Fijn, heb al heel de week erg last van m'n ogen, kan bijna geen licht verdragen, dus nu het mooi weer wordt naar buiten gaan is echt onmogelijk. Nou is het eindelijk mooi weer en dan kan ik niks aan m'n auto doen

Vrijdag is het niet gelukt dus morgen naar de huisarts ja.
Oyster schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:18:
Heeft iemand een goede tip om rubber opnieuw flexibiliteit terug te geven en te conserveren? Het gaat om een rubber dat enigszins schuimig is. Dus een schuimrubber met een hoog rubber gehalte. Het zit om mijn voorraam. Het wordt en beetje craquelé nu.
Ben bang dat daar niet veel meer aan te doen is. Eenmaal dood krijg je het niet meer echt tot leven.
Welke eenvoudige wax is nu een must-have? Momenteel spray ik de velgen in met een velgenreiniger van de action en spuit ik de wagen af met heet water. Vervolgens een laag actief schuim over de wagen en in een emmer. Daarmee boen ik de wagen met een spons.
Daar gaat het al fout

Gebruik geen gewone spons meer, maar een spons of met dikke microfiber-laag er omheen of een (lams)wollen washandschoen. Dit is om te beginnen al belangrijk om krassen te voorkomen.
En zoals al gezegt, gebruik 2 emmers: 1 met vers water met shampoo, de 2e om de spons/washandschoen na elke halve-x-halve meter in uit te spoelen. Dit voorkomt dat vuil dat je van de auto afveegt over de hele auto wordt gesmeerd met alle krassen van dien.
De ramen doe ik met glassex en een krantje.
Lol wut? Een krantje?

Gebruik 2 goede schone doeken: 1e doek om met de glasreiniger goed het raam schoon te boenen, het ergste vocht aan de lucht laten drogen, en de 2e (liefst een theedoek of speciale mf-droogdoek, dus geen gewone mf-doek want die neemt het vocht niet goed op) poets je het streeploos droog. Als je raam erg vies was en het in 1x niet helemaal schoon wordt, dan doe je dit een 2e keer met liefst een schoon 1e doekje. Als het goed is kun je de 2e doek gewoon opnieuw gebruiken.
Nu zoek ik een wax om de kleine krasjes minder zichtbaar te maken in de lak. Welke is aan te bevelen?
Daar is 'glaze' voor, de eerste stap om iets op de lak te smeren. Daarna sealant en daarna wax als je het goed wil doen, maar alleen sealant of alleen wax kan ook. (sealant is synthetisch en blijft langer zitten, wax is natuurlijk en geeft mooiere diepere glans maar blijft iets minder lang zitten).
In de toekomst wil ik nog uitbreiden met een poetsmachine. Is kleien voor waxen aan te raden? Een eenvoudig setje zou mooi zijn.

Daar ga je snel aardig wat centen aan kwijt zijn, voor de hierboven genoemde 100 euri heb je alleen rommel. En dan komen de polijstpads en pasta's er nog bij. Het mogelijke te behalgen resultaat is echter wow