Smotske schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:25:
[...]
Prachtig z'n Z3 in die kleur! Zeldzaamheidje.
Een paar weken terug m'n zusjes Suzuki Swift onderhanden gehad, en die gewaxt met Gyeon Wax, in zn gekke deo-bus. Echt pracht spul om mee te werken, over de standtijd heb ik geen idee nog van.
Turtle Wax Ceramic+Graphene is ook een aanrader. Als je die iets te lang laat opdrogen is het wel flink boenen om uit te poetsen.
Mijn vader heeft er ook nog een matchende E36 bij(dezelfde kleur)
Ik heb nu verschillende waxen staan die allemaal prettig werken, maar de verpakkingen zijn bijna leeg. Ik dacht laat ik eens iets anders proberen.
teacher schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:52:
@
kendo fusso coat is best wel gevoelig voor laagdikte. Opbrengen zoals wax (met cirkeltjes) is vragen om problemen: rechte lijnen en haaks erop, superdun laagje (desnood applicator beetje vochtig maken) en niet te lang laten curen, dus kleine vlakken.
Wat je nog kan doen is nog een laagje opbrengen bij de stukjes die niet naar je zin zijn; de oplosmiddelen in de wax nemen dan weer wat product op.
Maar, complimenten! Deze lak is knetterhard, dus dit heeft je zweet gekost.

Ik had me van te voren al ingelezen, en gezien dat er nogal een gebruiksaanwijzing bij is.
Het opbrengen van de wax doe ik in de schaduw, idd. rechte banen haaks op elkaar, werken per paneel (de motorkap in vieren opgedeeld), vrij snel weer afnemen.
Die laagdikte is idd. een probleem, want Fusso smeert voor geen meter. Het begint eigenlijk meteen te strepen.
Ik moet wel zeggen dat hoe dieper je het blikje in komt, hoe beter het wordt. De bovenste laag is waarschijnlijk al veel van zijn oplosmiddelen kwijt.
Een 2e laag op "slechte delen" heb ik ook geprobeerd, maar dat resulteert in een zichtbare overgang.
Net na het posten van mijn bericht, heb ik de motorkap weer gestript met een Finale pass op zwart en IPA. Daarna mijn vertrouwde Collinite Insulator Wax No.845 toegepast. Het resultaat was dag en nacht(

) Een hele mooie, uniforme, dieprode wetlook.
De lak is idd knetterhard, op het moment dat je denkt dat je klaar bent, en er nog een laatste keer met de lamp langs gaat, kom je weer van alles tegen. Maar dat geeft niet, je moet ook realistisch blijven. Ik krijg toch niet alles weg, dat was het uitgangspunt ook niet. Ik ben nu super tevreden.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF