Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:07

SteveV

Schtiefv Meister

Kabelbreuk bij een dap machine komt vaak doordat het snoer te strak rond de machine word opgerold.

Het snoer wat aan de achterkant uit de machine komt krijgt dan steeds dezelfde knik bij het af en oprollen waardoor deze breekt.
Beter is het als je een kleine lus overlaat en dan pas oprolt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:05
Ja daar ben ik me van bewust dus let er juist altijd op dat ik het niet te strak doe. Maar alsnog dus.. moet zeggen dat ik de aders in de kabel maar matig vond. Maar goed hij doet het weer.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:00
Hi, nieuw in dit topic. Sinds de nieuwe auto er is (BMW M3 Competition). Begonnen met car detailing. Vandaag weer even lekker wezen poetsen.

Helaas heeft er een vogel goed z’n best gedaan op de motorkap. Ik kwam hier pas achter nadat ik terug kwam naar een paar dagen weg was.

Met normaal wassen en beetje kleien kreeg ik het niet weg. Iemand hier nog andere opties behalve schuren en polijsten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-05 20:15
MF-doek en een licht polijst middel? Moet hier zeker wel mee te doen zijn. En anders een handpad.
https://www.carclean.com/...sult/?q=monello%20handpad met https://www.carclean.com/...ale-finishing-polish.html
Voorbeelden van Monello, maar merken zoals Menzerna of Gyeon hebben ook zulkse spullen.

Heb wel eens videos gezien van lui die er een fohn op zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=BAEpf4ZmkEo

Zn auto verdient het natuurlijk er altijd 110% bij te staan!

[Voor 6% gewijzigd door Smotske op 21-05-2023 23:21]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greetoz
Smotske schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:21:
MF-doek en een licht polijst middel? Moet hier zeker wel mee te doen zijn. En anders een handpad.
https://www.carclean.com/...sult/?q=monello%20handpad met https://www.carclean.com/...ale-finishing-polish.html
Voorbeelden van Monello, maar merken zoals Menzerna of Gyeon hebben ook zulkse spullen.

Heb wel eens videos gezien van lui die er een fohn op zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=BAEpf4ZmkEo

Zn auto verdient het natuurlijk er altijd 110% bij te staan!
Thanks, ga ik dat eerst maar even proberen. Die Autoglym reflow vond ik ook wel interessant, maar een stomend stuk plastic op mn motorkap leggen vind ik toch wat scary..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Andere optie: wachten en de auto in de zon zetten.
Je zou kunnen cirkelen met een fohn/verstripper, maar standje 1 en rustig an: als het een verse plek is zie je hem wegtrekken. Ga je te hard mag je naar de spuiter.

Andere optie: accepteer dat er plekjes op je auto komen, en haal er een keer per jaar een lichte polish overheen.

[Voor 43% gewijzigd door teacher op 22-05-2023 15:59]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Ik zag deze Ferm Drukreiniger in de aanbieding bij Action: maar als ik zie, dat je ook nog een accu apart moet kopen? Dan weet ik niet of het nog wel zo'n koopje is.

Leek mij ideaal om de auto mee te wassen, aangezien mijn tuinslang die van 5m een 10m slang werd wanneer er water doorheen stroomde. Kapot gegaan is, kijk ik eigenlijk voor een normale huis en tuin slang.

Toen kwam ik dit tegen.... leek mij wel interessant, maar waarschijnlijk zet het niet veel zoden aan de dijk? Een normale tuinslang aansluiten, op de kraan in de keuken zal denk ik ook voldoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greetoz
teacher schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:57:
Andere optie: wachten en de auto in de zon zetten.
Je zou kunnen cirkelen met een fohn/verstripper, maar standje 1 en rustig an: als het een verse plek is zie je hem wegtrekken. Ga je te hard mag je naar de spuiter.

Andere optie: accepteer dat er plekjes op je auto komen, en haal er een keer per jaar een lichte polish overheen.
Ik accepteer ook wel plekjes, maar een doffere plek van ongeveer 8 cm rond midden op de motorkap verhelp ik toch wel graag. Thx voor de tips.
Marco-Peters schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:09:
Ik zag deze Ferm Drukreiniger in de aanbieding bij Action: maar als ik zie, dat je ook nog een accu apart moet kopen? Dan weet ik niet of het nog wel zo'n koopje is.

Leek mij ideaal om de auto mee te wassen, aangezien mijn tuinslang die van 5m een 10m slang werd wanneer er water doorheen stroomde. Kapot gegaan is, kijk ik eigenlijk voor een normale huis en tuin slang.

Toen kwam ik dit tegen.... leek mij wel interessant, maar waarschijnlijk zet het niet veel zoden aan de dijk? Een normale tuinslang aansluiten, op de kraan in de keuken zal denk ik ook voldoen.
Ik ben benieuw of dit je gaat brengen wat je verwacht. 3.3 bar is echt heel weinig, mijn Karcher doet 145bar...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arvado
Nee dat Ferm ding is niks. Dat is eigenlijk bedoelt voor als je geen wateraansluiting hebt maar wel bijvoorbeeld een regenton of sloot, vijver of plas in de buurt hebt.

Als je een Gardena spuit koopt heeft die op de dunste straal meer druk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
Greetoz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Ik ben benieuw of dit je gaat brengen wat je verwacht. 3.3 bar is echt heel weinig, mijn Karcher doet 145bar...
Je moet een accu en een acculader nog kopen, dan ben je dus € 60 minimaal kwijt. Ik ga dus wel een normale tuinslang kopen. Bij Action voor € 8 een tuinslang van 15m gekocht, hopelijk is deze lang genoeg.

[Voor 10% gewijzigd door Marco-Peters op 23-05-2023 13:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiebe015
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:53
Hi, ook nieuw hier! Weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar is het proberen waard gezien de aanwezige kennis. Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere auto (Fiesta ST200) en heb het volgende exemplaar in Duitsland gezien:

Smaken verschillen maar de bestickering is in ieder geval niet mijn smaak... De auto is van augustus 2016 en de bestickering zit er sindsdien al op volgens de verkoper.

Nu vroeg ik me af of het enigzins te doen is deze bestickering te verwijderen en de auto te polijsten zonder kleurverschil over te houden in de lak? Of is dat niet te doen na 7 jaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arvado
@Wiebe015 Jawel, dat moet normaal gesproken gewoon lukken. Wellicht dat je wel "zwaar" moet polijsten maar meestal lukt dat gewoon netjes. Echter garantie heb je nooit, je weet namelijk niet wat er allemaal met de auto is gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
Ik zou die auto lekker laten staan: je ziet vaak bij bedrijfswagens die in het verleden een bestickering hadden, dat waar de stickers gezeten hebben een kleurverschil is en zodoende zichtbaar is dat er een sticker zat.

Vind het ook echt een doodzonde dat sommige hun auto gaan bestickeren: ik zou dat nooit doen, want dan krijg je de auto ook lastiger of tegen waardevermindering verkocht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arvado
Verschil is alleen dat bij bedrijfswagens er meestal niet naar om gekeken wordt. Daardoor blijf je het zien.

Ik denk dat je het zonder problemen weg krijg. Zeker als de auto grootste gedeelte van de tijd binnen heeft gestaan.

• Greetoz
Ik heb proberen te zoeken in het topic maar ik wil voor onze 2e auto een polijstmachine aanschaffen. Nu zie ik op carclean een DAP met 8mm uitslag of met 12mm. Wat is aan te raden voor een eerste machine?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arvado
@Greetoz Die 12MM is volgens mij meer een mini machine. Is ook maar 550Watt. Die 8MM is 1000Watt, daar moet je voor gaan. Die andere is leuk voor erbij voor kleine oppervlaktes. Wat je overigens ook prima met de 1000watt kan doen als je er een kleinere steunplaat op zet.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:18
Blijf het lastig vinden de juiste producten uit te zoeken.

Ik wil graag mijn auto na het wassen nog goed na behandelen aangezien er toch nog wel rare
vlekjes achter blijven. O.a. Oranje en zwarte vlekjes.

De oranje zouden zomaar eens vliegroest kunnen zijn dus daar dacht ik aan non-ferro te geen gebruiken. Maar de zwarte stipjes weet ik niet zo goed.

Kleien zie ik niet echt zitten, ben bang de lak te beschadigen(marring) en polijsten heb ik al helemaal de tools niet voor.

Het gaat om VW lak (pearl white).

Iemand nog adviezen wat ik kan doen voor het aanbrengen van nieuwe wax laag.

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:52
Zwart is waarschijnlijk teer. Dus daar zou je een teerverwijderaar op kunnen proberen.

Ik zou inderdaad niet zomaar gaan kleien vanwege de aanzienlijke kans op marring. Eerst de stappen van chemische reiniging proberen.

