ThinkPadd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:
Je kunt ook een excentrische schuurmachine van Marktplaats trekken, heb ik ook gedaan.
Poor mans detailing... nog altijd beter dan jezelf het schompes poetsen met de hand. Ik gebruik hem voornamelijk om de wax uit te buffen (zwarte pad). Polijsten heb ik er ook wel eens mee gedaan maar dat was voornamelijk koplampen. Je zit wel met schuuruitslag die minder is dan een DAP, maar daarom zeg ik: poor mans detailing, je moet ergens concessies op doen

Oja, dat is waar, zo heb ik het in het begin ook gedaan
Toen ik net begon met mijn Kever, zat hij vol met krassen etc. Vervolgens een klein schuurmachientje gepakt, waar de applicator precies onder passte. Daar zaten klemmen/knijpers op waarmee je normaal gesproken het papier mee vast zet. Pastte de applicator ook mooi tussen

Helemaal vergeten...
Gisteren de auto van de zaak een beurtje gegeven, die heb ik overgenomen van een collega, en hoewel ik er niet privé mee rijd is het toch ook wel lekker om in een glimmende auto te rijden zonder allemaal van die vinger afdrukken op de achterklep enzo.
Als ik mijn kever poets dan is een beetje Mezzo op een polish-pad wel voldoende om wat spikkels, vliegenpoep en andere puntjes weg te krijgen. Bij deze totaal niet

Had waarschijnlijk dan met Inizio moeten starten, kleien etc. maar dat is echt teveel werk

Het blijft tenslotte een bedrijfsauto, en ben alsnog een uurtje of 3 zoet geweest.... Je voelt dus nog wel wat vervuiling zitten, maar als ik hem over een half jaar weer doe gaat dat misschien wel mee.
Moet ook zeggen dat alleen al het wassen+trim restorer een flinke boost geeft!

Voor, eigenlijk overal wel een waas van vuil, handafdrukken op de kofferklep.

En ingevreten/aangekoekte vogelschijt.

Plastic was ook niet echt mooi meer.

Wassen. De HD reiniger stond er nog, dus emmer met sterk water/zeep mengsel aangemaakt en dat mee laten zuigen. Hielp eigenlijk niet eens zoveel

Daarna dus met de hand ingesmeerd, toen kwam er veel grijzig sop van af.

Klaar na een rondje Mezzo +EX-P. Het dak en motorkap tevens Inizio vooraf en op het einde nog Natty's wax. IVM die vogelpoep. Jammer van die wieldoppen, die bleven bruin langs de randen, alsof het in het plastic zat.

Vogelpoepvlek ook weer weg, trim weer mooi zwart.