Verwijderd

Hmm, ik was eigenlijk overtuigd om de WD HD live te gaan kopen voor mijn broertje (een leek in pc's)

Maar nu werd ik gewezen op de Xtreamer..is deze beter en makkelijker te gebruiken voor een leek?

De pro schijnt beter te zijn, maar die is wel vrij prijzig..

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

De gewone is al beter dan de WD ;) speelt veel meer af ( Xtreamer dan )

[ Voor 18% gewijzigd door nietes op 09-08-2010 22:15 ]

Echte HD kijk je op een plasma TV

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:50:
Hmm, ik was eigenlijk overtuigd om de WD HD live te gaan kopen voor mijn broertje (een leek in pc's)

Maar nu werd ik gewezen op de Xtreamer..is deze beter en makkelijker te gebruiken voor een leek?

De Pro is leuk als je er véél opslag in wilt hebben, kunnen 2 Harddisken.
De standaard ( nieuw model ) heeft een standaard sidecooler, iets snellere processor, en meer geheugen.

je kan favorieten instellen, die op je harddisk wijzen, of een map in het netwerk
ter voorbeeld, ik heb 2 kinderen < en een vrouw :P > en allemaal kunnen ze hun weg vinden op de Xtreamer.
de oudste is 8 jaar, en gaat zijn oma vertellen hoe het werkt .
(zelfs het opzoeken van media die niet in de fav. staat, weet hij te vinden dmv netwerk en bladeren)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:43:
freshmaker, mijn instellingen zijn gewoon goed, maar het punt is dat de xtreamer blijf vragen om netwerk id en wachtwoord.
in mijn instellingen heb ik gebruik van wachtwoord uitgeschakeld dus ik stop er maar mee, blijf wel werken met mijn
externe harddisk.

maar bedankt voor de info
Hier zat ik ook lang mee te klooien. Probeer volgende tool eens: Windows share manager 1.2. Ff zoeken via Google en dan fix my share kiezen. Hierna een reboot en alles moet goed werken

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:50:

Het gebruik is echt heel simpel, en de nieuwe sidewinder versie is zoals hierboven al gezegt echt een goed product kwa hardware, heerlijk als ik me dvd recorder met ventilator uitzet en de xtreamer aanzet wat een stilte 8)

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hebben er nog meer mensen problemen met het afspelen van Youtube filmpjes? Sinds een paar dagen krijg ik de melding dat "cannot play media" als ik een filmpje aanklik. Ik gebruik een Xtreamer Pro met firmware 2.3.4.

edit:
Gevonden, Youtube heeft het één en ander gewijzigd in de toegang. Schijnt wel met de beta 2.4 RC3 enigzins te werken. Dan maar geen Youtube

[ Voor 26% gewijzigd door regmaster op 10-08-2010 14:21 ]

Verwijderd

[quote]FreshMaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:26:
[...]

De Pro is leuk als je er véél opslag in wilt hebben, kunnen 2 Harddisken.
De standaard ( nieuw model ) heeft een standaard sidecooler, iets snellere processor, en meer geheugen.

Hoe en waar kom je aan de info van het nwe model...
ik wil opzich wel wachten

• tinoz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Het nieuwere model heeft niet meer geheugen, ook niet sneller maar wel een processor die HD audio ondersteunt.

Verwijderd

waar zou ik informatie over die nwe kunnen vinden?

• dieselb0y
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:04:
waar zou ik informatie over die nwe kunnen vinden?
Informatie over het nieuwe model? http://www.hdsupplies.nl/nl/sidewinder-xtreamer.html

Heeft geen ventilator, dat is het belangrijkste vind ik en daarom heb ik hem ook aangeschaft :P

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:26
M.b.t. de nieuwe sidewinder xtreamer. Kan deze ook gewoon 'liggend' (dus op 1 van de koellichamen) worden geplaatst? Of neemt dan de koeling te ver af/wordt de onderkant te heet?

Verwijderd

tinoz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:36:
Het nieuwere model heeft niet meer geheugen, ook niet sneller maar wel een processor die HD audio ondersteunt.
Heeft de nieuwe geen 256 MB t.o.v. 128 MB bij de oude?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 10:56

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:40:
[...]

Heeft de nieuwe geen 256 MB t.o.v. 128 MB bij de oude?
De Pro heeft volgens mij 256Mb, maar dan heb je ook gelijk een NAS erin.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Makster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:13:
M.b.t. de nieuwe sidewinder xtreamer. Kan deze ook gewoon 'liggend' (dus op 1 van de koellichamen) worden geplaatst? Of neemt dan de koeling te ver af/wordt de onderkant te heet?
Lijkt me geen probleem. Ik heb zelf achteraf een passieve koeler erop gezet, en dat is alleen aan de linkerkant. De chip zit aan die kant, aan de rechterkant koel je eigenlijk niks, de tweede koeler zit er alleen maar voor de symmetrie.

[ Voor 7% gewijzigd door nietorigineel op 11-08-2010 19:46 ]

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:26
@nietorigineel: bedankt voor je antwoord, dat zou dus geen probleem moeten zijn.
Ik heb nu een HDX1000, maar ik erger me een beetje aan de snelheid van de menu's, het inlezen van directories etc. Iemand die hier iets zinnigs over kan roepen qua snelheid van de Xtreamer? Is dit een duidelijke verbetering t.o.v. een HDX1000 of zijn er betere alternatieven?

[ Voor 0% gewijzigd door Makster op 11-08-2010 23:14 . Reden: typo ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb sinds kort een tweedehandse Popcorn Hour A-110 (voor 80 euro _O_). Wat een genot zeg! Het werkt allemaal veel stabieler dan een Xtreamer, ik ben er zelfs zo tevreden over dat de Xtreamer waarschijnlijk in de verkoop gaat. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pven schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:15:
Ik heb sinds kort een tweedehandse Popcorn Hour A-110 (voor 80 euro _O_). Wat een genot zeg! Het werkt allemaal veel stabieler dan een Xtreamer, ik ben er zelfs zo tevreden over dat de Xtreamer waarschijnlijk in de verkoop gaat. :)
Hmm... Kan de Popcorn Hour ook met VIDEO_TS mappen overweg? Dan ga ik daar ook maar eens naar kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Roelos op 12-08-2010 10:29 ]

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:41
pven schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:15:
Wat een genot zeg! Het werkt allemaal veel stabieler dan een Xtreamer
Dit vraagt om een nadere toelichting :)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

ZIt er bij het nwe model eigenlijk een afstandsbediening?

en ja pven...wat is er beter aan zo'n popcorn...?

• dieselb0y
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:55:

en ja pven...wat is er beter aan zo'n popcorn...?
Ja die zit er gewoon bij :)

Verwijderd

Daar kan ik toch nergens een afbeelding van vinden...

zeker omdat die vorige er toch sober uitzag...of is dit dezelfde..

• dieselb0y
Volgens mij is het gewoon dezelfde, maar ik kan er prima mee overeg maar het is idd niet z'n logtiech harmony..

• pven
  • Niet online
offtopic:
Als je 'ie' achter elkaar intikt, dan lijkt het te verdwijnen. :? Was gisteren ook al.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zit er bij het nieuwe model eigenlijk een afstandsbediening?
Het is te hopen, anders krijg je het apparaat niet aan :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• pven
  • Niet online
Ik zal later vandaag melden waarom die Popcorn zo leuk is. :)

Verwijderd

pven schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:23:
we wachten......

• dieselb0y
pven schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:23:
We wachten nog steeds :9

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
heeft die Popcorn ook een Movie Jukebox? de Xtreamer is er daardoor m.i. wel een stuk leuker door geworden..

• pven
  • Niet online
Langer wachten dan, of zelf even googlen. :z

offtopic:
Bij mij zitten er maar 24 uur in een dag. :/

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 13-08-2010 12:50 ]

Verwijderd

sjonge sjonge sjonge...

volgens mij heb je zelf getypt..

Ik zal later vandaag melden waarom die Popcorn zo leuk is.

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 19:35
Ben me nu ook een beetje aan het verdiepen in de Xtreamer en soortgelijke producten, en deze lijkt me toch echt wel wat. Vooral de Pro-versie lijkt me fijn, aangezien ik nog geen NAS heb. Ik heb wel twee externe HD's die ik er eventueel op aan zou kunnen sluiten, maar interne opslag lijkt me nog iets beter, vanwege de downloadfunctionaliteit.

• SteeringWheel
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:54:
sjonge sjonge sjonge...

volgens mij heb je zelf getypt..

Ik zal later vandaag melden waarom die Popcorn zo leuk is.
Ach, je hoéft er niet op te wachten... ;) Lees eens wat productreviews hier op tweakers Xtreamer en Popcorn A-110, houd in gedachten dat de A-110 niet meer leverbaar is en de A-200 2x zoveel kost als de Xtreamer en je kan je eigen keus maken denk ik ;) . Oja, en neem dan de Xtreamer Xtreamer SideWinder 2010 0MB, passieve koeling en 7.1 passthrough.
Mr.Myst schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:12:
Vooral de Pro-versie lijkt me fijn, aangezien ik nog geen NAS heb.
Als NAS is hij echt wel traag hoor, exacte snelheden weet ik niet maar het zal niet meer zijn dan 2MB/s ben ik bang.
habermas schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:51:
heeft die Popcorn ook een Movie Jukebox? de Xtreamer is er daardoor m.i. wel een stuk leuker door geworden..
Heeft de Popcorn ook in de vorm van YAMJ, zelfde idee, andere uitwerking.

[ Voor 45% gewijzigd door SteeringWheel op 13-08-2010 14:22 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• madeinnl
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-03-2020
kan je de xtreamer pro ook zo in raid instellen dat de schijven gemirrored kunnen worden ?

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Zijn die kant en klare ventilators met stekkertje voor de xtreamer ergens te bestellen ofzo ?
De mijne kan een straaljager immiteren }:|

• AlexP147
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-11 12:01
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:03:
Zijn die kant en klare ventilators met stekkertje voor de xtreamer ergens te bestellen ofzo ?
Je kunt ook passieve koelblokken monteren, kun je je fan uitschakelen.

• dieselb0y
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:03:
Wat alex zei idd. Heb ik ook en het is heerlijk z'n stil apparaat, hiervoor was ik een hdd recorder met fan gewent nou dit is een verademing!

• pven
  • Niet online
Ok dan, bij deze dan eindelijk waarom die Popcorn mij veel beter lijkt. :Y)

De prijs van een tweedehands Popcorn Hour A-110 (PH) is ongeveer hetzelfde als die van een Xtreamer (XT). Bij de Xtreamer werkt alles voor mijn gevoel wat traag, met name het scrollen door de menu's. Op de PH gaat het scrollen enzo erg vlotjes, daarbij zijn er wat shortcuts waardoor je sneller naar opties kunt springen. Op de XT had ik de grootste problemen om hem goed in mijn netwerk te krijgen, de PH sluit ik aan en dat werkt meteen; sterker nog: hij vindt meteen diverse bronnen in mijn netwerk (bv eTrayz) zonder dat ik er iets aan in heb gesteld. Het stroomverbruik: de PH gebruikt (zonder HD) ongeveer 9W, dat is best acceptabel; overigens weet ik niet wat de XT verbruikt. Daarbij heeft de PH niet eens een fan om hem te koelen, is ook niet nodig want echt warm wordt het niet. Voorts reageert de remote van de PH veel beter dan die van de XT, bij de XT drukte ik soms twee keer op een button omdat het de eerste keer niet leek te reageren waarna het toch reageerde. De behuizing van de PH is mooi en voelt stabiel aan, mijn XT mist een pinnetje nadat ik de fan heb willen vervangen. Bij XT wordt maanden op rij volgehouden dat die nieuwe firmware er nu toch echt gaat komen, bij PH spelen dit soort toestanden niet (de laatste firmware is uit maart 2010, blijkbaar valt er weinig te fixen).

