Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 3 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hele hele topic ademloos doorgelezen. Ik ben vol bewondering en zeer jaloers over jullie toewijding, doorzettingsvermogen en vooral over de prachtige resultaten. Mijn diepe respect _/-\o_
Ik zou willen dat ik dezelfde dicipline (en genoeg tijd) had om mijn auto dezelfde (zeer noodzakelijke) behandeling te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Anoniem: 79417 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:53:
Omdat ik morgen met de Primera op Automaxx Streetpower sta vanuit Nissan Club Nederland heb ik vandaag vna 09.30 tot 17.15 gepoetst met een kameraad van me
Ik heb je auto nog zien staan gisteren, toen was je 'm aan 't poetsen denk ik. De auto kwam me bekend voor, maar ik kon er absoluut geen naam of nick bij verzinnen totdat ik je post las. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:54

Arfman

Drome!

Omdat het ineens mooi weer wordt, maar even een spoedbestelling gedaan bij Carclean (sorry Wax-On, jullie hadden de producten niet) voor PB Wheel Sealant, EZ Detail Brush, Meg's Hyper Wash en nog wat klein grut. Kreeg nog wat goodies plus spekjes, om nom nom!

Vanavond dus mijn nieuwe 2e handse 17"-ers gewassen, ontdaan van teer (Tardis ftw) en 2 laagjes PB Wheel Sealant erop gesmeerd. Hopelijk kunnen ze er snel onder en uitgelijnd worden, heb met deze temperaturen niet zoveel zin om met de winterbanden te blijven rijden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Heb van de week weer een nieuw goedje gekocht om te proberen. Ja ja, tis weer van Turtle ;) deze keer Color Magic, zwart natuurlijk. Zat ook nog een soort stick bij om krassen dicht te smeren.

Heb er een oud stuk spons voor gebruikt wat met aanbrengen erg makkelijk ging. Het spul zelf is ook echt gitzwart, lijkt net alsof je er verf op aan het smeren bent :P toch droogt het zoals eigenlijk alle waxen wittig op. Heb het natuurlijk niet op de gouden onderranden gesmeerd, daar voor heb ik m'n 'gewone' nano-wax gebruikt.
En voor de ramen heb ik het jaren-geleden-gekochte-maar-nooit-gebruikte Turtle Clear Vue Glass Polish gebruikt.
Het uitpoetsen van de zwarte lak ging... gewoon, niet erg moeilijk, ook niet supermakkelijk zoals dat nanospul. Uitpoetsen van de ramen ging ook erg makkelijk.

Het resultaat... de stick voor de krassen (waar m'n TransAm helaas vol mee zit) heeft vrijwel niks geholpen, hooguit wat merkbaar op de erg diepe plekjes/krassen. De resultaten van de zwarte wax... ik denk dat het wel ietsje geholpen heeft er weer een mooie diepzwarte kleur van te krijgen, maar vind het niet echt noemenswaardig. Daar is de lak gewoon te slecht en te verweerd voor. Eerst maar es een keer (laten, als ik het nog niet zelf kan) polijsten, dan zien we wel verder.

Al met al weer een flinke opknapbeurt na dat driften van zaterdagmiddag :9

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/014.jpg

Op deze foto's ziet het er wel weer erg goed uit, als je nu bij m'n auto staat op zich ook wel... maar je moet het nog steeds niet van te dichtbij gaan bekijken :P

Als laatste nog het rijtje spullen dat ik van Turtle heb momenteel. Het enige dat ik nog niet gebruikt heb vandaag is de spuitfles speed wax, misschien dat ik die er morgen ook nog overheen doe. De vorige keer dat ik dat gebruikte was ik wel aardig tevreden over het diepere glansresultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Waxen/023.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 22:18
ik vraag mij toch af waar jou liefde voor turtle wax vandaan komt.
het is onder de detail gemeenschap toch vrij uniek dat iemand een 'collectie' van turtle wax heeft :)

mede doordat dit merk zijn producten voor een in mijn ogen te hoge prijs verkoopt, helemaal als je de kwaliteitsverhouding erbij pakt.

en nog als kleine tip:

ik zie dat je erg veel wax gebruikt, dit maakt het alleen maar moeilijker om het uit te buffen en het scheelt je een hoop wax.
eigenlijk is alle wax die je wit ziet al te veel, een applicator pad zou het werk al wat makkelijker maken en kost hooguit 2 euro ;)

[ Voor 32% gewijzigd door detonated op 17-03-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Sorry KW, maar je bent echt niet wijs...

Een oude spons gebruiken om één of andere neppe wax aan te brengen om hem vervolgens op de grond te slingeren? Een katoenen doek gebruiken om de boel af te nemen?

Volgens mij heb je de boel alleen maar erger gemaakt en moet je je eens wat meer verdiepen in het detailen. Ik nodig je uit om je eens op www.autodetailing.nl aan te melden, ik durf te wedden dat er een wereld voor je open gaat.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Is geen katoenen doek maar een stofvrije poetsdoek speciaal voor om auto wax uit te poetsen :) En op de grond slingeren, heb hem er vakkundig met de rug van de gebruikte kant neergelegd. En ja een oude spons, oud of nieuw maakt niet uit zolang hij voor gebruik maar schoon is heh?

Ik zal maar geen closeup van de lak maken, dan gaat iedereen waarschijnlijk meteen aandringen hem compleet opnieuw te laten spuiten :+ nee dat komt niet door mij of mijn gebruikte spullen. Was grotendeels al zo toen ik hem kocht en hij staat altijd buiten en staat veel stil.

Verder heb ik geen speciale liefde voor Turtle, maar het is ongeveer het enige (fatsoenlijke) dat hier zo in de shop te krijgen is. Dat er betere merken zijn maakt Turtle niet gelijk slecht. Het is gewoon makkelijkheid en het resultaat is goed genoeg.
detonated schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:11:
en nog als kleine tip:

ik zie dat je erg veel wax gebruikt, dit maakt het alleen maar moeilijker om het uit te buffen en het scheelt je een hoop wax.
eigenlijk is alle wax die je wit ziet al te veel, een applicator pad zou het werk al wat makkelijker maken en kost hooguit 2 euro ;)
Op m'n werk heb ik idd al geleerd dat het er dun op moet. Maar thx voor de tip :) Het is wel belangrijk dat het er genoeg dekkend op zit, anders heeft het aanbrengen natuurlijk geen nut. Zeker met spul zoals dit dat een kleur moet aanbrengen. Verder ziet het uitdrogen van de wax op een zwarte auto altijd sneller 'te dik' uit als op een lichte auto.

Toen ik hem vrijdag gewassen en gewaxed heb (met alleen dat nano-spul) heb ik het er zoals volgens de beschrijving met een doek op anagebracht... dat ging dus echt voor geen meter. Vandaar nu een spons zoals ik op m'n werk ook moet gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Knightwolf op 17-03-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Je zou eens hier naartoe kunnen rijden KW, dat is op een steenworp afstand van de Helftheuvel en ze hebber er Mequiars in de schappen liggen. Haal daar iig. eens een washmitt en een MF doek :)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
@deCube: Ieder ze ding. Het is overigens geen detailing forum ;)
Wel een mooi plaatje die spons naast de fles turtle :D

Ik ben wel van mening dat dit niet echt onder detailing valt. Maar ach iedereen is ergens begonnen.

Mequiars is idd de eerste stap naar wat beter spul. Als nog niet echt goede prijs/kwaliteit verhouding, maar een heel stuk beter dan turtle ;)

hier een voorbeeld van waar je wax mee aanbrengt ;)
Afbeeldingslocatie: http://archive.meguiarsonline.com/forums/photopost/data/927/PressurePoints001.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2010 23:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Wat is een washmitt? Zeker geen Nederlands woord voor? :P ik vind zo'n handschoen onhandig, liever een spons. En MF doekjes heb ik. Samen met die zwarte wax van de week 2 gehaald bij de Halfords.

Voorlopig is voor mij alles om te proberen. Kan me goed voorstellen dat mensen met gespecificeerdere kennis van zaken vinden datik aan het aantobben ben. In feite ben ik dat ook omdat ik er nog niet in thuis ben. Met zoeken naar info over waxen kwam ik van de week op een site en wat daar allemaal niet te krijgen was aan ongeveer alle soorten merken en types... iets met bomen en een bos zeg maar :P
KappeNou schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:16:
Wel een mooi plaatje die spons naast de fles turtle :D

Ik ben wel van mening dat dit niet echt onder detailing valt. Maar ach iedereen is ergens begonnen.
Idd, je moet ergens beginnen :) dus hoop hier nog een hoop te leren.

Die spons was voor gebruik nog helemaal geel :+

[ Voor 24% gewijzigd door Knightwolf op 17-03-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als de spons voor gebruik helemaal geel was dan is het niet goed ;)

Voor je gaat waxen moet je lak echt goed schoon zijn. Eerst goed wassen en daarna het liefst kleien. Hier een voorbeeld wat kleien van je lak doet met een gloed nieuwe auto:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Clay Bar

Afbeeldingslocatie: http://www.texstardetail.com/resources/clay-graphic-wash.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.city-data.com/forum/attachments/automotive/35768d1234132554-anyone-ever-use-clay-bar-detail-img_2027.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2010 23:26 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Autowashandschoen ?! Dunno :x
Maar dan weet je in iig. dat de eerste stap in het detailen te nemen is binnen Den Bosch, Meg. is leuk spul om een hobby mee te beginnen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Liever een voorbeeld filmpje van kleien van een oude auto met zwaar verweerde lak ;) komt meer overeen met mijn situatie. Een nieuwe auto hoef je niet te polijsten (behalve bij krassen) of te kleien, goed wassen is genoeg.
KappeNou schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:24:
Als de spons voor gebruik helemaal geel was dan is het niet goed ;)
Wat is er niet goed aan?
Die wax is zo zwart als zwarte verf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ik was vergeten dat het turtle was :Y) nvm haha. Normaal is wax voor zwarte auto's niet zwart ;)
anyways. Kleien gewoon doen ;)

[ Voor 102% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2010 23:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Kijk die foto dan... is wax met kleurpigment. Je hebt ze ook in blauw voor blauwe lak, donkerrood voor donkerrode lak en felrood voor lichtrode lak, wellicht nog meer kleuren...

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 17-03-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
klopt, maar niet zwart. Het is overigens een kleur stof die niet veel doet. Voor de gein moet je is de samenstelling van wax bekijken.

Nieuwe auto's moet je ook polijsten :) Met een maat van me een nieuwe 997 turbo gedaan met 2000KM op de teller en een nieuwe F430 scuderia met 0km op de teller. Zelfs uit de fabriek komen ze bagger binnen.

Ook wanneer een auto bij PON binnen komt worden de auto's "schoon" gemaakt waardoor de lak echt vern**kt wordt..

Ik zou zeggen bestel is wat bij carclean.nl. Ik denk dat hier genoeg mensen zijn die je wel willen helpen met een beginners kit samen stellen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2010 23:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
carclean.nl is de site die ik bedoelde idd. Ik kan er echt geen wijs uit. Van elk product zoveel verschillende merken, maar niet elk merk heeft dezelfde producten, lol. Heb hier in het topic al veel verschillende dingen tegengekomen, en dan valt me vooral op dat er bijna elk benodigd product van een ander merk is. Waarom niet gewoon alles van 1 merk, op een enkel dingetje na dat dat merk niet heeft?

Voor m'n werk zitten we trouwens vaak bij de Mercedesdealer, ook splinternieuwe. Had afgelopen week nog een B-klasse met wel 0,1 km op de teller. Zat alleen wat opgeregend zand/stof op, even goed wassen en afdrogen en hij was weer schoon. Voelde ook zoals in dat filmpje spiegelglad aan, dus kon zo gewaxed worden en dan klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 17-03-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
tot je een goede lamp erop zet en gaat polijsten ;) Wanneer je dat vaker ziet dan geloof je me wel. Vraag meer aan deCube
Carclean heeft gewoon langerna niet alles. Anders heb je zo'n grote voorraad, ga het maar is allemaal verkopen.
Ik denk dat ze veel verkochte producten erin zetten en producten waar ze zelf goede ervaring mee hebben.

btw begonnen met de zomer velgen van de golf netjes maken (originele R32 Aristo's) kleien en 3 laagjes "velgen wax"
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/ronal1.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/ronal.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2010 23:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Laatst online: 13-06 15:59
Zo te zien heb je gelijk de hele inhoud van de turtle wax fles op je auto gesmeerd;) Zou het de volgende keer iets dunner aanbrengen. Poetst iets makkelijker uit. Daarnaast is het kleurgedeelte echt grote onzin. Helemaal voor lakken waar een blanke laklaag overheen zit. Dan ga je kleur smeren over een blanke laklaag?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De kleur van de wax zelf zegt ook niks. Ze geven er ook vaak een geur aan. In principe allemaal dingen die de wax theoretisch slechter maken. De beste waxen zijn vaak geur en "kleur loos".

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
@KappeNou, maar wel een detailing topic. ;)

Leuke 50/50 van mij, komt KappeNou wel bekend voor:

Afbeeldingslocatie: http://static.dennisenderink.nl/got/5050_polijst.jpg
Wie weet welke auto dit is krijgt een koekje.

@KW, waarom vind je zo'n handschoen niet lekker werken?

Kan jullie alvast vertellen dat er binnenkort een nieuwe webshop wordt geopend met erg strakke prijzen!

Offtopic, KappeNou, heb je MSN o.i.d.?

[ Voor 6% gewijzigd door deCube op 17-07-2018 16:09 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
maarten22 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:55:
Zo te zien heb je gelijk de hele inhoud van de turtle wax fles op je auto gesmeerd;) Zou het de volgende keer iets dunner aanbrengen. Poetst iets makkelijker uit. Daarnaast is het kleurgedeelte echt grote onzin. Helemaal voor lakken waar een blanke laklaag overheen zit. Dan ga je kleur smeren over een blanke laklaag?!?!
Ik weet niet of mijne een blanke lak laag heeft. Niet-metalliclakken hebben dat meestal niet. Waarom denk je dat een rode roze-geworden auto weer rood te polijsten is? Niet door de blanke lak wat gladder te maken ;)

En het zit er echt dun op, zals ik zei lijkt het dik omdat het een zwarte auto is waar het spul wit uitslaat. Heb het er zo dun mogelijk op gesmeerd en dat bleek ook wel met uitpoetsen. Kwam maar zelden een moeilijker weg te poetsen plekje tegen :)
KappeNou schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:00:
De kleur van de wax zelf zegt ook niks. Ze geven er ook vaak een geur aan. In principe allemaal dingen die de wax theoretisch slechter maken. De beste waxen zijn vaak geur en "kleur loos".
Deze kleur doet wel echt iets, paar keer per ongeluk een veeg op het goud gekomen of een stukje over een goudkleurig embleem, en daar was het gelijk moeilijk van af te poetsen.

Verder zat er idd een vaag zoetig luchtje aan, dat had van mij idd niet gehoeven :+
deCube schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:03:

@KW, waarom vind je zo'n handschoen niet lekker werken?
Weet ik niet, heb zo'n ding bij een kennis wel es geprobeerd. Vond het met een spons gewoon makkelijker werken. Zo'n nat klef ding aan m'n hand vast voelt ook nogal wazig.

[ Voor 34% gewijzigd door Knightwolf op 18-03-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Arfman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:16:
Omdat het ineens mooi weer wordt, maar even een spoedbestelling gedaan bij Carclean (sorry Wax-On, jullie hadden de producten niet) voor PB Wheel Sealant, EZ Detail Brush, Meg's Hyper Wash en nog wat klein grut. Kreeg nog wat goodies plus spekjes, om nom nom!

Vanavond dus mijn nieuwe 2e handse 17"-ers gewassen, ontdaan van teer (Tardis ftw) en 2 laagjes PB Wheel Sealant erop gesmeerd. Hopelijk kunnen ze er snel onder en uitgelijnd worden, heb met deze temperaturen niet zoveel zin om met de winterbanden te blijven rijden.
Als je gemailt had, had ik waarschijnlijk wel wat kunnen regelen ;) Als ik wat ergens anders vandaan moeten halen, heb ik het 9 van de 10 keer binnen 1 dag in huis, en kan het dezelfde dag nog op de post ;)

Excuses zijn niet nodig trouwens, wij zijn pas net begonnen, en hebben gewoon het geld niet om alles op voorraad te houden :)
KappeNou schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:00:
En terecht, want alles wat aan kleurstoffen en geurstoffen opgaat, is minder wax of polijstmiddel :)

[ Voor 17% gewijzigd door M3rcury op 18-03-2010 01:02 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Knightwolf schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:49:
[...]

Ik weet niet of mijne een blanke lak laag heeft. Niet-metalliclakken hebben dat meestal niet. Waarom denk je dat een rode roze-geworden auto weer rood te polijsten is? Niet door de blanke lak wat gladder te maken ;)

En het zit er echt dun op, zals ik zei lijkt het dik omdat het een zwarte auto is waar het spul wit uitslaat. Heb het er zo dun mogelijk op gesmeerd en dat bleek ook wel met uitpoetsen. Kwam maar zelden een moeilijker weg te poetsen plekje tegen :)
Dat hoef je Maarten niet uit te leggen. :) Vaak zie je op oude auto's inderdaad nog een single stage lak. Kwam er veel zwart af bij het af nemen van de wax?
[...]

Deze kleur doet wel echt iets, paar keer per ongeluk een veeg op het goud gekomen of een stukje over een goudkleurig embleem, en daar was het gelijk moeilijk van af te poetsen.

Verder zat er idd een vaag zoetig luchtje aan, dat had van mij idd niet gehoeven :+
Dus de wax dacht: "goh... deze kleur komt niet overeen, laat ik nu maar even dwars liggen"?
[...]

Weet ik niet, heb zo'n ding bij een kennis wel es geprobeerd. Vond het met een spons gewoon makkelijker werken. Zo'n nat klef ding aan m'n hand vast voelt ook nogal wazig.
Ik zelf doe de handschoen nooit "aan" ik pak hem op de rug vast, zo kun je de handschoen ook makkelijk draaien tijdens het wassen. Feit blijft dat een washandschoen gewoon beter werkt dan een spons. Evt. wil ik je wel helpen voorzien van een goede (lamswollen) washandschoen.

Waarom kun je beter een wash mitt dan een spons gebruiken? Let op:

Met een spons wrijf je vuil over je lak heen, zoals te zien is op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/4080/spongetrapgrit2zs.jpg

Met een wash mitt (microfibre/lambswhool) neem je dat vuil echt op in de handschoen en daardoor kras je het vuil niet meer over de lak:

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/816/washmittabsorbgrit9nk.jpg

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
deCube schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:08:
[...]

Dat hoef je Maarten niet uit te leggen. :) Vaak zie je op oude auto's inderdaad nog een single stage lak. Kwam er veel zwart af bij het af nemen van de wax?
M'n doekje was achteraf goed zwart ja. Maar dat had ik ook niet anders verwacht met dat zwarte spul :P

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 18-03-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58

SteveV

Schtiefv Meister

deCube schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:03:
[afbeelding]
Wie weet welke auto dit is krijgt een koekje.

Kan jullie alvast vertellen dat er binnenkort een nieuwe webshop wordt geopend met erg strakke prijzen!
deCube volgens mij die Bentley die Lappy toendertijd heeft gedaan.
De site van P&H is uit de lucht en het bedrijf is opgeheven trouwens.

Ben benieuwd naar je shop, welke merken ga je voeren ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Helaas fout ;) Dit is gewoon diep zwart. De bentley was een andere "kleur" zwart.

Het poetsen gaat waarschijnlijk binnenkort weer door. Tegen die tijd maak ik wel weer is een foto.

[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 18-03-2010 10:57 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
KappeNou schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:31:
Ik zou zeggen bestel is wat bij carclean.nl. Ik denk dat hier genoeg mensen zijn die je wel willen helpen met een beginners kit samen stellen ;)
Zou iemand mij hier ook mee kunnen helpen? :) Mijn pa heeft een hele collectie Turtle Wax staan, maar nu we op de Motorbeurs langs de Meguiars stand zijn gelopen, en ik'm heb uitgelegd dat dat toch écht wel leuker is dan Turtle, heeft'ie ineens interesse in 'fatsoenlijk spul' gekregen.
Aan mij nu de taak om hem te adviseren wat'ie moet gaan kopen om zijn motor / auto te poetsen. Ik loop echter ook tegen het probleem aan dat ik door de bomen het bos niet zie, en niet goed weet wát ik nou nodig heb om een auto of een motor gewoon goed te poetsen. Ik kan wel leuk alles gaan bestellen, maar dan heb ik straks een motor met 7 lagen wax die ruikt naar chocolade, appels, frambozen en bubblegum :P

Enige hints voor een 'basispakket' zou fijn zijn :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Wil je de motor echt gaan polijsten? Of wil je hem alleen goed gereinigd hebben en een goede bescherming geven?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wormaap schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Zou iemand mij hier ook mee kunnen helpen? :) Mijn pa heeft een hele collectie Turtle Wax staan, maar nu we op de Motorbeurs langs de Meguiars stand zijn gelopen, en ik'm heb uitgelegd dat dat toch écht wel leuker is dan Turtle, heeft'ie ineens interesse in 'fatsoenlijk spul' gekregen.
Aan mij nu de taak om hem te adviseren wat'ie moet gaan kopen om zijn motor / auto te poetsen. Ik loop echter ook tegen het probleem aan dat ik door de bomen het bos niet zie, en niet goed weet wát ik nou nodig heb om een auto of een motor gewoon goed te poetsen. Ik kan wel leuk alles gaan bestellen, maar dan heb ik straks een motor met 7 lagen wax die ruikt naar chocolade, appels, frambozen en bubblegum :P

Enige hints voor een 'basispakket' zou fijn zijn :)
Kijk sowieso verder dan alleen Meguairs, imo betaal je voor de consumenten lijn van Meg te veel voor wat je er voor krijgt. Goede alternative zijn Poorboys, chemical guys, clearkote enz. Het zijn wel de merken die een wat mindere uitstraling hebben (geen mooie verpakkingen bijvoorbeeld) maar daar zit een reden achter ;) Een basis pakket is imo een washmit, autoshampoo en een wax. Daar kan je in het begin wel even mee weg. Uiteraard is dit een heel eind uit te breiden, afhankelijk hoe veel je wilt uitgeven. Volgende stap is dan bijvoorbeeld klei en een glaze erbij.

Je mag me een PB'tje sturen, dan kan ik je wel op weg helpen, en zijn vast ook nog wel mensen die een vergelijkbaar setje kunnen maken zodat je kan kiezen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
deCube schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:31:
Wil je de motor echt gaan polijsten? Of wil je hem alleen goed gereinigd hebben en een goede bescherming geven?
Voorlopig alleen reinigen en beschermen. Polijsten wellicht ook nog's, maar dan mag'ie eerst oefenen op bv. mijn auto (daar is toch weinig meer aan te vergallen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@M3rcury: Als je wax koopt raad ik aan om ook minimaal een klei kitje aan te schaffen. Is toch echt wel handig bij auto's die niet goed onderhouden zijn. Als jij minimaal 1x per week je auto wast is het misschien minder hard nodig.
Met kleien begint imo je eerste stap als detailer ;)

Eerste stap is idd wel een washmit en microviber doeken. Vervolgens een lekkere champoo, wax en aplicator pad voor je wax.

Persoonlijk vind ik de champoo van DoDo wel erg fijn, ook is de goldclass van Meguiars wel ok.
De klei en lubricant van Wolfgang is ook heel nice.
Voor de wax heb je veel keuze. Collinite is maakt sterke waxes. Maar dan zou ik voor de finishing touch wel een mooie DoDo wax oid er overheen doen :)

[ Voor 42% gewijzigd door KappeNou op 18-03-2010 12:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:56:
@M3rcury: Als je wax koopt raad ik aan om ook minimaal een klei kitje aan te schaffen. Is toch echt wel handig bij auto's die niet goed onderhouden zijn. Als jij minimaal 1x per week je auto wast is het misschien minder hard nodig.
Met kleien begint imo je eerste stap als detailer ;)
Ben ik met je eens, maar met klei word je starterskitje gelijk een heel stuk duurder. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ben nog op zoek naar een goede washmitt voor niet al teveel geld. Ik had er eentje van de lokale poetsturk maar die viel al uit elkaar toen ik voor 't eerst het dak aan het wassen was.Nu zie ik op Wax On (;)) 2 washmitts staan, maar ik heb geen idee wanneer zo'n ding nu 'goed' of 'slecht' qua kwaliteit is. Ook zoek ik nog een fatsoenlijk trim detailer die langer houd dan 2 dagen en die de boel dofzwart laat glanzen. Ik heb verschillende producten geprobeerd, maar 't gaat allemaal zo glimmen en dat vind ik niet mooi. Het liefst heb ik dan ook meteen spul dat ik voor mijn banden kan gebruiken. :) Iemand die een beetje goed advies kan geven?

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 18-03-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Opzich is klei niet zo duur toch? We hebben het wel over detailen heh ;) niet een beetje wassen en waxen. Als je het dan doet maak wel eerst je lak goed schoon.
Eigenlijk moet je gewoon minimaal een DAP500 kit aanschaffen en gaan polijsten ;) Als je dat niet doet zal ik wel minimaal kleien.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:07:
Opzich is klei niet zo duur toch? We hebben het wel over detailen heh ;) niet een beetje wassen en waxen. Als je het dan doet maak wel eerst je lak goed schoon.
Eigenlijk moet je gewoon minimaal een DAP500 kit aanschaffen en gaan polijsten ;) Als je dat niet doet zal ik wel minimaal kleien.
Dat klopt, veel mensen vinden het alleen vreemd om opeens best wel een hoop geld uit te geven om je auto te laten glimmen. Terwijl hij toch ook "schoon" is met afwasmiddel!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Die mensen moeten hier geen vragen stellen. Dan zitten ze denk ik verkeerd ;)

Dan kunnen we het grote autowas topic deel 1 maken

[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 18-03-2010 12:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Haha, budget is niet zó'n probleem. Ik heb mijn pa verteld dat'ie wel op ~300 euro kan rekenen om 't écht goed te doen, was geen probleem :P Uiteraard is minder altijd beter, maar als het 150 of 200 euro kost, is't geen issue :) Als'ie dan wel maar een tijdje vooruit kan met goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:26:
Die mensen moeten hier geen vragen stellen. Dan zitten ze denk ik verkeerd ;)

Dan kunnen we het grote autowas topic deel 1 maken
En ik maar klikken op die link, werkt die niet :'(
AtleX schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:06:
Ik ben nog op zoek naar een goede washmitt voor niet al teveel geld. Ik had er eentje van de lokale poetsturk maar die viel al uit elkaar toen ik voor 't eerst het dak aan het wassen was.Nu zie ik op Wax On (;)) 2 washmitts staan, maar ik heb geen idee wanneer zo'n ding nu 'goed' of 'slecht' qua kwaliteit is.
Een washmit moet lange 'haren' hebben zodat het vuil in de washmitt gaat zitten. De vezels moeten ook niet te ver uitelkaar staan, want dan heeft het geen zin. dan kan het zand/vuil nooit in je washmitt blijven zitten, en maak je alsnog krassen.

deCube in "Het grote auto detailing topic"

[ Voor 57% gewijzigd door M3rcury op 18-03-2010 12:42 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb ook een gallon Meg's Hyper-Wash besteld, m'n Gold Class was bijna op. Kijken hoe dat bevalt, ik hoop goed anders zit ik met een shitload aan shampoo :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Hyperwash is erg fijn spul dus dat komt wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Deze champoo's zijn imo ook erg fijn

Afbeeldingslocatie: http://www.shinearama.co.uk/include/imgwatermark.php?DOD-DJBM250

Afbeeldingslocatie: http://www.c1store.co.uk/store/images/sp500lores.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Sluit deze shampoo zeker niet uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.chemicalguys.nl/media/catalog/product/cache/2/image/265x265/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/g/l/glossworkz.jpg

Op DW komt de Glossworkz erg goed uit diverse testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
vandaag een nieuw naafkapje erin gezet voor de zomer sloffen die er volgende week onder komen. Meteen een 2e wax laagje aangebracht ;) Helaas kon ik geen gebruik maken van de swissvax autobahn (met het uber geile geurtje :9 )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/velgwax.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 18-03-2010 17:58 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Er zijn nogal wat verschillende shampoo's en waxen, van meerdere merken zelfs een hele reeks verschillende soorten.

Weet iemand misschien te vertellen wat de onderlinge verschillen zijn zodat je weet wat je voor jouw toepassing het beste kan kiezen? Of is het vooral een gevoel wat je bij een bepaalde merknaam hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 18-03-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Dat laatste vooral denk ik :) Buiten het feit dat het dure segment ook echt wel beter zal werken als de "instap"-merken
Ik zou, als ik jou was, eens gaan voor een start setje van Poorboys World. Dat kost niet meteen de hoofdprijs en word alom geprezen/gebruikt.

Je hebt een voornamelijk donkere auto's, dus:

Shampoo:
-Poorboys World Super Slick & Suds
Lekkere shampoo vind ik zelf, maar Meg. GoldClass of DoDo Born to be Mild staan ook goed bekend.

Glaze:
-Poorboys World Black Hole
Een glaze reinigt je lak en bevat fillers om krasjes te maskeren/op te vullen

Wax:
-Poorboys World Natty's Paste wax.
Gewoon een lekkere wax voor normale prijs, met een potje kan ik meer dan een jaar doen, en ik poets bijna elk weekend wel een auto. Smeert ook lekker makkelijk uit en ruikt (zoals alles van PBW geweldig :D)

Overig:
2 stuks applicator pads
2 MF doeken (echte ;))
1 washmitt/ MF spons

Heb je nog 20 euro over?
Koop meteen een claybar set, en ga daar mee spelen na het wassen. Het werkt gewoon echt geweldig, vooral op auto's die nog nooit een klei-beurt gehad hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door c0ne op 18-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
M3rcury schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:32:
[...]

...

Je mag me een PB'tje sturen, dan kan ik je wel op weg helpen, en zijn vast ook nog wel mensen die een vergelijkbaar setje kunnen maken zodat je kan kiezen :)
Kan dit anders niet toegevoegd worden aan de TS? Zelf heb ik me gebaseerd op volgende post voor een basissetje t.w.v. €170:
S2801 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:03:
Afgelopen zaterdag de Cuore van mijn moeder gedaan.
Stappenplan:

- Gewassen met Poorboy`s Slick & Sluds + Mothers lamswol washmitt
- Velgen gedaan met Poorboy`s Spray & Rinse (echt superspul, je hoeft amper te boenen)
- Trims en overig plastic schoongemaakt met Meguiars APC 1:8
- Gekleid met Mothers klei en Poorboy`s spray & wipe
- Gevoed met Poorboy`s Black Hole
- 2 Laagjes Poorboy`s Natty`s Paste Wax Blue O+
- Trims en plastic behandeld met Poorboy`s Trim Restorer.
- Banden in de Turtle Wax bandenzwart. ( :$ )

- Tijd: +/- 4,5 uur. Incl 2x 30 minuten 'curen' van de wax.

Foto`s
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is de beading op de Mazda van mijn vader, let wel de lak is vies. In Juni voorzien van hetzelfde stappenplan, alleen dan 1 laag wax. Daarna heeft deze wagen veel kilometers gemaakt (oa. retourtje Spanje). En ik moet zeggen dat de wax prima houdt. Hij is toe aan een nieuwe laag, maar het is echt zo veel beter dan de standaard turtle wax.

[afbeelding]
toon volledige bericht
edit:
Wat ik me ook nog afvraag is hoe je best dat "bandenzwart" aanbrengt? Banden zitten meestal toch vol vuil en steentjes dus ik veronderstel dat niemand die eerst gaat afwassen met zo'n "washandje" en vervolgens met een mf-doekje dat "bandenzwart" gaat aanbrengen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jegapia op 18-03-2010 19:03 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bandenzwart gewoon uit de spuitflacon op de wang van de band spuiten tot het er bijna vanaf druipt. Trekt grotendeels in het rubber. Zowiezo niet het loopvlak inspuiten ;)

Verder kun je voor de strakkere looks ook de binnenkant van de wielkasten in spuiten, en met wat op een sponsjes spuiten alle zwarte ongelakte plastic/vinyl.
c0ne schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:56:
Dat laatste vooral denk ik :) Buiten het feit dat het dure segment ook echt wel beter zal werken als de "instap"-merken
Ik zou, als ik jou was, eens gaan voor een start setje van Poorboys World. Dat kost niet meteen de hoofdprijs en word alom geprezen/gebruikt.

Je hebt een voornamelijk donkere auto's, dus:

Shampoo:
-Poorboys World Super Slick & Suds
Lekkere shampoo vind ik zelf, maar Meg. GoldClass of DoDo Born to be Mild staan ook goed bekend.

Glaze:
-Poorboys World Black Hole
Een glaze reinigt je lak en bevat fillers om krasjes te maskeren/op te vullen

Wax:
-Poorboys World Natty's Paste wax.
Gewoon een lekkere wax voor normale prijs, met een potje kan ik meer dan een jaar doen, en ik poets bijna elk weekend wel een auto. Smeert ook lekker makkelijk uit en ruikt (zoals alles van PBW geweldig :D)

Overig:
2 stuks applicator pads
2 MF doeken (echte ;))
1 washmitt/ MF spons

Heb je nog 20 euro over?
Koop meteen een claybar set, en ga daar mee spelen na het wassen. Het werkt gewoon echt geweldig, vooral op auto's die nog nooit een klei-beurt gehad hebben.
toon volledige bericht
Aangezien ik van al die merken geen verstand heb maakt het voor mij eigenlijk ook niks uit van welk merk of wat voor spul het is, maar als je dit als beginnerssetje aanraadt kan ik dat wel eens gaan proberen. Uiteraard doe ik er dan ook klei bij.

Wat is dan de volgorde, eerst glaze of eerst klei? En uit dat filmpje dat ergens hierboven gepost is zie ik dat er bij de klei nog een vloeibaar spul hoort (lubricant) ?

[ Voor 71% gewijzigd door Knightwolf op 18-03-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
:/

[ Voor 99% gewijzigd door Knightwolf op 18-03-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik ben misschien te verwent met de dure spullen :$ dit aangezien ik over het algemeen poorboys niet echt fijn vind.
Voordat je banden glim spulletjes aanbrengt kan je het beste wel eerst de band schoon maken met een borstel/oude, goedkope spons. Dan hecht het veel beter.

Ik heb denk ik zo'n 10 verschillende soorten banden glim spullen geprobeerd, maar swissvax pneu komt het beste uit mijn test. Ook wel belachelijk duur hoor, maar wel een super mooie nieuwe banden look. Heel veel van die producten laten het onnatuurlijk erg glimmen.
ik moet zeggen dat turtle banden glim spul ook wel aardig is. Ziet er de volgende dag wel netjes uit, alleen oppassen dat het niet op je velg komt, want het is plakkerig spul. Verder is de spuitbus van shiney monkey ook heel fijn. Gaat wel snel op aangezien het te makkelijk werkt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dsmparts.com/customer/image.php?type=T&id=532

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Knightwolf schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:31:
Bandenzwart gewoon uit de spuitflacon op de wang van de band spuiten tot het er bijna vanaf druipt. Trekt grotendeels in het rubber. Zowiezo niet het loopvlak inspuiten ;)

Verder kun je voor de strakkere looks ook de binnenkant van de wielkasten in spuiten, en met wat op een sponsjes spuiten alle zwarte ongelakte plastic/vinyl.

[...]

Aangezien ik van al die merken geen verstand heb maakt het voor mij eigenlijk ook niks uit van welk merk of wat voor spul het is, maar als je dit als beginnerssetje aanraadt kan ik dat wel eens gaan proberen. Uiteraard doe ik er dan ook klei bij.

Wat is dan de volgorde, eerst glaze of eerst klei? En uit dat filmpje dat ergens hierboven gepost is zie ik dat er bij de klei nog een vloeibaar spul hoort (lubricant) ?
Lubricant krijg je erbij als je een klei-set koopt :).
Eerst kleien, daarna glaze, daarover kan dan nog een sealant, gevolgd door een wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bij de klei kit van meguairs krijg je quick detail. Die vind ik persoonlijk wat minder om te kleien.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Klopt die van meguairs wil niet echt. Ik heb daar nu Born Slippy voor, van Dodo. Die werkt echt fijn, en is itt. die van meguairs verdunbaar.
Een fles van 16 euro doe je echt langs mee als je zeg 1:7 mixxed.

En @ kappenou, voor de beginnende poetser werkt PBW prima en, nog belangrijker, is goed geprijsd. Van Turtle naar PBW + "detail-methodes" is al een hele grote stap. Word je daarna een echte poetser is er toch enorm veel keus.

[ Voor 7% gewijzigd door c0ne op 18-03-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Klopt ik zou het ook nooit iemand afraden. Wat ik al zei, ik ben een beetje verwend kwa poets middelen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb laatst m'n auto gekleid met gewoon warm leidingwater. Werkte eigenlijk net zo goed als de Quik Detailer. Ik vond het een beetje zonde om dat te gebruiken terwijl de enige functie tijdens het kleien is dat het oppervlak glad blijft, dan gebruik ik de QD liever als noodmiddel als ik bij m'n auto terugkom en er zit vogelpoep op (ik heb altijd een MF doek + QD in de kofferbak liggen).

Gisteravond m'n zomervelgen gewassen, van teer ontdaan en 2 laagjes PB Wheel Sealant erop gesmeerd. Heerlijk dat het weer nu beter wordt, kun je 's avonds nog iets doen.

Binnenkort meer nieuws, ik heb een "poetsprojectje" gekocht, als ik hem in m'n bezit heb volgen er pics :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jegapia schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Kan dit anders niet toegevoegd worden aan de TS? Zelf heb ik me gebaseerd op volgende post voor een basissetje t.w.v. €170:
Ik vind dan wel een goede!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb een vraagje, ik heb sinds ik mijn autotje heb altijd al de intentie gehad om hem echt een keer goed onder handen te nemen. Ik heb toen een bestelling samengesteld bij carclean waarbij ik toch wel op 200 euro uit kwam aan spul zelfs nog zonder polijstmachine. Dit was me een beetje aan de hoge kant en ik heb het toen ook eerst maar naast me neer gelegd. Nu zag ik alleen dat starters kitje van M3rcury en nu denk ik toch dat ik misschien daar dan maar een keer mee wil beginnen. Nu heeft mijn auotje eigenlijk allerbelangrijkst een polijstbeurt nodig. Er zit behoorlijk wat van dat geswirl op de lak en bovendien bij de deurhendels een paar nare krassen van ringen/nagels oid. Nu vroeg ik me alleen af wat de effectiviteit is van polijsten met pads en welke ik dan nodig heb. Er zitten zowel wat diepere krasjes als hele oppervlakkige krassen op mijn auto. Daarnaast wou ik zelf met een lakstift (gekocht bij de dealert:P) wat steenslag bijwerken en andere puntjes. Alleen ik heb een zwart metallic lak, is het dan wel verstandig om dit zelf te doen? Moet mijn werkwijze dan ook zo zijn dat ik eerst de auto goed was en eventueel klei en vervolgens bijwerk met lakstift om te eindigen met polijsten/waxen? Of zou je op een andere manier te werk gaan?

Mijn auto is nog redelijk jong, uit 2004 en ziet er verder mooi uit alleen het is een ex lease auto en hij is daarom echt als gebruiksobject. Wat ik zelf nogal zonde vind want het is echt een ongeslepen diamantje, met een goede wasbeurt moet hij echt tientallen keren mooier uit de verf komen :P letterlijk en figuurlijk.

Ik weet trouwens niet of dit het goede toppic is maar, weet iemand toevallig een goed adres in het noorden die velgschade hersteld? En eventueel hele kleine deukjes simpel kan uitdeuken voor een zacht prijsje? :P

dit is mijn auto trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_ohSbqAhkg20/SvPYnaBYYUI/AAAAAAAAABg/clHa0PqGpl0/s720/051120091794.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Proqzor op 19-03-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Zondag, als het weer goed is, wil ik eens aan de slag gaan om mijn lak eens 'even' helemaal op te halen.

Mijn plan:
Wiellen en velgen wassen.
Auto wassen (2BM)
Auto kleien
Steenslag zo veel mogelijk proberen weg te polijsten
Auto in de was zetten
Op een afstandje het resultaat bekijken en een peuk roken ;)

Nou ga ik morgen shoppen voor benodigheden.
Wat heb ik nodig?
Autoshampo
Washandschoen
Klei
en autowas

Waar haal ik dat en welke producten kies ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Gister toch maar even de sprong genomen en de auto gewassen, velgen gewassen en in de was gezet.

Mijn god, daar word ik pas echt depri van, zit echt onder de krasjes, deukjes en roestplekjes (2 hele kleintjes)
Ondanks alles, is het toch best goed gelukt, eerst gewassen met varta (ofzo) en een microvezel spons, tegelijkertijd de velgen afgespoeld en een scrubje gegeven met een oude spons die toch weg moest.

vervolgens afgespoeld en gezeemt, tegelijkertijd de velgen nog eens echt behandeld met wat velgenreiniger (gaaf spul, nog nooit in actie gezien, smelt echt het vuil weg)

toen stuk voor stuk gedaan met blauwe turtle wax (insmeren met microvezel doek, 5 minuten laten harden en dan uitpoetsen met een andere microvezel doek)

Hij heeft er echt nog nooit zo netjes uitgezien, vanochtend al gemerkt dat de regen mooie druppeltjes had gemaakt op de motorkap.

Hetgene wat binnenkort echt moet gebeuren is dat de lak gepolijst moet worden en de steenslag/zeer kleine krasjes weggewerkt moeten worden, kent iemand daar een bedrijf voor in de randstad die dat goed doet voor een leuke prijs?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@911GT2: je vergeet een polijst machine + polijst middel ;) www.carclean.nl of een auto materialen zaak, maar die hebben meestal niet veel keus

[ Voor 42% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2010 16:50 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

911GT2 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:57:
Zondag, als het weer goed is, wil ik eens aan de slag gaan om mijn lak eens 'even' helemaal op te halen.

Mijn plan:
Wiellen en velgen wassen.
Auto wassen (2BM)
Auto kleien
Steenslag zo veel mogelijk proberen weg te polijsten
Auto in de was zetten
Op een afstandje het resultaat bekijken en een peuk roken ;)

Nou ga ik morgen shoppen voor benodigheden.
Wat heb ik nodig?
Autoshampo
Washandschoen
Klei
en autowas

Waar haal ik dat en welke producten kies ik?
toon volledige bericht
Met de hand? steenslag weghalen met de hand is bijna onmogelijk (en met een machine ook trouwens) steenslag zit vaak zo diep dat het niet te doen is. Minder zichtbaar maken lukt vaak nog wel.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Aankomende week is er een Parkside nat-droogzuiger in de aanbieding bij de Lidl: http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_12286.htm
* Krachtige, universele stofzuiger voor binnen en buiten
* Zuig- en blaasfunctie: vuil wordt ook op moeilijk bereikbare plaatsen probleemloos verwijderd
* Veel bewegingsvrijheid door stabiel onderstel en flexibele slang (100-400 cm)
* Geïntegreerd stopcontact met automatische uitschakeling
* Groot reservoir (30 l) van rvs met vuilwaterafvoer
* Ook geschikt voor het om- en afpompen van water
* 1.500 watt
* Incl. verschillende opzetstukken
Iemand ervaring met zoiets? Is dit hetzelfde als een wetvac? Kan ik dit gebruiken om vlekken uit de bekleding weg te zuigen e.d.? Of is dit niks? Ik stel er geen hele hoge eisen aan, detailing blijft voor mij een hobby, ik hoef er dus geen geld mee te verdienen en ik zal hem ook 1 a 2 keer per jaar misschien gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

KappeNou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:49:
@911GT2: je vergeet een polijst machine + polijst middel ;) www.carclean.nl of een auto materialen zaak, maar die hebben meestal niet veel keus
Heb ik... ik zag alleen dat ik commandant 3 heb en dat voor metallic lak 4 aangeraden word :X

Maar ik ben nogal nieuw op dit gehele gebied, dus de site van carclean helpt veel, maar ik weet nog niet welke merken ik moet kopen ;)

Voor de klei heb ik in eerste instantie Meguiars Smooth Surface Clay Kit in gedachten. Is het zo dat je een kleistuk weggooit na 1 keer gebruiken?

Voor shampoo en was heb ik Meguiars Gold Class Wash & Wax Kit in gedachten.

En om de lak te polijsten commandant nummer 4.

Schrik effe van de prijzen in het mandje nu, maar goed.

[ Voor 38% gewijzigd door 911GT2 op 21-03-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

911GT2 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:51:
[...]

Heb ik... ik zag alleen dat ik commandant 3 heb en dat voor metallic lak 4 aangeraden word :X

Maar ik ben nogal nieuw op dit gehele gebied, dus de site van carclean helpt veel, maar ik weet nog niet welke merken ik moet kopen ;)

Voor de klei heb ik in eerste instantie Meguiars Smooth Surface Clay Kit in gedachten. Is het zo dat je een kleistuk weggooit na 1 keer gebruiken?

Ik zou klei van een ander merk dan meguairs nemen. je betaald 40 euro voor 100g klei, een quick detailer (die imo en vele andere mensen niet heel erg goed werkt als glijmiddel)

Dan kan je beter de klei van mothers nemen, dan heb je 160g klei en een quick detailer die imo wel glijd. http://www.carclean.nl/pr...beterd!_07240_101424.aspx

Als polijstmiddel zou ik ook niet commendant nemen, maar poorboys ssr1 (2 en 2.5 moet je eigenlijk nabewerken)

http://www.carclean.nl/pr...3ml_PBSSR1-16_100719.aspx

Klei kan je trouwens meerdere keren gebruiken, en als het te vies is voor je lak, kan je ook je velgen er nog mee beetpakken.

Je mist trouwens ook nog een washandschoen (want die zit niet bij die kit van meguiars toch?)

Ik heb producten van carclean maar gepakt omdat je daar toch al aan het kijken was :)

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 21-03-2010 13:56 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

911GT2 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:51:
[...]

Hoeveel kom je op uit dan als ik vragen mag?
Meguiars klei is van horen zeggen niet zo heel goed en relatief duur. Dan is de mothers set beter.

http://waxon.nl/product.php?id_product=84 is een leuk beginnerssetje. Zit alles bij ook.
Klei setje, shampoo, wax
+ al het spul wat je daarbij nodig hebt, washmitt, MF doek en applicator pads voor de wax. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 21-03-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:29:
[...]

Ik heb je auto nog zien staan gisteren, toen was je 'm aan 't poetsen denk ik. De auto kwam me bekend voor, maar ik kon er absoluut geen naam of nick bij verzinnen totdat ik je post las. :X
Ja hoor, denk ik. :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iiDajYOTvwPJfqZUIKpdDVBQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's idd mijn waggie :P
Ik sta niet op deze foto iig hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmm, vraagje ... (goh echt :+ ) ik laat het polijsten voorlopig maar even aan de pro over, maar ik wil wel wat meer richting detailing gaan want ik heb zondag uitgebreid weer staan poetsen wegens het lekkere weer en een vriendin die helemaal ongans van mijn gewiebel werd :D

Nu ben ik dus op zoek naar wat leuke producten en ik loop ik: http://www.wax-on.nl/product.php?id_product=84 dit setje tegen het lijf. Is het iets of kan ik beter wat losse zooi bij carclean oid bestellen? Ik vind de prijs nl. wel vrij ok voor een redelijk complete kit :)

Overigens werd ik echt heel verdrietig van de staat van mijn lak toen ik klaar was met wassen :+ Ik durf er al geen eens foto's van te posten :(

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
WhizzCat :

Voor :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emieltamara/elise/elise12.jpg

Na :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emieltamara/elise/elise21.jpg

Dus ik zeg wax-on ;)

Gekleied, lichtjes gepolijst en gewaxed. Lak is bijna helemaal glad. Had niet zoveel tijd.

Voordeel is dat hij glad blijft en wax vrij lang blijft zitten. Auto wassen is na deze stappen dus veel minder intensief. Je veegt de vuiligheid, die minder kan hechten ivm gladde oppervlak, er nu vanaf ipv dat je het eraf moet wassen.

[ Voor 44% gewijzigd door Capo op 22-03-2010 13:48 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

:o very nice indeed ... mag ook wel met zo'n bolide overigens. Dat simpele schaap van mij verdient eigenlijk niet zo goed, maar ik ben gewoon te goed voor d'r O+ Ze brengt me ook altijd netjes van A naar B. Enfin, ik zal het thuisfront es inlichten dat ik na de salarisronde maar ff dit ga bestellen :D Tnx!

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Heb paar weken terug een zwarte Mondeo tdci gedaan van 8 jaar oud.
Die heb ik wat dieper gepolijst en alle krasjes en swirls waren weg, op diegene na welke tot op primer gekrast waren.

Dus het maakt eigenlijk niet uit wat voor auto het is ;)

Neem je tijd ervoor. Ik was de auto een dag van te voren, doe hem dan afdrogen en laat hem nacht in geventileerde garage verder drogen voor ik eraan begin. Auto als Elise doe je minder als 8 uur, Mondeo daar in tegen... 12 uur incl. deur stijlen, kofferbak stijlen, etc.

Elise is van mezelf en word overgespoten deze of volgende winter, dus het was meer een quick job, met dap 500 was ik een 4 uur bezig. Normaliter zou het uur of 6 a 7 zijn geweest vermoed ik ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 22-03-2010 15:53 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

OK. Ik ga proberen om er even een sjiek foto verslag van te maken incl. de 50/50 en before/after shots als ik er aan denk.

Mijn Passat is een '98 ex-leasebak dus die heeft wel flink te lijden gehad zeg maar. Geventileerde garage heb ik helaas niet. Ik zal dus even goed op het weer bericht letten en kijken wanneer de minste kans op regen is. Dan kan ik 's ochtends wassen en na het avondeten klei/glaze/wax/seal doen. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Waarom laten drogen in een garage als je toch gaat polijsten :? Dat is niet echt nodig
Elk paneel die je gaat polijsten neem je denk ik toch goed af met een microfiber doek?

[ Voor 33% gewijzigd door KappeNou op 22-03-2010 16:12 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 21:17
Ik ga me VW Polo uit 99 ook weer aanpakken. Hij zit weer vol swirls en krasjes :S.
Ga ik veel meer eruit halen met een DAP500? Heb het voor de zomer gedaan zonder en dat was zwaar maar het resultaat was aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DJ-Promo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:09:
Ik ga me VW Polo uit 99 ook weer aanpakken. Hij zit weer vol swirls en krasjes :S.
Ga ik veel meer eruit halen met een DAP500? Heb het voor de zomer gedaan zonder en dat was zwaar maar het resultaat was aardig.
Ja je gaat er zeker veel meer uithalen. Ik polijst bij een auto in slechte staat gemiddeld 3x op elk paneel, van grof naar fijn. Daarna nog even met DoDo lime prime en een zachte pad.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 22:18
met de hand behaal je eigenlijk geen resultaat als je het met machinaal polijsten vergelijkt.

dus in dat geval gaat het zeker een stuk beter worden.

*detonate beschikt sinds kort ook over een Dap500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 21:17
Ok, ik heb vorig jaar me auto opgeknapt met alleen maar megiuars spullen in de volgende stappen:

- wassen
- kleien
- paint cleaner
- waxen

Kan ik deze spullen gebruiken met een Dap500 of moet ik dan nieuwe wax en paint cleaner kopen?

Edit: ik zie nu dat ik deze stap niet heb / ben vergeten : Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2'

[ Voor 17% gewijzigd door DJ-Promo op 22-03-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Voor de DAP zou ik wel mooi polijst middel halen. Ik zelf vind menzerna wel fijn werken :) Daarna breng ik er altijd nog zachtjes DoDo lime prime machinaal op aan.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Mochten er nog mensen een machine nodig hebben zou ik even verder kijken als de DAP.
Er zijn alternatieven op de markt en dat bespaard je toch mooi 35 euro die je weer kunt uitgeven aan een polish of compound.
De machine zelf is identiek alleen de kleurstelling is anders.

Zo weer genoeg reclame gemaakt zonder namen te noemen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

We noemen de dap toch ook bij naam? Ik ben wel geïnteresseerd in een goedkoper-identiek model, dus ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een DAP500 replica van TS24.nl geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 79417 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:57:
Ik heb een DAP500 replica van TS24.nl geloof ik.
Oeh, daar hebben ze inderdaad wel wat goedkoper spul zeg maar. Is er nog een bepaald toerental waar ik rekening mee moet houden? Ik zie dat sommige machines onbelast vanaf 1200rpm zitten, maar dat lijkt me wel redelijk overdreven eigenlijk en eentje vanaf 0rpm is dan weer erg duur. Wellicht nog tips op dit gebied...? (Ik begin er voorlopig nog niet aan, maar voorkennis is prettig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om precies te zijn: ik heb de TS24 DAS6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:09:
Waarom laten drogen in een garage als je toch gaat polijsten :? Dat is niet echt nodig
Elk paneel die je gaat polijsten neem je denk ik toch goed af met een microfiber doek?
Ik haat te werken op een zeiknatte auto. Netjes wassen, laten drogen, dan zie je ook of die schoon genoeg is.

Dan klei, afdoen, etc. etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 22-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als ik mijn auto met een microfiber doek droog maak is die niet meer zeiknat.. Eerder kurk droog dan zeiknat ;)

Goede lamp erbij en gaan met die banaan!

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 22-03-2010 22:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

c0ne schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:22:
We noemen de dap toch ook bij naam? Ik ben wel geïnteresseerd in een goedkoper-identiek model, dus ik hoor het graag.
Het gaat om de NoSwirls machine (aka Kraus DB-5200) die voor 99,95 word verkocht.
Met 2 jaar garantie.

Ik wou geen namen noemen omdat ik ze zelf verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

WhizzCat schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:47:
:o very nice indeed ... mag ook wel met zo'n bolide overigens. Dat simpele schaap van mij verdient eigenlijk niet zo goed, maar ik ben gewoon te goed voor d'r O+ Ze brengt me ook altijd netjes van A naar B. Enfin, ik zal het thuisfront es inlichten dat ik na de salarisronde maar ff dit ga bestellen :D Tnx!
Wat voor een kleur auto heb je? dan zorg ik voor een mooi sample'tje die je erbij krijgt :)
KappeNou schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:05:
Voor de DAP zou ik wel mooi polijst middel halen. Ik zelf vind menzerna wel fijn werken :) Daarna breng ik er altijd nog zachtjes DoDo lime prime machinaal op aan.
Menzerna werkt erg goed idd! maar ook Poorboys ssr werkt goed met de dap.

Volgende foto is dap 500 met oranje pad met ClearKote Compound Moose, witte pad met ClearKote Vanilla Glaze, en daarna Clearkote Carnauba Wax :)

Afbeeldingslocatie: http://i944.photobucket.com/albums/ad287/Wax-On/Lancia%20Ypsilon%20Maart%202010/geenswirls.jpg?t=1269296893

[ Voor 38% gewijzigd door M3rcury op 22-03-2010 23:29 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niemand een idee of dat Parkside Lidl geval wat is? :'(
Arfman in "Het grote auto detailing topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:20
Zou dat niet te veel water gebruiken om bekleding van stoelen mee te reinigen? Ik zie zo ook niet de geschikte accessoires voor in de foto. Ik heb van mij moeder een stoomreiniger geleend, die was wel specifiek geschikt voor bekleding. Plus dat dat ding ook een wat handzamer formaat heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door croxz op 23-03-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:18
Na een tijdje mee te lezen heb ik nu toch jullie advies nodig.
Vorige week heb ik mijn nieuwe auto bij de dealer opgehaald :*)
Bij aflevering stond hij natuurlijk mooi te glimmen, maar na een week rijden is ie toch wel vies aan het worden.
Ik heb nog helemaal geen cleaning / detailing gear. Mijn auto heeft een lichtgrijze metaliclak. Gezien de lak nog nieuw is lijkt mij in eerste instantie wassen en beschermen voldoende, dus een goede shampoo en een wax speciaal voor deze lak. Welke producten kunnen jullie me aanraden?

Tijdens een regenbui viel het me trouwens op dat er een soort vlekken op m'n ramen zitten (zie je direct na het wissen en verdwijnen bij het opdrogen), zou dit kalk kunnen zijn? (de auto heeft bij de fabriek en transport natuurlijk een tijd buitengestaan). Hoe zou ik dit het beste kunnen reinigen?

Graag jullie advies, zodat mijn wagentje weer lekker kan glimmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jochie79 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:30:
Bij aflevering stond hij natuurlijk mooi te glimmen, maar na een week rijden is ie toch wel vies aan het worden.
Ik heb nog helemaal geen cleaning / detailing gear. Mijn auto heeft een lichtgrijze metaliclak. Gezien de lak nog nieuw is lijkt mij in eerste instantie wassen en beschermen voldoende, dus een goede shampoo en een wax speciaal voor deze lak. Welke producten kunnen jullie me aanraden?

Tijdens een regenbui viel het me trouwens op dat er een soort vlekken op m'n ramen zitten (zie je direct na het wissen en verdwijnen bij het opdrogen), zou dit kalk kunnen zijn? (de auto heeft bij de fabriek en transport natuurlijk een tijd buitengestaan). Hoe zou ik dit het beste kunnen reinigen?

dit had ik zelf ook kunnen tikken, geldt voor mij ook, graag info voor een beginnend detaillist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wassen en waxen is niet detailen!! ;) imo dan..

Je kan allemaal soorten waxes gebruiken.. Van DoDo tot collinite tot meguiars. In het begin kan je gewoon een goedkope nemen samen met een applicator pad.

Belangrijke dingen in het begin zijn in eerste instantie goede was spullen zoals een mooie was handschoen oid en wassen doormiddel van de 2 emmer techniek. In 1 emmer je schone sopje en in de andere emmer je water waar je bv om het paneel even je was handschoen in uitspoelt.

