Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 111 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 00:44
Ik heb zowel de set van Monello als de Colourlock lederborstel. Zijn hetzelfde formaat. Vind het niet onprettig, je komt er ook nog aardig mee in de hoekjes.

Als je sneller wilt werken kun je denken aan een scrubpad of een microvezelhandschoen voor interieurgebruik (bijv. Carpro Inner Scrub).

De harde borstel uit de Monello set gebruik ik weinig, deze is geschikt voor bijv. vloermatten en cabriodaken maar daarvoor pak ik liever een wat grotere borstel.

[ Voor 7% gewijzigd door LVGH op 12-04-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:36
LVGH schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:29:
Ik heb zowel de set van Monello als de Colourlock lederborstel. Zijn hetzelfde formaat. Vind het niet onprettig, je komt er ook nog aardig mee in de hoekjes.

Als je sneller wilt werken kun je denken aan een scrubpad of een microvezelhandschoen voor interieurgebruik (bijv. Carpro Inner Scrub).

De harde borstel uit de Monello set gebruik ik weinig, deze is geschikt voor bijv. vloermatten en cabriodaken maar daarvoor pak ik liever een wat grotere borstel.
Dank je voor je aanvulling. Ik kende alleen de Monello.

Afhankelijk van je cabriodak is die stevigere borstel van de Monello set trouwens wel handig voor de randjes. Mijn eerste cabrio was een Megane uit 2001, die ging prima met een grotere borstel, maar bij de Z4 die nu voor de deur staat, loopt de kap achter iets onder het koetswerk door. Dat randje gaat met die kleine monello stukken gemakkelijker dan met een grotere borstel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:51

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sinds ik de nieuwe Hyundai Kona heb, ben ik veel serieuzer gaan kijken naar schoonmaakspullen. Deze auto zal de wasstraat voorlopig niet zien. Van de week aan het werk gegaan met speciale glasreiniger, een foamsprayer en een detailerspray. Het vreet wat tijd, maar wat staat 'ie weer mooi te blinken!

Ik heb deze handfoamer, een goed tussenstuk voor de Bosch Aquatak 125 hogedrukspuit heb ik nog niet kunnen vinden voor een leuke prijs. Nu wel eentje besteld bij Ali. Tot die tijd even de handfoamer gebruiken. Ik had nog geen speciale foam (tot vandaag), dus er zat nog shampoo in.

Gebruikte dingen
- Disco Duo applicator pads voor de ruiten binnen en buiten
- Cloudless Glass Towel
- Invisible Glass Premium Glass Cleaner
- Poorboys Spray and Wipe (snel reinigen zonder water, lijkt top te zijn!) De eerste vogelkak heb ik er mooi mee weggekregen zonder de auto weer opnieuw te hoeven wassen.
- Peluche Verde microvezeldoek
- Afgemaakt met Monello Acquafobia
- Drogen met Nuke Guys microvezeldoek

Vandaag een nieuwe bestelling opgehaald bij de bekende poetswinkel, onder andere grotere maat Nuke Guys droogdoek, een extra washmitt voor de velgen en Valet Pro Adv Neutral Snow Foam. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm4lrhYNFkqcCCNv92IYXswITw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7E4YeMIjxycHae2xxbjwK86.jpg?f=fotoalbum_large

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heeft er iemand ervaring met Autoglanz P1? Dit schijn je volgens de website makkelijk zelf te kunnen doen en heeft weinig eisen.
Wil dit namelijk gaan doen om zo te voorkomen dat vogelpoep kan gaan inbranden na een warme dag.
Heb nu van Poor Boy’s “birdsh*t remover” en dat werkt echt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

038Robijno schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:14:
Heeft er iemand ervaring met Autoglanz P1? Dit schijn je volgens de website makkelijk zelf te kunnen doen en heeft weinig eisen.
Wil dit namelijk gaan doen om zo te voorkomen dat vogelpoep kan gaan inbranden na een warme dag.
Heb nu van Poor Boy’s “birdsh*t remover” en dat werkt echt wel goed.
Ik heb toetenvegers van AH, op een auto met wax werkt dat ook erg goed :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:15
Gisteren eindelijk tijd om de 500 te polijsten. Is goed gelukt moet ik zeggen.

Eerst gewassen met Meguiars Gold Class, daarna afgedroogd en gekleid met Meguiars klei en Gyeon Clay Lube.

Vervolgens begonnen met een lelijke beschadiging bij de wielkast met Meguiars Ultimate Compound. Die schade verdween als sneeuw voor de zon!

Daarna met Gyeon compound en een Scholl oranje (medium) pad de auto gepolijst. Hierna als finish nog Meguiars Ultimate Polish er over heen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fM769fP/IMG-2332.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G0b04Pw/IMG-2333.jpg

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Vandaag eindelijk tijd voor een wasje….

Pre was met BH touchless
Rinseless wash met P&S absolute
Drogen met PW spray and wipe (1:1 demi water) als drooghulp
Vooruit en ramen met BH traceless
Afgewerkt met P&S defender

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8VVW-unp-S6JTmJ0cx_SReAqBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hF6Dpb4H380Y288HeqFHUEE9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lhIM--yhYlrC1-km5vkvAxuwU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRKi40viOhktb4dfpQHOQM9d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LyH_HWIJjEXD4SGf4Qs9z9nQwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvV2p5hE18esS7xMpAa4rpCr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 12:39
Hey allen, ik zit met een rare vraag.

Ik heb een racefiets met aluminium en carbon frame die ik zelf gedeeltelijk van een transparante glossy wrap wil voorzien. Ik ben op zoek naar een goede wrap om te kopen die per meter (o.i.d.) verkrijgbaar is op een rol.

De racefiets markt voor wraps is klein, en verkrijgbare producten zijn of heel duur, of slechte recensies, of niet op een hele rol verkrijgbaar. Ik vermoed dat auto-wrapfolie misschien wel beter én goedkoper is.

Is er misschien een go-to product van bijvoorbeeld 3M vanuit de autobrance, die ik goed zou kunnen gebruiken voor op mijn racefiets?

Excuus als dit off-topic is, ik heb zitten graven in het tweakers forum maar in de fietstopics is hier niks over te vinden. De meeste zoekresultaten komen bij merkspecifieke autotopics uit, waar mijn vraag nog minder past denk ik..

Ik ben benieuwd of jullie iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:06
Terug van vakantie, nu zit mijn auto na de wasstraat nog vol met vlekjes insectenresten. Iemand hier een wondermiddel voor?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:01
Davidas schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:17:
Terug van vakantie, nu zit mijn auto na de wasstraat nog vol met vlekjes insectenresten. Iemand hier een wondermiddel voor?
Iets van een bug and grime van Gyeon bijv. Maar als je normaal door de wasstraat gaat weet ik niet in hoeverre je wil investeren in detailing producten, je kan ook eerst gewoon eens proberen de hogedrukspuit erop te zetten en daarna met een schone spons

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29
Davidas schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:17:
Grote handdoek erop, nat maken met warm water en half uur laten liggen. Kan je daarna zo weghalen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannivV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-04-2024
Hallo allemaal,

Momenteel gebruik ik al een tijdje mijn Kärcher K2 om mijn auto te wassen.
Nu zou ik deze toch graag willen vervangen voor een "betere".

