Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 65 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Daniel36 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:04:
Ik heb de auto laten opdrogen... :$
En dan heb je dus allemaal kringen e.d. van kalk, zanddeeltjes o.i.d.
Vandaar dat ik hem later heb afgespoeld en in de was gezet.
Tussendoor ook weer gewoon een beetje opgedroogd.

En dat ik overduidelijk even langs de Action moet ;)
Herkenbaar. :)

Ik heb nu bij aliexpress wat mf doeken besteld en plus tevens ook ;) 2 bij carclean eens kijken of er een merkbaar verschil is.

Heb nogal de indruk dat er dmv van hippe naampjes en felle kleurtjes een imago gecreeerd wordt en dat de hoogte van de prijzen niet altijd evenredig zijn met de hoogte van de kwaliteit...

Uiteindelijk komen die merkdoekjes van 25€ formaatje servet ook gewoon uit china ws. Het is nu zaak de goede te vinden in china. Heb dus ook niet de allergoedkoopste gekozen, maar een paar middenmoters.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

vinom schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:44:
Ik zat eens wat video's te bekijken over het kleien van je auto. Daar komt nog aardig wat troep vanaf! En hij liet mooi zien dat de ene helft super glad was en dat een voorwerp er zo af gleed en op de andere helft niet. Maar hoelang doe je ermee? En hoe vaak is het nodig om je auto te kleien?
Als je je auto goed kleit en daarna wast, en ind e wax zet ed. en je houdt dat een beetje bij dan hoef je dat voorlopig niet meer te doen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

Flagg schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:50:
[...]
Heb nogal de indruk dat er dmv van hippe naampjes en felle kleurtjes een imago gecreeerd wordt en dat de hoogte van de prijzen niet altijd evenredig zijn met de hoogte van de kwaliteit...
Zoek voor de gein maar s op waar monello vandaan komt :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BoltYes schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:21:
[...]

Zoek voor de gein maar s op waar monello vandaan komt :+
:D

Is gewoon wax gemaakt van kaas!!!! :+

Ik bedoel Old nano hydrophobic ultra Amsterdam. :P

Ben overigens ook al op zoek geweest naar het voordeel van beading, want ik zie vooral nadelen, dus ik snap er sowieso geen reet van geloof ik. :+ Nog geen antwoord kunnen vinden overigens, behalve dat het er cool uitziet.

[ Voor 28% gewijzigd door Flagg op 08-06-2017 18:35 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Hahaha, nou inderdaad. Het idee dat spullen worden "verhipt" met dure namen en funky kleurtjes heb ik ook wel ja.
Aan de andere kant heb ik weer een eindje bijgelezen en lees ik posts van mensen die het kunnen weten die toch wel hoog opgeven van bepaalde merken en producten.
Punt bij mij is een beetje dat ik geen zin heb om nu ineens alles opnieuw/bij te kopen.
Dus wat ik heb gaat eerst op en dan zien we verder.

Ik moet dus nog een washmitt kopen, een extra emmer en ik ben op zoek naar een goede wheelcleaner die ingebrand remstof e.d. kan verwijderen.
Vermoedelijk gaat dat dan Iron x worden.
Waar ik wel mee zit is dat twee velgjes last hebben van loslatende lak...geen idee wat er gebeurd als ik daar bijvoorbeeld Iron x tegenaan spuit, misschien kan iemand hier iets over zeggen?

Verder weet ik zeker dat kleien me echt te gek wordt en dat ik dat niet ga doen op mijn Fiatje Grande Punto uit 2007.

En ik merk dat het zomaar een nieuwe hobby zou kunnen worden: detailen, maar dan op bescheiden schaal, zowel qua werkzaamheden als qua prijs van de producten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Kleien is het makkelijkste en meest belonende wat je met een verwaarloosde lak kunt doen. Echt wel een aanrader omdat het niet zo heel veel werk is.

Beading is een mate van waterafstotendheid op je lak, goed te zien na een regenbui. Heeft verder geen functie, maar is meer een graadmeter om te kijken hoe de staat van je waxlaag is. Aan goede sheeting heb je meer ;)

Iron X bevat wat sulfaten die de vliegroest losweken en bevat wat salicylzuur wat een paars complex geeft met ijzer. Beetje onder het mom van het kleurt, dus het werkt. Allemaal marketing dus :+ Geeft verder geen probleem met Alu velgen. Echter de andere agressievere velgenreinigers die ook de hardnekkige zwarte stippen weghalen, kunnen meer problemen geven op gepolijste velgen. Net als Dasty trouwens.

Poorboys heeft wel een leuke lijn aan spullen voor de beginner. Maar wat met de meeste middeltjes geldt, als het bevalt, gebruik het dan veel en vaak. Dan hou je de auto ook gewoon netjes.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23
Die klei is wel verrekte duur in Nederland. Bij onze vrienden van Ali krijg je stukken meer voor 19 Dollar en de reviews zijn nog aardig ook: Klik Ik heb het niet getest though, maar wellicht het proberen waard.

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 08-06-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Heeft iemand hier trouwens ervaring met het robot polijsten van de voorruit. De Saab heeft ontzettend veel krasjes en minuscule pitjes in de voorruit, nou las ik dat glasgarage.nl een robotpolijster heeft voor voorruiten.

Vorige eigenaar heeft volgens mij ooit eens schuurpapier op de ruitenwissers geplakt en zit een soort matte waaier over de ruit aan de passagierskant.

En om daar nou een nieuwe voorruit voor te gaan plaatsen gaat me iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 22:03
vinom schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:53:
Die klei is wel verrekte duur in Nederland. Bij onze vrienden van Ali krijg je stukken meer voor 19 Dollar en de reviews zijn nog aardig ook: Klik Ik heb het niet getest though, maar wellicht het proberen waard.
Heb toevallig net deze besteld: https://www.carclean.com/...am_100_gram_GRATIS_102086

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Pas om met "3m"klei uit china, deze is knoerhard en niks waard...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Jestar076 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Pas om met "3m"klei uit china, deze is knoerhard en niks waard...
Dat is deze niet of..?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Ik Quote de verkeerde post, de monello klei is prima :)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Jestar076 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:00:
[...]

Ik Quote de verkeerde post, de monello klei is prima :)
Die heb ik toevallig 2 weken geleden gekocht en gebruikt. Het verschil in niet normaal :9~ Zo glad is de lak nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Brutuss schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:06:
[...]

Die heb ik toevallig 2 weken geleden gekocht en gebruikt. Het verschil in niet normaal :9~ Zo glad is de lak nu 8)
Dat is mooi om te horen, dit is mijn eerste klei, nog even tijd vinden om een volledige set te doen van wassen tot wax.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Ik heb vandaag alle spullen binnengekregen om mijn auto te gaan detailen.

Ik zit echter nog met een aantal vragen, hopelijk kan iemand mij hier weer iets wijzer maken. Ten eerste de staat van de lak op mijn auto. Na een korte inspectieronde valt het 'swirl' effect op de lak nog wel mee. Het is zeker aanwezig, maar niet zo erg als dat ik al regelmatig voorbij heb zien komen.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18920472_10213490349560073_4977094647866274258_n.jpg?oh=421bde995aacc3b06f66dba0f38568b0&oe=599E93AE

Nu lijkt het mij misschien wat overdreven om eerst polijstmiddel te gebruiken met (om de Monello schaal te hanteren) een cut van 3,5/5 (Raffini) en daarna nog een keer afwerken met finishing polish (Finale) met een cut van 2/5. Alleen deze laatste zou dan toch voldoende moeten zijn of zie ik dat verkeerd?

Daarnaast zitten er vooral op mijn dak wat oppervlakkige, maar goed zichtbare krasjes. Ik heb al twee keer eksters op het dak van mijn auto zien spelen (bling bling), wellicht dat die dit met de klauwtjes veroorzaakt hebben, want ik kan zo geen andere oorzaak bedenken. Desalniettemin, dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18952918_10213490348080036_6714390036317367673_n.jpg?oh=f85c986a0a6dd701f559bfd6bb2be149&oe=59ADDF84
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19030216_10213490348120037_5713950034126634913_n.jpg?oh=0615b46bab213571f523e9aad370f5b1&oe=59A0A8A9
Ik denk (correct me if I am wrong) dat ik hier in ieder geval wel eerst het reguliere polijstmiddel moet gebruiken en daarna de finishing polish. De vraag die dan in mij opkomt: ga ik dan een verschil zien in afwerking tussen de plekken waar ik dubbel heb gepolijst en de plekken die ik enkel heb gepolijst. Daarnaast loopt de rand waar krassen in zitten schuin af en is deze vrij smal. Gaat mij dit met een rotery polijstmachine en een pad van 12,5 cm lukken (zonder hitteplekken op de pad door het geringe oppervlakte) of kan ik dan beter nog een veel smallere pad aanschaffen?

Dan heb ik nog een krasje veroorzaakt door een scherpe rits van een jas op mijn buitenspiegel:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18951421_10213490347920032_2430286948125638434_n.jpg?oh=e7318de25748f7a103848cf45be57c7b&oe=59DEE2E5

De spiegel is vanzelfsprekend helemaal van kunststof en ik heb door het lezen van een aantal artikelen begrepen dat gespoten kunststof delen beter helemaal gemeden kunnen worden. Klopt dat, zo ja, hebben jullie een andere oplossing voor deze schade (of gewoon lekker laten doen)?

In ieder geval bij voorbaat dank voor de beantwoording! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Uit pure nieuwsgierigheid maar een blokje Goudse kleikaas besteld en wat arme jongens glibberwater.

Vind poetsen nog steeds niet leuk, maar gewoon nieuwsgierig hoe, en of, dat kleien werkt. :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

@Flagg heb je deze al besteld?
https://www.carclean.com/...Yellow_4_pack_104271?o=nw

Ideaal voor handige mensen zoals jij en ik!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daniel36 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:26:
@Flagg heb je deze al besteld?
https://www.carclean.com/...Yellow_4_pack_104271?o=nw

Ideaal voor handige mensen zoals jij en ik!
;)
Lol moest 4x kijken voor ik zag waar het voor was. Maar is wel briljant. Je zit altijd met die pokke slang te worstelen. :)

Maar nee, ga ze niet bestellen, dat gaat zelfs mij te ver, heb nu al 200€ 8)7 uitgegeven aan poetsmeuk dus ik moet nu minstens 10x mijn auto zelf wassen wil ik me niet helemaal voor de kop slaan. FML. :+

Van het weekend eerst maar eens kijken of ik ruimte voor de deur heb om een rondje te kleien (eerst foamen O+ en wassen natuurlijk :p) kans is aanwezig dat ik na één paneel en motorkap bij zinnen kom en met gierende banden de wasstraat in scheur. :+ Of ik heb over een jaar een potje Vortex wax die ik in de humidor bewaar samen met de zijde mf doekjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Flagg op 09-06-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Flagg schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:16:
[...]

Lol moest 4x kijken voor ik zag waar het voor was. Maar is wel briljant. Je zit altijd met die pokke slang te worstelen. :)

Maar nee, ga ze niet bestellen, dat gaat zelfs mij te ver, heb nu al 200€ 8)7 uitgegeven aan poetsmeuk dus ik moet nu minstens 10x mijn auto zelf wassen wil ik me niet helemaal voor de kop slaan. FML. :+

Van het weekend eerst maar eens kijken of ik ruimte voor de deur heb om een rondje te kleien (eerst foamen O+ en wassen natuurlijk :p) kans is aanwezig dat ik na één paneel en motorkap bij zinnen kom en met gierende banden de wasstraat in scheur. :+ Of ik heb over een jaar een potje Vortex wax die ik in de humidor bewaar samen met de zijde mf doekjes.
Aha, heel goed bezig!
Ik heb indachtig het low budget karakter van mijn plan een emmer vol, plus letterlijk de emmer, spullen meegenomen van de Action. O.a. een velgenreiniger, een wasset met daarin o.a. een washmitt, een setje pads en een microvezeldoek. Totale schade een eurootje of 15 ongeveer.

Dit weekend maar eens kijken hoe het bevalt, de kwaliteit ziet erg niet erg overtuigend uit zo op het eerste gezicht.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Laat maar weten hoe de velgenreiniger is, die heb ik laten staan bij de Action. Ik heb wel de velgenborstel daar meegenomen en die doet iedergeval goed zijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 18:29

Metalfreak

Hoije woh!

vinom schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:56:
Laat maar weten hoe de velgenreiniger is, die heb ik laten staan bij de Action. Ik heb wel de velgenborstel daar meegenomen en die doet iedergeval goed zijn werk.
De velgenreiniger zorgt in elk geval bij mij niet voor het gewenste resultaat. Te weinig remstof weggekregen op de voorste velgen met dat spul.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daniel36 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:41:
[...]

Aha, heel goed bezig!
Ik heb indachtig het low budget karakter van mijn plan een emmer vol, plus letterlijk de emmer, spullen meegenomen van de Action. O.a. een velgenreiniger, een wasset met daarin o.a. een washmitt, een setje pads en een microvezeldoek. Totale schade een eurootje of 15 ongeveer.

Dit weekend maar eens kijken hoe het bevalt, de kwaliteit ziet erg niet erg overtuigend uit zo op het eerste gezicht.
;)
Foamgun
Angelwax fast foam
Koplamppolijstset van autoglym
Doekjes padjes applicators etc
Angelwax h2go
Monello non ferro velgenmeuk.
Bathe+
Voodooride wash and wax
Klei en glibber
Enginebay cleaner en sladressing.
Borstel
Washmitt

Volgens mij was dat het wel.

En als je het lef hebt om jouw auto net zo schoon (of schoner :P ) te krijgen!!!! :+

Ik stel een sheeting en beadingcontest voor. Je merkt wel dat ik mij het detail lingo al aardig meester heb gemaakt, das de eerste voorbereiding als je minder swurrels wil hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ja precies! Maar dat is wel ff een puntje: ga ik kleien?

Mogelijk dat ik zover nog wel kom.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat kleien heb je kans op marring. En dat is afhankelijk van de kleur te zien. En dan wordt het polijsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:42:
Als je gaat kleien heb je kans op marring. En dat is afhankelijk van de kleur te zien. En dan wordt het polijsten :)
Kijk! daar ga je al he?
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je rijgt er geen spijt van hoor. De vraag is of je al in het bezit bent van een polijstmachine, aners komt dat er nog eens bij :P En dan ben je er nog niet, nog steeds niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Jup, dan heb je een nieuwe hobby ben ik bang...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 22:33

PauseBreak

derp!

Daniel36 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:21:
Jup, dan heb je een nieuwe hobby ben ik bang...
Ik ben bang dat jij al een nieuwe hobby hebt gevonden :D

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

PauseBreak schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:22:
[...]

Ik ben bang dat jij al een nieuwe hobby hebt gevonden :D
Mja, mijn vrouw had voordat ze mij leerde kennen een langdurige relatie met een bijna obsessief autopoetsert.
Dus die ziet de bui al hangen ja.
;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Als zij de bui ziet hangen is er maar één oplossing: Soft99 Fusso :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Als je met een medium klei aan de gang gaat krijg je daar toch niet zo snel last van? Wel goed glibberen natuurlijk.

Toch?....

@Daniel36 , blokje klei hebben? Gratis af te halen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Flagg
Ligt o.a. aan je lak. Je kan een harde laklaag hebben of een zachte en alles ertussen in. Daar komt bij hoe vervuilt is je laklaag en welke klei ga je daarvoor gebruiken. En zoals ik al vaker zei heb je geen dure spray nodig. Half emmertje lauw water en een scheut autoshampoo is tig keer goedkoper en het werkt als een tiet. Het gaat om het glijdend vermogen. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:05:
@Flagg
Ligt o.a. aan je lak. Je kan een harde laklaag hebben of een zachte en alles ertussen in. Daar komt bij hoe vervuilt is je laklaag en welke klei ga je daarvoor gebruiken. En zoals ik al vaker zei heb je geen dure spray nodig. Half emmertje lauw water en een scheut autoshampoo is tig keer goedkoper en het werkt als een tiet. Het gaat om het glijdend vermogen. Niets meer en niets minder.
Die is leuk, je hebt geen dure spray nodig zegt ie, voor een klein fortuin aan marketing shizzle in huis gehaald maar ik kan best bezuinigen op de spray. 8)7 :P

Volgens mij is @Daniel36 de enige die het echt begrepen heeft. :)

Als ik het voor het goedkoop zou doen zou ik er niet eens aan beginnen maar gewoon lekker de wasstraat eens in de 2 maanden en dan eens in de 10 jaar auto volledig laten overspuiten. Das goedkoper. :+

Geen idee hoe hard de lak van de mg is. Ga met die beginnen, want klein rotautootje ;) als ik die helemaal gedaan krijg ben ik al best trots denk ik. :P iets met een schip en stranden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Het duurste is vaak de wax en voor je een potje leeg hebt ben je zeker wel 5 jaar verder, als het niet meer is.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Hebben ze dan geen kleinere verpakkingen ervan? Goedkoper en dan doe je er alsnog een jaar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sjo eerste fase zit er op.

Gefoamed met aw fast foam (10 minuten gewacht)
Afgespoten met hd autolans
Nog een halve fles foam over (klein autootje) en vanwege de hoeveelheid achtergebleven muggenkadavers nog een keer foam.
Ondertussen wielen genonferro'd.
Wederom afgespoten.
Daarna voodoride wash and wax er ruim overgespoten.
Direct met de washmitt erover.
De witte washmitt was iets grijzer geworden maar eigenlijk nog verdacht schoon.
En weer afgespoten natuurlijk.

Die wash en wax is vooral wash en weinig wax geloof ik. Beading is nog steeds non-existent.

Even voor de vuist weg afgedroogd.

Nu even wachten op postnl met klei pakketje. Zijn er met een half uurtje als het goed is.

Voor de non fanatieke detailer is de auto nu al zo ontzettend schoon dat ik me voor kan stellen dat een hoop nu ophouden. Maar we zetten stug door. :9 Straks nog ff kleien en als laatste de bathe+ erover foamen eens kijken wat het effect is. En daarna de ruiten met aw h2go en de mg is weer bijna als nieuwish. :)

Heb een poging gedaan wat foto's te maken maar met zilvergrijs heeft dat niet zoveel nut geloof ik.

[Edit] spuit net de washmitt helemaal schoon wil de tuinslang dichtdraaien laat dus de washmitt vallen... Allemaal zand erop. Draai weer open spuit weer schoon...leg de mitt op mijn knie draai de slang dicht...sta op washmitt vergeten }:| .. rince, repeat. Rince repeat ja!! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 10-06-2017 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 16:05
@Flagg Ook nog waxen daarna he! ;)

Vorig jaar!
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7327/26934969904_0ba1bcb76b_c.jpg

Huidige staat.......vrees dat ik wat te doen heb binnenkort.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4259/34213815264_6686ffe238_c.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Nico_GTR op 10-06-2017 11:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Goed bezig @Flagg !

hier wat bescheidener bezit met: afgespoten met de tuinslang,
gewassen met Turtlewax wash and shine en de Action washmitt,
afgedroogd met de The big one microvezeldoek, ramen met de ramendroog microvezeldoek van de Action,
de binnenkant van de ramen schoongemaakt met Clin ruitenreiniger en een microzeldoek en de binnenkant van de deuren en achterklep schoongemaakt.

Nu ff koffie en dan staan op de planning:

Het sierstukje van de uitlaat poetsen, de velgen schoonmaken en het dashboard poetsen.

Langere termijn: plekjes roest (!) bijwerken aan de auto, bekleding van de auto reinigen.

Conclusie tot nu toe: handig die washmitt! Fijne dingen die microvezeldoeken en de auto is mooi schoon zonder droogvlekken.

Ik zeg: dikke prima d:)b

---

@Nico_GTR

Dat is wel dankbaar werk in elk geval!

Ik ken iemand met een Toyota Celica type van de zevende generatie (die hoekige), die er echt vreselijk uitziet inclusief dikke groene aanslag en vlekken... zo zonde :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel36 op 10-06-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Daniel36 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:43:
Dat is wel dankbaar werk in elk geval!

Ik ken iemand met een Toyota Celica type van de zevende generatie (die hoekige), die er echt vreselijk uitziet inclusief dikke groene aanslag en vlekken... zo zonde :'(
Zeker dankbaar werk.

Zo ver komt het bij mij nooit hoor, dit is van 3 weken. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zo postnl was op tijd zoals altijd eigenlijk hier. _/-\o_

En dus de auto helemaal gekleid, das grappig zeg, klei niet heel erg vies geworden en voor de zekerheid die hele fles maar lube maar leeggespoten. :X had wel iets minder gemogen misschien :+ of verdunnen.

Nou ja hij is lekker glad iig kloteflesje gleed met gezwinde spoed op de grond 8)7 , en na het kleien liep het water er al grotendeels af. Maar na de bathe+ er overheen gefoamed te hebben nog iets beter.

Daarna droog gemaakt en staat er weer netjes bij. In de wax zetten kan ik echt niet de moed voor opbrengen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ma52lKY1zMDvDGIfTy9JJLCs/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3z9psX6LrQdFfaP3dt8bLxQJ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q5BHP8dRbGsXc3X0EdrIf2aA/medium.jpg

Die plek zat er al vorig jaar al op en na de 2de keer foamen vrijwel weg, na de voodooride en mitt volledig verdwenen, had verwacht dat het er ingebrand zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yx61g8sUD8kdxVfEIuxKfQBs/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/33NrglAXeL8300ihk0lGUe5f/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OBQoQNqRWqCsSTcu7gvePwNr/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OnJairq4LHJLrD4qStvuWPQU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NBla5yFaNJJiYG8iSpC9Q4CP/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A9sEa3nJo7V7VYTMJ9q5eVmn/medium.jpg

Volgende project, koplampen polijsten..

@Nico_GTR maar dan heb je wel eer van je werk. :)

@Daniel36 doorpakken nu he, met je electrische tandenborstel die uitlaat in!! :P

* Flagg gaat ff de ruiten H2go'en

[ Voor 61% gewijzigd door Flagg op 10-06-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Die is leuk, je hebt geen dure spray nodig zegt ie, voor een klein fortuin aan marketing shizzle in huis gehaald maar ik kan best bezuinigen op de spray. 8)7 :P

Volgens mij is @Daniel36 de enige die het echt begrepen heeft. :)

Als ik het voor het goedkoop zou doen zou ik er niet eens aan beginnen maar gewoon lekker de wasstraat eens in de 2 maanden en dan eens in de 10 jaar auto volledig laten overspuiten. Das goedkoper. :+

Geen idee hoe hard de lak van de mg is. Ga met die beginnen, want klein rotautootje ;) als ik die helemaal gedaan krijg ben ik al best trots denk ik. :P iets met een schip en stranden. :)
Het gaat niet om goedkoop maar je zegt het zelf al: marketingshizzle. De werking van hoe ik het al jaren en jaren doe is precies dezelfde werking als een dure lubespray van 15 of 20 euro. Maar zo zijn er nog veel meer zaken waar je wat op kan besparen zonder aan kwaliteit in te leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Het gaat niet om goedkoop maar je zegt het zelf al: marketingshizzle. De werking van hoe ik het al jaren en jaren doe is precies dezelfde werking als een dure lubespray van 15 of 20 euro. Maar zo zijn er nog veel meer zaken waar je wat op kan besparen zonder aan kwaliteit in te leveren ;)
Eerste keer kleien is al eng zat. :+ Experimenteren doen we later wel.

Wil straks wel een keertje proberen om wat glass sealant door shampoo ofzo heen te doen gewoon voor de fun. Heb nog wat flessen sonax spul staan van een mp aanbieding.

Maaarrr de h2Go zit er ook op, wat een k werk is dat, maar werkt wel. MG heeft al niet zulke beste ruitenwissers ondanks dat het gloednieuwe bosch zijn.

Heb ook nog plastic zwartmaak spul liggen eens ff kijken of dat werkt. Misschien beter voor het wassen kunnen proberen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 10-06-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de flexblades van Bosch of de 'normale' met een stalen frame? Daar zit veel verschil tussen qua werking.

En experimenteren kan altijd nog en is leuk om te doen. Gebruik het product wel waar het voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Die flex dingen, maar zijn net niet flex genoeg voor de bolling aan het eind.

Kan je ook zien op de foto. Volgens de uk'ers kan je beter die valeo bladen hebben. Maar dat las ik pas toen ik deze erop had gedaan.

En alles is ook weer zwart, ben benieuwd hoelang, en maar 2 keer vol over de auto gegaan met het doekje. :F

Als je er snel bij bent is het er gelukkig ook makkelijk van de lak af. :P

Straks nog een rondje zwartmaken dan zal het wel voldoende zijn om het ff zo te houden.

[ Voor 73% gewijzigd door Flagg op 10-06-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb dit setje 7 jaar geleden gekocht:
https://www.carclean.nl/p...g_System_kit_07240_101424
Op de zachte lak van de punto ging dat best goed en een later nog wel afentoe gebruikt.
De prijs is ondertussen wel gestegen met 2 euro. De microvezel deluxe mega towel met 50% :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Aangezien ik twee weken vakantie had. Heb ik ook de bedrijfsbus op het werk laten staan. Deze was dus redelijk ondergescheten door vogels vooral op de motorkap (Zwart metalic).

Nu dacht ik zojuist weet je wat pak even je washandschoen en emmer sop dan poets je dat even weg.

De poep is weg maar dus ook met lak en al... klote beesten... en nee ik heb niet zitten schuren al een malle. Wel af en toe wat kracht gebruikt anders kreeg je het er ook niet af.

Sommige plekken zijn nog gewoon te zien in de zon. Dat zit dus letterlijk in de lak.

[ Voor 12% gewijzigd door Brutuss op 10-06-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

* Flagg is moed aan het verzamelen om de koplampen te gaan polijsten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet zo moeilijk. Ik gebruik er een schuurmachine voor maar je kan beginnen met de hand wetsanden een eind komen. Je kan naar gelang de dofheid beginnen met 800 gritt, 1200 gritt, 2000 gritt, 2500 gritt en dan polijsten.

Alvorens het wetsanden laat je je schuurpapier even inweken en maak je je lampen goed schoon. Spoel je schuurpapier regelmatig in een emmer water tijden het wetsanden zodat de troep tussen de grittkorrels weg gespoeld worden. Zo hou je je schuurpapier schoon. Laat het schuurpapier zijn werk doen en ga niet met kracht drukken. Maak het egaal dof middels schuren. Voel met je hand of het ook zo aanvoelt en lekker glad is. En zo werk je door tot gritt 2000 of hoger. Je zal zien dat ze dan al helderder zijn en polijstenm maakt het af.
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMG_20151005_105250-Kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMG_20151005_135945-Kopie.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Haha @Verwijderd mooie auto is dat zeg, goed voorbeeld. :) De saab is namelijk ook aan de beurt voor de koplampen maar dacht de mg eerst maar eens als proefkonijn te gebruiken en dat was maar goed ook...

Maar ik maakte net net pakketje van autoglym open en dacht te gaan beginnen. Vond de korrel 800 en 1500 er al zo vreemd (glad vooral :) )uitzien, maar he wat weet ik er nou van. Speciale detailing korrels ofzo. :P

Dus vol goede moed (had ik immers volop verzameld inmiddels) aan de slag en jawel wel veel krassen maar verdomd weinig schuren. Gvdgvd.

Dus met de 2000 en 3000 korrel en polijsten nog wat proberen te redden maar helaas. Koplamp is niet goed te krijgen zo.

Dus heb carclean maar ff een mailtje gestuurd + foto's en hopen dat ze snel een setje schuurpapiertjes kunnen opsturen die wel goed is. Heb nu 1 gehandicapte koplamp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/guft8YPdfbeUqqlV7bz5XG1Q/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/04JBmf3mb4qpKdVKK7o5aOUv/medium.jpg

Is niegoenie. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Flagg op 10-06-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een klantauto. Ik polijst veel koplampen voor de persoon omdat hij APK keurmeester en hij verkoopt Saabs :) En verder voor Jan en alleman.

Ik gebruik pads van Mirka, de Abralon pads. Zijn prijzig maar het werkt fantastisch en lijken op de rode die je hebt liggen.

Wat heb je gedaan dan met je koplamp want dat haal i er zo n iet uit. Je had een koplamp kitje of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:47:
Is een klantauto. Ik polijst veel koplampen voor de persoon omdat hij APK keurmeester en hij verkoopt Saabs :) En verder voor Jan en alleman.

Ik gebruik pads van Mirka, de Abralon pads. Zijn prijzig maar het werkt fantastisch en lijken op de rode die je hebt liggen.

Wat heb je gedaan dan met je koplamp want dat haal i er zo n iet uit. Je had een koplamp kitje of zo?
Was koplampkitje van autoglym idd. Morgen maar eens even langs een bouwmarkt en zelf wat schuurpapier halen dan gaan we deze koplamp wel ff met het handje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waar je woont anders had ik je wel geholpen. Bij de bouwmarkt hebben ze wel schuurpapier meen ik. Is zwart van kleur en in verschillende gritts te krijgen. Setjes werken in de regel niet en je krijgt niet het resultaat wat je beoogt. Ik heb diverse mensen hun werk kunnen overdoen omdat ze een setje gekocht hadden.

Korrel 2000 en 3000 haalt niets uit op een doffe koplamp. Heb je een licht verweerde koplamp wat in het beginstadium is van verwering dan kan het wel werken. Alles slechter is een grovere korrel voor nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:00:
Geen idee waar je woont anders had ik je wel geholpen. Bij de bouwmarkt hebben ze wel schuurpapier meen ik. Is zwart van kleur en in verschillende gritts te krijgen. Setjes werken in de regel niet en je krijgt niet het resultaat wat je beoogt. Ik heb diverse mensen hun werk kunnen overdoen omdat ze een setje gekocht hadden.
Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven voor wat betreft de setjes. :P

Nou ja de polijstvacht en middel zijn wel goed dus de rest kan ik bij de bouwmarkt wel scoren morgen. Minor setback. Ben wel benieuwd hoe carclean het gaat oplossen, al zijn die volgens mij niet de moeilijkste.

En klopt idd kon nog een klein beetje redden met 2000 korrel maar de krassen werden er niet minder van, de lichte waas wel.

Apeldoorn overigens, maar koplamp is niet totalloss moet alleen even overnieuw beginnen met echt schuurpapier, komt wel goed, maar bedankt voor 't aanbod.

[ Voor 16% gewijzigd door Flagg op 10-06-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de moeilijkste maar wel je eigen verantwoording. Bij Carclean weet ik dat ze ook schuurpads hebben met 2000, 2500 en 3000 gritt. Die kan je dan op een accutol of polijsmachine zetten middels 75mm backplate en je kan ze een drietal keren gebruiken. Dan zou je moeten beginnen met die 800 en 1200 die je al hebt. Bij de bouwmarkt scoor je 1500 gritt schuurpapier. Na de 3000 gritt schuurpad ga je polijsten op een rustig toerental. Daarna waxen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 06-10 15:48
Welke pads gebruik ik het best in combinatie met Scholl S3 + S30 (eventueel S40 ipv S30)? Twijfel nog tussen volgende combo's:of...Gaat trouwens om vrij harde Duitse lak (BMW).

[ Voor 3% gewijzigd door SanderH_ op 10-06-2017 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

Tomatoman

Fulltime prutser

:o Bij Scholl en polishing denk ik automatisch hieraan:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/0/1/8/3/9200000024763810.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SanderH_
Spiderpad voor de S3 en Lake County Orange pad voor S30 of S40. De spiderpad is een goede pad maar gaat snel kapot als je er niet met beleid mee omgaat.

@Tomatoman
Dat is een bagger ding, ik gebruik een stanleymesje en de dremel (serieus) voor overtollig eelt op de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
@Verwijderd

Een bepaalde reden waarom je die Lake Country pad verkiest boven de Scholl of Monello pads? Gewoon goede ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met beide ervaring en de Lake County is een wat grotere pad die heel goed op de DAP900 werkt. Vormt zich ook mooi over het paneel heen zonder vast te lopen. Daarnaast een fijne cutting factor die de korrel van de S30/S40 goed afbreekt waardoor je perfect kan finishen.

De Monello orange pad vind ik te hard en dat blijft hij ook. Gaat ook niet makkelijk met de contouren om van een paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Vanavond mijn slechtste en smerigste velgje gereinigd met velgenreiniger van de Action.
Spuiten, laten inwerken en borstelen maar.
Dit tweemaal herhaald en me echt een slag in de rondte gepoetst met borstel, doek en een tandenborstel(!).
Conclusie: het is geen slecht spul, de meeste van de acht zwarte aanslag is er inmiddels af.
Conclusie 2 is dat mijn velgjes eigenlijk wel toe zijn aan een rondje stralen en spuiten jammer genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik gebruik sinds een tijdje Nigrin velgenreiniger. Ik heb hem naast IronX geprobeerd en kwam tot de conclusie dat de effectiviteit even groot is. Gezien het grote prijsverschil zie ik sinds ik dit heb gevonden geen enkele reden meer om IronX te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/712UhywfKLL._SX522_.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vandaag voor het eerst lichtmetalen velgen gewassen :+
(Verder alleen maar oldtimers met stalen velgen, trommelremmen, en chroom. Had wat tijd over, dus nu de auto van de zaak eens gewassen...)

Maar wat een bak gore remstof komt er van zo'n wiel zeg! Had een keer een velgenborstel gekocht, na 1 velg was het water al gitzwart. Gelukkig wel zonder veel gedoe mooi schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:10:
Ik heb met beide ervaring en de Lake County is een wat grotere pad die heel goed op de DAP900 werkt. Vormt zich ook mooi over het paneel heen zonder vast te lopen. Daarnaast een fijne cutting factor die de korrel van de S30/S40 goed afbreekt waardoor je perfect kan finishen.

De Monello orange pad vind ik te hard en dat blijft hij ook. Gaat ook niet makkelijk met de contouren om van een paneel.
Klinkt veelbelovend.

Natuurlijk wel jammer dat die niet direct beschikbaar zijn in 4 inch formaat. Ik heb ook nog wat kleinere pads nodig die ik dan op de 89mm backplate kan steken om de koffer, deurlijsten, voorbumper etc aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dat bathe+ werkt best wel bizar, net ff voor de grap een glas water erover gegooid en seconde later alles weg op een paar druppeltjes na. Heeft wel even nodig blijkbaar om volledig te werken gisteravond was het effect nog niet zo aanwezig volgens mij.

Wilde vandaag de Saab "even" gaan doen, maar ik denk dat de temperatuur vandaag niet echt geschikt is om te kleien ed. Heb het nu al warm. :)

Koplamp nog even bekeken en ik laat hem maar even zo zitten, te warm om nu met het handje te gaan schuren en ziet er eigenlijk hetzelfde uit als voor die tijd. Dus no real harm done gelukkig.
Daniel36 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:11:
Vanavond mijn slechtste en smerigste velgje gereinigd met velgenreiniger van de Action.
Spuiten, laten inwerken en borstelen maar.
Dit tweemaal herhaald en me echt een slag in de rondte gepoetst met borstel, doek en een tandenborstel(!).
Conclusie: het is geen slecht spul, de meeste van de acht zwarte aanslag is er inmiddels af.
Conclusie 2 is dat mijn velgjes eigenlijk wel toe zijn aan een rondje stralen en spuiten jammer genoeg...
Same here, achterrem heeft aangelopen vorig jaar wat betekende dat het hele wiel onder de remstof en ijzervijlsel zat uiteindelijk. Daarna een jaar rustig laten zitten betekend een donkerbruine velg die ook met non-ferro niet meer te redden is. Maar ja zijn 15" niet hele mooie velgen dus hoop stiekem eens tegen een leuk 17" setje aan te lopen. Ga deze dus ook niet meer laten opknappen.

[ Voor 63% gewijzigd door Flagg op 11-06-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

tja, vorige eigenaar van mijn auto was een echte wasstraatman blijkbaar.
smerig van binnen, redelijk schoon van buiten en binnenkant velgen zwart van het remstof.
gevolg daarvan is dat de lak los heeft gelaten op de achterkant van de spijlen van twee wielen helaas.
doodzonde...

ik ga ze schoonmaken en dan van voor naar de achterkant zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:42
Afgelopen week bij CarClean wat schoonmaakspullen gehaald en een ionisatie apparaat.
Afgelopen zaterdag voor het eerst m'n auto met d ehand gewassen. Lak was al redelijk schoon omdat m'n auto de week ervoor al behandeld was door een detailer. Maar er zaten best veel zandresten op m'n lak door de regen.
Resultaat is best goed. Voortaan wel de non ferro voor de velgen gebruiken. M'n velgen hadden nog kleine vieze plekken. Al met al best tevreden.
Ging daarna een eindje rijden. Zondag nog eens naar m'n auto gekeken. En d3 voorkant zit vol met dode muggen. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb geen zin om m'n auto te wassen na elke rij beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Russel88 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:22:
Afgelopen week bij CarClean wat schoonmaakspullen gehaald en een ionisatie apparaat.
Afgelopen zaterdag voor het eerst m'n auto met d ehand gewassen. Lak was al redelijk schoon omdat m'n auto de week ervoor al behandeld was door een detailer. Maar er zaten best veel zandresten op m'n lak door de regen.
Resultaat is best goed. Voortaan wel de non ferro voor de velgen gebruiken. M'n velgen hadden nog kleine vieze plekken. Al met al best tevreden.
Ging daarna een eindje rijden. Zondag nog eens naar m'n auto gekeken. En d3 voorkant zit vol met dode muggen. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb geen zin om m'n auto te wassen na elke rij beurt.
Gyeon bug n grime, afspuiten is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Volg het topic al een tijdje (in stilte) maar wil nu toch als toevoeging van het om de week poetsen de auto ook eens van een extra mooi glans laagje voorzien.

Ik heb dit in het verleden wel eens samen gedaan met een kennis die over een waar arsenaal aan poetmiddeltjes beschik. Nu wil ik zelf ook wat basic materiaal in huis hebben zodat ik 2 keer per jaar zelf de auto kan poetsen.

Zag zelf bij Carclean.nl een leuk setje staan.

Even terugdenkend aan de laatste poetsbeurt nu ruim een jaar geleden heb ik dan bijna alles in huis wat we destijds ook gebruikt hebben. Compleet genoeg, of ontbreekt er iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik zie dat er alleen maar een DAP en polijstmiddelen in die kit zit. Verder benodigd:
* Shampoo en spons (2 emmers)
* Klei-set
* Wax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
@Flagg Ik heb ze ook met het handje gedaan. 800, 1500, 2000, 2500 in een horizontaal, verticaal, diagonaal, horizontaal patroon. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/651n5f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20dfs.jpg

En daarna....gespoten met 2k blanke lak

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24lnc0j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2re3b7p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Vanmiddag klei binnengekregen, maar ja: daarna polijsten???

Lui plus ik heb helemaal niet een polijstmachine 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
jfeelders schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:50:
Ik zie dat er alleen maar een DAP en polijstmiddelen in die kit zit. Verder benodigd:
* Shampoo en spons (2 emmers)
* Klei-set
* Wax
Microvezel doeken voor het uitwrijven van de wax etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nico_GTR schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:17:
@Flagg Ik heb ze ook met het handje gedaan. 800, 1500, 2000, 2500 in een horizontaal, verticaal, diagonaal, horizontaal patroon. ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

En daarna....gespoten met 2k blanke lak

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice!

Ik heb nog geen tijd gehad om er aan te beginnen, morgen eens ff schuurpapier halen en 2k (uv werende) blanke lak.
Daniel36 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:09:
Vanmiddag klei binnengekregen, maar ja: daarna polijsten???

Lui plus ik heb helemaal niet een polijstmachine 8)7
Haha goed bezig! Is in het begin een beetje vreemd maar als je eenmaal het gevoel hebt dan ben je als een pro aan het spuiten (nee D36, nee! :P ) en aan het kleien. Geen druk uitoefenen en alleen begeleiden gaat prima.

Polijsten begin ik niet aan, als dat echt nodig is laat ik het eventueel wel doen.

Vandaag mf doek uit China binnengekomen, volledig naadloos en superzacht, zachter dan de mf doeken die tot nu toe in NL shops bij de verschillende kits zaten iig. En dat voor 3,5 euro ofzo. Deze is het iig.

60X40CM 500GSM Premium Microfiber Car Detailing Towel Ultra Soft Edgeless Towel Perfect For Car Washing,Drying and Detailing
http://s.aliexpress.com/vqYrQnei
(from AliExpress Android)

Maar heb nog geen vergelijking met eentje in NL van [insert hip merk] van 15€+ maar die zouden de auto automatisch droog maken door ze alleen maar in de kofferbak te leggen gezien het prijsverschil. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Flagg op 13-06-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Flagg schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:15:
[...]

Nice!

Ik heb nog geen tijd gehad om er aan te beginnen, morgen eens ff schuurpapier halen en 2k (uv werende) blanke lak.
Let wel, schuren is het beste met een schuurblokje, ga pas over naar het fijnere schuurpapier als de hele koplamp een egale witte waas heeft na de 800.

En je moet ook blanke plasticprimer hebben als onderlaag voordat je de 2k lak erop spuit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nico_GTR schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:30:
[...]

Let wel, schuren is het beste met een schuurblokje, ga pas over naar het fijnere schuurpapier als de hele koplamp een egale witte waas heeft na de 800.

En je moet ook blanke plasticprimer hebben als onderlaag voordat je de 2k lak erop spuit. ;)
Goede tip ik dacht dat er ook 2k blanke lak was die je direct op kunststof kon spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Flagg schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:33:
[...]

Goede tip ik dacht dat er ook 2k blanke lak was die je direct op kunststof kon spuiten.
Zou kunnen, maar ik heb dat risico niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Jestar076 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:13:
[...]

Microvezel doeken voor het uitwrijven van de wax etc.
Dat is natuurlijk allemaal al wel aanwezig Shampoo, 2 emmers en een poetswashand! De wax zelf overigens nog niet. Tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Flagg en @Nico_GTR
Het spuiten met lak op een koplamp is een APK afkeurpunt. Hou er rekening mee dat als je een chagrijn hebt of een controle dat je voor de bijl kan gaan. Just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:56:
@Flagg en @Nico_GTR
Het spuiten met lak op een koplamp is een APK afkeurpunt. Hou er rekening mee dat als je een chagrijn hebt of een controle dat je voor de bijl kan gaan. Just saying.
True! Das het risico, maar bij mij kun je het niet zien hoor.

En bovendien zit er al een soortgelijke laag op af-fabriek...en die word geel. Plastic ook, maar dat gaat sneller.

[ Voor 13% gewijzigd door Nico_GTR op 13-06-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, jij denkt dat ze gek zijn? Ik doe geregeld keurwerk en er is weleens controle geweest en ja ze kunnen het zien. Het ligt eraan wie controleert en of het een geschikte vent is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Flagg schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:15:

Haha goed bezig! Is in het begin een beetje vreemd maar als je eenmaal het gevoel hebt dan ben je als een pro aan het spuiten (nee D36, nee! :P ) en aan het kleien. Geen druk uitoefenen en alleen begeleiden gaat prima.

Polijsten begin ik niet aan, als dat echt nodig is laat ik het eventueel wel doen.

Vandaag mf doek uit China binnengekomen, volledig naadloos en superzacht, zachter dan de mf doeken die tot nu toe in NL shops bij de verschillende kits zaten iig. En dat voor 3,5 euro ofzo. Deze is het iig.

60X40CM 500GSM Premium Microfiber Car Detailing Towel Ultra Soft Edgeless Towel Perfect For Car Washing,Drying and Detailing
http://s.aliexpress.com/vqYrQnei
(from AliExpress Android)

Maar heb nog geen vergelijking met eentje in NL van [insert hip merk] van 15€+ maar die zouden de auto automatisch droog maken door ze alleen maar in de kofferbak te leggen gezien het prijsverschil. :P
Ik heb dit weekend de zogenaamde "the big one" droogdoek van de Action gebruikt en dat ging uitstekend.
Er is hier ook sowieso iemand die hem ook heeft las ik een paar posts terug.
Kost ook weinig.
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:59:
Ha, jij denkt dat ze gek zijn? Ik doe geregeld keurwerk en er is weleens controle geweest en ja ze kunnen het zien. Het ligt eraan wie controleert en of het een geschikte vent is.
Nee hoor, ik denk niet dat ze gek zijn, heb die cursus ook afgesloten met goed gevolg. Ben er al 1x door gekomen, en die man heeft hem afgekeurd op de remmen. 8)

Overigens heeft mijn lamp geen strooilicht, lichtbeeld lijkt me toch iets belangrijker dan dat er een laagje blanke lak over zit.
Daniel36 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:16:
[...]

Ik heb dit weekend de zogenaamde "the big one" droogdoek van de Action gebruikt en dat ging uitstekend.
Er is hier ook sowieso iemand die hem ook heeft las ik een paar posts terug.
Kost ook weinig.
d:)b
Jup heb die ook!

[ Voor 34% gewijzigd door Nico_GTR op 13-06-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
BasvanS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:55:
[...]

Dat is natuurlijk allemaal al wel aanwezig Shampoo, 2 emmers en een poetswashand! De wax zelf overigens nog niet. Tips?
Wil je showglans of meer een daily glans?

Soft 99 of Bouncer's is wel een leuke betaalbare wax groep👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:56:
@Flagg en @Nico_GTR
Dat wist ik dan weer niet.... Toch maar beetje wax op smeren dan en dat maar beetje bijhouden.

Misschien dat ik ze ook zo maar laat zoals nu, zit er aan te denken om de MG te gaan verkopen eigenlijk. Heb hem al weer 3 jaar en das uitzonderlijk lang voor mijn doen.

Ik betrap me erop dat ik met regelmaat naar C4's zit te zoeken... En dan niet de citroen versie, zo'n gebakje hebben we al een keer gehad naar volle ontevredenheid. :+

Nou ja we shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
BasvanS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:55:
[...]

