PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
*Strikt genomen is het niet verboden om mijn auto aan de straat te wassen, maar de parkeerplaatsen voor mijn apparatement zijn gewoon openbare parkeerruimte...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Niet direkt aan gedacht dat je ergens anders naartoe zou moeten om je auto te wassen
Er zitten prima winstmarges op de producten die ze verkopen dus dan kunnen die samples er natuurlijk ook makkelijk vanaf.Arfman schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:32:
Mooie is ook dat CC dat kan zien en je dan soms samples meestuurt bij een andere bestelling
Of goedkopere dingen op je wishlist zetten helpt ook wel eens. Top bedrijf hoor, als ze computeronderdelen zouden leveren met hun manier van werken zouden ze bedolven worden onder de orders. Alleen jammer dat daar geen droog brood mee te verdienen valt

Iemand nog tips hoe je dit chrome mooi kan poetsen ? ( E46 bmw raamlijsten )
Dingen zitten vlekjes op alsof vuil water is opgedroogd. Maar het gaat er niet zonder slag of stoot af :-)
Iemand ideeën ?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Ja, maar ze doen het toch maar mooi. Buiten dat leveren ze ook nog eens snel en als je problemen hebt (zoals ik destijds met een schuimlans) zijn ze ook niet te beroerd om er evenHet Fantoom schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:11:
[...]
Er zitten prima winstmarges op de producten die ze verkopen dus dan kunnen die samples er natuurlijk ook makkelijk vanaf.
(gratis) naar te kijken.
Nergens voor nodig om overal zuur op te reageren
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De eigenaar van Carclean heeft in het verleden Informatique opgezet.Arfman schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:32:
Mooie is ook dat CC dat kan zien en je dan soms samples meestuurt bij een andere bestelling
Of goedkopere dingen op je wishlist zetten helpt ook wel eens. Top bedrijf hoor, als ze computeronderdelen zouden leveren met hun manier van werken zouden ze bedolven worden onder de orders. Alleen jammer dat daar geen droog brood mee te verdienen valt
No Shame, only Fame!
Hopelijk ontdek ik morgen niet dat mijn ganse interieur vol vlekken zit

Ben benieuwd.maikel_rox schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:07:
Inderdaad de Alu Polish van Mothers proberen. Zelf ook de variant van Meguairs, maar die vind ik persoonlijk toch een stukje minder goed..
Maar eens een potje bestellen.. Zou mooi zijn als je het er weer clean mee krijgt.
Ja wat dan nog. Ze hoeven het niet te doen. Ik heb zelfs een keer een Mothers borstel bij mijn bestelling gekregen. Dit wil ik geen sample noemen. Ik vind het gewoon een hele leuke manier van klantenbinding net als de spekkies die ik soms in de doos vind.Het Fantoom schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:11:
[...]
Er zitten prima winstmarges op de producten die ze verkopen dus dan kunnen die samples er natuurlijk ook makkelijk vanaf.
Ik heb dat zelf ook al een keer of drie gedaan, maar nu zal het er toch van komen vermoed ik. Tevens hebben ze mooie promo's in december..HyperTrophy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:25:
Lol,
volgens mij heb ik dat al een keer of drie gedaan
Mogelijks kom ik nog wel eens raad vragen alvorens effectief op de bestelknop te drukken..
Houden jullie die uit elkaar, zodat je elke mf steeds voor hetzelfde product gebruikt?
Ook maar de PB wheel sealant erbij gedaan. Ben benieuwd.
Hopelijk krijg ik een paar samples deze keer!
-goedkope prutsdoekjes van de Wibra. Nat gebruik ik ze voor het interieur en andere (te herkennen aan de vlekken) voor deursponningen/motorruimte
-goede doeken van CC, uitpoetsen van wax/sealant
-zeer goede doeken die ik gebruik tijdens het polijsten/wegpoetsen van polish/nawrijven na een Eraser behandeling.
De goedkope doekjes vervang ik met enige regelmaat, hun levensduur is zeg maar interieur -> deursponning -> motorruimte -> vuilnisbak.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nu we het toch over doeken hebben, wanneer beter de lange vezel gebruiken en de korte?
Ik heb nu 6 van die groene Monello's. Waar vallen die onder?

We zien:
- Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
- Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
- Gliptone - Liquid Leather Protection Conditioner - 150ml
- Monello - Lege fles met verdeling en sprayer 250/700ml combi 6-pack
- Monello - Non-Ferro - 500ml
- Monello - Peluche Verde - 45x45cm (kado)

En mijn kinderen lusten het niet
Uiteindelijk moeten de mensen bij Carclean ook nog een boterham kunnen eten, dat wordt nog wel eens vergeten.
edit: ik zie dat je een kortingscode hebt gebruikt. én én wordt een beetje te gek natuurlijk. Het is het een of het ander. Daarbovenop waren de verzendkosten naar België (voor het orderbedrag) sterk verlaagd.
Het houdt wel ergens op natuurlijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Dibbuz op 08-12-2013 00:37 ]
Waar vui zit, zit geen glans!
Ik heb op 2 maand tijd om 260€ besteld, dan mogen jullie toch ook niet klagen?
Voor mijn vorige auto heb ik op 9 jaar tijd denk ik zelfs geeneens een fles shampoo gekocht
[edit]
Die vorige

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 08-12-2013 00:58 ]
Tip: zet wat kleinere dingetjes die je graag erbij zou willen hebben in je verlanglijstje. Het is geen garantie maar meestal wordt daar wel naar gekeken.
Hmmmz... Er staat al een tijdje een DAP900 volgens mij in mijn lijstje?Dibbuz schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:40:
Tip: zet wat kleinere dingetjes die je graag erbij zou willen hebben in je verlanglijstje. Het is geen garantie maar meestal wordt daar wel naar gekeken.
Maar de cadeautjes en service worden in elk geval door mij enorm gewaardeerd
leejoow schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:50:
[...]
Hmmmz... Er staat al een tijdje een DAP900 volgens mij in mijn lijstje?![]()
Maar de cadeautjes en service worden in elk geval door mij enorm gewaardeerd
Hier ook hoor, zeker de goeie service weegt ook zwaarder door dan een extraatje natuurlijk
Heb je de folderkaart niet gehad? Kan je er toch alvast een beetje van voorgenietenleejoow schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:50:
[...]
Hmmmz... Er staat al een tijdje een DAP900 volgens mij in mijn lijstje?
Blue-B-Gone van Smart Wax schijnt ook een aanrader te zijn.
Zelf geen ervaringen mee, maar erg goede dingen over gehoord op materiaal als gepolijste velgen enz..
Mijn bestelde producten zijn gekozen op basis van specifieke problemen en niet om een volledig detailing pakket samen te stellen.
Polish
Ik heb last van een paar lichte swirls op de motorkap (en ook wat doffe vlekken van vogelpoep), verder is de auto vrij OK. Kan ik beter voor een product à Scratch X 2.0 gaan, of eerder voor een Raffini Mezzo Polish (icm orange pad) gaan? Moet ik daarna sowieso eindigen met Raffini finale, of niet? En is die Mezzo Polish als leek te gebruiken of maak je daar alleen extra krassen/swirls mee?
Klei
Op de voorbumper heb ik last van hardnekkige plekken (opgedroogde vliegjes oa). Ik wil sowieso eerst wassen met de bug towel en daarna eventueel afwerken met klei.
Kan ik best voor een zachte klei gaan (Meguiars) of voor de hardere soort? (Monello Dolce Verde). Is marring echt een probleem bij die laatste of kan ik gewoon kleine zonder te polijsten achteraf?
Voornamelijk vragen mbt ervaring met producten dus, heb zoals zovelen denk ik, een beetje last van koudwatervrees bij de eerste bestelling
Ik heb Monello Dolce Verde een tijdje terug gekocht, inmiddels op een aantal verschillende auto's gebruikt en ik ben zeer te spreken over het product. Qua 'lube' gebruik ik spray & wipe van Poorboys. Ik heb geen last van marring met dit productScSi schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:06:
Ik sta op het punt een mooie (eerste) bestelling te plaatsen bij carclean, maar had nog een paar vraagjes ivm de aan te schaffen producten.
Mijn bestelde producten zijn gekozen op basis van specifieke problemen en niet om een volledig detailing pakket samen te stellen.
*knip*
Klei
Op de voorbumper heb ik last van hardnekkige plekken (opgedroogde vliegjes oa). Ik wil sowieso eerst wassen met de bug towel en daarna eventueel afwerken met klei.
Kan ik best voor een zachte klei gaan (Meguiars) of voor de hardere soort? (Monello Dolce Verde). Is marring echt een probleem bij die laatste of kan ik gewoon kleine zonder te polijsten achteraf?
Voornamelijk vragen mbt ervaring met producten dus, heb zoals zovelen denk ik, een beetje last van koudwatervrees bij de eerste bestelling
edit: Moet overigens wel even er bij vermelden dat Dolce Verde zich moeilijk laat kneden. Ik snij meestal een blokje af een kneed deze vervolgens voor ongeveer 5 minuten voordat ik het gebruik.
[ Voor 6% gewijzigd door hostler op 15-12-2013 14:08 ]
Tip: bakje met heet water en 2 stukjes klei. Warme klei kneed een stuk makkelijker.
Wordt deze te hard dan omwisselen met het andere stukje,
Dolce Verde (grijze versie) is echt een softere clay.
Kijk, dat is goed om weten! Zal dan toch de Dolce Verde in het winkelwagentje gooien, icm met de spray & wipe.hostler schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:05:
[...]
Ik heb Monello Dolce Verde een tijdje terug gekocht, inmiddels op een aantal verschillende auto's gebruikt en ik ben zeer te spreken over het product. Qua 'lube' gebruik ik spray & wipe van Poorboys. Ik heb geen last van marring met dit product
edit: Moet overigens wel even er bij vermelden dat Dolce Verde zich moeilijk laat kneden. Ik snij meestal een blokje af een kneed deze vervolgens voor ongeveer 5 minuten voordat ik het gebruik.
Bedankt voor je feedback, nu enkel de polish nog
Polish kan ik helaas niet mee helpen.ScSi schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:28:
[...]
Aankomende zomer ga ik me daar eens goed in verdiepen, en dan eindelijk een dap kopen

We zien:
- Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack (toch maar besteld
)
- Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
- Monello - Lancia Foam Kit for Nilfisk Alto
- Monello - Raffini 5,5” Foam Polishing Pad - White
- Monello - Raffini 5,5” Foam Light Cutting Pad - Orange
[ Voor 71% gewijzigd door leejoow op 17-12-2013 20:28 ]
Dank zij de vriendelijke mensen van carclean hier ook een antwoord op;ScSi schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:28:
[...]
Nu enkel wachten op een goede regenbui :-)De Mezzo is een betere keuze dan ScratchX. Krachtiger en betere finish.
Daar zou je zeker geen krassen of swirls mee moeten maken.
Bij aanvang in de wasbox:

Foam (gewoon de foam van de wasbox):

Inspectie na het wassen:

(zijscherm linksvoor)

(motorkap)
Weer thuis en klaar om gepolijst te worden:

Geen actiefoto's, helaas
Met de DAP900:
- Mezzo op Raffini 5,5" geel
- Finale op Raffini 5,5" wit
Toch een wat teleurstellend resultaat... Alleen de fijnste krasjes zijn verdwenen... Ik heb blijkbaar zwaarder geschut nodig in mijn collectie... In ieder geval wel duidelijk opmerkbare verbetering, dus toch tevreden
Vervolgens een laagje Black Hole en daarna afgewerkt met de Collinite #845. Toen begon de schemer écht in te zetten en was het tijd om er mee op te houden. Het resultaat (helaas phonepics):

(hier waren de banden nog niet gedaan)
Totale bewerking:
- Foamen (wasbox)
- Wassen: Wasbox, 2BM, Monello Lavare, Supernatural 'Wookie's Fist'
- Velgen: AutoFinesse Imperial Wheel Cleaner, Iron.X, oude MF-washmitt, Monello Wheel Woolies
- Sponningen en motorruimte: Meg's APC 1:4 en oude MF washmitt
- Kleien: Monello Dolce Verde, Dodo Juice Born Slippy
- Drogen: Monello Senza Aqua
- Polijsten: DAP900, Mezzo en Finale, Raffini 5,5" geel en wit, Peluche Verde
- Glaze: Black Hole, DAP900, Raffini 5,5" zwart, Peluche Bianco
- Wax: Collinite #845, DAP900, Raffini 5,5" zwart, Peluche Bianco
- Banden: Wolfgang Black Diamond
- Rubbers en trims: AutoFinesse Revive, Piccolo Nero
- Ramen en verlichting: Meg's Glass Cleaner, Rain-X, Vetro Bianco
Heb collega daarna nog even gedemonstreerd wat Natural Look kan doen voor het interieur en ik verwacht hem dus nog wel een keer terug voor een 'tweede ronde'
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Maar zeker geen aanschaf waar je spijt van gaat krijgen!
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ligt eraan welke collinite je gebruikt, de 845 is erg eenvoudig aan te brengen en uit te buffen dus dat kan het niet zijn. Wil je de gebruiker (die niet ervaren is) toch met een vloeibare wax laten werken zou je kunnen denken aan Meg's tech wax 2.0. Dit is m.i. nagenoeg foolproof en heeft erg mooie eigenschappen (cleaning toevoeging, mooie diepe glans) en vlekt bijvoorbeeld niet op je trims ed. Nadeel is dat de standtijd niet zo langs is als de collinite 845, maar die is dan ook ongeevenaard.AtleX schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:57:
Ik ben op zoek naar een vloeibare wax voor een rode/oranje auto. Ik zoek iets wat vrij eenvoudig is op te brengen met een relatief lange standtijd en wat de kleur mooi benadrukt. Ik ben zelf een enorme Collinite fan, maar om dat goed aan te brengen ben je altijd wel even bezig en dat wil ik de eigenaresse van deze auto niet aandoen. Iemand tips?
Foto's van mijn megane die ik in de Meg Tech Wax NXT 2.0 hebt gezet:

[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 24-12-2013 11:27 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Laatst een nxt setje gekocht (shampoo en was), en een kleisetje. Nu is mijn vraag: moet je tussen het kleien en waxen nog een polish oid gebruiken?
Wise enough to play the fool
Als je je auto alleen gaat wassen, kleien en waxen is dat niet nodig. NXT techwax heeft ook cleaning bestanddelen dus dat is mooi meegenomen. Bedenk wel dat je met het overslaan van het polijsten je de lichte krassen en swirls niet weg gaat krijgen.teacher schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:59:
Eigenlijk alleen maar autos gewassen en daarna in de was gezet. (Meguiars gold class). Dus een echte detailer ben ik niet.
Laatst een nxt setje gekocht (shampoo en was), en een kleisetje. Nu is mijn vraag: moet je tussen het kleien en waxen nog een polish oid gebruiken?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dus iets als ultimate compound zou ik er nog tussen kunnen doen?renzo4000 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:19:
[...]
Als je je auto alleen gaat wassen, kleien en waxen is dat niet nodig. NXT techwax heeft ook cleaning bestanddelen dus dat is mooi meegenomen. Bedenk wel dat je met het overslaan van het polijsten je de lichte krassen en swirls niet weg gaat krijgen.
Wise enough to play the fool
Ziet er echt heel mooi uit nu!
Alleen begon het op het einde te schemeren en zag vandaag dat ik een paar stukjes heb overgeslagen, wat een verschil met de behandelde delen!
Meg's Glass Cleaner, Rain-X, Vetro Bian
Mis ik nog iets, aan doeken bijvoorbeeld? Ga er van uit dat ik niks heb.
Meg's Glass Cleaner, spuit ik op de ruit, en daarna veeg ik het eraf met een doek.. welke?
Rain-X moet ik ook op een of andere manier verspreiden op de ruiten, waarmee? En weer afnemen, is voor het afnemen de Vetro Bian genoeg? En als dit het geval is hoeveel moet ik hier dan van hebben?
[ Voor 58% gewijzigd door FabiandJ op 06-01-2014 14:49 ]
Wat is dat veel beter dan Rain-X
Hoelang gaat het al mee bij jou?
Maar blijft het ook lang zittendude88 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:16:
Rain-X zou ik vervangen door: http://carclean.nl/produc...ml_kit_Q2_View_KIT_102614
Tell me more
Ik heb op dit moment voor Rain-X gekozen aangezien het door jou aanbevolen product niet op voorraad is, mogelijk voor een volgende keer.dude88 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:16:
Rain-X zou ik vervangen door: http://carclean.nl/produc...ml_kit_Q2_View_KIT_102614
Maar het effect blijft op mijn auto al langer aanwezig dan bij Rain-X.
Dan moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste weken weinig in de regen heb gereden. En dat Rain-X ook langer mee gaat in bijvoorbeeld de zomer. Goed over het algemeen genomen gaat Rain-X vrij snel een waas geven, zeker met wat oudere ruitenwissers.
Ik heb nu voor Q2 wel eerst de ruiten met klei behandeld.
Daarna de instructies gevolgd.
Die bestaat uit eerst een voorbereidende stap en daarna het aanbrengen van het product.
Je moet eigenlijk de auto wel een uurtje of 12 droog houden, dus op het moment is buiten aanbrengen geen optie omdat het ook wat fris is. Ik heb het binnen kunnen doen waar het een graad of 15 was en een nachtje laten staan.
In het begin had ik nog een beetje last van een waas, maar veel minder als bij Rain-X.
Dus ook daar het advies van de gebruiksaanwijzing opgevolgd en nieuw wissers op de auto gezet.
Volgens de instructies is de inhoud van het pakket voldoende om de vooruit en de zijruiten te behandelen, vrij weinig dus.
Ik heb uiteindelijk de hele auto incl. spiegels kunnen doen, en vervolgens de voorruit 2x. Nu heb ik denk ik nog iets minder als de helft over. Meer kreeg ik er simpelweg niet op, anders was het product niet meer uit gewrijven.
