Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 64 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Carglass heeft weer wat nieuws.Krasjes verwijderen. Schrik alleen niet van de prijzen die ze hanteren want dat is schrikbarend duur, althans dat vind ik.

https://www.carglass.nl/kleine-autoschade/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde als dat je met een parkeerdeukje naar een schadehersteller gaat... Schrik niet van 100-150 euro als het daar al bij blijft. Beetje uitdeuker/spotrepairder doet het voor een tientje of 3-4-5. Scheelt nogal...

Maar goed, er zal wel eens markt voor zijn. Ik hoop iig dat ze het beter doen dan die ruiten die ze vervangen. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54

InFamous

excommunicado

@Joopieboy Nou inderdaad, mijn voorruit hebben ze 3x opnieuw moeten doen.. en ook nog eens een verkeerde ruit leveren :F

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

InFamous schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:44:
@Joopieboy Nou inderdaad, mijn voorruit hebben ze 3x opnieuw moeten doen.. en ook nog eens een verkeerde ruit leveren :F
Tegenwoordig ook zo grappig, ja we hebben een originele ruit gemonteerd hoor! Alle sensoren van slag, na het eerste beste steentje gelijk de ruit aan gort, strips en rommel kapot, niet goed erin gekit, beschadigingen, roest na verloop van jaren, fluitende ruit. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Thank god heb ik dat niet gehad.

De eerste ruit was niet goed verlijmd, waardoor de ruit er scheef in lag, dit proberen ze nog goed te praten zodat ik zou vertrekken. Daar ben ik dus niet akkoord mee gegaan. Willen ze de ruit eruit halen, beschadigen ze de ruit op een hoekje. Vraagt de monteur vind u dit heel erg? 8)7

Tweede ruit was ook een succes, de gehele pasvorm was verkeerd, waardoor het midden van de ruit boven mijn dak uitstak, die hebben ze gelukkig niet eens geprobeerd te verlijmen.

Maar toen waren de voorraad ruiten op en stond mijn auto daar zonder voorruit. Ja meneer, wij kunnen u vandaag niet meer helpen want wij hebben geen ruiten meer. Hebben jullie dan een leen auto? Nee helaas heb ik geen leen auto's meer beschikbaar.

Waarop ik dus nogal not amused was en vertelde dat ze desnoods maar een ruit bij de concurrent gaan halen en mijn auto nu nog maar even gingen maken.
Hebben ze een ruit uit een andere vestiging 2 steden verder opgehaald, hebben ze een ruit met chassisnummer vakje in de voorruit terwijl ik daar geen chassisnummer heb zitten :F uiteindelijk eerst de ruit gepast en die paste wel perfect en toch maar akkoord gegaan met het lege vakje. Zit gelukkig toch half verstopt achter de motorkap en valt het niet heel er op. Maar man wat een droeftoeters zijn dat daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Omg wat een prutsers _O- :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het zal een totaalplaatje zijn wat ze willen aanbieden. Aangezien er steeds meer leaserijders zijn zijn ze automatisch all risk verzekerd. En dan is het uurtje factuurtje en hup naar de verzekeringsmaatschappij, cashen en lachen.

Ik heb heel toevallig gisteren nog een kras weggehaald en ik heb er niets voor gerekend. Onzin ook vind ik voor 10 minuutjes werk. Was een krasje van 10cm waar je nagel in bleef steken. Opgeschuurd met 1500 en 2000 grit, spiderpad en S3. Gefinisht met S30 en orange LC pad. Niets meer van te zien. Volgens de Carclass website zou het tussen de €189,- en: €388,- kosten. Wie is er nu gek dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 09:29

BoltYes

This is the Way

Jij natuurlijk. Zo werkt de markt nou eenmaal, verdienen op zaken die mensen zelf niet kunnen of er te lui voor zijn ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

^ Dus dat idd, vaak niet verder kijken, of wel gemakkelijk, blabla...

Laatst nog een discussie gehad met iemand die zijn deur zo ergens tegen aan flikkerde, niet bepaald heel erg goedkope Passat Highline. Hij stond echt heel verdwaasd te kijken toen ik er wat van zei, en ook zo van joh hoe zou jij dat vinden als iemand dat bij jou deed?

Discussie maar gelaten en weggelopen, die begreep het écht niet... En das dan en auto die meer dan mijn hypo kost per maand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra je met dat soort mensen in conclaaf gaat heb je al verloren. Die hebben een stelconplaat voor de harses wat normaal praten helemaal onzinnig maakt. Maar hé, het is niet hun auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

The Legend

*Plop*

Ik ben klaar met de wasstraat, wel dik betalen, maar toch nooit je auto echt schoon. In een opwelling wezen shoppen met wat tips van Carclean :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rlAzkTokAMEfWlZtbeRyVvNR/full.png

Morgen hopelijk binnen om eens te poetsen 8)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Mensen, ik heb een simpele polijstmachine en wil daar eens mee aan de slag gaan om het te leren. Maar welk polijst middel zou ik daar voor het beste kunnen gebruiken?
Liefst iets wat je op carclean.nl kunt bestellen, want moet nog meer hebben daar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 09:29

BoltYes

This is the Way

De carclean lijn aan polijstmiddelen is monello, maar je kunt natuurlijk ook aan de Scholl concepts. Net wat je wil uitgeven. Verder heb je kleur coderingen voor de hardheid van de pad en daarbij kan je het polijstmiddel bij zoeken. Harde pads voor grof polijsten, zacht voor fijn polijsten/finishen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55
Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:03:
Mensen ervaring met het onderstaande?
Zeker de seal/harder? Rijd best veel in Duitsland waar steenslag echt een bitch is.

Ik vind 100,- geen geld namelijk als die goed word schoongemaakt inclusief een laagje erop.

http://autostomerij.nl
Voor een goede seal is dit heel erg goedkoop. Zelfs zo goedkoop dat ik denk; "too good to be true". Maar ik kan echter geen nare dingen vinden van dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

DJustin schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Voor een goede seal is dit heel erg goedkoop. Zelfs zo goedkoop dat ik denk; "too good to be true". Maar ik kan echter geen nare dingen vinden van dit bedrijf.
Ik dus ook niet.. Iedereen zeer positief, foto's zien er goed uit.

Dacht eens goed kleien en dan deze man eens inschakelen?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 17:55
@Famous Deel je resultaten, wanneer je er bent geweest. Echter voor het sealen van de lax, is de eis dat hun de auto goed schoonmaken. Ze willen dus wel zeker zijn van een goede ondergrond. Maar extra kleien kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:01:
Ik ben klaar met de wasstraat, wel dik betalen, maar toch nooit je auto echt schoon. In een opwelling wezen shoppen met wat tips van Carclean :P

[afbeelding]

Morgen hopelijk binnen om eens te poetsen 8)
Nou, vandaag spullen ontvangen en maar direct aan de slag gegaan! Helaas is de klus onderbroken door regen en aandachtvragende kinderen :F

Ik heb de auto eerst goed gewassen. Die stap is nog te doen :P Vervolgens kleien. Verdunnen jullie de detailer spray? Ik merk dat je best veel gebruikt, dus zo'n fles is zo leeg! Ik woon in een nieuwbouwwijk waar ook nog de bouwwegen liggen dus veel stuifzand. Dat maakt de klus ook niet makkelijker :'( Tegen de tijd dat ik de motorkap gekleid had lag op het dak al weer zoveel zand dat eerst weer afgespoeld moest worden. Ik heb dus eerst maar de voorkant gekleid en daarna direct in de was gezet. Later het dak nog apart gedaan. De zijkant en achterkant moeten dus nog. Heb dus ook niet gepolijst. Ik vraag me ook een beetje af of dat als onervaren detailler geen kwaad kan? Ik doe het gewoon met de hand met een sponsje. Op het dak zag ik na het uitpoetsen van de was wel twee plekken die hopelijk met dat polijstspul opgelost kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x7RZUrdheOkB9JYnQWuugBqt/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qJkYcY1bIUIni5rj3O9ntUSJ/thumb.jpg

Nog een andere vraag. Kun je de was ook gebruiken voor de velgen zodat die makkelijker schoon te houden zijn?

[edit]

Nog een first timers tip: was de groene Peluche Verde doeken apart :') Mijn spierwitte Monello Senza droogdoek is na 1 keer gebruik kikker-groen geworden, net als het manchet van de washmitt :+

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 19-05-2017 18:18 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@The Legend
Detailerspray gebruik ik niet meer. Het spul is verschrikkelijk duur en wat je zegt bent je er zo doorheen. Beter maak je een half emmertje met lauw water aan en gooi je er scheut autoshampoo in. Doet precies hetzelfde tegen een fractie van de kosten. Het gaat bij kleien puur om het glijdend vermogen van de klei over de laklaag. Bespaar jezelf de dure kosten van een detailerspray. Kleien kan je dan gelijk doen na het wassen van de auto. Dus je wast de auto en spoelt hem goed af en je hoeft hem niet te dorgen. Vervolgens met je half emmertje sop ga je kleien. Je gooit dus voldoende sop op je te kleien paneel. Daarna afspoelen, kan ook per paneel wat je gedaan hebt, en drogen als je de gehele auto gedaan hebt. Dan heb je het kleien gehad en heb je minder last van stof want dat drijft op het sop en zit niet op de lak.

Als je wax opbrengt kan ook heel licht met je groene doek eerst het paneel stofvrij maken. Je werkt dan paneel voor paneel. Van boven naar onderen.

Polijsten kan geen kwaad het is meer de manier waarop je zoiets doet en de hardheid van de laklaag. Met het handje of machinaal, rotary op DA machine. Dus kwaad kan het niet zozeer, maar voor een beginner is een DA machine aan te raden. Normaal gesproken zou je die vlekken op het dak weg kunnen krijgen en dat kan ook met de hand al kost at wat meer moeite.Krijg je die vlekken niet weg dan kan je het wetsanden met schuurpapier korrel 2000/2500/3000 en dan polijsten.

De wax die je hebt, de 845, is een hele goede wax. Ik zet de wax altijd in een emmertje lauw water zodat het erg vloeibaar wordt, en dan heb je echt niet veel nodig voor een gehele auto. Less is better. Je kan er je wielen ook goed mee doen. Doe dat wel met een andere applicator dan waar je je laklaag mee waxt anders kan er zooi van de wielen krassen maken op je laklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-04 11:29

Silasje

www.Entjes.eu

(jarig!)
Ik kan her en der wel wat vinden over glascoatings op auto's in dit topic, maar veel is het niet.

Mijn auto (1986 Volvo 480ES) is vorige week helemaal opnieuw gespoten (uni zwart). Nu heb ik in principe een afspraak gemaakt om 5 juli er een glascoating op te laten zetten (modesta BC-05).
Ik kies hiervoor omdat de zwarte uni lak zonder blanke lak (omdat originele Volvo) niet de hardste en meest krasbestendige lak is. Dit heb ik ervaren met de vorige laklaag. Nu kan ik op internet heel veel vinden over hoe lang Modesta stand houd ten opzichte van bijvoorbeeld een N-XTC of Kenolon. Maar ik heb tot nu toe nog geen mensen gesproken die zelf ook ervaring hebben met de glascoating van Modesta.
Nu hoop ik dat er in dit topic toch een aantal detailers / eigenaren van behandelde auto's zitten die mij meer kunnen vertellen over de ervaringen van de Modesta (BC-05) glascoating.

Even ter verdere info:
- Ik gebruik de auto zomers dagelijks en s'winters staat ie op stal
- Ik was ten alle tijden met de hand (in een wasbox)
- Ik heb een prachtige hoes om over de auto te doen van echt super zacht stof. (deze komt er alleen overheen als die net gewassen en droog is!)
- kan ik (tijdelijke) stickers aanbrengen op een glascoating zonder deze te beschadigen? (tourritten, rally's etc)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb er geen ervaringen mee maar ik zou goed nadenken over wanneer je die coating erop wilt zetten. Ik vind een week of vijf erg kort voor een volledig gespoten auto en om daar een glascoating op te zetten. Als de spuiter de lagen er goed opgezet heeft zal dat in de meeste gevallen dikker zijn dan wat de fabriek erop spuit. Dat houdt in dat het ook langer nodig heeft om uit te wasemen en de fabriek bakt ook anders als een spuiter om de hoek. Ik zou zeker acht tot 12 weken wachten alvorens er een glascoating op te zetten. Zelfs een wax zou ik niet zo snel doen.

Maar weet je 100% zeker dat er geen blanke laklaag op zit? Want volgens mij is de 480 wel geleverd met een blanke laklaag. Als je er zeker van bent dat er geen blanke laklaag op zit zou je in ieder geval moeten kijken hoe een coating reageert op je verflaag en of dat niet botst. Ik lees fantastische verhalen over jaren en jaren krasvrij rondrijden en altijd glans maar ik lees nergens hoe het zich gedraagt op een verflaag. Want dat is wat je hebt als je geen blanke laklaag hebt. Dan is het zaak uit te vogelen wat voor verf de spuiter gebruikt heeft want ook daar zit verschil in. Dus ik zou eerst bovenstaande uitzoeken.

Sticker kan je aanbrengen en zou geen probleem moeten zijn voor een glascoating. Je kan ook denken aan magneetstickers. Die zijn wat duurder maar veel makkelijker erop en eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Carglassdiscussie:

Ik heb twee van dat soort plekjes, maar ik begrijp dat je dat goedkoper kunt laten wegwerken? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gonadan Ja natuurlijk kan dat. Kom maar langs dan doe ik het voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 23-05-2017 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Joopieboy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:27:
Zelfde als dat je met een parkeerdeukje naar een schadehersteller gaat... Schrik niet van 100-150 euro als het daar al bij blijft. Beetje uitdeuker/spotrepairder doet het voor een tientje of 3-4-5. Scheelt nogal...
Enige tips waar je zo'n beetje uitdeuker/spotrepairder kan vinden dan? Hoe herken je eentje die goed werk levert? Dat is het probleem altijd he, de goede deal vinden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kmf schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:00:
[...]

Enige tips waar je zo'n beetje uitdeuker/spotrepairder kan vinden dan? Hoe herken je eentje die goed werk levert? Dat is het probleem altijd he, de goede deal vinden.
Vaak in lokale tijdschriften, via Facebook of op markten en evenementen in de buurt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:02
Vandaag eens bij Carclean.com op bezoek geweest. Na enig advies een DAP500 aangeschaft met de nodige pads. Morgen wil ik dan ook eens grondig aan de gang gaan:

- Wassen
- Kleien
- Polishen
- Waxen
- Gapen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Vandaag was dus het ideale weer om flink aan de gang te gaan. Het was wel warm maar er was constant bewolking waardoor het mogelijk is om buiten te kunnen polijsten.
  • Begonnen met de standaard was beurt.
  • Hierna begonnen met kleien. Dit was nieuw voor mij dus ik was erg verrast over het gladde resultaat welke je behaalde door het kleien. Het gewassen oppervlak was wel glad maar na het kleien was het spiegelglad ;)
  • Hierna de DAP500 erbij gepakt me een lichte polish. Hiermee de auto grondig gepolijst. Diverse krasjes en swirls zijn hierdoor verdwenen. Enkele lak beschadigingen welke ik een tijd geleden had aangestipt heb ik nu ook mooi kunnen bijwerken.
  • Vervolgens de wax opgedaan met de DAP500. Dat is wel erg fijn om dat met een machine te kunnen doen. Spaart je heel wat kracht in de armen. Volgende keer moet ik alleen nog wat minder wax gebruiken aangezien ik nog redelijk hard moest boenen om de wax uit te wrijven :+
Het resultaat mag er uiteraard wezen na een dikke 5 uur poetsen.

Morgen wil ik me nog aan de binnenkant begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk is het hé als je het zelf kan doen! Welke wax gebruik je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:27:
Leuk is het hé als je het zelf kan doen! Welke wax gebruik je dan?
Dat is het zeker. Iets wat je zelf gedaan hebt geeft mij altijd een grote voldoening. Behalve als het gaat regenen haha.

Ik gebruik de "Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S" op aanraden van jou ;)
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:39:
Voor waxen kan je kijken naar Collinite waxen, of naar Soft99 en dan de Fusso wax. Dat zijn erg goede waxen die ook lang blijven zitten. Voor shampoo heb je een heel scala aan merken in uiteenlopende prijzen. Poorboy's , Monello, Djojo, Mothers, Meguiars zijn allemaal merken met diverse soorten en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, één van de Collinite waxen. Als die eens op is is er ook de 845 van Collinite. Goedkoop en ook een goede wax welke nog makkelijker op te brengen is. Maar voordat je deze pot leeg hebt ben je wel een jaartje of wat verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
Dat zal inderdaad nog wel even duren :) Net even gekeken naar de 845 van Collinite... Die lijkt nog beter dan de huidige inderdaad. De volgende keer maar eens overwegen de 845 te gebruiken zeker gezien deze vloeibaar is. Lijkt me toch net wat handiger op de machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Ik moet nog steeds een detailing verslag posten. Helaas maakt iemand anders die en is er nog niet van gekomen :/
Maar even 2 foto's.
3 stappen gepolijst en Gyeon prime coating

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/uqx1okp9r/IMG_3987_edit.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/w8a026znt/IMG_7800.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 30-05-2017 16:32 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 17:09
Arghh ik word helemaal krankjorem van die watervlekjes die achterblijven als er druppels opdrogen op de lak.

Ik zorg dat de auto goed droog is na het wassen maar toch blijven er tussen bepaalde kiertjes nog af en toe druppels vallen. (spiegels en achterklep)

De volgende dag zitten op die plekken dan waterplekken. Iemand een makkelijke manier om dit tegen te gaan? Ik beschik (nog) niet over lucht of over osmose/demi water helaas.

Ik zou best wel iets van een osmose installatie willen hebben, wat een ergenis zou dat schelen. Of misschien een luchtcompressortje aanschaffen en alle naden en kieren uitblazen? :)

Hoe zorgen jullie dat de auto 100% droog is? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vissa66 op 31-05-2017 05:27 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compressor is wel makkelijk maar let erop dat er verschil in zit. Je wilt geen oliegesmeerde compressor hebben. Het kan namelijk voorkomen dat je olie meeblaast en dat wil je nergen op of in je auto hebben. Maar met een simpele olievrije compressor kom je al een heel eind qua droogblazen van kieren en hoekjes. Zet je auto ook in de wax. Dat wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Joopieboy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Vaak in lokale tijdschriften, via Facebook of op markten en evenementen in de buurt. :)
Dat is dan ook nog steeds geen garantie op goed werk :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
Vissa66 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 02:15:

Hoe zorgen jullie dat de auto 100% droog is? :)
Goed in de Soft99 Fusso wax en dan keihard scheuren :+

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Hij staat goed in de Gyeon Prime, eventuele druppels die toch de kans krijgen op te drogen gaan er gelukkig vrij makkelijk weer vanaf.

Denk dat ik maar ga investeren in zo'n olieloze compressor. Maakt het leven een stuk makkelijker denk ik. :) Zeker voor de gigantische hoeveelheid lastige plekjes welke mijn huidige auto heeft om bij te komen. :D

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Compressor is overal handig voor en altijd goed om erbij te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:03

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 235591 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:21:
Compressor is overal handig voor en altijd goed om erbij te hebben.
Als je eenmaal een compressor hebt, merk je dat je die stiekem vaker gebruikt dan je van tevoren gedacht had :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat klopt zeker. Vooral als je je motorcompartiment schoongemaakt of gewassen hebt is het een zegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:07
Door @Rainesh gewezen op dit topic, dus meteen maar even wat posts gelezen en mijn eerste aankoop gedaan op basis van het advies.

Kortingscode voor CarClean.com: BMWM10 (10% korting)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/shjhv4m3xhq45rn/Schermafbeelding%202017-06-01%20om%2009.03.47.png?raw=1

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik moet ook nog eens even een bestelling gaan doen daar. Misschien kunnen mensen me hier iets adviseren. Ik heb zelf wel al wat Meguiar's spul staan waar ik over het algemeen wel tevreden over ben (vroeger werd de autoclub waar ik lid van was gesponsord door Meguiar's :D ) maar ik ben nog op zoek naar de volgende dingen voor het wassen van mijn Lexus IS350 met parelmoer witte lak:

* Autoshampoo
* Leer reiniging en onderhoudsspul
* Eenvoudig aan te brengen wax. Auto zit nu goed in de wax vanuit de vorige eigenaar, maar wil dit wel goed bijhouden.

Iemand tips/adviezen voor dit spul?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

In dit topic staat zat vermeld, even beetje zoeken en inlezen. Mijn persoonlijke voorkeur is de Poorboys World Super Slick & Suds, goeie washmitt erbij, Gliptone leerconditioner en gewoon met een mild sopje van een beetje afwasmiddel/allesreiniger en lauw water. Qua wax, zeker geziende standtijd en alles zou ik zeggen neem de Collinite 845. Paar microvezeldoeken erbij en een applicatorpad, dan kom je wel een heel eind. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:30:
In dit topic staat zat vermeld, even beetje zoeken en inlezen.
Inderdaad. Maar hieronder een lijstje van wat ik zoal heb besteld in de afgelopen jaren (die bedragen :X)

(Accessoires weggelaten)

Snow:
Valet Pro - Advanced Neutral Snow Foam 1000ml
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 5000ml
Monello - Artico Magico Snow Foam - 1000ml

Interieur:
Meguiars - Ultimate Interior Detailer - 473ml
Autoglym - Car Interior Shampoo - 500ml
Auto Finesse - Hide Leather Conditioner - 250ml

Shampoo:
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Autoglym - Bodywork Shampoo Conditioner - 500ml
Monello - Lavare shampoo - 250ml

Wax / Glaze:
Auto Finesse - Tripple All in One Polish - 250ml
Mothers Wax - FX SynWax - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Trim:
Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml
Autoglym - Bumper & Trim Gel - 325ml
Meguiars - PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish - 296 ml

Various:
Dodo Juice - Ferrous Dueller iron/fallout remover - 500ml
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr
Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml

Bugs
Poorboys World - Bug Squash - 946ml
Auto Finesse - Citrus Power Bug and Grime Remover - 500ml
Poorboys World - Bird Sh#t Remover - 473ml

Ruiten:
Rain-X - Rain-X - 200ml
Meguiars - Perfect Clarity Glass Cleaner - 473ml

Clay:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Velgen:
Autoglym - Alloy Wheel Seal - Velgen beschermer - 450ml
Monello - Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml

Kit:
Meguiars - Gold Class Winter Kit

Natuurlijk heb ik ook nog wel wat spul van andere shops, maar dit is aardig compleet.

Uiteraard heb ik ook zo mijn voorkeuren qua wat ik fijn vind om te gebruiken, feel free to ask :)

[ Voor 44% gewijzigd door TommyGun op 01-06-2017 10:53 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik heb ook een shitload aan spul staan en liggen ja, ach, hobby zeggen we dan maar. :+

Edit: zit net te kijken, maar laatste lijstje is van 2012 alweer en die is echt niet meer helemaal compleet. :P

https://www.joopiesplace.nl/2012/06/17/poetsspullen/

[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 01-06-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:30:
In dit topic staat zat vermeld, even beetje zoeken en inlezen. Mijn persoonlijke voorkeur is de Poorboys World Super Slick & Suds, goeie washmitt erbij, Gliptone leerconditioner en gewoon met een mild sopje van een beetje afwasmiddel/allesreiniger en lauw water. Qua wax, zeker geziende standtijd en alles zou ik zeggen neem de Collinite 845. Paar microvezeldoeken erbij en een applicatorpad, dan kom je wel een heel eind. :)
Thanks, ja, in dit topic staat een hoop en op carclean staat ook een hoop, maar dat is een beetje het probleem: ik zie door de bomen het bos niet meer. De ene roept dit, de ander dat. De ene vindt dit helemaal geweldig, de ander brandt hetzelfde product tot op de grond af. Ik wil gewoon mijn auto af en toe eens goed bijhouden, dus een beetje allround spullen zijn voor mij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Metalfreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Thanks, ja, in dit topic staat een hoop en op carclean staat ook een hoop, maar dat is een beetje het probleem: ik zie door de bomen het bos niet meer. De ene roept dit, de ander dat. De ene vindt dit helemaal geweldig, de ander brandt hetzelfde product tot op de grond af. Ik wil gewoon mijn auto af en toe eens goed bijhouden, dus een beetje allround spullen zijn voor mij goed genoeg.
Neem dan zoiets;

https://www.carclean.nl/p...fiber_bundel_Unico_102096
of
https://www.carclean.nl/p..._New_Car_Kit_G3200_101955

Of eerstgenoemde icm https://www.carclean.nl/p...Wash_Wax_Kit_G9966_100097

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb alleen nog steeds een beetje principiele bezwaren tegen het betalen van 50 euro voor alleen wat doeken, hoe fijn ze ook zullen zijn :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Metalfreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Ik heb alleen nog steeds een beetje principiele bezwaren tegen het betalen van 50 euro voor alleen wat doeken, hoe fijn ze ook zullen zijn :/ :X
Geloof me, ze zijn het waard.

Koop dan op z'n minst het volgende;

https://www.carclean.nl/p.../Wash_Mitt_MWM0101_102092
https://www.carclean.nl/p...Towel_65x40cm_MM_4_103104
https://www.carclean.nl/p...fing_Cloth_DJFF1PC_101133

Qua pad moet je kijken wat je fijn vindt;
https://www.carclean.nl/p...licator_Puck_22608_102845
https://www.carclean.nl/p...uo_applicator_pads_102387
https://www.carclean.nl/p...Applicator_BBWA1PC_102523

Eventueel voor interieur nog;
https://www.carclean.nl/p...iling_Mitt_DJMP1PC_101131

Maar ik denk dat het voordeelpakket wat ik stuurde niet veel scheelt qua prijs (wellicht zelfs goedkoper is).

En als het niets mag kosten... tja, 1x per kwartaal maar door de krasstraat dan?

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 01-06-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

TommyGun schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Geloof me, ze zijn het waard.

Koop dan op z'n minst het volgende;

https://www.carclean.nl/p.../Wash_Mitt_MWM0101_102092
https://www.carclean.nl/p...Towel_65x40cm_MM_4_103104
https://www.carclean.nl/p...fing_Cloth_DJFF1PC_101133

Qua pad moet je kijken wat je fijn vindt;
https://www.carclean.nl/p...licator_Puck_22608_102845
https://www.carclean.nl/p...uo_applicator_pads_102387
https://www.carclean.nl/p...Applicator_BBWA1PC_102523

Eventueel voor interieur nog;
https://www.carclean.nl/p...iling_Mitt_DJMP1PC_101131

Maar ik denk dat het voordeelpakket wat ik stuurde niet veel scheelt qua prijs (wellicht zelfs goedkoper is).

En als het niets mag kosten... tja, 1x per kwartaal maar door de krasstraat dan?
toon volledige bericht
Ik snap je punt wel hoor, maar die prijzen vind ik gewoon over het algemeen behoorlijk over the top voor wat doekjes. Dan zou ik meer betalen voor een paar doekjes dan de spijkerbroek die ik aan heb 8)7 Dat vind ik op zijn lichtst gezegd een beetje krom.

Ik heb van Meguiar's in het verleden ook wel eens zo'n dure microfiber doek van 15 euro voor niets gekregen, maar ik vraag me nu nog steeds af waarom dat ding in godsvredesnaam 15 euro moest kosten in de winkel. Waar zit die prijs in, want ik geloof nooit dat die productiekosten zo ontzettend hoog zijn. Ik denk gewoon dat de marges "ietwat" aan de hoge kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Tja, kwaliteit denk ik toch, duurzaamheid. Je kunt ze ook bij de Action halen; zal vast ook wel werken.

En natuurlijk is het een markt waarbij mensen toch wel betalen voor hun spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:05:
Dat klopt zeker. Vooral als je je motorcompartiment schoongemaakt of gewassen hebt is het een zegen.
Welke inhoud is een beetje makkelijk om te hebben voor zo'n apparaat? Ik zie mooie compacte compressors van een paar liter maar hoeveel is het verbruik als je stel je motorcompartiment droog aan het blazen bent? Het is wel lekker als hij niet continu hoeft aan te slaan, volstaat dan tot 10liter of liever 1 rond de 20l? :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TommyGun schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:00:
Tja, kwaliteit denk ik toch, duurzaamheid. Je kunt ze ook bij de Action halen; zal vast ook wel werken.

En natuurlijk is het een markt waarbij mensen toch wel betalen voor hun spullen...
Action is een stuk dunner en minder van kwaliteit. Vroeger had je pakken van Euro W, die gebruik ik nog steeds met veel plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
Kom dit topic voor de eerste keer tegen en het eerste wat in mij opkomt. Ik wil ook een mooi gepoetste auto maar wil niet zelf investeren in de spullen. Geen idee of dit hier mag maar zijn hier mensen die hun diensten aanbieden? Of is dit een (atypische) V&A vraag :?

..::System Specs::..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Vissa66
Een simpele huis tuin en keuken compressor volstaat. Je moet even kijken naar hoeveel liter hij is en hoeveel hij aanzuigt. Je wilt niet te lang wachten voordat er weer druk in de tank zit.

@TommyGun
Bij de Action ka je prima doeken halen die je gebruikt voor je dashboard, motorcompartiment en bijvoorbeeld je wielen. Kosten per drie/vier iets van anderhalve Euro. Je hebt ook de grotere blauwe dweildoeken van 80 cent per stuk. Die kan je goed gebruiken om je auto af te nemen na het wassen. Je kan er ook prima je spraywax mee uitpoetsen of je waxen. Doe ik al jaren en of het nu een auto is van 10k of van 200k maakt mij niets uit. Ik heb ook wel de groene doeken van CarClean en die zijn beter maar kosten ook wat meer. Die gebruik ik om polijstmiddelen mee uit te poetsen en allerlei waxen. Dus koop de groene voor wat meer kwaliteit of ga naar de Action als jen iet veel kwijt wilt maar toch prima doeken wilt.

Voor simpel onderhoud heb je twee emmers nodig, een washmitt, autoshampoo van bijv. Poorboys of Monello, (spay)wax voor na het wassen, droogdoek en andere doeken, bandendressing. Puur voor het wassen en basis is dit wat je nodig heb en dan kan je het zo gek maken als je wilt qua prijs. Meer dan 70 Euro hoeft het niet te kosten.

@bardi-1
Nu pas dit topic ontdekt, en dat zit al sinds 2010 op Tweakers :)

@Ibidem
Bedrijven mogen hun diensten niet aanbieden of klanten werven in dit topic. Zo simpel is het. Blader het topic even door en kijk naar de auto's die gedaan zijn door Tweakers. Wie weet woont er een bij je in de buurt die je van dienst kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:06:
@Ibidem
Bedrijven mogen hun diensten niet aanbieden of klanten werven in dit topic. Zo simpel is het. Blader het topic even door en kijk naar de auto's die gedaan zijn door Tweakers. Wie weet woont er een bij je in de buurt die je van dienst kan zijn.
Ik draai al jaren mee op GoT dus ken de regels en doelde in dit geval niet op bedrijven maar hulpvaardige Tweakers die hun diensten aanbieden en het dus leuk vinden om andermans auto mooi te maken.

..::System Specs::..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:06:

@bardi-1
Nu pas dit topic ontdekt, en dat zit al sinds 2010 op Tweakers :)
Ja, haha *shame* :D

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibidem schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:12:
[...]

Ik draai al jaren mee op GoT dus ken de regels en doelde in dit geval niet op bedrijven maar hulpvaardige Tweakers die hun diensten aanbieden en het dus leuk vinden om andermans auto mooi te maken.
Ik snap wat je bedoelt. Maar het is een grijs gebied. Iedere Tweaker mag een ander helpen hetzij tegen vergoeding, een bedrijf mag niet zeggen 'kom maar langs'. Officieel gezien ben ik geeneens een bedrijf meer want ik heb geen KvK nummer meer maar ik vertik mijn site uit de lucht te halen omdat het de eerste site is die ik helemaal zelf gemaakt heb. Zie het maar als trots het is mijn kindje:) Maar ik mag wel iedereen van advies voorzien op Tweakers of via DM, wat ik graag doe trouwens, ik mag wel via via Tweakers helpen zoals ik al een aantal maal gedaan heb, maar het contact mag niet via Tweakers lopen. Want ik word gezien als bedrijf.

Natuurlijk vraag ik er een vergoeding voor, en dat zal iedere Tweakers doen die een auto polijst. Daar zit heel erg veel tijd en materiaal in. Maar ik mag het niet vragen, een reguliere Tweaker wel. En dat vind ik krom. Want ik doe ook veel voor nop, ook hier en voor Tweakers puur omdat ik het zo ontzettend leuk vind om te doen.

Dus ja, ik kan je helpen (ik zeg het maar gewoon) maar er zijn ook andere Tweakers die je kunnen helpen. Kijk maar eens het topic door er staat veel moois te bewonderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Action is een stuk dunner en minder van kwaliteit. Vroeger had je pakken van Euro W, die gebruik ik nog steeds met veel plezier. :)
Je hebt ook heel veel verschillende kwaliteiten bij de Action. Ik heb hier bijvoorbeeld ook een (dikkere) donkergrijze doek liggen van de Action waarbij het me opviel dat die veel fijner poetste dan die goedkope van een paar cent, volgens mij kostte die 1,50 of zo. Helaas hebben ze die nu niet meer. Wel zag ik laatst bij het autospul ook wat grotere en (zo lijkt het) kwalitatief betere doeken liggen. Die kosten dan een euro of 3 per stuk, dat vind ik wat beter te accepteren dan 15 euro of zelfs 20 euro per stuk.

Ik denk dat ik zo maar eens een bestelling ga plaatsen ergens en dan zien we wel waar we stranden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die ben ik nog niet tegenkomen idd. :)

Een optie kunnen deze dan zijn:
http://www.customcarclean...uys-workhorse-towel-blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:18:
Die ben ik nog niet tegenkomen idd. :)

Een optie kunnen deze dan zijn:
http://www.customcarclean...uys-workhorse-towel-blauw
Kijk, dat zijn inderdaad best schappelijke prijzen ;) Die prijzen gaan tenminste niet driedubbel tegen mijn principes in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup ik ben er ook zo een hoor, moet wel normaal blijven. Met zoveel dingen. Je kan bakken met geld uitgeven, maar met een beetje logisch verstand kun je best leuk shoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 07:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Metalfreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Ik snap je punt wel hoor, maar die prijzen vind ik gewoon over het algemeen behoorlijk over the top voor wat doekjes. Dan zou ik meer betalen voor een paar doekjes dan de spijkerbroek die ik aan heb 8)7 Dat vind ik op zijn lichtst gezegd een beetje krom.

Ik heb van Meguiar's in het verleden ook wel eens zo'n dure microfiber doek van 15 euro voor niets gekregen, maar ik vraag me nu nog steeds af waarom dat ding in godsvredesnaam 15 euro moest kosten in de winkel. Waar zit die prijs in, want ik geloof nooit dat die productiekosten zo ontzettend hoog zijn. Ik denk gewoon dat de marges "ietwat" aan de hoge kant zijn.
Ik heb in de VS een paar keer wat Meguiar's spullen gekocht, gewoon bij Walmart of Target of een ander warenhuis. Sommige producten die je in Nederland kunt krijgen vind daar ook, maar dan voor de helft van de Nederlandse prijs. Daaruit blijkt wel dat de Nederlandse verkoopmarges erg hoog zijn.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik ging ook altijd jaren door de krasstraat, maar aangezien mijn nieuwe auto binnenkort komt ben ik toch maar eens met de hand gaan wassen. En kon ik het mooi uit proberen op mijn 'oude' auto. Ik heb heel veel gelezen over allerlei producten en hoe je auto te wassen, maar ik ben uiteindelijk heel goedkoop begonnen met spullen van de Action. Droogdoeken, velgenborstel, wax, shampoo en pads voor het aanbrengen van de wax. Alleen de was handschoen heb ik bij Halfords gehaald omdat die dubbelzijdig microvezel was en die van de Action niet. Kosten totaal? €15,-? En voor de occasional auto wasser geeft het een prima resultaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het resultaat zal idd prima zijn, en een leuke opstap. :) Hoeft ook echt allemaal niet zo duur te zijn!

Hierna is het vooral leuk om wat producten en dingen te gaan proberen, zoals een wax met een veel langere standtijd, een shampoo die daar dan weer een mooie boost aan geeft en wat fijner schoonmaakt, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Tomatoman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Ik heb in de VS een paar keer wat Meguiar's spullen gekocht, gewoon bij Walmart of Target of een ander warenhuis. Sommige producten die je in Nederland kunt krijgen vind daar ook, maar dan voor de helft van de Nederlandse prijs. Daaruit blijkt wel dat de Nederlandse verkoopmarges erg hoog zijn.
Als je bedoeld dat de verkoopmarges voor Meguiar's Nederland (3M) hoog zijn dan heb je volledig gelijk. De inkoopprijzen in Nederland zijn hoger als de verkoopprijzen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 07:46

Tomatoman

Fulltime prutser

InFamous schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Als je bedoeld dat de verkoopmarges voor Meguiar's Nederland (3M) hoog zijn dan heb je volledig gelijk. De inkoopprijzen in Nederland zijn hoger als de verkoopprijzen in de VS.
Dat verandert niets aan mijn stelling. Een rekenvoorbeeld:
Als product X van Meguiar's in de Verenigde Staten een inkoopprijs heeft van omgerekend 4 euro, wordt het verkocht tegen een verkoopprijs van omgerekend 5 euro. Marge voor de Amerikaanse verkoper: 1 euro. Als datzelfde product in Nederland een inkoopprijs heeft van 6 euro en wordt verkocht voor 9 euro, is de marge voor de Nederlandse verkoper 3 euro. Dat is veel meer dan de Amerikaanse verkoper verdient per verkocht product.

De prijsverschillen tussen de VS en Nederland voor detailingproducten zijn echt heel groot. Ik heb in de VS meermalen op Nederlandse websites de Nederlandse prijzen erbij gezocht, omdat ik nauwelijks kon geloven dat ik geen vergissing maakte. En dat is nota bene bij de huidige (ongunstige) dollarkoers.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Er zit alleen een gigantisch verschil in afzetmarkt. VS inwoners 321 miljoen tegen NL inwoners 16 miljoen.

Alleen bij een gigantische aantallen kan je van €1 leven, maar die aantallen red je hier in Nederland niet dus moet de prijs omhoog.

Als een product hier verkoop €10 kost dan kost deze +- €6,05. Dan praat je over een omzet van €3,95 waarvan je de helft al af kan dragen aan de belastingdienst. Wil je dus een leuke omzet draaien moet je dus veel verkopen, dat is Nederland met een nogal niche markt niet te doen. Zeker gezien het aantal verkooppunten die er in Nederland zijn die Meguiar's verkopen.

Dan nog geloof ik niet dat Wallmart en consoorten een marge hebben van €1 op een product van €5 zeker niet gezien de aantallen die deze bedrijven inkopen. Die marge ligt eerder richting de €2 á €3.

Er zijn bedrijven in de VS die Meguiar's doorleveren aan andere bedrijven binnen de EU. De korting op de verkoopprijs ligt daar voor bedrijven al op 20%. Een bedrijf in de VS gaat echt niet onder de inkoopprijs doorleveren.

Neem bijvoorbeeld de Meguiar's ultimate wash and wax 1,42L. Die kost bij target €7,55 verkoop, diezelfde fles kost inkoop in NL €12,38 exclusief 21% BTW.

[ Voor 9% gewijzigd door InFamous op 01-06-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:15

Denko

|{ing Øf ßlitz

Voor goede doeken ga ik meestal naar Neweco overigens. Kan ze zo naast mijn monello doeken leggen. Evengoed of beter voor de helft van de prijs.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Metalfreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:44:
[...]

En als je nu dan wat duurdere spijkerbroeken koopt? Verzacht dat niet wat de prijs :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Brutuss schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:31:
[...]

En als je nu dan wat duurdere spijkerbroeken koopt? Verzacht dat niet wat de prijs :D :+
Nee, dat gaat dan weer tegen andere principes in :+

Maar blijkbaar heb ik hier wel een discussie aangewakkerd...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik ben gezakt voor mijn autowas examen. ;(

Vanmorgen vol goede moed aan de Saab begonnen en met een foam party begonnen (angelwax fast foam) daarna volledig ende overdadig afgespoeld. Daarna nog maar een keertje gefoamed met meguiars gold class, gewoon omdat ik helemaal zen wordt van dat foamen. :+

Wederom volledig afgespoeld met hd, daarna voodooride wash en wax erover en met een monello washmit een beetje geholpen. En jawel weer afgespoten.

Daarna afgedroogd en tja de auto is wel schoner maar alleen rondom de vlekken. :+

Ik vind autowassen niet leuk... }:| :P

Probleem is dat ik nog genoeg meuk heb om het nog 10x te kunnen (moeten) doen.

Waarom begin je er dan aan zou je denken... Nou er is een schade verholpen en wilde de verse lak niet meteen blootstellen aan de wasstraat.

Misschien nog maar eens proberen dit weekend, lekker weer om met water te klooien.

En ik word zo lekker rustig van dat faaaaooooom. :P

Nou daahaag lief dagboek. O+

2de nadeel, ik heb nu alle kleine krasjes ed weer van dichtbij gezien. (Zwarte auto)

[Edit] net nog even de motorruimte gereinigd en wat sladressing (oid :P ) erover. En hij ziet er niet eens heel beroerd uit op een meter afstand, dus misschien toch nog met een 5,5je geslaagd. Morgen nig een keertje foamen O+ en wassen en dan een laagje bathe+ erover foamen en afspoelen ligt een beetje aan het weer. (Lees: geen volle zon). Daarna de MG maar eens martelen, die is zilvergrijs dus succes gegarandeerd. :Y)

Oh en er is een bij net boven de auto ontploft geloof ik. Iets met stuifmeel. }:|

[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 03-06-2017 19:23 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Gezien ik normaliter elke week mijn auto was in een wasstraat, leek het mij wel aardig om het ook eens een keer handmatig te proberen (en wellicht de wasstraat schade wat weg te werken). Ik heb na doorlezen van dit topic het volgende opgestoken qua procedure:

1. Auto wassen met een waxvrije shampoo i.c.m. een microfiber washand en droogdoek
2. Kleien
3. Polijsten
4. Waxen

Volgens mij is dat het complete lijstje, als ik iets mis hoor ik het graag. Ik zie ook wel wat overeenstemming in de te gebruiken producten en pads, wellicht kom ik daar later op terug.

Nu heb ik in de garage een haakse poetsmachine van FERM liggen (1400 watt, vijf standen). Normaliter gebruik ik deze voor de polyester romp van een zeiljacht. Kan ik deze redelijk 'foolproof' op mijn auto gebruiken of ga ik dan mijn hele lak vernaggelen? Ik begrijp uit alle reacties dat een apparaat als een DAP900V3 de voorkeur heeft (mede dankzij de excentrische beweging), maar ik vind het zonde om wederom geld te steken in een polijstmachine terwijl ik er al één voorhanden heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je vernaggelt je lak niet zomaar, ook niet met een rotary. Daar moet je heel goed je best voor doen. In het ergste geval zit je hele auto onder de poetsbanen omdat de meesten niet kunnen finishen met een rotary. Een DAP, of elke DA machine, is zo goed als foolproof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Gisteren een Mercedes CL63 AMG bj 2007 op locatie gedaan.

Helaas zat het weer niet mee onder het polijsten door een bui eroverheen.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl//fotos/Waxworld/CL63/cl63-1Kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/CL63/cl63-2Kl.jpg

Gelukkig was het maar een buitje.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/CL63/cl63-3Kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/CL63/cl63-4Kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/CL63/cl63-5Kl.jpg

Ondanks de matige camera nog een aardige reflectie op beeld.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/CL63/cl63-6Kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/CL63/cl63-7Kl.jpg

Ook de binnenkant mee genomen.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/CL63/cl63-8Kl.jpg

Volgende keer neem ik een betere camera mee. Deze man heeft ook nog een cadillac oldtimer. En die komt in juli aan de beurt. :9

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n auto doe je toch niet in de open lucht polijsten mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Anoniem: 235591 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:02:
Zo'n auto doe je toch niet in de open lucht polijsten mag ik hopen?
En waarom niet? Volgens de eigenaar zag hij er beter uit dan toen hij hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat geloof ik ook wel maar je zit met stof en andere vuiligheid. Tijdens het polijsten kan er zand of stof komen aanwaaien en dat kan in je pad komen met alle gevolgen van dien.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 04-06-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Ik heb nog geen geschikte ruimte gevonden. Weinig last van stof gehad.Het had namelijk geregend. De eigenaar gaat bijna dagelijks met zijn auto door de wasstraat. Dat is zonde. ondanks de harde lak zaten er aardig wat swirls in. Ik hou me pads schoon. Zodra die vuil begint te worden wissel ik hem om. En mocht er een doekje op de grond vallen dan gooi ik die weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 17:19
Ook nog eens een kleine bestelling geplaatst:

Adam''s 10" car wash pad en Bouncer's Done & Dusted quick detailer.

Vooral over die laatste erg goeie dingen gelezen. Ik ben toch altijd stiekem blij als er een bepaald product (bijna) op is. Kan ik ééns iets nieuws proberen :+

Ik ben trouwens nog op zoek naar een soort van rekje om MF doeken te bewaren. Liefst met verschillende compartimenten zodat ik ze per soort kan indelen.

[ Voor 15% gewijzigd door SanderH_ op 05-06-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Uiteindelijk toch maar wat spullen besteld voor het reinigen van mijn auto. Als fervent wasstraat gebruiker wordt dit waarschijnlijk een eens-maar-nooit-meer exercitie :P Ik moet nu alleen nog even wat oefenmateriaal vinden voor het correct leren gebruiken van mijn polijstmachine. Een witte polyester scheepsromp is tenslotte wat minder gevoelig dan autolak.

Ik heb de volgende spullen besteld:

Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AACqak0QZsp-y6Mjwrp0FmvulgStT-B9vfCNEtHmqAJmLQ/12/20101644/png/32x32/1/_/1/2/Bestelling.png/EL-chw8Y5kwgBygH/aZxvzhAC7y516L3Z0z80XCgKfs9MWLLLB1_6hv1_1VY?size=1600x1200&size_mode=3

Heeft iemand een indicatie van hoe lang ik moet uittrekken voor wassen/kleien/polijsten/waxen (VW Golf hatchback)? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Keyboardplayer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 01:48:
Uiteindelijk toch maar wat spullen besteld voor het reinigen van mijn auto. Als fervent wasstraat gebruiker wordt dit waarschijnlijk een eens-maar-nooit-meer exercitie :P Ik moet nu alleen nog even wat oefenmateriaal vinden voor het correct leren gebruiken van mijn polijstmachine. Een witte polyester scheepsromp is tenslotte wat minder gevoelig dan autolak.

Ik heb de volgende spullen besteld:

[afbeelding]

Heeft iemand een indicatie van hoe lang ik moet uittrekken voor wassen/kleien/polijsten/waxen (VW Golf hatchback)? :X
Mijn eerste keer heeft me zeker 5 uur gekost :)

Tip omtrent het polijsten. Probeer eerst eens met de fijnere polijst middelen alvorens je met de zware aan de slag gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Zaterdag mijn auto maar eens gewassen met, jawel, Action doeken en washandschoen en moet zeggen dat het eindresultaat er best goed uitziet.

Eerst de auto afgespoeld met overvloedig water, toen met twee emmers de auto gewassen met Meguiar's Wash & Wax waarvan ik nog een sample had liggen. Vervolgens alles weer afgespoeld en gedroogd met een lekker dikke microvezel doek. De doek die ik hiervoor had was van de Action en heette "The Big One" en is heel wat dikker en zachter dan de standaarddoekjes van de Action. Die standaarddoekjes heb ik wel gebruikt voor mijn velgen. Was niet heel lang bezig met dit alle, maar mijn echte hobby zal het nooit worden. Prima om een keer te doen, maar ik ga echt niet elke week zo poetsen, heb wel wat beters te doen :P

Wat betreft de velgen: Vooral voor heb ik nog behoorlijk last van flink aangekoekt remstof dat er nog niet helemaal vanaf is, maar welk powermiddel is daar het beste voor? Gewone velgenreiniger was niet krachtig genoeg om álles weg te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Remstof => IronX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik ga weer een bestelling plaatsen. Gisteren van een aantal producten de laatste beetjes gebruikt. Heb een zwarte renault clio iv. Heb nu op het oog: Poorboys world super slick & suds , Monello non ferro, Fusso Dark. Ik heb nog monello klei + detailerspray, poorboys black hole, APC en autoglym finesse revive voor de plastic delen.

Ben nog op zoek naar een middel voor de vliegjes etc op de motorkap/voorbumper. Iemand tips?

[ Voor 16% gewijzigd door Bo0bz op 06-06-2017 10:11 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 21:24
Lekker is dat. Sinds een aantal weken weet ik wat car detailing is. Afgelopen zondag iemand laten komen om m'n auto te laten behandelen. Kom ik vandaag pas achter dat er een Tweaker draadje is hierover....
Oké. M'n auto is behandeld en ziet er nu goed uit. In ieder geval een stuk beter. In 1 dag kon hij niet meer doen dan 1 keer polijsten.
Nu ga ik natuurlijk m'n auto niet door de wasstraat rijden. Ik woon in de buurt van carclean. Dus daar ga ik wat wasspullen halen.
Ik heb hier wta vragen over. Is een grit guard echt noodzakelijk? Ik wil zo'n ding best kopen. Echter vind ik de prijs voor een emmer die erbij hoort nogal asociaal duur.
Nu m'n auto gewaxed is. Volstaat een simpele shampoo of is het beter om een shampoo met shine te halen? Het liefst wil ik niet teveel tijd besteden aan het auto wassen. Maar ik weet niet of ene shampoo met shine wat toevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Russel88 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:29:
Ik heb hier wta vragen over. Is een grit guard echt noodzakelijk? Ik wil zo'n ding best kopen. Echter vind ik de prijs voor een emmer die erbij hoort nogal asociaal duur.
Nu m'n auto gewaxed is. Volstaat een simpele shampoo of is het beter om een shampoo met shine te halen? Het liefst wil ik niet teveel tijd besteden aan het auto wassen. Maar ik weet niet of ene shampoo met shine wat toevoegd
Gewoon zelf een emmer halen bij de bouwmarkt (wel zorgen dat de Grit Guard past) ;)

Qua shampoo moet je kijken of 'ie niet te agressief is (dus je waxlaag niet aantast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik wil deze zomer mijn sportauto laten onder handen laten nemen door iemand met veel ervaring. (polijstbeurt)
Niet iemand die voor het eerst met zijn DAP gaat beginnen.

Heeft er misschien iemand interesse om dit klusje te doen tegen betaling ?
Stuur me even een berichtje dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Nu online
Best leuk zo'n nieuwbouwwijk als echter de buurman besluit om even wat tegels te verzagen kan ik mensen wel afschieten....

https://www.dropbox.com/s..._20170606_123541.jpg?dl=0

[ Voor 42% gewijzigd door Bo0bz op 06-06-2017 12:46 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:00

CeesKees

I rest my Kees

Zit dat er op, of en in?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Bo0bz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:42:
Best leuk zo'n nieuwbouwwijk als echter de buurman besluit om even wat tegels te verzagen kan ik mensen wel afschieten....

https://www.dropbox.com/s..._20170606_123541.jpg?dl=0
Hm, dat is altijd fijn *uch*

@CeesKees mag toch hopen dat het erop ligt, goed afspoelen dus!

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Bo0bz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:10:
Ik ga weer een bestelling plaatsen. Gisteren van een aantal producten de laatste beetjes gebruikt. Heb een zwarte renault clio iv. Heb nu op het oog: Poorboys world super slick & suds , Monello non ferro, Fusso Dark. Ik heb nog monello klei + detailerspray, poorboys black hole, APC en autoglym finesse revive voor de plastic delen.

Ben nog op zoek naar een middel voor de vliegjes etc op de motorkap/voorbumper. Iemand tips?
Gyeon, bug n grime. De mensen die ik ken zijn er laaiend enthousiast over. Net als bouncer's done and dusted(quick detailer). ;)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Nu online
@CeesKees @bardi-1 Het zit er inderaad op. Net even snel naar de wasbox gereden voor de HDR. Auto maar even aan de overkant geparkeerd!

@Jestar076 Ik ga eens een flacon proberen thx voor de tip _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
Jestar076 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Gyeon, bug n grime. De mensen die ik ken zijn er laaiend enthousiast over. Net als bouncer's done and dusted(quick detailer). ;)
Heb je zelf ervaring met die quick detailer? Bijna iedereen is er echt lyrisch over :9~

Vroeger greep ik vaak naar the usual suspects: AutoFinesse, Gyeon, Poorboys,... maar voor alle soorten zijn er ZO veel verschillende keuzes.

Zeker als je ééns op detailingworld rondneust ontdek je toch zeer veel nieuwe producten / merken. Of zelfs via dit topic: die Alu Teufel (prachtnaam) van @Anoniem: 235591. Prima spul.

[ Voor 10% gewijzigd door SanderH_ op 06-06-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
SanderH_ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:34:
[...]

Heb je zelf ervaring met die quick detailer? Bijna iedereen is er echt lyrisch over :9~

Vroeger greep ik vaak naar the usual suspects: AutoFinesse, Gyeon, Poorboys,... maar voor alle soorten zijn er ZO veel verschillende keuzes.

Zeker als je ééns op detailingworld rondneust ontdek je toch zeer veel nieuwe producten / merken. Of zelfs via dit topic: die Alu Teufel (prachtnaam) van @Anoniem: 235591. Prima spul.
Heb bouncers ook in het assortiment en de quickdetailer was ik zo kwijt, wax is zeker een aanrader mocht die binnenkort opraken d:)b

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Een paar dagen geleden voor het eerst sinds we hem hebben (iets meer dan 1 jaar!) de auto op de hand gewassen waar die het normaal moet doen met afspuiten en afsoppen in de wasbox.
Gevolgen: een schone auto en rugpijn helaas.

Een dag later de auto afgespoeld en vervolgens in de was gezet en nu heb ik dus een keurige auto die veel minder snel smerig lijkt.

Tot nu toe alleen spullen gebruikt die ik al had liggen, allemaal super standaard van de Halfords e.d.: Shampoo, was en glasreiniger van Turtlewax, spons(!) van de lokale supermarkt en velgenreiniger van de Kruidvat.

Verder een insectendoek van de Action en een velgendoek dezelfde winkel.

Weinig spannends tot zover!
Maar twee dingen vallen me nu op: ten eerste vroeg de buurman "ben je je auto nu alweer aan het wassen?" en ik heb een beetje de smaak te pakken gekregen vrees ik!

Daarom graag tips/tricks voor autowassen en poetsen maar dan met laag geprijsde middelen graag.
Ik ben zeer benieuwd en zal in de tussentijd het topic nog wat meer doornemen dan ik nu heb gedaan.
d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
De spons zou ik niet gebruiken, dat is iedergeval een tip die ik van dit topic wel heb opgestoken. Een microfiber washmitt is wat de meeste aanraden:) Ook bij de Halfords te verkrijgen. En waar heb je hem mee droog gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Bij Action heb je ook een washmitt en heb je ook microvezel dweilen (lichtblauw, 30x30cm) waar ik een stuk of 5 van mee zou nemen. Die dingen zijn ideaal om na het wassen de auto af te drogen en om wax mee uit te poetsen. Wel even de labeltjes eraf knippen om krassen te voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb de auto laten opdrogen... :$
En dan heb je dus allemaal kringen e.d. van kalk, zanddeeltjes o.i.d.
Vandaar dat ik hem later heb afgespoeld en in de was gezet.
Tussendoor ook weer gewoon een beetje opgedroogd.

En dat ik overduidelijk even langs de Action moet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel36 op 08-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
@Daniel36

Sommige zaken (zoals microfiber doeken) kan je prima in de Action kopen.... maar voor eerder specifieke producten zou ik toch echt "detailing" spul aanschaffen. En dat hoeft daarom niet eens helemaal buitensporig duur te zijn.

Voor minder dan 100 EUR kan je prima een kit samenstellen met de zaken die je het meest courant nodig hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door SanderH_ op 08-06-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik zat eens wat video's te bekijken over het kleien van je auto. Daar komt nog aardig wat troep vanaf! En hij liet mooi zien dat de ene helft super glad was en dat een voorwerp er zo af gleed en op de andere helft niet. Maar hoelang doe je ermee? En hoe vaak is het nodig om je auto te kleien?
Pagina: 1 ... 64 ... 120 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]