Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 120 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Onder de motorkap moet je in principe gewoon niet spuiten. Lekker APC op een doekje en je hebt het schoon genoeg voor hoe een motorruimte moet zijn. Het kan vast meer aan, maar waarom zou je?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:15
Gonadan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:46:
Onder de motorkap moet je in principe gewoon niet spuiten. Lekker APC op een doekje en je hebt het schoon genoeg voor hoe een motorruimte moet zijn. Het kan vast meer aan, maar waarom zou je?
Het "moet" natuurlijk wel schoon worden, Maar ik ben het met jullie eens, ik wil het risico niet lopen dat er straks allerlei rare storingen komen, of een auto die niet meer start.

APC met een stapel doeken en wat kwasten / borstels. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@_Chris_ ik heb het ook wel eens aan mijn eigen garageboer gevraagd, die zei hetzelfde. Gewoon lekker laten en als je er echt graag wat aan wilt doen dan gewoon met doeken aan de gang en poetsen. Spuiten in de motorruimte moet in theorie misschien wel kunnen, maar er is gewoon een kans op problemen en vochtproblemen in die regio wil je liever niet.

Het is dat ze beschermd zijn en het mijn auto niet is, maar soms overweeg ik echt om nog ergens een FLAK op ebay te halen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-aZTVa6vyPNgq_bweg_D6rsxAU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MQEiOEG0ZsVPrePowcWz9LTY.png?f=user_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:52:
Het is dat ze beschermd zijn en het mijn auto niet is, maar soms overweeg ik echt om nog ergens een FLAK op ebay te halen.
Een buurman hier heeft van die sierduiven... bij iedereen op de oprit alles eronder schijten. Niemand heeft last van onze dieren en dan moeten wij last hebben van andersmans dieren? Wel paar keer een bezem er naartoe gegooid. Ik heb al overwogen om een katapult in Duitsland te halen, maar goed... daarvoor ben ik net weer wat teveel dierenvriend. Maar ik sta wel bijna elke dag die stront te verwijderen. En dan is het ook nog kleaute dat die stront vol met pitten en kleine steentjes kan zitten, dus je moet nog voorzichtig zijn ook.

Maar goed, nogmaals over die waterslang... het kan geen kwaad, maar je moet het niet dagelijks doen. Gewoon losjes een straaltje. Dat jij het liever niet doet... da's heel wat anders. En zo hebben we allemaal wel een monteur die dit zegt en een ander die dat zegt. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden hè en ze hoeven niet allemaal even hard te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@CreativeS ik wil ook niet zeggen dat je het niet mág doen hoor. Ik ben gewoon erg terughoudend met adviezen die risico met zich meebrengen. Feitelijk zeg jij hetzelde: 'het kan, maar...' en dan lezen velen alleen maar 'het kan' en dan gaat de HD erop.
Oké beetje gechargeerd en ieder moet zijn eigen weg naar Rome kiezen, ik wil alleen voorkomen dat iemand uit mijn woorden haalt dat iets zomaar kan en dan wellicht een teleurstelling heeft. :)

offtopic:
En mijn garageboer is een bewezen eindbaas, dus die geloof ik altijd. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Daar heb jij weer gelijk in @Gonadan, maar een miezerig waterstraaltje om wat restanten te verwijderen kan geen kwaad. Zoals ik al zei, zolang je er geen HD op zet... tralalalala... feest :)

De garageboer is sowieso de eindbaas, maar ik ben blij dat ik tegenwoordig steeds meer zelf kan.

Overigens vandaag een klusje gedaan die al heel lang op de 'to do'-lijst stond. Ik heb de xenon-pitten vervangen door LED en heb gelijk de complete wielkuipen grondig schoongemaakt. Eerst met Gyeon Tar ingespoten en laten inwerken, afgespoten, gewassen met Gyeon Bathe+, afgespoten, voorzien van Wetcoat en weer afgespoten. Mooi zwart plastic :+ Komende zomer eens echt uitgebreid doen en misschien wel in de coating zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
Valt dit nog te redden of is wrappen de enige manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpvELYt8ophc_Rx1-69IQmr4OPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEwHg10jsZ2jFQsHrRGP3ZE7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:12
Eenmaal zo geoxideerd...
Je kan best wel wat resultaat halen met polijsten. Ook met de hand gaat dat wel. PBW Professional Polish op een MFdoek of een medium polijstmiddel en een handpad. Grote kans dat het uiteindelijk toch weer terug komt.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik weet het verschil tussen de twee, maar zo werdt die niet textueel verkocht :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzZbIuAhAUhq-II6yg0IeJ2SfsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezBrwGE9Xw0j5YCLtjTxlDdb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:06
Xqlus1ve schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:56:
Ik weet het verschil tussen de twee, maar zo werdt die niet textueel verkocht :+
[Afbeelding]
Plaatjes komen overeen toch met je Ali link

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Maar de text niet, verkocht als "ultra", krijg een "plus". Dat staat ook op de sticker achterop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3nzEdK6AzJAAcCAa_WW66bEfj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkAymPfCboaHpOs9vuCnqFEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik wil mijn auto ook mooi hebben maar geen tijd/zin om zo extreem te gaan.

Nu gooi ik mijn auto door de wasserette (ben ik nu al gebanned hier? :) ) en dan rij ik hem inderdaad droog haha. Nu zag ik iemand voor mij die uit de wasserette kwam deze met een bepaalde doek droog maken en daarna met iets insmeren, het eindresultaat was erg mooi. Ik zie ook af en toe van die ali express reclame filmpjes dat al het vuil afgestoten wordt en water er vanaf glijdt.

Hebben jullie wat linkjes / merken voor iemand die niet extreem wil gaan, maar wel zijn auto iets mooier wil hebben? Mijn idee net als hierboven, wasserette dan dan 20min drogen/glimmen en klaar. En dat tegen redelijke prijs.
- Een goede doek om te drogen?
- Een glim middel dat werkt en eventueel ook vuil afstoot als dat werkt
- Een doek om dat glim middel aan te brengen
- Nog iets dat ik vergeet.

Sorry als ik vloek in de kerk, maar... misschien is dit de opstap naar iets extreemers.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-09 14:51
@The Source kijk eens op het carclean forum en stel daar de vraag.
Denk dat je daar je antwoorden met een beetje zoekwerk wel kan vinden.

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartFX
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11:27
The Source schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:04:

Nu gooi ik mijn auto door de wasserette (ben ik nu al gebanned hier? :) ) en dan rij ik hem inderdaad droog haha. Nu zag ik iemand voor mij die uit de wasserette kwam deze met een bepaalde doek droog maken en daarna met iets insmeren, het eindresultaat was erg mooi. Ik zie ook af en toe van die ali express reclame filmpjes dat al het vuil afgestoten wordt en water er vanaf glijdt.

Hebben jullie wat linkjes / merken voor iemand die niet extreem wil gaan, maar wel zijn auto iets mooier wil hebben? Mijn idee net als hierboven, wasserette dan dan 20min drogen/glimmen en klaar. En dat tegen redelijke prijs.

Sorry als ik vloek in de kerk, maar... misschien is dit de opstap naar iets extreemers.. :)
Het hoeft ook niet extreem te zijn. Een goede droogdoek & de ceramic wet wax van Turtle Wax geeft al een hele mooie glans. Deze wax kan je op een natte auto spuiten & dan gewoon afdrogen. En dan de wasstraat, tsja, de discussie of het nu wel of niet krassen maakt ga ik niet aan. Mijn ergernis is dat de wasstraat het niet goed schoonmaakt. Prima voor degene die het niks boeit. Maar een menig poetser/detailer zal zich daar al genoeg aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik stond vandaag ook weer even in de wasbox. Gisteren al schoongemaakt maar werd vanochtend overvallen door een korte, hevige bui. De hele flanken onder de stofspetters.
Dan is het wel lekker dat hij goed in de was staat. Een rondje schuimen, even wachten, en daarna meteen afspuiten met de 'vlekvrij'. Klaar voor een paar eurootjes.

Misschien zou het zelfs zonder schuim kunnen maar even weken maakt het vast makkelijker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
The Source schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:04:

Makkelijk en snel extra glans na een wasstraatbezoek?
Gyeon SilkDryer droogdoek met Gyeon Ceramic Detailer. Super makkelijk in gebruik, toch wat beading en sheeting. Een pufje per paneel op je doek en kalm verdelen en daarmee haal je gelijk de laatste druppels weg.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Smotske schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Makkelijk en snel extra glans na een wasstraatbezoek?
Gyeon SilkDryer droogdoek met Gyeon Ceramic Detailer. Super makkelijk in gebruik, toch wat beading en sheeting. Een pufje per paneel op je doek en kalm verdelen en daarmee haal je gelijk de laatste druppels weg.
In plaats van de detailer zou je ook Gyeon Cure kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@Gonadan Mijn ervaring is dat het schuim in de wasbox veel te agressief is en je waxlaag aantast :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThinkPad schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:17:
@Gonadan Mijn ervaring is dat het schuim in de wasbox veel te agressief is en je waxlaag aantast :-(
Dat was ook mijn veronderstelling, maar recent werd in dit topic juist verkondigd dat dit niet het geval was. Via carclean forum en zo vond ik ook wisselende berichten en geen uitsluitsel.
Aangezien er maar één manier is om het zeker te weten hoe het bij mijn wasbox is ben ik het maar gaan proberen. Na nu twee (of drie?) keer gedaan was de beading nog aanzienlijk, dus het was in ieder geval niet agressief genoeg om het in één keer te strippen.

Al moet ik zeggen dat ik nog steeds met een schuin oog kijk naar een drukspuit op accu om te foamen en simpel af te spuiten, dan zou ik dit gewoon op de oprit kunnen doen zonder met slangen en emmers te hoeven spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@Gonadan je hebt ook handfoamers. Of geen zin om steeds te pompen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

timovd schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:50:
@Gonadan je hebt ook handfoamers. Of geen zin om steeds te pompen?
Die zijn qua resultaat vaak niet vergelijkbaar met een foamer op druk. Ik heb nu zo'n Monello voor mijn HD maar die gebruik ik weinig omdat ik dan HD, slangen, schuimer en de hele santenkraam uit de kast moet trekken en weer opruimen. Een 'HD' op accu is handzaam en kan ik ook nog voor meer dingen inzetten dan schuimen alleen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:53:
Die zijn qua resultaat vaak niet vergelijkbaar met een foamer op druk. Ik heb nu zo'n Monello voor mijn HD maar die gebruik ik weinig omdat ik dan HD, slangen, schuimer en de hele santenkraam uit de kast moet trekken en weer opruimen. Een 'HD' op accu is handzaam en kan ik ook nog voor meer dingen inzetten dan schuimen alleen.
Je bent meer een 'luie cleaner'? :+

Part of the experience is toch juist het luidruchtige gevoeter op die kleaute HD en slangen om vervolgens heerlijk therapeutisch elk minpuntje aan te pakken? oOo

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CreativeS schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:09:
[...]

Je bent meer een 'luie cleaner'? :+

Part of the experience is toch juist het luidruchtige gevoeter op die kleaute HD en slangen om vervolgens heerlijk therapeutisch elk minpuntje aan te pakken? oOo

:9
Ik heb daar gewoon de tijd niet meer voor (over). Dus tussen de wat serieuzere detailsessies wil ik efficiënt kunnen wassen of op z'n minst saharazand/stuifmeel/vogelpoep eraf spoelen. Als je pech hebt moet dat in de ergste gevallen bijna drie keer per weer. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 19:27
Gonadan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:23:
Al moet ik zeggen dat ik nog steeds met een schuin oog kijk naar een drukspuit op accu om te foamen en simpel af te spuiten, dan zou ik dit gewoon op de oprit kunnen doen zonder met slangen en emmers te hoeven spelen.
Dat doe ik sinds kort. Op Amazon een Worx HD op accu besteld - omdat ik al veel van Worx heb op accu - en dat bevalt mij erg goed. Emmertje vullen en gaan.

Heb een pomp foamer, maar die bevalt mij niet goed. Ga ook een foamer bestellen voor de worx en dan is het inderdaad ideaal op de 'oprit'

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:52
Iemand hier ervaring met het professioneel laten reinigen van een Model 3? Van het weekend heeft een passagier op de achterbank over gegeven. De bank zelf was gelukkig beschermd voor de hond. Schade is vooral op het deurpaneel, mogelijk ook tussen het glas en de deur...

Tips voor bedrijven in regio Breda zijn ook welkom. Het is zakelijke lease, dus ik zal komende week ook eens bij de leasemaatschappij vragen of dit verzekeringswerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Denow schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:05:
Iemand hier ervaring met het professioneel laten reinigen van een Model 3? Van het weekend heeft een passagier op de achterbank over gegeven. De bank zelf was gelukkig beschermd voor de hond. Schade is vooral op het deurpaneel, mogelijk ook tussen het glas en de deur...

Tips voor bedrijven in regio Breda zijn ook welkom. Het is zakelijke lease, dus ik zal komende week ook eens bij de leasemaatschappij vragen of dit verzekeringswerk is.
Het lijkt mij dat dit onder de aansprakelijkheidsverzekering van de passagier valt? Of als het een van je eigen kids was die van jezelf ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:05
Denow schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:05:

Bijkomend risico van in een Tesla (mee)rijden natuurlijk :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gisteravond onze Compact terug gekregen van Ekris Veenendaal (ivm schadeherstel). Voor het herstel had ik de auto al grondig gereinigd en dat was gisteravond nog goed te zien.

Onze andere auto had ik al een paar weken niet gewassen. Die zat echt onder de pollen van de boom achter ons huis. Vanmiddag rond 13.00u begonnen en ik was 20.30u klaar. Tussendoor nog wel warm eten gehad hoor, maar lekker uitgebreid vandaag. Maandag ga ik het interieur doen en onder de motorkap bezig.
  • Gyeon Foam op droge auto, max 5 minuten laten weken.
  • Afspuiten.
  • Gyeon Tire Cleaner voor de banden.
  • Front en spiegels ingespoten met Poorboys World Bug Squash (verdund) en afgespoeld.
  • Banden en velgen + hele auto nogmaals afspuiten.
  • Wassen met Gyeon Bathe+.
  • Tussendoor elke gewassen zijde (front, dak, zijkanten, achterkant) eerst weer afspuiten.
  • Uiteraard de velgen nog even goed gewassen met Gyeon Bathe+.
    (Gyeon Tar en Iron heb ik de vorige beurt al gedaan).
  • Hele auto afspuiten.
  • Gyeon Wetcoat, 2 à 3 sprays per paneel en direct afspuiten.
  • Weer helemaal afspuiten.
  • Drogen met MF en Gyeon QuickDetailer.
  • Ramen gereinigd met Poorboys World Glass
  • Uitlaattips gepoetst met Mothers Mag and Alu Polish.
  • Banden in de Gyeon Tire gezet en na een kleine 20 minuten uitgewreven.
    Volgende keer ga ik een föhn gebruiken om de Tire te verwarmen zodat het nog dieper intrekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8uucL7UAbWbqkCQSPW5hNo5lmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkdJAHedWVca8WZeW8igojho.jpg?f=fotoalbum_large

En nu een Erdinger Weizen!

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 10-05-2025 01:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ok mini review:

Mini Turbo Jet Fan Electric Air Duster with 3 Gear Adjustable 130000RPM Wind Speed 52m/s Car Computer Cleaning Blower Tool :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4P5JJGo3qjdP7a2ThKH3k6lGEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KC91jml0YSCmcDS0mo9qpTb7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whnrQUcp8LzTfaaN2ysyXqvOCd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSqX2Q4XJv5VwCm2LvozwQ9r.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik hem nu al een paar maanden. Het is een mini blower met een 4000 mAh accu erin. Gaat vrij lang mee op de hoogste stand. Ik gebruik hem voornamelijk om alle hoeken, gaten, daikrails, roosters, nieren, inkepingen in deuren, kofferbak, spiegels ermee droog te blazen. Daar waar je met een droogdoek of micro vezel doek slecht of niet bij kan komen. Om een voorbeeld te geven blijft er bij mijn auto (BMW F31 touring) altijd veel water in spiegels staan, in de naden rondom de koplampen, in de afvoer van de kofferbak maar ook vooral veel in de sierlijsten en dakrails van de auto. Als je dan je auto helemaal gedroogd hebt en je rijdt naar huis kan je weer gaan drogen :/ :P

Het conische kopstok is een beetje onhandig, deze stoot je er vrij makkelijk van af (zit magnetisch vast) en heb gemerkt dat zonder kopstuk die eigenlijk veel beter werkt (groter blazend oppervlakkte). Hij wordt wat warm bij gebruik in hoogte stand maar niet op een ongemakelijke manier. Opladen gaat via USB-C.

Ik doe er makkelijk de hele auto mee en indien geen osmose water aanwezig kan ik er zelf al mijn velgen mee droog genoeg mee blazen zodat ik daarna nog vluchtig met een doek kan nawrijven. Voor de duidelijkheid, ik gebruik hem dus niet om de grote panelen, motorkop of dak mee droog te blazen, daar is deze niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik kan mijn auto alleen aan de voorkant van mijn huis parkeren (geen eigen oprit) en de tuinslang vanuit de achtertuin redt het never nooit niet om de auto te bereiken. Wel heb ik mijn keuken aan de voorkant van mijn huis. Nu wil ik graag met een hogedrukspuit/foamer mijn auto kunnen bereiken. Weet iemand iets van een opzetstuk voor een gewone keukenkraan waar ik een spuit op aan kan sluiten? Kan echt niets vinden, en weet ook niet waar ik op moet zoeken eerlijk gezegd.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:02
Om een tuinslang aan te sluiten? Waterdief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@the-body Gewoon even naar de lokale bouwmarkt.

Je kan als het goed is de kop/perlator van je kraan eraf draaien, die meenemen naar de bouwmarkt en vragen naar een gardena kraanstuk zodat je een tuinslang eraan kan koppelen.
Door de perlator mee te nemen kan je gelijk het juiste draadtype vinden.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Beide goede tips, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of een spuit op accu, of gewoon een verlengstuk voor de slang.
Xqlus1ve schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:41:
Ok mini review:

Mini Turbo Jet Fan Electric Air Duster with 3 Gear Adjustable 130000RPM Wind Speed 52m/s Car Computer Cleaning Blower Tool :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik gebruik hem nu al een paar maanden. Het is een mini blower met een 4000 mAh accu erin. Gaat vrij lang mee op de hoogste stand. Ik gebruik hem voornamelijk om alle hoeken, gaten, daikrails, roosters, nieren, inkepingen in deuren, kofferbak, spiegels ermee droog te blazen. Daar waar je met een droogdoek of micro vezel doek slecht of niet bij kan komen. Om een voorbeeld te geven blijft er bij mijn auto (BMW F31 touring) altijd veel water in spiegels staan, in de naden rondom de koplampen, in de afvoer van de kofferbak maar ook vooral veel in de sierlijsten en dakrails van de auto. Als je dan je auto helemaal gedroogd hebt en je rijdt naar huis kan je weer gaan drogen :/ :P

Het conische kopstok is een beetje onhandig, deze stoot je er vrij makkelijk van af (zit magnetisch vast) en heb gemerkt dat zonder kopstuk die eigenlijk veel beter werkt (groter blazend oppervlakkte). Hij wordt wat warm bij gebruik in hoogte stand maar niet op een ongemakelijke manier. Opladen gaat via USB-C.

Ik doe er makkelijk de hele auto mee en indien geen osmose water aanwezig kan ik er zelf al mijn velgen mee droog genoeg mee blazen zodat ik daarna nog vluchtig met een doek kan nawrijven. Voor de duidelijkheid, ik gebruik hem dus niet om de grote panelen, motorkop of dak mee droog te blazen, daar is deze niet voor bedoeld.
Hoeveel herrie maakt hij? Heb ook wel wat kieren waar steevast water in blijft staan. (nadeel van schuine oprit)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickyoung
the-body schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:42:
Ik kan mijn auto alleen aan de voorkant van mijn huis parkeren (geen eigen oprit) en de tuinslang vanuit de achtertuin redt het never nooit niet om de auto te bereiken. Wel heb ik mijn keuken aan de voorkant van mijn huis. Nu wil ik graag met een hogedrukspuit/foamer mijn auto kunnen bereiken. Weet iemand iets van een opzetstuk voor een gewone keukenkraan waar ik een spuit op aan kan sluiten? Kan echt niets vinden, en weet ook niet waar ik op moet zoeken eerlijk gezegd.
Ik heb daar zo'n ding voor https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Gonadan schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:30:
Of een spuit op accu, of gewoon een verlengstuk voor de slang.

[...]

Hoeveel herrie maakt hij? Heb ook wel wat kieren waar steevast water in blijft staan. (nadeel van schuine oprit)
Geen idee hoeveel dB, maar hij maakt wel wat herrie, zoals iedere blower eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

the-body schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:42:
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1 :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Dat is precies wat ik nodig heb lijkt het. Heb alleen net een waterdief gekocht, als die niet lekker of helemaal niet werkt is deze oplossing de volgende. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die heb ik in het toilet zitten, valt hij het mooiste op. ;)

Ook een waterdief voor de keuken, als ik warm water wil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Ok mini review:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb ook een variant van dit apparaat gekocht. Met de gedachten het water van mijn auto af te blazen, maar dat is in de praktijk wel anders voor dit apparaatje. Hoeken/kieren/gleufjes/enz prima, daar is het zeker voor geschikt, maar mijn moterkap ontdoen van water, daar heb je toch echt wel een serieuze 'blower' voor nodig, ook als je auto in de keramische coating staat.

PS. het is overigens erg goed instaat filters schoon te maken, daar heeft het mij al meerdere malen erg goed in geholpen /problemen opgelost.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 23:32
Ok mini review:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vond dit een mooie aanbieding en de kwaliteit van Xaomi is (meestal?) erg goed: https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:45
Theone098 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Ik vond dit een mooie aanbieding en de kwaliteit van Xaomi is (meestal?) erg goed: https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld
Deze blaast 250 watt, wel gewoon via het stopcontact. Werkt erg goed kan ik je melden.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

[...]

Ik heb deze variant ook, alleen dan van een ander merk. Het hangt er dus vanaf wat je ermee wilt bereiken, wil je bijvoorbeeld je motorkap kunnen droogblazen, dan heb je echt een veel krachtiger apparaat nodig. Je kijkt dan naar varianten tussen de 75-150 euro.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
Ik heb laatst een Makita DUB184Z gekocht, deels met het oog deze voor de auto te gebruiken. Zou blijkbaar best goed moeten werken:

https://www.youtube.com/results?search_query=dub184+car+blow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:02:
Ik heb laatst een Makita DUB184Z gekocht, deels met het oog deze voor de auto te gebruiken. Zou blijkbaar best goed moeten werken:

https://www.youtube.com/results?search_query=dub184+car+blow
Heb je hem al gebruikt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Gonadan, Nee, nog altijd geen vervangende slang voor mijn HD, verkoper reageert niet en ik heb het ook wat laten liggen. Zodra ik hem getest heb zal ik even een filmpje maken en posten. Wil ook wel zo'n nozzle nog erbij kopen, maar eerst testen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 19:19
Voor onze hond moest er een PAW-R waterblazer komen. Ding is werkelijk ideaal voor het (grotendeels) droogblazen van de auto en vooral velgen. Hij moet hiervoor wel goed in de bescherming staan (lees 'beaden'). Afgelopen weekend de nieuwe auto in de Mohs Evo gezet en hij is ongelofelijk glad geworden. Dat wordt weer genieten met de waterblazer :). Ik kan het iedereen aanraden.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:45
g-j-t schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:29:
Voor onze hond moest er een PAW-R waterblazer komen. Ding is werkelijk ideaal voor het (grotendeels) droogblazen van de auto en vooral velgen. Hij moet hiervoor wel goed in de bescherming staan (lees 'beaden'). Afgelopen weekend de nieuwe auto in de Mohs Evo gezet en hij is ongelofelijk glad geworden. Dat wordt weer genieten met de waterblazer :). Ik kan het iedereen aanraden.
Goeie tip, wij hebben er een van VidaXL, ik gebruik hem ook om de kolenstarter te boosten :+

Er zit ook een filter achterop die voorkomt dat je zand er doorheen zou jagen.

[ Voor 6% gewijzigd door elektriekert op 13-05-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartFX
Ik heb een aantal keer een zo’n grote “car dryer” gebruikt & daar niet van onder de indruk. Bij mij is de lucht die uit het apparaat komt veel te warm, ook al staat dat ding op de koude lucht stand. Veroorzaakt daardoor veel kleine kalk plekken. Snelheidsvoordeel heb je ook niet. Het enige waar het handig voor is is kiertjes & bijvoorbeeld de grille. Ik ben zelf weer overgestapt naar de droogdoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 14:02
Goedemiddag allemaal,

Sinds kort eigenaar van een Golf 5. Nou zijn de koplampen heel erg dof / wazig, deze wil ik graag polijsten. Ik heb echter geen idee hoe.

Nu heb ik wel bijvoorbeeld producten van stipt polish point gevonden, maar deze zijn redelijkheid en ik vermoed dat het goedkoper kan.

Kan iemand hier mij producten hiervoor aanraden en de stappen om dit te behalen? Hierbij wat foto’s van de huidige staat van de koplampen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKz6e_owA09Jr5ElNXirD_yXNSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DW5r6G22zEtOrW961G3v1KVb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G95JMZQqtBKqH2aUsOX9qVaBBss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/es9bk8J0lqNtAAP2aRS6Nqdc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J6cyPaNwiX_6WCw5ijcQ-ECXEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OZ7JZT0rdZmGDQFQ9MnfElO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyWAlEuK9UR30mYY-6aJT7k9HI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfUG2z0RmQcHQbXKinjLLN5R.jpg?f=fotoalbum_large

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:01
PdeBie schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Alcantara FTW!
[Afbeelding]

Nadeel: iedereen wil het even 'voelen'.

----------------------

Zelf ook een "nieuwe" auto gekocht. Volgende week zaterdag ophalen.

[Afbeelding]

Hiervoor jarenlang zakelijk gereden en lekker de wasstraat gepakt. Deze gaan we dat uiteraard niet mee doen. Dus gelijk even een lekker wax-je gekocht en de nodige nieuwe accessoires als emmers (met gritguard), washmits, pads en dergelijke.

Later een keer kijken voor een DAP of iets dergelijks.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is deze wax bevallen?

Ik ben sinds jaren weer eens bezig met een bestelling om al mijn spul te vernieuwen. Heb 10 jaar geen auto meer gepoetst en wil mijn auto eens grondig polijsten en in de wax zetten.

Klei en spray Meguiars
Pads en polijstmiddelen Monello
Wax nog uit te zoeken

Shampoo, detailspray en doeken etc heb ik nog wel - dat gebruik ik nog wel regelmatig.

Nog tips wat onmisbaar is voor een eerste grotere behandeling? Ik ga later evt wel kijken naar banden, ramen, etc.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
VidaR-9 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Hoe is deze wax bevallen?

Ik ben sinds jaren weer eens bezig met een bestelling om al mijn spul te vernieuwen. Heb 10 jaar geen auto meer gepoetst en wil mijn auto eens grondig polijsten en in de wax zetten.

Klei en spray Meguiars
Pads en polijstmiddelen Monello
Wax nog uit te zoeken

Shampoo, detailspray en doeken etc heb ik nog wel - dat gebruik ik nog wel regelmatig.

Nog tips wat onmisbaar is voor een eerste grotere behandeling? Ik ga later evt wel kijken naar banden, ramen, etc.
Prima wax, maar heeeeel dun smeren. Anders poets je je gek (deed het met de hand).

Voor ramen heb je niks anders nodig dan handwarm water en een leren zeem. De rest is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Goeienavond,

Ik heb onlangs een occasion gekocht en zit nog met een klein dingetje in mijn maag. Dat betreft een bultje, en dus niet een deukje of kras, op de auto. Mijn vermoeden is, en het vermoeden van de verkoper was, dat een niet zo professionele uitdeuker van een eerder aanwezig deukje een bultje heeft getikt. Dat dit dan toen blijkbaar niet direct hersteld is geweest getuigd wellicht extra van het niet zo professioneel aanpakken ervan.

Maar de vraag die ik dus nu heb; is dit nog enigszins goed te krijgen door wél professionele uitdeukers (of 'indeukers' :))?

Ben erg benieuwd naar jullie tips/adviezen en/of ervaringen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_bFnws4fKTrxYM9wnMCxYn9A7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4Ipx2Ngulm7hUHlZvcRqikk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:07

martijn v o

Certified by Enphase.

Ja dat krijgen ze wel weer goed met een kunststof staafje en een hamertje.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
Ik vind het prijsverschil van bandenborstels / velgenborstels en mitt's bij Carclean en bijv. Temu / Aliexpress relatief groot (tot een tientje per mitt bijv).

Zijn er merken die jullie aanraden op Alie / Temu? Ik heb Lucullan voorbij zien komen, maar zijn er meer? Of zit er niet denderend veel verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29
Rickyoung schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 04:31:
Ik vind het prijsverschil van bandenborstels / velgenborstels en mitt's bij Carclean en bijv. Temu / Aliexpress relatief groot (tot een tientje per mitt bijv).

Zijn er merken die jullie aanraden op Alie / Temu? Ik heb Lucullan voorbij zien komen, maar zijn er meer? Of zit er niet denderend veel verschil in?
Ik heb voor de gein wel eens wat detailingspullen besteld op Ali. Eigenlijk was alles een teleurstelling en weggegooid geld. Ik zou dat tientje extra graag uitgeven aan een goed mitt van *kies een A merk*.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:03:
Ik heb voor de gein wel eens wat detailingspullen besteld op Ali. Eigenlijk was alles een teleurstelling en weggegooid geld. Ik zou dat tientje extra graag uitgeven aan een goed mitt van *kies een A merk*.
Ik ben er maar mee gestopt om te vertellen dat het echt niet dezelfde kwaliteit is en dat ze toch beter wat meer kunnen uitgeven waarbij je wel weet dat het geen 'schade' veroorzaakt. Soms wordt je als een schaap aangekeken... "Is toch allemaal dezelfde kwaliteit? Komt allemaal uit China." Dat het daar gemaakt wordt wil niet niet zeggen dat het daar ook ontworpen/ontwikkeld is... maar goed. Kost alleen maar energie en laat ze lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Ik ben er maar mee gestopt om te vertellen dat het echt niet dezelfde kwaliteit is en dat ze toch beter wat meer kunnen uitgeven waarbij je wel weet dat het geen 'schade' veroorzaakt. Soms wordt je als een schaap aangekeken... "Is toch allemaal dezelfde kwaliteit? Komt allemaal uit China." Dat het daar gemaakt wordt wil niet niet zeggen dat het daar ook ontworpen/ontwikkeld is... maar goed. Kost alleen maar energie en laat ze lekker.
Helemaal met je eens, met een uitzondering daargelaten, echter heeft niet iedereen een brede portemonnee. Ik snap dat dat wel eens pijn doet. Al heeft Carclean ook prima instapspul trouwens voor leuke prijzen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:05:
Helemaal met je eens, met een uitzondering daargelaten, echter heeft niet iedereen een brede portemonnee. Ik snap dat dat wel eens pijn doet. Al heeft Carclean ook prima instapspul trouwens voor leuke prijzen (y)
En ja, ik begrijp het volkomen dat niet iedereen overal zomaar geld voor heeft... en daarom is Carclean ook wel aantrekkelijk want ze hebben voor elk wat wils. Maar ook al heb je wat minder te besteden, dan nog zou ik uitkijken met spul van Temu et cetera, want dat spul is niet gegarandeerd. Alles loopt op marketing. Je weet niet wat voor onderzoeken er zijn gedaan. Voor het zelfde geld bijt het je lak af omdat je niet genoeg verdund hebt :o. Het zal niet te eerste keer zijn dat de lak op de velgen gewoon gecorrodeerd/geoxideerd is. Je kan het natuurlijk altijd proberen en testen, maar dan is het al weggegooid geld als het niets is en die teleurstelling zal je bijna nooit bij Carclean of Waxworld of wat dan ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 12:29
CreativeS schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:15:
[...]

Het zal niet te eerste keer zijn dat de lak op de velgen gewoon gecorrodeerd/geoxideerd is.
Haha, Dasty incoming in 3,2,1... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:16:
Haha, Dasty incoming in 3,2,1... :9
Haha, ja Dasty kan een goed product zijn ja... als je maar weet waar je het wel òf niet voor kunt gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen idee of dit hier mag, maar ik probeer het gewoon: ik ben op zoek naar iemand die op locatie kan behandelen — denk aan wassen, waxen en/of polijsten. Dus niet alleen een standaard wasbeurt, maar iemand die echt weet wat hij doet qua lak en afwerking.

Ik zit zelf in Almere, maar ben ook regelmatig in Beverwijk, dus beide regio’s zijn interessant.

Iemand ervaring met zo’n service of een goede mobile detailer die je kunt aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 09:25
Wat verwacht je van iemand locatie? Denk dat als je echt een goed behandeling wil het sowieso niet op straat gebeurt. En qua licht is dat ook lastig. Zou dan eerder zelf naar een detailer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
JaMaaT schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:30:
Wat verwacht je van iemand locatie? Denk dat als je echt een goed behandeling wil het sowieso niet op straat gebeurt. En qua licht is dat ook lastig. Zou dan eerder zelf naar een detailer rijden.
Ik ben niet op zoek naar perfectie, en zelf al helemaal geen tijd om er aan te gaan knutselen zoals de meeste in dit topic. Maar zoek een betere oplossing dan de wasstraat. Op locatie brengen is ook lastig tenzij er vervangend vervoer beschikbaar is en in de buurt. Kortom, zoek gemak wat mij weinig tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 09:25
Als ik ga wassen waxen en polijsten red ik dat niet in 1 dag. Nu ben ik geen pro uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
JaMaaT schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:20:
Als ik ga wassen waxen en polijsten red ik dat niet in 1 dag. Nu ben ik geen pro uiteraard...
Hmm klinkt allemaal erg ingewikkeld. Wat zou het alternatief zijn voor iemand die iets meer aandacht aan zijn wagen wilt besteden, zonder zelf tijd kwijt te zijn, en geen gebruik te maken van de wasstraat? Misschien alleen handmatig laten wassen dan, zie wel bij diverse wasstraten dat ze dit ook aanbieden. Alleen heb je dan geen idee welke materialen ze gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Gonadan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:02:
[...]

Heb je hem al gebruikt?
Yup:

YouTube: KIA EV6 met Makita Dub184

Ik vond het tegenvallen. Hij blaast het niet helemaal droog maar laat micro druppels achter. Wellicht dat het met een betere/frissere coating wel beter is.

Ps. Op de video ziet het er beter uit dan in het echt vind ik. Al kijk ik op een telefoon dus een groot scherm zal wat meer detail laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bulldog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:32:
Hmm klinkt allemaal erg ingewikkeld. Wat zou het alternatief zijn voor iemand die iets meer aandacht aan zijn wagen wilt besteden, zonder zelf tijd kwijt te zijn, en geen gebruik te maken van de wasstraat? Misschien alleen handmatig laten wassen dan
Handmatig wassen met de juiste tools en producten geeft al zoveel meer glans dat de fletse glans die je vaak bij de wasstraat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
Bulldog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Ik ben niet op zoek naar perfectie, en zelf al helemaal geen tijd om er aan te gaan knutselen zoals de meeste in dit topic. Maar zoek een betere oplossing dan de wasstraat. Op locatie brengen is ook lastig tenzij er vervangend vervoer beschikbaar is en in de buurt. Kortom, zoek gemak wat mij weinig tijd kost.
Een kleine zoektocht op internet levert bijvoorbeeld een autopoets Nederland op (5 sterren / 233 reviews).
https://www.autopoetsnederland.nl/

Zo zullen er ongetwijfeld meer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Rickyoung schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:06:
[...]

Een kleine zoektocht op internet levert bijvoorbeeld een autopoets Nederland op (5 sterren / 233 reviews).
https://www.autopoetsnederland.nl/

Zo zullen er ongetwijfeld meer zijn
Dat begrijp ik. Als ik zoek kom ik er tientallen tegen. Ik probeer echter altijd te kijken wie uit mijn netwerk iemand kan aanbevelen. Ik zie jullie mede Tweakers dan maar even als onderdeel van mijn “netwerk”. Ik ben dus niet op zoek naar een willekeurige poetser welke je heel gemakkelijk kunt vinden, maar iemand die iemand kan aanbevelen vanuit zijn of haar netwerk of eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Card Nox schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Yup:

YouTube: KIA EV6 met Makita Dub184

Ik vond het tegenvallen. Hij blaast het niet helemaal droog maar laat micro druppels achter. Wellicht dat het met een betere/frissere coating wel beter is.

Ps. Op de video ziet het er beter uit dan in het echt vind ik. Al kijk ik op een telefoon dus een groot scherm zal wat meer detail laten zien.
Wat een kolereherrie, ik pak wel een extra handdoek. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Gonadan, in het echt klinkt het minder irritant, maar geluid maken doet het zeker.

Wellicht koop ik er nog zo'n mond voor, al weet ik niet of de diameter kleiner is dan standaard / de windsnelheid hoger is dan standaard.

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
[...]

Ik quote mijzelf even omdat deze zojuist is afgeleverd (en weer retour gaat). Dit is géén Xiaomi maar een MrPulsar. Leuk, maar die heb ik niet besteld. En dus retour. Gluiperds..... :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat verwacht je niet hè…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Card Nox schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:46:
@Gonadan, in het echt klinkt het minder irritant, maar geluid maken doet het zeker.

Wellicht koop ik er nog zo'n mond voor, al weet ik niet of de diameter kleiner is dan standaard / de windsnelheid hoger is dan standaard.

Als de diameter kleiner is zal de luchtstroom meer geconcentreerd worden en daarmee sterker zijn. Mogelijk ervaart het apparaat ook meer weerstand en zal meer geluid produceren.

Kan je hem niet puur voor de kieren en vervelende hoekjes gebruiken en dan de grote vlakken lekker snel met een flinke handdoek?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ik heb een Stihl BGA57, met de dikke toeter er nog op. Je hebt iets van armspieren nodig, maar het gaat zo makkelijk! Auto staat nu ook net in verse Gyeon Pure EVO coating, maar werkte ook fantastiSch toen de auto in een goede wax of ceramic detailer stond. Daarna is het met de kleine silk droogdoek van Gyeon en een detailer de druppeltje om de spiegel en kleine hoekjes weg te halen.

Hoe minder contact, hoe minder krassen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
Meestal gaat het goed, soms niet. En dan werkt retourneren bij Ali prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartFX
Smotske schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:54:
Ik heb een Stihl BGA57, met de dikke toeter er nog op. Je hebt iets van armspieren nodig, maar het gaat zo makkelijk! Auto staat nu ook net in verse Gyeon Pure EVO coating, maar werkte ook fantastiSch toen de auto in een goede wax of ceramic detailer stond. Daarna is het met de kleine silk droogdoek van Gyeon en een detailer de druppeltje om de spiegel en kleine hoekjes weg te halen.

Hoe minder contact, hoe minder krassen.
Drogen de druppels niet op? Mijn ervaring met een cardryer was namelijk niet zo positief, veel kleine kalk vlekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MartFX schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:32:
Drogen de druppels niet op? Mijn ervaring met een cardryer was namelijk niet zo positief, veel kleine kalk vlekjes.
Daarom droog ik liever met Gyeon QuickDetailer (hydrofobisch) en een MF-doek (Silk Dryer Evo). Weg kalk en een mooie glans :) Gaat net zo snel en geen irritatie dat de blower niet al het water weg heeft geblazen.

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 20-05-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
[...]

Je krijgt de auto nooit 100% droog met een blower gok ik, wat ik wel merk met mijn auto die ook in de coating staat, de druppels blijven er goed op liggen dus de handdoek is snel verzadigd, dus eerst even snel blowen zou betekenen dat je daarna veel sneller klaar bent met de drying towel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
[...]

Als je auto in een goede wax, spray, sealant of coating staat en de druppels echt als bolletjes op je lak liggen en je weg rijd rollen de druppels er af. Met een bladblazer net zo. Ja, er zullen wat moleculen H2O achterblijven, maar ze zijn niet te zien. Ook niet op de pianolak zwarte trims.

Het debiet van een bladblazer (>375cfm) is een stuk hoger dan een cardryer, wat dan wel weer warme lucht is.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Afgelopen weekend wilde ik in een opwelling weer eens langs een wasbox om de boel af te spuiten, maar dat is op een zaterdag overdag echt de hel. Hordes met heuptasjes die uren hun amg staan te poetsen, op hun telefoon pielende mutsen die niet opletten waardoor mensen er weer voor gaan staan in de rij, etc.
Ik ga toch maar weer op zoek naar een 'mobiele HD' om te kijken of ik daar mijn schuimlans op kan zetten. Eens met carclean babbelen of die al een connector hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
https://hogedruktechniek.nl/ Heeft voor mij al eens een koppeling op maat gemaakt. Je moet wel net weten wat voor koppeling je nodig hebt.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Smotske schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:23:
https://hogedruktechniek.nl/ Heeft voor mij al eens een koppeling op maat gemaakt. Je moet wel net weten wat voor koppeling je nodig hebt.
Carclean heeft voor hun monello lans koppelingen voor alle gangbare HDs, dus ik hoop dat ze er gewoon een oplossing voor hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:33
Card Nox schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:46:

Ik heb ook de DUB184, speciaal gekocht om de auto droog te blazen!

Een echte korte buis komt van https://stubbynozzles.com, maar die komen uit de USA en zijn erg duur voor wat je krijgt. Wel evt met siliconen ring (tegen krassen) in kleur naar keuze :P

Ik heb naar reserve-onderdelen gezocht en kwam bij Kruis uit, om precies te zijn hier
https://www.kruis.nl/onderdelen/makita/dub184
Hier kun je elk onderdeel dat er in zit los bestellen. Ik wilde de lange buis namelijk zelf afzagen, maar wilde de originele niet verpesten, daarom een 2e besteld. Aanzienlijk goedkoper (13 euro) dan een echte StubbyNozzle (waren eerst 50+ euro, zie nu 27-36 euro) en bijna net zo goed! Deze reserve-onderdelen zijn dus ook niet ge-3D-print zoals in je Marktplaats-linkje.

De diameter is door het afzagen op dat punt wel wat breder. Meer lucht-hoeveelheid maar met minder snelheid. Ja een smallere opening zal wellicht iets beter zijn voor dit doel, maar tot nu toe ben ik erg tevreden! Nee je krijgt de lak niet 100% droog maar dat is met geen enkele blazer, ook niet als je lak in een hydrofobe coating zit. Gewoon snel 90% van het water van je auto blazen, vooral uit de kiertjes, en dan met een droogdoek helemaal nalopen. Dan wordt je droogdoek ook niet meer verzadigd en ben je sneller klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/C5RFSN5WKHZ1o5NmMwwITKEN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/CPlPReo5nr7pvQHKTXkdzy1Y.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/MwkerSJGJGUHhCH7QmpCO2Nm.jpg

Btw die buizen zijn van een thermoplastisch materiaal, waarschijnlijk polyethyleen. Als je dat verwarmd in de oven of met een elektrische verfbrander kun je het vervormen. Dit heb ik geprobeerd met het afgezaagde stuk voor ik het weg ging gooien. Zo kun je als je wil de opening een beetje ovaal maken waardoor je wellicht alsnog je hogere luchtsnelheid krijgt. Wil niet zeggen dat het makkelijk ging maar het kan wel. Tot nu toe ben ik tevreden dus bij mijn afgezaagde nozzle heb ik dat uiteindelijk niet meer gedaan.
Gonadan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:37:
[...]

Wat een kolereherrie, ik pak wel een extra handdoek. :D
Wat is je probleem? Een stofzuiger maakt net zoveel herrie, wellicht nog meer zelfs. En daar klaagt ook niemand over ;)
ItsCrewz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:29:
Goedemiddag allemaal,

Sinds kort eigenaar van een Golf 5. Nou zijn de koplampen heel erg dof / wazig, deze wil ik graag polijsten. Ik heb echter geen idee hoe.

Nu heb ik wel bijvoorbeeld producten van stipt polish point gevonden, maar deze zijn redelijkheid en ik vermoed dat het goedkoper kan.

Kan iemand hier mij producten hiervoor aanraden en de stappen om dit te behalen? Hierbij wat foto’s van de huidige staat van de koplampen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stipt zou ik bij weg blijven.
Ga liever naar Carclean.com

Voor koplampen zijn meerdere methodes. Eenvoudig polijsten met spullen die je voor de lak gebruikt helpt al aanzienlijk, maar er zijn ook speciale spullen voor koplampkappen. Het is zoals je begrijpt een veelvoorkomend probleem dus zijn er ook oplossingen voor. Je kan nat schuurpapier gebruiken van grit 1000 t/m 3000 en dan na-polijsten met een vilt-pad met medium polijstmiddel. Je kan ook na het schuren blanke lak er op spuiten. Mequiars heeft ook een spul dat tussen een coating en blanke lak in zit speciaal voor koplampen dat je na het schuren erop moet spuiten alsof het blanke lak is (gezien in een filmpje).

Ik heb heel toevallig deze week nat schuurpapier en Mothers Plastic4Lights besteld om es een keer te experimenteren met de koplampen van wat familieleden.

Hier heb je een aantal complete sets in ieder geval
https://www.carclean.com/...rstellen/koplampproducten
Misschien zit er wat voor je tussen.

[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 28-05-2025 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Knightwolf schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 04:59:
Wat is je probleem? Een stofzuiger maakt net zoveel herrie, wellicht nog meer zelfs. En daar klaagt ook niemand over ;)
Dacht je dat? Zeker sinds de zakloze is dat iets waar veel mensen met bezig zijn.

Als ik de resultaten zo zie dan lijkt het mij veel herrie en moet je alsnog met een doek aan de gang. Je maakt mij dan niet wijs dat het sneller is dan alleen met doeken. Dan liever geen herrie en meteen doeken, als een doek verzadigt is pak ik gewoon een nieuwe.

Een groot voordeel van een blazer is wel de kieren, want daar kom je nooit met een doek. Maar daarvoor volstaat een simpelere blazer ook.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Het voorheen genoemde Marktplaats linkje heeft dezelfde diameter als het origineel overigens, dus daar is geen voordeel. Wellicht koop ik ook nog eens zo'n extra onderdeel en zaag ik die af, toch net wat handzamer... Moet ik het wel elke keer wisselen als ik dan wil gaan bladblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:47
ik gebruik een 2x 20v Lidl bladblazer om de boel droog te blazen. Werkt super! en waar ik niet bij kan of waar extra oempfh nodig is gebruik ik de 8bar compressor met blaaspistool :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bij het wassen van mijn auto, stuitte ik op verschillende lelijke (soort?) ingebrande vlekken van iets. Met Poorboys Spray & Wipe, foam en autoshampoo gaat het er niet af. Ik ren altijd direct naar buiten zodra ik vogelpoep zie, maar hier lijkt iets anders aan de hand. Ik vermoed iets van hars? Maar zou zo 123 niet weten waar dit dan gebeurd zou moeten zijn.

Verspreid over de auto zit dit, dus je snapt wel hoe erg ik baal. Is hier een goedje voor? Of wordt dit honderden euro's kwijt aan iets anders?

Update: heb de vrienden van CarClean ook om advies gevraagd. Zij geven aan dat het met Nanolex Scrub behandeld kan worden. Gezien het over de hele auto zit, wordt het nog wel een taakje. Maar iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3NqNUZgAh1dScwm0ohPq2kMwC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YeVKMzU4BJgT0ezSW7IiJchK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3YZzZpjjo-CClK4SCL43KetIgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGHb8vc1IrxtkREM6sBFTmr5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlQIMA6HKiFR5F0bvnacwNou43M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnwyoPcsxwBtmQL21Sbf9rqP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Steeffoon op 28-05-2025 14:30 . Reden: Foto's werkten niet allemaal ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:33
Dat lijkt idd hars-achtig spul van bomen te zijn, vooral als het voornamelijk de liggende delen betreft. Daar zijn prima spullen voor waar (lichte) oplosmiddelen in zitten speciaal voor dat doel. Dat hoeft gelukkig geen honderden euro's te kosten :P Voor je iets aanschaft kun je iets op alcoholbasis (hand-ontsmetter, spiritus) en wasbenzine proberen op een iets minder opvallende plek.
Daarna kan een milde klei helpen voor de laatste beetjes. Als het er alsnog niet af gaat kun je zowiezo klei proberen. En dan natuurlijk weer een nieuwe wax of sealant als je er geen keramische coating op hebt zitten.
Gonadan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:22:
[...]

Dacht je dat? Zeker sinds de zakloze is dat iets waar veel mensen met bezig zijn.

Als ik de resultaten zo zie dan lijkt het mij veel herrie en moet je alsnog met een doek aan de gang. Je maakt mij dan niet wijs dat het sneller is dan alleen met doeken. Dan liever geen herrie en meteen doeken, als een doek verzadigt is pak ik gewoon een nieuwe.

Een groot voordeel van een blazer is wel de kieren, want daar kom je nooit met een doek. Maar daarvoor volstaat een simpelere blazer ook.
Die simpelere blazer maakt ook herrie :P en vaak is hoe kleiner hoe meer herrie omdat die het met een hoger toerental moeten doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Knightwolf op 28-05-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:53
Steeffoon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:57:
Bij het wassen van mijn auto, stuitte ik op verschillende lelijke (soort?) ingebrande vlekken van iets.
Lijk inderdaad op hars (je kan er even aan ruiken, ruikt vaak naar bos en denneachtig) vergeet dan een simpele truuc met warm water niet dat maakt de hars namelijk zachter. Leg een vrij warme (niet kokend hete) microvezeldoek op de plekkenen laat het even inwerken. Daarna kun je er met wat autoshampoo (maakt niet uit welk merk je gebruikt) voorzichtig overheen gaan.

Is het nog niet helemaal weg? Dan kun je, zoals Knightwolf aangeeft een mengsel gebruiken van 50% water en 50% alcohol (bijv. isopropyl). Gewoon zachtjes deppen en vegen.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om kant-en-klare harsverwijderaars te kopen er zijn genoeg sprays in de aanbieding van de bekende merken.

[ Voor 19% gewijzigd door Riptide op 28-05-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

@Riptide @Knightwolf Dank voor jullie reacties. Dat klinkt al als een geruststelling, was al bang dat het polijsten zou worden en al. Ik ga ermee aan de slag, dankjulliewel!
Carclean gaf Nanolex Scrub nog als tip, dus die neem ik ook even mee in gedachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Steeffoon op 28-05-2025 15:24 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Een paint cleaner zoals Scrub (nieuw product van Nanolex) of de good ‘ol’ Poor Boys World Professional Polish doet dit soort taakjes erg goed. Met Een handpad/applicator niet te veel druk zetten en goed afnemen met een goede MFdoek.
Een hars/teer verwijderaar doet het op een chemische manier. Is vaak op basis van citrus.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
Bulldog schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:18:
[...]

Dat begrijp ik. Als ik zoek kom ik er tientallen tegen. Ik probeer echter altijd te kijken wie uit mijn netwerk iemand kan aanbevelen. Ik zie jullie mede Tweakers dan maar even als onderdeel van mijn “netwerk”. Ik ben dus niet op zoek naar een willekeurige poetser welke je heel gemakkelijk kunt vinden, maar iemand die iemand kan aanbevelen vanuit zijn of haar netwerk of eigen ervaringen.
Ik zit met eenzelfde dilemma.
De auto verdient wel een goede behandeling, in ieder geval vanwege swirls, maar ik zie het dan weer niet zitten om er zelf 1-2 dagen mee bezig te zijn, anderzijds hoeft het imo ook geen 2000 euro te kosten :)

De importeur biedt het volgende aan:
"Wij bieden u daarom graag een professionele gedetailleerde autoreiniging aan zodat uw auto wordt afgeleverd in optimale staat. Na de poets- en polijstbehandeling zal de lak van uw auto weer glad en stralend zijn. Als laatste behandeling zal er een wax-laag op de lak worden aangebracht zodat de lak beter beschermd is tegen vuil. Hierdoor zal de auto ook makkelijker schoon te houden zijn. Tevens zal er een reiniging van het interieur verzorgd worden zodat deze weer helemaal fris, schoon en hygiënisch is. "
Moet zo'n 300 euro kosten, is natuurlijk geen long-lasting coating of iets dergelijks, maar wel waar voor geld?

Na een "eenmalige" behandeling ben ik voornemens om de auto met de hand te wassen, die 1 uur per maand heb ik er wel voor over.

Loont het dan nog om een stapje verder te gaan met een keramische coating of iets dergelijks (en dus een 3e partij te zoeken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:02
Laatst heb ik een mooie nieuwe Mazda3 in ontvangst genomen!

Natuurlijk twee weken later een dikke flets erop, dus ik met de quick detailer er overheen om te weken... Die daarna opdroogde. Later snel opnieuw gedaan, maar dus netjes wat swirls erin gepoetst :D

Iemand suggesties voor een tent die het er netjes even snel uit krijgt? Heb zelf geen machine of spullen. Een collega evt wel, is dit zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Knightwolf schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:29:
Die simpelere blazer maakt ook herrie :P en vaak is hoe kleiner hoe meer herrie omdat die het met een hoger toerental moeten doen.
Klopt, maar daar ga je dan natuurlijk niet de hele auto mee doen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

DatBassie schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:28:

Natuurlijk twee weken later een dikke flets erop, dus ik met de quick detailer er overheen om te weken... Die daarna opdroogde. Later snel opnieuw gedaan, maar dus netjes wat swirls erin gepoetst :D

Iemand suggesties voor een tent die het er netjes even snel uit krijgt? Heb zelf geen machine of spullen. Een collega evt wel, is dit zelf te doen?
Meeuwen flatsen: warme natte doek opleggen. Even 3 min wat anders doen en het valt er zo vanaf. Niks boenen of krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:02
ApC_IcE schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Meeuwen flatsen: warme natte doek opleggen. Even 3 min wat anders doen en het valt er zo vanaf. Niks boenen of krassen
Ah ja, dat was ik alweer vergeten! Mooi voor de volgende keer, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
DatBassie schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:28:

De oranje handpad van Monello/carclean en een fijn polijstmiddel. Met 15min werk al een stuk beter!

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16

Vuvuzela

My spire is forming

Noob hier. Zie door de bomen het bos niet meer. Gisteren een nieuwe (voor mij) auto in ontvangst genomen. Zwart metallic.. lekker besmettelijk. Deze wil ik met de hand gaan wassen, en soms een wax/seal/coating oid laagje aanbrengen.

Wat koop ik om te beginnen? Ik denk nu aan:
2 emmers, grit guard.
Washmitt,
drooddoek,
shampoo, Welke?
quick detailer oid ?

I served in a company of heroes.

Pagina: 1 ... 120 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.