Gefeliciteerd! Heerlijk dat er zo goed op gepast is.RobinHood schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:08:
Ik heb eerdaags een nieuwe auto, heb 'm in principe al gekocht maar er moet nog wat aan gebeuren voor ik hem definitief voor de deur heb.
Vorige eigenaar was een serieuze autopoetser. Auto komt uit 2007 maar de lak is overal super glad, echt serieus gepoetst en in Meguiars Ceramic wax gezet. Het interieur is ook minstens net zo netjes, zacht en glad leer zonder slijtage, dashboard als nieuw, maar ook: Enorm glimmend, wat dus enorm reflecteert in de voorruit, wat niet zo tof is voor je zicht.
Wat is een goede manier om die glimmende troep eraf te krijgen? Eraf poetsen met wat APC? En dan in het vervolg gewoon schoonmaken met iets wat niet glimt als de ziekte?
Met een APC kan je al heel veel doen rondom je auto. Voor interieur heb ik een 1:20 verdunning van Bilt Hamber Surfex in een sprayer. Daarmee zal je het glimmende er zeker wel af krijgen, maar je gebruikt ook snel te veel. Ook op je doek sprayen en niet op het te schoonmaken deel, is met alles z'n beetje zo.
Monello Opaco is ook erg fijn, haalt het matte weer terug. Een interieur cleaner die je in heel je auto kan gebruiken.
@DetailingBySmotske