Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Zou kunnen inderdaad maar een applicator pad van schuim neemt het vuil niet zo goed op en dan verplaats je alleen maar.S2801 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:08:
Kan je die Glass cleaner niet beter op een pad spuiten? Bespaar je behoorlijk wat spul mee naar mijn ervaring.
Verder een top resultaat!
Dat is ook een goede manier.B-Buster schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:01:
De NXT Glass Cleaner breng ik op met een soort microvezel sponsje en poets ik na met een droge doek. Dat werkt, voor mij, het beste.
Lokale cleanboer klinkt niet goed.kamstra schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:16:
ik wil er best voor betalen hoor, maar idd wat Jazzper zegt, tijdgebrek vooral...
Ah well, ik breng m binnenkort wel een keer naar een lokale cleanboer want ik wil mijn leer ook wel een keer behandeld hebben
Work hard & be brave.
Zaterdag mijn auto ook maar even snel gewassen tussen de regen door. Buren verklaarden me al voor gek, maar na een quick wash (2 uur

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Toen ik thuiskwam was het al weer schemerdonker... klotewinter.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Is dit niet wat: Poorboys World Bug Squash.Arfman schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:20:
[.....]Wel veel teer opgepikt van wegenaanleg in de buurt, iemand een adresje voor Tardis of vergelijkbaar spul? [.....]
En dan in combinatie met het kleien van de velgen. (klei niet meer op de lak gebruiken!
Zo zou je een heel eind moeten komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Marcusso op 08-12-2009 23:45 ]
No Shame, only Fame!
@Jazzper, ik zou toch eens proberen met een goede glass cleaner en de methode met 2 doeken.
@S2801, kleien lukt ook wel eens maar als het echt veel teer is wordt je helemaal gek.
[ Voor 8% gewijzigd door deCube op 08-12-2009 23:56 ]
Work hard & be brave.

Heb alweer voor 200 euro in m'n winkelwagen, terwijl ik ook al voor ongeveer 200 heb gekocht sinds vorig jaar

Maarja, shampoo raakt op, heb nog wat kwasten/borstels nodig, wheel sealant, bilberry voor de velgen ... dan gaat het hard. Kan niet wachten tot ik weer beter ben (verkoudheid/griep) en het weer wat beter wordt, de auto schreeuwt gewoon om een goede schoonmaakbeurt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Work hard & be brave.
Die zag er door het slechte weer niet uit, je loopt steeds sneeuw naar binnen en op de achterbank was een vlek ontstaan door smeltende sneeuw die via m'n tas erop was gekomen.
-alle tapijtdelen met een Mother's detailing brush opgeruwd en het grofste vuil losgeborsteld
-alle tapijtdelen gezogen
-alle stoelen en de achterbank ingespoten met 1:10 APC, afgenomen met een vochtige mf doek en drooggewreven met een droge mf doek
-de plek waar de vlek zat flink natgespoten met 1:10 APC en ingeborsteld met een detailing brush, afgenomen met een vochtige mf doek (keer of 3 uitgespoeld) en daarna drooggewreven met een droge mf doek
-alle kunststof delen afgenomen met een vochtige mf doek met een heel klein beetje APC erop gespoten
-de wat smerigere delen (pedalen, de rand langs de deuren waar je met je voeten tegenaan komt) ingespoten met 1:10 APC, geagiteerd met een brush en weer afgenomen
-alle interieurdelen voorzien van een laagje Poorboy's Natural Look dressing, aangebracht met een Meguair's MF applicator, deze keer niet afgenomen maar erop laten zitten voor een wat glanzend effect
-vloermatten uitgeklopt, uitgeborsteld, gezogen en weer geborsteld en teruggeplaatst
2 uur verder en het interieur ziet (en ruikt) weer spic en span. Nu nog een keer de buitenkant, die heb ik in de winter 2 x afgespoten in een warme wasbox, maar die vraagt ook echt om een goede wasbeurt met een laagje wax, alleen was het me daar te koud voor vandaag.
Helaas niet aan gedacht om foto's te schieten
Met het kleien de PB spray and wipe gebruikt, 50/50 aangevuld met water. Dat ging ook erg goed, beter nog dan de Quick Detailer van Meg's heb ik de indruk. Droogt minder snel in/op, wat weer lastig uit te poetsen vlekken voorkomt.
Ik zal alles eens goed door gaan lezen
Hoe bescherm ik mijn auto het beste tegen de elementen. gewoon goed ik de was zetten of kan ik nog meer doen?
De groeten terug Dennis al heeft hij geen contact opgenomendeCube schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:55:
@Arfman, neem even contact op met Steve van Driven2Shine.nl, misschien heeft hij nog een half litertje voor je over.(doe hem de groeten van Dennis van AutoDetailing.nl
)
Tardis is weer voorradig (staat ook nog een 5 liter kan voor Maarten hier).
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Anoniem: 94768
Beginnen met een goede ondergrond, dus de auto eerst kleien om de beste lak naar boven te halen. Daarna een goede wax en eventueel wax beschermer erover heen911GT2 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:28:
Ik wou dat ik zoveel verstand had van het detailing, want hoewel de 944 goed in de lak zit zijn er wel behoorlijk wat verbeterpunten.
Ik zal alles eens goed door gaan lezen
Hoe bescherm ik mijn auto het beste tegen de elementen. gewoon goed ik de was zetten of kan ik nog meer doen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
-snowfoam
-velgen schoongemaakt
-afgespoten
-snowfoam met apc om de resterende wax te strippen
-afgespoeld
-gekleid met meg's klei en water
-snowfoam
-afgedroogd
-1 laag natty's paste wax blue met meg's applicator pad op de auto gelegd
-terwijl dat curede de auto van binnen helemaal gedaan (stofzuigen, beetje apc 1:10 hier en daar, mf doekje erlangs, etc.)
-doorshuts en andere hoekjes en gaatjes met apc + een kwast te lijf gegaan, afgespoeld
-wax uitgepoetst
-ramen schoongemaakt met jemako doeken
-alle trim behandeld met PB's natural look
-ruitenwisserreservoir aangevuld met AG glass cleaner (kun je verdunnen, ongeveer 1:10)
10:30 begonnen, 15:30 klaar
Vervelende van je auto zo nauwkeurig wassen is dat alle kleine dingen je gaan opvallen. Zo hebben de velgen echt te lijden gehad onder de lange wintermaanden, die moet ik nog eens echt goed gaan schoonmaken als de zomervelgen erop zitten, en een kl**tz*k heeft zijn autodeur tegen de mijne opengesmeten, met een mooi putje tot gevolg.
