Ik heb toen het nieuwe model net uit was er 2 besteld op Hdsupply. Ook al ben ik nederlander heb ik het toch op e belgische site gedaan en toen had ik er 2 voor 210 euro. Beetje jammer om nu te zien dat hij zoveel duurder is geworden , want ik wou er nog 1 op zolder.Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:18:
[...]
Een beetje raar van xtreamer om een nieuw model een hoger prijskaartje te geven. Dat is gewoon 32.5% verhoging. Normaal gesproken wordt het oude model goedkoper.
Op xtreamer zelf is hij maar 100,- maar dan heb je nog 30 euro verzending, Misschien leuk om te combineren met meerdere mensen.
Heb eigenlijk nooit de HDMI kabel verwisseld, maar wel die sidekoeler erop gedaan en de fan verwijderd. Maar dat was al gelijk in het begin een paar maanden terug. Dus het kan eigenlijk geen hitteprobleem zijn, want het is nu al gelijk bij Boot en ik speel max 720p ripjes af..
[ Voor 11% gewijzigd door Giant87 op 20-09-2010 19:25 ]
Probeer eens een andere tvGiant87 schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:24:
Hmm heb het gevoel dat de HDMI output kapot is (beetje los van het bordje gekomen ofzo). Allemaal foute kleuren en strepen in beeld. Heb al een andere HDMI kabel getest, maar hetzelfde probleem. Iets met de kabel wiebelen bij de output geeft af en toe ook reactie.
En dan? Het heeft altijd gewerkt en al mijn andere apparaten werken ook nog prima via diezelfde HDMI poort (zit normaal een switch tussen). Het lijkt niet bepaald een verkeerde beeldsinstelling v.d. Xtreamer. Zal eens kijken of ik een foto kan maken.
//edit:

Lijkt wel wat op artifacs zoals bij een kapotte GPU van een PC..
//edit2, bleek aan de switch te liggen, daar was de hdmi port wat los geraakt.. Nu weer vast gesoldeerd.
[ Voor 22% gewijzigd door Giant87 op 21-09-2010 19:27 ]
Ja primawitteveder schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:44:
Ik overweeg de Kodak playsport HD video camera te kopen, die neemt op in het bestandsformaat H.264 (MOV). Nu ken ik alleen H.264 mkv bestanden? Is H.264 (MOV) hetzelfde? Kan de xtreamer die ook afspelen?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Er staat letterlijk dat hij gehacked is, dus ja, het lijkt me wel. Vette muziek ook daar.multipasser schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:33:
Euh is de xtreamer shop online hacked?
Welles
(Als je hem gewoon in het hoofdmenu niets laat doen hoor je z'n zachte hoge piep uit de tv komen)
Heb je het al eens ergens gemeld? Ook in dit topic heb ik hier nog niks over gelezen.dieselb0y schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:32:
Is die irritante piep al opgelost in de nieuwe firmware?
(Als je hem gewoon in het hoofdmenu niets laat doen hoor je z'n zachte hoge piep uit de tv komen)
Nederlands is makkelijker als je denkt
Nee ik heb het nog niet gemeld maar ik heb wel 1 of 2 keer iemand hier erover horen zeggen dus ik dacht dat het al bij meer mensen bekend was vandaarSeatRider schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:34:
[...]
Heb je het al eens ergens gemeld? Ook in dit topic heb ik hier nog niks over gelezen.
Een vraag aan ervaren mensen met dit apparaat!!!
Xtreamer kan de film Avatar.mkv 1080p niet zien. Hij herkend de map waarin de film zelf inzit wel, maar daaronder ziet hij geen film.
Andere films die ook 1080p zijn, worden wel gezien. De film kan ik op mijn pc wel afspelen met vlc.
Iemand enige idee waarom die film niet kan weergegeven worden door de Xtreamer?
Ik ben de optie wel eens tegengekomen bij volgens mij het browsen over het xtreamer live/internet gedeelte. Maar hij kon niet worden geopend omdat de content niet kon worden afgespeeld of zo.marsian schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:52:
Als ik de hardeschrijf browse van de xtreamer pro, dan zie ik dat er een script staat van rtl-gemist, maar ik zie deze nergens terug als afspeel mogelijkheid. Iemand enig idee?
Moet zeggend at ik dat live/internet gedeelte toch maar weinig gebruik, alleen af en toe wat game trailers kijken. Verder erg weinig echt interessants. Moet mezelf er nog eens toe zetten uit te zoeken hoe ik streams kan toevoegen die ik wel interessant vind.
Zit in xLive, maar de huidige versie is verouderd. Hier kun je een werkende vinden http://forum.xtreamer.net...60__p__132960#entry132960marsian schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:52:
Als ik de hardeschrijf browse van de xtreamer pro, dan zie ik dat er een script staat van rtl-gemist, maar ik zie deze nergens terug als afspeel mogelijkheid. Iemand enig idee?
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Is het al veilig om te updaten naar de nieuwe firmware zonder allemaal gezeik en problemen en eerst die emergency firmware te gebruiken?
Bedankt! Werkt fantastisch! Nu uitzending gemist nog, maar of dat er ooit komt....SteeringWheel schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:58:
[...]
Zit in xLive, maar de huidige versie is verouderd. Hier kun je een werkende vinden http://forum.xtreamer.net...60__p__132960#entry132960
Zelf kan ik sbs gemist wel goed gebruiken (voor mijn wederhelft dan). XBMC ed hebben het al, nu alleen nog iemand die er tijd in steekt.marsian schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:32:
Bedankt! Werkt fantastisch! Nu uitzending gemist nog, maar of dat er ooit komt....
