We verwachten natuurlijk wel foto's_Christiaan_ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:38:
Ik heb hem wel afgedroogd, maar ik lees het nu pas
Ik ben trouwens klaar met mijn 5-stappen plan (wassen, kleien, cleaner/polish, glaze, wax). Het heeft me netto 8 uur gekost maar het resultaat mag er zijnIk heb hem nog niet in daglicht kunnen bewonderen maar hij glimt als een malle
Daarom heb ik er ook niet voldoende tijd voor gehad om de auto klaar te maken voor de winter. 
Moet nog steeds een keer een weekendje tijd maken en hebben om hem helemaal goed te maken en te krijgen. Achja komt wel, hopelijk nog binnenkort een goed weekend.
Moet nog steeds een keer een weekendje tijd maken en hebben om hem helemaal goed te maken en te krijgen. Achja komt wel, hopelijk nog binnenkort een goed weekend.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb helaas niet echt duidelijke foto's kunnen maken, omdat mijn camera moeite had met het TL licht. Maar het is wel gaaf dat de blauwe lak nu een beetje paars kleurt als je er met een bak licht op gaat schijnen. 
Ik heb ook wat voor-en-na foto's genomen maar het verschil is te onduidelijk op de foto om te kunnen zien.

Trouwens een belangrijk puntje bij de collinite 845, waar ik achter kwam als noob: je moet hem echt de tijd gunnen, zeg 20 minuten tot een half uur, om te curen. Daarna pas uitpoetsen.
Ik heb dus eerst het dak en de motorkap lopen uitpoetsen zonder te laten curen. Ik heb flink lopen buffelen op het uitpoetsen, totdat ik ff op internet ben gaan kijken of dat bij iedereen zo is. Daarna kwam ik erachter dat je hem moet laten curen en kon ik het dak en de motorkap opnieuw doen
Ik heb ook wat voor-en-na foto's genomen maar het verschil is te onduidelijk op de foto om te kunnen zien.

Trouwens een belangrijk puntje bij de collinite 845, waar ik achter kwam als noob: je moet hem echt de tijd gunnen, zeg 20 minuten tot een half uur, om te curen. Daarna pas uitpoetsen.
Ik heb dus eerst het dak en de motorkap lopen uitpoetsen zonder te laten curen. Ik heb flink lopen buffelen op het uitpoetsen, totdat ik ff op internet ben gaan kijken of dat bij iedereen zo is. Daarna kwam ik erachter dat je hem moet laten curen en kon ik het dak en de motorkap opnieuw doen
[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 27-10-2013 23:00 ]
NOSIG
8 uur maar? Dan heb je het wel een beetje afgeraffeld naar mijn mening. Zelfs met m'n Starlet ben ik al gauw zo lang bezig en dan is die al erg schoon waardoor het kleien eigenlijk niks voorstelt en er niet gepolijst hoeft te worden. Daarbij wacht ik zowiezo 24u na de 1e laag glaze voor er een volgende laag glaze of wax overheen gaat (maar die 24u tel ik natuurlijk niet mee in het aantal werkuren_Christiaan_ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:38:
Ik heb hem wel afgedroogd, maar ik lees het nu pas
Ik ben trouwens klaar met mijn 5-stappen plan (wassen, kleien, cleaner/polish, glaze, wax). Het heeft me netto 8 uur gekost maar het resultaat mag er zijnIk heb hem nog niet in daglicht kunnen bewonderen maar hij glimt als een malle
Nou ik zie zo aan de foto's al dat het er erg goed uit ziet! Zelfs op zulke foto's kan ik al zien dat er geen of maar heel weinig/lichte swirls in zitten. De swirls zelf kun je niet zien, maar het geeft met zo'n lamp erop wel een lichtwaas om het lichtpunt in de reflectie, en die zie ik vrijwel niet._Christiaan_ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:46:
Ik heb helaas niet echt duidelijke foto's kunnen maken, omdat mijn camera moeite had met het TL licht. Maar het is wel gaaf dat de blauwe lak nu een beetje paars kleurt als je er met een bak licht op gaat schijnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
LolTrouwens een belangrijk puntje bij de collinite 845, waar ik achter kwam als noob: je moet hem echt de tijd gunnen, zeg 20 minuten tot een half uur, om te curen. Daarna pas uitpoetsen.
Was je uberhaupt niet op de hoogte van curen of dacht je dat alleen de Collinite het niet nodig had?
[ Voor 52% gewijzigd door Knightwolf op 27-10-2013 23:06 ]
8 uur 'maar'
Ik vond het toch wel heel wat 
Overigens is de lak niet perfect, maar dat was ook niet mijn doel. Hier en daar is toch nog wat rommel achtergebleven, wat ik bewust negeer omdat ik het niet de moeite waard vind om dat eruit te halen. De auto is 14 jaar oud, er zitten her en der kleine putjes in de lak, en hij is ergens overgespoten wat niet 100% netjes is gebeurd. Er zitten alleen weinig swirls in.
Wat wel mijn doel was, is een mooie, diepe, overall shine en kleur. Een beetje dat blikvanger effect wat een nieuwe auto heeft, en dat is naar mijn wens helemaal gelukt.
Wat dat betreft kan ik de producten aanraden die ik vandaag heb gebruikt.
Ik wist idd niet dat curen bestond
Ik zag het wel op de flesjes staan, maar ik wist niet dat je je auto dan echt lang moet laten staan
Beetje jammer dat ik daar pas bij de laatste stap achter kwam.
Overigens is de lak niet perfect, maar dat was ook niet mijn doel. Hier en daar is toch nog wat rommel achtergebleven, wat ik bewust negeer omdat ik het niet de moeite waard vind om dat eruit te halen. De auto is 14 jaar oud, er zitten her en der kleine putjes in de lak, en hij is ergens overgespoten wat niet 100% netjes is gebeurd. Er zitten alleen weinig swirls in.
Wat wel mijn doel was, is een mooie, diepe, overall shine en kleur. Een beetje dat blikvanger effect wat een nieuwe auto heeft, en dat is naar mijn wens helemaal gelukt.
Ik wist idd niet dat curen bestond

NOSIG
Zaterdag bijna de hele dag bezig geweest aan het wassen van de 'nieuwe' auto van een vriend van mij. Die had 'ie net een halve week eerder opgehaald bij de garage (merkdealer) en hoewel het een goedkope auto is (voor hem ook maar tijdelijk) zou ik me als garage schamen als ik zo een auto af zou leveren.
Bijvoorbeeld, de tankdop (al ingespoten met APC maar nog niet gepoetst):

