Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 117 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58
Xqlus1ve schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:04:
[...]

Wet Coat 1000ml +2 eur
Q²M Wetcoat - 4000ml +3
Q² Trim EVO Protection Kit +4 (altijd korting op deze set)
Q²M Bug and Grime - 500ml +2
Q²M Bathe+ - 1000ml nu 46 euro??
Non-Ferro - 1000ml +2
Non-Ferro - 5000ml +? die was ergens rond de 87 als ik mij niet vergis, nu 95

En overige producten gemiddeld in euro, flinke inflatie weer als je het aan mij vraagt :P
Inderdaad.

Snelle Google levert al snel goede besparing op

https://www.detailingrent...n-q2-wetcoat/#description

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:09
@Greetoz @Smotske is de DAP EVO met de twee steunplaten dan breed genoeg inzetbaar voor de auto volgens jullie? Daar had/heb ik een beetje schrik voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Vogels60 op 12-02-2025 17:56 ]

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:13
Goed genoeg om mee te beginnen. Mocht je verder het konijnenhol in gaan is de Flex PXE80 een uitstekende keuze.

Wat betreft de prijzen van sommige producten, inderdaad hier en daar een eurootje er bij op nu ik m'n oude bestelgegevens er bij heb gehaald. Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, nooit gedoe met CarClean en een fijn bedrijf.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Vogels60 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:54:
@Greetoz @Smotske is de DAP EVO met de twee steunplaten dan breed genoeg inzetbaar voor de auto volgens jullie? Daar had/heb ik een beetje schrik voor.
Ja de grote steunplaat is prima, de kleine ook maar eigenlijk is het apparaat te groot en gaat dus in de weg zitten bij kleine hoekjes waar je de kleine steunplaat juist voor gebruikt.

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:09
Dat is dus wat ik her en der ook lees en dat ik daarom ook die Vonroc optie met twee machines (voor minder geld) aan het overwegen was... dan is het twijfel circkeltje weer rond.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Vogels60 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:44:
Dat is dus wat ik her en der ook lees en dat ik daarom ook die Vonroc optie met twee machines (voor minder geld) aan het overwegen was... dan is het twijfel circkeltje weer rond.
Ik zou alsnog voor een goede “grote gaan” je kan hoekjes ook altijd met de hand doen. En als je t echt nodig hebt een kleinere kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Welke besparing dan?

Detailingrental (jouw link):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bixwsgyiX6vCEUro-rPVzIwyRCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiHKsQc7GhFkS5mZbTflBgAW.jpg?f=fotoalbum_large

Carclean.com:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9esDbIiRLXrMnbTKj9j2bh42_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGvj5wttPxKJDZ25eliTIPF0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan het natuurlijk mis hebben?

De 500ml flacon is €2,- duurder dan vorig jaar. De 1 liter flacon is €3,- duurder, maar goed, koop zelf alles tegenwoordig in bulk en dan is het sowieso wel goedkoper. Quickdetailer 4 liter is €8,- duurder geworden. 4 liter Bathe+ was vorig jaar volgens mij €149,- en nu €158,-. Maar goed, prijzen zijn lang gelijk gebleven en voor kwaliteit mag je gerust betalen. Kan altijd nog Dreft in bulk gaan inslaan als het niet bevalt. Heeft de AH vaak in de '2 plus 3 gratis'-aanbieding :) Wel handig om je polijstresten mee af te nemen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Welke besparing dan?

Detailingrental (jouw link):

[Afbeelding]

Carclean.com:

[Afbeelding]

Ik kan het natuurlijk mis hebben?

De 500ml flacon is €2,- duurder dan vorig jaar. De 1 liter flacon is €3,- duurder, maar goed, koop zelf alles tegenwoordig in bulk en dan is het sowieso wel goedkoper. Quickdetailer 4 liter is €8,- duurder geworden. 4 liter Bathe+ was vorig jaar volgens mij €149,- en nu €158,-. Maar goed, prijzen zijn lang gelijk gebleven en voor kwaliteit mag je gerust betalen. Kan altijd nog Dreft in bulk gaan inslaan als het niet bevalt. Heeft de AH vaak in de '2 plus 3 gratis'-aanbieding :) Wel handig om je polijstresten mee af te nemen overigens.
Detailrental was 62 toen ik keek..

ps. ik vind die quickdetailer echt een rot product, of ik gebruik hem verkeerd, maar ik heb Gyeon CanCoat op mijn auto, als ik even snel stukje afneem met die quickdetailer krijg ik daar gelijk andere soort shine, dus werkt het eigenlijk niet als intended voor mij. Die van CarClean zelf (Monello) werkt voor mij veel beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Greetoz op 15-02-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:42:
ps. ik vind die quickdetailer echt een rot product, of ik gebruik hem verkeerd, maar ik heb Gyeon CanCoat op mijn auto, als ik even snel stukje afneem met die quickdetailer krijg ik daar gelijk andere soort shine, dus werkt het eigenlijk niet als intended voor mij. Die van CarClean zelf (Monello) werkt voor mij veel beter.
Ik gebruik het als drooghulp, dus de auto zit al helemaal onder de quickdetailer... ik vind het fantastisch. Paar sprays en shine. Of als ik tussendoor (op vakantie bijvoorbeeld) even geen waspunt heb... even de quickdetailer over de velgen... glimmende velgen. Maar goed, er zijn zoveel alternatieven en fans van andere producten, ik gebruik vooral wat ik goed vind en dat is wel erg veel van Gyeon. Ja, de Glass Cleaner van Poorboys World is een beetje de vreemde eend in de bijt. Geweldige glasreiniger. Zelfs goed voor de koelkast en espressomachine met RVS delen :)

• CreativeS
  • Niet online
Gyeon Bathe+ is weer even voor bijna de 'oude' prijs...

€21,83 voor 0.5 liter.
€38,63 voor 1 liter.
€132,72 voor 4 liter.

https://www.carclean.com/nl/gyeon-q2m-batheplus-1000ml.html

Lijkt de Mediamarkt wel... vlak voor kortingsperiode even verhogen :)

Anyway, topshampoo.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 20-02-2025 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
Ik heb vandaag ook maar de detailschoenen aangetrokken en bestelling gedaan bij CarClean. Hopenlijk komt het morgen binnen want van het weekend is het mooi weer om schoon te maken :).

Even op een rijtje wat ik heb:

* Ultimate Snow Foam Cannon Kit (Van Maquire, waarom deze? Omdat deze een leuke set had incl foam vandaag met korting en het leek me verder gewoon degelijk merk)

* Q²M Bathe - 500ml

* Q²M Wetcoat - 500ml

* Q²M QuickDetailer 80ml

*Q²M CeramicDetailer - 500ml

Verder nog wat tire + velg spullen.

Nu was mijn plan de campagne het volgende en wellicht kunnen jullie hier nog wat tips op geven

1. start met afspoelen van de auto met hoge druk
2. Auto in de foam zetten en dit ongeveer 10 a 15 minuten laten zitten
3. daarna de auto poetsen met Bathe +
4. een Wetcoat aanbrengen
5. Ceremicdetailer aanbrengen
6. De velgen en banden doen.

Nu Twijfel ik specifiek over de wetcoat + Ceremic detailer. Is dit erg om beide te gebruiken? Voegt het iets toe? Of is 1 van de 2 voldoende :)

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Foam en afspoelen moet je andersom doen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Je zit in de goede richting! Maar stap 1 en 2 omdraaien. Foam op een droge auto. Dan glijd het er niet zo snel af.
Bathe+, WetCoat, én CD is wat overkill. Ik zou WetCoat overslaan. Wanneer je droogt een pufje CD op je droogdoek per paneel. Voldoende bescherming tot je volgende wasbeurt.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Smotske schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:15:
Je zit in de goede richting! Maar stap 1 en 2 omdraaien. Foam op een droge auto. Dan glijd het er niet zo snel af.
Bathe+, WetCoat, én CD is wat overkill. Ik zou WetCoat overslaan. Wanneer je droogt een pufje CD op je droogdoek per paneel. Voldoende bescherming tot je volgende wasbeurt.
PaT schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:33:
Thanks! Ik ga die omdraaien.

