Verwijderd

ik heb sinds gisteren de xtreamer(normale versie)
Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor mijn Music-Library (flac en Mp3)
Ik vind de geluidskwaliteit echt beneden pijl.
Het hoog is gecompressed en het laag modderig.
Ik heb de optical output op mijn AV-receiver aangesloten..
Ik ben zeer teleurgesteld in dit apparaat
De audio die xtreamer uitstuurt is niet"Bitperfect (alleen met flac en mp3)
DTS en Dolby Digital worden wel Bitperfect uitgestuurd over Optical-out
--------------
firmware:2.4.2

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 10:56

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:47:
ik heb sinds gisteren de xtreamer(normale versie)
Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor mijn Music-Library (flac en Mp3)
Ik vind de geluidskwaliteit echt beneden pijl.
Het hoog is gecompressed en het laag modderig.
Ik heb de optical output op mijn AV-receiver aangesloten..
Ik ben zeer teleurgesteld in dit apparaat
De audio die xtreamer uitstuurt is niet"Bitperfect (alleen met flac en mp3)
DTS en Dolby Digital worden wel Bitperfect uitgestuurd over Optical-out
--------------
firmware:2.4.2
Kun je niet beter bij de winkel klagen in plaats van bij ons?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:50:
[...]

Kun je niet beter bij de winkel klagen in plaats van bij ons?
Nee hoor
Dit is een waarschuwing aan toekomstige nieuwe gebruikers ,die overwegen een xtreamer te kopen,om hun music-library mee af te spelen
Want dit apparaat voldoet niet
De audio is rommel,die eruit komt
(alleen bij Flac en mp3)

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-11 08:41
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:58:
[...]

Nee hoor
Dit is een waarschuwing aan toekomstige nieuwe gebruikers ,die overwegen een xtreamer te kopen,om hun music-library mee af te spelen
(alleen bij Flac en mp3)
Dit kun je uiteraard onderbouwen met een dubbel blind test?

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 10:56

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:58:
[...]

Nee hoor
(alleen bij Flac en mp3)
Vreemd dat alle andere gebruikers dit nog niet hebben gemeld in dit of het vorige topic. Sure, er is genoeg te klagen over het ding, maar dit heb ik nog niet gehoord :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom zou muziek te compressed en modderig zijn? Waarom is dat niet bij films bv? Niet elke film is AC3 of DTS.

Een macmini vond ik veruit het beste als audioplayer. iTunes is best goed als als je muziek perfect getagged is. Via de iphone kon je zonder een scherm aan je macmini te hangen gewoon je itunes library zien en aansturen.
Dat werkte echt zalig!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

multipasser schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:17:
Een macmini vond ik veruit het beste als audioplayer. iTunes is best goed als als je muziek perfect getagged is. Via de iphone kon je zonder een scherm aan je macmini te hangen gewoon je itunes library zien en aansturen.
Dat werkte echt zalig!
Dat kan een ION-machientje van 250 euro ook (mpd + MPDroid) en dan kan je er ook nog 1080p-materiaal mee afspelen op je tv. En ik geloof dat het hier ging over geluidskwaliteit en niet over gebruiksgemak. (al vind ik de muziekspeler van de Xtreamer ook om te huilen)

Ik vind het wel vreemd dat de Xtreamer via zijn digitale uitgang de muziek niet gewoon bit-perfect uitspuugt. Ik zou het eens op het Xtreamer-forum neerzetten..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SteeringWheel
Nomineer de Xtreamer hier:
[Gouden Steeksleutel] Beste HD-mediaspeler
hij loopt nogal wat achter op de andere spelers qua nominaties. Onterecht vind ik ;)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Heb een vraag: wat is de max aantal Mbit/s die je kan streamen naar de Xtreamer via 100megabit netwerk en Samba of NFS? Haalt ie de BBC Birdscene van 42 mbit/s?

Nog twee andere vragen mbt. audio:
- ondersteunt de DTS HD MA?
- kan ie downsamplen naar PCM voor oude receivers?

thx thx thx

• SteeringWheel
iBurger schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:17:
Heb een vraag: wat is de max aantal Mbit/s die je kan streamen naar de Xtreamer via 100megabit netwerk en Samba of NFS? Haalt ie de BBC Birdscene van 42 mbit/s?

Nog twee andere vragen mbt. audio:
- ondersteunt de DTS HD MA?
- kan ie downsamplen naar PCM voor oude receivers?

thx thx thx
DTS HD MA wordt ondersteund op de Pro en Sidewinder, niet de MKI. Je andere vragen heb ik geen idee van. 42Mbit betwijfel ik over het netwerk.

2.5.2 is ook uit btw, niet heel spannend: http://forum.xtreamer.net...__pid__153888#entry153888
New features and improvements

1. A new section called Xtreamering was added to the main menu replacing “Movie Jukebox” . It contains various user created packages such as Movie Jukebox, xVoD, xLive, XTPhotos, xKartina - ipTV, xRodnoe - ipTV, xGames etc along with online channels provided officially, news, weather and photo sharing sites. Upgrades for the official firmware and various packages can also be found here.

- “Xtreamering” is an auto upgradeable online package.

- Each sections is auto downloadable.

- User can auto upgrade each section by just selecting that particular section and pressing “1” button,

even you can upgrade “Xtreamering” package by selecting “Disclaimer” and pressing “1” from Remote control

- There is a section named “Online Upgrade” which also provides upgrade functionality along with Firmware upgrade

2. As Xtreamering runs from HDD/USB (sda or sda1 partition), if no HDD/USB present it will auto redirect to “Internet” section (previous Internet menu)

3. Sub-folder playback. Pressing “Play” button from any root directory will play all the files from that folder and subfolders recursively

- For example : If you go to “Media Library->HDD” and press “Play” button all the files of “Xtreamer (C:) (/sda1)” will be played continuously

- If the root (..) chosen it will play all the files (including files of subfolders) of that drive

- If some folder chosen it will play all the files (including files of subfolders) of that folder

- “Movie”/”Music”/”Photo” tab will play corresponding type files

- “All” tab will play video files

4. “Internet Radio” was moved back to the Main menu replacing “Internet” section

5. The default value of “Setup->A/V->HDMI Chroma Sub-sampling Set” has been set to 4:4:4 for better HDMI compatibility

- After upgrade “Reset Defaults” needed to get this setting take effect.

Bug fixes:

6. The auto-updater preventing overwriting files that are bigger than the updated file. Fixed.

7. Samba shares are not working with Windows 7+Windows Live Essen 2011. Partial fix.

- Now Samba shares from Windows 7 with Windows Live Essen 2011 are accessible from “Media Library->NET” section

- From “Media Library-> Network Shares” - still working on the full solution.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Sinds kort maakt de fan van mijn Xtreamer 2.5 het geluid van een cirkelzaag, na een seconde of 10 verdwijnt dit geluid langzaam. Is dit een bekend probleem met rotte fans? Ik kan hem natuurlijk retour zenden, maar dan krijg ik waarschijnlijk een nieuwe die weer exact hetzelfde probleem gaat geven...

It takes one to know one...

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Dubbeldrank schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:12:
Sinds kort maakt de fan van mijn Xtreamer 2.5 het geluid van een cirkelzaag, na een seconde of 10 verdwijnt dit geluid langzaam. Is dit een bekend probleem met rotte fans? Ik kan hem natuurlijk retour zenden, maar dan krijg ik waarschijnlijk een nieuwe die weer exact hetzelfde probleem gaat geven...
Ja dat is een bekend probleem... Te goedkope fan erin gezet. Verbaasd me dat er nog steeds nieuwe xtreamers zijn die dit probleem hebben.

Ik heb dat ook, al een tijdje... ik heb er geen HDD inzitten dus de fan staat uit, maar tijdens booten moet dat ding dus blijkbaar op vol vermogen ratelen... ik mocht hem terug brengen van de webwinkel, maar eigenlijk heb ik er geen zin in. Ik moet dat ding maar een keer open maken en de fan fysiek disabelen. Overigens is mijn ervaring dat het steeds erger wordt.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

witteveder schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:15:
[...]

Ja dat is een bekend probleem... Te goedkope fan erin gezet. Verbaasd me dat er nog steeds nieuwe xtreamers zijn die dit probleem hebben.

Ik heb dat ook, al een tijdje... ik heb er geen HDD inzitten dus de fan staat uit, maar tijdens booten moet dat ding dus blijkbaar op vol vermogen ratelen... ik mocht hem terug brengen van de webwinkel, maar eigenlijk heb ik er geen zin in. Ik moet dat ding maar een keer open maken en de fan fysiek disabelen. Overigens is mijn ervaring dat het steeds erger wordt.
Ja, dat verbaast me ook dat er nog apparatuur wordt geleverd met dit soort problemen. Je zou toch zeggen dat ze onderweg verbeteren als ze zwakke punten tegenkomen. Ik heb er zelf ook geen HDD in zitten en heb de fan ook uitgeschakeld in de settings, maar zodra je hem aanzet gaat hij even hard tekeer.

Aan de ene kant heb ik zoiets van ik wil hem terugbrengen, aan de andere kant krijg ik er weer een apparaat voor terug wat dezelfde kuren gaat vertonen op den duur. Ik word er niet vrolijk van.

It takes one to know one...

• Demo

Demo

Dubbeldrank schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:12:
Hmm, ik dacht dat dat mijn harddisk van uiterst dubieuze kwaliteit was, maar dat zal dan inderdaad de fan wezen. Klinkt alsof ie zich een weg door mijn tv-meubel probeert te vreten :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
Dubbeldrank schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:40:
[...]

Ja, dat verbaast me ook dat er nog apparatuur wordt geleverd met dit soort problemen. Je zou toch zeggen dat ze onderweg verbeteren als ze zwakke punten tegenkomen. Ik heb er zelf ook geen HDD in zitten en heb de fan ook uitgeschakeld in de settings, maar zodra je hem aanzet gaat hij even hard tekeer.

Aan de ene kant heb ik zoiets van ik wil hem terugbrengen, aan de andere kant krijg ik er weer een apparaat voor terug wat dezelfde kuren gaat vertonen op den duur. Ik word er niet vrolijk van.
Dus als je de fan uitschakelt en reboot dan is die setting niet opgeslagen? Dan zou ik even al je instellingen resetten en de emergency firmware installeren.

• witteveder
n0elite schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:28:
[...]

Dus als je de fan uitschakelt en reboot dan is die setting niet opgeslagen? Dan zou ik even al je instellingen resetten en de emergency firmware installeren.
Als ik de fan uitschakel en reboot is de instelling wel opgeslagen, maar tijdens het booten gaat ie korststondig toch even vol vermogen draaien... heeft ie altijd al gedaan.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
witteveder schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:51:
[...]

Als ik de fan uitschakel en reboot is de instelling wel opgeslagen, maar tijdens het booten gaat ie korststondig toch even vol vermogen draaien... heeft ie altijd al gedaan.
Ja daar is helaas niks aan te doen. Dat duurt maar een paar seconden dus stoort mij daar niet zo erg aan.

• witteveder
n0elite schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:04:
[...]

Ja daar is helaas niks aan te doen. Dat duurt maar een paar seconden dus stoort mij daar niet zo erg aan.
Ik ook niet echt, maar soms als ik een filmpje opzet met anderen erbij, dan is het niet zo leuk als dat ding even in een helikopter verandert.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 09:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

witteveder schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:33:
[...]

Ik ook niet echt, maar soms als ik een filmpje opzet met anderen erbij, dan is het niet zo leuk als dat ding even in een helikopter verandert.
Dat is bij mij al voorbij als het apparaat nog niet eens aan mijn wifi is geconnecteerd. IMHO geen probleem.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 19:30
Ik heb een paar maanden gezeik gehad met mijn Xtreamer. Het ding haperde als een malle bij sommige films. Voornamelijk HD, x264 codec.
Anyway, na de server met een ander OS te hebben uitgerust (van WHS naar Freenas) bleven de problemen aanhouden.
Na een Google zoektocht (heb voorheen wel wat gezocht, maar ik pakte steeds snel m'n laptop omdat ik gewoon snel film wilde kijken) vond ik iets over Samba.
Samba schijnt het soms af te laten weten op een of andere manier. De technische details ken ik niet, maar nadat ik mijn shares benaderbaar maakte via NFS speelde álles weer super soepel vloeiend af!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

stijnos1991 schreef op zondag 05 december 2010 @ 08:52:
Ik heb een paar maanden gezeik gehad met mijn Xtreamer. Het ding haperde als een malle bij sommige films. Voornamelijk HD, x264 codec.
Anyway, na de server met een ander OS te hebben uitgerust (van WHS naar Freenas) bleven de problemen aanhouden.
Na een Google zoektocht (heb voorheen wel wat gezocht, maar ik pakte steeds snel m'n laptop omdat ik gewoon snel film wilde kijken) vond ik iets over Samba.
Samba schijnt het soms af te laten weten op een of andere manier. De technische details ken ik niet, maar nadat ik mijn shares benaderbaar maakte via NFS speelde álles weer super soepel vloeiend af!
NFS werkt inderdaad veel beter dan Windows-netwerk met de Xt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 22:14
Ik ga steeds meer twijfelen of het niet aan mijn XT ligt.
Net FW 2.5.2 geupgrade. Via hdmi enkel zwart beeld. Via AV wel beeld, instellingen gereset, hdmi weer aangesloten en wederom zwart beeld, maar nu met lichte lijntjes erdoor.
Dit was ook al toen ik upgrade deed naar 2.4.x.
Bij 2.3.2 heb ik er geen last van...
Iemand?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ralph88 schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:48:
Ik ga steeds meer twijfelen of het niet aan mijn XT ligt.
Net FW 2.5.2 geupgrade. Via hdmi enkel zwart beeld. Via AV wel beeld, instellingen gereset, hdmi weer aangesloten en wederom zwart beeld, maar nu met lichte lijntjes erdoor.
Dit was ook al toen ik upgrade deed naar 2.4.x.
Bij 2.3.2 heb ik er geen last van...
Iemand?
nee, dit is duidelijk ...

is het nu wel of niet opgelost, en zo ja - wat heb je gedaan dan ?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tukk schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:22:
[...]

NFS werkt inderdaad veel beter dan Windows-netwerk met de Xt.
Klopt, alleen werkt Samba vaak ook goed. Hier draait ook gewoon een Windows-pc met een normale SMB-share. MKV's (1080p DTS) werken hier prima. Beetje afhankelijk van je config/router/server dus.

• Ralph88
FreshMaker schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:03:
[...]
nee, dit is duidelijk ...

is het nu wel of niet opgelost, en zo ja - wat heb je gedaan dan ?
Na wat prutsen vond ik mijn reactie overbodig, maar je kan hem niet verwijderen.

Ben erachter gekomen dat alle fw-versies hoger dan 2.3.2 een zwart scherm weergeven bij 1080i 60hz en hoger. Dus ben gebonden aan 1080i 50hz. Chroma sub sampling werkt alleen op 4:2:2, 4:4:4 geeft alleen maar strepen en schokken.
Ga nu nog proberen of ik het met de hdmi compatability sets kan veranderen (oplossen), maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

• SteeringWheel
Ralph88 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:22:
Ga nu nog proberen of ik het met de hdmi compatability sets kan veranderen (oplossen), maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Vergeet ook niet om eens een andere hdmi kabel te proberen (ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt maar er zijn mensen waarbij dat het verschil maakte).

• Ralph88
SteeringWheel schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:45:
[...]
Vergeet ook niet om eens een andere hdmi kabel te proberen (ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt maar er zijn mensen waarbij dat het verschil maakte).
Dit is al mijn tweede hdmi kabel en ik heb dezelfde problemen als met de vorige met de fw en hdmi-handshake.
Dus de combinatie van Xtreamer en tv is niet zo ideaal heb ik het idee.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
De HDMI-handshake problemen zijn bekend, ik heb ze ook. Tot en met de firmware waar de eerste beta van de JukeBox in zat (weet even niet welke versie) ging het goed, daarna altijd een zwart scherm bij het opstarten van de Xtreamer.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:24
Misschien een beetje vloeken in de kerk en redelijk offtopic ,maar ik kan me voorstellen dat hier wat mensen zitten die de Xtreamer als 2e speler gebruiken ondertussen.

Ik begin me namelijk toch een beetje te ergeren aan de tekortkomingen van de Xtreamer. Of iig mijn verwachtingen van een goede mediaspeler. Vooral de totaal niet functionerende Jukebox en dat een grote hoeveelheid mp3's niet overzichtelijk af te spelen is (op een leuke goed werkende manier).
Hij werkt perfect met mijn Nas en speelt alles af zonder stotteren dus het laatste wat ik wil is de Xtreamer afkraken. Het is zeker nog goed genoeg voor de slaapkamer.

Wat ik zoek in een mediaspeler :

* een goede Jukebox (informatie bij de film en muziek en het liefst een trailermogelijkheid / heb nu vaak geen idee wat voor film ik ga kijken zonder het op inet op te zoeken)
* Moet goed met een Nas (synology) om kunnen gaan.
* Moet alles van Blueray tot Divx en Mp3 tot .flac kunnen afspelen zonder gehaper.
* Een overzichtelijke manier om albums en losse mp3's te vinden en af te spelen.
* Niet te groot en er moet wel een Hdd in kunnen voor op vakantie.

Prijs maakt me niet uit.

Het rare is dat ik heel tevreden begon met de Xtreamer , maar dat het ook gedeeltelijk door het bedrijf zelf komt dat ik me ben gaan ergeren. Al vanaf dat ik hem kocht zaten ze te promoten met Xjukebox en ondertussen werkt het nog steeds niet lekker en laten ze het de community maken.

Respect voor de gasten die het maken , maar het schiet niet op en ze zijn niet goed bij hun hoofd dat ze willen samenwerken met dit bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 08-12-2010 19:47 ]

• multipasser
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Het is gewoon heel simpel. Xtreamer is de beste Videoplayer die je kan kopen.
DAar houdt het mee op. I dont care about jukebox, hij moet gewoon snel starten en probleemloos elk videoformaat afspelen. En dat doet hij dag in dag uit.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• witteveder
My two cents: ik wil ook alleen maar video afspelen. Knallen en gaan. Mooi en gelikt boeit me niet, dus die jukebox ook niet. Dat ding doet wat het moet doen, is wife en kids proof. Wat wil ik nog meer? (ja die fan idd). En dat alles voor <100 euries.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
ben het helemaal eens met Beakzz. was vorig jaar rond deze tijd ook erg enthousiast over de Xtreamer, maar de loze beloften over een (goed werkende) JukeBox, de almaar buggier wordende firmware en de waardeloze support op hun forum hebben em laten doen vervangen door de Boxee Box: slick design, speelt alles, prachtige JukeBox en uitstekende support.. de Xtreamer wordt doorgeschoven naar de slaapkamer :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb volgens mij nog nooit de firmware geüpdate, en als de nieuwere versies echt buggy zijn durf ik dat ook niet zo goed. Het is ook niet nodig in principe, want hij werkt bij mij nog steeds prima. Soms gaat ie niet uit via de AB, en dan moet ik de stroom erafhalen, en hij heeft soms wat moeite met het openen van shares via het netwerk. Wat wel jammer is, is dat Youtubevideo's allemaal niet meer werken sinds een tijd, dat heeft Youtube toen gedaan. Ik las dat het bij nieuwere firmwares beter zou moeten gaan, dat alleen sommige video's niet werken vanwege copyright ofzo. Hoe is dat bij jullie nu, met nieuwere firmwares? Hiervoor zou ik nog overwegen 'm te updaten.

Saved by the buoyancy of citrus

• witteveder
Met firmware 2.4 is hij nooit meer vast gelopen bij mij, vroeger wel... ik heb ook een andere betere hdmi kabel gebruikt... dat scheelde ook.

Bij Youtube doet ongeveer de helft het... gebruik het eigenlijk niet meer.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:50

ST10©DE

Dus.............

Ik ben op zoek naar een mediaspeler zoals de Xtreamer, alleen zou ik willen dat er een android app voor zou zijn zodat ik 'm met mijn mobiel kan bedienen. (net zoiets als de DS audio app van Synology) Is er een dergelijke app, of een andere mediaspeler die via een app bedient kan worden?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• SteeringWheel
Er is een webremote.

Verwijderd

Hoi iedereen,

ik ben ook van plan me een Xtreamer aan te schaffen, 2 van mijn kennisen hebben er al één en ik heb het toestel dus al aan het werk gezien.
Hier is het de bedoeling om mijn HTPC (Antec Fusion case) weg te krijgen uit miijn TV-meubel zodat er daar weer plaats komt voor andere audio-apparatuur.
De HTPC zou ik dan als server gebruiken en mee streamen naar de Xtreamer en ik zou daar eventueel van die Powerline adapters voor gebruiken, gewoon naar de tv in de huiskamer of eventueel eens naar de 2de tv op de slaapkamer.

Heeft er iemand ervaring met het streamen van 1080p over Powerline adapters ... lukt dat wat lekker :?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:23:
Hoi iedereen,

ik ben ook van plan me een Xtreamer aan te schaffen, 2 van mijn kennisen hebben er al één en ik heb het toestel dus al aan het werk gezien.
Hier is het de bedoeling om mijn HTPC (Antec Fusion case) weg te krijgen uit miijn TV-meubel zodat er daar weer plaats komt voor andere audio-apparatuur.
De HTPC zou ik dan als server gebruiken en mee streamen naar de Xtreamer en ik zou daar eventueel van die Powerline adapters voor gebruiken, gewoon naar de tv in de huiskamer of eventueel eens naar de 2de tv op de slaapkamer.

Heeft er iemand ervaring met het streamen van 1080p over Powerline adapters ... lukt dat wat lekker :?
Ze moeten sowieso op dezelfde groep zitten... en dan is het nog de vraag wat de maximaal haalbare (en benodigde) bitrate is.

Wellicht doe je er goed aan zoiets bij iets als Handyan te kopen, zodat je het direct terug kunt brengen bij tegenvallende resultaten :)

Ik heb gisteren de update van 2.3.1. naar 2.5.3 uitgevoerd, aangezien er steeds meer films op zwart bleven. Alles draait weer en gelukkig geen problemen i.c.m. de bravia tv en beamer over HDMI :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Michael Knight schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:07:
[...]

Ze moeten sowieso op dezelfde groep zitten... en dan is het nog de vraag wat de maximaal haalbare (en benodigde) bitrate is.
Dezelfde groep is helemaal niet noodzakelijk. Dezelfde fase wel, maar hier heb je in een gemiddeld huis geen last van. Ik heb hier 2 Powerline adapters (Homeplug AV) op twee verschillende groepen, haal maximaal 3 MB/s. Op dezelfde groep zou het wel sneller moeten gaan, zo rond de 70 mbps.

Verwijderd

ik heb laatst wel degelijk op het xtreamer forum zitten klagen over de geluidskwaliteit bij het afspelen van mp3 en flac.
dit is nl niet bitperfect
DTS en AC3 worden wel bitperfect over de digital-output uitgestuurd.
Flac en Mp3 worden eerst door de ingebouwde PCM-converter omgezet en dan als pcm uitgestuurd.
de moderator aldaar snapt mijn probleem niet,en denkt dat de audio vervormt uit de digital-out komt,maar dat is niet waar.
de ingebouwde pcm-converter is gewoon van lage kwaliteit.
wat ik eigenlijk wil zeggen is:
Xtreamer is geen vervanging voor een goede geluidskaart
(tenzij dit een keer in een firmware wordt opgelost,en Flac en Mp3 bitperfect uitgestuurd word)
Ik ga weer terug naar mijn Edirol Audio-interface
(UA25-EX)

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:49
Weet iemand waar je de power supply van de Xtreamer Pro kunt kopen. Mijne heeft het begeven. Heb wel garantie maar weet niet hoelang het gaat duren voordat hij dan terugkomt. Dacht dan koop ik liever een losse voeding, heb alleen geen idee waar je die kunt kopen.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:41
Ik heb een Devolo 200Mbps kit. Op dezelfde groep geeft de tool aan dat ik 140Mbps effectief haal (wat ik niet begrijp, er zit maar een 100Mbit aansluiting op maar goed.

1080p stottert in de praktijk, terwijl 100Mbit echt ruim voldoende hoort te zijn (ik verstuur de files over het netwerk naar een asrock 330 met XBMC, ben dus de file aan het streamen gecomprimeerd). Ook getest door tijdelijk een lange 100Mbit kabel te leggen en dan werkt alles wel vlekkeloos, dus wat de specs en tools zeggen matcht niet lekker met de ervaring. Ik ervaar dat ook met uploaden naar mijn NAS, dan moet ik ook over die powerline verbinding. Is gewoon traag.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:23:

Verwijderd

Verdorie .... vervelend ... nog een utp erbij wordt hier nogal lastig ... Powerline adapters leek me dus een uitkomst ... omdat over WiFi-N het ook al niet schitterend loopt zo te horen :|
En hier loopt WiFi sowieso ook al niet echt lekker snelheids-stabiel vanwege teveel interferentie met andere netwerken in mijn buurt. Iets wat ik ook al gemerkt heb door aan m'n htpc eens een kabeltje te hangen.

Zou het niet kunnen dat het toch ook wel wat afhangt van powerline adapters ..... lees .... dat er merken zijn die 1080p streaming toch aankunnen ... :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 10:55 ]

• clw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 09:11

clw

[quote]stifler70 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:39:
Weet iemand waar je de power supply van de Xtreamer Pro kunt kopen. Mijne heeft het begeven. Heb wel garantie maar weet niet hoelang het gaat duren voordat hij dan terugkomt. Dacht dan koop ik liever een losse voeding, heb alleen geen idee waar je die kunt kopen.
[

Ik heb er een prof voeding aangezet en gebruik de meegeleverde alleen als ik op vakantie ga. Ja je kunt er ook prima je foto's op "backuppen" je favorite muziek mee nemen en voor een regenachtige avond een filmpje.

conrad.nl heeft een heel assortiment Conrad.nl Bestnr.: 510822 - 89
http://www1.conrad.nl/scr...=sub7&aktiv=7&navi=oben_1

succes ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

clw schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:48:
[

Ik heb er een prof voeding aangezet en gebruik de meegeleverde alleen als ik op vakantie ga. Ja je kunt er ook prima je foto's op "backuppen" je favorite muziek mee nemen en voor een regenachtige avond een filmpje.

succes ]
Naast dat je quote niet klopt, is je link ook niet te bekijken.
Je hebt bij conrad links naar je items in je winkelwagen (deze) en een soort perma-links, die laatste kunnen wij ook bekijken. (de conrad-site heeft wel meer rare nukken)

• stifler70
  • Laatst online: 20-09 18:49
clw schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:48:
[

Dat bestel nummer hoort bij een adapter die niet op de pro past. Kijk wel even of ze wat anders in het assortiment hebben.
succes ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:52:
Verdorie .... vervelend ... nog een utp erbij wordt hier nogal lastig ... Powerline adapters leek me dus een uitkomst ... omdat over WiFi-N het ook al niet schitterend loopt zo te horen :|
En hier loopt WiFi sowieso ook al niet echt lekker snelheids-stabiel vanwege teveel interferentie met andere netwerken in mijn buurt. Iets wat ik ook al gemerkt heb door aan m'n htpc eens een kabeltje te hangen.

Zou het niet kunnen dat het toch ook wel wat afhangt van powerline adapters ..... lees .... dat er merken zijn die 1080p streaming toch aankunnen ... :?
Ik heb nog iets anders ontdekt ... over 1 CAT6 utp-cable alle 4 de paren gebruiken d.m.v. combiner splitters.
Ik heb reeds overal gelezen dat er maar 2 paar draadjes gebruikt worden in een utp-kabel bij gebruik van een 100Mbps verbinding.
Wat ik eventueel zou kunnen proberen is het volgende;

- over een bestaande kabel die nu gebruikt wordt voor mijn BelgacomTV (tv over dsl dus) 2 aparte verbindingen sturen.
- het zou dus mogelijk kunnen zijn om de ander 2 ongebruikte paren te gebruiken om een extra netwerk verbinding tot stand te brengen .... en in mijn geval zou ik die dan gebruiken om een Xtreamer met mijn router te verbinden.
- op die manier hoop ik dus van de voordelen van een wired 100Mps verbinding te kunnen genieten en zo probleemloos 1080p te kunnen streamen.

Wat denken jullie .... zou dit lukken .... het zou me alvast een extra utp kabel uitsparen.
Niet dat het veel kost ... daarvoor hoef ik me niet in de houden maar gewoon ... als het over 1 kabel kan .... waarom dan een 2de leggen. Een 2de kabel zou niet echt een zicht zijn ... mede omdat die de volledige huiskamer rond moet en dan ook nog eens langs de onderzijde van een schuifraam. Dan nog liever Powerline adapters gebruiken dus ......

Heeft er iemand dit in de praktijk al eens uitgeprobeerd.
Filmpje op YouTube maakt één en ander duidelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=pcPBVqmouYE
Dit zijn de splitters die ze ervoor gebruiken, je hebt er wels steeds 2 nodig aan beide zijden van de kabel.
http://cgi.ebay.co.uk/Pai...ng_SM&hash=item27b4a17e1e

In mijn geval zou er dus aan de éne zijde een Belkin N+ router (thuisnetwerk) en de Bbox2 dsl-modem (digitale tv) komen en aan de andere zijde de digitale TV decoder en de Xtreamer.

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Xplod; Ik heb de volgende Powerline adapters in gebruik; pricewatch: Conceptronic CPNP200P Powerline Ethernet Adapter (200 Mbps, 2 Stuks)

Echter lukt het hiermee niet om het gros van de 1080p video's af te spelen, ondanks het door de fabrikant wordt geadverteerd. Wel kan ik hiermee zonder problemen 720p video's afspelen. Persoonlijk denk ik dus niet dat een Powerline adapter (van welk merk dan ook) de oplossing gaat bieden.

• elpino.rv
  • Laatst online: 07-11 09:43
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:40:
[...]
Wat denken jullie .... zou dit lukken .... het zou me alvast een extra utp kabel uitsparen.
Niet dat het veel kost ... daarvoor hoef ik me niet in de houden maar gewoon ... als het over 1 kabel kan .... waarom dan een 2de leggen. Een 2de kabel zou niet echt een zicht zijn ... mede omdat die de volledige huiskamer rond moet en dan ook nog eens langs de onderzijde van een schuifraam. Dan nog liever Powerline adapters gebruiken dus ......
yep, dit kan gewoon. 100mbit is inderdaad 2 aderparen en je kan zo'n splitter toepassen! 4 aderparen worden pas vanaf 1gbit gebruikt. Je hebt het in je post over cat6, maar cat5e is al genoeg he?

Verwijderd

CAT5e of CAT6 .... ik denk dat mijn utp CAT6 is vandaar.
Zou er snelheidsverlies optreden denk je door het op die manier te doen :?

Iemand ervaring met deze Powerlines van Belkin;
http://nl.hardware.info/r...-belkin-gigabit-powerline

Best-case scenario ---> 169,1Mbit 8)7
Andere kant van de medaille ... die dingen veroorzaken blijkbaar een pak interferentie;
http://www.youtube.com/watch?v=z3yVu5IfaEY

Edit:
ik heb zonet een Xtreamer Sidewinder besteld met een 500Gb schijfje erin.
Morgen zou het al geleverd worden .... ben toch wel benieuwd .... met dit rampweer 8)7
Ik zal ze maar het voordeel van de twijfel geven zeker :Y
Ook heb ik me op eBay 2 paar van die combiner/splitters aangeschaft voor net géén 18€ incl. verzending.
Voor die prijs probeer ik het graag eens uit of het werkt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 16:40 ]

• elpino.rv
  • Laatst online: 07-11 09:43
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:42:
CAT5e of CAT6 .... ik denk dat mijn utp CAT6 is vandaar.
Zou er snelheidsverlies optreden denk je door het op die manier te doen :?
Snelheidsverlies op 100mbit zal echt minimaal zijn. Let er wel op dat je xtreamer max zo rond de 5MB/s zal gaan halen (zeg maar 50mbit), denk dan niet dat het aan je netwerk bekabeling ligt maar gewoon aan de realtek chip.

Verwijderd

Ondertussen is mijn Xtreamer gearriveerd :)
Out of the box staat er de 2.3.4S Boot:14 firmware op en met die software lukt het niet om 1080p zonder schokken af te spelen over een compleet wired netwerk.
Ook niet wanneer ik rechtstreeks vanop de HD afspeel. Ik veronderstel dat het dus aan de firmware ligt.
Effe ge-googled hoe het moest .... alles ok ... nu staat er de laatste op ... 2.5.2

Géén schokjes meer als ik een 1080p over het netwerk vanaf mijn htpc stream ... nice :)
Wat ik ook nog effe geprobeerd is eens een Samsung.Demo.Oceanic.Life.x264.1080p.40Mbps af te spelen maar dat lijkt me voor de Xtreamer een beetje te véél van het goede.
Zowel over het netwerk als rechtstreeks van de HD speelt het niet vloeiend af .... blokjes all over the place ... jammer :F
Het is een zéér zwaar bestand om af te spelen .... ik denk wel nog zwaarder dan de gekende bird-scene ... de ultieme test om eens te zien wat de Xtreamer aan kan ... voorlopig (nog) niet geslaagd.

Eerste indruk ... ik ga hier nog véél plezier aan beleven :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 00:26 ]

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 04:09
Ik heb het volgende probleem:
mijn fannetje is stuk aan het gaan en maakt soms een hels lawai als de xtreamer boot.
Ik heb echter geen zin om voor een fan de xtreamer RMA te sturen en ga dus liever op zoek naar een fannetje.
Heeft iemand hier al zo'n fan kunnen bemachtigen of kan iemand me wijzen op een winkel waar ze die replacements verkopen? Het is een 25x25x10 12V fannetje , dat is zowat alles wat ik weet.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• Demo

Demo

Hier. En bij de meeste andere webshops die losse onderdelen/casemod/overclocking-spul verkopen. Of een elektronica-zaak zoals Conrad.

• witteveder
sleepwalkerbe schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:15:
mijn fannetje is stuk aan het gaan en maakt soms een hels lawai als de xtreamer boot.
Ik heb echter geen zin om voor een fan de xtreamer RMA te sturen en ga dus liever op zoek naar een fannetje.
Heeft iemand hier al zo'n fan kunnen bemachtigen of kan iemand me wijzen op een winkel waar ze die replacements verkopen? Het is een 25x25x10 12V fannetje , dat is zowat alles wat ik weet.
Ik heb precies hetzelfde en wil mijn exemplaar ook niet RMA sturen (mag wel), ik doe er net zo lief zelf een nieuwe fan in. Als je jouw fan vervangt, wil je je ervaringen hier posten? (mischien + pics?)

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Goedenavond,

Ik heb net een Xtreamer aan mijn netwerk gehangen. Internet op de Xtreamer werkt en ik kan ook bestanden van mijn pc afspelen.

Het probleem is echter dat hij mijn NAS niet zit (LG). Mijn NAS werkt prima op mijn pc's maar is niet benaderbaar op de Xtremer. Ik heb het geprobeerd met een shortcut naar het IP-adres maar dan vraagt hij naar een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik gebruik Windows 7. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want zo heb ik er niks aan......

Bedankt alvast!

Groeten,
Edwin

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Edwin Fagnano schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:15:
Goedenavond,

Ik heb net een Xtreamer aan mijn netwerk gehangen. Internet op de Xtreamer werkt en ik kan ook bestanden van mijn pc afspelen.

Het probleem is echter dat hij mijn NAS niet zit (LG). Mijn NAS werkt prima op mijn pc's maar is niet benaderbaar op de Xtremer. Ik heb het geprobeerd met een shortcut naar het IP-adres maar dan vraagt hij naar een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik gebruik Windows 7. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want zo heb ik er niks aan......

Bedankt alvast!

Groeten,
Edwin
Er staan verschillende tutorials online om ook via Windows 7 (zorgt bij sommigen voor wat meer problemen, i.v.m. uitgebreidere share-mogelijkheden) een schijf correct benaderbaar, zonder password, te maken voor je xtreamer. :)
witteveder schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en wil mijn exemplaar ook niet RMA sturen (mag wel), ik doe er net zo lief zelf een nieuwe fan in. Als je jouw fan vervangt, wil je je ervaringen hier posten? (mischien + pics?)
Is het dan niet meteemn een idee om voor de 'Silent' oplossing te gaan m.b.v. koelribben?
Ik heb momenteel nog een functionerende fan, maar zodra die ermee kapt, ga ik over op koelribben...lekker stil en die 2.5cm fans staan bekend om de korte levensduur :)

[ Voor 25% gewijzigd door Michael Knight op 24-12-2010 02:12 ]

• sleepwalkerbe
Michael Knight schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 02:11:

Is het dan niet meteemn een idee om voor de 'Silent' oplossing te gaan m.b.v. koelribben?
Ik heb momenteel nog een functionerende fan, maar zodra die ermee kapt, ga ik over op koelribben...lekker stil en die 2.5cm fans staan bekend om de korte levensduur :)
Het probleem met die koelvinnen is dat je lekker 30€ mag neertikken voor een oplossing. In combinatie met een interne harddisk zou het ook niet ideaal zijn volgens wat ik las. Het wordt dus ff zoeken want zo'n fan voor 11€ bestellen lijkt me toch ook iets te veel van het goede

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 15:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

sleepwalkerbe schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:54:
[...]
Het probleem met die koelvinnen is dat je lekker 30€ mag neertikken voor een oplossing. In combinatie met een interne harddisk zou het ook niet ideaal zijn volgens wat ik las. Het wordt dus ff zoeken want zo'n fan voor 11€ bestellen lijkt me toch ook iets te veel van het goede
Misschien is de Scythe mod wat? Ik ben er erg tevreden over. (pricewatch: Scythe Ita Kaze Slim Hard Disk Cooler)

• sleepwalkerbe
Gebruik je die mod ook met een HDD in de xtreamer? Lijkt me niet dat de hdd dan airflow krijgt of kan dit geen kwaad?

• Cyphax
  • Laatst online: 20:30

Cyphax

Moderator LNX
sleepwalkerbe schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:15:
Ah, bij mij ook rond deze tijd :D
Wel toevallig. Klinkt alsof de lagers aan het overlijden zijn. Scheelt dat ik er geen HD in heb, hij wordt ook met fan nauwelijks warm (nieteens lekker warm eigenlijk, zelfs niet na het afspelen van 1080p-materiaal), zou ie het zonder fan volhouden vraag ik me af?
Als het kritiek wordt ga ik denk ik voor de koelvinnen. Die kunnen niet verslijten.

Saved by the buoyancy of citrus

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 18:31
Ben blij dat ik die sidewinders erop heb gezet toen deze uitkwamen bij teanquilpc. De fan staat hier dan ook uit !
Geen last van versleten lagers in ieder geval !

• sleepwalkerbe
Cyphax schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:52:
[...]

Ah, bij mij ook rond deze tijd :D
Wel toevallig. Klinkt alsof de lagers aan het overlijden zijn. Scheelt dat ik er geen HD in heb, hij wordt ook met fan nauwelijks warm (nieteens lekker warm eigenlijk, zelfs niet na het afspelen van 1080p-materiaal), zou ie het zonder fan volhouden vraag ik me af?
Als het kritiek wordt ga ik denk ik voor de koelvinnen. Die kunnen niet verslijten.
Het zijn idd die lagers die er aan gaan.
Door de interne HDD weet ik niet zo goed wat gedaan , die scythe mod lijkt leuk en niet het moeilijkste, maar die officiele mod met koelvinnen lijkt ook niet slecht. In elk geval wordt het geld neertikken voor iets wat kon voorkomen worden...

Dillemma :)

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 15:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

sleepwalkerbe schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:48:
Gebruik je die mod ook met een HDD in de xtreamer? Lijkt me niet dat de hdd dan airflow krijgt of kan dit geen kwaad?
Yep. Ik ben ertoe over gegaan omdat in de zomer de films regelmatig vastliepen (ongeacht gespreeld van HDD of netwerk). Daarna was het probleem nagenoeg (helaas niet 100%) verholpen, ongeacht de buitentemp. Na de warme periode is het sowieso niet meer voorgekomen, dus denk wel dat één of andere chip/proc te heet werd met die mini fan. De fanless mod leek me dan ook niet zo verstandig met een HDD erin en ben dus gegaan voor de enorm stille Scythe mod. En als zelfs *ik* het kan..... :)

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Michael Knight schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 02:11:
[...]

Er staan verschillende tutorials online om ook via Windows 7 (zorgt bij sommigen voor wat meer problemen, i.v.m. uitgebreidere share-mogelijkheden) een schijf correct benaderbaar, zonder password, te maken voor je xtreamer. :)

[...]
Het lukt me echt niet. Ik krijg de NAS niet geshared op de Xtreamer. In heel mijn netwerk zie ik hem goed alleen op de Xtreamer niet. Heb net de nieuwste firmware erop gezet maar geen verschil.

Van hoe je mappen moet sharen heb ik net de tutorial gelezen, maar dat werkt niet met mijn LG-NAS. Heb ook een programma gedownload van het Xtreamer forum voor dit probleem (Windows share manager), maar als ik daarmee mijn NAS probeer te sharen geeft hij aan 'Failed to create share, is the name allready in use?'

Hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,
Edwin

Verwijderd

Ik heb een splinternieuwe Sidewinder versie van de Xtrreamer met een 500Gb schijfje erin en heb de fan meteen op "low" gezet ... alhoewel ik niet echt zeker ben dat er sowieso nog een fan in zit eigenlijk ..... :/
Gisteren heeft ie voor de allereerste maal 2 1080p rips na elkaar afgespeeld vanaf de interne HD en ja ... hij werd warm op zijn koelvinnen maar om te zeggen extreem warm .... dat nou ook weer niet. Laat ons zeggen ... goed lauw ;)

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de Xtreamer SideWinder en werkt bijna goed.. maar kan beter.
Ik heb versie 2.3.4S Boot:14
Op internet vond ik Versie 2.4.1 en wil mijn Xtreamer updaten.

Ik heb begrepen dat de gedownloade file uitgepakt op een USB-stick in de Root moet worden geplaatst.
Heb ik gedaan maar bij SYSTEEM BIJWERKEN vind hij C:
Eenmaal daarop geklikt vind hij PACKAGE2 en de rest van de files niet.
(De files is overigens wel te zien in de File Manager maar kan daar niet starten)

Wat mij opvalt is dat de files in C: staan en dus niet in de Root :?
Ik heb ze wel met mijn Apple in de roots gezet en daar zie ik ze ook staan via de computer.

Ik doe iets fout maar kan niet vinden wat en/of hoe.
Mijn Engels is slecht dus kan de uitleg op die sites niet volgen.

Hij speelt de files (foto/film) keurig af van de externe HD.

Wie geeft mij een klein duwtje in de goede richting?

(ik zie inmiddels dat er ook al een versie 2.5.2 is)

De stick is geformatteerd in FAT 32 (msdos) en heeft een inhoud van 2 GB.
De computer is een MacBook pro 13 inch.

Verwijderd

Als je 2.5.2 manueel wil gebruiken:

http://download.xtreamer....e/XT25/Xtreamer_2.5.2.zip

Unpack dat bestand op je lege USB stick waardoor het bestand "Xtreamer_2.5.2.xtr" op je USB stick staat.

Steek de USB stick in de Xtreamer en dan System Update

• SteeringWheel
Nieuwe firmware is uit (2.5.4) met kleine verbeteringen:
2.5.4 Release notes (from 2.5.2)

New Features:
1. PHP recompiled with Curl, json, bzip support.

Bug fixes:
2. Issues with not being able to play some HD-Audio files. Fixed.
3. Blu-Ray folder playback improvement.
4. VCD info OSD modified to provide more accurate information
5. HDD detection issue after powering up from NAS Mode while HDD is on spin down. Fixed

iXtreamer only changes
New Features:
1. While playing video from an iPod, “F1” key can be used to change brightness
2. Continuous navigation function added (push and hold IR button ) for iPod
3. FF and RW functions added while playing iPod Video files (compatible with 2.5.4 and later)
4. DVD with Angel is supported, this feature is added in “Setting->Playback” menu.

Bug fixes:
5. Screen saver don't works from Dock photo mode.
6. “Return” key can't be used from Dock Video/Audio/Photo list mode
- “Home” key should be used to exit

• compostbak
  • Laatst online: 21-10 20:17
Cross-firmware flashing ac rayn firmware naar xtreamer mogelijk.
lijkt nog een beetje experimenteel

links:

http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22757&page=4

• marsian
  • Laatst online: 23-10 10:52
als ik films afspeel via de filebrowser heb ik geen geluid! Als ik ze opstart via de jukebox weer wel. Zowel met de nieuwe als de oude firmware. iemand enig idee?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 17:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb voor de kerst een Xtreamer PRO gekregen met fw 2.3.4. Ik heb deze geupdated naar de nieuwste: 2.5.4. Ik heb een WD15EARS Caviar Green gekocht en daar mappen op gemaakt om te categoriseren. Dit blijkt achteraf alleen maar hinderlijk te zijn omdat je op je Xtreamer de hele tijd moet doorklikken e.d. De Xtreamer zelf filtert de categorien al eruit wanneer je alles in de root zet.
Op zich ben ik er best tevreden over. Ik heb echter de Robin Hood Director's Cut Bluray gedownload via nieuwsgroepen en er zitten gewoon zwarte balken. Het gaat zich om de 46Gig 1080p versie van de film, dus echte bluray kwaliteit (geen mkv maar de echte BD-mappen en STREAM mappen met m2ts bestanden).

Als ik info bekijk, zie ik staan 1920x1088 en de tv (panasonic plasma 42G20) zegt HDMI1 1080p/60Hz.
Welke settings ik ook probeer op de Xtreamer, ik blijf die zwarte balken houden. In de info van de nieuwsgroepen staat:
Formaat: 1:1 (M2ts FILES)
Beeld: 1080p High Definition 16:9 / 1:85.1

Ik heb geprobeerd:
- A/V: 1080p/24Hz op aan en uit gezet
- TV system: op alle settings individueel geprobeerd
- Aspect Ration: alle settings geprobeerd (16:9, 4:3 letterbox, panscan 4:3, 16:10)
- HDMI Chroma Sub-sampling Set op 4:2:2 en op 4:4:4 geprobeerd

Waarom heb ik nou zwarte balken in beeld? Is het dan toch de bron zelf? Dat kan toch niet aangezien het 1080p is? Dat betekent toch volledig beeldvullend?

Ik heb zelf ook wat 720p Planet Earth filmpjes die WEL volledig beeldvullend zijn. The vampire diaries season 1 heeft ook exact het rauwe BD-formaat en die is wel gewoon beeldvullend...

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 01-01-2011 15:14 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 21:48
Heb je ook al gekeken bijvoorbeeld op de pc of de zwarte balken niet in de BR ingebakken zitten?

• mkleinman
  • Laatst online: 19:53

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb een poosje op 2.4.2 gedraaid en dat werkte erg goed. Ik draai nu op 2.5.2 en dat is een drama. er zijn een hoop DVD's die met 2.4.2 het perfect deden en nu met 2.5.2 vast lopen.

Ik ben nu bezig met 2.5.4. Hopelijk is die wat stabieler. En anders ga ik kijken of ik terug kan naar 2.4.2. Meer mensen met dezelfde ervaring?

Edit: 2.5.4 staat er nu op. Dezelfde films lopen nog steeds vast of skippen ineens een paar minuten tot een uur.

Bah.

[ Voor 15% gewijzigd door mkleinman op 02-01-2011 15:21 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

winkelwagen schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:55:
Heb je ook al gekeken bijvoorbeeld op de pc of de zwarte balken niet in de BR ingebakken zitten?
Ik dacht ook al zoiets. Veel films zijn immers niet in een 16/9 maar eerder in een 21/9 (bioscoop-) formaat gemaakt en dan is het doodnormaal dat je boven en onder zwarte balken hebt.
Als de verhoudingen van gezichten enzo kloppen .... geen eihoofden ... dan hoef je je geen zorgen te maken ;)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

er staat duidelijk bij 16:9:

Maar ja het zit op de PC ook erin.
Twilight Eclipse film.....hetzelfde verhaal. Waarom in godsnaam maakt men een 1080p film, waarbij er geen 1080 lijnen gevuld worden met echt beeld?

Dat je op een 4:3 TV nog zwarte randen krijgt, ok dan, maar een 1920*1080 TV is toch al breedbeeld? Waarom dan alsnog die zwarte randen IN een 1080p film zetten? pfffff.

@flitspaal....ik heb ook de 2.5.4 en ik heb bij de trueblood-DVD's (VIDEO_TS) wel vaak dat het wat stotterig loopt. Terug naar 2.5.2 helpt ook niet. De tijd staat bij mij ook niet goed. op 2000-1-1 ofzoiets. Downgraden van firmware of met emergency install werkt allemaal niet.

Heb uit alle ellende de trueblood dvd's maar weggegooid. Ook de RobinHood bluray hetzelfde. Die haperde ook op sommige stukken.

Voor de rest bevalt de xtreamer prima!
Wat ik wel vervelend vind, is dat je de harde schijf niet moet gaan ordenen met mapjes op je PC. Hoe overzichtelijk het ook is op de PC, hoe onhandig het is in het xtreamer menu. Je moet altijd maar op mapjes blijven klikken.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• winkelwagen
Of de jukebox gebruiken, al is die interface ook niet altijd even vlot.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ow en nog een vraagje. Ik heb dus subtitle default op ON staan. Ik heb de vampire diaries dus op 1080p gedownload (eerste season 40G per disk, en dan 4 disks).
Als ik op de folder klik, (BDMV, STREAM etc. etc.) dan zegt de Xtreamer meteen: Play Folder of Browse folder. Ik kies dan play. Maar zodra de eerste aflevering gedaan is, komt er geen menuutje waarbij ik de volgende kan kiezen. Dus ik moet dan handmatig naar de STREAM folder gaan en elk filmpje apart aanklikken. En het mooiste is: ondertitels moet ik ook bij elke aflevering opnieuw aanzetten. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

EDIT: ik ben na lang zoeken erachter gekomen dat menusupport in full bluray films niet ondersteund wordt wegens licentiekosten. Te vinden hier: http://forum.xtreamer.net...er-support-full-bd-menus/
Over die ondertitels heb ik daar ook maar een vraag gesteld. Even wachten dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 03-01-2011 13:08 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 19:39

Mystikal

It never hurts to help!

Deathchant schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:25:

Twilight Eclipse film.....hetzelfde verhaal. Waarom in godsnaam maakt men een 1080p film, waarbij er geen 1080 lijnen gevuld worden met echt beeld?

Dat je op een 4:3 TV nog zwarte randen krijgt, ok dan, maar een 1920*1080 TV is toch al breedbeeld? Waarom dan alsnog die zwarte randen IN een 1080p film zetten? pfffff.
Ik ben geen expert, maar volgens mij heeft het te maken met het comprimeren. Zodat het minder ruimte kost, maar er zal vast iemand nu mijn post quoten met een beter en duidelijker verhaal :+

Basement Bios ---- Exo-S

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Volgens mij heeft het eerder iets te maken met het feit dat films nog altijd gemaakt worden voor bioscopen, zodat je DAAR de optimale beleving krijgt. En tja, films als LOTR, gladiator, e.d. zijn gewoon blijkbaar met zwarte balken (bioscoopformaat).
Daar halen ze het meeste winst uit he, niet uit TV/DVD productie.

• winkelwagen
Deathchant schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:58:
Ow en nog een vraagje. Ik heb dus subtitle default op ON staan. Ik heb de vampire diaries dus op 1080p gedownload (eerste season 40G per disk, en dan 4 disks).
Als ik op de folder klik, (BDMV, STREAM etc. etc.) dan zegt de Xtreamer meteen: Play Folder of Browse folder. Ik kies dan play. Maar zodra de eerste aflevering gedaan is, komt er geen menuutje waarbij ik de volgende kan kiezen. Dus ik moet dan handmatig naar de STREAM folder gaan en elk filmpje apart aanklikken. En het mooiste is: ondertitels moet ik ook bij elke aflevering opnieuw aanzetten. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Waarschijnlijk zegt de BR (waar je rip van is) dat de ondertitels standaard uit staan. Of je dat zomaar kan veranderen weet ik niet.

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 08:26

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Hallo allemaal!

Zojuist heb ik een NAS geinstalleerd in m'n netwerkje. M'n Xtreamer (eerste model, nieuwste firmware) kan hier prima bij via Mediaoverzicht > NET. Opzich prima allemaal.

Echter, het begint wat vervelend te worden om het hele menu + bijbehorende mappenstructuur te volgen om eindelijk in de juiste share terecht te komen. Is er een optie of mod beschikbaar om m'n Xtreamer direct na het booten te laten uitkomen in de share die ik wil benaderen?

-edit:
Eventueel is het ook al voldoende om in 'My Shortcuts' uit te komen, dan ben ik er ook al bijna.

[ Voor 10% gewijzigd door Sm0keZ op 03-01-2011 21:35 ]

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 17:00
Ik heb ook een xtreamer en heb problemen met het afspelen van bluray's eerste paar seconden gaat goed maar daarna gaat hij een beetje haperen. Xtreamer zit aangesloten via utp en films staan op mijn synology.

Heb al gezocht maar blijkbaar werkt het bij andere mensen wel goed.

Misschien heb ik een instelling niet goed staan.

Hopelijk heeft iemand een oplossing

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Begrijp ik nou dat je een iPad en een xtreamer krijgt voor 200,- euro...?
http://deals.xtreamer.net/

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

AlexR schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:09:
Begrijp ik nou dat je een iPad en een xtreamer krijgt voor 200,- euro...?
http://deals.xtreamer.net/
Lees even de voorwaarden :)

Er zijn er maar 10 beschikbaar, en die gaan naar diegene die de meeste vrienden aanmeld bij de actie. Ofwel: is meer een marketingstunt om traffic te genereren :)

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
wdekreij schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:19:
[...]

Lees even de voorwaarden :)

Er zijn er maar 10 beschikbaar, en die gaan naar diegene die de meeste vrienden aanmeld bij de actie. Ofwel: is meer een marketingstunt om traffic te genereren :)
Oh ja, ik was me idd (na mijn tweakers post) al even aan t verdiepen... Laat maarrr...

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb momenteel wat problemen met het afspelen van avi's. Ik denk dat het om divx gaat in een avi container.

deze spelen de eerste paar seconden zonder problemen af en dan stopt de boel. volgens mij is het sinds fw 2.5.4.

meer mensen met dit probleem ?

edit: mmm, zou blijkbaar te maken kunnen hebben met de divx 3 encoding van deze files, die wordt niet volledig gesupport door de xtreamer. jammer wel, dat het in vorige firmwares zonder probleem werkte.

[ Voor 28% gewijzigd door mcetweaker op 04-01-2011 09:38 ]

• winkelwagen
impact99 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 06:18:
Ik heb ook een xtreamer en heb problemen met het afspelen van bluray's eerste paar seconden gaat goed maar daarna gaat hij een beetje haperen. Xtreamer zit aangesloten via utp en films staan op mijn synology.

Heb al gezocht maar blijkbaar werkt het bij andere mensen wel goed.

Misschien heb ik een instelling niet goed staan.

Hopelijk heeft iemand een oplossing
Hoe groot is de BR die je af wilt spelen? En speelt hij de BR wel goed af vanaf de interne hardeschijf of een USB-harddisk ofzo?

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Waarschijnlijk gebruik je een SMB share i.s.m. de Xtreamer, om de BR te streamen. Probeer eens de gedeelde map te delen met het NFS-protocol. Je zult dan merken dat alles veel sneller gestreamt zal worden :-).

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om handmatig SMB share's toe te voegen aan het 'begin' scherm ?
Mijn vorige/huidige media spelers (HDX, PCH en Dune) kan ik ADD SMB share doen, IP adres+sharenaam+username+password en je hebt een perm. link.
Ik kan die optie helaas nergens vinden, en search op het forum bij Xstreamer heeft alleen SMB sharing vanaf het apparaat aan.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Deathchant schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:25:

offtopic:
Het gedoe met aspect ratio`s is, dat veel regisseurs kiezen voor een andere verhouding vanuit creatief/artistiek oogpunt. Als iedereen dezelfde standaard zou aanhouden, is het probleem opgelost. Echter komt het weergegeven beeld dan niet overeen met het prespectief dat de regisseur had.

Zie jij dus een film met zwarte balken, dan is dat doorgaans omdat de regisseur wil dat jij ze ziet. (Anders zou ook iedere bios dezelfde beeldeigenschappen moeten vertonen en ook dat is niet zo..)

Dan zijn er natuurlijk ook wat bobo`s die bij de release op vhs/dvd/bluray zitten te rommelen met de beeldverhoudingen. Daar kan ik zelf ook gifgroen van worden, want dat is gewoon een dommem fout :) Als je iets aangeleverd krijgt in de optimale verhoudingen, moet je niet zelf nog eens gaan omzetten, waardoor beeld wegvalt/balken ontstaan (teveel croppen/extra letterboxen/verkeerd tilten, enz).

• sleepwalkerbe
Mensen ik heb een vraag / probleem.

Mijn xtreamer is verbonden aan men Synology NAS via een NFS share en ik wil over Wifi 720p films gaan streamen. Op zich zou dit volgens mij geen probleem mogen zijn aangezien dit geen talloze bandbrredte verwacht.
Zowel films van 2.1gig als 4.3 gig weigeren deftig af te spelen. Wanneer ik de netwerk usage van men nas monitor is het om te huilen. Sprongen van 1500kbps naar 500 naar 300 etc etc.

Ik zit wel nog op firmware 2.13 maar zou dit het probleem zijn??? Weet iemand wat hier het probleem is aangezien bedraad netwerk geen optie is...

Als hij gewoon files over zet haalt de xtreamer snelheden tot 2400kbps.

edit : temps zijn geen probleem , zit met de sidewinder goed gemount , zowel tcp als udp nfs mount hebben last van deze symptomen :(
Films spelen perfect af vanaf de hard disk.

[ Voor 12% gewijzigd door sleepwalkerbe op 09-01-2011 10:37 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:19
Klinkt misschien heel raar maar welke resolutie heb je hem ingesteld om uit te sturen? 1080? probeer het eens op 720 te zetten en dan een filmpje af te spelen.

Strava | AP | IP | AW

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 18:46
Roelos schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:10:
[...]

Ik heb hem ook geinstalleerd, maar ik krijg als ik de Jukebox wil downloaden: "No update found"
Ik heb er trouwens een interne hd in.

update: De fout zat in mijn router. Ben nu de jukebox aan het installeren....
Vraagje..
Ik krijg dezelfde melding tijdens het installeren van jukebox.
Nu zou het dus ook bij mij aan de router kunnen liggen, maar wat heb je gewijzigd dan?
Of weet iemand anders wat ik moet wijzigen? (poort forwarden of zo, maar welke)?
Ik heb een netgear WNDR3700, dus wie o wie kan mij helpen?
Tevens gebruik ik een USB stick voor opslag en mijn firmware versie is 2.5.4

Alvast bedankt!

• sleepwalkerbe
Webgnome schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:50:
Klinkt misschien heel raar maar welke resolutie heb je hem ingesteld om uit te sturen? 1080? probeer het eens op 720 te zetten en dan een filmpje af te spelen.
Ik vrees dat dat het probleem niet gaat oplossen. Volgens die theorie zou hij bij 1080p wel een stabiele dl snelheid moeten aanhouden en ook dat is niet het geval.
Ik heb nu op aanraden de antenne met usb verlengkabel dichter bij de router gelegd en de snelheden zijn iets stabieler maar nog belange niet stabiel genoeg...

iemand een ander idee?

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de subtitles simpel op een bepaalde manier off/on te zetten ?
Deathchant schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:58:
Dit had ik ook graag wel eens geweten ... een manier om gewoon lekker de éné na de andere epi op te starten van een serie.
Wat het probleem met de subtitles betreft Deathchant .....
Heb je al effe gechecked of de benaming van de .srt en de .avi / .mkv identiek hetzelfde zijn :?
Ik denk dat je daar de oorzaak moet zoeken.
Bij mij is het een gewoonte van dit te doen ... ik moest dit nl. op mijn htpc ook doen om de subs automatisch te laten starten.

Ook vraag ik me af hoe je, na bvb. effe een instelling ergens aan te passen, je onmiddelijk terug kan switchen naar dat waar je naar het kijken/luisteren was ....

En nog ééntje;
volgens de FAQ kan je de Xtreamer bedienen met een iPhone door in Safari http://ip-adres xtreamer/rc in te tikken maar dat lijkt niet te lukken bij mij :|
Ik krijg de melding " Safari kan de verbinding niet openen omdat er geen serververbinding mogelijk is"

Wat gaat er fout :?
edit: ftp moet aangeschakeld staan in het instellingen menu 8)7

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 00:17 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

1080p content streamen via bedraad netwerk gaat dus erg traag.
Ik heb het vermoeden dat dit met SMB te maken heeft. Ik wil dus op mijn XP computer een NFS server draaien in de hoop dat ik dan een betere throughput krijg.

Ik heb dus een how-to-guide gevolgd (Je moet lid zijn van het xtreamer forum om dit te kunnen zien):
http://forum.xtreamer.net...nd-tip-updated-for-fw-20/
Ik kan hierin niks meer posten aangezien het topic dicht is.
Het youtube filmpje heb ik er ook bijgehouden, maar dit beschrijft de Xtreamer mounting voor Win7, ik gebruik XP.

Probleem:
Op mijn pc heb ik een harde schijf E met daarop 1 map genaamd Share.
Deze heb ik aangemaakt in Hanewin NFS en via de WEB GUI van de Xtreamer heb ik het volgende ingevoerd:

Local Mount Point: e_share
Remote Mount Point: 192.168.1.78:/e/share
Enter Options: -o rsize=32768,wsize=32768,tcp

Wanneer ik op Apply click krijg ik een popup te zien waarop staat:
"Mount failed. please check remote server or net connection".

Wat zie ik op de Xtreamer:
Ondanks de niet-succesvolle mount in de WEBGUI, zie ik de share toch staan: DEATHCHANT(192.168.1.78:share).nfs, maar als ik erop klik gebeurt er niks.

Wat heb ik gedaan:
- alle applicaties van Hanewin NFS als exception rule op de FW opgevoerd
- handmatig de 111, 1058 en 2049 poort opgevoerd
- portforwardings van Speedtouch ST780 aangezet
- modem gereset, pc opnieuw opgestart en ook de xtreamer gereboot
- alles geprobeerd met firewall uit
- de GUI geopend met Internet Explorer -> zelfde resultaat
- telnet op alle NFS poorten: alle tests OK!
- de Enter Options heb ik ook al eens met UDP geprobeerd: rsize=32768,wsize=32768,udp -> geen resultaat

Gegevens Xtreamer:
Xtreamer PRO
FW: 2.5.2
Interne 1,5TB HDD (WD15EARS)

Gegevens PC:
XP Professional SP2
Asus A8N32SLi Deluxe (nForce networkcontroller)
Webbrowser: Firefox 3.6
Laatste versie van Hanewin NFS

Ik weet niet meer wat ik verder nog kan proberen om de zaak te kunnen mounten in de WEBGUI. Iemand een idee?

• winkelwagen
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:34:
Is er een mogelijkheid om de subtitles simpel op een bepaalde manier off/on te zetten ?
Je bedoelt de subtitle-knop op de remote?
Heb je al effe gechecked of de benaming van de .srt en de .avi / .mkv identiek hetzelfde zijn :?
Ik denk dat je daar de oorzaak moet zoeken.
Bij mij is het een gewoonte van dit te doen ... ik moest dit nl. op mijn htpc ook doen om de subs automatisch te laten starten.
Bij een BDMV (waar Deathchant het over heeft) werkt dit niet volgens mij. Dan moet je handmatig een externe ondertiteling laden als hij niet in de structuur zit. Dan maakt de naam ook geen fluit meer uit.
Ook vraag ik me af hoe je, na bvb. effe een instelling ergens aan te passen, je onmiddelijk terug kan switchen naar dat waar je naar het kijken/luisteren was ....
Je bedoelt de returnknop op de remote?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou jongens, ik heb de NFS mount voor elkaar gekregen. De webgui van de xtreamer is hoofdlettergevoelig en moet je dus exact invullen zoals je dat in NFS hebt gedaan.
Maar nu het volgende. Ik gebruik MSI ePOWER plugs 200mbps versie2 en in het allerslechtste geval moet ik 32,5MBIT halen (wat genoeg is om HD te streamen).

De powerplugs geven bij mij maar 20MBIT aan :( 1080p streamen is dus ondanks de goeie NFS mount nog steeds niet mogelijk :(

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Twitter account van Xtreamer begint opeens actief te worden:
en
Xtreamer Xtreamer
New online Music JukeBox powered by Grooveshark is about to be announced with a new Xtreamering update. It is time to start create playlists
Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.