In eerste instantie vielen mijn ogen op de Kärcher K5 Power Control Home, welke in Duitsland te krijgen is voor €319,99 met nog €40,- cashback = €279,99.
De AVA Smart P60 X-Large is in Duitsland in de aanbieding voor €199,99.
De Parkside PHD 170 B2 is in de aanbieding voor €119,-

Heeft iemand ervaring met (één van) deze HD's en zou mij hierin kunnen adviseren?
AVA + Kärcher hebben een werkdruk van 145 bar en 500 liter per uur. Parkside heeft een werkdruk van 170 bar (of is het 115 bar?) en 500 liter per uur.
Slang van de AVA is 8 meter, slang van de Kärcher is 10 meter en slang van de Parkside is 10 meter met Anti-Twist.
Maakt een dergelijk prijsverschil het een no-brainer?
Naast de auto wassen wil ik hem ook gaan gebruiken voor het reinigen van tuintegels / gevels, etc.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen/advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
GiannivV schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:23:
Hallo allemaal,

Momenteel gebruik ik al een tijdje mijn Kärcher K2 om mijn auto te wassen.
Nu zou ik deze toch graag willen vervangen voor een "betere".

In eerste instantie vielen mijn ogen op de Kärcher K5 Power Control Home, welke in Duitsland te krijgen is voor €319,99 met nog €40,- cashback = €279,99.
De AVA Smart P60 X-Large is in Duitsland in de aanbieding voor €199,99.
De Parkside PHD 170 B2 is in de aanbieding voor €119,-

Heeft iemand ervaring met (één van) deze HD's en zou mij hierin kunnen adviseren?
AVA + Kärcher hebben een werkdruk van 145 bar en 500 liter per uur. Parkside heeft een werkdruk van 170 bar (of is het 115 bar?) en 500 liter per uur.
Slang van de AVA is 8 meter, slang van de Kärcher is 10 meter en slang van de Parkside is 10 meter met Anti-Twist.
Maakt een dergelijk prijsverschil het een no-brainer?
Naast de auto wassen wil ik hem ook gaan gebruiken voor het reinigen van tuintegels / gevels, etc.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen/advies!
Ik gebruik al jaren een Karcher en heb anderhalf jaar geleden een K5 Premium Smart Control gekocht in de aanbieding. Prima ding maar ik zou nooit meer voor het Smart gedeelte gaan want ondanks dat het handig kijkt de lans te kunnen gebruiken om de straal in te stellen is het onhandig als je niet de Karcher Lans wil gebruiken. Verder zijn de Parkside spullen meestal prima voor sporadisch gebruik. Als je een groot terras/oprit hebt zou ik wel voor de hogere werkdruk gaan. En die 10 meter slang is wel zo handig! Ik kom zelfs daarmee nog tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannivV
Greetoz schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:00:
[...]

Ik gebruik al jaren een Karcher en heb anderhalf jaar geleden een K5 Premium Smart Control gekocht in de aanbieding. Prima ding maar ik zou nooit meer voor het Smart gedeelte gaan want ondanks dat het handig kijkt de lans te kunnen gebruiken om de straal in te stellen is het onhandig als je niet de Karcher Lans wil gebruiken. Verder zijn de Parkside spullen meestal prima voor sporadisch gebruik. Als je een groot terras/oprit hebt zou ik wel voor de hogere werkdruk gaan. En die 10 meter slang is wel zo handig! Ik kom zelfs daarmee nog tekort.
Dus de K5 Premium Power Control zou prima moeten zijn? Die heeft niet het smart gedeelte, maar uitsluitend een app die aangeeft welke instelling je zou moeten kiezen (als ik het goed heb).
Hoe is die 10 meter slang qua knikken? Valt het mee of is het aan te raden om die te vervangen door een anti-knikslang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
GiannivV schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:27:
[...]

Dus de K5 Premium Power Control zou prima moeten zijn? Die heeft niet het smart gedeelte, maar uitsluitend een app die aangeeft welke instelling je zou moeten kiezen (als ik het goed heb).
Hoe is die 10 meter slang qua knikken? Valt het mee of is het aan te raden om die te vervangen door een anti-knikslang?
Ik weet niet wat een antiknik slang is maar die van de karcher kan iig niet knikken tenzij je er veel moeite voor doet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiannivV
Greetoz schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:50:
[...]

Ik weet niet wat een antiknik slang is maar die van de karcher kan iig niet knikken tenzij je er veel moeite voor doet ;-)
Top! Heb uiteindelijk de K5 Premium Power Control besteld voor €256,99. Prima prijs lijkt me. Ben benieuwd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chulin
Net een wasje gedaan met nieuwe spulletjes/combo’s…

Prewas: BH touchless (5% gevuld met demi water) icm ik Foam pro 2

Foam met een nieuwe ome Ali Foam lance (1:10 Sonax extreme Foam shampoo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRyl4mQHwSPD2ILzCq1F5zczn_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUg0loN6Gp9I6jAGTaLtflD0.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste keer voor mij dus geen vergelijking materiaal maar mooie dikke schuim.

2 emmers wash met Btbm
Drooghulp, P&S absolute (1:64 demi water)
Afgewerkt met Turtle Seal & Shine.

Ramen en voorruit, BH trace-less

Zeer tevreden met het resultaat :) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Al1V0Gy5ArY_H4Iiec1UHISPAIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iY6ZLiYbCHyTMWQJSvayNfM8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agT9ZgO-DwHUr0rElPwZG_6dxgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEmRHroTlIzXKNGbtJz15TY8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7RzCuG-WXwr29Q95dnWWXj3kdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ICDMAvm12TopBMom9Wae8tI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
Greetoz schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:20:
[...]

Iets van een bug and grime van Gyeon bijv. Maar als je normaal door de wasstraat gaat weet ik niet in hoeverre je wil investeren in detailing producten, je kan ook eerst gewoon eens proberen de hogedrukspuit erop te zetten en daarna met een schone spons
Bug and grime heb ik ook gebruikt, het werkt prima, nu gebruik ik APC 1:10 met demi water (BH Surfex HD) en imo werkt net zo goed alleen maar een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-07 21:38
Touchless met 5% PIR? Sterk spul dan hè.

Zo te zien gebruik je ook iets voor de plastics?

[ Voor 38% gewijzigd door Smotske op 29-04-2024 20:29 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
De oude touchless , het was nodig, auto was super smerig .
Voor de plastics Nanolex Trim rejuvenator, een paar weken geleden aangebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Beide top spul. De nieuwe BH TL nog niet geprobeerd.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Na veel producten eindelijk de goede gevonden voor mijn stuurtje.

Stipt meuk (jaja, nog jong en onervaren), ossengalzeep, Monello Matte Opaco… er bleef veel glans achter. Nu maar eens de Gyeon Leather Cleaner Strong geprobeerd.

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAw8GFq_4ETFAJNJXHa4cpIResM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bgIFLsLDriTViCvSIxlD5V8f.png?f=fotoalbum_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8j4BEXb-o_B4hPdplCIuMdoc_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sh0GPNu5GolH6XqpxLqkPflH.jpg?f=fotoalbum_large

Blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

CreativeS schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:12:

Stipt meuk (jaja, nog jong en onervaren), ossengalzeep, Monello Matte Opaco… er bleef veel glans achter. Nu maar eens de Gyeon Leather Cleaner Strong geprobeerd.

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

Blijvertje.
Heb je de borstel van gyeon zelf gebruikt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:06

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

Blijvertje.
Hoe is de grip? Gebruik nu Chemical Guys cleaner en conditioner. Cleant goed. Mooi droog mat eindresultaat. Maar zou wat minder glad mogen zijn. Ook in de zetels schuif je de eerste meters wat meer :)

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 09:28

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

Blijvertje.
Mooi resultaat!

Misschien 'n ideetje voor de het behoud mocht je dat niet al gedaan hebben, de Gyeon Leather Coat. Vrijwel geurloos product en doet niets af aan het matte resultaat maar creëert een coating laag die lang blijft zitten. Afnemen is daarna voldoende met een licht vochtige en droge doek :)

Mijn E91 heeft een vorige eigenaar het stuur opnieuw bekleed met M stiksels dus even zien hoe zich dat gaat houden over de tijd, uiteraard ook een oplossing voor vies of versleten leer.. haha

Zelf gebruik ik altijd mijn stoomreiniger voor het reinigen van leder echter laatst ook een keer de 3in1 oplossing van meguiars gebruikt als conditioner en beschermlaag na het reinigen al merk ik op de stoelen dat dit veel gladder aanvoelt dan de Gyeon Leather Coat, daarom niet gebruikt op het stuur.

Kleine impressie met de stoomreiniger op wit leer (Voorste uitklap gedeelte is uiteraard enkel gedaan op deze foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0qhI1eKNXzizQNMtmUObR-gYHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLKGZnsl1heIHkeQvkmCQe8E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Gringjammer op 03-05-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:51
Smotske schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:44:
Beide top spul. De nieuwe BH TL nog niet geprobeerd.
Gebruik die en mate van schuim is wel meh. Gebruik een IK Foam Pro2 dus kan niet oordelen met een lans, maar de hoeveelheid BHTL is wel redelijk nauw voor een goede foam. Te veel (te hoge concentratie) maakt slechte foam die eigenlijk gelijk wegloopt. Afspoelen is dan wel een ding want ben je te laat dan blijft er best wat residue achter. Na wat aanpassen en testen nu wel de juiste verhouding gevonden en dan is het een goede foam die het losse spul mooi wegneemt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:48:
Heb je de borstel van gyeon zelf gebruikt of?
Geen borstel gebruikt. Keurig met een microvezeldoek (4 stuks) en verder inmasseren met de hand.
DomiGijzen schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:02:
Hoe is de grip? Gebruik nu Chemical Guys cleaner en conditioner. Cleant goed. Mooi droog mat eindresultaat. Maar zou wat minder glad mogen zijn. Ook in de zetels schuif je de eerste meters wat meer :)
Grip is normaal. Bij Matte Opaco bleef het plakken. Ik kreeg het residu niet weg. Nu met vochtige doek nawrijven en niet plakkerig.
Thanks!
Gringjammer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:10:
Misschien 'n ideetje voor de het behoud mocht je dat niet al gedaan hebben, de Gyeon Leather Coat. Vrijwel geurloos product en doet niets af aan het matte resultaat maar creëert een coating laag die lang blijft zitten. Afnemen is daarna voldoende met een licht vochtige en droge doek :)
Ik heb de Gyeon Leather Coat wel in huis, maar wil even kijken hoe het zich houdt zonder. Wekelijks even doekje Gyeon Interior Detailer erover heen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Holk schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Gebruik die en mate van schuim is wel meh. Gebruik een IK Foam Pro2 dus kan niet oordelen met een lans, maar de hoeveelheid BHTL is wel redelijk nauw voor een goede foam. Te veel (te hoge concentratie) maakt slechte foam die eigenlijk gelijk wegloopt. Afspoelen is dan wel een ding want ben je te laat dan blijft er best wat residue achter. Na wat aanpassen en testen nu wel de juiste verhouding gevonden en dan is het een goede foam die het losse spul mooi wegneemt
Daar kan ik mij ook wel in vinden. BH-Tl schuimt niet denderend. Doe er vaak een klein toefje gewone shampoo bij is. Dojo Born to be mild, 27JPN, Gyeon Bathe etc. Helpt wel goed met dit warmere weer.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik doe ook een beetje auto shampoo erbij maar eigenlijk gaat om de reiniging, en BH TL is erg goed, meer schuim betekent niet dat beter is, misschien voor het oog, maar imo niet meer dan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Als ik Glaco op mijn ramen heb, kan ik dan na het wassen nog met Geyon Wet Coat eroverheen? Of is dit iets wat ik beter kan vermijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
WetCoat slijt zo van je ramen af. Dan heeft Glaco weer z'n werking.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:16
Hoe vergelijkt hybrid ceramic van turtle wax met geyon wet coat? Blijft het net zo lang zitten? Ik doe nu een jaar met de turtle wax maar wil toch wat anders proberen wat makkelijker aan te brengen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:04
Puddi Puddin schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:00:
Hoe vergelijkt hybrid ceramic van turtle wax met geyon wet coat? Blijft het net zo lang zitten? Ik doe nu een jaar met de turtle wax maar wil toch wat anders proberen wat makkelijker aan te brengen is.
Mijn ervaring is dat een hybrid ceramic(-achtige) een stuk langer blijft zitten dan een nat aangebrachte coating. Helaas is handmatig droog aanbrengen na een goede voorbereiding meestal het beste. Dat merkte je ook heel duidelijk bij de Meguiars hybrid. Tegen de handleiding in, geheel droog aangebracht had een flink hogere standtijd.
Als stand-alone zou ik Wetcoat dus niet gebruiken. Meer geschikt als booster.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
g-j-t schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:49:
[...]

Mijn ervaring is dat een hybrid ceramic(-achtige) een stuk langer blijft zitten dan een nat aangebrachte coating. Helaas is handmatig droog aanbrengen na een goede voorbereiding meestal het beste. Dat merkte je ook heel duidelijk bij de Meguiars hybrid. Tegen de handleiding in, geheel droog aangebracht had een flink hogere standtijd.
Als stand-alone zou ik Wetcoat dus niet gebruiken. Meer geschikt als booster.
Ahha thanks! Ja sinds januari foam ik de auto en was ik hem met de hand als ik dan de spray wax semi droog aanbreng is de standtijd toch al snel 1-3 maanden afhankelijk van weer. Maar soms is het wel een werkje maar als de wetcoat het veel slechter doet dan moet ik het gewoon accepteren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:25
Gister de nieuwe lease auto van mijn vrouw onder handen genomen. Eerst wassen en daarna een aantal delen behandeld met een restje gyeon mohs die ik nog had staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1unHPW_LTx0DYd3Oz5V83zbyMF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDXsqZTtSJbSfPuga0K9cIOl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Au1-45lDg_821ZR8rk5o9sDgO7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpXPXxC7ooBgcj6FtX46ryug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:52

Detmer

Professioneel prutser

Wat zouden jullie adviseren om een beige lederen interieur een keertje echt goed schoon te maken (en daarna te onderhouden)? Ik gebruik nu voor de bruine lederen bekleding Gliptone leather conditioner en dat bevalt goed. Ik zie dat ze ook een 'intensive cleaner' hebben. Is die geschikt?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 13:13
BertP schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:26:
Gister de nieuwe lease auto van mijn vrouw onder handen genomen. Eerst wassen en daarna een aantal delen behandeld met een restje gyeon mohs die ik nog had staan.

[Afbeelding]
Dikke RS op de achtergrond! oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
CarJunkyXL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Dikke RS op de achtergrond! oOo
Haha thanx, dat is mijn speelgoed. 8) Enyaq is de lease v/d vrouw. De RS staat overigens ook in de coating van Gyeon. Erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Detmer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:01:
Wat zouden jullie adviseren om een beige lederen interieur een keertje echt goed schoon te maken (en daarna te onderhouden)? Ik gebruik nu voor de bruine lederen bekleding Gliptone leather conditioner en dat bevalt goed. Ik zie dat ze ook een 'intensive cleaner' hebben. Is die geschikt?
Gliptone is heel fijn spul. De reiniger van Gyeon is ook heel goed. Tenzij je leer zwaar verwaarloosd is moet de Mild-versie wel voldoen. Neem ook een goede borstel, scrubpad en doeken. Niet te lang met een vuile doek door werken.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 13:13
BertP schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:33:
[...]

Haha thanx, dat is mijn speelgoed. 8) Enyaq is de lease v/d vrouw. De RS staat overigens ook in de coating van Gyeon. Erg blij mee!
Mooi man! De Ford RS blijft voor mij toch een icoon in de hot hatch wereld.
Back ontopic: Zwarte, schone lak die ook nog eens in top staat is, is geweldig om te zien. Alleen je ziet er echt ALLES op. Zelfs na een middagje stilstaan en er is al weer wat stof op gedwarreld dan denk ik: Kan ik hem weer gaan wassen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
CarJunkyXL schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Mooi man! De Ford RS blijft voor mij toch een icoon in de hot hatch wereld.
Back ontopic: Zwarte, schone lak die ook nog eens in top staat is, is geweldig om te zien. Alleen je ziet er echt ALLES op. Zelfs na een middagje stilstaan en er is al weer wat stof op gedwarreld dan denk ik: Kan ik hem weer gaan wassen. :P
Thanx! Ja heel blij mee.

En eens, had dat ding schoon gemaakt en na een uurtje met flinke wind was hij voorzien van een laagje geel stuifmeel. Kan je beter het grijs van de RS hebben :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 038Robijno
Gisteren de auto met de hand gewassen met
- Ph12 reiniger tough cleaner van The-Paddock.

Daarna een sealant gebruikt, de ceramic seal met 81% Sio2 van The-Paddock.

Resultaat is echt verbluffend vind ik zelf!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoqO1AsHfVzH8SB8LZhUbQsxsMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqOJItKqNSjTycOS0pkSJSUN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ELwSdThuDaGRs0ikFp7fx30HpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7of4UOfd8T3dGuPXebjAgPWy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu8SlGehlP4F9t0S8mbVAfyepeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BH2bAelmcBSpBhedaVXS7hkk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goL1of2ibXtnh9_6Fm3HWKwdp6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLvg2x2WS3MGDY3LmMhLNTgO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeT6h-DdUb8GybenYovnKRqfJUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9V6g0nrsNfHgv49uAcdqdaS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 00:23
038Robijno schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:28:
Gisteren de auto met de hand gewassen
Thank God, ik zie zoveel witte Tesla die nagenoeg grijs zijn met vaak zwarte markeren aan de achterdeuren... bijna geneigd ten alle tijden wat emmers, washmits, shampoo en water mee te zeulen in de auto om een keer toe te slaan voor wanneer ik er weer een zag 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:57
Card Nox schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Thank God, ik zie zoveel witte Tesla die nagenoeg grijs zijn met vaak zwarte markeren aan de achterdeuren... bijna geneigd ten alle tijden wat emmers, washmits, shampoo en water mee te zeulen in de auto om een keer toe te slaan voor wanneer ik er weer een zag 8)7
Je mag de mijne wel doen :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@SquareOne, je mag wel een keer langskomen als je in de buurt woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:17
Is dit een “veilige” borstel om lederen stuurtjes mee schoon/mat te borstelen? In mijn specifieke geval een BMW stuur.

https://www.detailingrent...n/gyeon-q2m-leatherbrush/

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:11:
Is dit een “veilige” borstel om lederen stuurtjes mee schoon/mat te borstelen? In mijn specifieke geval een BMW stuur.

Kan je ook bij Carclean halen maar, ik zou zelf nooit een borstel op een stuur gebruiken maar een scrubpad wel bijvoorbeeld. Carclean verkoopt scrubpads van het merk Gyeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-07 07:40
Carclean heeft zelf een filmpje op Youtube staan (clean riders) waarmee ze een stuur schoonmaken met een paardenharen borstel en Monello Matte Opaco. Heb zelf geen scrubpad, maar is een scrubpad niet juist aggressiever? Vraag het ook omdat ik overweeg een scrubpad te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:12:
[...]

Kan je ook bij Carclean halen maar, ik zou zelf nooit een borstel op een stuur gebruiken maar een scrubpad wel bijvoorbeeld. Carclean verkoopt scrubpads van het merk Gyeon.
Lees vaak dat een borstel prima kan, mits het paardenhaar bevat?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
Weet iemand waarom Carclean geen claypads heeft? Werken die dingen niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Rivanov schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:11:

Ik gebruik deze borstel altijd voor mijn stuur. Heb vorige week een scrubpad gekocht maar dat werkt bij lange na niet zo fijn, en goed, als een borstel. :)