Bijna klaar:

Veerpoottoren voor:

Bijna klaar:

Onder de kap, gedeeltelijk gedaan zodat het verschil goed zichtbaar is:

En zo hetzelfde bij de velgen, de deurposten, het kofferdeksel, etc. Uiteindelijk hebben we na een dag werken met z'n tweeën dus alleen die dingen gedaan en 'm aan de buitenkant gewassen. Het interieur, een tweede wasbeurt en het waxen volgen asap.
Ik snap dat ze bij een garage niet net zoveel uren kunnen gaan poetsen, dan zou die auto anderhalf keer duurder worden. Maar even afspuiten en een vochtige doek langs iig de deurposten halen scheelt al enorm qua eerste indruk van de auto, dat kost ze misschien een uurtje.
Bijvoorbeeld, de tankdop (al ingespoten met APC maar nog niet gepoetst):

Bijna klaar:

Veerpoottoren voor:

Bijna klaar:

Onder de kap, gedeeltelijk gedaan zodat het verschil goed zichtbaar is:

En zo hetzelfde bij de velgen, de deurposten, het kofferdeksel, etc. Uiteindelijk hebben we na een dag werken met z'n tweeën dus alleen die dingen gedaan en 'm aan de buitenkant gewassen. Het interieur, een tweede wasbeurt en het waxen volgen asap.
Ik snap dat ze bij een garage niet net zoveel uren kunnen gaan poetsen, dan zou die auto anderhalf keer duurder worden. Maar even afspuiten en een vochtige doek langs iig de deurposten halen scheelt al enorm qua eerste indruk van de auto, dat kost ze misschien een uurtje.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Je wilt niet weten hoe weinig aandacht er eigenlijk aan auto's gegeven wordt bij sommige handelaren. Vaak is het letterlijk een bus reiniger over de motor, wasstraat voor de auto of even afspuiten en dan hoop doorhandelen.
Wel triest idd.
En lol @Christiaan, bekende fout idd.
Zelfde als je Dodo Juice in de volle zon aanbrengt, dan sta je ook te vloeken.
En lol @Christiaan, bekende fout idd.
Iemand de Rain-X ruitensproeiervloeistof al geprobeerd? Staat nu nieuw bij cc.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb nog geen dealers meegemaakt die dergelijke details niet laten poetsen. Vrijwel elke dealer en meeste handelaren hebben een autopoetser en kan me er niks bij voorstellen dat ze het goed vinden dat de poetser deze dingen overslaat. Levert ze daarbij ook nog eens veel meer op dan dat het poetsen kost, dus het is gewoon stom om het niet te doen.
Kende ik nog niet, meteen even gaan kijken, en lijkt me voor de ruitenwisserjunkies (die toch gewoon wissen terwijl het spul erop zit) wel een interessanteGonadan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:26:
Iemand de Rain-X ruitensproeiervloeistof al geprobeerd? Staat nu nieuw bij cc.
Vond het juist een goede voor de sproeifobisten, kunnen ze toch de veiligheid in het oog blijven houden zonder dat het heilige laagje verloren gaat.Knightwolf schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:11:
Kende ik nog niet, meteen even gaan kijken, en lijkt me voor de ruitenwisserjunkies (die toch gewoon wissen terwijl het spul erop zit) wel een interessante
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je bedoeld vast Knightwolf nietGonadan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:31:
[...]
Vond het juist een goede voor de sproeifobisten, kunnen ze toch de veiligheid in het oog blijven houden zonder dat het heilige laagje verloren gaat.

Ik ben niet perse sproeifobist, maar ik vind het maar zelden nodig om te doen. Komt eigenlijk alleen af en toe voor op de ergere sneeuw/strooizout dagen...
Ondanks het stoken van hostler doelde ik niet specifiek op jou alleen, maar nu kán het sproeien tenminste voor iedereen. 
In dat licht, het pakketje van CC is onderweg. Gewoon Valma antivriesconcentraat en wat nieuwe Iron-X en S&W, kom ik die winter tenminste goed door.
In dat licht, het pakketje van CC is onderweg. Gewoon Valma antivriesconcentraat en wat nieuwe Iron-X en S&W, kom ik die winter tenminste goed door.
[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 31-10-2013 08:22 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedenk me ineens, als je IronX en RainX maar niet door elkaar haalt
Nou je lak schijnt er tegen te kunnen, maar de het sproeisysteem en dergelijke heb ik mijn twijfels over.
Al heb ik geen Rain-X en gebruik ik Iron-X pertinent alleen op de velgen, vind het spul veel te eng.
Al heb ik geen Rain-X en gebruik ik Iron-X pertinent alleen op de velgen, vind het spul veel te eng.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nouja, IronX mag je wel op de lak gebruiken (daar is het zelfs voor) en RainX niet (zit oplosmiddel in)
Vandaag de auto maar weer eens grondig gepoetst, op waxen na (begon te regenen) dus dat moet ik binnenkort nog even doen (en dan zijn we weer zo goed als winterbestendig). Dit keer eens wat andere spulletjes gebruikt qua bug wash en shampoo en die bevielen me beter dan wat ik eerst had. Ik zal binnenkort de merken posten als iemand interesse heeft.
Overigens viel me iets vreemds op: zowel de voor- als achterruit lijken vies te zijn buiten de baan van de ruitenwissers. Dus het oppervlakte dat de ruitenwissers wissen is netjes schoon, maar daarbuiten is het vies (of lijkt het vies). Je ziet heel duidelijk het verschil. Echter krijg ik dat er met geen mogelijkheid af (Rain-X heb ik niet): het lijkt wel in de ruit / coating te zitten?
Ik heb getracht een foto te maken:
http://www.uploader.gamer...2013-11-06%2020.53.59.jpg
Met een lijntje aangegeven waar de wissers 'ophouden' en waar de 'viezigheid' dus begint:
http://www.uploader.gamer...013-11-06%2020.53.592.png
Dit heb ik nog nooit gezien, iemand enig idee?
Overigens viel me iets vreemds op: zowel de voor- als achterruit lijken vies te zijn buiten de baan van de ruitenwissers. Dus het oppervlakte dat de ruitenwissers wissen is netjes schoon, maar daarbuiten is het vies (of lijkt het vies). Je ziet heel duidelijk het verschil. Echter krijg ik dat er met geen mogelijkheid af (Rain-X heb ik niet): het lijkt wel in de ruit / coating te zitten?
Ik heb getracht een foto te maken:
http://www.uploader.gamer...2013-11-06%2020.53.59.jpg
Met een lijntje aangegeven waar de wissers 'ophouden' en waar de 'viezigheid' dus begint:
http://www.uploader.gamer...013-11-06%2020.53.592.png
Dit heb ik nog nooit gezien, iemand enig idee?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Misschien of waarschijnlijk spraywax uit de wasstraat. Ik zag dit ook op de auto van mijn vrouw. Met goed kleien krijg je het er wel af omdat het in de glasporiën zit.
Auto is van januari en toen 1 keer door de wasstraat gehaald...jfeelders schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:21:
Misschien of waarschijnlijk spraywax uit de wasstraat. Ik zag dit ook op de auto van mijn vrouw. Met goed kleien krijg je het er wel af omdat het in de glasporiën zit.
Weet iemand een goed (liefst ook goedkoop...) middeltje waarmee je regen/condensatie kan verweren van ramen en spiegels?
Paar weken geleden heb ik dus vrolijk mijn auto in de wax gezet met collinite 845, en m'n ramen ook meegenomen. Geen aanrader kan ik je vertellen
Ik wil eigenlijk de waxlaag weer van mn ramen afhalen en dit keer het goede middel aanbrengen op de ramen en spiegels. Ik lees wel overal Rain-X maar ik neem aan dat dit niet het enige product op de markt is.
Paar weken geleden heb ik dus vrolijk mijn auto in de wax gezet met collinite 845, en m'n ramen ook meegenomen. Geen aanrader kan ik je vertellen
Ik wil eigenlijk de waxlaag weer van mn ramen afhalen en dit keer het goede middel aanbrengen op de ramen en spiegels. Ik lees wel overal Rain-X maar ik neem aan dat dit niet het enige product op de markt is.
NOSIG
Dat is het "nadeel" van een auto een auto goed in de wax zetten, je hebt dan eenmaal meer beading op dat moment(opervlakte spanning is totaal anders dan niet gewaxte lak/ramen). Echter is mijn ervaring dat binnnen no time alles van je auto afloopt. Rain-x zal je niet gaan helpen, althans niet tegen condens._Christiaan_ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:38:
Weet iemand een goed (liefst ook goedkoop...) middeltje waarmee je regen/condensatie kan verweren van ramen en spiegels?
Paar weken geleden heb ik dus vrolijk mijn auto in de wax gezet met collinite 845, en m'n ramen ook meegenomen. Geen aanrader kan ik je vertellen![]()
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Warmte of een trekker._Christiaan_ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:38:
Rain Clear, Clear Vue, Clear View, Nanolex van alles, maar had je vast al gevonden met de search.Paar weken geleden heb ik dus vrolijk mijn auto in de wax gezet met collinite 845, en m'n ramen ook meegenomen. Geen aanrader kan ik je vertellen![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarover gesproken, zit bij mij nu wel goed erop en toch wel fijn. Op 80 wegen niet helemaal 100% qua water wat eraf loopt, maar je ziet genoeg. Alleen met miezel loopt het voor mijn gevoel niet snel genoeg weg/schoon.
Het nadeel is dat je beading (druppels dus) op je ramen krijgt.dude88 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:39:
Wat was het nadeel dan van je ramen in de wax zetten?
NOSIG
Die vliegen er zo af toch?
Lijkt hetzelfde effect als met Rain-X. Wat ik eigenlijk ook wel verwacht had.
Lijkt hetzelfde effect als met Rain-X. Wat ik eigenlijk ook wel verwacht had.
Vind ik een voordeel hoor. Met 60/70 vliegt alles er af met PB carnuba wax_Christiaan_ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:16:
[...]
Het nadeel is dat je beading (druppels dus) op je ramen krijgt.
Plus dat je door de druppels gewoon nog door de (zij-)ruit kunt kijken, is hij zonder beading nat dan zie je veel minder goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je een stukje hard rijd is het eraf idd, maar 's avonds uitparkeren en onverlichte kruispunten pakken is lastig als als die mooie druppels ervoor zitten
NOSIG
Ruitenwisser voor de vooruit.
Zijramen even open en weer dicht.
Ruitenwisser op de achterruit.
De ruiten zijn dan aan de buitenkant al vrij droog.
Mocht het dan steeds erg beslaan aan de binnenkant --> Airco aan.
Geen airco of airco stuk --> raam open houden.
Zijramen even open en weer dicht.
Ruitenwisser op de achterruit.
De ruiten zijn dan aan de buitenkant al vrij droog.
Koud weer betekent over het algemeen weinig airco.dude88 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:46:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Airco werkt prima i.c.m. met warme lucht hoorGonadan schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:41:
[...]
Koud weer betekent over het algemeen weinig airco.
Nee, er zijn heel veel auto's waar de airco onder een bepaalde temperatuur niet meer aan slaat ter bescherming, ook al staat de kachel aan. Daarnaast zijn er ook heel veel auto's waarbij je de airco niet aan kan zetten in combinatie met kachel, bijvoorbeeld met climate control.
In dat licht ben ik wel benieuwd of de ontwasemstand de airco aan zet van de winter, met deze auto nog niet geprobeerd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sorry, maar dat is juist de bedoeling, juist wat je wil hebben_Christiaan_ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:16:
[...]
Het nadeel is dat je beading (druppels dus) op je ramen krijgt.
Ik kan nog steeds niet wachten op het moment dat er een redelijk slijtvaste NeverWet coating voor auto's op de consumentenmarkt komt
[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 09-11-2013 13:41 ]
Een tijdje geleden heb ik een hoop producten bij Carclean besteld, maar dat was alleen voor het exterieur.
Nu was ik dus aan het zoeken wat ik nodig heb voor het interieur...
En zoals gewoonlijk: bomen, bos, je kent het wel
Wat gebruiken jullie voor dash, rubbers, leer, ... ?
Allesreiniger om schoon te maken, autoglym vinylcare voor plastic/lkunstof en rubbers edg (makkelijk uit te werken en ruikt lekker citroen fris), lidl ruitenreiniger voor de ruiten en displays, gliptone leerreiniger en leather conditioner.
Verder heb je eigenlijk niet heel veel nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 10-11-2013 17:14 ]
Zo, klaar voor de winter 

Na de detail van een paar weken geleden, vanmiddag de puntjes op de i gezet voor de winterprep:
- Tweede laag Collinite 845
- Tweede laag Poorboy's World Wheel Sealant
- Tweede applicatie Rain-X op voorruit, voorste zijruiten en buitenspiegels
- Laagje Wolfgang Black Diamond bandendressing
- Grille en onderste rand van de voorbumper een nieuwe hit Autofinesse Revive gegeven
In het interieur het dash even afgenomen met Poorboy's Word Natural Look en de ramen even schoongemaakt met Meg's Glass Cleaner. Deze kar komt de winter wel door...

