Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 52 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:03
2 emmer methode met gritguard, Monello washmitt, kleine dosering Poorboys S&S, afspoelen, drogen en thats it. Per paneel wassen en dan washmitt schoonwrijven. Eigenlijk zoals "gebruikelijk".

Ik doe dit bij de wasbox, gebruik alleen "koud water afspoelen", geen shampoo/borstel/naspoelen met glans etc. Emmers vul ik bij zo een tapkraan waar alleen warm water uit komt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:09

BoltYes

This is the Way

Even de lak schoonmaken van de voren is ook geen overbodige luxe en dan bedoel ik niet alleen wassen, maar ook kleien en evt met een polish en ontvetten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat heb ik uiteraard gedaan. Ik omschreef mijn normale wasmethode.

Voorbereiding was kleien, weer wassen, drogen, cleanen met Rejuvenate op oranje met de hand, lak ontvetten met Prepare van Sonax, daarna SPN erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

BoltYes schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:54:
Even de lak schoonmaken van de voren is ook geen overbodige luxe en dan bedoel ik niet alleen wassen, maar ook kleien en evt met een polish en ontvetten.
Ook al heb je dat niet gedaan, dan nog zou je sheeting/beading moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja daarom, je wast hem verder netjes dus het is zo vaag dat hij zo snel dood slaat. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:05

hostler

Yeahhh dude!

Mogelijk dat je toch te veel shampoo gebruikt en daarmee de waxlaag er grotendeels af wast. Dit probleem heb ik namelijk ook gehad toen ik overging op Monello Lavare shampoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ik gebruik echt heel weinig shampoo, misschien een colafles dopje vol op zo een 19 liter emmer. Toch even kijken of ik morgen auto nog een keer kan wassen en eventueel een laag 845 erop.

Vorig jaar had ik dezelfde combinatie gedaan en was standtijd echt heel lang, zeker minimaal 5 maanden.

Misschien tijd voor een goede polijstbeurt en dan ook een (gyeon) glascoating erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@*$&#*#($&!

Gisteren lag er een hele berg vogelschijt op het dak van de a1, pak ik even birdshit remover erbij en een MF doekje. niet opgelet dat doekje vies was, op 3 plekken vogelpoep weggehaald......krasjes! Op 1 plek zelfs behoorlijke krassen. Iemand in regio den haag/voorburg met een dap die mij een gunst wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een colaflesdopje op een emmer? Dat vind ik echt belachelijk veel. :X

Ok, genuanceerd: Het hangt natuurlijk van het type shampoo af maar ik gebruik niet meer dan een theelepel ofzo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
Dat hangt toch echt af van welke shampoo je hebt en hoe hard je water in de buurt is. Als ik mijn auto was dan kan ik daar gezellig 3 doppen op een emmer doen soms wel 4. Schuimt 0,0 (is niet het hoofddoel maar gewoon om aan te geven dat het dus niet te veel is) en m'n wax zit na 4 wasbeurten er gewoon nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:10
Ik gebruik Monello Lavare shampoo ook en dan doe ik er meestal 5-6 pompjes in voor 10 liter. Er wordt 7 geadviseerd volgens mij. Hoeveel coladopjes of theelepels dat zijn weet ik niet ;). De waxlaag blijft bij mij dan iig intact (Collinite 845). Als ik de waxlaag wil strippen doe er ik 2 scheutjes APC bij. En daarna kleien, dan weet je zeker dat de waxlaag weg is.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 09:46

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik meld mij voorzichtig in dit draadje over auto detailing. Ik ben een complete noob op dit gebied aangezien mijn vorige auto's allen eens in de zoveel tijd door de wasstraat gingen. Mijn huidige auto is echt een stuk kostbaarder en dierbaarder dan de voorgaande en ik wilde in ieder geval het absolute minimum doen om hem zelf één keer in de paar maanden schoon te houden. Ik overweeg om hem dan na een aantal jaartjes een keer naar een professional te brengen om de auto eens echt goed in het zonnetje te zetten.

Omdat ik buiten de "foute" spons, emmer en zeem geen gereedschap voorhanden had, ben ik eens rond gaan neuzen. Ik heb na kort onderzoek het volgende aangeschaft:
- Meguiar's NXT Generation Car Wash;
- Meguiar's NXT Tech Wax 2.0;
- Meguiar's Super Thick Microfibre Wash Mitt;
- Meguiar's Soft Foam Applicator Pads;
- Meguiar's Supreme Shine Microfibre;
- Monello Senza Acqua Drying Towel.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/208fz9i.jpg

Ik heb begrepen dat Meguiar's qua prijs/kwaliteit niet helemaal optimaal is, maar ik kreeg een fikse korting bij de aanschaf van deze producten dus ik zag niet direct een probleem. De Meguiar's towel heb ik wel laten liggen, want die schijnt echt slecht te zijn. De Monello towel kreeg echter wel veel positieve reacties, dus heb die maar aangeschaft :+

Het idee is om de auto een keer goed af te spoelen en hem daarna te wassen met behulp van de NXT car wash en de wash mitt. Daarna nog een keertje afspoelen en goed afdrogen met behulp van de Monello towel. Wanneer de auto goed schoon is, wil ik hem voorzien van de NXT wax met de foam applicators. Als de wax goed en wel ingewerkt is dan de restanten verwijderen met de microvezel doek van Meguiar's. Ik wil ook de wintervelgjes in de wax zitten, maar ik denk dat de wax het niet lang uit houdt (flinke remmen :+).

Hopelijk zorgt de wax voor een bescherming tegen de rotzooi wat uit de bomen gesijpeld komt op het werk. Echt behoorlijk irritant om iedere keer allerlei vlekken aan te treffen op de auto die er moeilijk af gaan.

Kan de auto overigens gewassen worden in de tussentijd? De wax gaat kennelijk ca. 3 maanden mee, maar als ik besluit de auto tussentijds te wassen, blijft de wax dan enigzins aanwezig?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 08:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, tuurlijk blijft de wax zitten, mits je deftige shampoo gebruikt :-)
3 maand: ik zou er niet op rekenen. Een maandje zal het wel meegaan.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beter had je een vaste wax kunnen kopen. Een van Collinite, G3 of Poor Boys. Van die drie weet ik zeker dat ze heel lang blijven zitten mits je je auto regelmatig wast met een goede wax-shampoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dangerpaki schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:30:
Dat hangt toch echt af van welke shampoo je hebt en hoe hard je water in de buurt is. Als ik mijn auto was dan kan ik daar gezellig 3 doppen op een emmer doen soms wel 4. Schuimt 0,0 (is niet het hoofddoel maar gewoon om aan te geven dat het dus niet te veel is) en m'n wax zit na 4 wasbeurten er gewoon nog op.
Dan ben ik wel benieuwd welke shampoo jij gebruikt, want dat klinkt niet best. Ik heb van dat dodosap en iets bovengemiddeld hard water, maar een theelepeltje is ruim voldoende om het schuim over de rand te krijgen voordat de emmer halfvol is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Bij Carclean staat vaak aangegeven hoeveel erbij moet.

Hier bijvoorbeeld:
http://www.carclean.nl/pr...Wash_946ml_PB_SS32_100713

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 09:46

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Dima_2005 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:12:
Ja, tuurlijk blijft de wax zitten, mits je deftige shampoo gebruikt :-)
3 maand: ik zou er niet op rekenen. Een maandje zal het wel meegaan.
User reviews op Carclean zijn dan ook lekker betrouwbaar :+

Maar goed, verder niet zo'n heel groot issue, dan maar wat vaker :)
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:39:
Beter had je een vaste wax kunnen kopen. Een van Collinite, G3 of Poor Boys. Van die drie weet ik zeker dat ze heel lang blijven zitten mits je je auto regelmatig wast met een goede wax-shampoo.
Ja, ik had al gelezen dat vaste waxen in de regel toch echt wel beter zijn, maar de NXT 2.0 wax was makkelijk verkrijgbaar, krijgt best goede reviews en was ook gunstig geprijsd i.v.m. korting.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarom zijn die Rotary machines zo duur? Tis nix meer dan een slijptol, technisch gezien, maar kosten een veelvoud.
Moet over een tijdje iets van 10m2 aan aluminium plaat polijsten, en met de schuurmachine met daarop een orange pad met poorboys aluminium polish gaat het wel, maar meer voor het bijhouden. De eerste keer moet je gewoon wat meer oxidelaag wegpolijsten. Lijkt mij dat een Rotary dan meer effect heeft.
Anders bestel ik wat extra katoenschijven waarmee ik normaalgesproken de kleinere delen polijst. En dan span ik die op de boormachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 08:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Op amazon vind je best ok rotary's voor 75€ die ook zeker geschikt zijn voor auto.

Professionele machines zijn zo duur omdat ze gefinetuned zijn voor autolak... En natuurlijk merk ed. speelt grote rol. De pro900 kostte zo'n 75€ bij Carclean.nl tijdje geleden.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
Gonadan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:44:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd welke shampoo jij gebruikt, want dat klinkt niet best. Ik heb van dat dodosap en iets bovengemiddeld hard water, maar een theelepeltje is ruim voldoende om het schuim over de rand te krijgen voordat de emmer halfvol is. ;)
Ik gebruik BTBM. Prima shampoo. Maar het hangt er toch echt vanaf hoe hard je water is. En schuimen is het doel niet overigens (geeft wel aan natuurljjk hoe snel je overdoseert).
dude88 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:52:
Bij Carclean staat vaak aangegeven hoeveel erbij moet.

Hier bijvoorbeeld:
http://www.carclean.nl/pr...Wash_946ml_PB_SS32_100713
Dus roch een behoorlijke hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Bij je volgende bestelling gewoon even een klein maatbekertje meebestellen. Kost nog geen Euro, maar je weet wel dat je met de juiste hoeveelheid werkt.

Teveel is ook niet goed, en natuurlijk ook weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dangerpaki schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:21:
Ik gebruik BTBM. Prima shampoo. Maar het hangt er toch echt vanaf hoe hard je water is. En schuimen is het doel niet overigens (geeft wel aan natuurljjk hoe snel je overdoseert).
Schuim is feitelijk ongebruikte zeep, dus als het helemaal niet schuimt dan gebruik je te weinig. Hardheid van water maakt uit, maar niet zoveel dat je een veelvoud van de hoeveelheid nodig hebt.
Dus roch een behoorlijke hoeveelheid.
Zoek die van BTBM maar eens op, op tien liter heb je 14ml sop nodig, ofwel zo'n twee theelepeltjes. Klopt aardig met mijn inschatting aangezien ik geen grote emmers gebruik.

Ik gebruik dus ook BTBM overigens. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dima_2005 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:15:
Op amazon vind je best ok rotary's voor 75€ die ook zeker geschikt zijn voor auto.

Professionele machines zijn zo duur omdat ze gefinetuned zijn voor autolak... En natuurlijk merk ed. speelt grote rol. De pro900 kostte zo'n 75€ bij Carclean.nl tijdje geleden.
Okee, zal ik ook eens naar kijken. Al neig ik er naar om katoenen schijven te gebruiken, wellicht 2 naast elkaar voor wat meer oppervlak, daar heb ik nu zoveel mee gewerkt, kosten niet zoveel, beetje pasta er op en gaan... Zo'n pad raakt meer vervuild met polish en aluminium, is denk toch meer geschikt voor de autolakken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_ferry_ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:46:
Waarom zijn die Rotary machines zo duur? Tis nix meer dan een slijptol, technisch gezien, maar kosten een veelvoud.
Moet over een tijdje iets van 10m2 aan aluminium plaat polijsten, en met de schuurmachine met daarop een orange pad met poorboys aluminium polish gaat het wel, maar meer voor het bijhouden. De eerste keer moet je gewoon wat meer oxidelaag wegpolijsten. Lijkt mij dat een Rotary dan meer effect heeft.
Anders bestel ik wat extra katoenschijven waarmee ik normaalgesproken de kleinere delen polijst. En dan span ik die op de boormachine.
Er zit wel een wereld van verschil in beide machines. Een slijptol maakt meer dan 14.000 toeren en kan je niet regelen. Verder zitten ze iets simpeler in elkaar. Een rotary polijstmachine heeft wat meer elektronica voor het te regelen toerental en gaat tot ongeveer 3000 toeren.

Maar je kan wel een goedkoop polijstmachientje op de kop tikken hoor. Zoek maar eens op FERM Polijstmachine. Kost iets van 80€ en doet het best als je alleen gaat bijhouden.

Voor beide machines geldt dat ze er goedkoop zijn, maar ook heel erg duur. Ikzelf heb een AEG PE150. Een hele fijne machine, maar kost wel enkele honderden euro's.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 02-12-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:28
Over 2 weken heb ik een 11 maanden oude Audi A1. Deze wil ik goed onderhouden en ik wil er tijd insteken, maar ik heb even geen idee waar ik moet gaan beginnen. 't Enige waar ik zwaar tegenop kijk is het polijsten van een auto, zoiets is niet aan mij besteed.

De A3 van mij pa is behandeld met GardX protection. De auto werd van te voren volledig gepolijst, waarna de lakverzegeling werd geplaatst. Hij moet om de zoveel keer de auto met gewone shampoo wassen en daarna met de bijgeleverde wash and wax shampoo. Resultaat vind ik best goed.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik wil de volgende stappen nemen. Kan iemand mij in de goede richting duwen als ik verkeerd zit?

Als ik de auto ga wassen:

Om te beginnen met de velgen:

- Eerst even de velgen/banden globaal schoonspuiten met de hogedrukreiniger.
- Vervolgens de wielkasten schoonspuiten.
- Velgen inspuiten met velgenreiniger.
- Met een kwast alle randjes en hoekjes inwrijven.
- Met een velgenborstel de achterkant goed schoonmaken
- Met hogedrukspuit schoonspuiten.
- Met APC de banden en wielkasten met afwasborstel schoonmaken.
- De boel nog een keer schoonspuiten.

That's it? Of zetten jullie nog een of andere waxlaag op de velgen?

Dan vervolgens de auto/lak:

- De auto afspoelen met een zacht straaltje water zodat het ergste vuil wegspoelt.
- Twee emmers gebruiken, met in de een een sopje met wasshampoo en de andere schoon water.
- Met een washmitt de auto schoonmaken. Telkens de washmitt (microfiber) in de emmer met het vieze water schoonspoelen, en vervolgens in de emmer met de shampoo.
- Auto wederom afspoelen met een zacht straaltje.
- Auto drogen met droogdoek.
-?

Dan de kunststof/plastic delen van het exterieur:

-?
-?
-?

Interieur (stoelen zijn half van stof, half van leder):

-?
-?
-?

Nog genoeg stof over om over in te lezen merk ik al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Je kan je auto ook zonder polijsten goed onderhouden. Alleen door het polijsten zal die nog mooier worden en worden ook kleine krasjes verwijderd.

Om te beginnen met je velgen. Wat je beschrijft is eigenlijk goed, je zou eventueel ook een aparte washmitt kunnen kopen voor alleen je velgen. Dan kom je ook overal goed en makkelijk bij. De velgen kan je in de wax zetten, daar heb je speciale wax voor die tegen wat hogere temperaturen kunnen. In de wax zetten doe je denk om de paar maanden. Ik heb nu zelf geen wax op m'n velgen. Als je winter en zomerbanden hebt, kan je ze tijdens het wisselen goed schoonmaken en waxen. Maar het is niet per sé nodig.

De auto zelf was je idd met een washmitt en 2 emmers. Voor de grap moet je eens kijken hoe vies de emmer is waar je je washmitt telkens in uitspoelt. Meestal is het water gewoon helemaal zwart aan het einde van de wasbeurt. Je begint boven en werkt dan naar beneden. Na het wassen de auto nog een keer afspuiten en drogen. Als je gaat kleien zou ik de auto niet afdrogen maar gewoon gelijk beginnen met kleien, dat bespaart je weer lube. Met kleien haal je nog meer vuil uit je lak en is een keer per kwartaal/halfjaar zeker aan te raden. Hiermee strip je wel je waxlaag af die er eventueel nog opzit.
Als je niet wilt kleien gewoon de auto drogen en naar de volgende stap. Waxen.

Voordat je gaat waxen kan je eventueel ook nog een pre-wax cleaner gebruiken. Het zegt het al, om voor het waxen de laklaag nog wat te reinigen. Lime Prime Lite is daar bijvoorbeeld voor geschikt.
Waxen doe je niet bij elke wasbeurt. Hoe vaak je een nieuwe waxlaag aanbrengt ligt aan het type wax maar ook aan hoe geconcentreerd jij de auto met shampoo wast. Een keer per 3 maanden kan het geen kwaad om de auto opnieuw te waxen. Collinite 845 heeft een lange standtijd en is niet duur. De wax breng je met een zwarte of rode finishing pad (geen polijstende werking) op. Als je wax hebt aangebracht moet deze curen, dit duurt, afhankelijk hoe dik je het er op hebt gesmeerd, 20-30 minuten. Maar ook dit ligt weer aan het type wax dat je gebruikt. Je kan een swipetest ( YouTube: How to Wax Your Car for Maximum Protection) doen om te kijken of de wax lang genoeg heeft gecured. Zo ja, dan haal je het residu met een MF doek af. En klaar is kees. Zo even snel gezegd ;)

De plastic delen kan je met een Trim dressing behandelen. Bekijk anders de onderstaande link even. Daar staat ook een goede tutorial.
http://forum.carclean.nl/...andleidingen-en-tutorials

Met het interieur heb ik zelf geen ervaring, maar gewoon een nat doekje doet al wonderen. Voor leer en stof heb je aparte schoonmaakmiddelen en ook van die soort protectie dingen.

Op Carclean.nl verkopen ze iig alles wat je nodig hebt. Het is een leuke hobby en zeker het geld waard. Maar wel verslavend en je koopt steeds meer en meer en meer :+
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Ik ben van plan om vandaag me auto te wassen, voor de rest ga ik geen tijd hebben en ik wil dat hij er netjes bij rijd :9

Als ik het goed begrijp heb ik een aantal dingen nodig:
2 emmers
Speciale washandschoen
Velgen reiniger
Auto shampoo
Auto Wax zoals die van Sonax high speed Wax?

Vervolgens beginnen we met de velgen, goed reinigen en spoelen, nieuw water in de emmers om vervolgens de auto af te spoelen en met de shampoo schoonmaken, daarna de auto afspoelen en de wax gebruiken, om vervolgens weer te spoelen en te drogen.. Correct? :)

Nog een beste klus, maar zal het waard zijn.

Vraag me nu wel een beetje af wat je moet Polijsten doet en wat het resultaat is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 16-12-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Na het wassen wil je de auto eerst afdrogen, omdat je anders kalkvlekken krijgt. Een handige tip is om de snelkoppeling van je tuinslang eraf te halen, zodat je alleen een uiteinde slang hebt. Het water stroomt daar veel zachter uit (spettert niet zo) waardoor je bij het naspoelen na het wassen, het water er veel makkelijker af laat lopen = minder te hoeven drogen.

Voor het afdrogen gebruik ik blauwe microvezeldoeken van de Action. Zijn iets van 30x30cm. Voor de auto (Toyota Yaris) afdrogen heb ik er twee nodig. Eén goede van Carclean zou beter zijn in dat opzicht. En dan heb ik er nog eentje om de wax mee uit te poetsen. Wel even de labeltjes eraf knippen omdat die kunnen krassen.

Mijn stappenplan is als volgt:
  1. Afspoelen / inschuimen - om ergste bagger eraf te halen
  2. Wassen (2-emmer methode)
  3. Afspoelen
  4. Drogen
  5. Waxen
  6. Wax uitpoetsen
Tussen het drogen en waxen kun je evt. nog polijsten en kleien e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:22
Kleine tip, als je de auto gaat drogen, spray dan wat Quick Detailer of Clay Lube over de auto
Je droogdoek trekt dan veel makkelijker over de auto en QD verminderd meteen de kalkvlekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hebben jullie ook de afwijking dat je door het perfectionisme soms minder bereikt dan je als luie wasstraatrijder zou bereiken? :P

Concreet: Omdat ik graag met de hand en nauwkeurig was moet je er wel even tijd voor maken, vaak wil ik ook nog even wat plastic, rubbers of glas langs. Daardoor kom je er minder vaak aan toe en rijd je eigenlijk vaker dan je wilt met een vieze auto rond. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Gonadan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:18:
Hebben jullie ook de afwijking dat je door het perfectionisme soms minder bereikt dan je als luie wasstraatrijder zou bereiken? :P

Concreet: Omdat ik graag met de hand en nauwkeurig was moet je er wel even tijd voor maken, vaak wil ik ook nog even wat plastic, rubbers of glas langs. Daardoor kom je er minder vaak aan toe en rijd je eigenlijk vaker dan je wilt met een vieze auto rond. :+
Jup, mijn auto is alweer ruime tijd (maand of 2...) ontzettend smerig (buitenkant) maar weiger door de wasstraat te gaan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:56
Wasstraat doe ik wel af en toe, maar dan wel de betere (geen discussie).
Wel doe ik de auto van tevoren weken en afspoelen in een wasbox en na de wasstraat nog navegen met een spray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Wasstraat ga ik nooit heen, dat is niet echt bevorderlijk voor de coating

Maar met 45 minuten heb ik de auto toch echt wel helemaal gewassen en helemaal schoon, zo lang hoeft het niet te duren dus kan het vaak wel 'even' tussendoor doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Gonadan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:18:

Al die middeltjes zijn toch juist om vervolgens met weinig input maximaal resultaat te bereiken :?

Heb colonite op de auto vanwege de zelfreinigende werking en makkelijk wassen. Kan in 20 minuten een rondje auto doen en dan blinkt alles weer, incl wielen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ook. Even wassen is vaak het punt ook niet. Maar zoals ik zei wil ik dan vaak toch even de trimrestorer er overheen halen, of de rainmeuk verversen. Mogelijk van binnen nog maar wat doen. Misschien het chroom weer eens polijsten? Zo maak ik het mijzelf al snel te moeilijk waardoor er hillegaar niets gebeurt. :+
NeutraleTeun schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:09:
Wasstraat doe ik wel af en toe, maar dan wel de betere (geen discussie).
Wel doe ik de auto van tevoren weken en afspoelen in een wasbox en na de wasstraat nog navegen met een spray.
Ach dat doe ik ook wel eens hoor, bij mijn laatste poetsbeurt nog. Door zo'n relatief veilige straat voor het grove werk, scheelt thuis een hoop en met wat puntjes op de 'i' kan je meteen gaan poetsen. Het is toch een occasion dus al te veel mishandeld door de vorige eigenaar om me daar druk om te maken. Zolang ik hem maar aan het glimmen krijg. :P

[ Voor 51% gewijzigd door Gonadan op 16-12-2015 14:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Gonadan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:54:
Ook. Even wassen is vaak het punt ook niet. Maar zoals ik zei wil ik dan vaak toch even de trimrestorer er overheen halen, of de rainmeuk verversen. Mogelijk van binnen nog maar wat doen. Misschien het chroom weer eens polijsten? Zo maak ik het mijzelf al snel te moeilijk waardoor er hillegaar niets gebeurt. :+
Maar als dat het geval is heb je het de vorige keer niet goed gedaan, dat soort middelen moeten maandenlang meegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Cursusje projectmanagement is dan ook niet verkeerd :+

In de winter moet je niet teveel poetsen, daar is de zomer voor ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FabianGTI schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:57:
Maar als dat het geval is heb je het de vorige keer niet goed gedaan, dat soort middelen moeten maandenlang meegaan ;)
Neuh, rainmeuk houdt het maximaal twee à drie maanden vol. Trimrestorer moet gewoon af en toe, vaker in de zomer. Chroom is één keer per jaar. Wax blijft wel een maand of wat, maar een half jaar haal ik net net. Het wordt toch echt minder. Maar ik doe gewoon niet altijd alles tegelijk, dan ben je meteen een hele dag bezig.
BoltYes schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:58:
Cursusje projectmanagement is dan ook niet verkeerd :+

In de winter moet je niet teveel poetsen, daar is de zomer voor ;)
In de zomer doe ik er geen rainmeuk op en poets ik ook niet. De serieuze beurten gaan in het voor- en najaar. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311488

Hey
Ik heb een vraagje waarvan ik verwacht dat hier wel iemand een andwoor op heeft
ik heb recentelijk een 2de hands twingo gekocht
deze heeft een zwarte stikker rond het raam zitten zoals te zien is op deze foto (foto is van het internet geplukt)

Afbeeldingslocatie: http://i1161.photobucket.com/albums/q516/ashleyaileenl/IMG_5536.jpg

echter is deze rand redelijk dof
Hoe kan ik deze het beste donker zwart krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Je kunt ze mogelijk iets polijsten maar de kans is dat de stickers dof blijven.

Je hebt dan een hand polijst pad nodig en wat polijst middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311488

bedankt ik heb nog hand polijst liggen dus ik zal het de volgende keer dat ik de auto kuis eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Iemand nog een aanrader voor een adres waar ik een spuitbus op kleurnummer van m'n auto kan bestellen? (kleurnummer al op chassisnummer-plaatje gevonden).

Heb wat krassen op bumper die ik wil bijwerken met een spuitbusje op kleur.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb voor mijn vorige auto (Seat Ibiza 6J, zwart metallic) een busje opgehaald bij Jabo, een automaterialenzaak bij ons in de buurt. Kon hem gewoon op kleurnummer opzoeken, en kleur kwam perfect overeen. Gebruikt om een spiegelkap (spiegel-spiegel is geen succes :X ) te spuiten. Daarna laagje blanke lak, en het verschil was niet meer te zien.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:36:
Iemand nog een aanrader voor een adres waar ik een spuitbus op kleurnummer van m'n auto kan bestellen? (kleurnummer al op chassisnummer-plaatje gevonden).

Heb wat krassen op bumper die ik wil bijwerken met een spuitbusje op kleur.
Een bekende in Groningen en omstreken is Bischoff. Die kan alle kleuren maken en ook in spuitbus. Ik weet niet of ze versturen, maar dat kan je zo navragen.

http://www.bischoffautolakken.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Een bekende in Groningen en omstreken is Bischoff. Die kan alle kleuren maken en ook in spuitbus. Ik weet niet of ze versturen, maar dat kan je zo navragen.

http://www.bischoffautolakken.nl/
Thanks, ik woon in het Noorden (werk in Groningen) dus komt vast wel eens van pas.

Ik heb voor nu bij 'Spotrepair Fonteyn' een klein flesje op kleur besteld, samen met 3 vellen waterproof schuurpapier (1500 / 2000 / 3000).

Spuitbus kan altijd nog, denk dat ik hiermee ook al een heel eind kom. Zag op Carclean de methode om eerst te schuren, daarna verf erin/erop, laten drogen en dan weer schuren.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hou er rekening mee dat als het klein is dat er kleurverschil optreed. Dit heeft te maken met de mengverhouding. Hoe kleiner de mengverhouding hoe groter de afwijking in kleur. Kleur wordt gemengd op gewicht. Mijn leverancier levert vanaf 100ml juist omdat de kleur dan wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Goed om te weten, een spuitbus zou dan juist handiger zijn eigenlijk. Maar dat is flink moeilijker om (diepe) krassen mee weg te werken lijkt mij. Een flesje met lak is wat dikker en vult beter?

Het hoeft ook niet 10 uit 10 te zijn, maar het is een zwarte auto, de krassen schijnt nu de witte grondverf doorheen, dat valt wel op :X (willen auto binnenkort verkopen).

Met de excentrische schuurmachine met oranje pad erop en SSR3 / 2 / 1 kon ik het al een stuk beter krijgen, maar verf die weg is tover je er niet zomaar bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De krassen uitschuren (schuurpapiertje dubbelvouwen en door de kras halen), eventueel licht plamuren, laten drogen, opschuren en spuiten. Aflakken met blanke lak.

Ik weet niet wat voor krassen het zijn, maar opvullen met lak kan, maar het resultaat is er ook naar en vaak niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het najaar is bijna begonnen en dat is voor veel mensen de tijd om hun auto eens goed te wassen. Misschien iets te goed.

http://www.dumpert.nl/med...e5481/autowassen_2.0.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 18:36

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Najaar? Voorjaar toch? ;) Maar idd, het is zeker tijd om de auto weer eens te wassen. Hij ziet er niet uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe...foutje. Ik had de zomer al in de bol :) Uiteraard hrt voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb het afgelopen weekend weer 's gedaan. Alleen wax, geen glaze, zo warm was het niet...

Had 'm al 3 maanden niet gewassen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 18:36

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Maandag gaat mijn auto naar de garage, even niet vergeten te zeggen dat ze hem niet hoeven te wassen, of even vragen hoe ze hem de vorige keer gewassen hebben. Er zit een wasstraat in de buurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Laatst online: 06-06-2024
Bij de lokale Volvo dealer duwen ze zelfs nieuwe autos gewoon door de wasstraat van de buurman :)

Maar er zit wel verschil in kwaliteit tussen de krasstraten. En het is ook wel heel erg makkelijk. Zeker voor de zakelijke rijders, want je auto rijd je toch maar een paar jaar, een strippenkaart voor de wasstraat mag je declareren en het is sneller dan met de hand wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dirk33 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:18:
Maar er zit wel verschil in kwaliteit tussen de krasstraten. En het is ook wel heel erg makkelijk. Zeker voor de zakelijke rijders, want je auto rijd je toch maar een paar jaar, een strippenkaart voor de wasstraat mag je declareren en het is sneller dan met de hand wassen.
Ik ben zakelijk rijder maar toch weiger ik de wasstraat. Al zal ik 1 van de weinige zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:56
'Mijn' garage hier doet het gewoon met een hogedruk en sponsje. Velgen ook apart. Daarna een wax in- en uitje. En dan nog de binnenkant stofzuigen en met een spul langs het kunststof.

Geen merk, maar gewoon universele garage.
Ernaast ligt de BMW dealer en die duwt ze fijn door de wasstraat 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sponzen zijn fout :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 13:59

joskuiper

PapaCooper

Na een maand hier maar even nieuw leven in blazen :)

Topic heb ik getypt voor het BMW Drivers forum, daar is LeMans een medelid:

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik LeMans bij mij thuis mogen begroeten om zijn (uiteraard) LeMans blauwe E91 320i te detailen.
Leuk om wederom een forumlid 'real-life' te spreken!

De auto is zo'n 1.5 jaar in bezit en wordt sindsdien altijd netjes volgens het 2 emmer systeem gewassen.
LeMans heeft ook wel eens gekleid en de auto zelf in de wax gezet.
De auto zag er dan ook zeker netjes uit. Weinig 'plekjes' rondom.
Alleen de voorbumper een parkeerschade, die ik niet weg heb kunnen krijgen maar wel een stuk minder zichtbaar heb kunnen maken.

Schitterende kleur overigens!!

Als eerst begonnen met het interieur.
- Grondig stofzuigen
- Diversen afnemen/schoonmaken met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10
- Alle kunststof delen behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
- Glas aan de binnenzijde gereinigd met Mothers Wax - Professional Glass Cleaner Concentrate 1:10 met behulp van de Monello - Vetro Bianco

Daarna de buitenkant aan de beurt.
- Eerst grondig afgespoten met de HD reiniger
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een iets hogere dosering dan aangegeven
- Gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube

Tijdens het kleien kwam er niet heel veel van de auto af, maar op de skirts en rond de voorste wielkast zat nog wel vrij veel:

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/48uB3ta3xTXW/1k0.jpg

- Wederom gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een iets hogere dosering dan aangegeven
- Afgespoten met HD reiniger
- Gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Naar binnen gereden en afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed.

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld.
- Overdadig ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
- Afspuiten met HD reiniger
- Daarna alles ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care.
- Na een aantal uurtjes afgenomen met MF doek.

En ondertussen ook de wielen behandeld, niet veel aan gedaan omdat ze al redelijk wat stoeprandschade hadden en dit zo met LeMans is overlegd.
- Afspuiten met HD
- Droog gemaakt met oude doeken
- Ingespoten met Monello - Non Ferro
- Wederom afgespoten met HD

Na meerdere testspots het dak en motorkap als volgt behandeld.
- 2 x compounden met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Monello Veloce Premium Compound
- Vervolgens deze delen met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
- Als laatste stap afwerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish

De overige delen nagenoeg hetzelfde, alleen de eerste stap vervangen door.
- 1 x compounden met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad en Monello Veloce Premium Compound

Ik blijf me verbazen over het goede resultaat van de spiderpads.
Deze niet hoeven gebruiken voor de rest van de wagen, bewust ook niet gedaan om de lak toch wat te sparen.
De schade aan de voorbumper heb ik wel ook met de spiderpad behandeld, meerdere malen om een zo goed mogelijke correctie te krijgen, zie foto's verderop.

Na het polijsten de volgende stappen.
- Eerst grondig afgespoten met de HD reiniger
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
- Wederom afgespoten met HD reiniger
- Gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
- Wederom binnen gereden
- 2 x Dodo Juice - Blue Velvet Pro (Hybrid carnauba hard wax) aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Uitlaat gepolijst met Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish
- Banden behandeld met Scholl Concepts - SLIME Tyre Dressing

Misschien een stap vergeten te noemen, maar dan zal ik het aanpassen ;)

Hierbij een aantal foto's om de verschillen voor en na polijsten aan te geven:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/WT2HwnqIIy2x/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/GuVIYNJg48QC/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/vVdA6SHfkIOc/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/vksCBOfZGYco/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/17ZrII0L9mLe/720.jpg

Eindfoto's, helaas geen zon!:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/lbuVpj1yEtEP/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/HmH2scGQfpWp/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/bSJcWRk96jxx/1k0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/Wu1VBL2jNA0Z/1k0.jpg

En nog een plaatje geschoten met mijn eigen erbij, een mini-meet zegmaar ;)
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/bIuqWsV6wo0x/1k0.jpg

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Netjes hoor. Heb je het uitlaatsierstuk er af gehaald om eerst schoon te maken voor het polijsten?
En hoe heb je 'm gepolijst, met een cone vormige pad of zo'n powerball?
Aardige correctie iig op de lak, goed te zien. Motorruimte ziet er ook weer netjes uit.
+1 voor de post met foto's :).
Hoelang ben je in totaal bezig geweest met het exterieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

PM_Petrol schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:34:
Netjes hoor. Heb je het uitlaatsierstuk er af gehaald om eerst schoon te maken voor het polijsten?
En hoe heb je 'm gepolijst, met een cone vormige pad of zo'n powerball?
Aardige correctie iig op de lak, goed te zien. Motorruimte ziet er ook weer netjes uit.
+1 voor de post met foto's :).
Hoelang ben je in totaal bezig geweest met het exterieur?
Sierstuk heb ik er niet afgehaald, beetje op de knieen en op de rug en ik kwam er goed bij.
Polijsten gewoon met het handje gedaan en een wat hardere foam pad.
Hier ook deze keer niet heel veel tijd aan besteed.

Totaal ben ik met het exterieur een ruime 16 uur bezig geweest.

Bedankt voor je complimenten!! :)

[ Voor 8% gewijzigd door joskuiper op 04-04-2016 14:40 ]

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja de pads voor het dak etc staan gelinkt idd. Maar voor de uitlaat niet ;). Of behoort dat tot de andere delen en is dus met Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad gedaan?

edit: ik zie het al, met de hand dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door OneTimer op 04-04-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Ik heb m'n post aangepast, ik begreep pas later dat je bedoelde waarmee ik het eindstuk had gepolijst, dacht eerst dat je de hele auto bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Zo, ziet er super uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:06

duderuud

Sliden is koel

Recentelijk een auto geïmporteerd uit Duitsland, een Focus ST van 03-2015 met 9.000km op de teller.
Super gave auto natuurlijk maar de eerste eigenaar heeft 'm denk ik te vaak door een slechte wasstraat gereden, allemaal swirls. Doodzonde op zo'n jonge auto.

Eerst wilde ik de auto zelf gaan behandelen maar de initiële investeringen zijn zo hoog dat het voor één auto niet interessant is.

Auto weggebracht naar Dieter om 'm te laten polijsten.
Exacte details heb ik niet maar zag veel spulletjes van Monello en Dodo :P

Hij is een uur of 10 bezig geweest met wassen, kleien, 2 polijstsessies, glazen en waxen.
Eindresultaat is ook super, auto ziet er nu weer als nieuw uit.

Heb helaas geen foto's meer van de swirls maar wel van het eindresultaat:

Ford Focus ST
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XU1fUiXxXC8YUJRXwiEEDf74/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2QPLDVgzYhpjWVSTt8bAfmSo/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/759MT6UKyMrbkVuICl7pdEGJ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6Myq5ZxhmDIFayAYcsSNLnS2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FD8tOCdBoudRzS0sGnSCCmix/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/n4WA0jNttTt93wVeKxHapTd2/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/A13bvYJL4Pdw8yoOFAKGWPgU/thumb.jpg

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gave bak en mooi gedaan hoor!

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 04-04-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Ziet er goed uit duderuud.
Heeft hij overigens wel erg snel gedaan dan in 10 uur!
Jammer dat er geen detail foto's bijzitten om de verschillen te zien / zien wat hij heeft bereikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

Wok

Dakloos...

Mooie kar en een prachtig detailing resultaat! :Y

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Op mijn voorruit heb ik wat vervelende strepen, die ik nog niet heb kunnen wegkrijgen. Ze volgen het spoor van de ruitenwissers. Ik hoop niet dat het krassen zijn. Hoe zou ik deze kunnen proberen weg te krijgen?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:41
joskuiper schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:24:
Na een maand hier maar even nieuw leven in blazen :)
Zo hé, ziet er weer zeer goed uit!

Kun je mij vertellen hoe jij je motorruimte afspuit? Het geeft mij niet een goed gevoel om met een HD reiniger mijn motorruimte nat te maken in verband met kabels en elektronica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Obelink schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:11:
Op mijn voorruit heb ik wat vervelende strepen, die ik nog niet heb kunnen wegkrijgen. Ze volgen het spoor van de ruitenwissers. Ik hoop niet dat het krassen zijn. Hoe zou ik deze kunnen proberen weg te krijgen?
Dat ga je er niet uit krijgen. Dat slijt er na verloop van tijd in door de wisserbladen en blijf je zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 235591 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:26:
[...]

Dat ga je er niet uit krijgen. Dat slijt er na verloop van tijd in door de wisserbladen en blijf je zien.
Jup, same here. Treedt overigens vrij snel op (je ontkomt er niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

joskuiper schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:15:
Ziet er goed uit duderuud.
Heeft hij overigens wel erg snel gedaan dan in 10 uur!
Jammer dat er geen detail foto's bijzitten om de verschillen te zien / zien wat hij heeft bereikt...
Misschien kan ik nog aan foto's komen van voor het detailen. In totaal is hij 12 uur bezig geweest trouwens maar heeft een keer gegeten tussendoor dus hou het op 10 uur :)

Kan na een wasbeurt ook wel wat detailfoto's maken voor het eindresultaat.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Dat zijn gewoon krassen ;)
Op zich niet zo heel gek, je gebruikt niet alleen de ruitenwissers bij regen, maar ook met het sproeien bij vuil en zout (denk aan de winter), dat schuurt wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Sommige autoverzekeringen hebben iets over het polijsten van ramen opgenomen in de polis, misschien dat even checken. Of even met de glastoko contact opnemen om dit te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

BlackthunderAwf schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:24:
[...]

Zo hé, ziet er weer zeer goed uit!

