Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 41 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Even afspuiten is genoeg inderdaad, als hij maar goed in de wax zit.

Kutte is altijd dat je thuis van die kalkvlekken krijgt, daarom snel afdrogen met een microvezeldoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom, ik rijd soms even langs de wasbox om even af te spuiten, werkt prima. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Joopieboy schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:34:
Daarom, ik rijd soms even langs de wasbox om even af te spuiten, werkt prima. :)
Als ik dat doe is de auto direct weer smerig bij de dorpels en zitten er allerlei vliegjes op :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
2 emmer methode is zeker niet overrated, kijk maar eens hoe smerig de emmer is waar je alleen water in hebt, en hoe schoon je emmer met sop nog is. Moet er niet aan denken dat ik dat iedere keer weer over de auto trek.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

En wat hier wezenlijk anders aan dan de 2-emmer methode. In principe komt het op hetzelfde neer. Alleen nu pak je steeds een nieuwe doek ipv je handschoen uitspoelen in een emmer en dan weer voorzien van shampoo in de andere.. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stuk omslachtiger dus ook, doe mij maar lekker de twee emmers.
hostler schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:09:
[...]

Als ik dat doe is de auto direct weer smerig bij de dorpels en zitten er allerlei vliegjes op :X :X
Dat blijft toch wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb tot nu toe telkens mijn auto door de wasstraat gereden, maar deze krijgt mijn auto nooit helemaal schoon zie foto. Nu wil ik het eens een keer helemaal zelf doen, maar ik heb geen idee welke producten ik moet hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/DSC_2447.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Paar posts terug heb ik een lijstje geplaatst met spullen waarmee je heel goed mee kunt beginnen :)

En zo een wagen (volvo r-design pack?) vraagt om een handwash....

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FabiandJ schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:35:
Ik heb tot nu toe telkens mijn auto door de wasstraat gereden, maar deze krijgt mijn auto nooit helemaal schoon zie foto. Nu wil ik het eens een keer helemaal zelf doen, maar ik heb geen idee welke producten ik moet hebben.

[afbeelding]
Ik spuit de auto van mn ouders altijd van voren in met insectenspul en dan rij ik hem daarna door de wasstraat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Als het hardnekkige insecten aanslag en/of teer is kan ik je van harte poorboys bug squash en tar-x aanraden. 99% kans dat het weg is.... Eenuh niet meer door de krasstraat hè!!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58

TommyGun

Stik er maar in!

renzo4000 schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:54:
Als het hardnekkige insecten aanslag en/of teer is kan ik je van harte poorboys bug squash en tar-x aanraden. 99% kans dat het weg is.... Eenuh niet meer door de krasstraat hè!!
Met Bug Squash krijg ik het nooit helemaal weg, zelfs niet met zo'n 'speciale' bug-doek.

Tar-X maar eens proberen!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat ook super goed werkt is savonds een handdoek gedrenkt in warm water er een nachtje op laten liggen, de volgende ochtend(vroeg, anders droogt het weer!) kan je met een groter gemak dit soort troep verwijderen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Onlangs vroeg ik hier wat ik het beste kon doen tegen regen nadat ik mijn auto net keurig in de wax gezet had, omdat dan - helmeaal in combinatie met dat gele zand - verschrikkelijk veel druppels opdrogen op de lak.

Ik kreeg de tip om een wasbox op te zoeken, en low and behold, we hebben er één in het plaatsje waar ik woon :D Afgelopen zaterdag dus even de auto afgespoten, en heb daarmee een vlekvrij resultaat gehaald.

Toppie dus, maar hoe slecht is de hogedrukspuit nu voor de lak vergeleken met een washmitt?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als er echt veel zand op ligt krijg je met een hd ook een lichte zandstraal effect met swirls als gevolg. Bij voorkeur probeer je met een "slappe" straal water het gros van je lak te spoelen en kan je daarna met een hd verder. Het probleem is dat je dit meestal niet hebt bij een wasbox :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

renzo4000 schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:08:
Als er echt veel zand op ligt krijg je met een hd ook een lichte zandstraal effect met swirls als gevolg. Bij voorkeur probeer je met een "slappe" straal water het gros van je lak te spoelen en kan je daarna met een hd verder. Het probleem is dat je dit meestal niet hebt bij een wasbox :-(
Daarom eerst weken met foam (super snow) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Buiten dat het nuttig is, is het gewoon ook übergaaf om de hele auto in een deken van sneeuw te zetten :D

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10r5k77.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door leejoow op 22-04-2014 17:06 ]

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 09:11
Ok, volgende keer effekes weken dus :)

Afspoelen met "glansspoel" droogt trouwens vlekvrij op. Zal wel demi-water zijn en dat andere gewone, maarja het werkt.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb een auto op het oog met meegespoten bumpers. De auto is grijs/blauw van kleur. Echter zowel de voor als achterbumper zijn verkleurd en hebben dus net een andere kleur dan de carrosserie.

Is dit met detailen nog op te lossen? Wat is jullie ervaring hiermee?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Dutch_guy schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:06:
Ik heb een auto op het oog met meegespoten bumpers. De auto is grijs/blauw van kleur. Echter zowel de voor als achterbumper zijn verkleurd en hebben dus net een andere kleur dan de carrosserie.

Is dit met detailen nog op te lossen? Wat is jullie ervaring hiermee?
Soms ligt het probleem bij de blanke lak en kun je deze weer als nieuw krijgen dmv. polijsten. Echter is het probleem vaker onderliggend. De lak onder de blanke lak kan ook vervagen. Bijv. gele Seat Ibiza's van boven het jaar 2001 tot 2004. Googlen naar het type met "Faded paint" erachter geeft vaak meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb sinds kort een E46 328i. Ik ben dit weekend bezig geweest om een paar lelijke kras concentraties op de achterklep en motorkap weg te werken. Op zich aardig gelukt, je ziet in de weerspiegeling geen doffe plekken meer en ook alle swirls van het wassen zijn weg.
Maar bij een grondigere inspectie zie je nog steeds dat het hele oppervlak eigenlijk nog vol met ondiepe krassen zit. Ze zijn nu alleen wat afgetopt.

Mijn probleem is dat ik alleen een Dap500 tot mijn beschikking heb. Zelfs voor kleine oppervlakkige krasjes en swirls heb ik al verscheidene passes met Inizio op geel nodig om enigszins verbetering te zien.
(SSR3 geeft het zelfde resultaat).
Op mijn Suzuki was SSR2 op oranje al genoeg om de meeste krassen in 1 of 2 passes te verwijderen.

Ik heb dus iets anders nodig dat sneller en beter resultaat geeft. Maar ga ik nu het beste meteen naar een rotary en pads met een hoge cutting factor? Of gaan andere pads(bv. wol) op de Dap500 misschien nog verbetering brengen?

Ik heb dus nu een Dap500 met de volgende pads:

* 2x geel
* 2x oranje
* 2x wit
* 2x groen
* 4x zwart
* 1x rood
* 1x goud

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Grootste tip die ik je kan geven, en daarom heb ik ook een 900, koop een DAP900, jouw lak is zelfde als die van mijn Volvo, knetterhard. De 500 heeft gewoonweg niet genoeg power om daar goed door te komen.

Wol zou ik niet doen, die vergaat ook snel en geeft een hoop pof en ellende en kun je sneller wat mee misdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik lees dat zelfs de DAP900 nog de grootste moeite heeft met BMW lakken. Heb jij geen problemen bij harde lakken met de DAP900?

Ik zie trouwens dat er weer een nieuwe versie uit is van de DAP900!?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Klopt, een DAP900v3

denk dat ik die eind Mei ga aanschaffen. Heb bijna alles behalve een DAP en klei :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Kan je niet beter nu die DAP900v3 bestellen dan? die is nu in de aanbieding bij preorder.

Ik ben nu ook bezig om voor m'n nieuwe auto wat serieuzere spul te halen. Net voor 120 euro aan spullen gekocht
1 Mothers - Ultimate Wax System ... € 64,99
1 Spray and Wipe - 473ml € 10,99
1 Ultra Glass Sealant Kit Deluxe € 40,99

Even kijken hoe ver ik hier mee kom.

Doeken en washmitt ga ik maar even bij de action halen. Ik kan het niet verantwoorden om voor 120 euro aan wasspul te kopen, om vervolgens nog eens 100 euro aan doekjes te halen...

Ik twijfel nog of ik een DAP moet halen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
8)7
kmf schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:26:
Kan je niet beter nu die DAP900v3 bestellen dan? die is nu in de aanbieding bij preorder.

Ik ben nu ook bezig om voor m'n nieuwe auto wat serieuzere spul te halen. Net voor 120 euro aan spullen gekocht
1 Mothers - Ultimate Wax System ... € 64,99
1 Spray and Wipe - 473ml € 10,99
1 Ultra Glass Sealant Kit Deluxe € 40,99

Even kijken hoe ver ik hier mee kom.

Doeken en washmitt ga ik maar even bij de action halen. Ik kan het niet verantwoorden om voor 120 euro aan wasspul te kopen, om vervolgens nog eens 100 euro aan doekjes te halen...

Ik twijfel nog of ik een DAP moet halen...
Oh my, koop gewoon een setje goede doeken(min 6 stuks of zo) en washmitt's (bijv monello). Het uitbuffen met een goede doek gaat zoveel makkelijker en beter dan een crappy MF van de action/wibra/zeeman whatever.

De betere doeken kan je gewoon wassen en gaan erg lang mee. Daarnaast kan je ook van harte 2 goede droogdoeken aanraden (bijv. delirium orange drying towel). Detailen is geen goedkope hobby maar gaan niet op de verkeerde dingen besparen ... Klinkt een beetje als een setje luidsprekers van €2000 aansluiten op een YOKO versterker van €20.

Uiteindelijk is goedkoop duurkoop!

ps. die doeken van de action zijn wel prima voor je sponningen ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

kmf schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:26:
De preorder actie is al voorbij ;) Eerste levering is namelijk net binnen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:55:
De betere doeken kan je gewoon wassen en gaan erg lang mee. Daarnaast kan je ook van harte 2 goede droogdoeken aanraden (bijv. delirium orange drying towel). Detailen is geen goedkope hobby maar gaan niet op de verkeerde dingen besparen ... Klinkt een beetje als een setje luidsprekers van €2000 aansluiten op een YOKO versterker van €20.

Uiteindelijk is goedkoop duurkoop!

ps. die doeken van de action zijn wel prima voor je sponningen ed
Ik heb serieuze twijfel of die dure doeken ook maar een klein beetje beter zijn dan die goedkope.
Het enige voordeel dat dure doeken soms bieden is dat ze geen label hebben (van nylon oid) en dat ze vaak groter zijn.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, mijn ervaring is dat een goede MF doek het geld toch echt wel waard is. Hetzelfde geld voor een goede droogdroek. Je hebt ook wel leuke starterssets zoals deze: http://www.carclean.nl/pr...fiber_bundel_Unico_102096

M.i. een nette prijs!

Ps. ik heb geen aandelen bij carclean... Om de onafhankelijkheid maar te onderstrepen ook bij de concurrent zijn dergelijke pakketjes te krijgen: http://www.waxworld.nl/sh...=77_86&products_id=101174

[ Voor 9% gewijzigd door renzo4000 op 28-04-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik ben het met Renzo4000 eens. Ik had eerst ook wat el cheapo MF doeken en nu alleen maar goede doeken zoals die van Monello/Dodo Juice etc. De action doeken gebruik ik nu voor de wat mindere klusjes, zoals sponningen, uitlaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 15:15
Hoe wassen jullie je doeken eigenlijk? Na het wassen zijn ze bij mij nooit meer zo lekker zacht als vanuit de verpakking. Nu heb ik ooit eens ergens gelezen dat je ze zonder wasverzachter moet wassen, maar klopt dit eigenlijk wel? Ik knal ze dus op een kort wasje met wasmiddel zonder wasverzachter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Geen wasverzachter, dat staat er soms zelfs bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

renzo4000 schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:53:
Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, mijn ervaring is dat een goede MF doek het geld toch echt wel waard is. Hetzelfde geld voor een goede droogdroek. Je hebt ook wel leuke starterssets zoals deze: http://www.carclean.nl/pr...fiber_bundel_Unico_102096
Eigenlijk moet er maar een test komen dan :P
Ik heb nog wel wat pads van Monello hier liggen.
Ik bestel dan gelijk ook wat pads van aliexpress (want action heeft die niet) en kijk wel wat het verschil zal zijn.

Net zoals de droogdoeken.
maikel_rox schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:14:
Hoe wassen jullie je doeken eigenlijk? Na het wassen zijn ze bij mij nooit meer zo lekker zacht als vanuit de verpakking. Nu heb ik ooit eens ergens gelezen dat je ze zonder wasverzachter moet wassen, maar klopt dit eigenlijk wel? Ik knal ze dus op een kort wasje met wasmiddel zonder wasverzachter..
Wasverzachter doet er een vettig laagje over de vezels heen eigenlijk. Daarna kunnen ze ook minder water opnemen. Eigenlijk, als je zachte doeken wilt hebben, moet je de grootmoedermethode gebruiken. Ophangen aan de waslijn en in de wind laten drogen.
(of een plafondventilator in je drooghok)

[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 29-04-2014 09:24 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik heb die Monello droogdoek, prachtig ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik was ze altijd op 40graden (fijnwas programma ofzo..iig lettertje C :D ) en dan wasmiddel zonder wasverzachter (altijd op verpakking lezen) en vervolgens een scheutje schoonmaakazijn ipv wasverzachter. Hierdoor blijven je doeken lekker zacht! Doeken niet in de droger maar gewoon ophangen en laten drogen.

Ik moet ook nog een nieuwe droogdoek hebben, want 1 delirium van mij neemt niet goed water op...vermoedelijk gewassen met wasverzachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 15:15
Ik laat ze inderdaad ook altijd drogen ipv in de droger. Ga dat met schoonmaakazijn eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Gaan ze dan niet stinken? Schoonmaakazijn ruikt niet echt fris...

Doe je dat dan in het wasverzachterbakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je hoeft maar een beetje in te doen, 2 of 3 dopjes en inderdaad in het wasverzachterbakje.

Zo blijven mijn doeken schoon, zacht en fris. Zodra je teveel schoonmaakazijn gebruikt, gaan ze ruiken. Maar na 1 wasbeurt is dat weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo mijn spullen zijn binnen!
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/DSC_2449.jpg

Wat zien we:
Wassen:
Chemical Guys - Mr Pink
Chemical Guys - Multi-Fiber Super Thick Washmitt
Chemical Guys - Fat Angry Orange Drying Towel
Monello - Lancia Foam Kit for Karcher

Kleien:
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit

Waxen:
SmartWAX - Smart Wax
SmartWAX - Smart Applicator

Ruiten:
Chemical Guys - Signature Series Glass Cleaner
Glass Towel White 1x
Glass Towel Red 1x

Kunstof:
Chemical Guys - Blue Guard II

Extra doeken:
Buffing Towel 3 Pack

Velgen:
Chemical Guys - Purple Rain Safe Wheel Cleaner 1L
SmartWAX - Smart Rim Wax Mini
Rim Brush Yellow
1 Liter Fles
Chemical Resistant Sprayer White

[ Voor 82% gewijzigd door FabiandJ op 01-05-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nice!

Die Rim Brush Yellow lijkt op die van Meguiars...hoop niet dat het die is, want dat is pas een slechte borstel! Haren vervormen heel snel en gaan plat liggen. Mijne ook teruggestuurd en refund voor gekregen.

Gisteren een flesje Spray & Wipe gekocht en panel potje Dodo Juice Purple Haze Pro icm fingermitt. Vandaag of morgen de a1 ff wassen en waxen...heeft nu geen enkele beschermlaag.

[ Voor 29% gewijzigd door Rainesh op 01-05-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Van de week mijn ruiten behandeld met Nanolex Ultra Glass Sealant Kit, gelijk binnen een uur een flinke dot vogelschijt... :(

(Makkelijk weggehaald met een beetje Spray&Wipe 1:1 )

Ik vraag me alleen af of ik wel voldoende heb gebruikt, zeker vergeleken met de plaatjes in die link heb ik wel HEEL weinig gebruikt. Ik had iig niet zo'n waas gecreëerd. Voor glass sealant weet ik niet of de waxregel "als je denkt dat je te weinig hebt gebruik, dan is het net goed" ook geldt...

