Een rotary draait rond zonder zijdelingse beweging, hierdoor focust de machine zich op 1 punt wat betekend dat er continue wrijving is op het zelfde oppervlak. Een D/A beweegt zich ook nog zijdelings en concentreert zich dus niet continue op 1 punt, dit zorgt voor minder warmte ontwikkeling dan een centrische machine. Een rotary werkt een stuk sneller dan een D/A. Maar voor mensen met wat minder ervaring is een D/A makkelijker, omdat er eigenlijk weinig mee fout kan gaan.Anarchy 99 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:52:
Mijn auto is 6 jaar oud en heeft 100.000 km gelopen en is altijd door de wasstraat gegaan. Ding zit dus vol krassen en nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of ik er iets aan kan doen.
Dus ik moet kiezen tussen een Dual Action of een rotary. Auto heeft schade, dus de zijkant moet toch uitgedeukt en gespoten worden, dus oefenen met een rotary is geen probleem. Veel slechter dan die nu is kan die toch niet worden.
Werkt gewoon met klitterband. En pads zijn bijna altijd groter dan je backplate.Maar ik snap niks van die pads en dan in het bijzonder die maten en hoe je het moet monteren.
De Festool Shinex heeft een plate van 125mm terwijl die pads 6" of 6,5" zijn. Dus hoe moet dat gaan passen dan? En is klitteband een standaard in deze business? Of moet je die pads erop schroeven ofzo?
Zou iemand kort kunnen uitleggen hoe een rotary dus fysiek in elkaar steekt en hoe die back plate (?) en pads op elkaar moeten passen? Het systeem erachter dus... Bijv die Lake Country pads bij carclean, hoe moet ik die vastmaken aan een Festool Shinex?
Volgens mij zit een stilo er een klein beetje tussen in. Niet hard niet zacht.En weet iemand toevallig ook of een FIAT Stilo Abarth (uit 2003) harde of zachte lak heeft?
No signature required.