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pretpik
Card Nox schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Die van mij gisteren ook gedaan, er zijn weldegelijk Tesla’s die vertroeteld worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gFfQW6d/IMG-2438.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:46
pieter81! schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:40:
Carclean heeft zelf een filmpje op Youtube staan (clean riders) waarmee ze een stuur schoonmaken met een paardenharen borstel en Monello Matte Opaco. Heb zelf geen scrubpad, maar is een scrubpad niet juist aggressiever? Vraag het ook omdat ik overweeg een scrubpad te kopen.
Ik dacht ook dat een scubpad juist slechter zou zijn, totdat ik op een yt-kanaal een test op leer met scrubpads en deze z.g.n veilige leder borstels zag. Het scrubpad blijkt extreem zacht te zijn voor het leer en de reiniging is veel beter. En de borstels bleken juist erg agressief te zijn en het leer beschadigen. Ik heb direct de borstels in de ban gedaan en scrubpad gekocht. En niet alleen voor het leer ook voor het dashboard e.d is een scrubpad meer dan ideaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 11:00
Afgelopen donderdag de nieuwe polijstmachine uit de doos. Eerst de auto gewassen en gekleid. Als polijstpasta de eerste stap met poorboys world Professional Polish 2 en een stevige pad. Tweede stap Monello Raffini Finale Finishing Polish met een finish pad. Erg blij met het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwxclvpahWzhaoJg0wqvyHdyI1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ri4XQ8SktULSFxDGY8X2pg90.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsYD0wsswwasdcgVtl4qsaWznf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN2VAuEVlANEjEAJo7L2RklT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 14:32

_Brad_

Wax fanaat

TheBrut3 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:58:
Weet iemand waarom Carclean geen claypads heeft? Werken die dingen niet?
Bekijk even dit filmpje van Forensic Car detailing; vooral het einde is interessant: YouTube: A NEW WAY TO CLAY #detailing

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Met welk reinigingsmiddel maken jullie de bekleding weer mooi?
Ik neem aan dat ik voor het onderhoud van het kunstleer, geen producten moet gebruiken dat voor echt leer is bestemd..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
trinity999 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:37:
Ik dacht ook dat een scubpad juist slechter zou zijn, totdat ik op een yt-kanaal een test op leer met scrubpads en deze z.g.n veilige leder borstels zag. Het scrubpad blijkt extreem zacht te zijn voor het leer en de reiniging is veel beter. En de borstels bleken juist erg agressief te zijn en het leer beschadigen. Ik heb direct de borstels in de ban gedaan en scrubpad gekocht. En niet alleen voor het leer ook voor het dashboard e.d is een scrubpad meer dan ideaal
Overgestapt van brush naar scrubpad... ik ga niet weer terug.

Gyeon Leather Cleaner Strong en Gyeon Scrubpad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivpkBEuUjq1Ejy23UN1_-w3y2YY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EzziURDaN2BffR5grXKyNJBs.png?f=fotoalbum_large

Ik had dit stuur al véél te lang niet gereinigd en dat was te zien aan de pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Ben benieuwd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1yLsaqGznoI8KxfvYokcX8OvpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHT2xdPP2LED6tV5oSk2y0I7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Zijn er mensen die ervaring hebben met een 'handfoamer'? Dus zonder HD spuit maar gewoon lekker met het handje? Wat is er beter aan een HD spuit met foamlans waardoor mensen daarvoor gaan? Of is het gewoon makkelijker?
Ik heb geen oneindige ruimte in mijn schuur namelijk en een verticuteermachine + grotere werkbank + zaagtafel staan ook nog op de verlanglijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Tehh schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:50:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een 'handfoamer'? Dus zonder HD spuit maar gewoon lekker met het handje? Wat is er beter aan een HD spuit met foamlans waardoor mensen daarvoor gaan? Of is het gewoon makkelijker?
Ik heb geen oneindige ruimte in mijn schuur namelijk en een verticuteermachine + grotere werkbank + zaagtafel staan ook nog op de verlanglijst :)
Handfoamer pomp je je een ongeluk en het foameffect is vele malen minder dan met een hd. Heb je zoals jij weinig keus dan is het beter iets dan niets.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 11:00
Het is makkelijker met de HD. Ik heb de kleinste Hd van karcher. https://shop.action.com/n...c0i1mhYCxLbRoCix8QAvD_BwE. Voor mij genoeg. Ik heb de https://www.carclean.com/...s-hand-foamer-2000ml.html gebruikt. Deze werkt op zich prima. Wel heel strak dichtdraaien en blijft toch beetje aanklooien.

[ Voor 47% gewijzigd door VinnyAMS op 12-05-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je voor een pomp gaat dan kan je beter gaan voor een Gardena: https://www.gamma.nl/asso...ukspuit-5-liter/p/B159179 . 5 liter, en even duur als bovengenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Ik heb zo n variant maar dan met de hand van AliExpress 2 liter voor 7 euro. Moet zeggen dat het echt net genoeg is om een auto te doen. Schuimt prima maar natuurlijk veel minder dan een HD foamer maar werkt echt geweldig krijg de auto mooi schoon!

Genoeg videos te vinden ook YouTube: Cheap Amazon Battery Foamer | Surprising Results! | Review & Testing

[ Voor 15% gewijzigd door Puddi Puddin op 12-05-2024 22:36 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Greetoz
Als hobbyist wordt er vaak gevraagd of je iemand z’n auto ook eens kan doen… meestal zeg ik nee maar nu een uitzondering gemaakt tegen een vriendenprijsje. Wit is helaas niet een echte rewarding kleur maar toch tevreden.

Gewassen, gekleid, 3 Staps gepolijst (menzerna 1000-2500-3500) daarna ontvet en in de gyeon cancoat. De voor en achterruit ook gepolijst met sonax glass polish en een vilt pad en daarna gyeon quickview erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8fwdgHX1QqMaIQxsbm5eIbEaVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7P88PkD384b3jcH2SDmWMNl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N73isO3Fe7Y93CXzY_TkLuNaHDc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvBt8HYli1jNnQ4OuQOpuaPK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YQRbVjVcw2qYO1yodPlsWftZZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eekuc7a5wGMkqOy2VaVuQD9J.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prMRMh68a_yYUyEyo1N49kRykVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vylNz194KxFUgVQRSbj4nD9x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7PilWY9_HT0BUcChEk-rxiZ9Ec=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPOImHmXV1nmYCevhubuNaGX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6KzOs3upqCxBhIkUsPXbERbGHc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwmYyjxHdvYE1yliX9FpkWws.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-06 13:17
Heeft iemand suggesties voor een wasbox in de regio Dordrecht waar je ook met eigen spulletjes een tijdje aan de slag kan? Zie veel "geen eigen spullen mee," per euro de HD gebruiken en dan nog in de rij moeten staan...

Daarnaast laatst (na veel te lang, ja) mijn stuur gedaan met de Gyeon Mild. Nu zie ik waar ik mijn stuur meestal vasthoud grijze, ruwe delen. Zelfde geldt ook net op de randen waar de "delen" samenkomen. Krijg dat niet weggepoetst, lijkt op slijtage... Iemand daar ervaringen mee? Heb ik een stuur dat snel slijt, of moet ik sterkere cleaner hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nog iemand suggesties voor een goede raamcleaner (binnenzijde)?
Heb al een rol "poetspapier" (was bij de Lidl te koop).

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 13-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24

fynrd1

Fooled by Randomness

Foamen is over het algemeen leuk voor de waservaring, maar voegt in veel gevallen helemaal niks toe aan de efficientie van je wasproces. Veel foams zijn PH-neutraal en kosten je eigenlijk alleen maar geld. Vooral als je dit gebruikt i.c.m. een foamcannon.

Voor de betere foams heb je de foams van bijvoorbeeld Bilthamber, die een PH hebben van 10 tot 12 en dan enigszins nog wat doen op het gebied van reiniging. Met een Panel Impact Ratio (PIR) van 4%, zit je met de het gross van de foamcannon setups al gelijk op 400ml aan product per keer.

Zo'n handfoamer is in dat opzich dan ook wel een stuk efficiënter, want 40ml per liter verbruik je dan en bij een grote auto zit je dan aan een liter of 3, dus 120ml aan product. Het is wel een stuk minder spectaculair, maarja, zo'n handfoamer heb je met één jerrycan foam al terugverdient...

Ik ben overigens ook dat type die voor de foam ervaring gaat, maar verstandig is wat anders... :P

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 13-05-2024 21:06 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42
Rivanov schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:22:
Ik heb hier een goede ervaring mee:

https://www.autoglym.nl/car-glass-polish-500ml

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Vraagje:
Ik krijg binnenkort een andere auto. Huidige kleur is Mountain Gray en mijn nieuwe auto heeft de kleur Navarrablauw.
Nu heb ik nog 2/3 van (250 ml) wax Banana Armour.
Mijn vraag is:
Kan ik deze wax nu op mijn nieuwe auto met kleur Navarrablauw gebruiken ?
Of kan ik beter de Blue Velvet gebruiken.

En kan ik dan de Banana Armour wax nog voor andere zaken gebruiken. Weggooien vind ik doodzonde van zo'n dure wax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 00:18
Rivanov schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:22:
Ik ben erg tevreden over Bilt-Hamber Trace-Less. Bij de 1 liter variant krijg je twee prima glasdoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:51
DatBassie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:14:
Heeft iemand suggesties voor een wasbox in de regio Dordrecht waar je ook met eigen spulletjes een tijdje aan de slag kan? Zie veel "geen eigen spullen mee," per euro de HD gebruiken en dan nog in de rij moeten staan...

Daarnaast laatst (na veel te lang, ja) mijn stuur gedaan met de Gyeon Mild. Nu zie ik waar ik mijn stuur meestal vasthoud grijze, ruwe delen. Zelfde geldt ook net op de randen waar de "delen" samenkomen. Krijg dat niet weggepoetst, lijkt op slijtage... Iemand daar ervaringen mee? Heb ik een stuur dat snel slijt, of moet ik sterkere cleaner hebben?
Afh van waar in dord, is rotterdam ook een optie?
- Carwash Capelle https://maps.app.goo.gl/oUr6xodHttQ9gZTs9
Je mag van alles doen hier, je kan ook 1 euro betalen om je eigen emmer met warm water te vullen etc.
Downside: HD is redelijk zwak en best wel duur minuten/euro verhouding.
- Texaco Rotterdam https://maps.app.goo.gl/g88XG7pmLgmoWWvHA
Hier doen ze ook niet moeilijk. Sterke hd en goede verhouding minuten/euro.
Downside: vaak druk en kan je id rij aansluiten. Ook niet overdekt dus ik zou de auto gelijk drogen.
En ik zou ook niet te gek maken, ik bedoel, ik zou niet "every nook and cranny" borstellen en preppen en je tijd nemen tot drogen id wasbox - is natuurlijk beetje aso tegen de rest id rij. Maar snel de velgen spuiten en borselen, auto infoamen, en dan 2 emmers methode en dan afspoelen. Drogen doe je dan op de parkeerplaatsen bijvoorbeeld.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
fynrd1 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:05:
Foamen is over het algemeen leuk voor de waservaring, maar voegt in veel gevallen helemaal niks toe aan de efficientie van je wasproces. Veel foams zijn PH-neutraal en kosten je eigenlijk alleen maar geld. Vooral als je dit gebruikt i.c.m. een foamcannon.

Voor de betere foams heb je de foams van bijvoorbeeld Bilthamber, die een PH hebben van 10 tot 12 en dan enigszins nog wat doen op het gebied van reiniging. Met een Panel Impact Ratio (PIR) van 4%, zit je met de het gross van de foamcannon setups al gelijk op 400ml aan product per keer.

Zo'n handfoamer is in dat opzich dan ook wel een stuk efficiënter, want 40ml per liter verbruik je dan en bij een grote auto zit je dan aan een liter of 3, dus 120ml aan product. Het is wel een stuk minder spectaculair, maarja, zo'n handfoamer heb je met één jerrycan foam al terugverdient...

Ik ben overigens ook dat type die voor de foam ervaring gaat, maar verstandig is wat anders... :P
Met HD reken je PIR toch niet zo? Ik heb zelf handfoamer dus geen ervaring met foamcannon, maar ik dacht dat je eerst moet doen met water en rekenen obv output van de hogedruk. En het is niet zo dat als je een 1l mengfles heb voor de cannon dat je een hele liter moet maken. Ik denk dat het redelijk meevalt qua verbruik.

Verder heb ik zo'n 1.5l IK foamer en ik vul het nooit tot vol (dan foamt ie niet goed). Ik doe meestal de helft (750ml) en daar voeg ik maar 25-35ml BH touchless bij. Is zat. En dit is nog wel de "oude" touchless. Nu zijn ze nog meer geconcentreerd. En dit is voldoende voor de hele auto, dus ik zou niet weten waarom je 3 liter nodig heb - ook met grote auto. Maar goed, wij zijn iig eens dat BH een top spul is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Dat is niet mijn ervaring, ik heb Polar Blast Snow Foam gebruikt welke PH neutraal is en daarmee week je de insecten best wel goed los merk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door pretpik op 14-05-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 10:35
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraagje over een brandgat in mijn autostoel.
Er werd door een auto voor mij een peuk uit het raam geschoten, en wonderbaarlijk belandde deze tussen mijn benen in de auto..
Ik heb hem vrij snel het raam uit gegooit, echter zit er wel een lelijk brandgat in de stoel.

Wie weet of en hoe ik hier iets meer kan?

Zie foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d286dbHjOZ9qS0JTWzis0EQt8bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WxiIM3XOOpzNSHXeOnotUv8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yn6s3CaismxiP81a8dEBECPpjDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTC1rMNnXUfuDJhLz2C4OjKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RtmtKumMksV6CDALO7FrbDML58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOLwVOgTZSidyhdStn0LnjFO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETK7v1zwVmlnReq-zQ7gnLEKVT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShCB6ls77A0r1dcwk4HZpLaI.jpg?f=fotoalbum_large

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SirLct schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Met HD reken je PIR toch niet zo? Ik heb zelf handfoamer dus geen ervaring met foamcannon, maar ik dacht dat je eerst moet doen met water en rekenen obv output van de hogedruk. En het is niet zo dat als je een 1l mengfles heb voor de cannon dat je een hele liter moet maken. Ik denk dat het redelijk meevalt qua verbruik.

Verder heb ik zo'n 1.5l IK foamer en ik vul het nooit tot vol (dan foamt ie niet goed). Ik doe meestal de helft (750ml) en daar voeg ik maar 25-35ml BH touchless bij. Is zat. En dit is nog wel de "oude" touchless. Nu zijn ze nog meer geconcentreerd. En dit is voldoende voor de hele auto, dus ik zou niet weten waarom je 3 liter nodig heb - ook met grote auto. Maar goed, wij zijn iig eens dat BH een top spul is!
Ja daarom zei ik ook, over het algemeen. De meeste HD's met foamcanon doen gemiddeld zo'n 10 liter aan output over een liter foamcannon. De hoeveelheid foam is over het algemeen ook maar een gimmick.

Over Bilthamber gesproken, de wielreiniger van hun is ook echt top spul. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
Ik ben altijd zuinig en voorzichtig met mijn auto’s maar het zijn wel wasstraatkoningen die 2x per maand door de wasstraat gaan.

Dit ga ik helaas niet veranderen (geen zin, geen tijd, geen prioriteit etc).

Zeker als de avonden wat langer worden pak ik regelmatig de poetsspullen maar de wasstraat ontkom ik niet aan (of doorrijden met een vieze auto)

Nu komt er over een paar weken een nieuwe zwarte metallic auto en heb een coating overwogen maar die is er in 2 maanden waarschijnlijk toch af door de wasstraat.

Nu zoek ik eigenlijk iets om af en toe wat glans te boosten na een handmatige wasbeurt.

Ik dacht aan
- black hole als glaze en dan een wax of sealant.
- red mist
- all in one cleaner; polish etc.

Ik wil geen 1000 stappen maar een cleaner, glaze en wax wil ik af en toe nog wel doen 👍🏻

Iemand een goede tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
wd200 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:06:
Ik ben altijd zuinig en voorzichtig met mijn auto’s maar het zijn wel wasstraatkoningen die 2x per maand door de wasstraat gaan.

Zeker als de avonden wat langer worden pak ik regelmatig de poetsspullen maar de wasstraat ontkom ik niet aan (of doorrijden met een vieze auto)

Nu komt er over een paar weken een nieuwe zwarte metallic auto en heb een coating overwogen maar die is er in 2 maanden waarschijnlijk toch af door de wasstraat.

Nu zoek ik eigenlijk iets om af en toe wat glans te boosten na een handmatige wasbeurt.

Ik dacht aan
- red mist

Ik wil geen 1000 stappen maar een cleaner, glaze en wax wil ik af en toe nog wel doen 👍🏻

Iemand een goede tip ?
Sonax BSD :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

wd200 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:06:

Ik dacht aan
- red mist

Iemand een goede tip ?
Als je de moeite neemt om hem in de wax te zetten, doe dan een coat a la Gyeon CanCoat Evo. Dan hoef je hem de komende 6 maanden alleen maar te wassen en te drogen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
@wd200, (bijna) zonde van je tijd als je hem toch door de wasstraat rijd. Die gebruiken dermate aggressief spul dat je er niet veel/lang plezier van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:00:
Als je voor een pomp gaat dan kan je beter gaan voor een Gardena: https://www.gamma.nl/asso...ukspuit-5-liter/p/B159179 . 5 liter, en even duur als bovengenoemde.
Zoiets vullen met osmosewater vind ik ineens wel erg interessant klinken moet ik zeggen. Ik heb een pleurishekel aan afdrogen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Het is lekker dat het iets langer kan weken dan gewoon nat spuiten maar dat is het dan ook wel inderdaad. Ik merk zelf dat ik vaker geen zin heb om de HD en spuitlans erbij te pakken dan wel. Gewoon goed natmaken, afspuiten en dan wassen gaat net zo goed. Zeker als je het een beetje bijhoudt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 21:52
Het is maar net hoeveel extra moeite dat kost, dat zal voor iedereen anders zijn. Als ik toch al de tuinslang van achter moet halen is het aansluiten van de HD alleen even een extra stroomkabel door de brievenbus doen.

Het nieuwe wassen is toch 2x foamen? 1x foam en afspuiten, 1x foam en wassen en naspuiten.

[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 15-05-2024 12:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Holy.. één veeg over de bovenzijde van m'n stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl3fxKzz5xtIBL79a2_qUAmMrec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng0EJSGwZSD5YIS0rvNY2s4N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 15-05-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:06
Rivanov schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:01:
Holy.. één veeg over de bovenzijde van m'n stuur.

[Afbeelding]
Waarmee schoongemaakt?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Gyeon Q²M LeatherCleaner Strong
  • Gyeon Q²M ScrubPad EVO
En in het verleden verschillende spulletjes gebruikt:

- Leather Cleaner van Stipt
- Groene zeep in warm water
- De W5 Leather Clean doekjes van de Lidl

Maar dit spul is eindelijk fatsoenlijk. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:21
Heeft het veel zin om voor een polijstmachine te gaan met een budget van €200-€250? Ik zie veel aanbod voor die prijs, maar bijvoorbeeld een Makita die met mijn huidige accu’s zou werken is alweer €500 en de webshops met meer focus op luxe artikelen hebben ook vooral machines van >€500. Ik spaar liever door voor iets dat 10 jaar mee kan en echt goed werkt dan dat ik nu iets koop dat na 2 jaar uit elkaar valt. Het zal vooral voor mijn eigen auto zijn, dus zo vaak zal het allemaal nou ook weer niet worden gebruikt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ample Energy schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:58:
Heeft het veel zin om voor een polijstmachine te gaan met een budget van €200-€250? Ik zie veel aanbod voor die prijs, maar bijvoorbeeld een Makita die met mijn huidige accu’s zou werken is alweer €500 en de webshops met meer focus op luxe artikelen hebben ook vooral machines van >€500. Ik spaar liever door voor iets dat 10 jaar mee kan en echt goed werkt dan dat ik nu iets koop dat na 2 jaar uit elkaar valt. Het zal vooral voor mijn eigen auto zijn, dus zo vaak zal het allemaal nou ook weer niet worden gebruikt.
Ik zit zelf al tijden de aanschaf van een DAP EVO uit te stellen. Volgens mij is dat een prima machine voor in jouw budget

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:14:
[...]

Ik zit zelf al tijden de aanschaf van een DAP EVO uit te stellen. Volgens mij is dat een prima machine voor in jouw budget
Ik denk het ook. ik heb de 900 en dat is meen ik de voorganger van de EVO. Na tien jaar nog steeds als een speer. Ik doe er drie auto's mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:05:
  • Gyeon Q²M LeatherCleaner Strong
  • Gyeon Q²M ScrubPad EVO
Maar dit spul is eindelijk fatsoenlijk. d:)b
Veel plezier ermee ;)

Ik heb het vanochtend cadeau gedaan aan een collega... die gaat van het weekend lekker het stuur strelen.

Eindelijk een goed product voor lederen sturen. Ik heb wel alvast een tweede scrubpad besteld, altijd handig als er eentje nog vies is.

