• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:34:
[...]

Ik ben ingelogd, maar zie alsnog geen download link :?
Eeeeeehhhhhhhhhhhh weet niet of mag

http://gator884.hostgator...Xtreamer-Pro_2.4.0b20.zip

http://gator884.hostgator..._RC/Xtreamer_2.4.0b20.zip

1 Xtreamer Pro

2 Xtreamer Mk1 en Sidewinder

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 26-07-2010 19:27 ]

Echte HD kijk je op een plasma TV

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

nietes schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:56:
[...]

Eeeeeehhhhhhhhhhhh weet niet of mag
Dat weet ik ook niet, maar ik weet wel dat ik em nu binnen heb !
Bedankt !! _/-\o_

Ps. Kan die jukebox alleen op een interne hd ?? Niet op een usb stick ??

[ Voor 13% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 26-07-2010 19:48 ]

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ik heb hem op mijn externe hd staan en dat werkt maar een echte indruk heeft het op mijn niet gemaakt, zal vast wel komen omdat ik veel series op mijn hd heb staan een weinig films >:) en daar zijn weinig of geen covers van te vinden met het zoeken en ik heb nog geen idee hoe je die handmatig erbij kunt zetten :?

[ Voor 83% gewijzigd door nietes op 26-07-2010 20:37 ]

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Ook maar even op de XT gezet, maar ik kan mijn Movies folder niet toevoegen aan de jukebox... de optie 'add to favorites' en 'add to jukebox' zijn allebei disabled/grijs. (die hele 'add to favorites' optie had ik nog niet eerder gebruikt). Beide opties krijg je te zien na 8/Func in te drukken.

iemand enig idee waarom beide opties niet beschikbaar zijn? Ik heb mijn movies folder op een NAS staan (DS209+II). Google heeft me niet wijzer gemaakt.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
installatie verloopt tot nu toe goed; zipfile op een FAT32 geformatteerde usb unzipped, geupdate, standaardwaarden ingesteld, NTP en WEB server aangezet, JukeBox gedownload en geinstalleerd (hier leek het even of ie bleef hangen, maar na een paar minuten was ie geinstalleerd), in de webinterface een NAS-folder aan favorieten toegevoegd en begonnen met scannen. hij is nu zo'n 7 minuten bezig en heeft 7 entries gevonden :D

250 films (450 Gig) gaat nog wel even duren vrees ik... :)

• habermas
witteveder schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:25:
iemand enig idee waarom beide opties niet beschikbaar zijn? Ik heb mijn movies folder op een NAS staan (DS209+II). Google heeft me niet wijzer gemaakt.
heb je het via de webinterface geprobeerd? (ip van xtreamer/jukebox)

dar zag ie mijn DS210J gelijk..

• witteveder
habermas schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:36:
[...]

heb je het via de webinterface geprobeerd? (ip van xtreamer/jukebox)

dar zag ie mijn DS210J gelijk..
Nee ook al niet, onder network shares staat helemaal niets...

• habermas
witteveder schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:41:
[...]
Nee ook al niet, onder network shares staat helemaal niets...
Heb je in de Synology manager onder Rechten > Gedeelde mappen de mappen die je wilt toevoegen NFS rechten aan de ip van de Xtreamer gegeven?

• witteveder
habermas schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:47:
[...]

Heb je in de Synology manager onder Rechten > Gedeelde mappen de mappen die je wilt toevoegen NFS rechten aan de ip van de Xtreamer gegeven?
Ha, dat stond niet goed, bedankt voor het meedenken, erg gewaardeerd. :)

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 17:53

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Poeh, da's een heel verhaal...

[ Voor 31% gewijzigd door Drobanir op 27-07-2010 10:32 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• habermas
en ja hoor.. na 64 gescande files:

Fatal error: Class 'Xjb_Debug' not found in /tmp/usbmounts/sda1/scripts/xJukebox/index.php on line 119

die 64 staan er nu wel in, dus ik zal wel door kunnen gaan lijkt me.. ziet er op het eerste gezicht erg mooi uit, alleen heeft ie bij geen één de cover-art mee weten te nemen :s

• witteveder
XT heeft aantal uur covert art staan halen...de helft foutief leek wel, dus dat wordt handmatig repareren, dat is op zich niet erg...

Ruk ik daarna de USB schijf eruit die er nog aan zat (vanwege de firmware update), doet de jukebox het niet meer... die moet perse schijfruimte hebben... hahaha, had ik weer ff gemist. Nog maar ff kijken of ik nog een usb stickie over heb.

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook hier is de XT de filmcollectie aan het scannen. Ben benieuwd.
Via de web interface is het allemaal best goed te doen.

Ook onder "internet" nu veel opties. Best leuk allemaal. Het ziet er qua menu niet helemaal top uit, maar bijvoorbeeld youtube in HD ziet er goed uit....

• habermas
heb em een nachtje laten draaien, hij heeft alle films nagenoeg correct gescand, alleen weet ie nu weer niet het artwork te vinden.. zowel op de XT als op de webinterface rode kruisjes... zelfs handmatig toevoegen lukt ook niet (saved niet) :S

EDIT:

Vond deze post op t forum, dat lijkt het te zijn:

Jukebox works flawlessly, finds 80% correct titles and artwork etc. But when I turn-off turn-on xtreamer, jukebox seems to have lost image info (it does not show cover art). To overpass that you need to go to favorites folder click once on the folder in order to "see" the contents of your online folder. Then jukebox works again as before: Shows cover art etc...
It looks like that NFS does not communicate well with jukebox. By the way I had the same when I wanted jukebox to scan the NFS folder. I had first to go and "see" the network folder and then jukebox could scan the folder

I can verify that. I added a Favorite Folder via eTRAYz/home_Public etc. After restart of the Xtreamer, it seems xtreamer doesn't automatically reconnect to the etrayz. So I have to go manually via media library to "eTrayz", after that, the favorite link is working again and so the jukebox.
It is not a special jukebox problem. If you add a favorite link, reboot the xtreamer, directly choose favorites you won't see any files in the favorites folder until you do the manually step described above.

[ Voor 61% gewijzigd door habermas op 27-07-2010 10:09 ]

Verwijderd

Ps. Kan die jukebox alleen op een interne hd ?? Niet op een usb stick ??
Zou ook gewoon op een usb stick moeten werken volgens mij.

Verwijderd

nietes schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:10:
Ik heb hem op mijn externe hd staan en dat werkt maar een echte indruk heeft het op mijn niet gemaakt, zal vast wel komen omdat ik veel series op mijn hd heb staan een weinig films >:) en daar zijn weinig of geen covers van te vinden met het zoeken en ik heb nog geen idee hoe je die handmatig erbij kunt zetten :?
Series werken nog niet in deze versie, alleen films. Staat volgens mij ook in de post waar je de firmware kunt downloaden. Ze raden aan om alleen je filmsdirectory in favourites te zetten en die te laten scannen. Series komen in een volgende update, net als audio-files.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 14:08 ]

Verwijderd

nietes schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:10:
Als je Xtreamer op je netwerk is aangesloten, kan je via internet, op bijvoorbeeld je laptop, de Xtreamer Jukebox benaderen door:

http://jouwXtreamerIPadresVanHetNetwerk/jukebox

bijvoorbeeld: http://192.168.1.2/jukebox

tevens moet je xtreamer natuurlijk wel aanstaan en een hdd verbonden waar je films op staan.

Dan kan je in je browser naar het eerste Menu-item 'Movies' gaan, en dan naast een film, op 'Online Update' klikken.

Dan kan je kiezen via welke database (vb. moviemeter.nl) er info moet worden opgehaald.

Dan 'Save changes' of iets dergelijks.

En naar mijn ervaring, werkt die Web utility erg goed!

En als je film bijvoorbeeld niet wordt herkend bij 'moviemeter.nl', kan je nog altijd een andere pakken, en daarna gewoon de info tekst van moviemeter kopieren/plakken in de info tekstbox.

Zo heb ik ongeveer 4 films van de 77 moeten aanpassen.
Maar ik heb er meer aangepast om mooiere plaatjes te gebruiken :p

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Zo eigenwijs als ik was heb ik alles laten scannen dus niet alleen de films en kreeg dan bij de series de gekste covers en beschrijvingen ;) Veel films heb ik er niet opstaan dus doe nog weinig met de juxebox

• witteveder
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:04:
[...]

Zou ook gewoon op een usb stick moeten werken volgens mij.
Klopt, zo heb ik het nu...

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
werkt heel mooi,maar als je een film kiest met de cover-art speelt de film , maar is er helaas niet mogelijk om ondertitel te kiezen

• witteveder
Als ik xtreamer live probeer te installeren, gebeurd er helemaal niets als ik op 1 druk... iemand suggesties?

• habermas
kenles schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:38:
werkt heel mooi,maar als je een film kiest met de cover-art speelt de film , maar is er helaas niet mogelijk om ondertitel te kiezen
ondertitel selecteren vanuit de JukeBox lukt hier wel (knop 'subtitle' linksonder op AB, 'ondertitel' selecteren en op het folder-icoontje drukken)

het ziet er allemaal erg mooi uit, alleen browsen vanuit detailview (zodat je dus ook de fanart ziet) duurt zo'n 7 seconden per film. de 'wall' gaat een stuk sneller..

heb helaas al wel een paar keer een vastloper gehad....

[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 27-07-2010 21:51 ]

Verwijderd

habermas schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:43:
[...]

ondertitel selecteren vanuit de JukeBox lukt hier wel (knop 'subtitle' linksonder op AB, 'ondertitel' selecteren en op het folder-icoontje drukken)

het ziet er allemaal erg mooi uit, alleen browsen vanuit detailview (zodat je dus ook de fanart ziet) duurt zo'n 7 seconden per film. de 'wall' gaat een stuk sneller..

heb helaas al wel een paar keer een vastloper gehad....
idem hier..
stabiliteit moet prioriteit 1 hebben voor de volgende update..

• witteveder
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:45:
[...]

idem hier..
stabiliteit moet prioriteit 1 hebben voor de volgende update..
In het kader van stabiliteit, bij de youtube functie speelt de helft van het aantal filmpjes bij mij niet...

Verwijderd

witteveder schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:27:
[...]

In het kader van stabiliteit, bij de youtube functie speelt de helft van het aantal filmpjes bij mij niet...
Daar heb ik ook last van. Gebruik voor de moviejukebox de listview. Die werkt lekker snel. Scrollt snel naar de film die je zoekt en binnen 2 seconden plopt dan alle info op het scherm.

• habermas
ik heb begrepen dat bij volgende versies van de JB ze de images etc. op de interne HDD/USB zouden willen bewaren, dat zou wel een performance-verbetering moeten zijn.

verder is dit natuurlijk pas de eerste release candidate, over een paar weken zal er wel een stabielere versie uitkomen mag ik aannemen.

van die Xtreamer Live kan ik ook nagenoeg niets afspelen. wat ik van Youtube zag zag er wel een stuk beter uit..

was er trouwens in de webinterface van de Jukebox de mogelijkheid om films handmatig toe te voegen? om nou een paar keer per week die scanner een nacht te laten brommen om een paar nieuwe films toe te voegen is ook zo wat....

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:36
Ik heb sinds vandaag de xtreamer in huis wat een leuk klein dingetje zeg :D

maar nu. ik heb jukebox geinstalleerd ging allemaal lekker en goed
hij vind films en update ze netjes altans... hij vind de films die ik als volgt op de hdd heb
FolderFilmnaam/Film.iso
FolderFilmnaam/Video_TS , pakt ie echter niet...
Is dit een bekend iets ? is er een workaround ? of moet ik gewoon ff wachten tot de volgende release ?

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
gewoon een ISO maken van de VTS en dan vind ie het wel

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Tijdens het 'zoeken' kun je aangeven of er gezocht moet worden op de foldernaam (FolderFilmnaam) of op de bestandsnaam (Film.iso of de bestanden uit je Video_TS map). Ik weet niet welke instelling je gekozen hebt, maar dit zou het verschil kunnen maken, zonder dat je van al je video_ts mappen iso's hoeft te maken.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
habermas schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:41:
ik heb begrepen dat bij volgende versies van de JB ze de images etc. op de interne HDD/USB zouden willen bewaren, dat zou wel een performance-verbetering moeten zijn.
Mag ik hier uit afleiden dat ze dat nu nog niet doen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:30:
[...]

Daar heb ik ook last van. Gebruik voor de moviejukebox de listview. Die werkt lekker snel. Scrollt snel naar de film die je zoekt en binnen 2 seconden plopt dan alle info op het scherm.
Idd, listview werkt het snelst!

Maar ik gebruik die youtube functie nooit! Ik heb de Xtreamer gekocht voor mijn filmcollectie zonder problemen af te spelen.
Youtube filmpjes bekijk ik wel op de laptop.. :P

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:20
kenles schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:38:
gewoon een ISO maken van de VTS en dan vind ie het wel
Even 200 films overzetten... 8)7

• pven
  • Niet online
jterpstra schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:41:
Ik heb sinds vandaag de xtreamer in huis wat een leuk klein dingetje zeg :D

maar nu. ik heb jukebox geinstalleerd ging allemaal lekker en goed
hij vind films en update ze netjes altans... hij vind de films die ik als volgt op de hdd heb
FolderFilmnaam/Film.iso
FolderFilmnaam/Video_TS , pakt ie echter niet...
Is dit een bekend iets ? is er een workaround ? of moet ik gewoon ff wachten tot de volgende release ?
De enige manier om dat soort dingen te herkennen is, volgens mij, door met een hash of checksum te werken. Er zijn echter vele DVDrips in omloop waardoor ik me niet voor kan stellen dat ze hier ooit iets moois voor kunnen bedenken.

Verwijderd

pven schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:08:
[...]

De enige manier om dat soort dingen te herkennen is, volgens mij, door met een hash of checksum te werken. Er zijn echter vele DVDrips in omloop waardoor ik me niet voor kan stellen dat ze hier ooit iets moois voor kunnen bedenken.
Wordt door de devs aan de oplossing gewerkt. Ik weet alleen niet of die al op korte termijn te verwachten is. Ik heb die paar dvd-structurefolders gewoon handmatig toegevoegd. Dat gaat prima. Gewoon linken naar de menu file en je zit meteen in het hoofdmenu van je DVD.

Verwijderd

habermas schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:41:

verder is dit natuurlijk pas de eerste release candidate, over een paar weken zal er wel een stabielere versie uitkomen mag ik aannemen.

van die Xtreamer Live kan ik ook nagenoeg niets afspelen. wat ik van Youtube zag zag er wel een stuk beter uit..

was er trouwens in de webinterface van de Jukebox de mogelijkheid om films handmatig toe te voegen? om nou een paar keer per week die scanner een nacht te laten brommen om een paar nieuwe films toe te voegen is ook zo wat....
Images worden nu uiteraard ook al keurig op de hdd opgeslagen, maar dan alleen als je je films ook op de hdd hebt staan. Als je een netwerkverbinding hebt, moet hij de images nu nog alleen via het netwerk binnenhengelen. Straks staan die in de cache op je harde schijf.

Je kunt heel simpel handmatig films toevoegen. Via tv scherm door via medialibrary naar de bewuste film te gaan en vervolgens op 8 drukken en 'toevoegen aan jukebox' selecteren.

Via de webui door naar filebrowser te gaan en bewuste film op te zoeken. Dan add to jukebox selecteren en klaar is klara.

Persoonlijk vind ik de webui echt top! Je kunt er alles mee en het werkt supersimpel.

• habermas
pven schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:05:
[...]
Mag ik hier uit afleiden dat ze dat nu nog niet doen? :?
Ze slaan de covers en fanart nu in de filmfolders zelf op. Vertraagt de boel nogal als je alles op een NAS hebt staan.. Ik begreep van die Mavvy op het forum dat ze dat in volgende releases anders gaan doen..

EDIT: crosspost.. The_Dijk verwoordt t hierboven nog beter :)
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:21:
[...]
Via de webui door naar filebrowser te gaan en bewuste film op te zoeken. Dan add to jukebox selecteren en klaar is klara.

Persoonlijk vind ik de webui echt top! Je kunt er alles mee en het werkt supersimpel.
cheers! 8)

[ Voor 67% gewijzigd door habermas op 28-07-2010 15:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:21:
[...]

Dat heb ik dan over het hoofd gezien... Bedankt voor de tip!! 8)

Edit: daar staat dan 'Add to favourites'... dan wordt hij nog niet gescand en in de jukebox opgenomen..

Is er dan geen manier om een film afzonderlijk te scannen en toe te voegen aan de jukebox? Is jammer..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 16:08 ]

• habermas
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:36:
[...]

Edit: daar staat dan 'Add to favourites'... dan wordt hij nog niet gescand en in de jukebox opgenomen..
je kan de film zelf ('movie.mp4') toevoegen dmv 'Add to Database'. Dan staat ie 'leeg' in de JukeBox. Hierna moet je dmv Online Update nog de gegevens van een online bron plukken... Goeie tip!

Verwijderd

habermas schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:28:
[...]

je kan de film zelf ('movie.mp4') toevoegen dmv 'Add to Database'. Dan staat ie 'leeg' in de JukeBox. Hierna moet je dmv Online Update nog de gegevens van een online bron plukken... Goeie tip!
Ok, bedankt! Dat werkt. 8)

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik krijg in de jukebox alleen in de listview-modus het "fan-art" te zien. In die andere modus (en dan niet de tegels) krijg is steeds "no fan-art availible" terwijl dat er toch echt wel is.

Verwijderd

Roelos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:47:
Ik krijg in de jukebox alleen in de listview-modus het "fan-art" te zien. In die andere modus (en dan niet de tegels) krijg is steeds "no fan-art availible" terwijl dat er toch echt wel is.
Hmm, merkwaardig. Ik had in het begin nog weleens dat een of twee plaatjes niet verschenen, maar helemaal geen fanart is vreemd. Geen idee wat daar aan de hand is.

Tip: als je bij een film een enkel plaatje of fanart of tekst mist, kan dat liggen aan het gebruik van bijzondere tekens zoals: &%$# en éëê. Om een of andere reden gaat hij daar van over zijn nek. Zorg dus dat je in je mapnaam of filmnaam geen Angels & Demons hebt staan, maar Angels en Demons. En in de plottekst van Australia niet Australië, maar Australie.

Hopelijk krijgen ze dan gefixt in voor de volgende update.

• pven
  • Niet online
Is al bekend wanneer de final ongeveer uit gaat komen? Die RC3 is slechts een zoethoudertje. :P

Verwijderd

Ik zit zelf nogal bovenop de HD-sound die deze firmware versie ook met zich meebrengt. Daarom heb ik speciaal een Xtpro gekocht.

In de 2.4RC3 firmware loopt dit nog niet helemaal lekker. Heb ik al aangekaart op het officiële forum (dat nu nog down is). Ik heb ook begrepen dat de problemen inmiddels ook zijn aangekaart bij R&D dus hopelijk komt er snel een oplossing, maar ik hoor graag of anderen deze problemen ook hebben.

DTS-MA, hapert heel af en toe kort even zowel in m2ts als mkv-bestanden.
Dolby TrueHD, qua geluid perfect, maar zorgt ervoor dat de framerate van de film instort.

Verwijderd

pven schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:22:
Is al bekend wanneer de final ongeveer uit gaat komen? Die RC3 is slechts een zoethoudertje. :P
Toevallig net op de chat die vraag gesteld. Ze weten nog niet zeker of er eventueel een publieke RC4 komt of meteen een final. Wanneer is nog onbekend.

De firmware zelf is behoorlijk stabiel. Slechts kleine probleempjes oa met HD-sound.
De JB heeft nog wel aardig wat problemen, maar die kan los van de firmware updates krijgen. Ik verwacht dat we eerder een Jukebox versie 0.1.31 krijgen dan al meteen de final firmware.

• habermas
Roelos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:47:
ik zat net nog even op het hernieuwde forum te kijken en zie zag dat daar in de Multiplex Mode óók de fan-art vershijnt.. Dat gebeurt bij mij ook niet. Pas wanneer ik de info opvraag zie ik de fan-art...

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:09:
[...]

ik zat net nog even op het hernieuwde forum te kijken en zie zag dat daar in de Multiplex Mode óók de fan-art vershijnt.. Dat gebeurt bij mij ook niet. Pas wanneer ik de info opvraag zie ik de fan-art...
Dat had ik eerst in listview ook niet. Je hebt een 'view all' button (0 dacht ik) daarmee zou het moeten lukken.

• habermas
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:39:
[...]
Dat had ik eerst in listview ook niet. Je hebt een 'view all' button (0 dacht ik) daarmee zou het moeten lukken.
In listview heb ik het ook niet nee, ik zal 'view all' eens proberen. Hoop alleen niet dat de listview daarmee trager wordt..

Ik ga vanavond es met Ember aan de slag. Ik heb begrepen dat als je daarmee de images resized en opnieuw (offline) scant, de JukeBox een flink stuk sneller zou moeten zijn..

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:46:
[...]

In listview heb ik het ook niet nee, ik zal 'view all' eens proberen. Hoop alleen niet dat de listview daarmee trager wordt..

Ik ga vanavond es met Ember aan de slag. Ik heb begrepen dat als je daarmee de images resized en opnieuw (offline) scant, de JukeBox een flink stuk sneller zou moeten zijn..
Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd. Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik ben eigenlijk wel tevreden over de snelheid van de jukebox. Kan beter, maar het is goed werkbaar. Scheelt wellicht dat bij mij alles van de interne harde schijf komt.

Scrollen door de listview gaat nog steeds even snel. Duurt een fractie langer om de movieinfo op te halen, omdat hij ook de fanart moet laden.

Verwijderd

dag beste tweakers

ik heb vandaag mijn mooie Xtreamer sidewinder binnen gekregen en ben er gelijk mee aan de slag gegaan! en het is echt een fijn en simpel dingetje! maar ik kan 1 ding niet vinden.. waar is in godsnaam die bittorrent client! ik kan hm echt niet vinden hoe hard ik ook zoek..

dus kan iemand mij uitleggen waar het zit of hoe het werkt?. ik heb de laatste firmware versie.. dus daar ligt het niet aan..

gr

Jeroen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 19:02 ]

• pven
  • Niet online
Ben je misschien in de war met een eTrayz? Een Xtreamer is in theorie niet om te downloaden, alleen om streamen. Het zou me echter niet verbazen als er wel torrent-clients beschikbaar zijn, daar kan je het beste even voor op het forum van Xtreamer kijken. :Y)

• habermas
Dat trucje met de 'view all' button (0) werkte bij mij helaas niet. Nog altijd geen fanart bij listview en multiplex view. maar goed, dat is geen ramp. Ben tot nu toe erg blij met de JukeBox. Ben benieuwd hoelang t duurt voordat we series en muziek toe kunen gaan voegen.
Heb Ember Media Manager gedownload maar verder nog niet veel mee gedaan.. Vind t wel even goed zo :)

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 18:32
Ik had veel problemen om de jukebox te downloaden en/of te installeren. Het liep telkens vast, of "geen HDD" of "OK" drukken en dan gebeurt er niets. Firmware van scratch geinstalleerd hielp ook niet. Ik heb geen HDD, maar een redelijk snelle USB-drive van 8GB erin zitten.

Oplossing:
Downloaden van http://gator884.hostgator.com/~xtreamer/APP/. De USB even in de PC doen en dan uitpakken naar de script directory. Dit duurde redelijk lang door de vele kleine bestandjes. (Mogelijk dat de xtreamer dan time-out). Terug stoppen en xtreamer opstarten. Het werkt nu als een zonnetje.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik ga ook maar eens aan de nieuwe firmware beginnen. Wat is dat trouwens voor een belachelijk filmpje als je naar het forum van xtreamer gaat? Gaat echt nergens over imo...

To dare is to do

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:35

Yuco

Womanizer!

Net 2.4RC3 firmware op mijn Xtreamer gezet. Als ik kies voor MovieJukebox zegt ie dat er nog geen software aanwezig is en dat ik 1.30 of zo moet downloaden. Vervolgens begint ie te downloaden en krijg ik na een tijdje de melding "Please check network condition and retry" Ik heb deze melding nu al een paar keer gehad. Wat kan ik nu doen?

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 18:32
@Yuco. Zie mijn post 2 posts boven je post lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bolukan op 31-07-2010 22:39 ]

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:35

Yuco

Womanizer!

Lukt ook niet, er zou te weinig ruimte zijn!?

Ander vraagje, ik de interne harde schijf destijds via de xtreamer geformateerd. Hij heeft er twee partities van gemaakt; C (door systeem gereserveerd) en D. Is dat bij anderen ook?

[ Voor 10% gewijzigd door Yuco op 01-08-2010 11:05 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
Ligt 't aan mij of wordt DTS doorgegeven als stereo in firmware 2.4?

[ Voor 13% gewijzigd door n0elite op 01-08-2010 19:35 ]

Verwijderd

Bij mij wordt DTS gewoon als DTS doorgegeven met 2.4
jammer dat hij bij de Jukebox een paar films de verkeerde info download.(van een compleet andere film)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:30:
Bij mij wordt DTS gewoon als DTS doorgegeven met 2.4
jammer dat hij bij de Jukebox een paar films de verkeerde info download.(van een compleet andere film)
Bij mij werkt het prima, maar bij mij loopt alles dan ook via de hdmi kabel. Op het officiële forum zijn er ook aardig wat mensen die hun 5.1 geluid kwijt zijn. Met name mensen die optisch en hdmi gebruiken. Komt omdat ze (per ongeluk) de optie om geluid via hdmi uit te schakelen uit de firmware hebben gesloopt. Die komt in de definitieve versie van 2.4 zeker terug.

@bartehv Kun je heel eenvoudig herstellen via de webui (http://myxtreamer/jukebox)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 11:01 ]

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 18:03
Zijn er ook mensen die hun rood/groene led vervangen hebben door b.v. een blauwe/rode?
Ik vind de orginele overdag slecht zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door jenk op 03-08-2010 11:52 ]

• pven
  • Niet online
Waarom zou je de LED willen vervangen? :?

Bij mij staat de Xtreamer in het TVkastje, die LED zie ik dus sowieso al niet. ;)

Verwijderd

jenk schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:51:
Zijn er ook mensen die hun rood/groene led vervangen hebben door b.v. een blauwe/rode?
Ik vind de orginele overdag slecht zichtbaar.
Nee sorry, totaal geen reden voor. De ledjes van mijn XtPro zijn fel zat.

• osmosis
ik wil de IR vervangen,
maar wat is nou een goeie IR oogje ?
want de standaard IR die in de afstandbediening zit is om te huilen

Edit ik ben geen IR expert dus is dit deze diode wat ? Klik!

[ Voor 113% gewijzigd door osmosis op 03-08-2010 13:39 ]

• S1W
  • Laatst online: 27-10 11:17

S1W

jterpstra schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:33:
ik wil de IR vervangen,

Wat ook erg scheelt is een andere AB. Ik gebruik nu een logitech AB en de Xtreamer reageert echt stukken beter!

Ik vraag me af of je zomaar een diode kan vervangen...

• osmosis
als de spanning het zelfde is lijkt mij diode vervangen geen probleem
heeft immers ma 2 polen en niet bijzonders . of denk ik nu te simpel ?

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:20
jterpstra schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:33:
ik wil de IR vervangen,

Krijg een error bij je link... wellicht een winkelmand welke op jouw naam staat?

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:14
Ik heb sinds vanochtend ook een xtreamer(sidewinder) nu ben ik er erg tevreden mee maar ik vraag me toch iets af, als ik bepaalde films afspeel krijg ik de ondertiteling niet ingesteld? en nog erger is dat ik kwa geluid maar kan kiezen uit: DTS 6CH of Dolby D 6ch terwijl ik bij instellingen toch echt heb staan: DTS / AC3 2.1CH hierdoor is het geluid natuurlijk niet goed want het is erg zacht.

Mijn xtreamer is via een hdmi kabel verbonden aan me tv, ik heb al gezocht maar ik volg het niet echt meer.. iemand enig idee?

• pven
  • Niet online
De Xtreamer heeft/had een bug mbt upper- en lowercase van de bestandsnamen. Probeer eens om zowel film als sub bv volledig naar lowercase te hernoemen.

Welke firmware heb je er eigenlijk op staan?

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:14
Oh mijn fout; Ik heb versie 2.3.1 en het gaat om een 1 iso(1080p DTS)(ik heb een 720p tv) bestand en 2 gewone .vob bestanden dvd5. Het is niet bij alle films dat het geluid niet is zoals het hoort.
Nu krijg ik bij de laatste star trek film ook kwa audio alleen maar 6ch te zien, dat klopt toch niet??

[ Voor 35% gewijzigd door dieselb0y op 04-08-2010 19:38 . Reden: Ondertiteling heb ik werkend! ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb laatst de Jukebox geïnstalleerd (nadat ik eerst steeds tegen de 'check network condition' melding aan liep omdat ik de hdd een keer uit het ding getrokken had :F) en het ziet er erg leuk uit. Echter heb ik het ding laten scrapen en nu krijg ik wel beschrijvingen bij films, maar nergens heb ik coverart. En dat bladert vrij lastig :P Ook probeerde ik gisteravond een film aan te zetten (met list view is het wel te lezen) maar als ik na het bladeren op OK drukte (Play heb ik ook nog geprobeerd) dan werd de film niet gestart :? Heeft iemand een idee, of mag ik de hele avond gaan zoeken naar oplossingen? :+
edit:
Oh wacht, slaat die scraper zijn info op op de harddisk in de Xtreamer of wil ie dat bij de film zetten? Mijn video-share is read-only.

[ Voor 10% gewijzigd door Demo op 05-08-2010 12:01 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• pven
  • Niet online
Demoniac schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:00:
edit:
Oh wacht, slaat die scraper zijn info op op de harddisk in de Xtreamer of wil ie dat bij de film zetten? Mijn video-share is read-only.
Dat slaat ie bij de film op. Bij een volgende versie wordt het blijkbaar wel mogelijk om het op de interne HDD op te slaan.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:41
Demoniac schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:00:
Echter heb ik het ding laten scrapen en nu krijg ik wel beschrijvingen bij films, maar nergens heb ik coverart. En dat bladert vrij lastig :P Ook probeerde ik gisteravond een film aan te zetten (met list view is het wel te lezen) maar als ik na het bladeren op OK drukte (Play heb ik ook nog geprobeerd) dan werd de film niet gestart :?
Wordt al over gesproken, zie http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__122993. De share wordt niet automatisch gemount. Verder wordt de coverart ed nu nog inderdaad bij de locatie van de film opgeslagen, in nieuwere versies niet meer. spuit 11

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 13:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Thanks, scheelt mij weer zoekwerk, kan ik dat besteden aan het netjes renamen van mijn filmdirectory's. Nu heb ik bij een aantal films (3:10 to Yuma, Alice in Wonderland) de gegevens van de oude versie, terwijl ik de remake uit de 21e eeuw op m'n server heb staan.
Oh en misschien Moviemeter.nl als bron gebruiken, hopelijk hebben die het niet over The Lives of Others, maar gewoon Das Leben der Anderen... :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• pven
  • Niet online
Ik krijg om de zoveel seconden / minuten een zwart scherm als ik de Xtreamer aan heb staan, na een paar seconden komt het beeld meestal weer terug. Ik had een vermoeden dat het een bugje in 2.3.1 was, dus ik heb (tegen mijn zin) geupgrade naar 2.4RC3. Helaas is het gedrag hetzelfde gebleven. Aan de hardware is de afgelopen maanden niets gewijzigd, sinds een paar weken heb ik hier last van.

Herkent iemand dit? Enig idee of er iets aan te doen is?

Nog eentje: de jukebox heeft het een-en-ander niet goed herkend. Hoe kan ik dat herstellen? Ik heb wel een 'edit details'-menutje gevonden, maar dan moet ik zelf alles aanpassen. Ik wil opgeven dat hij naar <naam van film> moet zoeken en hier de info van binnen moet halen.

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 05-08-2010 19:54 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

pven schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:03:

Nog eentje: de jukebox heeft het een-en-ander niet goed herkend. Hoe kan ik dat herstellen? Ik heb wel een 'edit details'-menutje gevonden, maar dan moet ik zelf alles aanpassen. Ik wil opgeven dat hij naar <naam van film> moet zoeken en hier de info van binnen moet halen.
Via online update knopje. Misschien leest de scraper de naam niet goed dat had ik met een paar van mijn films ook en met online update kon hij het wel goed vinden.

Online Update

[ Voor 4% gewijzigd door Badtothebone op 05-08-2010 20:09 ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier werden de favorieten niet (snel genoeg) gemount

dan waren de mappen niet bereikbaar, pas na een minuut of 2 ( erg lastig met jonge kinderen, die het zelf al kunnen)

terug naar 2.3.1 en het gedoe was over....

• pven
  • Niet online
Badtothebone schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:07:
[...]

Via online update knopje. Misschien leest de scraper de naam niet goed dat had ik met een paar van mijn films ook en met online update kon hij het wel goed vinden.

[afbeelding]
Ah, zit het daar verstopt. Gelukt; dank je! :)

• computergenie
  • Laatst online: 09-02 07:47
Ik heb ook de xtreamer en ben er blij mee

maar nu vraag ik me af of ik er ook een externe usb blu ray/dvd drive op zou kunnen aansluiten

heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

computergenie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:48:
Ik heb ook de xtreamer en ben er blij mee

maar nu vraag ik me af of ik er ook een externe usb blu ray/dvd drive op zou kunnen aansluiten

heeft iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar in de specs en handleiding staat dat je via usb in ieder geval een externe dvd-speler kunt aansluiten. Blu-ray vermoed ik niet.

