Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 53 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 11:40

joskuiper

PapaCooper

Afgelopen weekend me weer uit kunnen leven:

Afgelopen dagen heeft er een schitterende Alpin Weiss 3 BMW E92 335i bij me gelogeerd.
Hele dikke bak vind ik persoonlijk, voorzien van Performance nieren, carbon spiegelkappen, KW schroefset, Performance diffuser en last but zeker not least een Eisenmann race exhaust.
Wat een power en wat klinkt hij verschrikkelijk lekker. Heerlijk roggelen, ploffen bij het terugschakelen. TOP!

Het enige wat er nog aan scheelde was een strakke lak en aan mij de schone taak dit te vervullen.
Schijnbaar heb ik het vorig jaar naar tevredenheid volbracht bij het detailen van de'gezinsbak' (zie foto) en mocht ik nu de QP doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VCPO4M78.jpg

Het front is recentelijk opnieuw gespoten (voorbumper / motorkap en rechter voorscherm) en ook de diffuser achter.
Deze waren dan ook redelijk goed te corrigeren en hadden ook niet veel swirl.

De overige stalen delen (dak / deuren / achterpanelen en kofferklep) waren voorzien van een keiharde unilak.
Moest er echt flink mee aan de slag. Kofferklep was ook erg lelijk, vreemde grijze stippen enz.

Als eerst begonnen met het interieur:

- Matten eruit, uitkloppen en grondig stofzuigen
- Auto van binnen goed gezogen
- Leer en dash schoongemaakt met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10
- Dash behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
- Het leer behandeld met Gliptone - Liquid Leather Conditioner en dit ingewerkt met de Paardeharen borstel
- Glas aan de binnenzijde gereinigd met Mothers Wax - Professional Glass Cleaner Concentrate 1:10 met behulp van de Monello - Vetro Bianco

Het leer is er flink van opgeknapt. Op de foto lijkt het overigens meer te glanzen dan in het echt:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/PALJoaV7yg6I/1k0.jpg

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld.
- Overdadig ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
- Afspuiten met HD reiniger
- Daarna alles ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care.
- Na een aantal uurtjes afgenomen met MF doek.

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/AAjtuTPCh0fL/1k0.jpg

Vervolgens het exterieur aangepakt:
- Eerst grondig afgespoten met de HD reiniger
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een iets hogere dosering dan aangegeven
- Velgen ingespoten met onverdunde Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak en wielen ingespoten met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover
- Lak en wielen ingespoten met Monello – Non ferro

Kortom, de lak moest nogal wat rommel loslaten, en toen moest er nog gekleid worden!
Veel, erg veel, teer en vliegroest rondom de auto. Valt natuurlijk door de witte unilak ook erg op.
Na zowel de non-ferro als de tar-remover heb ik er met kleien nog vele, vele zwarte puntjes afgekregen

Hier een van de staat/vervuiling van de lak. Je ziet hoeveel de non ferro doet na een grondige wasbeurt en verwijderen van teer:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/H3XOc660rVdM/1k0.jpg

- Gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube

Na het kleien nog steeds vuil op de zijskirts, vlak achter de voorwielen. Dit is uiteindelijk pas met het polijsten verdwenen.
Een aantal foto's van de staat van de lak.
Vond het moeilijk duidelijke foto's van te maken, geen professionele camera en kreeg het met mijn telefoon en digitale fotocamera niet goed duidelijk.
Met het blote oog echter duidelijk een lichte waas en swirl over de hele auto.
Dit heb ik voor 80% kunnen corrigeren, want nogmaals de lak viel me niet mee!

De volgende stappen met polijsten ondernomen:
Voorbumper, motorkap en beide voorschermen als volgt:
- 1 x behandeld met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello Mezzo Premium Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

De achterbumper en skirts als volgt:
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
- 1 x behandeld met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello Mezzo Premium Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

De rest van de wagen (dak, kofferklep, deuren en achterpanelen) als volgt:
- 2 x (en bepaalde stukken nog vaker) met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Monello Veloce Premium Compound

Kortom, nogal een werk. Er is totaal dan ook een goede 18 uur in gaan zitten.

Na het polijsten de tape verwijderd en de auto naar buiten gereden:
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
- Wederom afgespoten met HD reiniger
- Gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Wederom binnen gereden
- 2 x Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Banden behandeld met Scholl Concepts - SLIME Tyre Dressing

Foto's voor/na:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/WiTVmmiiojbT/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/MxSiP6551YNb/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/bxPKqJbdxqGl/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/p22qqP4vkqtB/1k0.jpg

Eindfoto's:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/mo4BEGAjtaRH/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/DPO27CaD7IIB/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/BYcvuy2em4oF/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/FfyI9ecpSVb7/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/pi1vX3pDMwHI/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/egoUxQG3FbJu/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/G3gRFRtlsWi4/1k0.jpg

Mini-meet:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/yD92aLqoKXlz/1k0.jpg

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50
schitterend! Puik werk!

Maar waarom geen wol pad gebruikt ipv geel?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Ik test op dit moment een nieuw polijstmiddel in Nederland voor Carclean (zij zijn de enige die het gaan leveren) en mijn eerste slachtoffer is deze Saab 9-3 2.0T. Ik weet alleen nog niet of ik mag zeggen om welk merk polijstmiddel het gaat dus dat hou ik nog even voor me. Wel ben ik er tevreden over behalve het uitpoetsen wat enigszins stroefjes gaat.

De Saab was even snel door het handelscentrum gepolijst, en dus vol poetsbanen. Mij werd door de nieuwe verkoper gevraagd het euvel te verhelpen. De auto is gewassen met Monello Lavare, geclayed, ontvet, gedroogd, gepolijst met (...) op de zwarte foam pad van Monello omdat het om poetsbanen ging. Dus een finisher polish. Vervolgens de auto weer gewassen met Monello Lavare en gedroogd.

En ik had gisteren de Soft99 Fusso Coat 12 Months Wax binnengekregen. En alle mensen wat een wax! Het is een wax op basis van fluorine polymeren. En dat merk je want het zo hydrofoob als de neten. De laklaag is spek en spekglad en het geeft een diepe heldere glans. Dit is voor mij een blijver.

De banden zijn gedaan met Mothers Wax Reflections Advanced Tire Care wat ik prettig vind opbrengen met de applicator. Blijft ook wel redelijk lang zitten, maar ook dat is maar net hoe je je auto gebruikt. Niet glimmend maar tussen mat en glans in.

Na het polijsten heb ik de auto gewassen. Het wassen doe ik omdat ik geen residu op de laklaag wil en omdat ik wil dat de Soft99 Fusso Coat 12 Months Wax optimaal hecht. Dus geen glaze ertussen. Ik benevel altijd voor het wassen de panelen met de tuinslang. En dan krijg je dit resultaat met een beetje zon erbij.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FudZyu56OZTGMMGLUOgmCjb7/medium.jpg

Het eindresultaat met de wax.
Rara...

Foto's zijn genomen na 20.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 16:05

hostler

Yeahhh dude!

beading p0rn

Toch ook maar eens fusso aanschaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is zonder Soft99 Fusso :) Die foto heb ik genomen na het polijsten. Omdat ik de Fusso ging gebruiken wilde ik een laklaag zonder enig residu en zonder glaze voor optimale hechting. Ik sproei dan de laklaag altijd even voor want als er nog residu zit zuigt dat water op waardoor het makkelijker verwijderbaar is door de washmitt.

Dus pas hierna heb ik gewassen en gedroogd. Toen pas de Soft99 Fusso erop gezet. Ik ga ook de Soft99 Fusso voor lichtere kleuren aanschaffen. Ben er heel erg tevreden over. Ja zelfs na één keer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 19:31
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:43:
Dit is zonder Soft99 Fusso :) Die foto heb ik genomen na het polijsten. Omdat ik de Fusso ging gebruiken wilde ik een laklaag zonder enig residu en zonder glaze voor optimale hechting. Ik sproei dan de laklaag altijd even voor want als er nog residu zit zuigt dat water op waardoor het makkelijker verwijderbaar is door de washmitt.

Dus pas hierna heb ik gewassen en gedroogd. Toen pas de Soft99 Fusso erop gezet. Ik ga ook de Soft99 Fusso voor lichtere kleuren aanschaffen. Ben er heel erg tevreden over. Ja zelfs na één keer gebruiken.
Hey,

Ik heb eigenlijk een klein vraagje ik heb hier een zwarte BMW 318i H.E. uit 2010 alleen wil ik hem nu maar eens zelf gaan aanpakken.
Het liefst zou ik eens willen kijken hoever ik kom met het verbergen van de swirls zodat ik later een DAP? erbij koop om het beestje te polijsten.
Nu vraag ik mij alleen af nadat ik er met non ferro en daarna heb gekleid, goeie volgorde toch? :P
Daarna met black hole als glaze en daarna dan natty's blue paste wax? of toch fusso / Collinite 845 aftoppen?

Het 'probleem' is alleen dat het buiten moet kunnen, schaduw kan ik wel opzoeken dus dat is niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn werkwijze zal niet de heilige graal zijn maar ik was een auto, daarna Non Ferro erover, dan kleien want met kleien haal je de laatste rotzooi weg van de laklaag. Dan polijsten, en de laklaag voorzien van bijv. een glaze, wax, sealant whatever. Dat is in het kort hoe ik het doe. Uiteraard heb ik een stappenplan in basis maar ik wijk er ook wel eens van af.

Qua waxen is er de wereld aan. Ik heb er vier of vijf en ik gebruik ze afhankelijk van wat mijn klant wil, welk jaargetijde, kleur of lakstaat van de auto. Kan alle kanten op.

Die DAP machines zijn helemaal niet zo gek. Ik heb 15 jaar met de rotary gewerkt en ben sinds anderhalf jaar over op de DA machines en dat bevalt erg goed. Gewoon aanschaffen ze zijn niet zo duur en ze leveren goede kwaliteit.

In de schaduw werken is niet zo'n probleem als je een beetje ruimte aan huis of aan de weg hebt. Koop een partytent voor een paar tientjes en zet die over je auto heen. Ga nooit onder een boom staan, maar dat hoef ik je denk ik niet uit te leggen.

En voor degenen die nieuwsgierig zijn welke polijstmiddelen ik mag uittesten voor Carclean (Dennis vond het niet erg als ik het deelde):

Nanolex polijstmiddelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 00:08
Die non-ferro heeft echt de meest waardeloze verstuiver ooit. Er komt gewoon een harde dunne straal uit. Je kunt een hele bus leegspuiten op 4 velgen als je elke cm van je wielen wilt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
LVGH schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:07:
Die non-ferro heeft echt de meest waardeloze verstuiver ooit. Er komt gewoon een harde dunne straal uit. Je kunt een hele bus leegspuiten op 4 velgen als je elke cm van je wielen wilt raken.
Er is een v2 versie van uit met een andere sproeikop. Maar ook met de v1 doet ie het prima. Heb je het iets teveel opengedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LVGH schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:07:
Mee eens. Die spoeikop is inderdaad ruk. Houdt ook niet lekker vast en sprayen is een hel. Maarrrrr.... die vernieuwde versie met een verbeterde sprayer is wel degelijk goed. Die sprayed gewoon goed en evenredig, gaat niet kapot en houdt ook veel beter vast. Eigenlijk is er niets meer op aan te merken dus dat hebben ze goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Ik heb twee van die flessen gehad. De eerste heeft het uberhaupt nooit gedaan en de tweede heeft dus die verkwistende straal. Hebben trouwens ook de sproeiers van PB last van (heb de spray and wipe en bird shit remover). Ik giet het altijd maar over in een andere fles die wel gewoon vernevelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Apart....ik heb serieus iets van 8 PB flessen en 1 Monello fles. Geen problemen met sproeien. Ik draai het altijd iets open, niet te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

De nieuwe sprayer is een godsgeschenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mooi om te zien hoe veel werk zulke mooie resultaten geeft. Ik ben mij na jaren autostraat-verkrachting ook maar eens gaan verdiepen in goede schoonmaak technieken voor mijn Ford Focus. Mijne oude Corsa was echt ver-swirled. En ik gebruikte altijd zeem/spons of afgeleefde wasstraat borstels.

Ik heb het nog niet erg uitgebreid aangepakt:

- Washmit gekocht
- Goedkope washmit voor de velgen + gratis droogdoek velgen
- Droogdoek
- GlansProtector Totaal (een kortere manier om schoon te maken en toch coating te geven)

Vorige week was ik begonnen met de betere aanpak. Helaas woon ik in een appartement zonder wateraansluit mogelijkheid buiten, dus ik moest eerst naar de wasstraat, het ergste vuil eraf spuiten met hogedrukspuit en toen ik terug was het 2 emmer systeem gebruikt. Dat ging lekker snel en je zag al snel welke emmer de goede was (GPT schuimt niet veel dus had al snel kale emmer). Ook de velgen gedaan (geen velgenreiniger nog, die haal ik een andere keer) met het sop met andere WM en uiteindelijk het sop afgespoeld met 2 flessen water. Was uitiendelijk niet nodig want er kwam een flinke bui aan.

En het resultaat was: geen uitgetrokken watervlekken meer maar gewoon druppeltjes. Ook op de ruiten is er groot verschil omdat ik daar ook GPT op heb verwerkt. Na wat rijden zie je alle druppels lekker wegglijden en als de auto weer stilstaat een egale laag van druppels. Het kan nog beter, maar ik ben al blij met het eerste resultaat (heb geen vergelijk foto helaas). Jammer genoeg is de dekking op de voorruit al snel weg omdat ik toch vaak de ruitenwissers moest gebruiken deze week(een waas van kleine druppels bij lagere km/h is niet bevordelijk voor de veiligheid). Wat voor spul is nou echt ideaal en flink duurzaam voor ruiten?

Ik heb nog in de schuur een Nano flesje voor het windscherm van de oude scooter van mijn vrouw, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat goed spul is (weet het merk niet eens)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RainX voor op de ruiten werkt erg goed. Wel zorgzaam aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 756537

Klopt het dat een dual action polijst machine redelijk noob friendly is? Zijn er bepaalde machines aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een DA is een makkelijk te hanteren machine. Een DAP500 of DAP900V3 zijn leuke machines om mee te beginnen en al ogen ze wat goedkoper en zijn de onderdelen kwalitatief wat minder dan de duurdere machines, slecht zijn ze allerminst. Kijk eens bij Carclean waar ze deze machines verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:17
Hey Tweakers,

Tot op heden heb ik mijn auto altijd door de swirl machines gehaald. Echter begin ik me er toch enorm aan te ergeren en is dit nu ook wel echt het punt dat ik niet meer door de wasstraat zal gaan. Heb verschillende straten getest waarin ze aangeven dat het absoluut niet voor krassen e.d. zou zorgen maar toch wordt het erger.

Het is dus maar tijd om alles maar eens zelf te gaan doen. Helaas nog niet kunnen oriënteren op internet over wat goed is dus ik ben maar even langs de dichtstbijzijnde autozaak gereden en heb van motip even een shampoo, velgenreiniger en velgenwax gehaald. De wax en klei heb ik nog niet gehaald, dit leken me wel de belangrijkste middelen van allen en daar wou ik me eerst goed op oriënteren. Bovendien is mijn auto 2 weken geleden nog in de wax gezet toen ik door de wasstraat ging. Zou dus overbodig zijn om het nu nogmaals te doen.

Ik woon in een appartement dus heb geen beschikking over een tuinslang. Ik heb me vandaag een beetje ingelezen en dit is hoe ver ik het begrijp:

1) Twee emmers lauwwarme water neerzetten. In de éne emmer de shampoo en de andere emmer om het vieze water te spoelen.
2) Begin met de velgenspray op de velgen te spuiten en dit vervolgens met een velgenborstel schoon te boenen. (Hoeft de velgenspray achteraf niet afgespoeld te worden, voor het aanbrengen van de wax?)
3) Een laag velgenwax aanbrengen en op laten drogen
4) Met een microvezel washandschoen de shampoo over de auto aanbrengen. (Hoe spoel ik dit goed weg zonder tuinslang? Of hoeft dit niet?)
5) Zodra de auto droog is met een reep klei over de auto heen boenen om alle troep van de laklaag af te krijgen.
6) Een hele dunne laag wax aanbrengen met een microvezel pad en dan de wax laten intrekken.

Bovenstaand zou je dus eens in de zoveel maanden moeten doen, en elke paar weken even met de shampoo de auto weer in de was zetten...

Nu blijven er dus nog een aantal extra vraagjes over.
-Hoe weet ik of de auto opnieuw in de wax moet?
-Wat is een goede (bang for buck, redelijk goedkoop. Het moet te doen blijven) wax en klei? Wellicht wat ook een goede shampoo is?
-Wat te doen met de swirls? Dit moet dus gepolijst worden (I guess) wat kan dit gaan kosten en kent iemand een goede plek in Gelderland? Misschien zelfs een Tweaker?

(Grote dank aan de OZ Superturismo's die ik gister heb aangeschaft die me deden realiseren dat ik mijn auto'tje toch wel héél mooi vind en ze er toch een stuk verzorgder bij mag gaan staan!)

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 30-04-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die wax van de wasstraat zit er al niet meer op. Dat is een hotwax en zorgt er alleen voor dat het water sneller je auto afloopt en dat je er een paar dagen van kan genieten. Als jij in een apartement woont waarom dan iet alles in je kofferbak gooien en naar een wasbox rijden en daar je auto wassen? Niemand die je dat kwalijk neemt hoor. Paar euro's in de automaat voor het afspoelen en je emmertjes vullen en klaar.

Wielen insprayen en ondertussen vul je je emmers. Emmertjes vol wielen afspuiten en je auto daarna. Auto wassen, drogen, inwaxen/sprayen whatever. Je banden kun je wat voeden en je wielen kan je inwaxen.

Ik weet niet wat voor auto je hebt en wat voor klei je denkt te gaan gebruiken, maar als jij gaat boenen krijg je gegarandeerd last van marring en dan kan je gaan polijsten. En als je dat niet zelf kan kun je dat laten doen. Dat geldt ook voor swirls en andere krassen. Wat dat kost is geheel afhankelijk van wie het doet, wat voor materialen die gebruikt, hoe de staat van de lak is. Kan je niets over zeggen zonder dat je bij iemand langsgaat die weet waar hij mee bezig is.

Voor een goede claybar kun je kijken naar Monello. De autoshampoo van Monello, Lavare. , is een goede zuinige shampoo. Voor wax kan je een Collinite wax nemen. Die blijven langs zitten en als het water niet netjes parelt of eraf loopt weet je dat je opnieuw kan aanbrengen. Vaak voelt de laklaag dan ook wat ruwer aan.

Voor producten kan je kijken op carclean.nl en het forum voor uitgebreide stappenplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Anoniem: 235591 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:08:
Die wax van de wasstraat zit er al niet meer op. Dat is een hotwax en zorgt er alleen voor dat het water sneller je auto afloopt en dat je er een paar dagen van kan genieten. Als jij in een apartement woont waarom dan iet alles in je kofferbak gooien en naar een wasbox rijden en daar je auto wassen? Niemand die je dat kwalijk neemt hoor. Paar euro's in de automaat voor het afspoelen en je emmertjes vullen en klaar.

Wielen insprayen en ondertussen vul je je emmers. Emmertjes vol wielen afspuiten en je auto daarna. Auto wassen, drogen, inwaxen/sprayen whatever. Je banden kun je wat voeden en je wielen kan je inwaxen.

Ik weet niet wat voor auto je hebt en wat voor klei je denkt te gaan gebruiken, maar als jij gaat boenen krijg je gegarandeerd last van marring en dan kan je gaan polijsten. En als je dat niet zelf kan kun je dat laten doen. Dat geldt ook voor swirls en andere krassen. Wat dat kost is geheel afhankelijk van wie het doet, wat voor materialen die gebruikt, hoe de staat van de lak is. Kan je niets over zeggen zonder dat je bij iemand langsgaat die weet waar hij mee bezig is.

Voor een goede claybar kun je kijken naar Monello. De autoshampoo van Monello, Lavare. , is een goede zuinige shampoo. Voor wax kan je een Collinite wax nemen. Die blijven langs zitten en als het water niet netjes parelt of eraf loopt weet je dat je opnieuw kan aanbrengen. Vaak voelt de laklaag dan ook wat ruwer aan.

Voor producten kan je kijken op carclean.nl en het forum voor uitgebreide stappenplannen.
toon volledige bericht
Helaas is er niet echt om de hoek een wasbox waar ik dat kan doen. Is wel even ~20-30 min rijden voordat ik daar ben. Dus voorkeur gaat wel echt naar het aan huis doen. Ik woon in een relatief klein appartementcomplexje dus een paar keer op en neer lopen met emmers is nog te doen.

Ik begrijp alleen niet waarom ik gegarandeerd last ga krijgen van marring bij het kleien? Als ik dit voorzichtig doe na het kijken van wat tutorials over hoe-en-wat moet het toch gewoon goedkomen?

Ik rijd trouwens in een Fiat Grande Punto uit 2009.

Oud foto'tje
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K1MsMWD.jpg

Eergister deze velgjes eronder gezet
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JQ4Xpz1.jpg

Is dit iets wat je zou aanraden?
https://www.carclean.nl/p...ew_Car_Starterskit_103038

Of kan ik beter...

Shampoo
https://www.carclean.nl/p...mpoo_500ml_MLS0105_102185

Na shampoo drogen
https://www.carclean.nl/p...50_8x60_9cm_155300_100572

Klei:
https://www.carclean.nl/p...m_GRATIS_MON_DV1pc_102086

Wax
https://www.carclean.nl/p...ayer_500ml_MPD0105_102103

Wax aanbrengen
https://www.carclean.nl/p...so_Foam_Applicator_102640

Na wax poetsen
https://www.carclean.nl/p...auw_39x39cm_PB_UMT_101028

En tijdelijk de al-gekochte MoTip velgen cleaner gebruiken tot die op zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Valandin op 01-05-2016 02:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Valandin schreef op zondag 01 mei 2016 @ 02:09:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom ik gegarandeerd last ga krijgen van marring bij het kleien? Als ik dit voorzichtig doe na het kijken van wat tutorials over hoe-en-wat moet het toch gewoon goedkomen?
Jij hebt het over boenen in een eerdere post van je. Boenen doe je op een oude koekenpan en niet op het lakwerk van je auto.

De wax die je hebt aangeven is een detailerspray/wax. Als je een leuke wax wilt is dit beter: https://www.carclean.nl/p...k_235ml_PB_NPBLK08_103591

Ik zou trouwens rustig een kwartier rijden naar een wasbox. Jij krijgt met emmertjes water sjouwen je auto niet schoon genoeg voor je begint met wassen. Vuil moet je er afspuiten voor je begint met wassen. Anders kan je net zo goed door de wasstraat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Anoniem: 235591 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:26:
[...]

Jij hebt het over boenen in een eerdere post van je. Boenen doe je op een oude koekenpan en niet op het lakwerk van je auto.

De wax die je hebt aangeven is een detailerspray/wax. Als je een leuke wax wilt is dit beter: https://www.carclean.nl/p...k_235ml_PB_NPBLK08_103591

Ik zou trouwens rustig een kwartier rijden naar een wasbox. Jij krijgt met emmertjes water sjouwen je auto niet schoon genoeg voor je begint met wassen. Vuil moet je er afspuiten voor je begint met wassen. Anders kan je net zo goed door de wasstraat gaan.
Excuses voor mijn woordkeuzes dan _/-\o_ Een klei die laat je dus over je auto heen 'glijden'?

Die wax is overigens wel echt een enorme investering in een keer. Is er niet een wat goedkopere optie om het eerst mee te leren? Want ik ga geheid de eerste paar keer te dikke lagen aanbrengen en dan ben ik zo door de hele pot heen 8)7

Ik wou graag onder de 60-70 euro blijven. Volgende maand kan ik waarschijnlijk wel wéér wat meer gaan kopen. Het kan ook in stappen dan. Raad jij het aan om dan die wax/klei/waxpad/drooghandoek te kopen en tot volgende maand dan maar het MoTip spul te gebruiken dat ik al gekocht heb?

Verder zal ik eens foto's maken van de swirls als er goed zonlicht op staat.. Ken ik de regio Gelderland/Arnhem niet echt bedrijven die bekend staan om goed/goedkoop te polijsten.

Wel een pluspuntje is dat ik erachter gekomen ben dat 200m van mijn appartement vandaan toch een mogelijkheid is om de auto te wassen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/daw9I6F.png

[ Voor 11% gewijzigd door Valandin op 01-05-2016 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Die wax doe je meerdere jaren mee. Je dept je applicator er in en je brengt het mister Miyagi style aan...wax in wax out...kringetjes draaien dus. En leren om een wax aan te brengen? Jij wilt clayen? Dat is een factor of wat moeilijker dan een simpele wax aanbrengen. En ja bij het kleien van je laklaaf laat je de klei glijden over de laklaag middels een glijmiddel. Dit kan een detailerspray zijn, een spraywax of een beetje autoshampoo met water. Je boent niet, je laat de klei het werk doen.

Ik kan je wel van alles aanraden maar ik zou je toch willen vragen of dit topic eens door te nemen want daarin wordt dezelfde vraag meerdere malen gesteld, of op het Carclean forum te kijken.

En goedkoop én goed polijsten gaan niet samen. Voor polijsten mag je gerust rekenen vanaf €200,00 of meer. Je bent je auto zeker een dag kwijt, misschien wel twee. Maar alles valt of staat met de staat van je lakwerk en de tijd die nodig is om het te herstellen. Ik kan je niet helpen met het aanwijzen van een goede detailer in Gelderland omdat ik er niemand ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 14:06

SteveV

Schtiefv Meister

Het is maar net wat je zoekt in Gelderland.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Valandin schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Ken ik de regio Gelderland/Arnhem niet echt bedrijven die bekend staan om goed/goedkoop te polijsten.
Neem 1 ding van mij aan, goed en goedkoop je wagen laten detailen bestaat niet.
Er zijn poetscentrales (alleen het woord al :'( ) die je auto binnen 3 uur klaar hebben voor minder dan 100 euro.
Maar dan moet ik persoonlijk bijna huilen als ik het resultaat zie...

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Afgelopen dagen een Sparkling Graphite BMW E91 320d op bezoek gehad.
Na aflevering op het station meteen begonnen met de detail, want ik had wel gezien dat deze wel wat TLC kon gebruiken.

De auto had erg weinig glans meer, zeg maar gewoon geen glans meer.
Ook erg veel plekjes rondom zoals parkeerdeukjes en schades, maar ook meerdere grote en kleine ingevreten vogelpoep.

Niet erg, vond het een mooie uitdaging om er de Sprakling weer in het Graphite te krijgen :)

Na een snelle ronde met de stofzuiger begonnen met het exterieur, daar ging het om:

- Demontage kentekenplaten
- Grondig afspuiten met HD reiniger
- Naden en kieren ingespoten met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10 en ingeborsteld met een Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een iets hogere dosering dan aangegeven
- Velgen ingespoten met onverdunde Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner

De lak werd mooi schoon, maar was zeer stroef.
Het wassen ging ook echt zwaar, veel weerstand onder mijn Monello Thick mitt.
Was al bang dat kleien geen makkie zou worden en niets bleek minder waar.
Over de hele auto zat nog een laagje rommel, klei werd ook behoorlijk smerig.
Niet echt teer e.d. maar gele meuk. Denk veel hars e.d.

Na het kleien (met met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube) was de lak wel glad(der) maar nog steeds erg stroef. Polijsten dus, want schoner / kaler gaat de lak niet worden.

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld.

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/3H8Ze9Ic1lj3/1k0.jpg

Ik had afgelopen week bij Carclean om te proberen een Scholl Concepts - S20 Black Sample Kit besteld.
Mede omdat ik meerdere pads van Scholl wil gaan proberen en dit schijnt na enig googlen een goede combi te zijn.
De 100ml bleek net genoeg voor deze touring om een keer rond te gaan.
Polijstmiddel en pad zijn me beide erg goed bevallen, al vind ik het niet helemaal een 1-step polijstmiddel.
Mijns insziens is er toch meer glans uit te halen door het nog een keer te finishen en dat heb ik dan ook gedaan.
Het polijstmiddel is wat olie-achtiger dan de polijstmiddelen van Monello of bijvoorbeel de Scholl S3 en dat is me goed bevallen.
Waar ik anders een 2e keer moest polijsten kon ik hier nog wat extra passes maken waarbij het de korrel nog steeds actief was, mooi product dus.

Al met al heb ik de auto dus als volgt gepolijst:
1 x met meerdere passes gepolijst met de Flex PE 14-2 150 en de Scholl Concepts - S20 Black Sample Kit
1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Heavy Polishing Pad - Green en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

Op zich de wagen dus volledig 2 keer over geweest. Toch ben ik ongeveer net zo lang bezig geweest als klussen waar ik de wagen minimaal nog 1 keer moet behandelen.
Gedeeltelijk is de tijd in de voorbereiding gaan zitten (ben toch minimaal 2 uur intensief aan het kleien geweest) en ook duurd het polijsten met de sample kit langer om gewenst resultaat te halen m.i.

Ook heb ik deze keer met de Monello - Raffini 5,5" Foam Heavy Polishing Pad - Green in plaats van de
url=http://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_5_5%e2%80%9d_Foam_Polishing_Pad_White_MFPW5_102546]Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad - white[/url].
M.i. was de stap naar een te zachte pad net iets te groot en vind deze heavy polishing pad mooi finishen met Monello Finale.

Na het polijsten de volgende stappen ondernomen:

- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
- Wederom afgespoten met HD reiniger
- Gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Wederom binnen gereden
- 2 x Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Banden behandeld met Auto Finesse - Gloss Tyre Dressing

Weinig voor/na foto's deze keer, maar heen een impressie van de auto/klus:

De wielen zijn aardig opgeknapt, naast vuil ook veel teer plekjes en vliegroest.
Om ze helemaal top te krijgen moeten ze echt van de auto af en gepolijst worden maar dat was qua tijd helaas niet mogelijk.
Wie weet een volgende keer:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/CZH8m5Z8RYjv/1k0.jpg

Hier een duidelijk voorbeeld wat vogelpoep met je lak doet. Heb het wel iets kunnen verminderen maar meer zat er niet in, dit is te diep ingevreten. Oppassen dus met die shit!
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/RNEeC0WddAiQ/1k0.jpg

Een 3-tal foto's van de staat van de lak. Op de eerste valt vooral het gebrek aan glans op. Je kijkt er dood op.
Ligt beetje aan de kleur denk ik want kreeg het niet duidelijker in beeld, met blote oog is het erger
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/YJB9wRf5HxMn/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/jmslDCJSJZjM/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/pDb7AobyPuog/1k0.jpg

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/St5cPsje7PCX/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/hPgOHmjubqj1/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/naj7AMsVIzGc/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/QkoiZvMfVUg2/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/7qVLBUhFQooJ/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/6u060jSDr6Ia/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/JJkp4h7ZYTBJ/1k0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26
Netjes weer :). Hoelang ben je hier in totaal mee bezig geweest?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Totaal een goede 16 uur werk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:32
Is dit je hobby of is dit je werk? Of een betaalde hobby? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Betaalde hobby. Althans voor mij. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn met een auto en zie het ook niet als werk. En ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

GioStyle schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:25:
Is dit je hobby of is dit je werk? Of een betaalde hobby? ;)
Uit de hand gelopen hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Anoniem: 235591 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:52:
Die wax doe je meerdere jaren mee. Je dept je applicator er in en je brengt het mister Miyagi style aan...wax in wax out...kringetjes draaien dus. En leren om een wax aan te brengen? Jij wilt clayen? Dat is een factor of wat moeilijker dan een simpele wax aanbrengen. En ja bij het kleien van je laklaaf laat je de klei glijden over de laklaag middels een glijmiddel. Dit kan een detailerspray zijn, een spraywax of een beetje autoshampoo met water. Je boent niet, je laat de klei het werk doen.

Ik kan je wel van alles aanraden maar ik zou je toch willen vragen of dit topic eens door te nemen want daarin wordt dezelfde vraag meerdere malen gesteld, of op het Carclean forum te kijken.

En goedkoop én goed polijsten gaan niet samen. Voor polijsten mag je gerust rekenen vanaf €200,00 of meer. Je bent je auto zeker een dag kwijt, misschien wel twee. Maar alles valt of staat met de staat van je lakwerk en de tijd die nodig is om het te herstellen. Ik kan je niet helpen met het aanwijzen van een goede detailer in Gelderland omdat ik er niemand ken.
Thanks voor de hulp.

Ik heb nu het volgende setje samen gesteld.. Ik ga er toch meteen een shampoo bij bestellen omdat de Motip Shampoo echt een drama was. Had het net zo goed met alleen water kunnen schoonmaken. Jeetje..

Shampoo: Mothers Wax - California Gold Car Wash - 473ml
Na Shampoo droogvegen: Gyeon - Q²M Silk Dryer - 50x55cm
Klei + Detail Spray + Doek: Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Wax: Poorboys World - Natty's Paste Wax Black - 235ml
Applicator: Monello - Disco Nero Foam Applicator

Subtotaal: € 85,75

Lijkt dit een beetje oké om met detailing te beginnen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop dan deze klei heb je 250 gram goede klei die je kan verdelen in blokjes van 50 gram: https://www.carclean.nl/p...m_GRATIS_MON_DV1pc_102086

Een detailerspray om te kleien is niet nodig. Je kan gerust een beetje shampoo in een emmer doen met water en zo kleien. Er zitten genoeg glijmiddelen in de autoshampoo van Mothers om het op deze manier te doen.

Die droogdoek heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik microvezeldoeken van de Action om de auto droog te maken. Die maak ik eerst nat en wring ze goed uit. Op de manier nemen ze goed vocht op en ze zijn krasvrij. Ze kosten €0,80 per stuk en ze zijn licht blauw en 60x60cm groot als ik mij niet vergis.

Bespaar je ook weer wat terwijl het resultaat hetzelfde is. Ik zou nog wel een spraywax erbij kopen van het geld dat je bespaart. Die kan je gebruiken voor na het wassen droegen. Geeft net wat meer glans en vult de waxlaag ook iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:16:
Koop dan deze klei heb je 250 gram goede klei die je kan verdelen in blokjes van 50 gram: https://www.carclean.nl/p...m_GRATIS_MON_DV1pc_102086
Top! Thanks. Heb het aangepast. Rest lijkt me prima.
Nu nog kijken of ik een Tweaker (Bijv Jos :9 ) kan strikken om m'n auto te polijsten.

Heeft nu met de swirls natuurlijk weinig nut om uitgebreid de auto te doen.. Heel veel mooier gaat het toch niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou toch leuk zijn als iemand je even kan helpen. Als je veel swirls/krasjes en dies meer hebt heft het weinig zin te kleien en de rest te doen. Beter wordt het er niet op eerder minder vanwege de marring die je kan krijgen. Dus polijsten is zeker aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In 2010 een flesje Langka Blob Eliminator gekocht en naar alle tevredenheid gebruikt. Mooi alle steenslag kunnen opvullen en lak van de lakstiften glad kunnen maken.

Maar gisteren helaas in de hete auto laten liggen en het vloeistof is gescheiden. Dacht ik bestel bij lankga.com wel een nieuwe flesje a 20 dollar en 12 dollar verzending in 2010. Echter is de verzending nu 60 USD!!
Iemand een alternatief voor de blog eliminator van een ander merk met zelfde werking? Of een winkel met normale verzending? Carclean heeft niet meer.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Gisteren een Karcher K4 gekocht bij Praxis. Kom ik er na het uitpakken en in elkaar zetten achter dat ik de Premium Home Full Control moet hebben... Die heeft een hogedrukslangoprolhaspel. Vandaag maar ruilen dan.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 21:10

racoon

mooowwww

Ik heb de Meguiar cleaner wax, hoe breng ik deze precies aan?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is zit er een applicator bij. Die ga je gebruiken en je brengt het aan als gewone vaste wax. Vervolgens uit laten hazen en afnemen met een zacht mf doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Anoniem: 235591 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:18:
Als het goed is zit er een applicator bij. Die ga je gebruiken en je brengt het aan als gewone vaste wax. Vervolgens uit laten hazen en afnemen met een zacht mf doek.
Deze mf doek goed? https://www.carclean.nl/p...ofiber_Towel_X2010_100090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geen idee, ik gebruik hem niet :) Maar je kan ook deze nemen en die is de helft goedkoper en werd mij aangeraden door Dibbuz van Carclean: https://www.carclean.nl/p...el_45x45cm_MSB0101_103063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:47
Netjes. Interieur ziet er weer gelikt uit.
Wat waren je stappen, exterieur en interieur?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
PM_Petrol schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:28:
Netjes. Interieur ziet er weer gelikt uit.
Wat waren je stappen, exterieur en interieur?
Eigenlijk hetzelfde als Joskuiper.

Exterieur:
Foamen
Velgen inspuiten voor ontijzeren
Wassen met 2 emmers
kleien
drogen
polijsten(1/2/3 staps)
waxen

Interieur
Hier gebruik ik een extractor voor en het gebruikelijke stofzuigen/ramen reinigen.

Heeft het tussendoor wassen nog voordelen naast het residu wegnemen, aangezien dit ook met een doek goed lukt...

Hier nog wat detail foto's wat betreft swirls/hologrammen/wasstraat krassen.
http://imgur.com/KT3mJRD
http://imgur.com/yrZHNKl
http://imgur.com/MAV3vGA
http://imgur.com/QFXwqGe

[ Voor 16% gewijzigd door Jestar076 op 11-05-2016 08:43 ]

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
joskuiper schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Neem 1 ding van mij aan, goed en goedkoop je wagen laten detailen bestaat niet.
Er zijn poetscentrales (alleen het woord al :'( ) die je auto binnen 3 uur klaar hebben voor minder dan 100 euro.
Maar dan moet ik persoonlijk bijna huilen als ik het resultaat zie...
Dit is inderdaad orde van de dag, een detail duurt zeker 2/3x zo lang.
Goedkoop is duurkoop zullen we maar zeggen...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Vandaag eens even flink bezig geweest met onze nieuwe auto (Yaris 2006).
Remtrommels achter waren aardig verroest.

Before:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GvsAfz5Oj1hBYFb9ymRcMJDi/full.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aeFtErIxvKmuFqQlTzKTFVIo/full.jpg

Gebruikte materialen:
- Staalborstel
- Staalborstel voor in de boormachine
- Boormachine
- Veiligheidsbril (je wilt geen metaalsplinters in je ogen :/ )
- Hittebestendige verf spuitbus mat zwart (Gamma)

Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten, ziet er i.i.g. een stuk beter uit nu.
Daarna de auto lekker gewassen en in de Collinite 845 gezet :9

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 11-05-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Heb net nog even mijn uitlaatsierstukken gepoetst/geschuurd , ongelofelijk wat zelfs een benzine aan roet kan produceren.....

Kan het metaal gelukkig weer zien😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Afgelopen dagen bezoek gehad van een BMW E82 123d (bj 2012) in Le Mans blue.

Zijn recent aangeschafte BMW 1 coupé was door de dealer niet helemaal in topstaat gepoetst en eigenaar zag daar graag verandering in.
Aan mij de schone taak dit voor elkaar te boxen, en ik moet zeggen dat het naar mijn mening aardig is gelukt.

De 123d is een schitterende auto om te zien, het model vind ik persoonlijk erg geslaagd.
Ik was niet bekend met de 23d motor en ben er enthousiast over geraakt. Het diesel-roffeltje op de koop toe genomen.
Maar wat rijd zo'n apparaat zeg. Zoals de eigenaar zelf al aangaf is het vermogen vrij lineair door de kleine + grote turbo, en ook blijft hij doortrekken tot een kleine 5000 toeren.
Iets wat ik niet gewend ben van een diesel. Wat een snelheid.
Verder is de auto mooi uitgevoerd, zwart sportlederen interieur e.d.
Het mooist vind ik nog wel de kleur. Onlangs ook een E91 in deze kleur gedaan en nu ik deze weer zag... wederom verlieft op de kleur. Prachtig.

De staat van de lak viel op zich mee, alleen inderdaad zoals de eigenaar ook wel aangaf poetsbanen / hologrammen op motorkap en voorste zijschermen.
Verder wel de gebruikelijke swirls, maar niet in overmate.

Het volgende heb ik gedaan:

- Naden en kieren ingespoten met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10 en ingeborsteld met een Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
- Gewassen met Chemical Guys Citrus Wash + Gloss in een hoge dosering

De velgen werden niet schoon genoeg, met name de voorwielen hebben nogal wat ingebeten remstof.
Omdat het nog een tijdrovende klus is om dit allemaal te verwijderen (minimaal 1 uur per veld) en de wielen 100% te krijgen heb ik hier geen werk van gemaakt.
Om te kijken in hoe verre het wel schoon is te krijgen heb ik 1 stuk van het rechtervoorwiel wel schoongemaakt.
Ik heb deze voor de 2e keer ingespoten met Monello – Non ferro, beetje Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover toegevoegd en de wielen zo gaan kleien.
Het is een tijdrovend klusje maar it get's te job done.
Hieronder links hoe het was na het wasproces, en rechts hoe het er uit ziet na het kleien.
Nog niet perfect, maar dit geeft goed weer dat de zwarte remstof er wel af wil.
Dus als de eigenaar zich een zaterdagmiddag verveelt, dan heeftie wat te doen :)
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/oKiOANwC475H/1k0.jpg

Vervolgens gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
Er kwam niet veel vervuiling van de lak. Op de standaar plekken rond de wielkasten en de skirts wel het nodige teer, maar niet erg veel.

Vervolgens nogmaals gewassen met Chemical Guys Citrus Wash + Gloss en weer afgespoten.
Binnen gereden en gedroogd met een Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm en nagelopen met een Gyeon - Q²M Waffle Dryer XL - 60x80cm.

Gezien de temperatuur buiten (aflopen vrijdag 13 mei) wilde ik de auto eerst binnen hebben om het interieur te doen. Dus verder gegaan met het interieur.
Stofzuigen, 2 euro vinden, en het leer en overige interieur schoongeboend met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10.
Het dashboard e.d. behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
Vervolgens het leder behandeld met Gliptone - Liquid leather conditioner
Leder is er iets donkerder van geworden en is weer gevoed.
(Zie foto, links voor, rechts na. Op de rechterfoto zie je dat alleen het middelste vak is gedaan)
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/OHK4jh195zS0/1k0.jpg

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld, was behoorlijk netjes maar nu nog net iets zwarter / netter / schoner.
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/WK30zs2WHezr/1k0.jpg

Vervolgens kon het polijsten gaan beginnen, de volgende stappen genomen:
- Afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed
- 1 en bepaalde stukken 2 x compounden met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Scholl Concepts - S3 Gold High Performance Compound
- Nawerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Light Cutting Pad en Monello Raffini Mezzo Polish
- Afwerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello Finale polish

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/0wngdOsrkiXp/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/I8NYXpfY5TDp/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/zJonQqcMgtqE/1k0.jpg

Na het ontvetten met CarPro Eraser werd het tijd om de wax aan te brengen.
Ik had afgelopen week een voor mij nieuwe was binnen gekregen waar ik veel goede verhalen over heb gehoord, namelijk de Soft99 - Fusso Coat Dark Wax 12 Months.
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/yZvmGN86XYGM/1k0.jpg
Ik was zeer benieuwd hoe me deze zou bevallen. De geur is wel wat chemisch, t.o.v. andere waxen die volgens mij vaak hun best doen om hem zo lekker mogelijk te laten ruiken.
Aanbrengen ging heel makkelijk (met de meegeleverde applicator), mede door het warme weer was de wax al ietwat zacht geworden.
Ik kreeg van Carclean gratis een Monello Senza Bordi edgeless towel bij mijn laatst bestelling en heb de wax daarmee afgenomen na de swipe-test. Ook dat gaat verrassend makkelijk.
Het best van deze wax is dat het m.i. ECHT wat toevoegd aan de glans. Veel waxen roepen dat wel, maar hierbij was het erg duidelijk. Wat een glans kwam er ineens van het Le Mans Blue af. Prachtig.

Na het waxen de banden nog in de Auto Finesse - Gloss tyre dressing gezet en de eindfoto's gemaakt.
Was wederom een mooie klus om te doen, schitterende auto en kleur:

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/yoszPOUJEGuD/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/NHgLMzTynYOO/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/mgRDi3tdzloL/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/ZNth6El3AjUA/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/iQe5CjtjpXaz/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/YZ7OOnr7X5Ly/1k0.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Die Fusso wax gebruik ik ook sinds kort en die voegt daadwerkelijk wat toe. Spiegel, maar dan ook spiegelglad is je laklaag en er blijft ook niets op liggen. Wat het vooral voor mij een goede wax maakt is dat het goed stand houdt tot 12 maanden (met een maand of zeven ben ik tevreden en er zijn YT filmpjes die dat ook laten zien) maar bovenal op donkere auto's geeft het een hele diepe donkere glans. Ik heb nu een aantal auto's afgetopt met deze wax en het spat er echt vanaf.

Ik gebruik hier geen tussenlaag voor zoals een black hole. Dat is niet nodig en zo hecht de Fusso beter. Zorg er wel voor dat je laklaag goed voorbereid is en werk paneel voor paneel. Laat het niet te lang hazen maar net als het nog iets vettig is haal je het residu eraf. Dat werkte voor mij het beste.
Breng het ook niet te dik op want dan kan het wat vlekken. Dus egaal en zo dun mogelijk opbrengen. Niet na behandelen want ook dat is niet nodig.

Een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Gaat je auto na gebruik van de fusso wax ook glimmen,en is het beter dan de meguiars cleaner wax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gaat zeker wel glimmen mits je lak wel goed clean is. 90% van de glans komt door de voorbereiding :).

Dus even kleien en cleanen kan zeker een flinke steen bijdragen.

Ik gebruik de Fusso op onze Audi A1 en het glimt echt keihard. Een veel meer natuurlijke look dan de glascoating die onze A4 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

racoon schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:52:
Gaat je auto na gebruik van de fusso wax ook glimmen,en is het beter dan de meguiars cleaner wax
Ik zou zeggen kijk eens naar de foto's die hier geplaatst zijn. Maar ja het glimt/glanst erover. Het geeft een diepe heldere glans. Erg mooi vooral op donkere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Toch sta ik er van te kijken dat je klanten blijft trekken, hoelang ben je al bezig? Iedereen gaat liever naar de goedkopere pool🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
De dealer heeft onze 'nieuwe' (2ehands) auto even opgefrist om hem mooi te laten glimmen in zijn showroom. Buitenkant staat inmiddels netjes in m'n eigen wax (Collinite 845), maar de binnenkant heb ik nog maar weinig aan gedaan.

Er zitten wat krassen op het plastic van het dashboard, maar dat gaat lastig worden om die eruit te krijgen denk ik? En wat erg vervelend is, is dat ze het dashboard waarschijnlijk behandeld hebben met van dat cheapo cockpitspray, want sommige stukken voelen echt zo vies siliconen glad aan. Is er iets waarmee je dat siliconenlaagje weer weg kunt halen? Dat glibberige vind ik maar niks.

Gewoon maar iets van een sopje van Ajax allesreiniger proberen en het dashboard daarmee afnemen met microvezeldoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 12-06-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Nee precies, bedoelde ook niet dat je je klanten hier worf maar zolang je kwaliteit levert ben je te vinden natuurlijk.

Ikzelf ben sinds januari begonnen en al wel een aantal auto's gedaan, wil alleen dat ik wat hoger op google aangeschreven kom te staan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordpress heeft daar wel een aantal SEO plugins voor en koppel je website aan Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zag deze net op Facebook voorbijkomen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IxNP0drihPI4q9qC8hc1OGay/full.png
Gratis sample van Meguiar's Ultimate Wash & Wax.

Link: http://solutions.3mnederl...000_assetId=1362076342071

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ziet er leuk uit. Wil ik wel gratis proberen, kijken hoe dat verschilt met mijn GlansProtector

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:26:
Wordpress heeft daar wel een aantal SEO plugins voor en koppel je website aan Google.
Dit heb ik inderdaad al gedaan, maar mijn thema heeft een rare landingspagina waardoor die SEO niet lekker loopt.

Maar eens nadenken over een ander thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:56

Ibex

^^ met stom.

Die fusso ziet er wel awesome uit. Ik vraag me af of je dat op het glas ook kan gebruiken.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kans dat je een waas krijgt als je je wisserbladen gebruikt is natuurlijk aanwezig. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 21:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even een schaamteloze x-post :p

Vandaag even snel wat vogelpoep weggespoeld en als experiment de kofferbak met het Meguiars 3-step systeem behandeld. Eerst maar eens met Gyeon - Q²M Iron de velgen schoon gemaakt... Wat een troep is dat, maar het werkt wel:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7690/26567829533_185de17060_b.jpg20160522_155249 by Deepbass 909, on Flickr
Het ziet er haast uit alsof de auto is neergeschoten en nu staat te bloeden :o Maar remstof is er nog nooit zo makkelijk afgekomen.

Daarna thuis met de kofferbak aan de slag om die eens diep te reinigen, eerst kleinen, daarna het 3-stappen programma van Meguairs:
  1. MEGUIARS STEP 1 - DEEP CRYSTAL PAINT CLEANER
  2. MEGUIARS STEP 2 - DEEP CRYSTAL POLISH
  3. MEGUIARS STEP 3 - DEEP CRYSTAL CARNAUBA WAX
Bizar hoe goed je het verschil tussen de stappen kan merken. Na het kleien voelde de lak glad/vlak (geen oneffenheden meer, op wat echte lakbeschadigingen na). Na stap 1 werd de lak merkbaar stroef (alle restjes wax e.d. eraf). Stap 2 was wat minder goed merkbaar, maar dat hing waarschijnlijk ook met het weer samen. Alleen de plek waar ik bezig was, was droog, de rest van de auto bleef nat door motregen, dus ik had geen referentie. Laatste stap is traditionele wax. Nu ook niet heel duidelijk te zien nog, behalve de beading.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7369/27172191505_c0e7a29660_b.jpg20160522_173142 by Deepbass 909, on Flickr

Helaas tijdens het poetsen wel weer lakoxidaties aangetroffen ontstaan door meeuwenstront... Vorig jaar deze plek al met veel moeite weg moeten werken (in de reflectie van het gebouw, direct naast de reflectie van de meest witte wolk op het midden van de foto):
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7744/27033120262_ad08e724bc_h.jpgP_20140630_122020 by Deepbass 909, on Flickr

Dat is echt de meest ranzige troep die ik ken. Na één dag heb ik al oxidaties in de lak... De enige manier om het weg te krijgen die ik ken is met polijstpapier (korrel 2000) de aangetaste laag van de lak wegschuren en daarna polijsten.

Ik weet dat er op de motorkap ook weer soortgelijke plekjes zitten (gelukkig kleiner dat op de foto hierboven, die plek was ruim 5cm breed en 10cm lang :X ) Dat wordt dus nog weer een keer een middag mezelf kwaad maken daarop. Tips hoe ik kan voorkomen dat die vogelpoep zo erg inbrand, hoor ik graag. Wax helpt wel iets, maar het blijft belachelijk snel inbranden. En nee, ergens anders parkeren is geen optie. Mijn werk zit in Scheveningen en de auto staat overdag altijd in de buitenlucht ('s avonds ook trouwens).

Na de kofferbak ook een experimentje op de velgen gedaan door deze voor het eerst een keer te kleien. Daar reageerde ze goed op, al zijn ze niet helemaal schoon geworden:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7449/26897878090_9fe0e2a6bc_b.jpg20160522_173127 by Deepbass 909, on Flickr
Maar voor velgen die al snel 18 jaar oud zijn ben ik best tevreden. Zolang je niet met je neus op de velg zit, is het namelijk amper te zien.

Nu de komende weken even aankijken hoe dit blijft, en als het de moeite waard is, staat 5 juni de hele auto op de planning. 7 juni moet hij namelijk zo netjes mogelijk zijn, aangezien hij een speciale rol krijgt op wat als het goed is de belangrijkste dag voor mij en m'n vriendin gaat worden...

Hint:
spoiler:
^)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan moet je wel netjes voor de dag hé :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Meguairs 3-stappen heb ik veelvuldig gebruikt op een rode auto zonder blanke lak. Dan kon je na stap-2, de polish, heel goed voelen hoe glad de lak was geworden. Vooral na de wax was het oppervlak spiegelglad.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Obelink schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:31:
Meguairs 3-stappen heb ik veelvuldig gebruikt op een rode auto zonder blanke lak. Dan kon je na stap-2, de polish, heel goed voelen hoe glad de lak was geworden. Vooral na de wax was het oppervlak spiegelglad.
Op mijn BMW zit op zich een harde blanke lak (die dus alleen erg gevoelig is voor meeuwenstront...), dus ik vermoed dat stap 2 bij mij vooral de rol als filler vervuld om de vele kleine krasjes een beetje op te vullen. Maar omdat het gisteren continu miezerde en vandaag flink regent, heb ik het resultaat nog niet goed kunnen beoordelen... :/

Stap 1 bevat overigens wel duidelijk petroleum gebaseerde oplosmiddelen, dat was duidelijk te ruiken toen ik die fles opende. Dus als het goed is trekt die alle olie-oplosbare verontreinigingen wel los (die met wassen de neiging hebben achter te blijven).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
De cleaner werkte best goed. En voor wat de wat grotere verontreinigingen en oxidatie gebruikte ik Meguairs Scratch-X.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Obelink schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:18:
De cleaner werkte best goed. En voor wat de wat grotere verontreinigingen en oxidatie gebruikte ik Meguairs Scratch-X.
Dat heb ik ook nog staan, maar daarmee krijg ik de aantastingen door de meeuwenstront helaas niet weg. Daarvoor is helaas echt zwaarder geschut nodig...

Ik vind het zelf alleen af en toe wel lastig een weg te vinden in alle producten, zelfs binnen één merk...

Want nu heb ik bijv. dan de drie Deep Crystal producten, Scratch-X (die hoort volgens mij tussen het kleien en stap 1 om krasjes e.d. weg te werken), maar ook Swirl-X. Volgens mij is dat min of meer vergelijkbaar met de stap 2 (polish).

En dan de wax, welke is nou beter, de Deep Crystal step 3, of NXT 2.0 (die ik voorheen altijd gebruikte en nog steeds heb staan)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Omdat de Clio RS onderhoud moest hebben kreeg ik een leen auto mee bij de garage. Dat was echter een Kia Picanto...

Gelukkig was het aanbod om zijn "RS" te wassen als ik die mee kreeg genoeg om hem over te halen :)

Het betreft een Ford Escort RS 2000 uit 1980. Erg vies was hij niet maar er zat wel een laag stuifmeel op.

Alleen gewassen, gekleid, in de glaze gezet en afgemaakt met collnite 845.

Foto's bij aankomst:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2jfkspl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/x5cako.jpg

De lak was erg vervuild, bij een stuk van 30cm moest ik de klei al weer omvouwen.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/11mcl4x.jpg

Klaar met wassen en kleien:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/xg0g92.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2cp2vzq.jpg

Resultaat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/oqdo60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/fna3xw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/313hszl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door hostler op 26-05-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuke bak zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Zooo, een originele RS2000! Daar zijn er niet zo veel meer van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Afgelopen paar dagen veel bekijks gehad met een Feuer Orange monster.
Moet bekennen dat ik er echt naar uitzag om deze spectaculaire kleur te mogen detailen.
Niet tegen op zwart/wit/blauw/whatever natuurlijk, maar dit is gewoon een lekker wat anders!

Voor / tijdens en na de koffie o.a. de auto wat besproken en de eigenaar gaf toe dat hij wat nalatig is geweest in het cosmetisch onderhoud het afgelopen jaar.
"Een kleur als deze is toch altijd wel tof ook al is die hardstikke smerig" is zijn motto :)

Naast een gave kleur is dit ook nog 's een erg dik uitgevoerde E92.
Niet alleen de kleur is Individual, maar ook het audiosysteem is dusdanig uitgevoerd, klinkt fantastisch.
Verder een serie motorische aanpassingen die het geheel inmiddels een ruime 450PK moeten geven, een echt oranje monster dus.

De afspraak voor de detail hebben we onlangs nog een keer verzet ivm levering van de nieuwe wielen, wel zo mooi dat die er ook onder zitten
na de detail. Helaas verkeerd geleverd en dus nog op de 'oude' wielen gedetailed.

- Stofzuigen! En dat was nodig!
- Leder schoongemaakt met
- Naden en kieren ingespoten met [url=https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Bio_Degradable_All_Purpose_Cleaner_Degreaser_3780ml_PB_APC128_101079]Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10] en ingeborsteld met een Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
- Gewassen met Chemical Guys Citrus Wash + Gloss in een hoge dosering
- Lak ingespoten met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover

Tijdens bovenstaand proces bleek pas hoe smerig de auto was. Na wassen en teer verwijderen waren met name de skirts nog erg smerig.
Hier een foto van wat Non Ferro deed na een flinke wasbeurt:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/lXEdC89YcYz6/1k0.jpg

Hier in 3 stappen, bovenste foto is NA het wassen, de laatste is in de wax:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/lqpw3wBqJ4Qq/1k0.jpg

Ook bleek er (weer eens) een dikke klodder kit achter de achterste nummerplaat te zitten.
Ik haal het er eigenlijk altijd af als het enigszinds wil, wel een gekl**i maar het gewoon schoon!
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/VoFHpWtNrF6p/1k0.jpg

Na de Non Ferro de auto gekleid en nog minimaal 100 zwart stipjes verwijderd die er zowel met Non Ferro als Tar en Glue Remover niet afgingen.
Hierna nogmaals gewassen, wederom ingespoten met Non Ferro en wederom afgespoten.
Schoner / kaler gaat de lak niet worden!

Nadien glas en spiegel binnnen/buiten schoongemaakt met Mothers Wax - ReVision Glass & Surface Cleaner

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld:
- Afgespoeld met de tuinslang en ondertussen met kwast ingewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/y9A9AFK61HhR/1k0.jpg

Vervolgens de auto binnen gereden en zoals ik in de zon al had gezien bleek het onder de bouwlamp nogmaals, vrij veel swirls.
Een mooie taak voor mij om daar wat aan te doen!

Eerst het leer en overige interieur schoongeboend met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10.
Het dashboard e.d. behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
Vervolgens het leder behandeld met Gliptone - Liquid leather conditioner
Leder is er iets donkerder van geworden en is weer gevoed.

Dan de lak:
De hardheid van de lak viel me iets mee. Viel iets makkelijker te corrigeren dan ik gemiddeld van BMW gewend ben.
De volgende stappen genomen:

- Afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed
- Alle delen 1 x compounden met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Scholl Concepts - S3 Gold High Performance Compound
- Nawerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Light Cutting Pad en Monello Raffini Mezzo Polish
- Afwerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello Finale polish

Eigenlijk alle delen van de auto zo behandeld, zowel de stalen als kunststof delen.
Bijna bij elke BMW moest ik de eerste stap 2 keer herhalen voor het gewenste resultaat maar hier was ik over het algemeen na 1 keer tevreden.
Soms wel even een extra hit, maar niet weer compleet opnieuw dambord opgezet.

Even een 2-tal voor / na foto's:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/VXcfuBUs17E5/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/AWSfdQWOd1gB/1k0.jpg

Na het ontvetten met CarPro Eraser werd het tijd om de wax aan te brengen.
Vorige klus gebruik gemaakt van de Soft99 - Fusso Coat Dark Wax 12 Months en dat was me zo goed bevallen dat ik die ook voor deze pak.
Wederom geen spijt van, net dat extra beetje glans aan het oranje toegevoegd.

Na het waxen de banden nog in de Auto Finesse - Gloss tyre dressing gezet en de eindfoto's gemaakt.
Schitterende klus al met al om te doen. De kleur deed het hem natuurlijk, echt eens wat anders en veel eer van je werk bij een kleur als dit.

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/kTllyGIy80cY/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/a8VIwWmikFsH/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/kkBvRrA3GOL2/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/nQWUvuW9CU8L/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/6EfWOrESEGRy/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/GhBJYYo61nVO/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/JwIt0J1hkDO7/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/JmA7bbm3N0Sc/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/ydszC69FfNN6/1k0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Schitterend! Zowel de auto als het resultaat. Dit verdienen mijn GT en M3 eigenlijk ook wel. Al zijn die niet in zo'n spetterende kleur. Welke locatie zit jij, Jos? Je mag me gerust eens wat info pm'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Dit weekend ook druk bezig geweest met een tweetal auto's.

Scirocco:
  • Gefoamed
  • Hand gewassen
  • Gekleid
  • Hand gewassen
  • Gepolijst met een finishing pad, daarna schoon gemaakt met prep middel.
  • Vervolgens heb ik gekozen voor een ceramische coating, deze zal 2-3 jaar blijven zitten.
Geeft enorme glans(zelfs op wit) en is waterafstotend, ook werkt deze krasbestendig.

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/wmgquqwin/IMG_89781.jpg
]Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/hrnk2txjz/IMG_89801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/3svg43xnj/IMG_89821.jpg

Vids:
https://youtu.be/obaZqISRlXs
https://youtu.be/xwmn_Aptl9U

Al met al zeer tevreden, ben er met het curen zeker 18 uur aan kwijt geweest.

Fiat 500:

De fiat wilde ik een opfris beurtje geven, hier is het volgende aan gedaan:
  • Foamen
  • Hand wassen
  • Drogen
  • Glaze
  • Sealant d.m.v. spray
  • Sealant d.m.v. foamlance
Pics:
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/jvqvjj7yz/IMG_89891.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/6jxoac4yj/IMG_89911.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/nzruc13x7/IMG_89931.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/kgahzyql7/IMG_89951.jpg

Zoals je ziet is dit zeer goede beading!

Benieuwd wat jullie er van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:56

Ibex

^^ met stom.

Netjes!

Hoe pakken jullie de "lettertjes" aan (merk, typenummer, whatever)? Bij het wassen kan je er nog langst met en borsteltje, maar bij het waxen zijn dat zo'n gruwelijke dingen. Of je kan er niet bij met een pad, of het hangt vol met wax.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Dat is helaas niet anders, vaak raad ik aan om ze weg te laten halen. Ziet er naar mijn mening "cleaner uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
joskuiper schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:17:
Afgelopen paar dagen veel bekijks gehad met een Feuer Orange monster.
Moet bekennen dat ik er echt naar uitzag om deze spectaculaire kleur te mogen detailen.
Niet tegen op zwart/wit/blauw/whatever natuurlijk, maar dit is gewoon een lekker wat anders!

knip
Ziet er erg netjes uit! Maar heb je de uitlaten niet gedaan? Want die zien er nog beetje zwart/vies uit tov je waanzinnige detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Thanks Rainesh :)
Uitlaten zijn brandschoon, en zwart is hun kleur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:53

PauseBreak

derp!

Zo, gisteren bij Tuintje geweest om de Mégane weer echt fatsoenlijk schoon te krijgen. Dat is zeer zeker wel gelukt. Geen voor foto's van mijn kant want wie gaat er nu een smerige auto met een kerkhof op allerlei vreemde plekken op de foto zetten? :P

Dus, geniet van Tuintje die lekker aan het zweten is terwijl ik wat foto's aan het maken was en heerlijk slap aan het ouwehoeren was met hem d:)b

Alle foto's zijn klikbaar voor groter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RhEgH4Ul.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ARFCp0Yl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ky55BHPl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r15pnNLl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tVq1nUfl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5wNJoEhl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tw4n0m4l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TQyAos4l.jpg

Het enige dat ik heb onthouden van de producten die zijn gebruikt is de Fusso waslaag. Briljant spul is dat _/-\o_

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Fusso waslaag

En ja, het werkte ook mooi op die manier tijdens de onweersbuien d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Ziet er weer toppie uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het leuke is is dat dat mijn oude Megane II is geweest :) Erg veel plezier aan gehad en gisteren weer even. En nee ik heet geen Dijkema :)

(Ik heb je filmpje even gepikt vanaf YT :) )

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 31-05-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:24:
En het leuke is is dat dat mijn oude Megane II is geweest :) Erg veel plezier aan gehad en gisteren weer even. En nee ik heet geen Dijkema :)

(Ik heb je filmpje even gepikt vanaf YT :) )
Welk filmpje? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

En hierbij nogmaals de auto maar nu in de avondzon met z'n nieuwe wielen:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/B11llEpsnnb8/1k0.jpg

Zeer tevreden met de glansgraad, lijkt bijna parelmoer ipv Unilak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Filmpje van PauseBreak in zijn post hierboven van de Fusso wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:47
Ff crosspost vanuit Audi topic.

2-3 weken terug de A4 goed gewassen, gekleid en de motorkap gepolijst met een DAP900. Het was een zonnige dag dus daarom alleen de motorkap. Ik moet ergens binnen kunnen staan om alles te polijsten, dat komt een andere keer wel.
En alles in de wax gezet. Dak, motorkap en achterklep met Collinite 845 en de deurpanelen met Meguiar's spray on wax. Vandaag de auto weer eens gewassen omdat er een berg stuifmeel op lag en alles plakte.
Filmpje gemaakt van voor en er na. De ramen zaten ook helemaal onder de plakzooi. Rain repellent zal het nu ook weer wat beter doen :9

YouTube: Audi A4 before and after washing, wax Collinite 845, water sheeting

[ Voor 5% gewijzigd door OneTimer op 04-06-2016 15:49 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Wat een geweldige kleur op die BMW :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
Heeft hier iemand al eens gewerkt met Soft99 - Extreme Gloss Black Hard Wax?
Zit zelf nogal te twijfelen welke ik zou pakken of de normale Soft99 - Fusso Coat Dark Wax 12 Months

Ben een beetje in een twijfel fase aangezien de lak wel wat swirls heeft (zwarte BMW lak), dacht zelf om Poorboys Black Hole te gebruiken en daarna 1 van de 2 waxen van Soft99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

joskuiper schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:23:
En hierbij nogmaals de auto maar nu in de avondzon met z'n nieuwe wielen:
Ford Fiesta ST detailing
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wRZarnQA8u64p4roRG1EzSn5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZgtnjK5KiSVdsgu9mDuEIaJq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rz9KtDwxPyznkR7Dip6JqoKM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wvjg1TpQBER53phhrbMc1vCr/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r6KChBsBP0JjFCDxiAUTHu9n/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nJJOIFqgCGzSbLcs0pdWknqo/thumb.jpg

Ook "oranje" maar net anders >:)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Camo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:05:
Heeft hier iemand al eens gewerkt met Soft99 - Extreme Gloss Black Hard Wax?
Zit zelf nogal te twijfelen welke ik zou pakken of de normale Soft99 - Fusso Coat Dark Wax 12 Months

Ben een beetje in een twijfel fase aangezien de lak wel wat swirls heeft (zwarte BMW lak), dacht zelf om Poorboys Black Hole te gebruiken en daarna 1 van de 2 waxen van Soft99.
Het is heel simpel: wil je duurzaamheid, dus een lange standtijd? Of wil je iets meer glans? En blackhole ben ik niet zo kapot van, white diamond evenmin. Het voegt naar mijn ervaring niet veel toe aan de glans en het vult minimaal swirls op, eigenlijk niet. Dus ik gebruik het eigenlijk niet meer op een enkele uitzondering na. Goed polijsten en een goede wax erop geeft meer resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:16:
[...]

Het is heel simpel: wil je duurzaamheid, dus een lange standtijd? Of wil je iets meer glans? En blackhole ben ik niet zo kapot van, white diamond evenmin. Het voegt naar mijn ervaring niet veel toe aan de glans en het vult minimaal swirls op, eigenlijk niet. Dus ik gebruik het eigenlijk niet meer op een enkele uitzondering na. Goed polijsten en een goede wax erop geeft meer resultaat.
Ik heb me ondertussen al wel aardig ingelezen en daar blijkt wel uit dat het vrijwel onmogelijk is om met de hand iets te kunnen op een Duitse lak.
Aangezien ik eerst zonder machine aan de slag wou gaan, zou ik het polijsten overslaan en meteen een glaze gebruiken en daarna wax overigens ga ik denk maar voor de gewone Fusso black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan prima uit de voeten met de Fusso 12 months wax voor donkere kleuren. Daar heb ik goede ervaringen mee. Ik heb het afgelopen week nog gebruikt op een Porsche en die is wiit. Pakt goed uit.

Als je geen polijstmachine hebt houdt het inderdaad op. Maar ik durf bijna wel zeker te zeggen dat je met blackhole geen krasjes op gaat vullen. Het zal minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:34:
Zag deze net op Facebook voorbijkomen:
[afbeelding]
Gratis sample van Meguiar's Ultimate Wash & Wax.

Link: http://solutions.3mnederl...000_assetId=1362076342071
Zat vandaag bij de post :) Het is zo'n kleine sample, zakje van 29ml samen met een boekje over het productengamma en een begeleidende brief.

De inhoud van het zakje meng je met 4L warm water. Binnenkort maar eens proberen, toch wel leuk zo'n gratis attentie.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:24:
Je kan prima uit de voeten met de Fusso 12 months wax voor donkere kleuren. Daar heb ik goede ervaringen mee. Ik heb het afgelopen week nog gebruikt op een Porsche en die is wiit. Pakt goed uit.

Als je geen polijstmachine hebt houdt het inderdaad op. Maar ik durf bijna wel zeker te zeggen dat je met blackhole geen krasjes op gaat vullen. Het zal minimaal zijn.
Oneens. Ik gebruik al jaren black hole op zwarte Audi lak en dat maakt zeker verschil. Het vult wel degelijk op, maar je moet ook weer geen wonderen verwachten. Qua glans of 'voeding' vind ik het weinig toevoegen. Ik heb soms zelfs het gevoel dat de was er minder lang door blijft staan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ieder zo zijn of haar ervaring zou ik zeggen. Ik heb veel donkere auto's gedaan en behandeld met blackhole/white diamond en ik kan niet zeggen dat het goed opvult. En het maakt niet uit of ik dat op een Rolls of een Audi gebruik. Vandaar dat ik zeg minimaal resultaat. Ik polijst liever goed :)

Ik ben het zeker met je eens dat het weinig toevoegt aan de glans. Glans krijg je alleen als je goed gepolijst hebt. De rest wat daarna komt is icing on the cake. Op beurzen en shows staan vaak auto's die alleen gepoljst en gebuffed zijn. Verder helemaal niets. Dat is gaaf om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik polijst überhaupt niet dus ben dan bij met wat black hole kan brengen. ;)I

Glans krijg je door was een dergelijke niet door polijsten. Polijsten zorgt er wel voor dat je glans een gave spiegel is een niet verstoord wordt door swirls en dergelijke ellende.

[ Voor 54% gewijzigd door Gonadan op 04-06-2016 20:47 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snipGlans krijg je door polijsten omdat je imperfecties van de laklaag afschuurt en deze egaal maakt. Polijsten zorgt er dan ook voor dat je laklaag herstelt en de glans terugkomt. Zo simpel is dat in Jip en Janneke taal.

Maar goed wie ben ik.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 04-06-2016 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
En dat is waarom je na het polijsten geen enkel effect ziek van blackhole. Weleens bij carclean een demo gehad. Na het polijsten maakte het op een 50-50 niets uit als je blackhole aanbracht. Polijst je niet of slecht dan zeg je zeker voordeel van blackhole.

[ Voor 39% gewijzigd door dangerpaki op 04-06-2016 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zei je iets onaardigs tuintje? :D

Maar inderdaad, als je te lui bent om te polijsten (of niet durft) dan werkt black hole wel degelijk. Heb je de lak met polijsten en dergelijke al helemaal geperfectioneerd waarom zou je dan überhaupt nog zo'n product willen gebruiken?

Ik wil niet beweren dat polijsten niet nuttig is hoor, integendeel. Maar het gaat dan inderdaad om het glas maken van het oppervlak. Dat maakt het mooi, maar voor die echte wetlook moet er toch nog meuk op.

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 04-06-2016 22:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Niets onaardigs imo. Maar iemand dacht er anders over...lol. Maar kaas, wat boeit het.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 12-06-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
Nog een klein vraagje van mijn kant:
Welke detail spray gebruiken jullie om de auto nog na te lopen, na dat je hem dus droog gemaakt hebt?

Ik twijfel nog een beetje tussen Spray & Wipe, Dodo Basics of Bling DS.
Zag zelfs dat de dodo juice versie bij de concentraat verpakking maar 3,75/liter kost..
Pagina: 1 ... 53 ... 120 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]