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 15-05-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CreativeS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Veel plezier ermee ;)

Ik heb het vanochtend cadeau gedaan aan een collega... die gaat van het weekend lekker het stuur strelen.

Eindelijk een goed product voor lederen sturen. Ik heb wel alvast een tweede scrubpad besteld, altijd handig als er eentje nog vies is.
Heb het stuur vanochtend twee keer "behandeld". Tussendoor de pad even afgespoeld onder lauw water en goed uitgewrongen, daarna nog een tweede keer het stuur gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 03-07 00:44
Het leer op stuurwielen is wel kwetsbaar, met en een sterke reiniger en een agressieve pad loop je een aanzienlijke kans de verf eraf te slijten. Zeker als het stuur ooit is bijgekleurd o.i.d.

Ik ken de leerreiniger van Gyeon niet, maar de sterke reiniger van Colourlock is te agressief voor de leren stoelen in mijn auto's, doeken verkleuren mee, zelfs bij de stoelen die zo ver ik weet nooit opnieuw gespoten zijn. En de verf op een stuurwiel is vaak nog kwetsbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
LVGH schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:41:
Het leer op stuurwielen is wel kwetsbaar, met en een sterke reiniger en een agressieve pad loop je een aanzienlijke kans de verf eraf te slijten. Zeker als het stuur ooit is bijgekleurd o.i.d.
Het mooie is... de Gyeon Q²M ScrubPad Evo is géén agressieve pad. Voelt gewoon als suède aan en daar zit 'm nou net de kracht van de pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:46
Het Gyeon Q²M ScrubPad Evo is inderdaad prima geschikt.
Maar als reininger gebruik ik uitsluitend Colourlock Mild of nog beter Ledermax. Dat zijn de specialisten op leder reinings- en onderhoudgebied maar niet goedkoop. De rest heb ik minder goede ervaringen mee.

Het probleem bij leer is dat het snel beschadigd met reinigen maar dat je het niet ziet. Je denk dat het mooi schoon is maar de reiningsvloeistof beschadigd het leer wat je een tijd later pas gaat merken.
Bij Ledermax zal je dat gegarandeerd niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

anc

Ik heb een probleem met mijn ruiten (vooral zij en achter) van de auto en dat is sinds dat mijn auto bij de schadehersteller geweest is. En die heeft de auto vlak voor het schadeherstel waarschijnlijk door een wasstraat getrokken.

Probleem is vrij lastig te zien, maar het lijkt erop dat er verticale strepen lopen (zou haast denken soort van hete wax dat over de ramen gestroomd heeft) als je de ruiten schoon probeert te maken. Bij volledig goed droog maken verdwijnen ze wel.

Ik heb er foto's van geprobeerd te maken. Eerste foto is een beetje nat gemaakt, 2e is gewoon droog gemaakt (als ik dat bij onze andere auto doe dan zie je niets meer) en je ziet dat het dan wel een beetje verdwijnt. Wacht ik wat langer dan zie je niets meer. Maar er zit een residu op oid dat ik er heel graag vanaf zou willen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7RQtav6dx5HwX7sgb0nS259IBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDvnwlD5tpmrgB9eOtFgmNiN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPHUWur6TP3TB3fz9n4gJdFKp9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Inr23Pp4B8QUVJ5ywviz4RF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de volgende producten geprobeerd:
Poorboys World - Glass Cleaner
Gyeon - Q²M Glass
en het product dat ik eigenlijk altijd gebruik
Autoglym - Car Glass Polish

Allemaal 0 effect.
Wie o wie herkent dit en heeft tips voor mij hoe ik dit kan oplossen en waarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
anc schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:22:
Ik heb een probleem met mijn ruiten (vooral zij en achter) van de auto en dat is sinds dat mijn auto bij de schadehersteller geweest is. En die heeft de auto vlak voor het schadeherstel waarschijnlijk door een wasstraat getrokken.

Probleem is vrij lastig te zien, maar het lijkt erop dat er verticale strepen lopen (zou haast denken soort van hete wax dat over de ramen gestroomd heeft) als je de ruiten schoon probeert te maken. Bij volledig goed droog maken verdwijnen ze wel.

Ik heb er foto's van geprobeerd te maken. Eerste foto is een beetje nat gemaakt, 2e is gewoon droog gemaakt (als ik dat bij onze andere auto doe dan zie je niets meer) en je ziet dat het dan wel een beetje verdwijnt. Wacht ik wat langer dan zie je niets meer. Maar er zit een residu op oid dat ik er heel graag vanaf zou willen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gyeon - Q²M Glass

Allemaal 0 effect.
Wie o wie herkent dit en heeft tips voor mij hoe ik dit kan oplossen en waarmee.
Lijkt mij dat het schadeherstelbedrijf dit moet gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:06

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gyeon - Q²M Glass

Allemaal 0 effect.
Dit heb ik ook eens gehad. Kwam bij mij door poetsen in de, plotselinge en niet gemelde, zon. Gebeurd in 5 minuten... Dus water met shampoo die ingebakken is.
Verwijderd door machinaal te polijsten met een fijne/medium polijstmiddel.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gyeon - Q²M Glass

Allemaal 0 effect.
Als je in de buurt van haarlem woont kan ik dit binnen 5 min voor je weggepolijst hebben ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gyeon - Q²M Glass

Allemaal 0 effect.
Glaco compound wil mogelijk wel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

anc

Wow bulk aan reacties! Thanks :)
Hulliee schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:28:
Lijkt mij dat het schadeherstelbedrijf dit moet gaan oplossen.
Ja dat zou ik ook denken, maar daar kwam ik pas een maand later achter en hoe toon ik aan dat zij dit gedaan hebben. Daarnaast dacht ik op dat moment, ik los het zelf wel op. Inmiddels maanden verder met allemaal producten om wat te proberen (zonde geld tja, noem het maar leergeld).
DomiGijzen schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:29:
Dit heb ik ook eens gehad. Kwam bij mij door poetsen in de, plotselinge en niet gemelde, zon. Gebeurd in 5 minuten... Dus water met shampoo die ingebakken is.
Verwijderd door machinaal te polijsten met een fijne/medium polijstmiddel.
Greetoz schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:43:
Als je in de buurt van haarlem woont kan ik dit binnen 5 min voor je weggepolijst hebben ;-).
Ik woon niet echt in de buurt maar heb zelf wel een DAP. En nog Monello Veloce (5/5 cutting, 2.8/5 gloss), Finale (2/5 cutting, 5/5 gloss) en Mezzo (3.5/5 cutting en gloss 3/5) liggen.
Die zijn al wel een jaar of 5 oud omdat ik het zo weinig gebruik. Gaat dit kapot op den duur en moet ik iets nieuws kopen of kan ik hiervoor die Finale gebruiken?
Welke pad moet ik daar dan bij gebruiken?
Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:21:
Glaco compound wil mogelijk wel werken.
Even bekeken bij Carclean en dat lijkt mij een goed alternatief (alleen niet op voorraad daar).
Pagina: 1 ... 111 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]