Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 112 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:43

fynrd1

Fooled by Randomness

anc schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:22:
Ik heb een probleem met mijn ruiten (vooral zij en achter) van de auto en dat is sinds dat mijn auto bij de schadehersteller geweest is. En die heeft de auto vlak voor het schadeherstel waarschijnlijk door een wasstraat getrokken.

Probleem is vrij lastig te zien, maar het lijkt erop dat er verticale strepen lopen (zou haast denken soort van hete wax dat over de ramen gestroomd heeft) als je de ruiten schoon probeert te maken. Bij volledig goed droog maken verdwijnen ze wel.

Ik heb er foto's van geprobeerd te maken. Eerste foto is een beetje nat gemaakt, 2e is gewoon droog gemaakt (als ik dat bij onze andere auto doe dan zie je niets meer) en je ziet dat het dan wel een beetje verdwijnt. Wacht ik wat langer dan zie je niets meer. Maar er zit een residu op oid dat ik er heel graag vanaf zou willen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb de volgende producten geprobeerd:
Poorboys World - Glass Cleaner
Gyeon - Q²M Glass
en het product dat ik eigenlijk altijd gebruik
Autoglym - Car Glass Polish

Allemaal 0 effect.
Wie o wie herkent dit en heeft tips voor mij hoe ik dit kan oplossen en waarmee.
Probeer eens azijn?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-06 10:10

_Brad_

Wax fanaat

Zou moeten lukken met de Finale en indien niet dan met de Mezzo en indien nog niet de Veloce.
Ik zou een medium pad (niet te hard en niet te zacht) gebruiken. Fles eerst een paar minuten schudden.
Indien vorstvrij bewaard zou het nog bruikbaar zijn.
anc schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:41:
Wow bulk aan reacties! Thanks :)

Ik woon niet echt in de buurt maar heb zelf wel een DAP. En nog Monello Veloce (5/5 cutting, 2.8/5 gloss), Finale (2/5 cutting, 5/5 gloss) en Mezzo (3.5/5 cutting en gloss 3/5) liggen.
Die zijn al wel een jaar of 5 oud omdat ik het zo weinig gebruik. Gaat dit kapot op den duur en moet ik iets nieuws kopen of kan ik hiervoor die Finale gebruiken?
Welke pad moet ik daar dan bij gebruiken?
[...]

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22
anc schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:22:
Ik heb een probleem met mijn ruiten (vooral zij en achter) van de auto en dat is sinds dat mijn auto bij de schadehersteller geweest is. En die heeft de auto vlak voor het schadeherstel waarschijnlijk door een wasstraat getrokken.

Probleem is vrij lastig te zien, maar het lijkt erop dat er verticale strepen lopen (zou haast denken soort van hete wax dat over de ramen gestroomd heeft) als je de ruiten schoon probeert te maken. Bij volledig goed droog maken verdwijnen ze wel.

Ik heb er foto's van geprobeerd te maken. Eerste foto is een beetje nat gemaakt, 2e is gewoon droog gemaakt (als ik dat bij onze andere auto doe dan zie je niets meer) en je ziet dat het dan wel een beetje verdwijnt. Wacht ik wat langer dan zie je niets meer. Maar er zit een residu op oid dat ik er heel graag vanaf zou willen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb de volgende producten geprobeerd:
Poorboys World - Glass Cleaner
Gyeon - Q²M Glass
en het product dat ik eigenlijk altijd gebruik
Autoglym - Car Glass Polish

Allemaal 0 effect.
Wie o wie herkent dit en heeft tips voor mij hoe ik dit kan oplossen en waarmee.
Heb ooit iets soortgelijks gehad met de buitenspiegels op een auto, SRP , ipa wipedown , etc deden niets maar en simpele pad met wat paint cleaner (niet-schurend) werkte verbazingwekkend goed, dus als je dat toevallig hebt liggen zou ik dit eerst proberen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
Het prachtig mooie weer heeft ook nadelen……

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHh2gAYLeCeMubih_fiVxyR5i04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVyqDoMfLz3swXN7E45o6jvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AsKw2SWyk6Bc5CGO5m2g96I77I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asdHtXRwG0AgskxGIJl1qbvm.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst ingespoten met Surfex HD (1:10), daarna Ik pro met BH touchless , gevold met twee emmers was met Gyeon Bathe, glaswerk met BH traceless.

Zo goed als nieuw :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c15Ut4Ow0PQsn2ROvP18WJmrMwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ej4YKRdUIXdRBUr3OVYlDA4A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsZZkTTR-L5zAmr_nY5gLZg0PRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zv5gvxB4nJRjhvUMovA45NLI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsiKGkhhGVuzJhvVVRd-RFcPXww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4txYWGPcX391W2JSLhIIPjr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:50
Ik ben zoals een aantal van jullie ook in de weer geweest met de gyeon scrubpad. Resultaat mag er zijn:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FifuvoxJdci0ehkfqKUTz6AlSqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xu09N6hHDLGQjqMZwl2wrbGL.jpg?f=fotoalbum_large
Voor-na

Schoongemaakt met Gliptone gentle cleaner en weer gevoed met Gliptone leather conditioner.

[ Voor 8% gewijzigd door Deagle op 19-05-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 22:34
Wat raden jullie aan om een kunstleer (kunststof stuur, Tesla) stuur mee schoon te maken? Ik lees en zie hierboven ook weer goeie ervaringen met de Gyeon ScrubPad dus die staat al op de verlanglijst. Alleen qua schoonmaak middel twijfel ik. Ik lees allemaal mooie verhalen over bijvoorbeeld LeatherCleaner Strong van Gyeon, maar het stuur is gewoon van kunststof en de fabrikant raadt gewoon water met zeep aan. Wat is jullie advies?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:32

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dit kan natuurlijk niet :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SO-iAyssiWZAT-44qEYi8uFI5zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lgLuhktzIarIGWq4FSTwi3O.jpg?f=fotoalbum_large

