PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ziet er goed uit. Ik ben inmiddels naar een detailing garage geweest. Mijn oude auto zit nu mooi in de (Japans merk, Fusso Coat Dark ) was en ziet eruit als nieuw. Blijkbaar is het redelijk populair en zit er een behoorlijke wachttijd op voor die keramische behandeling. 6 Weken
Film plaatsen was behoorlijk duur voor mijn simpele auto. Zo rond de 2250 Euro. Dat vind ik het niet waard.
Keramische coating doen ze trouwens met Everglass. tzt nog even speuren of dat OK spul is.
[ Voor 4% gewijzigd door EektheMan op 05-03-2017 14:36 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Neem aan dat je met die Festool normaal hout schuurt, is allemaal niet zo fijn als je dit op je lak krijgt met poetsen...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Voor het geld maakt het niet zo heel veel uit. Als ik een startersetje met een DAP900 bij carclean zou kopen, zit ik op 200-250 euro. En als ik de boel compleet maak voor mn Festool, zit ik ook rustig op 150 euro. Maar als ik met mn Festool vergelijkbare of betere resultaten kan krijgen, dan is het natuurlijk niet handig om zo'n DAP te gaan scoren
Verwijderd
Ik neem aan dat je nog met Festool gewerkt hebt? Die hebben superfijne machines. De ROTEX RO 150 houdt lekker vast hoor. En hij is geschikt voor het polijsten en verwijderen van hologrammen. Heeft wel een kleinere uitslag als een DAP, namelijk 5mm. Dat zou geen probleem mogen zijn.fast-server schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:33:
De DAP500 is veel makkelijker vast te houden, daarnaast is het ook wel fijn dat je een dedicated machine hebt.
Neem aan dat je met die Festool normaal hout schuurt, is allemaal niet zo fijn als je dit op je lak krijgt met poetsen...
Technische gegevens Rotex RO 150
Opgenomen vermogen 720 W
Toerental Rotex combibaan 320-660 min-1
Toerental excenterbeweging 3300-6800 min-1
Schuuruitslag 5 mm FastFix steunschijf 150 mm
Aansluiting stofafzuiging 27 mm
Gewicht 2,3 kg
Heb jaren geleden een DAP500 gekocht en deze werkt heel goed, sinds dien geen behoefte meer gehad aan een andere machine.
DAP icm 5.5" monello css pads werkt gewoon erg goed.
Je moet het uiteraard zelf weten maar ik zou een aparte machine nemen
Verwijderd
En toch ben je vandaag de hele dag hier geweestnokiaan958GB schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:15:
Ik heb ook nog een hele mooie zwarte in de aanbieding![]()
Die moet ook hoognodig aangepakt worden.
Een uur rijden is me net even te ver
Nu wil ik wel de soft99 fusso 12 maanden Light proberen, het enige waar ik mee zit is het kleien, dat heb ik niet eerder gedaan en ondanks dat het 3-4x per jaar wordt aanbevolen om te doen, lees ik hier en daar ook over marring. Zou ik met een soft clay sowieso altijd goed moeten zitten? Ik heb namelijk echt geen idee of mijn Ford Focus een zachte of harde lak heeft.
Ik gebruik overigens ook geen QD, dus dan wordt de auto al sowieso sneller vies tussendoor...
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
2) met zachte klei en veel lubricant verklein je marring. Het is doodsimpel en je lak knapt er ontzettend van op.
Gebruik sowieso na iedere wasbeurt even een quickdetailer, alleen al voor je glans.
[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 28-02-2017 20:11 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik dacht dat clayen eerder meer een noodzakelijk kwaad is, net voor je gaat polijsten.Rainesh schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:10:
1) vaker je auto wassen
2) met zachte klei en veel lubricant verklein je marring. Het is doodsimpel en je lak knapt er ontzettend van op.
Gebruik sowieso na iedere wasbeurt even een quickdetailer, alleen al voor je glans.
Heeft het dan zo een positief effect op bijvoorbeeld glans (veronderstellende dat je erna niet gaat polijsten)?
Vaker heb ik helaas niet genoeg tijd voor. Probleem is dat ik sowieso geen wateraansluiting heb (app. complex). Even grof vuil wegspuiten kost dus alweer een rit naar een wasstraat, dan emmers heen en weer sjouwen vanaf de 4e verdieping als ik terug ben, kost al erg veel tijd dus en dan heb ik nog niet eens een volledig aanpakplan. Moet er echt niet aan denken om de paar weken zo bezig te zijn (lukt niet eens omdat we vaak weg zijn). Als ik een garage had (of plek voor de deur), was het al makkelijker geweest.Rainesh schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:10:
1) vaker je auto wassen
Maar ik zal dan nog die klei proberen in ieder geval. Water en zeep zou trouwens toch al voldoende moeten zijn?
Ik ben gewend om mijn auto te wassen met speciale autoshampoo dat ik gekregen heb van een vriend die deze zelf maakt op zijn werk. Dit is een geconcentreerde vorm van shampoo wat ze normaal aan wasstraten leveren. Ik was hiermee de auto eerst en daarna de velgen. Ik las in de start post over de 2 emmer methode en zal deze de volgende keer ook toepassen. Ook ben ik gewend van huis uit om de auto af te drogen met handdoeken en niet droog te rijden, dit om kalkvlekken en zandvlekken te voorkomen. Daarnaast kan ik zomers de auto wassen met demiwater. Wassen doe ik met een spons of borstel. De nieuwe auto is een tweede handse en deze heb ik zelf nog niet gewassen. Over 2 weken heb ik een aantal dagen vrij en wil ik dit eens grondig aanpakken.
Verder heb ik autopoets van 3m, verschillende soorten. Ik poets dan ook met gewoon oude tshirts of oude lakens.
Kunnen jullie mij tips geven over hoe ik het beste mijn auto kan wassen, poetsen en beschermen tegen vuil? En eventueel producten aanbevelen?
Verwijderd
(Misschien dat er een auteur aan het topic toegevoegd kan worden en daar een basislijst maakt van wat je noodzakelijk nodig hebt voor het wassen van de auto, een aantal goede waxen, en een beknopte handleiding voor het polijsten en nabewerking.)
Wil ik gerust wel bij helpen, heb alleen geen idee hoe. Mods?
[ Voor 42% gewijzigd door SanderH_ op 01-03-2017 17:39 ]
Voor het aanbrengen:
Snowfoamen
Kieren, roosters en naden nalopen met een detailing brush
Handwassen
Afspuiten en drogen
Toen was het tijd om de paste wax aan te brengen, na de gehele auto gedaan te hebben nog 5-10 minuten gewacht tot de wax uitgehazed was.
Afgenomen met zachte microvezel doeken, easy on & easy off. Auto staat er weer stralend bij:)
(comprimeren van de foto's maakt het wat flets).