Ik zag nog wat vragen voorbij komen:
• de PH speelt idd VIDEO_TS af, mits ze in een VIDEO_TS-map staan (anders snapt ie het niet), maar ook ISO's worden herkend
• de PH heeft idd ook een jukebox, ik heb me daar echter nog niet in verdiept

Het enige echte nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat de PH niet onthoudt waar je met kijken bent gebleven als je de stroom eraf haalt, de XT doet dat wel. Maar dit kan misschien komen doordat ik er geen HD in heb zitten, ik heb daar nog niet verder naar gezocht.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dan maak je maar een topicreport in plaats van hier offtopic te gaan.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 15-08-2010 16:08 ]

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:47:
Ok dan, bij deze dan eindelijk waarom die Popcorn mij veel beter lijkt. :Y)

De prijs van een tweedehands Popcorn Hour A-110 (PH) is ongeveer hetzelfde als die van een Xtreamer (XT). Bij de Xtreamer werkt alles voor mijn gevoel wat traag, met name het scrollen door de menu's. Op de PH gaat het scrollen enzo erg vlotjes, daarbij zijn er wat shortcuts waardoor je sneller naar opties kunt springen. Op de XT had ik de grootste problemen om hem goed in mijn netwerk te krijgen, de PH sluit ik aan en dat werkt meteen; sterker nog: hij vindt meteen diverse bronnen in mijn netwerk (bv eTrayz) zonder dat ik er iets aan in heb gesteld. Het stroomverbruik: de PH gebruikt (zonder HD) ongeveer 9W, dat is best acceptabel; overigens weet ik niet wat de XT verbruikt. Daarbij heeft de PH niet eens een fan om hem te koelen, is ook niet nodig want echt warm wordt het niet. Voorts reageert de remote van de PH veel beter dan die van de XT, bij de XT drukte ik soms twee keer op een button omdat het de eerste keer niet leek te reageren waarna het toch reageerde. De behuizing van de PH is mooi en voelt stabiel aan, mijn XT mist een pinnetje nadat ik de fan heb willen vervangen. Bij XT wordt maanden op rij volgehouden dat die nieuwe firmware er nu toch echt gaat komen, bij PH spelen dit soort toestanden niet (de laatste firmware is uit maart 2010, blijkbaar valt er weinig te fixen).

Ik zag nog wat vragen voorbij komen:
• de PH speelt idd VIDEO_TS af, mits ze in een VIDEO_TS-map staan (anders snapt ie het niet), maar ook ISO's worden herkend
• de PH heeft idd ook een jukebox, ik heb me daar echter nog niet in verdiept

Het enige echte nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat de PH niet onthoudt waar je met kijken bent gebleven als je de stroom eraf haalt, de XT doet dat wel. Maar dit kan misschien komen doordat ik er geen HD in heb zitten, ik heb daar nog niet verder naar gezocht.
ik heb beide spelers thuis staan en beide spelers hebben zo hun makken. De XT heeft mijn voorkeur en wel om het feit dat de XT 1080P Full BluRay rips (>25G) wel fatsoenlijk afspeelt van een NFS-netwerkshare (Synology DS409) waar de PCH-A110 regelmatig begint te hakkelen, zeker in scenes met een hoge bitrate. Vandaar dat de PCH naar de slaapkamer is verhuist.

Overigens heeft de popcorn van zichzelf GEEN jukebox, alleen omdat de software opensource is en de community erachter vrij groot, worden er veel 3th party apps geschreven. Zo maak ik zelf op de PCH gebruik van de Oversight Jukebox.

Over de firmware, tsja.... XT lijkt tot nu aan toe meer op te leveren, zeker ook qua nieuwe functionaliteit bij bestaande apparaten. Bij de PCH is het de laatste releases veelal oude bugs opnieuw introduceren en voor nieuwe functies moet je een nieuwe speler kopen.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

AlexP147 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:38:
[...]

Je kunt ook passieve koelblokken monteren, kun je je fan uitschakelen.
Ja dat klopt, maar ik wil graag dat de fan ook goed functioneert.
Als ik de xtreamer nu aanzet dan is het net een straaljager, na een minuut ofzo hoor je em dan niet meer.

Ik heb de fan normaal op de laagste stand staan omdat ik geen hd erin heb, dus heb eigenlijk geen koelblokken nodig.

Graag zou ik een orgineel of ander passend ventilatortje willen zodat het weer orgineel en goed is.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 08:36:
[...]

Over de firmware, tsja.... XT lijkt tot nu aan toe meer op te leveren, zeker ook qua nieuwe functionaliteit bij bestaande apparaten. Bij de PCH is het de laatste releases veelal oude bugs opnieuw introduceren en voor nieuwe functies moet je een nieuwe speler kopen.
Wat me bij de XT vooral stoort is dat ze keer-op-keer gouden bergen beloven en dat het uiteindelijk allemaal weer heel erg tegen blijkt te vallen. Qua ontwikkeling heeft XT idd de meeste potentie, maar door al die foutieve communicatie zijn ze hun credits kwijt aan het raken.
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

Ik heb de fan normaal op de laagste stand staan omdat ik geen hd erin heb, dus heb eigenlijk geen koelblokken nodig.
Waarom heb je de fan dan aan staan? Zonder HD is een fan volgens mij niet eens nodig.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Ik ben even klaar met de 2.4 beta firmware... tig vastlopers bij het simpel afspelen van een slideshow... zucht... laat ik dat nu net heel veel doen...

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:07:

Waarom heb je de fan dan aan staan? Zonder HD is een fan volgens mij niet eens nodig.
Die staat uit, maar als je de xtreamer opstart gaat de fan ff op volle toeren draaien.
Daarna is de ventilator weer stil

Verwijderd

medegebruikers ,weet iemand hoe het kom dat mijn xtramer (2 weken oud) ineens spontaan uitvalt naar een aantal minuten ,zwart of geel scherm
of hij in het menu staat ,of een avi afspeelt en of internet radio ,hij valt gewoon uit ,en het lampje gaat knipperen
als ik de stekker er een tijdje uittrekt ,doet hij het weer om na een aantal minuten weer uit te vallen
ik heb de laatste firmware, en ook al terug gesteld naar fabrieksinstellingen.

bedankt

• pven
  • Niet online
Heb je dat via HDMI en component? Ik gok namelijk dat je dit alleen via HDMI hebt en dat het aan je TV ligt. Op het forum van Xtreamer heb ik soortgelijke berichten gelezen.

Verwijderd

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:29:
Heb je dat via HDMI en component? Ik gok namelijk dat je dit alleen via HDMI hebt en dat het aan je TV ligt. Op het forum van Xtreamer heb ik soortgelijke berichten gelezen.
nee ,ik heb nog een ouderwetse tv ,met 3 tulpstekkers haha ,en alleen optical kabel voor dts.
heb altijd zonder problemen kunnen kijken.
ik denk dat ik een maandag morgen product heb ,ik zat te denken om opnieuw de firmware op te zetten
maar als hij tijdens het flashen uit valt dan heb ik zeker een probleem.

• pven
  • Niet online
Je kan proberen om de emergency firmware erop te plaatsen, dat wil wel eens helpen.

Verwijderd

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:34:
Je kan proberen om de emergency firmware erop te plaatsen, dat wil wel eens helpen.
ja dat zou kunne maar stel dat hij in eens uitvalt ,dan heb ik denk ik ook geen garantie meer heb
heb nou de stekker er uit ,en wacht even een half uur. dat las ik ook in de emergency verhaal.
ik twijfel nog
bedankt _/-\o_

Verwijderd

heb ondertussen de emergency firmware 2.1 geflasht ,en nou doet hij het weer ,wel vreemd ,2 weken gewoon doen en dan in eens blackout ,blijf effe bij 2.1 en gaat het in de gaten houden...........

Verwijderd

wachtende op mn sidewinder xtreamer heb ik de volgende vraag.....ik wil hem voorzien van een 2.5 hd en bekabeld aan het netwerk hangen.

na google en zoeken ben ik er uit dat ik dan eventueel rechtstreeks kan downloaden naar de interne schijf( zolang mn laptop aan blijft staan). Maar nu de vraag : ik ben een absolute noob wat de NAS functie betreft en hoe dit in zn werk gaat maar goed, dat google ik wel bij elkaar.

alleen op het volgende vind ik geen antwoord...wanneer ik een film download naar de interne schijf, dan moet hij worden geparred en uitgepakt. Heeft iemand ervaringen hoe snel dit gaat. Ik bedoel is dit afhankelijk van mn laptop, net zoals bij een harde schijf die is aangesloten via usb, of zie ik dat verkeerd?

Remember I am a noob......take me by the hand and walk slowly......very slowly :)

• dieselb0y
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:23:
wachtende op mn sidewinder xtreamer heb ik de volgende vraag.....ik wil hem voorzien van een 2.5 hd en bekabeld aan het netwerk hangen.

na google en zoeken ben ik er uit dat ik dan eventueel rechtstreeks kan downloaden naar de interne schijf( zolang mn laptop aan blijft staan). Maar nu de vraag : ik ben een absolute noob wat de NAS functie betreft en hoe dit in zn werk gaat maar goed, dat google ik wel bij elkaar.

alleen op het volgende vind ik geen antwoord...wanneer ik een film download naar de interne schijf, dan moet hij worden geparred en uitgepakt. Heeft iemand ervaringen hoe snel dit gaat. Ik bedoel is dit afhankelijk van mn laptop, net zoals bij een harde schijf die is aangesloten via usb, of zie ik dat verkeerd?

Remember I am a noob......take me by the hand and walk slowly......very slowly :)
Het hangt vooral af van je CPU&hdd in je laptop in eerste instantie, maar jij download het op de hdd van de xtreamer via het netwerk? Dan heb je ook nog te maken met de snelheid van je netwerk, hdd in de xtreamer en volgens mij ook de cpu van xtreamer?

Lijkt mij dat je het beter op je laptop kan downloaden, repairen en unrarren en dan even via het netwerk op de hdd van de xtreamer zetten.

Verwijderd

nou de bedoeling is dat alle downloads idd naar de harde schijf van de xtreamer gaan. wil mn laptop gaan voorzien van een f120 corsair ssd en de 320 gig 7200rpm hd van mn laptop in de xtreamer pleuren.

heb dus geen zin om telkens de ssd hiervoor te gaan gebruiken.

en dan idd de xtreamer komt aan het netwerk hangen en rechtstreeks daarop downloaden. qua downloadsnelheid moet de xtreamer dan toch een gelijke snelheid halen als mn wireless laptop??

en dat wat je aanhaalt is nou precies mn vraag......gebruikt ie om te unzippen de processor van mn laptop, of intern de cpu van de xtreamer???? want als dat het geval is kan ik miss beter mn usb WD 1tb externe HD aan mn laptop hangen en daarop downloaden. de vraag was alleen heeft iemand hiermee ervaringen???
want indien hij de cpu van mn laptop gebruikt......dan is dat extra usb hdtje overbodig

thx voor de snelle reply

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 14:44 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Je gaat downloaden met de laptop, dan doet de laptop dus al het werk.
het komt dus al een keer binnen op de ssd, en moet daarna verplaatst worden naar de Xtreamer.

Er zijn wel wat mod's op de Xtreamer die met getnzb werken, maar kom er niet veel meer over tegen.
de proc. in de Xtreamer is geen hoogvlieger, dus parren en unrarren zou je hem niet moeten laten doen ( mede omdat zijn netwerkspeed relatief traag is.

Beter zou je idd alles op de externe hd laten aankomen, en dan vervolgens via usb ( of netwerk ) verplaatsen naar de Xtreamer < usb gaat beduidend sneller dan de 100mbit netwerkling van de Xtreamer >

Verwijderd

de bedoeling is nou net dat het niet op de ssd binnenkomt......ok dus als ik je goed begrijp en ik download naar de schijf van de Xtreamer, en dan wil dan parren en rarren gebruikt hij de cpu van de xtreamer daarvoor.

dat zal dus tergent langzaam worden dan. dacht dat er wanneer er rechtstreeks op de interne hd van de xtreamer werd gedownload het qua snelheid evenredig zou zijn aan de snelheid vanmn laptop, en dat het parren en rarren via de processor van mn laptop liep....

dan maar een externe usb harde schijf aan mn laptop hangen en daarop rechtstreeks downloaden, en zeker niet eerst op mn ssd , ( instelbaar via newsleecher, en daarbij had ik willen kiezen voor de NAS functie van de xtreamer. daarop downloaden)

als ik het dingetje heb zal ik het eens allemaal testen , kijken hoe het gaat en mn bevindingen weergeven.

En als ik nu de hd in de xtreamer stop en daarop downloadvia het netwerk, gaat dat ook niet even snel als mn laptop? en bestaat er dan de mogelijkheid dat wanneer het downloaden voltooid is om de xtreamer dmv usb aansluiting aan mn laptop te hangen en dan zo te unzippen?????

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 15:46 ]

• dieselb0y
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:38:

En als ik nu de hd in de xtreamer stop en daarop downloadvia het netwerk, gaat dat ook niet even snel als mn laptop? en bestaat er dan de mogelijkheid dat wanneer het downloaden voltooid is om de xtreamer dmv usb aansluiting aan mn laptop te hangen en dan zo te unzippen?????
Volgens mij kan je de xtreamer wel als externe hdd aan je laptop hangen en dan unrarren enz ja..

Download snelheid is dan afhankelijk van je internet verbinding, xtreamer processor en de hdd in de xtreamer(mindere maten dan de cpu).

Ik heb geen idee hoe snel de xtreamer zal downloaden bij sommige met 600kb/sec en andere 1200kb/sec even afwachten tot je het kan testen denk ik..

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik persoonlijk heb NZBGet op de XT geinstalleerd en doe het downloaden van films op de xtreamer zelf, zonder dat ik daarvoor mijn laptop aan hoef te laten staan. Dat scheelt stroom en de snelheid (wisselt enorm: tussen de 500 en 2000 kbps) vindt ik minder interessant. Ik doe af en toe en zooi NZBs op de XT zetten en laat m dan gewoon aan staan om de boel te downloaden.

edit: Maar je kan idd je laptop laten downloaden rechtstreeks naar de interne XT schijf ja. Het downloaden en unrarren gebeurt dan kwa CPU op de laptop enzo. Je bent dan wel afhankelijk van de netwerksnelheid van de XT.

[ Voor 23% gewijzigd door AlexR op 17-08-2010 09:17 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Zoals AlexR zegt kan je het via nzbget op de XTreamer doen, pas dan wordt alles gedaan zonder de laptop
Mijn ervaringen daarmee zijn nihil, wel gebruik ik SABnzbD op mijn Synology NAS, en zie dat de verbindingen trager zijn dan op mijn PC.
( 4 MB t.o 10MB op de PC ) dus ik denk dat de XT iets daaronder zal zitten ( 2 tot 3 MB )

Zolang jij de laptop gebruikt om op te halen, zal ook het afhandelen door newsleecher gebeuren.
Dan moeten beide apparaten aanstaan, het maakt weinig uit of je het dan via het netwerk behandeld
( snelheid zal erg traag zijn) of de XT via USB aansluit op dezelfde laptop

Ik denk dat het snelste een route is laptop -> WD-usb -> Xtreamer of laptop -> Xtreamer-usb
hier haal ik PC -> Xtreamer amper 5MB upload, terwijl PC -> NAS 30 tot 60 MB geeft

• Mr.Myst
  • Laatst online: 28-10 19:35
Heeft iemand dan ook enig idee wat de snelheden van het parren en unrarren zijn? Dit verschilt natuurlijk per bestand (grootte), maar hoe lang zou 'ie doen over een normale DVD/MKV van +- 4 gig?
Ik snap dat dit niet te vergelijken is met de snelheden van een pc, maar het energieverbruik weegt toch wel enigzins op tegen de snelheid.

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen een Xtreamer Pro, of een Xtreamer (Sidewinder?) i.c.m. een Etrayz.
Aangezien ik toch niet alle functies van een NAS zal gaan benutten, maar het downloaden + centrale, makkelijk te bereiken opslag lijkt me erg fijn.
Het lijkt me ook makkelijk om de Etrayz dan als printserver in te zetten (moet me hier nog in verdiepen).

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Myst op 17-08-2010 12:18 ]

• witteveder
Weet iemand hoe je playlists maakt voor foto's die je kunt afspelen op de Xtreamer?

Verwijderd

Hoe kan je eigenlijk zien of het een nw model is of de oude...

Ik heb hier iemand op het internet die zegt dat het een nwe is, maar ik twijfel..

of als de koeling/sidewinder er op zit, is het een nwe?

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik zit al een maand te zoeken naar een fatsoenlijk mediaplayer. Elke keer als ik heb besloten welke het wordt is er weer iets waardoor ik weer ga twijfelen. Ik besloot eerst voor de wd tv live te gaan maar deze blijkt meer problemen te hebben met het streamen van 1080p materiaal over het lan.

Wat ik met de mediaspeler wil gaan doen is: 1080p (~20GB mkv`s) streamen over het netwerk van mijn nas naar de mediaplayer. En dit moet zo goed als altijd probleemloos gaan. Is dit de mediaspeler die ik zoek?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-11 18:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

esak schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:15:
Ik zit al een maand te zoeken naar een fatsoenlijk mediaplayer. Elke keer als ik heb besloten welke het wordt is er weer iets waardoor ik weer ga twijfelen. Ik besloot eerst voor de wd tv live te gaan maar deze blijkt meer problemen te hebben met het streamen van 1080p materiaal over het lan.

Wat ik met de mediaspeler wil gaan doen is: 1080p (~20GB mkv`s) streamen over het netwerk van mijn nas naar de mediaplayer. En dit moet zo goed als altijd probleemloos gaan. Is dit de mediaspeler die ik zoek?
Doen verschillende users hier regelmatig als ik mij niet vergis.. zelf ook nooit problemen mee gehad :)
Zorg wel dat het echte LAN is en geen WAN, 1080p over wi-fi gaat regelmatig fout.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• nietorigineel
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

Ja dat klopt, maar ik wil graag dat de fan ook goed functioneert.
Als ik de xtreamer nu aanzet dan is het net een straaljager, na een minuut ofzo hoor je em dan niet meer.

Graag zou ik een orgineel of ander passend ventilatortje willen zodat het weer orgineel en goed is.
Waarom je het 'origineel' zou willen maken ontgaat me een beetje. Als je je stoort aan het geluid die paar seconden in het begin kan je de ventilator gewoon verwijderen toch?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

nietorigineel schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:17:
[...]

Waarom je het 'origineel' zou willen maken ontgaat me een beetje. Als je je stoort aan het geluid die paar seconden in het begin kan je de ventilator gewoon verwijderen toch?
Als ik em verwijder of het stekkertje lostrek, dan draait dat ding helemaal niet meer.
Ik heb niet echt koeling nodig zonder hd erin, maar toch laat ik em altijd op de laagste stand draaien.

Vandaar dat ik het liefst een nieuwe ventilator erin zou hebben.

Zouden die dingen nergens te bestellen zijn ?

Ik lees overal dat mensen problemen hebben met de ventilator, dan zou je verwachten dat die dingen los te bestellen zijn toch ergens ?

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:06:
Hoe kan je eigenlijk zien of het een nw model is of de oude...

Ik heb hier iemand op het internet die zegt dat het een nwe is, maar ik twijfel..

of als de koeling/sidewinder er op zit, is het een nwe?
Niet persé, aangezien je de XSC ( cooler ) ook los kan kopen.
Er is geen manier om "op afstand" met zekerheid te zeggen dat je een nieuw model hebt.
Ik denk dat je dan ook buiten de xtreamer shop op weinig plaatsen een "nieuwe" versie kunt krijgen

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:38:
[...]

Als ik em verwijder of het stekkertje lostrek, dan draait dat ding helemaal niet meer.
Ik heb niet echt koeling nodig zonder hd erin, maar toch laat ik em altijd op de laagste stand draaien.

Vandaar dat ik het liefst een nieuwe ventilator erin zou hebben.

Zouden die dingen nergens te bestellen zijn ?

Ik lees overal dat mensen problemen hebben met de ventilator, dan zou je verwachten dat die dingen los te bestellen zijn toch ergens ?
De problemen die ik lees zijn lawaai en (vermoedelijk) niet genoeg cooling in bepaalde gevallen. Een vervangende fan van dezelfde afmetingen heeft erg weinig kans van slagen om beide issues op te lossen.
De fanloze XSC cooler of een de Scythe HD cooler mod lijken voor die problemen de beste oplossing.

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 20:45
Zijn er al mensen die ervaring hebben met 3D mkv's i.s.m. de Xtreamer? En zoals ik hier in het topic wel lees is dat hij volledige blu-ray iso's kan streamen zonder menu's?

• AlexR
BrcBas schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:22:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met 3D mkv's i.s.m. de Xtreamer? En zoals ik hier in het topic wel lees is dat hij volledige blu-ray iso's kan streamen zonder menu's?
Kan je die dan gewoon op je "normale" TV afspelen....? (als je in t bezit bent van een brilletje)

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 20:45
Nee, je tv moet het nog zelf omzetten in 3D aangezien het meestal om split-screen beelden gaat.

• cassanov99
  • Laatst online: 06-11 17:22
Even een vraagje over de installatie van de Jukebox, ik had het probleem dat hij inderdaad bij het downloaden van xJukebox vast loopt na 20MB ofzo (gaat weer terug naar startscherm Jukebox), dus n.a.v. eerder forumbericht de applicatie gedownload en uitgepakt en in de root op een NTFS geformateerde USB Stick gezet.

Het probleem is nu dat hij bij Jukebox af en toe aangeeft (geen HD aangesloten) en als ik er wel bij komt dan kan ik het aanklikken om te downloaden, maar hij gaat dan gelijk weer terug naar startscherm Jukebox)

Vanuit de webinterface kan ik de xJukebox wel benaderen.

Moet deze applicatie nog in een bepaalde map staan voordat de xtreamer hem ziet?

• AlexR
cassanov99 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:49:
Even een vraagje over de installatie van de Jukebox, ik had het probleem dat hij inderdaad bij het downloaden van xJukebox vast loopt na 20MB ofzo (gaat weer terug naar startscherm Jukebox), dus n.a.v. eerder forumbericht de applicatie gedownload en uitgepakt en in de root op een NTFS geformateerde USB Stick gezet.

Het probleem is nu dat hij bij Jukebox af en toe aangeeft (geen HD aangesloten) en als ik er wel bij komt dan kan ik het aanklikken om te downloaden, maar hij gaat dan gelijk weer terug naar startscherm Jukebox)

Vanuit de webinterface kan ik de xJukebox wel benaderen.

Moet deze applicatie nog in een bepaalde map staan voordat de xtreamer hem ziet?
Ja in de map \Xtreamer\sda1\scripts\xJukebox (of xjbx ofzo).
(of iets in die richting. De sctipts map kan ook best "app" heten oid.

[ Voor 4% gewijzigd door AlexR op 18-08-2010 12:54 ]

• FreshMaker
  • Niet online
AlexR schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:41:
[...]

Kan je die dan gewoon op je "normale" TV afspelen....? (als je in t bezit bent van een brilletje)
ik heb een paar anaglyph 3d films erop staan, en het werkt redelijk
De kids zijn er iig tevreden over, ik geef er niet zo om... heb ooit lenzen genomen om van "de bril" af te zijn
rood-blauwe brillen zijn op ebay te koop voor 80ct ongeveer

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 17:58

SgtStrider

Fractal Switchover!

pven schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

Wat me bij de XT vooral stoort is dat ze keer-op-keer gouden bergen beloven en dat het uiteindelijk allemaal weer heel erg tegen blijkt te vallen. Qua ontwikkeling heeft XT idd de meeste potentie, maar door al die foutieve communicatie zijn ze hun credits kwijt aan het raken.
Mwa, ik update mijn Xtreamer 1x in de 1,5 maand oid, en ik wordt er alleen maar blijer van. Ik zit niet zoals sommige mensen elke minuut te kijken op het forum/site voor nieuwe features die er wellicht toch niet inkomen. Misschien heeft het ook te maken met de manier waarop je kijkt naar het hele verhaal.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• cassanov99
AlexR schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:53:
[...] Ja in de map \Xtreamer\sda1\scripts\xJukebox (of xjbx ofzo).
Oke bedankt, ga ik vanavond gelijk even uitproberen.

• cassanov99
AlexR schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:53:
[...]Ja in de map \Xtreamer\sda1\scripts\xJukebox (of xjbx ofzo).
Heb het net even getest en is inderdaad de oplossing, dus het volgende uitvoeren mocht je hetzelfde probleem hebben:

1 Download alle zip files van: http://gator884.hostgator.com/~xtreamer/APP/ en pak ze uit.

2 Maak op je USB of interne HDD de map: "scripts" aan en zet daar vervolgens de applicatie mappen in.

USB stick weer in de Xtreamer en starten maar, de webinterface van xJukebox kun je benaderen via link: http://xtreamerhostname/media/sda/scripts/xJukebox/webinterface/ (sda kan ook zijn sda1/2/etc.)

• AlexR
Iets anders... heeft iemand ervaring met iPad/phone applicaties als PlugPlayer en/of MLplayer lite icm de Xtreamer?
En gebruikt iemand de uPnP optie in de XT?

[ Voor 30% gewijzigd door AlexR op 18-08-2010 15:48 . Reden: website links ]

• nietorigineel
  • Niet online
SgtStrider schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:14:
[...]

Mwa, ik update mijn Xtreamer 1x in de 1,5 maand oid, en ik wordt er alleen maar blijer van. Ik zit niet zoals sommige mensen elke minuut te kijken op het forum/site voor nieuwe features die er wellicht toch niet inkomen. Misschien heeft het ook te maken met de manier waarop je kijkt naar het hele verhaal.
Knap dat jij 1 x in de 1.5 maand update als de vorige update in maart was en het nu augustus is.

Alles wat xtreamer nog verbeterd is wat mij betreft ook bonus, maar het is natuurlijk knap irritant dat alles altijd vele maanden later dan beloofd komt. Beloof het dan niet, of leer plannen.

(Dit nog even los van het feit dat als ik me niet vergis met sommige 'nieuwe' features al geadverteerd werd voordat ze in de firmware zaten. Kan me voorstellen dat kopers van het eerste uur het inmiddels goed geschoten hebben met xtreamer)

• pven
  • Niet online
nietorigineel schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

(Dit nog even los van het feit dat als ik me niet vergis met sommige 'nieuwe' features al geadverteerd werd voordat ze in de firmware zaten. Kan me voorstellen dat kopers van het eerste uur het inmiddels goed geschoten hebben met xtreamer)
Met de jukebox werd al geadverteerd voordat de Xtreamer uit was. En nu is het nog steeds niet wat ze voor het uitkomen van de Xtreamer hebben getoond.

• habermas
nog een kleine issue met de nieuwe (beta)firmware: iedere keer als ik mijn Xtreamer opnieuw aanzet start ie op in een willekeurig menu (File manager bijvoorbeeld, waar ik nooit kom). gisteren was het helemaal zot: hij startte in Settings, en had de meeste vreemde instellingen aangenomen, waaronder Tv system op 480p, Web manager uit etc. :s

[ Voor 3% gewijzigd door habermas op 19-08-2010 09:51 ]

• pven
  • Niet online
Heb je die firmware als upgrade geïnstalleerd of als emergency-firmware? Het laatste is in dit geval waarschijnlijk raadzaam.

• cassanov99
De xJukebox is inmiddels beschikbaar, ook zijn de films al gescand, echter krijg ik bij het openen van films in de xJukebox de melding: Fout 404.

Iemand een idee?

• dj_sane
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05-2021
Weet iemand hoe je een m3u playlist werkend krijgt?
Mijn bestanden staan op een NAS, de playlist verwijst daar ook naar, in het formaat \[naam NAS][folder bestanden][bestandsnaam] (beginnend met 2 backslashes maar die worden weggefilterd hier)
Op iedere andere computer werkt het gewoon, maar de Xtreamer blijft maar zeggen "file is not exist!!" (in die bewoordingen ook :))
Ik heb ook \[IP NAS]\ gebruikt, maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Vervolgens ook smb:// urls geprobeerd maar geen resultaat.

Heb het ondertussen wel gevonden: een relatief pad werkt!

[ Voor 19% gewijzigd door dj_sane op 21-08-2010 09:48 ]

• dj_sane
Heeft iemand goede ervaringen met de UPnP functie?
Het schijnt de enige manier te zijn dat je op genre, artiest en album kan browsen, maar vervolgens wordt geen enkele ID3 informatie ingelezen. En what's worse, het maakt eigenlijk ook niet uit welk bestand je selecteert, de xtreamer begint gewoon een bepaald nummer te spelen en een shuffle gebruikt (van de ongeveer 2000 nummers) slechts een handjevol. Heel vreemd.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

cassanov99 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:08:
De xJukebox is inmiddels beschikbaar, ook zijn de films al gescand, echter krijg ik bij het openen van films in de xJukebox de melding: Fout 404.

Iemand een idee?
Had je deze al bekeken?

http://forum.xtreamer.net...fromsearch__1#entry120270

Scannen via de web interface lijkt beter te gaan dan scannen via de XT zelf uit mijn eigen ervaring.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• dj_sane
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:50:
Heeft iemand ervaringen met deze setup of soortgelijk: hoe leest de xtreamer upnp shares uit? Gaat dat goed?

(qnap) nas met twonky draaiende > xtreamer > tv

Of raaden jullie aan beter een shared folder op de nas maken en de xtreamer die folder uitte laten lezen (dan bv meer kans om meer formaten af te kunnen spelen)?
Ik heb zojuist Twonky op mijn readyNAS geinstalleerd. Hij heeft alles mooi geindexeerd en de Xtreamer ziet, wanneer je UPnP selecteert vanuit home, de Twonky server ook staan.
Browsen gaat goed, via het bekende Twonky menu (aanpasbaar), snel ook, alleen... hij speelt helemaal niets af en de ID3 tags worden niet bij de nummers getoond.

Dus wat ik mij afvraag, voor het gebruik van UPnP hoef je toch alleen maar deze functie in je router aan te zetten? Of zijn er nog meer stappen die je moet ondernemen. Ik snap het niet, dat de bestanden wel getoond worden (inclusief bestandsgrootte) maar niet afgespeeld.

Hier zijn trouwens de installatie instructies voor Twonky op je ReadyNAS: http://forums.linn.co.uk/...d=3912&pid=49659#pid49659

[ Voor 5% gewijzigd door dj_sane op 21-08-2010 13:59 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Hoe zijn de ervaringen met 2.4 ? Zat er heel erg op te wachten maar heb hem nog steeds niet geupdate aangezien ik bang ben voor een onstabiele mediaspeler. Is de Jukebox een ramp op dit moment of gaat het maar heel af en toe fout ? Het gaat me vooral om de 100tal films die ik graag zonder problemen zie werken.

Weet iemand trouwens een goede site om trailers te downloaden of dat er een mogelijkheid is om een weblink naar een trailer in je filmmap te zetten ?

Heb nu zoveel films dat ik zelf vaak niet meer weet waar het over gaat en dan is ff snel een trailertje kijken een goede opwamer natuurlijk.

Nog een vraag : Kan je geen favorieten instellen in een shortcut ? Dat is namelijk de enige manier om mijn Nas te benaderen en de optie blijft grijs als ik daar een bestand kies

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 21-08-2010 15:05 ]

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
Ik heb dit topic door gelezen en nu zag ik enkele problemen met het de xtreamer in combinatie met geluid van de TV zelf.

Nu vraag ik mij af, ik ga binnenkort deze tv aanschaffen : pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD hierbij wil ik ook graag de xtreamer aanschaffen maar nu vroeg ik mij af gaat dit 100% zeker werken qua geluid? ik heb geen extra (surround)boxen bij de TV, en dit is ook niet de bedoeling dat ik die persee aan moet schaffen.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:18
Volgens mij is dit de officieel 2.4, dus geen beta meer

http://forum.xtreamer.net...__pid__128100#entry128100

• habermas
Hey da's interessant :)

(9) Auto creation of swap file - A default (64MB) swap file will be created while entering the Movie Jukebox to improve performance

volgens mij zat dit nog niet in de beta? Ik zal em vanavond es uitproberen via dat nieuwe firmware menu in Live!

• FreshMaker
  • Niet online
habermas schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Hey da's interessant :)

(9) Auto creation of swap file - A default (64MB) swap file will be created while entering the Movie Jukebox to improve performance

volgens mij zat dit nog niet in de beta? Ik zal em vanavond es uitproberen via dat nieuwe firmware menu in Live!
Op mijn usbstick stond al vanaf de vorige RC een swapfile
niet dat het veel uitmaakte, het bleef trage pulp door een zeef..

• habermas
FreshMaker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:15:
Op mijn usbstick stond al vanaf de vorige RC een swapfile
niet dat het veel uitmaakte, het bleef trage pulp door een zeef..
klopt ja, iets verder staat dat ze em wel 2x zo groot gemaakt hebben.. zal t vnvd es uittesten:

3. Swap file size increased from 64MB to 128MB (file name also changed .Swap->.Swapfile)

• Alfastorr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11 10:54
Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe xtreamer sidewinder (model 2010)
Ik heb begrepen dat hier ook een andere chipset inzit :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Voor zover ik begrepen heb, is het Sidewinder-model fysiek hetzelfde, maar zit er een licentie op voor Dolby 7.1, wat de 'oude' Xtreamer niet kan (of beter gezegd: mag) afspelen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11 15:36
Jup, alleen nu zit die headsink er standaard op. Dus geen fan meer nodig.

• nietorigineel
  • Niet online
Heb de nieuwe firmware erop gezet, inclusief movie jukebox. Nou heb ik over dat laatste onderdeel 2 vragen:

1. Als je kiest voor automatisch scannen, betekent dat dan dat je nooit meer iets hoeft te doen, of moet je dat automatische scannen elke keer manueel aanpassen als je nieuwe films op je xtreamer zet?

2. De jukebox scant alle folders uit de 'Favorieten'. Is het mogelijk om wel folders in die favorieten te houden, maar niet te scannen? De favorietenmap is erg handig om navigeertijd te besparen, maar nu komen ook bijv alle homevideo's in de jukebox.

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:51
Heb ook de 2.4 final er op gezet om de xtreamer automatisch na zoveel "idle" tijd vanzelf uit te laten gaan.(power off timer).
Alleen moet ik elke keer als de xtreamer opnieuw opstart, deze tijd weer opnieuw instellen omdat de optie dan weer op uit staat?
Is dit normaal of een bug in de firmware?

• witteveder
jenk schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:53:
Heb ook de 2.4 final er op gezet om de xtreamer automatisch na zoveel "idle" tijd vanzelf uit te laten gaan.(power off timer).
Alleen moet ik elke keer als de xtreamer opnieuw opstart, deze tijd weer opnieuw instellen omdat de optie dan weer op uit staat?
Is dit normaal of een bug in de firmware?
Ik zal eens kijken hoe dat bij mij is... Ik ben overigens ook grote fan van de power off timer functie... voor de huisgenoten die vergeten de Xtreamer uit te zetten na gebruik. :-)

edit:
even gekeken, en bij mij staat hij na opnieuw opstarten ook weer uit... Lijkt me een bug.

[ Voor 7% gewijzigd door witteveder op 24-08-2010 09:32 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb 2.4 opgezet en ik moet zeggen dat de Jukebox nu een flink stuk sneller is geworden. Ik vind de scrapper op de XT zelf wel matig. De aantal films wat hij kan herkennen is laag in tegenstelling tot de webinterface scrapper functie die veel meer titels weet te herkennen en wat je bovendien kan gebruiken om je database te fine tunen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• habermas
heb gisteravond de 2.4 firmware erop gezet maar dat ging niet erg soepel. eerst via de automatische updater geprobeerd, leek te lukken maar liep uiteindelijk vast. daarna emergency firmware maar gedaan, die iedereen op het forum sowieso stabieler vindt...

heb de jukebox nog niet uit kunnen proberen. hij moet blijkbaar alles opnieuw scrapen (je zou zeggen dat alle artwork al opgeslagen is). de eerste keer vond ie 19 van de 250 films, daarna 140, ben het nu voor een derde keer aan het proberen :s (op een gegeven moment staat de webscraper gewoon op 'idle')

• SteeringWheel
Badtothebone schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:48:
Ik vind de scrapper op de XT zelf wel matig. De aantal films wat hij kan herkennen is laag in tegenstelling tot de webinterface scrapper functie die veel meer titels weet te herkennen.
Dat zou wel heel dubieus zijn aangezien die beide dezelfde code gebruiken :)

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.