Ik doe dan niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant. Auto's voor met name dealers moeten weer in showroomstaat gebracht worden. Gemiddeld doen hun 2 a 2,5 auto op een dag, maar dan issie ook weer als nieuw.
Ik vind bij je auto detailen dat je sowieso de binnenkant moet meenemen. Anders is die gewoon NIET af. (en ook de binnenkant van je wielkasten. Sommige auto's zien er echt goed uit, maar dan zit er nog allemaal zand en modder daarKnightwolf schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:32:
Interessant topicben maandag bij een autoreconditioner begonnen. Auto's verzorgen heb ik altijd al leuk gevonden, dus wie weet is dit een gevalletje van je hobby je werk maken
Tis fysiek wel zwaar om dat heel de dag te doen, dus hoop dat ik het kan volhouden. Mijn eerste 2 dagen gingen wel goed vond ik.
Ik doe dan niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant. Auto's voor met name dealers moeten weer in showroomstaat gebracht worden. Gemiddeld doen hun 2 a 2,5 auto op een dag, maar dan issie ook weer als nieuw.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een porsche Boxster en een 968 cs doen
No signature required.
Anoniem: 125609
Pics dan!M3rcury schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:35:
[...]
Ik vind bij je auto detailen dat je sowieso de binnenkant moet meenemen. Anders is die gewoon NIET af. (en ook de binnenkant van je wielkasten. Sommige auto's zien er echt goed uit, maar dan zit er nog allemaal zand en modder daar)
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een porsche Boxster en een 968 cs doen
Het leder van mijn stuur is trouwens flink versleten, iemand tips om het cheap te fixen?
[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 24-02-2010 21:59 ]
Volgens mij is het de kleur, niet het leder. Het is wat ruw, maakt dat iets uit?B-Buster schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:44:
Versleten op welke manier? Als de kleur er wat af is dan is lederverf de oplossing. Is het leer daadwerkelijk beschadigd dan wordt herstellen wat lastiger denk ik..
Werkt dat lederverf zo goed, is dan schuren en verven?
Inderdaad, en uiteraardM3rcury schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:35:
[...]
Ik vind bij je auto detailen dat je sowieso de binnenkant moet meenemen. Anders is die gewoon NIET af. (en ook de binnenkant van je wielkasten. Sommige auto's zien er echt goed uit, maar dan zit er nog allemaal zand en modder daar)
Misschien kan ik nog wel een keer oefenen op m'n Vectra alsie nog niet weg is voor die tijd
[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 24-02-2010 22:20 ]
sommige dingen hoeven niet zinnig te zijn. Had laatst een motorkap van een lancia gedaan (die weg ging) gewoon om te kijken wat sommige dingen dedenKnightwolf schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:20:
[...]
Inderdaad, en uiteraard
Misschien kan ik nog wel een keer oefenen op m'n Vectra alsie nog niet weg is voor die tijdNiet omdat dat zinnig is, maar om het vak beter te leren.
welke producten gebruik je eigenlijk?
Hangt er vanaf wat voor een auto. en tot welke mate van perfectie jij het wilt hebben. Als je rondom Den Haag woont mag je mij ook een pm'tje sturenBlueone schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:50:
Weet iemand wat een beetje een normale prijs is bij een GOED poetsbedrijf om je auto goed te laten poetsen? De mijne heeft over heel de auto lichte swirls die ik er graag uit wil maar heb zelf niet de zin/tijd om dat te doen.
Tuurlijk komen er pics.Anoniem: 125609 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:06:
[...]
Pics dan!
Het leder van mijn stuur is trouwens flink versleten, iemand tips om het cheap te fixen?
Van de week ook weer eens een paar pics van de Abarth maken
[ Voor 49% gewijzigd door M3rcury op 24-02-2010 23:14 ]
No signature required.
LeukKnightwolf schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:32:
Interessant topicben maandag bij een autoreconditioner begonnen. Auto's verzorgen heb ik altijd al leuk gevonden, dus wie weet is dit een gevalletje van je hobby je werk maken
Tis fysiek wel zwaar om dat heel de dag te doen, dus hoop dat ik het kan volhouden. Mijn eerste 2 dagen gingen wel goed vond ik.
Maar jullie doen dus ongeveer 2 auto's per dag? Wat houdt "reconditioning" dan precies in? Ik neem aan dat er dan geen polijsten plaatsvindt (omdat je dan vaak 1 auto per dag niet eens haalt als je het goed wilt doen), maar grondig wassen/waxen/stofzuigen/verzorgingsproducten erop? Dan nog is 2 auto's per dag veel, maar dat kan wellicht sneller als je er met meerdere personen aan werkt.
Care to elaborate?
Je mag me altijd een PM sturen maar of goedkoop genoeg voor je ben durf ik niet te zeggen.Blueone schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:50:
Weet iemand wat een beetje een normale prijs is bij een GOED poetsbedrijf om je auto goed te laten poetsen? De mijne heeft over heel de auto lichte swirls die ik er graag uit wil maar heb zelf niet de zin/tijd om dat te doen.
2 tot 2,5 auto per dag is best veel.
Ik ben minimaal 1,5 tot 2 dagen bezig met 1 auto en soms wel 3 dagen (7 serie of een A8 bv).
[ Voor 13% gewijzigd door SteveV op 25-02-2010 12:17 ]
Ik heb het zelf niet gedaan, wel 2x het resultaat ervan gezien waarbij 1 iemand het zelf gedaan had en 1 het professioneel had laten doen. In beide gevallen is het resultaat uitstekend en erg duurzaam. Of er echt geschuurd werd zou ik na moeten vragen, in ieder geval heb je een sterke reiniger nodig om alles vetvrij te maken.Anoniem: 125609 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:15:
[...]
Volgens mij is het de kleur, niet het leder. Het is wat ruw, maakt dat iets uit?
Werkt dat lederverf zo goed, is dan schuren en verven?
Inderdaad, goed werk kost tijd. Afgelopen zaterdag de motorkap van m'n nieuwe auto gedaan, toch zeker 2 uur actief mee bezig geweest (polijsten/glaze/seal/wax).SteveV schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:15:
[...]
2 tot 2,5 auto per dag is best veel.
Ik ben minimaal 1,5 tot 2 dagen bezig met 1 auto en soms wel 3 dagen (7 serie of een A8 bv).
Voor:

Na:

Ik wil lenteweer, zodat ik de rest eindelijk ook eens kan doen. Die swirls zorgen voor toenemende ergernis.
Weet je toevallig welke lederverf hij gebruikt had?B-Buster schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:51:
[...]
Ik heb het zelf niet gedaan, wel 2x het resultaat ervan gezien waarbij 1 iemand het zelf gedaan had en 1 het professioneel had laten doen. In beide gevallen is het resultaat uitstekend en erg duurzaam. Of er echt geschuurd werd zou ik na moeten vragen, in ieder geval heb je een sterke reiniger nodig om alles vetvrij te maken.
[...]
Inderdaad, goed werk kost tijd. Afgelopen zaterdag de motorkap van m'n nieuwe auto gedaan, toch zeker 2 uur actief mee bezig geweest (polijsten/glaze/seal/wax).
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil lenteweer, zodat ik de rest eindelijk ook eens kan doen. Die swirls zorgen voor toenemende ergernis.
Motorkap ziet er netjes uit!
Wat is het? Kan het er niet uithalen.
Dat weet ik nog niet eigenlijk
Jawel, polijsten gebeurt meestal ook. En niet alles hoeft aan alle auto's te gebeuren. Sommige moeten alleen ff nagelopen worden, andere moeten compleet gedaan worden. Waaronder inderdaad allerlei middeltjes voor verschillende onderdelen, zowel binnen- als buitenkant. Echt alles tot in het detail alsof hij net nieuw van de fabriek komtArfman schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:36:
[...]
Leuk
Maar jullie doen dus ongeveer 2 auto's per dag? Wat houdt "reconditioning" dan precies in? Ik neem aan dat er dan geen polijsten plaatsvindt (omdat je dan vaak 1 auto per dag niet eens haalt als je het goed wilt doen), maar grondig wassen/waxen/stofzuigen/verzorgingsproducten erop? Dan nog is 2 auto's per dag veel, maar dat kan wellicht sneller als je er met meerdere personen aan werkt.
Care to elaborate?
[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 25-02-2010 23:29 ]
De meeste mensen snappen echt helemaal niks van goed autoonderhoud, of boeit het niet. Laatst zag ik de overbuurvrouw de sneeuw van de auto afvegen met .... een straatbezem

Als ik m'n auto aan het schoonmaken ben en ik kreeg een euro voor elke opmerking a la "poets het mooie er niet af" of "zal ik de mijne er ff naast zetten", stopte ik met werken. Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat een aanschaf van (in mijn geval) rond de 18K goed onderhouden moet worden? Je gaat toch ook niet met smerige kleren op je nieuwe meubels zitten?
QFT. Ik was graag elke zaterdag (mits het weer het toelaat) uitgebreid m'n auto en ik zou er zomaar een mooi maandsalaris aan over kunnen houden.Arfman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:02:
Als ik m'n auto aan het schoonmaken ben en ik kreeg een euro voor elke opmerking a la "poets het mooie er niet af" of "zal ik de mijne er ff naast zetten", stopte ik met werken.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Eens. Dan was ik nu rijk geweest!c0ne schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:37:
[...]
QFT. Ik was graag elke zaterdag (mits het weer het toelaat) uitgebreid m'n auto en ik zou er zomaar een mooi maandsalaris aan over kunnen houden.
No signature required.
Zag dat je een sample kit kan winnen op wax-on.nl, dus ben benieuwd hoe de producten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 07-03-2010 22:24 ]
Het stinkt in ieder geval vreselijk, dus zal wel goed werken
Echt zo'n petroleum luchtje, niet wat ik gewend ben van mijn collectie Dodo Juice en Poorboys etc
Ook 2 Victoria Waxes binnengekregen trouwens, HEEL erg benieuwd naar na alle goeie verhalen uit het buitenland. Victoria Wax Concours en Victoria Wax Chaos
Mooi! Ik ben benieuwd naar je bevindingenBlamm schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:00:
Ik heb vandeweek de Red Moose Machine Glaze binnen gekregen uit de UK, maar nog niet kunnen proberen.
Het stinkt in ieder geval vreselijk, dus zal wel goed werken
Echt zo'n petroleum luchtje, niet wat ik gewend ben van mijn collectie Dodo Juice en Poorboys etc
Ook 2 Victoria Waxes binnengekregen trouwens, HEEL erg benieuwd naar na alle goeie verhalen uit het buitenland. Victoria Wax Concours en Victoria Wax Chaos
Haha, nee kwam het merk tegen, maar weet er niks vanaf. Ik wil wel weten of het wat is voordat ik iets aanschaf.Arfman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:04:
Laat even weten, want wanneer ik die kit ga winnen op wax-on.nl, moet ik wel weten of het goed spul is
Als ik over een tijdje met de clio van Tim weer eens in de buurt van zwolle ben, kun je die dan ook zo mooi maken?
Volvo S60, na Red Moose Machine Glaze en Carnauba Moose Wax. Best wel lekker resultaat als je het mij vraagt, net een spiegelAnoniem: 125609 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:59:
[...]
Haha, nee kwam het merk tegen, maar weet er niks vanaf. Ik wil wel weten of het wat is voordat ik iets aanschaf.

[ Voor 17% gewijzigd door M3rcury op 08-03-2010 21:05 ]
No signature required.
Rood is echt een pleuris kleur om netjes te onderhouden, maar voor dittem, petje af (no phun intended
Ik ga nog meer van die zooi halen om mijn Passat ook zo op te poetsen, ding zit onder de swirls en andere troep. Nog ff zien dat ik ergens een polijst machientje vandaan trek want ow ow ow, wat ziet dit er super uit
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 79417
@M3rcury: ziet er ook heel goed uit! Ik heb nu Natty's Paste Blue voor mijn zwarte auto en die is nog lang niet op, maar voor de echte diepe glans vind ik 1 laagje niet genoeg. Nu heb ik meerdere lagen nog niet geprobeerd, maar je hoort ook wel eens van sealen (na het wassen toch?) en glazen (na de wax, right?). Levert dat een diepere glans of, alsof de auto nat is zoals bij deze S60?
@WhizzCat: onderschat je het polijsten niet? Ik heb het nog nooit gedaan maar wel veel over gelezen, en je hebt de wereld aan keuzes met betrekking tot pads, polishers, finishers, etc. Zeker op keiharde VAG lak moet je best wel specifieke kennis hebben, anders eindigt je poetssessie in een grote teleurstelling. Ik ga in ieder geval binnen nu en ~2 maand m'n Altea laten polijsten bij iemand in de buurt die goeie foto's op z'n site heeft staan en op het Carclean forum, ik waag me er niet zelf aan (ook vanwege de best wel hoge instapkosten van een DAP500, pads, polishers, etc., om over het risico nog maar te zwijgen)
Laatst een Twingootje gezien bij de Mac hier in Almelo. Ding was net geimporteerd en de garagist was zo vriendelijk geweest hem "effu te poetsen". Bij het licht van een gelige straatlantaarn zagen zowel ik (detailnut) als mijn vriendin (wasstraataanhangster) dat er echt enorme, enorme hologrammen te zien waren. Dat moet in het daglicht echt niet om aan te zien zijn, zoiets valt je toch op?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Gisteren met M3rcury zijn 500 Abarth gedaan, ook gebruik mogen maken van enkele producten van Clearkote. Vind de Quik Shine erg prettig werken, evenals de klei, helaas kregen we daar niet al het teer mee van de lak.
De polijstmiddelen werkte erg fijn, zelfs in de zon droogde ze niet snel op, iets wat de 105 en 205 van Meg's wel deden. De glaze en wax zijn erg prettig en geven op zwart echt een verbluffend resultaat, was daar erg van onder de indruk.
Ik/M3rcury zullen nog wel wat foto's van beiden auto's posten.
Kaj, was gezellig gisteren, ben echt verliefd op de Abarth!
EDIT: binnenkort kom ik nog met wat leuk spul, waaronder een M5, XJR, Range Rover etc.
[ Voor 12% gewijzigd door deCube op 08-03-2010 21:27 ]
Work hard & be brave.
Ding gaat hard de hoek om headeCube schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:26:
Ziet er goed uit, DaMasterPNut!
Gisteren met M3rcury zijn 500 Abarth gedaan, ook gebruik mogen maken van enkele producten van Clearkote. Vind de Quik Shine erg prettig werken, evenals de klei, helaas kregen we daar niet al het teer mee van de lak.
De polijstmiddelen werkte erg fijn, zelfs in de zon droogde ze niet snel op, iets wat de 105 en 205 van Meg's wel deden. De glaze en wax zijn erg prettig en geven op zwart echt een verbluffend resultaat, was daar erg van onder de indruk.
Ik/M3rcury zullen nog wel wat foto's van beiden auto's posten.
Kaj, was gezellig gisteren, ben echt verliefd op de Abarth!![]()
EDIT: binnenkort kom ik nog met wat leuk spul, waaronder een M5, XJR, Range Rover etc.
No signature required.
In principe is de volgorde: Polijsten -> Glaze/Cleaner -> Wax/Sealant. Je zou evt. de glaze weg kunnen laten, maar vaak zorgt dit wel voor een natter resultaat.Arfman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:23:[knip]
@M3rcury: ziet er ook heel goed uit! Ik heb nu Natty's Paste Blue voor mijn zwarte auto en die is nog lang niet op, maar voor de echte diepe glans vind ik 1 laagje niet genoeg. Nu heb ik meerdere lagen nog niet geprobeerd, maar je hoort ook wel eens van sealen (na het wassen toch?) en glazen (na de wax, right?). Levert dat een diepere glans of, alsof de auto nat is zoals bij deze S60?
@WhizzCat: onderschat je het polijsten niet? Ik heb het nog nooit gedaan maar wel veel over gelezen, en je hebt de wereld aan keuzes met betrekking tot pads, polishers, finishers, etc. Zeker op keiharde VAG lak moet je best wel specifieke kennis hebben, anders eindigt je poetssessie in een grote teleurstelling. Ik ga in ieder geval binnen nu en ~2 maand m'n Altea laten polijsten bij iemand in de buurt die goeie foto's op z'n site heeft staan en op het Carclean forum, ik waag me er niet zelf aan (ook vanwege de best wel hoge instapkosten van een DAP500, pads, polishers, etc., om over het risico nog maar te zwijgen)
Laatst een Twingootje gezien bij de Mac hier in Almelo. Ding was net geimporteerd en de garagist was zo vriendelijk geweest hem "effu te poetsen". Bij het licht van een gelige straatlantaarn zagen zowel ik (detailnut) als mijn vriendin (wasstraataanhangster) dat er echt enorme, enorme hologrammen te zien waren. Dat moet in het daglicht echt niet om aan te zien zijn, zoiets valt je toch op?
Een sealant gebruik je meestal voor het waxen, andersom werkt vaak niet goed.
Wat betreft het polijsten kun je met een D/A weinig verkeerd doen. Als je eerst goed om raad vraagt en goed de tijd neemt kun je als beginner ook al een behoorlijk resultaat halen.
Mag ik vragen waar je woont?
Seauw! Niet normaal.M3rcury schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:29:
[...]
Ding gaat hard de hoek om heaBijna iets te hard, waardoor de achterkant de voorkant voorbij wilde.
[ Voor 8% gewijzigd door deCube op 08-03-2010 21:47 ]
Work hard & be brave.
OK, thanks!deCube schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:36:
[...]
In principe is de volgorde: Polijsten -> Glaze/Cleaner -> Wax/Sealant. Je zou evt. de glaze weg kunnen laten, maar vaak zorgt dit wel voor een natter resultaat.
Een sealant gebruik je meestal voor het waxen, andersom werkt vaak niet goed.
Misschien wel. Maar als ik zo kijk zit ik zo rond de 300 euro instapkosten voor een DA, pads, polijstmiddelen, etc. Da's best veel geld, terwijl ik dat never nooit niet terugverdien.Wat betreft het polijsten kun je met een D/A weinig verkeerd doen. Als je eerst goed om raad vraagt en goed de tijd neemt kun je als beginner ook al een behoorlijk resultaat halen.