Nu is het wachten op de eerste regenbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

kmf schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:07:
Van de week mijn ruiten behandeld met Nanolex Ultra Glass Sealant Kit, gelijk binnen een uur een flinke dot vogelschijt... :(

(Makkelijk weggehaald met een beetje Spray&Wipe 1:1 )

Ik vraag me alleen af of ik wel voldoende heb gebruikt, zeker vergeleken met de plaatjes in die link heb ik wel HEEL weinig gebruikt. Ik had iig niet zo'n waas gecreëerd. Voor glass sealant weet ik niet of de waxregel "als je denkt dat je te weinig hebt gebruik, dan is het net goed" ook geldt...

Nu is het wachten op de eerste regenbeurt.
Je kunt er altijd een tweede coat overheen doen mits je ramen schoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Meguiars verkopen ze tegenwoordig ook bij Halforts. Zie folder van deze week.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

kmf schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:07:
Kapot schieten die beesten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Vraag: Ik heb een Ford Fiesta en het zou mij bij iemand 140 euro kosten voor de buitenkant en 30 euro voor de binnenkant te laten doen (met al die dure schoonmaak meuk) nu heb ik totaal geen verstand van al die termen en dergelijke, maar is dit een schappelijke prijs om de auto te laten behandelen??

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schappelijk, of goed? Een lokale turk kan best je auto mishandelen voor dat geld, maar dan wil je hem na een paar weken niet zien als de poets eraf is. Ik zou zelf bijna 600 euro kwijt zijn voor een lakwerk correctie na het amateuristische bijwerken en mishandelen van de lak met een polijstmachine door de schadehersteller van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik denk dat je even naar zijn uurtarief moet vragen.

Als je het goed wil doen ben je met de buitenkant denk ik toch wel een uur of 8 kwijt (5 stappen).
Daar komt het materiaal dus nog bij.

Als het uurtarief dus 35 Euro is kan het nooit goed gedaan worden.

De binnenkant is denk ik vooral afhankelijk of je ook leer heb, dan ben je langer bezig. Maar als ze voor 30 Euro alleen de stofzuiger er doorheen halen kan je het net zo goed zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
dude88 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:27:
Ik denk dat je even naar zijn uurtarief moet vragen.

Als je het goed wil doen ben je met de buitenkant denk ik toch wel een uur of 8 kwijt (5 stappen).
Daar komt het materiaal dus nog bij.

Als het uurtarief dus 35 Euro is kan het nooit goed gedaan worden.

De binnenkant is denk ik vooral afhankelijk of je ook leer heb, dan ben je langer bezig. Maar als ze voor 30 Euro alleen de stofzuiger er doorheen halen kan je het net zo goed zelf doen.
Hij doet het in 3 stappen. Hij doet dit al een lange tijd en er zijn veel goede recenties over hem op het fiesta forum.

Dit kreeg ik terug van hem trouwens:
De auto aan de buitenzijde kost 120 euro en 140 euro als je de topwax wilt. als je daarvoor kiest krijg je ook de wheelsealant erbij.

Wassen kleien en in 3 stappen polijsten. wel afhankelijk van de lak.
soms volstaat 2, maar we beoordelen altijd de lak mbv een testspot.

na het polijsten een glaze een sealant en een topwax als je daarvoor kiest. anders een standaard wax. qua standtijd hetzelfde maar qua glans niet...
Het gaat hier ook om iemand die het als hobby in z'n vrije tijd doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Noctonix op 02-05-2014 15:06 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ook hiervoor geldt ... if it sounds to good ....Alles heeft een prijs en ik denk dat de beste man een poetser is en geen detailer. Als je een full detail doet ben je toch al gauw 1,5 dag verder. Bovendien staan er allemaal vaagheden in zoals "topwax" ... wat hij een topwax vind kan in het detailwereldje als een b merk worden gezien. Nofi maar ik denk dat je de centjes beter ergens anders aan kan besteden.

Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/6565983232/h55837142/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

anders ga je meehelpen om zelf ook wat op te steken, en als het niet goed uitziet, dan stop je ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag de rode mg zt 190 van mijn schoonvader gewassen en in Purpe Haze Pro gezet. Man....wat heeft die auto een echt goede detail/polijstbeurt nodig. Ik heb nog nooit een auto gezien met zoveel krasjes en lakdefecten. Alleen dit zou ik never nooit alleen kunnen doen, dus ga contact opnemen met mijn detailer die mijn a4 in C-Quartz UK gedaan had.

Helaas geen foto's gemaakt, maar auto is 14 jaar oud....wasstraat klantje en de gekste imperfecties.

Afbeeldingslocatie: http://db2.stb.s-msn.com/i/F4/6142BA07438867166E6693A9A9F1C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

FabiandJ schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:53:
Zo mijn spullen zijn binnen!
[afbeelding]

Wat zien we:
Wassen:
Chemical Guys - Mr Pink
Chemical Guys - Multi-Fiber Super Thick Washmitt
Chemical Guys - Fat Angry Orange Drying Towel
Monello - Lancia Foam Kit for Karcher

Kleien:
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit

Waxen:
SmartWAX - Smart Wax
SmartWAX - Smart Applicator

Ruiten:
Chemical Guys - Signature Series Glass Cleaner
Glass Towel White 1x
Glass Towel Red 1x

Kunstof:
Chemical Guys - Blue Guard II

Extra doeken:
Buffing Towel 3 Pack

Velgen:
Chemical Guys - Purple Rain Safe Wheel Cleaner 1L
SmartWAX - Smart Rim Wax Mini
Rim Brush Yellow
1 Liter Fles
Chemical Resistant Sprayer White
Mooi Lijstje :D

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben eens lekker bezig geweest vandaag :)

Hoe de auto eruit zag voordat ik begon:
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/wassen0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/wassen1.jpg

De auto staat in de Chemical Guys - Mr Pink Shamphoo, volgende keer iets meer erbij doen volgens mij niet iets teveel verdunt.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/wassen2.jpg

Hoe de auto eruit zag nadat ik met de hand verder gewassen heb middels de Chemical Guys - Multi-Fiber Super Thick Washmitt met een emmer water voorzien van Chemical Guys - Mr Pink Shamphoo. vervolgens afgespoten met de hogedrukreiniger en afgedroogt met de Chemical Guys - Fat Angry Orange Drying Towel.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/wassen4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/wassen3.jpg

Vervolgens heb ik de hele auto gekleid met Meguiars - Smooth Surface Clay Kit, waarbij ik één stuk klei liet vallen helaas. En de spray die erbij zat is volgens mij ook nog 10% van over :p
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/wassen5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/wassen6.jpg

Hierna heb ik de auto in de SmartWAX gezet wat trouwens verdomt lastig is op een witte auto waardoor ik dus geen idee heb of ik teveel of te weinig erop gedaan heb.
De velgen kennis laten maken met Chemical Guys - Purple Rain Safe Wheel Cleaner, helaas zie ik weinig verschil, antraciet velgen hebben heeft zijn voordelen :)
De ruiten zijn schoon gemaakt met Chemical Guys - Signature Series Glass Cleaner en ook hier met de SmartWAX overheen.

Todo:
Wat nog niet gedaan is de velgen ook in de wax gezet, hiervoor moeten ze toch echt nog wat schoner voor worden waarschijnlijk teveel water erbij gedaan. De banden zijn niet gedaan en de plastic/rubber randen niet.

Foto's van hoe de auto er nu bijstaat komen morgen, dan schijnt de zon weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekker bezig! :) Ziet er weer goed uit. :)

Ik ben vandaag langs Bart van Custom Car Cleaning geweest voor het laten controleren van mijn lak, denk dat sommigen hem wel kennen. Beide zijkanten zijn alweer opnieuw gespoten nadat ie tot twee keer toe bekrast is geweest.

Spuiter had nu de auto weer gepolijst na het spuiten of de stofjes edg eruit te halen, alleen de lak ziet er niet uit. :X Behoorlijk 3D effect en ook grof en diep in de lak... Flinke hologrammen en marring, schoolvoorbeeld eigenlijk hoe het niet moet.

Suzuki lak is al behoorlijk dun dus maar eens advies ingewonnen, toch beter om het te laten doen. :X

2e week van Juni is het zover, ik kan niet wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mijn supernatural fingermitt is helemaal paars! Zelfs na het wassen is het nog aardig paars.....hoe krijg ik dit in hemelsnaam schoon? Of heb ik teveel wax gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Blijft toch altijd wel een beetje zitten hoor die kleur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ah ok! Dan maar een paarse fingermitt:D

@ Fabian

wat een heerlijk dikke volvo! Echt een gave bak! Had je geen last van marring na het kleien?

Zal zo wat foto's maken van de MG, ook mijn detailer gesproken. Die gaat me helpen met het polijsten van de MG.

Denk morgen de a4 en a1 in een laagje Purple haze Pro zetten! Ook dan ff wat pics maken :)

Hier alvast wat pics van de a1 na een wasbeurt met PB S&S shampoo en vervolgens in PB QD+

http://tweakers.net/ext/f/nMj3hT1kHCSvPTbMWqiT6OpJ/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/8tUcypaS5vfcVVhyuxRY1wao/full.jpg

Verklein je foto's s.v.p. voor het uploaden, nu zijn ze wel erg groot en laden traag. Ik heb er daarom linkjes van gemaakt voor de geïnteresseerden...

[ Voor 85% gewijzigd door Grrrrrene op 04-05-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:24:
@ Fabian

wat een heerlijk dikke volvo! Echt een gave bak! Had je geen last van marring na het kleien?
Thanks ben er dan ook erg zuinig op :)

En marring is iets van strepen die te zien zijn na het kleien als ik het goed lees? Ik vind het erg lastig om te zien op een witte lak, las wel dat de oplossing is om de auto te polijsten, maar daar heb ik de middelen niet voor en een DAP aanschaffen gaat mij wat te ver.... wie stelt zich beschikbaar? :p

[ Voor 36% gewijzigd door FabiandJ op 04-05-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marring is inderdaad iets van strepen/krasjes die je ziet door het kleien. Meestal komt dat doordat je klei redelijk hard is en/of te weinig lubricant gebruikt. Op een witte lak zul je het niet gauw zien, maar op een donkere lak weer wel.