Daarna is een goedkope klei kit handig om vliegjes, hars en vuil van je lak te krijgen, waardoor je wax goed hecht.
Voorbeelden hiervan zijn net gegeven.

vervolgens kan je nog een quick detailer kopen zoals DoDo red mist als je niet om de maand een nieuwe wax laag wil aan brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 23-03-2010 20:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

jochie79 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:30:

Voor je ruiten gewoon een goede glass cleaner gebruiken. Als dat niet werkt kan je ze nog polijsten, maar ik denk niet dat het nodig is. Shampoo en wax is al een stukje moeilijker, maar dat blijft altijd persoonlijk. Alle merken die in dit topic voorbij zijn gekomen zijn prima. Ik ben bijvoorbeeld fan van Clearkote, kappenou van dodo juice, en weer iemand anders poorboys world.

Zorg wel dat je hem wast met een washmit, dan heb je veel minder kans op krassen, want dat wil je natuurlijk niet op je nieuwe auto :)

@kappenou, VOORDRINGER :(

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 23-03-2010 20:05 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:18
KappeNou schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:56:
Wassen en waxen is niet detailen!! ;) imo dan..
Daar heb je helemaal gelijk in, maar voor mij zijn dit de eerste stappen. Misschien heb ik over een jaar een superglimmende auto en een hele gear aan detailing producten, maar het kan ook zo zijn dat detailing niet voor mij is en ik over een jaar mijn auto gewoon door de wasstraat rij.

Ik wil iig beginnen met een goede basis en dan later zien hoe ik verder ga.

Uit de topicstart:
Een MF washandschoen koop je al voor 3-4 euro bij de Blokker/Marskramer.
aangevuld met:
- Dodo Juice Born to be Mild shampoo
- Poorboys World Natty's Paste Wax
- Pad voor de wax
- MF-doek

Zou dit wat zijn voor een eerste poetsbeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

jochie79 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:12:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar voor mij zijn dit de eerste stappen. Misschien heb ik over een jaar een superglimmende auto en een hele gear aan detailing producten, maar het kan ook zo zijn dat detailing niet voor mij is en ik over een jaar mijn auto gewoon door de wasstraat rij.

Ik wil iig beginnen met een goede basis en dan later zien hoe ik verder ga.

Uit de topicstart:
[...]

aangevuld met:
- Pad voor de wax
- MF-doek

toon volledige bericht
Ja, dat lijkt me prima! Maar om gelijk de stap naar het detailen te maken, zou ik er ook een kleisetje bij bestellen! Ook nieuwe auto's zijn namelijk al vervuild, en de wax blijft een stuk langer op je auto zitten!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

SteveV schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:00:
[...]

Het gaat om de NoSwirls machine
(knip)
Thanks, dat duikt voor mij toch wel onder een gevoelsmatige grens. Ik ga er eens een nachtje over slapen :)

Ik heb vorige week voor de grap eens een 50-50 gedaan op mijn motorkap. Eerst de hele motorkap gewassen en gekleid en daarna de ene helft met Turtlewax ICE en de andere helft met PBW Diamond White en 2 lagen PBW Natty's.
Toennet viel mijn blik in het ondergaande zonnetje op de kap, en het verschil is wel erg duidelijk!
De Turtlewax kant blinkt wel, maar de PBW kant glom zo lekker dat de reflectie/spiegeling kraakhelder was. Jammer alleen dat ik daardoor ook de swirls enorm goed kon zien :(
/me c0ne polijsten gaat binnenkort! Voor het eerst, dus extra spannend :9

De laatste volledige klei/glaze/wax sessie (november) had trouwens dit als resultaat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.conekop.nl/folder_of_doom/was1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door c0ne op 23-03-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
jochie79 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:12:

aangevuld met:
- Pad voor de wax
- MF-doek

MF droog doek en MF poets doek ;)

Verder weet ik dus niet hoe glad je lak is, maar als ik sommige auto's zie onder het bomen hars spul en vliegjes.. Als dat het geval is zal ik een klei kit kopen, maar als dat niet het geval is zou je wel eerst even kunnen proberen hoe het gaat..

@mercury: Nu was jij eerder :( voordringer!

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 23-03-2010 20:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:16:
[...]

MF droog doek en MF poets doek ;)

Verder weet ik dus niet hoe glad je lak is, maar als ik sommige auto's zie onder het bomen hars spul en vliegjes.. Als dat het geval is zal ik een klei kit kopen, maar als dat niet het geval is zou je wel eerst even kunnen proberen hoe het gaat..

@mercury: Nu was jij eerder :( voordringer!
:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist de Twingo (pics volgen, is een nieuwe aanwinst voor ons) een "spruce up" gegeven. Helaas vanwege de korte tijd die ik tot m'n beschikking had geen pics kunnen schieten, maar neem van mij aan dat het ding er niet uitzag. Zeer smerig door alle modder van afgelopen weekend in Emmeloord, daar vastgezeten, en het interieur en exterieur waren denk ik een jaar niet meer schoongemaakt :P

Stappenplan:

-foamen met SSF en een toefje Meg's Hyper Wash
-de auto rond met een kwastje en APC 1:10 voor de badges e.d.
-afgespoten
-gewassen met 2BM en oude washmitt met Meg's Hyper Wash (2BM was eigenlijk overbodig, ding zit echt vol met swirls en krassen)
-afgespoeld
-motor met APC en kwast behandeld, en afgespoeld, daarna even stationair laten draaien
-interieur uitgezogen (echt ranzig)
-interieur behandeld met APC 1:10 en een MF doek, emmertje zwart water tot gevolg
-ramen behandeld met AG Glass polish, nog niet helemaal tevreden over, leek erop dat ik wat "hologrammen" in het raam had gepoetst, kan aan de doek liggen die ik gebruikt heb om af te buffen (AG Polishing Cloth)
-voorruit behandeld met Rain-X

Dit was een eerste schoonmaak, kan (en ga) er nog wel een hele zaterdag mee bezig om hem goed schoon te krijgen. Daarnaast wil ik hem ooit nog polijsten, maar ik wil eerst "les" in polijsten en even sparen voor een DAP500 met wat pads en polijstmiddelen (funbudget is even op na aanschaf Twingo), in de wax/glaze zetten, interieur behandelen met Poorboy's Natural Look en al die andere dingen die het imo net even echt af maken. Voorlopig kan ik er echter weer in rijden zonder vies te worden of me vies te voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58
Ik ben ,sinds dit topic ineens omhoog kwam, enorm aan het inlezen in het detailing gebeuren.
Er gaat een hele wereld open ineens, had geen idee dat detailing zo populair was.

Heb inmiddels een washmitt, NXT shampoo, droogdoek en klei gekocht. Allemaal van Meguiars dus idioot duur . Maar mijn lokale autoshop heeft het in het schap staan, dus vooruit dan maar...

Mijn auto is 6 jaar oud en heeft 100.000 km gelopen en is altijd door de wasstraat gegaan. Ding zit dus vol krassen en nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of ik er iets aan kan doen.
Dus ik moet kiezen tussen een Dual Action of een rotary. Auto heeft schade, dus de zijkant moet toch uitgedeukt en gespoten worden, dus oefenen met een rotary is geen probleem. Veel slechter dan die nu is kan die toch niet worden.

Maar ik snap niks van die pads en dan in het bijzonder die maten en hoe je het moet monteren.
De Festool Shinex heeft een plate van 125mm terwijl die pads 6" of 6,5" zijn. Dus hoe moet dat gaan passen dan? En is klitteband een standaard in deze business? Of moet je die pads erop schroeven ofzo?
Zou iemand kort kunnen uitleggen hoe een rotary dus fysiek in elkaar steekt en hoe die back plate (?) en pads op elkaar moeten passen? Het systeem erachter dus... Bijv die Lake Country pads bij carclean, hoe moet ik die vastmaken aan een Festool Shinex?

Persoonlijk gaat mijn voorkeur veel meer uit naar de spullen van 3M bijvoorbeeld. Die hebben zo'n prachtige 5 stappen Perfect-It systeem en ik heb heel wat meer vertrouwen in 3M, dan van al die dure rebrands zoals Poorboy/Meguiars/Chemical Guys enzovoorts.

En weet iemand toevallig ook of een FIAT Stilo Abarth (uit 2003) harde of zachte lak heeft?
Pagina: 1 ... 3 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]