Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 51 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Het leer in de meeste autos is geimpregneerd met een plastic laag. Invetten heeft dus niet echt zin. Zolang het geen alcantara is, kan je met APC prima uit de voeten. Leer wordt ook vies omdat het huidvet wat door je kleren komt vuil gaat opnemen.

Hier kan je wat van leren ;)

YouTube: Meguiars Gold Class Leather Cleaner/Conditioner Review

Hier nog een leer schoonmaak how to;

YouTube: Best Interior Detailing Tricks: Leather and Plastics

En hier een foto van mn eigen leer halverwege en na;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c6s70oP.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FgyrPiM.jpg

Heb dan wel valcona leer, wat iets fijner is om schoon te houden, maar ben zeer te spreken over hoe schoon je de boel kan krijgen en houden met simpele producten. Zoals de kerel uit het eerder filmpje wel aan geeft, met zit zo vast in het denkpatroon van dat autoleer zeer kwetsbaar is en dat het vet gehouden moet worden met een conditioner. Ikzelf ook, dus smeren en smeren met leervet en toch slijtsporen krijgen in de wangen van mn stoelen (vorige auto). De boel slijt als je het gebruikt en met slimme marketing is er best wat te verdienen aan smeerseltjes ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Vaak dit topic voorbij zien komen, maar nooit het idee gehad wat ik er mee moest.
Sinds 1,5 maand een nieuwe 2e hands wagen waar we trots en zuinig op zijn.
Nu zitten er denk ik schoonmaak krassen op de motorkap en hebben we het idee dat aan 1 kant de lak minder is. Dit laatste moeten we nog na laten kijken.
Als de lak niets mis mee is, dan denk ik dat een goede detailing beurt een goed idee is voor onze wagen.
Valt alleen wel in de hogere prijzen. Een c4 grand Picasso.

Denk dat we dit jaar maar eens naar de andere kant des lands gaan rijden om zoiets te bewerkstelligen. Zelf doen gaat hem iig niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou langs een autoschadeherstelbedrijf (tjee wat een woord) kunnen gaan en een lakdiktemeting kunnen aanvragen. Ze kunnen je dan vertellen hoe dik de laklaag is, maar ze kunnen je waarschijnlijk ook vertellen of hij ergens herspoten is.

Die nieuwe C4 (Grand) Picasso is een woeste bak zeg. Die neus vind ik erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Dat is wel een goede tip. Thanks!
De onderdorpel is al gespoten omdat de blanke lak daar slecht was. Maar kan dat mooi gebruiken om te weten of de meting goed is gedaan.

De nieuwe c4gp vind ik ook erg mooi, maar mijn bankrekening wat minder. :p hebben de wat oudere versie. Ook mooi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Joopieboy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:25:
Leer waterafstotend te maken? Ik hoop dat je bedoeld in vetten. En APC kan, alleen heel dun verdund of met hele lichte vervuiling gewoon een nat doekje. :)
Hoeft niet per se, bijvoorbeeld voor een cabrio is waterafstotend interessant. Zo heeft gliptone ook een protect variant van de conditioner. Die maakt het naast het invetten water een vuil afstotend.

Ik wist trouwens niet dat die Golf maatgevend was voor de detailingwereld. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste zin snap ik niet helemaal Gonadan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De afgelopen week toch maar eens een full detail gedaan op mijn E46 328i. Ik heb hem al 1½ jaar in mijn bezit en naast wassen en wax was ik er tot nu nog niet aan toe gekomen.

* wassen met NXT shampoo van meguiars.
* wielkasten en onderkant gefoamd en afgespoten met de HD.
* kleien met auto finesse klei en spray&wipe.
* alle trim afgeplakt.
* polijsten met de dap 900.

* mezzo op oranje.
* finale op wit.
* finale op groen.

Finale op wit, liet een beetje een waas achter dus nogmaals een hit gedaan met finale op groen, wat resulteerde in een mooie wetlook.

* de hele auto afgenomen met Gyeon prep.
* behandeld met Poorboys World EXP.
* 2 lagen Natty's paste red.

Vervolgens heb ik de wielen verwijderd. Het leek wel alsof deze sinds 1998 niet meer schoon gemaakt waren. En dat was ook wel te zien aan de aluminium rot aan de binnenkant van de velgen. Jammer maar helaas!

* de velgen en banden afgenomen en geschrobd met warm water en autoshampoo.
* de velgen en banden geschrobd met dasty.
* ingespoten en geschrobd met Iron-x.
* de laatste teer spetters verwijderd met Valet Pro glue and tar remover.
* nogmaals gewassen met autoshampoo.
* afgenomen met Gyeon prep.
* behandeld met EXP.
* de banden behandeld met Poorboys World trim restorer.
* de wielkasten behandeld met trim restorer.

Wielen weer gemonteerd en toen begonnen met de ruiten.

* eerst gekleid met Auto finesse.
* behandeld met Turtle Clearvue Rain Kleer.

Toen begonnen met alle trim aan de buitenkant

* gereinigd en geborsteld met pre WOW cleaner.
* behandeld met Black WOW.

Toen alle deuren, motorkap en achterklep open.

* alle naden, kieren en sponningen afgenomen met een vochtige doek en auto shampoo.
* behandeld met EXP.

Vervolgens de binnenkant onder handen genomen.

* de hele binnenkant grondig gezogen.
* de hemel en pilaarbekleding gereinigd met een vochtige doen met APC.
* de deurpanelen, dashboard, middenconsole, pookhoezen, middenarmsteun, stoelen en achterbank gereinigd met een kunstof en leder reiniger.
* het dashboard, handgrepen en deurkaarten behandeld met Poorboys World Natural look.
* de lederen deur inserts, pookhoezen, middenarmsteun, stoelen en achterbank behandeld met een gepigmenteerde leder conditioner.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-YBNET7QJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-T3S8863A.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-SMRTFN3S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-RBTPZXVI.jpg

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:24:
Die laatste zin snap ik niet helemaal Gonadan.
Je gebruikte de Golf7 van VeeGee als ondersteuning voor je argumentatie, terwijl dat natuurlijk een geval n=1 is. Vandaar mijn opmerking, dat een auto niet al te best bij een dealer vandaan komt doet weinig af aan het feit dat een auto die al tien jaar rond rijdt zonder serieuze detailing er veel erger uit ziet.

Daarom stelde ik dat het meest uitgebreide pakket van een detailer waarschijnlijk veel meer nut heeft voor een oudere, en meer gebruikte auto dan voor een nieuwe. Als je voor een nieuwe al de viervoudige polijstplannen nodig hebt zou ik ruzie gaan maken met de dealer namelijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt helaas voor bij nieuwe auto's en jonge tweedehands auto's. Zoals ik eerder eens zei in dit topic: je hebt maar één laklaag, ga er niet te grof op polijsten. En zeker niet meerdere keren om je vorige fouten te herstellen want dan kan je je auto laten matteren, of in het ergste geval laten spuiten. En ja dat komt voor, helaas. Het moet allemaal even snel snel. De meeste autopoetsbedrijven verdienen +/- €100,00 ex BTW per auto. En die moet van binnen en buiten schoon. Dan hoef ik niet uit te leggen hoe er gewerkt wordt ;)

Uiteraard zal een uitgebreid pakket eerder passen bij een wat oudere auto, daar heb je gelijk in, al is dat zeker niet vanzelfsprekend. Ik polijst sinds 2002 en heb ontelbaar veel auto's behandeld, ook voor garages en dealers. Als je ziet wat daar soms binnenkomt dan zakt je broek af. Dan heb je het over jong gebruikte auto's en nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat dat betreft hoop ik nog altijd op twee dingen:
• een goedkope manier om de motorkap van steenslag te ontdoen (niet de sateprikker methode)
• dat iemand een steen in mijn voorruit gooit zodat ik voor weinig een nieuwe mag. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:01:
En die moet van binnen en buiten schoon. Dan hoef ik niet uit te leggen hoe er gewerkt wordt ;)
Haha, hostler heeft een keer een dag meegelopen bij zo'n bedrijf voor een vakantiebaantje.

Even snel wassen in een wasbox, matten en zo afspuiten met de hogedrukspuit, rijden (3km) naar het bedrijfspand, flink wat polijstmiddel en met een rotary even snel er over heen.
Interieur behandelen met apc en daarna cockpitspray (xD), met alle polijstresten weer naar de wasbox rijden om de resten er af te wassen.

Verder weet ik niet hoe ze te werk gingen want ik vond het wel welletjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:08:
Wat dat betreft hoop ik nog altijd op twee dingen:
• een goedkope manier om de motorkap van steenslag te ontdoen (niet de sateprikker methode)
• dat iemand een steen in mijn voorruit gooit zodat ik voor weinig een nieuwe mag. :P
De goedkoopste manier is een kap van de sloop die er beter uitziet dan die van jezelf :)
hostler schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Haha, hostler heeft een keer een dag meegelopen bij zo'n bedrijf voor een vakantiebaantje.

Even snel wassen in een wasbox, matten en zo afspuiten met de hogedrukspuit, rijden (3km) naar het bedrijfspand, flink wat polijstmiddel en met een rotary even snel er over heen.
Interieur behandelen met apc en daarna cockpitspray (xD), met alle polijstresten weer naar de wasbox rijden om de resten er af te wassen.

In grote lijnen gebeurt het ook zo. Snel even wassen, de binnenkant wordt schoongemaakt, de buitenkant wordt gepolijst en dan een één of andere spray eroverheen voor de mooi. Totale tijd 4-5 uurtjes. Het bedrijf waar ik ooit begonnen ben en vorig jaar nog wat werk voor gedaan heb heeft een eigen poetser. Die smeert rustig banden/bumperglim op leder bekleding. 'Glimt mooi' zegt-ie 8)7

In Groningen heb ik een blauwe maandag wat werk verricht voor een autopoetsbedrijf die letterlijk de deurpanelen van de auto afspoot met de hogedrukreiniger. Vervolgens doken er twee man in die de auto weer netjes maakten en ik was met een ander aan het polijsten. Na het polijsten werd de auto gewoon weggezet als zijnde klaar. Dus helemaal geen wax of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:32:
De goedkoopste manier is een kap van de sloop die er beter uitziet dan die van jezelf :)
Ik hoop niet dat zoiets bestaat. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Gonadan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Dito met schade, je kan vaak goedkoper een deur of paneel vanaf de sloop halen dan de kras te laten verwijderen en te laten overspuiten. Heb voor een A4 b5 ooit voor €150 een deur en voorscherm gekocht (is de postbode blij mee 8)7 ) en laten monteren. Je moet alleen een beetje geluk hebben met de kleur ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja hoor. Er zijn sloperijen met auto's jonger dan een jaar of vijf. Die zijn vaak economisch total loss of gewoon total loss verklaard. En dat soort sloperijen zijn zeer gewild bij garages en dealers omdat dat goedkoper is dan spuiten of uitdeuken (dat laatste niet persé). Geregeld onderdelen opgehaald voor een bevriende garagist.

Daarna is het een kwestie van polijsten en behandelen met glaze, sealant, wax of wat je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou met schade kan ik daar inderdaad wel inkomen, een brommer in je flank en het loopt al snel aardig in de munten. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

[...]

Mijn huidige auto heeft ook eens een tikje gehad op de voorkant. In plaats van dat ze de motorkap hersteld en gespoten hebben, zit er gewoon een andere op :P

Edit: Vind ik wel beter, trouwens. Ik heb het niet zo op (opnieuw)gespoten delen :P

[ Voor 11% gewijzigd door hostler op 19-08-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens tijd over en dan zie je dit:

Vervolgens zie je dit:

Ik zie mogelijkheden voor het interieur. Voor de laklaag weet ik het zo nog niet, maar als Nissan een soort gelijk goedje er op smeert dan zou het moeten kunnen.

Duur is het wel: http://www.jvb-specialproducts.nl/NL/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Nog een filmpje tegengekomen van laatste keer auto wassen, wellicht leuk om te zien. Al is het van korte duur:
YouTube: Waxxx

Of makkelijk velgjes schoonmaken...
YouTube: Rimmm

[ Voor 47% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-08-2015 21:46 ]

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik verwachte een filmpje van een Toyota MR2 :(

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

hostler schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:06:

Het meest trieste is nog dat het met dezelfde moeite/tijd veel beter kan.

Even wassen in de wasbox, op zich prima. Gebruik een washmitt in plaats van de halve staalborstel, kost geen extra tijd.

Matten afspuiten met hogedruk -> doe ik ook na de winter, in de zon drogen, kost ook geen tijd.

Rotary eroverheen -> DA polisher met medium of lichte polish, kost ook geen tijd extra maar je beschadigt de lak niet.

Interieur met cockpitspray -> Natural Look of gelijksoortig product, kost hetzelfde qua tijd maar dan heb je iets wat voedt en maanden mooi blijft.

Met een heel klein beetje kennis kun je in dezelfde tijd dus een veel beter resultaat halen maar het lijkt wel of die bedrijven dat niet willen weten. Dat de gemiddelde klant er ook weinig om geeft helpt natuurlijk ook niet mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Mwah, DA is toch wel veel langzamer omdat je vaak meerdere hits moet doen om alles er uit te halen. Als de lak hard is zou ik, als ik er een had, eerst met een rotary er overheen gaan om het vervolgens te finishen met een DA.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
hostler schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:32:
Ik verwachte een filmpje van een Toyota MR2 :(
Die heb ik misschien ook nog ergens staan, wel met een slechtere telefoon, maar ook daar zie je enkel de "motorkap". 😂

Verwijderd

@Arfman
Er is een duidelijke reden waarom men met een rotary werkt. Snelheid en grondigheid. Met een rotary verzet je veel meer werk in veel minder tijd dan met een DA. Het kan niet beter in dezelfde tijd met een DA, dat kost een ZZP autopoetser tijd en dus geld.

Men heeft ook geen tijd om matten schoon te spuiten. Als ze te goor zijn worden ze vervangen door de dealer of garage. De binnenkant van de auto wordt uitgezogen en behandeld. Die binnenkant ziet er vaak nog wel netjes uit en is ook wel goed schoongemaakt. Het is de buitenkant waar je het langste mee bezig bent. Bij de meeste garages en dealers gaat men er maar één keer overheen met de polijstmachine. Daarna een spraytje erover en de laklaag glimt weer voor even. En mocht de auto even staan in de showroom en er komt iemand voor en proefrit, wordt de auto eerst weer even gewassen met een spraytje er overheen. Voor de klant een keurige auto.

Een ZZP autopoetser die door een garage ingehuurd wordt, en dus van garage naar garage gaat, verdiend om en nabij de €100,00 ex btw per auto (uitzonderingen daargelaten), ongeacht hoe die auto eruit ziet. Hij heeft vier uur de tijd om een auto 'showroom' klaar te krijgen, want hij moet er minstens twee per dag doen wil hij er wat centen aan overhouden.

@hostler
Met een rotary kan je ook heel erg mooi finishen hoor :) Misschien nog wel mooier dan met een DA.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:55:

Een ZZP autopoetser die door een garage ingehuurd wordt, en dus van garage naar garage gaat, verdiend om en nabij de €100,00 ex btw per auto (uitzonderingen daargelaten), ongeacht hoe die auto eruit ziet. Hij heeft vier uur de tijd om een auto 'showroom' klaar te krijgen, want hij moet er minstens twee per dag doen wil hij er wat centen aan overhouden.
.
ja dat is even snel met de rotary met een medium polijstmiddel en pad eroverheen. Vervolgens een maskerende wax met een DA aanbrengen zoals bijvoorbeeld black hole, NXT oid.
In 2 tot 4 uurtjes ben je wel klaar.

Zo'n maskerende wax heb ik ook met verkoop van mijn vorige zwarte auto gedaan. Die lak had ik ooit een aantal jaartjes daarvoor 3 stappen gepolijst. De staat was dus goed aangezien ik alleen met de hand was en eerst goed af spuit.
laagje NXT, rubbers netjes invetten, alles netjes schoon maken en uit stoffen.

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 20-08-2015 13:25 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heren,

Na al een tijd te hebben meegelezen in dit topic, ben ik tot het inzicht gekomen dat ik mijn zes jaar oude Volvo lang genoeg heb mishandeld in de wasstraat. Gisteren heb ik hem voor het eerst met de hand gewassen aan de hand van de in dit topic beschreven methode (velgenreiniger, insectenspray, hogedrukspuit, washandschoen, twee-emmer methode).

Ik ben mij rotgeschrokken van hoeveel vuil/oneffenheden er na het wassen nog op de lak zitten.

Ten eerste tref ik een flink aantal van deze plekjes aan, variërend in grootte van ca 2-30 mm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DiHcWHI.jpg

Ik vermoed dat dit hars is. Een paar meter naast mijn vaste parkeerplek staat namelijk een hoge naaldboom. De plekjes zijn echter zeer hardnekkig, en laten zich slechts met heel veel moeite verwijderen met terpentine (doekje paar minuten laten inweken, daarna voorzichtig poetsen, herhalen, etc). Doe ik iets verkeerd of is dit geen hars?

Nog meer geschrokken ben ik van wat ik achterop mijn dak aantrof, met name aan de zijkanten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ca53IB9.jpg

Hoewel het er op de foto uitziet als kleine putjes, zijn het dat volgens mij niet. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn, en of ik dit nog weg krijg?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die eerste lijkt op ingebeten vogelpoep, blanke lak is een soort ingebrand door zure sappen/ontlasting van vogels edg. Tweede lijkt idd een soort hars te zijn wat hard geworden is. Hoe je dat het beste kunt verwijderen? Dat is heel erg lastig... Ik probeer vaak een beetje met de middelen die ik heb (APC = allesreiniger, birdshitremover, claybar, etc...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb een mountainbike met een ruwe matte zwarte lak, ziet er min of meer uit zoals geanodiseerd aluminium of poedercoat.
Nu had ik die al eens ingesmeerd met EX-P. Water met zand en modder loopt er zo van af, ideaal wat dat betreft, makkelijk schoonmaken :)
Alleen... de EX-P geeft dus een witte waas omdat het in die ruwe lak blijft hangen. Dus mijn frame is nu zwart met deels een lelijke witte waas :+

Wat is goed spul om toch de modder enzo er makkelijk af te kunnen spoelen, zonder dat het in het oppervlak blijft hangen? (transparant)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

_ferry_ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:23:
Ik heb een mountainbike met een ruwe matte zwarte lak, ziet er min of meer uit zoals geanodiseerd aluminium of poedercoat.
Nu had ik die al eens ingesmeerd met EX-P. Water met zand en modder loopt er zo van af, ideaal wat dat betreft, makkelijk schoonmaken :)
Alleen... de EX-P geeft dus een witte waas omdat het in die ruwe lak blijft hangen. Dus mijn frame is nu zwart met deels een lelijke witte waas :+

Wat is goed spul om toch de modder enzo er makkelijk af te kunnen spoelen, zonder dat het in het oppervlak blijft hangen? (transparant)
Ik heb mijn MTB in gyeon can coat staan (ik heb geen auto of motor meer die het waard is om dat te doen). en dat doet het echt perfect.

Maar ik denk dat 1x in de zoveeltijd een spraysealant zoals reload of cure al wel wonderen doet.

No signature required.

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Goedenavond,

Ik heb niet veel verstand van auto's poetsen. Ik heb van de week mijn auto even afgespoten en zag het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wcjv5h.jpg
Het gaat om de striping op de motorkap van een Suzuki Swift (2014). Hoe krijg ik het weer mooi wit? Nu lees ik over polijsten maar ben bang dat ik het fout ga doen en krassen maak. Met een micro vezel spons krijg ik het niet netjes schoon. Wie o wie heeft een andere (makkelijkere) oplossing? :)

Verwijderd

Die striping kan je afplakken met tape en vervolgens kan je polijsten. Het is niet erg als je over de tape gaat, die blijft als het goede tape is zitten.

Bang voor krassen? Ik weet niet hoe je gaat polijsten maar ik neem aan niet met een schuurspons ;P Bij normaal polijsten met de machine, of met de hand, krijg je eigenlijk nooit krassen tenzij er achtergebleven zand in je pad zit. Op wit zie je sowieso minder als op een donkergekleurde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom polijsten? Probeer eens met een clay kit het vuil eruit te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Gisteren de auto gewassen en vandaag even nagelopen met een detail spray. Ach, verder niets te melden :P

Wat telefoon foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/jhubt2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/a0fer6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/f1zfw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qd3i86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25s1soh.jpg

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

N.a.v. http://forum.flitsservice.nl/post4002596.html#p4002596 ook maar eens die Soft 99 Fusso Coat wax besteld, ziet er bruut uit _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Wat doe ik tegen kalk. Bij ons is die ph waarde t maximale bijna. Op mn normale auto maakt t me niet uit. Maar op mn mercedes van 73 wel, al die kringen op t chrome werk ziet er niet uit. Doe nu met een droge doek iig die chrome strips de kringen wegwrijven, maar de rest van de auto mag ook wel.

Ja een water filter installatie in huis. Maar dat vind ik weer iets teveel van t goeie.

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Je auto met een watermagneet (soort handdoek die veel water op neemt) afnemen na het wassen.

¯\_(ツ)_/¯

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
M'n auto is voorzien van een glascoating. Doen sommige van hier daar nog een wax op? Met het oog op de komende winter lijkt het me geen overbodige extra bescherming van de coating? :)

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Kan inderdaad gewoon :)
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:35:
Wat doe ik tegen kalk. Bij ons is die ph waarde t maximale bijna. Op mn normale auto maakt t me niet uit. Maar op mn mercedes van 73 wel, al die kringen op t chrome werk ziet er niet uit. Doe nu met een droge doek iig die chrome strips de kringen wegwrijven, maar de rest van de auto mag ook wel.

Ja een water filter installatie in huis. Maar dat vind ik weer iets teveel van t goeie.
Water filteren kan, zijn ook oplossingen voor tussen je tuinslang. Je kan na het wassen ook de auto even nalopen met een detail spray zoals Spray & Gloss van Poorboys of Monello Perfetto. De laatst genoemde gebruik ik zelf ook.

[ Voor 94% gewijzigd door hostler op 24-09-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik dacht gisteren ook eens wat aandacht aan de auto's te kunnen besteden...

Ik ben geen echter detailer zoals velen van jullie dat wel zijn, maar een verzorgde auto is wel zo prettig (al kan het me ook af en toe een worst wezen hoe smerig hij is). Dus ik vind zelf goed wassen (wel met DoJo Juice Born to be Mild) en 2 emmers, velgen goed schoonmaken (Dasty \ IronX), in de was zetten (Turtle Wax) en de vooruit en voorste zijruiten met RainX behandelen echt wel voldoende.

Eerst begonnen met de I30 die inmiddels ook alweer 7,5 jaar oud is en eigenlijk met de minuut verdrietiger geworden.

Foto is al wel wat ouder, maar op afstand is het resultaat hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/Hyundai_i30cw_1.JPG

- Plekken gezien waar de blanke lak los heeft gelaten of al weg is (op de dorpels, op 2 deuren)
- Krassen (voornamelijk 2 achterste portieren)
- Deuken (motorkap, deuren achter)
- Steenslag (voorbumper)
- Roest (plekjes op de motorkap)
- Velgen die gewoon niet 100% meer schoon gaan en toch ook her en der een plekje hebben

Uiteindelijk ziet de auto er wel weer gewoon fris en verzorgd uit, maar eigenlijk is het net als met veel vrouwen. Mooi van verre, maar verre van mooi :).

Vervolgens de binnenkant gedaan en daar werd ik eigenlijk al niet veel vrolijker van.

- Krassen (het soort kunststof is vrij hard, dus krasgevoelig)
- Versleten leer (de wang van de (voornamelijk bestuurders)stoel is lelijk \ versleten)
- Hakstuk van de mattenset gescheurd (in juli 2014 gekocht)

Auto heeft inmiddels een 145.000 km gelopen en is verder technisch echt top. Ik denk dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen dat het optisch niet de meest verzorgde auto meer is. Als we nog eens wat nieuw(ers)(s) gaan kopen dan moeten we het meteen maar beter bijhouden.

Vervolgens met de V40 (2014) verder gegaan (binnenkant, niets bijzonders) en vervolgens de hars verwijderd die over de hele auto zat (vakantie in Frankrijk in een naaldbomen bos...). Hiervoor een flesje Valma harsverwijderaar gebruikt, werkte echt perfect! De buitenkant verder niet meer gedaan, dat doet of de wasstraat op mijn werk deze week of volgende week zal ik er nog eens aandacht aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 22:50
TommyGun schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:02:
N.a.v. http://forum.flitsservice.nl/post4002596.html#p4002596 ook maar eens die Soft 99 Fusso Coat wax besteld, ziet er bruut uit _/-\o_
Ziet er goed uit, benieuwd naar je ervaringen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:23
Beste autoliefhebbers,

Ik heb een Citroen C1 overgenomen van een vriend en zou graag mijn auto met de hand schoon willen houden. Hoewel ik jullie passie voor detailing van auto's bewonder heb ik zelf niet het geduld ervoor om mijn auto zo mooi te krijgen. Mijn doel is eigenlijk om een basispakket samen te stellen waarmee ik mijn auto 2 a 3 keer per jaar ga wassen. Ik zou graag alleen de auto en de velgen willen wassen met zeep, kleien om de auto nog schoner te krijgen en dan als finish een sealant (omdat ik niet perse een glanzend effect wil, maar gewoon een duurzame beschermende laag). Ik probeer een balans te vinden tussen prijs en kwaliteit aangezien ik er ook niet enorm veel aan wil uitgeven.

Ik heb de volgende dingen in gedachten:
- Washandschoen: Monello Washmitt
- Zeep: Mothers wax - California Gold Car Wash
- Handdoek om de auto schoon te vegen: Monello Senza Acqua Drying Towel
- Sealant: ?
- Klei: ?
- Zeep voor de velgen: ?
- Zeep met spuitkop om snel vogelpoep weg te kunnen halen: ?

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat kleien moet je polijsten als je last krijgt van marring/krasjes. Een sealant kan je gebruiken na het wassen en voor het waxen. Een sealant, PB EXP, breng je eens per kwartaal aan voor optimaal gebruik.

- Twee emmers (Gamma of Praxis)
- Wash-mitt
- Goede wax shampoo (Ik gebruik Mothers Wax - California Gold Carnauba Wash & Wax)
- Wax of spraywax, wat jezelf het makkelijkste vind. Wax blijft langer zitten dan een spraywax. Spraywax is makkelijker in gebruik en blijft tot twee weken zitten. Je kan hier ook vogelpoep mee weghalen.
- Velgenreiniger
- Droogdoek of trekker (wel een goede!)

Dat is een beetje de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 08:32
Hebben jullie ervaring met het repareren van leren bekleding? In de wang van de stoel zitten scheurtjes. Ze zijn nog niet helemaal door, maar wel vrij diep.

Is dit zelf te repareren of zijn hier specialistische bedrijven voor? (weet iemand wat zoiets kost?)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25klxug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Hoe oud is dat leer ? Het leer ziet vrij broos uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 08:32
Blord schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:42:
Hoe oud is dat leer ? Het leer ziet vrij broos uit
De auto is van augustus 2010 (opel astra j)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heeft iemand een tip voor mijn probleem? Dak van C1 heeft een hoop witte kalkachtige pikkels/vlekken. Als je met je vinger eroverheen gaat voet het alsof er een krokant laagje op ligt, maar als dat eenmaal weg is voelt het net zo glad als de rest van de lak. Is dit soms loslatende blanke lak of zou het kalk achtige afzetting kunnen zijn?
Zou dit met een beetje goed kleien eraf komen of moet ik ander spul gebruiken?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FmGYtKP.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door theHoff op 08-10-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Boinkie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:17:
M'n auto is voorzien van een glascoating. Doen sommige van hier daar nog een wax op? Met het oog op de komende winter lijkt het me geen overbodige extra bescherming van de coating? :)
Ik gebruik na het wassen gyeon wet coat voor extra bescherming tussen de was beurten in. Werkt mooi!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
KappeNou schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:31:
[...]

Ik gebruik na het wassen gyeon wet coat voor extra bescherming tussen de was beurten in. Werkt mooi!
Zal eens kijken bij carclean wat ik kan vinden! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Boinkie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:08:
[...]

Zal eens kijken bij carclean wat ik kan vinden! :Y
Je kan dan kijken naar Bathe+ of wetcoat. Beide werken fijn.
Wat ik doe met Bath+ is na het wassen wanneer de auto nog nat is een beetje Bathe+ op je was handschoen en de auto na lopen en niet laten opdrogen.
Met wetcoat na het wassen op natte panelen erop spuiten en verdelen met was handschoen en vervolgens ook snel afspuiten.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
KappeNou schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Je kan dan kijken naar Bathe+ of wetcoat. Beide werken fijn.
Wat ik doe met Bath+ is na het wassen wanneer de auto nog nat is een beetje Bathe+ op je was handschoen en de auto na lopen en niet laten opdrogen.
Met wetcoat na het wassen op natte panelen erop spuiten en verdelen met was handschoen en vervolgens ook snel afspuiten.
Ik zou dan toch eerder voor Cure gaan, dat doe ik ook eens in de zoveel tijd over de (quartz) coating heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FabianGTI schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Ik zou dan toch eerder voor Cure gaan, dat doe ik ook eens in de zoveel tijd over de (quartz) coating heen
Bathe+ en wetcoat werkt sneller. Dus net wat je wil.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje wat zijn jullie auto's netjes :D Ik rij rond in een verrotte golf cabrio met roest bij de dorpels O-)
Nu ga ik binnenkort een andere auto kopen, en ben ik van plan om deze toch wat beter te onderhouden, zal het topic vanaf nu ook wat in de gaten houden en, eenmaal zo ver, foto's van mijn eigen wagentje uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

You say? :+
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/10/2015-10-02-16.16.41-Small.jpg
8)

Roest is vaak alleen helaas weinig aan te doen, proberen tegen te houden maar zeker met een oudere auto ontkom je er niet aan om tzt stukken te latten lassen/spuiten/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!
Mijn golfje heeft een soft top, mocht niet door de wasstraat :+
Moet ik er wel eerlijk zeggen, ik kreeg de auto en toen was de roest er al. Niet geheel mijn schuld. Geen geld om op te knappen, geen zin om de auto vaak te wassen. resultaat: helemaal doorgeroest :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het is ook geen weggegooid geld als je onderhoudsproducten voor je auto gebruikt . Je wagen ziet er beter uit en het levert een hogere restwaarde op. Daarmee heb je wat geld terugverdient.

[ Voor 7% gewijzigd door Blord op 16-10-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 23:23
Ik ga het toch maar hier een koet verhaaltje zetten. Gisteren heeft een joker z'n auto langs m'n voorbumper gehaald (wat haat ik dat!), uiteraard zonder briefje.
Ik heb wel een beetje dit topic doorgelezen maar zie door de technische termen het bos.niet.meer. Ik hoop op wat oppervlakkige schade en dat ik het meeste eruit kan poetsen. Maar waarmee? Ik ga hem morgen eerst maar eens grondig wassen maar wat kan ik daarna doen? Mijn pa begon al over commandant maar dat lijkt hier vloeken in de kerk. Kan iemand mij een korte cursus schadebehandeling geven? Dus waarmee kan een leek als beste beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er eens een foto's van en post hem hier eens. Dan hebben we er met zijn allen een beter beeld bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Blord schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:17:
Het is ook geen weggegooid geld als je onderhoudsproducten voor je auto gebruikt . Je wagen ziet er beter uit en het levert een hogere restwaarde op. Daarmee heb je wat geld terugverdient.
Mwah. Toen ik destijds mijn Seat inruilde, die ik elke 2 weken waste, altijd in de wax stond en helemaal netjes gepolijst was, kreeg ik er niets meer voor dan anderen. Handelaren/dealers kijken naar model, uitrusting, kilometerstand en als de auto wat vies is van binnen of van buiten halen ze er een poetsbedrijfje bij die voor 100 euro die auto doet.

Ik dacht ook dat ik goeie investeringen deed door die auto supernetjes te houden maar forget it, je doet het alleen voor jezelf. Even de enorme krasbak daargelaten natuurlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Idd voor de prijs maakt het weinig uit, gaat vaak gewoon via een standaard lijst.

Echter als de auto er netjes uitziet verkoopt die wel makkelijker, zeker als je hem aan een particulier wil verkopen.

Je heb er dus wel voordeel bij, maar je kan niet verwachten dat je er veel meer voor krijgt dan de marktwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:25:
Maak er eens een foto's van en post hem hier eens. Dan hebben we er met zijn allen een beter beeld bij.
Ik hoop dat het een beetje te zien is en een goed beeld is. Ik heb zelf goede hoop dat er nog wel wat aan te doen is, zonder spuitwerk.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aYxnr5B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waardevermeerdering bij verkoop is relatief en wat de gek er voor over heeft. Ik heb het ook mijn site staat maar de waardevermeerdering valt enigszins mee. Het zal iets schelen, zeker geen honderden Euro's zoals men je wel eens wil doen geloven. Wat wel zo is is dat de auto makkelijker verkocht wordt, en met een onderhoudsgeschiedenis verkoopt het nog makkelijker want dan weet men dat de eigenaar er zuinig op geweest is.

@Djeen84

Dat veegje op je stootstrip? Zulke vegen heb ik wel vaker gezien en soms gaan ze wel weg met polijsten en zie je er nog een beetje van. Wat je kan doen is even bij een schadehersteller langs gaan. Die kan het zo voor je (weg) polijsten. Doe ik ook wel eens voor mensen en ik vraag voor zoiets niets. Stukje service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mbt de opmerking over Commadant, perfect spul maar niet voor metallic lakken met een clearcoat zoals tegenwoordig dus gebruikelijk is. Voor dat soort lakken zijn hele andere polijstmiddelen gekomen.

Met wassen ga je niet veel bereiken, dat is puur vuil van de auto wassen...

Die stootstrip, als je hem natmaakt met bv wat spuug op je vinger of iets kun je kijken of de krasjes daarmee wegvallen. Als dat zo is, dan is het niet zo heel diep en kun je het er nog redelijk uit krijgen. Anders krijg je het hoogstens wat minder zichtbaar na het polijsten.

Wat eventueel wel kan is een zogeheten spotrepair, dit is niet zo duur als heel de stootstrip spuiten en krijg je het voor 99% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
Vandaag m'n A4 weer eens gewassen. Het is nog niet koud nu en het regende niet dus waarom niet. Elke maand probeer ik de auto wel te wassen. Volgende week wil 'm een full-detail geven en klaar maken voor de winter. Wassen, kleien. DAP900 voor het eerst gebruiken en alles polijsten. Lime Prime lite en dan met Collinite 845 eindigen.
Winterbanden gaan er binnenkort ook onder, daar dus velgenwax op doen.

Vandaag alleen gewassen met Monello Lavare en de Thick Mitt. Deze vind ik erg goed. Neemt veel water op en is lekker dik. De oude wash mitt gebruik ik nu voor de velgen.
Alle ramen zijn met ProVision Rainclear behandeld.

A4 detail 2

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
@tuitje en @joopieboy
Bedankt voor je reacties. De veeg is niet zichtbaar als ik hem natmaak, dus vandaar mijn goede hoop.

Ik heb een oproepje op Peerby geplaatst in de hoop dat er iemand in mijn buurt (Rotterdam) een rotary heeft en mij een beetje opweg kan helpen.
Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Djeen84 Misschien is er wel iemand van hier die dit voor je kan doen.

Ik heb afgelopen week ook wat krasjes weggewerkt, wat leder gereinigd en gevoed. Beetje chroom werk en een cabriodak. Maar ook de massive 6.75 liter V8.

De Auto? Een Rolls Royce Corniche II. Heeft een leuke historie en verkeerd technisch is uitstekende staat. Maar het interieur was grauw, het leder glad en uitgedroogd. Het cabriodak bleek en was nodig aan wat liefde toe. Een prachtige auto. Op naar de volgende. Voor meer foto's kan je kijken op de site zie daarvoor mijn signature.

Heb ik nog een tip voor iemand die ooit een Rolls gaat doen? Zeker. Rolls Royce werkt met zeer exclusief materiaal. Zo is de cabriokap van de oudere modellen vaak van 'everflex'. Dit is geen vinyl maar kan op dezelfde manier schoon gemaakt worden en onderhouden worden. Omdat het duurder is dan vinyl is het aan te raden voorzichtig te werk te gaan. Dus met een milde APC mengverhouding en een zacht borsteltje het dak schrobben, afspoelen, schrobben et cetera. Daarna kan je een voedend middel aanbrengen. Natural Look van PB werkt hier goed op. In laten trekken en uitwrijven met een mf-doek en nabehandelen met bijvoorbeeld 303 - Aerospace Protectant (http://www.carclean.nl/pr...ectant_473ml_30340_101927).

Tweede tip die ik wil meegeven is dat de oudere modellen een vakje in de deurportieren hebben. Daar wil nog wel eens een kristallen setje met glazen in staan, vaak met een kristallen flesje. Wees hier ongelooflijk voorzichtig mee want het is niet alleen roofgoed, maar er is amper meer aan te komen en je betaald er een godsvermogen voor. Het is Tudor crystal, handgeblazen en geslepen. Vreselijk zeldzaam. Laat de eigenaar dit eruit halen voor je begint aan de Rolls als je je ervan wilt gewissen dat je achteraf geen gezeur krijgt.

Derde tip gaat over de Spirit of Ecstacy. Dit is natuurlijk wel een onderdeel dat moet glimmen alleen zijn ze vaak wat verweerd. Dit kan je met een chrome polish doen, maar ik heb het gedaan met Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish. Dit moet je niet op de overige delen chroom gebruiken omdat het een waas kan achterlaten en kan krassen. Op het ornament zie je hier niets van, maar doe beetje bij beetje en poets gelijk uit met een mf-doek. Nabehandelen met wax.

Vierde tip en laatste. De oude modellen hebben verchroomde wieldoppen. Deze zitten vaak muurvast en losmaken resulteert nog wel eens in verbogen wieldoppen, of de kunststof ring klapt eraf. Die wieldoppen zijn duur en ook daar is niet makkelijk aan te komen zonder de hoofdprijs te betalen. Ze zijn makkelijk schoon te krijgen, en ook de binnenring kan schoongemaakt worden als je beetje fatsoenlijke vingers hebt. Na het schoonmaken kan je ze polijsten met een polish en zachte polijstpad. Blinkt er weer over.

Foto's zijn genomen tegen de schemer aan. Eerder kon niet. Totale werktijd ongeveer 20 uur.
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/DSC_0086-Kopie1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/DSC_0062-Kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/DSC_0026-Kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/DSC_0055-Kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/DSC_0070-Kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Mooie klus en bedankt voor de tips ... al denk ik dat de kans heeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein is dat iemand een soortgelijke RR gaat detailen hier op het forum :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet het maar nooit :) Vandaar dat ik mijn kennis graag deel. Ik heb er met veel plezier aan gewerkt. Heerlijke auto om in te rijden, voor zover ik dat doe, en die motor is super. 2300 kilo schoon aan de haak en deuren zo dik als bielzen en zo zwaar als een Twingo. Je hebt écht het gevoel dat je in een auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
een ojee momentje; Gisteren heeft mijn neefje de auto volgekotst... Nu zit ik met mooie rode spikkels in de bekleding (hij had ietss met rood gegeten, bietjes oid) Heeft iemand tips om de bekleding weer schoon en strak te krijgen? ik heb geen stoom apparaat oid.

offtopic:
het was wel een episch fonteintje in de achteruitkijkspiegel

[ Voor 14% gewijzigd door Paganstars op 28-10-2015 11:09 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
Heb je APC liggen? Dan 1:10 erop spuiten en op een doekje, even laten inwerken en dan goed boenen.

2 weken terug de A1 gewassen, geklei-d, cleanen met Auto Finesse Rejuvenate en vervolgens een laagje 845 erop. Alleen nu heb ik echt totaal geen beading/sheeting meer. Bij het afspuiten met een hogedruk, blijft al het water gewoon op mijn motorkap en dak liggen. Lijkt alsof er geen wax meer op zit. Nog nooit eerder meegemaakt. Iemand een idee? Kan het zijn dat de auto dusdanig vies is, dat er sheeting meer is?

Ik ga vanmiddag de auto wassen en zit nu te twijfelen of ik anders een laag Sonax Polymer Netshield overheen doe.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

timovd

Voorsprong door techniek

De Polymer Netshield van Sonax werkt erg goed kan ik uit ervaring delen. Beading blijft maanden goed mits de ondergrond mooi glad is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ja dat klopt. Heb het op de a4 zitten icm een quartz coating. Maar kan ik het aftoppen op een collinite 845 laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paganstars schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:08:
een ojee momentje; Gisteren heeft mijn neefje de auto volgekotst... Nu zit ik met mooie rode spikkels in de bekleding (hij had ietss met rood gegeten, bietjes oid) Heeft iemand tips om de bekleding weer schoon en strak te krijgen? ik heb geen stoom apparaat oid.

offtopic:
het was wel een episch fonteintje in de achteruitkijkspiegel
Wat je kan doen is wasmiddel (ik gebruik Vanish huppeldepup) en lauw/heet water gebruiken. Dat goed opschuimen en met een nagelborsteltje de vlekken rustig opborstelen dat het (flink) schuimt. Niet wegdeppen met een microvezeldoek maar het restant opzuigen met de stofzuiger. Dat kan geen kwaad dat kleine beetje vocht. Wel moet je dan je gehele bekleding doen i.v.m. kleurverschil tussen nieuw en oud.

Voor stoffen bekleding werkt een APC in de regel goed, maar bij vlekken gebruik ik vaak Vanish huppeldepup omdat dat net even een beter resultaat geeft en schoner wordt. Altijd een testspot maken!
Rainesh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:24:
Heb je APC liggen? Dan 1:10 erop spuiten en op een doekje, even laten inwerken en dan goed boenen.

2 weken terug de A1 gewassen, geklei-d, cleanen met Auto Finesse Rejuvenate en vervolgens een laagje 845 erop. Alleen nu heb ik echt totaal geen beading/sheeting meer. Bij het afspuiten met een hogedruk, blijft al het water gewoon op mijn motorkap en dak liggen. Lijkt alsof er geen wax meer op zit. Nog nooit eerder meegemaakt. Iemand een idee? Kan het zijn dat de auto dusdanig vies is, dat er sheeting meer is?

Ik ga vanmiddag de auto wassen en zit nu te twijfelen of ik anders een laag Sonax Polymer Netshield overheen doe.
Het kan zijn dat de auto een laagje vuil heeft waardoor de beading/sheeting wat minder is. Ondanks dat zou je het wel moeten zien/vernemen dat er een waxlaagje opzit. Na het wassen van je auto zou je het zeker weer moeten zien. Zo niet dan is het er niet, maar dat is logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Thanks voor de tip! Vanish hebben we in huis!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Rainesh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:24:
Ik heb ook iets gelijkaardigs meegemaakt...
Auto gewassen, gekleid, licht gepolijst met Mezzo, Black hole erover en 845 erop. Een maand later opeens zo goed als niks van beading/sheeting. En een halve maand later was het helemaal weg.

Hoe goed ik de auto daarna niet waste, lukte het gewoon niet. En de auto is proper hoor!
Die auto stond wel dagelijks aan het station waar er zware werken aan de gang zijn (en er constant een stofwolk hangt en bij regenweer is er een rare waas over de auto). Dus ik vermoed dat de 845 gewoon gestript werd.

Dusja, het kan dat het weg is...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
In de winter gebruik ik geen Blackhole, omdat het je standtijd verkort. Maar inderdaad, na paar weken al zo goed als weg...bizar. Ga vrijdag de auto wassen, ben er gisteren niet aan toegekomen. De a1 staat gewoon in een woonwijk, niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Ik zou toch graag eens die stinklucht uit m'n auto willen halen
Het is niet altijd aanwezig, maar als ik even voor een verkeerslicht stil sta komt er een rooklucht vrij, waar het zit? Geen idee

Nou wil ik het eens proberen met een OZON behandeling

http://www.boels.nl/huren...lisatie/geurneutralisator

Het lijkt me dat ik zo'n apparaat nodig heb, maar hoe gaat dat verder in zijn werk?
Gewoon een paar uur erin laten staan, en daarna de auto een paar uur ventileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianGTI schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:35:
Ik zou toch graag eens die stinklucht uit m'n auto willen halen
Het is niet altijd aanwezig, maar als ik even voor een verkeerslicht stil sta komt er een rooklucht vrij, waar het zit? Geen idee

Nou wil ik het eens proberen met een OZON behandeling

http://www.boels.nl/huren...lisatie/geurneutralisator

Het lijkt me dat ik zo'n apparaat nodig heb, maar hoe gaat dat verder in zijn werk?
Gewoon een paar uur erin laten staan, en daarna de auto een paar uur ventileren?
Niet zo moeilijk hoor. Je moet je hele auto van binnen schoonmaken, inclusief de bekleding en matten...alles. De matten laat je uit de auto als je een ozon behandeling doet. Welke geur je ozon apparaat heeft weet ik niet, maar er is een mogelijkheid voor geuren. Daarna een x aantal uur in je auto zetten en de ramen dicht. De tijd die het duurt is afhankelijk van de penetrante vieze lucht. Vergeet ook niet je interieurfilter te vervangen als je toch bezig bent. Na behandeling even je auto laten luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Niet zo moeilijk hoor. Je moet je hele auto van binnen schoonmaken, inclusief de bekleding en matten...alles. De matten laat je uit de auto als je een ozon behandeling doet. Welke geur je ozon apparaat heeft weet ik niet, maar er is een mogelijkheid voor geuren. Daarna een x aantal uur in je auto zetten en de ramen dicht. De tijd die het duurt is afhankelijk van de penetrante vieze lucht. Vergeet ook niet je interieurfilter te vervangen als je toch bezig bent. Na behandeling even je auto laten luchten.
Ah bedankt!

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om de lucht eruit te krijgen, dit zou inmiddels mijn 'laatste hoop' zijn

*Interieurfilter vervangen
*Interieur gereinigd met George en APC
*Leder gereinigd en gevoed met Mothers Leathertech
*Alle vloermatten ook gereinigd met APC

Zou ook echt niet weten waar het vandaan komt, de lucht is lang niet altijd aanwezig, gek genoeg vaak als ik een tijd stil sta of in de file sta
Wanneer ik weer ga rijden verdwijnt op ten duur te lucht, lijkt het, of ik moet er aan gewend zijn inmiddels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Wat denk je van het hemeltje? Daar trekt die geur helemaal in en warmt ook lekker op als de zon erop staat te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:23:
Wat denk je van het hemeltje? Daar trekt die geur helemaal in en warmt ook lekker op als de zon erop staat te bakken.
Ook die is helemaal gereinigd met de George en APC ;)
Bizar eigenlijk als je ziet hoe vies dan eigenlijk de dakhemel is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar over wat voor rooklucht hebben we het dan? Is er misschien een lekje waardoor je autogassen ruikt? Of wordt er iets te warm in of nabij je motor, of een ander warm/heet onderdeel waardoor je het gaat ruiken? Het kan heel veel oorzaken hebben.

