Verwijderd

habermas schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:50:
heb gisteravond de 2.4 firmware erop gezet maar dat ging niet erg soepel. eerst via de automatische updater geprobeerd, leek te lukken maar liep uiteindelijk vast. daarna emergency firmware maar gedaan, die iedereen op het forum sowieso stabieler vindt...

heb de jukebox nog niet uit kunnen proberen. hij moet blijkbaar alles opnieuw scrapen (je zou zeggen dat alle artwork al opgeslagen is). de eerste keer vond ie 19 van de 250 films, daarna 140, ben het nu voor een derde keer aan het proberen :s (op een gegeven moment staat de webscraper gewoon op 'idle')
De update ging bij mij zeer soepel. Ik heb gewoon de update gebruikt en daarna een reset to default gedaan. HD-geluid lijkt nu vlekkeloos te werken. :) (moet nog iets verder testen om er helemaal zeker van te zijn, maar de eerste tekenen zijn zeer positief)

Jukebox heb ik ook opnieuw laten scrapen, maar offline! Dat scheelt heel veel gedoe. Hij heeft alle plaatjes idd al keurig op de harde schijf staan, dus je hoeft geen online scrape te doen. Dat ging perfect, alleen vind ik de kwaliteit van de covers nu erg matig. Daar is gelukkig al een hulptopic over op het officiële forum.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Meh, heb ik alles netjes geinstalleerd, nieuwe firmware d'rop, jukebox aan het scannen...
Hij vindt wel al mijn movies, maar buiten plot is er niets te vinden, terwijl ik er fanart en folder.jpg en movie.jpg enzomeer wel netjes bij heb staan, met behulp van Ember Media Manager...
Zowel online als offline gescanned, on-device en via de webinterface...
Het werkt perfect, alleen zie ik nergens coverart :(

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48
dodge_911 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:44:
Meh, heb ik alles netjes geinstalleerd, nieuwe firmware d'rop, jukebox aan het scannen...
Hij vindt wel al mijn movies, maar buiten plot is er niets te vinden, terwijl ik er fanart en folder.jpg en movie.jpg enzomeer wel netjes bij heb staan, met behulp van Ember Media Manager...
Zowel online als offline gescanned, on-device en via de webinterface...
Het werkt perfect, alleen zie ik nergens coverart :(
Dus zo perfect werkt het ook niet ;)
Maar wellicht werkt het met poster.jpg of banner.jpg in plaats van fanart.jpg. Dit kan je vast ergens nakijken.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
dodge_911 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:44:
... alleen zie ik nergens coverart :(
same here. hij heeft met de final wat kuren gekregen, zo wil ie soms ook niet doorstarten wanneer ik em aanzet.. (zijn ook al wat onduidelijke topics over op het official forum).

dan over de netwerk shares; welk protocol gebruiken jullie, smb of nfs? ik ben geen expert op dat gebied en na installatie vond ik zowel een smb als nfs share in mijn xtreamer 'gedeelde mappen'. daar heb ik in de nfs-share de video-folder favoriet gemaakt en vanuit de webinterface gescraped, maar plotseling was alleen nog de smb-share zichtbaar in xtreamer :s zou dus de reden kunnen zijn dat ik geen fan-art heb :) is dit iets was je makkelijk in Windows7 kan regelen?

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-11 15:29
habermas schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:09:
[...]

same here. hij heeft met de final wat kuren gekregen, zo wil ie soms ook niet doorstarten wanneer ik em aanzet.. (zijn ook al wat onduidelijke topics over op het official forum).

...
Het probleem wat dodge_911 noemt heb ik ook al met de beta firmware (nog geen tijd gehad de final te testen). En ik bedenk mij ineens dat het waarschijnlijk komt omdat mijn movies op een readonly nfs share staan. Dan kan de xtreamer natuurlijk geen fanart opslaan. Of moet je dat altijd zelf handmatig doen (heb de webinterface nog niet gebruikt)?
Als je zowel nfs als smb shares hebt is nfs aan te raden omdat dat vele malen sneller is dan smb.

• habermas
fanart en info (in xml) stored in inderdaad in je movie-folders, dus die zouden idd niet read-only moeten zijn. je kan t handmatig doen (offline) of aan xtreamer laten..

het vreemde is dat mijn xtreamer 'soms' de nfs-shares van mijn synology-nas niet ziet (smb wel). maar gaat nfs uberhaupt wel werken icm met windows 7?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
habermas schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:24:
fanart en info (in xml) stored in inderdaad in je movie-folders, dus die zouden idd niet read-only moeten zijn. je kan t handmatig doen (offline) of aan xtreamer laten..
Ik dacht dat ze in de final 2.4 juist toe zouden voegen dat je dit ook elders op kunt slaan? (Of komt dat ergens > 2.4?)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb een vraag over de Xtreamer:

Ik ben nu in het bezit van een PlayonHD mini mediaplayer gekoppeld op een zelfbouw Windows Home Server. Op zich werkt dit prima, maar wil dit gaan uitbreiden met een volgende mediaplayer.

Mijn keuze is gevallen op een Xtreamer, maar wil nu kijken welke set-up het beste is voor mijn situatie. Kunnen jullie hierop reageren welke optie de beste zou zijn:

1. PC gebruiken voor NZB download, verwerken en daarna opslaan op de home server. Via bekabeld netwerk de content op de server bekijken (streamen) op zowel de HD mini als de Xtreamer.

Nadeel wat ik hierbij heb is dat mijn server een oude PC is en ongeveer 75W verbruikt X 24 uur per dag en nog een officiele WHS licentie moet kopen. Voor de rest werkt deze opzet wel.

2. Een NAS kopen voor opslag van NZB bestanden. Download en verwerken nog steeds op de PC doen, wellicht kan dit ook direct op de NAS? En dan ook weer streamen van media naar de HD mini en de Xtreamer.

3. Een Xtreamer Pro kopen (plaatsen bij en aansluiten op TV) voor opslag van verwerkte NZB bestanden (VIDEO_TS) en daarna streamen naar de mini via het netwerk. Dit is volgens mij de goedkoopste oplossing.

4. Een EtrayZ kopen voor media opslag en daarna streamen naar de mini en de Xtreamer....

Zoveel mogelijkheden, maar welke is de beste en meest overzichtelijke?????

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
habermas schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:24:
Maar alle nodige files staan al IN de folder waar de film staat...
  • fanart.jpg
  • folder.jpg
  • movie.jpg
  • poster.jpg,
Dus dan is het toch gewoon 'n kwestie van inlezen en weergeven, of vergis ik me?

Verwijderd

Vraagje. Als ik een film op mijn wdtvhd afspeel die DTS-HD is, geeft ie op mijn versterker DTS.
Op de xtreamer sidewinder geeft ie alleen PCM.

Is dat een instelling ofzo of speelt de xtreamer geen DTS-HD af en downmixed ie het automatisch naar pcm?

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Gisteren heb ik 2.4.0 geïnstalleerd in de hoop dat .mkv bestanden dan zouden werken met apart gedownloade ondertitels. Deze dan in .srt formaat. Nu kan men deze wel apart selecteren. Echter bij het begin van de film verschijnen zo de eerste regels van de ondertiteling allemaal tegelijk in beeld en dat was het dan.

Dus helaas, het werkt nog steeds niet. Dit is echt wel een heel groot nadeel van deze speler. Of weet er iemand een oplossing voor? Een ander formaat/extensie misschien?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:55:
Vraagje. Als ik een film op mijn wdtvhd afspeel die DTS-HD is, geeft ie op mijn versterker DTS.

Is dat een instelling ofzo of speelt de xtreamer geen DTS-HD af en downmixed ie het automatisch naar pcm?
Heb je überhaupt al in de instellingen gekeken?
Krivas schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:13:
Gisteren heb ik 2.4.0 geïnstalleerd in de hoop dat .mkv bestanden dan zouden werken met apart gedownloade ondertitels. Deze dan in .srt formaat. Nu kan men deze wel apart selecteren. Echter bij het begin van de film verschijnen zo de eerste regels van de ondertiteling allemaal tegelijk in beeld en dat was het dan.

Dus helaas, het werkt nog steeds niet. Dit is echt wel een heel groot nadeel van deze speler. Of weet er iemand een oplossing voor? Een ander formaat/extensie misschien?
Doet zich dit voor bij één film, of heb je er meer getest? En past de ondertitel wel bij de film/doet ie het op een PC wel goed?

[ Voor 46% gewijzigd door Demo op 26-08-2010 11:28 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Krivas
Demoniac schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:26:
[...]
[...]
Doet zich dit voor bij één film, of heb je er meer getest? En past de ondertitel wel bij de film/doet ie het op een PC wel goed?
Dit heb ik al bij meerdere films geprobeerd. Ik neem aan dat de ondertitel past bij de film :) En ik hernoem hem dan ook nog altijd een keer naar dezelfde naam als de film.

Kan je dat op een pc ook proberen dan? :) Welk programma moet ik daarvoor gebruiken? Mijn pc'tje is wat oud aan het worden en heeft het zelfs al moeilijk met Windows MediaPlayer. Maar die is volgens mij ook heel erg zwaar.

• aofkoekepan
  • Laatst online: 26-08-2010
Demoniac schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:26:
[...]
Heb je überhaupt al in de instellingen gekeken?

[...]
Echt vet , heb jij uberhaubt al een keer instellingen gekeken ?
ik denk dat ie dat wel gedaan heeft en niet tot 6 uur snachts heeft zitten wachten tot ie wel in 1 keer uit zichzelf gaat werken .
maar ik zoek ook naar een zelfde oplossing en ja ik wel de baterijen al in mijn afstandsbediening gedaan :-)
alvast bedankt *O*

Verwijderd

Krivas schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:13:

Werkt bij mij prima met .srt files. Maar dat werkte ook al keurig voor versie 2.4. Met versie 2.4 hoef je de srt files alleen niet meer in dezelfde directory als de film te zetten en hoeft de ondertitel ook niet dezelfde naam te hebben.

Maar belangrijkste is, het werkt gewoon.

Verwijderd

Dit is al heel vaak aan de orde geweest. De originele Xtreamer (Mk1) speelt géén DTS-HD bestanden. Vaak zit er in files met een DTS-HD spoor ook nog wel een gewoon DTS spoor dus in dat geval zou je alsnog in DTS moeten kunnen afspelen.

Als je echt alleen een DTS-HD spoor hebt, downmixt hij inderdaad naar stereo.

Met een Sidewinder of XT Pro kun je wel gewoon DTS-HD afspelen sinds firmware versie 2.4. Werkt inmiddels perfect kan ik melden!

Verwijderd

de xtreamer begint mij erg op de zenuwen te werken.. bijna elke update zijn er wel nieuwe problemen.
Nu tot 2x toe update naar 2.4.0 gedaan vanaf 2.4 beta rc b20.

- in 2.4.0 werkt mijn geluid niet meer (mp3 film menuklik). loopt via hdmi naar mn tv(geen surround sound), in settings staat hdmi audio aan (heb verder keuze uit dts 5.1 ch, dts 2.1, en aac flac 5.1 (HDMI).
tot en met de beta deed het geluid het prima.

- grootste deel van de opties onder xtreamer live hebben nooit gewerkt, (vod, livetv etc)

heeft iemand een idee hoe ik het geluid aan de praat krijg, en heeft iemand een idee over wat er aan de hand is met live?

• Krivas
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Werkt bij mij prima met .srt files. Maar dat werkte ook al keurig voor versie 2.4. Met versie 2.4 hoef je de srt files alleen niet meer in dezelfde directory als de film te zetten en hoeft de ondertitel ook niet dezelfde naam te hebben.

Maar belangrijkste is, het werkt gewoon.
Hoe kan het dat het bij jou weer wel werkt? Gelukkig voor jou natuurlijk :) Ik lees wel vaker dit probleem, dus ik ben niet de enige....

• habermas
2.4 is voor mij voorlopig n drama.. de helft vd tijd 'start ie niet door' nadat ik em aanzet, jukebox toont geen fan-art, net weer een ochtend opnieuw laten scrapen en daarna zegt ie doodleuk 'database not found, click here to start scanning' :s

ik ga de emergency firmware er nog maar es opzetten. en anders terug naar beta 20 :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:48:
[...]

Met een Sidewinder of XT Pro kun je wel gewoon DTS-HD afspelen sinds firmware versie 2.4. Werkt inmiddels perfect kan ik melden!
Thanks maar raar want die firmware hebben we erop gezet gisteren...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

habermas schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:45:
2.4 is voor mij voorlopig n drama.. de helft vd tijd 'start ie niet door' nadat ik em aanzet, jukebox toont geen fan-art, net weer een ochtend opnieuw laten scrapen en daarna zegt ie doodleuk 'database not found, click here to start scanning' :s

ik ga de emergency firmware er nog maar es opzetten. en anders terug naar beta 20 :D
Heb je wel de share eerst geopend voordat je de Jukebox opende? Bekend bugje, ik had ook geen coverart maar na een keer de movie-share te openen zag ik de coverart wel :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

zijn er tools die automatisch de juiste bestanden plaatsen bij de films zodat ik niet afhankelijk ben van scanmethode van xtreamer zelf. ook lijkt het me via de pc veel sneller te gaan, en eventueel handmatig fixen waar nodig

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:41
Heb je wel bij Instellingen-> A/V-> Digitaal uitgang gekeken (en uiteraard aangesloten via hdmi naar de receiver)?
Demoniac schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:21:
[...]
Heb je wel de share eerst geopend voordat je de Jukebox opende? Bekend bugje, ik had ook geen coverart maar na een keer de movie-share te openen zag ik de coverart wel :)
Automount kun je instellen in de webinterface van de jukebox, werkt bij mij goed ook voor password protected shares. Local cache kun je daar ook regelen trouwens.
SYQ schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:30:
zijn er tools die automatisch de juiste bestanden plaatsen bij de films zodat ik niet afhankelijk ben van scanmethode van xtreamer zelf. ook lijkt het me via de pc veel sneller te gaan, en eventueel handmatig fixen waar nodig
Er zijn verschillende, Ember Media Manager, Thumbgen en nog meer, moet je ff op het Xtreamer forum zoeken.

Verder werkt 2.4.0 bij mij overigens wel goed inc. JukeBox. Ik moet wel zeggen dat ik de emergency maar direct heb uitgevoerd en de scripts dir van sda1 heb verwijderd.

[ Voor 13% gewijzigd door SteeringWheel op 26-08-2010 21:50 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn Xtreamer sidewinder.. met update 3.2.1 gaat alles prima maar als ik naar 2.4 ga dan gaat het beeld na 4 min ff uit en dan weer aan, lijkt wel een beeld reset van de xtreamer zelf.. en ook heb ik een irritant iets met 2.4 en dat is dat ik een vervelend gezoem uit mijn tv speakers hoor terwijl hdmi audio uit staat!!!.. echt super vervelend en ik kan zo helaas niet 2.4 gebruiken..

zou het aan mijn JVC tv kunnen liggen? het is een tv van 4 jaar oud ofzo.. 32 inch hdmi ready ding.. (werk prima opzich)

weet iemand hier iets meer over?..

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:01:
Ik heb een probleempje met mijn Xtreamer sidewinder.. met update 3.2.1 gaat alles prima maar als ik naar 2.4 ga dan gaat het beeld na 4 min ff uit en dan weer aan, lijkt wel een beeld reset van de xtreamer zelf.. en ook heb ik een irritant iets met 2.4 en dat is dat ik een vervelend gezoem uit mijn tv speakers hoor terwijl hdmi audio uit staat!!!.. echt super vervelend en ik kan zo helaas niet 2.4 gebruiken..

zou het aan mijn JVC tv kunnen liggen? het is een tv van 4 jaar oud ofzo.. 32 inch hdmi ready ding.. (werk prima opzich)

weet iemand hier iets meer over?..
Het knipperen van het beeld had ik ook eens, een andere hdmi kabel lostte dat op... gek genoeg had ik dat probleem alleen vanaf de 2.4 beta 20 RC3.

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kun je de xtreamer pro ook vanaf afstand benaderen ? via een domein naam ik zie een nas functie maar zie nergens een optie om een domein aan te maken.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sonyfreakje schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:56:
kun je de xtreamer pro ook vanaf afstand benaderen ? via een domein naam ik zie een nas functie maar zie nergens een optie om een domein aan te maken.
Hoe wil je hem bereiken dan, met welk doel ?
Je kan een dyamische verwijzing aanmaken, en via dat adres kun je toegang krijgen ( miots je de juiste poorten openzet in de router )

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Gebruiken hier meer mensen de Xtreamer icm met een NAS en Xjuxebox ? Ik moet namelijk favorieten instellen om de juxebox te laten scrapen , maar Als ik via NET naar mijn Nas ga kan ik met de functionknop geen favorieten of add to juxebox selecteren.

Die opties blijven dus grijs. Nu schijnt dat probleem wel bekend te zijn ,maar is er toevallig een work around voor ? Kan je misschien zelf op een manier favorieten linken ?

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb onlangs een 2,5" harde schijf gekocht om in de Xtreamer te zetten. Deze wordt keurig herkend en ik heb hem volgens de instructies geformatteerd. Vervolgens staat er in de beschrijving om de harde schijf via de kleine USB kabel van de Xtreamer naar de PC te verbinden. Als ik dat doe dan loopt de Xtreamer vast. Het aan/uit lampje gaat knipperen. Ook herkend de PC de harde schijf niet. Iemand een idee??

Ik heb de Xtreamer in een netwerk met 1 pc via de router aangesloten. Wordt aan beide kanten herkend en de PC is met de door mij benoemde en toegvoegde mappen, die ik op optie "delen" heb gezet, te benaderen via de Xtreamer met "NET" . Ik moet echter steeds inloggen als "guest" terwijl ik de beveiliging heb opgeheven? Ik zou bij God geen wachtwoord weten om in te voeren. Ergo: ik kan de mappen in mijn PC niet benaderen.

• pven
  • Niet online
@ hierboven: sluit je hem op USB aan met de originele adapter in het stopcontact? Ik heb iets soortgelijks gehad, dat kwam doordat mijn alternatieve adapter niet genoeg kon leveren.

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Sinds (heel) kort heb ik een Xtreamer Sidewinder in bezit en gelijk de nieuwste firmware (2.4) er op gezet.

Helaas krijg ik nu bij Internet de foutmelding: "No network connection", terwijl ie toch echt verbinding heeft.
Ik heb van alles geprobeerd, DNS aangepast, handmatig IP, etc etc.
Extra app om grafisch movies te weergeven download ie vreemd genoeg wel.

Enig idee wat ik hier over het hoofd zie?

edwindijkstra.nl

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
pven schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:56:
@ hierboven: sluit je hem op USB aan met de originele adapter in het stopcontact? Ik heb iets soortgelijks gehad, dat kwam doordat mijn alternatieve adapter niet genoeg kon leveren.
Ja met de originele adapter. Zodra ik de usb kabel aansluit op de pc loopt de Xtreamer vast in het beginscherm.

• tinoz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
jenk schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:53:
Heb ook de 2.4 final er op gezet om de xtreamer automatisch na zoveel "idle" tijd vanzelf uit te laten gaan.(power off timer).
Alleen moet ik elke keer als de xtreamer opnieuw opstart, deze tijd weer opnieuw instellen omdat de optie dan weer op uit staat?
Is dit normaal of een bug in de firmware?
Ze zien dit helaas niet als een bug, ik heb die vraag al op het forum gesteld. Het is een eenmalige instelling, als je de xt uit zet is hij de instelling weer vergeten. Nutteloos wat mij betreft :(

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

SLipEdd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:49:
Sinds (heel) kort heb ik een Xtreamer Sidewinder in bezit en gelijk de nieuwste firmware (2.4) er op gezet.

Helaas krijg ik nu bij Internet de foutmelding: "No network connection", terwijl ie toch echt verbinding heeft.
Ik heb van alles geprobeerd, DNS aangepast, handmatig IP, etc etc.
Extra app om grafisch movies te weergeven download ie vreemd genoeg wel.

Dan zie ik ook wat over het hoofd, hier precies het zelfde op allebei mijn Xteramers.

Echte HD kijk je op een plasma TV

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
SLipEdd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:49:
Je ziet niets over het hoofd...
Komt door een DNS-update bij Xtreamer oid, waardoor een bepaald adres even niet bereikbaar is, wat nodig is voor de live-functie van de Xtreamer...bron1bron2
the issue occur due to our DNS server change we perform on our side. the service will be resumed within 24 hours.
Komt wel goed dus...

• SteeringWheel
Beakzz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:57:
Gebruiken hier meer mensen de Xtreamer icm met een NAS en Xjuxebox ? Ik moet namelijk favorieten instellen om de juxebox te laten scrapen , maar Als ik via NET naar mijn Nas ga kan ik met de functionknop geen favorieten of add to juxebox selecteren.
Dat kan niet via NET, je moet via Gedeelde Netwerkmappen navigeren.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:05
Beakzz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:57:

Die opties blijven dus grijs. Nu schijnt dat probleem wel bekend te zijn ,maar is er toevallig een work around voor ? Kan je misschien zelf op een manier favorieten linken ?
Als je NFS gebruikt, zie je je mappen staan bij Network Shares, daar kan je de mappen wel toevoegen als favorieten.

Gisteren 2.4 final geinstalleerd, alles ging goed. Echter met de jukebox gaat iets mis. Ik heb de jukebox kunnen installeren op mijn usb-stick, alles staat er ook. Echter als ik jukebox opstart vanuit de Xtreamer gebeurd er niks en kom ik terug in het home-menu. De web interface geeft me alleen een witte pagina. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?

• SteeringWheel
loyske schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:33:
Als je NFS gebruikt, zie je je mappen staan bij Network Shares, daar kan je de mappen wel toevoegen als favorieten.
SMB ook hoor.
loyske schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:33:
De web interface geeft me alleen een witte pagina. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Geen idee, andere usb poort proberen en/of scripts dir verwijderen en opnieuw installeren?

• loyske
SteeringWheel schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:24:
[...]

SMB ook hoor.

[...]

Geen idee, andere usb poort proberen en/of scripts dir verwijderen en opnieuw installeren?
Zal ik vanavond eens proberen !

Verwijderd

mijn 2.4 heeft nog steeds geen geluid. Ben al terug geweest naar 2.4beta 2.3 en 2.2 welke allemaal geluid geven (exact zelfde instellingen), en van daaruit geupdate maar helaas. Emergency firmware geprobeerd volgens instructies, maar hij laad niks. Emergency 2.4 ook gedaan, en ook geen geluid.

iemand een idee? HELP :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 20:15 ]

• Beakzz
Ok met de kans om als een Noob over te komen ga ik het volgende toch even vragen ;)

Dat Smb zie ik wel vaker langskomen. Zit dat standaard op mijn Synology of moet ik dat installeren/aanzetten ?
Ik zag net ergens dat als je via windows de NAS benadert je al Smb gebruikt ?

En ziet de Xtreamer dat vanzelf ? Want ik heb gedeelde mappen in de diskstation manager, maar de xtreamer ziet ze niet bij shared folders :?

En werkt Smb beter dan Nfs ? Die optie heb ik wel gevonden op mijn NAS.

Sorry voor deze (waarschijnlijk) basiskennis vragen.

• SteeringWheel
Beakzz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:35:
Ok met de kans om als een Noob over te komen ga ik het volgende toch even vragen ;)
Van origine smb cq cifs=Windows, nfs=Unix/Linux. Nfs is over het algemeen sneller en je nas ondersteunt dat vast wel (evenals smb overigens) dus zou ik nfs gebruiken.
Alle opties onder A/V-> Digitaal Uitgang geprobeerd? A/V-> HDMI Audio staat aan neem ik aan? Andere opties onder A/V-> HDMI Compatibility Set geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door SteeringWheel op 01-09-2010 22:11 ]

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

dodge_911 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:55:
[...]

Je ziet niets over het hoofd...
Komt door een DNS-update bij Xtreamer oid, waardoor een bepaald adres even niet bereikbaar is, wat nodig is voor de live-functie van de Xtreamer...bron1bron2

[...]

Komt wel goed dus...
DNS probleem is nog niet verholpen maar op een van bovenstaande link staat een tijdelijke oplossing

Echte HD kijk je op een plasma TV

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11 17:54
Zijn er meer mensen die wanneer in het menu A/V "hdmi aan" hebt staan je alleen stereo krijgt en geen DTS geluid meer.

Met de oude software had ik altijd DTS geluid met hdmi uit of aan.

• Beakzz
SteeringWheel schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:04:
[...]

Van origine smb cq cifs=Windows, nfs=Unix/Linux. Nfs is over het algemeen sneller en je nas ondersteunt dat vast wel (evenals smb overigens) dus zou ik nfs gebruiken.
Heb gisteren ff een poging gedaan met Nfs rechten toekennen aan mijn filmmap. Toen zag ik idd die map bij network shares komen , maar als ik hem open staat er niks in. Als ik een willekeurige andere map neem dan zie ik gewoon de mappen die daar weer in staan.

Enig idee hoe dat mogelijk is ? Kan het iets te maken hebben dat de gedeelde map met een pass beveiligd is als je hem normaal benaderd ?

• SteeringWheel
Hoe heb je precies de rechten ingesteld dan? Kijk ook eens hier http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=1574.0

Verwijderd

SteeringWheel schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:04:

[...]

Alle opties onder A/V-> Digitaal Uitgang geprobeerd? A/V-> HDMI Audio staat aan neem ik aan? Andere opties onder A/V-> HDMI Compatibility Set geprobeerd?
Ik heb alle audio opties en combinaties geprobeerd onder A/V. Zojuist nogmaals 2.4b020 geprobeerd, en daar werkt alles prima met default instellingen. :/ Er lijkt dus iets te zijn verandert tussen de beta en de release versie, waar ik met de instellingen niet bij kan.. ;(

• Beakzz
Ja eigenlijk hetzelfde als op die link die je me geeft. Alleen mijn ip stond nog op auto, maar naar static veranderen maakt niet erg veel uit merk ik net en dat doet xlive weer niks.
Heb nu een ip adres gereserveerd via mijn router en weer op auto gezet.

Maar er is verder geen touw aan vast te knopen. De map films opent hij , maar verder kan hij er geen file in vinden en in de map "backup"(die gebruik ik voor bestanden die ik wil bewaren en staat precies hetzelfde ingesteld) kan hij wel bestanden vinden.
Heb daar net als test een film in een map heen gesleept en die kan hij dan wel weer vinden. Tot ik de iso opstart , want dan gaat hij heel lang laden om daarna te zeggen dat de file incorrect is.

Dus ff een nieuwe test gedeelde map gemaakt en weer een film en cd ingezet en die ziet hij ook, maar wat er in die mappen staat weer niet 8)7

Het valt me ook op dat hij erg sloom is met Nfs. Als ik in de gedeelde map kom freezed de Xtreamer ong. 10 sec.

Kan het er mee te maken hebben dat al mijn gedeelde mappen normaal gesproken alleen met een gebruikersnaam en pass te bereiken zijn of zou Nfs daar niet op moeten letten.

Ohja in die link gebruiken ze een medi8er en stellen ze de netwerknaam in. Dat kan ik niet op de Xtreamer ?
Of ik moet heel mijn netwerk Xtreamer noemen :P

Ik kan het begrijpen als jullie me niet verder kunnen helpen, want ik ben helemaal de weg kwijt :+
Misschien toch Smb ?

edit : Oh en via Net werkt alles nog steeds perfect. Kan ik gewoon inloggen en alle bestanden gebruiken incl die ik nu als test heb gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 02-09-2010 18:54 ]

• SteeringWheel
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:40:
Ik heb alle audio opties en combinaties geprobeerd onder A/V. Zojuist nogmaals 2.4b020 geprobeerd, en daar werkt alles prima met default instellingen. :/ Er lijkt dus iets te zijn verandert tussen de beta en de release versie, waar ik met de instellingen niet bij kan.. ;(
Beakzz schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:53:
edit : Oh en via Net werkt alles nog steeds perfect. Kan ik gewoon inloggen en alle bestanden gebruiken incl die ik nu als test heb gebruikt.
Volgens mij wordt het tijd om naar het xtreamer forum te verhuizen, bv http://forum.xtreamer.net...fromsearch__1#entry105477 en http://forum.xtreamer.net...+%2Bfolder__fromsearch__1, en anders een topic daar te openen :'( .

[ Voor 38% gewijzigd door SteeringWheel op 02-09-2010 19:55 ]

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb de gewone Xtreamer in huis en heb nu de upgrade gedaan van
de firmware versie 2.2 naar 2.4 final. Is het normaal dat de looks van de menu
niet veranderd zijn? Ik dacht namelijk dat dit wel het geval was...
Ook zie ik wel Jukebox staan maar als ik erop klik dan kom
ik op het download scherm van Jukebox. Ik kan deze echter niet downloaden
en installen.

Iemand een idee?

• FreshMaker
  • Niet online
Gameplayer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:25:
Ik heb de gewone Xtreamer in huis en heb nu de upgrade gedaan van
de firmware versie 2.2 naar 2.4 final. Is het normaal dat de looks van de menu
niet veranderd zijn? Ik dacht namelijk dat dit wel het geval was...
Ook zie ik wel Jukebox staan maar als ik erop klik dan kom
ik op het download scherm van Jukebox. Ik kan deze echter niet downloaden
en installen.

Iemand een idee?
Zijn nauwelijks veranderd, dus dat is correct, en om de jukebox te installeren, moet je op het netwerk zijn aangesloten, en een internetverbinding hebben

( of beter : meer info over jouw situatie is wenselijk in deze )

• Gameplayer
^ ik ben op mijn bekabeld netwerk aangesloten, youtube filmpjes kijken lukt zonder probleem.

Als ik in het hoofdmenu op Jukebox klik, dan krijg ik de melding 'No HDD'
en als ik kies voor 'internet' dan kan je daar een live update doen.
Helaas krijg ik hetzelfde als een andere tweaker beschreef in deze post

meuk: Xtreamer 2.4

en dat is namelijk:
Nogmaals geen van de 3 extra online installatiemogelijkheden onder Internet / Check Upgrade functioneert. (Jukebox, Live en Internet Radio) Ze laten zien dat ik het niet heb geinstalleerd en dat versie X beschikbaar is, maar zodra ik op "ok" druk om het te installeren gebeurt er niets.

Ik lees her en der dat je eerst de emergency firmware update moet doen alvorens naar 2.4 te gaan. Klopt dit?

• pven
  • Niet online
Gameplayer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:41:
Als ik in het hoofdmenu op Jukebox klik, dan krijg ik de melding 'No HDD'
En als je een USBstickje in je Xtreamer doet?

• Alfastorr
  • Laatst online: 06-11 10:54
@ GAMEPLAYER

Het zou best eens kunnen zijn dat die funktie's alleen werken als je opslag in je xtreamer hebt.
Dus misschien een kleine 2,5 HD plaatsen ?

• witteveder
Alfastorr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:53:
@ GAMEPLAYER

Het zou best eens kunnen zijn dat die funktie's alleen werken als je opslag in je xtreamer hebt.
of USB stick, kan ook ipv hdd

• PaulBloem
Werkt de jukebox al lekker snel?
Ben bang dat als ik update dat ik het irritanter gaat vinden dat prettiger...

simpele oplossing: i know... don't update :)

• witteveder
PaulBloem schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:09:
Werkt de jukebox al lekker snel?
Ben bang dat als ik update dat ik het irritanter gaat vinden dat prettiger...

simpele oplossing: i know... don't update :)
Of je update, maar gebruikt de jukebox niet, doe ik ook bv.

• Tukk
  • Laatst online: 06-11 09:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Alfastorr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:53:
@ GAMEPLAYER

Een 2.5" HDD zorgt er voor dat je bij warmer weer de fan aan moet doen.
Als je alleen voor wat lokale ruimte wil gaan voor de deze functies, zou ik een USB-Stick aan de Xtreamer hangen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:07
Ik wil mijn geluid gewoon via de tv afspelen ( is voor mij goed geluid ) maar kan de xtreamer dit allemaal over 1 hdmi kabel doen?

• PaulBloem
witteveder schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:27:
[...]
Of je update, maar gebruikt de jukebox niet, doe ik ook bv.
ahh.. je blijft wel de keuze houden... nice.. die wist ik nog even niet. Dan is updaten wel een logische keuze ja.

• Gameplayer
Is me nu inderdaad gelukt, waarvoor dank.
Dan laat ik alvast een usb stick erin, 4GB zal het wel trekken zeker?

Ik kan nu wel niet meteen de internet radio vinden...
ondanks dat ik die download heb gedaan.

• Beakzz
SteeringWheel schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:52:
[...]

[...]

Volgens mij wordt het tijd om naar het xtreamer forum te verhuizen, bv http://forum.xtreamer.net...fromsearch__1#entry105477 en http://forum.xtreamer.net...+%2Bfolder__fromsearch__1, en anders een topic daar te openen :'( .
Lang gezocht ,m aar het is opgelost en post het maar even voor de volgende met een soort gelijk probleem.
Het is een oplossing voor Synology icm met een Wd speler , maar het werkt dus ook uitstekend voor de Xtreamer

1) Make sure jumbo frames are disabled on your Synology NAS
2) You must have media library mode enabled on the WDTV

In Synology management UI
1) Enable NFS.
2) Go to shared folders - privileges setup and for the folder you wish to share enable the guest account under local users to have read/write access.
3) Go to NFS privileges and select;
Hostname or IP = *
Privilege = Read/Write
Root Squash = Map to guest

4) With the changes made reboot your NAS.
5) In your WDTV NET.mounts file add the line (video being the name of the shared folder with the privileges set)
xmount 192.168.1.100:/volume1/video volume1 nfs

Now reboot your WDTV and if all goes well you should able to see and read videos from the NFS share.

Zo en nu lekker scrapen ;)

• FreshMaker
  • Niet online
Je hoeft de jumboframes niet uit te zetten op de synology, staan hier ook op max, en de nfs doet het gewoon

Alleen moet je de settings in de webpagina van de xtreamer invoeren.
Ik zal vanmiddag eens kijken hoe het bij mij staat.

in de synology, bij het aanzetten van de nfs per map staat onderin het adres, deze moet je iig copieren naar de settingspage van de xT, en die "getallen" erbij copieren die al 'setting' staan
dan moet het werken

• Beakzz
FreshMaker schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:00:
Je hoeft de jumboframes niet uit te zetten op de synology, staan hier ook op max, en de nfs doet het gewoon

Alleen moet je de settings in de webpagina van de xtreamer invoeren.
Ik zal vanmiddag eens kijken hoe het bij mij staat.

in de synology, bij het aanzetten van de nfs per map staat onderin het adres, deze moet je iig copieren naar de settingspage van de xT, en die "getallen" erbij copieren die al 'setting' staan
dan moet het werken
Ja zal het eens proberen straks, maar nu werkt het en ik heb eerlijk geen idee waar jumboframes voor zijn ? :p
Voor ik dit gedaan had heb ik al via de webinterface geprobeerd Nfs goed te zetten. Dan kreeg ik mount failed.

Ik gebruikte ip/volume1/film dus die was hoe dan ook goed en de waarde had ik gezet zoals eronder in het voorbeeld. Dus er zit iig 1 optie bij die het wel verhelpt. Het zal het quest account wel zijn dan.

Het werkt in iig een stuk makkelijker van de werkende kant vandaan.

Maar nu ik het eindelijk voor elkaar heb is het enthousiasme gelijk al weer over. Video_ts wordt niet herkent en daar heb ik er maar 100 van ofzo 8)7 du omzetten naar Iso gaat een beetje teveel werk zijn.
Er is wel een workaround maarja dan is het weer afwachten wat ze in de volgende versie proppen en of het dan nog wel samenwerkt dus ik laat juxebox maar ff hangen.

Tis ook nog eens supersloom.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

prekz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:08:
Ik wil mijn geluid gewoon via de tv afspelen ( is voor mij goed geluid ) maar kan de xtreamer dit allemaal over 1 hdmi kabel doen?
Daar is HDMI voor bestemd ja..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FreshMaker
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:34:
[...]

Ja zal het eens proberen straks, maar nu werkt het en ik heb eerlijk geen idee waar jumboframes voor zijn ? :p
Voor ik dit gedaan had heb ik al via de webinterface geprobeerd Nfs goed te zetten. Dan kreeg ik mount failed.

Ik gebruikte ip/volume1/film dus die was hoe dan ook goed en de waarde had ik gezet zoals eronder in het voorbeeld. Dus er zit iig 1 optie bij die het wel verhelpt. Het zal het quest account wel zijn dan.

Het werkt in iig een stuk makkelijker van de werkende kant vandaan.

Maar nu ik het eindelijk voor elkaar heb is het enthousiasme gelijk al weer over. Video_ts wordt niet herkent en daar heb ik er maar 100 van ofzo 8)7 du omzetten naar Iso gaat een beetje teveel werk zijn.
Er is wel een workaround maarja dan is het weer afwachten wat ze in de volgende versie proppen en of het dan nog wel samenwerkt dus ik laat juxebox maar ff hangen.

Tis ook nog eens supersloom.
dat voorbeeld eronder is inderdaad nodig, dat zijn mountcommando's ( precies weet ik het niet, maar zonder werken ze dus idd niet
dat je de fs op guest hebt staan maakt niet zoveel uit, nu kan je misschien niets verwijderen via de Xtreamer, als je de machteging op admin zet weer wel .

volgens mij moet je in de jukebox aanzetten dat je op foldernaam moet zoeken, en niet op bestandsformaat
dan gebruikt de scraper de mapnaam ( en niet de video_ts )

jumboframes heeft alleen maar nut als beide kanten het ondersteunen onder 1000mbps
( dus op de xtreamer maakt het niet uit, dan heb je maar een 100mbit aansluiting)

edit - linkje ivm de video_ts mappen

http://forum.xtreamer.net...box-and-video-ts-dvds-ts/

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 05-09-2010 17:33 ]

• SteeringWheel
Beetje stil hier :+ maar 2.4.1 is uit met voornamelijk bugfixes meuk: Xtreamer (Pro) 2.4.1

• habermas
SteeringWheel schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:12:
Beetje stil hier :+ maar 2.4.1 is uit met voornamelijk bugfixes meuk: Xtreamer (Pro) 2.4.1
thanks! ben benieuwd of dit mijn opstart-issues verbetert...

betekent dit dat we ook de jukebox weer opnieuw moeten installeren? (en dus opnieuw moeten scrapen :s ) ?

Now “Auto Upgrade” function will work for both “/sda” and “/sda1”

is dat sda/sda1 een bestandsindeling van usb die je kan achterhalen oid?

• witteveder
SteeringWheel schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:12:
Ah, ik ben dol op bugfixes, hoe meer hoe beter... de rest boeit me niet (meer) zo.

• loyske
habermas schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:56:
[...]

thanks! ben benieuwd of dit mijn opstart-issues verbetert...

betekent dit dat we ook de jukebox weer opnieuw moeten installeren? (en dus opnieuw moeten scrapen :s ) ?

Now “Auto Upgrade” function will work for both “/sda” and “/sda1”

is dat sda/sda1 een bestandsindeling van usb die je kan achterhalen oid?
sda/sda1 is de mount van je usb-connected apparaat, dus je usb-stick of usb-hd.

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:51
Ben in het bezit van een synology 209 nas die verbonden zit met een edimax 8 poorts gigabit switch naar mijn xtreamer toe.
Had steeds problemen met streamen van 1080 mkv's (stotteren) en ben er nu achter gekomen dat het door de edimax gigabit switch komt!
Heb hem (tijdelijk) vervangen door een asus 100mbit switch en voila geen problemen meer.
Waarschijnlijk kan de edimax switch niet goed schakelen tussen 100 en 1000mbit verbindingen?
Wil hem dus vervangen door een ander merk; welke gigabit switch gebruiken jullie zonder problemen met de xtreamer?

• FreshMaker
  • Niet online
Hier staat het op een netgear 3700 met asus gigaX 8 poorts switch
geen problemen te zien

• jenk
die asus gigaX 8poorts switch heb ik er nu ook tussen zitten, alleen is dat een 100mbit switch.
Ben dus op zoek naar een goedwerkende 1gbit switch.

• FreshMaker
  • Niet online
uiteraard heb ik de 10/100/1000 smaak ..
werkt prima, zelfs jumboframes worden ondersteund

• jenk
Okee, dat wist ik niet.
Zag voorop dat er gigaX stond, wat dus een serie van asus is i.p.v. een bepaald model.
Bedankt voor de informatie.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 23:24
Weet iemand of de AC-adapter voor de Xtreamer ook los te koop is?

Mijn huidige zit weggewerkt door de muur en ik wil er graag 1 extra bij om boven bij de pc de hdd te kunnen vullen zonder elke keer het adaptersnoer door de muur te moeten trekken.

• loyske
ScooBY_DoO schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:29:
Weet iemand of de AC-adapter voor de Xtreamer ook los te koop is?

Mijn huidige zit weggewerkt door de muur en ik wil er graag 1 extra bij om boven bij de pc de hdd te kunnen vullen zonder elke keer het adaptersnoer door de muur te moeten trekken.
Gewoon even kijken naar de output van de originele adapter en de connector.
Krijg je vast wel een adapter voor ergens.

• habermas
JukeBox v0.1.50:

Changelog (from v0.1.49):

* covers are resized using the full image (was buggy)
* moviemeter rating fixed
* removed urlencoding from moviename, hope for better results during scraping (with moviemeter)
* fixes in italian scraper
* fixes in korean scraper
* added spanish translation
* testing dvd structure support

Download via GUI.

Not sure wat ze met dat eerste punt bedoelen, of je nou wéér opnieuw een nacht mag scrapen, want mijn cover-art is sinds de laatste update extreem onscherp..

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:35

Yuco

Womanizer!

Ik snap er geen fluit van, mijn Jukebox wil maar niet scannen. Het is me een tijdje geleden 1 keer gelukt, nu niet meer. Zowel via de Xtreamer zelf als via de webinterface niet. Ik heb een interne schijn in de Xtreamer, heb de map Films aan de Favorieten toegevoegd. Bij Pad en Bestand (te zien tijdens het Scrapen) staat vermeld "-", heb alle mogelijke opties om te scrapen geprobeerd.

Wat zie ik over het hoofd?

Xtreamer is voorzien van firmware 2.4.1 en Jukebox 1.50

• SteeringWheel
Wat voor extensies hebben je films voornamelijk? En probeer eens de db te verwijderen, zet debug op INFO, scan nog eens en check je log. Dit kan allemaal via de webinterface.

Verwijderd

Inmiddels 2.4.1 geprobeert en ook hier doet mijn geluid het niet (laatste die wel werkt was 2.4 beta). Aangezien ik op het Xtreamer forum ook niet verder kom, wil ik proberen om custom firmware samen te stellen (audiogedeelte uit beta).

- Weet iemand hoe ik de xtr firmware bestanden kan uitpakken en inpakken? (Tar bestand geloof ik)

Als ik ze met 7-zip uitpak krijg ik wel de bestanden, maar wanneer ik dezelfde bestanden weer inpak wijkt de grootte een klein beetje af, en wordt deze (gerenamed naar xtr) niet geladen door de xtreamer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 12:10 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

op de een of andere manier kan ik de firmware niet goed uitpakken in OSX.

ik pak het altijd uit met winrar in een windows VM.

Verwijderd

randje schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:16:
op de een of andere manier kan ik de firmware niet goed uitpakken in OSX.

ik pak het altijd uit met winrar in een windows VM.
Bedoel je dan het uitpakken van de Zip waar de Xtr in zit? of het uitpakken van de Xtr zelf?
Ik bedoelde namelijk dit laatste.

Als je de Xtr renamed naar Tar kun je hem uitpakken, en vind je verschillende bestanden waaronder audio firmware. (ik gebruik verder 7zip, omdat winrar geloof ik geen Tar kan inpakken).

Helaas veroorzaakt dit ergens een kleine afwijking waardoor ik de xtr nog niet kan gebruiken. Zou het kunnen zijn dat dit komt omdat het bestand is ingepakt op bijv een linux machine?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 12:32 ]

• Yuco

Yuco

Womanizer!

@Steeringwheel
De opties die jij beschrijft heb ik niet. Ik kan kiezen uit het volgende:

Download film-data & afbeeldingen
* NEE, Ik wil a) reeds bestaande offline data gebruiken of b) dit later handmatig doen.
* JA, laat XJB (scrape online) data automatisch downloaden (dit is nog experimenteel!).
Zoek naar film-titels in...
* bestandsnamen.
* map-namen.

Heb alle vier de combinaties al geprobeerd helaas geen resultaat. Wat ik vreemd blijf vinden is dat tijdens het scrapen staat vermeld PATH: - en FILE: - Toen het me in het begin eens is gelukt zag ik hier dat hij alle mappen op mijn schijf af ging.

• SteeringWheel
SteeringWheel schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:02:
Wat voor extensies hebben je films voornamelijk? En probeer eens de db te verwijderen, zet debug op INFO, scan nog eens en check je log. Dit kan allemaal via de webinterface.
Ik quote mezelf maar even want je hebt nog niet alles beantwoord :) . De opties die ik noem kun je in de webinterface vinden onder instellingen of iets dergelijks. Wat ook vaak helpt is de xJukebox folder van je hd/usb stick te verwijderen en deze opnieuw te installeren...

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Het is me inmiddels gelukt. Ik heb de hele Jukebox er af gesloopt en hem er opnieuw op gezet.

• loyske
Is het probleem van de Jukebox nu opgelost ?
In 0.1.49 werkte het scrapen niet goed, dwz de conversie naar BMP werd bij mij niet gedaan waardoor ik geen Artwork had in de Jukebox.

• SteeringWheel
Yuco schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:25:
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb de hele Jukebox er af gesloopt en hem er opnieuw op gezet.
Mooi, zou niet nodig moeten zijn maar helpt helaas bijna altijd...
loyske schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:15:
In 0.1.49 werkte het scrapen niet goed, dwz de conversie naar BMP werd bij mij niet gedaan waardoor ik geen Artwork had in de Jukebox.
Het probleem was dat er geen swapfile gemaakt werd. Deze heb ik nu in ieder geval wel dus het is het proberen waard. Je kan in de webinterface onder info zien of er van een swapfile (van 128MB) gebruik gemaakt wordt (dit kan ook een swap partitie zijn als je een door de Xt geformatteerde hd erin hebt).

• habermas
loyske schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:15:
het werkt bij mij redelijk, alhoewel er nog wel wat issues zijn:

* xtreamer start niet door bij opstarten (moet eerst kabel eruit halen; topic is doodleuk gelocked)
* films starten lukt niet vanuit de jukebox
* coverart is na de laatste update erg onscherp

• SteeringWheel
habermas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:26:
het werkt bij mij redelijk, alhoewel er nog wel wat issues zijn:
* xtreamer start niet door bij opstarten (moet eerst kabel eruit halen; topic is doodleuk gelocked)
Deze is wel vreemd, emergency restore al geprobeerd?
* films starten lukt niet vanuit de jukebox
Gebruik je toevallig netwerk shares? Zo ja, heb je deze ge-automount via de jb webinterface?
* coverart is na de laatste update erg onscherp
Alle afbeeldingen verwijderen en opnieuw scrapen is hiervoor denk ik noodzakelijk

• loyske
SteeringWheel schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:27:
[...]

Mooi, zou niet nodig moeten zijn maar helpt helaas bijna altijd...

[...]

Het probleem was dat er geen swapfile gemaakt werd. Deze heb ik nu in ieder geval wel dus het is het proberen waard. Je kan in de webinterface onder info zien of er van een swapfile (van 128MB) gebruik gemaakt wordt (dit kan ook een swap partitie zijn als je een door de Xt geformatteerde hd erin hebt).
Ik kreeg een swapfile van 36MB op mijn USB-stick.
In de logging stond dat er minder als 50MB vrij was waardoor de conversie niet gestart kon worden.

• habermas
SteeringWheel schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:09:
Deze is wel vreemd, emergency restore al geprobeerd?
yep, al meerdere keren. alhoewel ik ook ergens las dat iemand ná de EF ook nog es de normale firmware eroverheen gooide...

had dit probleem nooit met eerdere versies. HDMI kabel eruit en erin lijkt te werken. Kwam vaker voor, was een topic over wat ze gelocked hebben :s
Gebruik je toevallig netwerk shares? Zo ja, heb je deze ge-automount via de jb webinterface?
ja, en die automount staat inderdaad aan. Er is hier ook al een lang topic over maar nog geen solution.
Alle afbeeldingen verwijderen en opnieuw scrapen is hiervoor denk ik noodzakelijk
Vrees het ook, wordt weer een nachtje aan laten staan :)

Las dat ze zich nu niet meer op bugfixes gaan focussen maar op het TV-series gedeelte vd JB

• SteeringWheel
habermas schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:38:
yep, al meerdere keren. alhoewel ik ook ergens las dat iemand ná de EF ook nog es de normale firmware eroverheen gooide...

had dit probleem nooit met eerdere versies. HDMI kabel eruit en erin lijkt te werken. Kwam vaker voor, was een topic over wat ze gelocked hebben :s
Zal dan wel een hdmi communicatie issue zijn? Draai je 1080p? http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__125418
ja, en die automount staat inderdaad aan. Er is hier ook al een lang topic over maar nog geen solution.
Als je de jb start en naar films gaat, wat zegt de info pagina in de webinterface dan bij 'mounts'?

Verwijderd

Ben van plan om de Xtreamer Full hd aan te schaffen. Is het fan probleem ook nog bij de laatste modellen aanwezig? Ik zie verschillende opties om dit te bestellen met factory fitted cooler (http://www.tranquilpc-sho...actory_Fitted_Cooler.html) etc maar had graag de ervaring van iemand die hem recentelijk heeft aangekocht gehoord.

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:44:
Ben van plan om de Xtreamer Full hd aan te schaffen. Is het fan probleem ook nog bij de laatste modellen aanwezig? Ik zie verschillende opties om dit te bestellen met factory fitted cooler (http://www.tranquilpc-sho...actory_Fitted_Cooler.html) etc maar had graag de ervaring van iemand die hem recentelijk heeft aangekocht gehoord.
http://www.hdsupplies.nl/nl/sidewinder-xtreamer.html

Zit geen ventilator meer in nee :)

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
jenk schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:04:
Ben in het bezit van een synology 209 nas die verbonden zit met een edimax 8 poorts gigabit switch naar mijn xtreamer toe.
Had steeds problemen met streamen van 1080 mkv's (stotteren) en ben er nu achter gekomen dat het door de edimax gigabit switch komt!
Heb hem (tijdelijk) vervangen door een asus 100mbit switch en voila geen problemen meer.
Waarschijnlijk kan de edimax switch niet goed schakelen tussen 100 en 1000mbit verbindingen?
Wil hem dus vervangen door een ander merk; welke gigabit switch gebruiken jullie zonder problemen met de xtreamer?
Weet je wat nu het gekke is,bij mij stottert het ook opeens met 2.4.1........met de beta geen last van gehad.
Ook maar eens proberen mijn switch ertussen uit te halen,alhoewel ik het wel toevallig vind omdat jij het zelfde probleem hebt/had.
Zal het door de manier komen van pakketjes verzenden met de nieuwe update ofzo (theorie) want ik heb dit alleen met mijn NAS van netgear (rnd2000 duo met 512 mb ram,ofwel upgrade)
Voorheen had ik dit niet,mkv van avatar van ongeveer 54gb geen probleem.
Ga toch eens de beta terug flashen om te testen,mijn switch lijkt mij raar,want op mijn homeserver,op dezelfde poort als van de nas gaat prima :-(
Mijn theorie dus mocht het dalijk weer normaal werken met de beta firmware:
Dan moeten ze iets gefrot hebben met network managment ofzo,just a theorie.
Vanaaf eens testen.
En ja ik gebruik ALTIJD emergency firmware eerst,voor de uiteindelijke firmware.

[ Voor 8% gewijzigd door fragcompany op 17-09-2010 12:35 ]

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Nou even getest.
Ligt niet aan de firmware,maar de switch.....
Althans:de switch werkt overal goed mee,behalve de xtreamer.
Lijkt mij dus dat de xtreamer niet goed overweg kan met de 1gb switch?
Want elke pc werkt prima op elke 1gbit poort van de switch... 8)7

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

Crusader

Arc Nature

fragcompany schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:09:
Nou even getest.
Ligt niet aan de firmware,maar de switch.....
Althans:de switch werkt overal goed mee,behalve de xtreamer.
Lijkt mij dus dat de xtreamer niet goed overweg kan met de 1gb switch?
Want elke pc werkt prima op elke 1gbit poort van de switch... 8)7
Ik heb hele gekke dingen meegemaakt met een Xtreamer op mijn netwerk. Ding ging MAC adressen ineens klonen van andere netwerkapparatuur (waardoor die andere pc's dus niet meer werkten en in het event log een IP conflict meldden door dubbele uitgave vanuit dhcp). Verbaast me dus niet zo dat jij daar ook problemen mee lijkt te hebben ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Een beetje raar van xtreamer om een nieuw model een hoger prijskaartje te geven. Dat is gewoon 32.5% verhoging. Normaal gesproken wordt het oude model goedkoper.
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.