[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 21.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
L4Q-18~-20
Fixed, als jij een hoge quality agent wil hebben voor security (heb mijn twijfels of er uberhaupt zulke hoge quality agents voor goede type agents in gallente space zijn, ccp is nogal caldari aan het helpen qua missies om 1 of andere reden), dan is het er druk. Tuurlijk niet overal zo druk als motsu, maar je hebt geen agent zo goed als voor jezelf als hij die quality heeft.

Ik heb 1 agent die vroeger echt mijn agent was (gezien dat niemand anders hem gebruikte), laatste keer dat ik er was gebruikte zon 5 mensen max ofzo hem (totaal, niet tegelijk). maar dat is dan Q-18 in 1 of ander achteraf systeem van een klein caldari corp met nagenoeg geen security agents in gallente space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tntkiller schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:34:
ff een vraagje aan de eve professors :P

ik run missies met mijn dominix (ugh 17 dagen tot t2 sentry :P )

ik gebruik nu 350mm prototype I gauss guns maar bvb bij battleclinic laodouts staat heel vaak 350mm railgun II

wat is er nu zoveel beter aan die railgun II ik zie het verschil niet zo(behalve de lange skill tijd die je nodig heb voor die t2 gun ugh)
Prijs en beschikbaarheid. De 350mm Prototype Gauss Gun is een item dat alleen verkregen kan worden als NPC, van een paar types NPC's en dan is het ook nog de zeldzaamste van de 5 verschillende varianten 350mm Railguns. Alleen een massale migratie van spelers naar NPC types die Railguns droppen kan het aanbod verhogen, voor de rest is het een vast aantal per dag dat het spel inkomt. Dat drijft de prijs enorm op en in grote delen van het universum zijn die dingen helemaal niet te krijgen.

Tech II produktie daar tegenover kan met de vraag mee groeien en overal gemaakt worden. Ook kunnen producenten er 500 maken als ze dat willen en dat soort hoeveelheden zijn voor anderen weer de moeite waard om te vervoeren naar plekken waar NPC's geen Railguns leveren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

furby-killer schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:32:
[...]

Fixed, als jij een hoge quality agent wil hebben voor security (heb mijn twijfels of er uberhaupt zulke hoge quality agents voor goede type agents in gallente space zijn, ccp is nogal caldari aan het helpen qua missies om 1 of andere reden), dan is het er druk. Tuurlijk niet overal zo druk als motsu, maar je hebt geen agent zo goed als voor jezelf als hij die quality heeft.

Ik heb 1 agent die vroeger echt mijn agent was (gezien dat niemand anders hem gebruikte), laatste keer dat ik er was gebruikte zon 5 mensen max ofzo hem (totaal, niet tegelijk). maar dat is dan Q-18 in 1 of ander achteraf systeem van een klein caldari corp met nagenoeg geen security agents in gallente space.
Wat ik wilde aangeven is dat je zonder al te veel problemen nog redelijk leuke systemen met L4 agents hebt, zelfs met redelijk hoge Quality, terwijl je dus niet in de mission-hubs als Motsu zit.

Met wat hogere Q kom je inderdaad wel anderen tegen die dezelfde agent gebruiken, maar de ninja-salvagers/looters en PvE-gankers zullen je daar niet zo heel snel opzoeken. Toch teveel moeite voor ze. Ik ben ze in ieder geval nooit tegengekomen in de tijd dat ik missies deed.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
/pats 350/425mm T2 Railgun BPO's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

CoRrRan schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:12:
Met wat hogere Q kom je inderdaad wel anderen tegen die dezelfde agent gebruiken, maar de ninja-salvagers/looters en PvE-gankers zullen je daar niet zo heel snel opzoeken. Toch teveel moeite voor ze. Ik ben ze in ieder geval nooit tegengekomen in de tijd dat ik missies deed.
Als ik in de scanner een lange lijst large wrecks zie, dan begint het te jeuken. Probing en daar gaat die rifter weer rond de wrecks orbiten. Snel salvagen en liefst nog voordat de tractorbeam van een golem het kan aantrekken. Een overcrowded mission runner systeem is dan wel nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 06-11-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:28
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:00:
Ik vraag me dan altijd af wat daar nou precies de lol van is. Goh, met je PvP-bootje een PvE-schip smelten, knappe vent :|

Daar zit toch helemaal geen voldoening in? Het enige wat je doet is iemands anders' dag verpesten. Voor sommigen goed genoeg, en dat zegt weer wat over je karakter :P

Maar ja, daarom zit ik ook in een alliantie die fel anti-piraterij is :)
Voldoening als je miljarden isk verdient aan loot drops en een schip opblaast wat eigenlijk (als de piloot ook maar een beetje intelligent bezig is) quasi onkwetsbaar zou moeten zijn, nee ik snap het ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Spelen om het spel voor andere te verkloten en om je e-peen te vergroten, nee dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rapture schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:36:
[...]
Als ik in de scanner een lange lijst large wrecks zie, dan begint het te jeuken. Probing en daar gaat die rifter weer rond de wrecks orbiten. Snel salvagen en liefst nog voordat de tractorbeam van een golem het kan aantrekken. Een overcrowded mission runner systeem is dan wel nodig.
voor beginners is dit echt DE manier of flink te verdienen zonder ooit blinky te gaan. Puur salvagen, niet looten dus! Vergeet die minende osprey maar, large wrecks salvagen in een mission hub levert je echt 10x zo veel op. Je moet alleen wel oppassen dat de rats jou niet pakken en je moet een beetje kunnen scannen. Volgens mij kan dit al binnen een week.
Kan je makkelijk 10m per uur halen wat voor een beginner HEEEL VEEL is!

Enige nadeel: je standing gaat niet omhoog dus ooit zal je alsnog met lvl 1 missies moeten beginnen omdat je anders zelf nooit bij een lvl 4 agent aan de slag kan.

Extra plus punt: Mensen die door het lint gaan in personal convo en je niets kunnen maken (ze warpen weg dus NPC's gaan op je schieten....boeien... :P ) De rage bij dat soort mensen is echt super grappig iig! >:)

overigens gister met een heron beetje rond gevlogen met dat plan van gister, klein verslagje:
In een niet te drukke mission hub een golem uit gescand, warp er heen kom bij gate, volgende plek hangt een golem die bijna klaar is met de pocket. Ik start convo en vraag of ik de wrecks mag looten omdat ik geld problemen heb... :P (niet echt maar dat willen ze el geloven vaak).
Krijg de reactie terug dat het geen probleem is, vervolgens vraagt hij hoeveel geld ik nodig heb en waar ik voor spaar. Ik roep iets van 15m nodig voor de nieuwe raven omdat de vorige poef is gegaan in een missie. Vervolgens zegt hij dat ik naar mn wallet moet kijken. Heeft ie 50m gestort! ik hem vriendelijk bedanken en verder met rust gelaten. :+ er zijn ook behulpzame mensen in eve O+ voelde me bijna schuldig!

Later andere golem gespot, bij hem zelfde verhaal, alleen in local, hij vraagt wat ik kom doen, ik vraag of ik zn loot mag? Hij roept nee, ik pak toch wat en hoop dat ie op me schiet. ik doe nogal stom en hang stil etc. hij helemaal door het lint en warpt weg. ik ook maar want er waren nog NPC's, begint ie dat hij me wil zien bij planet 1 en me dan wel even een lesje zou leren. ik naar P1 op 100km hangt hij ook op 100km in een kestrel.... hij ploft mijn heron en is helemaal happy, vervolgens verkoop ik de loot die ik van hem had gepakt. (8.5m bij elkaar) en koop een nieuwe heron. Dit hele verhaal werd door ons beiden in local getypt en 3 mensen vonden me zielig omdat ze dachten dat ik echt geld problemen had. 2 man stort 500k en de 3e nog eens 4 mil! heb gelachen om de rage van de gozer! Geen super dure schepen gesloopt, niet echt de lul uitgehangen en toch flink wat verdiend al doe ik het niet echt om de isk. Het belangrijkste: Ik heb me echt SUPER vermaakt met dat 2e verhaal, was echt enorm grappig om die gast door het lint te zien gaan _/-\o_

Er zijn vast mensen tegen op mijn spelletje, ik vond het ook irritant als mensen in mn missie kwamen, I know, ben ook geen moraal ridder. Zit een beetje tussen piraatje en normaal persoon in. Sorry als je er tegen bent, vraag het lief en doe normaal en ik zoek een ander die wel boos wordt, dat is veel leuker! 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Wabs op 06-11-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Beste kan je dan in minmatar space gaan salvagen, daar vind je veel alloy trit bars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ja dolle pret, andere mensen irriteren...

