Afgelopen weekend me weer uit kunnen leven:
Afgelopen dagen heeft er een schitterende Alpin Weiss 3 BMW E92 335i bij me gelogeerd.
Hele dikke bak vind ik persoonlijk, voorzien van Performance nieren, carbon spiegelkappen, KW schroefset, Performance diffuser en last but zeker not least een Eisenmann race exhaust.
Wat een power en wat klinkt hij verschrikkelijk lekker. Heerlijk roggelen, ploffen bij het terugschakelen. TOP!
Het enige wat er nog aan scheelde was een strakke lak en aan mij de schone taak dit te vervullen.
Schijnbaar heb ik het vorig jaar naar tevredenheid volbracht bij het detailen van de'gezinsbak' (zie foto) en mocht ik nu de QP doen.

Het front is recentelijk opnieuw gespoten (voorbumper / motorkap en rechter voorscherm) en ook de diffuser achter.
Deze waren dan ook redelijk goed te corrigeren en hadden ook niet veel swirl.
De overige stalen delen (dak / deuren / achterpanelen en kofferklep) waren voorzien van een keiharde unilak.
Moest er echt flink mee aan de slag. Kofferklep was ook erg lelijk, vreemde grijze stippen enz.
Als eerst begonnen met het interieur:
- Matten eruit, uitkloppen en grondig stofzuigen
- Auto van binnen goed gezogen
- Leer en dash schoongemaakt met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10
- Dash behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
- Het leer behandeld met Gliptone - Liquid Leather Conditioner en dit ingewerkt met de Paardeharen borstel
- Glas aan de binnenzijde gereinigd met Mothers Wax - Professional Glass Cleaner Concentrate 1:10 met behulp van de Monello - Vetro Bianco
Het leer is er flink van opgeknapt. Op de foto lijkt het overigens meer te glanzen dan in het echt:

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld.
- Overdadig ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
- Afspuiten met HD reiniger
- Daarna alles ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care.
- Na een aantal uurtjes afgenomen met MF doek.

Vervolgens het exterieur aangepakt:
- Eerst grondig afgespoten met de HD reiniger
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een iets hogere dosering dan aangegeven
- Velgen ingespoten met onverdunde Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak en wielen ingespoten met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover
- Lak en wielen ingespoten met Monello – Non ferro
Kortom, de lak moest nogal wat rommel loslaten, en toen moest er nog gekleid worden!
Veel, erg veel, teer en vliegroest rondom de auto. Valt natuurlijk door de witte unilak ook erg op.
Na zowel de non-ferro als de tar-remover heb ik er met kleien nog vele, vele zwarte puntjes afgekregen
Hier een van de staat/vervuiling van de lak. Je ziet hoeveel de non ferro doet na een grondige wasbeurt en verwijderen van teer:

- Gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
Na het kleien nog steeds vuil op de zijskirts, vlak achter de voorwielen. Dit is uiteindelijk pas met het polijsten verdwenen.
Een aantal foto's van de staat van de lak.
Vond het moeilijk duidelijke foto's van te maken, geen professionele camera en kreeg het met mijn telefoon en digitale fotocamera niet goed duidelijk.
Met het blote oog echter duidelijk een lichte waas en swirl over de hele auto.
Dit heb ik voor 80% kunnen corrigeren, want nogmaals de lak viel me niet mee!
De volgende stappen met polijsten ondernomen:
Voorbumper, motorkap en beide voorschermen als volgt:
- 1 x behandeld met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello Mezzo Premium Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish
De achterbumper en skirts als volgt:
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
- 1 x behandeld met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello Mezzo Premium Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish
De rest van de wagen (dak, kofferklep, deuren en achterpanelen) als volgt:
- 2 x (en bepaalde stukken nog vaker) met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Monello Veloce Premium Compound
Kortom, nogal een werk. Er is totaal dan ook een goede 18 uur in gaan zitten.
Na het polijsten de tape verwijderd en de auto naar buiten gereden:
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
- Wederom afgespoten met HD reiniger
- Gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Wederom binnen gereden
- 2 x Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Banden behandeld met Scholl Concepts - SLIME Tyre Dressing
Foto's voor/na:

Eindfoto's:

Mini-meet:
Afgelopen dagen heeft er een schitterende Alpin Weiss 3 BMW E92 335i bij me gelogeerd.
Hele dikke bak vind ik persoonlijk, voorzien van Performance nieren, carbon spiegelkappen, KW schroefset, Performance diffuser en last but zeker not least een Eisenmann race exhaust.
Wat een power en wat klinkt hij verschrikkelijk lekker. Heerlijk roggelen, ploffen bij het terugschakelen. TOP!
Het enige wat er nog aan scheelde was een strakke lak en aan mij de schone taak dit te vervullen.
Schijnbaar heb ik het vorig jaar naar tevredenheid volbracht bij het detailen van de'gezinsbak' (zie foto) en mocht ik nu de QP doen.

Het front is recentelijk opnieuw gespoten (voorbumper / motorkap en rechter voorscherm) en ook de diffuser achter.
Deze waren dan ook redelijk goed te corrigeren en hadden ook niet veel swirl.
De overige stalen delen (dak / deuren / achterpanelen en kofferklep) waren voorzien van een keiharde unilak.
Moest er echt flink mee aan de slag. Kofferklep was ook erg lelijk, vreemde grijze stippen enz.
Als eerst begonnen met het interieur:
- Matten eruit, uitkloppen en grondig stofzuigen
- Auto van binnen goed gezogen
- Leer en dash schoongemaakt met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10
- Dash behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
- Het leer behandeld met Gliptone - Liquid Leather Conditioner en dit ingewerkt met de Paardeharen borstel
- Glas aan de binnenzijde gereinigd met Mothers Wax - Professional Glass Cleaner Concentrate 1:10 met behulp van de Monello - Vetro Bianco
Het leer is er flink van opgeknapt. Op de foto lijkt het overigens meer te glanzen dan in het echt:

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld.
- Overdadig ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
- Afspuiten met HD reiniger
- Daarna alles ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care.
- Na een aantal uurtjes afgenomen met MF doek.

Vervolgens het exterieur aangepakt:
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een iets hogere dosering dan aangegeven
- Velgen ingespoten met onverdunde Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Lak en wielen ingespoten met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover
- Lak en wielen ingespoten met Monello – Non ferro
Kortom, de lak moest nogal wat rommel loslaten, en toen moest er nog gekleid worden!
Veel, erg veel, teer en vliegroest rondom de auto. Valt natuurlijk door de witte unilak ook erg op.
Na zowel de non-ferro als de tar-remover heb ik er met kleien nog vele, vele zwarte puntjes afgekregen
Hier een van de staat/vervuiling van de lak. Je ziet hoeveel de non ferro doet na een grondige wasbeurt en verwijderen van teer:

- Gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
Na het kleien nog steeds vuil op de zijskirts, vlak achter de voorwielen. Dit is uiteindelijk pas met het polijsten verdwenen.
Een aantal foto's van de staat van de lak.
Vond het moeilijk duidelijke foto's van te maken, geen professionele camera en kreeg het met mijn telefoon en digitale fotocamera niet goed duidelijk.
Met het blote oog echter duidelijk een lichte waas en swirl over de hele auto.
Dit heb ik voor 80% kunnen corrigeren, want nogmaals de lak viel me niet mee!
De volgende stappen met polijsten ondernomen:
Voorbumper, motorkap en beide voorschermen als volgt:
De achterbumper en skirts als volgt:
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
De rest van de wagen (dak, kofferklep, deuren en achterpanelen) als volgt:
- 2 x (en bepaalde stukken nog vaker) met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Monello Veloce Premium Compound
Kortom, nogal een werk. Er is totaal dan ook een goede 18 uur in gaan zitten.
Na het polijsten de tape verwijderd en de auto naar buiten gereden:
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
- Wederom afgespoten met HD reiniger
- Gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Wederom binnen gereden
- 2 x Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Banden behandeld met Scholl Concepts - SLIME Tyre Dressing
Foto's voor/na:

Eindfoto's:

Mini-meet:

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE