Te veel zeep kan wel degelijk, en meer afspoelen helpt dan inderdaad. Dus laten we stellen dat de zeep/afspoelverhouding wel moet kloppen anders krijg je residu. 
Wanneer ik ga afdrogen en met een QD aan de gang heb ik uiteraard ook geen residu, maar ik heb daar niet atlijd zin in of tijd voor over en wil soms ook gewoon 'even gauw'.
Dat is ook één van de redenen om naar een accu HD met aanzuigfunctie te kijken. Dan kan ik gewoon met dat ding en een emmertjes aan de slag en hoef ik niet allemaal slangen door mijn huis te leggen en weer op te ruimen (heb geen buitenkraan).
Stel dat je met zo'n draagbare gewoon even kan schuimen (hoeft niet zo goed als een echte), afspuiten en achteraf afspoelen. Dat werkt hopelijk drempelverlagend.
Wanneer ik ga afdrogen en met een QD aan de gang heb ik uiteraard ook geen residu, maar ik heb daar niet atlijd zin in of tijd voor over en wil soms ook gewoon 'even gauw'.
Dat is ook één van de redenen om naar een accu HD met aanzuigfunctie te kijken. Dan kan ik gewoon met dat ding en een emmertjes aan de slag en hoef ik niet allemaal slangen door mijn huis te leggen en weer op te ruimen (heb geen buitenkraan).
Stel dat je met zo'n draagbare gewoon even kan schuimen (hoeft niet zo goed als een echte), afspuiten en achteraf afspoelen. Dat werkt hopelijk drempelverlagend.
Zal eens kijken. Mijn velgen vind ik niet heel makkelijk schoonmaken dus alle hulp is welkom. Scheelt me misschien ook weer jerrycans non ferro.Theone098 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:41:
Niets menselijks is jou vreemd. Ook ik gebruik niet alleen de Woolie.
Maar zo’n coating is echt een aanrader. Remstof “brandt” ook niet meer in.
Heb zelf een blauwe, dan zie je minder maar nog steeds gevoelig voor watervlekken. Je kunt ook een bladblazer op accu kopen, blaas je het er gewoon af. Alleen niet te laag mikken want dan blaas je de opritrommel weer je auto op.Teveel zeep of iets anders? Ja, kan. Al spoel ik de auto constant af met veel water. Het valt vaak pas op bij het droog maken.
Ik heb 2x zo’n tussenfilter gekocht. Het helpt, maar niet 100%. Nu heb ik een “echte” waterontharder en ook dan zie ik het hier en daar op de auto.
Maar de oplossing is nabij. Geen zwarte auto meer.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8