Had mijn buitenkraan nog willen omkatten naar mijn water ontharder, helaas die bij de installatie om de water ontharder heen laten gaan, maar dat gaat me helaas niet op tijd lukken, wellicht voor de volgende wasbeurt. Voor nu moet het zo wel lukken, vooral goed drogen nadien :)

[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 20-02-2025 20:37 ]

• Smotske
Je kan altijd nog een drooghulp als Final Finish van Nanolex gebruiken. Licht alkalisch tegen kalk en mineraal resten. Koch chemie fse is net zo iets. Wel handig als je in de zomer in de zon staat af te drogen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Smotske schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:44:
Je kan altijd nog een drooghulp als Final Finish van Nanolex gebruiken. Licht alkalisch tegen kalk en mineraal resten. Koch chemie fse is net zo iets. Wel handig als je in de zomer in de zon staat af te drogen.
Tegen de tijd dat het zomer is heb ik de leiding al wel omgelegd en onthard water, maar alsnog zal ik dan moeten boenen want 100% onthard zal het dan nogsteeds niet zijn.

Maar thanks voor de tip! :)

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 20-02-2025 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:19
SirMemeAlot schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:28:
1. start met afspoelen van de auto met hoge druk
2. Auto in de foam zetten en dit ongeveer 10 a 15 minuten laten zitten
3. daarna de auto poetsen met Bathe +
4. een Wetcoat aanbrengen
5. Ceremicdetailer aanbrengen
6. De velgen en banden doen.
Banden en velgen als eerste doen.
1 en 2 omwisselen zoals eerder aangegeven en niet vastpinnen aan die 10 a 15 minuten, dat is vrij lang goed oppassen dat het niet opdroogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 14:19
SirMemeAlot schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:09:
[...]

Tegen de tijd dat het zomer is heb ik de leiding al wel omgelegd en onthard water, maar alsnog zal ik dan moeten boenen want 100% onthard zal het dan nogsteeds niet zijn.

Maar thanks voor de tip! :)
Boenen = krassen. Nooit boenen.

Je kunt natuurlijk prima wassen zonder onthard water, zorg dat je de auto goed droogt en eventueel nog even nalopen met een detailerspray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
LVGH schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:55:
Je kunt natuurlijk prima wassen zonder onthard water, zorg dat je de auto goed droogt en eventueel nog even nalopen met een detailerspray.
Of een detailerspray als drooghulp gebruiken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Mooi zondag even los! Bezorging was pas net, dus vandaag lukt niet meer helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFYYQ0IHCuzOOeowpnHGbKI6adM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgoutUuCwbuG6sQodhBlSYjY.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Voor het eerst in 3 maanden weer eens gewassen. Tussendoor wel eens velgen gedaan, maar niet zo vaak als ik zou willen. Lichamelijk tijdelijk wat beperkt, dus vandaag was wel weer een beproeving. Wel fijn dat de auto vrij vlot schoon was. Velgen waren goed vies... dat heeft me de meeste tijd en het meeste energie gekost, maar als je dan klaar bent? Volgende wasbeurt gaan de bandjes weer in de Gyeon Tire. Zondag even de uitlaattips poetsen met Mothers Alu en de dorpels even goed reinigen. Vervelende is... er staat nog eentje te wachten, maar die heeft gelukkig een zeer vergeeflijke kleur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-yseGZ8174qehQN65ODqcdP318=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIRUjmOumDwsn3NJ9UYott5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-V72ech7PcP-3JGUPlcTLZ9nv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWcolMEsjTJrMrlVX5s9iD6k.jpg?f=fotoalbum_large

Zodra het echt structureel wat warmer wordt, worden de achterste zijruiten vervangen door nieuwe originele ruiten. De rubbers zijn echt op en ja, de rubbers zitten vast op het ruit. Is niet los te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:18

RUFFNECK

Poentje

Een vraag voor de experts hier. Ik heb een occasion gekocht vandaag en die heeft in het interieur op wat plastic delen een soort van.. vet if watervlekken. Als je erover veegt lijkt het wel weg te willen gaan, maar het gaat niet weg. Moeilijk uit te leggen...

Iemand een tip waarmee ik dit zou kunnen proberen weg te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVqmdTD30HsnyjyEt01Df4ubkWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W02jNlQBC01VlFzXyzoRpGSt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
RUFFNECK schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:58:
Een vraag voor de experts hier. Ik heb een occasion gekocht vandaag en die heeft in het interieur op wat plastic delen een soort van.. vet if watervlekken. Als je erover veegt lijkt het wel weg te willen gaan, maar het gaat niet weg. Moeilijk uit te leggen...

Iemand een tip waarmee ik dit zou kunnen proberen weg te krijgen?

[Afbeelding]
Met Dr.Wack All-in-one of Sonax Cleanstar krijg je dit waarschijnlijk wel weg en op een veilige manier. Beide zijn voor alle oppervlakten geschikt zelfs voor pianolak en touchscreens. Zeer tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zelfs in de regen kan ik genieten van die kart... en ik rij er zelf niet eens in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5Li9BBNO0kpOcSBsy5S8k6xHXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llYRnAtFBCtpJr46KnlofZEq.jpg?f=fotoalbum_large

Oja, wasbeurt.
  1. Gyeon Bathe+ als foam gebruikt.
    Normaal gesproken gebruik ik Gyeon Foam als schuim, maar bij hardnekkig vuil (na vorstperiode) doe ik Bathe+ als foam.
  2. Velgen met Gyeon Tar, inwerken en borstelen.
  3. Velgen wassen met Gyeon Bathe+.
    Ja, ik gebruik geen seperate velgenreiniger, ze staan al in de Gyeon Rim.
  4. Auto wassen met Gyeon Bathe+.
  5. Afspuiten HD.
  6. Delen inspuiten met Gyeon Wetcoat en direct weer afspuiten met HD.
  7. Afnemen met Turtle Wax siliconen trekker
  8. Drogen met Gyeon Silk Dryer Evo en Gyeon Quickdetailer als drooghulp.
Banden heb ik vorig jaar zomer nog in de Gyeon Tire gezet. Deze uiteraard eerst gereinigd met Gyeon Tire Cleaner. Zoals te zien aan de banden zijn ze weer mooi zwart na een simpele wasbeurt. Standtijd is vrij lang.

[ Voor 54% gewijzigd door CreativeS op 22-02-2025 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:36
Goedenavond allemaal,

Enige tijd geleden een paar pagina’s gelezen en nu wederom en stuk of 5.

Voorheen altijd shitboxen van auto’s gehad waarvan de laatste 10 jaar trouwe dienst heeft gedaan, die is met 20 jaar en bijna 3 ton op de teller de deur uit gegaan.
Ik heb nu een maandje een hagelnieuwe auto en ook ik wil de stap maken naar wat auto schoonmaak producten.
Voorheen was het de afwasmiddel wat in een foamgun ging :X

Ik neig naar Gyeon, maar wat zijn er veel producten te vinden zeg.
Ik ga eens kijken naar een starterkit, de Bathe+ zie ik regelmatig terugkomen.

Extra MF doeken halen en nog een degelijke mitt is ook een pre zo te zien.

Waarmee kan ik niet fout gaan? Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
elektriekert schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:08:
Goedenavond allemaal,

Enige tijd geleden een paar pagina’s gelezen en nu wederom en stuk of 5.

Waarmee kan ik niet fout gaan? Tips zijn welkom :)
Blijven lezen, tips verzamelen en dan je bevindingen en gerichte vragen delen en feedback ontvangen.

Niet cynisch bedoeld.

Denk aan aanpak (volgorde), schoonmaak materiaal en -middelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 23-02-2025 07:40 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-05 08:21
@elektriekert

Een absolute begin kan zijn die bathe+ met de twee emmer methode. Je hebt een foamlans begrijp ik. Dan vooraf, droge auto, foamen met bijvoorbeeld bilthamber touch-less.
Met een aparte mitt de velgen en dorpels vooraf. Water vervangen voor de rest van de auto.
Drogen met een goede mf droog doek. Eventueel met een quickdetailer.

Lijkt mij een goede basis waar je je auto in goede conditie houdt. Voorkomt krassen. En bathe+ en eventueel de quick detailer voegen een minimaal laagje glans en bescherming toe van wasbeurt naar wasbeurt.

Daarna kun je uitbreiden aan de hand van je ervaringen en leeswerk.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
@elektriekert Je hebt al een goed begin! Foamlans is echt een hele goede upgrade al. Bilt Hamber Touch Less als pre-wash gebruiken (op droge auto) en je krijg thet meeste vuil er al wel van af. Dan wassen met Bathe+ met de 2 emmer methode en een goede mitt. Drogen met een drooghulp als Gyeon Ceramic Detailer of andere quick detailer en je zit al wel goed.

Waar je niet fout me kan gaan? Blijf bij de grotere merken. Gyeon, Nanolex, Monello, Bilt Hamber, Poor Boys World en AutoGlym om wat voorbeelden te nemen. Pas op voor het konijnenhol, die is heel diep. ;)

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Boeryepes schreef op zondag 23 februari 2025 @ 07:29:
[...]

Blijven lezen, tips verzamelen en dan je bevindingen en gerichte vragen delen en feedback ontvangen.

Niet cynisch bedoeld.

Denk aan aanpak (volgorde), schoonmaak materiaal en -middelen.
Je hebt helemaal gelijk yepes! Ik heb al wat YT’s bekeken, ik zal echt ff opnieuw moeten leren wassen denk ik.
Ik had altijd een spons en schuurde lekker het vuil roterend over de lak heen ;) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:07:
[...]

Je hebt helemaal gelijk yepes! Ik heb al wat YT’s bekeken, ik zal echt ff opnieuw moeten leren wassen denk ik.
Ik had altijd een spons en schuurde lekker het vuil roterend over de lak heen ;) :X
Deze site heeft een forum dat je hier vaak voorbij ziet komen, waaronder deze uitgebreide tips pagina https://forum.carclean.co...dleiding-tips-tricks.107/

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Ik heb nu in het winkelmandje alles van Gyeon:

-Foam
-Bathe+
-Wetcoat
-Bug&Grime
-Quick detailer
-Iron voor de velgen

2 wash mitts (Voor de auto en velgen apart)
En verscheidenen MF doeken.

Ik ben nog aan het kijken naar een velgenborstel, voor mijn supernova velgen (21” Skoda)

Hoeveel beter/fijner is de B&H touch less t.o.v. de Gyeon foam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Boeryepes schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Deze site heeft een forum waar je hier vaak voorbij ziet komen, waaronder deze uitgebreide tips pagina https://forum.carclean.co...dleiding-tips-tricks.107/
Goeie marketing ook. Gisterenavond winkelmandje gevuld en om half 2 s’nachts al een e-mail dat ik nog producten in mijn mandje heb staan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51
Ik gebruik sinds een tijd bilt hamber touch less en het is echt top spul. Een hoop reviews en tests van bekeken en het schijnt wel een van de beste foams te zijn (ik maak er ook onze glazen overkapping mee schoon 8) ). Ik haal er goede resultaten mee. Om te wassen gebruik ik bathe+ van gyeon.

Om het daarna af te maken gebruik ik regelmatig Sonax Brilliant shine detailer. Het water loop er dan mooi vanaf en de glans blijft veel langer.

[ Voor 30% gewijzigd door Deagle op 23-02-2025 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:33

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

elektriekert schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:19:

-Foam
-Bathe+
-Wetcoat
-Bug&Grime
-Quick detailer
-Iron voor de velgen

Ik ben nog aan het kijken naar een velgenborstel, voor mijn supernova velgen (21” Skoda)

Een wheel woolie en een banden borstel is ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Het is officieel, ik ben geen detail virgin meer :-).

Heb zojuist auto gefoamed/gebathe+/Ceremic detailt. Moet zeggen dat ik tevreden ben met het eerste resultaat, enige nadeel is dat je alles ziet als je zo goed gaat poetsen helaas. Gelukkig heb ik laatst paar kleine plekjes laten repareren en toen beetje lak die de spuiter over had meegekregen, binnenkort deze plekjes even primeren/bijstippen met de lak en dan met blanke lak stift afwerken. Maakt niet niet supermooi, maar zorgt wel ervoor dat het niet verder gaat roesten bij de steenslag plekjes.

Paar vragen na het schoonmaken, wassen jullie de handdoeken/was handschoenen gewoon op 30 graden? Ook de handdoek waarmee je de ceremic detailer doet of laat je die ongewassen?

Verder viel het foamen wel enorm tegen moet ik zeggen, had niet het idee dat er heel veel vuil afkwam. Wellicht was de auto te vies of zat de viezigheid er al te lang op, maar heb de mix aangehouden 1 staat tot 5 zoals macquire aangeeft. Jullie ervaringen zijn wel dat de auto erna er vrij schoon uitkomt?

Gister al de velgen en banden schoon gemaakt :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz21U9ySy7gQOHuJYwNzzhtFE4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxejjnq9dFzZLOn1WecfX6sg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inZ63Xd69AmomdZ3uk3ij9ex-HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3gunhSBTfJ6Yh0DtpGBwBTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJn8g4QiJh76NKUJHeCBA1PITu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzsCeDwJEQORz5NgxzyjbpXT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjh5v8aztFzlT4GH2rl_omXVsFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KeGwV8tQM1BLocnipdyhWIz.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de beschadigende plekjes, gaat het echt om dit soort plekjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbpJCgA8nTj4sJkEFzE_767Zl2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2GvvdwUveuOqM8TTJaCiYqR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door SirMemeAlot op 23-02-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
elektriekert schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:19:

-Foam
-Bathe+
-Wetcoat
-Bug&Grime
-Quick detailer
-Iron voor de velgen

Ik vind de CarClean velgenborstel erg fijn. https://www.carclean.com/...eel-brush-ultra-flat.html. Hun bandenborstel is ook erg fijn. https://www.carclean.com/...m-premium-tire-brush.html.

Gyeon Foam vs Bilt Hamber TouchLess. Verschil is best groot. Gyeon Foam is vrij mild. Touchless werkt net een tandje beter, en is ook nog eens milieuvriendelijk/biologisch afbreekbaar/op suiker basis. Mooi meegenomen. Enige nadeeltje is de iets beperkte schuimvorming. Goed op te losssen door een klein pufje shampoo er bij te doen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
SirMemeAlot schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:16:
Het is officieel, ik ben geen detail virgin meer :-).

Paar vragen na het schoonmaken, wassen jullie de handdoeken/was handschoenen gewoon op 30 graden? Ook de handdoek waarmee je de ceremic detailer doet of laat je die ongewassen?

Verder viel het foamen wel enorm tegen moet ik zeggen, had niet het idee dat er heel veel vuil afkwam. Wellicht was de auto te vies of zat de viezigheid er al te lang op, maar heb de mix aangehouden 1 staat tot 5 zoals macquire aangeeft. Jullie ervaringen zijn wel dat de auto erna er vrij schoon uitkomt?
Geen gebruiker en ervaring met Meguiars, maar je hebt gefoamd op een droge auto en lang genoeg laten inwerken zonder op te laten drogen?

Ik was alle spullen op 30grC een microfiber wasmiddel. https://www.carclean.com/nl/nanolex-microfiber-wash.html
Een wasmiddel zonder verzachter en geur kan ook prima. Mocht je merken dat je doeken geen water mee opnemen dan een dag laten weken in een sopje met allesreiniger (APC).

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51
Smotske schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Ik vind de CarClean velgenborstel erg fijn. https://www.carclean.com/...eel-brush-ultra-flat.html. Hun bandenborstel is ook erg fijn. https://www.carclean.com/...m-premium-tire-brush.html.

Gyeon Foam vs Bilt Hamber TouchLess. Verschil is best groot. Gyeon Foam is vrij mild. Touchless werkt net een tandje beter, en is ook nog eens milieuvriendelijk/biologisch afbreekbaar/op suiker basis. Mooi meegenomen. Enige nadeeltje is de iets beperkte schuimvorming. Goed op te losssen door een klein pufje shampoo er bij te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EPMnFhQiymIXHFCk0OtlxO88OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T551ZXSUFxHde1vilV8wYZyL.jpg?f=fotoalbum_large

De schuimvorming is prima, hier zat het er een paar min op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Smotske schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Geen gebruiker en ervaring met Meguiars, maar je hebt gefoamd op een droge auto en lang genoeg laten inwerken zonder op te laten drogen?

Ik was alle spullen op 30grC een microfiber wasmiddel. https://www.carclean.com/nl/nanolex-microfiber-wash.html
Een wasmiddel zonder verzachter en geur kan ook prima. Mocht je merken dat je doeken geen water mee opnemen dan een dag laten weken in een sopje met allesreiniger (APC).
Top, wij wassen sowieso alles met geur en wasverzachterloze wasmiddelen (althans het meeste).

