Dit weekend eens de Corsa van mijn zus aangepakt als verjaardagscadeau. Mijn zus geeft 0,0 om auto's en de vorige eigenaar waarschijnlijk net zo min.
De auto zat vol met krassen, de lak was op sommige plekken dof uitgeslagen en het interieur was één groot stofnest.
Vrijdag:
- Velgen ingespoten met Sonax beast.
- In de washbox de auto in een laagje foam gezet voor het oppervlakkige vuil.
- Auto afgespoten en velgen gewassen met een velgenborstel
- Contactwash met Gyeon Bath
- Auto opnieuw afgespoeld
- Auto gekleid met een nieuw sopje Gyeon Bath. Behoorlijk wat rotzooi kwam er nog af.
- Auto opnieuw afgespoeld en afgedroogd.
- Eerste rondje met de DAP900. Monello Raffini Mezzo op een oranje pad.
- Tweede rondje met de DAP900. Monello Raffine Finale op een wit pad.
- Auto afgenomen met een 50/50 mix van alcohol en water.
- Auto van een laagje wax voorzien. Turtle Wax Hybrid Solutions Pro Graphene Flex. Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met deze wax. Hij blijft erg lang zitten, geeft lange tijd een mooie glans maar streaking issues met het afnemen van de wax.
Zaterdag:
- Auto goed uitgezogen.
- Deurpanelen en interieur een goed sopje met een APC gegeven.
- Stoelen, matten en tapijt in de Autoglym shampoo gezet, ingewreven met een drillbrush en vervolgens met de Achaté extractor gedaan. Een onding die gelijk weer retour afzender gaat. De spuitkop op het mondstuk werkt nauwelijks en bij het verticaal houden van het mondstuk, komt er helemaal geen water uit.
- Deurpanelen en andere interieurdelen in de Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic+ Graphene inside job gezet.
- Ruiten schoongemaakt.
Na afloop best tevreden met het resultaat. De meeste krassen op wat diepe krassen na zijn eruit gegaan, het interieur is flink opgeknapt en de auto kan er weer even tegenaan.
Nog wat voor en na foto's: