Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 20 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Spray & Wipe puur gebruiken is puur geld en materiaal weggooien. Verdunnen rond 1:10 en het werkt nog steeds meer dan genoeg om te kleien. Je hebt voor een grondige kleibeurt namelijk best veel van dat spul nodig. Voor m'n TransAm heb ik bijna een halve liter nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje shampoo met water in een sprayer werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:49:
[...]

Ik probeer het nog eens. Ik ben niet op zoek naar iemand die zich goedkoop aanbiedt of beunhaaswerk, ben gewoon benieuwd wat zoiets kost. Zit ik goed als ik 'n dag werk voor 100~200 inschat ?
Hmm dan is de poetscentrale die ik ken wel erg goedkoop. Daar doen ze dat voor 125 Euro ex BTW, maar dan is 't ook nog eens onder je motorkap als nieuw en je interieur nog netter/frisser dan nieuw in de showroom. :P

Tenminste: gezien de resultaten denk ik wel dat ze 't polijsten. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Bart-Willem schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:52:
[...]

Hmm dan is de poetscentrale die ik ken wel erg goedkoop. Daar doen ze dat voor 125 Euro ex BTW, maar dan is 't ook nog eens onder je motorkap als nieuw en je interieur nog netter/frisser dan nieuw in de showroom. :P

Tenminste: gezien de resultaten denk ik wel dat ze 't polijsten. :P
Gezien de prijs gok ik dat ze je motorruimte volspuiten met siliconenspray (waardoor je na 20KM tegen een stof/zandnest van heb ik jou daar zit aan te kijken), je lak volblaffen met fillers, waardoor je na ~3 wasbeurten weer tegen dezelfde lak zit aan te kijken en er ongeveer 4 uur over doen. Zit ik in de buurt?

But I could be wrong :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Arfman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Gezien de prijs gok ik dat ze je motorruimte volspuiten met siliconenspray (waardoor je na 20KM tegen een stof/zandnest van heb ik jou daar zit aan te kijken), je lak volblaffen met fillers, waardoor je na ~3 wasbeurten weer tegen dezelfde lak zit aan te kijken en er ongeveer 4 uur over doen. Zit ik in de buurt?

But I could be wrong :+
Nee niet bepaald, een aantal auto's ervan zijn ruim een jaar geleden verkocht en bij sommigen was 't na ruim 30k nog steeds zo netjes als dat ze opgeleverd waren. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 20:24
Bij sommigen? Bij de klanten die hun eigen auto fatsoenlijk bijhouden dus. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Xander schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:45:
Bij sommigen? Bij de klanten die hun eigen auto fatsoenlijk bijhouden dus. :P
Ja, je hebt genoeg van die knakenrijders die letterlijk _niets_ doen aan hun auto. :X Zijn ook meestal de ex-leaserijders. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 31-05-2011 17:29 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nou ik verzeker je, voor minder dan 200 euro wordt er niet eens fatsoenlijk gepolijst, laat staan 3 dagen werk perfect spiegelglad geschuurd en gepolijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe haal je eigenlijk insecten van je bumper?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed product om steenslag weg te werken/maskeren zonder opnieuw te hoeven spuiten??
Auto is zwart metallic en door de steenslag behoorlijk diepe putjes waar de lak weg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Knightwolf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:21:
Nou ik verzeker je, voor minder dan 200 euro wordt er niet eens fatsoenlijk gepolijst, laat staan 3 dagen werk perfect spiegelglad geschuurd en gepolijst.
Als ik 't zo zie wordt die zooi gewoon gepolijst. :P Of 't goed/perfect is weet ik niet maar het resultaat is gewoon erg goed. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:14:
Weet iemand een goed product om steenslag weg te werken/maskeren zonder opnieuw te hoeven spuiten??
Auto is zwart metallic en door de steenslag behoorlijk diepe putjes waar de lak weg is..
Gedurende enkele weken opvullen met lak (aanbrengen met sateprikker) totdat je kleine bobbeltjes hebt waar de steenslag zat. Dan wassen, kleien, wetsanden met 1000 of 1500 grit, 2000 en dan 3000, en dan afwerken met een rotary, beginnend met een zware pad en compound en dan afwerken/polijsten met steeds lichtere pads en polijstmiddelen.

Problem? :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bart-Willem schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:43:
[...]

Als ik 't zo zie wordt die zooi gewoon gepolijst. :P Of 't goed/perfect is weet ik niet maar het resultaat is gewoon erg goed. :)
Voor een leek ziet het er al snel goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:33
Knightwolf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:49:
Spray & Wipe puur gebruiken is puur geld en materiaal weggooien. Verdunnen rond 1:10 en het werkt nog steeds meer dan genoeg om te kleien. Je hebt voor een grondige kleibeurt namelijk best veel van dat spul nodig. Voor m'n TransAm heb ik bijna een halve liter nodig gehad.
Probeer het meer te brengen zoals jij het zou doen, nu is het meer een soort van feit.

Spray & Wipe is veel gladder dan alleen water, op het moment dat je het gaat verdunnen wordt het minder glad en wordt de kans op marring groter. Marring is doffige lak die je dan weer weg moet polijsten.

Bovendien, stel je in je klei komt een stukje teer, dan is de kans dat je ineens "droog" aan het kleien bent een stuk groter omdat water veel sneller verdampt dan S&W. En dat kan een aardig krasje opleveren kan ik je uit ervaring zeggen.

Wil je goedkoop glijmiddel kijk dan naar Born Slippy van Dodo Juice. Deze is wel 1:10 te verdunnen omdat het zo gemaakt is. Spray & Wipe niet. Wat je zelf doet moet je uiteraard helemaal zelf weten maar ik vind het slecht advies wat je geeft. Besparen op de verkeerde dingen naar mijn mening.

1:1 verdunnen gaat nog prima maar verder dan dat zal ik niet adviseren. Zelf gebruik ik het gewoon puur.
Klei je vaak en wil je kosten besparen neem dan Born Slippy.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Knightwolf schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:43:
[...]

Voor een leek ziet het er al snel goed uit ;)
Dus iemand die (tot vorige week) bij een autobedrijf heeft gewerkt, is een leek? :?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Bart-Willem schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Dus iemand die (tot vorige week) bij een autobedrijf heeft gewerkt, is een leek? :?
Bij een autobedrijf werken != verstand hebben van detailing. Totaal andere tak van sport. Vertel eens, hoe lang deed dat poetsbedrijf over een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 20:24
Bart-Willem schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Gebaseerd op mijn ervaringen: Ja, absoluut!

Hoe veel autobedrijven hun auto's gewoon door de wasstraat rijden... :/ En er dan nog niets aan zien. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 01-06-2011 14:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:30:
Hoe haal je eigenlijk insecten van je bumper?
Nat lapje erover heen hangen en een tijdje laten zitten dan worden ze zachter en kan je ze makkelijker wegvegen.
Onlangs mijn nieuwe auto eens gewassen en voorzien van een laagje White Diamond en EX-P voor het gevoel glimt hij harder dan nieuw. Hij was trouwens keurig afgeleverd, geen swirls, ik hoefde niet te kleien.

[ Voor 27% gewijzigd door bouwfraude op 01-06-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:54:
[...]

Gedurende enkele weken opvullen met lak (aanbrengen met sateprikker) totdat je kleine bobbeltjes hebt waar de steenslag zat. Dan wassen, kleien, wetsanden met 1000 of 1500 grit, 2000 en dan 3000, en dan afwerken met een rotary, beginnend met een zware pad en compound en dan afwerken/polijsten met steeds lichtere pads en polijstmiddelen.

Problem? :+
Jazeker een problem.. :) Het is een leasebak en ga er zelf geen reparaties uitvoeren om hem weer 100% schade vrij te krijgen. Daarnaast heb ik totaal geen ervaring met wetsanden en de kans op meer schade is zeer aanwezig..

Had meer gehoopt op een goede filler die het kon maskeren ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Nee, steenslag ga je echt niet maskeren helaas. Maar als het een leasebak is snap ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:51
Vandaag weer eens de auto goed gewassen en in de wax gezet. Hij had onder een boom gestaan en zat dus lekker onder de hars :(

Als eerst hem goed in het schuim gezet met de Autobrite foamlans en Super Snow Foam en dat even lekker laten intrekken. Vervolgens alle randjes gepoetst met wat APC van Meguiars en de auto weer afgespoten. Hij zat nog goed in de wax en sealent (Hij is vorige maand in de Natty Paste Wax gezet en twee weken terug gewassen en DJ Red Mist gebruikt om hem weer beschermlaagje te geven), al het water droop er meteen weer vanaf. Toen gewassen met Born to be Mild, afgespoten en gedroogd. Lak was toen al weer zo glad dat kleien niet nodig was. Als laatst nog een laag Natty's erop gezet, tijdens het curen de ramen in gepoetst met Autoglym Glass Polish en de zwarte delen en rubbers in de Vinyl care. Had White Diamond\Lime Prime Lite nog klaar gezet voor eventuele lichte krasjes, maar geen enkele kunnen ontdekken :D Als laatst nog even de motorkap open om alles onder de kap weer even mooi te maken en toen weer klaar. Mede doordat ie nog goed in de wax stond, ongeveer twee uur bezig geweest (interieur eergister nog gedaan ;))

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/qs0dbn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/357hz75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/309rh4i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/aczgvm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/kyonc.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dibbuz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:20:
[...]

Probeer het meer te brengen zoals jij het zou doen, nu is het meer een soort van feit.

Spray & Wipe is veel gladder dan alleen water, op het moment dat je het gaat verdunnen wordt het minder glad en wordt de kans op marring groter. Marring is doffige lak die je dan weer weg moet polijsten.

Bovendien, stel je in je klei komt een stukje teer, dan is de kans dat je ineens "droog" aan het kleien bent een stuk groter omdat water veel sneller verdampt dan S&W. En dat kan een aardig krasje opleveren kan ik je uit ervaring zeggen.

Wil je goedkoop glijmiddel kijk dan naar Born Slippy van Dodo Juice. Deze is wel 1:10 te verdunnen omdat het zo gemaakt is. Spray & Wipe niet. Wat je zelf doet moet je uiteraard helemaal zelf weten maar ik vind het slecht advies wat je geeft. Besparen op de verkeerde dingen naar mijn mening.

1:1 verdunnen gaat nog prima maar verder dan dat zal ik niet adviseren. Zelf gebruik ik het gewoon puur.
Klei je vaak en wil je kosten besparen neem dan Born Slippy.
Is het niet zo dat hoe gladder die lubricant hoe minder vuil er door de klei wordt meegenomen? De klei glijdt dan immers ook makkelijker over het vuil heen ipv dat eraf te schrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Arfman schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:02:
[...]

Bij een autobedrijf werken != verstand hebben van detailing. Totaal andere tak van sport. Vertel eens, hoe lang deed dat poetsbedrijf over een auto?
Euh een dag of 3?
Xander schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Gebaseerd op mijn ervaringen: Ja, absoluut!

Hoe veel autobedrijven hun auto's gewoon door de wasstraat rijden... :/ En er dan nog niets aan zien. :'(
Iek weet, maar het autobedrijf waar ik werkte verkocht alleen oldtimers en deed ook schade-taxatie voor oldtimers (omdat normale schadebedrijven daar geen zak verstand van hebben en belabberd spuitwerk leveren). Nu komt schade gelukkig zelden voor bij oldtimers. :P

[ Voor 48% gewijzigd door Bart-Willem op 01-06-2011 18:58 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:33
Knightwolf schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:22:
[...]

Is het niet zo dat hoe gladder die lubricant hoe minder vuil er door de klei wordt meegenomen? De klei glijdt dan immers ook makkelijker over het vuil heen ipv dat eraf te schrapen.
Hoe stroever hoe sterker die wat mee neemt inderdaad maar ik ik ga liever 2 keer extra over een stukje lak zonder marring dan dat ik marring achterlaat.

Vooral het droog kleien is echt geen knaller.

Dat je zelf lekker aan de gang gaat met verdunningen prima maar is het handig?
Spray & Wipe is officieel niet eens bedoeld om te verdunnen, het is op waterbasis dus het kan wel.

Als de prijs je dwars zit ga dan voor Born Slippy. Dan heb je en goedkoop en goed glijmiddel.
Veel beter dan S&W verdunnen.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zo, om ook maar eens aan het detailen te beginnen heb ik de Meguiar's NXT Wash and Wax Kit besteld. Niet voor de prijs van 60 euro in NL, maar voor iets meer als de helft uit Engeland. :)

De kit bevat: NXT Car Wash, NXT Tech Wax 2.0, Microfibre Wash Mitt, Supreme Shine Microfibre, Applicator Pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Bij welke winkel in de UK? Misschien wel interessant voor mij, wil nog wat dingen. Het kopen en gebruiken werkt verslavend :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 20:19

_Apache_

For life.

Op dit moment kan ik me nog geen volledig topic-lid noemen, ik ben nog niet aan het detaillen geslagen. maar wil mijn automobiel wel eens een goede beurt geven. De twaalf jaar oude Zweedse mag een betere uitstraling krijgen. Juist voor de uitdagingen wil ik jullie advies..

1- Bumper en banden zijn grijs gekleurd, wil ze weer goed zwart maken.
2- Lak is dof en op de achterklep en op het dak beschadigd. Op beide plekken heeft te lang vogelpoep gezeten. Terwijl ik het nog dagelijkse controleer :(
3- Waterresten op de voor- en achterruit

Mijn aanpak :
Schoonmaken met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Velgen schoonmaken met Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml
Banden opwerken met Mother Tire Shine.
Ramen bewerken met Rain X
Bumpers bewerken met Mothers Wax Back to Black (Naturally Black) - 236ml

Waarbij ik nog nieuwe emmers, wash mitts en anders gereedschap wil aanschaffen, maar dat bepaald ik als weet hoe ik dit het beste kan aanvliegen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
_Apache_ schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:02:
Op dit moment kan ik me nog geen volledig topic-lid noemen, ik ben nog niet aan het detaillen geslagen. maar wil mijn automobiel wel eens een goede beurt geven. De twaalf jaar oude Zweedse mag een betere uitstraling krijgen. Juist voor de uitdagingen wil ik jullie advies.

1- Bumper en banden zijn grijs gekleurd, wil ze weer goed zwart maken.
2- Lak is dof en op de achterklep en op het dak beschadigd. Op beide plekken heeft te lang vogelpoep gezeten. Terwijl ik het nog dagelijkse controleer :(
3- Waterresten op de voor- en achterruit

Mijn aanpak :
Schoonmaken met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Velgen schoonmaken met Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml
Banden opwerken met Mother Tire Shine.
Ramen bewerken met Rain X
Bumpers bewerken met Mothers Wax Back to Black (Naturally Black) - 236ml

Waarbij ik nog nieuwe emmers, wash mitts en anders gereedschap wil aanschaffen, maar dat bepaald ik als weet hoe ik dit het beste kan aanvliegen.
Ik ben geen pro, maar mogelijk heb je wel wat aan mijn advies. PB Super Slick lees ik alleen maar goede verhalen over, dus daar niets op aan te merken. Ik zou persoonlijk wel een klei-setje aanschaffen om de lak eens goed te reinigen. Wil je hem daarna echt goed krijgen, dan ontkom je eigenlijk niet aan polijsten. De vogelpoep vlekken krijg je daar bijna altijd ook wel mee weg. Vind je maskeren van eventuele lakdefecten ook goed, dan kan je een glaze erbij nemen. Ik heb zowel PB White Diamond als DJ Lime Prime Lite, vooral over de laatste ben ik erg te spreken. Die heb ik op mijn moeders auto gebruikt en die maskeerde de waskrassen erg goed voor enkele maanden. Een glaze zou in principe ook extra glans kunnen geven, echter gebruik ik die op mijn eigen auto niet en toch is de wetlook van Natty's briljant _/-\o_

Vervolgens zet ik altijd een laag wax erop ter bescherming (2 als er nog geen wax op zit) en in de winter gebruik ik sealant omdat die wat langer blijft zitten. De spullen voor het zwart maken van plastic en banden is prima, persoonlijk vind ik Autoglym Vinyl & Rubber care erg goed, omdat die juist op beide zo goed werkt. Rain-X is volgens mij verder prima, gebruik zelf APC & Glass Polish (autoglym). Mijn schema is dus als volgt bij de grote wasbeurt (Bij kleine wasbeurt alleen stap 1,2,3 & 8):

1. Foamen met Autobrite Foamlans & Super Snow Foam
2. Inspuiten kieren, randjes, etc met APC en schoonborstelen
3. Afspuiten en wassen met Dodo Juice Born to be Mild
4. Zo nodig kleien met Bilthammer soft clay & Dodo Juice Slippery clay lube
5. Afdrogen en zo nodig inpoetsen met glaze (Dodo Juice Lime prime Lite of Poorboy's White Diamond)
6. Waxen met Poorboy's Natty's of Collonite
7. Tijdens het curen alle zwarte delen inpoetsen met Autoglym Vinyl Care & ruiten met Car Glass Polish
8. Mogelijk nog na poetsen met Dodo Juice Red Mist of Poorboys Spray & Wipe

Ik zet er een nieuwe wax laag om na 1-2 maanden. Tussentijds was ik hem met Super Snow Foam, Shampoo en Quick detailer en dan kan hij er weer tegenaan voor een week a twee ;)

Kon het toch niet laten en heb weer een bestelling geplaatst :$ Ach, we gaan dit jaar eigenlijk niet op vakantie, dus dan maar wat anders leuks. >:)

CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49
Autoglym - Intensive Tar Remover - 325ml € 8,98
Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g € 17,49
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml € 16,99
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99

Even een lekkere grote drying towel, heb een kleintje maar moet toch wel vaak uitwringen. Dit moet nu beter gaan. Daarnaast nog twee goede extra poetsdoeken :D

Heb verder ook Bug Squash van PB en die zou ook tegen teer moeten werken, maar vindt dat erg tegenvallen. Tegen vliegen is ie perfect, maar teer werkt niet goed. Dus een teer remover erbij.

Verder de quick detailer van PB erbij voor de tussentijdse wasbeurten. Eens kijken of die net zo goed bevalt als Dodo Juice Red Mist.

En als laatst nog extra wax voor naast de Natty's. Die vind ik overigens briljant, maar wil ook eens wat kunnen afwisselen *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Ophidian op 02-06-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ophidian schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:53:
Bij welke winkel in de UK? Misschien wel interessant voor mij, wil nog wat dingen. Het kopen en gebruiken werkt verslavend :/
Amazon.co.uk, en dan heb ik het besteld bij Amazon's eigen shop. Volgens mij hebben ze alleen niet heel veel detail spul, maar het prijsverschil was op de set wel aardig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Satch schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:59:
[...]

Amazon.co.uk, en dan heb ik het besteld bij Amazon's eigen shop. Volgens mij hebben ze alleen niet heel veel detail spul, maar het prijsverschil was op de set wel aardig. :)
Heb gekeken, maar valt qua collectie wat tegen inderdaad :P Vandaag is mijn bestelling binnen gekomen :D

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/zmmutv.jpg

Balen dat ik hem 4 dagen terug volledig in de Natty's gezet hebt, nu nog ff wachten voordat ie in de Collinite kan :P

Gaat wel goed met de collectie inmiddels, die groeit rustig door:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/157nl2d.jpg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gisteren kreeg ik de aanvulling binnen. Was van plan die vandaag meteen in te zetten maar het weer laat het niet toe. Enkel even je auto wassen, maar kleien zit er dan niet in. Want dan volgt er weer een regenbui. :( Zo kan ik niet mooi doorwerken. Dan maar om 15:00 uur beginnen, dan is de tweede ronde aan buien ook weer over. Zijn hier trouwens nog bruikbare tips om een velgenborstel weer netjes te ontdoen van van allerlei zooi die het over zich heen krijgt na een paar velgen van de binnenkant te hebben geschrobd? Die Mothers borstel van mij heeft namelijk een zwart permanentje opgelopen zo :+ Valt er lastig af te krijgen.

Enfin, mijn collectie tot dusver (m.u.v. emmers/grit guard + Mothers borstel)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rEWbcVlflctbw8YnQpPccptG/full.jpg

Mis nu nog een paar Meguairs flessen voor de spraykoppen. En ik moet nodig extra doeken erbij gooien, van Cobra of Poorboys. Dus dat wordt alweer de volgende bestelling. Eenmaal begonnen ben je nooit klaar met verzamelen :P En Mothers shampoo opgebruiken, vervangen door Autobath/Born to be mild of Pb Super Slick & Suds. Vervolgens step 1/2 van Mothers ook vervangen door Lite Prime cleaner glaze en Black Hole enz. enz. O-) En des te groter de uitbreiding word, des te hoger de nood zal zijn voor een mooie opbergtas waar je alles in kwijt kan uiteraard!

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 05-06-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Joosie200 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:06:
Gisteren kreeg ik de aanvulling binnen. Was van plan die vandaag meteen in te zetten maar het weer laat het niet toe. Enkel even je auto wassen, maar kleien zit er dan niet in. Want dan volgt er weer een regenbui. :( Zo kan ik niet mooi doorwerken. Dan maar om 15:00 uur beginnen, dan is de tweede ronde aan buien ook weer over. Zijn hier trouwens nog bruikbare tips om een velgenborstel weer netjes te ontdoen van van allerlei zooi die het over zich heen krijgt na een paar velgen van de binnenkant te hebben geschrobd? Die Mothers borstel van mij heeft namelijk een zwart permanentje opgelopen zo :+ Valt er lastig af te krijgen.
Is een uurtje in een wat wasbenzine laten weken een idee? Zou het anders eigenlijk ook niet weten :/
Mis nu nog een paar Meguairs flessen voor de spraykoppen. En ik moet nodig extra doeken erbij gooien, van Cobra of Poorboys. Dus dat wordt alweer de volgende bestelling. Eenmaal begonnen ben je nooit klaar met verzamelen :P En Mothers shampoo opgebruiken, vervangen door Autobath/Born to be mild of Pb Super Slick & Suds. Vervolgens step 1/2 van Mothers ook vervangen door Lite Prime cleaner glaze en Black Hole enz. enz. O-) En des te groter de uitbreiding word, des te hoger de nood zal zijn voor een mooie opbergtas waar je alles in kwijt kan uiteraard!
Heel herkenbaar! Ook al heb ik de set compleet, nu wil ik afwisselen en koop ik er extra andere wax etc bij :P Het werkt verslavend :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Net thuis na vijf uur werken aan de auto van mijn zus. Na hard werken is het goed rusten. ;) Kan die volvo s40 er weer een tijdje tegen aan. Gewassen met Mothers shampoo en Meguairs washmitten. Gekleid met Poorboys klei en Poorboys Spray & Wipe. Mothers pre-wax cleaner + glaze + Collinite 476S wax aangebracht. Ruiten met Glass Cleaner van Meguairs onder handen genomen. Vervolgens de trims/kunststof delen met Poorboys Trim Restorer langs gelopen. Velgen schoon gemaakt met Poorboys Spray & Rinse velgenreiniger. Toen had ik het wel gehad, ben dus vergeten om de banden te lijf te gaan met APC en Trim Restorer (trekt erg goed in de band!)

Morgenochtend maar het koekblik van mij onder handen nemen. Is ondertussen weer een maand geleden toen ik hem pico bello had voor een clubmeeting bij JAF@Zandvoort. Die kan nu wel een goede kleibeurt gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 20:19

_Apache_

For life.

Ophidian schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:58:
[...]

Ik ben geen pro, maar mogelijk heb je wel wat aan mijn advies. PB Super Slick lees ik alleen maar goede verhalen over, dus daar niets op aan te merken. Ik zou persoonlijk wel een klei-setje aanschaffen om de lak eens goed te reinigen. Wil je hem daarna echt goed krijgen, dan ontkom je eigenlijk niet aan polijsten. De vogelpoep vlekken krijg je daar bijna altijd ook wel mee weg. Vind je maskeren van eventuele lakdefecten ook goed, dan kan je een glaze erbij nemen. Ik heb zowel PB White Diamond als DJ Lime Prime Lite, vooral over de laatste ben ik erg te spreken. Die heb ik op mijn moeders auto gebruikt en die maskeerde de waskrassen erg goed voor enkele maanden. Een glaze zou in principe ook extra glans kunnen geven, echter gebruik ik die op mijn eigen auto niet en toch is de wetlook van Natty's briljant _/-\o_
Bedankt voor het uitgebreide advies, de spullen zijn aangeschaft. Heb nu voor een glaze gekozen, mocht ik hier niet tevreden mee zijn gaan we een stapje verder.

Het is nu hetvolgende geworden.

Super Slick & Suds Concentrated Wash
Poorboys World Black Hole
Rain X
Black Plastic Restorer
En wat zachte doeken voor toepassen en drogen van het eea.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glaze heb je niets aan zonder wax of sealant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Idd, eerst evt glaze, dan sealant en/of wax. Voor goede bescherming is glaze niet nodig, sealant of wax wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Moet inderdaad wel een wax of sealant overheen. Glaze is niet per se nodig, wax\sealant wel. Vandaar dat ik ook expres erbij nemen zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:26

empy

Rijdt rondjes

Zelf ben ik van plan de auto van mijn broer binnenkort onder handen te nemen. Mazda 121 cabriyooh welke het nodige te verduren heeft gehad :+
Nu is er alleen blijkbaar een keer iemand met een kwast in de weer geweest en zit een groot deel van de voorkant onder de paarse stippen. Dit past niet echt bij een groene auto, dus vroeg ik mij af of dit zonder te polijsten er uit te krijgen is. Of zit er echt niks anders op?
Het zit er al een tijd op, dus het is niet meer makkelijk weg te vegen met een oplosmiddel ben ik bang, en om nou verfstrippers te gaan gebruiken lijkt me ook niet zo'n verstandig idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag was het weer tijd voor de wekelijkse poetsbeurt. Eigenlijk was foamen, wassen en zo nodig red mist \ spray and wipe meer dan zat, aangezien hij nog goed in de wax stond. Ik wilde mijn Collinite S476 uitproberen en moet zeggen dat ie goed bevalt. Glans is prima en ook prima uitpoetsbaar. Icm een Poorboys Mega towel is het zelfs als je het te dik doet, nog prima uitpoetsbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2448cat.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/169gjeh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11:45

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Oh 476S wax wilde ik binnenkort ook gaan scoren :)
Ben benieuwd hoe de standtijd bevalt/uitpakt, want die zou ook prima in orde zijn lees ik op carclean.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ultraman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:01:
Oh 476S wax wilde ik binnenkort ook gaan scoren :)
Ben benieuwd hoe de standtijd bevalt/uitpakt, want die zou ook prima in orde zijn lees ik op carclean.
Standtijd is inderdaad goed hoor ik overal. Zou er een PB Mega towel bijbestellen. Met een normale MF doek was het moeilijk uitpoetsbaar als je het te dik gedaan had, maar met de dikke vezel kant bij de PB-doek ging het heel gemakkelijk!

Beading is bij de 476S mooier dan bij Natty's vind ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Standtijd van 2 laagjes is (getest door mijzelf) 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Arfman schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:00:
Standtijd van 2 laagjes is (getest door mijzelf) 6 maanden.
En dat was in de winter?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

M3rcury schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:15:
[...]

En dat was in de winter?
Jep. Niet gewassen in de winter, alleen afgespoten met schuim en warm water bij een lokale wasbox. Maar 6 maand is wel de max hoor, maar je zag nog wel beading e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Oooh, dat is prima, dan kom ik samen met PB pure sealant de winter wel door. Kan hier ook redelijk overdekt hem inpoetsen, dus 6 maanden red ik sowieso niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Voor optimale standtijd zou ik de Collinite aanbrengen op een zo schoon mogelijke lak (als in gekleid/ge-IronX-ed/ge-Tardis-ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In de was zetten vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n verkeerd karweitje. Rustgevend en relaxed. Doe ik dan ook regelmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:54
Vraag:

Vorige zomer heb ik mijn auto (zwarte uni-lak) onder handen laten nemen door een detailer, met prachtig resultaat.
Echter wordt het uiteraard weer tijd voor een goede nieuwe beurt. I.v.m. verhuizing gaat opnieuw laten detailen niet worden i.v.m. de kosten, dus wil ik de auto deze zomer zelf gaan poetsen.

Mijn lak heeft weer heel lichte swirls/krasjes, niet zo erg als vorige keer gelukkig. Maar polijsten gaat hem dus niet worden, deze krasjes wil ik dus opvullen en daarna en wax/sealant gebruiken met een lange standtijd.

is de combinatie Poorboys black hole met daarop EX sealant dan een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Yep. Of een iets voordeligere keuze, Natty's Paste wax. Heerlijke combi.
Zorg wel voor goede aplicator pads, en goede doeken. Best kun je hem kleien voor je deze combi toepast.

Ken je niemand met een DAP die je zou kunnen lenen?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:17
joeltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:43:
Yep. Of een iets voordeligere keuze, Natty's Paste wax. Heerlijke combi.
Zorg wel voor goede aplicator pads, en goede doeken. Best kun je hem kleien voor je deze combi toepast.

Ken je niemand met een DAP die je zou kunnen lenen?
Kleien zou ik mee uitkijken. Had laatst een Civic Hybride te detailen en bij deze wagen gaf de klei aardig wat marring, lak was dus zeer zacht. (Marring = licht krasjes, soort swirls)

Polijsten was dus zeker noodzakelijk om alles weer strak te krijgen.

Dus ik zou gaan voor de Black Hole + Natty's, en dan 2 aplicator pads en 2 of 3 goede MF doeken.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Als eerste beschermlaag verkies ik wel een sealant boven een wax. Dus na de glaze eerst EX-P en dan Natty's zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Knightwolf schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:43:
Als eerste beschermlaag verkies ik wel een sealant boven een wax. Dus na de glaze eerst EX-P en dan Natty's zou ik zeggen.
Dat doe ik in de winter, in de zomer wordt ie zo vaak gepoetst dat ik dan voor twee laagjes wax ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 20-09 20:54
Top heren, dat is info waar ik wat mee kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
S2801 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 09:42:
[...]

Kleien zou ik mee uitkijken. Had laatst een Civic Hybride te detailen en bij deze wagen gaf de klei aardig wat marring, lak was dus zeer zacht. (Marring = licht krasjes, soort swirls)

Polijsten was dus zeker noodzakelijk om alles weer strak te krijgen.

Dus ik zou gaan voor de Black Hole + Natty's, en dan 2 aplicator pads en 2 of 3 goede MF doeken.
Megs consumenten klei, kun je prima zonder marring mee werken. Maar je hebt gelijk, kans er op is wel aanwezig, dus als je echt zeker wilt zijn kun je misschien nog wel beter werken met een Ultimate compound o.i.d. of de 3-stapper van Megs. Dat kan met de hand, en haal je best nette resultaten mee...

Het beste advies; neem de tijd, werk secuur, en ga ervoor!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik denk dat de zachte lak op de jappen eerder het probleem is dan de klei.
De Mothers klei op een BMW E36 laat bij mij geen marring achter, maar de zelfde klei op een nieuwe Suzuki Alto weer wel, en ook niet te zuinig.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2w3n6g5.jpg

Blijft leuk dat foamen! Was alweer bijna schoon daarna, al die troep die de regen achterlaat :/

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1zq3c4o.jpg

DJ Red Mist 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 16:31
kendo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:55:
Ik denk dat de zachte lak op de jappen eerder het probleem is dan de klei.
De Mothers klei op een BMW E36 laat bij mij geen marring achter, maar de zelfde klei op een nieuwe Suzuki Alto weer wel, en ook niet te zuinig.
Als ik dit lees ben ik een beetje huiverig om de Mothers klei op een nieuwe Citroen of Fiat toe te passen. Hebben die merken een beetje harde lak zodat ik geen marring achterlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/24b82f7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/sdfrlt.jpg

Compleet behandeld met de professional line van Turtlewax :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal me meteen even voorstellen, ik ben Eric en ik detail hobbymatig sinds 2005 :)

Heb een redelijke collectie aangelegd in de loop der jaren van Meguiars, Zymol, Eenzet en andere pruttel :P
Meeste wat ik momenteel detail is mijn eigen motor:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/20koksp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

VChunky schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Als ik dit lees ben ik een beetje huiverig om de Mothers klei op een nieuwe Citroen of Fiat toe te passen. Hebben die merken een beetje harde lak zodat ik geen marring achterlaat?
Fiat en Citroen zijn niet zacht maar ook niet keihard. Al is dat ook per auto/lak weer verschillend. Ik vind het wel een beetje raar dat die mothers klei op een alto marring veroorzaakt, zo sterk is die niet.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:48:
Ik zal me meteen even voorstellen, ik ben Eric en ik detail hobbymatig sinds 2005 :)

Heb een redelijke collectie aangelegd in de loop der jaren van Meguiars, Zymol, Eenzet en andere pruttel :P
Meeste wat ik momenteel detail is mijn eigen motor:

[afbeelding]
oo, PVM 10Y velgen?

[ Voor 30% gewijzigd door M3rcury op 15-06-2011 23:36 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
van mijn Meguiars collectie begint de bodem een beetje in het zicht te raken, oa. is de NXT shampoo en de tech 2.0 paste wax bijna op.

dus ik wil wat gaan shoppen, en ik lees hier goeie verhalen over de Collinite 476s wax, is die fijner / beter te verwerken dan de tech wax ?
shampoo ben ik nog niet over uit, iemand die daar een goed idee over heeft? ik gebruik de 2 emmer methode en washmitt.

ook wil ik graag eens een glaze uitproberen, dit heb ik nog nooit gebruikt. moet je zoiets machinaal verwerken of juist met de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
shameete schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 07:51:
dus ik wil wat gaan shoppen, en ik lees hier goeie verhalen over de Collinite 476s wax, is die fijner / beter te verwerken dan de tech wax ?
shampoo ben ik nog niet over uit, iemand die daar een goed idee over heeft? ik gebruik de 2 emmer methode en washmitt.
Ik vind zelf de Born to be Mild van Dodo Juice erg goed. Maar ontzettend klein beetje nodig (kan volgens flesje 1:800 verdund worden), schuimt enorm en de vliegen heb je er zo af. Is ook niet erg duur, dus dat is ook een voordeel.

Collinite is goede wax met lange standtijd, maar wordt vaak van gezegd dat hij moeilijk is, omdat je hem niet te lang mag laten curen. Mijn ervaring is dat als je de PB Mega towel gebruikt, met de lange vezelkant, dat hij dan prima uit te poetsen is. Beading is goed en heb hem nu zelf een weekje erop. ;)
ook wil ik graag eens een glaze uitproberen, dit heb ik nog nooit gebruikt. moet je zoiets machinaal verwerken of juist met de hand?
Kan allebei, bereid je alleen voor op een lamme arm. Als je eerst glaze moet inpoetsen, daarna sealant\wax en dan nogmaals wax :P Daar krijg je spierpijn van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Voor shampoo en wax is het: zoveel mensen, zoveel wensen.

Suggesties voor shampoo: Mothers Gold Class shampoo, Poorboys Super Slick & Suds, Dodo Juice Born to be Mild, Wolfgang Autobathe shampoo, Meguiars Shampoo Plus.

Suggesties voor wax: Collinite 476S, Collinite 915, Dodojuice Super Natural 2.0, Poorboys Natty's Paste Wax red (warme kleuren)/blue (donkere kleuren), Dodojuice Orange Crush/Banana Armor (voor rode/warme kleuren), Dodojuice Purple Haze/Blue Velvet (voor blauwe/donkere kleuren), Hard Candy / Rain forest Rub (allround wax niet specifiek voor bepaalde kleur)

Heb zelf nu Mothers Gold Class shampoo. Heb met geen andere shampoo ervaring. Echter, die gaat ook leeg raken dus ben ook vast aan het kijken naar een andere shampoo. Denk nu aan Dodo Juice Born to be Mild. Wil je goedkoop uit zijn dan is Megs Shampoo Plus met zijn gallion verpakking (3870ML) een goede. Anderen zweren dan weer bij Wolfgang Autobathe. Enfin, uiteindelijk zul je dus zelf een keuze moeten maken. Of gewoon vragen om kleine sample kits van de meest gebruikte shampoos ;)

Qua wax gebruik ik nu Collinite 476S mede door de positieve verhalen wegens lange standtijd. En die maakt die verhalen waar, want in gebruik gaat 1x laagje 476S wax van Collinite lang mee. Had een auto van mijn zus in november een verse waxlaag meegegeven. Enkel tussentijds 1x gewassen. Vervolgens in maart volledig bij langs gelopen. En er kwam prima beading nog af O+ Verder issie alles behalve duur. Alleen 1) het ruikt gewoon chemisch naar schoenpoets. 2) laat je het een beetje te lang staan terwijl je wacht tot er witte banen komen (m.a.w. dat je de wax laat curen) dan kan het nogal pittig zijn om collinite 476S dan nog uit te boenen. Maar niks wat niet overkomelijk is ofzo. Kwestie van een beetje kracht zetten achter je elleboog en gaan. Ondervind er zelf dus geen last van. Maar ongetwijfeld zijn er andere waxen die veel soepeler uit te boenen vallen.

Qua wax zit ik nu te denken aan Collinite 915, evenals de 476S prima standtijd maar net wat mooiere glans. Aan de andere kant trekt Dodojuice met Rainforest Rub (voor alle auto's ongeacht die nu lichte kleuren of donkere kleuren hebben) dan wel Dodojuice Orange Crush aan. Want ook Dodojuice wordt qua shampoo/wax liefkozen door menig detailer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:16:
[...]

[...]

oo, PVM 10Y velgen?
Klopt, echte detailvelgen >:)

Heb bij Leko al een mooie spokebrush gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
tnx, daar kan ik wel wat mee, ik moet toch binnenkort naar LEKO voor wat andere dingetjes, kan ik gelijk kijken wat hij heeft staan icm. jullie suggesties :)

die Meguiars tech wax liet ik wel eens een week lang curen :D de Mazda stond toch stofvrij in een garage.
afnemen was geen enkel probleem :P

zit er bij die 476S eigenlijk een applicator pad bijgeleverd?

[ Voor 40% gewijzigd door Shanquish op 16-06-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
Ga aankomende zaterdag mijn auto professioneel laten reinigingen eens kijken hoe hun dat aanpakken (neefje werkt daar dus kost me niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Bij de 476S zit geen pad bijgeleverd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
VChunky schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Nee is vrij zachte lak.
Ophidian schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:10:
[...]

Kan allebei, bereid je alleen voor op een lamme arm. Als je eerst glaze moet inpoetsen, daarna sealant\wax en dan nogmaals wax :P Daar krijg je spierpijn van!
Kost wel flink energie, maar daar blijft het dan ook bij, nergens last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:34:
[...]

Klopt, echte detailvelgen >:)

Heb bij Leko al een mooie spokebrush gekocht :)
Ik heb er al een hekel aan om de 3 spaaks velgen van mijn gsx-r schoon te maken, laat staan dat jij zoveel spaken hebt. Ik vind het wel echt schitterende velgen _/-\o_

Ik haal tegenwoordig gewoon maar de wielen eruit, scheelt een hoop gedoe, vooral bij de voorkant :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Scheelt erg met schoonmaken als ze goed in de Wheel Sealant zitten :) en je het bijhoudt ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:40:
Scheelt erg met schoonmaken als ze goed in de Wheel Sealant zitten :) en je het bijhoudt ofcourse.
en weer wat voor op het lijstje :9
velgen van de ibiza zijn natuurlijk ook nieuw, een idealere tijdstip om er mee te beginnen is er denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Knightwolf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:40:
Staat hij uiteraard in, maar het blijft kut om tussen je remschijfen en je tandwiel bij de binnenkant van je velg te komen. Dat bedoelde ik ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt dat de PVM's gespoten zijn en niet (ruw) gepoedercoat. Beetje APC erop, borstelen en afsproeien maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 12:08

Magic666

No one's neighbour!

Vandaag maar een bestelling gedaan....

1 100814 WheelWax - 256gr
1 101016 Bold N Bright Tire Dressing - 946ml
1 101077 Black Hole - 946ml
1 100542 Foam Kit Heavy Duty voor Karcher
1 100540 Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
1 100735 Bug Squash - 473ml
1 101079 Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 3780ml
1 101022 Spray and Wipe - 3780ml
2 101030 Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
1 101149 Trim Restorer - 946ml
2 100905 Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm
1 101650 Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
2 101028 Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
1 100044 Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
1 100210 Foaming Wheel & Tire Cleaner - 710ml
1 100091 Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
2 101622 Spraymaster mengfles 946ml , incl. 'chemical resistant' sprayer

Totaal € 376,25........ Carclean zal blij met me zijn 8)7

Ik had al een DAP900 starterskit, klei starterkit van Mothers, Mothers California Gold shampoo, diverse MF doeken, S&W (liter), Natty's blue paste wax en een paar liflafjes. (alles gekocht bij de DAPdemodag van Seat-Online.nl)
Daarna nog een Karcher HDreiniger en nu dus dit....

Voorlopig wel ff klaar denk ik zo! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
en ik dacht met m'n 70 euro in het winkelwagentje topscorder te zijn :P
Magic666 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:45:

nou, volgens mij begint het nu pas voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

shameete schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:54:

[...]

^^

Nu ben je aardig op weg ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De eerste stappen gezet.... auto gewassen en motorkap gekleid, gedapt en gewaxt.

De huidige Ibiza is oefenauto, de ST (die over 2 weken komt) word bijgehouden vanaf het begin :)

De kap ging eigenlijk vrij soepel, de klei was vrij "schoon" na het wassen, viel mij 100% mee. Wat een verschil met niet gekleide stukken!! De DAP was wel ff wennen en ik zal ongetwijfeld het eea niet correct gedaan hebben (snelheid van de DAP met name) maar het resultaat na afloop stemde mij meer dan tevreden en zelfs de regenbui na afloop kon die glimlach niet weg krijgen ;)
Natty's doet zijn werk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Magic666 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:45:
Vandaag maar een bestelling gedaan....

1 100814 WheelWax - 256gr
1 101016 Bold N Bright Tire Dressing - 946ml
1 101077 Black Hole - 946ml
1 100542 Foam Kit Heavy Duty voor Karcher
1 100540 Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
1 100735 Bug Squash - 473ml
1 101079 Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 3780ml
1 101022 Spray and Wipe - 3780ml
2 101030 Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
1 101149 Trim Restorer - 946ml
2 100905 Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm
1 101650 Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
2 101028 Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
1 100044 Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
1 100210 Foaming Wheel & Tire Cleaner - 710ml
1 100091 Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
2 101622 Spraymaster mengfles 946ml , incl. 'chemical resistant' sprayer

Totaal € 376,25........ Carclean zal blij met me zijn 8)7

Ik had al een DAP900 starterskit, klei starterkit van Mothers, Mothers California Gold shampoo, diverse MF doeken, S&W (liter), Natty's blue paste wax en een paar liflafjes. (alles gekocht bij de DAPdemodag van Seat-Online.nl)
Daarna nog een Karcher HDreiniger en nu dus dit....

Leuke van carclean is dan wel weer dat je voor ongeveer 10% van je bedrag een cadeautje krijgt! Op die manier heb ik DJ Red Mist ontdekt en ben er ontzettend tevreden over :D
shameete schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:54:

[...]

Daar begint het mee ;) Had ik ook, echter inmiddels ruim 400 euro later :/ Maargoed, een hobby kost geld en ik vind het heerlijk om de auto even te wassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmm dat zou wel leuk zijn! Een tas zou wel handig zijn :P

Moet alleen nog ff het goede ritme/volgorde vinden waarin alles kan doen, voordeel is dat mijn vriendin ook mee doet (vandaar de tweede washmit ;) ) dus we gaan lekker snel.

Hoe doen jullie dat met dappen bij logos/type aanduidingen? Dap je daar gewoon overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Normaalgesproken wel, gaat het logo ook weer mooi glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

Magic666 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 07:08:

Hoe doen jullie dat met dappen bij logos/type aanduidingen? Dap je daar gewoon overheen?
Ligt eraan, als er zwartplatic achterop zit (zoals bv bij het VW logo), dan doe ik het niet, maar bv zo'n mercedes logo, dap ik wel overheen idd ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik ga zoveel mogelijk om de logo's heen, dan heeft de pad ook geen kans om even vast te happen en/of stuk te gaan.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Laatst online: 30-07 23:56
Erg leuk topic, ga hem later nog eventjes op m'n gemak doorlezen (40pagina's x 50 posts duurt even). Heb me voorheen idd afgevraagd wat die kleine dingetjes (swirls blijken) nou waren op m'n auto en hoe ik ze evt weer wegkreeg.

Mijn vraag is, is het aan of afteraden dit de eerste keer zelf alleen te doen? Ik heb al beetje gekeken naar een polijstmachine (roteringen zijn slecht blijkbaar) maar er zit een enorm gat in de prijzen die ik zie (springen van 50 naar ineens 150). Heb gezien op youtube dat je het ook met de hand kan doen maar dit niet echt goed resultaat levert.

Ik ga er vanuit dat veel dingen smaak zijn, maar heb het idee dat er goeie en slechte merken zijn voor spullen. Wat is aanteraden voor een beginner?
Vanaf eind deze maand heb ik een prive-garage, hoewel die niet echt zo heel erg groot is, maar begrijp dat het wel een must is als je het goed wilt doen.
Ik mag alleen niet op dat stuk terrein dat ik hem huur de auto wassen, maar neem aan dat ik de 'grove' was wel kan doen bij een wasstraat en daarna in de garage het afmaken?

De auto waar het om gaat is een zwarte Mercedes-Benz E-klasse uit 2003. Vrijwel altijd in garages gestaan dus nog in goeie staat. Maar het zijn de kleine dingetjes die me dus irriteren ;)

*edit* nog even een aanvulling, het gaat om de metallic kleur obsidian zwart.

Ik kwam net deze video tegen vanaf hun eigen website via een ander filmpje van Meguiars: YouTube: ‪Training Video‬‏
vind wel interresant. Is dit ook nog een goed merk of is het allemaal "Wij van WC Eend"

[ Voor 12% gewijzigd door teh_twisted op 19-06-2011 01:42 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Spullen mooi uitgestald op mijn kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/06/P1060317-Small.jpg
:Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Neem aan dat je het daar niet laat staan? ;)
Heb gisteravond even gekeken naar polijsters enzo, kwam deze tegen: Flex XC 3401 VRG en de Festool ETS 150/5 EQ Random Orbital Sander.
Beide zijn naar mijn weten zeer gerespecteerde merken, in Europa zijn ze onbetaalbaar maar bij Amazon in de USA (die wel naar mij leveren deze producten!) zijn ze alle 2 €200 dus ineens zijn de goeie goedkoper dan de goedkope!

Ach ik droom even verder, heb er geen haast nog mee... lijkt me wel leuk!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee idd, na deze foto genomen te hebben heb ik de spullen gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Ik zie er eigenlijk alleen maar schoonmaak spullen staan, is dat het enige wat je doet? Of is meer niet nodig bij je auto?
En waarom Mother's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schoonmaken en waxen, ik moet binnenkort nog wat polijstspul bestellen wat met de hand aan te brengen is (Monello Finale oid), en dan ben ik zover klaar. Mothers heb ik gekozen vanwege het advies van Kaj van WaxOn.nl. En tot op heden bevalt mij dat zeer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

teh_twisted schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:55:
Heb gisteravond even gekeken naar polijsters enzo, kwam deze tegen: Flex XC 3401 VRG en de Festool ETS 150/5 EQ Random Orbital Sander.
Beide zijn naar mijn weten zeer gerespecteerde merken, in Europa zijn ze onbetaalbaar maar bij Amazon in de USA (die wel naar mij leveren deze producten!) zijn ze alle 2 €200 dus ineens zijn de goeie goedkoper dan de goedkope!
Hou je rekening met de 110 volt die ze in de US gebruiken :P

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
SteveV schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:55:
[...]

Hou je rekening met de 110 volt die ze in de US gebruiken :P
Da's waar, maar die dingen hebben vrijwel altijd een wisselbare kabel (of een adapter) dus dat maakt dan ook weinig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ze met een adapter werken, anders heb je nog een probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb een Flex VRG 3401 en een Flex PE14-2 150 maar beide hebben een vast snoer en werken niet met adapters.
Je zult dan een omvormer er bij nodig hebben.

Bedenk ook hoe je het eventueel wilt doen met garantie want een US apparaat gaan ze in de EU als ik het goed heb niet in behandeling nemen voor reparatie.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Op m'n werk hebben we 2 stuks Flex LK 602 VR.
teh_twisted schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:35:

Mijn vraag is, is het aan of afteraden dit de eerste keer zelf alleen te doen? Ik heb al beetje gekeken naar een polijstmachine (roteringen zijn slecht blijkbaar) maar er zit een enorm gat in de prijzen die ik zie (springen van 50 naar ineens 150). Heb gezien op youtube dat je het ook met de hand kan doen maar dit niet echt goed resultaat levert.
Wat heb jij gelezen dat slecht is aan rotary's? Rotary's zijn op zich beter dan DA (DualAction) polijstmachine, het kost alleen wat meer moeite en ervaring om er goed mee om te gaan. Kun je er goed mee om gaan, dan is een Rotary veel betere keus dan een DA. Niet voor niks dat professionals rotary gebruiken.
Vanaf eind deze maand heb ik een prive-garage, hoewel die niet echt zo heel erg groot is, maar begrijp dat het wel een must is als je het goed wilt doen.
Heb je goed licht met veel TL-balken aan de zijkant tegen de muur (op een meter of 2 hoogte) ?Zonee kun je beter buiten gaan staan. Goed licht (hoog contrast tegenlicht vanuit verschillende hoeken) is een must bij polijsten en poetsen.
Ik mag alleen niet op dat stuk terrein dat ik hem huur de auto wassen, maar neem aan dat ik de 'grove' was wel kan doen bij een wasstraat en daarna in de garage het afmaken?
Lijkt me geen probleem als het van de plek waar je wast tot je garage niet zo ver rijden is.
De auto waar het om gaat is een zwarte Mercedes-Benz E-klasse uit 2003. Vrijwel altijd in garages gestaan dus nog in goeie staat. Maar het zijn de kleine dingetjes die me dus irriteren ;)

*edit* nog even een aanvulling, het gaat om de metallic kleur obsidian zwart.
Ehhh omg :X :P dan zou ik je hart maar vasthouden, daar ga je een hele klus aan hebben. Ik als autopoetser werk geregeld bij de Merc-dealer en veel auto's zijn Obsidiaan zwart metallic. Mercedes heeft zo'n beetje de hardste lak die er is, dus als er wat aan gepolijst moet worden, veel plezier er mee :D Daarbij zie je op zwart zo'n beetje alles, dus goed napolijsten om hologrammen/banen weg te krijgen is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Mag ik vragen wat voor spul/merken je dan gebruikt voor goed resultaat op de MB's? Zou mij qua onderzoek een enorme berg schelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Afgelopen zaterdag mijn auto samen met me neefje gepoetst (Neefje doe dit al 5 jaar als bijbaantje.)
Heb geen foto's van hoe de auto ervoor eruit zag maar wel natuurlijk de foto's net na het poetsen.

Zit overigens een speciale behandeling op waardoor ik mijn auto voor 3 jaar niet in de wax hoef te zetten. Tevens is ook binnen het leer behandeld. Normale kosten voor deze behandelingen zouden zo rond de €300 kosten. (3 uur bezig geweest met 2 man aan deze auto.)

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/255617_211909378848461_100000882014606_579960_3464590_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/263742_211909428848456_100000882014606_579961_79710_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/261602_211909445515121_100000882014606_579962_4092623_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/254067_211909332181799_100000882014606_579958_3637597_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264337_211909305515135_100000882014606_579957_6529791_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
itsleon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:05:
Zit overigens een speciale behandeling op waardoor ik mijn auto voor 3 jaar niet in de wax hoef te zetten. Tevens is ook binnen het leer behandeld. Normale kosten voor deze behandelingen zouden zo rond de €300 kosten. (3 uur bezig geweest met 2 man aan deze auto.)
wat voor behandeling is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Ben de naam even kwijt van de spullen die er precies allemaal op gaan. Zal dit even navragen.
Maar het komt erop neer dat ze helemaal weer oppoetsen naar een showroom model van binnen en buiten + lak schade

@teh_twisted
Het was een wax behandeling en daarna een waxoyl behandeling.

[ Voor 15% gewijzigd door itsleon op 20-06-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:18

vhal

ಠ_ಠ

itsleon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:34:
Ben de naam even kwijt van de spullen die er precies allemaal op gaan. Zal dit even navragen.
Maar het komt erop neer dat ze helemaal weer oppoetsen naar een showroom model van binnen en buiten + lak schade

@teh_twisted
Het was een wax behandeling en daarna een waxoyl behandeling.
waxoyl... * vhal mompelt iets over "de knuppel gooien in het hoenderhok gooien"..

op carclean.nl staat wel een leuk topic over dit middel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Waxoyl geloof ik ook niet zo in. Koop dan een potje Collinite en poets hem een keer in de 6 maanden, bescherm je hem stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Complete behandeling was gratis dus opzich heb ik weinig te klagen.
Pagina: 1 ... 20 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.