Veel betere methode voor beginners om makkelijk isk te verdienen: Ga naar missie hub, vraag in local of je iemands missie mag salvagen. Of in bijvoorbeeld helpmymission chat. Er zijn zat die zelf niet salvagen, en er dus niks op tegen hebben dat jij komt salvagen. Dan hoef je niet uit te scannen, niet bang te zijn dat mission runner wegwarped om jouw agro te geven, je kan ook lekker looten en je kan tractor beams gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Je hoopt natuurlijk stiekem op 'n beetje aggro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
als iemand normaal reageert en vraagt of ik een ander wil gaan irriteren is voor mij dde lol er al af en warp ik naar een ander. Als hij in woede uitbarst heb ik lol en blijf ik wel.

Zo ben ik in het echte leven ook, als iemand belachelijk reageert ga ik hem verder fokken. (tot op zekere hoogte en ligt er een beetje aan wie het is) Als iemand in een discussie boos wordt dan blijf ik nog wel even door discussieren, ik vind het prachtig. lange discussies voeren en proberen mensen met mooie opmerkingen te slim af te zijn.
Vechten in RL heb ik een hekel aan, woorden fight (en dan niet schelden) is super leuk! >:)
Je hoopt natuurlijk stiekem op 'n beetje aggro
tuurlijk, als die dwaas die zich niet kan beheersen op me gaat rellen dan maak ik er wel gebruik van ja, ben dat moraal verhaal nu al een beetje zat. Zal er geen beroep van maken maar, like I said, ik wil het een keertje doen. Doe je normaal, dan overkomt je niets.
Suicide ganken is in vergelijking veel erger, daar kan je echt niets aan doen en kost soms ook biljoenen...!

[ Voor 26% gewijzigd door Wabs op 06-11-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Is dat tegen de EULA eigenlijk? Nee toch :? Ik wil het nog wel eens doen, maar dan wel met een alt erbij voor natuurlijk al mn loot te scoopen. Die sec status werk ik wel aan ... onze hele alliance zit vol met criminals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:00:
Ach, het eerste wat ik van alle kanten te horen kreeg toen ik hiermee begon was er altijd vanuit te gaan dat het schip waar je mee vliegt verloren is. Pas een schip klasse omhoog gaan als je deze ook kan vervangen als je hem verliest enzo.

Ik moet zeggen psychologisch werkt het leuk. Ik vloog laatst in een lowsec gebied en toen ik heel terug kwam dacht ik dat het mee viel. Da's wat anders als dat je dat de norm vind en dan baalt als je een schip verliest.

Ik ga er in ieder geval al vanuit dat ik wel met enige regelmaat gepod zal worden uiteindelijk, aangezien ik van plan ben geen enkele isk aan ransom te betalen ;)
Hop eens op tweakser IRC en join #eve-online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:42:
Is dat tegen de EULA eigenlijk? Nee toch :? Ik wil het nog wel eens doen, maar dan wel met een alt erbij voor natuurlijk al mn loot te scoopen. Die sec status werk ik wel aan ... onze hele alliance zit vol met criminals :P
wat zou er tegen de EULA zijn dan? Je mag stelen uit een can, je wordt blinky als straf... vervolgens schiet hij op je (zijn keus). Hij wordt nu blinky voor jou. Jij pakt een ander schip en zet je net verloren frig verlies recht door een golem ofzo te slopen! >:) imo duidelijk genoeg. ZIJN keus om jou aan te vallen he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
bedoelde suicide ganken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:07:
Spelen om het spel voor andere te verkloten en om je e-peen te vergroten, nee dat snap ik niet.
Laat de traantjes maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sgreehder schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:00:
[...]

*Zucht*

En dan vragen ze zich nog af waarom niemand de high sec wardeccers/ninja salvagers/can baiters (waar jij vast en zeker bij hoort) serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:13:
[...]

*Zucht*

En dan vragen ze zich nog af waarom niemand de high sec wardeccers/ninja salvagers/can baiters (waar jij vast en zeker bij hoort) serieus neemt.
Ik denk dat ze echt heel verdrietig zijn als ze niet serieus genomen worden door carebears die te dom zijn om zelfs in hi-sec niet geganked to worden ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Euhm, check anders even mijn loss history (doe je maar een beetje moeite om account uit te vogelen, niet zo moeilijk hoor). Heb nog nooit schip verloren hierdoor, en ik zit niet in high sec maar 0.0, en de grootste carebears zijn alle high sec pvp'ers bij elkaar, risicoloos pvp is het enige wat ze durven, stel je eens voor dat je tegenstanders terugschieten. Kunnen ze alleen hebben met voldoende neut guardians + station camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
We hebben het niet over station campen maar over het opzoeken van missie runners en aggro trekken. Ieder zijn plezier toch :? Ik vind neut repping ook gay, dat ze het dan doen zonder die neut reppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik had het hele lijstje van high sec pvp taktieken mee genomen.

Maar ook dit is een compleet risk free iets om noobs te ganken (maakt mij niks uit hoe lang ze al spelen, als je stom genoeg bent om te schieten op looter ben je een noob), waarbij je zelf onmogelijk dood gaat tenzij je nog stommer bent dan de mission runner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Sgreehder schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:00:
[...]
Een discussie is leuk, er komen argumenten en je word er nog eens opgewezen hoe uitgebreid EVE is en hoeveel verschillende soorten mensen er spelen. Zo leer je nog eens wat, zo vormt je eigen mening zich verder en dieper.

Wat Wabs *en anderen* zegt begrijp ik, kan er zelfs deels de spanning van voelen die het zou geven, het entertainment, maar het zou mij niet lang boeien zoals hij zelf ook al aangeeft. Even lekker je instinct loslaten, die dagelijkse ergernissen anoniem afreageren...

Wat Furby *en anderen* zeggen begrijp ik ook absoluut. Reden waarom ik in mijn corp zit.

Allemaal mensen die ik ken, die toedragen aan het verhaal wat zich hier afspeelt en wat ik graag dagelijks lees.

Maar over het 'loslaten van je instincten' gesproken.. ik krijg die kriebel bij een opmerking als dit en toch.. even een beschaafd verzoek; Wat je hier zegt hoort hier niet thuis. Is niet eens grappig bedoeld vrees ik en lokt alleen maar rants en stom heen en weer geschreeuw uit.

Hou het inhoudelijk, hou het een beetje volwassen ajb. Dank u.

Back on topic:
Wie weet er nog originele, leuke, nuttige OOG (Out Of Game) mogelijkheden waarbij geen API koppeling nodig is.
Heb er eentje bedacht die echt heel leuk is als we het allemaal werkende krijgen, maar die gaat nog wel even duren. Ik zoek meer ideeen! Liefst eentje waarbij de koppeling is tussen EVE en ons forum.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik dacht al tijden aan een Hyves/facebook achtig iets voor EVE spelers :) Zou je met/zonder api kunnen maken... wel grappig lijkt me dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Werkt CCP al aan (COSMOS).

Integratie van KES met holders KBs ;)

Meeste wat ik verder kan verzinnen is al gedaan of heeft API nodig.

Edit: jij was geen CVA, dus dat is ook niet helemaal relevant :P

(KES = killmail exchange system, wat door sommige gebruikt wordt om killmails uit te wisselen in provi, maar is niet gekoppeld aan killboards).

[ Voor 50% gewijzigd door Sissors op 06-11-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ons oude KB, van ED werd al met flink wat kb's gesynched. Maar ik bedoelde meer een social network ding waarbij iedereen wat over zichzelf kan vertellen, groepjes kunnen worden gevormd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Syncen van kbs staat daar los van, korte dev blog over cosmos (social networking voor eve):
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:57:
Euhm, check anders even mijn loss history (doe je maar een beetje moeite om account uit te vogelen, niet zo moeilijk hoor). Heb nog nooit schip verloren hierdoor, en ik zit niet in high sec maar 0.0, en de grootste carebears zijn alle high sec pvp'ers bij elkaar, risicoloos pvp is het enige wat ze durven, stel je eens voor dat je tegenstanders terugschieten. Kunnen ze alleen hebben met voldoende neut guardians + station camping.
tenzij jij die CNR was die eerder werd gepost met de fitting van 20 miljard weet ik niet waarom jij het je persoonlijk aantrekt... full time mission runners die menen dat pvp in Eve iets is waar je voor moet kiezen en niet bij hun speelstijl hoort zie ik graag een traantje laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als dat niet tegen mij bedoelt is, waarom quote je dan mijn post? Ik ben geen carebear mission runner in high sec (waarom je zo graag het spel wilt verkloten voor andere omdat ze niet spelen zoals jij vind dat het hoort in een sandbox blijft mij een raadsel), en toch neem ik 90%+ van de high sec pvp'ers niet serieus, net als heel veel andere in 0.0/low sec. Kijk naar privateers, vroeger waren ze wat, tegenwoordig maakt echt geen hond zich druk om hun wardecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:00:
Als dat niet tegen mij bedoelt is, waarom quote je dan mijn post? Ik ben geen carebear mission runner in high sec (waarom je zo graag het spel wilt verkloten voor andere omdat ze niet spelen zoals jij vind dat het hoort in een sandbox blijft mij een raadsel), en toch neem ik 90%+ van de high sec pvp'ers niet serieus, net als heel veel andere in 0.0/low sec. Kijk naar privateers, vroeger waren ze wat, tegenwoordig maakt echt geen hond zich druk om hun wardecs.
Omdat je loopt te ranten over hi-sec pvp'ers (en nu ook weer) alsof ze jouw game aan het verpesten zijn. Je zegt terecht dat Eve een sandbox is; regeltjes zijn er (bijna) niet, alleen degene die de een zichzelf oplegt en die gelden voor iemand anders weer niet. Privateers hebben hun nisje, hun 'ding' wat zij doen en JIJ kan dat cheap vinden, voor hun is het hoe ze plezier beleven aan Eve. Als je (net als ik) altijd in 0.0 zit snap ik al helemaal niet waarom je je daar druk over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik maak me druk om spelers die hun plezier halen uit plezier weg te halen bij andere spelers. Dat zijn gewoon trieste mensen.

En in het bijzonder de high sec pvp'ers gezien het ego waar die lui mee rond lopen over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Don't feed the trolls ;) Als je daar voor in bent heb ik nog een heel leuk (sub)forum voor je: COAD :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
pff furby :)

Iedereen heeft zijn eigen beleving van een spel. Als zij dat leuk vinden, moeten zij dat vooral doen. Maken ze daar het spel voor mij minder leuk door? Nee. Het hoort erbij.... ik zit ook niet te wachten op highsec ganks, maarja dan pak je een out of alliance alt ofzo :)

[ Voor 25% gewijzigd door De_Bastaard op 06-11-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
beetje discussie waar we niet zo snel uit gaan komen. De een vindt het uitbuiting van het 'niet weten' van de ander en ziet het als een soort van exploit en diefstal. Wordt ook samen gevoegd onder het kopje zwak, niet durven pvp-en, station campen, en wat dan nog meer.

De ander vind het een uitdaging om een keer te doen en wil kijken hoe lastig het gaat. (ik dus) Nee ik gebruik geen neutral rep. en verder leef ik in een wormhole en ben ik geen laffe dakhaas die voor echt pvp weg rent. Graag zelfs! ter info: dit plan is dus voor mijn alt in High sec.

dat je er anders over denkt snap ik, respecteer ik ook wel maar zoals hier onder gezegd en ook door Furby op een andere toon: het is een sandbox, je kan bijna alles doen wat je wilt, dit dus ook. Zinloos om er boos om te worden imo. HET IS EEN SANDBOX, het kan, dus het verpesten van het spel voor een ander hoort hier als mogelijkheid ook bij.

einde discussie? we gaan toch niet uitkomen op een idee waar idereen het hier mee eens is. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Wabs op 06-11-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Totdat mensen het leuk vinden om te zorgen dat mensen het niet leuk vinden ben ik het daar helemaal mee eens.

Maar ja jullie hebben gelijk dat dit nergens heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:24:
Totdat mensen het leuk vinden om te zorgen dat mensen het niet leuk vinden ben ik het daar helemaal mee eens.

Maar ja jullie hebben gelijk dat dit nergens heen gaat.
Dat weet ik zo net nog niet. Blijkbaar heb je zo'n soort moraal, maar dan begrijp je niet hoe mensen (en dus dit spel) in elkaar steken, en vind ik het over het algemeen gewoon arrogant om dit aan anderen op te dringen. Bovendien snap ik het probleem verder niet; als je dan geen respect hebt voor dergelijke figuren, waarom blaas je ze niet gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
eve killboard sync kan je nu ook al doen met evsco.net laatst nog stuk ok 20 killboards ge add toen ik intel zat te zoeken naar war targets, evsco.net heeft nu iets van 390 killboard gefetch/feed, gebruik het om non corp mail toch in de alliance kb te krijgen (zowel kills als losses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sgreehder schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:52:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet. Blijkbaar heb je zo'n soort moraal, maar dan begrijp je niet hoe mensen (en dus dit spel) in elkaar steken, en vind ik het over het algemeen gewoon arrogant om dit aan anderen op te dringen. Bovendien snap ik het probleem verder niet; als je dan geen respect hebt voor dergelijke figuren, waarom blaas je ze niet gewoon op?
Het is nu dus arrogant als je vind dat je doel niet hoort te zijn om het spel voor andere te verkloten? WTF?

Als je zo kon opblazen dan waren er zet alliances/corporations die de hele handel al lang geleden had opgeblazen, maar ze zorgen er echt wel voor dat ze geen risico lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:07:
[...]

Het is nu dus arrogant als je vind dat je doel niet hoort te zijn om het spel voor andere te verkloten? WTF?
"Het spel verkloten voor andere" is wat het verplicht stellen van jouw opvattingen over hoe je Eve moet spelen voor (bijvoorbeeld) Privateers betekent. Net als zij geen respect hebben voor de speelstijl van carebears, heb jij dat niet voor hun speelstijl. Ja, dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Meister op 06-11-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nee want ik wil niks aan privateers doen, laat ze lekker, alleen niemand neemt ze serieus.

Je hebt 3 groepen bij de high sec pvp'ers: Degene die gewoon makkelijke doelwitten willen hebben omdat ze bang zijn dood te gaan. Dit zijn degene die hele dag rond stations hangen met neutral guardians en carebears wardeccen. Daarnaast heb je degene die puur spelen om het spel vervelend te maken voor andere mensen. Niet omdat ze nou zo graag makkelijke doelwitten willen (willen ze wel maar dat is ander verhaal), maar puur omdat ze het leuk vinden als andere mensen het niet leuk vinden. En ja als dat je doel is dan hoor je niet thuis in een computer spel maar heb je hulp nodig. (derde groep = overige).

Had je ook geweten als je goed had gelezen wat ik schreef. Tuurlijk je zal altijd in elk competitief spel hebben dat hoe de ene speelt het minder leuk voor de andere maakt. Ik vind het helemaal niet leuk dat jantje een killstreak heeft en mij 3x achter elkaar neerschiet in een shooter, maar dat gebeurd nu eenmaal. Het probleem is de mensen die als DOEL hebben het minder leuk voor andere te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heb je uberhaupt wel plezier in het spel? Of log jij in om te kijken of er nog mensen zijn afgeschoten in highsec zodat je je daar over kan irriteren?

Wat dacht je van de goons? die spelen ook spellen om het voor anderen niet leuk te maken. So be it, ik kan nog altijd mijn plezier halen uit een spel.

Het is trouwens wel 'triest' als ik het zo mag uitdrukken dat jij hier zit te verkondigen wat wel en niet triest is, en hoe mensen hun plezier moeten beleven omdat als ze dat op een andere manier doen ze zich moeten laten opnemen.

Het zou een erg leuk spel zijn inderdaad, als iedereen het zou moeten spelen zoals furby het voorschrijft.

[ Voor 9% gewijzigd door De_Bastaard op 06-11-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat high-sec pvp gedoe is voor newbs en frusties dus.

Maar je kan dus ook zogenaamd happen in de bait en als hij terug komt in z'n 'grote' boot die ook afknallen. Dat zou logischerwijze dan ook humor moeten zijn. Een pvp gefitte maurauder dus of een tier 3 BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:32:
Heb je uberhaupt wel plezier in het spel? Of log jij in om te kijken of er nog mensen zijn afgeschoten in highsec zodat je je daar over kan irriteren?

Wat dacht je van de goons? die spelen ook spellen om het voor anderen niet leuk te maken. So be it, ik kan nog altijd mijn plezier halen uit een spel.

Het is trouwens wel 'triest' als ik het zo mag uitdrukken dat jij hier zit te verkondigen wat wel en niet triest is, en hoe mensen hun plezier moeten beleven omdat als ze dat op een andere manier doen ze zich moeten laten opnemen.

Het zou een erg leuk spel zijn inderdaad, als iedereen het zou moeten spelen zoals furby het voorschrijft.
Lezen is niet jouw sterkste kan mag ik hopen...

En goons, kijk eens naar hoeveelheid mensen die tegen goons zijn vanwege dat (incl finfleet). En ja het is triest als je enige doel in een spel is proberen te zorgen dat mensen stoppen met het spelen van het spel. Kan jij triest vinden dat ik dat triest vind, maar ik ben er toch redelijk zeker van dat ik daar een meerderheid achter me heb.

En waarom zou ik geen plezier hebben in eve? Omdat ik griefers niet aardig vind zou ik meteen geen plezier meer in eve kunnen hebben? Waar slaat dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik denk dat furbz meer reageert op het algemene gegeven dat er mensen zijn die het leuk vinden dat andere mensen iets niet zo leuk vinden. Het is een sadistische kant die de meeste mensen wel hebben. Ik denk dat de meeste mensen deze kant ook eenvoudigweg onderdrukken. Eve brengt wat dat betreft meer dan gemiddeld dat slechte in mensen boven, is mijn ervaring.

Furbz heeft een hekel aan de mensen die erin zwelgen. Die hun sadistische neigingen (plezier in andermans lijden :-) ) botvieren op 'onschuldige medemensen'. Ik doe daarin trouwens met hem mee. Ik heb een hekel aan high-sec piracy etc.

Maar wat ik ook gemerkt heb is dat dit meer dan gemiddelde slechte meer dan gemiddelde respons oplevert. Zoals een paar posts hierboven: Vraag zielig of je iemands missie mag salvagen en je krijgt 50 mil op je rekening. Begin met een spel, en omdat je tweaker bent krijg je een paar miljoen + een cruiser. Het een roept het ander op. En dat vind ik juist zo mooi aan Eve.

Hetzelfde gedrag speelt ook in Wow. Daar is het meer gelimiteerd en gecontroleerd. En de antwoorden zijn ook minder heftig. In eve is vertrouwen moeilijk te krijgen, maar als het wordt gegeven is het gewoonlijk in grote mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Mja, ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met Furby; er lijkt mij ook iets mis met mensen die het anderen zieken als doel zien.

Dat carebeargankers en carebears elkaar niet respecteren daar zul je me niet over horen. De gankers hebben echter nul last van de carebears (zo wel, dan doen ze dat toch echt zichzelf aan, niemand die hun dwingt missies uit te proben en er naar toe te warpen) terwijl die carebears wel last van de gankers hebben, en er ook niet echt iets aan kunnen doen, met een PvP-schip valt nu niet echt simpel missies te doen, en een PvE-schip legt het weer af tegen een PvPer. Het veel gehoorde tegenargument dat je ze dan maar moet poppen getuigt dan (ik zou bijna zeggen, helaas) ook niet van bijster veel realiteitszin :)

Er is nu eenmaal een reden dat missierunners dit zoveel mogelijk in high-sec doen: minder kans op irritante gastjes die je willen slopen. In dat opzicht dwingt de ganker dus zijn speelstijl op aan de missierunner, terwijl dat andersom totaal niet het geval is.

Eve is een sandbox, true. Hoewel ik het persoonlijk een van de mindere kanten van Eve vind accepteer ik wel dat missionganken ook een element van de sandbox is.
Wat me echter wel bijzonder tegen de borst stuit is vooral de mentaliteit, de absolute neerbuigendheid en arrogantie van (veel van) diezelfde gankers. Best zwijg je dat soort mensen dus dood :P Als niemand er op reageert is er voor hun de lol ook vanaf. Veel meer dan oneliners kan er vaak ook niet van af, dus echt discussiewaarde zit er niet in. Liefst brand je ze tot op de grond toe af, maar daar is GoT niet het forum voor (en helaas vinden ze dat vaak juist leuk).

Wabs bijvoorbeeld daarentegen wil het missieganken ook gaan proberen, maar die zie ik hier niet neerbuigend doen of zwelgen in sadisme d:)b

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dames, wat een ophef.
Je kunt het gerust afschuiven op 'afreageren', sadisme of een stelletje 'irritante gastjes'; EVE is en blijft hyperkapitalisme, not to mention aardig wat metagaming. Als ik eropuit trek met een stel alts om miners op te blazen/blasteren, komt dat simpelweg omdat ze wat mij betreft iets te veel uit 'mijn' belts trekken. Als mensen mijn corp wardeccen (en dat komt echt opvallend vaak voor) is dat gewoon omdat ze denken dat er iets te halen valt (of het is de concurrentie die een stel huurlingen afroept). Als iemand het lukt om m'n POS te kapen omdat hij zich een aantal maanden heeft geinfriltreerd, dan vind ik dat jammer, maar aan de andere kant zijn het nepcentjes, dus meer dan diep respect kan ik dan niet hebben.
Je weet wat ze ook wel zeggen he; HARDEN THE FUCK UP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:06:
Wabs bijvoorbeeld daarentegen wil het missieganken ook gaan proberen, maar die zie ik hier niet neerbuigend doen of zwelgen in sadisme d:)b
Tja, ben meer benieuwd naar wat Wabs ervan vindt als hij het geprobeert heeft. Voor mezelf weet ik het antwoord wel.

In Warcraft werk ik tijdens het levelen door een level 80 shaman gecorpsecamped. Toen ik het zat was heb ik mijn druid gepakt (toen nog feral) en hem teruggepakt. Ik was vast van plan hem terug te campen. Alleen na drie keer een easy kill waarbij hij kansloos was was ik al zo verveeld dat ik weer terug gelogd ben naar mn warlock en verder ben gaan levelen. (Hij liet me daarna wel met rust :P )

Ik zie er gewoon geen lol in om alleen maar dingen te doen waarbij je niet kan falen. Om dezelfde reden verveel ik me dood bij spellen als Sim City er is geen enkele spanning - het kan niet mis gaan - en vond ik Counterstrike geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:26:
Nee want ik wil niks aan privateers doen, laat ze lekker, alleen niemand neemt ze serieus.

Je hebt 3 groepen bij de high sec pvp'ers:
1. Degene die gewoon makkelijke doelwitten willen hebben omdat ze bang zijn dood te gaan.
2. Daarnaast heb je degene die puur spelen om het spel vervelend te maken voor andere mensen. Niet omdat ze nou zo graag makkelijke doelwitten willen (willen ze wel maar dat is ander verhaal), maar puur omdat ze het leuk vinden als andere mensen het niet leuk vinden. En ja als dat je doel is dan hoor je niet thuis in een computer spel maar heb je hulp nodig.
3. (derde groep = overige).
Dat is nou het mooie, er zijn er nog veel meer, je generaliseert en vooronderstelt wat voor jou het meest evident is en wat je kunt verklaren en ziet als grootste groep.
Jij neemt aan dat er 3 zijn. Misschien zijn er nog meer dan behalve jou vooronderstellingen?

4. Marktwerkingen
5. Strategische belangen
6. Tactisch werkende resultaten

dingen, die het voor anderen verzieken, het plezier weghalen
Had je ook geweten als je goed had gelezen wat ik schreef. Tuurlijk je zal altijd in elk competitief spel hebben dat hoe de ene speelt het minder leuk voor de andere maakt. Ik vind het helemaal niet leuk dat jantje een killstreak heeft en mij 3x achter elkaar neerschiet in een shooter, maar dat gebeurd nu eenmaal. Het probleem is de mensen die als DOEL hebben het minder leuk voor andere te maken.
Vreemd dat je anderen verwijt niet goed te lezen, dat kan ook aan de kwaliteit van je schrijven liggen. Toch?
Ik maak me druk om spelers die hun plezier halen uit plezier weg te halen bij andere spelers. Dat zijn gewoon trieste mensen.
A grief player, or "griefer," is a player who devotes much of his time to making others’ lives miserable, in a large part deriving his enjoyment of the game from these activities while he does not profit from it in any way.
Het DOEL is bijvoorbeeld een andere alliance het leven zuur te maken, de macht te laten verliezen en daardoor het spel te verzieken en het plezier weg te halen.

Denk jij dat een verliezende alliance het leuk vind te verliezen? Een alliance bestaat uit corporations, en die bestaan uit spelers en dat wordt toch verziekt op zo'n manier?

Als je verliest is dat toch verziekend? Toch?
Van de website zelf:
camp the spacelanes for profit as a pirate, conduct espionage and infiltration,
vind ik het over het algemeen gewoon arrogant om dit aan anderen op te dringen.
[...]
Als je 'm nu leest Furbs, zie je dan wat er staat? Nee? Er wordt gesteld dat omdat jij iets vind en je het aan anderen opdringt. En dat is 1 van de definities van arrogant.
Net zoals "christelijk geloof de enige juiste?" Dat is arrogant!
Ieder z'n playstyle en EVE leent zich daarvoor, en hoe je dat ook went of keert, EVE leent zich daarvoor of je het daar nou met eens bent of niet.
(hoewel voor mij het prediken voor eigen parochie zou zijn)
Phobia 0ptik:
We play the game to PvP and win
CCP Murinae
EVE is a social game, and the best way to get people involved is through player corporations.
Hammer blog:
Eve is a PvP game. You do not have any safety, like you do in a PvE Warcraft realm. You do not flag on PvP. It's always on.
tentonhammer:
One of players' biggest criticisms of EVE is the harsh penalties associated with dying. The "you get ganked, you'll get spanked" motif applies mostly to more experienced players, as the loss of a skill that took you 8 days to learn is much more devestating than one that took you 20 minutes at level I.
The Game Studio
EVE Online for instance takes away all items attached to a ship (and the ship itself) when it is blown to bits. In some cases and depending on the situation your character can also suffer skill/stat points.
Het DOEL is voor sommigen machtiger en rijker te worden in dit spel. Niet dan?
Gaat dat niet vaak door het verlies van anderen?

Het DOEL voor elke systeemhoudende corp is systemen te kunnen blijven behouden, de vrinden te behouden in hunzelfde positie en daarmee lol te hebben. Denk je niet?
Is het niet verziekend als dat van je wordt afgenomen?

Verliezen werkt nooit plezierig.

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
wel grappig dat ik deze hele discussie gestart heb :P

gister dus even geprobeerd, centjes gekregen maar nog geen dwaas gevonden die op me wilde knallen.
Morgen nog een poging denk ik, vandaag iig niet, ga zo stad in.

Kan je na gister middag / avond wel vertellen dat het leuk is maar ook wel HEEL snel verveelt! zou dit echt niet dagen op rij kunnen doen! (ookal brengt het mogelijk 2b per week ofzo op) de moeite tov de reward is het niet waard (als in saai proben en de 'noob' uithangen) dus nee, ik ga het niet lang doen.

Ik wil gewoon graag alles een keer proberen! :) (behalve sexuele dingen met andere mannen dieren en vies dikke vrouwen :+ etc etc....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kom op bodishta lees op zijn minst waar je op reageerd, dat maakt het zoveel makkelijker voor iedereen.
Jij neemt aan dat er 3 zijn. Misschien zijn er nog meer dan behalve jou vooronderstellingen?

4. Marktwerkingen
5. Strategische belangen
6. Tactisch werkende resultaten
Welk gedeelte van overige moet ik verder aan je uitleggen? Je bent dol op definities op zoeken maar overige zoeken lukte blijkbaar niet.

Waarom ik die allemaal op overige gooi: Omdat het een kleine minderheid is. Ik weet van welgeteld 1 wardec af die om economische redenen is begonnen (tegenstanders verkochten zelfde op markt). Dat is imo waar wardecs voor horen te zijn. Tuurlijk zal het vaker gebeuren, maar vergelijk dat eens met de mission runners/miners/0.0 alliances die worden gedecced puur voor de makkelijke targets, het is dan al snel een heel klein percentage dat in overige valt.
Het DOEL is bijvoorbeeld een andere alliance het leven zuur te maken, de macht te laten verliezen en daardoor het spel te verzieken en het plezier weg te halen.
Nee dat is het doel niet.
Het DOEL is voor sommigen machtiger en rijker te worden in dit spel. Niet dan?
Dat is het doel wel.
Gaat dat niet vaak door het verlies van anderen?
En als je nou de moeite had genomen te lezen waar je op reageerde had je gelezen dat ik dat al had behandeld: In elk competitief iets zal je altijd dingen doen waar andere niet blij mee zijn. Of dat nu een voetbal wedstrijd winnen is of in een shooter iemand 3x achter elkaar neer schieten.

Maar het hele verschil is het doel waarom je speelt.

De overgrote merendeel doet competitieve dingen (Sport, gamen, etc) voor het plezier (gelukkig). Een kleinere groep doet het om te winnen. Niet zo nobel, maar dat is nou eenmaal zo. Een nog kleinere groep, die echter in Eve denk ik relatief groot is, heeft puur als doel het te verzieken voor andere. Ja daar beleven ze plezier aan, dus kan je ook zeggen dat het onder de eerste valt, maar ik mag hopen dat je het verschil ziet.

En dat is het verschil, uiteindelijk zal als een team het niet leuk vinden (hoeft niet per se maar even generaliseren) als ze verliezen van een ander team. Maar er is een heel verschil of dat andere team gewoon voor hun plezier speelde of dat die probeerde het zo vervelend mogelijk te maken voor het verliezende team.

Ik denk dat het eerder genoemde 'sadisten' de beste beschrijving is van deze groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
furbz? Ze willen het niet snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
En zo, dames en heren, ziet het er uit nadat een stelletje suiciders in Niarja bezig is geweest. 98% van die kruisjes is CONCORD :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mUD5EMriVY9jANYWuBeJWrHo/full.png

Zelf ben ik er (uiteraard :P ) ongeschonden doorheen met mijn freighter \o/

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:25:
Je weet wat ze ook wel zeggen he; HARDEN THE FUCK UP
Mensen die met faction fitted ships missies runnen moeten af en toe getest worden of ze wel goed opletten. Want als ze er via RMT aangekomen zijn dan hoor je ze gewoon af te knallen. Dat dan weer wel.

Maar als je het leuk vind om als veteraan noobjes af te knallen dan mis de echte spanning van een even gevecht aan gaan. Dat is nl. wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
New dev blog: upgrading and upkeep of sovereign solar systems in dominion

Ze zijn echt helemaal gek geworden :|

Het forum-topic groeit erg snel, en de positieve reacties zijn op 1 hand te tellen, en gaan dan vaak over het automatisch incasso gedeelte (autopay bills) van de blog :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 14:27
Hehehe ik zie flink wat paniekreacties van de grote alliances, komisch. Dit gaat klauwen met geld kosten. 5B per maand als je 1 sov systeem hebt...

Al die boze goons, priceless _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door CopyCatz op 07-11-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:38:
Kom op bodishta lees op zijn minst waar je op reageerd, dat maakt het zoveel makkelijker voor iedereen.

[...]

Welk gedeelte van overige moet ik verder aan je uitleggen? Je bent dol op definities op zoeken maar overige zoeken lukte blijkbaar niet.
Diegene die er toe doen, 3 die jij niet hebt benoemd, toch? Die die er toe doen.
Waarom ik die allemaal op overige gooi: Omdat het een kleine minderheid is.
Wat ik al stelde, je generaliseert en vooronderstelt wat voor jou het meest evident is en wat je kunt verklaren en ziet als grootste groep.

Lees wat ik schrijf Furbs m8
[...]
Nee dat is het doel niet.
[...]
Dat is exact wat ik bedoel, zo zie jij dat
Dat is het doel wel.
[...]
Wederom zoals jij dit ziet
De overgrote merendeel doet...
[...]
dus kan je ook zeggen dat het onder...
Alweer een vooronderstelling
hoeft niet per se maar even generaliseren
Dat bedoel ik dus,
Ik vind het geweldig dat je de dingen zo ziet hoor!
Ik denk dat het eerder genoemde 'sadisten' de beste beschrijving is van deze groep.
Weinig respect voor een andermans wereldbeeld, hoe jij dat ook wilt zien.

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
CopyCatz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:29:
Hehehe ik zie flink wat paniekreacties van de grote alliances, komisch. Dit gaat klauwen met geld kosten. 5B per maand als je 1 sov systeem hebt...

Al die boze goons, priceless _/-\o_
>:)

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

wheez50 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:28:
furbz? Ze willen het niet snappen :+
Dat is het.

De wondere wereld van hyperkapitalisme, machtspolitiek,... en ongeveer alles dat niet "politiek correct" is. Management in het Westen is ook maar slechts van de oorlogsvoering afgeleid.

De GoT-doctrine in oGame.nl was "Laten we ene corp na de andere corp uit het spel knikkeren.". Platbashen tot ze geen spullen/grondstoffen/skillpoints meer overhouden, maar dan ook echt niks zodat de rookie ship equivalenten langs konden vliegen om hen kort te houden. De ontbinding van corps forceren door het zin van het leven van de leden te ontnemen. De CEO's konden kiezen tussen onvoorwaardelijke overgave of alle leden verliezen. Alleen EVE kan nog harder/agressiever dan oGame gaan.

Al is het maar "because I can" (de slagzin van de elite afdeling met de top 20 gotters).

Vorige week dinsdag naast niarja: concord fleet

Met ongeveer 20 seconden Concord reactietijd is het best wel hard generfd. Vroeger kon je minutenlang doorknallen voordat je last van Concord had.

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 07-11-2009 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faquarl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 13:10
Je kan niet ontsnappen aan PVP. Simpel, de devs zeggen hetzelf, deze wereld is gemaakt voor confrontaties in wat voor zin dan ook. Niet een PvE simulator zoals wow. Een high-sec mission runner heeft daar in het algemeen de mogelijkheden voor om dit te voorkomen, tenzij een suicide gank plaats vind. Welk punt heeft de npc'er uberhaupt nog als ie eraan gaat? de ander de schuld geven omdat die dan wel een sadist is of winst wil maken over jou rug? nee sorry, tijd om wakker te worden toe te geven dat je zelf slordig bent geweest. Het lukt mensen ook in 0.0 om missions te runnen met een stuk meer risico :)
De morele kant van het verhaal valt niet echt over te argumenteren, waarom is de aarde rond etc (niet bijdehand gaan doen en die vraag beantwoorden), tis gewoon een gegeven dat mensen elkaar in de haren strijken, zeker in een wereld zoals eve.

----

Nieuwe sov kosten zijn echt vreselijk. Stel je hebt 30 systems onder je controle, uitgaande van 40m per system, 1.2 B per dag??? en dat is dus EXCLUSIEF pos kosten waar dat dev blog zich op baseert (5 POS for sov), dat komt er nog bij want die haal je niet weg, meestal is de POS zelf de reden waarom je daar sov claimt (moon materials). Meestal word het POS netwerk gestructureerd om zichzelf te onderhouden en indien mogelijk winst te maken. (absurd veel werk, ons POS spreadsheet is echt sick als je er over na gaat denken :) ). Dat plus de gereduceerde opbrengst van de r64/r32 word wel lastig. Waarom deze financiele last ineens opleggen aan alliances? Wat denkt CCP daarmee te bereiken? Ik snap de functie er niet van, behalve een soort attempted nerf naar de huidige stalemate in alliance blocks. (bedacht door een ex-alliance ceo die nu voor ccp werkt, krijg nou wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
Faquarl schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:59:

Nieuwe sov kosten zijn echt vreselijk. Stel je hebt 30 systems onder je controle, uitgaande van 40m per system, 1.2 B per dag??? en dat is dus EXCLUSIEF pos kosten waar dat dev blog zich op baseert (5 POS for sov), dat komt er nog bij want die haal je niet weg, meestal is de POS zelf de reden waarom je daar sov claimt (moon materials). Meestal word het POS netwerk gestructureerd om zichzelf te onderhouden en indien mogelijk winst te maken. (absurd veel werk, ons POS spreadsheet is echt sick als je er over na gaat denken :) ). Dat plus de gereduceerde opbrengst van de r64/r32 word wel lastig. Waarom deze financiele last ineens opleggen aan alliances? Wat denkt CCP daarmee te bereiken? Ik snap de functie er niet van, behalve een soort attempted nerf naar de huidige stalemate in alliance blocks. (bedacht door een ex-alliance ceo die nu voor ccp werkt, krijg nou wat).
}:O

Iets zegt mij dat er mods en ships wat in prijs omhoog zullen schieten?
Of zouden enkel supercaps omhoog gaan? Loopt Jita nu echt vol omdat de vraag groter wordt doordat assembly arrays niet zo hard meer draaien? Krijgen we nu supply systems in 0.0 met een heeeeelee grote concentratie... Dit wordt nog leuk :9

[ Voor 10% gewijzigd door bodhisatva op 07-11-2009 08:53 ]

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat wordt leuk straks, iedereen gedwongen dat onhandige probing systeem te gebruiken en dan zijn allerlei sigs die je tegenkomt ook nog eens door anderen al gevonden.

En ondertussen worden er in Motsu weer een paar duizend missies per dag gedaan die de runners meer per uur opbrengen dan de beste 0.0 space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Probing systeem is prima, sov kosten zijn te belachelijk voor woorden.
De GoT-doctrine in oGame.nl was "Laten we ene corp na de andere corp uit het spel knikkeren.".
Volgens mij was het meer: Kijken hoe we kunnen overleven tegen alle groepen die ons aanvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
rapture schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:15:
[...]
Dat is het.

De wondere wereld van hyperkapitalisme, machtspolitiek,... en ongeveer alles dat niet "politiek correct" is. Management in het Westen is ook maar slechts van de oorlogsvoering afgeleid.

De GoT-doctrine in oGame.nl was "Laten we ene corp na de andere corp uit het spel knikkeren.". Platbashen tot ze geen spullen/grondstoffen/skillpoints meer overhouden, maar dan ook echt niks zodat de rookie ship equivalenten langs konden vliegen om hen kort te houden. De ontbinding van corps forceren door het zin van het leven van de leden te ontnemen. De CEO's konden kiezen tussen onvoorwaardelijke overgave of alle leden verliezen. Alleen EVE kan nog harder/agressiever dan oGame gaan.

Al is het maar "because I can" (de slagzin van de elite afdeling met de top 20 gotters).

Vorige week dinsdag naast niarja: [afbeelding]

Met ongeveer 20 seconden Concord reactietijd is het best wel hard generfd. Vroeger kon je minutenlang doorknallen voordat je last van Concord had.
Zie ik daar 0madpilot0 in die pic? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

tjonge wat een reacties.

Maar even scheidend de emoties en de gameplay;

Emotie; Mensen die plezier hebben in het herhaaldelijk continue treiteren (of pijn doen) van anderen zijn geen gezond opgevoede personen maar sadisten. En het is dat sadisme wat de emotie beroert. Hierin kan ik mij volledig vinden.

Een keertje 'wabsen' :D is lachen en jammer voor de gast die het overkomt, maar zit niks kwaads en zeker geen ongezond sadisme achter. Een beetje lachen om het leed van de ander zodat je je eigen leed tijdelijk vergeet staan de TV zenders bol van.

Mij zul je ook weleens naar homevideoos zien kijken, maar elke avond stipt op tijd met bordje op schoot en alles moet ervoor wijken, da's gewoon ongezond en dat is nou precies wat een flink aantal spelers doet. Hun gram halen op anderen en daarover staan weer hele psychologie boeken/bibliotheken volgeschreven ;)

Gameplay;
tis allemaal leuk, voor ieder wat wils.

[ Voor 37% gewijzigd door yared op 07-11-2009 12:53 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat zeggen de psychologie boeken over mensen die de hele dag een MMORPG spelen en nooit enig contact hebben met andere spelers, alleen maar met hun NPC agents en de buy/sell markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 15:23
Wat is er mis met singleplayers? Alleen omdat het spel een MMO is betekend niet dat je met andere mensen moet communiceren. Anders had CCP er ook geen agents of ander single-play gebeuren in gestopt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ohh - dit ben ik! Ben vrij single-player achtig bezig met beltjes leegtrekken en missies doen. Als ik dat niet had gedaan had ik gelezen, tv gekeken (gedownloade series) of iets gedaan als patience/freecell.

Nu ik verder denk: de minerals van het minen/reprocessen missieloot gaat naar corp via een mineral buying program. Ik zit veel te chatten in onze publieke kanalen (meesten uit corp zitten nu vooral in atlas), ik maak regelmatig rigs voor corpies (en hun atlas-alts), ben vrij ver met t2 drone/missile productie voor dezelfde corpies. En krijg regelmatig eea terug. Lijkt me allemaal bij nader inzien vrij sociaal. Vooral met de lol en humor erbij...

Maar nee, ik ben singleplayer ;)

Edit: Over de psychologische kant heb ik trouwens ook wat te zeggen. Bekend zal wel zijn dat mensen van nature groepsdieren zijn. Ik zou willen stellen dat met een biertje op de bank tvhangen (=passief) of een simpel zich herhalend spelletje spelen (sudoku, freecell, mahjong) wat dat betreft *minder* typisch zijn dan de sociale interacties (hoe oppervlakkig ook) in een MMOG.

Daar waar de sociale interacties in de MMOG in plaats komen van zogenaamde RL interacties (in hoeverre zijn deze 'echt'?) kan er inderdaad gesteld worden dat dat niet gezond is. Of dat dan ook werkelijk zo is is maar de vraag. Onderzoeken zijn er genoeg geweest. En waar aan de ene kant inderdaad pathologische effecten worden gevonden, worden aan de andere kant van het spectrum zeker belangrijke ontwikkelingen ontdekt als een groei van sociale vaardigheden en een stijging van sociaal engagement. Bij mensen die van nature weinig sociale binding hebben kan het spelen van een spel als Eve (wow is wat dat betreft denk ik 'gezonder' ;) ) ook een positef verschil maken.

[ Voor 43% gewijzigd door wheez50 op 07-11-2009 16:15 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-03-2018
Ik ben nu ook sinds een weekje aan een trail begonnen, had eerder al eens een trail aangemaakt maar er toen niet zoveel mee gedaan. Ik heb even een vraagje, na de tutorial missie's, wat is een goede manier om aan geld te komen? Ik ben zelf niet zo heel erg van het vechten en daarom is Epic Arc niet echt wat voor mij. Ik heb een Vexor gekocht voor mining, alleen kan ik me de mining lasers nog niet veroorloven :')

thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Dynd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:19:
Ik ben nu ook sinds een weekje aan een trail begonnen, had eerder al eens een trail aangemaakt maar er toen niet zoveel mee gedaan. Ik heb even een vraagje, na de tutorial missie's, wat is een goede manier om aan geld te komen? Ik ben zelf niet zo heel erg van het vechten en daarom is Epic Arc niet echt wat voor mij. Ik heb een Vexor gekocht voor mining, alleen kan ik me de mining lasers nog niet veroorloven :')

thanks.
laatste paar bladzijde is heftig discussie hier over maar ff kort gezegd.

leer proben (probe launcher en combat probes) zoek mensen die missies doen, probe ze uit, vlieg er heen en salvage hun wrecks. is 100% legaal en verdient vrij goed (zeker voor een beginner) andere optie: jat de loot uit hun wrecks, iets riskanter aangezien ze je neer kunnen schieten, kans is alleen vrij klein.

ooh en het is tegen het moraal van sommige mensen in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Als je niet zo van het vechten bent, bedoel je dan vechten met anderen of vechten met npc's? De epic arc van de sisters is geheel pve. Tenminste, pve + griefers en frusto's O-)

Beste manier om geld te krijgen is topicstart goed door te lezen, wabs lief aan te kijken, andere mensen te irriteren of door ervoor te werken. Op die eerste twee na heel erg a la RL, maar dan met de factor anderen irriteren een stuk minder illegaal.

De meesten van ons zijn in beginsel rijk geworden met missies. Een aantal mined nogal wat iskies bij elkaar. De echte rijken zitten ofwel in productie (meestal capshiponderdelen) ofwel in handel. Door dingen goedkoop te kopen en net iets duurder te verkopen maak je winst. en als je dat over 100+ orders tegelijk doet, elke dag, hoeft de marge niet groot te zijn om veel te verdienen. Wabs doet 206+ orders met een paar biljoen isk als speelgeld?

Waar je snel tegenaan loopt is dat het echte geld pas binnenkomt als je jezelf op een goede plek hebt gemanouvreerd *en* je de 'skills' hebt. Een gedeelte van die skills kost gewoon tijd. Oftewel gewoon training aanzetten en wat maandjes wachten. In een half jaar vlieg je een hulk en doe je lvl3/4 missies in een t2 drake. Het andere gedeelte zijn je persoonlijke 'skills'. Dat is je inzicht in marktwerking, je kennis van shipfits (of simpelweg je kunde andermans fits te kopieren ;) ) en vooral je oog om gaten in de iskverschuiving genaamd markt te zien en op te vullen op zodanige manier dat een gedeelte in jouw wallet terecht komt.

Wat ik je zou aanraden: maak vrienden die lvl4's doen en zorg dat je met ze mee mag op missies om te looten/salvagen. Heeft meer voordelen dan het ongevraagd doen en als enige nadeel daartegenover dat je die vrienden nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:28:
Wat is er mis met singleplayers? Alleen omdat het spel een MMO is betekend niet dat je met andere mensen moet communiceren. Anders had CCP er ook geen agents of ander single-play gebeuren in gestopt.
In EVE kan je niet singleplayen. Je koopt/verkoopt altijd wel aan andere players dus in die zijn werk je altijd wel samen. Maar als je voor de rest niets met andere mensen hebt kan je net zo goed een ander ruimtespel spelen want het maakt dan toch niet uit..
De toegevoegde waarde van MMO's zijn dat je mensen leert kennen en daar lol mee kan beleven. Met een single player stijl mis je dat en dat zou dan zonde zijn van het geld wat je in al die jaren verstookt ipv een enkele game waar je maar een keer voor hoeft te dokken.

Mensen uit het spel pesten is wat dat betreft iets heel anders, wel asociaal en toevallig ook nog niet toegestaan door CCP. Evenals alts recyclen omdat hun security status te laag geworden is om nog meer suicide te ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:19:

thanks.
Lees de eerste regels van de OP en je kan al gratis dingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

IJzerlijm schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:05:
Wat zeggen de psychologie boeken over mensen die de hele dag een MMORPG spelen en nooit enig contact hebben met andere spelers, alleen maar met hun NPC agents en de buy/sell markt ?
Zijn die mensen er dan?

Zelfs de grootste solist die ik ingame ken; als die online komt roept iedereen mogguh en nn en hij idem, dus ik kan mij haast niet voorstellen dat er iemand is die een Massive MULTIPLAYER speelt die in dat boekje voorkomt ;)

Quizvraag:
Veelgehoorde klacht in relaties; "Je spendeert meer tijd aan je vrienden online dan aan mij".
Wie zei dit?

Nog zo eentje; "Controlling the boss wife agro".
Staat in relatie tot 'solist wezen' of 'sociaal zijn'?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

wheez50 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:17:
De meesten van ons zijn in beginsel rijk geworden met missies. Een aantal mined nogal wat iskies bij elkaar. De echte rijken zitten ofwel in productie (meestal capshiponderdelen) ofwel in handel. Door dingen goedkoop te kopen en net iets duurder te verkopen maak je winst. en als je dat over 100+ orders tegelijk doet, elke dag, hoeft de marge niet groot te zijn om veel te verdienen. Wabs doet 206+ orders met een paar biljoen isk als speelgeld?
Je hebt traders en traders.

Met groot kapitaal en buy order + 10% marge = sell order kan je al isk maken. Op een miljard zie je dan 100m marge.

Voor mij is de 10% de moeite niet waard. Dan verkoop ik de loot/salvage aan hoogste buy order ipv de sell orders slots bezetten. Is het verschil groter dan 10%, dan plaats ik pas sell orders. Teveel marge weggeven is ook niet goed.

Mijn microwarpjes van 100k was in Delve voor 3m per stuk verkoopbaar en nu heb ik ze voor 679k per stuk in Amarr gedumpt. +579% marge en 185 exemplaren levert 107m marge op. Regelmatig check ik mijn voorraden en dirt cheap zooi (wegwerpfittings) dat ik in honderdtallen aankochte kan plotseling isk opbrengen.

In eerste plaats hou ik een voorraad om gangs zomaar uit een station te doen spawnen. Dat ik met voorraadbeheer/logistiek isk kan maken is mooi meegenomen. Een andere kijk op trading dan de margin traders.
Een skill training plan tot aan de 2de verjaardag van de main opgesteld.
  • Nighthawk voor kerstmis
  • Golem met tech2 torps voor eind maart
  • Buzzard en manticore tegen midden april
Als ik de skill training plan aan EFT toevoeg en lvl4 guristas/serpentis WC (deze missie krijg ik teveel) als case erbij neem. Guristas tankt ietsje gemakkelijker, dan maar op serpentis damage profile EFT'en. Een vergelijking tussen de schepen na de skill training.
  • Een drake doet 298 dps (met drones erbij 380 dps) met scourge en tankt 691 dps. Bepaalde rats aggro'en graag de drones. Volledige damage op de destroyer en cruiser size targets.
  • Een cruise raven met arbalest launchers doet 369 dps (met drones erbij 501 dps) en tankt 663 dps (1010 dps in korte tijd) als ik wat rats kan nos'en. Volledige damage op BC en dikkere rats. Tech2 cruise kost meeste dagen van de sub-capital launchers en heeft geen verdere toepassingen. In fleet is een cruise raven wegens flight time niet echt bruikbaar en ik kan geen stealthbombers of andere leuke dingen ermee doen.
  • Een nighthawk doet 367 dps (met drones erbij 450 dps) met scourge en tankt 973 dps. In optimale situatie voor een cruise raven, heeft de raven +11% hogere dps. Volledige damage op alles vanaf destroyer size zodat de missile dps meer dan die van een cruise raven waard is. Geen hammerhead II's, maar wel een zorgeloze tank.
  • Een golem doet met javelin torps op 50 km 689 dps (met drones erbij 821 dps) en tankt met Gist C-type X-L shield booster 542 dps (1395 dps in korte tijd). 4 shield hardeners en 2 target painters voor volledige damage op BC rats. Het is de bedoeling dat de BC/BS-rats allang dood zijn voordat de golem capped out is.
    Het kost mij een target painter of een shield hardener + cpu om een afterburner gefit te krijgen.
Bij een blood raiders (EM/thermal) case valt de kinetic bonus weg en de resists verschuiven ook.
  • Drake doet 238 dps (met drones 321 dps) en tankt 509 dps.
  • Raven blijft 369 dps (met drones erbij 501 dps) doen en tankt 479 dps (730 dps in korte tijd).
  • Nighthawk doet 306 dps (met drones 389 dps) en tankt 551 dps.
  • Golem blijft 689 dps (met drones erbij 821 dps) doen en tankt 351 dps (902 dps in korte tijd).

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 08-11-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 13:32
rapture schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:15:
[...]
• Drake doet 238 dps (met drones 321 dps) en tankt 509 dps.
• Raven blijft 369 dps (met drones erbij 501 dps) doen en tankt 479 dps (730 dps in korte tijd).
• Nighthawk doet 306 dps (met drones 389 dps) en tankt 551 dps.
• Golem blijft 689 dps (met drones erbij 821 dps) doen en tankt 351 dps (902 dps in korte tijd).
Mijn golem heeft inc drones 672dps maar tankt 1029dps continue en met shieldcomp op V zelfs 1220
Bij die WC missie kan ik dus volledig aggro krijgen zonder enige moeite.
Het zijn nog wel cruisemissiles en ik wil naar een siege toe want dan haal je bijna 1000dps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Daar komt mijn kronos aan met 400 defense ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
Of mijn ishtar met 1337 dps tanked, cap stable >:)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
wheez50 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:17:
lang verhaal waar ik ook in voorkom....
Weet niet precies waar je je info vandaag krijgt maar ik ben geen trader :P alles behalve dat, vind het oer saai! :O Ik woon in een wormhole en verdien iskies door gas te harvesten en te verkopen of door class 3 sites solo te doen in mn Tengu (in reactie op onderstaand: 1350 dps tank en 580 dps offence) . 120m per uur levert dat op.

Verder verdien ik puur iskies om meer schepen te kunnen kopen voor pvp 8) blijft voor mij toch echt het leukste in het spel. Kleine fleet warefare (8-15 man) beetje roamen door 0.0 enzo >:)

geen handelaar met 200 orders dus, gewoon 2b op de bank en voor iets van 6b aan schepen (groffe schatting) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch nog eens diep nagedacht over die nieuwe sovereign plannen van CCP en volgens mij leggen ze de lat te hoog. Als het allemaal zo duur gaat worden dan ben je als bezitter meer bezig dan met je stukkie land te houden dan met de leuke dingen.

Veel van de huidige 0.0 groepen zijn PvP allianties en als die ineens moeten gaan carebearen om de huur te betalen dan zullen er veel uit elkaar vallen en het opgeven. Er zullen altijd wel mafkezen zijn die dit niet erg vinden maar veel mensen willen toch casual spelen. Dwz inloggen en meteen actie. Hetzij PvP,minen, missies of andere dingen. Maar als je dan gedwongen wordt met grote groepen constant te moeten betalen en je niet even een paar weekjes vakantie kan nemen dan gaat er de lol snel vanaf. En je gaat geheid gezever krijgen over wie er wel of niet wat genoeg doet en uitzuiger zus en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat gezever is er nu ook hoor :p

Maar goed, ik denk wel dat het nu 'n stuk anders wordt, Goons zullen echt niet meer heel Delve en Querious gaan ownen. Vast nog wel 'n groot stuk, maar er zijn veel meer corps/alliances die genoeg power hebben om een system vast te houden. Denk dat er heel veel alliances zijn die allemaal een of twee systems zullen gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Juist voor die alliances is sov te duur als ze iets met hun space willen doen zoals een outpost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ligt er natuurlijk aan waar je wilt sov claimen. In rijkere gebieden zal je dat eerder zien dan in regio's waar je amper van kunt rond komen. Aan de andere kant zit ej wel met het probleem dat iedereen in die rijke regio's wilt gaan zitten :) Dus zul je most likely weer meer coalitions krijgen om de sov overeind te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
mja als veel 0.0 alliances sov niet kunnen houden, wat houd ze dan tegen om alsnog niet dat gebied te claimen zonder sov? Beetje terug naar den beginne. Het word er wel leuker op, maar ik vraag me af hoe de voordelen van het hebben van sov dan opwegen tegen de voordelen van het niet hebben van sov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 14:27
ravenger schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:15:
mja als veel 0.0 alliances sov niet kunnen houden, wat houd ze dan tegen om alsnog niet dat gebied te claimen zonder sov? Beetje terug naar den beginne. Het word er wel leuker op, maar ik vraag me af hoe de voordelen van het hebben van sov dan opwegen tegen de voordelen van het niet hebben van sov.
Zonder sov ben je nergens meer dan, je kunt geen snelle interventies doen dmv een jumpbridge, geen cyno jammers, etc. Dan kan je wel zeggen dat een systeem van jou is, maar iedereen kan er in met een vloot...

Overigens heeft CCP al ergens halverwege de klachtenregen gereageerd dat de prijzen omlaag gaan, basic sov 1m per dag en zo'n constructie gaat van 10 naar 5 mil.

[ Voor 11% gewijzigd door CopyCatz op 09-11-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat precies de reden is dat een kleine alliance beter geen sov kan nemen. Valt minder op dat je er bent, buren zullen zich minder druk erom maken als ze erachter zijn dat je er bent, en je kan de voordelen van sov toch niet betalen. Als je cyno jammer wilt ben je nog steeds behalve een outpost meer dan 2 miljard per maand kwijt. Wordt een duur geintje voor kleine alliance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kleine alliances willen toch geen sov claimen, denk dat die liever willen (moon)minen. Voor een kleine fee mogen die vast wel 'n towertje anchoren in de space van een grote alliance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat is juist precies niet wat ze mogen doen, kijk nu naar renters, de belangrijkste regel is blijf van de waardevolle manen af. En als je een R16 maan wilt pak er dan gewoon eentje in low sec.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 09-11-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eenmaal je bij een grote alliantie vestigt, stuur je schepen naar de vloten. Moon mining is om de POS'en en vloten draaiend te houden. Als de vloten en verdediging te hard afbrokkelt, dan ben je de moon ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Wat is dit spel belachelijk uitgebreid zeg :) Ben nu een paar dagen bezig en heb intussen m'n trial omgezet naar een maandabonnement, ik vermaak me tot nu toe uitermate.
Ik heb gisteren mijn eerste winst gemaakt met het inkopen van ore in een station waar het goedkoop was, en vervolgens de minerals verkopen in een station met de hoogste bieder. Geen idee of dit efficient is, maar ik heb er iig knaken mee verdiend.
Ben ook al een keer aangevallen door een speler, maar wist net op tijd weg te komen. Tot nu toe dus nog geen schip verloren.
Vanavond weer lekker verder pielen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Marges en hoeveelheden. Ik had een aantal badgers vol faction scourge van Jita (1500 per stuk) naar Amarr (4500 per stuk) en dat bracht snel geld op. Maar teveel aankopen zorgt ervoor dat je de markt zit te spammen en de verkoopsprijs daalt. Niet meer kwijt geraken aan een goede prijs is een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Rene59 schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:59:
Wat is dit spel belachelijk uitgebreid zeg :) Ben nu een paar dagen bezig en heb intussen m'n trial omgezet naar een maandabonnement, ik vermaak me tot nu toe uitermate.
Ik heb gisteren mijn eerste winst gemaakt met het inkopen van ore in een station waar het goedkoop was, en vervolgens de minerals verkopen in een station met de hoogste bieder. Geen idee of dit efficient is, maar ik heb er iig knaken mee verdiend.
Ben ook al een keer aangevallen door een speler, maar wist net op tijd weg te komen. Tot nu toe dus nog geen schip verloren.
Vanavond weer lekker verder pielen :P
En als je de mogelijkheid hebt: neem dan geen abonnement, maar ga over op GTCs. Informatie over die dingen staat vermeld in de OP. (Onder het kopje "kosten".)

Gisteren de hele dag bezig geweest met het verwijderen van wat Ev0ke POS'en in Cloud Ring. Persoonlijk zal ik blij zijn als ik straks (hopelijk!) mijn (corp) dreadnought voor iets anders kan gebruiken dan het beschieten van een POS.

Zag ook dat IT lekker bezig is in Syndicate. Behoorlijk grote fleet participation. Ik ben benieuwd wat er van zal gaan komen. Het betekende in ieder geval wel dat Ev0ke niet kon rekenen op SoT en PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
En dat terwijl PL en SoT niet eens in grote mate aanwezig was. Geruchten waren dat de NC ook zou komen spelen, maar dat is er niet van gekomen. En jup, onze participation was echt nice *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vraag me persoonlijk echt af wat IT hoopt te bereiken in syndicate/fountain. Syndicate is niet echt een regio waar je wilt zijn als alliance, en fountain betekend PL proberen eruit te krijgen? Nadat NC en goons aanvallen eerder mislukt is nu de derde grote speler van de coalitie aanvallen? Lijkt mij dat als PL in gevaar komt de coalitie weer hervormd wordt en goons/NC PL helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

furby-killer schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:18:
Ik vraag me persoonlijk echt af wat IT hoopt te bereiken in syndicate/fountain. Syndicate is niet echt een regio waar je wilt zijn als alliance, en fountain betekend PL proberen eruit te krijgen? Nadat NC en goons aanvallen eerder mislukt is nu de derde grote speler van de coalitie aanvallen? Lijkt mij dat als PL in gevaar komt de coalitie weer hervormd wordt en goons/NC PL helpen.
De enige reden voor de NC om PL te helpen zou zijn om IT een hak te zetten. Er zijn niet heel veel warme gevoelens tussen PL en de NC hoor.

En wat de reden is voor IT? Lijkt me duidelijk. IT wil voor Dominion komt een plek in 0.0 veiligstellen om daar verder te 'bivakkeren' en Dominion te ondergaan of Syndicate te gebruiken als springplank naar een andere regio. Gezien de grote van de IT alliance, is het ook niet meer dan logisch dat ze dit proberen.

Tevens begrijp ik ook wel waarom de participatie zo hoog was: de IT mannetjes hebben de hele zomer "The Damsel" mogen redden of wat FW activiteiten doen. Die zijn wel weer toe aan een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
furby-killer schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:18:
1 woord ''highends'' nuff said

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik hoorde dat de NC PL wilde komen helpen, in ruil voor wat high ends richting van noorden. Dat zou PL niet gewild hebben. Tis maar 'n gerucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De enige reden voor de NC om PL te helpen zou zijn om IT een hak te zetten. Er zijn niet heel veel warme gevoelens tussen PL en de NC hoor.
Dat is voldoende reden voor NC/goons lijkt mij. Goons hebben flink de pest aan IT en NC zullen weinig behoefte hebben om ex-BoB weer te hebben met sterke basis wat risico op invasie weer terug brengt.

En dat ze voor dominion sov willen is logisch, maar dan is fountain niet echt de makkelijkste plek (wat ook de reden is dat IT hoog op mijn persoonlijke lijstje staat van alliances die providence mogelijk serieus zouden willen aanvallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 19:36

madpilot0

I ain't mad

rapture schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:15:
[...]
Dat is het.

Vorige week dinsdag naast niarja: [afbeelding]

Zie ik mezelf daar nou in n pod? :*) :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het ging daar snel. Met elke nieuwe compositie en printscreen daalde het aantal pods snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 19:36

madpilot0

I ain't mad

Ohja, t leverde ongeveer 230m pp op =) (30m loss, 260m winst :P)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.