Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Onder de motorkap moet je in principe gewoon niet spuiten. Lekker APC op een doekje en je hebt het schoon genoeg voor hoe een motorruimte moet zijn. Het kan vast meer aan, maar waarom zou je?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
Gonadan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:46:
Onder de motorkap moet je in principe gewoon niet spuiten. Lekker APC op een doekje en je hebt het schoon genoeg voor hoe een motorruimte moet zijn. Het kan vast meer aan, maar waarom zou je?
Het "moet" natuurlijk wel schoon worden, Maar ik ben het met jullie eens, ik wil het risico niet lopen dat er straks allerlei rare storingen komen, of een auto die niet meer start.

APC met een stapel doeken en wat kwasten / borstels. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@_Chris_ ik heb het ook wel eens aan mijn eigen garageboer gevraagd, die zei hetzelfde. Gewoon lekker laten en als je er echt graag wat aan wilt doen dan gewoon met doeken aan de gang en poetsen. Spuiten in de motorruimte moet in theorie misschien wel kunnen, maar er is gewoon een kans op problemen en vochtproblemen in die regio wil je liever niet.

Het is dat ze beschermd zijn en het mijn auto niet is, maar soms overweeg ik echt om nog ergens een FLAK op ebay te halen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-aZTVa6vyPNgq_bweg_D6rsxAU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MQEiOEG0ZsVPrePowcWz9LTY.png?f=user_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:52:
Het is dat ze beschermd zijn en het mijn auto niet is, maar soms overweeg ik echt om nog ergens een FLAK op ebay te halen.
Een buurman hier heeft van die sierduiven... bij iedereen op de oprit alles eronder schijten. Niemand heeft last van onze dieren en dan moeten wij last hebben van andersmans dieren? Wel paar keer een bezem er naartoe gegooid. Ik heb al overwogen om een katapult in Duitsland te halen, maar goed... daarvoor ben ik net weer wat teveel dierenvriend. Maar ik sta wel bijna elke dag die stront te verwijderen. En dan is het ook nog kleaute dat die stront vol met pitten en kleine steentjes kan zitten, dus je moet nog voorzichtig zijn ook.

Maar goed, nogmaals over die waterslang... het kan geen kwaad, maar je moet het niet dagelijks doen. Gewoon losjes een straaltje. Dat jij het liever niet doet... da's heel wat anders. En zo hebben we allemaal wel een monteur die dit zegt en een ander die dat zegt. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden hè en ze hoeven niet allemaal even hard te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@CreativeS ik wil ook niet zeggen dat je het niet mág doen hoor. Ik ben gewoon erg terughoudend met adviezen die risico met zich meebrengen. Feitelijk zeg jij hetzelde: 'het kan, maar...' en dan lezen velen alleen maar 'het kan' en dan gaat de HD erop.
Oké beetje gechargeerd en ieder moet zijn eigen weg naar Rome kiezen, ik wil alleen voorkomen dat iemand uit mijn woorden haalt dat iets zomaar kan en dan wellicht een teleurstelling heeft. :)

offtopic:
En mijn garageboer is een bewezen eindbaas, dus die geloof ik altijd. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Daar heb jij weer gelijk in @Gonadan, maar een miezerig waterstraaltje om wat restanten te verwijderen kan geen kwaad. Zoals ik al zei, zolang je er geen HD op zet... tralalalala... feest :)

De garageboer is sowieso de eindbaas, maar ik ben blij dat ik tegenwoordig steeds meer zelf kan.

