Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 63 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ok zal de termen eens opzoeken, bedankt. En wat moet je met de blanke lak doen? Misschien blijven de krassen daar wel ophangen en niet dieper. Maarja hoe zie je dat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Beter idee, kunnen we mn auto niet als showcase/oefenobject gebruiken bij een meeting. Wil het weleens in aktie zien en betaal graag voor t gebruikte materiaalm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel simpel. Voor je ook maar iets aan een laklaag doet spoel je hem af met veel water. Daarna wassen met een goede autoshampoo zonder wax. Dit doe je met twee emmers water. In één van de emmers heb je je autoshampoo en washmitt. Daarmee was je je auto en als je een paneel gewassen hebt dompel je je washmitt in de emmer zonder autoshampoo. Hier blijft het overgrote deel van het vuil in achter. Vervolgens dompel je je washmitt in de emmer met autoshampoo en ga je het volgende paneel te lijf. En zo de hele auto.

Daarna ga je kleien. Kleien houd in dat je met een stukje klei, zie het maar als de plastic klei waar je vroeger mee speelde, alle panelen bij langs gaat om alle vuil wat er nog op de laklaag zit eraf en eruit te halen. Daarna ontvet je je laklaag zodat er helemaal niets meer op zit en zo heb je een goede basis om te polijsten.

Polijsten is iets wat je zelf zou kunnen. Het vergt wel kennis en doorzettingsvermogen. Polijsten kan met een DAP900 heel goed en redelijk foolproof. Met het polijsten bereng je niet alleen de laklaag weer op glans maar je polijst ook de krassen er permanent uit. Nu zal het voorkomen dat niet alle krassen er uit te polijsten zijn. In dat geval moet je je afvragen of je het waard vind om te wetsanden. Dat is met schuurpapier en water de kras te lijf gaan. Daarna moet je weer polijsten om de schuurvlek weg te krijgen. Op die manier polijst je je auto paneel voor paneel. Sommige panelen, of delen zo je wilt, zijn vrij groot en die verdeel je in 2, 4 of 6 delen tijdens het polijsten.

Om je mooie werk te beschermen tegen UV licht, vuil, krassen en wat al niet meer breng je een goede wax aan. Voor €25,00 koop je een pot Soft99 Fusso en je hebt één van de meest goede en briljante waxen die er is.

Qua onderhoud was je je auto eens per week of twee weken met de hand en dat doe je dan nooit weer met een spons of borstel. De wasstraat is passe en is vanaf die dag vijand nummer 1 van jou en je auto :)

Een meeting is leuk, maar je kan beter eens kijken of iemand van het forum bij je in de buurt woont. Die kan je dan wel helpen tegen minimale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:42

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:18:
Het is heel simpel. Voor je ook maar iets aan een laklaag doet spoel je hem af met veel water. Daarna wassen met een goede autoshampoo zonder wax. Dit doe je met twee emmers water. In één van de emmers heb je je autoshampoo en washmitt. Daarmee was je je auto en als je een paneel gewassen hebt dompel je je washmitt in de emmer zonder autoshampoo. Hier blijft het overgrote deel van het vuil in achter. Vervolgens dompel je je washmitt in de emmer met autoshampoo en ga je het volgende paneel te lijf. En zo de hele auto.

[...]
Zelf foam ik de auto eerst (snow), om 'm vervolgens (meerdere keren) af te spuiten met de hogedrukreiniger. Tussendoor nog nalopen met bug squash en/of APC en natuurlijk de wielen doen. Een Grit Guard vind ik daarnaast ook prettig bij het schoonhouden van de Wash Mitt. Na het wassen de auto afspoelen met lage druk.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 29-03-2017 11:26 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-08 18:28

EektheMan

DPC

Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:42:
Keramisch =/= glascoating. Die laatste wordt er echt opgebakken en dat is niet te doen als amateur. Dat is echt bijna van een klinisch/laboratorium niveau...
Opbakken is het volgens mij niet, eerder uitdrogen. In mijn post hierboven staat een link met wat meer uitleg over wat Ceramic/Glass coating nu in essentie is. Ceramic/Glass is meer een marketing naam. Als het echt glas of Keramiek was, dan zou dat harde materiaal op een beweeglijke auto chassis breken als...glas.

Ik heb inderdaad Detailing labs gezien waar ze mobiele straalkachels hebben staan, maar dat is denk ik meer om sneller meerdere auto's te kunnen afhandelen. Niet dat het product het nodig heeft?
IR zie ik ze ook gebruiken waarmee ze extra duurzaamheid claimen. Maar het is niet een must als ik de gebruiksaanwijzing zo lees.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Zelf foam ik de auto eerst (snow), om 'm vervolgens (meerdere keren) af te spuiten met de hogedrukreiniger. Tussendoor nog nalopen met bug squash en/of APC en natuurlijk de wielen doen. Een Grit Guard vind ik daarnaast ook prettig bij het schoonhouden van de Wash Mitt. Na het wassen de auto afspoelen met lage druk.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik ga er vanuit dat de vraagsteller zelf weet dat je ook de wielen wast als je de auto wast. Hoe je dat doet kan ook weer op verschillende manieren. En zo zijn er nog tig stappen die je kan doen tussen de bedrijven door. Het ging mij om een globaal beeld te schetsen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05
EektheMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:55:
[...]

Opbakken is het volgens mij niet, eerder uitdrogen. In mijn post hierboven staat een link met wat meer uitleg over wat Ceramic/Glass coating nu in essentie is. Ceramic/Glass is meer een marketing naam. Als het echt glas of Keramiek was, dan zou dat harde materiaal op een beweeglijke auto chassis breken als...glas.

Ik heb inderdaad Detailing labs gezien waar ze mobiele straalkachels hebben staan, maar dat is denk ik meer om sneller meerdere auto's te kunnen afhandelen. Niet dat het product het nodig heeft?
IR zie ik ze ook gebruiken waarmee ze extra duurzaamheid claimen. Maar het is niet een must als ik de gebruiksaanwijzing zo lees.
Wat je bedoelt zijn quartz coatings. Deze harden uit en ziet het eruit als glas, afhankelijk van de gebruikte formule is droogt de een op als een harde munt (SiO²) en de ander als poeder (PHPS (Perhydropolysilazane)).

Waar het om gaat is dat het semi-permanente coatings zijn. Dat houdt in dat het alleen slijt door frictie (wassen en rijden). Hoe dikker de coating hoe langer de verwachte duurzaamheid is omdat je nu eenmaal meer hebt om weg te slijten. Heb je een dunnere coating en rijdt je 1000km per jaar en slaapt deze binnen dan kan de duurzaamheid zomaar 5 jaar en langer zijn. Woon je in de stad, rijdt je 30k per jaar en gaat deze door de wasstraat dan ga je dat niet redden.

Duurzaamheden zeggen helemaal niets zonder daar dat daar het aantal km's aan gebonden is en dan nog zijn er veel externe omstandigheden die het bepalen. Dan is er nog de manier van bepalen of een coating weg is. Als de beading weg is wil dat niet zeggen dat de krasbestendige en vuilafstotende laag ook weg is. Beading zegt heel weinig over deze eigenschappen. Ze zijn toegevoegd om de perceptie te geven dat het product beter zijn werk doet. Men verwacht het, een shampoo die heel weinig schuimt wordt ook snel als minder beoordeeld terwijl je alleen maar schuimopwekkers aan het werk ziet.

Dan is er nog de hardheid fabel. Het gaat niet om hoe hard te coating is want daar heb je niets aan. Elke coating heeft wel een certificaat met een 9H (pencil hardness schaal!) hardheid maar dat is verticale hardheid en zegt geen zier. Gyeon is daar bijvoorbeeld ook eerlijk in en hebben het certificaat alleen maar om anderen geen kans te geven door te zeggen dat zij dat niet hebben. 9H op de schaal van Mohs is leuk verzonnen maar dat zou betekenen dat alleen diamant zou krassen. Een schroevendraaier of baksteen dus niet. Ik zou het maar niet proberen om te kijken of dat klopt ;)

Waar het wel om gaat is de grip (of juist het gebrek aan grip). Dat bepaalt namelijk hoe snel je krasjes hebt. Vandaar ook dat de beruchte aansteker test waarbij ze meppen met een kunststof aansteker en residu achterlaten op het onbehandelde deel (want grip) en niet op het gecoate deel (geen grip). Als ik een motorkap aan de ene kant met wax zou behandelen en de andere kant met coating en ik laat men voelen en vraag welke kant beter beschermt is dan kiest vrijwel iedereen voor de wax kant want die voelt gladder aan. Maar maak ik het paneel nat en ga er met een washandschoen en sop overheen dan is het precies andersom en laat tijdens het wassen nu juist de meeste krasjes gemaakt worden.

Het grote voordeel van coatings is het gemak van wassen. Ja de auto wordt nog steeds vies maar wel minder dan zonder coating. De auto is veel makkelijker schoon te krijgen maar je zal nog steeds moeten wassen. Er zijn genoeg merken op de markt en de een klinkt nog fantastische dan de ander. Er zit zeker verschil tussen de verschillende merken en met name op het gebied van gemak van applicatie bijvoorbeeld.

Als "noob" is een coating prima te doen maar je moet wel opletten en niet de Hollandsche zuunigheid mee laten spelen. Goed voorbereiden, goed ontvetten en vooral niets vergeten af te nemen. Gebruik nieuwe doeken en altijd extra doeken voor het na wrijven. Maak je een foutje en neem je niet alles af dan zal je opnieuw moeten polijsten en dat kan prijzig uitpakken. Je moet dan ook echt het hele paneel doen, je kan geen deelherstel doen dat ga je zien. Een mooie instapcoating is de Gyeon Q2 Cancoat omdat je genoeg hebt voor 4-6 auto's en met een busje voor 49 euro is de prijs per laag verreweg het laagst. Qua duurzaamheid moet je denken aan 6-12 maanden bij dagelijks gebruik.

De infrarode lampen die gebruikt worden zijn met name om de coating minder gevoelig te maken voor watervlekjes in de eerste weken. Omdat er gewerkt wordt met garanties wil je dat tot een minimum beperken en vandaar de lampen. Ook daarmee worden soms de meest fantastische dingen uit duimen gezogen. De een maakt er een nog geweldiger verhaal van dan de ander. En iedereen doet aan marketing in elke markt dus een ramp is het ook niet tenzij je echt onzin staat te verkopen maar een beetje aandikken is gewoon normaal en gebeurd overal.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heerlijk de auto kunnen doen, wat een bazenspul is die soft99, ik voelde enorm verschil met de shampoo coating (glansprotector) als ik even met de handen over de lak ging, en die gaf op zich ook goede beschermlaag/beading, maar lijkt laatste tijd minder effectief(?). Richting zomer zal ik nog eens beter op de lak ingaan qua kleien/polijsten, er zijn nog genoeg plekjes die beter kunnen.

Front
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M12PuTuWJewwobjG6HIJkQ21/full.jpg

Zijkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RTJSYZiYo0w8UUbWscLYi2UJ/full.jpg

Bovenkant + verrassing bui
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pm3oySopzoyhN9zMx4ehdW9b/full.jpg

Wat kan ik het beste gebruiken om onderstaande remstof/vuil weg te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MqjrJxWy8UeTmzOpfeV5PeKM/medium.jpg

Met gewone shampoo lukte het al niet, is iets als Dasty/Quix er beter voor te gebruiken? Hoewel ik twijfels heb over Quix, gezien het agressiever zou zijn dan Dasty wat ik heb gelezen. Dit heb ik bij beide velgen voor, achter alles zo goed als schoon geweest toen ik begon. Anders bestel ik nog een velgenreiniger als dit niet aan te raden is. Ik heb al de Poor Boys Sealant en gebruikt op de achtervelgen, prima spul.

Gebruiken jullie trouwens ook schuim voor de banden tegen uitdroging?

[ Voor 6% gewijzigd door ByteMe_ op 31-03-2017 21:38 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, morgen ook maar eens de zomervelgen er onder doen.

De wintervelgen maak ik dan ook meteen grondig schoon:
- afspuiten met de hogedruk reiniger
- velg voor velg inspuiten met Dasty om de resterende troep er af te boenen
- afspoelen
- drogen
- eventuele resterende vlekken met wasbenzine verwijderen
- velgen in de wax zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:25
ByteMe_ schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:07:
[..snip..]

[afbeelding]
Ik zou Iron-X of soortgelijk gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:47
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:41:
Simpel gezegd ja. Je hebt een rode variant en een groene. Ik gebruik de groene en die is erg goed.
Gisteren was ik bij een automaterialenzaak en daar stond toevallig die alu-teufel. 15 euro betaald voor een flesje :)
Als ik niet de ervaringen van hier zou kennen, had ik die nooit meegenomen, ziet er best cheap uit, die flessen :P

Daarna een klei-kitje van meguiars bij automat gehaald en ik kan vandaag lekker poetsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Vandaag de Seat Leon van mijn vroegere casemod maat Snakez gedaan.
Helaas geen fatsoenlijke camera mee genomen. Dus dan maar met de antieke Iphone4 :+

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/12.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Ediejo op 08-04-2017 19:45 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
razorhead schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:53:
[...]

Ik zou Iron-X of soortgelijk gebruiken.
Ik heb meguiars gehaald bij automat, 20 sec in laten werken en t was eraf, geen borstel nodig. Ik wou eigenlijk de goedkopere sonax maar die hadden ze uiteraard alleen in de webshop.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 14:43
Wat is er aan te bevelen voor het verzorgen / reinigen van lederen bekleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Ediejo schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:51:
Vandaag de Seat Leon van mijn vroegere casemod maat Snakez gedaan.
Helaas geen fatsoenlijke camera mee genomen. Dus dan maar met de antieke Iphone4 :+

-knip-
Graaf Anseldek? Jammer dat ik het niet wist, anders was ik wel even komen kijken. Ik woon daar een minuutje vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Brutuss schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:15:
Heaven for Leather en hide en ride van angelwax.
GioStyle schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:27:
Graaf Anseldek? Jammer dat ik het niet wist, anders was ik wel even komen kijken. Ik woon daar een minuutje vandaan.
Orvelterdek. Ik moet de ibiza van zijn zoon ook nog doen ik meld het wel als het zover is. Kom maar kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gliptone of Colourlock (http://www.colourlock.nl/). Beiden zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36
ByteMe_ schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:07:

[afbeelding]
YouTube: Monello Non-Ferro en CarPro Iron.X

YouTube: Monello Non Ferro vs Iron X

En nog een toevoeging: die Monello Non-Ferro tast niet je velgen aan zoals veel andere velgen reinigers. Van die Iron X weet ik het niet.

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 02-04-2017 21:33 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Letten we even op de foto's die we plaatsen? Zonder foto's is dit topic niets, maar de foto's ietsje bandbreedte vriendelijker maken kan geen kwaad. Als 1 post 20MB is, gaat het soms kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
ByteMe_ schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:59:
[...]

Ik heb meguiars gehaald bij automat, 20 sec in laten werken en t was eraf, geen borstel nodig. Ik wou eigenlijk de goedkopere sonax maar die hadden ze uiteraard alleen in de webshop.
Blijkbaar is die nog best aggressief, zeker op de gevoelige finishes.

Verder voor leer inderdaad colourlock elephant reserver of leather infusion/lush leather.

Maakt het leer weer zacht en mat👍🏼

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik gebruik deze; Auto Finesse - Hide Leather Conditioner

Doe het zelfs op de deurpanelen en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-08 10:05
Hi allemaal!

Sinds ik steeds meer haarkrasjes begin te zien (nagellak van me vriendin, zwarte strepen die ik er niet af krijg etc) wil ik me meer gaan verdiepen in het polijsten van auto's.

Nu zijn er bedrijven die het bijvoorbeeld voor 100-150 euro doen, maar ik zie al polijstmachines te koop staan vanaf 69,99.

Als eerste aankoop wil ik daarom advies van jullie.

- welke polijstmachine raden jullie aan? Ik zat zelf te denken aan de DAP900
- welke spullen heb ik nodig?

Ik heb een budget van 200 euro inclusief pads en poetsproducten.

Ik ga het op mijn eigen auto doen (Ford Fiesta 2010 met Frozen White als kleur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:29

BoltYes

This is the Way

DAP900 met een monello of scholl starterspakket. Kan je prima swirls mee verwijderen. Veel youtube how to's kijken en lekker aan de slag. Goedkopere machines hebben vaak minder vermogen en zijn eigenlijk alleen goed om te waxen ;)

Wel van de voren de lak goed reinigen door te wassen en kleien en eventueel met vliegroest en teerverwijderaar alles van de lak te halen.

Poetsbedrijven die voor 100 euro je auto poetsen rossen er met een rotary overheen, wat je lak niet altijd even mooi maakt. Poetsbanen en hologrammen worden dan gemaskeerd door wax met fillers en klaar.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen starterspakket kopen maar los. DAP900, Spiderpad i.c.m. Scholl Concepts S3, Lake Country Orange pad i.c.m. Scholl Concepts S30+. Dan een pak Monello Peluche Verde Trio erbij voor het afnemen van polijstmiddel, glaze en wax. Koop ook een kleiset zoals de Monello klei om na het wassen alles wat er nog op en of in je lak zit eruit te krijgen voor een spiegelglad resultaat. Wil je goed resultaat hebben dan is kleien een must voor het polijsten aan. Klei spay kan je zelf maken door middel van water met autoshampoo. Het gaat om het glijdend vermogen daar heb je geen dure klei sprays voor nodig. Een leuke wax die makkelijk aan te brengen is en redelijk stand houdt is de Collinite 845.

Dit alles gaat wel over je budget heen, maar dan heb je een hele goede basis om later uit te breiden. Een totaal pakket voor onder de 200 wordt erg moeilijk of je moet tegen een 2dehands DAP900 aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:04:
Ik zou geen starterspakket kopen maar los. DAP900, Spiderpad i.c.m. Scholl Concepts S3, Lake Country Orange pad i.c.m. Scholl Concepts S30+. Dan een pak Monello Peluche Verde Trio erbij voor het afnemen van polijstmiddel, glaze en wax. Koop ook een kleiset zoals de Monello klei om na het wassen alles wat er nog op en of in je lak zit eruit te krijgen voor een spiegelglad resultaat. Wil je goed resultaat hebben dan is kleien een must voor het polijsten aan. Klei spay kan je zelf maken door middel van water met autoshampoo. Het gaat om het glijdend vermogen daar heb je geen dure klei sprays voor nodig. Een leuke wax die makkelijk aan te brengen is en redelijk stand houdt is de Collinite 845.

Dit alles gaat wel over je budget heen, maar dan heb je een hele goede basis om later uit te breiden. Een totaal pakket voor onder de 200 wordt erg moeilijk of je moet tegen een 2dehands DAP900 aanlopen.
Mag ik vragen waarom je net die 2 pads aanraadt? En ben je niet beter af met 3 pads (zware cutting pad / lichte cutting pad / polishing pad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag. Dit zijn gewoon de goede combinaties. De Spiderpad is een zeer goede cutting pad die het erg goed doet in combinatie met S3. Ik heb de Spiderpad geprobeerd met Monello, Geyon, M105 maar met Scholl S3 is het echt een stuk beter polijsten en het resultaat is super. Van het weekend een BMW gepolijst met deze combi en het resultaat is erg goed. De LC Orange pad heb ik op advies gekocht van Carclean omdat ik een pad zocht voor de S30 maar ook een betere pad zocht dan de Monello pads. Het is een lichte cutting pad waar je ook mee kan finishen. Kan gebruikt worden met de S30 en S40.

Je hebt trouwens niet altijd drie pads nodig in whatever kleur. Zolang de pad de korrel kan afbreken kan je die compound met die pad gebruiken. Zo kan het zijn dat een light cutting pad gecombineerd kan worden met een heavy compound omdat de pad stevig genoeg is om de korrel af te breken. Daarnaast kan het zo zijn dat diezelfde compound i.c.m. met bijvoorbeeld een heavy cuttingpad als de Spiderpad net teveel van het goede is. Je begint altijd in de lichtste combi te plijsten. Hoe minder lak je weghaalt hoe beter.

Combineren tussen pad en compounds kan heel goed mits de pad de korrel kan afbreken. Zo heb je veel meer combi's dan alleen 3 pad met 3 polijstmiddelen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:19
Dus jij hebt het op deze spiderpad? Is die "rookie"-proof? Hier en daar gelezen dat die wel erg stevig is en het gemakkelijk is om er te veel hitte in te krijgen. En deze van LC dan voor een licht(ere) cut en te polishen? Heb je trouwens ervaringen met de oranje Scholl pads? Zouden ook niet slecht zijn.

Schat je trouwens dat je met 2 van elk zonder problemen een volledige wagen kan doen? Mits je ze tijdig (ieder paneel) uitspoelt natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 11-04-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de pads. Ik heb van elk één en doe er een hele wagen mee. Ik spoel na elk paneel de pads zodat ik schoon aan een nieuw paneel begin. In ieder geval wanneer ze vol zijn met polijstmiddel. Foolproof? Jawel hoor. Met een rotary wordt het een ander verhaal maar met een DA kan je hier prima mee polijsten. De Spiderpad is stevig, maar wordt zachter als je polijst. Warm is niet erg, heet is een ander verhaal maar met een DA moet je wel ontzettend gek doen wil je de Spiderpad heet krijgen.

De LC Orange pad en Scholl orange pad zullen niet veel van elkaar verschillen, maar de LC werkt heel erg prettig en stopt niet als je op een randje zit. Hele fijne pad waar ik er meer van ga bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jestar076
Op mijn vrije dag lekker hobbyen,

Citrus prewash
Snowfoam
2 bucket wash
Teer verwijderaar
Fallout remover
Kleien
Regloss glaze
Spray sealant
Purity X sealant

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/z5tqkn3xv/DSC_0433.jpg[

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/6u86nlk1f/DSC_0434.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/gst5a2tgz/DSC_0435.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/frswkychf/DSC_0436.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/up1dlyppv/DSC_0437.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/s8zk847n7/DSC_0438.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/odw65johf/DSC_0439.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/4xbgj0tdf/DSC_0442.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/7sojpvxdf/DSC_0443.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/aa5cu9nlf/DSC_0445.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/nsc96jzqr/DSC_0446.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/qnpcdf3qr/DSC_0447.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/tj2fka7qr/DSC_0448.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/tx3rjvrub/DSC_0449.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/6k5q1dbqr/DSC_0450.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/mjodkx7sj/DSC_0451.jpg

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 21:41
Ik heb gisteren eindelijk eens de DAP900 uit de kast gehaald om er mee aan de slag te gaan op mijn Audi A4 (B7).

De lak zak echt flink onder de swirls en krassen (vraag me af hoe mensen het voor elkaar krijgen een auto zo toe te takelen).

Helaas kon ik pas een paar uur later beginnen dan gepland, dus heb niet mijn hele planning af kunnen werken.

Al met al wel tevreden met het resultaat, geen poetsbanen/hologrammen. En nog belangrijker, het vertrouwen om de volgende keer weer wat verder te durven gaan.

Behoorlijk harde lak deze auto.

Ik doe er waarschijnlijk wel verstandig aan om ook wat kleinere pads voor mijn DAP900 te bestellen naast de 5,5" pads. De 5,5" pads kregen het behoorlijk te verduren bij het polijsten van de deurgrepen en andere kleine randjes.

Wel nog een vraagje; hoe zie je wanneer de polijstkorrel echt goed is afgebroken?

Ter info, ik gebruik Monello pads & polijstmiddelen.

Gedaan;
Gewassen
Gekleid
Gepolijst
Gevoed met Poor boys Black hole
In de wax gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dxlIvGVXB8R6mv5IllDPPRkh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fbeujDDULk2s1VgCJT8b92Un/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6IafkyMHbH99Yh625p9FouRo/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8nhUPA7RyIf2SoNTLff70gKU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BTv6vIKPL4ySWumzTSeEgrG0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8260IlaAHRhumBJBHb5edpVu/full.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Laank op 11-04-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Wanneer je een aantal passes hebt gedaan zie je aan het polijstmiddel op de lak dat het nog minimaal aanwezig is.(bij een minder vettige polish dan).

Dit merk je ook aan het wel of niet makkelijk afnemen van het residue.

Je doet er zeker goed aan om 90mm pads aan te schaffen voor het kleinere werk👍🏼

[ Voor 12% gewijzigd door Jestar076 op 12-04-2017 10:42 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweaker die dit topic volgt kwam bij mij en die zei 'mijn auto kan wel een opknapbeurt gebruiken'. Gezien de vragen en om wat voor auto het ging eerst even kennis gemaakt. De 650i is volledig onder handen genomen. De kleur is Onyx Blue.

Omdat er nogal wat krasjes opzaten, grote en kleine, met de gebruikelijke waskrasjes, zijn sommige delen van de carrosserie opgeschuurd en daarna weer gepolijst. De BMW heeft een goede harde lak en met alleen polijsten krijg je sommige diepere krassen niet helemaal weg, in ieder geval niet zo dat het minder opvalt. Daarom is bijvoorbeeld de bovenkant van de achterbumper volledig geschuurd en op de zijkant van de auto zaten ook wat diepere krassen. De laklag was iets dof.

Laklaag is driemaal gepolijst: S3 i.c.m. Spiderpad, S30 i.c.m. LC Orange pad en S40 i.c.m. Monello zwart polijstpad. Uiteraard Soft99 Fusso als wax. Wielen zijn ingewaxt met een Poorboy's wax en de banden zijn in de dressing gezet met Geyon Tire. De koplampen zijn licht gepolijst met een Farecla 70mm polijstpadje i.c.m. Q2M Compound. Van binnen is alles van leder en daar gebruik ik Gliptone voor zoals altijd. Een goed en vertrouwd product.

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6696-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6698-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6708-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6700-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6723-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6726-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6717-Kopie.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Omdat heel Nederland in de ban is van de Panda kon ik natuurlijk niet achter blijven.

De foto's zijn niet van al te beste kwaliteit. Morgen hoop ik betere foto's te maken.

Zo kwam die vanmorgen aan.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Fiat/panda1kl.JPG

Op zich lijkt het mee te vallen. Alleen zat heel het dak onder de zwarte spikkels die het klusje aardig deed uitlopen.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Fiat/panda2kl.JPG

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Fiat/panda3kl.JPG

Een paar uur later.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Fiat/panda4kl.JPG

En 1tje in de zon. Morgen het kunststof gedeelte en de binnenkant onderhanden nemen.
Tevens wat betere foto's maken hopelijk in de zon.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Fiat/panda5kl.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Blijft gaaf zo'n 650i!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut. Ook een prettige auto om aan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

@Verwijderd Heb een auto gekocht met verse swirls, maar ook flink wat geoxideerde vogelpoep vlekken en geklieder van een lakstift. Nu wil ik dit verwijderen door te wetsanden, heb je misschien wat pro-tips voor me?

Het lijdend voorwerp;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S5eZ2BW.jpg?1

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@BoltYes
Meer mensen hebben hier wel tips voor hoor. Maar begin fijn met korrel 2500 bijvoorbeeld als je gaat schuren. Gebruik afdoende water en laat je schuurpapier een uurtje weken in het water en gebruik een schuurblokje. Liever ben je er wat langer mee bezig dan dat je in ene teveel weghaalt. Je kan altijd grover als het niets uithaalt. Vogelpoep is vaak de lak in getrokken en soms krijg je dat niet helemaal weg met polijsten of wetsanden. Wees vooral tevreden en ga niet als een malle je laklaag te lijf in de hoop dat je alles denkt weg te halen. Soms wil dat gewoon niet en je hebt maar één laklaag.

Bij de BMW 650i hierboven heb ik de gehele bovenkant van de achterbumper geschuurd. Er zaten diepe krassen in waarvan ik wist dat ik die met polijsten niet kwijt zou geraken. Die achterbumper is geschuurd met grit 1500/2000 en daarna gepolijst met de Spiderpad en S3 van Scholl Concepts. En zo zaten er nog wat diepere krassen op deze auto die ik zo behandeld heb.

Voor krasjes, swirls en hologrammen volstaat polijsten. En daar is veel over te vinden in dit topic. Diverse mensen hebben hier veel over gezegd inclusief materiaal en productkeuze. Je zou met een medium compound en polijstpad al een eind komen. Neem je bijvoorbeeld de HD Lake Country pad dan kan je daar ook mee finishen. In dat geval zou ik denken aan Scholl Concepts S20 compound en S30 of S40 om mee te finishen op de Orange Pad. Daar overheen de Soft99 Fusso coat. Vergeet vooral niet te kleien.

Maar het belangrijkste is kan je zelf polijsten en wat heb je al in huis waar je mee aan de slag zou kunnen? Mooie auto trouwens. Ik heb er pas geleden zo één gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Bedankt voor de tips. Was vooral op zoek naar welke korrel. Denk dat ik met een schuurklosje en opzet schuurpapier aan de slag ga.

Ben verder niet vreemd met detailen/polijsten, dus dat komt wel goed. Hier een foto van m'n vorige A6
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9YUscPN.jpg

Prachtig in de lak als zeg ik t zelf :)

Hoe breng je de glans weer terug trouwens? Heb een flashpad liggen voor lichte vogelpoepvlekken en krassen, maar als het minder aggressief mogelijk is, dan is dat natuurlijk beter. Heb de Monello Geel, Oranje, Wit en zwart liggen met Veloce, Mezzo en Finale. Zal ook eens kijken naar de spiderpad en Scholl middelen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op een 6 tal plekken kinderhanden met zonnebrand (van afgelopen zomer). Wat is goedkoper? Laten weghalen door een bedrijfje of zelf gaan polijsten (ik heb nog niet de apparatuur).

Is het goedkoper om een polijstmachine te huren en zelf aan de slag te gaan of het te laten doen? Het zijn 6 plekken, dus ik twijfel wat. Ik begreep dat het wel wat uren werk is?

Of is kopen een optie? Misschien een keer als de Lidl ze in de verkoop heeft?
Ik vermoed dat het 100 tot 150 euro kost, het polijsten van die plekken?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BoltYes Mooie kleur. Sjiek. Hoe je glans terugbrengt? Polijsten. Je schuurpapier heeft een bepaale korrel en je polijstmiddel kan vanaf een bepaalde korrel wegpolijsten. En zo breng je glans weer terug en werk je schuurkrassen weg. Uiteindelijk finish je in jouw geval met Monello Finale op wit of zwart. Spiderpad is een stevige pad met een hele goede cutting factor.

@Verwijderd
Zelf weghalen. Dit kan goed met het handje gedaan worden. Dus een stevige applicator/pad en een compound en daarna met een finishing polijstmiddel. Je bent er geen uren mee bezig hoor. Wil het niet dan kan je bijvoorbeeld altijd nog overwegen een polijstmachientje te kopen. Een DAP500 is een leuk ding hiervoor, maar zou je het leuk vinden om je hele auto ooit een keer te doen dan is een DAP900 een betere keuze.

Voor het bedrag wat jij noemt dat je denkt dat het kost mag je iedere dag bij mij langskomen hoor :) Maar nee, dat is teveel. Je zou voor hoogstens enkele tientjes klaar moeten zijn zou je het laten doen. Met een polijstmachine is het zo gepiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Ik kreeg van de week nog een paar foto's van een blijde Seat Leon eigenaar toegestuurd. Altijd leuk als de mensen tevreden zijn.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/14%20(Kopie).JPG
Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/13%20(Kopie).JPG
Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/17(Kopie).JPG
Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/19%20(Kopie).JPG
Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/Seatleon/18%20(Kopie).JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar je het voor doet lijkt me. Nog mooier is het als je mensen ook enthousiast hebt kunnen maken om hun auto na behandeling netjes te laten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 09:30
Laatst de A3 gewassen, ff wat pics geschoten :)

Gear:

- 2 Emmer methode met gritguard en Monello washmitt
- Poorboys World Slick & Suds shampoo
- Monello Non-Ferro
- Poorboys World Spray & Wipe detailspray
- Interieur in Natural look
- Banden in Poorboys World Bold n Bright Tyre dressing
- Uitlaten met Mothers Alu & Mag polish

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b47zxEp4Or7gahY4W4hwiw8I/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/scFGh3NTgZ6PVqSKWCogeoyY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tNBaODoGBEM21mPEFuo883gU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k7qiDwnscd47RgSKrgy9BS7p/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nKB7ZweKxw1DfkdLZnSECnuu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dsdb32XzWKlEBfpAWTHNp78R/full.jpg

Auto stond al in de Soft99 Fusso wax, en beading/sheeting was nog dik in orde.

Denk in de zomervakantie ff kleien, licht polijsten en dan ff waxen.

Moet de binnenkanten van de ruiten nog doen....had geen tijd meer :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 20:00

Arfman

Drome!

Ziet er netjes uit!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi product dat Mothers Alu & Mag polish @Rainesh . Ik gebruik het ook voor van alles en nog wat. Ik wrijf het meestal in, laat het even in trekken en dan poetsen zoals moeder de vrouw het vroeger deed op de zilveren theelepels :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:06:
Dat is waar je het voor doet lijkt me. Nog mooier is het als je mensen ook enthousiast hebt kunnen maken om hun auto na behandeling netjes te laten houden.
Klopt helemaal. Hij gaat er ook absoluut niet mee door de wasstraat. _/-\o_
Alleen afspuiten met hogedruk. En eens in de maand kom ik hem wassen met de hand methet welbekende 2 emmer systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk als je een soort van band kan opbouwen met de mensen van wie je de auto onderhoud. Ik vind dat zelf ook leuk. Voor mij is iemand met een auto niet een klant of nummer, ik maak altijd graag een praatje en dat kan over van alles en nog wat zijn. En komen ze terug super, en zo niet even goede vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-08 21:46
Klein vraagje, ik heb sinds een paar maanden een set nieuwe matte velgen. Deze heb ik in de wax gezet, maar de standtijd is te laag. Ik heb ook veel last van brake dust. Wat is dan handig om te doen? Eigenlijk ben ik op zoek naar een makkelijke coating die ik aan kan brengen terwijl de velgen onder de auto zitten.
Ik kwam soft99 wheel dust blocker en autoglym wheel protector tegen, alleen vind ik de standtijd behoorlijk belabberd. Is er een andere oplossing en dan wel als spray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon de Fusso coat van Soft99 erop? Vergeet ook niet dat wielen behoorlijk te lijden hebben van vuil en andere zooi. Trial and error wat betreft de standtijd omdat die ook afhankelijkis van hoe jij omgaat met je auto en het onderhoud dat je eraan doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-08 21:46
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:12:
Waarom niet gewoon de Fusso coat van Soft99 erop? Vergeet ook niet dat wielen behoorlijk te lijden hebben van vuil en andere zooi. Trial and error wat betreft de standtijd omdat die ook afhankelijkis van hoe jij omgaat met je auto en het onderhoud dat je eraan doet.
Onderhoud is zeer goed. Wordt netjes elke maand gewassen en gaat 2 tot 4x per jaar in de wax inclusief kleien. Maak weinig kilometer, zo rond de 10000 per jaar.
Zat ook nog te denken aan de collonite 845 aangezien ik die dan ook voor de auot kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De Fusso houdt veel langer stand op een laklaag. Dat in ogenschouw genomen ga ik er vanuit dat dat ook geldt voor de wielen. Buiten dat, met de Soft99 Fusso coat haal je een zeer goed product in huis waar je heel erg veel plezier van gaat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

Wok

Dakloos...

^^ Dat kan ik alleen maar beamen! :Y Heb Fusso nog niet geprobeerd op velgen, maar het houdt inmiddels al meer dan een half jaar stand op de V90 en de beading en sheeting is nog altijd alsof-ie net in de wax is gezet :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jestar076
Compressor + tornador eindelijk in huis, lastige kiertjes/hoeken zijn nu een peulenschil.

Komend weekend verder hobbyen😁

Daarnaast nog een droogdoek getest, de Drying Duo Large 90x70.
Binnen no time had ik de Fiat compleet droog(al zijn ze niet heel groot) en aan het eind voelde de doek slechts klam aan.

Dubbelzijdig en edgeless, ter vergelijking op de motorkap van de Fiat 500:
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/w88xu8b8r/IMG_0900.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Jestar076 op 23-04-2017 00:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Vandaag me even uitgeleefd op de A6. Type aanduiding eraf gehaald en met een caramelschijf de lijmresten eraf gehaald.

Lekker kontje :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o0198FF.jpg?1

De grootste krassen en vogelpoepvlekken ge-wetsand en met de spiderpad de glans weer terug gehaald.
aan de waas te zien, behoorlijke correctie. Heb m niet volledig gefinished, dat ga ik namelijk over een paar weken doen, waarbij de volledige lak een opfrisbeurtje krijgt.

Wetsanden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zquFlFl.jpg?1

En weer glad;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gEyXOJ0.jpg?1

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:58:
Ik heb op een 6 tal plekken kinderhanden met zonnebrand (van afgelopen zomer). Wat is goedkoper? Laten weghalen door een bedrijfje of zelf gaan polijsten (ik heb nog niet de apparatuur).

Is het goedkoper om een polijstmachine te huren en zelf aan de slag te gaan of het te laten doen? Het zijn 6 plekken, dus ik twijfel wat. Ik begreep dat het wel wat uren werk is?

Of is kopen een optie? Misschien een keer als de Lidl ze in de verkoop heeft?
Ik vermoed dat het 100 tot 150 euro kost, het polijsten van die plekken?
Ik heb dat zelf gedaan met:

Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Monello - Raffini Mezzo Polish - 250ml

Lukte mij als leek gewoon. En bij mij zaten die plekken er al een paar jaar in.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag Driven2Shine gezien op een evenement in Veldhoven. Zag er wat karig uit.
De polijstmachines waren wel mooi uitgestald.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 23-04-2017 23:27 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Heeft er iemand hier tipje, hoe je makkelijk vastzittende knoppende op het dashboard kunt schoonmaken?
Heb een knop op het dashboard die regelmatig eens blijft "plakken".

Geen remmenreiniger of wd40 please :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Over wat voor knoppen heb je het? Een foto doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:26:
Over wat voor knoppen heb je het? Een foto doet wonderen.
De onderste knop,
Afbeeldingslocatie: https://a.d-cd.net/62cf67u-960.jpg

been harde plastiek. Probleem is vooral, je kan dat ding niet diep induwen (3mm ofso), dus je geraakt er met niks tussen.
Hij zit ook niet muurvast, als ik hem nu ga indrukken, staat die morgenvroeg wel meer normaal. kleeft denk ik beetje :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Knop eruit halen, waarschijnlijk het hele blokje met de parkeerrem erbij en met ipa (watervrij) wassen, zit vast frisdrank oid onder

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat knopje eruit kan wippen zou dat mooi zijn maar dat is niet altijd even makkelijk. Het kan zijn dat het makkelijker is om het hele element eruit te halen. In dat geval kan je de knop er makkelijk uit wippen maar je kan ook gelijk zien of er meer vuil zit wat je later kan opspelen.

Met een ipa zoals @BoltYes zegt was je niet, je neemt er iets mee af zoals residu van polijstmiddellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:50:
Als je dat knopje eruit kan wippen zou dat mooi zijn maar dat is niet altijd even makkelijk. Het kan zijn dat het makkelijker is om het hele element eruit te halen. In dat geval kan je de knop er makkelijk uit wippen maar je kan ook gelijk zien of er meer vuil zit wat je later kan opspelen.

Met een ipa zoals @BoltYes zegt was je niet, je neemt er iets mee af zoals residu van polijstmiddellen.
Heb er telefoons mee gewassen die in de wc hebben gelegen en apple toetsenborden erin gedoopt. Niet alles met ipa is terug te leiden naar toepassingen in detailing.

Met ipa kan je suiker en andere meuk gewoon oplossen zonder dat je plastic of elektronica ermee beschadigd. Zolang je maar watervrij ipa gebruikt ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een ipa gebruik ik doorgaans niet op interieurdelen omdat het wit/vaal kan uitslaan. Dat is iets wat je niet wilt. Het klopt wat je zegt dat niet alles waar je een ipa voor kan gebruiken terug te voeren is naar detailing, maar we zitten hier niet in een huishoudtopic met schoonmaaktips. We zitten in een detailtopic voor voertuigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 08:45

SteveV

Schtiefv Meister

PcDealer schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:24:
Vandaag Driven2Shine gezien op een evenement in Veldhoven. Zag er wat karig uit.
De polijstmachines waren wel mooi uitgestald.
Je bent de eerste die dat zegt ;)
Normaal horen we alleen maar dat we zoveel mee hebben genomen dat ze nog niet weten wat ze moeten kiezen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08 15:14

Franko P.

Hit it.

Ben op zoek naar een goede borstel om mijn velgen mee te poetsen. Heb net een nieuwe auto en zie na 20.000 km al van die kleine zwarte puntjes op het lichtmetaal verschijnen die wat moeilijker zijn weg te halen. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

Alvast bedankt

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

Wok

Dakloos...

Ik ben zelf fan van de Wheel Woolies van Monello (carclean.nl) i.c.m. een oude washmitt (lees: een goeikoop Halfords ding wat inmiddels redelijk versleten is). Als reiniger de Monello Non-Ferro (klik)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:26
Vandaag lekker bezig geweest sinds lange tijd. Eigenlijk wegens omstandigheden gestopt met deze "hobby", maarja, het is toch wel een handig kunstje om onder de knie te hebben ;)

Het viel me alles mee. Hoe dan ook, m'n eigen auto maar eens onder handen genomen. Veel swirls, lichte krasjes, maar niets echt geks. Uiteindelijke resultaat is niet krasloos, zitten paar correcties op, maar die zitten op panelen die toch gespoten gaan worden, iets met blanke lak.

Plaatje bij het praatje. Niet de beste foto's, maar geloof me, hij glimt :P

Afbeeldingslocatie: https://www.seat-online.nl/images/lupo/mods/detail1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.seat-online.nl/images/lupo/mods/detail2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 29-04-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Weet iemand wat/welk voor product hij gebruikt in onderstaande filmpje?

YouTube: Detail and Sell Your Car: Drive Clean

Aangezien ik niet in het bezit ben van een apparaat wil ik het eerst zo proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larry verkoopt veel onder zijn eigen naam AMMO. Ik zou als ik jou was eens op zijn site kijken bij de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:54:
Larry verkoopt veel onder zijn eigen naam AMMO. Ik zou als ik jou was eens op zijn site kijken bij de producten.
Weet je ook wat voor product hij gebruikt? Voor zover ik het begrijp gebruikt hij een soort van "filler"? Is zoiets ook in een online webwinkel te koop?

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

De beste filler is een glaze, alleen blijft een glaze alleen niet zitten en zou je er nog een waxlaag zoals een sealant overheen moeten zetten. Poorboys heeft bijvoorbeeld black hole voor donkere lakken als glaze, wordt veel gebruikt als je niet volledige correctie van de lak doet.

Dit is een alles in 1 product met glaze en wax in één; https://www.carclean.nl/p...mple_120ml_PB_PWS4_103135

Nooit gebruikt, maar zou best kunnen werken ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConZito
Altijd zo'n feest als je auto gedaan is en er nu, amper een week later alweer twee krassen opzitten van mensen die niet kijken wat ze doen. Het zijn geen major issues, maar ik moet wel een serieuze correctie uitvoeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee hoe het gebeurd is dus ik doe een aanname; zet je auto lekker achteraf. Liever 100 meter verder lopen of parkeren dan dat je het risico loopt of andermans fouten. Doe ik ook en nooit geen schades. Bevalt heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:03:
Geen idee hoe het gebeurd is dus ik doe een aanname; zet je auto lekker achteraf. Liever 100 meter verder lopen of parkeren dan dat je het risico loopt of andermans fouten. Doe ik ook en nooit geen schades. Bevalt heel goed.
Die keuze heb ik niet altijd, maar dat is een hele andere discussie. Zo blijf je wel lekker bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:48
Ik wil volgende week graag eens voor het eerst mijn auto polijsten en daarna verder afwerken. Heb al wel een tijdje geleden een DAP900V3 gekocht. Ook heb ik thuis en een shitload polijstmiddelen en pads, Monello doeken en kleibars+Dodo Juice slippy lube, dus dat zit wel goed.

Maar ik zit te twijfelen of ik daarna een synthetische wax + glaze zal doen of een coating. Mijn doel is niet zozeer de bling-bling en het detailen zelf (helaas al teveel andere hobby's... ;) ), maar dat hij langdurig glad, schoon en beschermd blijft zonder al te veel onderhoud.
Zoals ik al zei heb ik al een harde synthetische wax die ik hiervoor al gebruikte (Turtle wax Ice) en op zich wel bevalt. Ik gebruik hem voor van alles, lak, velgen, fietsen, etc. Mits goed schoon, gekleid en gewaxt heb ik er op de lak een jaar plezier van, al is de dikke beading al wel eerder weg. Misschien niet de beste voor mijn doel, daarom dat iemand wellicht nog een betere kent met langere standtijd?

Wat zouden jullie aanraden voor het onderhoud en wat tevens prijstechnisch acceptabel is? Dus coaten of glaze+syn.wax? En dan welke? (lakkleur is donker blauw-grijs)

Mijn vraag is ook stel dat de coating half er af is na 1,5 jaar bijv. op dak of motorkap. Kan je dan lokaal weer wat coating opbrengen of moet eerst alle coating eraf en alles weer opnieuw?

FYI: ik kan alleen buiten polijsten en onderhoud doen, hooguit onder een parasol. Dus stel coaten is het advies, dan kan ik dat niet binnen doen als dat vereist is. aub rekening mee houden bij advies.

[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 06-05-2017 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Glaze is helemaal niet nodig. Na het polijsten zet je fijn de Turtle Ice in de vriezer en schaf je Soft99 Fusso coat aan. Het zou mij verbazen als de Turtle langer dan 3 maanden blijft zitten maar dat terzijde.

Wil je ongeveer een jaar van je coating genieten dan is er Gyeon Mohs. Maar ik raad je ten zeerste af om dat buiten aan te brengen onder een parasolletje want dat is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:48
Haha ja maar dan houdt die Gyeon op, had al zoiets verwacht. Glaze zal ik dan achterwege laten. Ik had ook mijn twijfels of het echt nodig was. In diverse filmpjes zie je vind ik weinig verschil, maar mss kom dat op Youtube ook niet tot zijn recht en is het verhaal over poriën vullen e.d. marketing/zeer beperkt?

Vwb die Ice is de beading na 1 jaar al wel weg. Ik was niet heel vaak en rij niet extreem veel per jaar, dus de waxlaag wordt relatief minder vaak aangetast bij mij. Ik denk dat ik gemiddeld 1x per 4-8 weken was (alleen met de hand > wasmitt). Als de auto ranzig is dan blijft het water er ook wel opstaan. Is vast een teken zijn dat de waxlaag flink gereduceerd is, maar zodra ik ga wassen is het nog behoorlijk glad en loopt het water er goed af. Daarnaast ben ik denk ik wat minder veeleisend dan de meeste detailers/liefhebbers hier. Hoofdzaak voor mij is dat het wassen makkelijk gaat (vuil eraf vliegt) en daarna glad blijft gedurende 1-1,5 jaar oid. :)

Die Soft99 ziet er ook goed uit, dank je wel! Ik hoop dat die ook fijn aan te brengen is en ga er nog eens wat meer van lezen/bekijken. ;)

Heb ik nog één of andere prep nodig en wanneer doe ik dat dan, na het polijsten of ervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 06-05-2017 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Voordat je fusso smeert altijd het lakwerk schoonmaken met prep.

Dan weet je zeker dat het lakwerk schoon is en een goede hechting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Gisteravond bezig geweest met het interieur van m'n vaders auto. Uiteindelijk 4 uur bezig geweest en ik ben halverwege.

Dashboard schoongemaakt met DIY quick detailer (groene zeep + water) met een microvezelspons, instrumenten en bediening met een kwastje. Daarna de bekleding aangepakt met Lidl interieureiniger. De lederen zijwanden met de quick detailer en leerconditioner behandeld en alles ziet er weer uit als nieuw. Nu nog de vloer- en hemelbekleding en de achterbank.

Een ding viel mij wel op. Dat waren enorme krassen op de pianolak delen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uak45d2_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

Wat is de beste manier om die weg te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@marcel87
Ik denk dat je iets te optimistisch denkt over hoelang een Turtle wax blijft zitten. Die is met twee, max drie maanden eraf en verdwenen. Dat jij je auto niet vaak wast heeft daar niets mee te maken, er zijn andere weersinvloeden die daaraan mede helpen.

Wat voor auto rij je? Want als jij wilt dat je auto over een jaar nog zo glad als een baykontje moet aanvoelen ga je de meer exotische kant op van een glascoating denk ik. En trek dan je beurs maar want die kan jij niet aanbrengen omdat je de apparatuur mist om uit te harden en een ruimte die stofvrij is. En ook na een jaar voel je imperfecties op je laklaag al zal het water er nog steeds wel aflopen en de krasjes iets minder zijn als wanneer je geen glascoating zou gebruiken.

Pak gewoon je polijstmachine en polijst je auto goed. Dus goed wassen, deftig kleien. rustig een- of tweemaal polijsten, waxen. En dan is het een kwestie van bijhouden. Dus was je auto wat vaker en na het wassen pak je een goede spraywax. Eens per kwartaal een nieuwe waxlag erop en eenmaal per jaar licht polijsten om de krasjes weg te krijgen. Je hebt alles thuis liggen volgens mij, het kost je iets meer tijd en moeite maar je krijgt wel het resultaat wat je wilt.

Je kan een ipa gebruiken na het polijsten om een waxlaag beter te laten hechten. Maar een ipa gebruik je voornamelijk om te kijken of je polijstwerk goed gelukt is. Op oltimershows, voornamelijk Amerikaanse, wordt vaak geeneens wax gebruikt. Die auto's worden gewoon superstrak gepolijst en daarna gebuffed.

@Harry Nak Dat kan je eventueel met handmatig polijsten weer toonbaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
@ConZito:
Daar maak ik ook bijna een sport van haha. Mijn vriendin vind het af en toe wel erg ver gaan haha. Maar ik loop inderdaad ook liever een paar meter verder dan dat er van die gasten weer tegen je auto aan knallen. Voor sommige mensen is de auto een vervoersmiddel van A naar B. Voor andere is het een hobby en zijn dus een stuk zuiniger op hun auto. Ik hoor in ieder geval bij die laatste groep :D

Ik kan me dan ook soms goed boos maken, al helemaal als je ze op heterdaad betrapt. Kom je aanlopen kijk je niet al te vrolijk weten ze al meteen hoe laat het is en dan kunnen ze het wel ineens ;)

Even een andere vraag :) ik ben momenteel trotse eigenaar van een paar mooie 19 inch niche velgen met een mat zwarte finish.

Afbeeldingslocatie: http://images.nicheroadwheels.com/images/wheels/xlarge/Milan_DDT_A1000.png

Je kunt deze reinigen met de Monello Non-Ferro heb ik gelezen. Ruimt dit ook roest plekken op denk je?

Als je de velgen reinigt en afspoelt / spuit en daarna gaat rijden of de auto laat staan komen er roest druppels op de velgen terecht van de remschijven. Deze vlekken krijg ik momenteel nog niet verwijderd van bijvoorbeeld mijn winter velgen als ze opgedroogd zijn. De winter velgen zijn mat grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-08 14:10
Poetst hier iemand met turtle wax? Zijn er fans van dit merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
Jeanke117 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:07:
Poetst hier iemand met turtle wax? Zijn er fans van dit merk?
Voorheen poetste ik met Turtle producten. Momenteel ben ik overgestapt op producten als Monello en Collinite. Uiteraard is dit een persoonlijke voorkeur. Maar ik ben van mening dat Turtle Wax leuk is voor het eenvoudige werk. Wil je voor het beter werk gaan kom je toch te kijken naar de wat betere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Brutuss schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:54:
@ConZito:
Daar maak ik ook bijna een sport van haha. Mijn vriendin vind het af en toe wel erg ver gaan haha. Maar ik loop inderdaad ook liever een paar meter verder dan dat er van die gasten weer tegen je auto aan knallen. Voor sommige mensen is de auto een vervoersmiddel van A naar B. Voor andere is het een hobby en zijn dus een stuk zuiniger op hun auto. Ik hoor in ieder geval bij die laatste groep :D

Ik kan me dan ook soms goed boos maken, al helemaal als je ze op heterdaad betrapt. Kom je aanlopen kijk je niet al te vrolijk weten ze al meteen hoe laat het is en dan kunnen ze het wel ineens ;)

Even een andere vraag :) ik ben momenteel trotse eigenaar van een paar mooie 19 inch niche velgen met een mat zwarte finish.

[afbeelding]

Je kunt deze reinigen met de Monello Non-Ferro heb ik gelezen. Ruimt dit ook roest plekken op denk je?

Als je de velgen reinigt en afspoelt / spuit en daarna gaat rijden of de auto laat staan komen er roest druppels op de velgen terecht van de remschijven. Deze vlekken krijg ik momenteel nog niet verwijderd van bijvoorbeeld mijn winter velgen als ze opgedroogd zijn. De winter velgen zijn mat grijs.
Misschien een acid wheel cleaner proberen? Dat ruimt ook die blijvend zwarte vlekken op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:03:
Jup, ik loop nog liever 5 minuten dan dat ik 'm in een of ander krap vak zet...

Altijd een drama bij woonboulevards / restaurants / whatever... en de vriendin die het inderdaad niet snapt :P
Wok schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:55:
Ik ben zelf fan van de Wheel Woolies van Monello (carclean.nl) i.c.m. een oude washmitt (lees: een goeikoop Halfords ding wat inmiddels redelijk versleten is). Als reiniger de Monello Non-Ferro (klik)
Non-Ferro is niet zozeer een velgenreiniger, enkel voor remstof en vliegroest. Voor algehele reiniging gebruik je zoiets;

https://www.carclean.nl/p...er_946ml_PB_SRWC32_100733

En daarna;

https://www.carclean.nl/p...or_300ml_945106330_104168

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 08-05-2017 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Maintenance wash van de Caddy:
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/54cmpqerf/FD35_E408-043_E-4065-_AB9_B-8_EE61_ECA4_CB4.jpg

Citrus Pre Wash
Wheelcleaner
2 BM wash met Choccy wash
Gedroogd met Drying Duo Large

Daarna deurstijlen, wielkasten en het interieur schoongemaakt met de tornador en Citrus Magic.

We kunnen weer even vooruit😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
TommyGun schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:09:
[...]

Jup, ik loop nog liever 5 minuten dan dat ik 'm in een of ander krap vak zet...

Altijd een drama bij woonboulevards / restaurants / whatever... en de vriendin die het inderdaad niet snapt :P

[...]

Non-Ferro is niet zozeer een velgenreiniger, enkel voor remstof en vliegroest. Voor algehele reiniging gebruik je zoiets;

https://www.carclean.nl/p...er_946ml_PB_SRWC32_100733

En daarna;

https://www.carclean.nl/p...or_300ml_945106330_104168
Bedankt voor je Tips!

Helaas lees is bij het onderste product dat deze niet geschikt is voor zwarte velgen:

Let op, dit product is niet geschikt voor donkere en zwarte velgen! Het zal een olieachtig laagje achterlaten en voor dit soort vlegen kan is High Definition wax, Extra Gloss Protection of Super Resin Polish meer geschikt. Niet geschikt voor matte velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Brutuss schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Bedankt voor je Tips!

Helaas lees is bij het onderste product dat deze niet geschikt is voor zwarte velgen:

Let op, dit product is niet geschikt voor donkere en zwarte velgen! Het zal een olieachtig laagje achterlaten en voor dit soort vlegen kan is High Definition wax, Extra Gloss Protection of Super Resin Polish meer geschikt. Niet geschikt voor matte velgen.
Klopt inderdaad. Zou er gewoon een wax op zetten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Brutuss schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:29:
[...]

Voorheen poetste ik met Turtle producten. Momenteel ben ik overgestapt op producten als Monello en Collinite. Uiteraard is dit een persoonlijke voorkeur. Maar ik ben van mening dat Turtle Wax leuk is voor het eenvoudige werk. Wil je voor het beter werk gaan kom je toch te kijken naar de wat betere producten.
Mja je auto ziet er leuk uit met Turtle wax, ik heb ook geen idee op welke basis dat is, maar de standtijd en bescherming is gewoon 0. :) Er zijn ook voor dat geld gewoon veel betere producten te krijgen.

Maar voor veel mensen is het een oude bekende. :) Zelfde als de bekende poetsdoek met commandant als ze een kras hebben. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie @Joopieboy: poetskatoen :) En daar heb oorlog mee gehad op de Fiat 128 maar nog meer met de Turtle troep en Commandant. Niet uit te poetsen die troep. Ik heb er nog nachtmerries van als ik eraan denk. Armen kreeg ik ervan. Als bielzen.
Afbeeldingslocatie: https://i101.twenga.com/auto-motor/poetskatoen/poets-katoen-item-2975-tp_6829885834154903997f.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:26

Famous

R 400+

Mensen ervaring met het onderstaande?
Zeker de seal/harder? Rijd best veel in Duitsland waar steenslag echt een bitch is.

Ik vind 100,- geen geld namelijk als die goed word schoongemaakt inclusief een laagje erop.

http://autostomerij.nl

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:52:
Correctie @Joopieboy: poetskatoen :) En daar heb oorlog mee gehad op de Fiat 128 maar nog meer met de Turtle troep en Commandant. Niet uit te poetsen die troep. Ik heb er nog nachtmerries van als ik eraan denk. Armen kreeg ik ervan. Als bielzen.
[afbeelding]
Och god die zooi ja, man man _O- Trauma's, even met ons vader de auto poetsen op zondag. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hou op.... _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde als de beruchte huisvader kit van de Halfords, de spons, zeem en de net niet glansshampoo, de gamma emmer, en dan uren staan wrijven op de vliegen en moeite doen om er wat van te maken. Met voorkeur met water van de regenton, dan krijg je geen kalkvlekken. :X :+

Zijn dat nu jeugdtrauma's? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 08-05-2017 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kreeg je die huisvaderkits nog wel eens. Maar toen maakten de mensen hun auto ook vaker schoon. Je kan het nog steeds wel kopen maar het is het allemaal net niet. En ja regenton water. Ik heb een klant gehad die dat ook aanhaalde en het zo deed. Ik heb hem verteld dat maar niet te doen. Maar oude man als hij is gaat hij er stug mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-08 18:01

hostler

Yeahhh dude!

Hoe werken jullie eigenlijk als de auto bestickerd is? Ik ga binnenkort meedoen met The RevRun en de auto heeft hiervoor een aantal stickers, maar ik wil eigenlijk nog wat delen met de DAP doen. Daarnaast moet ook de hele auto nog weer gewaxt worden. Ik ben zelf een beetje bank voor loslatende stickers of witte resten op de randjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a1B4NGx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die stickers er goed op geplakt zitten dan DAP je ze er zeker niet af. Voor witte restjes hoef je niet bang te zijn en waxen kan je gewoon doen. Ben je er niet zeker van plak je de stickers rondom af met tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:41:
[...]
En ja regenton water. Ik heb een klant gehad die dat ook aanhaalde en het zo deed. Ik heb hem verteld dat maar niet te doen. Maar oude man als hij is gaat hij er stug mee door.
Wat is daar mis mee? Als je het niet van de bodem aftapt zodat er allemaal zand e.d. in zit kan het niet veel kwaad toch? Leek mij juist ook wel handig, maar ik begrijp dat dat niet de voorkeur heeft :?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Laatst PoorBoys Trimrestorer gebruikt voor mijn mountainbike. Dat werkte fantastisch :D

Het is namelijk een ruwe zwarte lak (volgens mij niet geanodiseerd, maar het lijkt er wel heel veel op)
Maar met het afspoelen blijft in die ruwe poreuze toplaag het stof zitten, waardoor hij meer grijs dan zwart was.
Wax of andere poetsmiddeltjes zijn echt geen optie, had ooit eens wat black hole er op gedaan als test maar dat bleef dus ook als residu achter. Spraywax had 0,0 effect. (okee, een klein beetje waterafstotend)

Even met de pad er over, en meteen weer zwart _o_ De banden en aluminium onderdelen natuurlijk ook even gedaan, echt een wereld van verschil! Hoop dat het er met wassen goed op blijft zitten.
Mocht je dus nog eens ruwe lak hebben of geanodiseerde alu delen, dit werkt prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Wat is daar mis mee? Als je het niet van de bodem aftapt zodat er allemaal zand e.d. in zit kan het niet veel kwaad toch? Leek mij juist ook wel handig, maar ik begrijp dat dat niet de voorkeur heeft :?
Blijft altijd iets van troep in het water zitten en de kans is reëel dat je toch wat zand of iets anders meekrijgt in je emmer of washmitt/spons. Het water is niet slecht maar je zal het goed moeten filteren.
Pagina: 1 ... 63 ... 123 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.