Dus vanmorgen aan de slag gegaan.
  1. Foamcanon met Artico Magico Snow Foam
  2. Q²M Bug and Grime over de insecten zooi
  3. Q²M TireCleaner op de banden
  4. Afspuiten met hogedruk
  5. Q²M RestartWash in de foamcanon om de Q² SYNCRO EVO glascoating weer meer wat kracht bij te zetten
  6. Foam zit dus al op de auto. Daarom met enkel met de Guanto Tricolore washmint + emmer met water de handwas doen
  7. Weer afspuiten met de hogedruk
  8. Drogen met twee Doppino Doppio doeken en de banden in de Q²M Tire Express dressing gezet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBDBLeZ5pMl8FbrVWUnns1N8HQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3kZ8rzaja2RxoGNAzFTMsV9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0trjUams5aKOwAv0UYfq5sXmRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I03bUiM7oDgk6EZzQb5wsbQQ.jpg?f=fotoalbum_large

8)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13
Nu ben ik niet onbekend met kleien,poetsen,polijsten en waxen. Maar we gaan voor een andere auto met een matte lak.

Nu weet ik dat je die niet kan behandelen als een normale lak.

Maar zijn er ook producten die je kan gebruiken om ook een soortgelijke beading te krijgen als bij een normale lak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1S7mud4yU-EeTv69aBe_Oz0QIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9dlIsbJQYt7f6UFbeAEKuzt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Yamy_Daffy op 19-05-2024 14:24 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23
Zucht, nu ik eindelijk fatsoenlijk spul heb (Gyeon Leather Cleaner Strong met de Scrub Pad) heb ik het stuur fatsoenlijk mat gekregen. In het verleden met andere spulletjes in de weer geweest (de bekende troep van Stipt met dito borstel) en nu komt dus dit aan het licht. Enkel aan de linkerzijde van het stuur...
Kan ik dit zelf verhelpen op één of andere manier? Of is dit té beschadigd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ITcuqC0V2ludiauKvsD-Ml8qbc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnYDI51swzOvfM4mlsAbMEKS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEFP9WKVkik1XcKFfZ-C7hgFGMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELZUQyy9uqWl1Qwzvu9iSf4o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HVjlZkoU0HVxfEqb6v_HjNJvIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yHEeGZxk4OMwyuLJpdRYNTi.jpg?f=fotoalbum_tile

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
BMW leder is sowieso prut. Je zou het nog eens kunnen proberen te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CreativeS schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:09:
BMW leder is sowieso prut. Je zou het nog eens kunnen proberen te voeden.
Waarmee? :)
De Leather Cleaner Pro opnieuw? Of ander spul?

En eens v.w.b. BMW leder. Heb vaker gelezen dat die stuurtjes érg kwetsbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 20-05-2024 14:15 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bijvoorbeeld de Gliptone Leather Conditioner. Die wordt niet glad.

https://www.carclean.com/...-leather-conditioner.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CreativeS schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:33:
Bijvoorbeeld de Gliptone Leather Conditioner. Die wordt niet glad.

https://www.carclean.com/...-leather-conditioner.html
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:12
@Rivanov, en anders het stuurtje vervangen voor deze 😜

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 20-05-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 15:32
Zie dat m'n nieuwe auto nog vrij veel remstof op de velgen heeft. Is er nog een poetsmiddel dat jullie aanraden als beste voor de hobby poetser, of is iedere velgenreiniger samen met een borstel wel oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:59
chevsticks schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:14:
Zie dat m'n nieuwe auto nog vrij veel remstof op de velgen heeft. Is er nog een poetsmiddel dat jullie aanraden als beste voor de hobby poetser, of is iedere velgenreiniger samen met een borstel wel oke?
Prewash en een borstel doet bij mij in principe al het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Puddi Puddin schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:18:
[...]

Prewash en een borstel doet bij mij in principe al het werk.
Top, ga ik dat eerst een proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:35
chevsticks schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:14:
Velgen doe ik altijd een scheutje dreft met warm water en dat was t..

Ramen uitsluitend met een scheutje dreft+spiritus.

Rest van de auto uiteraard met de daarvoor speciaal geschikte spullen, maar voor de ramen+velgen luister ik naar oma's advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Card Nox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:56:
@Rivanov, en anders het stuurtje vervangen voor deze 😜
Bah.. Fanatec. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
LopendeVogel schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Velgen doe ik altijd een scheutje dreft met warm water en dat was t..

Ramen uitsluitend met een scheutje dreft+spiritus.

Rest van de auto uiteraard met de daarvoor speciaal geschikte spullen, maar voor de ramen+velgen luister ik naar oma's advies.
Hier ook een fanatiek dreft+spiritus poetser. Ook voor de ramen thuis overigens. Die wijze les zat nog in de opvoeding. (en toen we nog dagelijks de krant kregen moest ik het daar mee droog vegen om strepen te voorkomen) :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Weer een bestelling geplaatst bij Carclean.

- Gliptone Liquid Leather Conditioner
- Gyeon ScrubPad Evo (zodat ik er één extra heb)
- Monello Vetro Bianco Cleaning Towel
- Valet Pro Multi Purpose Microfibre Towels 6-pack
- Gyeon Q2M Glass
- Monello Disco Duo applicators 2-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Rivanov schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:05:
Weer een bestelling geplaatst bij Carclean.

- Gliptone Liquid Leather Conditioner
- Gyeon ScrubPad Evo (zodat ik er één extra heb)
- Monello Vetro Bianco Cleaning Towel
- Valet Pro Multi Purpose Microfibre Towels 6-pack
- Gyeon Q2M Glass
- Monello Disco Duo applicators 2-pack
Je mist vgm een cleaner voor het leer of heb je er al een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 22:28
Rivanov schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:57:
Zucht, nu ik eindelijk fatsoenlijk spul heb (Gyeon Leather Cleaner Strong met de Scrub Pad) heb ik het stuur fatsoenlijk mat gekregen. In het verleden met andere spulletjes in de weer geweest (de bekende troep van Stipt met dito borstel) en nu komt dus dit aan het licht. Enkel aan de linkerzijde van het stuur...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb helaas precies hetzelfde. Nu 3x met Gliptone Leather Conditioner behandeld, maar het is nog steeds goed zichtbaar. Ben benieuwd of het bij jou wel helpt. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Anoniem: 1420638 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Je mist vgm een cleaner voor het leer of heb je er al een?
Jazeker. De Gyeon Leather Cleaner Strong. Zie hier de foto van vorige week. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl3fxKzz5xtIBL79a2_qUAmMrec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng0EJSGwZSD5YIS0rvNY2s4N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Jazeker. De Gyeon Leather Cleaner Strong. Zie hier de foto van vorige week. ;)

[Afbeelding]
:r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
En dan moet je nagaan dat ik het met enige regelmaat schoonmaak. Maargoed, nooit met fatsoenlijk spul zo blijkt wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 15-06 23:17
Rivanov schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:57:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dit ziet er voor mij uit alsof de verf eraf gesleten is. Dat zwart op de scrub pad was waarschijnlijk vooral verf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
LVGH schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:34:
[...]

Dit ziet er voor mij uit alsof de verf eraf gesleten is. Dat zwart op de scrub pad was waarschijnlijk vooral verf?
Die beschadiging zat er al op voordat ik met de scrubpad aan de slag ging. Voorheen gebruikte ik de lederborstel van Stipt. Maar waarschijnlijk was die alsnog te hard voor het BMW leder.

Krijg vandaag de bestelling van Carclean (incl. Gliptone Leather Conditioner) binnen. Ben benieuwd of het verbetering brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:40:
[...]

Die beschadiging zat er al op voordat ik met de scrubpad aan de slag ging. Voorheen gebruikte ik de lederborstel van Stipt. Maar waarschijnlijk was die alsnog te hard voor het BMW leder.

Krijg vandaag de bestelling van Carclean (incl. Gliptone Leather Conditioner) binnen. Ben benieuwd of het verbetering brengt.
Ben benieuwd :). Gooien jullie de scrubpad de wasmachine gewoon in of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:16:
[...]

Ben benieuwd :). Gooien jullie de scrubpad de wasmachine gewoon in of?
Ja. Uitwassen op 30 graden kan gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
LVGH schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:34:
Die scrubpad kan nooit zoveel beschadigen en zeker geen vlekken die op watervlekken lijken.

De witte kant van de scrubpad is net badstof. Hele fijne korte haartjes. Dat heeft totaal geen schurend effect op leder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N65ZVayoDkQiF7b9QPTtSUoixco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FVy9s35OR7fik41UfMX07Brk.jpg?f=user_large

Daarnaast, juist beschadigingen worden na verloop van tijd 'gevuld' met handvet en andere vuiligheid. Dat verwijder je nu allemaal waarbij de kans bestaat dat eerdere schade zichtbaar wordt. Da's niet leuk nee, maar een stuur wordt nu eenmaal vaak gebruikt. Stuur van mijn vriendin is 4 jaar geleden voorzien van nieuw (beter) leder... als nieuw na de behandeling. Mijn stuur is al wat ouder, ja, ook krasjes van ritsen en dergelijke. Tijd voor nieuw leder. Ja, professioneel en geen hoes van Ali ;) Nu eens kijken of we er wat subtiels van kunnen maken. Nee, geen carbon en andere meuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
We kunnen aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwLb26tKfrUHBrgyqpaQKvLSR0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXNwAYQU224715zwCby9S7Nj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Hoi allemaal!

Binnenkort komt er een nieuwe wagen op de oprit te staan.
Ik wil deze dan ook af en toe even in eer houden en deze goed kunnen kuisen.

Bestaat er ergens een lijstje wat je eigenlijk in je assortiment moet hebben om een wagen onder handen te kunnen nemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
@Asterion, zoekt en gij zult vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
Asterion schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:33:
Hoi allemaal!

Bestaat er ergens een lijstje wat je eigenlijk in je assortiment moet hebben om een wagen onder handen te kunnen nemen?
Carclean forum :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Yamy_Daffy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:24:
Nu ben ik niet onbekend met kleien,poetsen,polijsten en waxen. Maar we gaan voor een andere auto met een matte lak.

Nu weet ik dat je die niet kan behandelen als een normale lak.

Maar zijn er ook producten die je kan gebruiken om ook een soortgelijke beading te krijgen als bij een normale lak?

[Afbeelding]
Deze kwam ineens in mijn feed voorbij. Zelfde soort model zelfs.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-06 20:59
Hoi allemaal!

Deze las ik laatst op het CarClean forum. Erg fijn forum.
Zoals OP al aangaf, dit is zijn manier. Iedereen doet het op z’n eigen manier.

https://forum.carclean.com/threads/wassen-zoals-jan.26667/

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ja dat had ik inderdaad gevonden dat het weinige is wat je kan doen een coating aanbrengen is.

Thanx in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:17
Ik lees regelmatig mee, maar nog niet eerder iets gepost in dit subforum.

Ik vraag me iets af.

Is https://www.bol.com/nl/nl...xJDA.2_11.12.ProductTitle nou echt slechter dan https://www.waxworld.nl/a...-evo-plus-deluxe-kit.html

Of zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...1N5A.2_58.62.ProductTitle

Ik vind de prijzen van de 'fanshops' zoals bij Carclean wel erg veel hoger dan de minder bekende merken.
Maakt dat die minder bekende merken dan ook gelijk slecht?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:57
Jan Smit schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:40:

Ik vraag me iets af.

Is https://www.bol.com/nl/nl...xJDA.2_11.12.ProductTitle nou echt slechter dan https://www.waxworld.nl/a...-evo-plus-deluxe-kit.html

Ik vind de prijzen van de 'fanshops' zoals bij Carclean wel erg veel hoger dan de minder bekende merken.
Die van BOL zijn rotary polishers en die van waxworld is een dual action, wezelijk ander apparaat, als leek kan je volgens mij ook minder fout doen met een dual action polisher dan met een rotary.

Ik heb die DAP trouwens.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 15:33

Theck88

If it's hard just KISS!

Jan Smit schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:40:

Ik vraag me iets af.

De producten uit de links die je vermeldt zijn niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken. De eerste geen excentrische machine, de 2e wel. Bij de eerste set zit enkel de basis, de 2e betreft meteen een complete starterset. De 3e link betreft wel een excentrische machine.

Afgezien de inhoud van de links snap ik je punt. Wellicht dat de gevestigde naam de hoge prijs doet verantwoorden. Zelf heb ik een DAP Evo gekocht, omdat het een goede startermachine is. Een vriend van mij heeft een merkloos ding van Ali met vergelijkbare specifcaties en doet in principe hetzelfde als je maar kwaliteits pads gebruikt. Iets zinnigs zeggen over de kwaliteit, gebruik etc kan ik niet, want daar gebruiken wij de machine te sporadisch voor.

De onderstaande machines hebben op papier vergelijkbare specificaties, maar liggen kwa prijs ver uit elkaar.

https://www.waxworld.nl/a...dual-action-polisher.html

https://www.bol.com/nl/nl...1BZQ.2_49.51.ProductTitle

[ Voor 3% gewijzigd door Theck88 op 23-05-2024 16:53 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-06 11:38
Na wat technische zaken opgelost te hebben (blijft een BMW van 14 jaar oud..) vanmiddag maar even bezig geweest met de touring, nog altijd super tevreden met de kleur (Le mans blue) in de combinatie met M-Sport pakket & wit leder interieur

Afspuiten met HD, inschuimen met foam lans, velgen behandelen met reiniger en borstel, auto wassen met washmitt en shampoo, afspuiten & in de ceramic wax zetten voor onderstaand resultaat. Ohja, banden met bandengel ingesmeerd voor dat laatste beetje resultaat😋

Heeft iemand toevallig nog tips voor een goede velgen borstel? Mijne is toch wel aan vervanging toe na een aantal jaar.

Wellicht dan gelijk de hogedruk ook op de wensenlijst opnemen, de Kärcher K3 begint water en olie te lekken aan de onderzijde lijkt een bekende kwaal helaas dus geen idee hoelang dat nog goed gaat. Iemand toevallig een DIY voor de lekkage of is dit gewoon een kwestie van vervangen?

Foto’s van het resultaat😁:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XllUPe3cSZ3c6CVYyqSbbnetdms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5jz8iXLzxjM60fHV0p3CoYs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RcFatzD8an-yPtg7gAHRZxif4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlcKrxAJbAbPxL6FwBsknMvu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYt6rLt5D5ub-8TeiyC7QL3bfdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlwGxmEdh8Wr3clPuYeX67GI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Schaamteloze kopie uit het BMW-topic nav @Xqlus1ve mij op dit topic wees:

Ik wil binnenkort mijn interieur eens echt een goede schoonmaak beurt geven. Een hoop zelf aan de auto gedaan maar schoonmaak interieur tot nu altijd uitbesteed en uitgesteld :p waarbij vooral dat laatste

Voor de duidelijkheid het gaat over een X1 F48

Wat gebruiken jullie voor:
1. Het dashboard? Het is een soort hard leer achtige structuur maar geen leer volgens mij?
2. Sneaker-vegen op de deuren en kleine krasjes in het plastic?
3. Piano-black trims?

En 4. Nu BMW gummipflege niet meer bestaat, wat zou eventueel een vervanger kunnen zijn voor de de deurseals?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 21:43
Nog een interressant filmpje over Lederreiniging met o.a een scrubpad

https://youtu.be/6bRJnt7PtPc?si=vYhR7e41q_j1oG7U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
trinity999 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:31:
Nog een interressant filmpje over Lederreiniging met o.a een scrubpad

https://youtu.be/6bRJnt7PtPc?si=vYhR7e41q_j1oG7U
TLDW in het Nederlands?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Smit
Gringjammer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:11:

Wellicht dan gelijk de hogedruk ook op de wensenlijst opnemen, de Kärcher K3 begint water en olie te lekken aan de onderzijde lijkt een bekende kwaal helaas dus geen idee hoelang dat nog goed gaat. Iemand toevallig een DIY voor de lekkage of is dit gewoon een kwestie van vervangen?
Een maat van mij heeft met een vervangende slang zijn Kärcher gerepareerd. Bleek een klein klusje te zijn.
Ikzelf echter zou het er niet aan wagen.

Overigens ben ik zelf heel blij met de dikste HD spuit van Gamma. Die levert veel druk en debiet; is goed betaalbaar en komt robuust over. Ook zijn er voldoende accessoires, zodat je eventuele Kärcher-hulpstukken kunt aansluiten.
disclaimer: ik heb geen aandelen Gamma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Gyeon Leather Cleaner Strong is echt een top product! Ik gebruik het ondertussen ook al jaren, foto's die ik ooit in het "Show je auto" topic heb geplaatst in 2021:

Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBcrwq4Oqjv5O1gtB-kEnK8izKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rN7DR8uXzmbhvvF2AxAeHNXF.png?f=user_large
After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxnGPfxOl-g19NaqdOEve_hoj9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j22aAgNVopIKdWihmPZOBABe.png?f=user_large

Voor én achterkant van de doek na 1 stuur gedaan te hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lpje5TIf5R3qxXMA2-EScnTTTh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iyzhFszbcbX6amk5XFiju588.png?f=user_large

Andere auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3185pCI9GLKq2BMoZ9kelH0LdXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OZCfKF8RE6IWK3BUf3KL6FwX.png?f=user_large

Beide auto's hebben we ondertussen niet meer, maar het eerste wat ik had gedaan toen we thuis kwamen met de andere auto's, waren de sturen schoon maken. Auto's worden dan voor aflevering gepoetst, maar sturen glanzen je altijd tegemoet :X

Gyeon Q²M ScrubPad EVO kan ik ook wel eens mee bestellen gezien dat ook goed bevalt hier

Verder moet ik mijn auto, die ik ondertussen alweer een half jaar heb, maar weer eens grondig poetsen en detailen. Na aanschaf wel wat kleine krasjes weg gehaald, bijvoorbeeld bij de deurgrepen, en uiteraard meermaals gewassen, maar echt een detail niet.

Spullen die ik heb (wat me nu te binnen schiet):
  • Meguiars Gold Class Wash
  • Meguiars Hybrid Ceramic Liquid Wax
  • Meguairs Microfiber Pads
  • Meguairs Ultimate Compound
  • Meguairs Ultimate Polish
  • Monello Artico Magico Snow Foam + Lancia 2.0
  • Monello Cuscino Tricolore - Microfiber Wash Pad
  • Monello Disco Duo applicator pads
  • Monello Dolce Verde Klei Set
  • Monello Guanto Cerchio - Tricolore Wheel Mitt
  • Monello Guanto Delicato - Ultra Soft Wash Mitt
  • Monello Senza Acqua Drying Towel
  • Gyeon Q²M Iron
  • Gyeon Q²M Leather Set Strong
  • Poorboys World Bird Shit Remover
  • Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic + Graphene Paste Wax Kit
En dan ben ik waarschijnlijk nog wel iets vergeten.

Ik moet alleen nog eens kijken voor wat bandenzwart, en een insecten remover. Q²M Bug and Grime staat op het lijstje voor dat laatste, als iemand een tip heeft voor bandenzwart hoor ik het graag :p Toen ik de auto kocht zat er bandenzwart op, maar wat een troep was dat .. na het wassen het ik compleet zwarte handen....

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Ik ga hier waarschijnlijk op wat teentjes trappen, maar... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM_8Hz8a_Ol6GMoAAE4PV_pf2M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VviJgeZkxsrI5Frrd5BKZu0T.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zat al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een droogblaasapparaat (ik heb een Karcher WD3 die op zich prima geschikt is om randjes e.d. droog te blazen, maar niet echt de kracht heeft om de liggende delen droog te blazen) en na een eerdere video van CarClean.com stond de Monello Maestro op mijn wish list, alleen vond/vind ik €250 euro (dat is dan inclusief het onderstel met wieltjes) toch wat overdreven voor zo'n apparaat.

Ik volg echter ook met een schuin oog het jijbuiskanaal van onze Rikkert, omdat er af en toe ook gewoon leuke auto's in voorbij komen (het lulverhaal er omheen daargelaten) en daarin werd een aantal maanden geleden al reclame gemaakt voor 'hun nieuwe product' en toen ik dat ding eens nader ging bekijken, kwam ik tot de conclusie dat dat dus gewoon _exact_ hetzelfde apparaat is als de Monello Maestro van CarClean, maar dan in een blauw kleurtje. Nu wil het 'toeval' dat Rikkert dit apparaat afgelopen weekend in de aanbieding had voor €150... Dat scheelt toch €100 met CarClean... Dan neem ik dat blauwe kleurtje maar voor lief ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nou... exact...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Wok schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:01:

[Afbeelding]

Ik zat al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een droogblaasapparaat (ik heb een Karcher WD3 die op zich prima geschikt is om randjes e.d. droog te blazen, maar niet echt de kracht heeft om de liggende delen droog te blazen) en na een eerdere video van CarClean.com stond de Monello Maestro op mijn wish list, alleen vond/vind ik €250 euro (dat is dan inclusief het onderstel met wieltjes) toch wat overdreven voor zo'n apparaat.

Ik volg echter ook met een schuin oog het jijbuiskanaal van onze Rikkert, omdat er af en toe ook gewoon leuke auto's in voorbij komen (het lulverhaal er omheen daargelaten) en daarin werd een aantal maanden geleden al reclame gemaakt voor 'hun nieuwe product' en toen ik dat ding eens nader ging bekijken, kwam ik tot de conclusie dat dat dus gewoon _exact_ hetzelfde apparaat is als de Monello Maestro van CarClean, maar dan in een blauw kleurtje. Nu wil het 'toeval' dat Rikkert dit apparaat afgelopen weekend in de aanbieding had voor €150... Dat scheelt toch €100 met CarClean... Dan neem ik dat blauwe kleurtje maar voor lief ;)
Hey, de Shernbao Tsunami Dryer :P
https://www.shernbao.com/...pet-grooming-force-dryer/
Had je hem voor 150 euro ook in het zwart kunnen hebben, alleen dan zonder wieltjes :+
https://www.bol.com/nl/nl...tsunami/9300000158469594/

Maakt verder ook niet uit, allemaal van dezelfde OEM (Shernbao), net zoals de Monello, alleen dan in een ander kleurtje/stickertje, besteld via Alibaba :+ (https://www.alibaba.com/p...ami-Good_60769734943.html)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Hoi allemaal!

Ik heb je een DM gestuurd met een google doc met producten die ik voor mjin Tesla gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wok schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:01:

[Afbeelding]

Jeetje wat een geld, zijn die dingen zo duur geworden tegenwoordig? Iets van anderhalf jaar geleden heb ik er één voor 50 euro gekocht op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
Wat echt nog veel beter werkt dan een bladblazer, is een waterontharder. Ik heb een serieuze waterontharder (ionenwisselaar. Alles blijft schoon thuis. Ramen lappen? Geen probleem, nooit vlekken. Badkamer is altijd vlekvrij.

En bovenal: autowassen! Even een doekje erover (zo'n absorberende zachte doek). De restjes water verdampen en laten nooit een vlekje achter .

Droogblazen hoeft dan dus niet.

Uiteraard ga ik het wel morgen proberen met mijn Stihl mega bladblazer, want gewoon leuk.
En ik dacht laat ik even op YT kijken. Uiteraard zijn er veel USA-ers die bladblazers voor de auto al onderzocht en getest hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan Smit op 24-05-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jan Smit schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:22:
Wat echt nog veel beter werkt dan een bladblazer, is een waterontharder. Ik heb een serieuze waterontharder (ionenwisselaar. Alles blijft schoon thuis. Ramen lappen? Geen probleem, nooit vlekken. Badkamer is altijd vlekvrij.

En bovenal: autowassen! Even een doekje erover (zo'n absorberende zachte doek). De restjes water verdampen en laten nooit een vlekje achter .
Heb je deze direct na je hoofdaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

spartacusNLD schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:02:
[...]

Ik heb je een DM gestuurd met een google doc met producten die ik voor mjin Tesla gebruik.
Dit bedoel ik niet vervelend, maar waarom DM en niet gewoon op het forum?
MK_ schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:42:
[...]

Hey, de Shernbao Tsunami Dryer :P
https://www.shernbao.com/...pet-grooming-force-dryer/
Had je hem voor 150 euro ook in het zwart kunnen hebben, alleen dan zonder wieltjes :+
https://www.bol.com/nl/nl...tsunami/9300000158469594/

Maakt verder ook niet uit, allemaal van dezelfde OEM (Shernbao), net zoals de Monello, alleen dan in een ander kleurtje/stickertje, besteld via Alibaba :+ (https://www.alibaba.com/p...ami-Good_60769734943.html)
Dit!

Pet dryer: 85 euro
Car dryer: 250 euro

Zelfde ding, andere doelgroep. ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

teacher schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:56:
[...]
Dit bedoel ik niet vervelend, maar waarom DM en niet gewoon op het forum?
Oh. Geen probleem: https://docs.google.com/d...819568&rtpof=true&sd=true

Stuur me dan alsnog een DM als iemand toegang moet krijgen, veel kan ik goedkeuren via de google drive app.

Let wel. heb deze lijst voor mijn Tesla gemaakt en initieel op het tesla forum gedeeld. Opmerkingen als ''earodisks'' zijn natuurlijk niet voor iedereen van toepassing.

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 24-05-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Oh, je hebt hem niet op "iedereen met link" staan. Ja, dan kan het rommelig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

teacher schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:58:
Oh, je hebt hem niet op "iedereen met link" staan. Ja, dan kan het rommelig worden.
Net aangepast. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Uiteraard ga ik het wel morgen proberen met mijn Stihl mega bladblazer, want gewoon leuk.
En ik dacht laat ik even op YT kijken. Uiteraard zijn er veel USA-ers die bladblazers voor de auto al onderzocht en getest hebben.
Hier kan ik mij bij aansluiten. Ik was de auto, trek er wat absorberende doeken overheen van Monello en hoppa, perfect droog.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Je praat over een investering van 1500+ als ik mij niet vergis, dat is geen malse aankoop ondanks dat het vele voordelen heeft. Maar een prijs indicatie zou wel fijn zijn voor onze medetweakers ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Voor autowassen is deze onverslaanbaar: https://www.action.com/nl-nl/p/3203267/ferm-waterontharder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:59
Werkt dat een beetje fatsoenlijk? Zag er van de week eentje staan bij de Action, maar ik had het idee dat 5L inhoud niet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:08
Goede tip, op Carclean forum gelezen dat het prima werkt. Meteen handig voor de telescoopsteel die ik altijd gebruik voor het huis. Meteen 1 gehaald, stond gewoon in het vak :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

PaT schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:36:
[...]

Hier kan ik mij bij aansluiten. Ik was de auto, trek er wat absorberende doeken overheen van Monello en hoppa, perfect droog.
Hier idem dito! Heb een waterontharder van Waterluxe (twents bedrijf) kan ik aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik spuit na het afspoelen wat Quickdetailer op de carrosserie en je ziet het water wegtrekken. Doek (SilkDryer EVO) eroverheen… gelijk extra “canaubalaagje”. Mooie drooghulp.

Altijd grappig om te horen… staat jouw auto in de coating? Nee, gewoon goed (met de voor mij juiste middelen) gewassen en afgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Mijn auto staat altijd in een wax, of sealant. Maar net waar ik zin in had. Na het wassen is het spoelen met onthard water, en dan met een bladblazer 95% van het water van de auto af blazen. De laatste druppen met een doek. Hoe minder contact, hoe minder de kans op swirls etc. En scheelt in fysieke arbeid :+

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@Smotske
Welke bladblazer gebruikt jij als ik vragen mag…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
chulin schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:42:
@Smotske
Welke bladblazer gebruikt jij als ik vragen mag…..
Stihl BGA57 omdat ik meer stihl aaccu tuingereedschap heb. Een poets vriendje heeft een vergelijkbare Makita. Passen de reguliere makita powertool accu’s op. Zo heeft elk merk wel een bladblazer.
Na de hogedrukreiniger de beste machine upgrade voor het wassen imo.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Welke windsnelheid heb je nodig om een auto fatsoenlijk droog te blazen?

EDIT: Die Shernbao Tsunami heeft 95KMPH. Maar voor blaadjes te blazen heb je meer nodig denk ik? Gebruik nog een oude bladblazer met koord kan ik die ook meteen vervangen.

[ Voor 54% gewijzigd door Card Nox op 26-05-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Smotske schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:03:
[...]

Stihl BGA57 omdat ik meer stihl aaccu tuingereedschap heb. Een poets vriendje heeft een vergelijkbare Makita. Passen de reguliere makita powertool accu’s op. Zo heeft elk merk wel een bladblazer.
Na de hogedrukreiniger de beste machine upgrade voor het wassen imo.
Bedankt
Aantrekkelijke prijs idd icm andere tools van hetzelfde merk, anders met accu net zo duur als de maestro car dryer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Card Nox schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:49:
Welke windsnelheid heb je nodig om een auto fatsoenlijk droog te blazen?

EDIT: Die Shernbao Tsunami heeft 95KMPH. Maar voor blaadjes te blazen heb je meer nodig denk ik? Gebruik nog een oude bladblazer met koord kan ik die ook meteen vervangen.
123mph/197kmu. Meeer dan genoeg om auto af te blazen. Bijna overkill.

Vergelijkbaar Makita: https://www.gereedschapce...blazer-body-176-km-h.html.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Dit is zeker interessant! Bij carclean kan je een ander soort product krijgen dat je ook kan gebruiken om je auto af te spuiten met gefilterd water. Dat is deze https://www.carclean.com/...nisatie-water-filter.html
Is dit beter? slechter? of gewoon vergelijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Ik heb een waterontharder in het huis, van Aquacell. Mijn water heeft geen hardheid meer (gemeten) maar helaas zitten we hier nog wel wat andere mineralen in het water dus water vlekken krijg ik er nog wel van als ik niet droog. Afspuiten met osmose water is enige echte optie om niet te hoeven drogen. Ik zou niet investeren in een waterontharder voor het wassen van je auto tenzij je echt heel hard water hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mooie tip, vanmiddag meteen ff langs de Action 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Vandaag langs Carclean geweest.

Heb nanolex matte shampoo, nanolex matte finish en de coating kit van nanolex voor matte lak gehaald. Incl wat nieuwe microvezel doeken en een nieuwe washmit.

Hopenlijk is het voldoende om de matte lak te beschermen en te verzorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orke79Je3wordXK-rNEbsxFVr54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqGpqh5hOzLUnz1G4HOEVfEc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
fynrd1 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Heb je deze direct na je hoofdaansluiting?
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

oeps.... al een tijdje geen wax meer gedaan. zie ik opeens een stukje waarbij het blanke lak loslaat. Waarschijnlijk te lang in de zon geweest? (gezien de krasjes lijkt het me zelfs saharazand dat hiertegen is geblazen. auto staat ook op een plek waar veel wind is, het is geen gebruikersschade iig)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DbmdvSR/F598-FB96-837-E-4-C46-A4-D2-14-F832-FEFFD9-1-105-c.jpg

hoe dit nu het beste aanpakken? lijkt me nu niet verstandig om te polishen. is de linkerrijstijl net naast de voorruit. ik wil enkel erger voorkomen, dus liever niet hele plaat eraf en spuiten.

misschien mijn dap500 inzetten en zoiets zelf proberen: YouTube: How to Repair Damaged Clear Coat - Auto Body Repair Hacks Revealed

[ Voor 42% gewijzigd door kmf op 29-05-2024 19:37 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:21:
(gezien de krasjes lijkt het me zelfs saharazand dat hiertegen is geblazen. auto staat ook op een plek waar veel wind is)
Niet erg plausibel... deze 'krassen' zijn niet oppervlakkig zoals je in het ergste geval zou mogen verwachten bij 'saharazand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
Xqlus1ve schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:41:
[...]

Je praat over een investering van 1500+ als ik mij niet vergis, dat is geen malse aankoop ondanks dat het vele voordelen heeft. Maar een prijs indicatie zou wel fijn zijn voor onze medetweakers ;)
Dat klopt wel ongeveer qua financieël wat betreft de euro's.
De auto was niet de belangrijkste reden om dit te doen, maar het is wel handig.
De rest van het huis profiteert er ook van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:38
Hoi allen,

Ik heb voor de eerste keer Gyeon Cancoat gebruikt op mijn auto. Best gangbare coating dacht ik, ondertussen paar maanden verder en de auto zit vol met plekjes als dit (op de foto kreeg ik de beste hoek).

De spikkeltjes zijn keihard en heb de auto al opnieuw gewassen, tar spray en iron spray gebruikt.

Wat heb ik verkeerd gedaan en weet iemand wat dit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOljAwBKET0-MrRXWgmk2vse0iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPBBlI0M9iZFUqgs6HwI7h0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIVxgkZuzyWz4f0qJESKGaiWMRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofFLYT1S8kpQndP3RvHE83l1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWIrezxCcZ8Sgqg7NWXhiwnfnzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wa4IjSy2QM3k2MRm622cIof4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door lostboy_0234 op 02-06-2024 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55
lostboy_0234 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:06:
Hoi allen,

Ik heb voor de eerste keer Gyeon Cancoat gebruikt op mijn auto. Best gangbare coating dacht ik, ondertussen paar maanden verder en de auto zit vol met plekjes als dit (op de foto kreeg ik de beste hoek).

De spikkeltjes zijn keihard en heb de auto al opnieuw gewassen, tar spray en iron spray gebruikt.

Wat heb ik verkeerd gedaan en weet iemand wat dit is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even vanuitgaande dat toen je cancoat had aangebracht het allemaal netjes was, lijkt dit gewoon op waterspots. Oftewel door de (beading) opgedroogde druppels in de volle zon zijn er kalkvlekken en andere mineralen achtergebleven op je lak. Deze kunnen best hardnekkig zijn en gaan er vaak niet af met een normale wasbeurt.

Je kan proberen met warm water te wassen (niet heet) en kijken of het dan wel lukt. Zo niet dan kan je een waterspot remover proberen zoals Gyeon Q²M Waterspot. Lukt dat nog niet dan is licht polijsten, dan is het zeker weten weg, ik vermoed dat dit niet nodig zal zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Ik heb hier nog een paar foto’s :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9SN9-ITyX51M2ekN2OR1eHdeLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9N3eMaCJW8HOhOUVAmEWcXOa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPUe0qt_29tDQFDbthzWhJ8sz3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbrEs8Tx5NHqHYV1BPNebHvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UobNeWHGDkkiXec-tDP_S_V_mzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yVZCtekT3gc5RKjoDOhDwzq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Lijkt op opgedroogd water/shampoo. Mocht het niet willen met een waterspotremover dan met een cleaner (PBW professional polish), en Gyeon CanCoat opnieuw aanbrengen

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Maar heb ik dan de auto niet goed afgedroogd en te snel de Gyeon Cancoat erop gedaan? Of op een te vochtige dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
lostboy_0234 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:21:
Maar heb ik dan de auto niet goed afgedroogd en te snel de Gyeon Cancoat erop gedaan? Of op een te vochtige dag?
Je was er zelf bij toch? :+

Ik neem aan dat je de auto eerst gewassen hebt en eventueel geprept en daarna droog gemaakt. Vervolgens cancoat aangebracht en netjes gebuft?

Ik vermoed dat er daarna een keer een moment is geweest van een regenbuitje (of water van het wassen erna). Je krijgt dan mooie beading op je lak maar als het vrij snel daarna zonnig en warm is geweest kan je dit soort spots vrij snel krijgen. Heb je het wel minimaal 24 uur laten curen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:03
Vandaag mijn witte auto weer eens goed gewassen en in de Turtle Wax Seal and Shine gezet. Het viel me op dat ik op meerdere plekken wat vliegroest zie. Meer dan vorige (niet witte) auto’s. Welke iron remover raden jullie aan voor op lak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb het welleens op autolak gezien, harde zwarte puntjes bedoel je denk ik he? Staat de auto vaak onder een boom?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

TNThomas schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:16:
Vandaag mijn witte auto weer eens goed gewassen en in de Turtle Wax Seal and Shine gezet. Het viel me op dat ik op meerdere plekken wat vliegroest zie. Meer dan vorige (niet witte) auto’s. Welke iron remover raden jullie aan voor op lak?
Gewoon monello non-ferro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
renzo4000 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Je was er zelf bij toch? :+

Ik neem aan dat je de auto eerst gewassen hebt en eventueel geprept en daarna droog gemaakt. Vervolgens cancoat aangebracht en netjes gebuft?

Ik vermoed dat er daarna een keer een moment is geweest van een regenbuitje (of water van het wassen erna). Je krijgt dan mooie beading op je lak maar als het vrij snel daarna zonnig en warm is geweest kan je dit soort spots vrij snel krijgen. Heb je het wel minimaal 24 uur laten curen?
Ja heb eigenlijk gewoon de basis stappen gevolgd. Auto staat in een vrije nieuwe parkeergarage, dat vrij droog en altijd opdezelfde temperatuur is.

Yes de auto heeft het hele weekend gerust. Ik heb verder ook geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
fynrd1 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Ik heb het welleens op autolak gezien, harde zwarte puntjes bedoel je denk ik he? Staat de auto vaak onder een boom?
Nee het zijn geen harde zwarte puntjes en lijkt meer op harde nagellak stippies. Auto staat altijd binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

lostboy_0234 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Nee het zijn geen harde zwarte puntjes en lijkt meer op harde nagellak stippies. Auto staat altijd binnen.
Zouden het blaasjes kunnen zijn van je clearcoat die loslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
fynrd1 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:27:
[...]

Zouden het blaasjes kunnen zijn van je clearcoat die loslaat?
En met de clearcoat bedoel je dan de ceramische coating of echt de blanke lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

lostboy_0234 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:30:
[...]

En met de clearcoat bedoel je dan de ceramische coating of echt de blanke lak?
Je blanke lak, maar over je hele auto heen lijkt me sterk tenzij je iets echt heel erg verkeerd hebt gedaan.. Ik zou toch even een stukje paneel licht polijsten en dan beoordelen.

[ Voor 10% gewijzigd door fynrd1 op 03-06-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
Ik heb het volgende interieur:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a8/05/f7/a805f713defece22db5564d9185f56da.jpg

Dus een combinatie van vegan leer, eikenhout en nog een soort zacht kunststof.

Wat kan ik hier voor halen? Ik ga die Dap Evo polijstmachine halen en heb nog wat budget over :+
Schoonmaken gaat vooralsnog prima met een doekje voor de bovenkant en wat babydoekjes voor de stoelen en het hout, maar nu het nog mooi is wil ik het een keer in de zo veel tijd beschermen. Vooral het hout wil ik graag wat aandacht geven en misschien is iets dedicated voor het stuur ook leuk.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
fynrd1 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Je blanke lak, maar over je hele auto heen lijkt me sterk tenzij je iets echt heel erg verkeerd hebt gedaan.. Ik zou toch even een stukje paneel licht polijsten en dan beoordelen.
Ja ik had het achter links en rechts en voor op de bumper.

Ik heb geen polijst machine. Oranje handpad en mezena 2200 prima? Of heb jij nog andere gedachtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
lostboy_0234 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:28:
[...]

Ik heb geen polijst machine. Oranje handpad en mezena 2200 prima? Of heb jij nog andere gedachtes.
Polijsten kan je altijd nog doen. Heb je mijn tips al opgevolgd? Ik vermoed dat je daarmee het wel weg krijgt. Lukt het dan alsnog niet kan je altijd nog kleien en dan polijsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Ample Energy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:44:
Ik heb het volgende interieur:

[Afbeelding]

Dus een combinatie van vegan leer, eikenhout en nog een soort zacht kunststof.

Wat kan ik hier voor halen? Ik ga die Dap Evo polijstmachine halen en heb nog wat budget over :+
Schoonmaken gaat vooralsnog prima met een doekje voor de bovenkant en wat babydoekjes voor de stoelen en het hout, maar nu het nog mooi is wil ik het een keer in de zo veel tijd beschermen. Vooral het hout wil ik graag wat aandacht geven en misschien is iets dedicated voor het stuur ook leuk.
Een goede alles in een hiervoor: carpro inside. Als je auto nog goed fris is kan je dit prima 1 op 3, 1 op 4 verdunnen. Of carpro innerqd als je gewoon wil ontstoffen/opfrissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
teacher schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Een goede alles in een hiervoor: carpro inside. Als je auto nog goed fris is kan je dit prima 1 op 3, 1 op 4 verdunnen. Of carpro innerqd als je gewoon wil ontstoffen/opfrissen.
Dankjewel, zal vanmiddag even kijken of ik die kan vinden.

ChatGPT kwam met Meguiars Ultimate Interior Detailer. Dat Carpro Inside klinkt toch als een heel ander product.

[ Voor 13% gewijzigd door Ample Energy op 04-06-2024 10:56 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:09

Metalfreak

Hoije woh!

teacher schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:08:
[...]

Gewoon monello non-ferro.
De Action heeft sinds kort ook een iron remover in het assortiment. 2,99 voor een fles en het werkt prima.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
lostboy_0234 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:28:
[...]

Heb je wel een polijstmachine gebruikt voordat je de cancoat hebt aangebracht? Wellicht had je toch nog verontreiniging of oneffenheden, met de hand krijg je toch minder voor elkaar en is daarom de cancoat niet helemaal goed gehecht.

Pagina: 1 ... 112 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]