Het verschil met Rain-X is voornamelijk dat de regendruppels nog veel kleiner blijven, en tot nu toe dus veel minder was. Gek genoeg komt de geur nog wel een beetje in de buurt
Gistermorgen dus ook in de regen zonder de ruitenwissers te gebruiken over de snelweg naar het werk gereden. Het regende niet heel hard hard, dan is het effect wel optimaal op hogere snelheid.
Er word vanaf 50 km/h belooft, dat is ook waar, maar bij hogere snelheid wordt het effect beter.
Ook niet onbelangrijk ik heb ook al een 2 of 3 keer gehad dat het licht gevroren had. Vergeleken met de andere auto's in de buurt zat er bij mij minder ijs op de ruiten en het zat veel minder vast gevroren.
Nu hoeft het van mij zo nodig niet flink te vriezen, maar ik ben wel benieuwd wat het effect is als het een keer wat steviger gevroren heeft.
Ik kan nog niet overal goed conclusies uit trekken omdat nog niet alle weer types voorbij zijn gekomen. Dus zelf ben ik ook erg benieuwd hoe dit de komende maanden gaat uitpakken.
Tot nu toe ziet het er goed uit
Iemand die toch constant de wissers gebruikt (wat uiteindelijk niet de bedoeling is) zal moeite hebben de beloofde duurzaamheid te halen.
Met dit spul is het tot nu toe weinig nodig om ze te gebruiken.
Straks krabben zal ook geen positief effect op de levensduur hebben denk ik...
Anders zou ik ze denk ik uit zetten wanneer ze niet nodig zijn. Bij lagere snelheden zal je ze wel nodig hebben.
In de praktijk soms korter. Wassen helpt dan idd wel, maar minder dan dat het net aangebracht is.
Zou dat kunnnen komen door een coating ofzo? Lijkt een soort dun laagje plastic op het raam te zitten (her en der zitten wat putjes, daardoor kan je dat een beetje zien) Raam uiteraard eerst goed gewassen, met een spons en een sopje van allesreiniger.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2014 12:49 ]
Ik zie jou ruit niet, maar het kan ook zijn dat de druppels gewoon niet het gewicht hebben om genoeg neerwaartse druk te produceren..
1) wassen (poorboys slick)
2) drogen (delirium towel
3) monello non-ferro
4) weer afspoelen + drogen
5) kleien (dacht aan monello of mothers clay kit) eventueel poorboys Sray & Wipe als glijmiddel
6) cleanen (poorboys prof polish op een witte monello handpad)
7) glaze (poorboys black hole met een zwarte monello handpad)
9) waxen (collinite 845 met een zwarte monello handpad of gele schuimpad)
Wielen:
1) banden schoonmaken met poorboys APC 1:10 en borstelen
2) wassen met sopje
3) monello non-ferro
4) weer wassen
5) sealen (poorboys wheelwax)
Mijn vraag: ik heb dus nog nooit mijn auto's gepoetst (dus echt goed poetsen) maar is dit met de hand te doen of is een dap500 beter? Omdat audi keramische lakken gebruikt en dus knetterhard zijn...haal ik wel de juiste resultaat met de hand?
Stap 5 tot en met 9 moet ik nog kopen, ik heb een zooi spullen liggen van Poorboys, veel microvezel doeken en wat pads (geen handpads van monello)
detailvirus begint beetje door te slaan bij mij..haha
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Met de hand gaat je dat echt niet lukken, zeker niet met de harde lakken van de duitse auto's. Zelfs met een dap is de uitdaging al erg groot. Kijk ook eens op het carclean forum (ik wil je niet wegsturen hier hoorRainesh schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:53:
Mijn vraag: ik heb dus nog nooit mijn auto's gepoetst (dus echt goed poetsen) maar is dit met de hand te doen of is een dap500 beter? Omdat audi keramische lakken gebruikt en dus knetterhard zijn...haal ik wel de juiste resultaat met de hand?
Een dap500 + orange/wit/zwart pads? Een dap900 vind ik nu te duur...
Is het poetsen met de hand (even ongeacht laktype) sneller dan met een dap? Want met een dap moet je langzaam bewegen.
Hoewel ik geen ervaring heb met Duitse lakken denk ik persoonlijk dat je zeker resultaat behaald. Met een machine wellicht meer, maar dan kost het ook flink wat meer.