Een dikke wagen zoals die van jou moet je minimaal 1x per jaar polijsten, zal zeker baat bij hebben...ondanks dat ik mijn a4 altijd met de hand was en binnen staat, ziet de auto er echt veel beter uit dan toen ie gloednieuw was! Moeite waard? Ja 100%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:15

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik maak gebruik van de wax en shine shampoo van de Action. Nu heb ik bij mijn hd ook een schuimsproeier zitten die ik aan kan koppelen. Ik heb al wat gespeeld met verhoudingen maar ik krijg er geen mooie laag van. Zou dit aan de sproeier liggen of is de zeep de schuldige?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Loopt het automatisch meteen uit door de toegevoegde wax? Probeer een pure shampoo.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor zo'n schuimsproeier heb ik ooit iets van specicaal foam spul gekocht, ik heb net even op de carclean site gekeken, maar daar kan ik het zo gauw niet meer vinden.Met juiste spul moet je je auto helemaal onder schuim kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Foams staan hier http://carclean.nl/produc...rogen/Foams_vuilloswekers
Ik gebruik zelf de monello, erg dikke laag foam :)

Als je de Wax/Sealant niet van je auto wil losweken dan heb je een foam nodig die PH neutraal is, carclean geeft dit gelukkig ook aan.

[ Voor 32% gewijzigd door fast-server op 04-05-2014 11:35 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Coenen schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:20:
Voor zo'n schuimsproeier heb ik ooit iets van specicaal foam spul gekocht, ik heb net even op de carclean site gekeken, maar daar kan ik het zo gauw niet meer vinden.Met juiste spul moet je je auto helemaal onder schuim kunnen zetten.
Dat klopt, maar niet met de standaard HD foam lance bij je HD zit. Die zijn gewoon niet zo goed en kan je 9 van de 10 keer niet afstellen. Een goede foamlance, zoals die van Monello, geeft zo veel meer :)

Waarschijnlijk had jij trouwens de foam van Autobrite. Daar is carclean mee gestopt ;) Monello Artico is een erg mooi alternatief. Honeydew snowfoam van Chemical Guys werkt ook erg goed, maar is wel wat duurder.
Rainesh schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:24:
Ah ok! Dan maar een paarse fingermitt:D

@ Fabian

Die meguairs klei is vrij zacht, daar zal je niet zo snel marring mee krijgen en zeker niet op de harde lakken van Volvo. Verder zit je bijna niks op wit. Echt de meest geniale kleur, maar wel 1 van de vervelendste om een echt mooie glans uit te halen.

[ Voor 41% gewijzigd door M3rcury op 04-05-2014 12:18 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Nu online

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@M3cury, ik denk dat je gelijk hebt, de foam die ik heb zit een gewone fles en is donker roze.
Ik heb alleen geen HD spuit meer. Dus ik heb vorig weekend een plantenspuit met zo'n pomp gekocht.
Eens kijken of ik daarmee een mooie laag schuim erop krijg. Ik denk het wel, maar ik denk dat het lang gaat duren en veel moeite kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo'n pomp kom je ook een heel eind mee. Werkt wel wat minder zuinig helaas. Je hebt ook foam guns die op een tuinslang aangesloten kunnen worden. Dat is ook wel een aardig alternatief :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:49
Weer even lekker bezig geweest, korte was-en-wax:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/azFzHy9.jpg

Alleen trok mijn interieurfilter eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/31bhaWA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P2xtaRX.jpg

Die kan dus wel een nieuwe gebruiken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dmstr op 04-05-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Nu online

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

M3rcury schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:43:
Zo'n pomp kom je ook een heel eind mee. Werkt wel wat minder zuinig helaas. Je hebt ook foam guns die op een tuinslang aangesloten kunnen worden. Dat is ook wel een aardig alternatief :)
Daar was ik eigenlijk naar opzoek, maar ik ben ze niet tegenkomen bij m'n rondje Boerenbond, Karwei.
Bij de karwei maar zo'n pomp meegenomen. Vandaag de pomp gebruikt, het werkt. De verhouding water/foam is was lastig inschatten. Maar bij het afspoelen kwam er best wat schuim vanaf.

Vanmiddag een paar uurtjes met m'n auto bezig geweest; eerst afspoelen, inschuimen, afspoelen, wassen met Born To Be Mild, spoelen, Blackhole glaze en als laatste NXT 2.0 Wax. Kortom de auto ziet er weer prima uit. Alleen op de motorkap zie ik wat vlekken. Die ik niet weggepoetst krijg.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/dxiycl.jpg
Rechts naast de boom is het vaag zichtbaar, het zijn vertikale strepen, vanaf het logo naar boven. Je moet eigenlijk recht voor de auto staan om het te zien. Een foto ervan maken was ook niet makkelijk.
Op m'n dak zag ik het ook Maar later leek het weg. Kan het zijn dat het wat te maken heeft met de oude wax laag? Een paar weken geleden heb ik m'n auto nog gewassen. En van de week heb ik nog een mooie beading op de motorkap en dak gezien, dus wax laag deed nog goed z'n best.
Wat zou ik hieraan kunnen doen? Morgen op het werk nog maar eens kijken, misschien was het het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Misschien met een cleaner/polish eruit te krijgen?

Ook vandaag de a1 gewaxt met purple haze pro en dat was best een klus vond ik. Maar ik ben niet echt tevreden met de glans, vind namelijk dat er weinig verschil is. Dun aangebracht, uurtje kuren daarna afnemen. Volgens carclean had ik eerst mijn lak moeten cleanen met klei en bijv Lime Prime (lite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 13:45

AMDFreak

Intel is zo..

Kleien zal een aanzienlijk verschil maken!

Je zal schrikken hoeveel vuil er nog vanaf komt (denk aan boomsappen, teerspetters, vliegroest e.d.).

Tevens zal je wax ook langer blijven zitten, omdat de ondergrond goed schoon is ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
renzo4000 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:11:
Ook hiervoor geldt ... if it sounds to good ....Alles heeft een prijs en ik denk dat de beste man een poetser is en geen detailer. Als je een full detail doet ben je toch al gauw 1,5 dag verder. Bovendien staan er allemaal vaagheden in zoals "topwax" ... wat hij een topwax vind kan in het detailwereldje als een b merk worden gezien. Nofi maar ik denk dat je de centjes beter ergens anders aan kan besteden.

[afbeelding]
Topwax betekent toch gewoon dat je hem als laatste er nog even op sprayt? Het klinkt mij in de oren als een waxje wat je in de wassstraat nog even krijgen. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AMDFreak schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:44:
Kleien zal een aanzienlijk verschil maken!

Je zal schrikken hoeveel vuil er nog vanaf komt (denk aan boomsappen, teerspetters, vliegroest e.d.).

Tevens zal je wax ook langer blijven zitten, omdat de ondergrond goed schoon is ;)
Dus tijd om wat klei te kopen, ik dacht zelf aan de PB Elastic clay icm Spray & Wipe omdat die haast geen marring geeft. De a1 heeft toch aardig wat glans met Purple Haze Pro...zal later een pic maken en posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Prima combi.
Die Spray&Wipe kan je 1:2 vermengen, heb je er extra lang plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Iemand in Den Haag of omstreken met een DAP? Heb namelijk 2 vlekken die ik er niet uit krijg....en het irriteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49
Delft hier, wil je hem lenen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hoef em niet echt te lenen, zou helemaal mooi zijn als je het ter plekke weg kunt halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49
Ben geen prof hoor :D Daarom zeg ik , lenen, kan je je hele auto doen evt :) Pm me maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Haha het is maar een vogelschijt vlek(je). Ik gok dat het met 1 of 2 passen Mezzo wel eruit is. Ik hou je in gedachten, wordt sowieso wel pas over 2 weken ofzo...heb het erg druk met werk.

Net ff de a1 afgespoten, normaal staat ie in de garage maar had em dit keer buiten gezet. Gelijk vol met boomlijm en troep etc. Purple Haze Pro doet zijn werk best goed, aardige sheeting en mooie beading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rainesh schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:52:
Iemand in Den Haag of omstreken met een DAP? Heb namelijk 2 vlekken die ik er niet uit krijg....en het irriteert me mateloos.
Delft hier. Wat mij betreft mag je langsrijden. Daar wil ik je best wel mee helpen :)
Coenen schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:53:
[...]

Daar was ik eigenlijk naar opzoek, maar ik ben ze niet tegenkomen bij m'n rondje Boerenbond, Karwei.
Bij de karwei maar zo'n pomp meegenomen. Vandaag de pomp gebruikt, het werkt. De verhouding water/foam is was lastig inschatten. Maar bij het afspoelen kwam er best wat schuim vanaf.

Vanmiddag een paar uurtjes met m'n auto bezig geweest; eerst afspoelen, inschuimen, afspoelen, wassen met Born To Be Mild, spoelen, Blackhole glaze en als laatste NXT 2.0 Wax. Kortom de auto ziet er weer prima uit. Alleen op de motorkap zie ik wat vlekken. Die ik niet weggepoetst krijg.
[afbeelding]
Rechts naast de boom is het vaag zichtbaar, het zijn vertikale strepen, vanaf het logo naar boven. Je moet eigenlijk recht voor de auto staan om het te zien. Een foto ervan maken was ook niet makkelijk.
Op m'n dak zag ik het ook Maar later leek het weg. Kan het zijn dat het wat te maken heeft met de oude wax laag? Een paar weken geleden heb ik m'n auto nog gewassen. En van de week heb ik nog een mooie beading op de motorkap en dak gezien, dus wax laag deed nog goed z'n best.
Wat zou ik hieraan kunnen doen? Morgen op het werk nog maar eens kijken, misschien was het het licht.
Ik vind het lastig te zien, maar lopen er niet toevallig delen van je blok onderdoor die extra warm worden?

[ Voor 74% gewijzigd door M3rcury op 07-05-2014 23:46 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik gebruik Collinite 845 wax na het wassen, maar ik merk (nu een week of 3 a 4 later) dat ik nu al geen beading meer heb. Hoe zorg ik dat het wax effect langer behouden blijft? Kleien?

Wat ik nu doe is: eigenlijk alleen maar wassen (2 emmer methode), daarna drogen met MF doek, en daarna wax erop (machinaal met excentrische schuurmachine), curen (30min), en uitpoetsen met zachte doek.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 08-05-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De basis van een schone lak is essentieel voor de standtijd van een wax. Dus je start met het goed wassen van de auto, kleien, polijsten, wassen en dan pas de wax erop. Dan kan je (afhankelijk van de weersomstandigheden) met gemak 4-6 maanden genieten van je coll 845 die juist bekend staat om de lange standtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Thanks. Ga ik binnenkort als het beetje redelijk weer is even kleien en polijsten (heb zo'n probeerset van Poorboys SSR1 t/m 3, en een oranje + zwarte pad). Daarna goed in de wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

curen jullie de wax zo lang? ik doe max 10 minuten... (ik gebruik de Mother's Wax 1,2,3 systeem, maar op een zilveren auto zie je de wax/glaze niet eens zitten, dus aan een swipetest zie je ook niet veel. )

[ Voor 59% gewijzigd door kmf op 08-05-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Purple Haze Pro had ik 60min laten curen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Mwaah niet echt 30 min op de klok af hoor. Meestal ga ik dan even lunchen (even op krachten komen :') ) en daarna uitpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Nu online