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Check deze link voor een handig stappenplan: https://forum.carclean.co...15-update-geplaatst.4266/mfmeijer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:25:
Ik ben vrij nieuw met het echt mooi houden van mijn lak en wil met onze nieuwe wagen wel wat meer mee doen, vooral omdat ik wil dat deze wat langer mee gaat.
Ik ben gewend om mijn auto te wassen met speciale autoshampoo dat ik gekregen heb van een vriend die deze zelf maakt op zijn werk. Dit is een geconcentreerde vorm van shampoo wat ze normaal aan wasstraten leveren. Ik was hiermee de auto eerst en daarna de velgen. Ik las in de start post over de 2 emmer methode en zal deze de volgende keer ook toepassen. Ook ben ik gewend van huis uit om de auto af te drogen met handdoeken en niet droog te rijden, dit om kalkvlekken en zandvlekken te voorkomen. Daarnaast kan ik zomers de auto wassen met demiwater. Wassen doe ik met een spons of borstel. De nieuwe auto is een tweede handse en deze heb ik zelf nog niet gewassen. Over 2 weken heb ik een aantal dagen vrij en wil ik dit eens grondig aanpakken.
Verder heb ik autopoets van 3m, verschillende soorten. Ik poets dan ook met gewoon oude tshirts of oude lakens.
Kunnen jullie mij tips geven over hoe ik het beste mijn auto kan wassen, poetsen en beschermen tegen vuil? En eventueel producten aanbevelen?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Netjes Jessie! en bedankt voor je advies afgelopen weekendJestar076 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:27:
Eens een keer wat anders dan Fusso, Malco Nano Blueberry Paste wax
Voor het aanbrengen:
Snowfoamen
Kieren, roosters en naden nalopen met een detailing brush
Handwassen
Afspuiten en drogen
Toen was het tijd om de paste wax aan te brengen, na de gehele auto gedaan te hebben nog 5-10 minuten gewacht tot de wax uitgehazed was.
Afgenomen met zachte microvezel doeken, easy on & easy off. Auto staat er weer stralend bij:)
(comprimeren van de foto's maakt het wat flets).
Teer verdween als sneeuw voor de zon!Darkvisje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Netjes Jessie! en bedankt voor je advies afgelopen weekendNu is het wachten op de snowfoam lance. De test met de Tar remover was overduidelijk! Ze vonden het nodig om de a58 te voorzien van nieuwe laag en heel mijn auto zat dus onder. Na een test met de tar remover liep het er na 3/4 minuten wachten al helemaal af! Super spul
Benieuwd hoe de foam gaat bevallen!
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

De rechtse dus voor 2 euro.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
De auto staat altijd onder een boom van zijn buren dus overal hars op de auto. Verder was de auto gewoon goor van buiten. Eerst heb ik de auto grondig afgespoten, daarna gewassen, ingespoten met een harsverwijderaar, afgespoten, de-ironizer gebruikt, gewassen, gekleid. Heel mijn klei naar de kloten door de zooi die op de laklaag vastbakte. Maar toch brandschoon gekregen.
Voor het polijsten heb ik gebruikt de Scholl Spider pad i.c.m. Nanolex Heavy Cut. Hele goede combinatie die erg goed uitpakte op de laklaag. Daarna gefinished met Scholl Concepts S30 i.c.m. Lake Country Orange pad. Wederom een goede combinatie (op aanraden van @Dibbuz
Voor de banden gebruik ik Mothers Tyre Care. Ik heb aardig wat bandendressings gehad maar deze verblijft al een tijdje bij mij. Het interieur is schoongemaakt middels een apc.
Het vieze dak en de wielen.

Klinkt nogal arbeidsintensief, gezien de tag in de foto's doe je het niet puur hobby matig, kost zon behandeling dan niet een kapitaal?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Wat zo'n behandeling kost? Niet zo gek veel vind ik. Ik doe het met plezier en hou er niet van om mensen op kosten te jagen. Ligt er ook aan of ik iemand ken of niet, of dat het een tweaker is (prijzen noem ik niet in het openbaar en zou ook in strijd zijn met de forumregels). Ik hoef in ieder geval niet het volle pond. Prijzen over het algemeen zijn al wel eens genoemd in dit forum. Ook dat verschilt enorm en hangt ook af van wat je wilt. Daarbij is geen auto hetzelfde.
Ik ben er sowieso een dag mee bezig.
1x Dodo Juice - Basics of Bling - Wash Pad
1x Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
1x Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm
1x Carclean.nl - Maatbekertje - 30ml
De doeken van mijn werkgever op onze autoverhuurparkeerplaats verdwijnen steeds en ik ben niet overtuigd van de kwaliteit. Deze doeken neem ik weer mee naar huis aan het einde van de werkdag.
Maar meestal als ik de auto in de Wax zet zie je wel verschil, maar dat was nu niet echt het geval. De lak was er nog te nieuw voor waarschijnlijk

Begonnen met het volledige interieur te stofzuigen en dat was hard nodig ook

Toen was het tijd voor de buitenkant en daar doe ik de laatste tijd niks bijzonders meer aan. Allereerst gefoamed met Inifinty Wax snowfoam, daarna gewassen met Autoglym car shampoo en afgedroogd. Alle trim en plastic delen heb ik behandeld met Meguiar's ultimate black en de ramen weer met Waxedshine clear +.
De velgen overdadig in gespoten met Autoglym acid wheelcleaner, dat is echt extreem spul en niet aan te raden voor chroom of gelakte velgen. Op mijn velgen werkt het perfect, maar op velgen met een zachtere coating tast dit spul ook je coating aan. En de banden afgewerkt met Meguiar's endurance high gloss tire gel.
Formerly known as Ragdoll
Verwijderd
Dus, de tuinslang uitgerold en de boel afgespoeld. Velgen en de wielkasten gewassen. De boel weer afspoelen en vervolgens de hele auto gewassen met 2-bucket. Daarna met borsteltjes en kwastjes alle hoekjes en gaatjes en randjes en rubbers schoongemaakt en onder de motorkap de boel opgefrist. Vervolgens weer de auto afgespoeld en daarna weer gewassen met een nieuwe washmitt. Afgedroogd met een nieuwe drooghanddoek en daarna met een zachte klei aan de gang. Nou, wat een pret was dat.

Dat was van de linker helft van het dak. Ik had een aardig blok klei in drie stukken gesneden en ik heb ze alledrie nodig gehad.

Voor de finishing touch zijn alle rubbers, zwarte delen en de banden voorzien van 303 Aerospace Protectant. Ik ben niet zo'n fan van de enorme glans van bumperzwart producten of tyre shine. De voorruit is voorzien van Rain-X en het interieur is ook aardig gereinigd en gestofzuigt. Tegen die tijd was ik al aardig door mijn voorraad microvezeldoeken heen, dus volgend weekend maak ik dat even goed af.
Al met al een volle dag werk, maar toen ik gisterochtend naar mijn auto liep wist ik weer waarom ik het zo leuk vind.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
De auto is een tijd geleden machinaal in de wax gezet (wel quick en dirty zonder kleien
Verder heb ik recent de motorruimte schoongemaakt, omdat die na 5 jaar stilstand erg stoffig was geworden, ik doe dat altijd met WD40 en dat werkt prima vooral op de kunststof delen. Echter blijft het alu/ijzer wat smoezelig:

Lees wel van middeltjes die speciaal voor motorruimtes zijn, echter moet je die allemaal naspoelen met water en dat zie ik niet zo zitten bij die 28 jaar oude electra
Dat spuit je op een doek en dan poetsen, ontvet als een dolle