Het zal er denk ik ook aan liggen wat de staat van de lak op het moment is.
Ik kan ook uit ervaring melden dat een DAP500 met witte pad geen indruk maakt op VAG lakken. Zelfs een gele pad was niet zwaar genoeg om zware swirls/krassen te verwijderen.
Anders een oranje pad met Monello Mezzo, wit of zwart voor Finale. Daarna black hole op zwart en ex-p op zwart.
Vergeet ik iets?
Dacht gelijk aan deze
http://www.carclean.nl/pr...rskit_Lite_Edition_101802
En dan uiteraard nog een clinic DAP bij carclean
[ Voor 32% gewijzigd door Rainesh op 13-01-2014 12:58 ]
Dat. Heb zelf een BMW en die is qua lak bijna onverwoestbaar met een DAP900 moet ik heel veel moeite doen met een gele pad om correctie te krijgen.Arfman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:10:
Prima kitje. Je gaat alleen qua kracht met een DAP500 wel echt tekort schieten op VAG lak
Hou voorlopig carclean in de gaten voor kortingsacties!
Begrijp me niet verkeerd, een paar honderd euro is erg veel geld maar een auto is voor de meeste mensen(naast het huis) 1 van de allergrootste uitgaven. Dan onderhoud je die toch ook als zodanig?
Verder ben ik het met je eens.
Bij een goedkopere 2de hands auto is het toch best veel geld zo in deze verhouding... Maar ja zo behoud zo'n auto wel net even wat meer waarde als die er netjes uit blijft zien.
Beide auto's zijn mijn prive auto's en ben ook heel zuinig met ze. De spullen ga ik sowieso aanschaffen, maar moet het spreiden.
Andere vraag: heb 3 ingebrande vogelpoepvlekken op mijn lak, zou ik deze met PWB prof polish (handmatig) eruit kunnen krijgen?
Ik heb al wat paginas door genomen voor beginnertips. Ook op carclean.nl heb ik in het forum rond gespeurd.
Heb nog niks gekocht maar wil dit binnenkort wel gaan doen.
Vandaag m'n Chevy Spark gewassen met Turbo Wäsche. Autoshampoo die we nog in de schuur hadden staan.
Volgens het 2-emmer systeem ben ik te werk gegaan. En dat was toch wel nodig, emmer met koud water was na de beurt helemaal zwart. Maargoed, eerst de auto afgespoeld met de tuinslang en daarna ingesopt. Groene randjes bij de ramen verwijderd en de kentekenplaat was ook erg vies.
Daarna weer afgespoten met tuinslang en de ramen met een leren zeem droog gemaakt.
Ik heb al een tijdje last van een vieze voorruit als de ruit nog koud is. Niks helpt, zaterdag al flink geboend met schoonmaakmiddel en glassex, maar de vlekken bleven. Vandaag weer schoongemaakt met de autoshampoo en daarna alle ruiten inclusief spiegels met Pro Vision Rain Clear (vloeibaar) behandeld. Geen waas of iets dergelijks wat ik nogal vaak lees. En het werkt goed, er vormen zich mooie druppels die er direct "afrollen".
We hadden ook nog vloeibare autowas in de schuur staan. Maar dat heb ik deze keer niet gedaan.
Ik denk dat ik dat voor de volgende schoonmaakbeurt bewaar
Nu zitten de wintervelgen er anderhalf maand onder, voordat ze gemonteerd werden hebben we die schoongemaakt dus die zijn nog niet heel erg vies.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ingebrande vogelpoep is eigenlijk nooit meer weg te krijgen. Vaak is de lak gewoon echt beschadigd.Rainesh schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:59:
Arfman, je hebt ook volkomen gelijk. Alleen heb ik de afgelopen paar maanden best veel uitgegeven aan carcleaning productenDus dan nu nog eens 200+ uit te geven aan een dap.....en ik slaap op de bank haha.
Beide auto's zijn mijn prive auto's en ben ook heel zuinig met ze. De spullen ga ik sowieso aanschaffen, maar moet het spreiden.
Andere vraag: heb 3 ingebrande vogelpoepvlekken op mijn lak, zou ik deze met PWB prof polish (handmatig) eruit kunnen krijgen?
Zeker handmatig gaat het dan niet lukken.
Je moet wat als je net ben verhuist naar een ander huis op 4 hoog en het nagenoeg onmogelijk wordt gemaakt om een auto goed te behandelen zonder tussenkomst van een verlengsnoer a > 50 meter

