Ok dan, bij deze dan eindelijk waarom die Popcorn mij veel beter lijkt.
De prijs van een tweedehands Popcorn Hour A-110 (PH) is ongeveer hetzelfde als die van een Xtreamer (XT). Bij de Xtreamer werkt alles voor mijn gevoel wat traag, met name het scrollen door de menu's. Op de PH gaat het scrollen enzo erg vlotjes, daarbij zijn er wat shortcuts waardoor je sneller naar opties kunt springen. Op de XT had ik de grootste problemen om hem goed in mijn netwerk te krijgen, de PH sluit ik aan en dat werkt meteen; sterker nog: hij vindt meteen diverse bronnen in mijn netwerk (bv eTrayz) zonder dat ik er iets aan in heb gesteld. Het stroomverbruik: de PH gebruikt (zonder HD) ongeveer 9W, dat is best acceptabel; overigens weet ik niet wat de XT verbruikt. Daarbij heeft de PH niet eens een fan om hem te koelen, is ook niet nodig want echt warm wordt het niet. Voorts reageert de remote van de PH veel beter dan die van de XT, bij de XT drukte ik soms twee keer op een button omdat het de eerste keer niet leek te reageren waarna het toch reageerde. De behuizing van de PH is mooi en voelt stabiel aan, mijn XT mist een pinnetje nadat ik de fan heb willen vervangen. Bij XT wordt maanden op rij volgehouden dat die nieuwe firmware er nu toch echt gaat komen, bij PH spelen dit soort toestanden niet (de laatste firmware is uit maart 2010, blijkbaar valt er weinig te fixen).
Ik zag nog wat vragen voorbij komen:
• de PH speelt idd VIDEO_TS af, mits ze in een VIDEO_TS-map staan (anders snapt ie het niet), maar ook ISO's worden herkend
• de PH heeft idd ook een jukebox, ik heb me daar echter nog niet in verdiept
Het enige echte nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat de PH niet onthoudt waar je met kijken bent gebleven als je de stroom eraf haalt, de XT doet dat wel. Maar dit kan misschien komen doordat ik er geen HD in heb zitten, ik heb daar nog niet verder naar gezocht.