• Dracula
LVGH schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:45:
Zwart is waarschijnlijk teer. Dus daar zou je een teerverwijderaar op kunnen proberen.

Ik zou inderdaad niet zomaar gaan kleien vanwege de aanzienlijke kans op marring. Eerst de stappen van chemische reiniging proberen.
Nog tips voor een goede verwijderaar die niet agressief is?

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:05
Dank @Taro voor de verwijzing uit een ander topic. Vandaag mijn pakketje binnen gekregen met wat Nuke Guys spulletjes waaronder een emmer met een GritGuard daarin. Nu ben ik karig geweest en heb ik maar een fatsoenlijke emmer besteld maar ik wil wel gaan wassen met het twee emmer principe. Hoort de GritGuard in de shampoo emmer, de spoel emmer of in beiden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 15:53
@Ninjetsu NL, beide is het beste. Als je er maar 1 hebt dan in de vuiler emmer. Het idee is om vuil onder in de emmer te houden. Je shampoo emmer zal niet veel vuil te zien krijgen als je goed spoelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Card Nox schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:15:
@Ninjetsu NL, beide is het beste. Als je er maar 1 hebt dan in de vuiler emmer. Het idee is om vuil onder in de emmer te houden. Je shampoo emmer zal niet veel vuil te zien krijgen als je goed spoelt.
Top dankjewel! Ik ben van plan er nog een te halen maar ik heb morgen vrij en dan kan ik met dit antwoord alvast aan de slag :Y)

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Ninjetsu NL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:50:
[...]

Top dankjewel! Ik ben van plan er nog een te halen maar ik heb morgen vrij en dan kan ik met dit antwoord alvast aan de slag :Y)
Ik heb mijn emmers bij de bouwmarkt gekocht voor de fractie van de prijs.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
Lees al een tijdje mee in dit forum en hierbij mijn eerste bijdrage. Ik weet het, het is niet een volledige auto maar dit was ook mijn allereerste keer ooit om iets te proberen met 'polijsten'.
Eind resultaat: Ok. Van dichtbij zie je nog wel verbeterpunten hoor.. maar voor een eerste keer ben ik niet ontevreden eigenlijk.

• Ninjetsu NL
Russel88 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:56:
[...]

Ik heb mijn emmers bij de bouwmarkt gekocht voor de fractie van de prijs.
Al met al had ik een goede deal dus t valt nog wel mee plus ik heb de emmer nu en ik vind t wel mooi spul.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arvado
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:04:
Lees al een tijdje mee in dit forum en hierbij mijn eerste bijdrage. Ik weet het, het is niet een volledige auto maar dit was ook mijn allereerste keer ooit om iets te proberen met 'polijsten'.
Eind resultaat: Ok. Van dichtbij zie je nog wel verbeterpunten hoor.. maar voor een eerste keer ben ik niet ontevreden eigenlijk.

[Afbeelding]
Goed bezig! Al een flinke verbetering!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:23

Door het verkeerd schoonmaken van vogelpoep zitten er nu krassen op mijk auto(metallic lak).

Als ik met een natte vinger over de lak ga lijken de krassen tijdelijk te verdwijnen.

Iemand een tio hoe ik deze krassen kan weghalen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Card Nox
@sgouman, polijsten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, polijsten. Kan ook met het handje: meguiars ultimate compound is je vriend.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smotske
Handpad en een polijstmiddel.
Voor zulkse klusjes waar je niet de hele auto van plan bent te gaan doen kan je ook een sample-pakketje nemen met meerdere polijstpastas. Als de lichtste niet helpt ga je een stapje zwaarder.
https://www.waxworld.nl/polijsten?grp=98&limit=filterbr

Misschien ook iets voor jou @Dracula ?

[Voor 7% gewijzigd door Smotske op 26-05-2023 11:28]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:11
Ik zou voor mijn Skoda Octavia graag de raamrubbers en verticale stijlen aan de buitenkant willen aanpakken. De stijlen zijn wat dof geworden en de raamrubbers zijn met name bij de zij-achterruit dof en beetje bruin aangeslagen/gevlekt. Ik lees wat wisselende verhalen over trim restorerer voor de raamrubbers maar dat dit met name op hard kunststof gebruikt moet worden. Ik weet het even niet.

En nog als aanvulling, ik heb een aluminium dakrails die ook wat dof en gevlekt zijn.

Wat voor producten zouden jullie hiervoor aanraden?

Ik heb even ter illustratie een foto van een marktplaats advertentie geplukt. Mocht het handiger zijn kan ik vanavond nog wel even een foto plaatsen van de echte situatie.

[Voor 4% gewijzigd door Slappyjoez op 26-05-2023 15:03]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:11

Ter aanvulling van mijn vorige post, dit bedoel ik.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Voor zowel plastic als rubber gebruik ik gewoon trim restorer, werkt prima.

Die dakrails weet ik zelf niet, geen ervaring mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
Glascoating op die plastic delen doet ook wonderen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
Rubbers eerst goed schoon met een APC, en dan met een trim restorer, of met Gyeon Pure. Word rubber weer diep zwart van en een beetje beschermt.

Dakrails is aluminium zonder lak denk ik? Je kan een onopvallend stukje proberen met een metal polish.

@DetailingBySmotske

• Dracula
Iemand nog slimme tips voor autowassen nu het zo zonnig is? De zon staat al vol op mijn wagen rond uur of 9:45 en die draait dan door naar het westen dus hele dag lekker zon….

Was lastig met waxen etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Veel goede producten kan je prima in de zon gebruiken. Alleen wassen kan lastig zijn als de carrosserie zo heet is dat het achter je aan alweer verdampt. Dan zit je snel met vlekken dus afspoelen en als de brandweer afdrogen, hete delen eerst.
Een quick detailer wil ook best nog wel eens fijn werken in de zon, gewoon even sproeien en even poetsen en alle eventuele vlekken ben je ook weer kwijt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
Ja, zoals hierboven wordt gezegd. Probeer paneel voor paneel te werken, en de auto nat te houden voordat je gaat afdrogen. En waxen net zo, paneel voor paneel.

@DetailingBySmotske

• Dracula
Gonadan schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:13:
Veel goede producten kan je prima in de zon gebruiken. Alleen wassen kan lastig zijn als de carrosserie zo heet is dat het achter je aan alweer verdampt. Dan zit je snel met vlekken dus afspoelen en als de brandweer afdrogen, hete delen eerst.
Een quick detailer wil ook best nog wel eens fijn werken in de zon, gewoon even sproeien en even poetsen en alle eventuele vlekken ben je ook weer kwijt.
Ah ok gaan we gewoon aan de slag.

Gelukkig is de wagen wit dus dat zal ook veel schelen in hoe heet panelen worden.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:07
Wie heeft advies voor het polijsten van watervlekken? Als ik de auto net gewassen heb en ik droog 'm af dan zie je bij het vegen de onderliggende watervlekken (voornamelijk op het dak). Als de auto helemaal droog is dan zie je ze niet.

Ik zie het ook bij de spiegels en handvaten terugkomen want ik heb niet altijd luchtpers bij me dus als de auto helemaal droog is lekt het daar nog door en droogt t op en zie je een mooie lijn. Ik heb al Gyeon Waterspot gebruikt maar dat is een tijdelijke oplossing.

Nu dacht ik dus gewoon om te polijsten, daar heb ik niet zo veel ervaring mee met name welke product het best is voor watervlekken. Ik dacht in het algemeen aan de Koch Chemie M3.02.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:13
Ari Gold schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:12:
Wie heeft advies voor het polijsten van watervlekken? Als ik de auto net gewassen heb en ik droog 'm af dan zie je bij het vegen de onderliggende watervlekken (voornamelijk op het dak). Als de auto helemaal droog is dan zie je ze niet.

Ik zie het ook bij de spiegels en handvaten terugkomen want ik heb niet altijd luchtpers bij me dus als de auto helemaal droog is lekt het daar nog door en droogt t op en zie je een mooie lijn. Ik heb al Gyeon Waterspot gebruikt maar dat is een tijdelijke oplossing.

Nu dacht ik dus gewoon om te polijsten, daar heb ik niet zo veel ervaring mee met name welke product het best is voor watervlekken. Ik dacht in het algemeen aan de Koch Chemie M3.02.
Ik rijdt hem altijd droog, hierna geen vlekje te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
Verkeerde topic

[Voor 99% gewijzigd door sgouman op 28-05-2023 15:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
@sgouman, verkeerde topic?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

_Brad_ schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring van die Griffon op lange termijn.
Tot nu toe goed, ik heb blijkbaar sinds februari de auto niet gewassen. Weinig tijd voor een detailbeurt welke toch al gauw een dag(deel) in beslag neemt.
Dus gisteren IIG de auto gewassen, was ik ook een uur zoet. Maar op de zwarte delen van de wielkast was duidelijk de overgang te zien tot waar ik de Griffon had aangebracht.

De trim restorer van poorboys had altijd een nog vetter effect, maar dat had je niet meer gezien na die 4 maanden.
Het mag nog wel iets zwarter, maar dan moet er wellicht een 2e laag op, of Griffon als basis en een trim restorer als "vette" finishing touch.

Mijn MTB heb ik er ook net mee gedaan, die heeft een mat zwarte afwerking (anodisatie?), en dat is gewoon enorm k*t eigenlijk :X tip: kies voor een glanzende/gladde lak.
Want al het stof van de droge tracks blijft in die poriën zitten, en dat spoelt gewoon niet weg.
Dus net afgespoten, en toen dat spul er op. Werkt als een tiet.

Er zijn vast ook andere fabrikanten/producten met een vergelijkbaar effect, afaik zijn er glascoatings voor zwarte delen. Maar dit brengt in ieder geval makkelijk aan, en heel zuinig in gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Vandaag aan de slag geweest met de poets spullen maar nadat ik me een uur een slag in de rondte heb gewerkt toch wat dingen opgemerkt buiten een verder prachtig glanzende auto. Lijkt een beetje op de rode auto zoals hierboven gepost...

De insecten resten zijn allemaal netjes verwijderd en de lak is ook gewoon glad echter blijft zelfs na een beetje wax het doffe van de vlek achter. Is dit dan zo snel al ingebrand? Als dat wel zo is sta ik er een beetje van te kijken aangezien ik er met vorige autos eigenlijk geen last van heb gehad en de insecten niet ouder zijn dan vier weken en de druppel achtige vlekken misschien twee weken oud. Even los van polijsten, zijn er nog andere zaken die aan te raden vallen om t proberen?

Qua shampoo heb ik de Nuke Guys Cherry shampoo gebruikt en ook de Bug Swipe van Nuke Guys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Mezelf gequote B) :')

[Voor 99% gewijzigd door Ninjetsu NL op 29-05-2023 18:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
Goed, tijd om me hier weer eens te melden.

Ik heb andere stoelen en achterbank in mijn auto gebouwd, komt uit een sloper. De bekleding is in veel betere staat dan wat ik eerst in de auto had zitten. De bekleding van de stoelen is deels stof, deels alcantara, deels leer. De stoffen delen zijn vooral vies en moeten een keer gereinigd worden, het alcantara is op sommige plekken niet best meer en wil ik laten vervangen. Het leer echter heeft op sommige plekken wat beginnende schimmel die ik aan wil pakken.

Hoe pak ik dat het beste aan? Ik kom allerlei grootmoeders tips tegen als ik ga Googlen, zoals azijn, vaseline, water+afwasmiddel, maar wat werkt nu echt goed?

[Voor 8% gewijzigd door FastFred op 29-05-2023 20:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
Ari Gold schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:12:

Koch Chemie is fijn spul. Bij hun micro cut word het nog extra benoemd, maar in principe moet elke finishing polish watervlekker wel kunnen verwijderen. Gyeon Polish, Raffini Finale Finishing Polish, Menzerna Final Finish etc...

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
FastFred schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:42:
Goed, tijd om me hier weer eens te melden.

Ik heb andere stoelen en achterbank in mijn auto gebouwd, komt uit een sloper. De bekleding is in veel betere staat dan wat ik eerst in de auto had zitten. De bekleding van de stoelen is deels stof, deels alcantara, deels leer. De stoffen delen zijn vooral vies en moeten een keer gereinigd worden, het alcantara is op sommige plekken niet best meer en wil ik laten vervangen. Het leer echter heeft op sommige plekken wat beginnende schimmel die ik aan wil pakken.

Hoe pak ik dat het beste aan? Ik kom allerlei grootmoeders tips tegen als ik ga Googlen, zoals azijn, vaseline, water+afwasmiddel, maar wat werkt nu echt goed?
Met een verdunde APC of met Gyeon FabricCleaner (of iets vergelijkbaars) kom je al een heel eind. Goed inboenen, eventueel een extractor huren (https://www.boels.com/nl-nl/huren/tapijtreiniger/p/10141, en dan afnemen. Misschien een paar keer herhalen. Voor het leer zou je een leer reiniger kunnen scoren, en daarna weer goed voeden. (HG 4in1 is aan te raden).
Maar sowieso handen werk. Geef reinigers ook tijd om het vuil los te weken.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
Ik heb die FabricCleaner nu in bestelling staan, microvezeldoekjes, leer cleaner en leer conditioner (beide Meguiars).

Ik heb vanavond het leer afgenomen met een spons en heet water en de vlekken/schimmel verdween als sneeuw voor de zon. Ziet er direct beter uit.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Smotske schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:26:
Handpad en een polijstmiddel.
Voor zulkse klusjes waar je niet de hele auto van plan bent te gaan doen kan je ook een sample-pakketje nemen met meerdere polijstpastas. Als de lichtste niet helpt ga je een stapje zwaarder.
https://www.waxworld.nl/polijsten?grp=98&limit=filterbr

Misschien ook iets voor jou @Dracula ?
Ik mis een beetje een goede stappenplan voor het handmatig polijsten. Als ik internet video's moet geloven heeft UC al effect binnen een paar minuten maar zelfs lichte swirls kreeg ik er al niet uit in die tijd. Op een gegeven moment wordt het middel dan droog en weet ik eigenijk niet meer wat ik moet doen.

Uitpoetsen en dan weer opnieuw insmeren met uc en weer met de handpad verder? Of gewoon stug blijven doorpoetsen? Nadat ik klaar was leek het trouwens ook nog dat de plek vrij dif was, maar dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat de Collinite wax op die plek er af was. Dit was wel even schrikken eerste keer.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ninjetsu NL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:28:
Vandaag aan de slag geweest met de poets spullen maar nadat ik me een uur een slag in de rondte heb gewerkt toch wat dingen opgemerkt buiten een verder prachtig glanzende auto. Lijkt een beetje op de rode auto zoals hierboven gepost...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De insecten resten zijn allemaal netjes verwijderd en de lak is ook gewoon glad echter blijft zelfs na een beetje wax het doffe van de vlek achter. Is dit dan zo snel al ingebrand? Als dat wel zo is sta ik er een beetje van te kijken aangezien ik er met vorige autos eigenlijk geen last van heb gehad en de insecten niet ouder zijn dan vier weken en de druppel achtige vlekken misschien twee weken oud. Even los van polijsten, zijn er nog andere zaken die aan te raden vallen om t proberen?

Qua shampoo heb ik de Nuke Guys Cherry shampoo gebruikt en ook de Bug Swipe van Nuke Guys.
Als de auto niet in de was staat kunnen dingen best flink inbranden inderdaad. Al zou ik denken dat de vliegen eerder gekleid moeten worden en dan ben je er van af, dat brandt bij mijn weten niet in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ninjetsu NL
Gonadan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Als de auto niet in de was staat kunnen dingen best flink inbranden inderdaad. Al zou ik denken dat de vliegen eerder gekleid moeten worden en dan ben je er van af, dat brandt bij mijn weten niet in.
Dank voor het meedenken... het vreemde is dat een deel van de vlekken nu ineens weg lijken te zijn... Er zijn nog een paar kleinere maar een deel is nu niet meer te zien :? Misschien dat ik dit weekend nog eens ga wassen en dan nog eens check wat er nu precies nog op zit. Kan ook zijn dat er nu een laag Saharazand op zit of dat t licht nu anders stond maar ik zie sommige dingen ineens niet meer :+

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:27
Ik heb zitten denken om auto terug zelf te wassen ipv carwash. Maar ik ben wel luie type dus het moet snel gaan 😄 max 1 uur in totaal. In het verleden heb ik met tuinslang gedaan en wasshand met 2 emmers en zeep erin.

Ik heb nu hogedrukreiniger die ik wil gebruiken om sneller te kunnen wassen en af en toe met wasshand werken.

Ik heb alvast even research gedaan en ik zou graag jullie aanvulling krijgen.

Volledige wassen:
- HG met touchless foam
- Wasshand met emmers maar welke shampoo of is het niet nodig?
- drogen zie ik het meest tegenop 😐 Laatst nog gedaan met speciale handdoek ma da is rap nat en laat droogstrepen achter.
- wax? 845 in verleden gebruikt. Is er snellere manier zoals wet coat zoiets?

Tussendoortje wassen
- hg met touch less foam
- niet drogen? Of rijden als dat ook werkt?
Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee