een band te smeren dat kan iedereen wel. ;)
Ah, de broodpoetser.

Je wast een auto, neemt de wielkasten en sponninkjes mee, ik hoop dat je hem ook nog clayed al twijfel ik daar sterk aan, dan polijst je de auto en je zet er een deftige wax op. Dan neem je de trim toch ook even mee en de bandjes? Wat is dat nu voor moeite? Je levert toch geen half werk af?

Vinyl op een autoband? Leg dat eens uit...: Wikipedia: Vinyl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Ah, de broodpoetser.

Je wast een auto, neemt de wielkasten en sponninkjes mee, ik hoop dat je hem ook nog clayed al twijfel ik daar sterk aan, dan polijst je de auto en je zet er een deftige wax op. Dan neem je de trim toch ook even mee en de bandjes? Wat is dat nu voor moeite? Je levert toch geen half werk af?

Ah, de autist.

Iemand anders vindt het wellicht hartstikke leuk om zijn auto volledig te poetsen maar durft of heeft geen zin in polijsten en dat laat ie doen door iemand die weet wat ie doet ipv de tuinthuisbeun die denkt dat ie het wel weet.

In anders nieuws, de zon was weg. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TcLiOZSJTwL7Ljth8JmOA5Z9/medium.jpg

Het slachtoffer in de eerste laag foam. Veel bloed zweet en tranen (Mwoah viel wel mee) is tie weer toonbaar.

En als laatste de Bath+ erover gefoamed en werkt toch best prima dat spul. 2 filmpjes om het topic wat op te fleuren komen er aan.

[YouTube: https://youtu.be/opGuqc67pmE]

[YouTube: https://youtu.be/oO3xepS2GUM]
:')

[ Voor 28% gewijzigd door Flagg op 26-05-2018 14:25 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijke zin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:19:
[...]
Nooit van Cartec gehoord?

http://www.cartecworld.co...osmetic-dressings/vinyl-1

[ Voor 4% gewijzigd door Ediejo op 27-05-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, maar niet in bepaald positieve zin en ook geen positieve ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Ik ken de historie van en tussen jullie niet, maar Ediejo heeft mij (ruim voor deze discussie) aangeboden gratis te helpen met de vogelpoep schade....dat komt niet echt over als een broodpoetser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Anoniem: 235591 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:41:
[...]
Jawel, maar niet in bepaald positieve zin en ook geen positieve ervaring ermee.
Een ander antwoord had ik ook niet van je verwacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Het Vosje schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Ik ken de historie van en tussen jullie niet, maar Ediejo heeft mij (ruim voor deze discussie) aangeboden gratis te helpen met de vogelpoep schade....dat komt niet echt over als een broodpoetser ;)
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het Vosje schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Je moet even kijken naar de context waarin ik dat zeg. Het heeft niets te maken wat wat hij wel of niet gratis doet. Daarin onderscheid je geen kwaliteit maar service. Dat maakt je nog geen detailer overigens ;) Voor hem moet het snel want tijd is geld. Zijn zijn letterlijke woorden. Dat resultaat van het snel zijn en tijd is geld is terug te zien in zijn manier van werken. Dat is jammer want het resultaat kan gewoon beter en het zit in de details.
Ediejo schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:56:
[...]

Een ander ander antwoord had ik ook niet van je verwacht. ;)
Kan moeilijk zeggen dat het een goed product is als het om polijstmiddelen gaat en wat andere producten. Kom het vaak tegen in poetshallen en het resultaat valt gewoon tegen. Er zijn betere producten op de markt. Gewoon een eerlijk antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Zullen we het even gezellig houden. Gewoon even nadenken hoe iets overkomt voordat het gepost word.

Overigens is het hier ook wel handig om niet alleen foto's te posten maar ook aan te geven wat er allemaal gebeurt is (en hoe). Op die manier kan iedereen er nog wat van leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Bovenstaande modbreak was niet optioneel, ik heb de onderlinge vete daarom verwijderd.

On topic weer graag!

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zand etende Bacteriën.. yeah right.. mag je wel uitkijken voor je glas?

Wellicht een optie voor alg aanslag en dode meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over welke mate van vervuiling heeft de beste het? Want dat kan meespelen. Het is al langer bekend dat bacteriën gebruikt worden om oppervlaktes schoon te maken. Maar een autolak heeft meer nodig dan een handvol bacteriën. Ik ben dan meer benieuwd naar wat er aan toevoegingen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 21:01

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De mijne is zo vies dat ze waarschijnlijk niet door hebben waar de auto begint en het vuil stopt en de auto dus weg is :+

Even een vraag hier, verwacht dat hier de meeste kennis zit.
Velgen met een gepolijste voorkant, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nettivaraosa.com/live/2418202/Brock-B35-80db1a5ef2ce320b-large.jpg

Hoe kan je die het beste beschermen om ook in de winter te blijven gebruiken?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Mad-Matt schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:13:
De mijne is zo vies dat ze waarschijnlijk niet door hebben waar de auto begint en het vuil stopt en de auto dus weg is :+

Even een vraag hier, verwacht dat hier de meeste kennis zit.
Velgen met een gepolijste voorkant, zoals deze:
[afbeelding]

Hoe kan je die het beste beschermen om ook in de winter te blijven gebruiken?
Mooie coating zoals bijv Gyeon Rim. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 07:26

Exigence

dnkroz

Goedemiddag iedereen. Tot nu toe reed ik altijd oude barrels die ik twee keer per jaar door de wasstraat trok. Sinds kort heb ik een andere auto die ik wel graag netjes wil krijgen en houden, een zwarte Audi A4 B6 3.0 Quattro met lederen interieur.

De afgelopen tijd me geprobeerd in te lezen in cleaners, sealers, waxen. Met veel interesse (delen van) dit topic gelezen. Man, wat is er veel te koop. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Heb geprobeerd voor mezelf een lijstje te maken met zaken die ik nodig heb om de auto netjes te krijgen en te houden, op volgorde van stappen:

Exterieur
- Foamen: Monello Artico Magico Snow Foam
- Velgen: Monello Non-Ferro
- Wassen: Monello Lavare
- Kleien: Monello Dolce Verde klei
- Ontvetten: Gyeon Q2M Prep
- Glaze: Poorboys Black Hole (+ Monello Black Hand Pad)
- Wax: Collinite 845 (+ Monello Black Hand Pad)

Interieur:
- Kunststof/algemeen: Poorboys Natural Look Dressing
- Lederen bekleding: Gliptone Leather Cleaner & Leather Conditioner

Is dit een beetje een samenstelling waar ik mee uit de voeten kan? Zie ik zaken over het hoofd?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vissa66 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:10:
[...]

Zit ik net een filmpje van te kijken. Bedankt voor de bevestiging dat ik op de goede weg ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Vissa66 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:10:
[...]

Klopt als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoe lang blijft dat spul zitten?
(of andere vraag, hoe vaak moet je het herhalen?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 00:26
Exigence schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:21:
Goedemiddag iedereen. Tot nu toe reed ik altijd oude barrels die ik twee keer per jaar door de wasstraat trok. Sinds kort heb ik een andere auto die ik wel graag netjes wil krijgen en houden, een zwarte Audi A4 B6 3.0 Quattro met lederen interieur.

De afgelopen tijd me geprobeerd in te lezen in cleaners, sealers, waxen. Met veel interesse (delen van) dit topic gelezen. Man, wat is er veel te koop. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Heb geprobeerd voor mezelf een lijstje te maken met zaken die ik nodig heb om de auto netjes te krijgen en te houden, op volgorde van stappen:

Exterieur
- Foamen: Monello Artico Magico Snow Foam
- Velgen: Monello Non-Ferro
- Wassen: Monello Lavare
- Kleien: Monello Dolce Verde klei
- Ontvetten: Gyeon Q2M Prep
- Glaze: Poorboys Black Hole (+ Monello Black Hand Pad)
- Wax: Collinite 845 (+ Monello Black Hand Pad)

Interieur:
- Kunststof/algemeen: Poorboys Natural Look Dressing
- Lederen bekleding: Gliptone Leather Cleaner & Leather Conditioner

Is dit een beetje een samenstelling waar ik mee uit de voeten kan? Zie ik zaken over het hoofd?

Alvast bedankt :)
Ik zat een jaar of 3 geleden in dezelfde situatie als jij en heb in die jaren heel wat uitgegeven aan allelei middeltjes, met zeer wisselend resultaat. Deels te wijten aan eigen fouten, deels aan producten die het geld niet waard zijn of door verkeerde verwachtingen. Nagenoeg alles van jouw lijstje heb ik ook (gebruikt). Daarom meen ik ook een zinvolle bijdrage te kunnen leveren vanuit mijn eigen ervaring, terwijl hier veel betere/meer ervaren poetsers aanwezig zijn.

Algemeen punt: als de lak er niet goed bijstaat kun je een hele dag wassen maar wordt het nooit echt naar tevredenheid, zodra de auto droog is zie je alle swirls en ingebrande plekken weer terug. Een belangrijke vraag is dus eigenlijk hoe de staat van de lak nu is en wat je verwachtingen zijn :)

Over lijstje: om te beginnen zou ik hoe dan ook de glaze achterwege laten, typisch een product dat mij teleurstelde. Het heeft weinig toegevoegde waarde, sommige experts menen zelfs dat de wax daarbovenop minder lang houdt door goede hechting.

Foamen is een (kostbare) gimmick voor de gevorderde poetser die zijn auto al behandeld heeft met een wax/sealant/coating en/of de kans op waskrassen wil verkleinen. Het heeft niet zoveel zin als de auto nu toch al onder de swirls zit, je haalt er bovendien nauwelijks vuil mee weg omdat het pH-neutraal is en juist de zware vervuiling zoals die laag op de auto (deuren, dorpels, bumpers) aanwezig is gaat hierdoor niet weg. Zwaardere middelen die daar effectiever in zijn tasten je wax/sealant aan.

Met kleien is de kans groot dat je kleine krasjes maakt. Als je niet gaat polijsten blijf je deze zien. Verdiep je daar dus ook goed in voordat je eraan begint.

Collinite 845 is een fijne wax die een mooie glans geeft en niet teveel kost. Mijn ervaring met waxen: na een regenbui heb je eerst mooie beading, als de boel opdroogt zie je zand- en watervlekken. Dit geldt overigens ook voor andere waxen en sealants: om er langer plezier van te hebben moet je het wassen vaak herhalen en niet (zoals ik) maar eens in de twee maanden ofzo. Na twee maanden is er in elk geval niets meer van te zien en heb je dus van een halve dag arbeid maar een paar dagen resultaat gehad.

Wat je nog mist is m.i. een teerverwijderaar en een APC. Zonder teerverwijderaar krijg je nooit je wielen echt goed schoon is mijn ervaring. Ook hier geldt: wat zijn je verwachtingen? Bijv. non-ferro helpt echt niet meer als de velgen verwaarloosd zijn en bijv. ingebrande remstof of een aangetaste finish (of zelfs helemaal geen blanke lak meer) hebben. Een all-purpose cleaner is wel handig voor de vervuilde delen waar je met een gewone wasbeurt niet goed komt (motor, sponningen etc).

Misschien wel nog belangrijker dan de middeltjes is de juiste (was)techniek. Er is veel op Youtube te vinden, bijv. de filmpjes van Ammo NYC, Carcleaning Guru en Pan the Organizer.
Neem je tijd en leer jezelf aan systematisch te werk te gaan. Denk aan 3 emmers (1 voor de wielen en een spoel- en sopemmer met gritguards), een goede washmitt en droogdoek. Dingen in de goede volgorde doen (wielen eerst, lak van boven naar beneden), shampoo niet laten opdrogen etc. En gebruik het juiste middel voor het probleem: ik heb wel eens hars en teer proberen weg te kleien maar dat leidde dus alleen maar tot krasjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Mad-Matt schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:51:
[...]

Hoe lang blijft dat spul zitten?
(of andere vraag, hoe vaak moet je het herhalen?)
1x per jaar :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

LVGH schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:16:
[...]

Ik zat een jaar of 3 geleden in dezelfde situatie als jij en heb in die jaren heel wat uitgegeven aan allelei middeltjes, met zeer wisselend resultaat. Deels te wijten aan eigen fouten, deels aan producten die het geld niet waard zijn of door verkeerde verwachtingen. Nagenoeg alles van jouw lijstje heb ik ook (gebruikt). Daarom meen ik ook een zinvolle bijdrage te kunnen leveren vanuit mijn eigen ervaring, terwijl hier veel betere/meer ervaren poetsers aanwezig zijn.

Algemeen punt: als de lak er niet goed bijstaat kun je een hele dag wassen maar wordt het nooit echt naar tevredenheid, zodra de auto droog is zie je alle swirls en ingebrande plekken weer terug. Een belangrijke vraag is dus eigenlijk hoe de staat van de lak nu is en wat je verwachtingen zijn :)

Over lijstje: om te beginnen zou ik hoe dan ook de glaze achterwege laten, typisch een product dat mij teleurstelde. Het heeft weinig toegevoegde waarde, sommige experts menen zelfs dat de wax daarbovenop minder lang houdt door goede hechting.

Foamen is een (kostbare) gimmick voor de gevorderde poetser die zijn auto al behandeld heeft met een wax/sealant/coating en/of de kans op waskrassen wil verkleinen. Het heeft niet zoveel zin als de auto nu toch al onder de swirls zit, je haalt er bovendien nauwelijks vuil mee weg omdat het pH-neutraal is en juist de zware vervuiling zoals die laag op de auto (deuren, dorpels, bumpers) aanwezig is gaat hierdoor niet weg. Zwaardere middelen die daar effectiever in zijn tasten je wax/sealant aan.

Met kleien is de kans groot dat je kleine krasjes maakt. Als je niet gaat polijsten blijf je deze zien. Verdiep je daar dus ook goed in voordat je eraan begint.

Collinite 845 is een fijne wax die een mooie glans geeft en niet teveel kost. Mijn ervaring met waxen: na een regenbui heb je eerst mooie beading, als de boel opdroogt zie je zand- en watervlekken. Dit geldt overigens ook voor andere waxen en sealants: om er langer plezier van te hebben moet je het wassen vaak herhalen en niet (zoals ik) maar eens in de twee maanden ofzo. Na twee maanden is er in elk geval niets meer van te zien en heb je dus van een halve dag arbeid maar een paar dagen resultaat gehad.

Wat je nog mist is m.i. een teerverwijderaar en een APC. Zonder teerverwijderaar krijg je nooit je wielen echt goed schoon is mijn ervaring. Ook hier geldt: wat zijn je verwachtingen? Bijv. non-ferro helpt echt niet meer als de velgen verwaarloosd zijn en bijv. ingebrande remstof of een aangetaste finish (of zelfs helemaal geen blanke lak meer) hebben. Een all-purpose cleaner is wel handig voor de vervuilde delen waar je met een gewone wasbeurt niet goed komt (motor, sponningen etc).

Misschien wel nog belangrijker dan de middeltjes is de juiste (was)techniek. Er is veel op Youtube te vinden, bijv. de filmpjes van Ammo NYC, Carcleaning Guru en Pan the Organizer.
Neem je tijd en leer jezelf aan systematisch te werk te gaan. Denk aan 3 emmers (1 voor de wielen en een spoel- en sopemmer met gritguards), een goede washmitt en droogdoek. Dingen in de goede volgorde doen (wielen eerst, lak van boven naar beneden), shampoo niet laten opdrogen etc. En gebruik het juiste middel voor het probleem: ik heb wel eens hars en teer proberen weg te kleien maar dat leidde dus alleen maar tot krasjes.
Duidelijke post.
Momenteel was ik mijn huidige auto wekelijks. Met simpele shampoo en velgenreiniger, en af en toe een ouderwetse Turtle Wax.
Binnenkort komt er weer een nieuwe leaser die ik eens echt goed wil onderhouden.

Wat ik nu merk is dat de auto er op zaterdag prima bijstaat, maar na de eerste de beste regenrit is alles voor niets geweest.

Is het niet te voorkomen dat voornamelijk zandresten op de onderkant van de deuren en bumpers blijft hechten?

Ik heb er geen problemen mee om de auto 2-3 keer per week af te spuiten, maar wel om hem dan ook met spons te moeten wassen en vervolgens drogen.
Daar heb ik simpelweg te tijd niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 07:26

Exigence

dnkroz

[...]

Thanks voor je (uitgebreide!) commentaar. Teerverwijderaar zat ik over te twijfelen, maar denk dat je me over de streep hebt :) Dacht dat het met kleien ook wel ging, maar daar zat ik fout dus. Aan de andere kant, ja alles wat je er zonder te kleien al af krijgt is mooi meegenomen. Zal een tar remover toevoegen (Valet Pro?). En een APC.

Voor zover ik kan inschatten staat de lak er redelijk bij. Auto is al vrij schoon (ook de scharnierdelen en dorpels etc.) afgezien van wat vliegen. Daarnaast hier en daar wat kleine halo's/swirls en door zijn leeftijd wat steenslag hier en daar (vind ik niet heel erg). Wielen zijn een ander verhaal, die zijn slecht (pekelschade) en zouden opnieuw gespoten moeten worden. Ik wil echter de huidige velgen degraderentot wintervelgen en er een mooi setje zomervelgen aan toe voegen. Staat van de wielen vind ik op dit moment niet zo belangrijk.

Mijn voornaamste doel is de zwarte lak glanzend en echt zwart over te laten komen en te zorgen voor een afwerking waaraan vuil niet goed meer hecht. En waxen zodat ik met een simpele wasbeurt (tweewekelijks?) de boel weer netjes heb, en dan één keer per kwartaal echt goed behandelen, zoiets.

Dus volgens jou kan ik beter de glaze overslaan? Begreep dat het ook gedeeltelijk "vullende" eigenschappen had waardoor kleine krasjes minder opvallen? Zou in mijn geval wel uitkomen denk ik. Durf eigenlijk zelf nog niet mijn auto te polijsten, en heb er ook niet de apparatuur voor. Of kan ik hem beter toch een keer laten polijsten voordat ik verder ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Ook dit klopt als een bus. Er zijn er die blijven langer zitten, maar zijn ook aanzienlijk duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Exigence schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:30:
[...]

Thanks voor je (uitgebreide!) commentaar. Teerverwijderaar zat ik over te twijfelen, maar denk dat je me over de streep hebt :) Dacht dat het met kleien ook wel ging, maar daar zat ik fout dus. Aan de andere kant, ja alles wat je er zonder te kleien al af krijgt is mooi meegenomen. Zal een tar remover toevoegen (Valet Pro?). En een APC.

Voor zover ik kan inschatten staat de lak er redelijk bij. Auto is al vrij schoon (ook de scharnierdelen en dorpels etc.) afgezien van wat vliegen. Daarnaast hier en daar wat kleine halo's/swirls en door zijn leeftijd wat steenslag hier en daar (vind ik niet heel erg). Wielen zijn een ander verhaal, die zijn slecht (pekelschade) en zouden opnieuw gespoten moeten worden. Ik wil echter de huidige velgen degraderentot wintervelgen en er een mooi setje zomervelgen aan toe voegen. Staat van de wielen vind ik op dit moment niet zo belangrijk.

Mijn voornaamste doel is de zwarte lak glanzend en echt zwart over te laten komen en te zorgen voor een afwerking waaraan vuil niet goed meer hecht. En waxen zodat ik met een simpele wasbeurt (tweewekelijks?) de boel weer netjes heb, en dan één keer per kwartaal echt goed behandelen, zoiets.

Dus volgens jou kan ik beter de glaze overslaan? Begreep dat het ook gedeeltelijk "vullende" eigenschappen had waardoor kleine krasjes minder opvallen? Zou in mijn geval wel uitkomen denk ik. Durf eigenlijk zelf nog niet mijn auto te polijsten, en heb er ook niet de apparatuur voor. Of kan ik hem beter toch een keer laten polijsten voordat ik verder ga?
Als jijzelf niet de mogelijkheid hebt om te polijsten of je durft het niet aan dan zou je hem kunnen laten polijsten. Dan is de basis gelegd en dan is het aan jou om hem te onderhouden. Je zit op 45 minuten van mij af. Als je in de buurt bent laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

[...]

Helemaal mee eens. Met een kleine toevoeging over de teer op de velgen Probeer de velgen reiniger van cartec eens. Die haalt dat namelijk wel weg. We hebben deze uitgebreid getest en vergeleken met de beste middelen die er aangeboden worden. Om een lang verhaal kort te maken. Cartec overtrof alles. Gebruik het alleen niet op hoogglans verdichte velgen Of gepolijst aluminium. Dat slaat per direct dof uit. Ik spreek uit ervaring. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 00:26
1063865 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:31:
[...]

Duidelijke post.
Momenteel was ik mijn huidige auto wekelijks. Met simpele shampoo en velgenreiniger, en af en toe een ouderwetse Turtle Wax.
Binnenkort komt er weer een nieuwe leaser die ik eens echt goed wil onderhouden.

Wat ik nu merk is dat de auto er op zaterdag prima bijstaat, maar na de eerste de beste regenrit is alles voor niets geweest.

Is het niet te voorkomen dat voornamelijk zandresten op de onderkant van de deuren en bumpers blijft hechten?

Ik heb er geen problemen mee om de auto 2-3 keer per week af te spuiten, maar wel om hem dan ook met spons te moeten wassen en vervolgens drogen.
Daar heb ik simpelweg te tijd niet voor.
Dat probleem heb ik ook. Als je nog elke week de auto kunt/wilt wassen dan is dat al heel wat! Dat gaat mij nooit lukken en heb ik er ook niet voor over. Een keertje extra afspoelen in de wasbox is echter geen moeite, dat kan onderweg naar huis na het werk. Een goede beschermlaag kan het hechten van vuil wel iets verminderen en daar zou je dus wel winst kunnen behalen, want er zijn natuurlijk veel producten die beter werken dan de ouderwetse Turtle wax. Een wax op zich werkt naar mijn idee sowieso niet om vuil af te stoten. Je zou eens een sealant kunnen proberen, bijvoorbeeld Sonax Polymeer Netshield. Daar heb ik zelf ervaring mee en het blijft wat langer zitten dan wax. Ik heb deze winter een keer 50/50 gedaan met 845 en SPN en het verschil in beading en sheeting was na een paar weken niet wassen al duidelijk zichtbaar. Verwacht echter geen wonderen qua vuilafstotendheid.

Mijn conclusie is dat ik voor waxen te lui ben, ik vind dat je het te vaak moet herhalen voor een beperkt zichtbaar resultaat. Omdat de lak zelf ook nodig gecorrigeerd moest worden heb ik onlangs voor de overtreffende trap van bescherming gekozen: een glascoating. Dit weekend heb ik de auto voor het eerst gewassen, na 2,5 week en zo'n 1300km. De auto was minder vuil geworden dan normaal maar er waren wel over de hele auto opgedroogde zand/watervlekken zichtbaar ondanks 3x afspuiten in de wasbox (met de optie glansvrij naspoelen). Daar helpt een glascoating dus ook niet tegen. Het wassen zelf was wel een fluitje van een cent, na het foamen met de Artico was er nog maar weinig vuil zichtbaar. Het is echter nog veel te vroeg om conclusies te kunnen trekken.

Met een leaseauto zou ik sowieso geen glascoating overwegen. Waar je wel op kunt letten is ervoor zorgen dat de garage waar je de auto voor onderhoud brengt de auto niet door de wasstraat trekt. Daar kwam het gros van mijn swirls vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou i.p.v. Sonax Polymeer Netshield ook Fusso kunnen gebruiken. Die stoot wel vuil af en blijft erg lang stand houden. Het nadeel van Fusso is dat je wax hologrammen krijgt die je er niet bepaald makkelijk uitpoetst. Maar het is wel een geweldig product.

Je kan je auto in de wax zetten met bijv. een Collinite wax. Na het wassen, wat ik tenminste wel altijd doe en aanraadt, is de auto na te lopen met een goede spraywax. Zo blijf je altijd een laagje houden. En qua tijd is het peanuts want het is spray and wipe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Vanavond ook maar eens echt bezig geweest aan de auto van mijn vriendin. Voor een auto van 6 jaar oud vind ik de lak nogal matig op veel punten, volgens mij is die lak echt veel te zacht waardoor er gauw problemen ontstaan. Dus nu als eerste de motorkap eens onder handen genomen. Had zaterdag al wat steenslagpuntjes bijgewerkt met de lakstift/satéprikker en de blanke lak daarvan was nu uitgehard.

Ik heb gedaan:
- Gauw schoonmaken met een APC (eigenlijk gewoon allesreiniger met water :P ) (auto was zaterdag nog volledig gepoetst) en een microvezeldoek.
- Kleien met AliExpress klei en APC als glijmiddel. Die klei werkt verbazingwekkend goed voor die prijs.
- Navegen met een microvezeldoekje met APC.
- Polijsten met Meguiar's Ultimate Compound en een dual action polisher
- In de Poorboy's Natty's Patse Wax Blue gezet.
- Netjes uitgepoetst met een microvezeldoek.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/zJT9iaY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/SzFbU2z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/G8ba94t.jpg

En de spiegels hadden ook wat schade van de vorige eigenaar nog en de dealer durfde zich er destijds niet aan te wagen met de lakstift:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Glq4pBV.jpg

Het resultaat valt me al met al niet tegen zo voor de eerste keer en met relatief goedkoop spul :) Vond het eigenlijk ook best rustgevend :P

[ Voor 4% gewijzigd door Metalfreak op 04-06-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk eens aan, ziet er zo op foto's al super uit, leuk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Joopieboy schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:44:
Kijk eens aan, ziet er zo op foto's al super uit, leuk! :)
Ja, je voelt het verschil nu ook goed met de rest van de auto. De rest is nog behoorlijk ruw, terwijl de motorkap ontzettend glad is :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Het Vosje
Het Vosje schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:38:

[afbeelding] [afbeelding]

* knip *
Zoals eerder aangegeven heeft @Ediejo me na bovenstaande post aangeboden (gratis) te helpen om het residu van de vogelpoep te verwijderen. Afgelopen weekend even langsgeweest in de hoop dat de schade beperkt is of kon worden.

Zo was het, voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tsFiB3hGIN8ni3NtCTOz0Xx6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaR7UgIHc2bde00t7MYsdiAa/full.jpg

Na de eerste goede reiniging (incl 1 van de vele verschillende polijstapparaten en schijven, heb er zelf geen verstand van), foto is van exact dezelfde spot genomen als die hierboven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/53YuU4WX8tFCXDgLminJxxeH/full.jpg

En na de afwerking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BNKC3owtblhMzm1g3GjCGnX2/full.jpg

Ben enorm blij en opgelucht, de ingebrande vogelpoep lijkt nu geen zichtbare schade meer te hebben achtergelaten oOo

Enige nadeel: na het polijstwerk zie je nu de steenslag weer beter, volgende projectje.... :P (plus ik begin het detailvirus zelf ook een klein beetje te krijgen ben ik bang :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Mooi hoor!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Het Vosje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Zoals eerder aangegeven heeft @Ediejo me na bovenstaande post aangeboden (gratis) te helpen om het residu van de vogelpoep te verwijderen. Afgelopen weekend even langsgeweest in de hoop dat de schade beperkt is of kon worden.

Zo was het, voor:

[afbeelding]

[afbeelding]

Na de eerste goede reiniging (incl 1 van de vele verschillende polijstapparaten en schijven, heb er zelf geen verstand van), foto is van exact dezelfde spot genomen als die hierboven:
[afbeelding]

En na de afwerking:
[afbeelding]

Ben enorm blij en opgelucht, de ingebrande vogelpoep lijkt nu geen zichtbare schade meer te hebben achtergelaten oOo

Enige nadeel: na het polijstwerk zie je nu de steenslag weer beter, volgende projectje.... :P (plus ik begin het detailvirus zelf ook een klein beetje te krijgen ben ik bang :+ )
@Het Vosje Fijn om te horen dat je er blij mee bent. (y)
Dit is trouwens wat ik gedaan heb. ;)

Ik heb de motorkap eerst gewassen met een spray was. Vervolgens de mororkap behandeld met clay de medium versie van angelwax in combinatie met Angelwax uber lube. Vervolgens ben ik gaan polijsten met de RUPES Polijstpasta Quarz Gloss met de bijbehorende medium pad van Rupes. (medium) Dat is de groene. Daarna overgegaan op de UHS van rupes met bijbehorende pad Dit bevalt mij heel goed voor de harde Duitse lakken. Daarna polijsten met RUPES Polijstpasta Keramik Gloss en bijbehorende pad (fijn) Dat is de gele. En als laatste gefinisht met Angel Wax - Redemption Ultra Fine Finishing Polish in combinatie met een ultra fine pad van Rupes En als Wax heb ik Angelwax the fifth element gebruikt. Ik zelf wil binnenkort de Angelwax Enigma, proberen. Dat is de nieuwste Keramische wax van Angelwax. Ik ben benieuwd. Deze wax kan je zelfs op keramische coating gebruiken……………………..

Verder vandaag een motorkap onderhanden genomen om te laten zien dat je soms beter kan kiezen voor wetsanding dan polijsten. In dit geval volstond licht waterproof schuren, om de lak zo goed als krasvrij te maken. Op enkele diepe krassen na.

Wet sanding
Het waterproof schuren van een motorkap om hem daarna terug te polijsten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/orOOcgs498VPOczvMXrXb2cL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ubqP1GYggM4WOoarlut5rohM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4zwCfDQa9M1KP0nYoEnUaWQF/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GrdyHHSawuQPWjygAimFQPBT/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4IuuJiLfkDhlDUBbcC6HpeTy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DBFJX1ZbmQeZ66z4DO1jmFXp/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zpn3PfZVZOU5ZIjo8AQbFEo2/thumb.jpg

Hier de uitleg ervan.

[ Voor 30% gewijzigd door Ediejo op 05-06-2018 23:24 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]