Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 114 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

CreativeS schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:27:
Lijkt wel of er een schade zeer slecht verholpen is...
Ik heb de auto al sinds 2011 in bezit ;) En de vorige eigenaar had ook geen schades dus...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hier de 6 serie uit 2007 van een familielid onder handen genomen, al jaren een beetje verwaarloost en verder alleen de wasstraat gezien, had toch best wat krassen, veel eruit gekregen maar veel ook niet, delen geschuurd en daarna de hele auto 3 staps gepolijst (1000-2500-3500) en daarna in de CanCoat, binnen ook helemaal schoongemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGhQ914rQS_-EFjtn3DSnojQJsY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZ4SdDx4YqXCAXRz0tAlCGPN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7TBl7NjUNdE2_dP9qa0wyILTag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWdYXQDDb6iTntONtYeaPC1V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cEH9cw5pwwrCIKxHdhUeRB9ql4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbsDvftSWEAlWD3qxocRsmVY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOXfx-l05ouSv-mHchb0I8uDxlc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bg23WIA4AueYjsUrAi62fri2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8pnVUHh24HhjCKbF5F4udmtoj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FM5bBVe7mH5Bd9Dngk4BWHY.jpg?f=fotoalbum_tile

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Deathchant schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:23:
Ik heb de auto al sinds 2011 in bezit ;) En de vorige eigenaar had ook geen schades dus...
Ik zeg toch dat het lijkt... dus succes ermee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:45
Greetoz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:03:
Hier de 6 serie uit 2007 van een familielid onder handen genomen, al jaren een beetje verwaarloost en verder alleen de wasstraat gezien, had toch best wat krassen, veel eruit gekregen maar veel ook niet, delen geschuurd en daarna de hele auto 3 staps gepolijst (1000-2500-3500) en daarna in de CanCoat, binnen ook helemaal schoongemaakt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Zal een werkje geweest zijn, mooie 6 serie!
Zo te zien ook de details meegenomen, uitlaat tipjes mooi opgepoetst, pedalen schoon en uiteraard de bandjes in de glans :)

Kan de eigenaar weer even vooruit maar niet meer door de (kras)wasstraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gringjammer schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:22:
Zo te zien ook de details meegenomen, uitlaat tipjes mooi opgepoetst, pedalen schoon en uiteraard de bandjes in de glans :)
Echt niet verkeerd bedoeld... maar dat neem je toch elke standaard wasbeurt ook mee?
Of zijn de wasbeurten van mijn auto's dan te uitgebreid? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
CreativeS schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Echt niet verkeerd bedoeld... maar dat neem je toch elke standaard wasbeurt ook mee?
Ik denk dat laatste. De gemiddelde auto bezitter gaat dat echt niet doen. Sterker nog, de gemiddelde autobezitter gaat met z’n auto door de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:18:
Ik denk dat laatste. De gemiddelde auto bezitter gaat dat echt niet doen. Sterker nog, de gemiddelde autobezitter gaat met z’n auto door de wasstraat.
Uiteraard... maar we zitten toch in een topic speciaal voor detailers? Ik mag toch aannemen dat men hier wat meer doet dan halfslachtig die borstels over de lak laten halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik kreeg een aanbieding van Detailrs voor een gratis Magnetic towel bij besteding van 20 euro of meer.
Eigenlijk niets nodig, dus maar een giftcard besteld om later uit te geven bij een volgende aanbieding en nu dus een gratis handdoekje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 10-07-2024 11:25 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:45
CreativeS schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Sommige dingen moet je geen aannames over doen, ook niet bij een detailer forum.. Je weet niet op welk niveau iemand zich bevindt a.d.h.v. 1 post.
Soms zijn complimenten voor uitgevoerd werk ook gewoon prettig om te krijgen!

Zelf doe ik inderdaad dergelijke dingen standaard bij iedere wasbeurt

edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gringjammer schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:46:
Sommige dingen moet je geen aannames over doen, ook niet bij een detailer forum.. Je weet niet op welk niveau iemand zich bevindt a.d.h.v. 1 post.
Soms zijn complimenten voor uitgevoerd werk ook gewoon prettig om te krijgen!

Zelf doe ik inderdaad dergelijke dingen standaard bij iedere wasbeurt
Ik weet dat @Greetoz vrij secuur is... en jij moet niet voor anderen denken :)
Je mag er gewoon vanuit gaan dat de meesten hier wel de standaard dingen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 10-07-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:17
Ik ga niet bij elke beurt de padelen schoonmaken. Uitlaat tips heb ik niet (EV) en bandjes doe ik ook niet altijd (velgen doe ik elke andere keer zo ongeveer). Worden bij een EV beduidend minder vies dan mijn ICEs die ik voorheen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Gringjammer schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Zal een werkje geweest zijn, mooie 6 serie!

Kan de eigenaar weer even vooruit maar niet meer door de (kras)wasstraat ;)
Was inderdaad een heel werk, ik denk dat de auto al een paar maanden niet gewassen was, voordeel is wel dat hij 95% van de tijd in een garage staat. Normaal gaat de auto door de wasstraat, maar dit is ook meer door de leeftijd van mijn pa ;-).

Heb ook steenslag reparatie uitgevoerd en bij sommige grotere krassen etc ook opgeschuurd en gevuld. Het is nu voor 90% weer mooi, had wel richting de 95-99% kunnen gaan, maar de auto wordt wellicht verkocht (of voor nieuwere 6 serie of een 4 serie cabrio) En met die achtergrond niet nog een paar dagen werk erin gestoken. Als je op 50 cm afstand gaat kijken zie je nog wel wat dingetjes en vooral de achterbumper moet eigenlijk gewoon opnieuw gespoten worden. Maar als je iets verder staat is het echt een hele mooie auto geworden, Interieur is ook weer helemaal schoon en matt gemaakt met monello matte opaco.

Alleen de kap moet nog geimpregneerd worden, maar aangezien ik zelf geen garage heb waar de auto in kan staan doe ik dit nog een keer bij mn pa thuis zodat dit goed kan drogen

Een van de Angel Eye lampen was ook kapot, gelijk beide vervangen door LED, dat geeft de auto ook gelijk een modernere look tov de gele angel eyes.

Thanks voor het compliment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 20:26
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe auto, met een matte kleur. Ik was m’n bestaande auto regelmatig, maar wil het nu toch wel iets beter gaan doen en ben daarom ook op zoek naar een nieuwe hogedrukreiniger. Ik lees echter heel veel verschillende meningen …

Kunnen jullie een goed systeem aanraden?
Ik lees veel over de Active 2.0 en de BigBois?

EDIT: ondertussen uitgekomen op de AVA Master 2.0 P60 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shattering op 14-07-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vandaag eindelijk de auto eens onder handen genomen. Jammer dat 1 dag gewoon niet eens genoeg is :X
Eerst gewassen, toen met klei wat bomenmeuk verwijderd. Soort hars, uit dennenappels denk ik. Dat was van vorig weekend en een bitch om weg te krijgen. Eerst met de nagel het meeste weggekrabt want de klei deed dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMMWWdcDKeC8nV5W6iY_WfUCBlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyRupwDwfYTV2w7QiB4vHyse.jpg?f=fotoalbum_large
Daarna een lichte poetsbeurt met de dap500 en Mezzo, om de lichte krasjes en vooral aangekoekte spikkeltjes van pakweg een jaar weg te krijgen.
Daarna Black hole en wax aangebracht.
Trims wel even nagelopen, maar die had ik ooit in spul van Griffon gesmeerd, en dat was nog steeds allemaal mooi zwart eigenlijk :)

De velgen alleen gewassen, geen tijd meer om die echt goed schoon te maken.
En dan moet ik de binnenkant nog doen :X heb alleen even snel het dashboard, stuur en dorpels schoongemaakt.

De velgen moet ik nog eens een goede schoonmaak procedure voor vinden. Heb zon borstel aan een stok, maar er blijft veel meuk achter in de hoeken. Heb ook een velgencoating staan, maar nog niet gebruikt, want dan moeten ze eerst goed schoon zijn. Soort kip-ei probleem. Is een tool voor in de boormachine wat?

[ Voor 11% gewijzigd door _ferry_ op 27-07-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:27
Ik gebruik een haakse wheel woolie voor de randjes bij de velgen, dat werkt prima in combinatie met monello non ferro (bijvoorbeeld).

[ Voor 23% gewijzigd door Deagle op 27-07-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:30
_ferry_ schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:18:
De velgen moet ik nog eens een goede schoonmaak procedure voor vinden. Heb zon borstel aan een stok, maar er blijft veel meuk achter in de hoeken. Heb ook een velgencoating staan, maar nog niet gebruikt, want dan moeten ze eerst goed schoon zijn. Soort kip-ei probleem. Is een tool voor in de boormachine wat?
Niet alleen je borstel gebruiken, maar ook een washandschoen zodat je ook achter de spaken de velgenreiniger krijgt?

Ik heb een nieuwe set velgen (met winterbanden) gekocht. Ik heb ze gewassen en in de wax gezet. Inmiddels gezien dat een coating (Gyeon Rim) veel langer bescherming biedt. Het lijkt mij wel een goed idee om dit aan te brengen voor de wielen er over een paar maanden op gaan. Mijn vraag is, hoe verwijder ik deze nieuwe waxlaag het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:19
Ik heb een clay mitt gekocht en op internet lees ik als tip om deze eerst even op de voorruit te gebruiken om eventueel ruwe randjes eraf te halen, voordat het op de lak gaat. Klopt dat?

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 29-07-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

User88 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Niet alleen je borstel gebruiken, maar ook een washandschoen zodat je ook achter de spaken de velgenreiniger krijgt?

Ik heb een nieuwe set velgen (met winterbanden) gekocht. Ik heb ze gewassen en in de wax gezet. Inmiddels gezien dat een coating (Gyeon Rim) veel langer bescherming biedt. Het lijkt mij wel een goed idee om dit aan te brengen voor de wielen er over een paar maanden op gaan. Mijn vraag is, hoe verwijder ik deze nieuwe waxlaag het beste?
Ik ga idd maar een simpele mitt/handschoen voor de velgen halen. Als ik een keer tijd heb dan ga ik ze goed wassen, kleien, en dan die Gyeon Rim aanbrengen. Heb het ooit in de sale al eens gekocht, maar staat al die tijd al op de plank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Graag tips hoe ik kauwgum kan verwijderen uit mijn bekleding (alcantara).

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 01-08-2024 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:40

_Brad_

Wax fanaat

Volgens Google, met een ijsblokje. Proberen waard.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
_Brad_ schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:35:
Volgens Google, met een ijsblokje. Proberen waard.
Volgens Google kun je ook witte natuurazijn gebruiken, maar ben toch een beetje huiverig. Wat zeggen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:49
Untouchablezz20 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Volgens Google kun je ook witte natuurazijn gebruiken, maar ben toch een beetje huiverig. Wat zeggen jullie?
`

Zou eerst ijsblokje proberen. Dat is tenslotte maar water. Opschalen in sterkte kan altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Volgens mij is ijsblokje-methode gebaseerd op het koud maken van de kauwgom en daarmee deze hard / breekbaar wordt. bij kledingstukken ging daarom ook gehele kledingstuk in de vriezer. Je kan eventueel beginnen met een coolpack / koelelement eerst, zonder de boel nat te maken ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:39
User88 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Gyeon raad afwasmiddel aan met warm water. Ik kan bevestigen dat het goed werkt! dus goede lading dreft :+

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:40

_Brad_

Wax fanaat

Untouchablezz20 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Eerst voorzichtig op een niet zichtbare plek gebruiken om te zien of de alcantara niet aangetast wordt.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Untouchablezz20 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:48:
Graag tips hoe ik kauwgum kan verwijderen uit mijn bekleding (alcantara).
Vriesspray en dan eraf wippen met zon plastic schrapertje.
Of bij de lokale stomerij perchloorethyleen bietsen en dan buiten, met alle ramen open deppen en eraf peuteren.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:12
Gisteren teruggekomen uit Zuid-Frankrijk. Na die 2500km was de auto er weer lekker aan toe. Ik had zowel de XC40 als de EX30 voor vertrek in een vers laagje Nanolex Sisplash gezet. Ik ben helemaal fan daarvan geworden. Glans is erg goed, standtijd een paar maanden en in combinatie met foamen zijn de wagens altijd zo weer schoon.

Zo zag de wagen eruit na de reis en de stoffigheid in de Ardèche.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpQyOemrssub9zhAiZXpcKFoDL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ZlFX4GuBbWao5dO5yqt2Eqv.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvovJeXK6BYB7mHilWUk0H9gvlg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YvRiUB9XhvscbDLcwgauTiKH.jpg?f=user_large

Als eerste de velgjes in de Nanolex Tar en Iron remover. Viel mee hoeveel erop zat na 30.000km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvzzEuSY0ami920KyFUBR6A7kDw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/19T9be3MeZVK6fXRXlT3CsK0.jpg?f=user_large

Vervolgens de voorkant in de PB Bug Squash en even laten inwerken. Met de hoge druk spuit al veel insecten eraf gespoeld. Hierna de Autoglym Polar Blast snow foam laten inwerken. Met een kwastje de bekende randjes bij de ramen en logo's schoon. Na weer bewerking met de hoge druk was bijna alles qua insecten eraf. Gewassen met Meguiars Gold Wash. Tegenwoordig overigens met water ontharder ertussen, dat scheelt toch vlekken. En als laatst de bandjes, al het plastic in de Vinyl & Rubber care van Autoglym, ramen schoon met Clear View van Gyeon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRaIb716EV5jq1aMy5mIveRCKNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fuHbVt8oU2GLDMEgKjpdkwN9.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FAyFAJg6nj89nxlCf3fcHLMBtw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6vpd9XyGf9J5BR5RuJGjAtll.jpg?f=user_large

Interior uiteraard weer uitgezogen en alle rooster nagelopen met een brush en stofzuiger. Alles weer schoon met de interior detailer van Gyeon en Clear view op de ramen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/im_y0cQOqaMm2afigBdpVfSOlik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IiYQi9cyEpA7emRt19eLOiDE.jpg?f=user_large

Ondanks dat de EX30 alleen maar op de oprit gestaan had, die ook maar even ontdaan van alle viezigheid en spinnewebben :+

De Sisplash deed zijn werking nog meer dan prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8DWkDJmQus0j8facGs3UqZPbCc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NRFV9xwuB8NVTYzL3RxGLuHm.jpg?f=user_large

En hier na dezelfde aanpak en alles weer in de juiste producten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YO4xAxF5bRjOjD5nm9AOU7RrJkg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kpa8p4YrRavj2Nj9jlxcnyZ3.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omNcbiG6c14Ei9n8SWtjMO4gfso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lKLp9vM9akY2uQvZwCzcvFgz.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Lekker bezig geweest hoor.

Ik zit al een tijdje te wachten op iets minder warm en vooral minder zonnig weer, terwijl de kinderen er niet zijn en ik niet hoef te werken om de auto eens aan te pakken met de DAP EVO. Helaas lijkt dat net zo zeldzaam als dat je een koe een haas ziet vangen. :(
Eigenlijk moet ik eens op zoek naar zo'n dhz garage oid waar ik hem zo kunnen poetsen.

Wel over 1,5 week even langs de stoffeerder om een scheur in het (kunst)leer van de bestuurdersstoel te laten fiksen. Een dag later krijgt onze V70 Android Auto, dus qua verwennerij van het interieur zit het de komende tijd wel goed.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:49

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ophidian schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:06:
Gisteren teruggekomen uit Zuid-Frankrijk. Na die 2500km was de auto er weer lekker aan toe. Ik had zowel de XC40 als de EX30 voor vertrek in een vers laagje Nanolex Sisplash gezet. Ik ben helemaal fan daarvan geworden. Glans is erg goed, standtijd een paar maanden en in combinatie met foamen zijn de wagens altijd zo weer schoon.

Zo zag de wagen eruit na de reis en de stoffigheid in de Ardèche.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Als eerste de velgjes in de Nanolex Tar en Iron remover. Viel mee hoeveel erop zat na 30.000km
[Afbeelding]

Vervolgens de voorkant in de PB Bug Squash en even laten inwerken. Met de hoge druk spuit al veel insecten eraf gespoeld. Hierna de Autoglym Polar Blast snow foam laten inwerken. Met een kwastje de bekende randjes bij de ramen en logo's schoon. Na weer bewerking met de hoge druk was bijna alles qua insecten eraf. Gewassen met Meguiars Gold Wash. Tegenwoordig overigens met water ontharder ertussen, dat scheelt toch vlekken. En als laatst de bandjes, al het plastic in de Vinyl & Rubber care van Autoglym, ramen schoon met Clear View van Gyeon.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Interior uiteraard weer uitgezogen en alle rooster nagelopen met een brush en stofzuiger. Alles weer schoon met de interior detailer van Gyeon en Clear view op de ramen.
[Afbeelding]

Ondanks dat de EX30 alleen maar op de oprit gestaan had, die ook maar even ontdaan van alle viezigheid en spinnewebben :+

De Sisplash deed zijn werking nog meer dan prima:
[Afbeelding]

En hier na dezelfde aanpak en alles weer in de juiste producten
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi spul die Sisplash. Die ga ik voor mezelf even onthouden :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanmorgen was het weer gunstig om een begin te maken aan een flinke poetsbeurt van onze V70.
Het was de eerste keer dat ik met de DAP Evo aan de slag ben gegaan. Ik heb 3 foampads (geel, oranje, wit) en 3 flesjes van Manello om te poetsen.

Je hoopt uiteraard op een zo goed als nieuwe lak na je werk, maar bij een 7 jaar oude auto is dat wat hoog gegrepen. Met name het dak heeft een paar vervelende plekken. Ik verwacht dat vogelpoep hier zich in de lak heeft ingevreten. Ik kreeg het er in ieder geval niet uitgepolijst.

Ondanks dat glimt de auto weer lekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2WTQoeVOvnhgCS9XHL6ElzsbyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrO20nYTQ7HaPOhXntB7gvB8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJPBjwxhjnYV0SrKLMHGjZjkkjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd8uO6IRFpDaskBzqQf1pALZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtO13QPborYihnjJTMNzJqtaz_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OlM97IZ6lVZVVJA2rTaE3ht.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bossinkje
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-03 09:34
Even wat plaatjes van voor de vakantie. Voor de vakantie de auto helemaal weer strak in de poets gezet. :D

Finixa polijst
3D HD Poxy wax
Meguiars Hybrid Ceramic Detailer

De wax was voor mij nieuw, maar beviel me prima. Vooral de Ceramic Detailer is een fijne prijs/kwaliteitverhouding naar mijn mening. Vooral op een zwarte auto erg mooi resultaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRdxipOztUqkSJ8RnbWJXdB-rTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7xJjC304xYrPS6mNuq61WXy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/457PrHhM88FttQ-h_rN38-0JcM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJhR5vRF2uCSwQXnnwKKOFAE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derots
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Allen,

Ik wil eigenlijk nu ik een nieuwe auto heb niet meer langs de wasstraat. Nou heb ik dus nooit geleerd een auto fatsoenlijk te wassen, heb ik geen materiaal in huis en ben ik volledig bleu. Hebben jullie tips voor een 'starters'-kit en en een introductievideo voor mensen met niet teveel kennis van zaken? Zie door alle bomen het bos niet meer met googlen.

Dus niet te geavanceerd als het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

derots schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:16:
Allen,

Ik wil eigenlijk nu ik een nieuwe auto heb niet meer langs de wasstraat. Nou heb ik dus nooit geleerd een auto fatsoenlijk te wassen, heb ik geen materiaal in huis en ben ik volledig bleu. Hebben jullie tips voor een 'starters'-kit en en een introductievideo voor mensen met niet teveel kennis van zaken? Zie door alle bomen het bos niet meer met googlen.

Op CarClean fora's heb je hele mooie stappen plannen staan: https://forum.carclean.com/tags/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07
Allen,

Zo ben ik vorig jaar ook begonnen en ga zeker niet zeggen dat ik het allemaal weet.
Maar via winparts.nl heb ik wat zut van meguiars aangekocht.
2 washbuckets waarvan 1 met grit guard om de vuiligheid van je washmitt kunt afspoelen
1 fles meguiars wash en wax
1 fles Meguiars Ultimate All Wheel Cleaner met wiel borstel
1 fles Meguiars Hybrid Ceramic Wax 768 ml
1 washmitt
1 grote droogdoek

stap 1 spuit je auto af met schoon water (tuinslang of hogedrukspuit)
stap 2 spuit de all wheel cleaner op de velgen en ga met de wiel borstel door de velg
stap 3 spuit je velgen af met schoon water
stap 4 vul je emmer 1 met een sopje met die wash en wax, vul emmer 2 met de grit guard half met warm water.
stap 5 smeer het sopje op de auto, paneel voor paneel grote panelen in 2 of meer stukken opdelen. Was van boven naar beneden. spoel na ieder paneel je washmitt af in de emmer met gritt guard en knijp hem uit voordat je hem weer in het sopje duwd
stap 6 spuit je auto af met schoon water met tuinslang.
stap 7 spuit op de nog natte auto paneel voor paneel de hybrid ceramic wax en droog deze met de droogdoek af.

Bovenstaand kun je verder nog uitbreiden als je wat mist, maar begin hier al eens mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:33

fynrd1

Fooled by Randomness

sweetdude schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

stap 1 spuit je auto af met schoon water (tuinslang of hogedrukspuit)
stap 2 spuit de all wheel cleaner op de velgen en ga met de wiel borstel door de velg
De velgenreiniger moet je op een droge velg spuiten, anders mist deze effectiviteit.
stap 4 vul je emmer 1 met een sopje met die wash en wax, vul emmer 2 met de grit guard half met warm water.
stap 7 spuit op de nog natte auto paneel voor paneel de hybrid ceramic wax en droog deze met de droogdoek af.
Je buitenste coating is zo duurzaam als je onderste coating, je mist hiermee de standtijd die de hybrid ceramic wax in theorie heeft. Een neutrale shampoo is daardoor beter geschikt.

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 08-08-2024 16:19 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Preparation is key.

Van de week al het voorwerk gedaan, al heb ik het niet uitgebreid gedaan want ze worden komend jaar hersteld en opnieuw gepoedercoat. Nu wilde ik het voor de vakantie nog even in orde hebben. Ja, ik weet dat de coating 'makkelijk' van de banden af te halen is, maar ik voorkom het liever.

Gebruikt:
  • Gyeon Q²M Iron
  • Gyeon Q²M Tar
  • Gyeon Q²M TireCleaner
  • Gyeon Q²M Prep
  • Gyeon Q²M MF Applicator Evo
  • Gyeon Q² Rim Evo
  • Gyeon Q² Tire - morgen na een nachtje uitharden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8z7KHV05bpsU6jV6koQzJtNuW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA2sYhSN4xchAkBgmecQMPWL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beaiODX6b8bb5uKCTh5eufgHsc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01vS81x6UWiHMi5O2n1TgGEs.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende week de velgen onder de andere BMW. Dat gaat wat meer werk worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyszzz
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-05 21:54
Allen,

- Gebruik een hogedrukspuit icm een foam cannon en gebruik Bilt-Hamber Touch-Less
- Stop wat gedestilleerd water in een emmer en gebruik dat icm hogedrukspuit om af te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07
fynrd1 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

...

[...]

Je buitenste coating is zo duurzaam als je onderste coating, je mist hiermee de standtijd die de hybrid ceramic wax in theorie heeft. Een neutrale shampoo is daardoor beter geschikt.
Eigenlijk zou de Meguiar’s Hybrid Ceramic Wash & Wax(oranje fles) dan de betere zijn i.p.v. de gele wash en wax die ik nu gebruik. en dan ook de bijbehorende oranje/grijze mitt gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
Steeffoon schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Mooi spul die Sisplash. Die ga ik voor mezelf even onthouden :)
Ik ben helemaal fan. Standtijd is goed, aanbrengen super gemakkelijk. Geen gedoe met toch witte vegen op plastic onderdelen. Uberhaupt zijn plastic onderdelen ook te behandelen. Insecten laten zich gemakkelijk verwijderen. Beading is goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENmenqit4R-U05V23yiT-qWtPKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x4mINyazkspQ6QHhuSPRUsNk.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ophidian schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Ik ben helemaal fan. Standtijd is goed, aanbrengen super gemakkelijk. Geen gedoe met toch witte vegen op plastic onderdelen. Uberhaupt zijn plastic onderdelen ook te behandelen. Insecten laten zich gemakkelijk verwijderen. Beading is goed.

[Afbeelding]
Gaaf, ziet er heel goed uit! Hoeveel standtijd behaal jij ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zijn er hier mensen die gebruikmaken van een wheelstand om de velgen te kunnen polijsten, coaten, et cetera?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc7crXzCCU8ggJM7BSV1vygUmdc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dgXwEG6omeB1nY3Mh81yvR4s.jpg?f=user_large

https://www.amazon.de/-/e...wer-Coating/dp/B07PW7L9YV

[ Voor 65% gewijzigd door CreativeS op 09-08-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Vraagje: om een wax aan te brengen, kan dit ook zonder vooraf te polijsten? ik begrijp zeker dat de standtijd van de wax minder wordt echter heb ik geen polijst machine en wil ik wel wat bescherming kunnen bieden na het wassen van de auto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:44:
Gebruikt:
  • Gyeon Q²M Iron
  • Gyeon Q²M Tar
  • Gyeon Q²M TireCleaner
  • Gyeon Q²M Prep
  • Gyeon Q²M MF Applicator Evo
  • Gyeon Q² Rim Evo
  • Gyeon Q² Tire - morgen na een nachtje uitharden
Klaar, na een nachtje uitharden. Vanmiddag de Q² Tire erop gedaan... vanavond uitgewreven.

Ze zijn niet perfect, wat beschadigingen, maar een blinde ziet het niet. Ik ben er blij mee. Viel me trouwens op dat er ontzettend weinig 'lood' gebruikt is bij het balanceren. Hebben ze goed gedaan. Vriendin wist niet eens dat er wat corrosie en plekjes op zaten. Noodzaak van opnieuw poedercoaten is dus nu wel duidelijk ;)

Morgen plaatsen en dan voorbereiden op een verwaarloosde BMW Style 162 breedset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7oo-UUbpYSH5oYRhW0sZ-QNcGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWXBhZOak64nQY53zXpvwapR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exhzd6gQjmVjyB3iaE6xTzKN6Js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khpEqlsviEqEegLonMx15688.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raxSDdx9thPHhAIOie3O9tb_0N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcyP2mbXE8qjaFwmKHf5xOvq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

CreativeS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Klaar, na een nachtje uitharden. Vanmiddag de Q² Tire erop gedaan... vanavond uitgewreven.

Ze zijn niet perfect, wat beschadigingen, maar een blinde ziet het niet. Ik ben er blij mee. Viel me trouwens op dat er ontzettend weinig 'lood' gebruikt is bij het balanceren. Hebben ze goed gedaan. Vriendin wist niet eens dat er wat corrosie en plekjes op zaten. Noodzaak van opnieuw poedercoaten is dus nu wel duidelijk ;)

Morgen plaatsen en dan voorbereiden op een verwaarloosde BMW Style 162 breedset.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poaahhhhh :Y
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:08:
Vraagje: om een wax aan te brengen, kan dit ook zonder vooraf te polijsten? ik begrijp zeker dat de standtijd van de wax minder wordt echter heb ik geen polijst machine en wil ik wel wat bescherming kunnen bieden na het wassen van de auto?
Jazeker! Gewoon wassen, drogen en dan spraysealant. Lekker makkelijk verwerken: https://www.carclean.com/...imate-quik-wax-473ml.html
Als je toch ietsje meer wil:
https://www.carclean.com/nl/meguiars-quik-clay-kit.html +
https://www.carclean.com/nl/meguiars-3-in-1-wax-473ml.html

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 09-08-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:08:
Dat kan zeker. Ik gebruik deze wax. Erg fijn, de auto wordt helemaal glad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Hyundai Kona staat weer te shinen! Begonnen met foam (Valet Pro Advanced Neutral) en daarna lekker soppen. Nadat alles drooggetrokken was, aan de slag met de waxspray. Wat een klus, maar wat een tof resultaat. De auto voelt helemaal glad aan.

Nu weer blij uit het raam kijken 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11wjbr1fnNvHlxaolfyRgh5VvHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyBAmmFIR6NY9tFcSLgZ98aF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAmVTW2iRpkz5Or6QRhPAsadeSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmEQGynU4VqoATg7rraFZv7K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEhxYMgdHCmfE-8kVtSE3EMrCUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2qLurOrhass3GdFHQzvy2nN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urNJBDW3hftr7SjNLVRzk9nkfiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QffdsklaECagVAuL2MTwTpaN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Allen,

Met twee emmers, een flesje autoshampoo van de Action en een washandschoen. En als laatste een blauwe microvezeldoek van de Action, waar je de auto mee droogt na het wassen. Dan kom je al een heel eind.