Kun je mij vertellen hoe jij je motorruimte afspuit? Het geeft mij niet een goed gevoel om met een HD reiniger mijn motorruimte nat te maken in verband met kabels en elektronica.
Even stap voor stap:

Motorkap openen
Blad en ander 'grof' vuil met de hand verwijderen
Alles overdadig inspuiten met Autoglym Engine & Machine Cleaner
Met een kwast (evt. oude washmitt, maar met kwast alles beter bereikbaar) inwerken
5-10 minuten laten intrekken
Afspuiten (hierbij spuit ik alleen direct op kunststof kappen, niet op overige delen)
Laten drogen
Inspuiten met Autoglym Vinyl & Rubber Care
Kap dicht
Minimaal 4 uur wachten
Kap open en alle delen nawrijven met een microfiber doek

Effectief niet heel veel werk en een erg mooi resultaat wat ook erg lang zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Het autoglas bedrijf dat ik bezocht hebt meent dat voorruiten niet meer worden gepolijsten omdat het erg arbeidsintensief is en visuele vervorming geeft. Een nieuwe ruit kost €290

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Obelink schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:31:
Het autoglas bedrijf dat ik bezocht hebt meent dat voorruiten niet meer worden gepolijsten omdat het erg arbeidsintensief is en visuele vervorming geeft. Een nieuwe ruit kost €290
Of je maakt een ster in je ruit en laat het via de verzekering doen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18
Er zijn zat stukjes snelweg waar je enkel maar hoeft rond de rijden om relatief snel een ster in je ruit te krijgen ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:41
Bedankt voor je uitleg. Die van mij is door de verkoper goed behandeld, dus ik hoef voorlopig eerst nog niet.
Mocht het zover zijn, dan ga ik toch proberen het één en ander in te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn een paar kleine dingetjes die je kan doen om het enigszins te beperken. Dat is bij het wassen van de auto ook de wisserbladen wassen en goed schoonmaken. Je vooruit kan je ook met een stanleymes schoonmaken. Hiermee steek je vastzittend vuil van je ruit af. Krast niet overigens. Vervang je wisserbladen tijdig als deze minder werking hebben of aan het uitdrogen zijn.

Uiteindelijk is het onvermijdelijk maar bovenstaande rekt de tijd wat. Glas kan gepolijst worden: http://www.glasgarage.nl/autoruit-polijsten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 00:04
Hoeveel ruimte heb je eigenlijk nodig rondom de auto om te detailen? Kan het bijv. in een garagebox van 6x3m? Bij een normaal autoformaat.. Ik zou het best handig vinden om in mijn toekomstige box de auto iets hoger te kunnen neerzetten zodat je overal goed bij kunt voor kleien en waxen. Zijn daar handige oplossingen voor (een brug past helaas niet ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:56

cdoens

Peugeot-gek

Als je om je auto heen kunt lopen, kan je deze ook detailen.
En wellicht kun je je auto op twee oprijbokken erin zetten. Dan komt 1 kant omhoog. Dan nog een krik onder de achterkant en 2 assteunen plaatsen. Voila. :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:28
Of je koopt een setje kniebeschermers.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Of je pakt een klein rollend krukje. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.
LVGH schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:05:
Hoeveel ruimte heb je eigenlijk nodig rondom de auto om te detailen? Kan het bijv. in een garagebox van 6x3m? Bij een normaal autoformaat.. Ik zou het best handig vinden om in mijn toekomstige box de auto iets hoger te kunnen neerzetten zodat je overal goed bij kunt voor kleien en waxen. Zijn daar handige oplossingen voor (een brug past helaas niet ;) )?
Ik heb één vereiste: de deuren van de auto moeten open kunnen en dan moet ik er zonder moeite omheen kunnen lopen. Ik ben gelukkig in de positie dat het bij mij kan, een bestelbus past ook, zelfs een middelgrote trekker past bij mij.

Heb je die ruimte niet dan moet je passen en meten en vooral uitkijken als je de deuren opent want een kleine schade is snel gemaakt. Je kan zo'n krukje (http://amklassiek.nl/wp-content/uploads/2012/06/kruk.jpg) gebruiken maar ik werk dan liever op mijn knietjes. Net even wat meer bewegingsvrijheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Ok, bedankt voor de tips :) Ik vroeg het me af omdat ik laatst mijn auto goed schoon had gemaakt en even later stond hij op een brug. Als je er dan met je neus bovenop staat zie je pas hoe goed je alle imperfecties kunt zien en hoe goed je overal bij kunt. Meestal heb ik na een uitgebreide wasbeurt geen zin/tijd/droog weer meer voor kleien, glazen en waxen dus dan zou het wel handig zijn om dat binnen te kunnen doen. Ik dacht, misschien zijn er wel van die metalen oprijplaten die hem 30cm hoger zetten ofzo.
duderuud schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:20:
Recentelijk een auto geïmporteerd uit Duitsland, een Focus ST van 03-2015 met 9.000km op de teller.
Super gave auto natuurlijk maar de eerste eigenaar heeft 'm denk ik te vaak door een slechte wasstraat gereden, allemaal swirls. Doodzonde op zo'n jonge auto.

Eerst wilde ik de auto zelf gaan behandelen maar de initiële investeringen zijn zo hoog dat het voor één auto niet interessant is.

Auto weggebracht naar Dieter om 'm te laten polijsten.
Exacte details heb ik niet maar zag veel spulletjes van Monello en Dodo :P

Hij is een uur of 10 bezig geweest met wassen, kleien, 2 polijstsessies, glazen en waxen.
Eindresultaat is ook super, auto ziet er nu weer als nieuw uit.

Heb helaas geen foto's meer van de swirls maar wel van het eindresultaat:
Het resultaat ziet er in elk geval goed uit. De site van die poetser is wel interessant, het is niet al te ver rijden en de prijzen lijken erg scherp. Het komt om mij nog wel enigszins onervaren over. Een glimmende auto is leuk maar als daarvoor bijna alle lak is weggebrand dan is goedkoop al snel duurkoop. Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met dit poetsbedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom denk je dat hij onervaren is? Waaraan denk je dat te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik ben zelf geen detailer dus kan het alleen als halve leek beoordelen. De auto had iets netter afgewerkt kunnen worden (wat poets middel in kieren bijvoorbeeld) maar dat is spijkers op laag water zoeken. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed.

Let wel op, de prijs van polijsten is variabel, afhankelijk van de hoeveelheid lagen nodig zijn. Logisch ook maar dat staat niet op de website dacht ik.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje residu tegenkomen kan gebeuren, maar hoort niet zo. Dat is de reden dat ik paneel voor paneel werk en alle gaten en kieren aftape. Maar als jij tevreden bent heeft hij zijn werk goed gedaan. Gelukkig zijn we allemaal mensen :)

Ik vind hem er zo op de foto's mooi uitzien. Naar mijn idee heeft hij zijn werk goed gedaan. Onervaren wil ik hem niet noemen zo wat ik er van lees en zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:04:
Waarom denk je dat hij onervaren is? Waaraan denk je dat te zien?
Mijn persoonlijke inschatting op basis van website, prijsniveau en posts op het carclean forum. Dus niet gebaseerd op persoonlijke ervaring ofzo ;) Ik ben gewoon benieuwd of er nog meer ervaringen zijn met dit bedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Onlangs de "nieuwe" auto van mijn ouders even onder handen genomen. Polijsten moet nog, alleen gekleid, gecleaned en gewaxt :) Wel nog even dat hoogglans plastic bij de deuren gepolijst met de hand (ik had mijn machine uitgeleend :P). Dat ging wel aardig. Resultaat is dus niet 100%. In de vakantie maar eens tijd vinden om de hele auto te polijsten... :)

Er kwam veel viezigheid mee met de klei, ook zat er wat teer vlekjes op de lak. Deze heb ik er makkelijk af gekregen met de klei. De velgen hebben ook vrij veel teer tussen de spaken zitten, helaas is mijn Gyeon Tar op dus dat moet ook nog.

De lak is vrij netjes. Diepe krassen zijn er niet en zelfs de swirls zijn minimaal (muv plastic trim op de deuren).

Gebruikt:
Monello Lavare
Monello Non Ferro
Monello Clay

Autofinesse pre-wax cleaner

Collnite 845

Plan is om er na het polijsten cancoat op te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2j1tvmv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2uze4jq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/wmlf0o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ztde6x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29zalms.jpg

Deur plastic voor:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2z4l2td.jpg

En na:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zo9o53.jpg

Er is zeker veel meer uit te halen, maar ik had geen zin meer om verder te gaan met een hand pad :P Te verwend...

[ Voor 11% gewijzigd door hostler op 08-04-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LVGH schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:24:
[...]

Mijn persoonlijke inschatting op basis van website, prijsniveau en posts op het carclean forum. Dus niet gebaseerd op persoonlijke ervaring ofzo ;) Ik ben gewoon benieuwd of er nog meer ervaringen zijn met dit bedrijf.
Dat forum lees ik niet dus daar kan ik ook niets zinnigs over zeggen. Zijn website heb ik vluchtig bekeken en ik keek naar de Ford ST hier. Op zich ziet het er netjes uit. Of de tarieven raar, laag of hoog zijn weet ik niet. Ik wil een auto eerst zien voordat ik een definitieve prijs afspreek of er überhaupt aan begin.

Prijsniveau zegt ook niet alles, wel wat men voor die prijs doet en de kwaliteit die men ervoor levert. Het moet wel in verhouding zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rainesh schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:01:
Of je maakt een ster in je ruit en laat het via de verzekering doen.... :)
Mja, maar de verzekering lapt toch pas voor ene hele ruit als vervanging ook daadwerkelijk noodzakelijk is? Ik heb al tijden een sterretje in mijn ruit maar zou graag de hele ruit vervangen hebben vanwege slijtage en steenslag. Heb alleen geen zin om dat zelf te bepalen maar de verzekering betaalt niet zomaar voor de hele ruit als het niet nodig is.

Nu zijn daar wel oplossingen voor maar ik houd het graag moreel acceptabel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn richtlijnen voor wanneer een ruit vervangen wordt. Een sterretje in je ruit is niet erg en kan met hars gemaakt worden. Het wordt een ander verhaal als het sterretje een bepaalde grootte heeft (ik heb geweten hoe groot...ooit). Als je witl weten of je ruit aan vervanging toe is ga je langs een ruitvervanger. Uit ervaring weet ik dat ze vaak niet zo moeilijk doen als het een grensgeval is en zetten ze er een nieuwe ruit in.

Het loont wel om te kijken of je eigen risico moet betalen. Bij Carglass komt dat nog wel eens voor terwijl het bij een Bovag autogarage niets kost en het is vaak wat goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
Een sterretje groter dan een €2 munt was volgens mij het maximale wat ze kunnen harsen. Zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

30mm is wat ik lees. Dat kan nog gerepareerd worden aldus de site van https://www.autotaalglas....antwoord/over-ruitschade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Mijn vader had een heleboel kleine steenslag op de voorruit bij onze vorige auto. Omdat dit het zicht (alleen bij direct zonlicht) belemmerde konden we deze laten vervangen. Er hoefde enkel het eigen risico betaald te worden.
Als Obelink hard kan maken dat het storend of potentieel gevaarlijk is dan zal de verzekering niet erg moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:56:
Er zijn richtlijnen voor wanneer een ruit vervangen wordt. Een sterretje in je ruit is niet erg en kan met hars gemaakt worden. Het wordt een ander verhaal als het sterretje een bepaalde grootte heeft (ik heb geweten hoe groot...ooit). Als je witl weten of je ruit aan vervanging toe is ga je langs een ruitvervanger. Uit ervaring weet ik dat ze vaak niet zo moeilijk doen als het een grensgeval is en zetten ze er een nieuwe ruit in.

Het loont wel om te kijken of je eigen risico moet betalen. Bij Carglass komt dat nog wel eens voor terwijl het bij een Bovag autogarage niets kost en het is vaak wat goedkoper.
Volgens mij is mijn sterretje al eens geharst want ik voel niets als ik er over krab of zo. Het punt is dat hij precies voor de ogen van de bijrijder zit en ik vanwege steenslag ook wel eens een nieuwe ruit zou willen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Die eerste zin is zo fout :) :) maar ik zal er geen flauwe grappen over maken...lol :P

Je kan eens in overleg met de ruitspecialist e hem vertellen dat het hinderlijk is. Hij kan er een oordeel over geven en eventueel contact opnemen op met je verzekering voor een nieuwe ruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
Gisteren de A4 maar weer eens gewassen. Het weer was er super voor natuurlijk.
Begonnen met de velgen en de banden. De velgen zijn met velgenwax van Auto Finesse behandeld, het vuil ging er ook makkelijk af. De banden heb ik met APC ingespoten en met een borstel schoon geschrobd.
De auto zelf is met Monello Lavare schoon gemaakt en de Thick Mitt van Monello. Dat blijft een lekkere wash mitt om mee te werken :). De trims heb ik vorig jaar september met Auto Finesse Revive Trim dressing behandeld. Dat spul doet nog steeds z'n werk. Mooie druppelvorming op de plasticdelen van de auto.
Over enkele weken wordt de A4 maar eens gepolijst met een DAP. Dit wordt ook de eerste keer dat ik dat doe, dus ben benieuwd. Alle spullen heb iig al.

Geen wax aangebracht omdat ik over een paar weken ga DAPpen ;).
De banden zijn ingesmeerd met Gyeon Tire, met wet look ipv mat. Dit is overigens nog niet op de foto te zien, de banden waren nog nat :P .

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/C7CtDNz8bLDEbDrTdWOOgrWR/thumb.jpg

Pagina: 1 ... 52 ... 120 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]