Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 110 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
DeGroteMuis schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:37:
De buitenkant van de rubbers blijven ook gewoon mooi en de rubbers in het deurframe zelf blijven ook gewoon strak voor zover ik kan zien, maar het binnenrubber met dat soort wisrandje heeft toch regelmatig wat groen erop. Op dit moment niets te zien, want pas nog gedaan, dus even een plaatje van internet geplukt. Zo erg ziet 't er bij mij niet uit, want ik erger me er kapot aan als het weer een beetje groen wordt, maar hetzelfde idee.

[Afbeelding]
Beetje laat, maar ik heb in het weekend goed gekeken en geen groene aanslag hier.
Auto van mijn vrouw in tegendeel wel, maar dat lijkt me iets van de vorige eigenaar.
Paar maanden geleden gekocht en omdat het boodschappenauto is heb ik nog niet echt onder handen genomen tot alle kiertjes.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Was laatst de auto gaan wassen en viel mij het volgende op, op de raam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RXdrf1Ewyduse8VB_KyBzASwE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XykzO879ZuRMutqc1EXDkSv0.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik ook gedaan heb (ben een noob op dit gebied though) krijg het er niet af. Zodra de raam droog is zie je er overigens niets van, pas met water komt het naar voren..

Iemand enig idee hoe ik dit schoon krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:32
beyazz06 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:10:
[Afbeelding]

Wat ik ook gedaan heb (ben een noob op dit gebied though) krijg het er niet af. Zodra de raam droog is zie je er overigens niets van, pas met water komt het naar voren..

Glaco glass compound bijvoorbeeld.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09 21:15
beyazz06 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:10:
[Afbeelding]

Water gedraagt zich anders op die stukken? Dan is het een wax of coating, iets in die trend.
Die kan je verwijderen met een IPA (isopropyl alcohol), maar mooier is een Glaco Compound of AutoGlym GlassPolish met een handpad.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Smotske schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:36:
[...]

Water gedraagt zich anders op die stukken? Dan is het een wax of coating, iets in die trend.
Die kan je verwijderen met een IPA (isopropyl alcohol), maar mooier is een Glaco Compound of AutoGlym GlassPolish met een handpad.
Klopt, in contact met water krijg ik bovenstaande. Wanneer het droog is, is er niets te zien.

Is dit het juiste product?
https://www.carclean.com/...mpound-roll-on-100ml.html?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Yep! Daarmee reinig je het raam heel erg goed.

Om daarna mooie beading en sheeting te krijgen heb je van Glaco Ultra glass sealant nodig.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik ben bijna door mijn Meguiars Ultimate Wash & Wax en Meguiars Hybrid Ceramic Wax heen, de wax ben ik altijd wel ff een tijdtje zoet mee om dat goed aan te brengen want de spray & rinse methode doet niet zoveel vind ik persoonlijk.

Is Gyeon Bathe+ een vervanging voor beide bovenstaande, of moet ik er nog steeds een losse wax bijnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Voor de spray&rinse methode zou Gyeon WetCoat een betere (en voordeligere) optie zijn.
Z'n LSP (last step protection) doet het beste z'n werk op een schone/schrale ondergrond. Dus staat minder lang op een shampoo met wax.

Bathe+ is een prima optie/shortcut, maar verwacht geen hele lange standtijd.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Smotske schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:41:
Voor de spray&rinse methode zou Gyeon WetCoat een betere (en voordeligere) optie zijn.
Z'n LSP (last step protection) doet het beste z'n werk op een schone/schrale ondergrond. Dus staat minder lang op een shampoo met wax.

Bathe+ is een prima optie/shortcut, maar verwacht geen hele lange standtijd.
Hmm, misschien moet ik toch eens mijn auto in de echte wax gaan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Er zijn zat mensen die, met succes, hun auto wassen met een shampoo zonder wax, en dan beschermen met een Gyeon WetCoat-achtig product. Veel makkelijker wordt het niet.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Smotske schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:00:
Er zijn zat mensen die, met succes, hun auto wassen met een shampoo zonder wax, en dan beschermen met een Gyeon WetCoat-achtig product. Veel makkelijker wordt het niet.
Dan is Gyeon Bathe (zonder plus) icm wet coat een betere optie denk ik. merk nu vooral dat de onderzijde van mijn auto vrij snel zijn wax verliest maar de rest voor meer dan een maand aanhoud (al heb ik dan hem al vaak weer gewassen ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:09:
[...]

Dan is Gyeon Bathe (zonder plus) icm wet coat een betere optie denk ik. merk nu vooral dat de onderzijde van mijn auto vrij snel zijn wax verliest maar de rest voor meer dan een maand aanhoud (al heb ik dan hem al vaak weer gewassen ).
Een spray and rinse principe als Wetcoat, werkt wel even (met name als er al bescherming is aangebracht) maar de praktijk (en ook testen) laten zien dat producten langer houden als ze gewoon als een wax worden aangebracht. Dat lieten testen van Meg Hybrid ook zien.
Ik zou aparte producten nemen. Een goede shampoo, twee tot vier keer per jaar in de Collinite 845 en tussendoor zo nu en dan bijwerken met bijvoorbeeld Sonax BSD (Brilliant Shine Detailer) Deze wel 1:1 verdunnen met water voor een snellere verwerking maar dit spul heeft een standtijd en beading die sommige waxen overtreft. Ik heb ook Meguiars hybrid gehad maar ik vind BSD fijner verwerken en houdt langer stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
g-j-t schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:12:
[...]

...twee tot vier keer per jaar in de Collinite 845...
Dat is m.i. echt niet nodig, of je moet 150k per jaar rijden in zeer slechte omstandigheden :+

Als jij in het voorjaar je auto goed detailed (dus goed wassen, kleien en evt polijsten) en hem dan in de wax of sealant zet kan je daar een jaar lang plezier van hebben. Als je met enige regelmaat je auto netjes wast en hem bijhoudt met een goede spraywax/detailer (zoals Sonax BSD of een wetcoat) dan houdt die collinite echt wel een een jaar stand. 4x per jaar is echt overkill en moet je vooral doen omdat je het leuk vindt maar voegt erg weinig toe.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Om bijvoorbeeld Collinite 845 aan te brengen, moet ik nog ergens opletten voor het selecteren van een hand applicator?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
@Xqlus1ve je kan bijvoorbeeld MF applicator pads gebuiken (denk aan Monello Disco Duo). Ik maak ze altijd iets vochtig en doe dan een paar drupjes 845 erop. Denk eraan, less = more! Als je denkt dat je te weinig aanbrengt dan is het waarschijnlijk precies genoeg. Overigens heeft Collinite 845 de eigenschap om erg dik te worden in de fles (of zelfs te verharden). Leg de fles vantevoren even in warm water en schud daarna de fles goed.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:17:
@Xqlus1ve je kan bijvoorbeeld MF applicator pads gebuiken (denk aan Monello Disco Duo). Ik maak ze altijd iets vochtig en doe dan een paar drupjes 845 erop. Denk eraan, less = more! Als je denkt dat je te weinig aanbrengt dan is het waarschijnlijk precies genoeg. Overigens heeft Collinite 845 de eigenschap om erg dik te worden in de fles (of zelfs te verharden). Leg de fles vantevoren even in warm water en schud daarna de fles goed.
Thanks, had mij al een beetje ingelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Kies wel voor een vrij forse applicator. Die Monello ligt fijn in de hand, de Sam's Detailing applicator ook.
Zorg ook voor een goede buff doek. Monello heeft er een paar fijne, Bilt Hamber is mijn persoonlijke favoriet. Groot genoeg om een auto te doen, met regelmatig draaien en vouwen van de doek.
En inderdaad, less = more!

En zo duikt men het spreekwoordelijke konijnenhol in...

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Smotske schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:07:
Kies wel voor een vrij forse applicator. Die Monello ligt fijn in de hand, de Sam's Detailing applicator ook.
Zorg ook voor een goede buff doek. Monello heeft er een paar fijne, Bilt Hamber is mijn persoonlijke favoriet. Groot genoeg om een auto te doen, met regelmatig draaien en vouwen van de doek.

De Microfiber Buffing Cloth oogt niet veel anders dan de Gold Class Supreme Shine Microfiber waar ik een paar van heb. Die gebruik ik nu ook om de Hybrid Ceramic Wax uit te wrijven.

Is het nog van belang dat ik mijn auto wax vrij maak voordat ik met Collinite 845 gaat beginnen? Iets waar ik nu niet de middelen nog voor hebt. En zo ja wat zou je adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Smotske schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:07:

Ik vind de MF ronde pads niets, ze zijn veel te beweeglijk en na een auto heb ik daar pijn van in mijn hand. Zeker als je een wat "stroevere" wax hebt om aan te brengen zoals de 845.

Ik gebruik zelf van die foamen dingetjes. Niet persee deze, maar wel zoiets: https://www.carclean.com/...foam-grip-applicator.html Ze zijn vooral wat groter en makkelijker vast te houden. Beetje hetzelfde als de sam's.

@Xqlus1ve Ik vraag me altijd af hoeveel het verwijderen van de vorige waxlaag nou echt scheelt in standtijd. Ik neem nooit de moeite. Je kan een wat agresievere shampoo gebruiken (chemical guys citrus of iets degelijk), in een wat sterkere verhouding. Dat is niet persee de beste manier, maar wel makkelijk.

Mooiste is gewoon het hele stappen plan doorgaan, inclusief polijsten :)

[ Voor 25% gewijzigd door M3rcury op 15-03-2024 15:48 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:29:
[...]

Is het nog van belang dat ik mijn auto wax vrij maak voordat ik met Collinite 845 gaat beginnen? Iets waar ik nu niet de middelen nog voor hebt. En zo ja wat zou je adviseren?
Je kan de 845 wel toppen over een bestaande waxlaag, maar de vraag is hoe is de staat van die wax en hoe ziet je lak eruit? Wil je niet liever helemaal "clean" beginnen? Dus bij voorkeur de waxlaag strippen door te polijsten of met een goede cleaner. Maar als je lak er goed bij staat kan je hem prima eroverheen aanbrengen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 18:57
SirLct schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:17:
Beetje laat, maar ik heb in het weekend goed gekeken en geen groene aanslag hier.
Auto van mijn vrouw in tegendeel wel, maar dat lijkt me iets van de vorige eigenaar.
Paar maanden geleden gekocht en omdat het boodschappenauto is heb ik nog niet echt onder handen genomen tot alle kiertjes.
Oké, bij mij komt dat echt regelmatig terug, maar ik was de auto ook niet wekelijks. Het buitenrubber blijft ook prima, maar dat binnenrubber moet wel regelmatig apart meegenomen worden bij mij.
renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:44:
Dat is m.i. echt niet nodig, of je moet 150k per jaar rijden in zeer slechte omstandigheden :+

Als jij in het voorjaar je auto goed detailed (dus goed wassen, kleien en evt polijsten) en hem dan in de wax of sealant zet kan je daar een jaar lang plezier van hebben. Als je met enige regelmaat je auto netjes wast en hem bijhoudt met een goede spraywax/detailer (zoals Sonax BSD of een wetcoat) dan houdt die collinite echt wel een een jaar stand. 4x per jaar is echt overkill en moet je vooral doen omdat je het leuk vindt maar voegt erg weinig toe.
Vier keer per jaar is inderdaad wel veel, maar bij mij merk ik bij de daily na een half jaartje toch wel dat het wat minder wordt. Dus in het voorjaar grondig aanpakken en in de 845, 1-2 keer per maand wassen en in het najaar ook nog een keertje een vers laagje 845. Tussentijds foamen met Monello, wassen en de old school Turtle hybrid spray sealant, is de Sonax echt zoveel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:49:
[...]

Je kan de 845 wel toppen over een bestaande waxlaag, maar de vraag is hoe is de staat van die wax en hoe ziet je lak eruit? Wil je niet liever helemaal "clean" beginnen? Dus bij voorkeur de waxlaag strippen door te polijsten of met een goede cleaner. Maar als je lak er goed bij staat kan je hem prima eroverheen aanbrengen,
Auto is van 2017 maar de vorige eigenaar was ook een detailer, de lak is in prachtige staat dat betreft en houdt hem zelf ook goed bij. Zal eens kijken wat een goede cleaner is voor een paar redelijk centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DeGroteMuis schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:51:

[...]

is de Sonax echt zoveel beter?
Nou het ligt allemaal dicht bij elkaar denk ik. Die BSD van Sonax is erg makkelijk te verwerken (zelfs als het warm is en mocht er een zonnetje zijn) en is echt niet duur. Ik gebruik hem na het wassen als drooghulp en is de lak meteen weer geboost. Maar recentelijk ook Dodo Juice Future Armor gebruikt en die was ook erg fijn en lijkt een goede standtijd te hebben. De beading en sheeting vind ik hiervan weer beter dan de BSD maar dat zegt niet altijd iets over de mate van bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Misschien niet echt een detailing vraag: maar wat is volgens jullie nou de beste tip om die nieuwe auto lucht te krijgen en behouden? Is daar een bepaald product voor te gebruiken? (Of gewoon een lekker lucht, die blijft hangen)

Van die hangers etc ben ik geen fan, en die hangen ook niet in een nieuwe auto en daar ruik je het ook wel een maand dat ie nieuw is.

[ Voor 34% gewijzigd door Polo132 op 16-03-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ik bind vaak een hanger om het ventilatierooster onder de voorstoel voor de achter passagiers. Lelijke hanger niet in je gezichtsveld, en daar stoomt toch niet veel lucht bij langs, dus ook geen sterke geur.

En een paar pufjes https://www.carclean.com/...er-green-apple-473ml.html op de vloermatten.

Maar de beste manier om geen muffe luchtjes in je auto te krijgen is het goed schoonhouden. Bacteriën zorgen voor die geur. https://www.carclean.com/...ain-and-odor-remover.html verwijderd die geurtjes, die maskeert ze niet.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 07:21
Ik vind dit wel een fijn product:

https://www.carclean.com/...ent-protectant-473ml.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Polo132 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:15:
Misschien niet echt een detailing vraag: maar wat is volgens jullie nou de beste tip om die nieuwe auto lucht te krijgen en behouden? Is daar een bepaald product voor te gebruiken? (Of gewoon een lekker lucht, die blijft hangen)

Van die hangers etc ben ik geen fan, en die hangen ook niet in een nieuwe auto en daar ruik je het ook wel een maand dat ie nieuw is.
Die "new car smell" wordt veroorzaakt door de weekmakers in alle materialen van een nieuwe auto maar ook zaken als lijm. Dat hebben mensen nu gelinkt aan "het ruikt als een nieuwe auto, hmmm lekker!". Maar het zijn dus gewoon chemicaliën die je inademt en dus helemaal niet zo lekker zijn. Het wordt overigens wel steeds minder omdat fabrikanten "schoner" moeten produceren.

Zelf gebruik ik af en toe zo'n denneboom van het echte merk. Ik hang hem laag aan de stoel aan de zijkant. Ik hoef hem niet te zien. Je moet hem overigens niet meteen helemaal uit de verpakking halen maar je scheurt hem open en haalt steeds verder een stuk plastic weg. Zo blijft de geur subtitel en niet zo in your face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sta op het punt om Collinite 845 aan te schaffen en dan als shampoo de normale Gyeon Bathe, maar dacht hiervoor naast als booster de Geyon Wetcoat te halen. Nu is mijn vraag is een Wetcoat of een Quick detailer wel nodig na het wassen als die in de Collinite 845 staat?

En nu lees ik wel erg goede reviews over Ultra Glaco voor de ramen en lees dat Collinite 845 eigenlijk niet voor ramen bedoeld is, maar misschien haal ik wel dingen dubbel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
Xqlus1ve schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:06:
Sta op het punt om Collinite 845 aan te schaffen en dan als shampoo de normale Gyeon Bathe, maar dacht hiervoor naast als booster de Geyon Wetcoat te halen. Nu is mijn vraag is een Wetcoat of een Quick detailer wel nodig na het wassen als die in de Collinite 845 staat?

En nu lees ik wel erg goede reviews over Ultra Glaco voor de ramen en lees dat Collinite 845 eigenlijk niet voor ramen bedoeld is, maar misschien haal ik wel dingen dubbel?
Wetcoat over 845 heb ik geen ervaring mee, maar als boost zal het prima werken. Je hoeft er wellicht ook niet de hele wagen mee te doen maar bijvoorbeeld alleen de wielen, de onderkant van de deuren en achterkant. Daar wordt de beading van de wax als eerste wat minder.

845 zou ik niet op ramen gebruiken. Daarvoor is de glaco bedoeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:37
Gebruik al jarennnn 845 en vind het een erg fijne wax om aan te brengen en standtijd is ook goed.

<3
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/cc4b5a04-779e-4033-b911-8a5a7555e9e0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Xqlus1ve schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:06:

no.845 en Bathe zijn beide hele goede produten. WetCoat/CeramicDetailer/Cure kan worden gebruikt als "topper", om de standtijd van no.845 wat te rekken. Hoeft niet, maar zie het als een gemak.

no.845 is een wax, een wax is niet voor de ramen. Glaco is ook een heel goed product. De truc zit 'm in de preperatie. Goed schoon raam, goed ontvetten en dan Glaco, die ook even goed moet uitharden/curen. Dus in die tijd geen regen en geen ruitenwissers gebruiken. De combinatie Compound en Ultra Glass is heel goed.

Voordat je no.845 gaat aanbrenge, leg de fles even een paar minuten in warm water en dan goed schudden. Na een tijdje staan gaat de wax klonteren. Na een paar minuten in warm water is de wax weer vloeibaar en homogeen.

[ Voor 9% gewijzigd door Smotske op 19-03-2024 20:35 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Bissel Spotclean ProHeat is nu in de aanbieding bij Amazon. De non-heat werd een tijdje geleden gelinkt voor 175,- bij Bol.
De ProHeat is nu 140: BISSELL SpotClean ProHeat | Vlekkenreiniger voor tapijten, vloerkleden, stoffering, trappen en auto's | Inclusief formule en accessoires | 330W, 74dB | BISSELL 36988 https://amzn.eu/d/4hyqcqW

Kopen als je er nog geen een hebt?

Edit, op bol is hij nog 178 wel echt ander model Bekijk BISSELL SpotClean Pro Vlekkenreiniger - Tapijt, Trappen, Bank, Matras & Auto Reiniger - Stofzuiger Zonder Zak - Krachtige Reinigingsmachine voor Altijd & Overal Schoonmaken - 1558N op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Lijkt ook meer wattage te hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Xavier op 22-03-2024 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02
Xavier schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:31:
De Bissel Spotclean ProHeat is nu in de aanbieding bij Amazon. De non-heat werd een tijdje geleden gelinkt voor 175,- bij Bol.
De ProHeat is nu 140: BISSELL SpotClean ProHeat | Vlekkenreiniger voor tapijten, vloerkleden, stoffering, trappen en auto's | Inclusief formule en accessoires | 330W, 74dB | BISSELL 36988 https://amzn.eu/d/4hyqcqW

Kopen als je er nog geen een hebt?

Edit, op bol is hij nog 178 wel echt ander model Bekijk BISSELL SpotClean Pro Vlekkenreiniger - Tapijt, Trappen, Bank, Matras & Auto Reiniger - Stofzuiger Zonder Zak - Krachtige Reinigingsmachine voor Altijd & Overal Schoonmaken - 1558N op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Lijkt ook meer wattage te hebben.
Dit zijn Indd andere modellen. Ik ben voor de onderste gegaan door het hogere wattage. Die ProHeat houd het water enkel warm maar kan niet echt verwarmen. Vaak ben je snel genoeg klaar dat warm houden echt niet nodig is.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb zelf de "proheat", die was eens 100 eutjes bij de blokker.
Ik ben er redelijk tevreden over: doet wat ie moet doen, lekker compact.

Aandachtspuntjes: vuilwatertank is klein, en de motor zuigt alsnog druppels vuil water aan die dan onder de machine eindigen. De slang is kort. Maakt takke-herrie.

Ik heb reiniger in een losse sprayfles; in de machine doe ik schoon/warm water om te spoelen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ik heb met BF de Parkside gekocht. Kop is wat fors, maar dik vermogen, grote opvangbak, groot reservoir. En ook een takken herrie, langs snoer, 2m zuigslang, net als de Bissel. Maar voor €100,- dikke prima als vervanger van mijn versleten Bissel.

Parkside het merk kan je doen twijfel, maar is echt een top apparaat. Alles met textiel al gedaan in huis/auto/boot etc

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:20
Bij mijn auto begint helaas de blanke lak van de velgen los te laten. Laatst was ik bij de specialist voor onderhoud en die gaf aan dat het bij BMW een beetje een loterij is of je daarmee te maken gaat krijgen en dat er, buiten professioneel herstel, eigenlijk niets aan te doen is. Iemand hier nog ideeën? Of zal ik mijzelf erbij neer moeten leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Nadeel van velgen. Een kleine beschadiging kan tot vocht achter de blanke lak lijden, en zo de blanke lak laag doen loslaten.
Enige houdbare oplossing is opnieuw spuiten.

Met een hoop kunde, geduld, en ellebogen werk kan je het wat rekken. Schuren met heel fijn schuurpapier tot de blanke lak niet meer bladert, schuur krasjes weg polijsten, en dan in een glascoating zetten.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:14
edit: verkeerde topic..

[ Voor 96% gewijzigd door Puntje-NL op 27-03-2024 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Puntje-NL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:42:
Iemand toevallig al een zonnescherm voor de MY? Ik krijg erg veel (gerichte) video's te zien van deze: https://www.amazon.nl/-/e...model+y%2Caps%2C59&sr=8-3

Heeft iemand er ervaring mee?
Volgens mij zit je in het verkeerde topic.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vandaag aan de bak gegaan met Glaco, note to myself, de randen met de Glaco Compound moet ik beter doen of misschien met een doek doen. Weet niet waarom het mis gegaan is want er zat wel degelijk Compound op de randen maar misschien niet vaak genoeg over heen geveegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dMbSWfblRWnyN9RzXDTkYp-F1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FV4Mnd5rGJBns7BndaEKNiCy.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, Ultra Glaco zit er nu op, hopelijk regent het vanacht niet. Ben benieuwd wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Smotske schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:16:
Ik herken je struggles. Paar keer per jaar doe ik ze goed schoonmaken met een verdunde APC (1:15) en dan breng ik m'n bandendressing aan. https://www.carclean.com/...lic-tyre-shine-680ml.html. Werkt heel goed!
Zou het reinigen van de rubbers ook goed kunnen met Gyeon TireCleaner? Of is dat wat te agressief? Voeden kan met Gyeon Tire?

Jaja, ik meld me ook maar eens in dit topic. En heb vele pagina's met berichten doorgelopen met als trefwoord rubbers :) Vele merken voorbij zien komen... maar Poorboys World Trim Restorer is niet zo'n mijn product. Waterige gel... maar echt zo goed in voeden van rubber?

Zoals je misschien weet... 2 oude BMW's. Maar de oudste is het grootste probleem. Ik ben bezig met heel veel dingen te vervangen... maar een linker achterruit (uitzetbaar) is gewoon nieuw niet meer leverbaar! Zelfs niet aftermarket bij Autotaalglas of Carglass... kuch, kuch. En ja, een heel ruit, want de rubbers op het ruit zijn niet los verkrijgbaar. Ik heb dus wel een rechter uitzetraam en raamrubbers (li+re carrosseriezijde) nieuw weten te bemachtigen bij BMW Hubauer in Duitsland, maar geen linker. Links heb ik nu in vrij goede staat bij een autodemontagebedrijf in Zwaanshoek weten te vinden. De rubbers zien er goed uit, geen droogtescheuren, maar ik wil het wel netjes krijgen. Het zal in ieder geval gevoed moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-n4d0N47c9Q6gO4sGAkLuAiy6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5k2JFJs9ZtLuYwr5rLhGdKJD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCoTx0DP3ZYRrHk4R8ki7vxNsFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XaVP1ftDITPzyVvfyDWdfGOM.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 30-03-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:39
Glycerine, werkt ook tegen aanvriezen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

-tom-562

Oliesjeik

Kent er iemand een goed middel tegen swirls in glimmend plastic? Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe MG4, tot nu toe altijd afgespoten en 1x met de hand gewassen. Juist omdat het een nieuwe auto is (en een vrij maagdelijke lak) wilde ik er zuinig mee zijn (ook al is het een lease).
Nu hebben ze afgelopen week bij het schadeherstelbedrijf (ik had een schade) de auto door de wasstraat gejaagd, en meteen zijn er swirls op wat glimmend zwarte plastic delen zichtbaar :( Ook op de achterlichten. Best jammer :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JaMaaT schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:57:
Glycerine, werkt ook tegen aanvriezen in de winter.
Ik zal eens kijken... dank.
-tom-562 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:23:
Kent er iemand een goed middel tegen swirls in glimmend plastic? Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe MG4, tot nu toe altijd afgespoten en 1x met de hand gewassen. Juist omdat het een nieuwe auto is (en een vrij maagdelijke lak) wilde ik er zuinig mee zijn (ook al is het een lease).
Nu hebben ze afgelopen week bij het schadeherstelbedrijf (ik had een schade) de auto door de wasstraat gejaagd, en meteen zijn er swirls op wat glimmend zwarte plastic delen zichtbaar :( Ook op de achterlichten. Best jammer :(
Bij Carclean geven ze wel eens van die Monello-spiegelhangers die je aan je spiegel kunt hangen. Niet wassen! Die hing/hang ik er altijd aan als de auto bij de dealer of de specialist moe(s)t zijn. Ik ben nu bezig met Gyeon-hangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
CreativeS schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:40:
[...]

Zou het reinigen van de rubbers ook goed kunnen met Gyeon TireCleaner? Of is dat wat te agressief? Voeden kan met Gyeon Tire?
Ja hoor. Even laten inwerken, en het overtollige afvegen. Zou best kunnen zijn dat je dit na een paar dagen weer moet herhalen. Rubber kan best wat product als deze opnemen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
-tom-562 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:23:
Tegen swirls als in polijsten?

Zwart gespoten plastic is een ****** om kras vrij te houden. Zo zacht als warme boter.
Weg poetsen met een handpad en fijn polijstmiddel gaat prima. Gaat vaak niet over grote oppervlakken.
Met zoiets: https://www.carclean.com/nl/meguiars-3-in-1-wax-473ml.html kan je heel wat weghalen, en tegelijk maskeren. Wil je echt weinig moeite doen is zoiets: https://www.carclean.com/...otection-glaze-500ml.html. Dit maskeert de boel.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Smotske schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:06:
Ja hoor. Even laten inwerken, en het overtollige afvegen. Zou best kunnen zijn dat je dit na een paar dagen weer moet herhalen. Rubber kan best wat product als deze opnemen.
Ze worden ook pas van de zomer geplaatst... ik ga niet nu met de kans op regen het halve interieur en de uitzetramen verwijderen. Garage is nog niet leeg :)

Ik zal binnenkort eens wat proberen. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Kan wat vlekkerig opdrogen, geen stress, kwestie van herhalen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ik herken je struggles. Een Z4 buiten is ook niks om aan te klooien.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:24

JRR

Dit weekend eens de Corsa van mijn zus aangepakt als verjaardagscadeau. Mijn zus geeft 0,0 om auto's en de vorige eigenaar waarschijnlijk net zo min.

De auto zat vol met krassen, de lak was op sommige plekken dof uitgeslagen en het interieur was één groot stofnest.

Vrijdag:

- Velgen ingespoten met Sonax beast.
- In de washbox de auto in een laagje foam gezet voor het oppervlakkige vuil.
- Auto afgespoten en velgen gewassen met een velgenborstel
- Contactwash met Gyeon Bath
- Auto opnieuw afgespoeld
- Auto gekleid met een nieuw sopje Gyeon Bath. Behoorlijk wat rotzooi kwam er nog af.
- Auto opnieuw afgespoeld en afgedroogd.
- Eerste rondje met de DAP900. Monello Raffini Mezzo op een oranje pad.
- Tweede rondje met de DAP900. Monello Raffine Finale op een wit pad.
- Auto afgenomen met een 50/50 mix van alcohol en water.
- Auto van een laagje wax voorzien. Turtle Wax Hybrid Solutions Pro Graphene Flex. Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met deze wax. Hij blijft erg lang zitten, geeft lange tijd een mooie glans maar streaking issues met het afnemen van de wax.

Zaterdag:

- Auto goed uitgezogen.
- Deurpanelen en interieur een goed sopje met een APC gegeven.
- Stoelen, matten en tapijt in de Autoglym shampoo gezet, ingewreven met een drillbrush en vervolgens met de Achaté extractor gedaan. Een onding die gelijk weer retour afzender gaat. De spuitkop op het mondstuk werkt nauwelijks en bij het verticaal houden van het mondstuk, komt er helemaal geen water uit.
- Deurpanelen en andere interieurdelen in de Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic+ Graphene inside job gezet.
- Ruiten schoongemaakt.

Na afloop best tevreden met het resultaat. De meeste krassen op wat diepe krassen na zijn eruit gegaan, het interieur is flink opgeknapt en de auto kan er weer even tegenaan.

Nog wat voor en na foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsH8ITsv0ee2HOhIqkBLt4oHsN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lR3iEDIZ53XpCi6AyUdTKYsV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhcOzMoi70XXXxWJpMPADkP2gLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYGUf1jD0LcBL2w0vcnU4WJX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuLZLftT8HACb8gk75CH0sPG7wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAC4XeJ7h732bfWeD6brqp1c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScHo_7ixgtPlMqqVHAtVbPgMwUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ozc8A1rjCkTF5O1M7coP6huR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkEtm41kVNJdemBQSDxJQ0dG5ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1EfF5HksnsQAVyZoInQz0S6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRAs5qeGppFWuBAKGqin7fNI2Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prWngrW5kjjW7Ah1KDDRtY0N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGarqlbQlkkVJu3YfMA0FAwE_OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGvSBypDRtw2VZu8XVORDtLk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGJYTHmDfHJq1DwcwzpQBQxUqgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOONqVL68isbhJUwIHnPneks.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wKGtuNmoHuX0bDY8dNDWiKWM2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Bym3SXEMh7K9bhIuBsssEcM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Flink opgeknapt! Knap werk!
Ik herken je struggles met die wax. Ik gebruik 'm in de winter vanwege z'n standtijd, maar aanbrengen en afnemen is niet de makkelijkste. Een uur na buffen echt een hele goede glans.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 20:08
Iemand nog goede tips voor een goede Polish voor een Fiat 500 uit 2017? Auto is wit en zit vol swirls. Ik heb Ultimate Compound van Meguiars maar lees her en der dat Fiat vrij zachte lak heeft en dat dat meer kwaad dan goed zou doen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Pad/middel op een machine?
Fiat 500 lak is heel hard nee, maar echt heel zacht ook niet.
Ik heb een tijdje geleden een 500 gedaan met Gyeon Compound en de rode Gyeon compound pad. Deze finisht heel goed. Een goede 1stapper.

Met je Meguiars zal het ook goed willen, maar het is een stevige compound. Niet echt om mooi mee te finishen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Smotske schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:26:
Ik heb een tijdje geleden een 500 gedaan met Gyeon Compound en de rode Gyeon compound pad. Deze finisht heel goed. Een goede 1stapper.

Met je Meguiars zal het ook goed willen, maar het is een stevige compound. Niet echt om mooi mee te finishen.
Thanks ga ik die eens proberen. Ik heb al een oranje medium pad van Scholl uit m'n hoofd, kan ik mooi die Gyeon er bij gebruiken.

Jammere is wel dat het 120 ml is of gelijk 1 liter 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door pretpik op 03-04-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Op mijn nieuwe auto (tesla) heb ik helaas binnen enkele dagen steenslag op de a-stijl. Het zijn kleine plekjes waar de lak weg is.

Nu zijn er twee opties:
1) met lakstift weg proberen te werken
2) laten spuiten (ongeveer 300 euro)

Optie 1 vind ik nu eigenlijk de beste alleen zoek ik een makkelijk setje om dit te doen. Ik zag een setje van autolakopmaat (easy repair steenslag reparatieset). Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of zijn er andere suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
pretpik schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:13:
[...]

Thanks ga ik die eens proberen. Ik heb al een oranje medium pad van Scholl uit m'n hoofd, kan ik mooi die Gyeon er bij gebruiken.

Jammere is wel dat het 120 ml is of gelijk 1 liter 8)7
Met een 120ml fles kan ik net 2 auto’s mee doen. Dus is eerst voldoende.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
Erik-1980 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:51:
Op mijn nieuwe auto (tesla) heb ik helaas binnen enkele dagen steenslag op de a-stijl. Het zijn kleine plekjes waar de lak weg is.

Nu zijn er twee opties:
1) met lakstift weg proberen te werken
2) laten spuiten (ongeveer 300 euro)

Optie 1 vind ik nu eigenlijk de beste alleen zoek ik een makkelijk setje om dit te doen. Ik zag een setje van autolakopmaat (easy repair steenslag reparatieset). Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of zijn er andere suggesties?
Prima spul. Liever meerdere keren heel weinig aan stippen dan een keer een dikke drup, geef het voldoende tijd om te drogen, en gebruik een satéprikker of tandenstoker ipv dat kwastje wat aan die dop zit. Met een scherp puntje van een prikker vloei je de lak meer in de schade, ipv vol smeren.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Smotske schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:20:
[...]

Prima spul. Liever meerdere keren heel weinig aan stippen dan een keer een dikke drup, geef het voldoende tijd om te drogen, en gebruik een satéprikker of tandenstoker ipv dat kwastje wat aan die dop zit. Met een scherp puntje van een prikker vloei je de lak meer in de schade, ipv vol smeren.
Bedankt voor je reactie. Bij het setje zijn touch tips en wat polijstpasta inbegrepen om het netjes te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Erik-1980 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:42:
[...]

Bedankt voor je reactie. Bij het setje zijn touch tips en wat polijstpasta inbegrepen om het netjes te krijgen.
Het ligt een beetje aan hoe groot de steenslag is maar die touchtips zijn alsnog best groot, een sateprikker kan alsnog beter werken als het echt een klein puntje is ;-). Maar het setje is verder mooi compleet heb er hier ook een liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:08
Het betere weer lijkt eraan te komen, dus kriebelt het om wat spullen te kopen… Graag jullie advies over de volgende zaken.

Wax/sealant
Ik twijfel tussen de volgende drie opties. Welke raden jullie aan?
  • Collinite 845
  • Turtle Wax Seal N Shine
  • Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating
Shampoo
Dan nog een nieuwe shampoo. Welke vinden jullie fijn? Iemand ervaring met Nuke Guys shampoo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
TNThomas schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:02:
Het betere weer lijkt eraan te komen, dus kriebelt het om wat spullen te kopen… Graag jullie advies over de volgende zaken.

Wax/sealant
Ik twijfel tussen de volgende drie opties. Welke raden jullie aan?
  • Collinite 845
  • Turtle Wax Seal N Shine
  • Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating
Shampoo
Dan nog een nieuwe shampoo. Welke vinden jullie fijn? Iemand ervaring met Nuke Guys shampoo?
Collinite 845 is een vloeibare wax obv carnauba en is een stuk bewerkelijker om aan te brengen. Je krijgt daarvoor wel hele goede bescherming voor terug. De sheeting en beading is ook erg goed.

De andere twee zijn spray on and wipe off producten die lekker makkelijk zijn te verwerken en obv synthetische coating. Ook prima bescherming en mooie beading en sheeting alleen de standtijd is een heel stuk minder.

Maar het begint bij de basis; zorg ervoor dat je lak helemaal schoon is(genoeg stappenplannen te vinden in dit topic). Zet hem dan in de 845 en gebruik de andere producten om het regelmatig te boosten na het reguliere wasbeurtje.

Qua shampoo is er keus genoeg. Ik ben al jarenlang fan van Poorboys BTBM.

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 03-04-2024 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
Wil je echt waxen, of zin in een spraytje.
Met een normale verpakking wax kan je jaren mee. Met een spray is een lang seizoen al heel wat.

De colinite is een hele fijne wax. Eerst even in warm water en goed schudden voor een zacht homogeen mengsel. De wax van Gyeon is mijn vaste wax. De Soft99 Fussi wax is erg goed, Powerlock van Menzerna net zo.

Sealant, spraytje, is het snelt en gemakkelijkst. Sommige kunnen wat streperig zijn, maar dat is even wennen aan gebruik. Turtle wax graphene flex wax staat heel lang. Ceramic detailer van meguiars is heel goed, net als Cure van Gyeon. Brilliant shine detailer van Sonax word ook veel aangeprezen, maar ik vind het persoonlijk niks. Stroef, en stinkt naar kokos. Beading is wel goed en 1:1 verdund makkelijker aan te brengen.

Denk aan goede doeken! Maakt de klus zoveel fijner. Een juiste voorbereiding is key. Spraytjes en waxen staan het langst als de lak echt schoon is.

Shampoo is ook erg persoonlijk. Als je een wax of spraytje gebruikt gebruik je geen shampoo met een wax er in. Dus geen wash ‘n wax, bathe+ etc. De shampoo van Dojo, 26jpn en Gyeon zijn mijn favorieten die ik altijd in huis heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Smotske op 03-04-2024 21:33 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:51
Ik heb afgelopen weekend mijn EV6 even snel gewassen in de regen. Ik dacht het regent de hele dag dus even snel wassen afspoelen en buiten laten staan dan spoelt de regen mijn kraanwater wel weg....20 minuten later droog...you guessed it, watervlekken over de hele auto man man man ... binnenkort dus nog een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:21
Collinite 845 geeft de lak een mooie uitstraling, maar ik vond het altijd wel een hoop werk toen ik dit product nog gebruikte. Zoals al genoemd het moeten opwarmen en je gebruikt snel teveel, dat deed ik misschien ook wel want ik vond het uitpoetsen best hard werken. Ik had er ook niet zo lang plezier van, want de auto stond toen buiten en dan wordt-ie snel weer vies. Als je de auto dan niet regelmatig wast, zie je eigenlijk maar weinig resultaat van je werk. Met een wetcoat o.i.d. blijft de auto schoner, dat heb ik wel eens getest met een 50/50 op de motorkap. En het is zoveel eenvoudiger en sneller. Bij waxen moet je secuur werken. Want je reinigingsproces moet echt goed zijn. Met je waxpad of doek ga je makkelijk even langs een randje of rubber dat niet brandschoon is waardoor je zwarte vegen krijgt en daarmee weer swirls maakt. Bovendien geeft de wax zelf wit af op rubbers. Kortom: waxen vind ik eigenlijk meer iets voor de gevorderde detailer die de specifieke kwaliteiten van wax (uitstraling) waardeert en die regelmatig met detailen bezig is waardoor de kortere standtijd niet zo'n probleem is.

Ik heb nog een beetje 845 staan maar ik gebruik het eigenlijk niet meer. Misschien binnenkort nog eens een keer proberen op een auto die altijd binnenstaat. Misschien dat ik het nu -met meer ervaring- ook wel meer waardeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Helaas, had gehoopt zaterdag de auto te wassen ... er komt blijkbaar een stukje Sahara deze kant op.
https://nos.nl/artikel/25...-warm-maar-niet-voor-lang

Saharastof
Naast de warmte kan er ook Saharastof over het land trekken zaterdag.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:01
Boeryepes schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:24:
Helaas, had gehoopt zaterdag de auto te wassen ... er komt blijkbaar een stukje Sahara deze kant op.
https://nos.nl/artikel/25...-warm-maar-niet-voor-lang

Saharastof
Naast de warmte kan er ook Saharastof over het land trekken zaterdag.
Afgelopen weekend ook al! Heb hem nu 3 maanden niet gewassen word wel eens tijd om een nieuwe laagje turtle wax erop te sprayen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:37:
[...]

Afgelopen weekend ook al! Heb hem nu 3 maanden niet gewassen word wel eens tijd om een nieuwe laagje turtle wax erop te sprayen :p
Ik woon tussen de boeren en het parelmoerwit wordt wel snel grijs. Zolang het zo nat is, heeft wassen geen zin. 1x een trekker over de weg hij is weer vies ...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
Boeryepes schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:43:
[...]

Ik woon tussen de boeren en het parelmoerwit wordt wel snel grijs. Zolang het zo nat is, heeft wassen geen zin. 1x een trekker over de weg hij is weer vies ...
Dit is natuurlijk het grootste argument om juist de auto te wassen. Ik kom met mn auto elke week op bouwplaatsen. Juist een reden om m elke week ff snel te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
JaMaaT schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:47:
[...]

Dit is natuurlijk het grootste argument om juist de auto te wassen. Ik kom met mn auto elke week op bouwplaatsen. Juist een reden om m elke week ff snel te wassen.
😁 ik heb helaas ook behoefte aan rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Boeryepes schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:42:
[...]

😁 ik heb helaas ook behoefte aan rust
Wasstraat Krasstraat dan geen een uitkomst voor je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:52:
[...]

Wasstraat Krasstraat dan geen een uitkomst voor je? :+
Nee. Zeker niet met de zachte lak. Ik geniet van het schoonmaken van de auto maar ben er ook 3-4 uur mee bezig. Mijn werk is stressvol en heb niet altijd zin daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Heerlijk toch om juist dan ff de auto te wassen. Mn vrouw weet ook dat het voor mij als ontspanning werkt. Als ik de auto aan het wassen ben houdt zij de kids bezig. Helaas lukt elke weekend wassen niet altijd. Rondom huis vraagt ook alles zn aandacht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Na de reacties hierboven toch eens Collinite 845 besteld om te testen. Mocht het niet bevallen, dan heb ik pech…

Ik heb nog wat Turtle Wax Seal N Shine staan die ik nu gebruik. Kan ik afwisselen per wasbeurt tussen de twee waxen of zal dit de werking beïnvloeden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Turtle over Collinite is sowieso geen probleem, andersom eerlijk gezegd niet geprobeerd.
Twee keer per jaar krijgen de auto's een uitgebreidere was en wax met na het wassen Dodo Juice Lime Prime Fine en een vers laagje 845. En om de 2 jaar komt daar nog een uitgebreidere voorjaarsbeurt bij met clay & dap (ieder half jaar kleien en polish vind ik wat te vaak en ook niet echt nodig, maar een nieuw laagje wax is wel zo fijn).

Daarna om de 2-3 weken afhankelijk van hoe vuil de auto's zijn geworden in de tussentijd een normale wasbeurt met een dosis Turtle als afsluiter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
Smotske schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:32:
Wil je echt waxen, of zin in een spraytje.
Met een normale verpakking wax kan je jaren mee. Met een spray is een lang seizoen al heel wat.

De colinite is een hele fijne wax. Eerst even in warm water en goed schudden voor een zacht homogeen mengsel. De wax van Gyeon is mijn vaste wax. De Soft99 Fussi wax is erg goed, Powerlock van Menzerna net zo.

Sealant, spraytje, is het snelt en gemakkelijkst. Sommige kunnen wat streperig zijn, maar dat is even wennen aan gebruik. Turtle wax graphene flex wax staat heel lang. Ceramic detailer van meguiars is heel goed, net als Cure van Gyeon. Brilliant shine detailer van Sonax word ook veel aangeprezen, maar ik vind het persoonlijk niks. Stroef, en stinkt naar kokos. Beading is wel goed en 1:1 verdund makkelijker aan te brengen.

Denk aan goede doeken! Maakt de klus zoveel fijner. Een juiste voorbereiding is key. Spraytjes en waxen staan het langst als de lak echt schoon is.

Shampoo is ook erg persoonlijk. Als je een wax of spraytje gebruikt gebruik je geen shampoo met een wax er in. Dus geen wash ‘n wax, bathe+ etc. De shampoo van Dojo, 26jpn en Gyeon zijn mijn favorieten die ik altijd in huis heb.
Sonax BSD is echt een topper, 1:1 met demi water, anders is idd stroef.
Werkt perfect als drooghulp, en tja, beading is goed, misschien iets meer dan dat 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xx7ANI0s-JG_eJ4MMA53mzrsMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wk7fsWGGSgkRTy6sWxtjlqqH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Smotske schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:26:

Dank voor je advies, vandaag de spullen binnen gekregen. Wilde morgen gaan beginnen maar lig ziek op de bank helaas.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GRD2sv9/IMG-0008.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:12
Zo, nadat gisteren de halve Sahara voorbij was gekomen en m’n plan om de auto in de wax te zetten in het wa… zand viel, vanmorgen maar begonnen.

Eerst foamen met Bilthamber Touch-Less voor losse zand
Afspoelen
Velgen met Sonax Xtreme velgenreiniger
Afspoelen
Wassen met Sonax Xtreme wash+dry shampoo
Afspoelen
Nog een keer met de shampoo met halve dosering
Afspoelen
Droogmaken
Collinite 845 erop en uitpoetsen

Nu genieten van het zonnetje en harde werk

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:00

Steeffoon

Smartphone-nerd

Holk schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:47:
Zo, nadat gisteren de halve Sahara voorbij was gekomen en m’n plan om de auto in de wax te zetten in het wa… zand viel, vanmorgen maar begonnen.

Eerst foamen met Bilthamber Touch-Less voor losse zand
Afspoelen
Velgen met Sonax Xtreme velgenreiniger
Afspoelen
Wassen met Sonax Xtreme wash+dry shampoo
Afspoelen
Nog een keer met de shampoo met halve dosering
Afspoelen
Droogmaken
Collinite 845 erop en uitpoetsen

Nu genieten van het zonnetje en harde werk

8)
Wel jammer dat we vannacht weer een laag saharazand kunnen verwachten 8)7

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Steeffoon schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:16:
[...]

Wel jammer dat we vannacht weer een laag saharazand kunnen verwachten 8)7
Mwoah valt wel mee denk ik. Als ik de lucht vergelijk nu (mooi helder, strak blauw) tov gisteren (goudgeel bruinig) komt dat wel goed.

Je gaat in deze tijd sws last hebben van al het stuifmeel en pollen die neerslaan op je auto. Om dan je auto helemaal niet meer te wassen is dan ook zonde. Daarbij hebben we het over detailen en zullen de meeste hier een wax/coating op de auto hebben zitten en is even afspuiten vaak voldoende om de meeste vervuiling weg te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:00

Steeffoon

Smartphone-nerd

renzo4000 schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:46:
[...]

Mwoah valt wel mee denk ik. Als ik de lucht vergelijk nu (mooi helder, strak blauw) tov gisteren (goudgeel bruinig) komt dat wel goed.

Je gaat in deze tijd sws last hebben van al het stuifmeel en pollen die neerslaan op je auto. Om dan je auto helemaal niet meer te wassen is dan ook zonde. Daarbij hebben we het over detailen en zullen de meeste hier een wax/coating op de auto hebben zitten en is even afspuiten vaak voldoende om de meeste vervuiling weg te krijgen.
Daar zit zeker wat in. Begreep uit 'het nieuws' dat het na het weekend pas voorbij is met het zand, dus wilde vandaag al aan de slag, maar toch maar even dag uitgesteld :P

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:12
Die zand laag zou meer over het oosten komen en ik woon dichtbij de kust. Desondanks was de waxlaag wel nodig en inderdaad, nu is het even afspoelen en blinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05
Hier het oosten van het land, maar die zandlaag is voorbij? Voor morgen staat er namelijk ook nog regen voorspeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
DeBaroN schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:43:
Hier het oosten van het land, maar die zandlaag is voorbij? Voor morgen staat er namelijk ook nog regen voorspeld.
Geen idee maar vanochtend zat de auto er weer mooi onder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05
Puddi Puddin schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:43:
[...]

Geen idee maar vanochtend zat de auto er weer mooi onder :(
Ja, hier ook. Daarom evt vanavond wassen. Maar dan moet er geen zand vallen meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Er is altijd een reden waardoor de auto weer vies wordt - enige wat ik wel fijn vind is dat als het goed in de coating staat het schoonmaken doorgaans simpel en snel gaat.

Edit: ga vh weekend wel kijken als het allemaal weer overgewaaid is, wassen jullie elke keer direct als er viezigheid op zit de dag erna zeg maar?

[ Voor 30% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-04-2024 12:00 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
NiGeLaToR schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:59:
Er is altijd een reden waardoor de auto weer vies wordt - enige wat ik wel fijn vind is dat als het goed in de coating staat het schoonmaken doorgaans simpel en snel gaat.

Edit: ga vh weekend wel kijken als het allemaal weer overgewaaid is, wassen jullie elke keer direct als er viezigheid op zit de dag erna zeg maar?
Ik zit nog even te kijken wat handig is. Ik had als basis een keer per maand maar de laatste keer dat ik hem echt goed gewassen en in de spray coating had gezet was 12 januari. Heb hem gisteren afgespoeld met touchless foam als voorbereiding en hij werd redelijk schoon de coating is echter niet meer aanwezig op de motorkap dus word tijd om weer een grote behandeling te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Wat is jullie go-to bug remover? Gaat surfex bijv ook werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@SirLct Poorboys Bug Squash, ik heb jaren geleden dit gekocht en nog niet leeg (kan je ook prima 1:1 verdunnen). Maar eerlijk gezegd zelden nodig omdat mijn lak altijd wel een goede beschermlaag heeft. Soms wel nodig gehad na een vakantierit naar zuid Europa(en er dus langere tijd op zat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g-j-t
SirLct schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:38:
Wat is jullie go-to bug remover? Gaat surfex bijv ook werken?
Door de ceramische coating, of andere goede bescherming, volstaat hier het foamen met BH auto-foam meestal . Daarna is met de HD spuit 95% weg. De rest was je weg.
Na een vakantie en zeer veel vliegen en zon-uren, gebruik ik wel eens insectenverwijderaar (gebruik nu Kenotec) net voor het foamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik heb het redelijk goed (vind ik zelf) dwz beading als een beest en normale vuil is zo weg te spuiten na een dosis touch-less. Maar insecten gaat niet zo makkelijk weg bij mij. Ik rij ook gek veel km en 80% snelweg op tijden waar je 130 mag dus als het een beetje warm is heb ik overal splatters.
Ook vraag ik me af welke bug remover safe is om op behandelde vooruit te gebruiken.
Zit nu een goede sealent op en wil het niet aantasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als je een enzymen gebaseerde verwijderaar pakt dan laat die de coating met rust.
Andere optie is een oude handdoek hergebruiken: in je sop dopen, op de ruit leggen en dan je velgen doen oid. Lekker laten weken. 90% ben je dan al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
teacher schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:28:
Als je een enzymen gebaseerde verwijderaar pakt dan laat die de coating met rust.
Andere optie is een oude handdoek hergebruiken: in je sop dopen, op de ruit leggen en dan je velgen doen oid. Lekker laten weken. 90% ben je dan al kwijt.
Citrus gebaseerd raad je dus niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

SirLct schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:47:
[...]

Citrus gebaseerd raad je dus niet aan?
nou, helemaal nee kan ik niet zeggen, want coatings en sealants kunnen wel wat hebben, maar een hoge (alkalische) of lage (zure) PH tast wel de duurzaamheid aan. Overigens zitten er in insectenresten ook zuren die door je coating (en lak) heen gaan.

Maar kijk dus niet naar de naam, maar naar de PH waarde. Ik kan zo een paar producten aanwijzen die "citrus" in hun naam hebben, maar die toch echt alkalisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
Collinite heeft een flink aantal nieuwe producten gelanceerd! Heeft iemand al iets ervan getest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTOjnY2swoZLyGEZ6eg_-guX-u0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mWbRmCs4AioPVfzTVy15We1o.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMlMjI5lO-fYnEIPrFSxouvmqRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJm6XXtY5KW2ankVfEtyA41I.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkK1YzvxX3xlWWo7tK3CjYdioNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OpHVAr0PIKnu8OHOjs23OYzQ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76W54t0Y9a8bszpT7SqHs1uJsgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yol2htfUgEnGZ3876raEzUiz.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Iemand nog tips voor een goede leerborstel? Mag best wel wat geld kosten.

Bij Carclean komt deze set het meeste naar voren maar de klacht is toch veelal dat de borstels aan de kleine kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Xqlus1ve schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:11:

Bij Carclean komt deze set het meeste naar voren maar de klacht is toch veelal dat de borstels aan de kleine kant zijn.
Ik heb die set en ben er tevreden over, ja ze zijn niet groot maar werken prima voor die paar keer dat je ze gebruikt. Anders kan je waarschijnlijk wel grotere leerborstel bij een schoenenzaak krijgen ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Xqlus1ve schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:11:

Zoek "colourlock leather brush" of in duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

@Greetoz @SirLct Thanks ik weet voldoende (y)

Het lijkt wel alsof er de laatste tijd een run is op bepaalde Gyeon producten, wou vandaag bestellen na een week geen voorraad aanwezig te zijn, is die na 2 dagen wederom uitverkocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Voordeel van de kleinere maat is dat je vrijwel overal perfect bij kan, ik vind ze best fijn dus. Minder geschikt als je het bankstel thuis ermee wil doen, maar voor de bekleding in je auto werken ze lekker.

@SirLct zijn die niet aardig vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
DeGroteMuis schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:59:
Voordeel van de kleinere maat is dat je vrijwel overal perfect bij kan, ik vind ze best fijn dus. Minder geschikt als je het bankstel thuis ermee wil doen, maar voor de bekleding in je auto werken ze lekker.

@SirLct zijn die niet aardig vergelijkbaar?
Waarschijnlijk wel, alleen met colourlock heb ik zelf goede ervaring mee. Ze maken setjes om leer en kunstleer echt goed schoon te krijgen. Ik had hiervoor rode leer en nu witte kunstleer. Dus ben echt blij met deze merk. Maar die van carclean zou wrs zelfde doen ja.

Pagina: 1 ... 110 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.