In een emmer gewoon water, in de andere emmer een dopje autoshampoo en dan 10l water. Bij het wassen, wringt je de washandschoen dan uit in de emmer met gewoon water. Daarnaast van boven naar onder werken, want je wilt niet onder aan de auto beginnen. Dan ga je het vuil dat daar zit enkel verspreiden.

Vroeger heb ik weleens zitten waxen: maar in die autoshampoo zit al een wax, ook zeggen sommige dat is lariekoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Steeffoon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:11:
De Hyundai Kona staat weer te shinen! Begonnen met foam (Valet Pro Advanced Neutral) en daarna lekker soppen. Nadat alles drooggetrokken was, aan de slag met de waxspray. Wat een klus, maar wat een tof resultaat. De auto voelt helemaal glad aan.

Nu weer blij uit het raam kijken 😁

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er weer keurig uit!

Bij het lezen van berichten waarin auto's volledig gefoamed worden vraag ik mij altijd af wat dat spul nu echt doet. Ik spuit een auto eerst af met de HDR en dan gewoon lekker soppen. Ik kan mij niet voorstellen dat een beetje foam meer bereikt dan een HDR.

Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd, dus vandaar de vraag, wat merk je er nu echt van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Je wil toch zo min mogelijk krassen/beschadigingen aan je auto door het wassen lijkt me? Vuil eerst losweken en dan afspuiten met een HDR lijkt me minder risicovol, dan gelijk hardnekkig het vuil wegspuiten met een HDR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:04
Ik foam altijd en ja, het weekt echt wel wat los maar het is geen magische alternatief voor met de hand wassen.

Je doet het echt om het eerste vuil er zonder aan te raken af te krijgen. Goed met de hogedrukreiniger het voorwerk doen werkt minstens net zo goed, maar heeft als risico weer wat krasjes.

Voor de beginner zijn twee emmers (en die juist gebruiken), een washandschoen, goede shampoo en een droogdoek al een prima begin. Kost de wereld niet en geeft een beter resultaat met minder kans op krassen dan de wasstraat.

Stap twee is dan:
Koop er iets van wetcoat voor na het wassen bij voor het mooie tijdelijke beading effect. Wellicht een velgenreiniger plus velgenborstel om je velgen makkelijker en beter schoon te krijgen.
In deze tijd van het jaar is een bug remover ook prettig.

Alles bovenstaand moet <100eu kunnen, waarbij het meeste echt heel lang mee gaat. Wasstraat met luxe programma kost hier iets van 16 a 18eu, dus snel terug verdiend ook.

Stap 3 is dan het poetsen/detailen, want met alleen wassen gaan de krassen niet weg. Dan wordt het wat serieuzer qua producten en vooral tijdsinvestering.
Qua kosten kun je het zo gek maken als je zelf wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Steeffoon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Gaaf, ziet er heel goed uit! Hoeveel standtijd behaal jij ongeveer?
In de winter een maand of twee a drie. Maar dan spuit ik hem ook weer bij.

Ik heb deze fles van 750ml sinds maart 2023 en zit nog 1/3e in en doe er twee autos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ophidian schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er prima uit idd
Hier geen grote fan van Sisplash. De sprayer op het proefflesje is ruk, maar heb de dakkoffer er mee gedaan en daar lijkt het goed op.

Heb de laatste tijd de WashCoat van Nanolex gebruikt icm de foamgun. Werkt wel handig en je hoeft iets minder panisch te zijn voor opdrogen zoals bijv Gyeon Wetcoat.

Misschien hierna toch Sisplash nog een kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hier vanochtend de binnenkant gedaan voordat de zon echt begon te schijnen.

Het leder met de Gyeon leather mild set. Werkt erg prettig, ruikt oké en met zo’n set doe je makkelijk meerdere keren je hele auto.

Ik durf alleen mijn lederen dashboard niet te doen :/
Bang voor zichtbare plekken van de borstel, al is dat op de rest van het leer ook niet het geval…

Rest van interieur met Nanolex Interior Cleaner en de ruiten met Bilthamver Trace Less (dikke aanrader!)

Volgend weekend de buitenkant tiptop maken en dan kunnen we de vliegen er gelijk weer opplakken in de 1500km naar Italië _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

PaT schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Dat ziet er weer keurig uit!

Bij het lezen van berichten waarin auto's volledig gefoamed worden vraag ik mij altijd af wat dat spul nu echt doet. Ik spuit een auto eerst af met de HDR en dan gewoon lekker soppen. Ik kan mij niet voorstellen dat een beetje foam meer bereikt dan een HDR.

Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd, dus vandaar de vraag, wat merk je er nu echt van?
Danku!

Het is voornamelijk voor het laten losweken van het ergste vuil. Maar het is geen wondermiddel dat de auto al direct laat blinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Steeffoon schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:30:
[...]

Danku!

Het is voornamelijk voor het laten losweken van het ergste vuil. Maar het is geen wondermiddel dat de auto al direct laat blinken.
In wondermiddeltjes geloof ik sowieso niet. Poetsen is gewoon hard werken en je ogen goed open houden.

Maar als ik het dus goed begrijp foam je eerst om het ergste vuil los te weken, dan afspoelen, al dan niet met hdr, en dan wassen....
Ik had stap 1 en 2 in gedachte andersom, maar zo is het al wat logischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:55:
Maar als ik het dus goed begrijp foam je eerst om het ergste vuil los te weken, dan afspoelen, al dan niet met hdr, en dan wassen....
Ja, dat had ik dus eerst ook... ik spoelde de wagen af en daarna foamen. Had dan ook niet zo'n hoge pet op van voorweken (foam). Toen maar eens in de correcte volgorde gedaan... fan van foam :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

PaT schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

In wondermiddeltjes geloof ik sowieso niet. Poetsen is gewoon hard werken en je ogen goed open houden.

Haha, ik deed het eerst ook andersom, toen werd ik erop gewezen dat het dus inderdaad droog gefoamd moet worden..😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Allen,

Wat misschien een leuke startset is: https://www.detailrs.nl/products/bucket-deal
Let wel, 0 ervaring mee, dus kan niets zeggen over de kwaliteit, maar je hebt voor een nette prijs een complete set. Wellicht nog wat uitbreiden met velgenborstel, wat extra doeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:28
Ari Gold schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:55:
[Afbeelding]

Heb wat lichte schade opgelopen en wil dit zelf verhelpen door het te schuren en te polijsten.

Wat zou nou de handigste aanpak zijn? De krassen hebben alleen de blanke lak aangetast zo te zien.

Zou het in dit geval alleen; blanke lak vullen - nat schuren met 3000 - 2000 grit - polijsten zijn? Of zou ik toch eerst moeten vullen met een kleur lakstift dan schuren, de overige krassen vullen met blanke lak dan weer schuren en polijsten als laatst?

En dan nog een vraag over het polijsten. Welke compound zou geschikt zijn? Moet je meteen met een microvezelpad polijsten of moet het met een cutting pad of polishing pad. Zoveel YT video's al gezien en iedereen gebruikt verschillende soorten spul..
Eindelijk de tijd gekregen om dit aan de pakken. Voor "85%" de krassen weggehaald. Paar lichte scuffs zijn onder een bepaalde hoek beetje zichtbaar. Zou het wat langer kunnen opschuren maar wil niet teveel blanke lak weghalen. Als je er recht voor staat zie je niks.

Uiteindelijk aangepakt met 1500 - 2000 - 3000 grit. Daarna gepolijst met heavy cut 400 en super finish 3500 van Menzerna.