Hier naar tevredenheid Soft 99 Fusso in gebruik. Na circa 3 maanden is het nog glad na wassen, echter is de beading wel n stuk minder geworden, maar ik heb ook erg veel last van zand/bomen en wassen doe ik ook 1x in de maand eerlijk gezegd. Voor de tijd tussen wasbeurten moet ik nog steeds detailling spray halen (mn vader had een leuke voor slechts 3 euro).

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
ByteMe_ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:53:
[...]

Hier naar tevredenheid Soft 99 Fusso in gebruik. Na circa 3 maanden is het nog glad na wassen, echter is de beading wel n stuk minder geworden, maar ik heb ook erg veel last van zand/bomen en wassen doe ik ook 1x in de maand eerlijk gezegd. Voor de tijd tussen wasbeurten moet ik nog steeds detailling spray halen (mn vader had een leuke voor slechts 3 euro).
Lat even weten welke dat was, klinkt goed! (en goedkoop ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Geluk bij een ongeluk; onbekend persoon tegen mijn auto aangereden (schade voorbumper). Nu lekker een vers gespoten bumper zonder steenslag (en er zat behoorlijk wat op) :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Lat even weten welke dat was, klinkt goed! (en goedkoop ;))
Volgens mij deze (Aldi):

Afbeeldingslocatie: https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pf&source=promofolder_nl%2Farticles%2F2017%2F01%2F18%2F13465%2Fn_aldi0213n0000084.jpg&storage=2017

Afwachten op aanbieding

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

En nog meer Chinese doekjes vandaag. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mJXy37y00FSEv0fJQb2bvNIG/medium.jpg

1 big ass gele met zachte afgewerkte rand, en 10 blauwe van 40x40.

Ik heb voorlopig wel genoeg. :)

Totale schade 16€ nog wat.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 14-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09
Zijn die beter dan de doekjes van de action?
* Raymond net nog 2x89ct voor doekjes gespendeerd daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

4 doekjes van de Action gekocht: respectievelijk voor lichtmetalen velgen, tegen insecten, voor de ramen en voor "multi" gebruik.
Over de insectendoek ben ik positief, de rest wacht op een gelegenheid om...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Daniel36 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:16:
4 doekjes van de Action gekocht: respectievelijk voor lichtmetalen velgen, tegen insecten, voor de ramen en voor "multi" gebruik.
Over de insectendoek ben ik positief, de rest wacht op een gelegenheid om...
Voor de ramen kun je beter een wafel doek nemen, dan heb je geen vegen of strepen na het afdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:14
Wat raden jullie aan om wat licht krasjes/swirls weg te halen op de motorkap? Heb geen machine dus word ouderwets met het handje :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Bo0bz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:31:
Wat raden jullie aan om wat licht krasjes/swirls weg te halen op de motorkap? Heb geen machine dus word ouderwets met het handje :)
Er zijn handpads te koop met verschillende cutting factors, dit i.c.m. een polijstmiddel zul je een eind komen. Het zal wel even duren ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

En wat betreft "even duren": vanmorgen de auto afgespoten en gewassen, vervolgens gedroogd en de velgen schoongemaakt. Was dus van plan aansluitend te kleien, maar gezien de temperatuur en mijn luiheid daar maar weer even van af gezien...wordt vervolgt.

Aanvulling op bovenstaand verhaal: blijkt dat mijn vader een nieuwe polijstmachine heeft liggen die hij nooit gebruikt heeft...helaas woont de beste man in Tsjechië...
Maar gelukkig heeft mijn schoonvader er ongetwijfeld ook wel eentje en die woont een stuk dichterbij d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Daniel36 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:07:
En wat betreft "even duren": vanmorgen de auto afgespoten en gewassen, vervolgens gedroogd en de velgen schoongemaakt. Was dus van plan aansluitend te kleien, maar gezien de temperatuur en mijn luiheid daar maar weer even van af gezien...wordt vervolgt.

Aanvulling op bovenstaand verhaal: blijkt dat mijn vader een nieuwe polijstmachine heeft liggen die hij nooit gebruikt heeft...helaas woont de beste man in Tsjechië...
Maar gelukkig heeft mijn schoonvader er ongetwijfeld ook wel eentje en die woont een stuk dichterbij d:)b
Anders zijn er ook wel betaalbare setjes online te vinden, het lakwerk preppen vergt veel tijd inderdaad. Maar het resultaat daarna maakt het het allemaal waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Aangezien er weer wat korting is (vaderdag) ben ik m'n inventaris aan het aanvullen. :p Na de Chemical Guys Diablo Wheelgel heb ik een tijd de Sonax Extreme (Iron X) gebruikt, maar ik vond 'em helemaal niet zo bijzonder tov de CG Diablo (die mij overigens erg goed beviel).. Had eigenlijk verwacht dat de Sonax nog een stukje makkelijker/beter zou schoonmaken, maar nope. :p De Sonax is nu ook op, volgende is de Chemical Guys Signature Series.

M'n CG Citrus Wash Orange Daily is op, en blijkbaar wordt die niet meer geleverd. Beviel ook prima, dus nu gaan we de CG Mr. Pink (what's in a name) proberen.

Poorboys' Spray and Wipe is heilig en bijna op, dus dat wordt ook bestellen. :+

Enige waar ik nog mee zit is iets voor het interieur (dashboard). Het verkeert nog in nieuwstaat, en dat wil ik graag zo houden. :p Nu maak ik het schoon met een nat doekje, maar iets om het te voeden zou niet verkeerd zijn. Ik heb Autoglym Vinyl & Rubber Care liggen, wat een fijn product is, maar ik vind dat het zelfs met weinig gebruik te veel glanst. Ik zoek iets dat wel voedend is, maar de OEM look behoudt en geurloos is (interieur ruikt nog nieuw + de stoelen zijn leder). Na wat zoeken lijkt CG Total Interior wel wat, maar ik vroeg mij af of iemand hier nog andere ideeën had (dat en de Total Interior lijkt niet in NL verkrijgbaar te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Nog steeds een mooi glimmende auto, alleen jammer dat vrouwlief vandaag een stoeprand heeft gepakt met de lichtmetalen velg rechts voor... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:47
Ik moet ook maar eens zo’n XXL microvezeldoek fixen, parelmoer zwarte lak is echt een ramp en zo snel vies.. een regenbuitje en weer allemaal dat ‘sahara’zand erop etc

Zijn er nog veel verschillen op gebied van velgenreiniger? Ik werk bij Heuts en krijg daar korting maar die hebben alleen de standaard merken zoals Valma, turtle wax en meguiars. Zijn dat eigenlijk wel een beetje goede merken? Want ik hoor en lees daar van de echte detailling kenners eigenlijk nooit wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09
Ik vind de valma velgenreiniger prima werken.
Pagina: 1 ... 65 ... 125 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.