Overigens vandaag een klusje gedaan die al heel lang op de 'to do'-lijst stond. Ik heb de xenon-pitten vervangen door LED en heb gelijk de complete wielkuipen grondig schoongemaakt. Eerst met Gyeon Tar ingespoten en laten inwerken, afgespoten, gewassen met Gyeon Bathe+, afgespoten, voorzien van Wetcoat en weer afgespoten. Mooi zwart plastic :+ Komende zomer eens echt uitgebreid doen en misschien wel in de coating zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
Valt dit nog te redden of is wrappen de enige manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpvELYt8ophc_Rx1-69IQmr4OPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEwHg10jsZ2jFQsHrRGP3ZE7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:51
Eenmaal zo geoxideerd...
Je kan best wel wat resultaat halen met polijsten. Ook met de hand gaat dat wel. PBW Professional Polish op een MFdoek of een medium polijstmiddel en een handpad. Grote kans dat het uiteindelijk toch weer terug komt.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik weet het verschil tussen de twee, maar zo werdt die niet textueel verkocht :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzZbIuAhAUhq-II6yg0IeJ2SfsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezBrwGE9Xw0j5YCLtjTxlDdb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40
Xqlus1ve schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:56:
Ik weet het verschil tussen de twee, maar zo werdt die niet textueel verkocht :+
[Afbeelding]
Plaatjes komen overeen toch met je Ali link

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Maar de text niet, verkocht als "ultra", krijg een "plus". Dat staat ook op de sticker achterop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3nzEdK6AzJAAcCAa_WW66bEfj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkAymPfCboaHpOs9vuCnqFEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:52
Ik wil mijn auto ook mooi hebben maar geen tijd/zin om zo extreem te gaan.

Nu gooi ik mijn auto door de wasserette (ben ik nu al gebanned hier? :) ) en dan rij ik hem inderdaad droog haha. Nu zag ik iemand voor mij die uit de wasserette kwam deze met een bepaalde doek droog maken en daarna met iets insmeren, het eindresultaat was erg mooi. Ik zie ook af en toe van die ali express reclame filmpjes dat al het vuil afgestoten wordt en water er vanaf glijdt.

Hebben jullie wat linkjes / merken voor iemand die niet extreem wil gaan, maar wel zijn auto iets mooier wil hebben? Mijn idee net als hierboven, wasserette dan dan 20min drogen/glimmen en klaar. En dat tegen redelijke prijs.
- Een goede doek om te drogen?
- Een glim middel dat werkt en eventueel ook vuil afstoot als dat werkt
- Een doek om dat glim middel aan te brengen
- Nog iets dat ik vergeet.

Sorry als ik vloek in de kerk, maar... misschien is dit de opstap naar iets extreemers.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:48
@The Source kijk eens op het carclean forum en stel daar de vraag.
Denk dat je daar je antwoorden met een beetje zoekwerk wel kan vinden.

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartFX
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:10
The Source schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:04:

Nu gooi ik mijn auto door de wasserette (ben ik nu al gebanned hier? :) ) en dan rij ik hem inderdaad droog haha. Nu zag ik iemand voor mij die uit de wasserette kwam deze met een bepaalde doek droog maken en daarna met iets insmeren, het eindresultaat was erg mooi. Ik zie ook af en toe van die ali express reclame filmpjes dat al het vuil afgestoten wordt en water er vanaf glijdt.

Hebben jullie wat linkjes / merken voor iemand die niet extreem wil gaan, maar wel zijn auto iets mooier wil hebben? Mijn idee net als hierboven, wasserette dan dan 20min drogen/glimmen en klaar. En dat tegen redelijke prijs.

Sorry als ik vloek in de kerk, maar... misschien is dit de opstap naar iets extreemers.. :)
Het hoeft ook niet extreem te zijn. Een goede droogdoek & de ceramic wet wax van Turtle Wax geeft al een hele mooie glans. Deze wax kan je op een natte auto spuiten & dan gewoon afdrogen. En dan de wasstraat, tsja, de discussie of het nu wel of niet krassen maakt ga ik niet aan. Mijn ergernis is dat de wasstraat het niet goed schoonmaakt. Prima voor degene die het niks boeit. Maar een menig poetser/detailer zal zich daar al genoeg aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik stond vandaag ook weer even in de wasbox. Gisteren al schoongemaakt maar werd vanochtend overvallen door een korte, hevige bui. De hele flanken onder de stofspetters.
Dan is het wel lekker dat hij goed in de was staat. Een rondje schuimen, even wachten, en daarna meteen afspuiten met de 'vlekvrij'. Klaar voor een paar eurootjes.

Misschien zou het zelfs zonder schuim kunnen maar even weken maakt het vast makkelijker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:51
The Source schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:04:

Makkelijk en snel extra glans na een wasstraatbezoek?
Gyeon SilkDryer droogdoek met Gyeon Ceramic Detailer. Super makkelijk in gebruik, toch wat beading en sheeting. Een pufje per paneel op je doek en kalm verdelen en daarmee haal je gelijk de laatste druppels weg.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Smotske schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Makkelijk en snel extra glans na een wasstraatbezoek?
Gyeon SilkDryer droogdoek met Gyeon Ceramic Detailer. Super makkelijk in gebruik, toch wat beading en sheeting. Een pufje per paneel op je doek en kalm verdelen en daarmee haal je gelijk de laatste druppels weg.
In plaats van de detailer zou je ook Gyeon Cure kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
@Gonadan Mijn ervaring is dat het schuim in de wasbox veel te agressief is en je waxlaag aantast :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThinkPad schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:17:
@Gonadan Mijn ervaring is dat het schuim in de wasbox veel te agressief is en je waxlaag aantast :-(
Dat was ook mijn veronderstelling, maar recent werd in dit topic juist verkondigd dat dit niet het geval was. Via carclean forum en zo vond ik ook wisselende berichten en geen uitsluitsel.
Aangezien er maar één manier is om het zeker te weten hoe het bij mijn wasbox is ben ik het maar gaan proberen. Na nu twee (of drie?) keer gedaan was de beading nog aanzienlijk, dus het was in ieder geval niet agressief genoeg om het in één keer te strippen.

Al moet ik zeggen dat ik nog steeds met een schuin oog kijk naar een drukspuit op accu om te foamen en simpel af te spuiten, dan zou ik dit gewoon op de oprit kunnen doen zonder met slangen en emmers te hoeven spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@Gonadan je hebt ook handfoamers. Of geen zin om steeds te pompen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

timovd schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:50:
@Gonadan je hebt ook handfoamers. Of geen zin om steeds te pompen?
Die zijn qua resultaat vaak niet vergelijkbaar met een foamer op druk. Ik heb nu zo'n Monello voor mijn HD maar die gebruik ik weinig omdat ik dan HD, slangen, schuimer en de hele santenkraam uit de kast moet trekken en weer opruimen. Een 'HD' op accu is handzaam en kan ik ook nog voor meer dingen inzetten dan schuimen alleen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:53:
Die zijn qua resultaat vaak niet vergelijkbaar met een foamer op druk. Ik heb nu zo'n Monello voor mijn HD maar die gebruik ik weinig omdat ik dan HD, slangen, schuimer en de hele santenkraam uit de kast moet trekken en weer opruimen. Een 'HD' op accu is handzaam en kan ik ook nog voor meer dingen inzetten dan schuimen alleen.
Je bent meer een 'luie cleaner'? :+

Part of the experience is toch juist het luidruchtige gevoeter op die kleaute HD en slangen om vervolgens heerlijk therapeutisch elk minpuntje aan te pakken? oOo

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CreativeS schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:09:
[...]

Je bent meer een 'luie cleaner'? :+

Part of the experience is toch juist het luidruchtige gevoeter op die kleaute HD en slangen om vervolgens heerlijk therapeutisch elk minpuntje aan te pakken? oOo

:9
Ik heb daar gewoon de tijd niet meer voor (over). Dus tussen de wat serieuzere detailsessies wil ik efficiënt kunnen wassen of op z'n minst saharazand/stuifmeel/vogelpoep eraf spoelen. Als je pech hebt moet dat in de ergste gevallen bijna drie keer per weer. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:46
Gonadan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:23:
Al moet ik zeggen dat ik nog steeds met een schuin oog kijk naar een drukspuit op accu om te foamen en simpel af te spuiten, dan zou ik dit gewoon op de oprit kunnen doen zonder met slangen en emmers te hoeven spelen.
Dat doe ik sinds kort. Op Amazon een Worx HD op accu besteld - omdat ik al veel van Worx heb op accu - en dat bevalt mij erg goed. Emmertje vullen en gaan.

Heb een pomp foamer, maar die bevalt mij niet goed. Ga ook een foamer bestellen voor de worx en dan is het inderdaad ideaal op de 'oprit'

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 22:25
Iemand hier ervaring met het professioneel laten reinigen van een Model 3? Van het weekend heeft een passagier op de achterbank over gegeven. De bank zelf was gelukkig beschermd voor de hond. Schade is vooral op het deurpaneel, mogelijk ook tussen het glas en de deur...

Tips voor bedrijven in regio Breda zijn ook welkom. Het is zakelijke lease, dus ik zal komende week ook eens bij de leasemaatschappij vragen of dit verzekeringswerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Denow schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:05:
Iemand hier ervaring met het professioneel laten reinigen van een Model 3? Van het weekend heeft een passagier op de achterbank over gegeven. De bank zelf was gelukkig beschermd voor de hond. Schade is vooral op het deurpaneel, mogelijk ook tussen het glas en de deur...

Tips voor bedrijven in regio Breda zijn ook welkom. Het is zakelijke lease, dus ik zal komende week ook eens bij de leasemaatschappij vragen of dit verzekeringswerk is.
Het lijkt mij dat dit onder de aansprakelijkheidsverzekering van de passagier valt? Of als het een van je eigen kids was die van jezelf ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:53
Denow schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:05:

Bijkomend risico van in een Tesla (mee)rijden natuurlijk :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gisteravond onze Compact terug gekregen van Ekris Veenendaal (ivm schadeherstel). Voor het herstel had ik de auto al grondig gereinigd en dat was gisteravond nog goed te zien.

Onze andere auto had ik al een paar weken niet gewassen. Die zat echt onder de pollen van de boom achter ons huis. Vanmiddag rond 13.00u begonnen en ik was 20.30u klaar. Tussendoor nog wel warm eten gehad hoor, maar lekker uitgebreid vandaag. Maandag ga ik het interieur doen en onder de motorkap bezig.
  • Gyeon Foam op droge auto, max 5 minuten laten weken.
  • Afspuiten.
  • Gyeon Tire Cleaner voor de banden.
  • Front en spiegels ingespoten met Poorboys World Bug Squash (verdund) en afgespoeld.
  • Banden en velgen + hele auto nogmaals afspuiten.
  • Wassen met Gyeon Bathe+.
  • Tussendoor elke gewassen zijde (front, dak, zijkanten, achterkant) eerst weer afspuiten.
  • Uiteraard de velgen nog even goed gewassen met Gyeon Bathe+.
    (Gyeon Tar en Iron heb ik de vorige beurt al gedaan).
  • Hele auto afspuiten.
  • Gyeon Wetcoat, 2 à 3 sprays per paneel en direct afspuiten.
  • Weer helemaal afspuiten.
  • Drogen met MF en Gyeon QuickDetailer.
  • Ramen gereinigd met Poorboys World Glass
  • Uitlaattips gepoetst met Mothers Mag and Alu Polish.
  • Banden in de Gyeon Tire gezet en na een kleine 20 minuten uitgewreven.
    Volgende keer ga ik een föhn gebruiken om de Tire te verwarmen zodat het nog dieper intrekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8uucL7UAbWbqkCQSPW5hNo5lmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkdJAHedWVca8WZeW8igojho.jpg?f=fotoalbum_large

En nu een Erdinger Weizen!

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 10-05-2025 01:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ok mini review:

Mini Turbo Jet Fan Electric Air Duster with 3 Gear Adjustable 130000RPM Wind Speed 52m/s Car Computer Cleaning Blower Tool :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4P5JJGo3qjdP7a2ThKH3k6lGEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KC91jml0YSCmcDS0mo9qpTb7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whnrQUcp8LzTfaaN2ysyXqvOCd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSqX2Q4XJv5VwCm2LvozwQ9r.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik hem nu al een paar maanden. Het is een mini blower met een 4000 mAh accu erin. Gaat vrij lang mee op de hoogste stand. Ik gebruik hem voornamelijk om alle hoeken, gaten, daikrails, roosters, nieren, inkepingen in deuren, kofferbak, spiegels ermee droog te blazen. Daar waar je met een droogdoek of micro vezel doek slecht of niet bij kan komen. Om een voorbeeld te geven blijft er bij mijn auto (BMW F31 touring) altijd veel water in spiegels staan, in de naden rondom de koplampen, in de afvoer van de kofferbak maar ook vooral veel in de sierlijsten en dakrails van de auto. Als je dan je auto helemaal gedroogd hebt en je rijdt naar huis kan je weer gaan drogen :/ :P

Het conische kopstok is een beetje onhandig, deze stoot je er vrij makkelijk van af (zit magnetisch vast) en heb gemerkt dat zonder kopstuk die eigenlijk veel beter werkt (groter blazend oppervlakkte). Hij wordt wat warm bij gebruik in hoogte stand maar niet op een ongemakelijke manier. Opladen gaat via USB-C.

Ik doe er makkelijk de hele auto mee en indien geen osmose water aanwezig kan ik er zelf al mijn velgen mee droog genoeg mee blazen zodat ik daarna nog vluchtig met een doek kan nawrijven. Voor de duidelijkheid, ik gebruik hem dus niet om de grote panelen, motorkop of dak mee droog te blazen, daar is deze niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik kan mijn auto alleen aan de voorkant van mijn huis parkeren (geen eigen oprit) en de tuinslang vanuit de achtertuin redt het never nooit niet om de auto te bereiken. Wel heb ik mijn keuken aan de voorkant van mijn huis. Nu wil ik graag met een hogedrukspuit/foamer mijn auto kunnen bereiken. Weet iemand iets van een opzetstuk voor een gewone keukenkraan waar ik een spuit op aan kan sluiten? Kan echt niets vinden, en weet ook niet waar ik op moet zoeken eerlijk gezegd.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:17
Om een tuinslang aan te sluiten? Waterdief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@the-body Gewoon even naar de lokale bouwmarkt.

Je kan als het goed is de kop/perlator van je kraan eraf draaien, die meenemen naar de bouwmarkt en vragen naar een gardena kraanstuk zodat je een tuinslang eraan kan koppelen.
Door de perlator mee te nemen kan je gelijk het juiste draadtype vinden.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Beide goede tips, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of een spuit op accu, of gewoon een verlengstuk voor de slang.
Xqlus1ve schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:41:
Ok mini review:

Mini Turbo Jet Fan Electric Air Duster with 3 Gear Adjustable 130000RPM Wind Speed 52m/s Car Computer Cleaning Blower Tool :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik gebruik hem nu al een paar maanden. Het is een mini blower met een 4000 mAh accu erin. Gaat vrij lang mee op de hoogste stand. Ik gebruik hem voornamelijk om alle hoeken, gaten, daikrails, roosters, nieren, inkepingen in deuren, kofferbak, spiegels ermee droog te blazen. Daar waar je met een droogdoek of micro vezel doek slecht of niet bij kan komen. Om een voorbeeld te geven blijft er bij mijn auto (BMW F31 touring) altijd veel water in spiegels staan, in de naden rondom de koplampen, in de afvoer van de kofferbak maar ook vooral veel in de sierlijsten en dakrails van de auto. Als je dan je auto helemaal gedroogd hebt en je rijdt naar huis kan je weer gaan drogen :/ :P

Het conische kopstok is een beetje onhandig, deze stoot je er vrij makkelijk van af (zit magnetisch vast) en heb gemerkt dat zonder kopstuk die eigenlijk veel beter werkt (groter blazend oppervlakkte). Hij wordt wat warm bij gebruik in hoogte stand maar niet op een ongemakelijke manier. Opladen gaat via USB-C.

Ik doe er makkelijk de hele auto mee en indien geen osmose water aanwezig kan ik er zelf al mijn velgen mee droog genoeg mee blazen zodat ik daarna nog vluchtig met een doek kan nawrijven. Voor de duidelijkheid, ik gebruik hem dus niet om de grote panelen, motorkop of dak mee droog te blazen, daar is deze niet voor bedoeld.
Hoeveel herrie maakt hij? Heb ook wel wat kieren waar steevast water in blijft staan. (nadeel van schuine oprit)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:46
the-body schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:42:
Ik kan mijn auto alleen aan de voorkant van mijn huis parkeren (geen eigen oprit) en de tuinslang vanuit de achtertuin redt het never nooit niet om de auto te bereiken. Wel heb ik mijn keuken aan de voorkant van mijn huis. Nu wil ik graag met een hogedrukspuit/foamer mijn auto kunnen bereiken. Weet iemand iets van een opzetstuk voor een gewone keukenkraan waar ik een spuit op aan kan sluiten? Kan echt niets vinden, en weet ook niet waar ik op moet zoeken eerlijk gezegd.
Ik heb daar zo'n ding voor https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Gonadan schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:30:
Of een spuit op accu, of gewoon een verlengstuk voor de slang.

[...]

Hoeveel herrie maakt hij? Heb ook wel wat kieren waar steevast water in blijft staan. (nadeel van schuine oprit)
Geen idee hoeveel dB, maar hij maakt wel wat herrie, zoals iedere blower eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

the-body schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:42:
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1 :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Dat is precies wat ik nodig heb lijkt het. Heb alleen net een waterdief gekocht, als die niet lekker of helemaal niet werkt is deze oplossing de volgende. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die heb ik in het toilet zitten, valt hij het mooiste op. ;)

Ook een waterdief voor de keuken, als ik warm water wil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:15

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Ok mini review:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb ook een variant van dit apparaat gekocht. Met de gedachten het water van mijn auto af te blazen, maar dat is in de praktijk wel anders voor dit apparaatje. Hoeken/kieren/gleufjes/enz prima, daar is het zeker voor geschikt, maar mijn moterkap ontdoen van water, daar heb je toch echt wel een serieuze 'blower' voor nodig, ook als je auto in de keramische coating staat.

PS. het is overigens erg goed instaat filters schoon te maken, daar heeft het mij al meerdere malen erg goed in geholpen /problemen opgelost.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:35
Ok mini review:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vond dit een mooie aanbieding en de kwaliteit van Xaomi is (meestal?) erg goed: https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07
Theone098 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Ik vond dit een mooie aanbieding en de kwaliteit van Xaomi is (meestal?) erg goed: https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld
Deze blaast 250 watt, wel gewoon via het stopcontact. Werkt erg goed kan ik je melden.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:15

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Theone098 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Ik heb deze variant ook, alleen dan van een ander merk. Het hangt er dus vanaf wat je ermee wilt bereiken, wil je bijvoorbeeld je motorkap kunnen droogblazen, dan heb je echt een veel krachtiger apparaat nodig. Je kijkt dan naar varianten tussen de 75-150 euro.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:23
Ik heb laatst een Makita DUB184Z gekocht, deels met het oog deze voor de auto te gebruiken. Zou blijkbaar best goed moeten werken:

https://www.youtube.com/results?search_query=dub184+car+blow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:02:
Ik heb laatst een Makita DUB184Z gekocht, deels met het oog deze voor de auto te gebruiken. Zou blijkbaar best goed moeten werken:

https://www.youtube.com/results?search_query=dub184+car+blow
Heb je hem al gebruikt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:23
Nee, nog altijd geen vervangende slang voor mijn HD, verkoper reageert niet en ik heb het ook wat laten liggen. Zodra ik hem getest heb zal ik even een filmpje maken en posten. Wil ook wel zo'n nozzle nog erbij kopen, maar eerst testen zonder.
Pagina: 1 ... 119 120 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]