En als het echt heel erg vet is dan spuit je het er rechtstreeks op, de vettigheid vliegt er zo af dan. Heb het een keer gebruikt aan onderkant van een motorblok die onder de vettigheid zat door een olielekkage. Was daarna weer netjes blank aluminium.
Wel opletten met plastic, dat wil nog wel eens een beetje wit uitslaan.
[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 14-03-2017 14:44 ]
https://www.carclean.nl/p...tailer_473ml_A3316_100060Chaoss schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:02:
Mijn youngtimer moet binnenkort op een beurs staan, en ik zit met 2 dingetjes:
De auto is een tijd geleden machinaal in de wax gezet (wel quick en dirty zonder kleien) dus de basis is ok. Nu zoek ik een speedwax achtig iets waar ik de auto even wat extra glans kan geven als die eenmaal binnen staat op de beursvloer, het moet wel een middel zijn wat gemakkelijk te verwerken is. Ik zat te denken aan een Spraywax of aan een Glaze, maar op carclean zie ik al snel door de bomen het bos niet meer
of
https://www.carclean.nl/p..._Wax_473ml_G7716EU_102190
[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 14-03-2017 14:22 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Voor net dat beetje meer glans kan ik je deze aanraden: https://www.carclean.nl/p...lus_473ml_PB_QD_16_101019 Verwerkt gemakkelijk maar less is better. Twee sprays per paneel, ongeveer, en rustig over het paneel uitpoetsen met een zachte mf doek (die blauwe van de Action zijn er perfect voor).Chaoss schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:02:
Mijn youngtimer moet binnenkort op een beurs staan, en ik zit met 2 dingetjes:
De auto is een tijd geleden machinaal in de wax gezet (wel quick en dirty zonder kleien) dus de basis is ok. Nu zoek ik een speedwax achtig iets waar ik de auto even wat extra glans kan geven als die eenmaal binnen staat op de beursvloer, het moet wel een middel zijn wat gemakkelijk te verwerken is. Ik zat te denken aan een Spraywax of aan een Glaze, maar op carclean zie ik al snel door de bomen het bos niet meer
Verder heb ik recent de motorruimte schoongemaakt, omdat die na 5 jaar stilstand erg stoffig was geworden, ik doe dat altijd met WD40 en dat werkt prima vooral op de kunststof delen. Echter blijft het alu/ijzer wat smoezelig:
[afbeelding]
Lees wel van middeltjes die speciaal voor motorruimtes zijn, echter moet je die allemaal naspoelen met water en dat zie ik niet zo zitten bij die 28 jaar oude electraiemand tips?
Voor alu kan je een goede ontvetter gebruiken ala remmenreiniger. Maar dat vreet ook je andere niet alu delen aan. WD40 heeft ook een goede ontvettende eigenschap en is veel milder. Eventueel kan je een koperborsteltje gebruiken om het alu op te frissen. Het is wat werk maar je hebt er eer aan. Dit zou je dan nodig hebben om overal bij te kunnen: http://www.tecdiveshop.nl/tec_gear/SA28.html
Vandaag een Zweed op bezoek gehad. Veel werk aan gehad maar het resultaat mag er zijn. Meer foto's op mijn website, vragen over wat ik gebruikt heb in de comments
Voor:

Na:

Gister een busje remmenreiniger gehaald bij de Action en dat heeft meer invloed, kon nog niet alles doen omdat het blok loeiheet was, en bepaalde hoekjes/randjes blijven lastig, Zal er binnenkort nog eens wat meer tijd voor nemen, het knapt er sowieso van op.
Ik wachtVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:29:
[...]
...
Meer foto's op mijn website, vragen over wat ik gebruikt heb in de comments![]()
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Related vraagje: mijn ouders 1,5 jaar oude BMW F31 ziet er best ok uit qua lak, buiten enkele lichte swirls. Een beetje meer glans kan nooit kwaad, maar het moet zeker niet perfect zijn.
Zou het de moeite zijn zijn om deze te de-tarren, clayen etc en uiteindelijk ook fusso wax aan te brengen... maar zonder te polieren? Of zonde van de producten?
[ Voor 27% gewijzigd door SanderH_ op 17-03-2017 19:58 ]
Fusso vind ik persoonlijk een hele fijne wax op donkere kleuren. Geeft een mooie diepe glans en de standtijd is erg goed ('t zit er bij mijn daily nu een half jaar op (~15.000km) en nog altijd nagenoeg perfecte beading en sheeting)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Helaas, nog geen tijd voor gehad.
Vandaag wel het interieur afgemaakt en omdat het kon 'm nog een keertje goed gewassen. Dat gaat toch altijd wel erg prettig met een goeie beschermlaag op de lak.
Vannacht gaat het regenen, dus morgenochtend kan ik het resultaat van mijn werk extra goed bewonderen.
[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 17-03-2017 21:15 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Collinite 845 wax. Is gewoon een hele goede wax. De Fusso is beter qua standtijd en zo, maar kan op een donkere auto vlekken als je het niet goed aanbrengt. Het glanst heel mooi met Fusso, maar op een donkere wax geeft de 845 een soort diepe wetlook aan de lak. Ik heb een aantal waxen en ik wissel nog wel eens.SanderH_ schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:34:
[...]
Ik wachtFusso wax?
Related vraagje: mijn ouders 1,5 jaar oude BMW F31 ziet er best ok uit qua lak, buiten enkele lichte swirls. Een beetje meer glans kan nooit kwaad, maar het moet zeker niet perfect zijn.
Zou het de moeite zijn zijn om deze te de-tarren, clayen etc en uiteindelijk ook fusso wax aan te brengen... maar zonder te polieren? Of zonde van de producten?
Als jij je auto een beetje meer glans wilt geven goed wassen en de laklaag zo schoon mogelijk krijgen zonder de kleien. Ik ben iemand die na het kleien zegt dat je beter kan polijsten voor een mooier en beter resultaat. Dan een goede wax erop en je bent klaar. Je kan ook licht polijsten na het kleien. Dan pak je zeg 60% van de krassen die je niet meer terug ziet. Zonde vand e producten is het niet, het is een investering in je auto.
Komt vanzelf wel. Het mooie weer komt eraanAtleX schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:02:
[...]
Helaas, nog geen tijd oor gehad.
Vandaag wel het interieur afgemaakt en omdat het kon 'm nog een keertje goed gewassen. Dat gaat toch altijd wel erg prettig met een goeie beschermlaag op de lak.En, de sealant en de twee lagen Collinite 845 voorzien van een toplaag 915. Die is nu op dus ik heb maar weer een mooi bestellijstje gemaakt met nieuwe spulletjes.
Vannacht gaat het regenen, dus morgenochtend kan ik het resultaat van mijn werk extra goed bewonderen.
Met Collinite 845 ga je inderdaad nooit verkeerdVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:13:
[...]
Collinite 845 wax. Is gewoon een hele goede wax. De Fusso is beter qua standtijd en zo, maar kan op een donkere auto vlekken als je het niet goed aanbrengt. Het glanst heel mooi met Fusso, maar op een donkere wax geeft de 845 een soort diepe wetlook aan de lak. Ik heb een aantal waxen en ik wissel nog wel eens.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
@Wok Succes met je twee lagen. Fusso is al geen makkelijke wax om aan te brengen en het laat zich denk ik raden wat het resultaat gaat zijn als je een Fusso laag op een 845 gaat doen. Fusso is zo chemisch al wat en vlekt als de pest. Ik denk niet dat het resultaat mooi zal zijn. Als jij je laklaag gepolijst hebt is een enkele laag Fusso genoeg. Fusso lijkt mij niet makkelijk combineren.
Dank voor je feedbackVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:58:
@Wok Succes met je twee lagen. Fusso is al geen makkelijke wax om aan te brengen en het laat zich denk ik raden wat het resultaat gaat zijn als je een Fusso laag op een 845 gaat doen. Fusso is zo chemisch al wat en vlekt als de pest. Ik denk niet dat het resultaat mooi zal zijn. Als jij je laklaag gepolijst hebt is een enkele laag Fusso genoeg. Fusso lijkt mij niet makkelijk combineren.
[ Voor 3% gewijzigd door Wok op 17-03-2017 22:56 ]
Of nog beter, op een auto van een kennisVerwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:15:
Je kan een paneel proberen en kijken hoe het uitpakt.
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
Verwijderd
Voorafgaand kreeg ik een uitgebreide uitleg over wat er allemaal stond te gebeuren, ik was zo onder de indruk van het resultaat dat ik dat toch graag even met jullie wil delen:

Je hebt een goede keus gemaakt door bij hem langs te gaan! Ziet er erg goed uit.cvheereveld schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:47:
Bij gebrek aan ervaring en spullen heb ik besloten de TLC voor mijn Audi A5 uit te besteden aan een actieve tweaker hier in het topic. 100 punten voor wie het op basis van de foto's kan zien wie het is. Het resultaat was spiegelglad, hij staat wel ergens in de reflectie met zijn camera.
Voorafgaand kreeg ik een uitgebreide uitleg over wat er allemaal stond te gebeuren, ik was zo onder de indruk van het resultaat dat ik dat toch graag even met jullie wil delen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De A5 blijft een mooie bak! Het tweakgehalte is ook erg aantrekkelijk
De mooiste A5 die ze hebben gebouwd.cvheereveld schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:47:
Bij gebrek aan ervaring en spullen heb ik besloten de TLC voor mijn Audi A5 uit te besteden aan een actieve tweaker hier in het topic. 100 punten voor wie het op basis van de foto's kan zien wie het is. Het resultaat was spiegelglad, hij staat wel ergens in de reflectie met zijn camera.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Afgezien van de S5 velgen is de auto nog origineel. Over twee weken gaat hij voor de beurt naar vagtechniek en laat ik hem chippenRainesh schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:03:
[...]
Je hebt een goede keus gemaakt door bij hem langs te gaan! Ziet er erg goed uit.
De A5 blijft een mooie bak! Het tweakgehalte is ook erg aantrekkelijkheb je al iets aan je auto gedaan?
Het is een fijne auto. Soms denk ik jammer dat het geen s-line, quattro en/of V6 s-tronic is. Maar na de poetsbeurt ben ik toch weer helemaal tevreden met deze "eco" uitvoering
Snel gezien, de 100 punten moet je maar delen met Tuintje
De achterwielen lijken op de foto idd een beetje naar binnen. Was me zelf nog niet opgevallen. Geen idee of de echte S5 een bredere wielbasis heeft waarbij het meer klopt. De velgen zijn we origineel met de juiste ET waarde dacht ik.
[ Voor 14% gewijzigd door SqnLdr op 19-03-2017 23:16 ]
Verwijderd
De A5 was er ook wel aan toe. Lak was erg ruw en vaal. Ook zat er een vies bruin goedje over de laklaag heen. Onderstaande foto is gemaakt nadat ik ¼ van het dak gedaan had. Er stond mij nog wat te wachten dus.

@cvheereveld
Vertel ze heel duidelijk dat je niet wilt dat de auto gewassen wordt. Soms hebben ze er een handje van om de auto te wassen uit serviceoogpunt.Over twee weken gaat hij voor de beurt naar vagtechniek en laat ik hem chippen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 23:35 ]
Nice! Laat ze ook gelijk alle vcds aanpassingen doen. Heb je dat ook gelijk gehad. Ben benieuwd naar het resultaat. Post je het in het Audi topic?cvheereveld schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:13:
[...]
Afgezien van de S5 velgen is de auto nog origineel. Over twee weken gaat hij voor de beurt naar vagtechniek en laat ik hem chippen.
Het is een fijne auto. Soms denk ik jammer dat het geen s-line, quattro en/of V6 s-tronic is. Maar na de poetsbeurt ben ik toch weer helemaal tevreden met deze "eco" uitvoering.
Snel gezien, de 100 punten moet je maar delen met Tuintje.
De achterwielen lijken op de foto idd een beetje naar binnen. Was me zelf nog niet opgevallen. Geen idee of de echte S5 een bredere wielbasis heeft waarbij het meer klopt. De velgen zijn we origineel met de juiste ET waarde dacht ik.
@Verwijderd wtf is dat geweest dan..........je klei ziet er zwaar ranzig uit haha
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 20-03-2017 07:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
Daar zat ik wel even over te denken: green menu, olietemperatuur en startstop standaard uit. Ik heb vorige keer gevraagd of ze de stuurbekrachtiging lichter konden instellen maar er werd aangegeven dat dit niet mogelijk is. Ik zal de resultaten wel even in het Audi topic gooien, anders gaat het offtopic hierRainesh schreef op maandag 20 maart 2017 @ 07:54:
[...]
Nice! Laat ze ook gelijk alle vcds aanpassingen doen. Heb je dat ook gelijk gehad. Ben benieuwd naar het resultaat. Post je het in het Audi topic?
@Verwijderd wtf is dat geweest dan..........je klei ziet er zwaar ranzig uit haha
Bedankt voor de leuke reacties en sorry van de klei
Wat zit er op de eerste foto (vooraanzicht) rechts (voor de kijker links) tussen de grille en mistlamp omlijsting?cvheereveld schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:47:
[afbeelding]
Jammer dat zwart altijd zo gevoelig is voor steenschade. Mijn bumper is ook 1 grote gatenkaas...
Dikke bak verder! En goed werk van Tuintje
Stuur mij even een PB, dan kan ik de opties doornemen met je. Als je het laat doen, dan gelijk allescvheereveld schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:56:
[...]
Daar zat ik wel even over te denken: green menu, olietemperatuur en startstop standaard uit. Ik heb vorige keer gevraagd of ze de stuurbekrachtiging lichter konden instellen maar er werd aangegeven dat dit niet mogelijk is. Ik zal de resultaten wel even in het Audi topic gooien, anders gaat het offtopic hier.
Bedankt voor de leuke reacties en sorry van de klei.
Ik heb van Tuintje vernomen dat die bumper wellicht bijgespoten is. Misschien niet netjes bijgewerkt vooraf. De vorige eigenaar vond het in ieder geval belangrijk de grill zo groot mogelijk in de achteruitkijkspiegel van zijn voorganger te krijgen.TommyGun schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:06:
[...]
Wat zit er op de eerste foto (vooraanzicht) rechts (voor de kijker links) tussen de grille en mistlamp omlijsting?
Jammer dat zwart altijd zo gevoelig is voor steenschade. Mijn bumper is ook 1 grote gatenkaas...
Dikke bak verder! En goed werk van Tuintje
@Rainesh komt er aan! Thanks
Verwijderd
@TommyGun wat jij ziet is een beetje Fusso. Heb ik pas gezien na de foto's. Maar is er wel afgehaald hoor voor de auto weer wegging
Ik heb de Meguiars Quik detailer gekocht, prima spul, makkelijk te verwerken.
Gisteravond mijn auto en 3 auto's van mijn broertje er mee gedaan
Vrijdag avond gewassen, teer/fallout remover, gekleid en opnieuw gewassen.
Vanochtend de caddy nagelopen en afgeplakt.
Alles is nu klaar op het dak na, als dat klaar is komt er Eco Shield op. Dit is een ceramische coating.

Meer foto's volgen...
Heb voor het eerst ook gepolijst met microfibre pads, hele goede ervaring!
Vandaag even een plaatje geschoten, prima glim:Chaoss schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:30:
[...]
Ik heb de Meguiars Quik detailer gekocht, prima spul, makkelijk te verwerken.
Gisteravond mijn auto en 3 auto's van mijn broertje er mee gedaan

De caddy is van vaders, volgend weekend 2 dagen op de ICS GR8 beurs in Belgie.Chaoss schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:40:
Ziet er goed uit Jestar, je eigen auto of voor iemand gedaan?
Dan moet hij er netjes naast staan natuurlijk!
Gewassen met Meguiairs NXT shampoo, gekleid en daarna in Fusso gezet.

Velgen vielen wel erg tegen met al die aangekoekte zooi erop, non ferro reageerde wel maar bleven zoveel zwarte zooi op zitten..
[ Voor 30% gewijzigd door Camo op 26-03-2017 20:12 ]
Verwijderd
Ben ik de enige die problemen heeft of zijn er meer geweest?
Always look on the bright side of life.
Ik zoek ook nog een goede velgenreiniger voor velgen die de hele winter alleen maar een beetje afgespoten zijn en niet echt schoongemaakt. Is dan die alu-teufel sterk/agressief genoeg?Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:21:
Non Ferro heeft bij plaats gemaakt voor Alu Teufel. Ik vind die persoonlijk toch echt beter en goedkoper omdat er meer in de verpakking zit. Het is een soort gel.
Verwijderd
Nabewerken en je wiel is schoon.
Hier een leuke test met de rode en groene variant. Hij sprayed het alleen in en spuit het af. Ik zou het zeker nog eerst nalopen met een velgenborstel of kwast en pas dan afspuiten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2017 20:45 ]
https://www.automat.nl/ar...spezial-groen-1000ml.html
Die zit ook bij mij in de buurt, ik zal er eens langsgaan.
Misschien ook de meguiars klei kit daar maar scoren, dan kan ik mn auto eens goed reinigen in het voorjaar
Verwijderd
Sowieso wel weer eens tijd om bij die jongens langs te gaan. Altijd leuk om in een winkel je spullen te halen, ipv bij elkaar te klikken op een website
Verwijderd

Gebruik hem nu al een tijdje aangezien ik mijn ongeopende fles non ferro op de grond heb laten vallen
Zelfs de remstof en roest of mijn wielnaaf gaat er daarmee af zonder te schrobben. Ik neem nooit meer van die kleine flesjes.
Formerly known as Ragdoll
Beter een ongeopende dan geopende fles laten vallen toch?SanderH_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:44:
Qua velgenreiniger vind ik dit spul van Sonax ook wel goed werken:
[afbeelding]
Gebruik hem nu al een tijdje aangezien ik mijn ongeopende fles non ferro op de grond heb laten vallen, maar ik ben er best tevreden van.
Ik kan je nochtans garanderen dat zo een ongeopende 500ML fles van hard plastiek als een ei openspringt als je die van lichaamshoogte uit je klauwen laat vallen. Best wel wat paniek die eerste paar minuten.. Zeker aangezien het binnenshuis was (natuursteen)TommyGun schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:06:
[...]
Beter een ongeopende dan geopende fles laten vallen toch?

Ah, op die fietsSanderH_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:44:
[...]
Ik kan je nochtans garanderen dat zo een ongeopende 500ML fles van hard plastiek als een ei openspringt als je die van lichaamshoogte uit je klauwen laat vallen. Best wel wat paniek die eerste paar minuten.. Zeker aangezien het binnenshuis was (natuursteen)

Verwijderd
De Alu Teufel is er ook in groot verpakking. Ik ga de Autoglym Acid wheel cleaner ook eens overwegen. Beetje keuze uit producten is nooit verkeerdInFamous schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:49:
Ik gebruik zelf Autoglym Acid wheel cleaner, spul kost +-€35 voor 5 liter en dient 1 op 1 vermengd te worden met water waardoor je dus eigenlijk 10 liter heb.
Zelfs de remstof en roest of mijn wielnaaf gaat er daarmee af zonder te schrobben. Ik neem nooit meer van die kleine flesjes.
Alu Teufel komt op 12.16 EUR per liter (de groene variant die ik besteld heb)
Een Auto Finsse Iron Out of GYEON Iron komt al snel op 30 EUR per liter.
Nu nog hopen dat dat spul zijn werk goed doet
[ Voor 25% gewijzigd door SanderH_ op 27-03-2017 18:40 ]
De nieuwe auto heeft inmiddels zijn kenteken gekregen, dus ik kan gaan rijden. Die 6km op de teller staat leuk, maar heb ik hem niet voor gekocht ;-)
Maar zoals ik eerder in het topic liet blijken heb ik rond zitten kijken naar Keramische coating en naar een Clear Bra. Nu heb ik een relatief goedkope auto, Suzuki Grand Vitara, wat ook niet echt een collectors car is, dus met de prijzen die je voor deze 2 opties moet betalen begon ik te twijfelen of het het waard is.
Ceramic/Nano coating zit zo tegen de 300 Euro en de gehele auto laten beplakken rond de 2300 Euro. Beplakken zou ik dan enkel de voorkant laten doen om die tegen steenslag te beschermen. Maar dan nog....
Ceramic coating ziet er leuk uit, maar zoals gezegd mijn auto is geen museumstuk, dus de prijs is voor mij een twijfelpunt. Met Fusso bereik ik hetzelfde voor een fractie van de prijs, alhoewel op termijn de coating vast goedkoper is.
Heb jij nog wat overwegingen in acht genomen om het wel/niet te doen voor je er aan begon?
Clear Bra
http://www.drbeasleys.com...ra-paint-protection-film/
The Breakdown on Nano Coatings
http://www.drbeasleys.com...shine-irreversible-error/
Verwijderd
Je kan voor jezelf bedenken hoelang je nog wilt rijden met de auto. Is het over die jaren dan rendabel te gaan voor een coating of een clearbra? Voor 2300 euro spuit je de complete voorkant van je auto en heb je geen steenslag meer en kan je er ook weer een paar jaar tegen tot het weer vervelend wordt.
Voor 300 euro kan je er ook een keramische coating opzetten maar vergeet niet dat het polijsten en al het voorwerk er ook nog bijkomen. Reken op 500 euro all in, misschien zelfs iets meer. Dat bedrag moet je dan ook uitspreiden over de jaren dat je je auto wilt behouden. Maar hoelang die keramische coatings meegaan is altijd een discussiepunt. Ja het is krasbestendiger, maar voor die zeg 500 euro kan je ook je auto twee keer laten polijsten met een lekkere wax erop die je per kwartaal opnieuw aanbrengt. Je auto blijft dan net zo mooi.
Het is een afweging en één van de redenen dat ik niet zo snel naar een keramische coating grijp. Het is duur en voor dat geld kan ik een auto twee keer polijsten (eenmaal per jaar) waardoor de auto er op termijn beter uit blijft zien. Een keramische coating blijft bijna nooit langer dan een jaar zitten en is in verhouding duurder. Maar dat is mijn ervaring/mening.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Na een coating mis je de feeling met het smeren van wax of sealants natuurlijk.
Onderhoud van de wagen is daarintegen wel weer makkelijker met een coating.
Ikzelf ben ook nog aan het dubben wat ik op de fiat ga aanbrengen...
Ik denk dat ik deze auto wel 4-6 jaar ga houden. Tenzij ik tussendoor een mooie inruilprijs en aanbieding krijg. Behandeling kost max 392 Euro alles inclusief in het slechtste geval (veel correctiewerk) als ik het goed begrepen heb. Op zich niet erg, maar:Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:24:
Voor 300 euro kan je er ook een keramische coating opzetten maar vergeet niet dat het polijsten en al het voorwerk er ook nog bijkomen. Reken op 500 euro all in, misschien zelfs iets meer. Dat bedrag moet je dan ook uitspreiden over de jaren dat je je auto wilt behouden. Maar hoelang die keramische coatings meegaan is altijd een discussiepunt. Ja het is krasbestendiger, maar voor die zeg 500 euro kan je ook je auto twee keer laten polijsten met een lekkere wax erop die je per kwartaal opnieuw aanbrengt. Je auto blijft dan net zo mooi.
Het is een afweging en één van de redenen dat ik niet zo snel naar een keramische coating grijp. Het is duur en voor dat geld kan ik een auto twee keer polijsten (eenmaal per jaar) waardoor de auto er op termijn beter uit blijft zien. Een keramische coating blijft bijna nooit langer dan een jaar zitten en is in verhouding duurder. Maar dat is mijn ervaring/mening.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Een jaar vind ik dan weer erg kort. Ik las verhalen van rond de 3 jaar tot wel 5 jaar?Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:24:
Maar hoelang die keramische coatings meegaan is altijd een discussiepunt. Een keramische coating blijft bijna nooit langer dan een jaar zitten en is in verhouding duurder. Maar dat is mijn ervaring/mening.
Maar intussen ben ik wat verder in de krochten van het internet gedoken en zie ik ook wat ontevreden mensen langskomen waarbij de kleur dof is geworden na een aantal jaar. Dat konden ze ook moeilijk herstellen. Dan liever wat krasjes hier en daar die je nog simpel kunt polijsten.
Dank voor je uitleg Tuintje!
Iemand tips om dit te herstellen. Helaas was ik de bezitter nog niet van het voertuig toen die 2 jaar in opslag stond.
Verwijderd
Je hebt bepaalde lampen nodig en die hebben niet veel mensen, incluis ikJoopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:42:
Keramisch =/= glascoating. Die laatste wordt er echt opgebakken en dat is niet te doen als amateur. Dat is echt bijna van een klinisch/laboratorium niveau...
Wassen, kleien, ontvetten, polijsten, waxen. Kort door de bocht is dit het procedé. Eventueel kan je wetsanden als het diepere krassen zijn die je door polijsten niet weg krijgt. Na het wetsanden altijd polijsten.sugarlee89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:57:
Hoe haal je krassen weg door stalling? Mijn auto heeft een paar jaar in de stalling gestaan en in zijkant is gebruikt om dozen op te zetten. Denk dat ze te vaak verschoven zijn en dit heeft krassen in de lak achter gelaten, niet helemaal door. Maar is wel metallic lak, dus denk door de blanke lak.
Iemand tips om dit te herstellen. Helaas was ik de bezitter nog niet van het voertuig toen die 2 jaar in opslag stond.
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.