De auto was wel al nat, door regen/vochtig weer. Auto was helaas niet droog. Daarna wel minuutje of 5 - 10 laten zitten. Ben sowieso nog niet heel erg fan van macquire spul, maar dit zat nou eenmaal bij de foamlans die ik had gekocht. Bij de volgende zal ik bilt-hamber kopen.

Wat is jullie ervaring met de afwerking, online lees ik wel verschillende verhalen, zoals Ceremic detailer en daarna nog quick detailer of wanneer gebruik je dan Wetcoat? Ik ben nog wat zoekende merk in de afwerking en welke middelen goed zijn en wat wel bij elkaar past en wat niet. Heb vandaag alleen in de Ceremic detailer gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Hoi Tweakers,

Ik wist niet dat er ook een Car Detailer forum is op Tweakers, erg tof want ik ga mijn auto over twee weken naar een detailer brengen. Ik heb een afspraak gemaakt bij V&H Styling in Amersfoort, hier zullen ze de auto volledig polijsten, wassen en gaat er een keramische coating over de auto (Diamond Package). Ook wil ik de neus van de auto met PFF laten beplakken.

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of er hier Tweakers zijn die hun auto ook in de keramische coating hebben staan en wat hun ervaringen zijn. Wat ik ermee zou willen bereiken is dat ik de auto met goed afspoelen gemakkelijker schoon kan krijgen, als ook de lak van de auto in top conditie brengen.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Deagle schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:42:
[...]
[Afbeelding]

De schuimvorming is prima, hier zat het er een paar min op.
Poeh, ik mis mijn 4GC nu weer...

Schuimt verder prima hoor, Bilt Hamber. Maar als ik het vergelijk met een Gyeon Foam, Monello Artico of Valet Pro zijn die meer een dikke deken schuim. Maar altijd BH TL _/-\o_

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
SirMemeAlot schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Wat is jullie ervaring met de afwerking, online lees ik wel verschillende verhalen, zoals Ceremic detailer en daarna nog quick detailer of wanneer gebruik je dan Wetcoat? Ik ben nog wat zoekende merk in de afwerking en welke middelen goed zijn en wat wel bij elkaar past en wat niet. Heb vandaag alleen in de Ceremic detailer gezet
Bathe+, WetCoat én Ceramic Detailer is wat overdreven. 1 middel waar iets van een berscherming met standtijd in zit is prima. Ik gebruik heel weinig WetCoat (alleen in de winter soms) maar gebruik QD vaak als drooghulp. Een pufje op je droogdoek per paneel.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:03
CreativeS schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:16:

Zodra het echt structureel wat warmer wordt, worden de achterste zijruiten vervangen door nieuwe originele ruiten. De rubbers zijn echt op en ja, de rubbers zitten vast op het ruit. Is niet los te bestellen.
Heb je al gecheckt wat die kosten? Voor mijn E46 zijn ze zo'n 1300 ex btw (per stuk), dus toen heb ik besloten dat de rubbers nog wel goed genoeg waren..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:54:
Heb je al gecheckt wat die kosten? Voor mijn E46 zijn ze zo'n 1300 ex btw (per stuk), dus toen heb ik besloten dat de rubbers nog wel goed genoeg waren..
Ik heb ze al in huis. Rechts - vorig jaar al - voor €129,-. Links was op dat moment niet leverbaar meer, dus ik had al een hele goede van de sloop. Met Kerst was links ineens wel nieuw beschikbaar dus alsnog direct toegeslagen voor €195,-. Ze liggen nu keurig boven op zolder in een doos in het donker. Komende zomer haal ik alles (van B stijl tot kofferbak) los in de auto en vervang ook de rubbers carrosseriekant en de deurrubbers. Deurrubbers voor de coupe kosten ook een godsvermogen, voor de Compact €80,- per stuk :), dus die liggen ook al even te wachten boven.

Wat de Compact in schoonheid ontbeert (de Compact is niet lelijk, maar zeker niet moeders mooiste), maakt die ruimschoots goed in rijervaring. Lekker kort stuurhuis vergelijkbaar met de E46 M3, het Bilstein B12 Sportline onderstel, de gewichtsverdeling en RWD. En los daarvan boeit het mij geen ene .... wat een ander ergens van vindt, dus wij rijden heerlijk :)

Maar goed, dat kan beter in het BMW-topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:16:
Alle MF-doeken gaan in de wasmachine. Gewoon op 'Snel/mix' (geen bijzonder Bosch-programma), beide iDOS'en (wasmiddel en wasverzwachter) uitgeschakeld en ik gebruik nu nog Poorboy’s World Typhoon Microfiber Cleaner in het manuele vak. Ik heb dat al jaren maar het wil niet op :) Hierna schakel ik over op Gyeon Q²M TowelWash.

Ik moet maar eens contact opnemen met Gyeon Nederland (of Yves Heylen) voor een mooi Gyeon-doek in de garage :D

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 23-02-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Hoi,

Straks ga ik mijn bestelling doorzetten :).

Ik heb nog een vraag m.b.t. het wassen van de microvezel doeken.
Aangezien remstof nogal scherp is, doen jullie ook de MF doeken scheiden van elkaar of gaat alles in een wasbeurt?
Dus ook de MF doek met eventuele remstof bij de andere MF doeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Smotske schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Dat zier eruit als de perfecte borstel, dankjewel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
elektriekert schreef op zondag 23 februari 2025 @ 19:54:
Hoi,

Straks ga ik mijn bestelling doorzetten :).

Ik heb nog een vraag m.b.t. het wassen van de microvezel doeken.
Aangezien remstof nogal scherp is, doen jullie ook de MF doeken scheiden van elkaar of gaat alles in een wasbeurt?
Dus ook de MF doek met eventuele remstof bij de andere MF doeken?
Ik was altijd alles samen, behalve de droogdoeken. Heb voor het eerst ook nanolex mf zeep gekocht, kreeg betere reviews en was goedkoper dan gyeon. Ondanks dat ik verder bijna alles van Gyeon heb. Maargoed eerst een griepje uitzitten 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

SanderH_ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:14:

Na het kleien op de operatietafel, de gebruikelijke swirls en hier en daar wat diepere krassen:

Lijst van gebruikte producten:
P&S Brake Buster
CarPro Retyre
Gyeon Q2M Foam
Gyeon Q2M Bathe
Poorboys All Purpose Cleaner

Gyeon Q²M Tar
Gyeon Q²M Iron
Bilt-Hamber Auto-Clay Soft

Lake Country Microfiber Cutting Pad
S3 Gold High Performance Compound
Sonax Perfect Finish
Scholl Concepts Orange Polishing Pad

Gyeon Q²M Prep
Gyeon Q² ONE EVO
Gyeon Q² Tire
Ik zie in je lijst geen claylube (misschien heb ik het mis, ik ken niet alle producten). Heb je dat kleien alleen met water gedaan zoals Bilt-Hamber ook aangeeft op zijn productpagina?

[ Voor 3% gewijzigd door SR8 op 25-02-2025 17:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Coating voor op de wagen krijg ik gratis :)

Gyeon stuurt mij een goodiepakket (inclusief de door mij gekozen Gyeon MOHS EVO) op na het winnen van een prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 25-02-2025 13:12 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:24

Rzaan

Altijd zoekende

PaT schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:33:
Ik zou zeggen:
Afspoelen
Foam afspoelen.
Dus niet andersom, maar nog een keer afspoelen toevoegen na de foam.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rzaan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:44:
[...]

Ik zou zeggen:
Afspoelen
Foam afspoelen.
Nee, de bedoeling van foam is dat het grover vuil losweekt en met wat geluk 'opneemt' in het foam zodat die deeltjes niet over je lak glijden wat met direct afspoelen kan gebeuren.

Dat is de zuivere theorie. Ik gebruik geen foam, dus kan niet zeggen of het daadwerkelijk zo werkt en je minder microkrasjes krijgt hierdoor.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PaT schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:46:
[...]

Nee, de bedoeling van foam is dat het grover vuil losweekt en met wat geluk 'opneemt' in het foam zodat die deeltjes niet over je lak glijden wat met direct afspoelen kan gebeuren.