Na de detail van een paar weken geleden, vanmiddag de puntjes op de i gezet voor de winterprep:
- Tweede laag Poorboy's World Wheel Sealant
- Tweede applicatie Rain-X op voorruit, voorste zijruiten en buitenspiegels
- Laagje Wolfgang Black Diamond bandendressing
- Grille en onderste rand van de voorbumper een nieuwe hit Autofinesse Revive gegeven
In het interieur het dash even afgenomen met Poorboy's Word Natural Look en de ramen even schoongemaakt met Meg's Glass Cleaner. Deze kar komt de winter wel door...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Thanks, ik ga even zoeken.Joopieboy schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:13:
Allesreiniger om schoon te maken, autoglym vinylcare voor plastic/lkunstof en rubbers edg (makkelijk uit te werken en ruikt lekker citroen fris), lidl ruitenreiniger voor de ruiten en displays, gliptone leerreiniger en leather conditioner.
Mag je daar dan zo veel tijd tussen laten?Wok schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:15:
[...]
[...]
Maak je geen krassen bij het aanbrengen/uitbuffen met het vuil dat in de tussentijd al op de auto terecht gekomen is?
Verder wel mooi glanzend hoor
Ik ga er vanuit dat er eerst gewassen is obv twee emmer methode en een lage dosering shampoo.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Hem kennende zal dat wel.
Normaal werkt de airco niet meer onder de 3 graden, om bevriezing van het systeem te voorkomen.Gonadan schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:52:
[...]
Nee, er zijn heel veel auto's waar de airco onder een bepaalde temperatuur niet meer aan slaat ter bescherming, ook al staat de kachel aan. Daarnaast zijn er ook heel veel auto's waarbij je de airco niet aan kan zetten in combinatie met kachel, bijvoorbeeld met climate control.
In dat licht ben ik wel benieuwd of de ontwasemstand de airco aan zet van de winter, met deze auto nog niet geprobeerd.
Gelukkig is het meestal zo dat als het vriest het ook droger is, maar helaas niet altijd. Dan zal je idd zonder airco je ramen vrij van vocht moeten krijgen.
Samen met de verwarming gaat normaal prima, al voel je het wel maar het wordt wel gewoon warm in de auto.
Het voordeel is dat met airco aan de auto heel snel vochtvrij is. Het nadeel is dat zodra je hem uit zet het vocht ook weer snel terug is. Dus je moet hem vaak wel een tijdje aan houden.
APC voor schoonmaken, PBW Natural Look voor het plastic, Gliptone cleaner en conditioner voor het leer.Fire69 schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:51:
Een tijdje geleden heb ik een hoop producten bij Carclean besteld, maar dat was alleen voor het exterieur.
Mijn auto heeft climate control in plaats van los airco en kachel. Ik moet dus een temperatuur instellen en heb geen losse schakelaar voor de airco, alleen om hem specifiek uit te schakelen. Er is wel een ontwasemstand, maar die is voornamelijk voor de voorruit, geen idee wat de airco dan doet maar ik hoop meehelpen.dude88 schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:30:
Samen met de verwarming gaat normaal prima, al voel je het wel maar het wordt wel gewoon warm in de auto.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt idd alleen dan heb ik het probleem dat het bij mij direct als een malle beslaat. 
Maar dat van de airco in de winter wist ik niet, ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan. Alleen door de koppeling van de aircopomp staat hij regelmatig ook wel uit. Want bij plankgas schakelt ie de pomp daarmee uit.
Maar dat van de airco in de winter wist ik niet, ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan. Alleen door de koppeling van de aircopomp staat hij regelmatig ook wel uit. Want bij plankgas schakelt ie de pomp daarmee uit.
Een aircopomp slaat altijd af en weer aan.
De pomp brengt het systeem op een bepaalde druk, is deze druk bereikt dan slaat de pomp af.
Als de pomp afgeslagen is dan blijft de airco zijn werk gewoon doen totdat de druk in het systeem te laag wordt en zal de pomp weer meedraaien om de druk weer op niveau te krijgen.
De pomp brengt het systeem op een bepaalde druk, is deze druk bereikt dan slaat de pomp af.
Als de pomp afgeslagen is dan blijft de airco zijn werk gewoon doen totdat de druk in het systeem te laag wordt en zal de pomp weer meedraaien om de druk weer op niveau te krijgen.
Zo, vandaag er maar eens aan begonnen, en na 5u was ik rond.
Wie dit werkje als zijn job doet, hoedje af want ik vond het maar een kl*tewerk
Ik denk dat ik er een ontstoken pees in mijn pols aan overgehouden heb...
Het resultaat is natuurlijk wel super, de auto is 'smooth as a baby's butt'
Ik heb wel ontdekt dat ik nog een product mis. De zwarte plastic delen kon ik niet doen.
Wat neem ik daarvoor best?
Hoe breng je die Gliptone aan? Bij de productomschrijving staat dat je een borstel met paardenhaar moet gebruiken?
Zoiets dan? https://www.carclean.nl/p...Paardenhaar_85_590_101232

Ik heb wel ontdekt dat ik nog een product mis. De zwarte plastic delen kon ik niet doen.
Wat is het verschil tussen een APC en de Natural Look? Eerst alles (dashboard en zo) reinigen met APC en daarna erover met die Natural Look?Gonadan schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:07:
[...]
APC voor schoonmaken, PBW Natural Look voor het plastic, Gliptone cleaner en conditioner voor het leer.
Hoe breng je die Gliptone aan? Bij de productomschrijving staat dat je een borstel met paardenhaar moet gebruiken?
Gliptone breng ik meestal met een doek aan voor het invetten, en reinigen is idd ook aanbrengen met een doek en dan schoonwrijven met een zachte borstel.
APC is een allesreiniger, die maakt het schoon en met die Natural Look behandel je het daarna.
@dude88: dat is ook zo idd.
APC is een allesreiniger, die maakt het schoon en met die Natural Look behandel je het daarna.
@dude88: dat is ook zo idd.
Eigenlijk wel ja, met APC kan het ook wel maar dat is vaak net te sterk, je kan het wel verdunnen edg maar met leer ben ik zeker liever wat voorzichtiger want als je echt de vettigheid eruit haalt dan heb je dat niet zo snel terug met een enkel laagje.
Baby's butt, gheheheFire69 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:32:
Wel minder van je pols, wel voorzichtig zijn ja.
Ik gebruik tegenwoordig Mothers Tyre Car Reflections Advanced, werkt ook goed op plastic en andere rubber delen en blijft ook best een tijdje zitten/zichtbaar.Ik heb wel ontdekt dat ik nog een product mis. De zwarte plastic delen kon ik niet doen.
Lijkt me wel verstandig ja.Fire69 schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:36:
Heb ik dan de reiniger EN de conditioner nodig?
Ah, da's handig, die heb ik namelijk wel al!Knightwolf schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 00:18:
[...]
Ik gebruik tegenwoordig Mothers Tyre Car Reflections Advanced, werkt ook goed op plastic en andere rubber delen en blijft ook best een tijdje zitten/zichtbaar.
Dit heb ik in mijn winkelkar gegooid voor het interieur (behalve de Rain-X natuurlijk):
- Rain-X
- Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946m
- Poorboys World - Natural Look Dressing - 946m
- Carclean.nl - Interieur borstel - Paardenhaar
- Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner
- Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml
OK?
Bij veel auto's voel je de pomp tijdens het rijden inslaan, je hoort het ook wel of de pomp werkt of niet.
Het in en uitslaan wordt gedaan door een magneetkoppeling.
Het zou kunnen dat ze het bij moderne auto's anders opgelost hebben. Maar tot 10 jaar geleden was dat wel normaal.
Van de zomer was mijn airco verkeerd gevuld, dan zit er teveel koudemiddel in het systeem. De pomp slaat dan heel even in en dan direct weer af, dan loopt het systeem tegen de beveiliging aan, de druk wordt dan te hoog in het systeem. Ik geloof max 25 bar, dit om de slang(koppelingen) te beschermen.
Iemand ervaring met Nanolex Trim Rejuvenator?
Dat raden ze me van Carlean aan voor de plastic onderdelen...
Dat raden ze me van Carlean aan voor de plastic onderdelen...
Trim Restorer (ook PBW) bevalt mij erg goed. Werkt ook op grijze delen.Fire69 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:32:
APC reinigt en ontvet, Natural Look zorgt voor een voeding en donkere (net als nieuw) uitstraling zonder dat het gaat glimmen.Wat is het verschil tussen een APC en de Natural Look? Eerst alles (dashboard en zo) reinigen met APC en daarna erover met die Natural Look?
Zelf gebruik ik voornamelijk een zachte spons of MF-doeken. Ook het uitwrijven gaat prima met MF. Feitelijk is het niet eens nodig als je niet te dik smeert.Hoe breng je die Gliptone aan? Bij de productomschrijving staat dat je een borstel met paardenhaar moet gebruiken?
Of het echt nodig is weet ik niet, je hebt ook combinatieproducten. Maar persoonlijk doe ik het wel. Schoonmaken (iets verwijderen) is toch heel wat anders dan voeden (iets toevoegen). Leer moet je toch mooi houden.Fire69 schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:36:
Heb ik dan de reiniger EN de conditioner nodig?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ok, al zou ik de Gentle Cleaner inruilen voor de Mothers LeatherTech Foam cleaner.Fire69 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 00:27:
[...]
Ah, da's handig, die heb ik namelijk wel al!![]()
Dit heb ik in mijn winkelkar gegooid voor het interieur (behalve de Rain-X natuurlijk):
- Rain-X
- Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946m
- Poorboys World - Natural Look Dressing - 946m
- Carclean.nl - Interieur borstel - Paardenhaar
- Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner
- Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml
OK?
Die is een stuk beter en makkelijker. Leer wordt echt goed schoon, mat en stroef.
Trim Rejuvenator is gewoon erg goed, het is een coating en geen dressing. Een dressing trekt in het kunststof en kan soms vlekken geven bij regen als het niet goed in kan trekken. Alleen bij erg poreuse kunststoffen (vaak van ouderdom) kan een coating een probleem zijn omdat er geen egaal laagje gevormd kan worden maar dat is zelden. Coatings blijven veel langer zitten dan dressings.
Zeer waarschijnlijk ben ik de persoon die het je geadviseerd heeft
Waar vui zit, zit geen glans!
Kunnen jullie proberen niet allemaal iets anders aan te raden? Zo geraak ik er echt niet aan uit hoor 
OK, nog een poging:
- PBW APC voor plastic van interieur en exterieur schoon te maken.
- PBW Natural Look voor plastic binnen.
- Nanolex Trim Rejuvinator voor plastic buiten.
Voor de zetels iets wat makkelijker aan te brengen is zodat ik geen borstel nodig heb.
- Mothers LeatherTech Foaming Wash Cleaner
- Mothers LeatherTech Moisture Infusion Gel Cream
Dennis?
OK, nog een poging:
- PBW APC voor plastic van interieur en exterieur schoon te maken.
- PBW Natural Look voor plastic binnen.
- Nanolex Trim Rejuvinator voor plastic buiten.
Voor de zetels iets wat makkelijker aan te brengen is zodat ik geen borstel nodig heb.
- Mothers LeatherTech Foaming Wash Cleaner
- Mothers LeatherTech Moisture Infusion Gel Cream
Hm, dan heeft het niet veel zin om te mailen als jullie gewoon hier ook zittenDibbuz schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:12:
[...]
Zeer waarschijnlijk ben ik de persoon die het je geadviseerd heeft
Dennis?
Zo groot zijn die verschillen ook weer niet. De genoemde vlekken krijg je gegarandeerd als je natural look buiten gebruikt, trim restorer heeft dat niet als je het egaal aanbrengt. Die andere die dibbuz aanraadt is vast ook goed, net als de leer producten die hij aanraadt.
Twee jaar geleden was gliptone het best, nu zijn er blijkbaar nieuwe goede producten of inzichten. Dat maakt andere producten nog niet slecht. De ervaringen zijn erg persoonlijk, vandaar dat het ook goed is om simpelweg reviews te lezen op carclean. Als de meeste mensen het een goed product vinden zal dat vast wel zo zijn.
Twee jaar geleden was gliptone het best, nu zijn er blijkbaar nieuwe goede producten of inzichten. Dat maakt andere producten nog niet slecht. De ervaringen zijn erg persoonlijk, vandaar dat het ook goed is om simpelweg reviews te lezen op carclean. Als de meeste mensen het een goed product vinden zal dat vast wel zo zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, het zal waarschijnlijk tussen de grote merken allemaal niet zo heel veel schelen. Als beginner kan ik daar echter moeilijk over oordelen. Plus dat ik het liefst producten heb waar ik zo weinig mogelijk werk mee heb 
Ik lees in de reviews dat die Natural Look ook binnen vlekken geeft als er water op komt, bvb. regendruppels als je je deur opent. Dat hebben mijn deuren nu al zonder product erop! Misschien toch beter iets anders zoeken...
Ik lees in de reviews dat die Natural Look ook binnen vlekken geeft als er water op komt, bvb. regendruppels als je je deur opent. Dat hebben mijn deuren nu al zonder product erop! Misschien toch beter iets anders zoeken...
Ik heb met natural look nooit vlekken binnen gehad, ook niet op de deuren.
Anders doekje in de auto om na een flinke bui je deur even droog te maken?
Mijn Gliptone is bijna op. Ik twijfel toch om ook iets anders te proberen voor het leer.
Iemand ervaring met het Engelse Connolly? Daar hoorde ik ook goede ervaringen mee
Anders doekje in de auto om na een flinke bui je deur even droog te maken?
Mijn Gliptone is bijna op. Ik twijfel toch om ook iets anders te proberen voor het leer.
Iemand ervaring met het Engelse Connolly? Daar hoorde ik ook goede ervaringen mee
Zo, besteld. We zien wel wat het geeft. 
Van die LeatherTech is een kit beschikbaar waardoor het nog iets voordeliger uitkomt
Van die LeatherTech is een kit beschikbaar waardoor het nog iets voordeliger uitkomt
Dat lees ik ook, in één van de vijfendertig reviews van het product. Zo te zien ervaar je dezelfde keuzestress als ik had toen ik net op carclean begon met producten zoeken. Als je Natural Look als voorbeeld neemt zie je dat van de vijfendertig reviews er zo'n dertig zeer positief zijn. Van die vijf zijn er klachten over geur of vlekken aan de buitenkant (vocht) en één over vlekken aan de binnenkant. Netto kan je in zo'n geval dus wel aannemen dat het gewoon een goed product is.Fire69 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:56:
Als je in ogenschouw neemt dat mensen liever klagen dan positief zijn bij het maken van een review dan is zo'n score uitermate goed. Producten waar wel vaker problemen mee zijn zal je veel meer negatieve reviews over zien. Kortom, kies wat je wilt, er zijn veel goede producten en laat je niet bang maken door een enkele slechte review (in de statistiek zou je de extremen zelfs wegknippen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarbij weet je ook niet of die enkeling het verkeerd gebruikt heeft. Bijvoorbeeld er te dit op gedaan.
En het ligt natuurlijk ook aan de gebruikte matrialen in je auto... Testen is dan de enige manier om erachter te komen.
Zelf ben ik er tevreden mee
En het ligt natuurlijk ook aan de gebruikte matrialen in je auto... Testen is dan de enige manier om erachter te komen.
Idd, is een hele belangrijke. Zeker op autopoetsgebied zijn er meer mensen dan je denkt die er toch niet zo goed mee omgaan dan de bedoeling is.dude88 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:50:
Daarbij weet je ook niet of die enkeling het verkeerd gebruikt heeft. Bijvoorbeeld er te dit op gedaan.
Begin je nu weer over die Rain-X?Knightwolf schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:59:
Idd, is een hele belangrijke. Zeker op autopoetsgebied zijn er meer mensen dan je denkt die er toch niet zo goed mee omgaan dan de bedoeling is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad, zware keuzestress krijg ik er van. Alle bekende merken lijken voor dezelfde functie wel 10 verschillende producten te hebben.Gonadan schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:24:
[...]
Dat lees ik ook, in één van de vijfendertig reviews van het product. Zo te zien ervaar je dezelfde keuzestress als ik had toen ik net op carclean begon met producten zoeken. Als je Natural Look als voorbeeld neemt zie je dat van de vijfendertig reviews er zo'n dertig zeer positief zijn. Van die vijf zijn er klachten over geur of vlekken aan de buitenkant (vocht) en één over vlekken aan de binnenkant. Netto kan je in zo'n geval dus wel aannemen dat het gewoon een goed product is.
Als je in ogenschouw neemt dat mensen liever klagen dan positief zijn bij het maken van een review dan is zo'n score uitermate goed. Producten waar wel vaker problemen mee zijn zal je veel meer negatieve reviews over zien. Kortom, kies wat je wilt, er zijn veel goede producten en laat je niet bang maken door een enkele slechte review (in de statistiek zou je de extremen zelfs wegknippen).
Gisteren keek ik even naar de verschillende waxen van Dodo Juice, niet normaal...
Probleem is ook dat het toch allemaal redelijk duur wordt en ik dus liever niet het verkeerde/slechte product bestel.
Na 2 bestellingen zit ik nu aan ongeveer 250€, da's toch al wat gewoon om je auto proper te houden. En dan moet je er nog uren werk in steken ook!
Die Rain-X heb ik terug uit mijn bestelling gehaald trouwens, ik las vaak dat het pas nut heeft bij hogere snelheden en ik rij bijna alleen in bebouwde kom...
Zou het wel doen het is namelijk niet alleen voor "hoge snelheden". Het voordeel is dat je ook "beading" op je voorruit krijgt waarbij je nagenoeg niet hoeft te wissen omdat je gewoon nog zicht hebt. Normaal gesproken "slaat de regen plat" op je voorruit waardoor je zicht wazig wordt. Rain-x neemt dit dus grotendeels weg. Daarnaast bevriezen je ramen net even minder snel dan normaalFire69 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:39:
[...]
[...]
Die Rain-X heb ik terug uit mijn bestelling gehaald trouwens, ik las vaak dat het pas nut heeft bij hogere snelheden en ik rij bijna alleen in bebouwde kom...
Je kan overigens ook je zij- en achteruitruiten ermee behandelen, scheelt een hoop
Idd ik doe smorgens even de 2 voorramen open en dicht en ik heb de rest van de weg goed zicht uit de zijruiten
Connolly is hier niet bekend?dude88 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:27:
^^ ken wel Billy Connolly maar die bedoel je vast niet 
En ook als het wel echt vriest is het er op behandelde ruiten veel makkelijker en sneller af te krabben dan op onbehandelde.
Het heeft nogmaals idd niet alleen effect tegen regen, maar alle soorten vuil en vliegen hechten ook aanzienlijk minder. En idd vanmorgen weer meegemaakt, de ruiten van alle auto's leken bevroren, behalve de mijne. Ik kon de net-niet-bevroren condens er zo afvegen. Alleen de linker helft van de voorruit was net iets teveel slush waardoor ik daar net een krabber voor nodig had omdat de trekker niet stug genoeg is.renzo4000 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:49:
[...]
Zou het wel doen het is namelijk niet alleen voor "hoge snelheden". Het voordeel is dat je ook "beading" op je voorruit krijgt waarbij je nagenoeg niet hoeft te wissen omdat je gewoon nog zicht hebt. Normaal gesproken "slaat de regen plat" op je voorruit waardoor je zicht wazig wordt. Rain-x neemt dit dus grotendeels weg. Daarnaast bevriezen je ramen net even minder snel dan normaal
Je kan overigens ook je zij- en achteruitruiten ermee behandelen, scheelt een hoop
En ook als het wel echt vriest is het er op behandelde ruiten veel makkelijker en sneller af te krabben dan op onbehandelde.
Beading van de Collinite #845 

