Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:43:
freshmaker, mijn instellingen zijn gewoon goed, maar het punt is dat de xtreamer blijf vragen om netwerk id en wachtwoord.
in mijn instellingen heb ik gebruik van wachtwoord uitgeschakeld dus ik stop er maar mee, blijf wel werken met mijn
externe harddisk.
maar bedankt voor de info
Als het niet werkt zijn je instellingen dus NIET goed
Ikheb geen register tweaks / guest accounts in gebruik, en kan al mijn pc's en nassen gewoon bereiken
hou er rekening mee dat je moet connecten met de naam van je account, niet persé de naam die je in startmenu ziet
maak een gebruiker aan op de windowspc met naam "mce" en wachtwoord "mce" en start de pc een keer hiermee op.
W7 gaat dan een bureaublad en settings map aanmaken, ga hierna naar je originele account, en zog dat je de mappen deelt, in ieder geval met de betreffende "mce" account
ga dan op de xtreamer, en doorloop het stapje
in het hoofdmenu -> media -> NET -> "workgroup" -> "PC" -> inloggen met mce / mce / save tot shortcuts
dan moet het werken, 2 minuten geleden hier geprobeerd op een nieuwe laptop, en krijg gewoon de gewenste mappen
( fw 2.3.1 ) - w7 ult. / syno DS109 & 210j & eTRayz
op de synology's heb ik dezelfde user accounts als op de pc's in het netwerk, zodat iedereen zijn 'eigen' toestemming verkrijgt