Verwijderd

Hallo mede xtreamer gebruikers.
kan iemand mij helpen, ik wil via mijn windows 7 laptop gaan streamen.
maar xtreamer vraagt elke keer om netgebruikers id: en netwachtwoord: ,nou heb ik in windows 7 een wachtwoord ingesteld, en netwerknaam ,en ingevuld op de xtreamer maar hij wil het niet pakken.
heb ook geprobeerd bij de instellingen van mijn netwerk zonder wachtwoord ,maar ook dit lukt mij niet
wat doe ik fout...........
ik stream trouwens zonder kabel.

bedankt 8)7

• FreshMaker
  • Niet online
Welke firmware gebruik je ?

in de oudere fw's had je nogal wat problemen met de inlogprocedure

heb je je folders geshare-d ( evt toegangsrechten "iedereen" )

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 16:07
Voor zover ik weet gaan windows vista en win7 op een andere manier om met user authentication over samba.
Zelf ben ik ook even aan het prutsen geweest, weet alleen niet meer precies wat ik nu gedaan heb |:(
Je zou eens kunnen kijken naar deze quide

• pven
  • Niet online
Ik vind die jukebox maar een aanfluiting, zelfs al is het nog maar een beta. De helft van de films wordt niet goed gevonden. Daarbij is het retetraag en zit het vol met bugs. 'Even snel' een filmpje afspelen via de jukebox is er niet bij, want even er doorheen scrollen werkt echt niet lekker.

Ik blijf voorlopig maar bij de oude interface. Misschien dat ik terug ga naar 2.3.1 want met 2.4rc3 krijg ik het niet voor elkaar om de HDMI-audio uit te zetten.

Verwijderd

hallo freshmaker en brambo ja ik heb de laatste firmware ,en ook op de laptop de mappen gedeeld,voor iedereen.mijn netwerknaam is martin en wachtwoord bv 2107201000.
ben al 3 uur bezig ,krijg het niet voor elkaar ,is er trouwens nog een ander topic over xtreamer voor problemen.
kan trouwens wel iets naar de xtreamer sturen bv een foto ,want hij staat wel in mijn homegroup.

thx

• FreshMaker
  • Niet online
homegroup is iets anders dan je thuis netwerk

probeer het volgende eens :

ga naar je gedeelde netwerkmappen ( of die eronder - netwerk )
en zoek je pc eruit
dan vraagt de xtreamer om in te loggen, doe dit en sluit af met "ok en voeg toe aan shortcuts"
dan zouden de mappen in je gedeelde netwerkverbindingen moeten staan

( de hele waslijst van de xtreamer site heb ik nooit gevolgd )

als je bij een map bent druk dan op "8" en voeg hem toe aan favorieten, dan kan je er sneller naartoe de volgende keer

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:42:
hallo freshmaker en brambo ja ik heb de laatste firmware ,en ook op de laptop de mappen gedeeld,voor iedereen.mijn netwerknaam is martin en wachtwoord bv 2107201000.
ben al 3 uur bezig ,krijg het niet voor elkaar ,is er trouwens nog een ander topic over xtreamer voor problemen.
kan trouwens wel iets naar de xtreamer sturen bv een foto ,want hij staat wel in mijn homegroup.

thx
Kun je aub ietwat verzorgder Nederlands schrijven? Dit is bijna onleesbaar zo.

Verwijderd

freshmaker, mijn instellingen zijn gewoon goed, maar het punt is dat de xtreamer blijf vragen om netwerk id en wachtwoord.
in mijn instellingen heb ik gebruik van wachtwoord uitgeschakeld dus ik stop er maar mee, blijf wel werken met mijn
externe harddisk.

maar bedankt voor de info

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-10 07:56
Met onderstaande uitleg heb ik het probleem van het vragen van een wachtwoord en netwerk id op kunnen lossen.

Press "Start" => "execute" => type "cmd" and press <enter>. ( ALL COMMANDS WITHOUT THE " ! )
A DOS-screen will appear.
At the blinking cursor you type "control userpasswords2" and press <enter>

A new screen will appear ( "User Accounts" ).

Please be very careful what you do next for you can change all your settings for login here !!

In this screen you will see 2 or more accounts on the left side, now double-click ( 2x click ) on the "Guest"-account.
Double-click on "Groupmembership" , this will bring up a new screen.
In this screen, change "Guest" to "Standarduser".
Click on the "Advanced"-tab and change the given setting to "Standarduser" too and click "Apply".

You will now be back in the "User Accounts"-screen.

At the bottom of this screen there is an option to "Renew / change Passwords".
Click the "Standarduser" in the upper-screen 1x to make it blue, then click the button the "Renew/change Passwords".

A small screen will appear that has 2 fields to enter the new password.
Leave it "Blank" or remove any passwords that are in there and click "Apply".

Then you get back at the "User Accounts"-screen again.
Click "Apply" here and then click "OK".

Close the command-screen ( DOS-screen ) and reboot your computer to apply the changes you just made.

Now you should be able to login to all your shares without having to enter a username/password.

Als dit niet helpt kun je nog het register aanpassen d.m.v.

Toegang tot Windows 7 shares heb ik op volgende manier ingesteld:
Navigate to the following location in the registry editor.

MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
On the right side Double Click on everyoneincludesanonymous and in the window that pops up, change the value data from a 0 value to a 1
Double Click on NoLmHash and in the window that pops up, change the Value Data from a 1 value to a 0
Navigate to the following location in the registry editor

MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
Double Click on restrictnullsessaccess and change the 1 value to a 0

debeerzietzevliegen.nl

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

pven schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:40:
Ik vind die jukebox maar een aanfluiting, zelfs al is het nog maar een beta. De helft van de films wordt niet goed gevonden. Daarbij is het retetraag en zit het vol met bugs. 'Even snel' een filmpje afspelen via de jukebox is er niet bij, want even er doorheen scrollen werkt echt niet lekker.

Ik blijf voorlopig maar bij de oude interface. Misschien dat ik terug ga naar 2.3.1 want met 2.4rc3 krijg ik het niet voor elkaar om de HDMI-audio uit te zetten.
Helemaal met je eens, ieder zijn eigen mening natuurlijk. Bij de nieuwe firmware zit voor mij een leuke toevoeging bij en dat is dat je kunt kijken wat je het laatst gezien heb ;)

• pven
  • Niet online
nietes schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Helemaal met je eens, ieder zijn eigen mening natuurlijk. Bij de nieuwe firmware zit voor mij een leuke toevoeging bij en dat is dat je kunt kijken wat je het laatst gezien heb ;)
Ik onthoud altijd wat ik aan het kijken was, die functie voegt dus ook al niets toe voor mij. :P

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

>:) Ik ben oud, grijs en bijna 80 dus onthoud alles niet zo goed. Ik heb dus ook 2.3.1 er weer op gezet want ineens konden er een paar MKV' s en MP4's niet meer gelezen worden :?

Verwijderd

Ik heb de nieuwe firmware Ver 2.4 beta 20 RC3 erop gezet, maar ik kan nu niets meer met de xtreamer. Hij blijft vast zitten in het opstart scherm met de grote rode X. Iemand hier ook ervaring mee? Ben bang dat ie overleden is, niets helpt en een echte reset knop zit er niet op. HELP!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Probeer het eens met de EMERGENCY FIRMWARE. Ik zou dan eerst 2.3.1 maar eens nemen. Even zoeken hoe je dat moet doen

http://forum.xtreamer.net...-24-rc3-firmware-release/

Staat hier beschreven, wel inloggen op die site.
Succes

[ Voor 38% gewijzigd door nietes op 07-08-2010 02:12 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:43:
freshmaker, mijn instellingen zijn gewoon goed, maar het punt is dat de xtreamer blijf vragen om netwerk id en wachtwoord.
in mijn instellingen heb ik gebruik van wachtwoord uitgeschakeld dus ik stop er maar mee, blijf wel werken met mijn
externe harddisk.

maar bedankt voor de info
Als het niet werkt zijn je instellingen dus NIET goed

Ikheb geen register tweaks / guest accounts in gebruik, en kan al mijn pc's en nassen gewoon bereiken

hou er rekening mee dat je moet connecten met de naam van je account, niet persé de naam die je in startmenu ziet
maak een gebruiker aan op de windowspc met naam "mce" en wachtwoord "mce" en start de pc een keer hiermee op.
W7 gaat dan een bureaublad en settings map aanmaken, ga hierna naar je originele account, en zog dat je de mappen deelt, in ieder geval met de betreffende "mce" account

ga dan op de xtreamer, en doorloop het stapje

in het hoofdmenu -> media -> NET -> "workgroup" -> "PC" -> inloggen met mce / mce / save tot shortcuts

dan moet het werken, 2 minuten geleden hier geprobeerd op een nieuwe laptop, en krijg gewoon de gewenste mappen
( fw 2.3.1 ) - w7 ult. / syno DS109 & 210j & eTRayz
op de synology's heb ik dezelfde user accounts als op de pc's in het netwerk, zodat iedereen zijn 'eigen' toestemming verkrijgt

• dj_sane
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb wat vragen over de functionaliteit m.b.t. muziek van de xtreamer, waarop ik eigenlijk tot nu toe geen antwoorden heb kunnen vinden op tweakers of op het forum van xtreamer zelf.

Kan je zoeken naar mp3's met behulp van de id3 tags? (Dus tekstueel op artiest en titel, maar ook op jaar en genre).

Is het mogelijk om playlists te gebruiken?

Heel graag hoor ik ervaringen en meningen hierover.

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:47:
Ik heb de nieuwe firmware Ver 2.4 beta 20 RC3 erop gezet, maar ik kan nu niets meer met de xtreamer. Hij blijft vast zitten in het opstart scherm met de grote rode X. Iemand hier ook ervaring mee? Ben bang dat ie overleden is, niets helpt en een echte reset knop zit er niet op. HELP!
nietes schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 02:10:
Probeer het eens met de EMERGENCY FIRMWARE. Ik zou dan eerst 2.3.1 maar eens nemen.
doe dan gelijk de juiste pagina, hier staan zowel de instructies, als de emergency fw's en hoef je niet in te loggen

http://xtreamer.net/downl...r/firmware/ver-2-3-1.aspx

download -> uitpakken op usbstick minimaal 256 mb ->
stroom van de xtreamer 30sec ->usbstick in de xtreamer ->
"huisje" -> "3" -> "power" ( op de afstandsbediening knoppen één voor één indrukken)

dan gaat de xtreamer booten, en komt de mededeling dat de fw gaat installeren,
5 minuten later is hij weer schoon en bruikbaar

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 07-08-2010 10:56 ]

Verwijderd

Ahhh die knoppen combinatie had ik niet gezien!!! Hij doet het weer, Thanxx!!!

Verwijderd

freshmaker ,bedankt met jullie uitleg en hulp ,en lang googlen is het gelukt,moet niet vragen hoe maar het werkt,
avi bestanden via draadloos gaat perfect alleen dvd(iso) gaat slecht maar dit komt door mijn tele2 modem

thx

• pven
  • Niet online
nietes schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:46:
>:) Ik ben oud, grijs en bijna 80 dus onthoud alles niet zo goed. Ik heb dus ook 2.3.1 er weer op gezet want ineens konden er een paar MKV' s en MP4's niet meer gelezen worden :?
Wat trouwens ook opvallend is: ik heb vandaag eens wat met die recently-played-list gespeeld, blijkbaar kan hij niet overweg met mijn eTrayz want hij vindt werkelijk niets van wat er in het lijstje staat. 8)7

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Weg >:)

[ Voor 106% gewijzigd door nietes op 09-08-2010 20:24 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.