Je hebt een stukje overgeslagen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mooi. Ik heb die 845 er ook op staan, hopelijk regent het hier snel eens! 
Iemand bekend met Aquapel? Rain-X alternatief....
https://www.checkdiedeal.nl/?zanpid=1836400112872825856
Iemand bekend met Aquapel? Rain-X alternatief....
https://www.checkdiedeal.nl/?zanpid=1836400112872825856
Vandaag de toet-toet weer gewassen met DJ BTBM en ik heb een rondje tropical red mist gedaan. Dit is de eerste keer dat ik deze spray gebruikt en ik moet zeggen dat het een fijn product is. Lekker makkelijk aan te brengen en vrijwel direct uit te buffen. Teven de ruiten behandeld (voor-, zij en achterruit) met rain-x. We kunnen weer even voorruit!
ff snel een foto pic, doet de auto niet echt eer aan maar het gaat om het idee
ff snel een foto pic, doet de auto niet echt eer aan maar het gaat om het idee

Gaan we weer beadings posten ^^?
PB Carnuba wax:

Het had ongeveer 5 dagen geleden een beetje gevroren 's nachts, Heel apart gezicht, een vast gevroren beading
Helaas geen pics.
PB Carnuba wax:

Het had ongeveer 5 dagen geleden een beetje gevroren 's nachts, Heel apart gezicht, een vast gevroren beading
Zo, auto's weer voorzien van winterbanden en allebei eens goed gewassen. Laagje EX-P erop, we kunnen er weer even tegenaan. Hopelijk nog 1 wasbeurt voor de "echte" winter begint, 2e laag EX-P gaat er dan op (dat spul is zo makkelijk), dan kom ik de winter goed beschermd door
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Same here, grondige poetsbeurt van binnen en buiten. Laagje Poorboys Black Hole afgetopt met 2 lagen Dodo Juice Blue Velvet (heerlijke wetlook en diepe glans zo), volgend jaar maar eens de Collinite 845 proberen met de langere standtijd voor de winter. Die had ik nu alleen nog niet.
Verder nog de ruiten ingesmeerd met Rain-X. Wel grappig de pad die ik de vorige keer had gebruikt was helemaal weggevroten tot pof nu haha. 

Staat weer lekker te glimmen.
Straks eens kijken voor beading foto's.

Staat weer lekker te glimmen.
Die beading/sheeting is soms wel irritant hoor
Hier ook 845 op de auto's en soms als je dan de deur open doet dan stroomt er zo een plens water naar binnen omdat het dak zo spiegelglad is
Of bij het eerste stoplicht wat ik tegenkom op m'n route op de rem gaan zorgt voor een plens water op de voorruit.
Wil het ook nog een keer op de ruiten proberen, dat is denk ik ook wel fijn.
Wil het ook nog een keer op de ruiten proberen, dat is denk ik ook wel fijn.
[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 17-11-2013 10:20 ]
Wat wel erg tegenstrijdig is met het gevoel van waterafstotendheid, auto's die niet behandeld zijn, die zijn heel snel droog nadat het geregend heeft, terwijl jouw mooi gepoetste auto met veel beading uren tot een halve dag langer nat blijft...
[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 17-11-2013 11:04 ]
Mja aan de andere kant, als je het water bij sommige auto's zo 'plat' erop ziet liggen...
Dan heb ik liever die beading hoor. 
@ThinkPad: als je ruiten dan behandeld zijn dan heb je daar iig geen last van, maar ik herken het wel.

@ThinkPad: als je ruiten dan behandeld zijn dan heb je daar iig geen last van, maar ik herken het wel.
Van binnen moeten ze nog .. had de auto's al maanden niet gewassen 
De Auris had zulke aangekoekte velgen dat na 2 hits Iron-X nog steeds niet alles weg was, maar dat komt volgend jaar wel. Denk dat ik een uur met de velgen alleen al bezig ben geweest. De velgen van de Yaris had ik voorzien van een laagje Wheel Sealant .. hogedrukspuit erop, beetje APC, borsteltje, schoon .. dat merk je wel.
Daarna allebei dus gewassen, winterbanden erop, auto's in de sealant en toen was het 16:00 (09:30 begonnen) en vond ik het wel best. Nu spierpijn

De Auris had zulke aangekoekte velgen dat na 2 hits Iron-X nog steeds niet alles weg was, maar dat komt volgend jaar wel. Denk dat ik een uur met de velgen alleen al bezig ben geweest. De velgen van de Yaris had ik voorzien van een laagje Wheel Sealant .. hogedrukspuit erop, beetje APC, borsteltje, schoon .. dat merk je wel.
Daarna allebei dus gewassen, winterbanden erop, auto's in de sealant en toen was het 16:00 (09:30 begonnen) en vond ik het wel best. Nu spierpijn
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Iron X is geen schoonmaak spul alsin sop of een allesreiniger he.
Wat dan wel helpt is de velgenreiniger er puur opspuiten en dan vrij snel goed eraf te spoelen en de velgen dan te wassen.
Ik ging deze namiddag het interieur doen (exterieur had ik maandag gedaan).
Nou, verder dan de zetels ben ik niet geraakt.
Bijna 2u bezig geweest met Mother's LeatherTech, daarna had ik er genoeg van. De rest van het interieur zal voor volgend weekend zijn
Nou, verder dan de zetels ben ik niet geraakt.
Bijna 2u bezig geweest met Mother's LeatherTech, daarna had ik er genoeg van. De rest van het interieur zal voor volgend weekend zijn
Gisteren weer het een en ander binnen gekregen
Een en ander aan doeken en eindelijk eens twee fatsoenlijk formaat emmers van Grit Guard.
Ook de Gold Class C.C kit eens besteld aangezien ie zo lekker geprijsd was, en de 845 van Collionite.
De kit omdat ik weer eens wat nieuws wil proberen en de 845 eindelijk eens omdat ik benieuwd ben naar zijn prestaties!
Kan dan ook niet wachten om aankomend weekend eens het een en ander uit te proberen.
Die 845 zou een zeer goede standtijd hebben, ideaal voor de winter dus lijkt me! Iemand hier ervaringen mee?
Een en ander aan doeken en eindelijk eens twee fatsoenlijk formaat emmers van Grit Guard.
Ook de Gold Class C.C kit eens besteld aangezien ie zo lekker geprijsd was, en de 845 van Collionite.
De kit omdat ik weer eens wat nieuws wil proberen en de 845 eindelijk eens omdat ik benieuwd ben naar zijn prestaties!
Kan dan ook niet wachten om aankomend weekend eens het een en ander uit te proberen.
Die 845 zou een zeer goede standtijd hebben, ideaal voor de winter dus lijkt me! Iemand hier ervaringen mee?
[ Voor 10% gewijzigd door maikel_rox op 28-11-2013 15:32 ]
Ja een van de betere in zijn (prijs)klasse, een beetje afhankelijk van de omstandigheden moet 4 a 5 maanden standtijd prima te halen zijn. Denk wel even aan het verwerken, even warm laten worden en zeer dun aanbrengen en zeker niet te lang laten curen. Gewoon even checken met een swipe test.maikel_rox schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:31:
Beading van Collinite #845:

Ik wil niet weten wat je betaald hebt, maar als ik die gasten hun site check... sorry hoor, maar wat een belachelijke prijzen!!!maikel_rox schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:31:
[...]
[...]
130$ voor 2 'emmers'

Nee joh gekkie: http://www.carclean.nl/zoeken?search=grit%20guard&id=
Haha, ik was inderdaad 20 euro kwijt voor de emmers. Meer dan genoeg voor een paar emmers
Denk overigens wel dat het een verademing zal zijn na het gebruik van die kleine standaard emmertjes..
Denk overigens wel dat het een verademing zal zijn na het gebruik van die kleine standaard emmertjes..
Kun je niet gewoon een emmertje kopen in de bouwmarkt die groot genoeg is voor het rooster? Moet alleen geen zwarte zijn; anders zie je niet of de emmer vies is.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Had ook mogelijk geweest inderdaad ja..
Maar wat ik dan bespaar op emmerd, was ik dan waars kwijt geweest aan benzinekosten.
Dus voor het gemak maar gelijk mee besteld naast de andere spullen.
+ Dan heb je gelijk de juiste pasvorm voor die guards!
Maar wat ik dan bespaar op emmerd, was ik dan waars kwijt geweest aan benzinekosten.
Dus voor het gemak maar gelijk mee besteld naast de andere spullen.
+ Dan heb je gelijk de juiste pasvorm voor die guards!
[ Voor 12% gewijzigd door maikel_rox op 29-11-2013 09:42 ]
Late reactie, maar dat weet ikJoopieboy schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:50:
Iron X is geen schoonmaak spul alsin sop of een allesreiniger he.Wat dan wel helpt is de velgenreiniger er puur opspuiten en dan vrij snel goed eraf te spoelen en de velgen dan te wassen.
Had ze al schoongemaakt met APC, Wheel Brightener en toen nog zaten er zwarte pitjes overal.
Aah nee ok dan is het goed.
Dacht te lezen uit je reactie dat je Iron X als schoonmaakspul gebruikte.
Nee, daar is het ook veel te duur voor! 
EDIT: iemand eigenlijk al ervaringen met het nieuwe Gyeon spul van Carclean? Filmpjes zien er allemaal erg goed uit en ook op detailingworld.co.uk zijn ze er erg over te spreken, maar het is altijd leuk om te babbelen met Nederlandse mededetailers
EDIT: iemand eigenlijk al ervaringen met het nieuwe Gyeon spul van Carclean? Filmpjes zien er allemaal erg goed uit en ook op detailingworld.co.uk zijn ze er erg over te spreken, maar het is altijd leuk om te babbelen met Nederlandse mededetailers
[ Voor 75% gewijzigd door Arfman op 29-11-2013 13:10 ]
Daarnet nog in mijn winkelwagen gegooid bij Carclean, maar het is allemaal zo duur dat ik het toch maar niet gedaan heb. 
Volgend jaar misschien
Volgend jaar misschien
Lol,
volgens mij heb ik dat al een keer of drie gedaan
volgens mij heb ik dat al een keer of drie gedaan
Mooie is ook dat CC dat kan zien en je dan soms samples meestuurt bij een andere bestelling 
Of goedkopere dingen op je wishlist zetten helpt ook wel eens. Top bedrijf hoor, als ze computeronderdelen zouden leveren met hun manier van werken zouden ze bedolven worden onder de orders. Alleen jammer dat daar geen droog brood mee te verdienen valt
Of goedkopere dingen op je wishlist zetten helpt ook wel eens. Top bedrijf hoor, als ze computeronderdelen zouden leveren met hun manier van werken zouden ze bedolven worden onder de orders. Alleen jammer dat daar geen droog brood mee te verdienen valt
Vergis je niet in die karretje met wieltjes. Dat is echt geen lullige kwaliteit.Fire69 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:32:
[...]
Ik wil niet weten wat je betaald hebt, maar als ik die gasten hun site check... sorry hoor, maar wat een belachelijke prijzen!!!
130$ voor 2 'emmers'
Uiteraard blijft het een hoop geld maar het is wel echt goed spul. Ook die Gamma seals sluiten echt waanzinnig goed af. Ik heb zelf 2 emmers met 2 gamma seals met Grit Guards. Alleen de karretjes heb ik niet omdat ik daar niks aan heb.
Waar vui zit, zit geen glans!
Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.