Verder ook nog op 2 deuren lichte krassen weggehaald en een gedeelte op de achterbumper aangepakt.

Verslavend effect als een kras als sneeuw voor de zon verdwijnt. :9~

Ingebrande vogelpoep, you're next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
teacher schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Wat misschien een leuke startset is: https://www.detailrs.nl/products/bucket-deal
Let wel, 0 ervaring mee, dus kan niets zeggen over de kwaliteit, maar je hebt voor een nette prijs een complete set. Wellicht nog wat uitbreiden met velgenborstel, wat extra doeken.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft hiermee, want ik moet ook maar weer eens gaan beginnen en dit ziet er wel uit als een prima deal!

Heb de ceramic seal van detailrs al wel eens geprobeerd, die is wel mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Ik ken het niet, maar van de schreeuwende website en de gigantische korting a la Tellsell krijg ik al jeuk.

Vind het al met al ook nog wel aan de prijs. Ik zit op mijn telefoon, maar denk dat ik voor minder geld een starters set bij elkaar kan klikken op www.carclean.com met bewezen goede merken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je hebt absoluut een punt, dit spul wordt ingekocht onder eigen label en er zal vast wel flinke marge op zitten; of het goed of slecht is durf ik niet te zeggen. Maar goed, er zijn ook mensen tevreden met stipt spul, ieder zijn ding.

Ik heb een tijdje geleden ook een carclean beginners lijstje gepost: teacher in "Het grote auto detailing topic"

Ik zal er eens een verse tegenaan gooien binnenkort. :Y

[ Voor 37% gewijzigd door teacher op 10-08-2024 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CartoonGuy14
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05 21:36
Hi iedereen,
Met een weekje mogen wij thuis een nieuwe bolide ontvangen. Een prachtige 3 serie touring in estoril blauw.

Nu had ik al bij aanschaf gezien dat er wat waskrasjes / swirls in zitten. Niks geks. Maar toch, ik heb het er liever zoveel mogelijk uit en was zelf lekker verder met de hand icm hdr / schuim kanon / 2 emmers.

Heb een halfjaar terug de bucket deal van detailrs gekocht en dat vond ik leuk om mee te beginnen. Extra emmer erbij nu. De velgen reiniger is op, en de ceramic seal begint ook op te raken. Ga maar eens zoeken naar eventuele alternatieven dmv het topic.

Heb zelf echter 0 verstand van polijsten of coaten oid.
Zijn er hier in het forum betaalbare opties? Bij bekende bedrijven betaal je de hoofdprijs. Daarbuiten wordt het shady. Ik zoek liever iets of iemand waar wel meer mensen van het forum komen en het voor een eerlijke prijs doet bij hem of haar thuis.

Liefste gewoon 1 of 2 stap polijsten, mocht er nog een coating op kunnen prima. Snap dat bedrijven die “betere” en “duurdere” coatings hebben, maar al is het een “consumenten grade” coating ben ik al happy.

Dus…suggesties? Privé berichtje mag ook met aanbevelingen.

Groeten en hier een foto.
Oh en als dit hier niet mag, excuus. Dan verschuif / verwijder ik m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWLFlR1ZjM7-ScyivTsLC9W2eOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cf3Olldxr04vlW6kAdn7lTb8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
CartoonGuy14 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:59:
Hi iedereen,
Met een weekje mogen wij thuis een nieuwe bolide ontvangen. Een prachtige 3 serie touring in estoril blauw.

Nu had ik al bij aanschaf gezien dat er wat waskrasjes / swirls in zitten. Niks geks. Maar toch, ik heb het er liever zoveel mogelijk uit en was zelf lekker verder met de hand icm hdr / schuim kanon / 2 emmers.

Heb een halfjaar terug de bucket deal van detailrs gekocht en dat vond ik leuk om mee te beginnen. Extra emmer erbij nu. De velgen reiniger is op, en de ceramic seal begint ook op te raken. Ga maar eens zoeken naar eventuele alternatieven dmv het topic.

Heb zelf echter 0 verstand van polijsten of coaten oid.
Zijn er hier in het forum betaalbare opties? Bij bekende bedrijven betaal je de hoofdprijs. Daarbuiten wordt het shady. Ik zoek liever iets of iemand waar wel meer mensen van het forum komen en het voor een eerlijke prijs doet bij hem of haar thuis.

Liefste gewoon 1 of 2 stap polijsten, mocht er nog een coating op kunnen prima. Snap dat bedrijven die “betere” en “duurdere” coatings hebben, maar al is het een “consumenten grade” coating ben ik al happy.

Dus…suggesties? Privé berichtje mag ook met aanbevelingen.

Groeten en hier een foto.
Oh en als dit hier niet mag, excuus. Dan verschuif / verwijder ik m.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide! De kleur is er eentje die je niet veel ziet, mooi hoor!

Maar om meteen met de deur in huis te vallen, check even de topic warning onderaan de pagina :+

Wat je zou kunnen overwegen is om een clinic te volgen zodat je zelf ook met vertrouwen kunt gaan polijsten. Dat kost je niet de hoofdprijs en heb je dan ook snel terugverdiend. Ik weet dat ze dit bij Carclean met enige regelmaat doen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBggW99vyDFv1QUpvuJ2zbQ_Cxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9EG6wsWqevPK2r9CEiu0y9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dl-HhyumkJ5OClX3k-JkMThddvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30OORIVFrJf9uEJdIGDg94Ey.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5X5Jfgbh20TqtUohFAFEiUmvf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0IXE8AteZU32UD0CeonKdH3.jpg?f=fotoalbum_large

De auto van vrouwlief onderhanden genomen. Komt in principe alleen in de wasstraat tenzij ik deze was. Na 3,5 jaar maar eens wat meer tijd aan besteed. Zitten wat swirls op maar niet gepolijst. Loopt over een half jaar uit de lease. Dan kijken we wel verder. En geen garantie dat ie nu uit wasstraat blijft…
Los van dat, hele circus doorlopen. Exclusief onder de motorkap. Afgerond met gyeon cancoat.

Grz D.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CreativeS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:56:

En ze zitten er weer onder... en het rijdt ook zoveel beter. Zowel esthetisch als functioneel :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utvp5jV5QRzVmtvDw-zLBLvEjgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q101THI8xjekiG6PzqDJwp1u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 19:28

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Heren, na lang zakelijk te hebben gereden komt er weer een privé auto.
Ik heb dit topic behoorlijk doorgezocht. Youtube bekeken. En allerlei sites.
Ik wil een polijstmachine kopen maar vooral dus een wax machine.
Maar ik kom er echt niet uit. Heb alles thuis van de walt maar kan geen goede reviews hierover vinden.
Eigenlijk is mijn vraag: wat is een goede machine. Voor hoofdzakelijk waxen en af en toe polijsten.
Is waxworld goed? Of polijstweb? Of de machine van liquid elements?

Ik zoek eigenlijk een set voor 300 euro budget.
Wie wijst me in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
CreativeS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:22:
Zijn er hier mensen die gebruikmaken van een wheelstand om de velgen te kunnen polijsten, coaten, et cetera?

[Afbeelding]

Ik zou graag willen maar vind het beetje onzin voor die 2x per jaar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

ApC_IcE schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:49:

Eigenlijk is mijn vraag: wat is een goede machine. Voor hoofdzakelijk waxen en af en toe polijsten.
Is waxworld goed? Of polijstweb? Of de machine van liquid elements?

Ik zoek eigenlijk een set voor 300 euro budget.
Wie wijst me in de goede richting?
Ik ben best gecharmeerd van liquid elements. Paar keer in mn handen gehad, best net spul.
Maar wat je ook zou kunnen doen is een gebruikte dap 500 v3. Prima voor wax, en je kan er mee polijsten; het was mijn eerste machine. Je koopt er nieuwe pads bij (2 harde, 3/4 middel, 3/4 zachte) en wat polish en je hebt nog geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:25:
Ik zou graag willen maar vind het beetje onzin voor die 2x per jaar…
Gaat natuurlijk om het gemak en dan is het nooit verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

teacher schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Ik ben best gecharmeerd van liquid elements. Paar keer in mn handen gehad, best net spul.
Maar wat je ook zou kunnen doen is een gebruikte dap 500 v3. Prima voor wax, en je kan er mee polijsten; het was mijn eerste machine. Je koopt er nieuwe pads bij (2 harde, 3/4 middel, 3/4 zachte) en wat polish en je hebt nog geld over.
Ik ga ook daar nog even naar kijken. Thanx. Ja die liquid heeft wel mijn Voorkeur. In 1x complete set. Ook zakelijk interessant voor de zakelijke auto.

Stomme vraag: kan je met die machine dus polijsten EN waxen? Kwestie van andere pad en beetje wax en klaar?

En gewoon een opzetstuk voor mijn accutol van dewalt is geen aanrader?

[ Voor 12% gewijzigd door ApC_IcE op 11-08-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ja, je kan met een polijstmachine ook gewoon wax of sealant opbrengen/uitpoetsen, inderdaad gebruik je daar zachte pads voor, en je pakt een lager toerental. Meteen een extra tip: je kan verschillende groottes backingplates (en pads) gebruiken op 1 machine, dus ook handig voor bumper of raamstijlen.

Liever niet je accutol gebruiken; dat is én roterend ipv excentrisch (dus veeeeel gevoeliger voor fouten) én met een accutol (of andere boormachine) is de hoek van de pad lastiger goed te krijgen. Toerental kan ook een dingetje zijn. Een 35 of 50mm pad lukt nog wel (denk aan koplampen) maar 125 of 150mm gaat dan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

teacher schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:36:
Ja, je kan met een polijstmachine ook gewoon wax of sealant opbrengen/uitpoetsen, inderdaad gebruik je daar zachte pads voor, en je pakt een lager toerental. Meteen een extra tip: je kan verschillende groottes backingplates (en pads) gebruiken op 1 machine, dus ook handig voor bumper of raamstijlen.

Liever niet je accutol gebruiken; dat is én roterend ipv excentrisch (dus veeeeel gevoeliger voor fouten) én met een accutol (of andere boormachine) is de hoek van de pad lastiger goed te krijgen. Toerental kan ook een dingetje zijn. Een 35 of 50mm pad lukt nog wel (denk aan koplampen) maar 125 of 150mm gaat dan alle kanten op.
thanx voor de info.
Ik ga van de week maar eens wat dieper duiken in de reviews, maar die liquid staat op de lijst net als de machines van Stipt (al vind ik die nog wel erg duur zonder de aanbieding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Kijk dan ook ff hier: https://www.carclean.com/...7aa18&order=topseller&p=1

Wil je perse die stipt machines, kijk dan even op ali, of amazon, ze worden onder verschillende namen aangeboden.

[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 11-08-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
ApC_IcE schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:14:
[...]

thanx voor de info.
Ik ga van de week maar eens wat dieper duiken in de reviews, maar die liquid staat op de lijst net als de machines van Stipt (al vind ik die nog wel erg duur zonder de aanbieding).
Ik heb deze: https://www.carclean.com/...ffini-evolution-pack.html

Heb polijstmiddelen van Gyeon, monello en menzerna getest en die van menzerna zijn voor mij het fijnst. Heb al meerdere auto’s gedaan met deze set, je hebt wel wat extra polijst pads nodig.

Stipt machines zijn echt veel te duur. Je betaalt voor “stipt” je kan hun machines in een andere kleur meestal online ergens voor 60-70% goedkoper vinden. Het is gewoon rebranded, prima spul maar tenzij je de nieuwe Lamborghini van Rick wil betalen zou ik elders shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossinkje
Iemand hier goede tips voor fatsoenlijk glansmiddel voor de banden? Gebruik nu vaak wat voorhanden is in de werkplaats waar ik zaterdags wat hobby, maar dat is vaak relatief goedkoop spul en is na twee dagen vaak al weer verdwenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Greetoz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 07:49:
[...]

Ik heb deze: https://www.carclean.com/...ffini-evolution-pack.html

Heb polijstmiddelen van Gyeon, monello en menzerna getest en die van menzerna zijn voor mij het fijnst. Heb al meerdere auto’s gedaan met deze set, je hebt wel wat extra polijst pads nodig.

Stipt machines zijn echt veel te duur. Je betaalt voor “stipt” je kan hun machines in een andere kleur meestal online ergens voor 60-70% goedkoper vinden. Het is gewoon rebranded, prima spul maar tenzij je de nieuwe Lamborghini van Rick wil betalen zou ik elders shoppen.
Thanx. Ga ik ook even induiken. Ik ben ze volgens mij al tegengekomen op ali. Bij stipt wordt het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Bossinkje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 07:57:
Iemand hier goede tips voor fatsoenlijk glansmiddel voor de banden? Gebruik nu vaak wat voorhanden is in de werkplaats waar ik zaterdags wat hobby, maar dat is vaak relatief goedkoop spul en is na twee dagen vaak al weer verdwenen..
Ik gebruik deze:

https://www.carclean.com/...ing-tyre-shine-500ml.html
(Echter even niet op voorraad zo te zien)

Heb er al heel veel geprobeerd in mijn detail leven. Maakt de banden niet te glanzend, maar mooie donkere satijne glans en blijft goed zitten. Wat ook kan helpen is je bandwangen goed schoon te maken voordat je bandenspul aanbrengt.

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-08-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossinkje
CarJunkyXL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Ik gebruik deze:

https://www.carclean.com/...ing-tyre-shine-500ml.html
(Echter even niet op voorraad zo te zien)

Heb er al heel veel geprobeerd in mijn detail leven. Maakt de banden niet te glanzend, maar mooie donkere satijne glans en blijft goed zitten. Wat ook kan helpen is je bandwangen goed schoon te maken voordat je bandenspul aanbrengt.
Bedankt voor de tip! Zal even in de gaten houden wanneer deze weer leverbaar is. Bandenwangen schoonmaken doe ik standaard bij het aanpakken van de auto, maar heeft tot nu toe weinig effect gehad. Maar dat zal grotendeels toch te maken hebben met de goedkope middeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
Van alle bandenmiddeltjes (en ik heb er wat van gezien en gebruikt :+) blijft de Meguiars Endurance Tyre Gel de absolute top. Omdat het een gel-achtige variant is blijft hij echt goed zitten. Je kan zelf een beetje spelen met hoe "shiny" je de band wil hebben. Zelf verdun ik het met water zodat ie nog makkelijker verwerkt en iets minder "vet en glimmend" is. Bij mij blijft ie een paar weken zitten, zeker bij droog weer. Rij je dagenlang door de regen dan zal ie sneller verdwijnen maar dat geldt voor alle tire shine producten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
renzo4000 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Van alle bandenmiddeltjes (en ik heb er wat van gezien en gebruikt :+) blijft de Meguiars Endurance Tyre Gel de absolute top. Omdat het een gel-achtige variant is blijft hij echt goed zitten. Je kan zelf een beetje spelen met hoe "shiny" je de band wil hebben. Zelf verdun ik het met water zodat ie nog makkelijker verwerkt en iets minder "vet en glimmend" is. Bij mij blijft ie een paar weken zitten, zeker bij droog weer. Rij je dagenlang door de regen dan zal ie sneller verdwijnen maar dat geldt voor alle tire shine producten.
Ja, die van Sam's is inderdaad ook een gel achtig goedje. Wellicht dat daarom dit soort type bandenzwart beter blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossinkje
renzo4000 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Ga ik ook onthouden. Mequiars is inderdaad vaak mooi spul, erg tevreden over de spullen die ik er nu van heb en gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ApC_IcE schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:14:
(al vind ik die nog wel erg duur zonder de aanbieding).
Net als Nederland met de drogisterijproducten ben je in de aanbieding alsnog véél te duur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ben reeds bij een detailler geweest, maar wellicht dat er hier iemand zit die een oplossing heeft..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiHpj8kWHJZOEN-qD7RjHlRrnuM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob7ncLRhlGuicvdFkpAN9iv3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoTRJT7eW8ka0X71Nf-IlEL5ilY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mktLNAYGvzu3tg9MEx9aVVGp.jpg?f=fotoalbum_tile

Stond onder een boom, met als resultaat een streepje hars.. Hars zelf is verwijderd, maar blijkbaar in die anderhalve week al ingebrand.. Er is van alles gedaan, onder andere machinaal gepolijst, maar beter dan dit werd het niet...

Auto is overigens nog maar een halfjaar oud, ofwel lak is niet oud en heeft nu 10k gelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, wil je bandenglans zoals Autobedrijf Rijt dat je altijd je fijne kuif en overbemeten zonnebril en buik kunt zien of wil je gewoon banden met satijnglans? Tegen het matte aan?

Ik gebruik al jaren Gyeon Q² Tire. Is een gel die je perfect kunt nawrijven met een MF. Vooraf even de banden reinigen met Gyeon Q²M TireCleaner. Standtijd is erg lang en bij regen lopen de druppels mooi van de band af. Bij nieuwe banden even wachten tot de banden 'ingereden zijn' en de siliconen laag rondom weg is. Anders vliegt het alle kanten op :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7oo-UUbpYSH5oYRhW0sZ-QNcGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWXBhZOak64nQY53zXpvwapR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossinkje
CreativeS schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Ja, wil je bandenglans zoals Autobedrijf Rijt dat je altijd je fijne kuif en overbemeten zonnebril en buik kunt zien of wil je gewoon banden met satijnglans? Tegen het matte aan?

Ik gebruik al jaren Gyeon Q² Tire. Is een gel die je perfect kunt nawrijven met een MF. Vooraf even de banden reinigen met Gyeon Q²M TireCleaner. Standtijd is erg lang en bij regen lopen de druppels mooi van de band af. Bij nieuwe banden even wachten tot de banden 'ingereden zijn' en de siliconen laag rondom weg is. Anders vliegt het alle kanten op :D
Bedankt voor de tip! Ben er in ieder geval zeker van dat ik de gelversies moet overwegen. Gaat mij niet om een overdreven glans, maar even zoeken welke hoeveelheid mooi staat. Heb een zwarte auto met zwarte velgen, dus nu vallen mat grijze banden iets teveel op. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:29:
Hars zelf is verwijderd, maar blijkbaar in die anderhalve week al ingebrand.. Er is van alles gedaan, onder andere machinaal gepolijst, maar beter dan dit werd het niet...
Zulke troep - net als vogelstront - direct verwijderen. Daarom heb ik altijd een flacon PBW Bird Sh#t Remover en Gyeon Tar in de auto staan. Gyeon Bug and Grime kan ook, zijn genoeg alternatieven, maar als eenmaal iets bevalt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 12-05 20:37
ApC_IcE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Thanx. Ga ik ook even induiken. Ik ben ze volgens mij al tegengekomen op ali. Bij stipt wordt het iig niet.
Psst...
https://vonroc.nl/excentr...-150mm-incl-polijstschijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 12-05 21:54

InFamous

excommunicado

ApC_IcE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Goedkoop zeg. Is het wat denk je? Ervaring mee?
Ik toevallig wel, laatst bij Bol gekocht voor €60. Het is uiteraard geen Rupes, maar een prima machine met redelijke power. Is overigens wel gehorig.

Heb overigens wel pads en polijst van A merk gekocht.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-05 19:49
CreativeS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:22:

[Afbeelding]

Ik vind het echt heel veel peso’s voor wat je krijgt. Daarom heb ik er zelf een geknutselde met aluminium profieltjes en goedkope transport rollen. Voorheen gebruikte ik het 4x per jaar, nu met veel meer klusjes hooguit 10x… en dan ben ik een fanatiekeling.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
ApC_IcE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Goedkoop zeg. Is het wat denk je? Ervaring mee?
Ja heb m zelf ook. Auto is er weer nodig aan toe om weer gepolijst te worden. Heb geen ervaring met de betere merken maar ik ben altijd blij met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
InFamous schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Ik toevallig wel, laatst bij Bol gekocht voor €60. Het is uiteraard geen Rupes, maar een prima machine met redelijke power. Is overigens wel gehorig.

Heb overigens wel pads en polijst van A merk gekocht.
Idd wel de pads van de bekende merken gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik heb dus al mijn gereedschap van dewalt.
Dan is dit ook interessant:( wel 3x zo duur) maar wel lekker handzaam zonder snoer
https://www.bol.com/nl/nl...j0cz2s0toOvQaAjV5EALw_wcB

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 12-08-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Dit lijkt wel op die van stipt:
Alleen dan 39,-

https://www.hbm-machines....olijstmachine-1200-watt-1

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 13-08-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:17
@ApC_IcE, pas op die is niet excentrisch, deze wel: https://www.hbm-machines....ntrische-polijstmachine-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ja ik zag het. Maar de kleur viel me op van deze en die kleine die ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:11
Terug van vakantie met de hele auto onder een bepaalde aanslag. De wasbox haalt er niks af. Met de nagel gaat het er af. Een microvezel icm autoshampoo is poetsen totdat je een ons weegt. Doek met kokend water en autoshampoo lost ook niks op.

Is er iemand bekend met deze aanslag en welk product hier op werkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd0Tc8dEoBZTenAGQmChzAKwCCg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNReOHXgbs8S1faa31Vu8tQE.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 22:32
Deef_K schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:49:
Terug van vakantie met de hele auto onder een bepaalde aanslag. De wasbox haalt er niks af. Met de nagel gaat het er af. Een microvezel icm autoshampoo is poetsen totdat je een ons weegt. Doek met kokend water en autoshampoo lost ook niks op.

[Afbeelding]
Een goede APC of tar remover, dat zou ik eens proberen. Als dat niet lukt, zal je rondje moeten polijsten...

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 16-08-2024 11:00 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:54
Deef_K schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:49:

[Afbeelding]
Heb je onder een boom gestaan ofzo? Mijn eerste poging (met wat ik in de kast heb staan) zou Valet Pro citrus tar en glue remover zijn..

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Pagina: 1 ... 114 ... 120 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]