Dat is de zuivere theorie. Ik gebruik geen foam, dus kan niet zeggen of het daadwerkelijk zo werkt en je minder microkrasjes krijgt hierdoor.
Dat is één theorie.
Je moet inderdaad niet als een malle met een hoge drukspuit over een droge auto gaan. Dan spuit je zand of erger, steentjes met hoge druk ergens tegenaan. Maar als je net zoals bij een lichte regenbui het water zijn gang laat gaan, dan verdwijnt de allergrootste rommel al.
Daarna de foam erop.

Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rzaan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:44:
[...]

Ik zou zeggen:
Afspoelen
Foam afspoelen.
Heb je dan niet dat de foam slechter hecht? Ik heb de indruk dat deze beter blijft hangen op een droge auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:40:
Heb je dan niet dat de foam slechter hecht? Ik heb de indruk dat deze beter blijft hangen op een droge auto.
Ja natuurlijk hecht de foam veel beter op een 'droge' auto... daarnaast... eerst helemaal afspoelen, dan foamen en dan weer afspoelen... is in mijn ogen een nutteloze afspoelbeurt te veel :) Gewoon direct foamen, wachten en afspoelen. Het is niet zo dat er grove stenen en asfalt op je auto liggen toch? Hehe.

Zelf ook meegemaakt. Theorie is leuk, ik baseer mijn mening liever op praktijk. Afspoelen en dan foamen. Ik was helemaal niet onder de indruk van het fenomeen 'foamen'. Daarna - op aanraden - zonder afpoelen eerst gefoamed. Wat een verschil! Voor mij een non-discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 27-02-2025 09:58 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

CreativeS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:57:
[...]

Ja natuurlijk hecht de foam veel beter op een 'droge' auto... daarnaast... eerst helemaal afspoelen, dan foamen en dan weer afspoelen... is in mijn ogen een nutteloze afspoelbeurt te veel :) Gewoon direct foamen, wachten en afspoelen. Het is niet zo dat er grove stenen en asfalt op je auto liggen toch? Hehe.

Zelf ook meegemaakt. Theorie is leuk, ik baseer mijn mening liever op praktijk. Afspoelen en dan foamen. Ik was helemaal niet onder de indruk van het fenomeen 'foamen'. Daarna - op aanraden - zonder afpoelen eerst gefoamed. Wat een verschil! Voor mij een non-discussie.
De grote 'namen' uit Amerika en Engeland (niet dat die daarom per sé allemaal gelijk hebben) houden allemaal de volgorde rinsen, foamen, rinsen aan. Dat zegt niet alles, maar wel iets.
Maar zoals gezegd: Ieder zijn ding. Als het maar geen dogma wordt, van "het moet zo".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:42
Dit is wel de periode in het jaar waarbij het nut van foamen zichtbaar is. Met alle pekel op de wegen en auto's die in no-time smerig worden zie je het vuil er gewoon echt aflopen.

Dit is tevens de periode van het jaar dat ik mijn auto liever niet was. Want of te koud of te nat of al donker of geen tijd of geen zin. Nu zijn een aantal van die criteria ook van toepassing in het voorjaar/zomer, maar dat maakt wel waarom ik de auto in de winter veel minder vaak was.

Juist dan vind ik het heerlijk om te zien om de tijd en moeite die ik er in het voorjaar/de zomer in steek zijn waarde toont in de winter. Goed in de foam en daarna goed met de hogedrukreiniger schoonmaken en hij staat er weer netter bij dan al het andere blik in de straat.

• CreativeS
  • Niet online
Rzaan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:03:
De grote 'namen' uit Amerika en Engeland (niet dat die daarom per sé allemaal gelijk hebben) houden allemaal de volgorde rinsen, foamen, rinsen aan. Dat zegt niet alles, maar wel iets.
Maar zoals gezegd: Ieder zijn ding. Als het maar geen dogma wordt, van "het moet zo".
Ja, er zijn ook mensen die moeite hebben met autoriteit. Dat zijn ook vaak de mensen die zich niet zo maar iets laten vertellen. Dan maar niet. Het is niet mijn auto die zij gaan wassen :)

Ik luister sowieso niet naar wat ze daar in Amerika (of wie dan ook ;)) allemaal willen... nogmaals, ik heb beide manieren geprobeerd en voor mij werkt het gewoon het best op een droge auto. Zelfs het kleine Gyeon (uit monde van Yves) zegt gewoon op een droge auto en afpoelen na foamen.

• CreativeS
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:05:
Dit is wel de periode in het jaar waarbij het nut van foamen zichtbaar is. Met alle pekel op de wegen en auto's die in no-time smerig worden zie je het vuil er gewoon echt aflopen.

Dit is tevens de periode van het jaar dat ik mijn auto liever niet was. Want of te koud of te nat of al donker of geen tijd of geen zin. Nu zijn een aantal van die criteria ook van toepassing in het voorjaar/zomer, maar dat maakt wel waarom ik de auto in de winter veel minder vaak was.

Juist dan vind ik het heerlijk om te zien om de tijd en moeite die ik er in het voorjaar/de zomer in steek zijn waarde toont in de winter. Goed in de foam en daarna goed met de hogedrukreiniger schoonmaken en hij staat er weer netter bij dan al het andere blik in de straat.
Wassen heeft eigenlijk altijd zin ;) maar inderdaad... 3 maanden niet gewassen. Nu een week verder (na wassen) en de wagen oogt nog steeds 'schoon', ondanks alle regen. Velgen zijn wel weer aan de beurt, maar dat is een hele lichte waas van de Ferodo DS Performance remblokken. Gelukkig geen stof meer van originele remblokken. Dan waren ze alweer zwart. Komend weekend gaat mijn eigen gewassen worden.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:42
Oh wassen heeft inderdaad altijd zin. Ik heb alleen lang niet altijd zin of tijd of de omstandigheden zijn (naar mijn mening) niet top. De keren dat ik alle vinkjes (= persoonlijk) kan zetten gebeurt gewoon wat vaker in het voorjaar/de zomer dan in deze periode :P

Overigens is de zomer ook niet altijd top. Onze oprit ligt zomers eigenlijk de hele middag in de zon, zelfs nadat de auto een paar uur in de schaduw heeft gestaan is het plaatwerk dan nog zo warm dat de auto te vlot opdroogt.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

CreativeS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:18:
Ja, er zijn ook mensen die moeite hebben met autoriteit. Dat zijn ook vaak de mensen die zich niet zo maar iets laten vertellen. Dan maar niet. Het is niet mijn auto die zij gaan wassen :)
Ik denk dat je er nu een aantal niet terzake doende argumenten bijhaalt.
Ik geef alleen maar aan dat er mensen zijn met veel ervaring die het wel allemaal doen.
Niet meer, niet minder.
Ik zeg ook niet dat ze daarom per definitie gelijk hebben.
"Moeite hebben met autoriteit" moet ik altijd een beetje om lachen. Alsof dat een goede eigenschap zou moeten zijn. Maar ook dit doet niet terzake in dit forum.

Jij moet inderdaad doen met je auto wat jou goeddunkt. Al breng je hem naar de sloop. Jouw auto, jouw ideeën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:27:
Oh wassen heeft inderdaad altijd zin. Ik heb alleen lang niet altijd zin of tijd of de omstandigheden zijn (naar mijn mening) niet top. De keren dat ik alle vinkjes (= persoonlijk) kan zetten gebeurt gewoon wat vaker in het voorjaar/de zomer dan in deze periode :P

Overigens is de zomer ook niet altijd top. Onze oprit ligt zomers eigenlijk de hele middag in de zon, zelfs nadat de auto een paar uur in de schaduw heeft gestaan is het plaatwerk dan nog zo warm dat de auto te vlot opdroogt.
Ja, herkenbaar... daarom is dit moment ook wel weer fijn. In de herfst/winter/lente veel in de schaduw. Nadeel... veel groene aanslag omdat de oprit weinig opwarmt. Ach ja... je kan niet alles hebben :)

Ik denk dat ik vanmiddag lekker met de velgen ga beginnen. Velgbed mag ook wel weer eens, dus lekker uitgebreid.* Afgelopen zomer nog gecoat, dus dat laat ik even lekker zitten.

Edit: Die zijn schoon nu :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCdwp4iXdDW4MVs6VXMIT67E2pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6sYR0dTZP4rtllJE3jBrBjF.jpg?f=fotoalbum_large

Als de temperaturen weer wat warmer zijn, gaat ook het front van de auto (bumper, wielkuipen, et cetera) voor het monteren van de ACC-onderdelen en dus ook nieuwe grills... en dan ga ik de wielkuipen grondig wassen en lekker in de Gyeon Trim zetten :) Ik denk dat dat wel erg OCD-satisfying zal worden O-) Misschien dat ik de schokbrekers nog meeneem.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 27-02-2025 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Mbt het foamen voor of na het afspuiten, ik zag gisteren dit filmpje en vond het wel sprekend. No idea of het een foefje was of niet.

YouTube: Snowstorm prewash makes van cleaning a breeze #detailingcars #detailing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 14:19
Rzaan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:03:
[...]

Gewoon puur uit interesse, ik ben wel benieuwd welke grote namen dat zijn. Want in mijn beleving is er juist verregaande consensus dat foamen op een droge auto sneller is en minstens zo goed werkt (en uiteraard water uitspaart) en ik ken geen enkele detailer / youtuber die het anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

LVGH schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:03:
[...]

Gewoon puur uit interesse, ik ben wel benieuwd welke grote namen dat zijn. Want in mijn beleving is er juist verregaande consensus dat foamen op een droge auto sneller is en minstens zo goed werkt (en uiteraard water uitspaart) en ik ken geen enkele detailer / youtuber die het anders doet.
In ieder geval Pan the Organizer en ChrisFix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:56
wat kan ik hier tegen doen? is dit gewoon ingevreten in het glas?
als het glas droog is dan zie je het niet, maar als het vochtig of nat is dan zie je het wel.
Ik krijg dit met geen mogelijkheid weg.

auto staat wel altijd buiten en dit is gewoon van de regen op het glas.

wat kan ik gebruiken om dit weg te poetsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjfbQEcBShMlm7Sgj956ohmV25w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmDN0N0ODyFmEdxOn0PYAbhm.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
murky123 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:09:
als het glas droog is dan zie je het niet, maar als het vochtig of nat is dan zie je het wel.

[Afbeelding]
Ik zou het glas gewoon even een goede polijstbeurt geven. Ik gebruik daar zelf een vilt pad op een DAP machine voor met Sonax Glass polish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rzaan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:25:
In ieder geval Pan the Organizer en ChrisFix.

Wat gek dat je dat dan zegt... want diezelfde 'Pan the Organizer' zegt dat het echt weinig uitmaakt, maar licht in het voordeel van foam direct op droge lak.

Zoals hij al zegt: "use common sense." Kom je uit de landerijen met je auto vol dikke, dikke modder... uiteraard eerst afspoelen, dan foam en weer afspoelen. Maar gewoon normaal (winter-) vuil... foam direct op de lak zonder voorspoelen en na de foam afspoelen. Scheelt je toch sowieso een ronde afspuiten? Vind het ook niet echt een discussiestarter en eigenlijk non-discutabel. Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

CreativeS schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:44:
[...]

[YouTube: Is pre-rinsing stupid? Let's find out!]
Vind het ook niet echt een discussiestarter en eigenlijk non-discutabel. Logica.
Mensen vinden hun eigen gelijk altijd logica. Dan kun je dus nergens meer over discussiëren.

Nogmaals: Ik zeg niet dat het moet of niet moet. Ik geef alleen aan dat er geen consensus over bestaat en dat er meerdere wegen naar Rome zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb laatst gefoamed (voor het eerst) op een natte auto (ochtend damp, geen spoelbeurt, maar wel goed vochtig met volledige druppels aanwezig). Moet zeggen dat ik daardoor niet onder de indruk de foam, had het idee dat het niet goed genoeg heeft gehcht, maar zal binnenkort verschil eens testen met wel foamen op droge auto maar dan moet de auto eerst weer even vies worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rzaan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:16:
Mensen vinden hun eigen gelijk altijd logica. Dan kun je dus nergens meer over discussiëren.
Ja, je hebt ook mensen die gewoon blind blijven... ik heb gekeken naar een filmpje van iemand die jij aanhaalt als zijnde o zo populair. Zelfs dan zeg je nog dat er vele wegen naar Rome leiden. Er bestaat wel concensus. Foamen op droge lak heeft - ook volgens hem - een licht voordeel, maar gebruik vooral je logica en/of gezonde verstand. Dat jij erover wil blijven discussieren... prima. Uiteindelijk zal het altijd wel een keertje in je straatje passen :D
Rzaan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:16:
Nogmaals: Ik zeg niet dat het moet of niet moet. Ik geef alleen aan dat er geen consensus over bestaat en dat er meerdere wegen naar Rome zijn.
Vooral blijven herhalen...

[ Voor 37% gewijzigd door CreativeS op 28-02-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:41:
Ik heb laatst gefoamed (voor het eerst) op een natte auto (ochtend damp, geen spoelbeurt, maar wel goed vochtig met volledige druppels aanwezig). Moet zeggen dat ik daardoor niet onder de indruk de foam, had het idee dat het niet goed genoeg heeft gehcht, maar zal binnenkort verschil eens testen met wel foamen op droge auto maar dan moet de auto eerst weer even vies worden :+
Ik ken nog wel wat landweggetjes hier waarbij je gegarandeerd weer opnieuw kunt beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:29

[Afbeelding]
Soft 99 Glaco Glass Compound. Meestal is dit voldoende.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske

[Afbeelding]
Machinaal Polijsten met een vilt pad, of met Glaco Compound van soft99 zijn beide erg goede opties. Met Een handpad en een glass polish zoals die van AutoGlym en wat elleboogvet gaat het ook zeker goed komen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Iemand tips / ervaring voor een upgraden van de slang en pistool van een Nilfisk?

Heb de Nilfisk C 135.1-8 HOME en de slang irriteer ik me al 7 jaar aan. Vandaag is het pistool voor de 2de keer kapot gegaan en ben het wel beu.

Wie heeft wat pointers?

EDIT: Met wat omwerken toch de auto kunnen wassen al was ideaal anders...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX7ADteUd5-58r6gi_JeWQHL9es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOxxxmSqCXMwekVQu5fUCN8c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoH_SzQLbGxYWKvDz2Uk5Ke9aV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfX0prvBhtvk95qzvUqB5fVb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXLXcdi__RK4jzVUK2zyGsUVEog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DgcZ404HWnsTtgggBefWzod.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh5nzIH5SUGNZ3PVgWbGUa_9tRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5vkcxju9BKFul5gjRjpbcGX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwy6ExDnas9TCyK02knpNbJRtPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTYarFaxuzEh55EKqH1ktPZG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deNQCMSf7gDNwJXcFmya4Jp_zBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWOMe8xh1CcDfEFExLn9hCKa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door Card Nox op 01-03-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Card Nox schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:29:
Iemand tips / ervaring voor een upgraden van de slang en pistool van een Nilfisk?

Heb de Nilfisk C 135.1-8 HOME en de slang irriteer ik me al 7 jaar aan. Vandaag is het pistool voor de 2de keer kapot gegaan en ben het wel beu.

Wie heeft wat pointers?
Wat is er dan kapot gegaan aan het pistool? Kan je de lans niet in de houder plaatsen? Zelf heb ik de Nilfisk E160.1-10 PAD en plaats de lans in de houder. Enige wat ik tot nu toe vervangen heb is een spuitmond. Die lekte. Waarschijnlijk door minder zorgvuldig neerleggen van de lans :) Sindsdien plaats ik 'm braaf in de houder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OB6jkg-HaE4bXi--pwnWn7l8O4Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VhZnVbJwcH5G35s3wSFuIR5Y.jpg?f=user_large

Je zou een korter pistool kunnen nemen van Monello of zo. Goedkoper kan via Ali of Temu volgens anderen, maar wat mij tegenhoudt om dit korte pistool te kopen... dan moet ik ook weer een andere Lancia Foamer hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 01-03-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
CreativeS schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:42:
[...]

Wat is er dan kapot gegaan aan het pistool? Kan je de lans niet in de houder plaatsen? Zelf heb ik de Nilfisk E160.1-10 PAD en plaats de lans in de houder. Enige wat ik tot nu toe vervangen heb is een spuitmond. Die lekte. Waarschijnlijk door minder zorgvuldig neerleggen van de lans :) Sindsdien plaats ik 'm braaf in de houder.