@ jellabie dik resultaat zeg! Meer pics:D

Nice. DAP of een rotary gebruikt?Jellabie schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:15:
Gisteren een nieuwe mini cooper S onder handen genomen.
Voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
De mini stond vol met van die krassen, voor 95% alles weg gekregen.
De gebruikte spullen:
[afbeelding]
Goed gelukt! Benieuwd naar andere foto'sJellabie schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:15:
Gisteren een nieuwe mini cooper S onder handen genomen.
Voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
De mini stond vol met van die krassen, voor 95% alles weg gekregen.
De gebruikte spullen:
[afbeelding]
DAP
Voor de rest eigenlijk geen foto's gemaakt omdat ik nogal in tijdnood was
De Nederbelg !
Begonnen met de auto te wassen met chemical guys shampoo, daarna gedroogd.
Dan de auto gekleid, met klei van smartwaxx en lube van chemical guys, hier heb ik nog wel een foto van:

Dit was na een halve deur.
Daarna terug de auto gewassen en gedroogd.
Dan met de DAP met een gele pad met Chemical guys V32,
Daarna met een gele pad de V34
Daarna met de oranje pad de V36
Daarna groene pad met V38
Daarna met een zwarte pad de glosworks glaze van chemical guys aangebracht. [die vult de allerlaatste swirls op zodat die ook niet meer zichtbaar zijn]
Die heb ik een half uurtje laten intrekken, in die tijd heb ik de ruiten gepoetst met smartglass.
Hierna de glaze afgepoetst en met een zwarte pad de wax van Chemical guys [Pete's 53 black pearl] aangebracht.
Hierna de plastieken delen, die bij een mini onder de bumpers hangen,op de wielkasten hangen en de zijlijsten zelf met Smartgel om deze terug mooi zwart te maken
Bandenzwart op de bandjes en klaar
Ik hoop dat je er iets aan hebt
De Nederbelg !
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Ben van hard naar zacht gegaan, uiteraard
De Nederbelg !
De Nederbelg !
Voor de V36 had ik wit of oranje gebruikt (beginnen met wit) en voor de V38 een Blauwe of de Zwarte aangezien het een jeweling polish is.
welke klei is het meest geschikt voor VAG lakken? Ik dacht zelf aan de monello of PWB klei. Ik wil juist zo min mogelijk marring...
Ik begon wat laat en had mijn auto al in geen maanden meer gewassen. Ook was van de twee jaar oude dubbele laag Collinite 476 natuurlijk niets meer over. De deursponningen etc. zijn echt bizar vies, maar door tijdgebrek heb ik die achterwege gelaten, ik heb alleen het exterieur gewassen, en daar heb ik bijna twee uur over gedaan. Afspoelen, hele auto insprayen met 1:20 APC, tien minuten in laten trekken, weer afspoelen, toen gewassen met 2-bucket waarbij ik drie keer de emmers heb leeggegooid en opnieuw gevuld. De eerste keer na de wielen, de andere twee keer tijdens het wassen van de auto zelf. Daarna heb ik de auto weer afgespoeld en opnieuw gewassen. Pas toen begon het ergens op te lijken.

Het was eigenlijk ook hard nodig om te kleiën, maar daar had ik echt geen tijd meer voor en mijn klei is al zo oud dat ik eerst maar eens nieuw moet bestellen. Snel ben ik aan het waxen geslagen, want het werd al schemerig, de temperatuur zakte snel en het was best vochtig.

Toch, na zo'n tien minuten curen per paneel haalde de laag de vingertest dus kon ik het uitpoetsen.

Todo: Hopelijk komend weekend het ding eens goed onderhanden nemen. Lekker een dagje poetsen. Alle sponningen en randjes en openingen goed schoonmaken. Wielen eraf om de wielkasten en wielen goed schoon te maken. Kleien, uitgebreid wassen en een mooie dubbele waxlaag erop.
Valt wel mee. Alles rond de 10 graden is goed te doen.dude88 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:39:
Is het niet veel te koud buiten om dat nu te doen? (voor de werking van het product, ik bedoel niet voor jezelf)
Voor allebei.dude88 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:39:
Is het niet veel te koud buiten om dat nu te doen? (voor de werking van het product, ik bedoel niet voor jezelf)
Het was wel wat kouder dan dat, maar het viel me alles mee hoe goed de Collinite te verwerken was. De 476 dan wel, want mijn 845 was één massief brok in de fles.JohnStaakke schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:46:
[...]
Valt wel mee. Alles rond de 10 graden is goed te doen.
[ Voor 21% gewijzigd door AtleX op 21-01-2014 07:51 ]
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.