Als je je auto goed gereinigd hebt dan ben je de meeste nare geuren wel kwijt. Misschien moet je het in een andere richting zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag voor het eerst de Soft 99 Fusso Coat wax gebruikt; glimt als een malle! Over de standtijd kan ik nog niets zeggen uiteraard. Heb wel gekozen geen glaze te gebruiken dit keer aangezien ik hiermee de winter wil overbruggen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik lees ontzettend veel over dat Fusso coat gedoe, ben benieuwd. Wil het ook gaan bestellen.

Nou de a1 gewassen en inderdaad, totaal geen beading/sheeting meer. Collinite 845 was gewoon helemaal foetsie. Heb maar een laag SPN erop gedaan en nu wel een heerlijke glans en vooral goede sheeting. Nu kijken of ik de winter hiermee door kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik heb vorige week voor het eerst Cancoat gebruikt. Heerlijk spul is dat zeg. Erg makkelijk aan te brengen en uit te wrijven. Beading is ook geweldig.

Nee ik heb geen aandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dat ook een keer bestellen volgend jaar zomer. Schijnt wel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Gebruiken jullie nieuwe mf doeken voor zulke producten om daarna weg te gooien ?
Of juist oude mf doeken omdat ze toch weggegooid worden.. Ik neem aan dat deze doeken niet meer te gebruiken is voor andere doeleinden.

Ik heb nog nooit speciale coating gebruikt voor mijn auto. Altijd gewone autowas en dergelijks.
Afdrogen doe ik met een mf doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Nieuwe doeken zijn beter zeggen ze bij oa carclean. Je kunt ze daarna wel weer gebruiken voor andere doeleinden als ze nog netjes zijn.

Ik heb bij het uitwrijven gewoon een stuk of 5 piccolo Nero doeken van monello gebruikt welke ik nog had liggen. Geen nieuwe dus. Werkte prima. Nadat ik ze in de washmachine had gedaan waren ze gewoon weer als nieuw.

Edit: cancoat altijd uitwrijven met een kortharige mf doek.

[ Voor 8% gewijzigd door hostler op 02-11-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik heb intussen een bottle cancoat besteld.
Wat bedoel je met kortharige mf doek. Is het de linker of de rechter doek ? Het is niet mijn foto.

http://img.tapatalk.com/d/14/02/21/yjyqu4uh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Linker is een glasdoek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
hostler schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:51:
Nieuwe doeken zijn beter zeggen ze bij oa carclean.
Zeggen ze bij alles, iedereen die nieuwe doeken koopt is voor hun natuurlijk gunstig :+

-------------------------------------------------------------

Zelf mijn auto ook maar weer eens gewassen dit weekend, wat was dat hok smerig :X

Gefoamed met Gyeon Foam
Gewassen met Meguiars Goldclass shampoo
Nasprayen met Quickdetailer zodat je de auto veel makkelijker kan drogen, en met de droogdoek erover heen

Velgen met APC schoongemaakt en de ruiten met Poorboys glass cleaner

Mijn auto heeft een Mohs coating met een Cancoat coating erover heen, dus na het wassen kwam de glans meteen weer terug :)

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/1E65FA35-897C-4461-BAA4-50E768AB3389_zpsnscrjb66.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/56FCF556-8266-4C66-86CA-2AF421045B30_zpsxmejnls4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
hostler schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:51:
Nieuwe doeken zijn beter zeggen ze bij oa carclean. Je kunt ze daarna wel weer gebruiken voor andere doeleinden als ze nog netjes zijn.
Eens, nieuwe doeken gebruiken voor het afnemen van de coating. Monello Picolo Nero (ook in 3pak verkrijgbaar) of Monello Bordi zijn hier geschikte doeken voor.

http://www.carclean.nl/pr...ro_35x35cm_MPN0101_102094

http://www.carclean.nl/pr...ls_45x45cm_MSB0103_103064

Verder kun je deze doeken na goed uitwassen weer gebruiken voor andere doeleinde dan je lakwerk. Je wilt het risico niet lopen om krassen te veroorzaken op je lak met een doek waar eventueel stukjes uitgeharde coating in zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 10:15
Na enkele jaren dit topic gevolgd te hebben is de tijd rijp om ook maar eens een vraagje te stellen. Hiermee kunnen jullie mij vast helpen.

Voor mijn Nissan 350z Roadster heb ik zojuist schoonmaak producten besteld. Ook heb ik mij ingelezen op diverse fora en websites. Echter is mij nog niet helemaal duidelijk in welke volgorde ik mijn auto het beste kan wassen. Moet ik beginnen met de cabriokap (Raggtop Cleaner, Raggtop Protector) en hierna de auto wassen of kan ik beter beginnen met de auto?

Ook zie ik dat jullie gebruik maken van foam, is het afspuiten van de auto met water niet genoeg? Zonee is er een manier om foam aan te brengen zonder een opzetstuk voor de hogedrukspuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Geen ervaring met cabrio kappen maar foamen moet sowieso met een foam lance. Deze zijn te koop voor zowel de gewone tuinslang als voor de hogedrukspuit.

Een waterstraal is echt niet voldoende om het meeste vuil er af te spuiten.
Blord schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:08:
Ik heb intussen een bottle cancoat besteld.
Wat bedoel je met kortharige mf doek. Is het de linker of de rechter doek ? Het is niet mijn foto.

http://img.tapatalk.com/d/14/02/21/yjyqu4uh.jpg
Zie het bericht van Chutney.

Linker op je foto is in principe voor glas maar je hebt ze ook als droogdoek variant :P

De rechter gebruik je meestal om polijstresidu af te nemen. Tenminste, zo doe ik het. Witte Monello doeken voor wax etc en groen voor polijstresten.

[ Voor 55% gewijzigd door hostler op 02-11-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Voor de black friday-liefhebbers: mad*cow in de uk geeft flinke kortingen vandaag.
Zo ongeveer 40% per bundel, met kortings code madbug wordt dat 50%

Vind zelf altijd jammer dat black friday altijd maar marginaal te merken is in ons eigen landje.. Had goed uitgekomen voor de 1 serie die voor aankomend weekend gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Niet te geloven......sheeting/beading is alweer foetsie op de a1. Heb de auto nog niet gewassen, maar bji het afspuiten blijft al het water gewoon liggen. Echt bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Is de auto niet gewoon erg vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je zeggen dat de wax niet goed is. Probeer eens een andere wax. Ik gebruik van Collinite de Fleet Wax. Heel robuust, maar wel heel erg goed en de standtijd is lang, heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Heb je de wax wel goed laten curen? Ik heb de auto een maand geleden gedaan en ondanks dat deze weer aardig vuil is zie ik het effect van de wax wel.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vorige keer had ik collinite 845 erop, na paar weken foetsie......dit keer heb ik Sonax Polymer Netshield erop (hoef je niet te laten curen) en eerste week zat het er nog perfect op......kijken of ik dit weekend de auto even kan wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe en met wat was je de auto dan? :)

Pagina: 1 ... 51 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.