En als ik dan soms de verhalen zo lees over VAG lak (neem aan dat dat ook geldt voor m'n Seat Altea) en de grote problemen die ontstaan als je het niet goed doet/niet de goede spullen hebt (hologrammen, buffer trails, etc.) .. ik weet het niet. Daarnaast heb ik het echt nog nooit gedaan, niet eens een polijstmachine vastgehouden. Op zich zou ik een "tuition detail" wel leuk vinden, dat je samen met iemand die al veel ervaring heeft het zelf leert. Eerst beginnen op een oude motorkap en dan later je eigen auto onder handen neemt zegmaar.
Ik ben woonachtig in het mooie AlmeloMag ik vragen waar je woont?
Heb ik het net uit Engeland gehaald (CYC), blijkt er een dealer te zitten hier vlakbijM3rcury schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:35:
[...]
Volvo S60, na Red Moose Machine Glaze en Carnauba Moose Wax. Best wel lekker resultaat als je het mij vraagt, net een spiegelHet zou nog extremer kunnen als je na de Red Moose, nog de Yellow Cream Wax erop doet.
[afbeelding]
Kon je dat niet ff eerder zeggen?
Vanmiddag even mijn motorkap gedaan na het wassen. Zat een 1,5 week oud laagje DoDo Blue Velvet op, maar kon het niet laten. Dus gecleaned en toen met de hand Clearkote RMG er op, gevolgd door Victoria Wax Chaos.
Stunning! De wax is even wennen voor mij, aangezien je hem niet moet laten hazen maar vrijwel gelijk moet afnemen. Volgende keer neem ik daar een iets minder fluffy doek voor, want op de nog olie-achtige wax is zo'n superzachte Fantastic Fur blijkbaar niet ideaal.
Geen slecht woord voor de Clearkote glaze! Supermakkelijk in gebruik (easy on easy off) en best zuinig. Glans was is ook keurig, hele scherpe glans kwam er in mijn (donkerblauwe) lak. Alleen die lucht hè, afknapper
Ligt er aan wat je onder een starters kit verstaat.Arfman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:27:
Misschien wel. Maar als ik zo kijk zit ik zo rond de 300 euro instapkosten voor een DA, pads, polijstmiddelen, etc. Da's best veel geld, terwijl ik dat never nooit niet terugverdien.
En als ik dan soms de verhalen zo lees over VAG lak (neem aan dat dat ook geldt voor m'n Seat Altea) en de grote problemen die ontstaan als je het niet goed doet/niet de goede spullen hebt (hologrammen, buffer trails, etc.) .. ik weet het niet. Daarnaast heb ik het echt nog nooit gedaan, niet eens een polijstmachine vastgehouden. Op zich zou ik een "tuition detail" wel leuk vinden, dat je samen met iemand die al veel ervaring heeft het zelf leert. Eerst beginnen op een oude motorkap en dan later je eigen auto onder handen neemt zegmaar.
Ik ben woonachtig in het mooie Almelo
Een machine met bijbehorende pads en polijstmiddelen kun je al hebben voor een euro of 195
Hologrammen en buffer trailes creëer je over het algemeen alleen met rotar`y machines.
Je bent van harte welkom om eens een dagje mee te lopen in Huissen bij Arnhem.
Inderdaad. Waar ik nou werk (www.carres.nl) is mij dat ook al verteld. Ik zit nou in m'n 3e week en heb intussen ongeveer alles gedaan wat er gedaan kan worden, behalve het polijsten. Dat moet ik nog een keer leren. 1 andere collega die er al bijna 2 jaar werkt kan het volgens de baas nog steeds niet zo goed als zou moeten. Kun je nagaan. Vooral zwarte lak schijnt een crime te zijn. Ik heb ze bezig gezien, ze hebben me laten zien wat er wanneer gebeurt, welke polijstpads, welke pasta's, enz.Arfman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:23:
Heb m'n Vectra al ter beschikking gesteld voor als ik voor het eerst moet gaan leren polijsten
Heb het vermoeden dat het meer een poets-bedrijf is dan een detail-bedrijf.
Work hard & be brave.
Haha, sorry. Maar je bent altijd welkom om een keer langs te komen, en dat kan natuurlijk ook voor een lekker biertje kopje koffie zijn!Blamm schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:18:
[...]
Heb ik het net uit Engeland gehaald (CYC), blijkt er een dealer te zitten hier vlakbij
Kon je dat niet ff eerder zeggen?
Vanmiddag even mijn motorkap gedaan na het wassen. Zat een 1,5 week oud laagje DoDo Blue Velvet op, maar kon het niet laten. Dus gecleaned en toen met de hand Clearkote RMG er op, gevolgd door Victoria Wax Chaos.
Stunning! De wax is even wennen voor mij, aangezien je hem niet moet laten hazen maar vrijwel gelijk moet afnemen. Volgende keer neem ik daar een iets minder fluffy doek voor, want op de nog olie-achtige wax is zo'n superzachte Fantastic Fur blijkbaar niet ideaal.
Geen slecht woord voor de Clearkote glaze! Supermakkelijk in gebruik (easy on easy off) en best zuinig. Glans was is ook keurig, hele scherpe glans kwam er in mijn (donkerblauwe) lak. Alleen die lucht hè, afknapper
No signature required.
Wat is daar het verschil tussen?deCube schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:26:
Wat wordt er op je werk precies gebruikt en hoe gaan ze te werk?
Heb het vermoeden dat het meer een poets-bedrijf is dan een detail-bedrijf.
"poetsen"/valeting: grote stappen snel thuis. Kostenefficient een behoorlijk resultaat behalen
Detailing: gaan voor de 100%, mierenn**ken
In het eerste geval zal de prijs-kwaliteit verhouding vele malen beter liggen, en voor veel mensen is het resultaat al beter als wat ze ooit zelf halen, of tijd en moeite in willen steken. Detailing kost zomaar 2+ dagen per auto, prijs-kwaliteit is verder te zoeken, zowel prijs als kwaliteit zullen over het algemeen hoger liggen.
Poetsbedrijven hebben bij detailers nog al eens een slechte reputatie, omdat tijd=geld. Niet allemaal werken ze dus even mooi af, met hologrammen tot gevolg en soms zelfs schades door haastwerk (randjes van panelen bijvoorbeeld). Maar als ik al lees dat niet zomaar iedereen mag polijsten bij jullie, zal dat wel meevallen
- 101058 Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 280gr
- 101018 Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
- 100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
- 101595 DAP - DAP500 V2 Raffini Starterspakket
- 101533 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
- 100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

Wel een geweldig apparaat, ik kan niet wachten tot het weer fatsoenlijk weer is zodat ik m'n auto eindelijk eens kan doen. De swirls zijn er te over, en heb ook alweer marring gespot nu de lentezon er af en toe op schijnt. No good.
Thx voor je uitleg. Dacht al wel dat het zoiets zou zijn.Blamm schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:40:
Grootste verschil zit hem denk ik in:
"poetsen"/valeting: grote stappen snel thuis. Kostenefficient een behoorlijk resultaat behalen
Detailing: gaan voor de 100%, mierenn**ken
In het eerste geval zal de prijs-kwaliteit verhouding vele malen beter liggen, en voor veel mensen is het resultaat al beter als wat ze ooit zelf halen, of tijd en moeite in willen steken. Detailing kost zomaar 2+ dagen per auto, prijs-kwaliteit is verder te zoeken, zowel prijs als kwaliteit zullen over het algemeen hoger liggen.
Poetsbedrijven hebben bij detailers nog al eens een slechte reputatie, omdat tijd=geld. Niet allemaal werken ze dus even mooi af, met hologrammen tot gevolg en soms zelfs schades door haastwerk (randjes van panelen bijvoorbeeld). Maar als ik al lees dat niet zomaar iedereen mag polijsten bij jullie, zal dat wel meevallen
Wij zijn idd een poetsbedrijf, maar wel een erg goeie. Bij intake werd mij al gezegt dat ze liever hebben dat ik een uur langer bezig ben dan dat het resultaat niet goed is. In de afgelopen 2 weken heb ik een enkele keer al es gehoord dat het sneller zou mogen (waar ik al m'n hele leven gestoord van word), maar voornamelijk toch details die nog iets beter moeten. Hun doen gemiddeld 2 a 2,5 auto per dag, van buiten en van binnen, afhankelijk natuurlijk of het een nieuwe of 2e hands is en hoeveel er aan gepolijst moet worden. Voorlopig zijn ze tevreden als ik 1 auto op een dag doe.
Vrijwel alles dat wij doen moet voor dealers showroom-klaar gemaakt worden, zowel splinternieuwe als occasions. Er wordt erg naar het resultaat gekeken dus dat moet gewoon perfect zijn, elk randje, kiertje, hoekje, elke vierkante cm...
Wbt krassen wegpolijsten... soms zitten er krassen in (zelfs in splinternieuwe

Bij mij komt de spierpijn vooral door de verkeerde houding als ik de DAP gebruikt heb, laag op de auto, over het dak heenhangen, dat soort spulB-Buster schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:51:
Hehe, weleens zo'n DAP vastgehad? Reken maar dat je daar, op een andere manier, ook best spierpijn aan kan overhouden.
Wel een geweldig apparaat, ik kan niet wachten tot het weer fatsoenlijk weer is zodat ik m'n auto eindelijk eens kan doen. De swirls zijn er te over, en heb ook alweer marring gespot nu de lentezon er af en toe op schijnt. No good.
Heb trouwens de 'opvolger' / stapje hoger van de DAP500 in de pre-order staan sinds vorige week, de PRO900 rotary.
Nog wel even geduld hebben helaas
Anoniem: 287184
Scheelt echt een hele hoop!
Wacht maar tot je met een rotary aan de slag gaat.B-Buster schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:51:
Hehe, weleens zo'n DAP vastgehad? Reken maar dat je daar, op een andere manier, ook best spierpijn aan kan overhouden.
Work hard & be brave.
OK, interessant. Jij detailed zelf dus ook? Ben wel geinteresseerd namelijk, maar verdere info moet denk ik maar even via DM om het topic niet te veel te vervuilen.SteveV schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:36:
[...]
Ligt er aan wat je onder een starters kit verstaat.
Een machine met bijbehorende pads en polijstmiddelen kun je al hebben voor een euro of 195
Hologrammen en buffer trailes creëer je over het algemeen alleen met rotar`y machines.
Je bent van harte welkom om eens een dagje mee te lopen in Huissen bij Arnhem.
Houding is inderdaad ook behoorlijk bepalend.Blamm schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:09:
[...]
Bij mij komt de spierpijn vooral door de verkeerde houding als ik de DAP gebruikt heb, laag op de auto, over het dak heenhangen, dat soort spul
Heb trouwens de 'opvolger' / stapje hoger van de DAP500 in de pre-order staan sinds vorige week, de PRO900 rotary.
Nog wel even geduld hebben helaas
Mooi apparaat die PRO9000. Voorlopig ben ik zelf nog leuk bezig met m'n DAP, het hoofdstuk rotary laat ik nog even voor wat het is.
Dat geloof ik graag, al heeft die minder het trillen dat een D/A wel doet, misschien scheelt dat nog?deCube schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:52:
[...]
Wacht maar tot je met een rotary aan de slag gaat.
Heb bij m'n nieuwe baas wel es naar klei gevraagd. Ze hebben het wel, maar ze gebruiken het eigenlijk nooit, juist omdat er toch gepolijst gaat worden...Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:31:
Vergeten jullie niet om te kleien na het wassen en voordat je gaat polijsten.
Scheelt echt een hele hoop!
Als je gaat polijsten zonder te kleien druk je juist alle vuiligheden dieper de (blanke) lak in. Maar ik snap het wel, want 2 auto's per dag ga je gewoon nooit redden op de manier zoals "wij" detailenthousiastelingen dat doen. Ik ben laatst al een volledige werkdag bezig geweest met m'n eigen auto, en toen heb ik er maar 1 waxlaagje op kunnen doen, geen SRP kunnen gebruiken en het interieur alleen uitgestofzogen, niet behandeld.Knightwolf schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:35:
[...]
Heb bij m'n nieuwe baas wel es naar klei gevraagd. Ze hebben het wel, maar ze gebruiken het eigenlijk nooit, juist omdat er toch gepolijst gaat worden...
Aanvulling: het lijkt me dat jullie op de goede weg zijn, het is in ieder geval al een stuk beter dan de standaard harde-borstel-wasstraat-zonder-voorbehandeling, maar het kan nog een heel stuk beter. Alleen een kosten/batenanalyse zal laten zien dat het bedrijf dan geen winst kan maken. Bovendien: 98% van alle mensen ziet het verschil niet eens tussen een auto die gewassen is in een straat of eentje die goed gedetailed is, totdat ze naast elkaar worden gezet.
[ Voor 24% gewijzigd door Arfman op 10-03-2010 22:22 ]
ik rij in een 10 jaar oude golf die op zich voor zijn leeftijd er best netjes uitziet, hier en daar een klein krasje...ontkom je niet aan.
maar hier dan het probleem, ik werk namelijk aan het strand, dus mijn auto word dagelijks door meeuwen ondergescheten en zit dagelijks onder het zand, nu ben ik geen expert, maar dat lijkt mij niet jovel voor de lak.
ik heb helaas ook niet al te veel tijd om hem de liefde te tonen die die verdiend, zou het helpen als ik hem na elke keer wassen in de turtlewax zou zetten, of maakt dat alles alleen erger?
voor de duidelijkheid, ik verwacht geen wonderen, alleen een beetje meer bescherming en dat eventueel de vogelpoep er makkelijker af te wassen is
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik zou je willen adviseren om standaard een MF (microfibre) doek en een quick detailer in je auto te houden zodat je de vogelschijt er direct kan afvegen. Gebruik daarbij niet al teveel kracht anders gaat dat zand lekker schuren.
Sowieso zou ik altijd een wax op je auto doen, want het is daarna inderdaad makkelijker om dat soort vervuiling eraf te wassen.
Een rotary "trekt" over het algemeen meer.B-Buster schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:55:
[...]
Houding is inderdaad ook behoorlijk bepalend.
Mooi apparaat die PRO9000. Voorlopig ben ik zelf nog leuk bezig met m'n DAP, het hoofdstuk rotary laat ik nog even voor wat het is.
[...]
Dat geloof ik graag, al heeft die minder het trillen dat een D/A wel doet, misschien scheelt dat nog?
[ Voor 47% gewijzigd door deCube op 11-03-2010 14:19 ]
Work hard & be brave.
Vandaag even door een wasstraat hier in de buurt gehaald, staat wel bekend als een goede, eerst een soort voorschuim word erop gespoten met een hogedruk spuit (maar dan niet echt hoge druk (imponeer ik al iemand met mijn hoge graad van kennis van de materie?deCube schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:17:
Vogelschijt is inderdaad zuur, dit bijt in je lak als het vochtig is. Een wax helpt daar helaas niet tegen.
Ik zou je willen adviseren om standaard een MF (microfibre) doek en een quick detailer in je auto te houden zodat je de vogelschijt er direct kan afvegen. Gebruik daarbij niet al teveel kracht anders gaat dat zand lekker schuren.
Sowieso zou ik altijd een wax op je auto doen, want het is daarna inderdaad makkelijker om dat soort vervuiling eraf te wassen.
Mijn god wat komt eraf zeg, hij is niet echt helemaal schoon, maar dan maar dit weekend de 2 bucket methode proberen en velgen doen, vervolgens in de was. Als het er een beetje uitziek post ik wel een foto'tje
Net zoals de vorige keer zitten er weer wat gratis spulletjes bij (voor ca. €20,-) èn een zakje spekjes!
Nu maar afwachten tot de vooruitzichten wat beter worden, dan kan ik weer aan de slag
Helaas doen andere mensen dat niet bij openbare wasstraten, met als gevolg dat iedereen dus krassen op z'n auto krijgt omdat die borstels vol zand en vuil zitten.
Waar ik nou werk zijn we geregeld bij een dealer om daar auto's te halen en te brengen, en soms daar op locatie de werkzaamheden te doen. Hun hebben daar een eigen wasstraat, die dus ook technisch goed wordt onderhouden. En daar wordt altijd de voorspray-hogedrukspuit methode toegepast voor de borstels er overheen mogen. Dus die wasstraat is ook veilig voor splinternieuwe auto's.
FF wat anders. Heb vanmidadg m'n TransAm bij een wasbox gewassen. Jah emmertje sop en spons meegenomen
Voor het wassen gebruik ik altijd al een Turtle spulleke... Turtle Wash & Wax de laatste jaren. Afgelopen jaar zag ik een fles Turtle Extreme Nano-Tech Formula Polish Wax staan. Dacht dat nemen we ff mee. Maar nog steeds niet kunnen gebruiken. Wil ik morgen dus gaan doen. Iemand hier toevallig ervaring mee?
[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 11-03-2010 23:59 ]
Correctie, doe NOOIT je auto door de wasstraatKnightwolf schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:56:
Wbt wasstraten: gooi NOOIT je auto door een wasstraat zonder hem eerst met sop in te sprayen, en met een standaard hogedrukspuit alle grove vuil en zand eraf te spuiten. Dit voorkomt vervuiling en slijtage van de wasstraat-borstels en dus minder kans op krassen in je lak.

No signature required.
Dubbele correctie, spuit nooit grof vuil en zand van je auto met een hogedrukspuit. Ook hier krijg je krassen van.M3rcury schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:12:
[...]
Correctie, doe NOOIT je auto door de wasstraat
Work hard & be brave.
De "ICE" lijn van spullen zijn best aardig als ik DW mag geloven, maar niet meer dan dat. Voor hetzelfde geld heb je wel een goede wax, die ook nog een langer blijft zitten (Natty's Paste Blue of Collinite #915).
Klopt.KappeNou schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:14:
@deCube: Zo te zien nog druk bezig. Is weer een tijdje geleden met de Z8
Work hard & be brave.
Het is voor mij een afweging, 1x per week de auto door de wasstraat waar die eerst met een schuimbehandeling behandeld word en daarna afgespoeld voordat hij echt de wasstraat ingaat.M3rcury schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:12:
[...]
OF ik kan 1x per maand als ik tijd heb de auto zelf wassen en in de wax zetten, maar dan is hij al grijs van al het zand en vogelpoep die is opgestapeld.
Ik heb gekozen voor de eerste oplossing, het zal inderdaad wel niet de beste zijn, maar als ik hem dan af en toe nu in de wax zet komt het wel goed gok ik.
P.s. alle poetsmiddelen zijn nu 20% goedkoper bij dde halffords, gister even die turtlewax gehaald en wat doekjes en een microvezel spons.
Anoniem: 168490
Inderdaad. Ik ben kortgeleden overgestapt op het 'betere werk' en het verschil met de standaard Turtle Wax spul is echt groot (een stuk groter dan ik van te voren had gedacht)Arfman schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:51:
Driedubbele correctie: gebruik geen Turtle Wax
[...]
Ik heb nu:
Poorboys World Super Slick & Suds carwash
Poorboys World Spray & Rinse wheelcleaner
Mothers Lambswool washmitt
Delirium Orange Drying Towel (aka Orange Babies Drying Towel)
Ik heb hiermee mijn auto 2-3 weken geleden gewassen en ben erg enthousiast geworden van het resultaat. Hij glimt na al die tijd nog steeds flink, wat wel anders was met het voorgaande Turtle Wax spul. En sowieso wast het met een washmitt en droogdoek veel fijner als met spons en zeem
Nu is dit nog maar een basissetje dus wil ik binnenkort ook klei en wax bestellen. Ik zit nu te denken aan de Mothers California Gold kleiset en PB World Natty's Paste wax. Iemand wellicht ervaringen hiermee of andere aanbevelingen?
Gaat goed. Eind april ermee naar de ring.deCube schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:46:
[...]
Klopt.Z8 was een leuk projectje! Toevallig heb ik laatst nog contact gehad met Tom.
Hoe is het met je Golf?
Alleen moet ik nu echt is tijd gaan maken om te detailen

Die klei en wax zijn echt prima, alleen hoort er eigenlijk nog een glaze tussendoor om je lak te "voeden"Anoniem: 168490 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:11:
[...]
Inderdaad. Ik ben kortgeleden overgestapt op het 'betere werk' en het verschil met de standaard Turtle Wax spul is echt groot (een stuk groter dan ik van te voren had gedacht)
Ik heb nu:
Poorboys World Super Slick & Suds carwash
Poorboys World Spray & Rinse wheelcleaner
Mothers Lambswool washmitt
Delirium Orange Drying Towel (aka Orange Babies Drying Towel)
Ik heb hiermee mijn auto 2-3 weken geleden gewassen en ben erg enthousiast geworden van het resultaat. Hij glimt na al die tijd nog steeds flink, wat wel anders was met het voorgaande Turtle Wax spul. En sowieso wast het met een washmitt en droogdoek veel fijner als met spons en zeem
Nu is dit nog maar een basissetje dus wil ik binnenkort ook klei en wax bestellen. Ik zit nu te denken aan de Mothers California Gold kleiset en PB World Natty's Paste wax. Iemand wellicht ervaringen hiermee of andere aanbevelingen?
No signature required.
Een wasstraat die goed onderhouden wordt, en de borstels tijdig vervangen worden, en een auto waar het zand en grof vuil al vanaf gespoten is, kan helemaal geen kwaadM3rcury schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:12:
[...]
Daarom dus idd nooit je auto door een openbare wasstraat want die worden niet goed onderhouden en iedereen gooit z'n auto incl grofvuil er doorheen.
Geen Turtle Wax? Lol. Dat spul is echt niet slecht hoor. Ja er zal vast beters te krijgen zijnArfman schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:51:
Driedubbele correctie: gebruik geen Turtle Wax
De "ICE" lijn van spullen zijn best aardig als ik DW mag geloven, maar niet meer dan dat. Voor hetzelfde geld heb je wel een goede wax, die ook nog een langer blijft zitten (Natty's Paste Blue of Collinite #915).
Kon geen pic op internet vinden, dus zelf maar eentje gemaakt.

Het erop smeren duurde een stuk langer dan het uitpoetsen ervan. Tegenovergesteld aan het 'profi' spul dat ze op m'n werk hebben (snel met insmeren, langer bezig met uitpoetsen).
Maar, ondanks goed wassen en waxen voelt hij nog steeds 'dof' en ruw aan. Zit ook vol met kleine en soms wat grotere krassen, dus hij moet nodig eens gepolijst worden. Voor nu is het goed zat zo. Maar tegen die tijd kijk ik wel hoe we het beter gaan aanpakken
[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 13-03-2010 03:38 ]
Dat heeft het niet gedaan. Daarom geen Turtle voor mij.
Ik vind dat er hier meteen te snel een merk afgekraakt wordt terwijl er vele andere factoren zijn. Zoals wat je zelf al zegt: kleien. Ik werk altijd al met Turtle en nooit problemen mee gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 13-03-2010 11:23 ]
Ja nou ok, ik heb een fles turtlewax ICE staan voor de bedrijfsbus. Vooral omdat de zwarte bumpers daar ook van gaan glimmen.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
IdddeCube schreef op zondag 14 maart 2010 @ 01:39:
Erg mooie beading!
Turtle wax moet het vooral hebben van de naam. Juist omdat "iedereen" turtle wax gebruikt, en het eigenlijk 1 van de weinige producten is, die je vroeger wel in de winkel kon kopen. Nu zijn het er een stuk meer, maar juist Turtle Wax heeft nog die naam. (Sonax valt daar ook onder denk k?)Knightwolf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:23:
Misschien heb ik het er niet goed op aangebracht (te dik, te dun, te snel, te langzaam, etc). Verder is de lak op veel plekken niet meer zo geweldig waardoor het misschien niet veel meer helpt?
Ik vind dat er hier meteen te snel een merk afgekraakt wordt terwijl er vele andere factoren zijn. Zoals wat je zelf al zegt: kleien. Ik werk altijd al met Turtle en nooit problemen mee gehad.
Turtle wax is al een hele vooruitgang als je daarvoor alleen maar met afwasmiddel je auto gewassen hebt, maar er is voor dat geld gewoon VEEL beter te krijgen. Als je dan persee bij een gevestigd merk wilt blijven, Meguairs, of de concurent daarvan (in USA) Mothers. Maar juist de kleinere merken doen het erg goed. Poorboys World, Chemical Guys, Clearkote.
Ik weet niet waar je woont, maar als het wat mooier weer is, en je woont niet aan de andere kant van NL wil ik wel een keer op de brommert die kant op rijden om te laten zien wat je met alleen kleien dan een glaze, en dan een wax kan bereiken
[ Voor 86% gewijzigd door M3rcury op 14-03-2010 11:32 ]
No signature required.
Was het wel leuk?
kan ik beginnen met die lelijke swirls te verwijderen die me al zolang irriteren.
zal wel spannend zijn als je nog nooit machinaal heb gepolijst, maar ik heb al een hoop filmpjes/how-to's gezien hoe ik te werk moet gaan.
nu is het wachten op de bestelling en natuurlijk mooi weer
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]