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
zal het zoveel werk zijn dan? is het niet een kwestie van een bestaande .rss pakken en de url's aanpassen?SteeringWheel schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:02:
[...]
Zelf kan ik sbs gemist wel goed gebruiken (voor mijn wederhelft dan). XBMC ed hebben het al, nu alleen nog iemand die er tijd in steekt.
Ik weet niet of dit al opgelost is, maar bij mij was het een kwestie van cache aanzetten in de jukebox webinterface.dodge_911 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:44:
Meh, heb ik alles netjes geinstalleerd, nieuwe firmware d'rop, jukebox aan het scannen...
Hij vindt wel al mijn movies, maar buiten plot is er niets te vinden, terwijl ik er fanart en folder.jpg en movie.jpg enzomeer wel netjes bij heb staan, met behulp van Ember Media Manager...
Zowel online als offline gescanned, on-device en via de webinterface...
Het werkt perfect, alleen zie ik nergens coverart
Geen idee waarom dit bij mij de oplossing was, misschien omdat de bestanden op een NAS staan waar hij niet schrijven mag ofzo.
ik draai em op 720p. ik heb die post doorgelezen en dat lijkt inderdaad het probleem te zijn, maar een oplossing zie ik niet, behalve een aantal keer '9' drukken, waarna je soms een groen scherm, en soms het menu in een beroerde resolutie krijgt..SteeringWheel schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:00:
Zal dan wel een hdmi communicatie issue zijn? Draai je 1080p? http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__125418
dit is echt een 2.4 bug (voor mij althans), heel vreemd dat men niet met een fix hiervoor komt...
RAM 15.8 MB vrij van 117.4 MBAls je de jb start en naar films gaat, wat zegt de info pagina in de webinterface dan bij 'mounts'?
Swap-file 32 KB vrij van 32 KB
System Mountpoints
/usr/local/etc 30.7 MB vrij van 32 MB
Data Mountpoints
/tmp/usbmounts/sda1 1.2 GB vrij van 1.9 GB
Basement Bios ---- Exo-S
Je swapfile wordt niet gemount en daardoor kunnen de afbeeldingen niet verkleind worden. Als het goed is komt er snel een update die dit verhelpt.habermas schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:16:
RAM 15.8 MB vrij van 117.4 MB
Swap-file 32 KB vrij van 32 KB
System Mountpoints
/usr/local/etc 30.7 MB vrij van 32 MB
Data Mountpoints
/tmp/usbmounts/sda1 1.2 GB vrij van 1.9 GB
[ Voor 98% gewijzigd door SteeringWheel op 01-10-2010 13:38 ]
* No video output for MKV files with Compressed Headers
* Progressive JPG support
* Resolution, FPS, Current time and subtitle issues for some BD ISO files
Jukebox 1.0.53 ook trouwens: http://forum.xtreamer.net...-community-jukebox-v0153/
Changelog (from 1.0.50)
* Improvements in Daum online- and picturescraper
* /BDMV/STREAM 'largest file' support implemented, this also included some small modifications to the VIDEO_TS support. When a /BDMV/STREAM folder is detected, the largest .m2ts will get scraped. Other .m2ts’ in the folder will be ignored
* Auto scraper tries to match movie year if multiple matches from search are returned (instead of the first result). Ideally, users should name their folders accordingly, ex 'Movie Name (2010)'.
* Added mounting of swapfile before starting scrape from webinterface. This should solve most problems of missing cover- and folderart.
* Modified escaping of tags for ‘director’ and ‘actors’ in Multiplex- and OSDview. This should solve most 404 errors because of 'strange' characters like á, ó, é, etc.
* Added 'war' genre for language 'en' as proposed by O()O http://forum.xtreame...021#entry139021
- new/updated DK, IT, RU, GR, FI translations
- more missing ratio images from user 'all', see http://forum.xtreame...111#entry138111
[ Voor 68% gewijzigd door SteeringWheel op 01-10-2010 13:46 . Reden: Jukebox ook ]
Staat erop en heb geen gekke dingen opgemerkt.
Great!! Er word toch nog heel wat gesleuteld aan dit budgetstreamertje, fantastisch !SteeringWheel schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:38:
2.4.2 is uit: meuk: Xtreamer 2.4.2
* No video output for MKV files with Compressed Headers
* Progressive JPG support
* Resolution, FPS, Current time and subtitle issues for some BD ISO files
Jukebox 1.0.53 ook trouwens: http://forum.xtreamer.net...-community-jukebox-v0153/
Changelog (from 1.0.50)
* Improvements in Daum online- and picturescraper
* /BDMV/STREAM 'largest file' support implemented, this also included some small modifications to the VIDEO_TS support. When a /BDMV/STREAM folder is detected, the largest .m2ts will get scraped. Other .m2ts’ in the folder will be ignored
* Auto scraper tries to match movie year if multiple matches from search are returned (instead of the first result). Ideally, users should name their folders accordingly, ex 'Movie Name (2010)'.
* Added mounting of swapfile before starting scrape from webinterface. This should solve most problems of missing cover- and folderart.
* Modified escaping of tags for ‘director’ and ‘actors’ in Multiplex- and OSDview. This should solve most 404 errors because of 'strange' characters like á, ó, é, etc.
* Added 'war' genre for language 'en' as proposed by O()O http://forum.xtreame...021#entry139021
- new/updated DK, IT, RU, GR, FI translations
- more missing ratio images from user 'all', see http://forum.xtreame...111#entry138111
Ik ben benieuwd hoe de BMDV fix werkt in de Jukebox, hopelijk goed
Ben benieuwd, vanavond maar even proberen. Zie niks over HDMI helaas. Wat is het slimst, eerst 2.4.2 emergency firmware en dan de 2.4.2 gewone firmware nog een keer?
Is geen eenduidig antwoord op te geven, de één kan alles perfect streamen, de ander niet. Ligt waarschijnlijk ook aan de gebruikte netwerkapparatuur.Binnetie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:00:
Mijn huidige mediaspeler (sigma chipset) speelt HD materiaal prima af, ook de remuxed versie van 40 GB. Maar helaas geen iso's etc. Helaas loopt deze de laatste tijd vrij vaak vast. Ik zoek nu een nieuwe mediaspeler die goed kan streamen via mijn NAS. Ik wil er geen hardeschijf inzetten. Nu lees ik hier niet zoveel problemen met streamen over een bedraad netwerk. Heeft deze speler moeite om remuxed HD content af te spelen?
Als je al een emergency doet is daarna een gewone update niet nodig.habermas schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:27:
[...]
Ben benieuwd, vanavond maar even proberen. Zie niks over HDMI helaas. Wat is het slimst, eerst 2.4.2 emergency firmware en dan de 2.4.2 gewone firmware nog een keer?
Al mijn "Streamer"-films weggegooid, nieuwe scan gedaan, en alle BMDV dingen gaan nu goed.DaCootMeister schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:47:
[...]
Great!! Er word toch nog heel wat gesleuteld aan dit budgetstreamertje, fantastisch !
Ik ben benieuwd hoe de BMDV fix werkt in de Jukebox, hopelijk goed
Kan je alleen mijn ervaring geven en die is uitstekend. Blu-ray en Hd zonder ook maar een hapering. Het fijne aan deze speler vind ik hoe hij de nas altijd zonder problemen vind en je niet elke keer hoeft in te loggen (was met mijn oude het geval)Binnetie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:00:
Mijn huidige mediaspeler (sigma chipset) speelt HD materiaal prima af, ook de remuxed versie van 40 GB. Maar helaas geen iso's etc. Helaas loopt deze de laatste tijd vrij vaak vast. Ik zoek nu een nieuwe mediaspeler die goed kan streamen via mijn NAS. Ik wil er geen hardeschijf inzetten. Nu lees ik hier niet zoveel problemen met streamen over een bedraad netwerk. Heeft deze speler moeite om remuxed HD content af te spelen?
Ik heb zelf een Ds209 Synology ,nieuwe cat 6 door het hele huis en 1 of andere chinese router waar ik de naam even niet meer van weet (1 van mijn beste aankopen ooit trouwens
Hm, ik heb na de 2.4.2 af en toe wat vastlopertjes. Tot nog toe 2 hele keerhabermas schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:24:
heb inmiddels de EF 2.4.2 erop gezet. De Xtreamer zelf lijkt iets stabieler, de JukeBox is nog steeds een drama. Krijg em niet eens meer gescand. Vreemd dat sinds de de beta20 alles downhill is gegaan...
Geluid valt weg en vervolgens freezed de film/serie. Terug naar het menu en opnieuw selecteren resulteert dan wel in een lopende film/serie maar dan zonder geluid.
Alleen opnieuw booten helpt.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Helaas zonder geluk, upgrade verloopt soepel, start opnieuw op. Bij het opstarten krijg je het bekende Xtreamer beeld te zien. Daarna is het een en al drama via HDMI met grijs/witte strepen, ruis en blokken. Herstarten tot vier keer toe geen effect. Ik heb wel beeld via de AV kabel!
Emergency firmware gedaan. Geen effect via HDMI, wel beeld via AV.
Terug naar 2.3.1?
[ Voor 21% gewijzigd door Ralph88 op 13-10-2010 14:18 ]
Ik begrijp uit de reacties in dit topic dat NZBGet niet goed werkt i.c.m. 2.4.2? Of betreft dit alleen het installeren en is het 'handmatig' wel werkend te krijgen?
Helemaal overheen gelezen!SteeringWheel schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:21:
Antwoord staat exact 5 posts terug...
Xtreamer is ook nog steeds het enige apparaat waarmee ik handshake problemen heb op 1080p. Niet irritant om 1080i te gebruiken, maar wel jammer.
Die werkt niet meer (goed) met 2.4.2. Error tijdens files kopiëren. Nzbget wordt wordt wel geïnstalleerd, maar .b.v. de configfile wordt niet mee gekopieerd. Nzbgetweb is nergens te bekennen, moet handmatig. Ik heb het inmiddels nog niet draaiend kunnen krijgen. Maar even geduld voor XMP dan...SteeringWheel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:58:
Als het goed is moet de link uit de eerste post van dat topic nog werken. Maar er wordt aan volledige XMP support voor nzbget gewerkt kan ik je uit betrouwbare bron mededelen
Verwijderd
Ik vroeg me af of hetvolgende mogelijk is:
PC met Bluray drive en AnyDVD HD -> De Bluray drive sharen -> Via de Xtreamer de Bluray afspelen over het netwerk.
Ik ga ervan uit dat de menu's niet zullen werken (voorlopig?), maar ga ik de film zelf kunnen afspelen met de mogelijkheid om taal/subs te kunnen kiezen zonder dat die begint te stotteren?
Thanks!
Nu heb ik sinds kort een nieuwe telefoon (ht desire HD) die ook upnp ondersteund. Wat ik mij af vroeg is welke kant dat dan op gaat, kan ik daarmee op de telefoon dingen afspelen die op de xtreamer staan? of andersom?
Daarnaast lukt het mij niet echt om upnp aan de praat te krijgen, op de Xtreamer staat het aan, maar de telefoon vindt niets. Ook als ik op mijn pc de "xtreamer upnp finder" draai geeft deze aan niets te vinden. In de xtreamer kan ik enkel de opties "aan" en "uit" vinden. Iemand een idee?
Het duurde even voor ik er de tijd voor genomen heb, maar sinds gisterenavond (laat..) wekken mijn beide Xtreamers bij het opstarten de server op. Hierbij alle stappen om WoL te gebruiken, ook voor degene die nog nooit met de linux "tekstverwerker" VI gewerkt hebben:MikeWazowski schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:37:
Iemand die al de mogelijkheid draaiende heeft om een Magic Packet te versturen naar zijn server zodat deze wakker wordt via WoL zodra je de Xtreamer inschakelt?
* download de FakeShell bestanden van Mavvy via http://files.mavvy.net/xtreamer/fs.zip
* zet FS-bestanden (busybox, fakeshell.css en fakeshell.php) op memorystick in de root (niet in een map)
* stop memorystick in xtreamer
* gebruik fakeshell via "http://<ip-adres xtreamer>/media/sda1/fakeshell.php"
* click op telnetD en druk dan op enter
* start in windows telnet op via "telnet <ip-adres xtreamer>"
(Telnet is in Win7 aan te zetten via Control Panel - Programs - Turn Windows features on or off - Telnet)
* in telnet type "wget -O /sbin/wol http://dl.dropbox.com/u/8224157/xtreamer/wol/wol "
* type "chmod 755 /sbin/wol"
* type "vi /etc/init.d/rcS1" (dit is het opstartbestand van de Xtreamer)
* ga naar het einde van het bestand
* type "i" om te editen
* type "# Wake-Up Server" + enter
* type "/sbin/wol 255.255.255.255 <mac-adres server>" (ja, hier NIET het ip-adres van de server, dat werkt niet)
* druk op ESC en type ":wq" om op te slaan en vi te stoppen
* type "exit" om telnet af te sluiten
* click in browser in busybox/fakeshell op "reboot"
* de server moet nu opstarten!
Veel plezier, het is met dit stappenplan in ongeveer 2 minuten gepiept!
Voor zover ik weet is upnp support op de Xtreamer al tijden kapot...AtlonXP1800 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:54:
Daarnaast lukt het mij niet echt om upnp aan de praat te krijgen, op de Xtreamer staat het aan, maar de telefoon vindt niets. Ook als ik op mijn pc de "xtreamer upnp finder" draai geeft deze aan niets te vinden. In de xtreamer kan ik enkel de opties "aan" en "uit" vinden. Iemand een idee?
Problemen houd je altijd. Wat ik wel goed vind aan de xt zijn een aantal functies die andere Realtek spelers niet hebben en waar in dit forum behoorlijk over geklaagd wordt (Playon, Oplay, Eminent):multipasser schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:28:
Ik lees hier zoveel problemen terwijl we allemaal dezelfde hardware hebben (xtreamer) maar verschillende randapparatuur (tv/av-receivers) en ik denk dat daar voor 95% het probleem ligt! Handshake problemen met de TV of je AVreceiver. Het kan soms rare problemen opleveren. Verder doet de xtreamer het prefect met de nieuwe firmwares, hier toch.
- Mkv compressed header support (alweer bijna een maand, andere Realtek spelers wachten er nog steeds op
- Snelkoppelingen naar willekeurige mappen middels het 'Favorieten' menu (zit er nu alweer tijden in, wederom wachten andere Realtek spelers daar al tijden op
Verwijderd
Super! Ik zit al een tijdje op zo'n mogelijkheid te wachten maar ben daar niet zo goed in om zoiets zelf uit te zoeken.... Hierbij alle stappen om WoL te gebruiken...
Ik heb alle stappen gevolgd en hij doet het niet. Als ik gewoon wol run vanuit sbin krijg ik volgende foutmelding:
1
| wol:can't load library 'libgcc_s.so.1' |
Geen idee hoe ik van hieruit verder moet, iemand een idee wat verkeerd kan gelopen zijn?
Tja, mijn kennis reikt ook tot wat ik gevonden heb op de fora, dus dit zegt mij niets. Misschien een oorzaak: ik draai versie 2.3.1 op mijn Xtreamer, jij ook?Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:44:
[...]
Ik heb alle stappen gevolgd en hij doet het niet. Als ik gewoon wol run vanuit sbin krijg ik volgende foutmelding:code:
1 wol:can't load library 'libgcc_s.so.1'
Geen idee hoe ik van hieruit verder moet, iemand een idee wat verkeerd kan gelopen zijn?
Verwijderd
Bedankt voor je input! Ik heb nog nooit de firmware aangepast en draai nog 2.0.2. Ik zal volgende week eens zien of het opgelost raakt door er nieuwe firmware op te zetten.MikeWazowski schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:09:
Tja, mijn kennis reikt ook tot wat ik gevonden heb op de fora, dus dit zegt mij niets. Misschien een oorzaak: ik draai versie 2.3.1 op mijn Xtreamer, jij ook?

screenshot van: http://www.xtreamer.net/xtreamer/overview.aspx
1) Ze beloven op 2 plaatsen een gratis Wifi dongel bij de xtreamer mediaplayer
2) ze zeggen daar dat het een 802.11 n / 300mbps dongel is, terwijl het een n draft 150mbps ding is.. :-/
Ook vind ik het steeds vervelender worden dat hij de netwerktroughput voor de xstreamer zo laag is. ISO's worden steeds groter, en ik zit dus elke keer films op de interne hardeschijf te zetten, in plaats van dat ik ze gewoon fijn kan streamen. Voorkomt een beetje het spontane, dat je gewoon een film aan kunt zetten die je kijken wilt.
Zijn dit ISO's van een DVD of BluRay? Ik stream een Full HD MKV film ca. 10 GB in groote en een bitrate van zo'n 12000 kbps via de netwerk kabels naar een externe HDD aan mijn macbook pro. Gaat prima en vloeiend beeld. Ik zet de Xtreamer aan en kan binnen 1 min een film gaan kijken...winkelwagen schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:16:
Ook vind ik het steeds vervelender worden dat hij de netwerktroughput voor de xstreamer zo laag is. ISO's worden steeds groter, en ik zit dus elke keer films op de interne hardeschijf te zetten, in plaats van dat ik ze gewoon fijn kan streamen. Voorkomt een beetje het spontane, dat je gewoon een film aan kunt zetten die je kijken wilt.
Ik heb niet heel veel BR iso's , maar die van life en nog een paar van minstens 30 gb doen het wel uitstekend zonder haperen. Nu heb ik wel alle kabels cat 6 nieuw getrokken en is heel mijn netwerk ook gigbestendig.winkelwagen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:09:
DVD ISO's zijn geen probleem inderdaad. Tot een GB of 11, 12 is het wel te streamen, dit omvat het gros aan full HD mkv's. Maar mijn BR ISO's van 50GB zijn wel een probleem.
Verder stream ik alles van een Synology NAS.
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 06-11-2010 15:26 ]
na al deze reacties gelezen te hebben vraag ik me af of jullie als ervaringsdeskundigen mbt de sidewinder een tip kunnen/willen geven. Ik twijfel tussen de sidewinder en de LG DP1W die hier reviews: De LG DP1W: een mediagenieke speler besproken wordt. Ik zie dat de LG wat minder aansluitingen heeft dan de Sidewinder. Aangezien de LG nog niet zo lang verkrijgbaar is maar wel een goede testbeoordeling krijgt vraag ik me af wat de beste keuze is. Iemand? Dank!
Met vriendelijke groet,
Het ligt er maar aan wat je wilt: met de LG kan je alleen maar streamen, maar dat doet ie dan wel erg goed. De Sidewinder kan meer, maar is toch weer wat anders. Als je even wat zoekt dan vind je vanzelf wat de verschillen zijn en kan je zelf een keuze maken.Jheroen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:53:
Beste mensen,
na al deze reacties gelezen te hebben vraag ik me af of jullie als ervaringsdeskundigen mbt de sidewinder een tip kunnen/willen geven. Ik twijfel tussen de sidewinder en de LG DP1W die hier reviews: De LG DP1W: een mediagenieke speler besproken wordt. Ik zie dat de LG wat minder aansluitingen heeft dan de Sidewinder. Aangezien de LG nog niet zo lang verkrijgbaar is maar wel een goede testbeoordeling krijgt vraag ik me af wat de beste keuze is. Iemand? Dank!
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Het is enkel een behoorlijk zoekplaatje om alle mogelijkheden te onderzoeken en te bedenken hoe of wat er het beste in je bestaande configuratie past. Ik gebruik bv de DIR825 N router, daaraan hangen 2 hd's maar die zijn enkel bereikbaar via shareport (een extra app. voor op je pc). dat gaat dus niet werken via de sidewinder en ook niet via de lg.
Enige optie is dan streamen via een aangesloten pc die vervolgens de data draadloos via de router van de HD afhaalt.
Dat zou dus kunnen maar dan moet je een goed werkend netwerk hebben, win7 64bit gebruikt homegroup en daar zijn nogal eens wat probleempjes mee. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden voordat je iets aanschaft.
Dank voor je reactie iig
Met vriendelijke groet,
je kunt op de LG via usb schijf of stick aansluiten, dan is het toch niet enkel streamen of zie ik iets over het hoofd...Het ligt er maar aan wat je wilt: met de LG kan je alleen maar streamen, maar dat doet ie dan wel erg goed. De Sidewinder kan meer, maar is toch weer wat anders. Als je even wat zoekt dan vind je vanzelf wat de verschillen zijn en kan je zelf een keuze maken.
Met vriendelijke groet,
Ik meende dat de xstreamer geen hol had aan gigabit, meer dan 10MB per seconde haal ik meestal toch niet met dat ding.Beakzz schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:25:
[...]
Ik heb niet heel veel BR iso's , maar die van life en nog een paar van minstens 30 gb doen het wel uitstekend zonder haperen. Nu heb ik wel alle kabels cat 6 nieuw getrokken en is heel mijn netwerk ook gigbestendig.
Verder stream ik alles van een Synology NAS.
10mb/s? Ik mag hier al blij zijn als ik 3mb/s haal met mijn Xtreamer. Hoger lijkt hij niet te komen.winkelwagen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:59:
[...]
Ik meende dat de xstreamer geen hol had aan gigabit, meer dan 10MB per seconde haal ik meestal toch niet met dat ding.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ben geen expert op het gebied van netwerken dus kan er weinig over zeggen verderwinkelwagen schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:59:
[...]
Ik meende dat de xstreamer geen hol had aan gigabit, meer dan 10MB per seconde haal ik meestal toch niet met dat ding.
Het werkt snel en zonder haperen en dat is wat me boeit. En het lijkt me dat je nooit teveel ruimte op je netwerk kan hebben aangezien er ook gedownload wordt en bestanden worden overgezet terwijl ik een filmpje wil kijken.
Het is leuk dat blueray het ook doet bij me maar eerlijk gezegd vind ik een dvd9 kwaliteit meer dan genoeg.
Heb maar 2 x 2 TB in mijn Nas en die is al vol met muziek en Dvd's dus misschien dat ik daarom met minder tevreden ben
Werkt dit via WiFi, BT of Ir?
Staat dat echt nergens op de de xtreamer site beschreven?boner schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:30:
Ik zie net dat je met een IPOD de xtreamer kunt bedienen. Is er ook een dergelijke app beschikbaar voor mijn HTC HD2?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Waarschijnlijk bedoelen ze de remote die via de webinterface benaderbaar is. Ga met je telefoon naar het ipadres van je xtreamer, en dan kom je op een pagina uit. Kies onderin tussen RC of RC2 (ofzo), en je hebt een remote.boner schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:30:
Ik zie net dat je met een IPOD de xtreamer kunt bedienen. Is er ook een dergelijke app beschikbaar voor mijn HTC HD2?
Dit werkt via WiFi, waarbij je telefoon in hetzelfde netwerk moet zitten als je xtreamer, of je moet je xtreamer benader maken voor het internet.
OOTB worden ir en bt niet ondersteund (AFAIK).
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de Wii aan te sluiten op de Xtreamer via de USB slave, om zo backups vanaf de HDD te spelen? Zou me weer een hoop "schijfjes-wisselen" besparen!
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)
Het wachtwoord van de webserver heb ik ooit veranderd en sindsdien heb ik de webserver niet gebruikt, maar nu wil ik hem wel gebruiken kan niet meer inloggen.
Niet geprobeerd, maar de hd wordt standaard als ntfs geformatteerd dus weet niet of dat problemen oplevert. Verder werkt hij als een gewone externe hd als je hem via de usb slave aansluit.Plexxodus schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:09:
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de Wii aan te sluiten op de Xtreamer via de USB slave, om zo backups vanaf de HDD te spelen? Zou me weer een hoop "schijfjes-wisselen" besparen!
Reset naar standaard instellingen al geprobeerd? Anders emergency restore, dat werkt sowieso.kardox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 01:27:
Weet iemand hoe ik mijn wachtwoord van de Webserver kan resetten van de Xtreamer media speler?
system > restore defaults heeft het opgelost tnxSteeringWheel schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:53:
[...]
Reset naar standaard instellingen al geprobeerd? Anders emergency restore, dat werkt sowieso.
[ Voor 72% gewijzigd door kardox op 10-11-2010 12:27 ]
Verwijderd
Ik wil het beeld van mijn webcam op tv tonen.
Ik dacht dat ik mbv VLC dit beeld ff kon streamen en met de Xtreamer weer kon "oppikken" en op TV presenteren (desktop beeld kan ook) helaas lukt dit mij niet zo 1-2-3.
Ik heb al een aantal zoekacties eraan gewaagd maar helaas niet een volledig werkende oplossing gevonden.
Iemand een idee?
als je de xtreamer aansluit met de miniusb, gaat de speler in 'usb'mode,Plexxodus schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:09:
Voordat ik overga tot aanschaf van een Xtreamer heb ik nog even de volgende vraag:
dan kan je niet meer aan het menu komen ( om af te spelen )
Dus dat gaat niet werken.
Hij bedoelde dus om 'backups' van zijn wii spellen te spelen direct vanaf de hdd van de xtreamer, dus in feite heb je zijn vraag beantwoord met een Ja want het is dan gewoon een externe USB HDD.FreshMaker schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:43:
[...]
als je de xtreamer aansluit met de miniusb, gaat de speler in 'usb'mode,
dan kan je niet meer aan het menu komen ( om af te spelen )
Dus dat gaat niet werken.
Al kan je natuurlijk altijd iets tegenkomen waardoor het niet zou werken, al lijkt dit mij sterk
Maar het schijfjes wisselen blijft van krachtdieselb0y schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:48:
[...]
Hij bedoelde dus om 'backups' van zijn wii spellen te spelen direct vanaf de hdd van de xtreamer, dus in feite heb je zijn vraag beantwoord met een Ja want het is dan gewoon een externe USB HDD.
Al kan je natuurlijk altijd iets tegenkomen waardoor het niet zou werken, al lijkt dit mij sterk
Want met de usbstekker in de xtreamer kan je geen film kijken, en de usbdriver moet maar herkend worden door de Wii, want mijn ervaring is dat die erg "wisselend" is
niet elke externe schijf wordt zomaar herkend
http://forum.xtreamer.net...r-with-ipodiphoneipad-doc
YouTube: iXtreamer
Sterker nog; hij laat zelfs niet de mappen zien, ze bestaan gewoon niet volgens de xtreamer
[ Voor 19% gewijzigd door dieselb0y op 16-11-2010 16:40 ]
Heb het werkend gekregen. Het duurde echter wel iets langer dan 2 minutenMikeWazowski schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:59:
[...]
Het duurde even voor ik er de tijd voor genomen heb, maar sinds gisterenavond (laat..) wekken mijn beide Xtreamers bij het opstarten de server op. Hierbij alle stappen om WoL te gebruiken, ook voor degene die nog nooit met de linux "tekstverwerker" VI gewerkt hebben:
* download de FakeShell bestanden van Mavvy via http://files.mavvy.net/xtreamer/fs.zip
* zet FS-bestanden (busybox, fakeshell.css en fakeshell.php) op memorystick in de root (niet in een map)
* stop memorystick in xtreamer
* gebruik fakeshell via "http://<ip-adres xtreamer>/media/sda1/fakeshell.php"
* click op telnetD en druk dan op enter
* start in windows telnet op via "telnet <ip-adres xtreamer>"
(Telnet is in Win7 aan te zetten via Control Panel - Programs - Turn Windows features on or off - Telnet)
* in telnet type "wget -O /sbin/wol http://dl.dropbox.com/u/8224157/xtreamer/wol/wol "
* type "chmod 755 /sbin/wol"
* type "vi /etc/init.d/rcS1" (dit is het opstartbestand van de Xtreamer)
* ga naar het einde van het bestand
* type "i" om te editen
* type "# Wake-Up Server" + enter
* type "/sbin/wol 255.255.255.255 <mac-adres server>" (ja, hier NIET het ip-adres van de server, dat werkt niet)
* druk op ESC en type ":wq" om op te slaan en vi te stoppen
* type "exit" om telnet af te sluiten
* click in browser in busybox/fakeshell op "reboot"
* de server moet nu opstarten!
Veel plezier, het is met dit stappenplan in ongeveer 2 minuten gepiept!
Draai trouwens 2.4.2
[ Voor 0% gewijzigd door NorrOn op 16-11-2010 23:09 . Reden: Firmware ]
Alle update zaken werken niet via het menu. Ik heb de firmware al handmatig geupdate. maar Xtreamer Live krijg ik niet geinstalleerd. Hij zegt niet geinstalleerd, nieuwste versie 9.2. Ik klik okee en dan gebeurd er helemaal niks. Al gegoogled hoe ik dit handmatig kan doen. Ik lees ergens dat ik een mapje 'scripts' moet maken. Heb dit gedaan in de root van de interne HD. Maar niks...
Zelfde geldt voor Radio enzo. Krijg ik niet geinstalleerd via de normale weg... Kan wel gewoon 'My network places' de Xtreamer benaderen. Youtube (internet) werk ook gewoon op de Xtreamer.
Ik vind ook nergens echt duidelijk uitleg over hoe dit nu allemaal werkt. Er staat zo verschrikkelijk veel info op het web, zal er vast ergens tussen staan. Maar wellicht is iemand in een goede bui met een linkje of een stukje uitleg.
Geen inspiratie
Het duurde mij een hele avond voordat ik het werkend had op 1 xtreamer, maar met het stappenplan was de 2e binnen 2 minuten gefixedNorrOn schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:06:
Heb het werkend gekregen. Het duurde echter wel iets langer dan 2 minuten!
Draai trouwens 2.4.2
[ Voor 6% gewijzigd door MikeWazowski op 18-11-2010 17:12 ]
Ik heb tot nu toe drie dingen ontdekt:SeatRider schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:25:
Ik kick mezelf even, het probleem bestaat nog steeds, ik heb dus het probleem dat, in combi met mijn beamer, er 0,5-1 sec delay in het geluid zit. Ja, het beeld is dus EERDER!
[...]
Het probleem speelt bij beide Xtreamers, en alleen in de Xtr. De beamer is een Epson EH-TW2900. Ik vermoed dat de HDMI 1.3 handshake (waar een audio delay correctie in zit) roet in het eten gooit.
Iemand enige pointers?
Edit: vanmorgen een kleine twee uur zitten spelen met dit probleem, en tot de volgende post op het Xtr forum gekomen: http://forum.xtreamer.net...71&t=11911&p=87233#p87233. Hopen dat ze er wat mee kunnen. Ik heb in ieder geval zelf een workaround gevonden
- Als de resolutie van de film hetzelfde is als de resolutie van de Xtreamer gaat het goed (dus bij een 720p film, Xtreamer op 1280x720 zetten)
- Als de resolutie afwijkt, en de audio is uit sync: de film stoppen, even de HDMI stekker eruit en erin doen (of de HDMI switch omschakelen), film starten. Dan is de audio weer in sync. Dit werkt tot firmware 2.3.1
- Zowel de audio als video via dezelfde HDMI laten lopen. In mijn geval heb ik nu dus de HDMI naar mijn receiver laten lopen, en van mijn receiver door naar de switchbox/beamer. Hier heb je alleen wat aan als je receiver daadwerkelijk HDMI heeft.
Geluid loopt dan prima sync.
Probleem is bekend bij techsupport, wordt aan een oplossing gewerkt. (zegt men! maar dit roepen ze al maanden)
Tot nieuwe FW is bovenstaande een beproefde workaround die werkt.
sorry dat ik mezelf kick. Maar ook naar verder zoeken kom ik er nog altijd niet uit.martijn12345 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:56:
Ik ben pas sinds kort in bezit van de Xtreamer. Maar wel erg tevreden. Nu heb ik hem sinds 3 dagen aan de LAN hangen en ben er beetje mee aan het spelen. Maar ik krijg van alles en nog wat niet aan de praat.
Alle update zaken werken niet via het menu. Ik heb de firmware al handmatig geupdate. maar Xtreamer Live krijg ik niet geinstalleerd. Hij zegt niet geinstalleerd, nieuwste versie 9.2. Ik klik okee en dan gebeurd er helemaal niks. Al gegoogled hoe ik dit handmatig kan doen. Ik lees ergens dat ik een mapje 'scripts' moet maken. Heb dit gedaan in de root van de interne HD. Maar niks...
Zelfde geldt voor Radio enzo. Krijg ik niet geinstalleerd via de normale weg... Kan wel gewoon 'My network places' de Xtreamer benaderen. Youtube (internet) werk ook gewoon op de Xtreamer.
Ik vind ook nergens echt duidelijk uitleg over hoe dit nu allemaal werkt. Er staat zo verschrikkelijk veel info op het web, zal er vast ergens tussen staan. Maar wellicht is iemand in een goede bui met een linkje of een stukje uitleg.
Geen inspiratie
Daar komt bij dat de Wii enkel een Harde schijf geformatteerd in het WBFS-formaat herkent. Daar kan je dan weer niks anders mee dan op je Wii aansluiten. Niet geschikt voor Films of muziek (of een ander bestand)op te slaan.FreshMaker schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:54:
[...]
Maar het schijfjes wisselen blijft van kracht
Want met de usbstekker in de xtreamer kan je geen film kijken, en de usbdriver moet maar herkend worden door de Wii, want mijn ervaring is dat die erg "wisselend" is
niet elke externe schijf wordt zomaar herkend
Maar nu ik er over nadenk, je hebt toch een HDD nodig om de map scripts/ te hebben?
Volgens mij maakt hij miniaal een soort swap-file aan voor de performance, als er een HDD is.jrn schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:15:
Kan er mij soms iemand vertellen of je om met de Xtreamer Movie Jukebox te werken een interne hdd nodig hebt? Mijn Xtreamer streamt voorlopig alles gewoon over het netwerk van mijn HDD die aan mijn PC hangt. Is dit genoeg?
Staat wel in de release-notes. Ik ga er vanuit dat dit ook werkt als je een usb-stick aan de Xt hangt. Probeer dat anders eens.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Met een USB stick werkt het ook.Tukk schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:10:
[...]
Volgens mij maakt hij miniaal een soort swap-file aan voor de performance, als er een HDD is.
Staat wel in de release-notes. Ik ga er vanuit dat dit ook werkt als je een usb-stick aan de Xt hangt. Probeer dat anders eens.
Zorg wel dat je voldoende ruimte vrij hebt. Een oude stick van 256 Mb was in mijn geval te klein en helaas krijg je geen goede melding hierover. Na deze vervangen te hebben door een grotere (4 Gig) verliep de installatie zonder problemen.
Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp
Dit is nodig om het sync-probleem tijdelijk op te lossen.
Als ik boot in een progressieve resolutie heb ik dit probleem niet maar dan loopt het geluid dus niet sync.
Is dit een tv-issue? of kan ik dit ergens in de Xtreamer instellen?
Ik heb een Samsung LE40C750.
Nu had ik nog een klein vraagje: ik heb mij een 2.5 SATA HDD schijf besteld voor in mijn Xtreamer. Ik heb in een van de instructie videos gezien dat bij de Xtreamer 2 schroefjes zouden moeten bijgeleverd zijn om die HDD vast te zetten maar dat is niet zo! Op de website van Xtreamer wordt soms vermeld dat ze erbij zitten en soms niet... Zaten deze bij jullie erbij?
Of kan het zijn dat er zo twee schroefjes bij mijn HDD zitten?
Schijf is een Western Digital WD2500BEVT
Hij heeft ook een andere chipset voor zover ik kan zien maar ik lees er echt ontzettend weinig van! Ook op Tweakers is dit model een beetje weggestopt bij de pricewatch onder de kop 'Overig' ipv 'Mediaspelers'. Hij is toch al een tijdje op de markt?
Als ik de shop op xtreamer bekijk is alleen dat nieuwe model nog te koop voor 99euro (excl. verzendkosten). Ik snap dus niet helemaal waarom bijna alle shops nog het vorige model hebben en nog maar weinig shops (stuk of 6) het nieuwe 2010 model.
Is het dus beter dat ik nog even een maandje wacht todat de 'oude' xtreamer helemaal weg is en het nieuwe model voor 99,= in de NL shops ligt? Nu is deze nog rond de 120,=.
In systeemsettings 1080i kiezen?ScooBY_DoO schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:06:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn tv c.q. xtreamer kan instellen op een interlaced resolutie zodat tijdens het booten niet m'n tv begint te flikkeren?
Dit is nodig om het sync-probleem tijdelijk op te lossen.
Als ik boot in een progressieve resolutie heb ik dit probleem niet maar dan loopt het geluid dus niet sync.
Is dit een tv-issue? of kan ik dit ergens in de Xtreamer instellen?
Ik heb een Samsung LE40C750.
ik wil 100% zeker het nieuwe model, want ik heb een hekel aan fans en lees overal klachten over de fan van de xtreamer. Dus het oude model + losse sidewinder is net zo duur als het 2010 model welke dan ook nog eens de HD audio passtrough heeft.multipasser schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:51:
Er is geen tot nauwelijks een verschil. Dus als je op je geld zit, go cheap!
Vind het alleen heel vreemd dat het nieuwe model niet zo gepromote wordt zoals ik al eerder schreef.
Op de xtreamer.net site staat zelfs bijna niks over het nieuwe model. Je moet goed zoeken. Terwijl in de shop ALLEEN het nieuwe model te koop is.
[ Voor 21% gewijzigd door elpino.rv op 25-11-2010 15:32 ]
Dan heeft het waarschijnlijk weinig zin om te wachten tot die goedkoper wordt.elpino.rv schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:29:
Dus het oude model + losse sidewinder is net zo duur als het 2010 model welke dan ook nog eens de HD audio passtrough heeft.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Zolang je geen interne schijf erin hangt hoeft de fan helemaal niet te draaien en geeft het ook geen problemen... ik heb hem gewoon helemaal uit gezet en speel alle content vanaf m'n server. Alleen een usb sticky voor de jukebox...elpino.rv schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:29:
[...]
ik wil 100% zeker het nieuwe model, want ik heb een hekel aan fans en lees overal klachten over de fan van de xtreamer. Dus het oude model + losse sidewinder is net zo duur als het 2010 model welke dan ook nog eens de HD audio passtrough heeft.
Vind het alleen heel vreemd dat het nieuwe model niet zo gepromote wordt zoals ik al eerder schreef.
Op de xtreamer.net site staat zelfs bijna niks over het nieuwe model. Je moet goed zoeken. Terwijl in de shop ALLEEN het nieuwe model te koop is.
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.