[Afbeelding]

Je zou een korter pistool kunnen nemen van Monello of zo. Goedkoper kan via Ali of Temu volgens anderen, maar wat mij tegenhoudt om dit korte pistool te kopen... dan moet ik ook weer een andere Lancia Foamer hebben.
2018-06 gekocht
2019-11 nieuwe G3 kans gekocht, iets afgebroken in de lans
2022-03 o-ring kapot
2023-08 wederom o-ring kapot
2025-03 126481133 kapot

Ik kan een nieuwe spuitkop kopen maar dan heb ik nog altijd die irritante slang, daar zou ik ook graag een alternatief voor hebben. Ik heb ook een Lancia foamer met Nilfisk koppeling dus wellicht wel handig daar bij te blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 01-03-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz

Wie heeft wat pointers?

Met betrekking tot de slang geen idee maar ik heb dit pistool van Ali.. en het werkt als een tierelier :) https://nl.aliexpress.com/item/1005005449706120.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou lekker naar een m22 slang en pistool gaan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:29

Wie heeft wat pointers?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb destijds uit de UK (edit: directhoses, net als hieronder genoemd) een rubber slang van 8m en een short trigger gun besteld. Met snelkoppelingen voor op de Nilfisk en aan de pistoolkant. Dit is tegenwoordig ook elders wel te krijgen. De originele slang was veel te stug. Een kort pistool werkt ook veel fijner, zeker ook voor met een foamer. Koste iets van 30 euro en werkt perfect.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske

Wie heeft wat pointers?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb pas geleden mijn slang van Nilfisk vervangen. Direct Hose uit de UK. Ze verzenden niet via hun website, wel via EBay. 15m is heerlijk kwa lengte.

https://www.ebay.nl/str/d...et_ver=artemis&media=COPY

Scoor er gelijk een shortgun bij. Die laat je met de Nilfisk koppeling op de slang zitten, en zet een 1/4” quick Connect op je Monello Lancia foamgun. Paar verschillende nozzles via Ali dr bij en klaar.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Was vandaag mijn auto aan het wassen en zag al een Golf 2 eigenaar ook aan het poetsen in een wasbox.

Na wassen auto in schaduw plek gezet om te drogen, hij stond daar ook, kwam hij naar mij toe gelopen met een soort zacht rubber wisser op een handvat van 40cm breed. Raar ding, ff geprobeerdt maar voelt zeer ongemakkelijk om dat ding langs je lak te strepen. Meer mensen die zo'n dingen gebruiken?

Aardige vent maar de resterende deel met mijn Liquid8tor afgemaakt.Heb er namelijk 2, de grootste en kleinste, inclusief mijn turbo fan kom ik al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:17

[Afbeelding]
Ik heb ook al een tijdje last van zulke gekke vlekken.
Daarvoor heb ik vrijdag de Glaco Glass Compound Roll On besteld.
En daarbij ook direct de Glaco Ultra Glass Sealant.

Morgen maar eens even kijken of het wat werkt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Xqlus1ve schreef op zondag 2 maart 2025 @ 02:29:
Was vandaag mijn auto aan het wassen en zag al een Golf 2 eigenaar ook aan het poetsen in een wasbox.

Na wassen auto in schaduw plek gezet om te drogen, hij stond daar ook, kwam hij naar mij toe gelopen met een soort zacht rubber wisser op een handvat van 40cm breed. Raar ding, ff geprobeerdt maar voelt zeer ongemakkelijk om dat ding langs je lak te strepen. Meer mensen die zo'n dingen gebruiken?

Aardige vent maar de resterende deel met mijn Liquid8tor afgemaakt.Heb er namelijk 2, de grootste en kleinste, inclusief mijn turbo fan kom ik al een heel eind.
Je bedoelt dit ding: https://www.carclean.com/...-blade-ruitentrekker.html

Waarschijnlijk is het alleen bedoelt voor de ruiten, er zijn niet voor niets droogdoeken (lijkt mij).

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Marchel schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Waarschijnlijk is het alleen bedoelt voor de ruiten, er zijn niet voor niets droogdoeken (lijkt mij).
Nee, inmiddels gevonden, Silicone wisser.

Maar ik hou het wel bij droogdoeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goose00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 20:14
Smotske schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Ik heb pas geleden mijn slang van Nilfisk vervangen. Direct Hose uit de UK. Ze verzenden niet via hun website, wel via EBay. 15m is heerlijk kwa lengte.

https://www.ebay.nl/str/d...et_ver=artemis&media=COPY

Scoor er gelijk een shortgun bij. Die laat je met de Nilfisk koppeling op de slang zitten, en zet een 1/4” quick Connect op je Monello Lancia foamgun. Paar verschillende nozzles via Ali dr bij en klaar.
Dat is een prima advies. Ik heb ook een slang besteld bij Directhose (via eBay) en dat icm een shortgun van Carclean. Slang van 15 meter past net op de haspel (Nilfisk E145).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Marchel schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Het zal wel deze zijn. Gebruikte ik vroeger al bij het snel wassen van de directiewagen. Ja, dat gebeurde keurig met de hand. Ook bij de DNB, onderin vlakbij de voormalige goudkluis. Nog nooit problemen gehad omdat het siliconen zo zacht is. Ik gebruik het nog steeds. Restant druppels veeg je zo weg, zeker met een quickdetailer.

Edit: Oh, precies, @Xqlus1ve heeft 'm al gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 02-03-2025 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:12:
Coating voor op de wagen krijg ik gratis :)

Gyeon stuurt mij een goodiepakket (inclusief de door mij gekozen Gyeon MOHS EVO) op na het winnen van een prijs.
En Carclean levert de gewonnen artikelen. Gyeon Prep, 4 MF doeken, MOHS Evo (inclusief Cure), lanyard, polo. Toch leuk en scheelt weer ruim €180,- uitgeven. Al had ik niet gauw een polo gekocht :)

Ja, ik kreeg een mail dat er nog artikelen in mijn winkelwagen zaten. Verrassing verpest, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:30:
[...]

En Carclean levert de gewonnen artikelen. Gyeon Prep, 4 MF doeken, MOHS Evo (inclusief Cure), lanyard, polo. Toch leuk en scheelt weer ruim €180,- uitgeven. Al had ik niet gauw een polo gekocht :)

Ja, ik kreeg een mail dat er nog artikelen in mijn winkelwagen zaten. Verrassing verpest, maar wel leuk.
Wat voor actie was dit dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Kwam op FB voorbij... beetje scrollen als je even niets te doen hebt... bericht met 'what's your gamechanger' dus ik zet MOHS neer en vervolgens twee weken later een bericht van Gyeon :)

En ik kom er net achter dat ze niet beknibbeld hebben... het is ook nog de 50ml EVO verpakking van €139,- ipv de 'goedkopere' 30ml EVO versie van €99,- _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 04-03-2025 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Kwam op FB voorbij... beetje scrollen als je even niets te doen hebt... bericht met 'what's your gamechanger' dus ik zet MOHS neer en vervolgens twee weken later een bericht van Gyeon :)

En ik kom er net achter dat ze niet beknibbeld hebben... het is ook nog de 50ml EVO verpakking van €139,- ipv de 'goedkopere' 30ml EVO versie van €99,- _/-\o_
Nice! MOHS staat ook nog op mijn lijstje, maar moet eerst een garage hebben om het aan te kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:33:
Nice! MOHS staat ook nog op mijn lijstje, maar moet eerst een garage hebben om het aan te kunnen brengen.
Leuke eigenschap van MOHS, het kan ook buiten. Maar inderdaad, zodra de garage leeg is... lekker bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:36:
[...]

Leuke eigenschap van MOHS, het kan ook buiten. Maar inderdaad, zodra de garage leeg is... lekker bezig :)
Ja klopt het kan, probleem is vaak toch wel dat onze nederlandse nachten vochtig zijn, met alle voorbereidingen vind ik het zonde om het niet "goed" te doen met een dure coating zoals MOHS. Voor nu gebruik ik CanCoat EVO met als het geen zomer is een laagje CURE erover als bescherming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hebben jullie ervaring met waterontharders voor tussen de tuinslang, en dan met name met het doel om niet af te hoeven drogen? Ik heb daarnamelijk een schurfthekel aan. :P

En als dat werkt wil ik hem ook wel gebruiken voor het wassen van de ramen op de eerste verdieping, kan ik lekker met telescoop poetsen en hoef niet na te trekken. Of blijft er toch altijd residu mee komen?
Ben ook aan het kijken voor een 'hoge'drukspuit op accu, dat maakt misschien makkelijker mijn velgen schoon want daar heb ik ook een hekel aan. Misschien is dat te combineren. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Ik ben officieel geen maagd meer.

Eerst de velgen gewassen met Bathe+ en daarna nog de Wetcoat van Gyeon die ik met een MF doek heb verdeeld en afgespoeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GUMqWI1z22yuX80oxoIw3TE02g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PU3PjlJwnDXWp1yKRL2hLl70.jpg?f=fotoalbum_large

Parelde als een malle :D

Vervolgens de auto gefoamed met B&H, ik vond de schuim niet heel dik overigens maar het weekte wel wat vuil los.
Daarna afgespoten met de HD-reiniger.

Daarna de autowassen met Bathe+ , dit vuil kwam er wel makkelijk af met de Autoglym mitt (elke Mitt had wel volstaan).
Voordat de auto werd afgeleverd was deze nog bij een detailer geweest namelijk.

Met die Bathe+ is de beading al best wel goed maar vond het nog beter toen ik ik ook de auto met een wat pufjes Wetcoat had gedaan. Ook dit weer met een MF doek verdeeld en afgespoeld.

Als laatste met een volle straal het meeste water eraf gekregen en de auto droog gemaakt met een hele dikke MF handdoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRD_iOc5jc4KzeqZlwsvTm4JUqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12wdVm85qwG4pR4T4LAJu33E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh2cJ3tjhoBvutj8HUJ2C_cmDfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkilDShaV7U4nYzwBhje3Kvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8J4RZ752Eezk81eWwudQRMISfxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uiy4vw9TtuXEVjWgzaueZT57.jpg?f=fotoalbum_large

Enige nadeel was de zon die toch wel vol scheen.
Elke keer dat ik de Mitt uitspoelde sproeide ik de auto opnieuw nat, ook na elke behandeling met de Wetcoat per paneel.

Ik had wel wat de oogdruppels op de getinte ramen.
Dit probeerde ik weg te krijgen met quick detailer maar dat ging niet zo vlot.
Volgens mij had ik dit ook met een wat vochtige doek moeten doen maar ik was een beetje in tijdnood.

Voor een eerste keer was dit wel bevredigend :Y .

Mijn vorige auto mocht blij zijn met een wasbeurt 2x per jaar.
En dan geen 2 emmer methode, nee gewoon een spons in een vuile emmer 7(8)7 en met ronddraaiende bewegingen natuurlijk.

Ik was best wel verbaasd hoe vuil de spoel emmer was en hoe schoon de was emmer was :9

Spoel emmer was nagenoeg zwart. En de was emmer had wat kleur van de wash Mitt opgenomen. Verder nauwelijks vuil te zien.

Al met al een mooi resultaat al zeg ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
Kanonne, ben geüpgraded van een 110 bar hogedrukspuit naar een 130 bar model. Dat scheelt echt een gigantische berg, zeg. Gewoon al het vuil er in ene af en veel dikker schuim uit het schuimkanon. Zal een paar keer per jaar nog wel met de hand wassen en detailen, maar dit scheelt zo ongelooflijk veel tijd bij de standaard wasbeurten die ik alleen met shampoo en hybride wax doe…

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:22
Gonadan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:15:
Hebben jullie ervaring met waterontharders voor tussen de tuinslang, en dan met name met het doel om niet af te hoeven drogen? Ik heb daarnamelijk een schurfthekel aan. :P

En als dat werkt wil ik hem ook wel gebruiken voor het wassen van de ramen op de eerste verdieping, kan ik lekker met telescoop poetsen en hoef niet na te trekken. Of blijft er toch altijd residu mee komen?
Ben ook aan het kijken voor een 'hoge'drukspuit op accu, dat maakt misschien makkelijker mijn velgen schoon want daar heb ik ook een hekel aan. Misschien is dat te combineren. :+
Yep, helaas niet met het effect dat je verwacht. Er blijft nog steeds residu achter van andere zaken dan kalk in het water. Nu heb ik een zwarte auto en dan zie je alles. Afdrogen blijft gewenst.

Voor de velgen: Gyeon Rim. Water en zachte borstel (woolie bijv.) is voldoende, ook voor de binnenkant van de velg. Af en toe met cure behandelen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Theone098 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:38:
Yep, helaas niet met het effect dat je verwacht. Er blijft nog steeds residu achter van andere zaken dan kalk in het water. Nu heb ik een zwarte auto en dan zie je alles. Afdrogen blijft gewenst.
Dus ik moet ook nog een bladblazer op accu kopen? :P

Residu kan ook zeep zijn of andere chemicaliën als je daar wat scheutig mee bent, maar echte watervlekken zou ik toch hopen te voorkomen. Heb wel een osmosefilter op zolder maar dat duurt nogal lang om daar een paar emmertjes mee te vullen.
Voor de velgen: Gyeon Rim. Water en zachte borstel (woolie bijv.) is voldoende, ook voor de binnenkant van de velg. Af en toe met cure behandelen. Top!
Heb wel wheelwax maar misschien zo'n coating inderdaad maar eens proberen.

Nu werk ik voornamelijk met een washandschoen. Een woolie heb ik ook wel maar dat is met alle randjes veel meer gedoe en hij komt niet overal bij. En ondanks dat ik een kleine heb past hij niet echt tussen het velgbed en wat er verder nog allemaal achter dat wiel zit. Het velgbed is dus amper schoon te krijgen en skip ik zelfs vaak. Dan pak ik alleen de spaken en het randje achter de spaken, als ik dat netjes doe valt het niet echt op dat het velgbed pikzwart is. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:22
Gonadan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 22:51:
[...]

Dus ik moet ook nog een bladblazer op accu kopen? :P

Residu kan ook zeep zijn of andere chemicaliën als je daar wat scheutig mee bent, maar echte watervlekken zou ik toch hopen te voorkomen. Heb wel een osmosefilter op zolder maar dat duurt nogal lang om daar een paar emmertjes mee te vullen.

[...]

Heb wel wheelwax maar misschien zo'n coating inderdaad maar eens proberen.

Nu werk ik voornamelijk met een washandschoen. Een woolie heb ik ook wel maar dat is met alle randjes veel meer gedoe en hij komt niet overal bij. En ondanks dat ik een kleine heb past hij niet echt tussen het velgbed en wat er verder nog allemaal achter dat wiel zit. Het velgbed is dus amper schoon te krijgen en skip ik zelfs vaak. Dan pak ik alleen de spaken en het randje achter de spaken, als ik dat netjes doe valt het niet echt op dat het velgbed pikzwart is. :+
Niets menselijks is jou vreemd ;) . Ook ik gebruik niet alleen de Woolie.
Maar zo’n coating is echt een aanrader. Remstof “brandt” ook niet meer in.

Teveel zeep of iets anders? Ja, kan. Al spoel ik de auto constant af met veel water. Het valt vaak pas op bij het droog maken :/ .

Ik heb 2x zo’n tussenfilter gekocht. Het helpt, maar niet 100%. Nu heb ik een “echte” waterontharder en ook dan zie ik het hier en daar op de auto.

Maar de oplossing is nabij. Geen zwarte auto meer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Theone098 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:41:
Niets menselijks is jou vreemd ;) . Ook ik gebruik niet alleen de Woolie.
Maar zo’n coating is echt een aanrader. Remstof “brandt” ook niet meer in.
Klopt, ook al zijn je velgen niet helemaal perfect, dan nog helpt een coating.
Theone098 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:41:Teveel zeep of iets anders? Ja, kan. Al spoel ik de auto constant af met veel water. Het valt vaak pas op bij het droog maken :/ .

Ik heb 2x zo’n tussenfilter gekocht. Het helpt, maar niet 100%. Nu heb ik een “echte” waterontharder en ook dan zie ik het hier en daar op de auto.

Maar de oplossing is nabij. Geen zwarte auto meer :+ .
Teveel zeep lijkt me niet kunnen... misschien te weinig afspoelen :+

Ik loop onze Saphirschwarze E46 Compact altijd na met Quickdetailer met het drogen en heb werkelijk geen residu wat achterblijft. Ik doe helemaal niets met een waterontharder.
Pagina: 1 ... 117 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]