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

M3rcury schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:43:

Ik vind het lastig te zien, maar lopen er niet toevallig delen van je blok onderdoor die extra warm worden?
Opzich zit het blok in het midden. Maar warm zal ie niet geweest zijn. Ik had een paar km gereden. Eerst wassen en de wax als laatste. Plus ik had ongeveer hetzelfde effect op het dak.
Ik moet eigenlijk weer eens kijken hoe het er nu uitziet, na al de regenbuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Coenen, misschien heb je de wax te dik aangebracht? Dan is het uitpoetsen een stuk lastiger waardoor je wellicht van die waxhologrammen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tipje hoe ik mijn Briuin/Wit gespikkelde Polo (vlieg roest) weer vliegroest vrij kan krijgen? Ik hoor mensen over "Iron-X" maar geen idee of dat is wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Iron X en kleien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de de klote van autopoetsen maar met wat lezen en denken kom ik op het volgende stappen plan uit.

1. Afspuiten met de hoge druki reiniger
2. Inspuiten met Iron X (of gelijkwaardig)
3. Afspuiten
4. Foam maken en auto infoamen (en in laten trekken)
5. Afspuiten
6. Wassen met shampoo
7. Drogen
8. Kleien
9. Afdrogen
10. Pre wax
11. Post wax

En dan de verdere dingetjes zoals velgen, ramen, interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:20:
Ik snap de de klote van autopoetsen maar met wat lezen en denken kom ik op het volgende stappen plan uit.

1. Afspuiten met de hoge druki reiniger
2. Inspuiten met Iron X (of gelijkwaardig)
3. Afspuiten
4. Foam maken en auto infoamen (en in laten trekken)
5. Afspuiten
6. Wassen met shampoo
7. Drogen
8. Kleien
9. Afdrogen
10. Pre wax
11. Post wax

En dan de verdere dingetjes zoals velgen, ramen, interieur.
Niet helemaal

Foam, afspoelen/afspuiten, shampoo, ironx, afspoelen, drogen, kleien, glaze, sealant, wax.

Velgen doe je beter voordat je gaat wassen. Ramen na kleien, voor waxen.

Foam moet grofvuil weg laten drijven en vuil losweken.
Afspoelen om kransjes door hogedruk te vermijden.
Shampoo lichtjes met hand en twee emmers doen.
Ironx en tarx om vliegroest en teer weg te krijgen.
Afspoelen met tuinslang om minder druppels achter te laten.
Lichtjes drogen
Kleien. Evt nog een keer wassen met shampoo na afloop
Glaze om poriën te voeden
Sealant voor diepe glans
Wax (puur) om het geheel te beschermen

Velgen was je als eerste om viezigheid op schone lak te voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door kmf op 09-05-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Beter eerst foamen idd. Foam neemt de zooi mee naar 'beneden'. Evt. zand en rotzooi trek je dan niet over de lak bij afspuiten/wassen met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, dat maakt het alweer wat duidelijker.

Nu nog uitvogelen welk spul ik moet kopen en daarna een dag de wasbox bij de ANAC bezetten (mag niet wassen in de straat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Paar pagina's terug had ik een basis-lijstje gepost. Die kun je aanvullen/wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:49:
Paar pagina's terug had ik een basis-lijstje gepost. Die kun je aanvullen/wijzigen
Kon niet helemaal terugvinden in je lijstje wat goede foam/shampoo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als shampoo had ik Poorboy’s Slick&Sud. Foam moet je even aanvullen zoals monello artico ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
kmf schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:29:
Velgen doe je beter voordat je gaat wassen. Ramen na kleien, voor waxen.

Velgen was je als eerste om viezigheid op schone lak te voorkomen.
Hangt er een beetje van af hoe lomp je bent en of je aparte mitt gebruikt voor je velgen (mag hopen van wel :X). Ik wissel het af, meestal vooraf maar soms ook achteraf. Het is nou niet alsof je met het wassen van velgen ineens alles weer smerig maakt. Het kan hooguit wat spetteren als je met een borstel loopt te raggen, maar dat zit vaker op je gezicht dan op de lak. :+

Hogedruk ben ik niet zo'n voorstander van, liever zet ik de tuinslang op een soort hogedrukstand maar dat is dan gewoon kraandruk met een platte brede straal.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Gonadan schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:36:
[...]

Hangt er een beetje van af hoe lomp je bent en of je aparte mitt gebruikt voor je velgen (mag hopen van wel :X). Ik wissel het af, meestal vooraf maar soms ook achteraf. Het is nou niet alsof je met het wassen van velgen ineens alles weer smerig maakt. Het kan hooguit wat spetteren als je met een borstel loopt te raggen, maar dat zit vaker op je gezicht dan op de lak. :+

Hogedruk ben ik niet zo'n voorstander van, liever zet ik de tuinslang op een soort hogedrukstand maar dat is dan gewoon kraandruk met een platte brede straal.
Velgen en binnenkant wielkast doe ik wel met hogedruk, dus dan kan er wel wat vuil wegspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:54:
[...]

Kon niet helemaal terugvinden in je lijstje wat goede foam/shampoo is.
Als je begint kan je ook gewoon een voordeelbeginnerskit gebruiken http://carclean.nl/produc...ate_Wax_System_kit_100861

Heb je alles behalve Foam. Maar dat is in principe ook niet nodig.

Pagina: 1 ... 41 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.