furby-killer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:26:
Nee want ik wil niks aan privateers doen, laat ze lekker, alleen niemand neemt ze serieus.
Je hebt 3 groepen bij de high sec pvp'ers:
1. Degene die gewoon makkelijke doelwitten willen hebben omdat ze bang zijn dood te gaan.
2. Daarnaast heb je degene die puur spelen om het spel vervelend te maken voor andere mensen. Niet omdat ze nou zo graag makkelijke doelwitten willen (willen ze wel maar dat is ander verhaal), maar puur omdat ze het leuk vinden als andere mensen het niet leuk vinden. En ja als dat je doel is dan hoor je niet thuis in een computer spel maar heb je hulp nodig.
3. (derde groep = overige).
Dat is nou het mooie, er zijn er nog veel meer, je generaliseert en vooronderstelt wat voor jou het meest evident is en wat je kunt verklaren en ziet als grootste groep.
Jij neemt aan dat er 3 zijn. Misschien zijn er nog meer dan behalve jou vooronderstellingen?
4. Marktwerkingen
5. Strategische belangen
6. Tactisch werkende resultaten
dingen, die het voor anderen verzieken, het plezier weghalen
Had je ook geweten als je goed had gelezen wat ik schreef. Tuurlijk je zal altijd in elk competitief spel hebben dat hoe de ene speelt het minder leuk voor de andere maakt. Ik vind het helemaal niet leuk dat jantje een killstreak heeft en mij 3x achter elkaar neerschiet in een shooter, maar dat gebeurd nu eenmaal. Het probleem is de mensen die als DOEL hebben het minder leuk voor andere te maken.
Vreemd dat je anderen verwijt niet goed te lezen, dat kan ook aan de kwaliteit van je schrijven liggen. Toch?
Ik maak me druk om spelers die hun plezier halen uit plezier weg te halen bij andere spelers. Dat zijn gewoon trieste mensen.
A grief player, or "griefer," is a player who devotes much of his time to making others’ lives miserable, in a large part deriving his enjoyment of the game from these activities while he does not profit from it in any way.
Het DOEL is bijvoorbeeld een andere alliance het leven zuur te maken, de macht te laten verliezen en daardoor het spel te verzieken en het plezier weg te halen.
Denk jij dat een verliezende alliance het leuk vind te verliezen? Een alliance bestaat uit corporations, en die bestaan uit spelers en dat wordt toch verziekt op zo'n manier?
Als je verliest is dat toch verziekend? Toch?
Van de website zelf:
camp the spacelanes for profit as a pirate, conduct espionage and infiltration,
vind ik het over het algemeen gewoon arrogant om dit aan anderen op te dringen.
[...]
Als je 'm nu leest Furbs, zie je dan wat er staat? Nee? Er wordt gesteld dat omdat jij iets vind en je het aan anderen opdringt. En dat is 1 van de definities van arrogant.
Net zoals "christelijk geloof de enige juiste?" Dat is arrogant!
Ieder z'n playstyle en EVE leent zich daarvoor, en hoe je dat ook went of keert, EVE leent zich daarvoor of je het daar nou met eens bent of niet.
(hoewel voor mij het prediken voor eigen parochie zou zijn)
Phobia 0ptik:
We play the game to PvP and win
CCP Murinae
EVE is a social game, and the best way to get people involved is through player corporations.
Hammer blog:
Eve is a PvP game. You do not have any safety, like you do in a PvE Warcraft realm. You do not flag on PvP. It's always on.
tentonhammer:
One of players' biggest criticisms of EVE is the harsh penalties associated with dying. The "you get ganked, you'll get spanked" motif applies mostly to more experienced players, as the loss of a skill that took you 8 days to learn is much more devestating than one that took you 20 minutes at level I.
The Game Studio
EVE Online for instance takes away all items attached to a ship (and the ship itself) when it is blown to bits. In some cases and depending on the situation your character can also suffer skill/stat points.
Het DOEL is voor sommigen machtiger en rijker te worden in dit spel. Niet dan?
Gaat dat niet vaak door het verlies van anderen?
Het DOEL voor elke systeemhoudende corp is systemen te kunnen blijven behouden, de vrinden te behouden in hunzelfde positie en daarmee lol te hebben. Denk je niet?
Is het niet verziekend als dat van je wordt afgenomen?
Verliezen werkt nooit plezierig.